Які доходи, отримані від двох роботодавців, необхідно декларувати
Вовчанська ОДПІ ГУ Міндоходів у Харківській області нагадує, що доходи від двох роботодавців необхідно декларувати. Але не всім громадянам, а лише тим, які у минулому році отримували заробітну плату у зв’язку з трудовими відносинами та виплати за цивільно-правовими договорами від двох або більше податкових агентів, загальна сума яких перевищила 146160 гривень (120 розмірів мінімальної заробітної плати, встановленої на 1 січня звітного податкового року – 1218 грн.).
Податок з таких виплат у минулому році вже сплачений, проте декларування доходів пов’язано із застосуванням двох ставок оподаткування: 15% ПДФО (до місячного доходу, що не перевищує 10 мінімальних зарплат) та 17% до доходу, що перевищує вказану суму.
Громадяни мають обов’язково до 1 травня 2015 року подати декларацію про майновий стан і доходи за місцем реєстрації (згідно з паспортними даними).
До Декларації необхідно подати додаток №7 «Розрахунок податкових зобов’язань з податку на доходи фізичних осіб згідно з пп. «є» п. 176.1 статті 176 розділу IV Податкового кодексу України».
У вказаному додатку здійснюється перерахунок податку із задекларованої річної загальної суми оподатковуваних доходів у такому порядку:
– задекларована річна загальна сума оподатковуваних доходів зменшується на фактично нараховані (утримані) протягом звітного року податковими агентами суми єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування та на суму наданої платнику податку податкової соціальної пільги (за її наявності);
– із зменшеної суми: 120 розмірів мінімальної заробітної плати, встановленої на 1 січня звітного податкового року, оподатковуються за ставкою у розмірі 15 відсотків, решта суми – за ставкою у розмірі 17 відсотків.
Далі нарахований податок зменшується на суму вже сплаченого в минулому році податковими агентами податку на доходи фізичних осіб. Позитивна різниця ПДФО підлягає сплаті до бюджету до 1 серпня 2015 року.
Подати декларацію про майновий стан та доходи можна в один із способів, обравши для себе найзручніший:
– особисто платником або уповноваженою на це особою;
– надіслати поштою з повідомленням про вручення та з описом вкладення;
– або за допомогою мережі Інтернет, заздалегідь отримавши ключ електронного цифрового підпису та відповідне програмне забезпечення
30 квітня – граничний термін подання звіту та сплати єдиного внеску особами, які провадять незалежну професійну діяльність
Платниками єдиного внеску відповідно до статті 4 Закону України від 08.07.2010 року № 2464 "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування" (далі - Закон № 2464) є особи, які провадять незалежну професійну діяльність, а саме наукову, літературну, артистичну, художню, освітню або викладацьку, а також медичну, юридичну практику, в тому числі адвокатську, нотаріальну діяльність, або особами, які провадять релігійну (місіонерську) діяльність, іншу подібну діяльність та отримують дохід від цієї діяльності.
Звітним періодом, за який такі платники подають звітність до фіскальних органів, є календарний рік.
Тобто вони самі за себе формують та подають до фіскальних органів звіт один раз на рік до 1 травня року, наступного за звітним періодом.
Отже, граничний термін подання звіту особами, які провадять незалежну професійну діяльність, за 2014 рік - 30 квітня 2015 року.
Якщо останній день строку подання звіту припадає на вихідний, святковий день чи інший неробочий день, то останнім днем подання звіту вважається перший після нього робочий день. При цьому сплатити єдиний внесок такі платники зобов'язані до 1 травня 2015 року, відповідно граничний строк сплати єдиного внеску - 30 квітня 2015 року.
Таке роз‘яснення надано листом ДФС України від 17.03.2015 року №8870/7/99-99-17-03-01-17 «Про граничний термін подання звітності особами, які провадять незалежну професійну діяльність».
Оновлено порядок надання послуг електронного цифрового підпису
Так, відповідно до п. 5.1 Регламанту Акредитованого центру сертифікації ключів Інформаційно-довідкового департаменту ДФС (далі-АЦСК ІДД ДФС) при заповненні реєстраційних документів заявнику необхідно зазначати свої контактні дані, зокрема, контактний номер телефону та діючу електронну адресу, які дозволяють зв’язатися з ним.
Крім того, для запобігання доступу сторонніх осіб до ключової інформації підписувачів довірена особа разом з комплектом реєстраційних документів має надати конверти з розрахунку один конверт для одного носія особистого ключа підписувача.
