Среда, 22.01.2025, 15:01

vburluk.pp.net - Официальный сайт пгт Великий Бурлук

Начало Регистрация Вход
Приветствую Вас, Неизвесный нам гость · RSS
Меню сайта
Категории каталога
Податкові новини [1962]
Наш опрос
Слушаете ли вы радио?
Всего ответов: 35
 Каталог статей
Начало » Статьи » Вовчанська МДПІ » Податкові новини

Вовчанська ОДПІ інформує

Страхувальники зобов`язані подавати звіти за формами Ф4-ФСС з ТВП та Ф14-ФСС з ТВП

Незважаючи на те, що Закон від 18.01.01 р № 2240-III втратив чинність, страхувальники зобов`язані формувати та подавати до органів ФСС з ТВП звітність по коштах загальнообов`язкового державного соціального страхування у зв`язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням, не пізніше 20 числа наступного за звітним періодом місяця. Базовим звітним періодом для них є квартал.
Звіти подаються за формами Ф4-ФСС з ТВП та Ф14-ФСС з ТВП.
Фахівці ФСС з ТВП пояснили, що до приведення законодавства України у відповідність з нормами оновленого Закону «Про загальнообов`язкове державне соціальне страхування» (в редакції Закону від 28.12.14 р № 77-VIII) закони та інші нормативно-правові акти застосовуються в частині, що не суперечить цьому Закону.
При цьому слід зазначити, що звіт за формою Ф4-ФСС з ТВП не подається у разі:
- відсутності у страхувальника зобов`язання перед ФСС з ТВП по субрахунках, на яких ведеться облік розрахунків з ФСС з ТВП, на початок кожного звітного кварталу та оборотів за субрахунками в звітному кварталі;
- наявності зобов`язання ФСС з ТВП перед страхувальником на початок року та відсутності оборотів по субрахунках, на яких ведеться облік розрахунків з ФСС з ТВП, у звітному кварталі.
Звіт за формою Ф14-ФСС з ТВП не подається, якщо у звітному кварталі страхувальник не отримував від ФСС з ТВП та не видавав найманим працівникам путівок на санаторно-курортне лікування, придбаних за рахунок коштів ФСС з ТВП.

Лист ФСС з ТВП від 25.03.15 р. № 3.2-29-600.

 

Ставки судового збору планують підвищити

Верховна Рада зареєструвала законопроект № 2862 "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо сплати судового збору".
Так, законопроектом пропонується:
1) застосування єдиного підходу до визначення ставок судового збору у всіх судових юрисдикціях, що урівнює суди загальної, господарської та адміністративної юрисдикцій у їх фінансовій доступності для позивачів;
2) запровадження загальної системи диференціації ставок судового збору всього лише за двома критеріями: 
- залежно від виду особи позивача (заявника) – юридична чи фізична особа (при цьому, для фізичних осіб встановлюється значно менша ставка судового збору з метою забезпечення доступу до правосуддя);
- за характером спору (майнового чи немайнового), що встановлює єдині та зрозумілі підходи щодо визначення розміру ставок;
3) підвищення ставки судового збору при зверненні до кожної вищої судової інстанції;
4) виключення органів державної влади з числа суб’єктів, що звільняються від сплати судового збору.
У разі прийняття закон набуде чинності з 1 січня 2016 року.

 

За яких умов звільняються від ПДВ ліки, придбані через міжнародні організації?

З 07.05.15 р. набув чинності Закон від 09.04.15 р. № 332-VIII «Про внесення зміни до Податкового кодексу України щодо звільнення від оподаткування деяких лікарських засобів та медичних виробів».
Законом встановлено, що тимчасово, до 31 березня 2019 року, звільняються від ПДВ ліки, придбані через міжнародні організації.
При цьому обов`язковими умовами для застосування зазначеного режиму звільнення є:


- наявність цивільно-правового договору між платником податку та спеціалізованими організаціями, що здійснюють державні закупівлі. Перелік спеціалізованих організацій визначено Законом від 10.04.14 р. № 1197-VII «Про здійснення державних закупівель». При цьому такий договір має бути укладений на виконання угод між МОЗ та відповідною спеціалізованою організацією, що здійснює закупівлі у межах виконання бюджетних програм із забезпечення медичних заходів державних програм та/або комплексних заходів програмного характеру у сфері охорони здоров’я;
- наявність лікарських засобів та медичних виробів у відповідному переліку, що затверджується КМУ.
До визначення та затвердження КМУ відповідного переліку лікарських засобів і медичних виробів, операції з ввезення на митну територію України та постачання на митній території України лікарських засобів і медичних виробів оподатковуються ПДВ за ставками 7 % або 20 %.

 

Громадяни, які отримують свідоцтво про право на спадщину, звільняються від сплати держмита

Відповідно до п.16 ст.4 Декрету КМУ від 21.01.93 р. № 7-93 “Про державне мито" від сплати державного мита звільняються громадяни, які отримують свідоцтво про право на спадщину:
- на майно осіб, які загинули при захисті СРСР, і України, у зв’язку з виконанням інших державних чи громадських обов’язків або з виконанням обов’язку громадянина щодо врятування життя людей, охорони громадського порядку та боротьби із злочинністю, охорони власності громадян або колективної чи державної власності, а також осіб, які загинули або померли внаслідок захворювання, пов’язаного з Чорнобильською катастрофою;
- на майно осіб, реабілітованих у встановленому порядку;
- на житловий будинок, пай у житлово-будівельному кооперативі, квартиру, що належала спадкодавцеві на праві приватної власності, якщо вони проживали в цьому будинку, квартирі протягом шести місяців з дня смерті спадкодавця;
- на житлові будинки в сільській місцевості за умови, що ці громадяни постійно проживатимуть у цих будинках і працюватимуть у сільській місцевості;
- на вклади в установах Ощадбанку та в інших кредитних установах, на страхові суми за договорами особистого й майнового страхування, облігації державних позик та інші цінні папери, суми заробітної плати, авторське право, суми авторського гонорару і винагород за відкриття, винахід, винаходи, корисні моделі, промислові зразки, топографії інтегральних мікросхем, сорти рослин та раціоналізаторські пропозиції;
- на майно осіб фермерського господарства, якщо вони є членами цього господарства.

