Среда, 22.01.2025, 14:55

vburluk.pp.net - Официальный сайт пгт Великий Бурлук

Начало Регистрация Вход
Приветствую Вас, Неизвесный нам гость · RSS
Меню сайта
Категории каталога
Податкові новини [1962]
Наш опрос
Как вы относитесь к утверждению, что полностью доверять можно только себе?
Всего ответов: 40
 Каталог статей
Начало » Статьи » Вовчанська МДПІ » Податкові новини

Вовчанська ОДПІ інформує

Про зміни в справлянні єдиного соціального внеску йшлося під час семінару

Шляхом конструктивного діалогу вирішуються усі проблемні питання в оподаткуванні фахівцями Вовчанської ОДПІ ГУ Міндоходів у Харківській області та платниками. Нещодавно на черговому семінарі предметом розмови були зміни, внесені в законодавство щодо єдиного соціального внеску.

Зокрема, начальник відділу доходів і зборів Світлана Чіслова розповіла про можливість зниження розміру нарахування єдиного соціального внеску  на доходи згідно  Закону України від 02.03.2015 року № 219 «Про внесення змін до розділу VIII «Прикінцеві (перехідні) положення» Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов‘язкове державне соціальне страхування щодо зменшення навантаження на фонд оплати праці».

Тож учасників даного заходу було ознайомлено з переліком платників єдиного соціального внеску, які потенційно можуть скористатись правом на зниження розміру ЄСВ, наголосивши, що коло таких платників, відповідно до вищезгаданого Закону розширилось. Відтепер, скористатись понижуючим коефіцієнтом можуть фізичні особи, що забезпечують себе роботою самостійно та використовують працю інших осіб на умовах трудового договору, а також роботодавці, які виплачують допомогу по тимчасовій непрацездатності й допомогу у зв’язку з вагітністю та пологами.

Світлана Петрівна також роз’яснила платникам податків три обов’язкові умови, за яких може знижуватись розмір єдиного внеску при нарахуванні виплат найманим працівникам. Фахівець на прикладі показала порядок застосування понижуючого коефіцієнта, наголосивши, що такий коефіцієнт розраховується платником єдиного внеску самостійно щомісячно, порівнюючи показники минулого року та звітного місяця.

Завершальна частина засідання «круглого столу» відбулась у форматі індивідуальних консультацій та активної дискусії учасників заходу.

 

До відома платників податків та громадян!

Для зручності суб’єктів господарювання та громадян, які телефонують до Контакт-центру ДФС з мобільних телефонів, розглядається можливість впровадження єдиного мобільного номера для абонентів мобільного зв’язку Лайф, Київстар та МТС-Україна, із збереженням існуючого багатоканального номера Контакт-центру ДФС. Вартість дзвінків до Контакт-центру ДФС на такий номер здійснюватиметься відповідно до встановлених тарифів зазначених операторів мобільного зв’язку.

Для визначення думки суб’єктів господарювання та громадян щодо доцільності впровадження єдиного мобільного номера для отримання інформаційно-довідкових послуг Контакт-центру ДФС, на головній сторінці офіційного веб-порталу ДФС України у розділі «Опитування» розміщено питання та варіанти відповідей.

Термін проведення опитування – з 22 травня до 15 червня 2015 року.

Просимо взяти участь та висловити свою думку.

 

Звернення громадян до органів ДФС завжди у центрі уваги

Людина, її права та свободи відповідно до Конституції України визнані найвищою соціальною цінністю. Одне із завдань сучасної держави полягає в наданні приватним особам якісних послуг. В органах ДФС реалізація цього завдання полягає в забезпеченні права громадян на звернення, на доступ до публічної інформації, на отримання адміністративних послуг юридичними та фізичними особами.

Територіальними органами ДФС у Харківській області  створено і підтримуються у  належному стані  умови для практичної реалізації громадянами права на звернення. Це забезпечує громадянам можливість відстоювати свої права і законні інтереси та відновлювати їх у разі порушення. Акцент робиться на тому, щоб кожен, хто звертається до органів ДФС, був почутий.

При цьому дуже важливим є особисте спілкування і обговорення проблемних питань, знайдення спільних шляхів до компромісного рішення. Кожен громадянин має можливість зателефонувати та повідомити про проблеми, які виникають під час контактування з органами ДФС або щодо проявів корупції за номером сервісу ДФС України  «Пульс»  044-284-0007.

Також громадяни можуть повідомляти і про факти порушення діючого податкового та митного законодавства іншими суб’єктами господарювання. Зокрема повідомити щодо фактів незаконного обігу паливно-мастильних матеріалів чи скрапленого газу можна зателефонувавши за номерами Харківської митниці ДФС (057) 731-37-30 або (057) 773-26-00.

Факти, викладені у кожному повідомленні, ретельно перевіряються. А про результати перевірки  заявник повідомляється у встановлені законодавством терміни.

 

Для торгівлі пивом з 1 липня знадобиться ліцензія

Вовчанська ОДПІ нагадує, що з 1 липня 2015 року вступають в дію норми законодавства щодо віднесення пива до алкогольних напоїв.

