Среда, 22.01.2025, 14:49

vburluk.pp.net - Официальный сайт пгт Великий Бурлук

Начало Регистрация Вход
Приветствую Вас, Неизвесный нам гость · RSS
Меню сайта
Категории каталога
Податкові новини [1962]
Наш опрос
Является ли для вас абсолютной ценностью верность в дружбе и любви?
Всего ответов: 34
 Каталог статей
Начало » Статьи » Вовчанська МДПІ » Податкові новини

Вовчанська ОДПІ інформує

Документи, необхідні для отримання послуг ЕЦП фізичною особою – підприємцем (особисто):

  • заповнена та підписана Реєстраційна картка (для фізичної особи/фізичної особи – підприємця) встановленого зразка із згодою на обробку персональних даних підписувача, у двох примірниках;
  • копія паспорта підписувача (копії 1-2 сторінок (3-6 за наявності відміток) та сторінка з відміткою про реєстрацію місця проживання) або паспорта громадянина України для виїзду за кордон з відміткою про постійне місце проживання в іноземній державі, засвідчена підписом власника;
  • копія посвідки на постійне (тимчасове) місце проживання, засвідчена підписом власника, або паспорт громадянина іншої країни із нотаріально засвідченим перекладом на українську мову (для іноземних громадян);
  • копія картки платника податків*, засвідчена підписом власника (тільки для посадових осіб, які уповноважені на підписання звітності). За наявності у паспорті громадянина України реєстраційного номера облікової картки платника податків відповідно до вимог Положення про реєстрацію фізичних осіб у Державному реєстрі фізичних осіб – платників податків, затвердженого наказом Міндоходів від 10.12.2013 №779, замість копії картки платника податків може бути подана копія сторінки паспорта громадянина України з відповідною відміткою, засвідчена підписом власника. Якщо через релігійні переконання фізична особа відмовилась від реєстраційного номеру облікової картки платника податків, додатково подається копія сторінки паспорту з відміткою про таку відмову.

 

Документи, необхідні для отримання послуг ЕЦП найманими працівниками фізичної особи – підприємця:

  • заповнена та підписана Реєстраційна картка (для фізичної особи/фізичної особи – підприємця) встановленого зразка із згодою на обробку персональних даних підписувача, у двох примірниках*;
  • додаток до розділу 2 Реєстраційної картки, у двох примірниках;
  • трудовий договір з відміткою про реєстрацію у центрі зайнятості (надається виключно для ознайомлення) та його копія;
  • копія паспорта підписувача (копії 1-2 сторінок (3-6 за наявності відміток) та сторінка з відміткою про реєстрацію місця проживання) або паспорта громадянина України для виїзду за кордон з відміткою про постійне місце проживання в іноземній державі, засвідчена підписом власника;
  • копія посвідки на постійне (тимчасове) місце проживання або паспорт громадянина іншої країни із нотаріально засвідченим перекладом на українську мову (для іноземних громадян);
  • копія картки платника податків**, засвідчена підписом власника (тільки для посадових осіб, які уповноважені на підписання звітності). За наявності у паспорті громадянина України реєстраційного номера облікової картки платника податків відповідно до вимог Положення про реєстрацію фізичних осіб у Державному реєстрі фізичних осіб – платників податків, затвердженого наказом Міндоходів від 10.12.2013 №779, замість копії картки платника податків може бути подана копія сторінки паспорта громадянина України з відповідною відміткою, засвідчена підписом власника. Якщо через релігійні переконання фізична особа відмовилась від реєстраційного номеру облікової картки платника податків, додатково подається копія сторінки паспорту з відміткою про таку відмову.

* - якщо фізична особа – підприємець не потребує формування для себе посиленого сертифіката, розділ 2 не заповнюється, окрім полів, де засвідчується Реєстраційна картка;

** - у разі, якщо через релігійні переконання фізична особа відмовилась від реєстраційного номеру облікової картки платника податків, копія картки платника податків не подається.

У разі неможливості особистої присутності заявника в АЦСК ІДД ДФС, він може бути представлений довіреною особою.
У цьому випадку заявник надає довіреність, засвідчену підписом фізичної особи – підприємця з прикладенням його печатки або у разі відсутності печатки – нотаріально, на здійснення процедури реєстрації заявника у реєстрі підписувачів АЦСК ІДД ДФС та генерації ключів підписувача у АЦСК ІДД ДФС.
Якщо реєстраційні документи заявника (реєстраційна картка тощо) підписані безпосередньо представником, в довіреності повинно бути додатково обумовлено наділення представника повноваженнями укладати від імені заявника договір про надання послуг ЕЦП.
Під час процедури ідентифікації повірена особа повинна пред’явити оригінал паспорта громадянина України, а за його відсутності паспорта громадянина іншої країни із нотаріально засвідченим перекладом на українську мову, посвідки на тимчасове/постійне проживання, посвідчення біженця або паспорта громадянина України для виїзду за кордон з відміткою про постійне місце проживання в іноземній державі.

Окрім того, для запобігання доступу сторонніх осіб до ключової інформації підписувачів довірена особа разом з комплектом реєстраційних документів має надати конверти з розрахунку один конверт для одного носія особистого ключа підписувача.
Ненадання достатньої кількості конвертів для носіїв ключової інформації підписувачів є підставою для прийняття рішення про відмову в наданні послуг електронного цифрового підпису.

 

Купили и продали недвижимость в одном месяце – подавать декларацию по налогу на недвижимость не нужно

Волчанская ОГПИ ответила на вопрос, необходимо ли юрлицу подавать декларацию по налогу на недвижимое имущество, отличное от земельного участка, если объект недвижимости был приобретен и продан в пределах одного месяца.

