Мінсоцполітики, щодо обмеження максимального розміру заробітної плати
Відповідно до пункту 10 розділу III «Прикінцеві положення» Закону у 2015 році максимальний місячний розмір заробітної плати (грошового забезпечення) народних депутатів України, членів Кабінету Міністрів України, прокурорів, працівників державних органів (крім Національного антикорупційного бюро та Національного агентства з питань запобігання корупції) та інших бюджетних установ, працівників Національного банку України, суддівської винагороди обмежується 7 розмірами мінімальної заробітної плати (з 01 січня — 8526 грн.), а при скороченні чисельності працівників — 10 розмірами мінімальної заробітної плати (12180 грн.) (виплата допомоги по тимчасовій непрацездатності, допомоги для оздоровлення, матеріальної допомоги для вирішення соціально-побутових питань та оплата часу щорічної відпустки не враховується у зазначеному максимальному розмірі). Обмеження максимального місячного розміру заробітної плати (грошового забезпечення) працівників державних органів та інших бюджетних установ здійснюється для нарахованої заробітної плати (грошового забезпечення) шляхом коригування розмірів додаткової заробітної плати (доплат, надбавок, премій), зокрема, тих, що не мають постійного (обов'язкового) характеру: доплат за суміщення професій (посад), виконання обов'язків тимчасово відсутнього працівника, за розширення зони обслуговування або збільшення обсягу виконуваних робіт, надбавок за високі досягнення у праці, виконання особливо важливої роботи, складність, напруженість у роботі, премій тощо.
Як заповняється Звіт з єдиного соціального внеску у разі отримання компенсації?
Кабінет Міністрів України постановою від 04 березня 2015 року № 105 затвердив Порядок виплати компенсації підприємствам, установам, організаціям у межах середнього заробітку працівників, призваних на військову службу за призовом під час мобілізації, на особливий період, який набрав чинності з 17 березня 2015 року. Враховуючи, що з березня 2015 року (місяць набрання чинності Порядком № 105) за умови подання Звітів підприємствам надаються компенсаційні виплати з бюджету в межах середнього заробітку мобілізованих працівників, які звільняються від сплати єдиного внеску, то такий дохід відображається у таблиці 1 Звіту з єдиного внеску тільки у рядку 1.1 з перенесенням у рядок 1. У таблиці 6 до Звіту з єдиного внеску інформація про таких осіб відображається з обов’язковим зазначенням реквізитів: 11 „Місяць та рік, за який проведено нарахування”; 15 „Кількість календарних днів перебування у трудових/ЦП відносинах протягом звітного місяця”; 17 „Загальна сума нарахованої заробітної плати/доходу (усього з початку звітного місяця)”. Реквізити 18 та 19 у таблиці 6 до Звіту не заповнюються.
Щодо набрання чинності змін до Закону України "Про здійснення державних закупівель"
Міністерство економічного розвитку і торгівлі України у зв'язку із набранням чинності 26.04.2015 змін до Закону України "Про здійснення державних закупівель" (далі - Закон), внесених Законом України "Про запобігання корупції" від 14.10.2014 N 1700-VII (із урахуванням змін, внесених Законом України "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо забезпечення діяльності Національного антикорупційного бюро України та Національного агентства з питань запобігання корупції" від 12.02.2015 N 198-VIII), відповідно до яких доповнено пунктом 11 статтю 17 Закону, повідомляє. Відповідно до частини першої статті 17 Закону замовник приймає рішення про відмову учаснику, учаснику попередньої кваліфікації в участі у процедурі закупівлі, попередній кваліфікації учасників та зобов'язаний відхилити пропозицію конкурсних торгів (кваліфікаційну, цінову пропозицію) учасника (учасника попередньої кваліфікації), у разі якщо, зокрема, відомості про юридичну особу, яка є учасником або учасником попередньої кваліфікації, внесено до Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні або пов'язані з корупцією правопорушення, або зазначена юридична особа не має антикорупційної програми чи уповноваженого з антикорупційної програми юридичної особи у випадку, коли вони є обов'язковими відповідно до закону. Статтею 58 Конституції України встановлено, що закони та інші нормативно-правові акти не мають зворотної дії в часі, крім випадків, коли вони пом'якшують або скасовують відповідальність особи. Так, виходячи зі змісту частини третьої статті 10 Закону, згідно з якою процедури закупівлі, попередня кваліфікація учасників не можуть проводитися до/без оприлюднення оголошення про проведення процедури закупівлі на веб-порталі Уповноваженого органу, початком процедури закупівлі є оприлюднення оголошення про проведення процедури закупівлі на веб-порталі Уповноваженого органу. Отже, вимога пункту 11 статті 17 Закону поширюється на процедури закупівлі, розпочаті з 26.04.2015. У свою чергу, пунктом 2 частини другої статті 62 Закону України "Про запобігання корупції" встановлено, що в обов'язковому порядку антикорупційна програма затверджується керівниками юридичних осіб, які є учасниками попередньої кваліфікації, учасниками процедури закупівлі відповідно до Закону