Платників податків звільнять від сплати штрафних санкцій у разі виконання податкового зобов`язання протягом 10 календарних днів
Про це йдеться у законопроекті № 2004 від 03.02.15 р. (щодо зменшення податкового тиску на платників податків).
Даний законопроект вже готується до другого читання. З нього мають виключити положення, що стосуються визначення податкового зобов`язання платника податків у разі винесення обвинувального вироку або закриття кримінального провадження за нереабілітуючими підставами. Також парламентарі пропонують уточнити умови та порядок допуску посадових осіб контролюючих органів до проведення документальних виїзних і фактичних перевірок.
Мінекономрозвитку розробило зміни законодавства про держзакупівлі
У червні Міністерство економічного розвитку і торгівлі подасть на розгляд Уряду законопроект про електронні закупівлі. Про це на засіданні Уряду повідомив Міністр економічного розвитку і торгівлі, представляючи зміни до закону про державні закупівлі. За словами Міністра, держзакупівлі є одними з п`яти пріоритетних напрямків реформ у Міністерстві економічного розвитку і торгівлі. Але ця реформа, звичайно, потрібна не тільки для Міністерства, а для всієї країни, і до того ж вона погоджена з партнерами по Євросоюзу. Реформа дуже проста – більше конкурентності, більше прозорості, менше бюрократії, менше корупції і плюс економія коштів. Міністр повідомив, що ще в грудні у Верховну Раду подавався законопроект про держзакупівлі, який включав і держзакупівлі, і електронні держзакупівлі. Це було неправильне рішення. І цей законопроект було відкликано і розділено на два. Зараз мова йде про держзакупівлі. В червні подамо новий закон про електронні закупівлі. Мета цього законопроекту – зниження корупційних ризиків, спрощення участі бізнесу в держзакупівлях, приведення національного законодавства у сфері держзакупівель до міжнародних стандартів і норм директив ЄС. Пропонуються антикорупційні норми (учасник зобов`язаний надати інформацію про кінцевого бенефіціара) та дерегуляційні (обмеження повноважень Казначейства при перевірці документів у період реєстрації договорів, ліквідація функцій моніторингу процедур закупівель Мінекономрозвитку). Також зміни передбачають підвищення порогів для закупівлі товарів і послуг зі 100 тис. грн. до 200 тис. грн., для робіт –з 1 млн. грн. до 1,2 млн. грн. Планується гармонізація законодавства з міжнародними стандартами та директивами ЄС, приведення строків проведення процедур закупівель у відповідність з директивами ЄС та стандартами СОТ, обов`язкова публікація інформації про закупівлі англійською мовою. Таким чином, ці зміни будуть сприяти зростанню рівня конкуренції, зниженню корупційних ризиків, а також дозволять виконати першочергові зобов`язання України в рамках Угоди про асоціацію до кінця поточного року приєднатися до Угоди СОТ про держзакупівлі, що також дозволить нашим виробникам брати участь у держзакупівлях інших країн, - підкреслив Міністр.
Мінсоцполітики роз`яснює порядок компенсації з держбюджету витрат на зарплатню мобілізованим
До Мінсоцполітики надходять звернення підприємств, установ та організацій з питанням щодо компенсації з Державного бюджету витрат на виплату середнього заробітку мобілізованим працівникам. Узагальнивши запити з цього приводу, Міністерство інформує про таке.
Компенсація підприємствам середньої заробітної плати, яка виплачується працівникам, призваним на військову службу за призовом під час мобілізації на особливий період, здійснюється відповідно до Порядку виплати компенсації підприємствам, установам, організаціям у межах середнього заробітку працівників, призваних на військову службу за призовом під час мобілізації на особливий період, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 4 березня 2015 року №105 (далі – Порядок). Зазначена компенсація виплачується за рахунок коштів, передбачених у Законі України „Про Державний бюджет України на 2015 рік" за програмою 2501350 “Компенсація підприємствам, установам, організаціям у межах середнього заробітку працівників, призваних на військову службу за призовом під час мобілізації, на особливий період". Пунктом 3 Порядку передбачено, що бюджетні кошти спрямовуються підприємствам, установам, організаціям на компенсацію витрат на виплату середнього заробітку працівникам, які працювали на таких підприємствах, в установах, організаціях на час призову на військову службу, не більше одного року (далі – компенсація). Кошти на виплату компенсації підприємствам, установам, організаціям спрямовуються за період, починаючи з січня 2015 року. Водночас інформуємо, що Мінсоцполітики спільно з Міністерством фінансів опрацьовується можливість внесення змін до законодавства з метою виплати компенсації підприємствам, установам, організаціям за період з 18.03.2014 до 31.12.2014 згідно із Законом України від 20.05.2014 № 1275-VII „Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо удосконалення оборонно-мобілізаційних питань під час проведення мобілізації". Щодо нарахування середнього заробітку працівникам, призваним на строкову військову службу. Відповідно до пункту 2 статті 39 Закону України „Про військовий обов’язок і військову службу", за громадянами України, які призвані на строкову військову службу, військову службу за призовом під час мобілізації, на особливий період, або прийняті на військову службу за контрактом у разі виникнення кризової ситуації, що загрожує національній безпеці, оголошення рішення про проведення мобілізації та (або) введення воєнного стану на строк до закінчення особливого періоду або до оголошення рішення про демобілізацію, але не більше одного року, зберігаються місце роботи (посада), середній заробіток на підприємстві, в установі, організації незалежно від підпорядкування та форми власності. Компенсація із бюджету в межах середнього заробітку працівникам, які призвані на строкову військову службу законодавством не передбачена. Щодо нарахування та утримання єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування. Згідно з частиною сьомою статті 7 Закону України „Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування", перелік видів виплат, на які не нараховується єдиний внесок, затверджується Кабінетом Міністрів України. Не нараховується на виплати та не утримується єдиний внесок з виплат, що компенсуються з бюджету в межах середнього заробітку працівників, призваних на військову службу за призовом під час мобілізації, на особливий період. Водночас зазначаємо, що Перелік видів виплат, що здійснюються за рахунок коштів роботодавців, на які не нараховується єдиний внесок на загальнообов`язкове державне соціальне страхування, затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 22 грудня 2010 р. №1170.