 

Уряд планує надавати відпустку на час проведення робіт на земельних ділянках

Верховна Рада зареєструвала законопроект № 2843 "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо додаткового захисту інтересів окремих категорій працівників, забезпечення продовольчої безпеки та нейтралізації економічних ризиків декомунізації".
Законопроектом пропонується внести зміни до ст. 79 КЗпП, встановивши право працівника на відпустку на період проведення весняно-польових чи осіннє-польових робіт у разі завчасного попередження роботодавця, в рахунок основної щорічної оплачуваної відпустки, додаткової щорічної оплачуваної відпустки чи без збереження заробітної плати.
Зокрема, планується встановити, що працівник повинен повідомити про це власника або уповноважений ним орган не пізніше ніж за 45 днів. Відпустка буде надаватися працівнику на строк від 2 до 5 днів в рахунок основної щорічної відпустки. Тривалість такої відпустки (частини відпустки) в межах встановленого періоду визначатиме працівник у відповідному повідомленні. Власник або уповноважений ним орган не матиме права відмовити працівнику в наданні відпустки (частини відпустки), незалежно від строку попередньої безперервної роботи працівника на даному підприємстві, в організації, установі. Якщо працівник з початку року до подання відповідного повідомлення повністю використав основну щорічну відпустку, то відпустка (частина відпустки) відповідно до цього положення надаватиметься в рахунок додаткової відпустки (у разі наявності у працівника права на відповідну додаткову відпустку), а в разі відсутності такого права - без збереження заробітної плати.

 

Які товари підлягають митному оформленню у Енергетичній митниці ДФС?

Затверджено Перелік товарів, митне оформлення яких здійснюється Енергетичною митницею ДФС (далі - Перелік), зокрема, до переліку увійшли:
- нафтопродукти, скраплений газ, речовини, що використовуються як компоненти моторних палив, паливо моторне альтернативне;
- газ природний у газоподібному стані, нафта сира, аміак безводний;
- електроенергія.
Крім цього, встановлено, що митне оформлення товарів, зазначених у Переліку, за бажанням декларанта здійснюється в будь-якому органі доходів і зборів з пред’явленням їх цьому органу за умови, що такі товари: 
- мають вагу нетто менше 1000 кг; 
- декларуються як припаси; 
- переміщуються через митний кордон України у складі вантажів з допомогою або визнані гуманітарною допомогою; 
- переміщуються через митний кордон України як міжнародна технічна допомога відповідно до міжнародних договорів України, згода на обов`язковість яких надана ВР України; 
- поміщуються у митні режими "транзит", "тимчасове ввезення", "тимчасове вивезення", "вільна митна зона", "безмитна торгівля", "знищення або руйнування", "відмова на користь держави" (крім товарів, що переміщуються через митний кордон України трубопровідним транспортом та лініями електропередачі);
- мають вагу нетто менше 1000 кг і поміщуються у митний режим "митний склад" або в інший митний режим після перебування їх у митному режимі "митний склад"; 
- поміщуються у митні режими "реімпорт", "реекспорт" (крім товарів, що поміщені у попередній митний режим Енергетичною митницею ДФС та/або переміщуються через митний кордон України трубопровідним транспортом та лініями електропередачі); 
Митне оформлення інших, ніж зазначених у Переліку, товарів здійснюється за бажанням декларанта Енергетичною митницею ДФС, якщо такі товари переміщуються через митний кордон України у складі партій з вищезазначеними товарами та за умови, що фактурна вартість таких інших товарів у складі партії менша фактурної вартості решти товарів у складі цієї партії.

 

 

Якщо декларація з акцизного податку подана без додатку 6, як виправити помилку?

Декларація з акцизного податку складається платником у порядку, встановленому ст. 48 глави 2 розділу II ПК, та додатки до неї є її невід`ємною частиною. Суб`єкти господарювання роздрібної торгівлі, які здійснюють реалізацію підакцизних товарів, заповнюють та подають лише розділ Ґ та додаток 6 до Декларації.
Податкова декларація складається за формою, затвердженою в установленому порядку та чинною на час її подання. В той же час, якщо податкова звітність подана не за встановленою формою, то зазначений документ не вважається податковою декларацією.
В зв’язку з наведеним, якщо суб`єктом господарювання роздрібної торгівлі, який здійснює реалізацію підакцизних товарів, подано декларацію з акцизного податку без додатку 6, то зазначена податкова звітність не може бути визнана як податкова декларація і вважається не поданою. Щоб виправити зазначену помилку платник акцизного податку з роздрібного продажу підакцизних товарів зобов’язаний заповнити декларацію за встановленою формою за звітний період та подати її до податкового органу за місцем провадження діяльності, і зазначена декларація буде вважатися звітною і поданою з порушенням терміну подання у разі, якщо правильно заповнена декларація подана після настання граничного терміну подання.

 

 

Розширено перелік держав, у яких ставка податку на прибуток менша ніж в Україні

Відповідно до пп. 39.2.1.2 ПК затверждено перелік держав (територій), які відповідають критеріям:
- держави (території), у яких ставка податку на прибуток підприємств (корпоративний податок) на 5 і більше відсоткових пунктів нижча, ніж в Україні;
- держави, які не розкривають у публічному доступі інформацію про структуру власності юридичних осіб;
- держави, з якими Україною не укладені міжнародні договори з положеннями про обмін інформацією.
У перелік увійшли 76 країн, серед них з’явились 3 нові, а саме: 
- Особливий адміністративний район Китаю Гонконг;
- Ніуе;
- Туркменістан.
Крім того, у переліку замість Республіки Албанія – Австрійська республіка.
Визнано таким, що втратило чинність, розпорядження КМУ від 25.12.13 р. № 1042 “Про затвердження переліку держав (територій), у яких ставки податку на прибуток (корпоративний податок) на 5 і більше відсоткових пунктів нижчі, ніж в Україні".