Відповідно до змін до Закону України «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів» від 19.12.1995 року №481/95-ВР (далі – ЗУ №481), з 1 липня 2015р. до алкогольних  напоїв відносяться продукти, одержані шляхом спиртового бродіння цукровмісних матеріалів або  виготовлені  на  основі харчових спиртів з вмістом спирту етилового понад 0,5 відсотка об’ємних одиниць, які зазначені у товарних позиціях 2203, 2204, 2205, 2206, 2208 згідно з УКТ ЗЕД, а також з вмістом спирту етилового 8,5 відсотка об’ємних одиниць та більше, які зазначені у товарних позиціях  2103  90  30  00,  2106 90 згідно з УКТ ЗЕД.

Відповідно до ст. 15 ЗУ №481 - роздрібна  торгівля  алкогольними напоями (крім столових вин) або тютюновими виробами може здійснюватися суб'єктами господарювання всіх форм власності, у тому числі їх виробниками, за наявності у них ліцензій.

Нагадуємо, що для отримання ліцензії суб’єкти господарювання мають надати:

- заяву;

- платіжне доручення з відміткою штампа банку;

- документ, що посвідчує особу (для фізичних осіб);

- довіреність, що уповноважує представника заявника на отримання ліцензії.

 

Мінсоцполітики про заповнення ФОП графи 4 трудової книжки

Відповідно до статті 24 КЗпП при укладенні трудового договору громадянин зобов`язаний подати паспорт або інший документ, що посвідчує особу, трудову книжку, а у випадках, передбачених законодавством, - також документ про освіту (спеціальність, кваліфікацію), про стан здоров`я та інші документи. 
Працівник не може бути допущений до роботи без укладення трудового договору, оформленого наказом чи розпорядженням власника або уповноваженого ним органу, та повідомлення центрального органу виконавчої влади з питань забезпечення формування та реалізації державної політики з адміністрування єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування про прийняття працівника на роботу в порядку, встановленому КМУ. 
Враховуючи вищезазначене, оскільки працівник не може бути допущений до роботи, зокрема, без оформлення локального акта роботодавця (фізичної особи - підприємця), на нашу думку, в графі 4 трудової книжки зазначаються реквізити цього документа.

 

Компенсації з бюджету середнього заробітку мобілізованих відображаються за ознакою доходу "128"

Якщо підприємство у будь-якому місяці II кварталу отримає компенсацію з бюджету в межах середнього заробітку, нарахованого мобілізованим працівникам за березень (січень, лютий) 2015 року, то сума такої компенсації, що виплачується зазначеним працівникам після її отримання, у ф. № 1ДФ за IІ квартал в розділі I „Суми доходу, нарахованого (сплаченого) на користь фізичних осіб, і суми утриманого з них податку" відображатиметься за ознакою доходу "128":
- у графі 3а „Сума нарахованого доходу" - прочерк (сума нарахованої компенсації в межах середнього заробітку за березень відображалась у ф. № 1ДФ за I квартал);
- у графі 3 „Сума виплаченого доходу" - сума отриманої із бюджету та виплаченої компенсації в межах середнього заробітку за березень;
- у графах 4а та 4 „Сума утриманого податку, нарахованого/перерахованого" - прочерки (ПДФО на компенсацію не нараховується і не перераховується).
Якщо підприємство у місяцях II кварталу буде нараховувати мобілізованим працівникам компенсацію в межах середнього заробітку та подавати Звіти до органу соціального захисту населення з зазначенням сум такого середнього заробітку з метою її отримання, то у розділі I ф. № 1ДФ за II квартал за ознакою доходу "128" по мобілізованому працівнику відображатимуться:
- в графі 3а „Сума нарахованого доходу" - сума нарахованої компенсації в межах середнього заробітку мобілізованим працівникам за квітень - червень;
- в графі 3 „Сума виплаченого доходу" - сума отриманої із бюджету та фактично виплаченої компенсації мобілізованим працівникам у місяцях II кварталу;
- в графах 4а та 4 „Сума утриманого податку, нарахованого/перерахованого" - прочерки (ПДФО на компенсацію не нараховується і не перераховується).
ДФС нагадує, що в розділі II „Оподаткування процентів, виграшів (призів) у лотерею та військовий збір" ф. № 1ДФ за II квартал в рядку „Військовий збір" проставляються прочерки, оскільки на компенсацію в межах середнього заробітку мобілізованих працівників військовий збір не нараховується.

 

Право на податкову знижку при навчанні

Вовчанська ОДПІ ГУ Міндоходів у Харківській області інформує, що наказом ДФС України від 06.04.2015 року №247 затверджена Узагальнююча податкова консультація щодо включення до податкової знижки за звітний рік сум витрат, понесених у минулому році на оплату вартості навчання за місяці звітного року.