З 29 травня змінюються правила перевезення пасажирів та багажу залізничним транспортом
Затверджено зміни до Правил перевезення пасажирів, багажу, вантажобагажу та пошти залізничним транспортом України.
Зокрема, встановлено, що посадка в поїзд дітей віком до 16 років здійснюється за пред`явленням документів, що посвідчують вік дитини (свідоцтва про народження дитини, нотаріально завіреної копії свідоцтва про народження дитини, паспорта одного із батьків, у якому є запис про дитину, проїзного документа дитини). Раніше потрібно було надавати виключно оригінал свідоцтва про народження.
Військовослужбовці (у період проходження строкової військової служби) здійснюють посадку в поїзд за пред`явленням військового квитка.
Для осіб, які звільнилися з місць позбавлення волі, при проїзді їх до місця проживання документом, що засвідчує особу, є довідка про звільнення.
У разі відсутності прямого поїзда до станції призначення дозволяється оформлення пільгового чи безплатного проїзного документа в обмін на талони з однією пересадкою. Раніше кількість пересадок не враховувалась.
Заміна списків для групових перевезень можлива в пункті оформлення проїзних документів за заявою керівника групи один раз, не пізніше однієї доби до відправлення поїзда.
Крім того, встановлено, що у плацкартних вагонах нічних швидких та пасажирських поїздів, вагонах 2-го класу поїздів "Регіональний експрес", Інтерсіті (ІС) та Інтерсіті+ (ІС+) кімнатні тварини не більше двох особин (малі собаки, коти тощо) перевозяться в ящиках, корзинах, клітках або контейнерах із водонепроникним абсорбуючим дном (не більше одного місця ручної поклажі), які розміщуються на місцях, призначених для ручної поклажі, на руках у пасажира або під місцями для сидіння. Раніше перевезення будь-яких тварин в плацкартних вагонах було заборонено.
Бухоблік оприбуткування придбаних МШП у держсекторі: роз’яснює Мінфін
Згідно з пунктом 4 розділу II Національного положення (стандарту) бухгалтерського обліку в державному секторі 123 "Запаси" (далі - Стандарт 123), придбані (отримані) або вироблені запаси зараховуються на баланс за первісною вартістю.
Первісною вартістю запасів, що придбані за плату, є собівартість запасів, яка складається з таких фактичних витрат:
• суми, що сплачується згідно з договором постачальнику (продавцю), за вирахуванням непрямих податків;
• суми ввізного мита;
• суми непрямих податків у зв`язку з придбанням запасів, які не відшкодовуються суб`єктам державного сектору;
• транспортно-заготівельні витрати (затрати на заготівлю запасів, оплата тарифів (фрахту) за вантажно-розвантажувальні роботи і транспортування запасів усіма видами транспорту до місця їх використання, включаючи витрати зі страхування ризиків транспортування запасів);
• інші витрати, які безпосередньо пов`язані з придбанням запасів і доведенням їх до стану, в якому вони придатні для використання у запланованих цілях. До таких витрат, зокрема, належать прямі матеріальні витрати, прямі витрати на оплату праці, інші прямі витрати суб`єкта державного сектору на доопрацювання і підвищення якісно технічних характеристик запасів.
Оприбуткування придбаних малоцінних та швидкозношуваних предметів у разі оплати після їх отримання, якщо сума ПДВ не відшкодовується суб`єктам державного сектору, відображається за дебетом субрахунка 221"Малоцінні та швидкозношувані предмети, що знаходяться на складі і в експлуатації" та кредитом субрахунка 675 "Розрахунки з іншими кредиторами", водночас проводиться другий запис за дебетом субрахунка 801 "Видатки з державного бюджету на утримання установи та інші заходи" та кредитом субрахунка 411 "Фонд у малоцінних та швидкозношуваних предметах за їх видами".
У разі якщо сума ПДВ відшкодовується суб`єктам державного сектору, оприбуткування зазначених предметів відображається (вартість без ПДВ) за дебетом субрахунка 221 "Малоцінні та швидкозношувані предмети, що знаходяться на складі і в експлуатації" та кредитом субрахунка 675 "Розрахунки з іншими кредиторами", водночас провадиться другий запис за дебетом субрахунка 801 "Видатки з державного бюджету на утримання установи та інші заходи" та кредитом субрахунка 411 "Фонд у малоцінних та швидкозношуваних предметах за їх видами", сума ПДВ відображається за дебетом субрахунка 641 "Розрахунки за податками і зборами в бюджет" та кредитом субрахунка 675 "Розрахунки з іншими кредиторами".
За яких обставин перевізник несе відповідальність за порушення строку доставки вантажу?
Вантажовідправник уклав із перевізником договір перевезення, за умовами якого перевізник зобов`язався доставити вантаж отримувачеві у строк, зазначений у договорі. Перевізник порушив строки доставки вантажу, унаслідок чого частина вантажу була зіпсована. Вантажовідправник зажадав від перевізника відшкодування вартості зіпсованого вантажу і збитків, зазнаних у розмірі недоотриманої суми винагороди від отримувача вантажу.
