Среда, 22.01.2025, 14:59

vburluk.pp.net - Официальный сайт пгт Великий Бурлук

Начало Регистрация Вход
Приветствую Вас, Неизвесный нам гость · RSS
Меню сайта
Категории каталога
Податкові новини [1962]
Наш опрос
Читаете ли вы газеты?
Всего ответов: 42
 Каталог статей
Начало » Статьи » Вовчанська МДПІ » Податкові новини

Вовчанська ОДПІ інформує

Продано трактор: які наслідки з ПДВ?

Сільгосппідприємство-спецрежимник продає трактор, який був у нього в експлуатації більше п’яти років. У періоді придбання трактора суму ПДВ з його вартості було включено до податкового кредиту спецрежимної декларації з ПДВ. Якими будуть ПДВ-наслідки такої операції?

У разі продажу трактора податкове зобов’язання з ПДВ нараховується за правилом першої події: 
· або на дату отримання передоплати від покупця, 
· або на дату передачі йому права власності на трактор. 
Базою оподаткування операцій з постачання товарів (послуг) є їх договірна вартість (у разі здійснення контрольованих операцій – звичайна ціна, визначена відповідно до ст. 39 ПК). При цьому слід звернути увагу, що з 1 січня 2015 року база оподаткування операцій з постачання необоротних активів не може бути нижче балансової (залишкової) вартості за даними бухгалтерського обліку, що склалася станом на початок звітного (податкового) періоду, протягом якого здійснюються такі операції (у разі відсутності обліку необоротних активів – виходячи зі звичайної ціни).
Отже, базою обкладення ПДВ операції з продажу трактора є:
· його договірна вартість, якщо вона не нижча від балансової (залишкової) вартості цього трактора, що склалася станом на 1-ше число місяця, у якому відбувається такий продаж;
· балансова вартість, якщо договірна вартість нижча за балансову. 
Оскільки трактор не є сільгосппродукцією, його продаж слід відображати в рядку 1.1 загальної декларації з ПДВ. Крім того, до цієї декларації сільгосппідприємство може перенести частину податкового кредиту, який у періоді придбання трактора був відображений у спецрежимній декларації.
Так, у разі зміни напряму використання товарів/робіт, основних фондів платник податку проводить коригування податкового кредиту виходячи з вартості придбання товарів/послуг, балансової (залишкової) вартості основних фондів, що склалася на початок звітного періоду, протягом якого змінено напрям використання. Тобто сільгосппідприємство може перенести податковий кредит із спецрежимної декларації до загальної виходячи із залишкової вартості трактора. 
Для перенесення податкового кредиту в загальну декларацію складається бухгалтерська довідка, у якій розраховується сума ПДВ, що підлягатиме перенесенню. У довідці слід указати дату і номер податкової накладної, на підставі якої було відображено податковий кредит у спецрежимній декларації під час придбання трактора.
У спецрежимній декларації обчислена сума ПДВ, що підлягає перенесенню, наводиться в рядку 16.2 зі знаком «–», а в цьому самому рядку загальної декларації – зі знаком «+».

 

 

Постачальники мають право отримати витяг з ЄРПН про складені податкові накладні

З метою отримання інформації, що міститься у ЄРПН, платник податку складає запит за допомогою спеціалізованого програмного забезпечення в електронному вигляді у форматі (відповідно до стандарту), затвердженому в установленому порядку, та надсилає його засобами телекомунікаційного зв’язку ДФС. 
На запит платника податку щодо надання інформації, яка міститься у ЄРПН, безоплатно видається: 
- про податкову накладну та/або розрахунок коригування - витяг з ЄРПН; 
- про податкову накладну, до якої на дату надходження такого запиту зареєстровано розрахунок коригування, - витяг, що містить відомості про податкову накладну та відповідний розрахунок коригування; 
- про розрахунок коригування до податкової накладної - витяг, що містить відомості про податкову накладну та відповідний розрахунок коригування; 
- повідомлення про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування і податкову накладну та/або розрахунок коригування в електронній формі.
ДФС здійснює пошук зазначеної у запиті податкової накладної та/або розрахунку коригування та складає витяг з Реєстру, у якому наводяться відомості щодо податкової накладної та розрахунку коригування. Зазначений витяг надсилається платникові податку не пізніше операційного дня, що настає за днем надходження запиту
На зазначений витяг накладається електронний підпис ДФС, який після шифрування надсилається на електронну адресу, зазначену в запиті платника податку.