України "Про здійснення державних закупівель", якщо вартість закупівлі товару (товарів), послуги (послуг) дорівнює або перевищує 1 мільйон гривень, а робіт - 5 мільйонів гривень. Водночас звертаємо увагу суб'єктів сфери державних закупівель, що ураховуючи статті 2, 4 та 11 Закону та відповідно до наказу Мінекономрозвитку від 15.09.2014 N 1106 "Про затвердження форм документів у сфері державних закупівель", очікуваною вартістю закупівель є сума, яку замовник планує сплатити за товари, роботи чи послуги, яка зазначається у річному плані закупівель на момент, що передує проведенню відповідної процедури закупівлі. Таким чином, у разі якщо вартість закупівлі товару (товарів), послуги (послуг) є меншою 1 мільйон гривень, а робіт - 5 мільйонів гривень, потреба в зазначенні замовником у документації конкурсних торгів способу документального підтвердження щодо наявності антикорупційної програми чи уповноваженого з антикорупційної програми юридичної особи відсутня. Згідно з частиною другою статті 22 Закону документація конкурсних торгів повинна містити, зокрема, вимоги, встановлені статтею 17 цього Закону, та інформацію про спосіб документального підтвердження відповідності учасників вимогам згідно із законодавством. Разом з тим форма документального підтвердження відповідності учасників вимогам, встановленим частиною першою статтею 17 Закону, не визначена Законом. Відповідно до частини першої статті 4 Закону України "Про запобігання корупції" Національне агентство з питань запобігання корупції (далі - Національне агентство) є центральним органом виконавчої влади зі спеціальним статусом, який забезпечує формування та реалізує державну антикорупційну політику. Відповідно до частини першої статті 11 Закону України "Про запобігання корупції" до повноважень Національного агентства належить, зокрема, забезпечення ведення Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні або пов'язані з корупцією правопорушення. Статтею 59 Закону України "Про запобігання корупції" встановлено, що відомості про осіб, яких притягнуто до кримінальної, адміністративної, дисциплінарної або цивільно-правової відповідальності за вчинення корупційних або пов'язаних з корупцією правопорушень, а також про юридичних осіб, до яких застосовано заходи кримінально-правового характеру у зв'язку з вчиненням корупційного правопорушення, вносяться до Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні або пов'язані з корупцією правопорушення, що формується та ведеться Національним агентством. Положення про Єдиний державний реєстр осіб, які вчинили корупційні або пов'язані з корупцією правопорушення, порядок його формування та ведення затверджуються Національним агентством. Згідно з частиною третьою статті 62 Закону України "Про запобігання корупції" антикорупційна програма затверджується після її обговорення з працівниками юридичної особи на основі розробленої типової антикорупційної програми Національним агентством відповідно до пункту 12 частини першої статті 11 Закону України "Про запобігання корупції". При цьому антикорупційна програма для суб'єктів, зазначених в пунктах 1 і 2 частини другої статті 62 Закону України "Про запобігання корупції", Національним агентством не погоджується. До того ж в цих юридичних особах для реалізації антикорупційної програми призначається особа, відповідальна за реалізацію антикорупційної програми (далі - Уповноважений), правовий статус якої визначається Законом України "Про запобігання корупції". Ураховуючи викладене, на підтвердження відсутності підстав для відмови учаснику, учаснику попередньої кваліфікації в участі у процедурі закупівлі, попередній кваліфікації учасників та відхилення пропозиції конкурсних торгів (кваліфікаційної, цінової пропозиції) такого учасника, замовник у документації конкурсних торгів зазначає спосіб документального підтвердження згідно із законодавством про відсутність відомостей про юридичну особу, яка є учасником або учасником попередньої кваліфікації, внесеного до Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні або пов'язані з корупцією правопорушення, а у випадку, передбаченому пунктом 2 частини другої статті 62 Закону України "Про запобігання корупції", ще й про наявність антикорупційної програми чи уповноваженого з антикорупційної програми. Водночас, якщо замовником в документації конкурсних торгів на підтвердження відповідності юридичної особи - учасника процедури закупівлі, зокрема, вимозі відповідно до пункту 11 статті 17 Закону, передбачено надання у складі пропозиції конкурсних торгів документів, виданих Національним агентством, та пропозиція конкурсних торгів юридичної особи - учасника процедури закупівлі не містить відповідного документа у зв'язку з відсутністю діючого відповідно до вимог Закону України "Про запобігання корупції" Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні або пов'язані з корупцією правопорушення, але таким учасником надано підтвердження в довільній формі із зазначенням відповідної інформації, замовник приймає рішення про допущення пропозиції такого учасника до оцінки за відсутності інших підстав для її відхилення, визначених статтею 29 Закону.
