Про підсумки деклараційної кампанії 2015 року йшлося на прес-конференції
Днями начальник Вовчанської ОДПІ ГУ Міндоходів у Харківській області Володимир Борисенко провів прес-конференцію для представників районних ЗМІ.
Начальник повідомив про закінчення кампанії «Декларування - 2015». Проте фізичні особи, які мають право на податкову знижку за наслідками 2014 року, можуть реалізувати це право протягом всього 2015 року.
Володимир Володимирович розповів про хід цьогорічної кампанії декларування доходів громадян, отриманих у 2014 році, зазначивши, що з початку деклараційної кампанії 2015 року 1352 мешканців Вовчанського та Великобурлуцького районів столиці подали декларації про майновий стан і доходи та задекларували доходи на суму 24066,00 тисяч гривень. З задекларованих доходів вже нараховано 1300,40 тис.грн. податку на доходи фізичних осіб, з них 388,40 тис. грн. вже заплачено 555 особами.
Також посадовець проінформував про надходження до державного та місцевих бюджетів за чотири місяці поточного року. Та наприкінці зустрічі наголосив про тенденцію поліпшення результатів роботи інспекції в порівнянні з минулим роком та відповів на запитання учасників заходу.
Адміністративні послуги ЦОП
З початку 2015 року до Вовчанської ОДПІ ГУ Міндоходів у Харківській області звернулось майже 26,8 тис. осіб за отриманням послуг платників податків. За 1 квартал поточного року було надано близько 1,1 тис. адміністративних послуг. Найбільш поширеною адміністративною послугою є видача картки платника податків та внесення до паспорта громадянина України даних про реєстраційний номер облікової картки платника податків з Державного реєстру фізичних осіб - платників податків, нею скористалось 781 осіб.
Також Вовчанською ОДПІ ГУ Міндоходів у Харківській області надано: 44 витяги з реєстру платників єдиного податку, 83 довідки про реєстрацію КОРО, 15 довідок про реєстрацію РРО, зареєстровано 44 книги обліку доходів та книги обліку доходів і витрат платникам єдиного податку, а також 34 довідки про реєстрацію розрахункових книжок та інше.
Нагадаємо, що в Центрах обслуговування платників податків надаються консультації в заповненні заяв та декларацій, податкової звітності, проводяться семінари, надається інформація про реквізити рахунків для зарахування коштів в бюджети, надається безкоштовне програмне забезпечення для формування та надання податкової звітності, прийом звітних та інших документів платників податків, надання публічної інформації.
Штраф за несплату військового збору з іноземних доходів
Вовчанська ОДПІ ГУ Міндоходів у Харківській області роз'яснила, що платник податку сплачує військовий збір з іноземних доходів та доходів, джерело виплати яких належить особам, звільненим від обов'язків нарахування, утримання або сплати (перерахування) податку до бюджету.
Особа зобов'язана самостійно до 1 серпня року, що настає за звітним, сплатити суму податкового зобов'язання, зазначену в поданій нею податковій декларації.
У разі якщо платник податків не сплачує узгоджену суму грошового зобов'язання протягом строків, визначених ПК, накладається штраф у таких розмірах:
- при затримці до 30 календарних днів включно, наступних за останнім днем строку сплати суми грошового зобов'язання, - у розмірі 10 % погашеної суми податкового боргу;
- при затримці більше 30 календарних днів, наступних за останнім днем строку сплати суми грошового зобов'язання, - у розмірі 20 % погашеної суми податкового боргу.
Після закінчення встановлених ПК строків погашення узгодженого грошового зобов'язання на суму податкового боргу нараховується пеня від першого робочого дня, наступного за останнім днем граничного строку сплати грошового зобов'язання, визначеного у податковому повідомленні-рішенні.
Пеня, визначена пп. 129.1.1 п. 129.1 ст. 129 ПКУ, нараховується на суму податкового боргу (включаючи суму штрафних санкцій за їх наявності та без урахування суми пені) із розрахунку 120 % річних облікової ставки НБУ, діючої на день виникнення такого податкового боргу або на день його (його частини) погашення, залежно від того, яка з величин таких ставок є більшою, за кожний календарний день прострочення у його сплаті (п. 129.4 ст. 129 НК).
Самостійно нараховуємо пеню, якщо прострочили сплату ЄСВ
У разі виявлення своєчасно не сплачених сум страхових внесків платник зобов’язаний самостійно обчислити й сплатити їх із нарахуванням пені в порядку й розмірах, визначених цією статтею.
Отже, разом із перерахуванням недоїмки (недоплаченої суми) за внесками потрібно сплатити ще й пеню, - роз’яснюють фахівці відділу доходів і зборів з фізичних осіб Вовчанської ОДПІ.