 

Земельні ділянки будуть оформляти на підставі техдокументації, складеної до 2013 року

Верховна Рада прийняла Закон "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо формування земельних ділянок та їх державної реєстрації на підставі документації із землеустрою, розробленої до 2013 року" (законопроект № 0902).
Згідно з документом у разі, якщо до 1 січня 2013 року була розроблена технічна документація із землеустрою щодо складання документів, що посвідчують право на земельну ділянку, на підставі рішення відповідного органу виконавчої влади чи органу місцевого самоврядування про надання або передачу земельної ділянки у власність або надання в користування, у тому числі на умовах оренди, формування земельної ділянки як об’єкта цивільних прав, крім випадків, визначених ст. 791 ЗКУ, здійснюється за такою технічною документацією.
У разі, якщо до 1 січня 2013 року була розроблена технічна документація із землеустрою щодо складання документів, що посвідчують право на земельну ділянку, на підставі рішення відповідного органу виконавчої влади чи органу місцевого самоврядування про надання або передачу земельної ділянки у власність або надання в користування, у тому числі на умовах оренди, а відомості про таку земельну ділянку не внесені до Державного реєстру земель, державна реєстрація цих земельних ділянок здійснюється на підставі такої технічної документації із землеустрою в порядку, встановленому законом.

 

ПДВ при експорті зерна повертається

Верховна Рада України прийняла за основу проект Закону «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо створення справедливих умов для реалізації сільськогосподарської продукції та підтримки безпосередніх сільськогосподарських товаровиробників»
Законопроектом пропонується звільнити від оподаткування податком на додану вартість операції з вивезення в митному режимі експортованих зернових та технічних культур, крім операцій, що здійснюються сільськогосподарськими товаровиробниками та підприємствами, що безпосередньо придбали такі культури у сільськогосподарських товаровиробників, що є платниками єдиного податку четвертої групи та не застосовують спеціальний режим оподаткування податком на додану вартість і сплачують цей податок на загальних підставах.
З цією метою законопроектом пропонується викласти пункт 197.21 статті 197 Податкового кодексу України в новій редакції та виключити пункт 152 підрозділу 2 розділу XX «Перехідні положення» Податкового кодексу України, яким операції з вивезення в митному режимі експорту зернових та технічних культур звільняються від оподаткування податком на додану вартість і платники, які здійснюють вивезення зернових та технічних культур не мають права на бюджетне відшкодування податку на додану вартість.
 

 

Які документи підприємець-єдинник повинен надати контрагенту-підприємству, щоб не платити податки двічі

Багато підприємств у процесі господарської діяльності укладають договори з підприємцями-єдинниками і виплачують їм у готівковій або безготівковій формі грошові суми за поставлений товар, виконані роботи чи послуги. Ці суми є доходами підприємця, отриманими від підприємницької діяльності (пп. 1 п. 292.1 Податкового кодексу, далі – ПК).

Під час виплати підприємцеві-єдиннику доходів підприємство не утримує:

  • ПДФО – у тому випадку, якщо підприємець подасть підприємству документ, що підтверджує його держреєстрацію як суб`єкта підприємницької діяльності згідно із Законом від 15.05.03 р. № 755-IV (далі – Закон № 755) (п. 177.8 ПК). Таким документом наразі є виписка з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб – підприємців (далі – ЄДР). Виписка з ЄДР видається держреєстратором безпосередньо підприємцеві або надсилається йому поштою за зареєстрованим місцем проживання (прописки). Тому для підприємця подати цей документ не буде важко;
  • ЄСВ – у тому випадку, якщо підприємець подасть документ, що підтверджує його статус платника єдиного податку (далі – ЄП). Адже нараховувати і сплачувати ЄСВ підприємець-єдинник зобов`язаний самостійно (п. 4 ч. 1 ст. 4, п. 3 ч. 1 ст. 7 Закону від 08.07.10 р. № 2464-VI). Таким документом є витяг із Реєстру платників ЄП (п. 299.1 ПК). Цей витяг підприємець-єдинник має право отримати безплатно у податковій інспекції за один робочий день з моменту звернення. Цей витяг є чинним до внесення змін до Реєстру (п. 299.9 ПК). Нагадаємо, що з 01.01.14 р. свідоцтво платника ЄП вже не видається.