Зокрема, нормами Податкового кодексу України передбачено, що до податкової знижки за звітний календарний рік можна включати витрати за навчання понесені платником протягом звітного податкового року. При цьому відповідно до умов договору плата за навчання може вноситися як за весь строк навчання одноразово, так і частинами – помісячно, по семестрах, щорічно. Оскільки навчальний рік триває 12 місяців та розпочинається, як правило, 1 вересня, то до навчального року (семестру) включаються  місяці календарного року наступного за звітним.

Отже, якщо навчання оплачується одним платіжним документом (квитанцією) за місяці  навчального року, який включає місяці календарного року наступного за звітним, то при включенні до податкової знижки за звітний рік слід ураховувати суму витрат (частину) у розрахунку за кожний повний або неповний місяць навчання протягом звітного податкового року. Решта суми, сплаченої за таким платіжним документом (квитанцією), може бути включена платником податку при реалізації права на податкову знижку у наступному році.

 

Затверджена нова Інструкція з ЄСВ

Наказом Мінфіну від 20.04.15 р. №449 затверджено нову Інструкцію про порядок нарахування і сплати єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування, на заміну міндоходівській аналогічній Інструкції, затвердженій наказом від 09.09.13 р. № 455.

Наказ Мінфіну № 449 готується до опублікування у «Офіційному віснику України» від 29.05.15 р. № 40.

Тож із 29 травня запрацюють оновлені норми стосовно порядку нарахування ЄСВ.

 

«Єдинники» 3 групи зобов`язані застосовувати РРО з 1 липня 2015 року - заступник міністра фінансів О. Макеєва

З початку липня-2015 Україна обіцяє стати ще більш «касовою»: платники єдиного податку третьої групи зобов`язані використовувати реєстратори розрахункових операцій (РРО). А ще через півроку (з січня-2016) те ж саме повинні зробити «єдинники» другої групи. Чим викликане це чергове нагадування, що прозвучало на недавній прес-конференції за участю представників Міністерства фінансів та Державної фіскальної служби?

На сьогоднішній день в Україні налічується близько 300 тисяч фізосіб - платників єдиного податку третьої групи. Більшість таких ФОПів отримують доходи від юросіб у безготівковій формі (їм касові апарати не потрібні). Загалом, РРО знадобляться тільки одній третині «приватників». За даними ДФС, зі згаданого числа ФОПівців, які повинні обзавестися РРО (96,7 тис. чол.), запрошення «до каси» взяли лише 10 тисяч платників податків-«єдинників» третьою групи. Очевидно, саме цей факт і змусив контролюючих органів вдарити на сполох — провести не просто прес-конференцію, а публічне звернення до багатотисячної армії підприємців.

 

Якщо заборгованість із зарплати виплачується у травні 2015 року

Компенсація громадянам втрати частини доходів у зв’язку з порушенням строків їх виплати провадиться у разі затримки виплати доходів на один і більше календарних місяців відповідно до Порядку, затвердженого постановою КМУ від 21.02.01 р. № 159. Сума компенсації обчислюється як добуток нарахованого, але не виплаченого грошового доходу за відповідний місяць (після утримання податків і обов’язкових платежів) і приросту індексу споживчих цін (далі – ІСЦ) у відсотках за період невиплати доходу. Дані щодо приросту ІСЦ за відповідні періоди при виплаті заборгованості у травні 2015 року наведено в таблиці: «Індекси для визначення суми компенсації».

 

Помилки в даті та номері податкової накладної: як виправити?

Перш за все завважимо, що згідно з п. 21 Порядку, затвердженого наказом Міндоходів від 22.09.14 р. № 957, виправлення помилок у даті та номері ПН не допускається. Проте і дата, і порядковий номер ПН є обов`язковими реквізитами, тому помилки в них чреваті для покупця втратою права на податковий кредит за ПН, у якій вони були допущені.

Що стосується порядкового номера, то відсутність обов`язку вести і подавати до органу ДФС реєстр виданих та отриманих податкових накладних призвела до того, що платник ПДВ може нумерувати ПН у довільному порядку. Єдине, що забороняється, – складати на одну дату ПН з однаковими номерами. Тобто можна сказати, що робити помилку в номері ПН не можна.

А ось помилки в даті ПН на практиці бувають досить часто (наприклад, це може бути чисто механічна помилка бухгалтера), тому заборона ДФС на їх виправлення незрозуміла. Щоб покупець не втратив права на податковий кредит, рекомендуємо в цьому випадку не акцентувати увагу на помилці в даті ПН, тобто вважати ПН з помилкою зайво виписаною. Для виправлення помилки до цієї ПН оформляється розрахунок коригування, яким обнуляються її показники, і виписується ПН із правильною датою. У Єдиному реєстрі податкових накладних цей розрахунок коригування реєструє покупець. У деклараціях постачальника і покупця податкові зобов`язання і податковий кредит відображаються на підставі правильно оформленої ПН.

Важливо! Застосувати описаний варіант виправлення помилки в даті ПН без наслідків можна, тільки якщо вона виявлена до подання звітності за період, у якому була складена ПН, і до закінчення встановленого строку реєстрації ПН.