Про надання відпусток особам, що мають дітей
Відповідно до підпункту 79 пункту 4 Положення про Міністерство соціальної політики України, затвердженого Указом Президента України від 06.04.2011 N 389, Мінсоцполітики України інформує та надає у межах своїх повноважень роз'яснення. Роз'яснення та листи Мінсоцполітики не є нормативно-правовими актами, вони носять рекомендаційно-інформаційний характер. За статтею 24 Закону України "Про відпустки" (далі - Закон) у разі звільнення працівника йому виплачується грошова компенсація за всі не використані ним дні щорічної відпустки, а також додаткової відпустки працівникам, які мають дітей. Зазначена відпустка може надаватись у будь-який час протягом календарного року, незалежно від відпрацьованого часу. Враховуючи зазначене, якщо працівник звільнився з попереднього місця роботи в поточному (2014) році і не скористався в цьому році своїм правом на соціальну відпустку за статтею 19 Закону, йому мала бути виплачена за неї грошова компенсація. Влаштувавшись на інше місце роботи, працівник має пред'явити довідку з попереднього місця роботи про те, що він або використав таку відпустку за 2014 рік, або отримав за неї грошову компенсацію. Отже, на новому місці роботи працівник не матиме права на отримання додаткової відпустки працівникам, які мають дітей, оскільки ця відпустка надається один раз протягом відповідного календарного року. Відповідно до частини першої статті 18 Закону після закінчення відпустки у зв'язку з вагітністю та пологами за бажанням жінки їй надається відпустка для догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку. Чинне законодавство не містить заборони перервати зазначену відпустку для отримання відпустки у зв'язку з навчанням. Видана навчальним закладом довідка-виклик, яка засвідчує факт успішного виконання працівником індивідуального плану підготовки, є підставою для надання йому оплачуваної відпустки. Переривання відпустки для догляду за дитиною має бути належно оформлене на підставі заяви працівниці наказом роботодавця. Аналогічно після закінчення відпустки у зв'язку з навчанням може бути оформлена відпустка для догляду за дитиною. На час додаткових відпусток у зв'язку з навчанням за працівниками за основним місцем роботи зберігається середня заробітна плата (стаття 217 КЗпП).
Щодо плати за землю
Вовчанська ОДПІ ГУ Міндоходів у Харківській області нагадує платникам цього податку, що з 1 січня 2015 року плата за землю входить до складу податку на майно.
Підпунктом 14.1.147 пункту 14.1 статті 14 Податкового кодексу України встановлено, що плата за землю – обов'язковий платіж у складі податку на майно, що справляється у формі земельного податку та орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності.
Платники плати за землю (крім фізичних осіб) самостійно обчислюють суму податку щороку станом на 1 січня і не пізніше 20 лютого поточного року подають відповідному контролюючому органу за місцезнаходженням земельної ділянки податкову декларацію на поточний рік за формою, встановленою у порядку, передбаченому статтею 46 Податкового кодексу України , з розбивкою річної суми рівними частками за місяцями. Подання такої декларації звільняє від обов'язку подання щомісячних декларацій. При поданні першої декларації (фактичного початку діяльності як платника плати за землю) разом з нею подається довідка (витяг) про розмір нормативної грошової оцінки земельної ділянки, а надалі така довідка подається у разі затвердження нової нормативної грошової оцінки землі (пункт 286.2 статті 286 Податкового кодексу України).
Не допускайте заборгованості по заробітній платі!