Так, напомним, что в случае перехода права собственности на объект налогообложения от одного владельца к другому в течение календарного года, налог исчисляется для предыдущего владельца за период с 1 января этого года до начала того месяца, в котором он утратил право собственности на указанный объект. Новый владелец исчисляет налог начиная с месяца, в котором возникло право собственности.

В случае покупки и продажи предприятием недвижимости в пределах одного месяца, обязанность по уплате и представлению налоговой декларации по налогу на недвижимое имущество, отличное от земельного участка, не возникает. При этом переход права собственности от продавца к покупателю должен быть документально подтвержден договором купли-продажи и т. п.

 

ВРУ прийняла за основу проект Закону "Про внесення змін до ЗУ "Про передачу об'єктів права державної та комунальної власності" (щодо безоплатної передачі окремо визначеного майна)"

 

 Верховна Рада України прийняла за основу проект Закону "Про внесення змін до Закону України "Про передачу об'єктів права державної та комунальної власності" (щодо безоплатної передачі окремо визначеного майна)" Законопроектом №2660 передбачається уточнення порядку передачі окремого індивідуально визначеного майна підприємств (крім нерухомого) із державної власності у комунальну для використання органами місцевого самоврядування, навчальними закладами, закладами культури, фізичної культури та спорту, охорони здоров'я, соціального забезпечення та дитячими оздоровчими таборами. Документом пропонується здійснення безоплатної передачі такого майна з державної в комунальну власність за рішенням Кабінету Міністрів за умови взяття зобов’язання органами місцевого самоврядування щодо використання його за цільовим призначенням та не відчуження в приватну власність.
 

 

Щодо утримання військового збору з лікарняних та декретних

 Відповідно до Закону України «Про загальнообов’язкове державне соціальне страхування» від 23.09.1999 р. № 1105, допомога по тимчасовій непрацездатності надається застрахованій особі у формі матеріального забезпечення, яке повністю або частково компенсує втрату заробітної плати і згідно п.3 Інструкції зі статистики заробітної плати, затвердженої наказом Держкомстату від 13.01.2004 р № 5 (далі Інструкція №5), не входить до фонду оплати праці. Однак, згідно з абзацом 3 підпункту 169.4.1 пункту 169.4 статті 169 Податкового Кодексу України суми допомоги, нарахування за час тимчасової непрацездатності платника податків, враховуються для застосування податкової соціальної пільги. Тому, виплати за перші п’ять днів хвороби за рахунок роботодавця та допомога по тимчасовій непрацездатності прирівнюється до заробітної плати. Таким чином, необхідно проводити утримання військового збору з допомоги по тимчасовій непрацездатності. Разом з цим, допомога по вагітності та пологах, згідно п.3.2 Інструкції № 5 не належить до фонду оплати праці. Крім того, вказаний вид допомоги не обкладається ПДФО. У зв’язку з цим, підстав для утримання військового збору з допомоги по вагітності та пологах немає.

 

Утримання аліментів з допомоги на оздоровлення та середнього заробітку мобілізованих, роз'яснює Мін'юст

 Мін’юст у листі від 06.03.2015 р. № 356-0-3-15/7.2 роз'яснив порядок утримання аліментів із матеріальної допомоги на оздоровлення та середньої заробітної плати працівників, призваних на військову службу за призовом під час мобілізації. Зокрема, передбачено, що утримання аліментів з працівників провадиться з усіх видів заробітку й додаткової винагороди як за основною роботою, так і за роботою за сумісництвом, у тому числі — з основної заробітної плати за посадовим окладом, тарифною ставкою, відрядними розцінками тощо; усіх видів доплат і надбавок до заробітної плати; заробітної плати, що зберігається під час виконання державних і громадських обов'язків і в інших випадках збереження середньої заробітної плати; інших видів заробітку. Матеріальна допомога, що має систематичний характер, надана всім або більшості працівників на оздоровлення, належить до інших заохочувальних і компенсаційних виплат і включається до фонду оплати праці. Утримання аліментів провадиться із суми заробітку (доходу), що належить особі, яка сплачує аліменти, після утримання з цього заробітку (доходу) податків. Водночас якщо стосовно середньої зарплати, що зберігається під час виконання державних і громадських обов'язків, зокрема, за час несення військової служби під час мобілізації, чітко прописано, що входить до заробітку, з якого утримують аліменти, то із сумами компенсаційних виплат мобілізованим із бюджету зрозуміло не все. Таких компенсаційних виплат немає в переліку доходів, з яких не утримуються аліменти. А в тих виплатах, в яких аліменти утримуються, згадується лише зарплата, що зберігається у випадках, передбачених законодавством. За таких умов перевіряючі, звісно, схилятимуться до позиції утримання аліментів з отриманих мобілізованим компенсаційних виплат. При цьому з грошового забезпечення, яке отримує мобілізований за місцем військової служби, аліменти утримуються.
 