Порядок розрахунку прописано ч. ч. 10 та 13 ст. 25 Закону про ЄСВ: пеню нараховують із розрахунку 0,1 % від суми недоплати за кожний день прострочення платежу.
Нарахування пені починається з першого календарного дня, що настає за днем закінчення строку внесення платежу, до дня його фактичної сплати (перерахування) включно.
За яких умов ФОП можуть бути платником єдиного податку?
До платників єдиного податку, які відносяться до першої групи, належать ФОП, які не використовують працю найманих осіб, здійснюють виключно роздрібний продаж товарів з торговельних місць на ринках та/або провадять господарську діяльність з надання побутових послуг населенню і обсяг доходу яких протягом календарного року не перевищує 300000 гривень.
До платників єдиного податку, які відносяться до другої групи, належать ФОП, які здійснюють господарську діяльність з надання послуг, у тому числі побутових, платникам єдиного податку та/або населенню, виробництво та/або продаж товарів, діяльність у сфері ресторанного господарства, за умови, що протягом календарного року відповідають сукупності таких критеріїв:
- не використовують працю найманих осіб або кількість осіб, які перебувають з ними у трудових відносинах, одночасно не перевищує 10 осіб;
- обсяг доходу не перевищує 1500000 гривень.
Крім цього, платниками єдиного податку можуть бути ФОП, які надають посередницькі послуги з купівлі, продажу, оренди та оцінювання нерухомого майна (група 70.31 КВЕД ДК 009:2005), а також здійснюють діяльність з виробництва, постачання, продажу (реалізації) ювелірних та побутових виробів з дорогоцінних металів, дорогоцінного каміння, дорогоцінного каміння органогенного утворення та напівдорогоцінного каміння. Такі ФОП належать виключно до третьої групи платників єдиного податку, якщо відповідають вимогам, встановленим для такої групи.
До платників єдиного податку, які відносяться до третьої групи, належать ФОП, які не використовують працю найманих осіб або кількість осіб, які перебувають з ними у трудових відносинах, не обмежена та у яких протягом календарного року обсяг доходу не перевищує 20000000 гривень..
Разом з цим, не можуть бути платниками єдиного податку першої - третьої груп суб’єкти господарювання (ФОП), які здійснюють:
1) діяльність з організації, проведення азартних ігор, лотерей (крім розповсюдження лотерей), парі (букмекерське парі, парі тоталізатора);
2) обмін іноземної валюти;
3) виробництво, експорт, імпорт, продаж підакцизних товарів (крім роздрібного продажу паливно-мастильних матеріалів в ємностях до 20 літрів та діяльності фізичних осіб, пов’язаної з роздрібним продажем пива та столових вин);
4) видобуток, виробництво, реалізацію дорогоцінних металів і дорогоцінного каміння, у тому числі органогенного утворення (крім виробництва, постачання, продажу (реалізації) ювелірних та побутових виробів з дорогоцінних металів, дорогоцінного каміння, дорогоцінного каміння органогенного утворення та напівдорогоцінного каміння);
5) видобуток, реалізацію корисних копалин, крім реалізації корисних копалин місцевого значення;
6) діяльність у сфері фінансового посередництва, крім діяльності у сфері страхування, яка здійснюється страховими агентами, визначеними Законом України "Про страхування", сюрвейєрами, аварійними комісарами та аджастерами, визначеними розд. III ПК;
7) діяльність з управління підприємствами;
8) діяльність з надання послуг пошти (крім кур’єрської діяльності) та зв’язку (крім діяльності, що не підлягає ліцензуванню);
9) діяльність з продажу предметів мистецтва та антикваріату, діяльність з організації торгів (аукціонів) виробами мистецтва, предметами колекціонування або антикваріату;
10) діяльність з організації, проведення гастрольних заходів;
11) фізичні особи - підприємці, які здійснюють технічні випробування та дослідження (група 74.3 КВЕД ДК 009:2005), діяльність у сфері аудиту;
12) фізичні особи - підприємці, які надають в оренду земельні ділянки, загальна площа яких перевищує 0,2 гектара, житлові приміщення та/або їх частини, загальна площа яких перевищує 100 квадратних метрів, нежитлові приміщення (споруди, будівлі) та/або їх частини, загальна площа яких перевищує 300 квадратних метрів;
13) страхові (перестрахові) брокери, банки, кредитні спілки, ломбарди, лізингові компанії, довірчі товариства, страхові компанії, установи накопичувального пенсійного забезпечення, інвестиційні фонди і компанії, інші фінансові установи, визначені законом; реєстратори цінних паперів;
14) фізичні особи - нерезиденти;
15) суб’єкти господарювання, які на день подання заяви про реєстрацію платником єдиного податку мають податковий борг, крім безнадійного податкового боргу, що виник внаслідок дії обставин непереборної сили (форс-мажорних обставин).
