Среда, 22.01.2025, 15:11

vburluk.pp.net - Официальный сайт пгт Великий Бурлук

Начало Регистрация Вход
Приветствую Вас, Неизвесный нам гость · RSS
Меню сайта
Категории каталога
Податкові новини [1962]
Наш опрос
В первую очередь, дружба для Вас - это
Всего ответов: 33
 Каталог статей
Начало » Статьи » Вовчанська МДПІ » Податкові новини

Вовчанська ОДПІ інформує

Реєстрація РРО в органах державної фіскальної служби

Для реєстрації РРО суб’єкт господарювання (або ним уповноважена особа) повинен звернутися до органу ДФС за основним місцем його обліку, як платника податків.

Суб’єкт господарювання також може зареєструвати РРО за місцезнаходженням своїх відокремлених підрозділів (філій, дочірніх підприємств), які розташовані в іншій територіальній одиниці.

Порядок подачі заявок та перелік документів, які необхідно подавати для реєстрації РРО, строки реєстрації, визначені в  Порядку реєстрації та застосування реєстраторів розрахункових операцій, що застосовуються для реєстрації операцій з купівлі-продажу іноземної валюти, затверджений наказом Міністерства доходів і зборів України від 28.08.2013 № 417 та зареєстрований в Міністерстві юстиції України 19.09.2013 за № 1617/24149.

Звертаємо увагу, що термін реєстрації РРО в органах ДФС не повинен перевищувати 3-х робочих днів. У випадку порушення органом ДФС цих термінів прохання звертатися на сервіс ДФС «Пульс» податковий напрямок» за телефоном 044 (284-00-07).

 

 

Порядок роботи з РРО

Перед початком роботи з РРО необхідно переконатися у наявності оригіналів документів на місці проведення розрахунків, зокрема:

- книги обліку розрахункових операцій (КОРО),

- паспорта виробника на РРО,

- реєстраційного свідоцтва ДФС,

- акту введення в експлуатацію,

- довідки про опломбування РРО (на пломби, які прикріплені на апараті) від сервісного центру.

Крім того, касиру необхідно щоденно перевіряти цілісність пломб на РРО.

Після включення РРО (за допомогою кнопки вкл\викл якщо апарат був вимкнений) необхідно перевірити наявність касової стрічки, правильність її установки, працездатність РРО (виконавши «Нульовий чек» або Z-звіт на РРО).

«Нульовий чек» — це фіскальний чек без вказівки товарних позицій.

Z-звіт — звіт за даними оперативної пам’яті РРО.

Далі необхідно переконатися у достовірності зазначених налаштувань: на початку чека реквізити повинні відповідати даним реєстраційного свідоцтва, а в кінці чека — відповідність дати і часу.

Після цього, у разі необхідності, потрібно виконати операцію «Службове внесення» на суму отриманих розмінних грошей.

 

 

Документи, які повинна надати фізична особа - підприємець іншому суб’єкту господарювання для уникнення подвійного оподаткування з військового збору

 

Вовчанська ОДПІ ГУ Міндоходів у Харківській області повідомляє, що платниками військового збору є особи, визначені пунктом 162.1 статті 162 розділу ІV ПКУ, зокрема фізична особа – резидент, яка отримує доходи з джерела їх походження в Україні.

Об’єктом оподаткування військовим збором є доходи, визначені статтею 163 розділу ІV Податкового кодексу України. Об’єктом оподаткування резидента є, зокрема загальний місячний (річний) оподатковуваний дохід (пункт 163.1 статті 163 розділу ІV Податкового кодексу України).

Нарахування, утримання та сплата (перерахування) збору до бюджету здійснюються у порядку, встановленому статтею 168 Податкового кодексу України.

Податковий агент, який нараховує (виплачує, надає) оподатковуваний дохід на користь платника, зобов’язаний утримувати збір із суми такого доходу за його рахунок, використовуючи ставку збору 1,5 відсотка (підпункт 168.1.1 пункту 168.1 статті 168 розділу ІV Податкового кодексу України).