 

ДФС, щодо штрафних санкцій за помилки в 1-ДФ

Порядок заполнения и представления налоговыми агентами Налогового расчета сумм дохода, начисленного (уплаченного) в пользу физических лиц, и сумм удержанного из них налога утвержден приказом Министерства финансов Украины от 13.01.2015 г. N 4 (далее - Порядок). Согласно п. 2.1 раздела II Порядка налоговый расчет по форме N 1ДФ (далее - Расчет) является квартальной отчетностью и представляется в течение 40 календарных дней, следующих за последним днем отчетного квартала. В соответствии с п. 4.2 раздела IV Порядка при проведении корректировок данных Расчета до истечения срока представления представляется отчетный новый Расчет. Если после представления Расчета налогоплательщик представляет новый Расчет с исправленными показателями до истечения предельного срока представления за тот же отчетный период, штрафные санкции не применяются (п. 50.1 ст. 50 Налогового кодекса Украины). Согласно п. 4.3 раздела IV Порядка при необходимости проведения корректировок данных Расчета по истечении срока его представления представляется уточняющий Расчет, предусматривающий применение норм п. 119.2 ст. 119 Кодекса: непредставление, представление с нарушением установленных сроков, представление не в полном объеме, с недостоверными сведениями или с ошибками Расчета, если такие недостоверные сведения или ошибки привели к уменьшению и/или увеличению налоговых обязательств плательщика налога и/или к смене налогоплательщика, влекут за собой наложение штрафа в размере 510 грн. Те же действия, совершенные налогоплательщиком, к которому в течении года был применен штраф за такое нарушение, - влекут за собой наложение штрафа в размере 1020 грн. Предусмотренные этим пунктом штрафы не применяются в случаях, если недостоверные сведения или ошибки в налоговой отчетности о суммах доходов, начисленных (уплаченных) в пользу налогоплательщика, суммах удержанного из них налога возникли в связи с выполнением налоговым агентом требований п. 169.4 ст. 169 Кодекса и были исправлены в соответствии с требованиями ст. 50 Кодекса. Приказы Министерства финансов Украины являются нормативно-правовыми актами и издаются на основе законов и кодексов. Одним из признаков, отличающим кодекс от нормативно-правового акта и предоставляющим ему высшую юридическую силу, является принятие его высшим представительским органом государственной власти.

 

Нарахування єдиного внеску на заробітну плату працівників, які беруть участь у громадських та інших роботах тимчасового характеру

 Вовчанська ОДПІ ГУ Міндоходів у Харківській області повідомляє, що на осіб, які беруть участь у громадських та інших роботах тимчасового характеру, поширюються державні соціальні гарантії, передбачені законодавством про працю та зайнятість населення і загальнообов’язкове державне страхування. Про участь осіб у таких роботах роботодавці вносять записи до трудових книжок відповідно до законодавства про працю (п. 5 Порядку організації громадських та інших робіт тимчасового характеру, затвердженого постановою КМ України від 20.03.2013 року № 175). Оплата праці таких осіб здійснюється за фактично виконану роботу в розмірі, що не може бути меншим, ніж мінімальний розмір заробітної плати. Організація громадських робіт здійснюється на підставі укладеного договору між роботодавцем та територіальним органом. Інші роботи тимчасового характеру організовуються безпосередньо роботодавцем для його потреби на підставі письмового звернення роботодавця до територіального органу. З огляду на зазначене, на заробітну плату працівників, які беруть участь у громадських та інших роботах тимчасового характеру, єдиний внесок нараховується на загальних підставах, а отже, поширюється дія частини п’ятої та шостої ст. 8 Закону України від 08.07.2010 року № 2464-VI «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування». Якщо працівник перебував у трудових відносинах з підприємством, установою, організацією неповний календарний місяць, у такому випадку норма про сплату єдиного внеску з мінімальної заробітної плати не застосовується. Якщо працівник виконує роботи тимчасового характеру, перебуває у трудових відносинах повний календарний місяць і заробітна плата такого працівника не перевищує розміру мінімальної заробітної плати, встановленої законом на місяць, за який нараховується зарплата (дохід), то у цьому випадку сума єдиного внеску розраховуватиметься як добуток розміру мінімальної зарплати, встановленої законом на місяць, за який нараховується зарплата (дохід), та ставки ЄСВ, встановленої для відповідної категорії платника. При цьому утримання єдиного внеску із заробітної плати (доходу) найманого працівника здійснюється із фактично нарахованої заробітної плати (доходу).

 

Роз'яснення щодо застосування пільг із сплати земельного податку

 Узагальнююча податкова консультація щодо застосування пільг із сплати земельного податку, встановлених відповідним рішенням органу місцевого самоврядування З 01 січня 2015 року плата за землю, яка справляється у формі земельного податку та орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності, належить до місцевих податків, встановлення яких здійснюється органами місцевого самоврядування у порядку, визначеному Податковим кодексом України (далі – Кодекс). Сільські, селищні, міські ради в межах своїх повноважень приймають рішення про встановлення місцевих податків та зборів (пункт 12.3 статті 12 Кодексу). Статтею 7 Кодексу визначено загальні засади встановлення податків і зборів, зокрема, під час встановлення податку можуть передбачатися пільги та визначено порядок їх застосування. Елементи податку, визначені в пункті 7.1 статті 7 Кодексу, підстави для надання податкових пільг та порядок їх застосування визначаються виключно Кодексом (пункт 7.4 статті 7 Кодексу). Відповідно до пункту 284.1 статті 284 Кодексу органам місцевого самоврядування надано повноваження щодо встановлення ставок плати за землю та пільг щодо земельного податку, що сплачується на відповідній території. Підставами для надання податкових пільг є особливості, що характеризують певну групу платників податків, вид їх діяльності, об'єкт оподаткування або характер та суспільне значення здійснюваних ними витрат (пункт 30.2 статті 30 Кодексу). Якщо право на пільгу у платника виникає протягом року, то він звільняється від сплати податку починаючи з місяця, що настає за місяцем, у якому виникло це право. У разі втрати права на пільгу протягом року податок сплачується починаючи з місяця, що настає за місяцем, у якому втрачено це право (пункт 284.2 статті 284 Кодексу). Відповідно до пунктів 1, 3 статті 73 Закону України від 21 травня 1997 року № 280/97-ВР «Про місцеве самоврядування в Україні» акти ради, сільського, селищного, міського голови, голови районної в місті ради, виконавчого комітету сільської, селищної, міської, районної у місті (у разі її створення) ради, прийняті в межах наданих їм повноважень, є обов’язковими для виконання всіма розташованими на відповідній території органами виконавчої влади, об’єднаннями громадян, підприємствами, установами та організаціями, посадовими особами, а також громадянами, які постійно або тимчасово проживають на відповідній території. Місцеві органи виконавчої влади, підприємства, установи та організації, а також громадяни несуть встановлену законом відповідальність перед органами місцевого самоврядування за заподіяну місцевому самоврядуванню шкоду їх діями або бездіяльністю, а також у результаті невиконання рішень органів та посадових осіб місцевого самоврядування, прийнятих у межах наданих їм повноважень. Враховуючи викладене вище, якщо рішення органу місцевого самоврядування щодо встановлення пільг із сплати земельного податку прийнято, то таке рішення є обов’язковим для виконання всіма розташованими на відповідній території органами виконавчої влади, об’єднаннями громадян, підприємствами, установами та організаціями, посадовими особами з урахуванням строків, визначених таким рішенням.