Порада покупцеві: уважно вивчайте отримані від постачальників ПН, щоб не упустити можливість своєчасно виявити і виправити помилки.

 

Продовжено термін подачі держреєстратору інформації про бенефіціарів (форма 4)

Верховна Рада продовжила на чотири місяці юридичним особам термін подачі держреєстратору інформації про кінцевих бенефіціарних власників. За ухвалення відповідного законопроекту № 2896 за основу та в цілому проголосували 267 депутатів.
Закон готується на підпис та набуває чинності з дня опублікування.
Крім продовження терміну подачі відомостей, законопроект передбачає звільнення від подання інформації релігійних організацій, державних та комунальних підприємств, а також юросіб, учасниками яких є виключно фізособи і при цьому кінцеві бенефіціари збігаються з учасниками.
 

 

Мінсоцполітики оприлюднило Методику розрахунку вартості соціальних послуг

Для забезпечення реалізації діючого законодавства в частині розвитку надання платних соціальних послуг та соціальних послуг із встановленням диференційованої плати, соціального замовлення, забезпечення єдиних підходів до встановлення вартості таких послуг Міністерством розроблено проект наказу „Про затвердження Методики розрахунку вартості соціальних послуг".
Основною метою розроблення проекту є визначення єдиних підходів до розрахунку вартості соціальних послуг відповідно до діючого законодавства та удосконалення методики проведення розрахунку вартості послуг, що передбачено Стратегією реформування системи надання соціальних послуг, затвердженою розпорядженням КМУ від 08.08.12 р. № 556-р. 
Прийняття зазначеного акта урегулює розрахунок вартості соціальних послуг та дасть можливість реалізувати Закон України „Про соціальні послуги" в частині розвитку надання соціальних послуг за плату та із встановленням диференційованої плати.

 

 

Зміни до Податкового кодексу

На офіційному веб-сайті Міністерства фінансів України оприлюднено проект Закону України «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законів України (щодо усунення неузгодженостей)», унесений Кабінет Міністрів України.

Запропоновано, зокрема:

  • уточнити, що переоцінка основних засобів, інших необоротних і нематеріальних активів, що проведена відповідно до національних положень (стандартів) бухгалтерського обліку або міжнародних стандартів фінансової звітності не враховується для цілей розділу ІІІ ПКУ;
  • визнавати безнадійною заборгованість суб’єктів господарювання — банкрутів або припинених як юридичні особи у зв’язку з їх ліквідацією; тлумачити поняття «нематеріальні активи» й «основні засоби» відповідно до національних положень (стандартів) бухгалтерського обліку або міжнародних стандартів фінансової звітності;
  • виключити з числа об’єктів нежитлової нерухомості господарські (присадибні) будівлі — допоміжні (нежитлові) приміщення, до яких належать сараї, хліви, гаражі, літні кухні, майстерні, вбиральні, погреби, навіси, котельні, бойлерні, трансформаторні підстанції тощо; с
  • скасувати обов’язок платників податків — юридичних осіб та їх відокремлених підрозділів подавати контролюючому органу відомості стосовно осіб, відповідальних за ведення бухгалтерського та/або податкового обліку юридичної особи, її відокремлених підрозділів, у 10-денний строк із дня взяття на облік чи виникнення змін у облікових даних платників податків тощо.

 

 

Здешевлення кредитів для суб’єктів агропромислового комплексу

Кабінет Міністрів України прийняв постанову від 29.04.2015 № 300 Про затвердження Порядку використання коштів, передбачених у державному бюджеті для фінансової підтримки заходів в агропромисловому комплексі шляхом здешевлення кредитів (далі — Порядок).

У Порядку визначено механізм використання коштів, передбачених Мінагрополітики у державному бюджеті за програмою «Фінансова підтримка заходів в агропромисловому комплексі шляхом здешевлення кредитів», які спрямовуються суб’єктам господарювання агропромислового комплексу на часткову компенсацію відсоткової ставки за залученими у національній валюті банківськими кредитами (далі — компенсація).

Компенсація надаватиметься на конкурсній основі суб’єктам господарювання агропромислового комплексу — юрособам незалежно від організаційно-правової форми та форми власності за умови, що сума відсотків за користування кредитами та розмір плати за надання інших банківських послуг, пов’язаних із цим кредитом, не перевищує 30% річних.

Розмір компенсації — 50% облікової ставки НБУ, що діє на дату нарахування відсотків за користування кредитами, але не вище розмірів, передбачених кредитними договорами, за кредитами, залученими у минулому та поточному роках, відсотки за користування якими нараховані та сплачені у поточному році.

 

 

Кабмін підтримав законопроекти про передачу реєстраційних функцій на місця

Кабінет міністрів України підтримав розроблені Міністерством юстиції спільно з фракціями коаліції проекти законів, покликані покращити надання послуг у сфері держреєстрації та забезпечити передачу реєстраційних функцій на місця.