Тому коли ви укладаєте договір із підприємцем-єдинником, рекомендуємо отримати від нього копії виписки з ЄДР і витягу з Реєстру платників ЄП.

Якщо договори з підприємцем-єдинником уже укладені, запропонуйте йому подати вам вищезазначені виписку і витяг додатково до вже наданої копії свідоцтва платника ЄП, яку також необхідно зберігати. Адже видане до 01.01.14 р. свідоцтво платника ЄП є діючим до моменту отримання підприємцем витягу з Реєстра платників ЄП або внесення змін до Реєстру.

Копії виписки з ЕДР та витягу з Реєстру платників ЄП потрібні в будь-якому разі. По-перше, це в інтересах самого підприємця-єдинника, оскільки наявність таких документів звільнить підприємство від необхідності утримувати ПДФО і ЄСВ з виплат підприємцю. А отже, підприємець зможе уникнути подвійного оподаткування (коли спочатку підприємство утримає ПДФО і ЄСВ, а потім він сам сплатить ще й ЄП).

По-друге, такий порядок передбачено діючими нормами ПК, а саме:

  • факт реєстрації платником ЄП підтверджується витягом із реєстру платників ЄП, а не свідоцтвом платника ЄП, як це було раніше;
  • підприємство звільняється від обов`язку утримувати ПДФО з виплат підприємцям, якщо підприємець подасть виписку з ЄДР (п. 177.8 ПК).

Крім того, підприємство має змогу самостійно перевірити, чи є підприємець платником ЄП. На своєму офіційному сайті ДФС України зобов`язана щодня розміщати для безплатного та вільного доступу дані з Реєстру платників ЕП (п. 299.13 ПК).

 

НБУ зобов`язав банки показати інформацію про реальних власників

Національний банк України постановою від 12 травня 2015 № 315 Про затвердження Положення про визначення пов’язаних із банком осіб зобов’язав комерційні банки у строк до 29 травня 2015 року подати перелік пов’язаних із банком осіб станом на 1 травня 2015 року.
Регулятор постановив у строк до 29 травня 2015 року подати до Національного банку України перелік пов’язаних із банком осіб станом на 1 травня 2015 року в електронному вигляді у форматі EXCEL.
"Національний банк має право вимагати від банку подання документів, що містять інформацію, потрібну регулятору для прийняття рішення про визначення фізичних та юридичних осіб особами, пов’язаними з банком", - йдеться у документі.
Як зазначається, держава, територіальна громада, а також міжнародна фінансова установа, з якою уряд України уклав договір про співробітництво та для якої згідно із законами України встановлені привілеї та імунітети, не можуть уважатися пов’язаними з банком особами.
"Особа вважається пов’язаною з банком, якщо банк протягом 15 робочих днів із дня отримання такого повідомлення Національного банку про визначення пов’язаною з банком особи не доведе протилежного", - йдеться у постанові.

 

 

Уряд посилив соціальні гарантії мобілізованим

Верховна Рада прийняла Закон "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо питань соціального захисту громадян України, які проходять військову службу під час особливого періоду" (законопроект № 2079).
Цим документом продовжено з 1 року до 18 місяців строк надання соціальних гарантій мобілізованим щодо зберігання місця роботи, посади і компенсації із бюджету середнього заробітку на підприємстві, в установі, організації для працівників, призваних на строкову військову службу.
В разі продовження працівником військової служби після демобілізації за контрактом, за ним зберігається робоче місце, посада та компенсуватиметься з бюджету середній заробіток на підприємстві, в якому він працював. Тривалість такої компенсації не може перевищувати строку укладеного контракту. 
Крім цього, надано відстрочку від призову на строкову військову службу для продовження професійної діяльності усім педагогічним працівникам з повною вищою освітою, основним місцем роботи яких є загальноосвітні навчальні заклади, за умови повного навантаження на займаній посаді на весь період їхньої роботи за фахом (раніше – тільки працівникам в сільській місцевості).