Затверджено порядок контролю роботи акцизних складів на нафтопідприємствах
Затверджено Порядок, визначаючий механізм здійснення контролю представниками контролюючих органів на акцизних складах, де розпорядник акцизного складу провадить господарську діяльність з вироблення, оброблення (перероблення), змішування, розливу, пакування, фасування, зберігання, одержання чи видачі нафтопродуктів, палива моторного альтернативного та скрапленого газу.
Так, встановлено, що контролюючий орган за місцем розташування акцизного складу відповідним наказом призначає свого постійного представника (представників) на такому складі, передбачає резерв на випадок тимчасової відсутності працівників, визначає заходи щодо матеріально-технічного забезпечення, транспортного обслуговування, інші умови, необхідні для забезпечення ефективності контролю, а також забезпечує наявність штампів "В`їзд дозволено", "Виїзд дозволено", бланків форм та інших документів.
Копія наказу про призначення представника (представників) контролюючого органу у день прийняття такого рішення надсилається розпоряднику акцизного складу, який зобов`язаний видати у триденний строк відповідний наказ, передбачивши створення належних умов для ефективної роботи представника контролюючого органу.
Розпорядник акцизного складу зобов`язаний:
- надати постійному представнику контролюючого органу окреме приміщення, яке відповідає санітарно-гігієнічним нормам, обладнане телефоном, а також вжити заходів для запобігання несанкціонованому втручанню в роботу представника контролюючого органу і використанню службової та іншої інформації, що зберігається представником контролюючого органу на акцизному складі;
- встановити та підтримувати у належному стані необхідні замки, пломби, лічильники чи інші засоби вимірювальної техніки (у тому числі метрологічне забезпечення засобів вимірювальної техніки), які можуть бути затребувані постійним представником контролюючого органу на акцизному складі з метою забезпечення контролю за повнотою сплати належної суми акцизного податку із нафтопродуктів, палива моторного альтернативного та скрапленого газу, що виробляються на акцизному складі;
- забезпечити облік наявності та руху нафтопродуктів, палива моторного альтернативного, скрапленого газу та сировини для їх виготовлення;
- надавати постійному представнику контролюючого органу достовірну інформацію щодо наявності та руху сировини, нафтопродуктів, палива моторного альтернативного та скрапленого газу, а також відповідні документи первинного, бухгалтерського обліку та звітності для ознайомлення.
Наказ Мінфіну від 10.04.15 р. № 416 набуде чинності з дня офіційного опублікування
Нова форма Заяви для призначення усіх видів соцдопомоги, компенсацій та пільг
Відповідно по постанов КМУ від 17.08.02 р. № 1146 "Про вдосконалення механізму надання соціальної допомоги" та від 28.02.15 р. № 106 "Про удосконалення порядку надання житлових субсидій", з метою приведення нормативно-правового акта у відповідність до вимог чинного законодавства, затверджено нову форму Заяви про призначення усіх видів соціальної допомоги, компенсацій та пільг.
Зокрема, тепер даною формою не можна буде оформляти такі види допомоги:
- допомогу по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку;
- щомісячну грошову допомогу у зв’язку з обмеженням споживання продуктів харчування місцевого виробництва та особистого підсобного господарства;
- щомісячну грошову допомогу батькам потерпілих дітей, які перебувають у державних та комунальних дошкільних закладах освіти (за дні відвідування та невідвідування);
- щомісячну виплату на дітей шкільного віку;
- грошову компенсацію батькам потерпілих дітей, які не відвідують дитячі дошкільні та загальноосвітні навчальні заклади (у тому числі і тих, які не знаходяться в обліковому складі шкіл), якщо діти не перебувають на повному державному забезпеченні;
- компенсацію за оплату електроенергії, газу та центрального опалення житла;
- субсидію для відшкодування витрат на оплату житлово-комунальних послуг;
- субсидію на придбання скрапленого газу, твердого та рідкого пічного побутового палива та оплату житлово-комунальних послуг.
Визнано такою, що втратила чинність, попередню форму Заяви, затверджену наказом Мінсоцполітики від 22.02.12 р. № 96.
Помилку в податковій накладній виявлено в наступному звітному періоді: коли буде право на податковий кредит?