 

Порядок обміну даними про фізосіб для призначення субсидій

Затверджено Порядок надання ДФС інформації з Державного реєстру фізичних осіб - платників податків про доходи фізичних осіб, які звернулись за призначенням житлових субсидій.
Органи соціального захисту населення надають запити, а ДФС надає відповідь виключно в електронній формі з використанням засобів технічного та криптографічного захисту інформації.
На запит та відповідь накладається електронний цифровий підпис уповноваженою особою органу, який надає такий запит або відповідь. Органи соціального захисту населення формують запит та подають його до ДФС у разі виникнення потреби, але не частіше одного разу на день
Запит обов`язково має містити такі відомості:
- код з Єдиного державного реєстру підприємств та організацій України (далі - ЄДРПОУ) органу соціального захисту населення, який подає запит;
- найменування органу соціального захисту населення;
- реєстраційний номер та дату (число, місяць, рік) запиту;
- реєстраційні номери облікових карток платників податків з ДРФО або серію та номер паспорта (для фізичних осіб, які мають відмітку у паспорті про право здійснювати будь-які платежі за серією та номером паспорта);
- прізвище, ім`я, по батькові (за наявності) фізичної особи;
- місце реєстрації (проживання) фізичної особи (область, район області, населений пункт, тип вулиці, назва вулиці, номер будинку, корпусу (за наявності) і квартири (за наявності));
- період, за який запитується інформація.

 

Нові зразки марок акцизного податку

 

З 20.05.2015 р. набрала чинності постанова Кабінету Міністрів України,якою затверджено нові зразки марок акцизного податку для алкогольних напоїв і тютюнових виробів вітчизняного та імпортного виробництва, які запроваджуються з 01.07.2015 р.

 

 

Оподаткування аліментів

Вовчанська ОДПІ ГУ Міндоходів у Харківській області повідомляє, що сума аліментів розраховується із суми заробітної плати, яка залишається після утримання військового збору, податку на доходи фізичних осіб та єдиного внеску.

Оскільки дохід у вигляді аліментів, що виплачуються платнику податку резидентом, не включається до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу, то, відповідно, він не є об’єктом оподаткування військовим збором.

 

 

Скорочення працівників

Мінсоцполітики України повідомлено, що звільнення вагітних жінок і жінок, які мають дітей віком до 3 років (до 6 років — частина шоста ст. 179 КЗпП), одиноких матерів за наявності дитини віком до 14 років або дитини-інваліда з ініціативи роботодавця не допускається. Обмежень щодо попередження про наступне звільнення жінки, яка перебуває у відпустці для догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку, трудовим законодавством не встановлено.

У разі виникнення трудових спорів власник повинен мати докази, що працівника було повідомлено про відповідне скорочення за два місяці.

 

 

Нарахування єдиного внеску на суму заробітної плати (доходів) фізичних осіб

ДФС України повідомлено про порядок нарахування єдиного внеску у разі перебування найманого працівника у трудових відносинах неповний календарний місяць (зокрема, у зв’язку з оплачуваною відпусткою або відпусткою без збереження заробітної плати, у зв’язку з хворобою (тимчасовою непрацездатністю)).

Зазначено, що при нарахуванні заробітної плати фізичним особам, які частину місяця перебували у відпустці без збереження заробітної плати, та нарахована заробітна плата є меншою за мінімальну, підприємство має нарахувати єдиний внесок виходячи із законодавчо встановленого розміру мінімальної заробітної плати на місяць.

 

Застосування понижуючого коефіцієнта

ДФС України повідомлено, що якщо платником за звітний місяць виконано умови застосування понижуючого коефіцієнта, то і застосування коефіцієнта до ставки єдиного внеску при нарахуванні та виплаті заробітної плати за першу половину звітного місяця є правомірним. Якщо ж при остаточному розрахунку виявиться, що умови для застосування понижуючого коефіцієнта до розміру єдиного внеску у звітному місяці не виконано, то, відповідно, застосування зниженої ставки до авансових внесків не є правомірним.

У разі несплати, неповної сплати або несвоєчасної сплати суми єдиного внеску одночасно з видачею сум виплат, на які нараховується єдиний внесок (авансових платежів), застосовується штраф до платника єдиного внеску в розмірі 10% таких несплачених або несвоєчасно сплачених сум.

 

 

Відображення доходів, виплачених само зайнятим особам

Вовчанська ОДПІ повідомляє, що фізична особа - підприємець є податковим агентом щодо доходів, які вона нараховує та виплачує самозайнятим особам. Якщо фізичною особою - підприємцем, яка отримує такий дохід, надано копію документа, що підтверджує її державну реєстрацію відповідно до закону як суб’єкта підприємницької діяльності - підприємця, податковий агент (фізична особа - підприємець) подає до контролюючого органу за місцем реєстрації податковий розрахунок за формою № 1ДФ, де зазначає суму нарахованого і виплаченого доходу з ознакою доходу «157», проте податок на доходи фізичних осіб не утримується і не сплачується.

 

 

Виписування податкових накладних постачальниками електроенергії

Вовчанська ОДПІ повідомляє, що починаючи з 01.01.2015 р. платники податку, які постачають електричну енергію, складають податкові накладні щодекади на суму коштів, що надійшли в рахунок оплати за таку електричну енергію на їхні поточні рахунки протягом відповідної декади. В останній день місяця такі платники податку складають податкові накладні/розрахунки коригування за результатами остаточного розрахунку зі споживачами електричної енергії з урахуванням поставленої електричної енергії та отриманих коштів протягом такого місяця.

Отже, платник податку, який постачає електричну енергію, не повинен складати окремі податкові накладні на кожне надходження коштів за електричну енергію.

 

 

Про роз’яснення з питань оподаткування податком на прибуток операцій в іноземній валюті

Вовчанська ОДПІ повідомляє, що оподаткування операцій з розрахунками в іноземній валюті здійснюється згідно з п. 153.1 ст. 153 Податкового кодексу України (далі - Кодекс) у редакції, чинній до 01.01.2015 р.