 

На користь працівників, яких повторно мобілізовують, планують змінити порядок розрахунку середнього заробітку

 Мінсоцполітики розробило проект змін до Порядку обчислення середньої заробітної плати, затвердженого постановою КМУ від 08.02.1995 р. № 100. Пропонується, що працівникам, які були звільнені в запас із військової служби за призовом під час мобілізації, на особливий період, а потім знову призвані для проходження військової служби за призовом під час мобілізації, на особливий період, обчислення середньої заробітної плати проводити з урахуванням норм цього Порядку. У разі якщо розрахований в установленому порядку середній заробіток є нижчим від середньої заробітної плати, яка зберігалася за працівником протягом періоду попередньої військової служби за призовом під час мобілізації, на особливий період, для розрахунку компенсації береться середня заробітна плата, що зберігалася за працівником протягом періоду попередньої військової служби за призовом під час мобілізації, на особливий період. Метою таких змін є той факт, що нині виникають ситуації, коли під час повторної мобілізації значно зменшується розрахований середній заробіток. Це виникає в разі, якщо повторна мобілізації відбувається в місяці, в якому працівник демобілізується, коли після демобілізації працівників не мав заробітку не з його вини (перебував на лікуванні, у відпустці тощо).

 

Порядок нарахування єдиного внеску на час відпустки

 Відповідно до ст. 8 Закону України від 8 липня 2010 року № 2464-VI «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» із змінами та доповненнями передбачено, що у разі якщо база нарахування єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування (ділі - ЄВ) (крім винагороди за цивільно-правовими договорами) не перевищує розміру мінімальної заробітної плати, встановленої законом на місяць, за який нараховується заробітна плата (дохід), сума ЄВ розраховується як добуток розміру мінімальної заробітної плати, встановленої законом на місяць, за який нараховується заробітна плата (дохід), та ставки ЄВ, встановленої для відповідної категорії платника. При нарахуванні заробітної плати (доходів) фізичним особам з джерел не за основним місцем роботи ставки ЄВ, встановлені цією частиною, застосовуються до визначеної бази нарахування незалежно від її розміру. Обов'язок нарахування єдиного внеску з мінімальної заробітної плати за основним місцем роботи також передбачено і у разі, коли працівник перебував частину місяця або повний місяць у оплачуваній відпустці. У разі якщо працівник оформлений на підприємстві за основним місцем роботи та повний місяць перебуває у відпустці без збереження заробітної плати, то єдиний внесок не нараховується та не утримується, оскільки відсутня база нарахування єдиного внеску. Якщо відпустка, що припадає на майбутній місяць, то в поточному місяці єдиний внесок нараховується на суму фактичної оплати відпустки за майбутній період, оскільки загальна сума доходу ще не є відомою. При цьому, якщо за підсумком звітного майбутнього місяця загальний дохід за місяць становить менше мінімального розміру, виникає потреба донарахувати єдиний внесок виходячи з мінімальної заробітної плати, встановленої законом на місяць, за який нараховується заробітна плата (дохід) єдиного внеску з мінімальної заробітної плати. (Лист ДФС України від 11.03.2015 № 5084/6/99-99-17-03-03-15)

 

Про компенсаційні виплати з бюджету в межах середнього заробітку мобілізованих працівників, які не оподатковуються ПДФО