 

Банки отримають право не повертати депозити достроково

Верховна Рада прийняла Закон «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України (щодо умов повернення строкових депозитів)» (законопроект № 1195).
Документом встановлено, що повернення вкладникові банківського строкового вкладу та нарахованих процентів за цим вкладом на його вимогу до спливу строку або до настання інших обставин, визначених договором, можливе виключно у випадках, якщо це передбачено умовами договору банківського строкового вкладу.
За договором банківського вкладу на вимогу банк зобов`язаний видати вклад або його частину на першу вимогу вкладника.
Умова договору вкладу на вимогу про відмову від права на одержання вкладу на першу вимогу є нікчемною.
За договором банківського строкового вкладу банк зобов`язаний видати вклад та нараховані проценти за цим вкладом із спливом строку, визначеного у договорі банківського вкладу.

 

Щодо формування земельних ділянок та їх державної реєстрації на підставі документації із землеустрою

Згідно з законом у разі, якщо до 1 січня 2013 року була розроблена технічна документація із землеустрою щодо складання документів, що посвідчують право на земельну ділянку, на підставі рішення відповідного органу виконавчої влади чи органу місцевого самоврядування про надання або передачу земельної ділянки у власність або надання в користування, у тому числі на умовах оренди, формування земельної ділянки як об’єкта цивільних прав, крім випадків, визначених статтею 791 цього Кодексу, здійснюється за такою технічною документацією

У разі, якщо до 1 січня 2013 року була розроблена технічна документація із землеустрою щодо складання документів, що посвідчують право на земельну ділянку, на підставі рішення відповідного органу виконавчої влади чи органу місцевого самоврядування про надання або передачу земельної ділянки у власність або надання в користування, у тому числі на умовах оренди, а відомості про таку земельну ділянку не внесені до Державного реєстру земель, державна реєстрація цих земельних ділянок здійснюється на підставі такої технічної документації із землеустрою в порядку, встановленому законом.

 

Релігійні організації буде звільнено від податку на нерухомість

Верховна Рада прийняла Закон "Про внесення змін до Податкового кодексу України (щодо звільнення від оподаткування нерухомості релігійних організацій)" (законопроект№2226).
Документом передбачено внести зміни до податкового законодавства, доповнивши його новим положенням щодо звільнення від обкладання податком на нерухомість об’єктів нерухомості, що перебувають у власності релігійних організацій, статути (положення) яких зареєстровано у встановленому законом порядку, та які використовуються виключно для забезпечення їхньої статутної діяльності, включаючи ті, в яких здійснюють діяльність засновані такими релігійними організаціями добродійні заклади (притулки, інтернати, лікарні тощо), крім об`єктів нерухомості, в яких здійснюється виробнича та/або господарська діяльність.

 

 

Закон про принцип мовчазної згоди в оподаткуванні набирає чинності

С сегодняшнего дня в Украине вступает в силу закон № 344-VIII «О внесении изменений в статью 69 Налогового кодекса Украины относительно упрощения условий ведения бизнеса» (Стаття 69. Вимоги до відкриття та закриття рахунків платників податків у банках та інших фінансових установах)

Этот документ был разработан с целью уменьшения количества процедур и времени регистрации субъектов хозяйствования в фискальной сфере и улучшения позиции Украины в рейтинге Doing Business в 2016 г.

Как отмечается в пояснительной записке, данный законопроект подготовлен с целью внедрения принципа молчаливого согласия в сфере налогообложения.

Принятие этого закона позволит упростить порядок взятия счетов налогоплательщиков на учет контролирующими органами, в связи с введением принципа молчаливого согласия в сфере налогообложения, что, в свою очередь, значительно упростит ведение бизнеса для тысяч предпринимателей, а также улучшит позиции Украины в рейтинге Doing Business-2016 по индикатору «Регистрация предприятий».

Под принципом молчаливого согласия понимается приобретение налогоплательщиком права на осуществление определенных действий без получения согласия контролирующего органа при условии, что контролирующий орган в установленный этим Кодексом срок не направил уведомление об отказе в совершении действий, принятии документов, во взятии счета на учет. Копия сообщения или описания принятых документов с отметкой о дате их принятия является подтверждением обращения в контролирующий орган.

Согласно законопроекту, в случае отсутствия оснований для отказа в регистрации лица как плательщика налога контролирующий орган обязан в течение 1 рабочего дня (согласно действующему законодательству — в течение 3-х рабочих дней) после поступления регистрационного заявления в контролирующий орган внести в реестр плательщиков налога запись о регистрации такого лица как плательщика налога.