Визначення курсових різниць від перерахунку операцій, виражених в іноземній валюті, заборгованості та іноземної валюти здійснюється відповідно до положень (стандартів) бухгалтерського обліку. При цьому прибуток (позитивне значення курсових різниць) ураховується у складі доходів платника податку, а збиток (від’ємне значення курсових різниць) - у складі витрат платника податку (пп. 153.1.3 п. 153.1 ст. 153 Кодексу).

Облік операцій в іноземній валюті регулюється Положенням (стандартом) бухгалтерського обліку 21 «Вплив змін валютних курсів», затвердженим наказом Міністерства фінансів України від 10.08.2000 р. № 193 і зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 17.08.2000 за № 515/4736 (далі - П(С)БО № 21).

Пунктом 4 П(С)БО № 21 визначено, що курсова різниця - це різниця між оцінками однакової кількості одиниць іноземної валюти при різних валютних курсах.

У податковому обліку позитивне значення курсових різниць, визначене відповідно до п. 153.1.3 п. 153.1 ст. 153 Кодексу, банківською установою включається до складу доходу від операційної діяльності, іншими платниками податку - до складу інших доходів.

Відповідно до положень п. 137.4 ст. 137 Кодексу датою отримання доходів, які враховуються для визначення об’єкта оподаткування, є звітний період, у якому такі доходи визнаються згідно з цією статтею, незалежно від фактичного надходження коштів (метод нарахувань), визначений з урахуванням норм цього пункту та ст. 159 цього Кодексу.

Податкові витрати за операціями в іноземній валюті формуються згідно з вимогами пп. «а» пп. 138.10.4 п. 138.10 ст. 138 Кодексу та відносяться до інших операційних витрат, які включаються до складу витрат у періоді, в якому вони були здійснені (п. 138.5 ст. 138 Кодексу).

Тобто визначені за правилами бухгалтерського обліку курсові різниці від перерахунку операцій, виражених в іноземній валюті, заборгованості та іноземної валюти для цілей оподаткування податком на прибуток визнаються доходами та/або витратами у звітному періоді їх виникнення відповідно до вимог Кодексу.

 

 

За два тижні банки мають прозвітувати перед НБУ про абсолютно всіх кінцевих власників

21 травня правління НБУ прийняло постанову №328 "Про затвердження Положення про порядок подання відомостей про структуру власності банку".

Як констатують у Нацбанку, документом затверджено нові вимоги до розкриття структури власності банків, які передбачають її розкриття «фактично до кожної фізичної особи».

Так, структура власності банків вважатиметься прозорою, якщо вона дозволяє визначити:
- усіх власників істотної участі банку;
- усіх ключових учасників банку та всіх ключових учасників усіх юридичних осіб у ланцюгу володіння корпоративними правами банку;
- характер взаємозв’язків між цими особами.

Окремо врегульовано трастові правовідносини володіння акціями банку. Національний банк буде визнавати структуру власності банку непрозорою, якщо акції банку прямо або опосередковано належать так званому "дискреційному трасту" (див. нижче).

«Національний банк також врегулював ситуацію розпорошення власності в банку між різними фізичними особами, коли жодна з них не є власником істотної участі», - зауважують у Нацбанку.

Банкам надано два тижні для подання НБУ своїх оновлених структур власності.

«Банк із непрозорою структурою власності відтепер не зможе отримати генеральну ліцензію на здійснення валютних операцій, кредит рефінансування; взяти участь у тендері із підтримання ліквідності та навіть може бути визнаний проблемним. Відповідні зміни до нормативно-правових актів Національного банку затверджені постановою Правління Національного банку №332 "Про внесення змін до деяких нормативно-правових актів Національного банку України" від 21.05.2015», - зауважили в НБУ.

 

 

Мінфін: Двом третинам фізосіб-платників єдиного податку з ІІІ групи не потрібні касові апарати

Судячи з даних ДФС за 2014 рік, необхідність для фізичних осіб-підприємців з ІІІ групи платників єдиного податку з 1 липня 2015 року застосовувати у своїй роботі реєстратори розрахункових операцій (РРО; касові апарати) стосуватиметься приблизно 96,7 тис. осіб, що складає лише 34% від їх загальної кількості (284,2 тис). Про це заявила заступник міністра фінансів Олена Макеєва.

Вона уточнила, що більшість фізичних осіб-підприємців ІІІ групи платників єдиного податку отримують доходи від юридичних осіб, тобто по суті використовують безготівкову форму розрахунків, та не мають необхідності застосовувати у свої діяльності реєстратори розрахункових операцій.

О. Макеєва підкреслила, що поступове звуження сфери підприємницької діяльності, де не застосовується РРО, є загальноєвропейською тенденцією та звернулась до платників єдиного податку з проханням не зважати на окремі спекуляції, які мають місце на темі застосування РРО, і зводяться до закликів не придбавати РРО, оскільки відповідні норми закону нібито будуть відтерміновані або скасовані.

Нагадаємо, що згідно з законом від 28.12.2014 №71 «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо податкової реформи» з 1 липня 2015 року вимога щодо обов’язкового застосування РРО пошириться на платників єдиного податку ІІІ групи, а вже з 1 січня 2016 року – і на платників єдиного податку ІІ групи (крім тих платників, які здійснюють продаж товарів на ринках та через засоби пересувної мережі).