Обставини справи
Між товариством з обмеженою відповідальністю (далі – відправник) і підприємцем (далі – перевізник) був укладений договір перевезення вантажу. Конкретні умови перевезення кожної партії вантажу сторони застерігали в заявках відправника, узгоджених з перевізником. Згідно з однією із заявок на перевезення вантажу, відправник зобов`язався передати вантаж перевізникові в м. Києві 27.12.13 р., а перевізник зобов`язався доставити цей вантаж отримувачеві в м. Севастополь 31.12.13 р. о 10.00. У разі порушення строку доставки вантажу перевізник повинен був сплатити відправникові штраф.
Перевізник доставив вантаж отримувачеві із запізненням, а саме 02.01.14 р. о 7 ранку. Крім того, вантаж був частково зіпсований. Отримувач оплатив відправникові тільки вартість цілого вантажу, а також зменшив суму винагороди відправника на суму штрафу за порушення строку постачання вантажу, що було передбачено договором. У свою чергу, відправник зажадав від перевізника відшкодування вартості зіпсованого вантажу і зазнаних ним збитків у вигляді недоотриманого доходу і витрат на сплату штрафу.
Розглянувши цей спір, ВГСУ залишив у силі рішення господарського суду і постанову апеляційного господарського суду, якою з перевізника стягнуто на користь відправника вартість зіпсованого вантажу, суму штрафу за порушення строку доставки вантажу і збитків, зазнаних відправником.
Аргументи ВГСУ
1. Згідно з договором перевезення, укладеним між сторонами, прийнятий від відправника 27.12.13 р. вантаж перевізник зобов`язаний був доставити отримувачеві 31.12.13 р. о 10.00, що відповідає вимогам ч. 1 ст. 909 ЦК, ч. 1 ст. 307 Господарського кодексу.
2. Оскільки вантаж був доставлений отримувачеві із запізненням на 45 годин (02.01.14 р. р 07.00), то перевізник порушив свої договірні зобов`язання, а отже, зобов`язаний сплатити відправникові неустойку у вигляді штрафу в розмірі, передбаченому договором перевезення.
3. Відповідальність за збереження вантажу з моменту його приймання до перевезення і до видачі отримувачеві несе перевізник, якщо не доведе, що псування вантажу сталося унаслідок обставин, яким він не міг запобігти або усунення яких від нього не залежало. Перевізник несе відповідальність за втрату, недостачу, псування або пошкодження прийнятого вантажу у розмірі фактичної шкоди, якщо не доведе, що вищеназване сталося не з його вини.
4. Перевізник зобов`язаний відшкодувати відправникові вартість зіпсованого вантажу, оскільки він не надав суду доказу того, що псування вантажу сталося не з його вини або внаслідок обставин, яким він не міг запобігти або усунення яких від нього не залежало.
5. У разі несвоєчасної доставки вантажу перевізник зобов`язаний відшкодувати другій стороні збитки, завдані порушенням строків перевезення. Збитками є, у тому числі, і неотримані доходи, які могли бути отримані у разі належного виконання другою стороною своїх договірних зобов`язань.
6. З вини перевізника відправникові були завдані збитки у вигляді неоплаченої частини вантажу і суми штрафу, на яку отримувач вантажу зменшив винагороду відправника через несвоєчасну доставки вантажу. Відповідно, ці збитки відправникові зобов`язаний відшкодувати перевізник.
Пропонується встановити 3 % податок на паї, не передані в оренду сільгоспвиробникам
Верховна Рада зареєструвала законопроект № 2934 „Про внесення змін до Податкового кодексу України (щодо оподаткування окремих категорій земельних ділянок)".
Законопроект розроблений з метою встановлення ставки податку за земельні ділянки особистих селянських господарств, розташованих за межами населених пунктів, а також за земельні частки (паї), які перебувають у власності громадян для ведення товарного сільськогосподарського виробництва та не передані в оренду сільгоспвиробникам, у розмірі 3 % від їх нормативної грошової оцінки.
ДФС про звітність з ЄСВ та ПДФО ФОП-загальносистемників
Пунктом 177.10 ПК визначено, що ФОП, крім ФОП, які обрали спрощену систему оподаткування, та особи, які забезпечують себе роботою самостійно, зобов`язані вести Книгу обліку доходів та витрат, на підставі якої здійснюється заповнення облікових даних Податкової декларації про майновий стан і доходи (далі - Податкова декларація).
Форма Книги обліку доходів та витрат передбачає заповнення платником, зокрема, графи 1 "Період обліку (день, місяць, квартал, рік)" та графи 9 "Сума чистого оподатковуваного доходу".
Відповідно до пункту 177.5 ПК ФОП та фізичні особи, які провадять незалежну професійну діяльність, подають до контролюючого органу податкову декларацію за місцем своєї податкової адреси за результатами календарного року у строки, встановлені ПК для річного звітного податкового періоду.
Разом з тим приватні підприємці, які перебувають на загальній системі оподаткування, в обов`язковому порядку разом з Податковою декларацією подають додаток 5 до розділу III Податкової декларації.
Оскільки обчислення сум єдиного внеску платників загальної системи здійснюється, зокрема, на підставі даних річних податкових декларацій (річної звітності), що підлягає обкладенню податком ПДФО, то дані, вказані в додатку 5 до розділу III Податкової декларації, повинні збігатися з даними, наведеними в розділі III Податкової декларації, і, відповідно, з даними, зазначеними у звітності з єдиного внеску (таблиця 1 додатка 5 до Звіту з єдиного внеску до Порядку формування та подання страхувальниками звіту щодо сум нарахованого єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування; далі - Порядок).