Заборгованість по виплаті заробітної плати, як явище, все частіше стає знайомим пересічним українцям. Користуючись «відмовками» про не просте фінансове становище в якому зараз перебуває наша країна, деякі роботодавці навмисно не забезпечують своєчасну та в повному обсязі виплату заробітної плати найманим працівникам, або ж виплачують її «в конвертах» тим самим позбавляючи своїх робітників соціальних гарантій та впевненості у фінансовому майбутньому.
Тому, фахівці Вовчанської ОДПІ ГУ Міндоходів у Харківській області приділяють особливу увагу та вживають усі необхідні заходи для виявлення таких недобросовісних роботодавців. А саме, проводиться аналіз причини виникнення заборгованості, показники фінансово – господарської діяльності підприємств-боржників та визначаються шляхи погашення заборгованості.
Одним з пріоритетних напрямків роботи, який дає найбільш ефективний результат в забезпеченні погашення заборгованості по виплаті заробітної плати, є вжиття спільних заходів органами ДФС та органами місцевої влади.
Вовчанська ОДПІ ГУ Міндоходів у Харківській області наголошує, що із заборгованістю по заробітній платі варто боротися, не допускаючи укорінення цього негативного явища у нашому суспільстві. Тому, якщо з тих, чи інших причин роботодавець не виплачує вам заробітну плату, повідомте про це податкові органи або працівників районної адміністрації. Не будьте осторонь своїх проблем!
Подписан Закон об упрощении порядка открытия и закрытия счетов
Президент подписал Закон от 21.04.2015 г. № 344-VIII, согласно которому упрощена процедура обмена информацией между банком и органом ГФСУ. Так, в п. 69.1 НКУ добавлена еще одна возможность получения информации о постановке налогоплательщика на учет в органах ГФСУ - банк самостоятельно может получить такую информацию из Госреестра. Однако для этого еще нужно будет внести изменения в подзаконные нормативные акты согласно п. 2 раздела ІІ указанного Закона - в двухмесячный срок. А пока такие изменения не будут внесены, новые правила работать не будут.
Сокращен также срок, в течение которого банк обязан отправить уведомление об открытии или закрытии счета. Раньше это делалось не позднее следующего рабочего дня со дня открытия или закрытия счета, а теперь банк обязан отправить уведомление непосредственно в день открытия или закрытия счета (изменения в п. 69.2 НКУ).
Кроме того, документ устанавливает принцип «молчаливого согласия»: если орган ГФСУ не направил уведомление об отказе во взятии счета на учет, то такой счет считается принятым на учет - на дату получения банком уведомления (квитанции) о принятии органом ГФСУ уведомления банка об открытии счета. Вместе с этим, срок для ответа ГФСУ (как положительного, так и отрицательного) остался тот же - не позднее следующего рабочего дня.
Применять понижающий коэффициент ЕСВ при выплате аванса можно, но есть «но»
Если плательщик за отчетный месяц выполняет условия применения понижающего коэффициента, то его применение к ставке ЕСВ при начислении и выплате аванса будет правомерным.
Если же при окончательном расчете окажется, что условия для применения понижающего коэффициента не выполнены, то применение пониженной ставки к авансовым взносам не является правомерным.
Налоговики напомнили, что в случае нарушения порядка уплаты ЕСВ к страхователю применяется штраф в размере 10 % неуплаченных или несвоевременно уплаченных сумм. Расчет указанной штрафной санкции осуществляется по данным акта проверки.
Аптеки освободили от обязательной аккредитации
Петр Порошенко подписал Закон согласно которому освобождаются от обязательной аккредитации аптечные учреждения. Аккредитация аптек может осуществляться на добровольной основе.
Это предусмотрено Законом "О внесении изменения в статью 16 Основ законодательства Украины о здравоохранении (относительно аккредитации аптечных учреждений)" (проект №0927).
Закон вступает в силу со дня, следующего за днем его опубликования, и вводится в действие через 30 дней после опубликования.
Как ранее отмечали депутаты, данные нормы позволят удешевить лекарства и убрать коррупционную составляющую.
Довідка про доходи платника єдиного податку видається протягом п’ятнадцяти днів з дня отримання заяви
Фізична особа-підприємець - платник єдиного податку може за письмовою заявою отримати від контролюючого органу довідку про доходи, у тому числі за будь-який інший, ніж квартальний (річний) податковий (звітний) період. – звертають увагу підприємців – спрощенців фахівці Вовчанської ОДПІ ГУ Міндоходів у Харківській області.