У податковій накладній 03.04.15 р. було виявлено помилку в реквізиті «Вид цивільно-правового договору». Податкову накладну було виписано 16.03.15 р. і в цей же день зареєстровано в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі – ЄРПН). На дату виявлення помилки було виписано розрахунок коригування і зареєстровано в ЄРПН. У якому періоді покупець має право відобразити податковий кредит за такою податковою накладною: у березні чи у квітні?
Відповідно до п. 201.1 ПК платник податку зобов’язаний надати покупцю (отримувачу) на його вимогу підписану уповноваженою платником особою та скріплену печаткою (за наявності) податкову накладну, у якій в окремих рядках зазначаються обов’язкові реквізити, зокрема вид цивільно-правового договору.
Порушенням порядку заповнення податкової накладної вважатимуться відсутність у податковій накладній хоча б одного показника, який є обов’язковим реквізитом податкової накладної (перелічені у пп. «а»–«і» п. 201.1 ПК), а також невідповідність показників, зазначених у податковій накладній, умовам поставки (ціна, вартість, номенклатура, кількість товару тощо).
Відповідно до п. 201.10 ПК порушення порядку заповнення податкової накладної не дає права покупцю на включення сум податку на додану вартість до податкового кредиту.
Згідно з п. 192.1 ПК у випадку виправлення помилок, допущених при складанні податкової накладної, не пов’язаних із зміною суми компенсації вартості товарів/послуг, постачальник (продавець) товарів/послуг складає розрахунок коригування кількісних і вартісних показників до податкової накладної за формою згідно з додатком 2 до податкової накладної.
У такому розрахунку з метою виправлення помилок, допущених при складанні податкової накладної, не пов’язаних із зміною суми компенсації вартості товарів/послуг, зазначаються виправлені дані.
Ураховуючи зазначене, у нашому випадку покупець має право суму податку, указану в податковій накладній від 16.03.15 р., віднести до податкового кредиту у квітні 2015 року.
Амортизація і ремонт невиробничих основних засобів: чи є право на витрати, якщо дохід не перевищує 20 млн грн.?
Підприємство, річний дохід якого не перевищує 20 млн грн., здійснює витрати з нарахування амортизації, проведення ремонту невиробничих основних засобів. Чи враховуються такі витрати при визначенні об’єкта обкладення податком на прибуток?
Так, ураховуються. Пояснимо детальніше.
Річ у тому, що відповідно до пп. 134.1.1 ПК об’єктом обкладення податком на прибуток є: прибуток із джерелом походження з України та за її межами, який визначається шляхом коригування (збільшення або зменшення)фінансового результату до оподаткування (прибутку або збитку), визначеного у фінансовій звітності підприємства відповідно до національних положень (стандартів) бухгалтерського обліку або міжнародних стандартів фінансової звітності, на різниці, які виникають відповідно до положень розд. ІІІ ПК,
Водночас для платників податку, у яких річний дохід від будь-якої діяльності (за вирахуванням непрямих податків), визначений за правилами бухгалтерського обліку, за останній річний звітний (податковий) період не перевищує 20 млн грн., об’єкт оподаткування може визначатися без коригування фінансового результату до оподаткування на всі різниці (крім від’ємного значення об’єкта оподаткування минулих податкових (звітних) років), визначені відповідно до положень розд. ІІІ ПК.
Витрати на амортизацію і ремонт невиробничих основних засобів є одним із видів коригувань. Тому, якщо такий платник податку прийме рішення не коригувати фінансовий результат, визначений за правилами ведення бух обліку, такі витрати будуть складовою «бухгалтерських» витрат.
Таким чином, у суб’єкта господарювання, річний дохід якого не перевищує 20 млн грн., витрати (амортизація, ремонт тощо), пов’язані з ремонтом, амортизацією невиробничих основних засобів, ураховуються при визначенні об’єкта оподаткування податком на прибуток за умови, що такий суб’єкт прийняв рішення не здійснювати коригування фінансового результату до оподаткування.
Що повинно знати сільгосппідприємство про рентну плату
До граничного строку подання звітності з екологічного податку та з рентної плати залишилося декілька днів. Тому багатьох платників турбує питання, як же звітувати за цими податками. Адже нових податкових декларацій із цих платежів не затверджено.
Звітувати слід за «старими» формами. А саме в разі:
- спеціального використання лісових ресурсів подаватимуть Податковий розрахунок збору за спеціальне використання лісових ресурсів за формою, затвердженою наказом Мінфіну від 21.12.12 р. № 1404;
- спеціального використання води – податкову декларацію збору за формою, затвердженою наказом Мінфіну від 21.12.12 р. № 1403;
- користування надрами – податкові розрахунки з плати за користування надрами за формами, затвердженими наказом Мінфіну від 17.09.12 р. № 1000;
- користування радіочастотним ресурсом – податковий розрахунок за формою, затвердженою наказом ДПАУ від 24.12.10 р. № 1018;
- транспортування нафти, нафтопродуктів, газу та аміаку – податкові розрахунки за формами, затвердженими наказом ДПАУ від 24.12.10 р. № 1011.