У рядку 01 розділу II додатка 5 до розділу III Податкової декларації вказується розмір середньомісячного річного оподатковуваного доходу, який розраховується як отриманий загальний річний оподатковуваний дохід, зменшений на суму документально підтверджених річних втрат та поділений на кількість календарних місяців, протягом яких отримано такий дохід (прибуток).
Оскільки законодавством не передбачено подання особами, які забезпечують себе роботою самостійно, додатка 5 до розділу III Податкової декларації, але при цьому обчислення суми єдиного внеску здійснюється, зокрема, на підставі даних річних податкових декларацій (річної звітності), що підлягає обкладенню ПДФО, то дані, наведені у рядку 06 розділу IV Податкової декларації, мають збігатися з даними, зазначеними у звітності з єдиного внеску (таблиця 3 додатка 5 до Звіту з єдиного внеску до Порядку).
Отже, у графі 2 таблиць 1 та 3 додатка 5 до Звіту з єдиного внеску сума чистого доходу (прибутку) в рядках календарних місяців зазначається як середньомісячний річний оподатковуваний дохід, який визначається шляхом ділення річного чистого доходу (прибутку) на кількість календарних місяців, протягом яких він отриманий. При цьому в місяцях, в яких дохід не отримувався (на підставі даних Книги обліку доходів і витрат), в таких графах проставляється прочерк (на паперових носіях), у разі надсилання Звіту в електронній формі поле залишається незаповненим.
Затверджено Порядок переведення дачних і садових будинків у жилі будинки
Затверджено Порядок переведення дачних і садових будинків, що відповідають державним будівельним нормам, у жилі будинки.
Переведення дачних і садових будинків, що відповідають державним будівельним нормам, у жилі будинки здійснюється безоплатно органами місцевого самоврядування села, селища, міста, з якими відповідні дачні поселення та садівничі товариства пов’язані адміністративно або територіально.
Для переведення дачного чи садового будинку у жилий будинок громадянин, який є його власником, або уповноважена ним особа подає до виконавчого органу сільської (селищної, міської) ради, а у разі, коли в сільській раді виконавчий орган не утворено, — сільському голові заяву (додаток 1 до Порядку), до якої додаються:
- копія документа про право власності на дачний чи садовий будинок, засвідчена в установленому порядку;
- письмова згода співвласників (за наявності) на переведення такого будинку в жилий;
- звіт про проведення технічного огляду дачного чи садового будинку з висновком про його відповідність державним будівельним нормам (додаток 2 до Порядку).
Технічний огляд дачного чи садового будинку проводиться без застосування обладнання для визначення характеристик конструкцій та виконання вишукувальних робіт на підставі укладеного договору суб’єктом господарювання, у якого працює один або більше відповідальних виконавців окремих видів робіт (послуг), пов’язаних із створенням об’єктів архітектури, які пройшли професійну атестацію згідно з постановою КМУ від 23.05.11 р. № 554.
За результатами розгляду заяви та доданих до неї документів уповноважений орган протягом місяця з дня їх надходження приймає рішення про переведення дачного чи садового будинку у жилий будинок або про відмову в такому переведенні.
Прийняття рішення про відмову в переведенні дачного чи садового будинку у жилий будинок допускається за наявності хоча б однієї з таких підстав:
- неподання вищезазначених документів;
- виявлення в поданих документах недостовірних відомостей;
- встановлення невідповідності дачного чи садового будинку вимогам державних будівельних норм, що зазначені у розділі I (обов’язковий) результатів технічного огляду.
Місцева рада у триденний строк з дня прийняття рішення про переведення дачних і садових будинків, що відповідають державним будівельним нормам, у жилі будинки видає або надсилає власникові рекомендованим листом з описом вкладення рішення про переведення дачного чи садового будинку у жилий будинок із зазначенням його адреси.
У разі відмови в переведенні дачного чи садового будинку у жилий будинок власник має право повторно подати документи після усунення причин, що стали підставою для прийняття такого рішення.
Постанова КМУ від 29.04.15 р. № 321 набуде чинності з дня офіційного опублікування
Як розрахувати відпустку чорнобильцям 4-ї категорії?
Відповідно до частини першої ст. 47 Закону "Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи" працівникам, які працюють (перебувають у відрядженні) у зоні посиленого радіоекологічного контролю, надається щорічна основна відпустка тривалістю пропорційно відпрацьованому на цій території часу - 30 календарних днів. Загальна тривалість відпустки не повинна перевищувати 42 календарних дні.
Органами соціального захисту населення відшкодовується різниця між тривалістю відпустки, що надається згідно зі ст. 47 Закону "Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи", і тривалістю щорічної основної відпустки, що надається відповідно до Закону "Про відпустки", без урахування додаткових відпусток.
Законом від 28.12.14 р. № 76-VIII (далі - Закон) внесено зміни до Закону "Про правовий режим території, що зазнала радіоактивного забруднення внаслідок Чорнобильської катастрофи", згідно з якими із зон радіоактивного забруднення виключена зона посиленого радіоекологічного контролю (4 зона), і в Закон "Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи", згідно з якими розпочато реформування системи пільг та компенсаційних виплат громадянам, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи.
Цей Закон набрав чинності з 01.01.15 р
Оскільки закони та інші нормативно-правові акти не мають зворотної дії в часі, тривалість щорічної основної відпустки працівника, який до набрання чинності Законом працював у зоні посиленого радіоекологічного контролю, повинна розраховуватися пропорційно відпрацьованому часу, тобто, наприклад, за період роботи з 01.02.14 р. по 31.12.14 р. з розрахунку 30 календарних днів, а починаючи з 01.01.15 р. по 31.01.15 р. з розрахунку 24 календарних дні.