Така довідка видається не пізніше п’ятнадцяти днів від дня отримання заяви.
Відповідно до п.294.1 ст.294 Податкового кодексу України податковим (звітним) періодом для платників єдиного податку, зокрема, першої та другої груп є календарний рік, а для третьої групи – календарний квартал, - нагадують фахівці Вовчанської ОДПІ ГУ Міндоходів у Харківській області.
Водночас платники єдиного податку для отримання довідки про доходи мають право подати до контролюючого органу податкову декларацію за інший, ніж квартальний (річний) податковий (звітний) період, що не звільняє такого платника від обов’язку подання податкової декларації у строк, встановлений для квартального (річного) податкового (звітного) періоду (п. 296.8 ст. 296 Податкового кодексу України).
Подбайте завчасно за ліцензію на роздрібну торгівлю пивом
Вовчанська ОДПІ ГУ Міндоходів у Харківській області звертає увагу, що з 1 липня 2015 року — пиво буде відноситись до алкогольних напоїв.
Тож, з 1 липня 2015 року суб’єктам господарювання які здійснюють торгівлю пивом необхідно отримати ліцензію на право торгівлі алкогольними напоями. Декларація акцизного податку подається до територіальних підрозділів Державної фіскальної служби за місцем здійснення торгівельної діяльності. Акцизний податок сплачується у розмірі 5% від суми реалізованих підакцизних товарів.
Заява на отримання ліцензії на право роздрібної торгівлі алкогольними напоями та/або тютюновими виробами подається до Центру обслуговування платників за місцем торгівлі суб’єкта господарювання уповноваженою особою заявника або надсилається рекомендованим листом.
Квартира і будинок — нюанси оподаткування
За наявності у власності платника податку більше одного об'єкта житлової нерухомості одного або різних типів, в тому числі їх часток, податок на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, обчислюється виходячи із сумарної загальної площі таких об'єктів.
За наявності у власності платника податку більше одного об'єкта житлової нерухомості одного або різних типів, в тому числі їх часток, податок обчислюється виходячи із сумарної загальної площі таких об'єктів зменшеної відповідно до пільги органів місцевого самоврядування з неоподатковуваної площі таких об'єктів (у разі її встановлення), та відповідної ставки податку
Об'єкти нежитлової нерухомості до оподаткування
У 2015 році фізичним особам платникам податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, податок буде нараховуватися контролюючими органами за місцем їх податкової адреси (місцем реєстрації) за 2014 рік. З 01.01.2015 року об'єктом оподаткування для податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, є об'єкт житлової та нежитлової нерухомості, в тому числі його частка.
Об'єкти нежитлової нерухомості — будівлі, приміщення, що не віднесені відповідно до законодавства до житлового фонду. У нежитловій нерухомості виділяють:
- будівлі готельні — готелі, мотелі, кемпінги, пансіонати, ресторани та бари, туристичні бази, гірські притулки, табори для відпочинку, будинки відпочинку;
- будівлі офісні — будівлі фінансового обслуговування, адміністративно-побутові будівлі, будівлі для конторських та адміністративних цілей;
- будівлі торговельні — торгові центри, універмаги, магазини, криті ринки, павільйони та зали для ярмарків, станції технічного обслуговування автомобілів, їдальні, кафе, закусочні, бази та склади підприємств торгівлі й громадського харчування, будівлі підприємств побутового обслуговування;
- гаражі — гаражі (наземні й підземні) та криті автомобільні стоянки;
- будівлі промислові та склади;
- будівлі для публічних виступів (казино, ігорні будинки);
- господарські (присадибні) будівлі — допоміжні (нежитлові) приміщення, до яких належать сараї, хліви, гаражі, літні кухні, майстерні, вбиральні, погреби, навіси, котельні, бойлерні, трансформаторні підстанції тощо.
На Харківщині попередили спробу продажу розібраних машин
Під час проведення спільних заходів УСБУ в Харківській області та Управління аналізу ризиків та протидії митним правопорушенням Харківської митниці ДФС виявлено незаконне придбання та використання товарів, ввезених на митну територію України поза митним контролем.
На автомобільному ринку м. Харкова були виявлені 4 автомобілі в розібраному стані (відсутні двигун, підвіска, салон, деталі кузова та ін.): Volkswagen Golf (два авто), Volkswagen Caddy, Audi 6.