Всі послуги і сервіси, які раніше надавалися Міністерством юстиції, передаються до повноважень місцевих органів влади.

Разом із повноваженнями на місця передаються кошти, які отримувала держава від надання таких сервісів.

Розроблені законопроекти залучають до надання послуг у сфері реєстрації нотаріусів та акредитовані банки. Разом з цим, запроваджується принцип екстериторіальності.

Ще однією новацією стане запровадження електронних сервісів, які надаватимуться через електронний портал без необхідності контактувати з реєстратором.

 

Оновлено зразок бланку паспорта громадянина України з безконтактним електронним носієм

Затверджено:
- зразок та технічний опис бланка паспорта громадянина України з безконтактним електронним носієм; 
- зразок та технічний опис бланка паспорта громадянина України, що не містить безконтактного електронного носія, 
- Порядок оформлення, видачі, обміну, пересилання, вилучення, повернення державі, знищення паспорта громадянина України.
Паспорт громадянина України (далі - паспорт) є документом, що посвідчує особу та підтверджує громадянство України на території України.
Кожен громадянин України незалежно від віку зобов`язаний отримати паспорт.
Паспорт оформляється громадянам України починаючи від народження та незалежно від віку на кожні 10 років.
Паспорт виготовляється у формі картки, що містить безконтактний електронний носій.
Паспорт видається територіальним підрозділом ДМС не пізніше ніж через 30 календарних днів з дня оформлення заяви-анкети для його отримання або не пізніше ніж через 10 робочих днів з дня оформлення заяви-анкети для його термінового отримання.
Для оформлення паспорта особа або її законний представник подають: 
1) заяву-анкету; 
2) свідоцтво про народження (у разі оформлення паспорта вперше); 
3) у разі потреби довідку про реєстрацію особи громадянином України;
4) паспорт громадянина України для виїзду за кордон (для осіб, які постійно проживали за кордоном, після повернення їх на постійне проживання в Україну); 
5) посвідчення про взяття на облік бездомних осіб (для бездомних осіб); 
6) документ, що підтверджує особу законного представника; 
7) документ, що підтверджує повноваження особи як законного представника, крім випадків, коли законним представником є один із батьків; 
8) заяву про відмову від отримання паспорта, що містить безконтактний електронний носій; 
9) у разі оформлення паспорта особі, яка не досягла чотирнадцятирічного віку, особі, яка не може пересуватися самостійно у зв`язку з тривалим розладом здоров`я, що підтверджується довідкою лікувального закладу, або особі, яка перебуває у місцях позбавлення волі або на тривалому стаціонарному лікуванні в закладах МОЗ закритого типу, в разі потреби одну фотокартку розміром 10 х 15 сантиметрів для внесення відцифрованого образу обличчя особи шляхом сканування;
10) відповідні документи, що підтверджують внесення встановленої законодавством плати, або оригінал і копію документа про звільнення від такої плати.

 

Нюанси обчислення середньої зарплати для оплати часу відпусток з 14 жовтня 2015 року

Обчислення середньої зарплати для оплати часу відпусток, зокрема, щорічної відпустки, провадиться виходячи з виплат за останні 12 календарних місяців роботи, що передують місяцю надання відпустки.
Обчислення середньої зарплати для оплати часу щорічної відпустки провадиться шляхом ділення сумарного заробітку за останні перед наданням відпустки 12 місяців на відповідну кількість календарних днів року, зменшену на кількість святкових і неробочих днів, встановлених законодавством. Одержаний результат перемножується на число календарних днів відпустки. 
Законом "Про внесення зміни до статті 73 Кодексу законів про працю України", який набрав чинності з 25.03.15 р., встановлено святковий неробочий день 14 жовтня - День захисника України
Тобто, з моменту, коли 14 жовтня 2015 року буде входити у розрахунковий період при обчисленні середньої заробітної плати для оплати часу щорічної відпустки, його потрібно буде виключати з розрахункового періоду, як святковий і неробочий день.

Лист Мінсоцполітики від 07.05.15 р.  520/13/84-15.

 

Чи можна переплату за спецрахунком перерахувати на електронний рахунок?

Сільгосппідприємство – суб’єкт спецрежиму з ПДВ має значну суму переплати за спецрахунком. Чи може воно суму такої переплати перерахувати зі спецрахунка на електронний рахунок?