У додатку 5 декларації з ПДВ слід вказувати ІПН постачальника, зазначений у чеку
Підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту без отримання податкової накладної, є, зокрема, касові чеки, які містять суму отриманих товарів/послуг, загальну суму нарахованого податку (з визначенням фіскального номера та податкового номера постачальника). При цьому з метою такого нарахування загальна сума отриманих товарів/послуг не може перевищувати 200 гривень за день (без урахування податку).
У разі використання платниками для розрахунків із споживачами РРО касовий чек повинен містити дані про загальну суму коштів, що підлягає сплаті покупцем з урахуванням податку, та суму цього податку, що сплачується у складі загальної суми.
В колонці 2 «Постачальник (індивідуальний податковий номер)» розд. II «Податковий кредит» додатка 5 «Розшифровки податкових зобов’язань та податкового кредиту в розрізі контрагентів (Д5)» до податкової декларації з ПДВ, форми яких затверджені наказом Мінфіну від 23.09.14 р. № 966, зазначається індивідуальний податковий номер контрагента платника податку – постачальника, а його назва при цьому не зазначається.
Враховуючи зазначене, платник ПДВ, який здійснив придбання товарів/послуг, що підтверджується касовим чеком, який надає право на формування податкового кредиту, в колонці 2 «Постачальник (індивідуальний податковий номер)» розд. II «Податковий кредит» додатка 5 до податкової декларації з ПДВ вказує індивідуальний податковий номер постачальника – платника ПДВ, зазначений у такому касовому чеку.
Уряд пропонує відкласти електронне адміністрування ПДВ до 2016 року
Верховна Рада зареєструвала законопроект № 2960 „Про внесення змін до Податкового кодексу України (щодо перехідного періоду системи електронного адміністрування)".
Законопроектом пропонується подовження до 1 січня 2016 року перехідного періоду, протягом якого реєстрація податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних в ЄРПН здійснюється без обмеження сумою податку, обчисленою за формулою, визначеною пунктом 200-1.3 ст. 200-1 ПК, а також звільнення до 1 січня 2016 року від застосування штрафних санкцій за порушення термінів реєстрації в ЄРПН податкових накладних/розрахунків коригування, складених в період з 1 лютого 2015 року до 1 січня 2016 року.
За матеріалами офіційного веб-порталу ВР України.
ПФУ про обчислення страхового стажу
Пенсійний фонд нагадав, що страховий стаж - період (строк), протягом якого особа підлягає загальнообов`язковому державному пенсійному страхуванню та за який щомісяця сплачені страхові внески в сумі не меншій, ніж мінімальний страховий внесок.
Страховий стаж після 01.01.04 р. обчислюється територіальними органами Пенсійного фонду за даними, що містяться в системі персоніфікованого обліку.
Страховий стаж обчислюється в місяцях. Неповний місяць роботи, якщо застрахована особа підлягала загальнообов`язковому державному пенсійному страхуванню, зараховується до страхового стажу як повний місяць за умови, що сума сплачених за цей місяць страхових внесків є не меншою, ніж мінімальний страховий внесок.
Якщо сума сплачених за відповідний місяць страхових внесків є меншою, ніж мінімальний страховий внесок, до страхового стажу зараховується період, визначений за кожний місяць сплати страхових внесків за формулою, передбаченою абз. 3 ч. 3 ст. 24 Закону України "Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування".
При цьому з 2015 року діє норма, за якою у разі якщо база нарахування єдиного внеску (крім винагороди за цивільно-правовими договорами) не перевищує розміру мінімальної заробітної плати, встановленої законом на місяць, за який нараховується заробітна плата (дохід), сума єдиного внеску розраховується як добуток розміру мінімальної заробітної плати, встановленої законом на місяць, за який нараховується заробітна плата (дохід), та ставки єдиного внеску, встановленої для відповідної категорії платника.
Механізм фінансової підтримки заходів в АПК шляхом здешевлення кредитів запрацює з 29.05.15 р.
Затверджено Порядок використання коштів, передбачених у державному бюджеті для фінансової підтримки заходів в агропромисловому комплексі шляхом здешевлення кредитів.
Цим Порядком визначається механізм використання коштів, передбачених Мінагрополітики у державному бюджеті за програмою "Фінансова підтримка заходів в агропромисловому комплексі шляхом здешевлення кредитів", які спрямовуються суб`єктам господарювання агропромислового комплексу на часткову компенсацію відсоткової ставки за залученими у національній валюті банківськими кредитами (далі - компенсація).
Мінагрополітики визначає річні ліміти та здійснює розподіл бюджетних призначень між департаментами агропромислового розвитку облдержадміністрацій пропорційно середньорічному обсягу виробництва валової продукції сільського господарства (у постійних цінах) за попередні 3 роки, що передують звітному року.
Компенсація надається на конкурсній основі суб`єктам господарювання агропромислового комплексу - юрособам незалежно від організаційно-правової форми та форми власності за укладеними кредитними договорами за умови, що сума відсотків за користування кредитами та розмір плати за надання інших банківських послуг, пов`язаних з цим кредитом (розрахункове обслуговування кредиту, розгляд кредитного проекту, управління кредитами, консультаційні послуги тощо), не перевищує 30 % річних.
Компенсація надається у розмірі 50 % облікової ставки НБУ, що діє на дату нарахування відсотків за користування кредитами, але не вище розмірів, передбачених кредитними договорами, за кредитами, залученими у минулому та поточному роках, відсотки за користування якими нараховані і сплачені у поточному році.