 Кабінет Міністрів України постановою від 04 березня 2015 року № 105 затвердив Порядок виплати компенсації підприємствам, установам, організаціям у межах середнього заробітку працівників, призваних на військову службу за призовом під час мобілізації, на особливий період (далі – Порядок), який набрав чинності з 17 березня 2015 року. Цим Порядком визначено механізм виплати компенсації підприємствам, установам, організаціям у межах середнього заробітку працівників, призваних на військову службу за призовом під час мобілізації, на особливий період, за рахунок коштів, передбачених у державному бюджеті за програмою 2501350 «Компенсація підприємствам, установам, організаціям у межах середнього заробітку працівників, призваних на військову службу за призовом під час мобілізації, на особливий період». Відповідно до п. 3 Порядку № 105 бюджетні кошти спрямовуються підприємствам, установам, організаціям на компенсацію витрат на виплату середнього заробітку працівникам, які працювали на таких підприємствах, в установах, організаціях на час призову на військову службу, не більше одного року. Для виплати компенсації підприємство, установа або організація подає щомісяця до 15 числа органу соціального захисту населення звіт про фактичні витрати на виплату середнього заробітку працівникам згідно з додатком 1, погоджений районним (міським) військовим комісаріатом, який здійснював призов працівника на військову службу, в частині підтвердження призову та проходження військової служби, для подання до 19 числа їх копій, а також зведених звітів про фактичні витрати на виплату середнього заробітку працівникам згідно з додатком 2 структурним підрозділам соціального захисту населення. Структурні підрозділи соціального захисту населення щомісяця до 23 числа подають відомості про загальний обсяг фактичних витрат на виплату середнього заробітку працівникам згідно з додатком 3 Мінсоцполітики для спрямування їм бюджетних коштів, що спрямовуються органам соціального захисту населення для перерахування підприємствам, установам, організаціям (п.4 Порядку). Виплата компенсації проводиться підприємствами, установами, організаціями у строки, визначені ст. 115 Кодексу законів про працю (п. 6 Порядку № 105). Тобто, з метою виконання гарантій передбачених частиною 3 ст. 119 Кодексу законів про працю, зокрема, виплати працівникам компенсації у межах середнього заробітку, роботодавці визначають середню заробітну плату таких працівників як розрахункову величину, та інформують про її розмір органи соціального захисту населення, шляхом заповнення Звітів, доданих до Порядку. Після отримання коштів, передбачених у державному бюджеті, роботодавці проводять виплату компенсації у строки, визначені ст. 115 Кодексу законів про працю. Оподаткування, нарахування і сплата єдиного соціального внеску на компенсацію проводяться відповідно до Податкового кодексу України і Закону України „Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування ” (п. 7 Порядку № 105). Згідно із п.п. «и» п.п. 165.1.1 п. 165.1 ст. 165 Податкового кодексу України (далі – Кодекс) до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податку не включаються, зокрема, компенсаційні виплати з бюджету в межах середнього заробітку працівників, призваних на військову службу за призовом під час мобілізації, на особливий період. Враховуючи зазначене, дохід, отриманий працівниками, призваними на військову службу за призовом під час мобілізації, на особливий період у вигляді компенсаційних виплат, який виплачується роботодавцем за рахунок коштів державного бюджету в межах середнього заробітку відповідно до Постанови №105 не включається до оподатковуваного доходу таких працівників, тобто не оподатковується податком на доходи фізичних осіб.

 

Перелік доходів які не звільняються від оподаткування військовим збором

 Законом України від 02 березня 2015 року № 211-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України», який набрав чинності 13 березня 2015 року, внесено зміни до порядку сплати військового збору.

Зокрема, від оподаткування збором звільняються доходи, які згідно з розділом IV Податкового кодексу не включаються до загального оподатковуваного доходу фізичних осіб (не підлягають оподаткуванню, оподатковуються за нульовою ставкою), крім доходів, зазначених у підпунктах 165.1.2, 165.1.18, 165.1.25, 165.1.51, 165.1.52 пункту 165.1 статті 165 цього Кодексу.

До доходів, які не будуть звільнятися від оподаткування військовим збором, належать: сума доходів, отриманих платником податку у вигляді процентів, що нараховані на цінні папери, емітовані центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну фінансову політику, та на боргові зобов'язання Національного банку України (підпункт 165.1.2 пункту 165.1 статті 165 ПКУ); дивіденди, які нараховуються на користь платника податку у вигляді акцій (часток, паїв), емітованих юридичною особою - резидентом, що нараховує такі дивіденди, за умови, що таке нарахування жодним чином не змінює пропорцій (часток) участі всіх акціонерів (власників) у статутному фонді емітента, та в результаті якого збільшується статутний фонд емітента на сукупну номінальну вартість нарахованих дивідендів (підпункт 165.1.18 пункту 165.1 статті 165 ПКУ); сума доходу, отримана платником податку за здані (продані) ним вторинну сировину, побутові відходи, брухт кольорових металів, включаючи використані (виснажені) акумулятори електричні свинцево-кислотні (код 8548 10 21 00 згідно з УКТ ЗЕД), залишки та брухт електричних акумуляторів із вмістом свинцю (код 8548 10 91 00 згідно з УКТ ЗЕД), та брухт дорогоцінних металів, проданий Національному банку України (підпункт 165.1.25 пункту 165.1 статті 165 ПКУ); доходи від операцій з валютними цінностями (крім цінних паперів), пов'язаних з переходом права власності на такі валютні цінності, за виключенням доходів, оподаткування яких прямо передбачено іншими нормами цього розділу (підпункт 165.1.51 пункту 165.1 статті 165 ПКУ); інвестиційний прибуток від операцій з борговими зобов'язаннями Національного банку України та казначейськими зобов'язаннями України, емітованими центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну фінансову політику, у тому числі від зміни курсу іноземної валюти (підпункт 165.1.52. пункту 165.1 статті 165 ПКУ).

 

Про єдиний соціальний внесок та компенсаційні виплати

 Фахівці Вовчанської ОДПІ ГУ Міндоходів у Харківській області надали роз'яснення, щодо єдиного соціального внеску та компенсаційних виплат. Відповідно до пункту 1 частини 1 статті 7 Закону України від 8 липня 2010 року № 2464-VI «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» базою нарахування єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування для підприємств, установ та організацій, які використовують працю фізичних осіб на умовах трудового договору (контракту) або на інших умовах, передбачених законодавством є сума нарахованої кожній застрахованій особі заробітної плати за видами виплат, які включають основну та додаткову заробітну плату, інші заохочувальні та компенсаційні виплати, у тому числі в натуральній формі, що визначаються відповідно до Закону України «Про оплату праці». У разі переведення працівника на роботу на інше підприємство грошова компенсація за не використані ним дні щорічних відпусток за його бажанням повинна бути перерахована на рахунок підприємства, на яке перейшов працівник. Відповідно до пункту 4.9 розділу IV Порядку формування та подання страхувальниками звіту щодо сум нарахованого єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування таблиця 6 додатка 4 до цього Порядку призначена для формування страхувальником у розрізі кожної застрахованої особи відомостей про суми нарахованої їй заробітної плати (доходу) у звітному місяці. Такі відомості формуються з урахуванням кодів категорій застрахованих осіб, визначених у додатку 2 до цього Порядку. Тобто роботодавець (страхувальник), у якого звільняється працівник, нараховує та відображає в таблиці 6 додатка 4 звіту щодо сум нарахованого єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування у складі загальної суми нарахованої заробітної плати (доходу) суму компенсації за невикористані дні щорічної відпустки, яка за бажанням працівника перераховується на рахунок підприємства, на яке він переходить.