 

Удосконалено порядок емісії облігацій міжнародних фінорганізацій

Затверджено зміни до Положення про порядок здійснення емісії облігацій підприємств, облігацій міжнародних фінансових організацій та їх обігу.
Зокрема, уточнено, що рішення про розміщення облігацій підприємств приймається органом управління емітента, повноваження якого підтверджуються установчими документами емітента.
Рішення про розміщення облігацій міжнародних фінансових організацій приймається уповноваженим органом (уповноваженою особою) міжнародної фінансової організації.
У разі здійснення емісії облігацій міжнародних фінансових організацій рішення уповноваженого органу емітента, прийняття яких передбачено цим Положенням, приймаються уповноваженим органом (уповноваженою особою) міжнародної фінансової організації.
У разі необхідності подання до НКЦПФР відповідно до цього Положення оригіналів та/або копій рішень уповноваженого органу емітента міжнародна фінансова організація подає оригінал або копію документа(ів), що підтверджує(ють) прийняття таких рішень уповноваженим органом (уповноваженою особою) міжнародної фінансової організації.
Документи (їх копії), які відповідно до цього Положення подаються міжнародною фінансовою організацією до НКЦПФР, не потребують засвідчення підписом керівника та печаткою емітента, а підписуються уповноваженою особою (посадовою особою уповноваженого органу) відповідно до наданих повноважень.

 

За наявності яких документів застосовується 7 % ПДВ для ліків?

З метою врегулювання питання щодо оподаткування ПДВ операцій з постачання на митній території України та ввезення на митну територію України лікарських засобів, медичних виробів та/або медичного обладнання, дозволених для застосування у межах клінічних випробувань, ДФС нагадує, що лікарські засоби та медичні вироби, дозволені для застосування у межах клінічних випробувань 
Операції з постачання на митній території України та ввезення на митну територію України лікарських засобів, медичних виробів та/або медичного обладнання, дозволених для застосування у межах клінічних випробувань, дозвіл на проведення яких надано центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері охорони здоров`я, оподатковуються ПДВ за ставкою 7 %. 
Отже, знижена ставка ПДВ (7 %) може бути застосована лише за наявності відповідних дозволів МОЗ на проведення клінічних випробувань. 
Зокрема, документами, які підтверджують право суб`єктів господарювання на ввезення на митну територію України та постачання на митній території України лікарських засобів, медичних виробів та/або медичного обладнання, дозволених для застосування у межах клінічних випробувань, із застосуванням ставки податку у розмірі 7 %, є: 
1) позитивний висновок ДП "Державний експертний центр МОЗ України" експертизи матеріалів щодо проведення клінічного випробування, затверджений МОЗ, щодо усіх видів клінічних випробувань лікарських засобів, які тривають та були розпочаті до 03.04.15 р., а також щодо усіх видів клінічних випробувань, заяви про проведення яких були подані до МОЗ України до вказаної дати, тобто до 03.04.15 р.;
2) рішення МОЗ про проведення клінічних випробувань, затверджене відповідним наказом МОЗ, щодо усіх видів клінічних випробувань, заяви про проведення яких були подані до МОЗ, починаючи з 03.04.15 р.

 

Щодо зменшення податкового тиску на платників податків

Верховна Рада України прийняла за основу проект Закону "Про внесення змін до Податкового кодексу України (щодо зменшення податкового тиску на платників податків)"

Законопроектом пропонується:

  • віднести до повноважень центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування державної фінансової політики, оприлюднення узагальнюючої податкової консультації;
  • виключити положення стосовно визначення контролюючим органом податкового зобов`язання платника податків у разі винесення обвинувального вироку або закриття кримінального провадження за нереабілітуючими підставами;
  • уточнити умови та порядок допуску посадових осіб контролюючих органів до проведення документальних виїзних та фактичних перевірок;
  • тимчасово, до 31 грудня 2016 року, звільнити платників податків від сплати штрафних (фінансових) санкцій, зазначених у податковому повідомленні-рішенні, у разі сплати податкового зобов`язання протягом 10 календарних днів, що настають за днем отримання податкового повідомлення-рішення.