Компенсації підлягають відсоткові ставки за кредитами, залученими для покриття витрат, пов`язаних із закупівлею пально-мастильних матеріалів, насіння, мінеральних добрив, засобів захисту рослин, кормів, сировини та інгредієнтів для виробництва комбікормів, ветеринарних препаратів, молодняку сільськогосподарських тварин та птиці, обладнання для тваринницьких ферм і комплексів, запасних частин для ремонту сільськогосподарської і зрошувальної техніки та обладнання, енергоносіїв, та оплати послуг, пов`язаних з виконанням ремонтних робіт, робіт (послуг) з підготовки та обробки ґрунту, захисту рослин від хвороб і шкідників, збирання врожаю.
Нюанси виконання військово-транспортної повинності: роз`яснює Міноборони
З отриманням завдання на підготовку транспортних засобів до передачі військовим формуванням під час мобілізації керівник підприємства, установи або організації зобов`язаний забезпечити:
- відбір відповідних транспортних засобів за типами та марками;
- виконання встановлених основних вимог до технічного стану транспортних засобів, призначених для передачі військовим формуванням під час мобілізації, і укомплектованість їх запасними частинами, шанцевим інструментом і заправним інвентарем;
- доставку транспортних засобів у встановлені терміни до певних пунктів.
Враховуючи те, що відповідно до ст. 6 Закону "Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію" (далі - Закон) виконання військово-транспортної повинності під час мобілізації, якщо не введений правовий режим воєнного або надзвичайного стану, здійснюється шляхом безкоштовного залучення транспортних засобів підприємств, установ та організацій усіх форм власності на умовах їх повернення власникам після оголошення демобілізації,транспортні засоби залишають на балансі підприємств, установ та організацій.
У разі коли в результаті залучення під час мобілізації транспортний засіб було знищено, він знімається з балансового обліку на підставі документів, що підтверджують таке знищення, які видаються військовим формуванням власнику транспортного засобу після оголошення демобілізації.
Відповідно до Закону прийом-передача транспортних засобів, залучених під час мобілізації, здійснюються на підставі актів прийому-передачі, в яких, зокрема, зазначаються відомості:
- назва військового формування, якому передається транспортний засіб;
- назва державного органу, який прийняв рішення про передачу транспортного засобу, назва військового комісаріату, дата і номер часткового наряду;
- відомості про власника транспортного засобу: повне найменування, поштову адресу, місцезнаходження та ідентифікаційний код;
- відомості про документ, який встановлює право власності на майно (за наявності);
- відомості про транспортний засіб: реєстраційний номер транспортного засобу, тип, марка, модель, колір, державний номерний знак, номер шасі, номер двигуна, рік випуску, пробіг (витрата ресурсів), перебування в капітальному ремонті, наявність запасних частин, шанцевого інструменту і заправного інвентарю, обсяги наявного в баках пального.
Підписано закони щодо звільнення від оподаткування імпорту продукції для виконання державного оборонного замовлення
Президент підписав закони про внесення змін до Податкового та Митного кодексів України щодо створення сприятливих умов для забезпечення виконання державних контрактів з оборонного замовлення та договорів на постачання продукції оборонного призначення.
Закон від 23.04.15 р. № 365-VIII звільняє від оподаткування ввізним митом складові (матеріали, вузли, агрегати, устаткування та комплектувальні вироби), що ввозяться на територію України в митному режимі імпорту для використання у виробництві продукції оборонного призначення, якщо замовником такої продукції є державний замовник. При цьому зазначені товари не звільняються від оподаткування ввізним митом, якщо вони мають походження або ввозяться з території країни, визнаної державою-окупантом та/або державою-агресором щодо України згідно із законодавством.
Президент також затвердив Закон від 23.04.15 р. № 366-VIII «Про внесення зміни до статті 197 Податкового кодексу України щодо створення сприятливих умов для забезпечення виконання державних контрактів з оборонного замовлення та договорів на постачання продукції оборонного призначення».
Документом звільняються від оподаткування операції із ввезення на територію України товарів, які використовуються у виробництві продукції оборонного призначення, якщо замовником такої продукції є державний замовник, визначений КМУ. Звільнення від оподаткування не застосовується до операцій із ввезення на митну територію України товарів, що мають походження чи ввозяться з території країни, визнаної державою-окупантом та/або визнаної державою-агресором по відношенню до України згідно із законодавством.
Доходи, отримані нерезидентами за борговими зобов`язаннями, звільнені від податку на прибуток
З 27.05.15 р. набув чинності Закон „Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо оподаткування доходів, отриманих нерезидентами за борговими зобов`язаннями".
Згідно із Законом не підлягають оподаткуванню податком на прибуток підприємств доходи, отримані нерезидентами у вигляді процентів або доходу (дисконту) на державні цінні папери або облігації місцевих позик, або боргові цінні папери, виконання зобов`язань за якими забезпечено державними або місцевими гарантіями, продані або розміщені нерезидентам за межами території України через уповноважених агентів нерезидентів, або процентів, сплачених нерезидентам за отримані державою або до бюджету АРК чи міського бюджету позики (кредити або зовнішні запозичення), які відображаються в Держбюджеті України або місцевих бюджетах чи кошторисі НБУ, або за кредити (позики), які отримані суб`єктами господарювання та виконання яких забезпечено державними або місцевими гарантіями.
Крім цього, передбачено, що сума вищезазначених доходів не включається до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника ПДФО.
Затверджено порядок реалізації "будівельної амністії"
В Україні почала діяти «будівельна амністія». Це доступний та швидкий спосіб легалізувати самочинні будівництва, якщо будівельні роботи відбувалися в період з 5 серпня 1992 по 12 березня 2011 року і не порушують державних будівельних норм щодо розміщення об’єкта.