Податковий розрахунок збору за користування радіочастотним ресурсом України слід подавати за квартал (форма передбачає щомісячне подання цієї форми). Тому в полі «звітний місяць» слід проставити «3» (що означає подання розрахунку за І квартал 2015 року), а в рядку 2.1 «Нараховано збору усього за звітний місяць» розд. ІІ відповідно слід зазначати зобов’язання за квартал. У графі 2.1 «Вид документа (ліцензія або дозвіл)» розд. І слід зазначити ліцензію або дозвіл на радіочастотні ресурси окремо за січень, лютий, березень (у разі їх дії у відповідному місяці).
Звертаємо увагу, що підприємства, які не є платниками цих платежів та не мають джерел забруднення навколишнього середовища, не повинні подавати будь-які звіти.
Платники, які мають джерела забруднення, але протягом звітного року не планують здійснювати викиди і скиди забруднюючих речовин та розміщувати відходи, можуть повідомити про це податковий орган за місцем розташування такого джерела забруднення та скласти заяву про відсутність у звітному році об’єкта оподаткування. Таке повідомлення відповідно до п. 250.9 Податкового кодексу звільнить їх від необхідності щокварталу подавати декларацію із прочерками.
За якою формою звітувати єдинникам 3 групи
Щоб відзвітувати за І квартал 2015 року, платникам єдиного податку 3 групи пропонується використати форму, затверджену наказом Мінфіну від 07.11.12 р. № 1159.
Під час заповнення звітності необхідно зазначати суму доходу (суму єдиного податку) за ставками 2 або 4 %у рядках податкової декларації, якими передбачено відображення суми доходу (суми єдиного податку) за ставками 3 або 5 % відповідно.
ДФС нагадує, що фізичні та юридичні особи, які є платниками єдиного податку 3 групи, за І квартал 2015 року повинні подати декларації платника єдиного податку до 12 травня 2015 року включно.
А останнім днем сплати єдиного податку за I квартал 2015 року такими платниками буде 20 травня.
У 2015 році експериментальну реєстрацію пестицидів можна продовжити повторно
Внесено зміни до п. 26 Порядку проведення державних випробувань, державної реєстрації та перереєстрації, видання переліків пестицидів і агрохімікатів, дозволених до використання в Україні.
Згідно з цими змінами у 2015 році допускається продовження терміну експериментальної реєстрації пестицидів і агрохімікатів більше одного разу. Встановлено, що не допускається продовження терміну експериментальної реєстрації більше одного разу, крім продовження терміну такої реєстрації в 2015 році.
У разі, коли за два роки з об`єктивних причин не отримано необхідних даних для постійної реєстрації препарату, за висновками експертизи рішенням Мінприроди термін дії експериментальної реєстрації може бути продовжений на один рік.
Як заповнити графу 3 розділу І «номенклатура товарів/послуг постачальника (продавця)» ПН, якщо податкове зобов’язання не пов’язане зі постачанням?
Відповідно до п. 15 Порядку заповнення податкової накладної до розділу I податкової накладної вносяться дані у розрізі номенклатури постачання товарів/послуг, зокрема, до графи 3 вноситься номенклатура товарів/послуг постачальника (продавця).
Отже, у графі 3 розділу І податкової накладної, що містить тип причини, зокрема:
- «04» - постачання у межах балансу для невиробничого використання;
- «05» - ліквідація основних засобів за самостійним рішенням платника податку;
- «06» - переведення виробничих основних засобів до складу невиробничих;
- «08» - постачання для операцій, які не є об’єктом оподаткування податком на додану вартість;
- «09» - постачання для операцій, які звільнені від оподаткування податком на додану вартість,
- «13» - використання виробничих або невиробничих засобів, інших товарів/послуг не в господарській діяльності, зазначається номенклатура товарів/послуг постачальника (продавця) у відповідності до первинних документів бухгалтерського обліку, на підставі яких складається податкова накладна.
При цьому слід зазначити, що у клітинках податкової накладної, які не підлягають заповненню, нулі, прочерки та інші знаки чи символи не проставляються.
Як зареєструвати землю, сформовану в порядку відведення із зміною її цільового призначення
Ст. 20 ЗКУ передбачено, що зміна цільового призначення земельних ділянок здійснюється за проектами землеустрою щодо їх відведення.