Сума ПДВ, що акумулюється на спеціальному рахунку, не підлягає вилученню до державного бюджету й використовується сільськогосподарським підприємством відповідно до п. 209.2 ПК. 
У п. 209.2 ПК, зокрема, зазначено, що згідно зі спеціальним режимом оподаткування сума ПДВ, нарахована сільгосппідприємством на вартість поставлених ним сільськогосподарських товарів/послуг, не підлягає сплаті до бюджету та повністю залишається в розпорядженні такого сільськогосподарського підприємства. Така сума спрямовується на відшкодування суми податку, сплаченої (нарахованої) постачальнику на вартість виробничих факторів, за рахунок яких сформовано податковий кредит, а за наявності залишку такої суми податку – для інших виробничих цілей. Нагадаємо, що під виробничими цілями слід уважати витрати, що безпосередньо пов’язані з веденням діяльності у сфері сільського господарства.
Отже, суми ПДВ, які обліковуються на спеціальному рахунку сільгосппідприємства, можуть бути використані виключно на цілі, пов’язані з веденням сільськогосподарського виробництва. Перерахування таких коштів на поповнення електронного рахунка вважатиметься їх нецільовим використанням. 
Нагадаємо, що в разі нецільового використання сум зі спецрахунка до сільгосппідприємства будуть застосовані санкції, передбачені п. 123.2 ПК. Згідно з цією нормою використання платником податків (чи його посадовими особами) сум, які не сплачено до бюджету внаслідок отримання податкової пільги, не за призначенням (у т. ч. суб’єктами спецрежиму з ПДВ), тягне за собою стягнення таких сум до бюджету.

 

ДФС оприлюднила оновлені форми електронних звітів

ДФС на своєму сайті оприлюднила оновлений Реєстр форм звітних документів платників податків юридичних та фізичних осіб для занесення до електронної бази звітних документів ДПА України.

 

Чи враховуватиметься у формулі для реєстрації податкових накладних від`ємне значення за спецрежимною декларацією?

У сільгосппідприємства на 01.02.15 р. була задекларована за спецрежимною декларацією значна сума від’ємного значення ПДВ. Станом на 01.07.15 р. це від’ємне значення ще не буде погашене. Чи враховуватиметься воно (чи його частина) при обчисленні суми, на яку сільгосппідприємство матиме право зареєструвати податкові накладні?

Нагадаємо, що з 01.07.15 р. реєстрація податкових накладних та розрахунків коригування до них у Єдиному реєстрі здійснюватиметься в межах суми ПДВ, обчисленої за формулою, наведеною в п. 2001.3 ПК. Ця сума може бути збільшена, зокрема, на залишок сум від’ємного значення ПДВ попередніх звітних (податкових) періодів після бюджетного відшкодування, які були задекларовані за періоди до 01.02.15 р.. 
Однак це стосується від’ємного значення ПДВ, яке виникло виключно за загальною декларацією з ПДВ, тобто за тією, за якою здійснюються розрахунки з бюджетом. Адже за спецрежимною декларацією бюджетного відшкодування бути не може.
Отже, від’ємне значення ПДВ, яке виникло до 01.02.15 р. за спецрежимною декларацією з ПДВ, не враховується для збільшення суми, на яку можна буде реєструвати з 01.07.15 р. податкові накладні, оскільки нормами ПК такої можливості не передбачено. 
Тобто в разі якщо після 01.07.15 р. сума, на яку сільгосппідприємство має право зареєструвати податкові накладні, виявиться меншою, ніж сума ПДВ за податковою накладною на реалізацію сільгосппродукції, сільгосппідприємству доведеться перераховувати кошти на електронний рахунок. 
Однак, якщо на дату подання декларації з ПДВ сума коштів на електронному рахунку платника податку перевищує суму, що підлягає перерахуванню до бюджету (або на спецрахунок), платник податку має право подати заяву для повернення суми перевищення. Така заява подається у складі декларації з ПДВ (додаток 4). 
У разі подання такої заяви кошти мають бути повернені підприємству протягом п’яти робочих днів після закінчення граничного строку, установленого ПК для самостійної сплати сум податкових зобов’язань. При цьому на суму податку, зазначену в заяві, буде зменшено суму, на яку підприємство матиме право зареєструвати податкові накладні.

 

Граничний розмір доходу для застосування ПДФО за ставкою 15 % збільшено

Верховна Рада прийняла Закон "Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо справедливого оподаткування доходів фізичних осіб в інтервалі від 10 до 17 розмірів мінімальної заробітної плати" (законопроект № 2576).
Основною метою документу є усунення несправедливості, пов’язаної з неспіврозмірним оподаткуванням місячних доходів фізичних осіб в діапазоні від 10 розмірів мінімальної зарплати до 17 розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб, а також зменшення можливостей для так званої оптимізації оподаткування за рахунок сплати премій замість зарплати, що підвищить соціальну та трудову захищеність працівників та надасть можливість збільшити дохідну частину відповідних бюджетів.
Документом пропонується: 
- збільшити базу оподаткування з 10 до 17 розмірів мінімальної зарплати, коли ставка ПДФО становитиме 15 %. З розміру доходів, які будуть перевищувати 17-кратний розмір мінімальної зарплати, ставка податку становитиме як і наразі 20 %;
- визначити, що максимальна величина бази нарахування єдиного внеску буде залежати не від прожиткового мінімуму для працездатних осіб на момент нарахування збору, а від мінімальної зарплати станом на 1 січня звітного року;
- запровадити застосування знижувального коефіцієнту для визначення розміру єдиного внеску з 01.01.16 р. на рівні 0,4.