Як встановлено співробітниками митниці, автомобілі мають іноземну реєстрацію. За наявною в базі даних митниці інформацією, Volkswagen Golf (2 авто) були вивезені за межі митної території України ще у 2012 році. Інформація щодо ввезення на митну територію України Audi 6 та Volkswagen Caddy відсутня.
В поясненнях продавець авто вказав, що придбав зазначені автомобілі у незнайомих громадян з метою подальшого розукомплектування та продажу, проте документів про придбання, реєстрацію чи будь-які інших документів на вказані автомобілі, не пред’явив.
За даним фактом митницею складено протокол про порушення митних правил згідно статті 484 Митного кодексу України на загальну суму 20 тис грн.
На порушника чекає штраф у розмірі ста відсотків вартості вилучених автомобілів або їх конфіскація
За якої умови за земельні паї не доведеться сплачувати земельний податок
Ст. 281 Податкового кодексу України визначено категорії фізосіб, що мають право на пільги щодо сплати земельного податку, та надано вичерпний перелік видів земельних ділянок і їх розмір, стосовно яких зазначені категорії фізичних осіб мають право скористатися пільгами.
До цього переліку не входять земельні ділянки, що утворилися за рахунок переданих за рішенням відповідної ради земельних часток (паїв).
Пільги щодо сплати земельного податку для фізосіб за земельні ділянки, що утворилися за рахунок переданих за рішенням відповідної ради земельних часток (паїв), не передбачені та, відповідно, земельний податок за такі ділянки справляється на загальних підставах.
Водночас, згідно із п. 281.3 ПКУ, від сплати податку звільняються власники земельних ділянок, земельних часток (паїв) і землекористувачі за умови передачі земельних ділянок і земельних часток (паїв) в оренду платнику єдиного податку четвертої групи.
Податкова міліція у зоні АТО затримала колону вантажівок з контрабандним товаром
Нещодавно в районі м. Золоте Попаснянського району Луганської області, поряд з лінією розмежування вогню співробітниками підрозділу податкової міліції в районі проведення АТО «Фантом», за погодженням з керівництвом проведення Антитерористичної операції, у взаємодії зі співробітниками СБУ, МВС, прикордонної служби та Збройних сил України затримано колону з понад 150 вантажних автомобілів (зареєстровані в Дніпропетровській, Луганській, Донецькій та Харківській областях), які планували проїхати на неконтрольовану територію поза контрольними пунктами в’їзду/виїзду.
Під час перевірки документів, по правоохоронцям із «зеленки» було відкрито вогонь з автоматичної зброї. Ймовірно, таким чином бойовики намагалися створити коридор для безперешкодного проїзду автівок.
Серед правоохоронців поранених немає. Наразі проводиться поглиблений огляд 71 транспортного засобу з товарами продуктової та підакцизної групи, а також товарами народного споживання, які доставлено у безпечне від обстрілів місце. Здійснюються заходи щодо встановлення його походження, а також встановлюється коло осіб, причетних до здійснення вказаної злочинної операції.
Відповідальність суб’єкта господарювання за необліковані товари
Вимогами п. 12 ст. 3 Закону України від 6 липня 1995 року № 26595 ВР «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» із змінами та доповненнями (далі – Закон № 265) передбачено, що суб’єкти господарювання, які здійснюють розрахункові операції в готівковій та/або в безготівковій формі (із застосуванням платіжних карток, платіжних чеків, жетонів тощо) при продажу товарів (наданні послуг) у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг, а також операції з приймання готівки для подальшого її переказу зобов’язані вести у порядку, встановленому законодавством, облік товарних запасів на складах та/або за місцем їх реалізації. Також передбачено здійснювати продаж лише тих товарів, які відображені в обліку, за винятком продажу товарів особами, які відповідно до законодавства оподатковуються за правилами, що не передбачають ведення обліку обсягів реалізованих товарів (наданих послуг).
Відповідно до ст. 20 Закону № 265 до суб’єктів господарювання, що здійснюють реалізацію товарів, які не обліковані у встановленому порядку, застосовується фінансова санкція у розмірі подвійної вартості не облікованих товарів, які не обліковані за місцем реалізації та зберігання, за цінами реалізації, але не менше десяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Щодо заповнення декларації з ПДВ
При заповненні рядка 25.2 декларацій 0121-0123, 0130 обов’язковим є заповнення поля декларації "****Реквізити спеціального рахунку". Зокрема, платники повинні вказати № спецрахунку, дані банку/органу, в якому відкрито рахунок (найменування, ЄДРПОУ, МФО).