Під час нарахування (виплати) фізичній особі - підприємцю доходу від здійснення нею підприємницької діяльності, суб’єкт господарювання та/або самозайнята особа, які нараховують (виплачують) такий дохід, не утримують податок на доходи у джерела виплати, якщо фізичною особою - підприємцем, яка отримує такий дохід, надано копію документу, що підтверджує її державну реєстрацію відповідно до закону як суб’єкта підприємницької діяльності (пункт 177.8 статті 177 розділу ІV Податкового кодексу України).

Враховуючи викладене вище, суб’єкт господарювання при виплаті доходів фізичній особі - підприємцю не утримує військовий збір за умови надання такою особою копії документа, що підтверджує її реєстрацію як суб’єкта підприємницької діяльності.

 

 

Торгові патенти підлягають поверненню

Вовчанська ОДПІ ГУ Міндоходів у Харківській області нагадує, що  Законом України від 28 грудня 2014 року № 71-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо податкової реформи»  скасовано збір за провадження деяких видів підприємницької діяльності. Отже, з 1 січня 2015 року використовувати в господарській діяльності торгові патенти платникам не потрібно.

Звертаємо увагу на необхідності терміново повернути до інспекції видані торгові патенти та провести звірку надмірно сплачених сум, з метою їх перерахунку платникам за заявами останніх.

Водночас попереджуємо: суб’єкти господарювання, які порушили порядок отримання та використання торгового патенту за період до 1 січня 2015 року, несуть відповідальність у порядку та на умовах, які діяли до 1 січня 2015 року.

 

Єдиний податок при припиненні діяльності

Фізична особа – підприємецьплатник єдиного податку прийняла рішення про припинення своєї господарської діяльності. Чи має така особа подавати до контролюючого органу заяву щодо відмови від спрощеної системи оподаткування та з якого періоду вона не буде сплачувати єдиний податок?

Для відмови від спрощеної системи оподаткування суб’єкт господарювання не пізніше ніж за 10 календарних днів до початку нового календарного кварталу (року) подає до контролюючого органу заяву. Ця норма передбачена пп. 298.2.1 п. 298.2 ст. 298 Податкового кодексу України.

Якщо платник єдиного податку припиняє господарську діяльність, то згідно з пп. 7) пп. 298.3.1 п. 298.3 ст. 298 Податкового кодексу України, до заяви, яку він подає, включаються відомості про дату (період) припинення провадження господарської діяльності.

У разі припинення державної реєстрації фізичної особи - підприємця, що є платником єдиного податку, останнім податковим (звітним) періодом вважається період, у якому подано до контролюючого органу заяву щодо відмови від спрощеної системи оподаткування у зв’язку з припиненням провадження господарської діяльності (п. 294.6 ст. 294 Податкового кодексу України).

У випадку прийняття фізичною особою - підприємцем – платником єдиного податку рішення про припинення підприємницької діяльності необхідно подати до контролюючого органу заяву про відмову від спрощеної системи оподаткування. Така фізична особа - підприємець не сплачує єдиний податок з періоду, наступному за поданням до контролю­ючого органу заяви щодо відмови від спрощеної системи оподаткування у зв’язку з державною реєстрацією припинення господарської діяльності або анулювання реєстрації за рішенням контролюючого органу на підставі отриманого від державного реєстратора повідомлення про припинення державної реєстрації.

Отже, єдиний податок не сплачується:

- для платників першої та другої груп – з першого числа місяця, що настає за місяцем, у якому подано заяву або анульовано реєстрацію за рішенням контролюючого органу на підставі отриманого від державного реєстратора повідомлення;

- для платників третьої групи – з першого числа місяця, що настає за податковим (звітним) кварталом, у якому подано заяву або анульовано ре­єстрацію за рішенням контролюючого органу на підставі отриманого від державного реєстратора повідомлення.