Легалізація самобудів у рамках «будівельної амністії» відбуватиметься відповідно до Закону України "Про внесення змін до Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності" щодо прийняття в експлуатацію об`єктів будівництва, збудованих без дозволу на виконання будівельних робіт" від 13 січня 2015 року № 92-VIII та наказу Мінрегіону №79 «Про затвердження Порядку прийняття в експлуатацію і проведення технічного обстеження індивідуальних (садибних) житлових будинків, садових, дачних будинків, господарських (присадибних) будівель і споруд, громадських будинків та будівель і споруд сільськогосподарського призначення І та ІІ категорії складності, які збудовано без дозволу на виконання будівельних робіт».
Згідно з цими документами під «будівельну амністію» підпадають:
- Індивідуальні (садибні) житлові будинки, садові, дачні будинки, господарські (присадибні) будівлі і споруди;
- Громадські будинки І та ІІ категорій складності;
- Будівлі і споруди сільськогосподарського призначення І і ІІ категорій складності.
Для того щоб узаконити самочинне будівництво житлового будинку до 300 кв. м. або господарської будівлі до 100 кв. м. громадянину слід зібрати наступний пакет документів:
- Заяву.
- Два примірники заповненої декларації про прийняття об’єкту в експлуатацію.
- Засвідчені у встановленому порядку копії документа, що посвідчує право власності чи користування земельною ділянкою, на якій розміщено об’єкт, та копію технічного паспорта (з відміткою про проведене технічне обстеження).
Порядком передбачена можливість використання технічних паспортів, складених до набрання чинності Порядку, а також звітів про проведення технічного обстеження, складених у період з 29 квітня 2013 року до набрання чинності вказаним Порядком.
Для легалізації будинку площею більше 300 кв. м. або іншого об’єкта слід зібрати наступний пакет документів:
- Заяву.
- Два примірники заповненої декларації про прийняття об’єкта до експлуатації.
- Звіт про проведення технічного обстеження об’єкта з інформацією щодо можливості його надійної та безпечної експлуатації.
- Засвідчені у встановленому порядку копії документа, що посвідчує право власності чи користування земельною ділянкою, на якій розміщено об’єкт та копію технічного паспорта.
З даним пакетом документів слід звернутися до Центру надання адміністративних послуг (ЦНАП) в обласному центрі, який прийме документи і передасть їх до відповідної інспекції. Інспекція протягом десяти робочих днів з дати надходження до неї декларації перевіряє повноту зазначених там даних та на безоплатній основі реєструє подану декларацію. Після проведення реєстрації один примірник залишається в Інспекції, яка її зареєструвала, а другий примірник з відміткою Інспекції через ЦНАП повертається замовнику.
Легалізувати самобуди 1992-2011 років за спрощеною процедурою буде можливо до кінця 2015 року. При цьому «будівельна амністія» не передбачає сплати громадянами штрафних санкцій.
Наразі Держархбудінспекцією готуються практичні коментарі щодо дій заявників у всіх можливих ситуаціях, які будуть опубліковані у Віснику ДАБІ та розміщені на сайті.
Наказ Мінрегіону щодо затвердження Порядку дії «будівельної амністії» вступає в силу з часу його опублікування.
Нюанси проведення камеральних перевірок у 2015 - 2016 роках
У зв`язку з набранням з 01.01.15 р. чинності Закону від 28.12.14 р. № 71-VIII (далі - Закон № 71-VIII) ДФС надає методологічну допомогу щодо проведення камеральних перевірок декларацій з податку на прибуток підприємств у 2015 та 2016 роках.
Пунктом 3 розділу II Прикінцевих положень Закону № 71-VIII встановлено, що у 2015 та 2016 роках перевірки підприємств, установ та організацій з обсягом доходу до 20 мільйонів гривень за попередній календарний рік контролюючими органами здійснюються виключно з дозволу КМУ, за заявкою суб`єкта господарювання щодо його перевірки, згідно з рішенням суду або згідно з вимогами Кримінального процесуального кодексу України.
Водночас зазначене обмеження з 1 січня 2015 року не поширюється, зокрема, на перевірки суб`єктів господарювання, що ввозять на митну територію України та/або виробляють та/або реалізують підакцизні товари.
Пункт 3 розділу II Прикінцевих положень Закону № 71-VIII містить нормативні приписи, які мають проміжний, тимчасовий характер та розраховані на певний період, а отже, не вносять змін в законодавство, а лише встановлюють правовий режим правовідносин на певний період.
Відповідно до пункту 75.1 ПК контролюючі органи мають право проводити камеральні, документальні (планові або позапланові; виїзні або невиїзні) та фактичні перевірки.
Пунктом 3 розділу II Прикінцевих положень Закону № 71-VIII встановлюється обмеження щодо проведення всіх видів перевірок контролюючими органами суб`єктів господарювання у 2015 та 2016 роках з обсягом доходу до 20 мільйонів гривень за попередній календарний рік, у тому числі камеральних перевірок декларацій з податку на прибуток таких суб`єктів господарювання.
Виплата компенсації за невикористані відпустки у разі переходу працівника на інше місце роботи
Статтею 24 Закону "Про відпустки" визначено, що у разі звільнення працівника йому виплачується грошова компенсація за всі не використані ним дні щорічної відпустки, а також додаткові відпустки працівникам, які мають дітей або повнолітню дитину - інваліда з дитинства підгрупи A I групи.
У разі переведення працівника на роботу на інше підприємство грошова компенсація за не використані ним дні щорічних відпусток за його бажанням повинна бути перерахована на рахунок підприємства, на яке перейшов працівник.