 

Адміністративні послуги ЦОП

З початку 2015 року до Вовчанської ОДПІ ГУ Міндоходів у Харківській області звернулось майже 31,6 тис. осіб за отриманням послуг платників податків. За поточний рік було надано близько 1,3 тис. адміністративних послуг. Найбільш поширеною адміністративною послугою є видача картки платника податків та внесення до паспорта громадянина України даних про реєстраційний номер облікової картки платника податків з Державного реєстру фізичних осіб - платників податків, нею скористалось 987 осіб.

Також Вовчанською ОДПІ ГУ Міндоходів у Харківській області надано: 56 витяги з реєстру платників єдиного податку, 112 довідки про реєстрацію КОРО, 21 довідок про реєстрацію РРО, зареєстровано 47 книги обліку доходів та книги обліку доходів і витрат платникам єдиного податку, а також 39 довідки про реєстрацію розрахункових книжок та інше.

Нагадаємо, що в Центрах обслуговування платників податків надаються консультації в заповненні заяв та декларацій, податкової звітності, проводяться семінари, надається інформація про реквізити рахунків для зарахування коштів в бюджети, надається безкоштовне програмне забезпечення для формування та надання податкової звітності, прийом звітних та інших документів платників податків, надання публічної інформації.

 

Безалкогольне пиво та акцизний податок

Пиво – це насичений діоксидом вуглецю пінистий напій, отриманий під час бродіння охмеленого сусла пивними дріжджами, який зазначений у товарній позиції 2203 згідно з УКТ ЗЕД. Згідно з пп. 215.3.1 п. 215.3 ст. 215 Податкового кодексу України на пиво із солоду (солодове), що відноситься до товарної групи 2203 00 згідно з УКТ ЗЕД, встановлені ставки акцизного податку.

За кодом 2202 УКТ ЗЕД безалкогольне пиво (ст. 1 Закону України від 19 грудня 1995 року № 481/95-ВР «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів») не віднесено до підакцизних.

Отже, операції з реалізації суб’єктами господарювання роздрібної торгівлі товарів, які не належать до підакцизних, зокрема пива безалкогольного, акцизним податком не оподатковуються.

 

Для предпринимателей, решивших перейти на уплату единого налога

Предприниматели, решившие перейти на уплату единого налога с III квартала 2015 года, должны не позднее 15 июня подать заявление о применении упрощенной системы налогообложения.

Общесистемщик может перейти на упрощенную систему при соблюдении следующих условий:

1) у него нет налогового долга на день подачи заявления (пп. 291.5.8 ст. 291 НК). При этом не считаются налоговым долгом суммы согласованных налоговых обязательств, срок уплаты которых не наступил;

2) если в течение календарного года, предшествующего периоду перехода на единый налог, им соблюдены требования п. 291.4 ст. 291 НК, т. е. условия работы в зависимости от избранной группы (пп. 298.1.4 ст. 298 НК).

 

Право на реєстрацію податкових накладних в ЄРПН після анулювання платника ПДВ

При анулюванні реєстрації особи як платника податку останнім звітним (податковим) періодом є період, який розпочинається від дня, що настає за останнім днем попереднього податкового періоду, та закінчується днем анулювання реєстрації. Реєстрація податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних здійснюється не пізніше п’ятнадцяти календарних днів, наступних за датою їх складання. Особа, реєстрація платника ПДВ якої анулюється, зобов’язана за останній податковий період подати податкову звітність з ПДВ, з урахуванням граничного терміну, протягом 20 (40) календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) періоду, в якому відбулося анулювання, то особа, реєстрацію платника ПДВ якої анульовано, має право зареєструвати податкові накладні та/або розрахунки коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних, за умови, що з дати їх виписки минуло не більше 15 календарних днів.

 

 

Платникам єдиного податку 1 групи до уваги!

Вовчанська ОДПІ ГУ Міндоходів у Харківській області звертає увагу, що фізична особа – підприємець, яка здійснює роздрібний продаж товарів в магазині, що розташований на території ринку, не може бути платником єдиного податку першої групи. Торгове місце – площа, відведена для розміщення необхідного для торгівлі інвентарю (вагів, лотків тощо) та здійснення продажу продукції з прилавків (столів), транспортних засобів, причепів, візків (у тому числі ручних), у контейнерах, кіосках, палатках тощо. До торгових місць на ринках не належать магазини та об’єкти ресторанного господарства.

Також нагадуємо, що з 1 липня 2015 року суб’єктам господарювання, які здійснюють торгівлю пивом необхідно отримати ліцензію на право торгівлі алкогольними напоями, так з 1 липня 2015 року - пиво буде відноситись до алкогольних напоїв.

 

Затверджено Узагальнюючу податкову консультацію щодо застосування пільг із сплати земельного податку, встановлених відповідним рішенням органу місцевого самоврядування

Фахівці Вовчанської ОДПІ ГУ Міндоходів у Харківській області повідомляють, що наказом ДФС України від 28.05.2015 р. № 379 затверджену Узагальнюючу податкову консультацію щодо застосування пільг із сплати земельного податку, встановлених відповідним рішенням органу місцевого самоврядування.