 

Застосування РРО перевізниками

Фізичні особи — підприємціплатники єдиного податку другої та третьої груп, які здійснюють перевезення пасажирів при розрахунках готівкою, зобов’язані з 1 липня 2015 року (третя група) та з 1 січня 2016 року (друга група) застосовувати належно зареєстровані реєстратори розрахункових операцій з роздрукуванням відповідних розрахункових документів, що підтверджують виконання розрахункових операцій, крім випадків, передбачених пунктом 4 статті 9 Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» від 06.07.1995 № 265/95-ВР.

 

Щодо порядку повідомлення органів ДФС про прийняття найманих працівників на роботу

З 1 січня 2015 року набрав чинності Закон України від 28 грудня 2014 року № 77-VIII «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо реформування загальнообов'язкового державного соціального страхування та легалізації фонду оплати праці», яким внесено зміни, зокрема до статті 24 Кодексу законів про працю України.

Відповідно до частини третьої статті 24 Кодексу законів про працю України працівник не може бути допущений до роботи без укладення трудового договору, оформленого наказом чи розпорядженням власника або уповноваженого ним органу, та повідомлення центрального органу виконавчої влади з питань забезпечення формування та реалізації державної політики з адміністрування єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування про прийняття працівника на роботу в порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.

Оскільки на сьогодні відсутній порядок повідомлення центрального органу виконавчої влади з питань забезпечення формування та реалізації державної політики з адміністрування єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування про прийняття працівника на роботу, роз’яснення щодо такого повідомлення надано Державною фіскальною службою України листом від 29.01.2015 №2627/7/99-99-17-03-01-17. Вказане роз’яснення на сьогодні є чинним.

Таблиця 5 додатка 4 до Порядку формування та подання страхувальниками звіту щодо сум нарахованого єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування, затвердженого наказом Міністерства доходів і зборів України від 9 вересня 2013 року №454, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 20 вересня 2013 року за № 1628/24160, призначена для реєстрації застрахованих осіб у реєстрі застрахованих осіб та враховуючи, що таблиця 5 подається страхувальником, якщо протягом звітного періоду було, зокрема:

укладено або розірвано трудовий договір (цивільно-правовий договір, крім цивільно-правового договору, укладеного з фізичною особою-підприємцем, якщо виконувані роботи (надавані послуги) відповідають видам діяльності, зазначеним у витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців) із застрахованою особою.

Таким чином, заповнення таблиці 5 додатку 4 до Порядку, до прийняття відповідного порядку Кабінетом Міністрів України, вважається «повідомленням», яке подається у складі обов’язкової звітності за календарний місяць до територіальних органів фіскальної служби за основним місцем обліку платника із зазначенням трудових відносин з прийнятими працівниками. При цьому окремо при кожному прийнятті працівника на роботу, титульний аркуш з таблицею 5 додатка 4 до Порядку не подається.

 

Нова звітність з ЄСВ

Вовчанська ОДПІ ГУ Міндоходів у Харківській області звертає увагу платників, що з 01.06.2015 року звіт з ЄСВ необхідно здавати за новою формою, затвердженою наказом Міністерства фінансів України від 14.04.2015 р. №435. У таблиці 1 звіту за формою №Д4 передбачені спеціальні поля для інформації про зниження ставки. Необхідно поставити відмітку про застосування понижувального коефіцієнта — «ТАК» або «НІ». У реквізиті «20» зазначається середньомісячна кількість застрахованих осіб за 2014 рік.

У рядках 2.1–2.4 таблиці 1 та їх розшифрованих складових має бути зазначена фактична сума нарахованого доходу, із якої стягують єдиний внесок, тобто в межах максимальної величини, але без доведення до розміру мінзарплати, а суми різниці між мінімальною зарплатою та фактичною величиною нарахованих виплат необхідно зазначати в рядках 2.5.1–2.5.5. Звертаємо увагу на необхідності заповнення в таблиці 6 нарахування єдиного внеску окремо за кожною застрахованою особою. Відображення утримань необхідно зазначати в графі 20. Також таблицю 6 доповнили реквізитом «24»: ознака неповного робочого часу (1 — так, 0 — ні).