 

Військовослужбовцям-контрактникам дозволили переносити відпустки на наступний рік

Верховна Рада прийняла Закон "Про внесення змін до статті 10-1 Закону України "Про соціальний і правовий захист військовослужбовців та членів їх сімей" (щодо відпусток військовослужбовцям)" (законопроект № 2234).
Документом встановлено, що у разі ненадання військовослужбовцям-контрактникам щорічних основних відпусток у зв’язку з настанням особливого періоду, такі відпустки надаються у наступному році. У цьому випадку дозволяється за бажанням військовослужбовців об’єднувати щорічні основні відпустки за два роки, але при цьому загальна тривалість об’єднаної відпустки не може перевищувати 90 календарних днів.
Зазначені відпустки можуть бути надані декількома частинами (більше двох) без обмеження тривалості кожної з них.

 

На Харківщині податківці виявили 1 720 нелегальних найманців

Про це повідомили в Головному управлінні ДФС у Харківській області та відзначили, що завдяки цьому з початку року до бюджету надійшов майже мільйон гривень податку на доходи фізичних осіб та ЄСВ.

Як повідомляють співробітники фіскальної служби області, найчастіше випадки нелегальної праці зафіксовані у сфері надання послуг, торгівлі та невеличкого виробництва. Винахідливі підприємці усіма способами намагаються отримати якнайбільше вигоди, економлячи на офіційному працевлаштуванні робітників, в результаті чого до бюджету не надходять значні суми податку. Так, перевіряючи одне з підприємств в Харківському районі, що займалось перевезенням вантажів, податківці виявили невідповідність між офіційно оформленими та реально існуючими працівниками. Останніх виявилось більше на шість осіб. А допомогли це виявити товарно-транспортні накладні, оформлені на працівників, прізвища яких не були зазначені в трудових угодах. Власник підприємства виправдовувався тим, що цих працівників прийняв на роботу нещодавно та не встиг їх офіційно працевлаштувати. Але це йому не допомогло і матеріали були відправлені до прокуратури.

У фіскальній службі відзначають, що тримають на контролі і питання виплати  підприємствами заборгованості по заробітній платі. Після заслуховування на робочих групах та постійно діючих комісіях підприємств, які заборгували зарплатню працівникам, до бюджетів  з початку року надійшло 2,2 млн.грн.  ПДФО.

Податківці закликають роботодавців регіону працювати в рамках правового поля, адже недотримання вимог трудового законодавства тягне за собою не тільки втрати бюджету, але й негативні соціальні наслідки як для підприємців, так і для працівників.  

 

Нова декларація з податку на прибуток: оприлюднено проект

ДФС на своєму сайті оприлюднила проект наказу Мінфіну «Про затвердження форми Податкової декларації з податку на прибуток підприємств».
Проект наказу підготовлено у зв’язку із прийняттям Закону України від 28 грудня 2014 року № 71 «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законів України щодо податкової реформи» (далі – Закон), яким змінено редакцію розділу ІІІ «Податок на прибуток» ПК, згідно з якою об’єкт оподаткування визначається шляхом коригування (збільшення або зменшення) фінансового результату до оподаткування (прибутку або збитку), визначеного у фінансовій звітності підприємства відповідно до національних положень (стандартів) бухгалтерського обліку або міжнародних стандартів фінансової звітності, на різниці, які збільшують або зменшують фінансовий результат до оподаткування.
Прийняття нормативного акта забезпечить затвердження нової форми Податкової декларації з податку на прибуток підприємств з метою приведення її у відповідність до Закону.

 

Розміри компенсаційних виплат чорнобильцям

Установлено нові розміри компенсаційних виплат особам, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи, а саме:
1) одноразової компенсації учасникам ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС, які стали інвалідами внаслідок Чорнобильської катастрофи, дітям-інвалідам, сім`ям, які втратили годувальника із числа осіб, віднесених до учасників ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС та смерть яких пов`язана з Чорнобильською катастрофою, батькам померлого: 
- інвалідам I групи - 379,3 гривні;
- інвалідам II групи - 284,4 гривні;
- інвалідам III групи - 189,6 гривні;
- дітям-інвалідам - 1264 гривні;
- сім`ям, які втратили годувальника - 7586 гривень; 
- батькам померлого - 3792 гривні; 
2) одноразової допомоги громадянам, які евакуйовані, відселені (відселяються) або самостійно переселилися (переселяються) на нове місце проживання - 15,7 гривні на кожного члена сім`ї.

 

Строк подачі відомостей про кінцевих вигодоодержувачів пропонується продовжити до 1 січня 2016 року

У Верховній раді 19.05.15 р зареєстрований законопроект № 2892 про внесення змін до розділу ІІ "Прикінцеві положення" Закону України "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо визначення кінцевих вигодоодержувачів юридичних осіб та публічних діячів" щодо терміну подачі відомостей про кінцевого вигодоодержувача.

 

З 1 липня діятимуть нові зразки марок акцизного податку для алкоголю і тютюну

Затверджено нові зразки марок акцизного податку для алкогольних напоїв і тютюнових виробів вітчизняного та імпортного виробництва.
Марки акцизного податку нового зразка для алкогольних напоїв і тютюнових виробів вітчизняного та імпортного виробництва будуть запроваджені з 1 липня 2015 p.