 

Уточнено Порядок застосування санкцій до небанківських фінансових установ

Затверджено Положення про застосування Національним банком України санкцій за порушення законодавства з питань запобігання та протидії легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення.
Зокрема, цим Положенням встановлено, що НБУ за порушення (невиконання/неналежне виконання) фінансовими установами вимог Закону та/або нормативно-правових актів НБУ, що регулюють діяльність у сфері запобігання легалізації (далі - нормативно-правові акти), що були встановлені в результаті перевірок (виїзна перевірка, безвиїзний нагляд з питань фінансового моніторингу), в установленому цим Положенням порядку застосовує до них санкції протягом 6 місяців із дня виявлення НБУ, але не пізніше ніж через 3 роки з дня вчинення порушення, до яких належать:
1) штрафні санкції;
2) анулювання ліцензії на право провадження певних видів діяльності фінансової установи;
3) відсторонення посадової особи фінансової установи від посади.
Днем виявлення НБУ порушення є дата складання:
1) довідки про виїзну перевірку фінансової установи (її відокремленого підрозділу);
2) акта про результати безвиїзного нагляду з питань фінансового моніторингу фінансової установи.
НБУ має право на підставі результатів контролю і нагляду застосовувати до фінансових установ санкції за невиконання ними Рішень/письмових вимог/вимог цього Положення/документів НБУ протягом 6 місяців із наступного дня після завершення строку, установленого НБУ.
Рішення має містити, зокрема інформацію про факти, що свідчать про вчинення фінансовою установою порушень, з посиланням на конкретні норми Закону та/або нормативно-правових актів, а також документи НБУ в разі необхідності.
НБУ може запросити для надання пояснень керівника (керівників) фінансової установи, працівника фінансової установи, відповідального за здійснення фінансового моніторингу, на засідання уповноваженого органу НБУ, який розглядатиме питання щодо застосування санкцій до фінансової установи.
Запрошення надсилається електронною поштою НБУ (або в письмовій формі) не пізніше ніж за 2 робочих дні до дати проведення засідання уповноваженого органу НБУ.
Нез`явлення запрошених осіб фінансової установи на засідання не є підставою для відкладення розгляду питання щодо застосування санкцій.
НБУ надсилає фінансовій установі засвідчену копію Рішення/оригінал письмової вимоги рекомендованим листом з повідомленням про вручення із забезпеченням конфіденційності.
Застосування санкцій до фінансової установи за порушення не звільняє від адміністративної відповідальності посадових осіб фінансової установи та інших осіб, винних у вчиненні порушень.

 

Податкова декларація на нерухомість зазнала змін

Затверджено нову форму Податкової декларації з податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки.
Форма приведена у відповідність до чинного законодавства. Так, сума пільги заповнюється відповідно до рішення органів місцевого самоврядування, прийнятого згідно з підпунктом 266.4.2 пункту 266.4 статті 266 розділу XII ПК.
До типу об’єкта житлової та/або нежитлової нерухомості віднесено: 1 - квартира; 2 - житловий будинок; 3 - інший об`єкт житлової нерухомості; 4 - будівля готельна; 5 - будівля офісна; 6 - будівля торговельна; 7 - гараж; 8 - будівля для публічних виступів; 9 - інша будівля.
У випадку коли об`єкт житлової та/або нежитлової нерухомості перебуває у спільній частковій, спільній сумісній власності, вказується загальна площа частки, якою володіє платник податку.
Визнано такою, що втратила чинність, попередня форма, затверджена наказом Мінфіну від 01.07.14 р. № 735.

 

В Україні дозволено міноритаріям подавати позов в інтересах акціонерного товариства проти менеджменту компанії

Президент України підписав Закон України № 289-VIII «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо захисту прав інвесторів», більшість положень якого набудуть чинності з 1 травня 2016 року.