 

Как единщикам продавать пиво с 1 июля 2015 года

Волчанская ОГПИ ответила на вопрос, имеют ли право единщики 1 и 2 группы при розничной торговле пивом применять КУРО и РК.

Прежде всего напомним, что плательщики единого налога третьей группы с 1 июля 2015 года и плательщики единого налога второй группы с 1 января 2016 года должны применять РРО.

Как известно, с 1 июля 2015 года пиво будет отнесено к алкогольным напиткам, и реализовываться оно будет по «алкогольным» правилам. Вместе с тем, в приложении к розничной алколицензии указываются, в частности, перечень ЭККА и необходимая о них информация.

Поэтому при продаже пива единщики 2 группы (несмотря на то, что НКУ их обязывает обзавестись РРО только с 2016 года) и единщики 3 группы обязаны с 1 июля 2015 применять РРО с распечаткой соответствующих расчетных документов, подтверждающих выполнение расчетных операций.

Следует обратить внимание на то, что единщики 2 и 3 групп, которые с 1 января до 30 июня 2015 года включительно начали применять зарегистрированные, опломбированные в установленном порядке и переведенные в фискальный режим работы РРО, с даты начала применения таких РРО и до 1 января 2017 года освобождаются от проведения РРО-проверок.

 

Какие документы необходимы для лицензирования производства алкоголя и табака

Волчанская ОГПИ ответила на вопрос, какие документы необходимо предоставить для получения лицензии на производство спирта, алкогольных напитков и табачных изделий.

Так, контролеры отметили, что для получения лицензии на производство алкогольных напитков и табачных изделий субъект хозяйствования подает:

- заявление;

- копии учредительных документов;

- аттестат производства, выданный центральным органом исполнительной власти, уполномоченным в соответствии с законодательством;

- документ, подтверждающий внесение годовой платы за лицензию.

Традиционно налоговики напомнили, что требовать представления иных документов, помимо указанных в Законе № 481, запрещается.

Документы подаются в одном экземпляре в копиях, заверенных нотариально или органом, выдавшим оригинал документа.

 

 

Применение РРО единщиками, осуществляющими перевозку пассажиров

Волчанская ОГПИ ответила на вопрос, обязаны ли использовать РРО единщики второй и третьей группы, осуществляющие перевозку пассажиров.

Так, налоговики сообщили, что физлица-предприниматели на едином налоге второй и третьей групп, которые осуществляют перевозку пассажиров, при расчетах наличными обязаны с 1 июля 2015 года (третья группа) и с 1 января 2016 года (вторая группа) применять надлежащим образом зарегистрированные регистраторы расчетных операций с распечаткой соответствующих расчетных документов, подтверждающих выполнение расчетных операций, кроме случаев, предусмотренных п. 4 ст. 9 Закона об РРО.

При этом специалисты налогового ведомства напомнили норму ст. 9 Закона об РРО, которой предусмотрено, что РРО и РК не применяются при продаже проездных и перевозочных документов на автомобильном транспорте с выдачей талонов, квитанций, билетов с нанесенными типографским способом серией, номером, номинальной стоимостью.

 

 

Предприниматель не обязан вести учет трудовых книжек

Минсоцполитики напомнило, что трудовые книжки ведутся на всех работников, работающих на предприятии, в учреждении, организации или у физического лица свыше пяти дней.

Инструкцией о порядке ведения трудовых книжек установлено, что трудовые книжки работников, которые работают на условиях трудового договора у физических лиц - субъектов предпринимательской деятельности без создания юридического лица с правом найма, и физических лиц, использующих наемный труд, связанный с предоставлением услуг (повара, няни, водители и т. п.), хранятся непосредственно у работников.

Учитывая изложенное, специалисты ведомства пришли к выводу, что основания для ведения физическим лицом - субъектом предпринимательской деятельности документации по учету бланков и движению трудовых книжек и вкладышей к ним отсутствуют.

При этом авторы подчеркнули, что письма Министерства не являются нормативно-правовыми актами, по своей природе они носят информационный, рекомендательный и необязательный характер.