 

Оподаткування доходів фізичних осіб від операцій з продажу об’єктів нерухомого та рухомого майна


Податковий кодекс України від 02.12.2010 №2755-VI (далі – ПК України) передбачає особливий порядок оподаткування операцій з продажу (обміну) об’єктів нерухомого та рухомого майна. Механізм сплати податку на доходи фізичних осіб від таких операцій передбачений статтями 172, 173 ПК України.        Під продажем майна, продукції, робіт, послуг розуміється передача права власності на майно, продукцію, роботи, послуги, нематеріальні активи, цінні папери, валютні цінності, інші види фінансових ресурсів та матеріальних цінностей іншим юридичним і фізичним особам шляхом укладання угод купівлі-продажу чи виміни на певну еквівалентну суму коштів, інших цінностей у матеріальній і нематеріальній формах, боргових зобов’язань у вартісному виражені.        До того ж потрібно звернути увагу, що ПК України під час продажу (обміну) нерухомого або рухомого майна розуміє будь-який перехід права власності на об?єкти нерухомості/рухомості, крім їхнього успадкування та дарування.        ПК України визначає продаж (реалізацію) товарів, як будь-які операції, що здійснюються згідно з договорами купівлі-продажу, міни, поставки та іншими господарськими, цивільно-правовими договорами, які передбачають передачу прав власності на такі товари за плату або компенсацію незалежно від строків її надання, а також операції з безоплатного надання товарів. Не вважаються продажем товарів операції з надання товарів у межах договорів комісії (консигнації), поруки, схову (відповідального зберігання), доручення, довірчого управління, оперативного лізингу (оренди), інших цивільно-правових договорів, які не передбачають передачі прав власності на такі товари.        З цього визначення можна зробити висновок, що податкове законодавство ототожнює поняття продаж та реалізація, проте це є неправильним та призводить до плутанини та підміни понять. Особливо, ця проблема стосується бухгалтерського обліку та найдоречнішим це питання є для податку на прибуток підприємств та податку на додану вартість, проте варто зазначити основні моменти цієї проблематики, для податку на доходи фізичних осіб ці поняття теж є визначальними, адже пп. 14.1.202 п. 14.1 ст. 14 ПК України, де дано визначення продажу (реалізації) товарів, застосовується і до операцій щодо оподаткування продажу об’єктів нерухомого та рухомого майна.

 

 

Чи може платник податків відмовити контролюючому органу в наданні інформації?

Контролюючі органи мають право звернутися до платників податків із письмовим запитом про подання інформації, необхідної для виконання покладених на контролюючі органи функцій, завдань, та її документального підтвердження.

Кількість запитів, які можуть бути направлені контролюючими органами платнику податків не обмежується.

У разі коли запит складено з порушенням встановлених законодавством вимог, платник податків звільняється від обов'язку надавати відповідь на такий запит. При цьому інших підстав для звільнення від обов'язку надання відповіді на запит Податковим кодексом не передбачено.

Такий порядок стосується запитів з підстав, зазначених у пункті 73.3 статті 73 Податкового кодексу.

 

З 1 липня 2015 року система електронного адміністрування ПДВ запроваджується на постійній основі

Протягом дії системи електронного адміністрування ПДВ у тестовому режимі (до 1 липня 2015 року або до дати, визначеної в окремому рішенні Верховної Ради України про скорочення терміну перехідного періоду) платники податку самостійно зараховують на електронні рахунки кошти з власних поточних рахунків, у сумах, необхідних для сплати до бюджету узгоджених податкових зобов'язань з цього податку, задекларованих ними в податковій звітності з ПДВ.

Після закінчення тестового режиму для реєстрації податкових накладних в ЄРПН платник податку повинен мати достатню суму податкового кредиту, підтверджену зареєстрованими в ЄРПН "вхідними" податковими накладними, сплатою ПДВ при імпорті товарів та (за недостатності таких сум) коштами на його рахунку у системі електронного адміністрування ПДВ.

З 1 липня 2015 року на рахунки в системі електронного адміністрування ПДВ платники податку зараховують кошти у сумах, необхідних для збільшення розміру суми, що надає право для реєстрації в ЄРПН податкових накладних/розрахунків коригування.

Поповнення електронного рахунка платника ПДВ за рахунок інших джерел, наприклад, з поточних рахунків інших осіб, не передбачено.

Роз‘яснення щодо застосування системи електронного адміністрування ПДВ наведені у листі ДФС України від 19.01.2015 р. № 1403/7/99-99-19-03-01-17.

 

Плата за лицензию в расходы предпринимателя не включается

Налогообложение доходов, полученных физическим лицом – предпринимателем от осуществления хозяйственной деятельности, кроме лиц, избравших упрощенную систему налогообложения, регулируется ст.177 Налогового кодекса Украины.

Согласно п.177.2 ст.177 Налогового кодекса объектом налогообложения является чистый налогооблагаемый доход, то есть разность между общим налогооблагаемым доходом (выручка в денежной и неденежной форме) и документально подтвержденными расходами, связанными с хозяйственной деятельностью такого физического лица – предпринимателя.

При этом, п.177.4 ст.177 Налогового кодекса определяет перечень расходов, непосредственно связанных с получением доходов физлицом – предпринимателем от осуществления хозяйственной деятельности по общей системе налогообложения. Этот перечень расходов не содержит расходов на приобретение лицензий на осуществление хозяйственной деятельности.

Учитывая вышеизложенное, физлица – предприниматели, применяющие общую систему налогообложения, не имеют права  относить к расходам суму платежа, уплаченную за приобретение лицензии на осуществление определенного вида хозяйственной деятельности.

 

Постановка на учет банковского счета налогоплательщика по принципу молчаливого согласия

Законом Украины «О внесении изменений в статью 69 Налогового кодекса Украины относительно упрощения условий ведения бизнеса» от 21.04.2015 г. № 344-VIII, который вступил в силу 14.05.2015г. предусмотрено распространение принципа молчаливого согласия на налоговые отношения при постановке счета налогоплательщика на учет контролирующими органами.

Если контролирующий орган не позднее следующего рабочего дня со дня получения уведомления от финансового учреждения об открытии счета не направил уведомление об отказе в постановке счета на учет, такой счет считается взятым на учет в контролирующем органе по молчаливому согласию – на время и дату получения финансовым учреждением уведомления (квитанции) контролирующего органа о подтверждении факта уведомления к обработке согласно порядка предоставления уведомлений.