Зміна цільового призначення земельних ділянок державної або комунальної власності провадиться органами виконавчої влади або органами місцевого самоврядування, які приймають рішення про затвердження проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок та передачу цих ділянок у власність або надання у користування.
Водночас, слід зазначити, що відповідно до п. 107 Порядку ведення Державного земельного кадастру (далі – Порядок), держреєстрація земельної ділянки здійснюється під час її формування за результатами складення документації із землеустрою після її погодження у встановленому порядку та до прийняття рішення про її затвердження органом державної влади або органом місцевого самоврядування шляхом відкриття Поземельної книги на таку земельну ділянку.
За результатами перевірки електронного документу, який подано для держреєстрації земельної ділянки, державний кадастровий реєстратор відкриває Поземельну книгу та вносить відомості до неї (крім відомостей про затвердження документації із землеустрою, на підставі якої здійснена держреєстрація земельної ділянки, а також про власників, користувачів земельної ділянки).
До відомостей про земельну ділянку в розділі 1 Поземельної книги вносяться дані щодо виду цільового призначення, який встановлено на момент початку розробки проекту відведення земельної ділянки.
У витязі з Державного земельного кадастру (далі – ДЗК), який видається для підтвердження внесення відповідних відомостей до ДЗК, зазначається також вид цільового призначення земельної ділянки, який встановлено на момент початку розробки проекту відведення земельної ділянки.
Слід наголосити, що зміна цільового призначення відбувається саме з моменту прийняття рішення про затвердження проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок та передачу цих ділянок у власність або надання у користування.
Для внесення до відомостей про земельну ділянку змін щодо цільового призначення земельної ділянки державному кадастровому реєстраторові подаються:
1) заява;
2) оригінал документації із землеустрою, яка є підставою для внесення таких змін (крім випадків зміни виду використання земельної ділянки в межах земель певної категорії);
3) електронний документ (крім випадків внесення відомостей про зміну виду використання);
4) документ, що підтверджує оплату послуг з внесення до Поземельної книги змін до відомостей про земельну ділянку.
За результатами перевірки відповідності документів вимогам, зазначеним у п. 69 Порядку, та перевірки електронного документа відповідно до п. 74 Порядку, державний кадастровий реєстратор виготовляє витяг з ДЗК для підтвердження внесення відповідних змін до відомостей ДЗК.
Бухоблік коштів на рахунку в системі електронного адміністрування ПДВ
Ураховуючи актуальність питання електронного адміністрування ПДВ та необхідність врегулювання порядку відображення підприємствами у бухобліку коштів на рахунку в системі електронного адміністрування ПДВ, Міністерством фінансів готуються зміни до Інструкції про застосування Плану рахунків бухгалтерського обліку активів, капіталу, зобов`язань і господарських операцій підприємств і організацій, затвердженої наказом Мінфіну від 30.11.99 р. № 291, якими передбачається уведення субрахунку до рахунку 31 "Рахунки в банках", призначеного, зокрема, для обліку коштів на рахунку в системі електронного адміністрування ПДВ.
Як спадкоємцю отримати витяг із ДЗК, якщо ділянці не присвоєно кадастровий номер?
Територіальний відділ Держземагентства відмовив у реєстрації та присвоєнні кадастрового номера земельній ділянці, власник якої помер. При цьому було зазначено, що до переходу права власності до іншої особи це зробити неможливо, оскільки згідно із ст. 25 ЦК цивільна правоздатність фізичної особи припиняється в момент її смерті. Чи може спадкоємець отримати витяг із Державного земельного кадастру (далі – ДЗК), якщо акт на право власності на земельну ділянку був отриманий спадкодавцем у 2002 році, а кадастровий номер ділянці не присвоєно?
Так, може. Пояснимо нашу відповідь.
Згідно із ст. 1216 та 1218 ЦК спадкуванням є перехід прав та обов’язків (спадщини) від фізичної особи, яка померла (спадкодавця), до інших осіб (спадкоємців).
До складу спадщини входять усі права та обов’язки, що належали спадкодавцеві на момент відкриття спадщини і не припинилися внаслідок його смерті. Спадкоємець, який прийняв спадщину, у складі якої є нерухоме майно, зобов’язаний звернутися до нотаріуса за видачею йому свідоцтва про право на спадщину на нерухоме майно.
Особа, зазначена у запиті нотаріуса як така, що прийняла спадщину та звернулася до нотаріуса за видачею йому свідоцтва про право на спадщину на нерухоме майно, може бути замовником техдокументаціїіз землеустрою щодо встановлення меж земельної ділянки в натурі (далі – техдокументація) та ініціатором держреєстрації земельної ділянки в ДЗК на підставі таких положень.