 

Врахування у складі витрат вартості робіт чи послуг, придбаних у підприємців із зони АТО

Відповідно до підпункту 134.1.1 пункту 134.1 статті 134 розділу III Податкового кодексу України (далі за текстом — ПКУ) об'єктом оподаткування податку на прибуток підприємств є, зокрема, прибуток із джерелом походження з України та за її межами, який визначається шляхом коригування (збільшення або зменшення) фінансового результату до оподаткування (прибутку або збитку), визначеного у фінансовій звітності підприємства відповідно до національних положень (стандартів) бухгалтерського обліку або міжнародних стандартів фінансової звітності, на різниці, які виникають відповідно до положень цього розділу.

Нормами розділу III ПКУ не передбачено різниці, яка обмежує право відносити на витрати платника податку на прибуток підприємств вартість товарів (робіт, послуг), придбаних у платників податків, що мають юридичну адресу та місцезнаходження в зоні проведення антитерористичної операції в Донецькій і Луганській областях.

 

Економія робочого часу за допомогою електронних сервісів ДФС України

Вовчанська ОДПІ ГУ Міндоходів у Харківській області нагадує, що з метою створення якісних умов обслуговування платників податків та забезпечення швидкості процесу адміністрування податків на веб-порталі Державної фіскальної служби України розміщено ряд сервісів, завдяки яким можна сформувати, перевірити та надіслати до ДФС податкову звітність, дистанційно перевірити розрахунки з бюджетом, дізнатися про терміни сплати податків, а також іншу корисну інформацію.

Користуючись ними, платникам вдасться заощадити власний час та кошти. Серед найпопулярніших можна виділити наступні: сервіси «Електронна звітність» та «Електронний кабінет платника податків» — для комфортного звітування.

Оцінити податкові ризики діяльності з вашим партнером по бізнесу, який можливо не є платником ПДВ, є банкрутом чи відсутній за визначеною в установчих документах адресою допоможе сервіс «Дізнайся більше про свого бізнес-партнера».

Отримати консультацію з питань податкового, митного законодавства можна за допомогою «Загальнодоступного інформаційно-довідкового ресурсу» (ЗІР).

Сервіс «Реєстр страхувальників» надасть інформацію про взяття на облік платника єдиного соціального внеску, його реєстраційний номер та клас професійного ризику.

Зекономити свій робочий час та отримати необхідну інформацію платники мають змогу за допомогою електронних сервісів Державної фіскальної служби України. Доступ до вказаних сервісів можливий як із веб-порталу ДФС України (www.sfs.gov.ua), так із веб-сайту  ГУ ДФС у м. Києві (www. kyiv.sfs.gov.ua).

 

 

Щодо нарахування та утримання єдиного внеску

Нагадуємо, що Законом України від 28.12.2014 р. № 77-VIII "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо реформування загальнообов’язкового державного соціального страхування та легалізації фонду оплати праці" у новій редакції викладено Закон України від 23.09.99 р. № 1105-XIV "Про загальнообов’язкове державне соціальне страхування" (далі за текстом — Закон № 1105).

Відповідно до частини першої статті 30 Закону № 1105 матеріальне забезпечення у зв’язку з тимчасовою втратою працездатності застрахованим особам, які працюють на умовах трудового договору (контракту), призначається та надається за основним місцем роботи (крім допомоги по тимчасовій непрацездатності (включаючи догляд за хворою дитиною), допомоги по вагітності та пологах, які надаються за основним місцем роботи та за сумісництвом у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України).

При цьому застрахованим особам, стосовно яких страхувальником не виконано обов’язків щодо нарахування та виплати матеріального забезпечення за страховими випадками у зв’язку з відсутністю можливості встановлення місцезнаходження цього страхувальника, що підтверджується даними Державного реєстру загальнообов’язкового державного соціального страхування та актами перевірки центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику з питань нагляду та контролю за додержанням законодавства про загальнообов’язкове державне соціальне страхування, призначення і виплата матеріального забезпечення здійснюється робочим органом Фонду соціального страхування України (далі за текстом — Фонд) за місцем реєстрації їх місця проживання чи перебування у порядку, встановленому правлінням Фонду.