 

Внутрішні пластикові паспорти з чіпом та без почнуть видавати з 01.01.2016

Уряд затвердив Порядок оформлення, видачі, обміну, пересилання, вилучення, повернення державі, знищення паспорта громадянина України, а також зразки та технічні описи бланків:

  • паспорта громадянина України з безконтактним електронним носієм. Чіп, зокрема, міститиме інформацію, зазначену на лицьовому та зворотному боці паспорта, біометричні дані, параметри особи (відцифровані образ обличчя та підпис особи);
  • паспорта громадянина України, що не містить безконтактного електронного носія (оформлятиметься особам, які через свої релігійні переконання відмовляються від отримання паспорта з чіпом).

Обидва паспорти матимуть вигляд пластикової картки розміром 54 × 85,6 (± 0,75) мм та видаватимуться громадянам України, починаючи від народження та незалежно від віку на кожні 10 років.

Оформлення, видачу та обмін паспортів (у т. ч. замість втраченого або викраденого) здійснюватимуть територіальні підрозділи ДМС за місцем проживання заявника.

Видача паспорта здійснюватиметься впродовж:

  • 30 календарних днів із дня оформлення заяви-анкети для його отримання;
  • 10 робочих днів з дня оформлення заяви-анкети для його термінового отримання.

Оформлення і видача нових паспортів розпочнеться з 01.01.2016. До завершення роботи із запровадження їх оформлення та видачі паспорти українцям оформлятимуть із використанням бланка попереднього зразка.

За оформлення паспортів справляється відповідна плата.

 

Заповнення фізособою-підприємцем трудової книжки працівника

Мінсоцполітики рекомендує фізичним особам — підприємцям при оформленні на роботу працівника зазначати у графі 4 трудової книжки реквізити укладення трудового договору.

Адже відповідно до статті 24 Кодексу законів про працю України, працівник не може бути допущений до роботи без укладення трудового договору, оформленого наказом чи розпорядженням власника або уповноваженого ним органу, та повідомлення центрального органу виконавчої влади з питань забезпечення формування та реалізації державної політики з адміністрування єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування про прийняття працівника на роботу.

 

Подавати чи не подавати звіт з єдиного соціального внеску суб’єкту господарювання, який не має найманих працівників?

Відповідно до п. 11 розд. ІІ Порядку формування та подання страхувальниками звіту щодо сум нарахованого єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 14 квітня 2015 № 435 (далі Порядок № 435), якщо юридичні особи або фізичні особи не використовують працю фізичних осіб на умовах трудового договору (контракту) або на інших умовах, передбачених законодавством, звіт за найманих працівників до фіскальних органів ними не подається.

Фізичні особи-підприємці, у тому числі ті, що обрали спрощену систему оподаткування, формують та подають до фіскальних органів звіт самі за себе один раз на рік до 10 лютого року, наступного за звітним періодом.

Особи, які провадять незалежну професійну діяльність, формують та подають до фіскальних органів звіт самі за себе один раз на рік до 1 травня року, що настає за звітним періодом.

Фізичні особи-підприємці, особи, які провадять незалежну професійну діяльність, зобов’язані подавати самі за себе звіт незалежно від того, чи ведуть вони підприємницьку діяльність, крім фізичних осіб-підприємців, які обрали спрощену систему оподаткування, та є пенсіонерами за віком або інвалідами та отримують відповідно до закону пенсію або соціальну допомогу

 

Остання звітність з ПДВ для підприємця

При припиненні підприємницької діяльності фізичної особи – підприємця, анулювання реєстрації платника ПДВ може бути здійснене за ініціативою відповідного контролюючого органу. Крім того, такий платник податку може подати заяву про анулювання реєстрації платником ПДВ за власним бажанням.

Коли відбувається анулювання реєстрації особи, як платника податку, останнім звітним періодом є період, який розпочинається від дня, що настає за останнім днем попереднього податкового періоду, та закінчується днем анулювання реєстрації.

Згідно із пунктом 202.1 статті 202 Податкового кодексу України для платників ПДВ звітним (податковим) періодом є один календарний місяць або календарний квартал.

Таким чином, особа, реєстрація платника ПДВ якої анульована, подає податкову декларацію з ПДВ за останній звітний (податковий) період, який розпочинається з першого дня такого звітного періоду та закінчується днем анулювання такої реєстрації, протягом 20 (40) календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) періоду, в якому відбулося анулювання реєстрації особи як платника ПДВ. Зокрема, це стосується фізичних осіб, щодо яких до Єдиного державного реєстру внесено запис про припинення підприємницької діяльності фізичної особи-підприємця.

 

До 1 января 2017 года операции с металлоломом освобождены от НДС

Законом Украины от 28 декабря 2014 года № 71 - VIII "О внесении изменений в Налоговый кодекс Украины и некоторые законодательные акты Украины относительно налоговой реформы" продлено до 01.01.2017 действие режима освобождения от налогообложения НДС операций по поставке, в том числе импорт, отходов и лома черных и цветных металлов.

Перечни таких отходов и лома черных и цветных металлов утверждаются Кабинетом Министров Украины. По состоянию на 1 января 2015 года соответствующего нормативно-правового акта КМУ принято не было, а действие постановления КМУ от 12.01.2011 года №15, которым были утверждены такие перечни, ограничивалась лишь 2014 годом.

Таким образом, с 01 января 2015 года отсутствовали действующие перечни отходов и лома черных и цветных металлов, к операциям по поставке которых мог бы применяться режим освобождения от налогообложения НДС.

Постановлением КМУ от 25.03.2015 года № 136, которое вступило в силу 31.03.2015 года, продлено действие указанных в постановлении № 15 перечней до 01.01.2017 года.

Следовательно, операции по поставке, в том числе импорт, отходов и лома черных и цветных металлов, которые осуществлялись хозяйствующими субъектами с 01.01.2015г. до 30.03.2015г. (включительно), подлежали налогообложению НДС в общеустановленном порядке с начислением налога по ставке 20 %.

С 31.03.2015 и до 01.01.2017 на операции по поставке, в том числе импорт, отходов и лома черных и цветных металлов, включенных в соответствующие перечни, распространяется режим освобождения от налогообложения НДС.