Відповідно до Порядку формування та подання страхувальниками звіту щодо сум нарахованого єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування, таблиця 6 додатка 4 до цього Порядку призначена для формування страхувальником у розрізі кожної застрахованої особи відомостей про суми нарахованої їй заробітної плати (доходу) у звітному місяці. Такі відомості формуються з урахуванням кодів категорій застрахованих осіб.
Враховуючи вищезазначене, роботодавець (страхувальник), від якого звільняється працівник, нараховує та відображає в таблиці 6 додатка 4 звіту щодо сум нарахованого єдиного внеску у складі загальної суми нарахованої заробітної плати (доходу) суму компенсації за невикористані дні щорічної відпустки, яка за бажанням працівника перераховується на рахунок підприємства, на яке він переходить.
Щодо порядку виплати пенсії працюючим пенсіонером
З 1 квітня 2015 року набрав чинності Закон України "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо пенсійного забезпечення" № 213-VIII від 02.03.2015 р., яким, зокрема, встановлюється особливий порядок виплати пенсії працюючим пенсіонерам.
Незалежно від факту роботи і посади, на якій працюють пенсіонери, призначена пенсія (незалежно від її виду та Закону, згідно з яким призначена) виплачується в повному обсязі інвалідам I і II груп, інвалідам війни III групи та учасникам бойових дій, особам, на яких поширюється дію пункту 1 статті 10 Закону України "Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту", та особам, на яких поширюється дія пункту 3 Прикінцевих положень Закону.
Що стосується визначення працюючих пенсіонерів, то статтею 11 Закону України "Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування" визначено коло осіб, які підлягають загальнообов’язковому державному пенсійному страхуванню, зокрема це фізичні особи - підприємці, в тому числі ті, які обрали особливий спосіб оподаткування (єдиний податок, фіксований сільськогосподарський податок).
Відповідно до статті 4 Закону України "Про зайнятість населення" до зайнятого населення відносяться особи, зокрема, які забезпечують себе роботою самостійно.
Відповідно до частини 3 статті 46 Закону України від 15.05.2003 р. № 755-IV "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців" фізична особа позбавляється статусу підприємця з дати внесення до Єдиного державного реєстру запису про державну реєстрацію припинення підприємницької діяльності фізичної особи - підприємця.
Пунктом 2.21 розділу II Порядку подання та оформлення документів для призначення (перерахунку) пенсій відповідно до Закону України "Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування", затвердженого постановою правління Пенсійного фонду України від 25.11.2005 р. № 22-1, передбачено, що документами, підтверджуючими, що особа не працює (не здійснює діяльність, пов’язану з отриманням доходу, що є базою нарахування єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування), є: трудова книжка, індивідуальні відомості про застраховану особу, що надаються відділом персоніфікованого обліку за формою згідно з додатком 1 до Положення про реєстр застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов’язкового державного соціального страхування, затвердженим постановою правління Пенсійного фонду України від 18.06.2014 р. № 10-1 (далі - Положення), а при необхідності - за формою згідно з додатком 3 до Положення, і відомості про відсутність інформації про державну реєстрацію фізичної особи - підприємця за наявними в органі, що призначає пенсію, даними.
Враховуючи викладене, в період здійснення підприємницької діяльності пенсіонер вважається працюючим (незалежно від факту отримання доходу).
Допомога по догляду за дитиною
Мінсоцполітики України повідомлено, що виплата допомоги до досягнення дитиною трирічного віку у розмірі 130 грн. припиняється у разі працевлаштування отримувача (або виходу на роботу, в тому числі на умовах неповного робочого часу або вдома).
Оплата робочого дня, після закінчення якого відбулася госпіталізація
Виконавчою дирекцією Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності повідомлено, що якщо тимчасова непрацездатність у застрахованої особи настала після закінчення робочого дня (наприклад, з 19 по 26 листопада) і вона не скористалася правом на отримання листка непрацездатності з наступного календарного дня (згідно з п. 2.5 Інструкції про порядок видачі документів, що засвідчують тимчасову непрацездатність громадян, затвердженої наказом Мінохорони здоров’я України від 13.11.2001 р. № 455), то перші п’ять календарних днів тимчасової непрацездатності необхідно відраховувати з 19 листопада, проте у зв’язку з тим, що за відпрацьований день (19 листопада) застрахована особа отримала заробітну плату, за рахунок коштів роботодавця оплачуються 4 календарні дні (з 20 по 23 листопада), а наступні дні тимчасової непрацездатності (з 24 по 26 листопада) оплачуються за рахунок коштів Фонду.
Придбання РРО
Вовчанська ОДПІ ГУ Міндоходів у Харківській області нагадує, що перед придбанням РРО, суб’єкт господарювання повинен пересвідчитися, що:
1) модель РРО включено до Державного реєстру РРО (інформація про реєстр РРО розміщена на сайті ДФС України);
2) термін служби РРО ще не вичерпано;
3) граничний термін, після якого згідно з Державним реєстром РРО заборонено реєструвати зазначену модель РРО, не настав.
При купівлі РРО, що був у використанні, слід пересвідчитись, що реєстрацію такого РРО було скасовано (взяти у продавця (власника) РРО довідку про скасування реєстрації за місцем попередньої реєстрації).
Для придбання РРО суб’єкту господарювання необхідно звернутися до будь-якого виробника касової техніки, перелік яких з контактними даними розміщено на офіційному сайті ДФС України в розділі «Перелік» та в розділі «Податкові новини-2015» — застосування РРО платниками єдиного податку.
|