Статтею 3 розділу VII Закону № 1105 установлено, що особливості виплати матеріального забезпечення за соціальним страхуванням внутрішньо переміщеним особам (громадянам України, які переселилися з тимчасово окупованої території, території проведення антитерористичної операції або зони надзвичайної ситуації) визначаються Кабінетом Міністрів України.

З метою реалізації права застрахованих осіб, які переміщуються з тимчасово окупованої території України та районів проведення антитерористичної операції, на матеріальне забезпечення робочі органи Фонду на підставі поданих такими особами документів нараховують і виплачують за рахунок своїх коштів матеріальне забезпечення.

Звертаємо увагу, що оскільки Фонд соціального страхування України не є роботодавцем для осіб, які переміщуються з тимчасово окупованої території України та районів проведення антитерористичної операції, то допомога по тимчасовій непрацездатності, що виплачується за рахунок коштів зазначеного Фонду, не є базою нарахування та утримання єдиного внеску.

Зазначена інформація міститься в листі Державної фіскальної служби України від 20.05.2015 р. № 17749/7/99-99-17-03-01-17.

 

ЄСВ в електронному вигляді

Переваги подання звітності в електронному вигляді: зменшення паперового документообігу; спрощення процедури подання звітності до органів ДФС; звітність може бути подана безпосередньо з робочого місця в офісі; податкова звітність автоматично перевіряється на наявність у звітних документах помилок, що дає платнику можливість оперативно виявляти і виправляти помилки самостійно.

Додатково нагадуємо, що у приміщенні Вовчанської ОДПІ за адресою: м. Вовчанськ, вул. Гоголя, 53 Ви зможете безкоштовно отримати сертифікати відкритих ключів електронного цифрового підпису для подання податкової звітності засобами телекомунікаційного зв’язку.

Перелік документів, які необхідно подати для отримання безкоштовних сертифікатів відкритих ключів електронного цифрового підпису знаходиться на сайті: http://www.cskidd.gov.ua.

 

Реєстрація реєстраторів розрахункових операцій (РРО) в органах державної фіскальної служби (органи ДФС)

Реєстрації в органі ДФС підлягають РРО, модифікації яких включені до Державного реєстру РРО, з урахуванням сфер їх застосування та за умови, що строк служби, установлений у технічній документації на РРО, не вичерпався, а також з урахуванням строків первинної реєстрації, установлених Державним реєстром РРО.

Для реєстрації РРО суб’єкт господарювання (або уповноважена ним особа) повинен звернутися до органу ДФС за основним місцем його обліку, як платника податків.

Суб’єкт господарювання (далі – СГ) також може зареєструвати РРО за місцезнаходженням своїх відокремлених підрозділів (філій, дочірніх підприємств), які розташовані на території іншої, ніж такий суб’єкт, територіальної громади.

Для реєстрації РРО СГ подає до органу ДФС:

- заяву про реєстрацію РРО за формою №1-РРО (далі – реєстраційна заява);

- копію документа, що підтверджує факт купівлі або безоплатного отримання РРО у власність, іншого документа, що підтверджує право власності або користування РРО;

- копію документа на право власності або іншого документа, що дає право на розміщення господарської одиниці, де буде використовуватися РРО;

- копію договору СГ з центру сервісного обслуговування (далі – ЦСО) про технічне обслуговування та ремонт РРО.

Порядок подачі реєстраційної заяви та інших документів, строки реєстрації РРО визначені у Порядку реєстрації та застосування реєстраторів розрахункових операцій, що застосовуються для реєстрації розрахункових операцій за товари (послуги), затвердженого наказом Міністерства доходів і зборів України від 28.08.2013 №417, що зареєстрований у Міністерстві юстиції України 19.09.2013 за №1617/24149.