Враховуючи вищезазначене, з 01 січня 2015 року плата за землю, яка справляється у формі земельного податку та орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності, належить до місцевих податків, встановлення яких здійснюється органами місцевого самоврядування у порядку, визначеному Податковим кодексом України.

Сільські, селищні, міські ради в межах своїх повноважень приймають рішення про встановлення місцевих податків та зборів (пункт 12.3 статті 12 цього Кодексу).

Статтею 7 Кодексу визначено загальні засади встановлення податків і зборів, зокрема, під час встановлення податку можуть передбачатися пільги та визначено порядок їх застосування.

Елементи податку, визначені в пункті 7.1 статті 7 Кодексу, підстави для надання податкових пільг та порядок їх застосування визначаються виключно Кодексом (пункт 7.4 статті 7 Кодексу).

Відповідно до пункту 284.1 статті 284 Кодексу органам місцевого самоврядування надано повноваження щодо встановлення ставок плати за землю та пільг щодо земельного податку, що сплачується на відповідній території.

Підставами для надання податкових пільг є особливості, що характеризують певну групу платників податків, вид їх діяльності, об'єкт оподаткування або характер та суспільне значення здійснюваних ними витрат (пункт 30.2 статті 30 Кодексу).

Якщо право на пільгу у платника виникає протягом року, то він звільняється від сплати податку починаючи з місяця, що настає за місяцем, у якому виникло це право. У разі втрати права на пільгу протягом року податок сплачується починаючи з місяця, що настає за місяцем, у якому втрачено це право (пункт 284.2 статті 284 Кодексу).

 

Яким чином виконуються обов’язки по сплаті податку на нерухоме майно відмінне від земельної ділянки, якщо об’єкт житлової нерухомості перебуває у власності неповнолітньої особи?

Вовчанська ОДПІ ГУ Міндоходів у Харківській області інформує, що відповідно до статті 6 Сімейного кодексу України від 10 січня 2002 року № 2947-III зі змінами та доповненнями правовий статус дитини має особа до досягнення нею повноліття. Неповнолітньою вважається дитина у віці від чотирнадцяти до вісімнадцяти років.

Згідно з пунктом 99.2 cтатті 99 Податкового кодексу  України грошові зобов’язання неповнолітніх осіб виконуються їх батьками (усиновителями), опікунами (піклувальниками) до набуття неповнолітніми особами цивільної дієздатності в повному обсязі.

Батьки (усиновителі) неповнолітніх і неповнолітні у разі невиконання грошових зобов’язань неповнолітніх несуть солідарну майнову відповідальність за погашення грошових зобов’язань та/або податкового боргу.

 

З 1 липня система електронного адміністрування ПДВ запроваджується на постійній основі

Протягом дії системи електронного адміністрування ПДВ у тестовому режимі (до 1 липня 2015 року або до дати, визначеної в окремому рішенні Верховної Ради України про скорочення терміну перехідного періоду) платники податку самостійно зараховують на електронні рахунки кошти з власних поточних рахунків, у сумах, необхідних для сплати до бюджету узгоджених податкових зобов'язань з цього податку, задекларованих ними в податковій звітності з ПДВ. Після закінчення тестового режиму для реєстрації податкових накладних в ЄРПН платник податку повинен мати достатню суму податкового кредиту, підтверджену зареєстрованими в ЄРПН «вхідними» податковими накладними, сплатою ПДВ при імпорті товарів та (за недостатності таких сум) коштами на його рахунку у системі електронного адміністрування ПДВ.

З 1 липня 2015 року на рахунки в системі електронного адміністрування ПДВ платники податку зараховують кошти у сумах, необхідних для збільшення розміру суми тільки тоді, коли недостатньо розрахункової суми для реєстрації в ЄРПН податкових накладних/розрахунків коригування. Поповнення електронного рахунка платника ПДВ за рахунок інших джерел, наприклад, з поточних рахунків інших осіб, не передбачено. Роз‘яснення щодо застосування системи електронного адміністрування ПДВ наведені у листі ДФС України від 19.01.2015 р. № 1403/7/99-99-19-03-01-17.

 

У кого вартість путівки на оздоровлення є оподатковуваним доходом

Згідно з пп. 165.1.35 п. 165.1 ст. 165 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) до складу загального місячного (річного) оподатковуваного доходу не включаються вартість путівок на відпочинок, оздоровлення та лікування, у тому числі на реабілітацію інвалідів, на території України платника податку та/або його дітей віком до 18 років, які надаються йому безоплатно або із знижкою (у розмірі такої знижки) професійною спілкою, до якої зараховуються профспілкові внески платника податку – члена такої професійної спілки, створеної відповідно до законодавства України, або за рахунок коштів відповідного фонду загальнообов’язкового державного соціального страхування. Відповідно до пп. 164.2.17 п. 164.2 ст. 164 ПКУ до складу загального місячного оподатковуваного доходу платника податку включається дохід, отриманий як додаткове благо. Що стосується вартості профспілкової путівки, яка надається платнику податків на оздоровлення члена сім’ї віком після 18 років, то її розмір оподатковується податком на доходи фізичних осіб, як додаткове благо, за ставкою, встановленою п.167.1 ст.167 ПКУ (15% та/або 20% в залежності від розміру отриманого доходу). Сімейна профспілкова путівка надана платнику податків, до якої включається і вартість оздоровлення члена сім’ї після 18 років, оподатковується у розмірі частини отриманого доходу на оздоровлення такого члена сім’ї.