Ця вимога є обов’язковою для платників, які перебувають на спеціальному режимі оподаткування у сільському господарстві, для забезпечення перерахування на цей рахунок коштів з електронного рахунку платника, - наголошують фахівці ГУ ДФС у Волинській області.
Перерахування коштів в електронній системі адміністрування ПДВ здійснюється на підставі реєстру, який автоматично формується ДФС України на основі поданих платниками податкових декларацій з ПДВ та надсилається Державній Казначейській службі України.
Перерахування суми податку до бюджету та/або на спеціальні рахунки платників податку з їх електронних рахунків здійснюється Казначейством в межах залишку таких коштів на електронних рахунках (пункт 21 Порядку №569).
Нагадуємо, що спеціальний режим оподаткування у сільському господарстві визначений статтею 209 Податкового кодексу України від 02.12.2010 року №2755-VI (із змінами та доповненнями).
Як оподатковуються ПДФО доходи, нараховані на користь ФО у вигляді дивідендів
Відповідно до п.п. 164.2.8 п. 164.2 ст. 164 Податкового кодексу України від 2 грудня 2010 року № 2755-VI із змінами та доповненнями (далі – ПКУ) до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податку включаються пасивні доходи (крім зазначених у п.п. 165.1.2 та 165.1.41 п. 165.1 ст. 165 ПКУ).
Під терміном «пасивні доходи» для цілей цього розділу слід розуміти, зокрема такі доходи, як дивіденди (п.п. 167.5.3 п. 167.5 ст. 167 Кодексу).
Доходи у вигляді дивідендів оподатковуються відповідно до норм
п. 170.5 ст. 170 ПКУ.
Пасивні доходи, у тому числі нараховані у вигляді дивідендів по акціях та/або інвестиційних сертифікатах, що виплачуються інститутами спільного інвестування оподатковуються за ставкою 20 відсотків.
Доходи у вигляді дивідендів по акціях та корпоративних правах, нараховані резидентами-платниками податку на прибуток підприємств (крім доходів у вигляді дивідендів по акціях, інвестиційних сертифікатах, які виплачуються інститутами спільного інвестування) оподатковуються за ставкою5 відсотків.
Дивіденди, нараховані на користь фізичних осіб ( у тому числі нерезидентів) за акціями або іншими корпоративними правами, які мають статус привілейованих або інший статус, що передбачає виплату фіксованого розміру дивідендів чи суми, яка є більшою за суму виплат, розраховану на будь-яку іншу акцію (корпоративне право), емітовану таким платником податку, прирівнюється з метою оподаткування до виплати заробітної плати, та оподатковуються за ставками 15 та 20 відсотків.
У разі якщо джерело виплат будь-яких оподатковуваних доходів є іноземним, сума такого доходу включається до загального річного оподатковуваного доходу платника податку - отримувача, який зобов’язаний подати річну податкову декларацію, та оподатковується за ставками 15 відсотків та/або 20 відсотків.
Відомості про податкову накладну
Для отримання відомостей щодо податкової накладної та розрахунку коригування, покупець складає запит за допомогою спеціалізованого програмного забезпечення в електронному вигляді.
Відповідно до п. 13 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 29 грудня 2010 року № 1246 із змінами і доповненнями, внесеними постановою Кабінету Міністрів України від 30.01.2015 № 20 (далі - Порядок), з метою отримання інформації, що міститься у Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Реєстр), покупець складає запит за допомогою спеціалізованого програмного забезпечення в електронному вигляді у форматі (відповідно до стандарту), затвердженому наказом Міністерства доходів і зборів України № 729 від 29.11.2013, та надсилає його засобами телекомунікаційного зв’язку до Державної фіскальної служби України.
На запит покупця стосовно надання інформації, що міститься у Реєстрі, видається:про податкову накладну та/або розрахунок коригування - витяг з Реєстру; про податкову накладну, до якої на дату надходження такого запиту зареєстровано розрахунок коригувань, - витяг, що містить відомості про податкову накладну та відповідний розрахунок коригування; про розрахунок коригування до податкової накладної - витяг, що містить відомості про податкову накладну та відповідний розрахунок коригування.
За результатами пошуку зазначеної у запиті податкової накладної та/або розрахунку коригування автоматично формується витяг з Реєстру, у якому наводяться відомості щодо податкової накладної та розрахунку коригування, та який містить відомості про ПІБ особи, яка виписала податкову накладну/розрахунок коригування.