У разі відсутності підстав для відмови у реєстрації РРО посадова особа органу ДФС не пізніше двох робочих днів з дня надходження документів приймає рішення про можливість реєстрації РРО, формує та резервує фіскальний номер РРО в інформаційній системі ДФС та видає СГ довідку про резервування фіскального номера РРО за формою №2-РРО.

Протягом п’яти робочих днів з дати видачі/надсилання на адресу електронної пошти довідки про резервування фіскального номера СГ повинен забезпечити переведення РРО у фіскальний режим роботи: занесення фіскального номера до фіскальної пам’яті РРО, персоналізацію та опломбування РРО в ЦСО.

Для завершення процедури реєстрації РРО суб’єкт господарювання до закінчення терміну дії довідки про резервування фіскального номера надає до органу ДФС копію довідки про опломбування РРО та акт введення в експлуатацію РРО. У разі ненадання або несвоєчасного надання зазначених документів довідка про резервування фіскального номера вважається недійсною.

Після отримання належним чином оформлених документів посадова особа органу ДФС не пізніше наступного робочого дня проводить реєстрацію РРО шляхом внесення даних до інформаційної системи ДФС та надає СГ реєстраційне посвідчення РРО за формою №3-РРО, що засвідчує реєстрацію РРО в органі ДФС.

 

 

Порядок нарахування єдиного внеску на час відпустки

 Відповідно до ст. 8 Закону України від 8 липня 2010 року № 2464-VI «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» із змінами та доповненнями передбачено, що у разі якщо база нарахування єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування (ділі - ЄВ) (крім винагороди за цивільно-правовими договорами) не перевищує розміру мінімальної заробітної плати, встановленої законом на місяць, за який нараховується заробітна плата (дохід), сума ЄВ розраховується як добуток розміру мінімальної заробітної плати, встановленої законом на місяць, за який нараховується заробітна плата (дохід), та ставки ЄВ, встановленої для відповідної категорії платника. При нарахуванні заробітної плати (доходів) фізичним особам з джерел не за основним місцем роботи ставки ЄВ, встановлені цією частиною, застосовуються до визначеної бази нарахування незалежно від її розміру. Обов'язок нарахування єдиного внеску з мінімальної заробітної плати за основним місцем роботи також передбачено і у разі, коли працівник перебував частину місяця або повний місяць у оплачуваній відпустці. У разі якщо працівник оформлений на підприємстві за основним місцем роботи та повний місяць перебуває у відпустці без збереження заробітної плати, то єдиний внесок не нараховується та не утримується, оскільки відсутня база нарахування єдиного внеску. Якщо відпустка, що припадає на майбутній місяць, то в поточному місяці єдиний внесок нараховується на суму фактичної оплати відпустки за майбутній період, оскільки загальна сума доходу ще не є відомою. При цьому, якщо за підсумком звітного майбутнього місяця загальний дохід за місяць становить менше мінімального розміру, виникає потреба донарахувати єдиний внесок виходячи з мінімальної заробітної плати, встановленої законом на місяць, за який нараховується заробітна плата (дохід) єдиного внеску з мінімальної заробітної плати. (Лист ДФС України від 11.03.2015 № 5084/6/99-99-17-03-03-15)

 