Метою ухвалення даного Закону є дерегуляція господарської діяльності акціонерних товариств та запровадження більш високих вимог для публічних акціонерних товариств, акції яких включено до біржового реєстру. Закон вводить новий термін «похідний позов» - право міноритарного акціонера подати позов в інтересах товариства про відшкодування збитків, з наступним правом на отримання від товариства відшкодування своїх витрат у зв’язку з судовим розглядом справи. Також впроваджується матеріальна відповідальність посадових осіб господарських товариств у разі заподіяння шкоди товариству їх неправомірними діями у розмірі такої нанесеної шкоди. Крім того, створюються умови для переходу квазі-публічних акціонерних товариств у приватну форму, вводиться інститут «незалежних директорів», які представлятимуть інтереси міноритарних акціонерів у публічних акціонерних товариствах та встановлюється детальне регулювання угод із заінтересованістю, яке буде враховувати інтереси всіх акціонерів. Підвищення вимог до публічних акціонерних товариств посилить захист прав міноритарних інвесторів в Україні та суттєво наблизить Україну до виконання вимог Угоди про асоціацію між Україною та ЄС.

 

Мінфін здійснюватиме узагальнення податкових консультацій

Верховна Рада України вирішила надати право Міністерству фінансів України здійснювати узагальнення податкових консультацій.

Це передбачено законопроектом № 2004 “Про внесення змін до Податкового кодексу України (щодо зменшення податкового тиску на платників податків)", який сьогодні було прийнято за основу.

Проектом також передбачено наступне:

  • заборона контролюючим та іншим органам використовувати акт перевірки в якості підстави для висновків відносно взаємовідносин з його контрагентами, в тому числі опрацьовувати в інформаційних базах контролюючих органів, у разі якщо податкове повідомлення-рішення не прийнято за результатами складання акта перевірки;
  • контролюючим органам дозволено приймати податкові повідомлення-рішення у разі наявності кримінального провадження;
  • уточнено обставини, при яких може бути застосований адміністративний арешт активів;

Окрім того, документ до 31 грудня 2016 року звільняє платників податків від сплати штрафних (фінансових) санкцій, зазначених у податковому повідомленні-рішенні у разі сплати податкового зобов`язання протягом 10 календарних днів, що настають за днем отримання податкового повідомлення-рішення.

 

З яких нафтопродуктів справляється імпортний збір, а з яких - ні?

Згідно зі ст. 2 Закону "Про заходи щодо стабілізації платіжного балансу України відповідно до статті XII Генеральної угоди з тарифів і торгівлі 1994 року" (далі - Закон) об`єктами оподаткування додатковим імпортним збором є товари, визначені у пунктах 1, 2 частини першої ст. 277 МК, крім життєво необхідних товарів згідно зі ст. 5 цього Закону.
До переліку життєво необхідних товарів віднесено, крім іншого, бензини, мазут та дизпаливо, що класифікуються у товарній позиції 2710 згідно з УКТЗЕД, крім товарних підкатегорій 2710 91 00 00 та 2710 99 00 00.
Отже, лише бензини, мазут та дизпаливо, що класифікуються у товарній позиції 2710 згідно з УКТЗЕД, є у розумінні зазначеного Закону життєво необхідними товарами. 
Для інших нафтопродуктів, що класифікуються у товарній позиції 2710 згідно з УКТЗЕД, додатковий імпортний збір справляється за ставкою 5 %. 
Таким чином, у разі ввезення на митну територію України у митному режимі імпорту бензинів (у тому числі бензинів спеціальних, які класифікуються за кодами 2710 12 21 00 та 2710 12 25 00 згідно з УКТЗЕД) додатковий імпортний збір не справляється. 
При цьому у разі ввезення на митну територію України у митному режимі імпорту відмінних від бензинів, мазуту та дизпалива товарів, додатковий імпортний збір справляється за ставкою 5 %. Отже, за ставкою 5 %додатковий імпортний збір справляється для: 
- середніх дистилятів за кодом 2710 19 29 00 згідно з УКТЗЕД, 
- білих масел, вазелінового масла за кодом 2710 19 85 00 згідно з УКТЗЕД, 
- газойлів за кодом 2710 19 43 00 згідно з УКТЗЕД (якщо такі газойлі використовуються не як дизпаливо, наприклад, у лакофарбній промисловості).