 

Змінили бензин на альтернативне паливо – отримайте податкову знижку

Платник податку має право включити до податкової знижки понесені ним витрати у зв’язку з переобладнанням власного транспортного засобу з використанням альтернативних видів палива (моторного сумішевого, біоетанолу, біодизелю, стиснутого або скрапленого газу, інших видів палива).

Щоб отримати податкову знижку фізичній особі, яка здійснила таке переобладнання, необхідно до кінця 2015 року подати до територіального органу ДФС за місцем своєї реєстрації річну податкову декларацію про майновий стан і доходи з обов’язковим заповненням додатка № 6. Окрім цього, разом з декларацією слід подати документи, що підтверджують витрати, здійснені з переобладнання транспортного засобу, сертифікат відповідності для переобладнаного транспортного засобу та свідоцтво про реєстрацію такого транспортного засобу (технічний паспорт).

Якщо ж до кінця 2015 року платник податку не скористається правом на нарахування податкової знижки за наслідками 2014 року, таке право на наступні податкові роки не переноситься.

 

Надання податкових консультацій – допомога платнику

Відповідно до п.52.1 ст.52 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року №2755-VI із змінами та доповненнями (далі - ПКУ) за зверненням платників податків контролюючі органи надають безоплатно консультації з питань практичного використання окремих норм податкового законодавства протягом 30 календарних днів, що настають за днем отримання такого звернення даним контролюючим органом. Податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватися виключно платником податків, якому надано таку консультацію. За вибором платника податків консультація надається в усній, письмовій або електронній формі. Консультації надаються контролюючими органами. Контролюючі органи мають право надавати консультації виключно з тих питань, що належать до їх повноважень.

Центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику, проводить періодичне узагальнення податкових консультацій, які стосуються значної кількості платників податків або значної суми податкових зобов’язань, та затверджує наказом узагальнюючі податкові консультації, які підлягають оприлюдненню, у тому числі за допомогою Інтернет - ресурсів (п.52.6 ст. 52 ПКУ).

 

За несвоєчасну сплату військового збору – штраф та пеня

Відповідальність за несвоєчасну сплату військового збору передбачена п.126.1 ст.126 Податкового кодексу України. У разі якщо платник податків не сплачує узгоджену суму грошового зобов’язання протягом строків, визначених Податковим кодексом України, такий платник податків притягується до відповідальності у вигляді штрафу в таких розмірах: - при затримці до 30 календарних днів включно, наступних за останнім днем строку сплати суми грошового зобов’язання, — у розмірі 10% погашеної суми податкового боргу; - при затримці більше 30 календарних днів, наступних за останнім днем строку сплати суми грошового зобов’язання, — у розмірі 20% погашеної суми податкового боргу.

Після закінчення строків погашення узгодженого грошового зобов’язання на суму податкового боргу нараховується пеня. Нарахування пені розпочинається від першого робочого дня, наступного за останнім днем граничного строку сплати грошового зобов’язання, визначеного у податковому повідомленні-рішенні. Пеня нараховується на суму податкового боргу (включаючи суму штрафних санкцій за їх наявності та без урахування суми пені) із розрахунку 120% річних облікової ставки НБУ, діючої на день виникнення такого податкового боргу або на день його (його частини) погашення, залежно від того, яка з величин таких ставок є більшою, за кожний календарний день прострочення у його сплаті.

 

Складання податкових накладних: за щоденними підсумками операцій і в разі постачання товарів із роздрібним акцизом

Форма та порядок заповнення податкової накладної затверджені наказом Міністерства фінансів України від 22 вересня 2014 р. № 957.

Зокрема у листі ДФС України від 3 березня 2015 р. № 4436/6/99-99-19-03-02-15 роз’яснено деякі моменти, пов’язані із заповненням податкової накладної, які досить часто зустрічаються на практиці. Так, зокрема, при складанні податкової накладної за щоденними підсумками операцій платник може обрати один з варіантів:

- складати окрему підсумкову накладну на суму операцій, проведених через кожний касовий апарат (на підставі Z-звіту цього касового апарата);

- складати одну податкову накладну на суму операцій, проведених через усі касові апарати (у т.ч. і ті, що знаходяться у філіях або інших структурних підрозділах підприємства). У цьому випадку сума виручки і сума ПДВ у підсумковій накладній повинні збігатися із сумарною величиною усіх Z-звітів касових апаратів підприємства.

 

Легалізація заробітних плат – питання актуальне завжди

Працівник, який отримує заробітну плату «в конверті» втрачає свій фіксований трудовий та страховий стаж, що особливо відчутно позначиться на розмірі майбутньої пенсії. Також, особа без оформлення трудових відносин з роботодавцем нерідко втрачає виплати «лікарняних», «декретних» та компенсацій за період перебування на екзаменаційній сесії та інші виплати.

Негативні наслідки щодо не укладення трудових відносин, виплати заробітної плати в «конвертах» відчувають як працівники, так і суспільство в цілому, оскільки ненадходження податків в бюджет країни впливає на:

- соціальні потреби громадян;

- реалізацію програм соціально-економічного розвитку країни;

- стабільність та впевненість в отриманні пенсії та інших соціальних виплат.

Не втрачає актуальності тема боротьби з виплатою заробітної плати в «конвертах», реалізації гарантій оплати праці, організації заходів недопущення виникнення заборгованості з виплати заробітної плати та офіційного працевлаштування працівників.

Категория: Податкові новини | Добавил: Volchanckaya_MGNI (10.06.2015)
Просмотров: 394 | Рейтинг: 0.0 |

Всего комментариев: 0
Добавлять комментарии могут только зарегистрированные пользователи.
[ Регистрация | Вход ]
Конструктор сайтов - uCoz
Форма входа
Поиск по каталогу
Друзья сайта
Статистика