Постанова КМУ від 14.05.15 р. № 296 набуде чинності з дня офіційного опублікування.

 

Зняті обмеження щодо надання соціальних послуг недержавними організаціями

Кабінет Міністрів вніс зміни до Порядку здійснення соціального замовлення за рахунок бюджетних коштів. Як наголосив Міністр соціальної політики Павло Розенко, представляючи проект акта на засіданні Уряду, прийняття відповідної постанови сприятиме розвитку мережі надавачів соціальних послуг та задоволенню потреби населення у соціальних послугах у повному обсязі, а також посиленню конкуренції серед суб’єктів, що надають соціальні послуги, що в свою чергу дасть можливість покращити якість соціальних послуг.

За інформацією Мінсоцполітики, нині в Україні функціонує розгалужена мережа закладів та установ, що надають соціальні послуги. Вона налічує близько 2 тис. суб’єктів, якими обслуговуються майже 2 млн. осіб. Водночас зазначена мережа не може в повному обсязі задовольнити потреби населення у соціальних послугах. На сьогодні залишаються не вирішеними проблемні питання понад 500 тис. осіб. Для максимального задоволення потреб населення у соціальних послугах - відповідно до постанови Уряду „Про затвердження Порядку здійснення соціального замовлення за рахунок бюджетних коштів" - до надання цих послуг почали залучатися недержавні організації. Однак вони не могли отримати соціальне замовлення на ті соціальні послуги, що вже надаються закладами та установами комунальної форми власності.

Внесені зміни знімають ці обмеження: якщо соціальна послуга надається установами чи закладами комунальної форми власності не в повному обсязі, тобто не задовольняє потреби населення, таку послугу можна буде замовити у недержавних організацій через проведення відповідних конкурсів, - роз’яснюють у Мінсоцполітики.

 

 

Нюанси придбання цінних паперів на фондових біржах через електронну торгівельну систему

Платник податку - клієнт торговця цінними паперами, який отримав електронні документи (створені відповідно до чинного законодавства) на підтвердження здійснення господарських операцій, вчинених на фондовій біржі, може пред`явити такі документи у візуальній формі відображення (в тому числі у паперовій копії) та засвідчити ці документи (звіт торговця цінними паперами, який формується на підставі біржового звіту) підписом такого платника податків або його посадової особи та скріпити печаткою (за наявності).
Крім того, у разі придбання цінних паперів на фондовій біржі платник податку - клієнт торговця цінними паперами для підтвердження проведення цих операцій може подати оригінал виписки з реєстру біржових угод (контрактів), укладених за результатами біржових торгів, з використанням електронної торговельної системи біржі, яка має бути засвідчена підписом уповноваженої особи фондової біржі та відбитком печатки біржі, а також містити інформацію про умови цих контрактів (номер, дату та вид контракту, предмет торгів, його кількість та вартість, інформацію про учасника торгів та його клієнта - іноземного інвестора, дату виконання контракту тощо).
Одночасно для підтвердження таких витрат платник податку повинен надати оригінал договору з таким торговцем цінними паперами.

 

 

Митні формальності на морському та річковому транспорті: затверджено Порядок

Затверджено Порядок виконання митних формальностей на морському та річковому транспорті.
Зокрема, визначено, що митні формальності відносно суден закордонного плавання і товарів, що переміщуються ними через митний кордон України, здійснюються митницею біля причалів, в акваторіях портів або на місці якірної стоянки на рейді. Митний контроль в акваторіях портів чи на місці якірної стоянки на рейді здійснюється за погодженням з органом охорони державного кордону.
Митні формальності відносно судна, що прибуває на митну територію України або вибуває за її межі,здійснюються на його борту. Огляд судна представниками контролюючих органів проводиться за погодженням з органом охорони державного кордону та митницею.
Митні формальності відносно суден закордонного плавання під іноземним прапором можуть здійснюватись документально за умови їх постійного перебування під контролем митниці в зонах митного контролю на територіях морських та річкових портів, а також в акваторіях портів, відкритих для міжнародних перевезень.
Митні формальності відносно товарів, що переміщуються членами екіпажів суден закордонного плавання, можуть здійснюватись безпосередньо на борту таких суден або в інших місцях, визначених адміністрацією порту за погодженням з митницею, у зоні діяльності якої розташовано порт.
Митне оформлення суден закордонного плавання здійснюється цілодобово з дотриманням черговості, що встановлена частиною другою ст. 208 МК.

Категория: Податкові новини | Добавил: Volchanckaya_MGNI (27.05.2015)
Просмотров: 446 | Рейтинг: 0.0 |

Всего комментариев: 0
Добавлять комментарии могут только зарегистрированные пользователи.
[ Регистрация | Вход ]
Конструктор сайтов - uCoz
Форма входа
Поиск по каталогу
Друзья сайта
Статистика