Відповідно до розд. VII Закону від 07.07.11 р. № 3613-VI «Про Державний земельний кадастр» (далі – Закон № 3613) документи, якими було посвідчено право власності чи право постійного користування земельною ділянкою, видані до набрання чинності цього Закону, є дійсними.
Земельні ділянки, право власності (користування) на які виникло до 2004 року, уважаються сформованими незалежно від присвоєння їм кадастрового номера. Отже, якщо у складі спадщини є земельна ділянка, права на яку виникли у спадкодавця та оформлені ним до 2004 року, така ділянка вважається сформованою.
Якщо відомості про цю земельну ділянку не внесені до Державного реєстру земель (ділянка не має кадастрового номера), то для її реєстрації державному кадастровому реєстратору слід подати:
- заяву;
- оригінал техдокументації;
- техдокументацію у формі електронного документа.
Ці документи подаються заявником особисто чи уповноваженою ним особою або надсилаються поштою цінним листом з описом вкладення та повідомленням про вручення.
На підтвердження державної реєстрації земельної ділянки в ДЗК заявнику безплатно видається витяг, який містить усі відомості про ділянку, унесені до Поземельної книги. Складовою частиною витягу є кадастровий план земельної ділянки. При здійсненні держреєстрації земельної ділянки їй присвоюється кадастровий номер. Відповідно до ст. 38 Закону № 3613 право на отримання відомостей із ДЗК мають, зокрема, спадкоємці власника земельної ділянки або уповноважені ним особи.
Виробники коньяку зможуть продавати дистиляти без оптової ліцензії
Внесено зміни до постанови КМУ від 02.03.10 р. № 230 “Питання імпорту, експорту та оптової торгівлі спиртом коньячним і плодовим".
Згідно з цими змінами, суб`єктом господарювання на підставі ліцензії на виробництво коньяку та алкогольних напоїв за коньячною технологією може здійснюватися оптова торгівля не тільки спиртом коньячним і плодовим, але й дистилятами у вигляді головної і хвостової фракцій.
Постанова КМУ від 29.04.15 р. № 253 набуде чинності з дня офіційного опублікування.
Кабінет Міністрів удосконалив нормативно-правові акти з питань залучення громадян до участі в управлінні державними справами
Кабинет Министров утвердил изменения в постановления Кабинета Министров Украины от 5 ноября 2008 г. № 976 и от 3 ноября 2010 года № 996 (постановление Кабинета Министров от 8 апреля 2015 г. № 234).
В предлагаемых изменениях:
- уточняется порядок организации и проведения учредительного собрания общественных советов, в частности, предполагается обнародование на официальном веб-сайте органа исполнительной власти всех документов, поданных представителями институтов гражданского общества, делегированными в состав общественного совета, что предоставит общественности возможность еще на подготовительном этапе формирования общественного совета ознакомиться с кандидатурами в ее состав, повысит уровень прозрачности этого процесса;
- предусмотрено привлечение в состав общественных советов при министерствах, других центральных органах исполнительной власти представителей институтов гражданского общества, имеющих опыт работы в сфере деятельности соответствующего центрального органа исполнительной власти, что позволит повысить экспертный потенциал общественных советов, профессионализм их предложений относительно усовершенствования государственной политики в соответствующей области/сфере;
- определяется верхняя граница количественного состава общественных советов – 35 лиц, что позволит общественным советам конструктивно работать, собирать кворум для принятия своих решений;
- определяются четкие основания для досрочного прекращения деятельности общественного совета, что делает невозможным, с одной стороны, принятие такого решения органом исполнительной власти без обоснованных причин и, одновременно, позволяет прекратить функционирование общественного совета, не выполняет свои функции, и тому подобное.
Также изменения внесены в Порядок проведения консультаций с общественностью по вопросам формирования и реализации государственной политики, в частности, конкретизирован перечень вопросов по которым такие консультации должны проводиться в обязательном порядке, установлен срок предоставления органом исполнительной власти для рассмотрения на общественном совете проектов нормативно-правовых актов, требующих учета мнения общественности. Кроме того, усовершенствован порядок содействия органами исполнительной власти проведению общественной экспертизы их деятельности, в частности предусмотрена возможность проведения общественной экспертизы общественными советами при органах исполнительной власти, установлены сроки представления органами исполнительной власти информации, а также определены основания для отказа в проведении общественной экспертизы, конкретизированы требования к экспертным предложениям, которые подаются по результатам общественной экспертизы и прочее.