 

Граждане Украины не смогут владеть сельхозземлями в Крыму

С августа текущего года для договора аренды необходимо российское свидетельство о регистрации

В оккупированном Крыму граждане Украины, являющиеся собственниками земельных участков сельскохозяйственного назначения, смогут свободно распоряжаться землей до августа текущего года. Об этом на пресс-конференции в Симферополе сообщила директор юридической фирмы Консультационный центр Марина Епишева.

По ее словам, в России иностранные граждане не могут владеть землями сельскохозяйственного назначения. При этом в Крыму много участков украинских собственников, которые сдают их в аренду сроком до 49 лет, но по российскому законодательству такие договора необходимо переоформить, причем украинцы не могут быть собственниками земли. "Сейчас для договора аренды необходимо российское свидетельство о регистрации. В переходный период у нас были проблемы с регистрацией больших сельхозпредприятий, где договора аренды были украинские. Людям нужно было работать, и мы шли навстречу и оформляли договора по кадастровому паспорту с учетом дальнейшей регистрации. Но сейчас все строго", — отметила юрист.

Епишева подчеркнула, что на данный момент ни один участок не был переоформлен, а украинские собственники не владеют достоверной информацией о новом порядке владения.

Она добавила, что с 15 мая разрабатывается механизм упрощенного расторжения долгосрочных договоров аренды земли.

 

Помощь по нетрудоспособности перемещенным лицам не облагается единым взносом

Поскольку Фонд социального страхования Украины не является работодателем для лиц, перемещаемых с временно оккупированной территории Украины и районов проведения антитеррористической операции, то пособие по временной нетрудоспособности, которое выплачивается за счет средств Фонда, не является базой начисления и удержания единого взноса. Это разъяснено в письме ГФС от 20 мая 2015 года № 17749/7/99-99-17-03-01-17.

Согласно ст. 3 раздела VII Закона «Об общеобязательном государственном социальном страховании» особенности выплаты материального обеспечения по социальному страхованию внутренне перемещенным лицам (гражданам Украины, которые переселились из временно оккупированной территории, территории проведения АТО или зоны чрезвычайной ситуации) определяются Кабинетом Министров.

Во исполнение пункта 2 постановления Кабинета Министров т 1 октября 2014 года № 531 «Об особенностях реализации прав некоторых категорий лиц на общеобязательное государственное социальное страхование» правлением Фонда постановлением от 26 декабря 2014 года № 37 утвержден Порядок предоставления материального обеспечения за счет средств Фонда лицам, которые перемещаются с временно оккупированной территории Украины и районов проведения антитеррористической операции.

Согласно п. 19 Порядка оригиналы и заверенные копии документов, указанных в пунктах 4 - 9 Порядка, другие документы, на основании которых осуществлялись начисление и выплата материального обеспечения, хранятся в персональном деле застрахованного лица (или получателя помощи) в рабочем органе Фонда, который осуществил выплату материального обеспечения, в течение пяти лет.

Итак, с целью реализации права застрахованных лиц, перемещаемых с временно оккупированной территории Украины и районов проведения АТО, на материальное обеспечение, рабочие органы Фонда на основании поданных такими лицами документов начисляют и выплачивают за счет своих средств материальное обеспечение.

 

Реєстрація РРО в органах державної фіскальної служби.

Для реєстрації РРО суб’єкт господарювання (або ним уповноважена особа) повинен звернутися до органу ДФС за основним місцем його обліку, як платника податків.

Суб’єкт господарювання також може зареєструвати РРО за місцезнаходженням своїх відокремлених підрозділів (філій, дочірніх підприємств), які розташовані в іншій територіальній одиниці.

Порядок подачі заявок та перелік документів, які необхідно подавати для реєстрації РРО, строки реєстрації, визначені в  Порядку реєстрації та застосування реєстраторів розрахункових операцій, що застосовуються для реєстрації операцій з купівлі-продажу іноземної валюти, затверджений наказом Міністерства доходів і зборів України від 28.08.2013 № 417 та зареєстрований в Міністерстві юстиції України 19.09.2013 за № 1617/24149.

 

Придбання РРО

Перед придбанням РРО, суб’єкт господарювання повинен пересвідчитися, що:

1) модель РРО включено до Державного реєстру РРО (інформація про реєстр РРО розміщена на сайті ДФС України);

2) термін служби РРО ще не вичерпано;

3) граничний термін, після якого згідно з Державним реєстром РРО заборонено реєструвати зазначену модель РРО, не настав.

При купівлі РРО, що був у використанні, слід пересвідчитись, що реєстрацію такого РРО було скасовано (взяти у продавця (власника) РРО довідку про скасування реєстрації за місцем попередньої реєстрації).

Для придбання РРО суб’єкту господарювання необхідно звернутися до будь-якого виробника касової техніки, перелік яких з контактними даними розміщено на офіційному сайті ДФС України в розділі «Перелік» та в розділі «Податкові новини – 2015» – застосування РРО платниками єдиного податку.

 

Предприниматель на общей системе не получил доход: что с ЕСВ?

Волчанская ОГПИ напомнила, что с 1 января 2015 года для физлиц-предпринимателей, выбравших общую систему налогообложения, а также лиц, осуществляющих независимую профессиональную деятельность, ЕСВ начисляется на сумму дохода (прибыли), полученного от их деятельности, подлежащей обложению НДФЛ. При этом сумма ЕСВ не может быть меньше минимального страхового взноса за месяц, в котором получен доход (прибыль).

Если же таким плательщиком не получен доход (прибыль) в отчетном году или отдельном месяце отчетного года, такой плательщик имеет право самостоятельно определить базу начисления, но не более максимальной величины базы начисления ЕСВ. При этом сумма единого взноса не может быть меньше минимального страхового взноса.

На указанные изменения необходимо обратить внимание физлицам-предпринимателям (кроме физлиц-единщиков) при представлении годовой отчетности за 2015 год.