 

Перевезення вантажу з ВЕЗ "Крим" оподатковується ПДВ за ставкою 20 %: роз’яснює ДФС

Відповідно до підпункту 195.1.3 ПК операції з міжнародного перевезення пасажирів і багажу та вантажів залізничним, автомобільним, морським і річковим та авіаційним транспортом оподатковуються ПДВ за нульовою ставкою.
Статтею 1 Закону від 05.04.01 р. № 2344-III визначено, що:
- внутрішні перевезення - перевезення пасажирів та/чи вантажів територією України без перетину державного кордону України;
- міжнародні перевезення пасажирів і вантажів - перевезення пасажирів і вантажів автомобільним транспортом з перетином державного кордону.
Тимчасово окупована територія України (АР Крим та місто Севастополь) є невід`ємною частиною території України, на яку поширюється дія Конституції та законів України.
Отже, операції платників податків з постачання послуг з перевезення вантажу автомобільним транспортом з території ВЕЗ "Крим" на іншу територію України оподатковуються ПДВ за ставкою 20 %.
Таким чином, на дату отримання коштів від замовника перевезення вантажу чи на дату оформлення документа, який підтверджує факт надання послуги з перевезення вантажу, залежно від того, яка з цих подій відбулась раніше, перевізник складає податкову накладну з нарахуванням ПДВ за ставкою 20 % на весь обсяг наданих послуг з перевезення вантажу.

 

Міністерство фінансів долучається до проведення державних закупівель в електронному форматі

Уряд України продовжує реформу державних закупівель. Електроні тендери в державних установах дозволять заощадити значні бюджетні кошти та забезпечать доступ громадськості до державних витрат.

Міністерство фінансів підписало договори з електронними торговими площадками для проведення електронних закупівель через систему ProZorro, покликану зробити процес торгів максимально відкритим, прозорим та ефективним.

Через електронні майданчики Мінфін проводитиме закупівлі, які не підпадають під дію Закону України «Про здійснення державних закупівель». Це стосується товарів і послуг, вартістю до 100 тисяч гривень та робіт, вартість яких менше 1 мільйона гривень.

Як зазначили у Міністерстві фінансів, закупівлі через електрону систему дозволять залучити більшу кількість постачальників, що в свою чергу знизить ціни і скоротить державні витрати.

 

Акцизний податок з переобладнання грузового у легковий автомобіль

Вовчанська ОДПІ ГУ Міндоходів у Харківській області роз`яснила деякі питання, пов`язані зі сплатою акцизного податку з операцій із переобладнання автомобілів із вантажних у легкові. 
Так, якщо документ про відповідність переобладнаного автомобіля вимогам безпеки дорожнього руху отримано до 01.01.2015 р., власники таких вантажних транспортних засобів, що переобладнані у легкові автомобілі, не повинні сплачувати акцизний податок.
Сума акцизного податку у платіжному документі повинна бути обчислена відповідно до коду УКТЗЕД транспортного засобу після переобладнання із урахуванням робочого об`єму циліндрів двигуна та терміну експлуатації автомобіля.
Наприклад, після переобладнання вантажного транспортного засобу 2008 року випуску у Ford Transit T 260 з дизельним двигуном з об’ємом циліндрів 2 200 куб. см, документ про відповідність якого вимогам безпеки дорожнього руху виданий 12.01.15 р., такий переобладнаний автомобіль класифікується за кодом УКТЗЕД 8703 32 90 30 (інші транспортні засоби з двигуном внутрішнього згоряння із запалюванням від стиснення (дизелем або напівдизелем), з робочим об’ємом циліндрів двигуна понад 1 500 куб. см, але не більш як 2 500 куб. см, що використовується понад п’ять років), і ставка податку для нього складає 2,441 євро за 1 куб. см об’єму циліндрів двигуна. У першому кварталі 2015 року акцизний податок складає 103 285 грн. (що відповідає 5 370,20 євро при офіційному курсі НБУ 1 923,2908 грн. за 100 євро).
Розрахунок акцизного податку для вказаного автомобіля у І кварталі 2015 року:
2,441 (ставка податку) х
х 2 200 (об’єм циліндрів у куб. см) х
х 1 923,2908 (офіційний курс валюти у грн.
за 100 євро) : 100 = 103 285,0 грн.
(після округлення).

 

Категория: Податкові новини | Добавил: Volchanckaya_MGNI (20.05.2015)
Просмотров: 468 | Рейтинг: 0.0 |

Всего комментариев: 0
Добавлять комментарии могут только зарегистрированные пользователи.
[ Регистрация | Вход ]
Конструктор сайтов - uCoz
Форма входа
Поиск по каталогу
Друзья сайта
Статистика