Порядок сплати податку на нерухомість
Чи є платником податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, ФО який має право власності на нежитлове приміщення як ФОП.
Відповідно до п.п. 266.1.1 п. 266.1 ст. 266 Податкового кодексу України від 2 грудня 2010 року № 2755-VI зі змінами та доповненнями (далі – ПКУ) платниками податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, є фізичні та юридичні особи, в тому числі нерезиденти, які є власниками об’єктів житлової та нежитлової нерухомості.
Пунктом 1 ст. 320 Цивільного кодексу України від 16 січня 2003 року № 435-ІV зі змінами і доповненнями (далі – ЦКУ) визначено, що власник має право використовувати своє майно для здійснення підприємницької діяльності, крім випадків, встановлених законом.
Суб’єктами права приватної власності є фізичні та юридичні особи.
Фізичні особи можуть бути власниками будь-якого майна, в тому числі і нерухомого майна комерційного призначення, за винятком окремих видів майна, які відповідно до закону не можуть їм належати (ст. 325 ЦКУ).
Оскільки ст. 266 ПКУ не визначено такого платника як фізична особа – підприємець, то такий платник – власник об’єктів житлової та нежитлової нерухомості сплачує податок на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, за нормами, передбаченими для фізичних осіб.
Почав діяти меморандум про реструктуризацію валютних кредитів
В Україні почав діяти Меморандум щодо врегулювання питання реструктуризації споживчих кредитів в інвалюті.
Про це йдеться в повідомленні НБУ.
"Найважливішою підставою практичної реалізації положень Меморандуму стало підписання 5 травня 2015 року Президентом України Закону України "Про внесення змін до Податкового кодексу України (щодо реструктуризації кредитних зобов'язань з іноземної валюти в гривню)", - зазначає НБУ.
"Меморандум про реструктуризацію валютних кредитів став компромісним рішенням проблеми валютних кредитів – без втрат для вкладників і без бюджетних грошей – за допомогою домовленості всіх зацікавлених сторін", – зазначила співголова Громадської ради Ярослава Авраменко.
Меморандум підписали такі банки: ПАТ "УПБ", ПАТ "Альфа-Банк Україна", ПАТ " КБ "Надра", ПАТ "Банк Михайлівський", ПАТ "ПриватБанк", ПАТ " БАНК "ГРАНТ", ПАТ " Регіон-банк", АТ "Дельта Банк", ПУАТ "ФИДО БАНК", ПАТ "Платинум Банк", ПАТ "КРЕДІ АГРІКОЛЬ БАНК". Інші банки, що мають найбільший портфель кредитів фізичних осіб в іноземній валюті, розглядають можливість найближчим часом також приєднатися до Меморандуму.
Державна фіскальна служба (ДФС) має намір отримати право без рішення суду списувати кошти з рахунків компаній, у яких утворилися податкові борги.
Це передбачено проектом урядової постанови, який розроблений ДФС і внесений на розгляд до Кабінету міністрів Міністерством фінансів.
Але такі жорсткі правила будуть поширюватися тільки на ті суб'єкти господарювання, у яких податковий борг перевищує 5 млн. грн. за самостійно задекларованими сумами в деклараціях або уточнюючих розрахунках. Борг не зможуть списати, якщо держава має перед компанією зобов'язання з повернення переплачених податків.
Передбачається, що така норма буде носити тимчасовий характер та діятиме до 1 липня 2015 року. У Міністерстві економічного розвитку і торгівлі, а також у Державній регуляторної службі проект вже погодили.
З пояснювальної записки до проекту випливає, що процедура вилучення коштів без рішення суду передбачена змінами до Податкового кодексу, які Рада внесла в кінці грудня минулого року. При цьому, за даними секретаріату Кабінету міністрів, щоб норма запрацювала, Мінфін мав розробити проект зі змінами до відповідної постанови і внести його в Кабмін ще до 2 лютого. У зв'язку з чим виникла заминка – не вказано. Але при цьому наголошується, що ефект від прийняття рішення буде мінімізований через запізнення з розробкою проекту.
У Міністерстві фінансів вважають, що проект не містить корупційних ризиків. Однак, як випливає з експертного висновку Кабміну, у зв'язку з тим, що рішення про списання коштів з рахунків компанії буде приймати керівник контролюючого органу, зокрема ДФС, «існують ризики щодо створення основи для вчинення корупційних правопорушень».
|