 

В декларації на отримання субсидії слід вказувати доходи без врахування податку

В декларацію для оформлення субсидії слід вносити відомості про всі види доходів осіб,  зареєстрованих у житловому приміщенні (або тих, хто фактично проживає за договором оренди): 

·        заробітну плату; 

·        пенсію; 

·        державну соціальну допомогу (крім її частини, виплата якої здійснюється одноразово, зокрема, при народженні дитини); 

·        стипендію; 

·        грошове забезпечення; 

·        аліменти; 

·        доходи від підприємницької діяльності, здачі майна в оренду тощо.   

Для призначення субсидії враховуватимуться доходи без податку з доходів фізичних осіб (ПДФ) за попередній календарний рік. Щоб вказати цю суму правильно, слід взяти довідку про свої доходи в установі, яка здійснює виплати: у бухгалтера підприємства, на якому ви працюєте, університету, де навчаєтеся, у пенсійному фонді тощо.

 

Внесено зміни до порядку маркування алкогольних напоїв і тютюнових виробів та продажу акцизних марок

Кабмін уніс зміни до Положення про виготовлення, зберігання, продаж марок акцизного податку та маркування алкогольних напоїв і тютюнових виробів, затвердженого його постановою від 27.12.2010 № 1251. А саме:

не здійснюватиметься маркування вироблених в Україні алкогольних напоїв із вмістом спирту до 8,5% об’ємних одиниць. Зараз цей поріг складає від 1,2 до 8,5% об’ємних одиниць;

зазнало змін визначення поняття «імпортери». Тож імпортерами вважатимуть «юридичних та фізичних осіб, які уклали з іноземними виробниками або іншими нерезидентами контракт (договір) про постачання (ввезення) в Україну алкогольних напоїв і тютюнових виробів ». Доповнивши визначення «іншими нерезидентами», Кабмін розширив коло осіб, з якими імпортери мають право укладати контракти з метою ввезення в Україну алкогольних напоїв і тютюнових виробів.

 

Верховна Рада затвердила зміни до порядку оподаткування доходів фізосіб

Законодавчим актом з метою уніфікації розміру бази для утримання з оподатковуваних місячних доходів фізичних осіб податку на доходи фізичних осіб та єдиного соціального внеску внесено зміни до пункту 167.1 статті 167 Податкового кодексу та до Закону "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування".

Законом збільшено базу оподаткування з 10 до 17 розмірів мінімальної заробітної плати, коли ставка податку на доходи фізичних осіб становитиме 15%. З розміру доходів, які перевищуватимуть 17-кратний розмір мінімальної заробітної плати, ставка податку становитиме як і зараз — 20%, а також визначено максимальну величину бази нарахування єдиного внеску, виходячи не з прожиткового мінімуму для працездатних осіб на момент нарахування збору, а з мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня звітного року.

Документом подовжено застосування знижувального коефіцієнту для визначення розміру єдиного внеску на рівні 0,4 після 1 січня 2016 року.

Законопроект зареєстровано за №2576.

 

Скільки буде коштувати ліцензія на роздрібну торгівлю пивом та чи залежить вартість ліцензії від об’єму продаж?

Відповідно до вимог статті 15 Закону України від 19 грудня 1995 року № 481/95-ВР «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів» (далі - Закон №481) плата за ліцензію на право здійснення роздрібної торгівлі алкогольними напоями фіксована і не залежить від обсягів продажу.

Подбайте завчасно за ліцензію на роздрібну торгівлю пивом

Так, частиною чотирнадцятою цієї статті плата за ліцензію на роздрібну торгівлю алкогольними напоями, крім сидру та перрі (без додання спирту), становить 8000 гривень на кожний окремий, зазначений в ліцензії електронний контрольно-касовий апарат (книгу обліку розрахункових операцій), що знаходиться у місці торгівлі, а на території сіл і селищ, за винятком тих, що знаходяться у межах території міст, - 500 гривень.

Для місць торгівлі, які розташовані за межами території міст обласного підпорядкування і міста Києва на відстані до 50 км та які мають торговельні зали площею понад 500 кв. м, плата за ліцензію на роздрібну торгівлю алкогольними напоями, крім сидру та перрі (без додання спирту), становить 8000 гривень на кожний окремий, зазначений в ліцензії електронний контрольно-касовий апарат (книгу обліку розрахункових операцій), що знаходиться у місці торгівлі (частина шістнадцята статті 15 Закон №481).

 

Обмеження щодо проведення перевірок суб’єктів господарювання

Вовчанська ОДПІ ГУ Міндоходів у Харківській області нагадує, що у 2015 та 2016 роках перевірки підприємств, установ та організацій, фізичних осіб - підприємців з обсягом доходу до 20 мільйонів гривень за попередній календарний рік контролюючими органами здійснюються виключно з дозволу Кабінету Міністрів України, за заявкою суб'єкта господарювання щодо його перевірки, згідно з рішенням суду або згідно з вимогами Кримінального процесуального кодексу України.

При цьому, зазначене обмеження не поширюється:

- з 1 січня 2015 року на перевірки суб’єктів господарювання, що ввозять на митну територію України та/або виробляють та/або реалізують підакцизні товари, на перевірки дотримання норм законодавства з питань наявності ліцензій, повноти нарахування та сплати податку на доходи фізичних осіб, єдиного соціального внеску, відшкодування податку на додану вартість;

- з 1 липня 2015 року на перевірки платників єдиного податку другої і третьої груп (фізичних осіб - підприємців), крім тих, які здійснюють діяльність на ринках, продаж товарів у дрібнороздрібній торговельній мережі через засоби пересувної мережі, за винятком платників єдиного податку, визначених пунктом 27 підрозділу 10 розділу ХХ "Перехідні положення" ПКУ, з питань дотримання порядку застосування реєстраторів розрахункових операцій.

Категория: Податкові новини | Добавил: Volchanckaya_MGNI (27.05.2015)
Просмотров: 491 | Рейтинг: 0.0 |

Всего комментариев: 0
Добавлять комментарии могут только зарегистрированные пользователи.
[ Регистрация | Вход ]
Конструктор сайтов - uCoz
Форма входа
Поиск по каталогу
Друзья сайта
Статистика