З 1 червня 2015 року призначення спецпенсій припиняється

 Відповідно до Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо пенсійного забезпечення» від 2 березня 2015 року Пенсійний фонд України з 1 червня 2015 року припиняє призначення спецпенсій депутатам, міністрам, суддям, прокурорам, митникам, податківцям та іншим чиновникам. Про це в ефірі телеканалу «24» заявив Міністр соціальної політики України Павло Розенко. «Затягнути зі скасуванням спецпенсій ні в кого не вийде. Це принципова позиція моя, як міністра соціальної політики, і уряду в цілому», - сказав він. Розенко нагадав, що Закон України, прийнятий Верховною Радою у березні, передбачав, що уряд до 1 травня має внести відповідний пакет законів про пенсійну реформу і якщо парламент до 1 червня не прийме цей закон, то система спецпенсій в Україні перестає існувати. «Ми виконали норму Закону і до 1 травня внесли на розгляд Верховної Ради системну пенсійну реформу, яку парламент, на жаль, досі не розглянув і не ухвалив», - зауважив глава Мінсоцполітики. «Тому з 1 червня 2015 року Пенсійний фонд України припиняє призначати пенсії за спеціальними законами. З червня всі пенсії народним депутатам, міністрам, суддям, прокурорам, митникам, податківцям та іншим чиновникам будуть призначатися відповідно до Закону України „Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування”, як усім звичайним людям», - наголосив Міністр, зауваживши, що ця норма не стосується науковців та військовослужбовців. «Ми виконаємо цю норму закону з великим задоволенням. Це наша принципова позиція. Компромісів щодо подальшого існування ганебної системи ВІП-пенсій не буде», - підкреслив Павло Розенко.

 

Звільнення за угодою сторін: особливості

 МІНІСТЕРСТВО СОЦІАЛЬНОЇ ПОЛІТИКИ УКРАЇНИ, ЛИСТ, від 04.04.2014 р. N 60/06/186-14 Юридичне управління Міністерства соціальної політики розглянуло лист від 12.03.2014 р. N 4/0002423 та в межах компетенції повідомляє наступне. Відповідно до пункту 1 статті 36 Кодексу законів про працю України (далі - КЗпП) однією з підстав припинення трудового договору є угода сторін. Законодавством не встановлено відповідного порядку чи строків припинення трудового договору за угодою сторін, у зв’язку з чим вони визначаються працівником і власником або уповноваженим ним органом у кожному конкретному випадку. Звільнення за угодою сторін означає, що роботодавцем та найманим працівником досягнуто спільної згоди щодо припинення трудового договору у визначений строк. Законодавством не передбачено обов'язкового оформлення письмового документа, що ініціює звільнення (заяви працівника або повідомлення роботодавця), тому ініціатива щодо звільнення може бути висловлена працівником або роботодавцем іншій стороні усно. У наказі (розпорядженні) про звільнення за згодою сторін зазначаються підстава звільнення за угодою сторін з посиланням на пункт 1 статті 36 КЗпП, дата звільнення, про яку домовлялися сторони. Працівник фіксує свою згоду шляхом поставлення свого підпису під час ознайомлення з наказом. Одночасно повідомляємо, що листи міністерства не є нормативно-правовими актами, за своєю природою вони носять інформаційний, рекомендаційний та необов'язковий характер.

 

 

Що означає реквізит «№ реєстрації страхувальника» в таблиці 1 додатка 4 звіту щодо сум нарахованого ЄВ?

 Реквізит «№ реєстрації страхувальника» в таблиці 1 додатка 4 до Порядку формування та подання страхувальниками звіту щодо сум нарахованого єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 14.04.2015 № 435, означає: реєстраційний номер платника єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування (далі – ЄВ) за даними форми № 2-ЄСВ «Повідомлення про взяття на облік платника єдиного внеску» для платників ЄВ, на яких не поширюється дія Закону України від 15 травня 2003 року № 755-IV «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців» зі змінами та доповненнями (далі – Закон №755); реєстраційний номер платника ЄВ за даними виписки з Єдиного державного реєстру для платників ЄВ, на яких поширюється дія Закону № 755. Згідно з п. 4 розд. ІІ Положення про реєстр страхувальників, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 24.11.2014 № 1162 «Про затвердження Порядку обліку платників єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування та Положення про реєстр страхувальників», зазначені відомості вносяться до реєстру страхувальників і є необхідними для обліку платників ЄВ, їх зобов’язань та сплати ЄВ.

 

Категория: Податкові новини | Добавил: Volchanckaya_MGNI (03.06.2015)
Просмотров: 451 | Рейтинг: 0.0 |

Всего комментариев: 0
Добавлять комментарии могут только зарегистрированные пользователи.
[ Регистрация | Вход ]
Конструктор сайтов - uCoz
Форма входа
Поиск по каталогу
Друзья сайта
Статистика