Зміни у Правилах організації статзвітності банків
З метою забезпечення виконання регулятивних та наглядових функцій, складання грошової і банківської статистики та статистики платіжного балансу, а також удосконалення розрахунку регулятивного капіталу банку Нацбанк вніс зміни до Правил організації статистичної звітності, що подається до Національного банку України, затверджених постановою НБУ від 19.05.03 р. № 124.
Зокрема, уточнено, що форми статистичної звітності, що складаються відповідно до цих Правил, підписують особи, які обіймають посади, визначені в зразках форм статистичної звітності, або особи, які виконують їх обов`язки, якщо інше не передбачено цими Правилами.
Форми статистичної звітності, що складаються банками і мають містити підпис голови правління банку, підписують голова правління банку або уповноважений ним заступник згідно з розподілом повноважень і головний бухгалтер (начальник підрозділу).
Перевізникам дозволили самим встановлювати ціни на проїзд
Внесено зміни у додаток до постанови КМУ "Про встановлення повноважень органів виконавчої влади та виконавчих органів міських рад щодо регулювання цін (тарифів)".
Так, встановлено, що Рада міністрів АР Крим, обласні, Київська і Севастопольська міські держадміністрації, виконавчі органи Львівської і Криворізької міських рад більше не регулюють (не встановлюють) тарифи на перевезення пасажирів і вартість проїзних квитків у міському пасажирському транспорті - метрополітені, автобусі, трамваї, тролейбусі (який працює в звичайному режимі руху).
Також вилучено норму, якою було встановлено, що Рада міністрів АР Крим, обласні, Київська та Севастопольська міські держадміністрації регулюють (встановлюють) тарифи на перевезення пасажирів і багажу автобусами, які працюють у звичайному режимі руху, в приміському та міжміському внутрішньообласному сполученні.
Постанова КМУ від 25.03.15 р. № 240 набула чинності з 06.05.15 р.
У Верховній Раді зареєстровані урядові законопроекти з реформування пенсійної системи
В Верховной Раде Украины зарегистрированы внесенные Кабинетом Министров Украины законопроекты относительно коренного изменения принципов функционирования системы пенсионного обеспечения: проект Закона о внесении изменений в некоторые законодательные акты Украины относительно внедрения накопительной системы общеобязательного государственного пенсионного страхования и единых принципов начисления пенсий (рег. N 2767), проект Закона о внесении изменений в статью 588 Таможенного кодекса Украины относительно назначения пенсий должностным лицам органов доходов и сборов по единым принципам (рег. N 2768), проект Закона о внесении изменений в Налоговый кодекс Украины относительно назначения пенсий должностным лицам контролирующих органов по единым принципам (рег. N 2769) и проект Закона о внесении изменения в статью 87 Бюджетного кодекса Украины относительно уплаты страховых взносов в накопительную профессиональную пенсионную программу (реестр. N 2770).
Оновлено перелік непідконтрольних населених пунктів Донбасу
Внесено зміни до розпорядження КМУ від 07.11.14 р. № 1085 “Про затвердження переліку населених пунктів, на території яких органи державної влади тимчасово не здійснюють або здійснюють не в повному обсязі свої повноваження".
Цими змінами затверджено:
- перелік населених пунктів, на території яких органи державної влади тимчасово не здійснюють свої повноваження;
- перелік населених пунктів, що розташовані на лінії зіткнення.
Розпорядження КМУ від 05.05.15 р. № 428-р набуло чинності з дня прийняття.
Президент підписав Закон "Про ринок природного газу"
Президент подписал Закон "О рынке природного газа", который Верховная Рада приняла 9 апреля и который определяет правовые основы функционирования рынка природного газа Украины и призван создать эффективную конкурентную среду на рынке природного газа с учетом основных требований законодательства ЕС.
Законом N 329-VIII установлено, что рынок природного газа основан на принципах свободной конкуренции, надлежащей защиты прав потребителей и безопасности поставок природного газа, а также способен к интеграции с рынками природного газа государств - сторон Энергетического Сообщества, в том числе путем создания региональных рынков природного газа.
Закон "О рынке природного газа" закрепляет сложившиеся в Евросоюзе экономически обоснованные подходы к организации работы газового рынка и предусматривает обособление функций оператора от функций добытчиков и поставщиков, четкое определение функций государства и независимость регулятора, а также свободное ценообразование.
Законопроект был разработан Министерством энергетики и угольной промышленности Украины вместе с Национальной комиссией, осуществляющей государственное регулирование в сфере электроэнергетики и коммунальных услуг и Национальной акционерной компанией "Нафтогаз Украины" во исполнение государственной политики имплементации Соглашения об ассоциации между Украиной и ЕС. Инф. официального сайта Президента Украины.
|