Ненадання контактного номеру телефону та/або діючої електронної адреси, а також ненадання достатньої кількості конвертів для носіїв ключової інформації підписувачів (у разі звернення довіреної особи) є підставою для прийняття рішення про відмову в наданні послуг електронного цифрового підпису.
Нова редакція Регламенту АЦСК ІДД ДФС та нові форми реєстраційних документів для отримання послуг електронного цифрового підпису, затверджені наказом ІДД ДФС від 17.02.2015 №15, набули чинності з 2 березня 2015 року.
Також, у зв’язку зі зміною найменування АЦСК ІДД ДФС сформовано нові технологічні сертифікати центру та серверів центру, які необхідно додати до файлового сховища програмного забезпечення, що використовується для накладення електронного цифрового підпису на електронні документи.
Завантажити або переглянути витяг з Регламенту, повний перелік актуальних технологічних сертифікатів АЦСК ІДД ДФС та нові форми реєстраційних документів для отримання послуг електронного цифрового підпису можна на офіційному веб-сайті (http://acskidd.gov.ua) у розділах «Регламент роботи», «Сертифікати АЦСК» та «Реєстрація користувачів».
Розрахунок суми акцизного податку та податку на додану вартість з роздрібного продажу нафтопродуктів
Базою оподаткування акцизного податку є вартість (з податком на додану вартість) підакцизних товарів, що реалізовані суб'єктами господарювання роздрібної торгівлі (пп.214.1.4 ПКУ).
Для підакцизних товарів, реалізованих суб‘єктами господарювання шляхом роздрібної торгівлі, ставки податку встановлюються за рішенням сільської, селищної або міської ради у відсотках від вартості (з податком на додану вартість) у розмірі 5 відсотків (пп. 215.3.10 ПКУ). А у разі неприйняття такого рішення цей податок справляється із застосуванням мінімальних ставок.
Отже, незалежно від наявності прийнятих місцевими радами рішень, Податковим кодексом передбачена єдина ставка податку - 5 відсотків.
Сума податкового зобов'язання з акцизного податку з реалізації суб'єктами господарювання роздрібної торгівлі підакцизних товарів (ПЗа) становитиме:
ПЗа = ФРЦ: 105 х 5, де
ФРЦ - фактична роздрібна ціна, за якою реалізують нафтопродукти.
Сума податкового зобов'язання з податку на додану вартість (ПЗпдв) складатиме:
ПЗпдв = (ФРЦ - Пза): 120 х 20.
Таке роз‘яснення надано листом ДФС України від 18.03.2015 року №9132/7/99-99-19-03-03-17 «Щодо практичного застосування положень Кодексу».
Изменены формы некоторых регистрационных карточек
Минюст утвердил новые формы некоторых регистрационных карточек. В частности, в новой редакции изложены:
• форма № 1 — на проведение госрегистрации юрлица, созданного путем учреждения нового юрлица;
• форма № 2 — на проведение госрегистрации юрлица, созданного путем реорганизации действующего (действующих) юрлица (юрлиц) в результате слияния, разделения, выделения или преобразования;
• форма № 4 — о внесении изменений в сведения о юрлице, содержащиеся в Едином госреестре юрлиц и физлиц-предпринимателей;
• форма № 16 — о включении сведений о юрлице.
Приказ от 10.04.2015 г. № 529/5 вступит в силу через 5 дней после опубликования.
Під час перевірки немає окремих документів: чи є це підставою для донарахувань
З позиції ВАСУ, податкове законодавство не обмежує період подання платником необхідних первинних документів лише часом проведення податкової перевірки.
Також, згідно з пунктом 44.6 Податкового кодексу України (ПК), у разі якщо до закінчення перевірки або у терміни, визначені абзацом 2 пункту 44.7 ПК, платник податків не надає перевіряючим документи (незалежно від причин ненадання, крім випадків виїмки документів/іншого вилучення правоохоронцями), що підтверджують показники, відображені таким платником у податковій звітності, вважається, що ці документи були відсутні у платника податків на час складення такої звітності.
Ця норма лише визначає статус показників податкової звітності як непідтверджених необхідними документами під час перевірки. Вона не обмежує право платника довести у суді обставини, на яких грунтуються його вимоги, поданням лише тих доказів, що надавалися ним під час податкової перевірки.
Право надавати заперечення щодо висновків контролюючого органу та долучати до матеріалів справи докази на підтвердження цих заперечень надається платнику як на всіх стадіях податкового контролю, так і на стадіях судового процесу, де допустиме подання учасником процесу нових доказів.
Тож донарахування платнику грошового зобов’язання з податку на прибуток через відсутність на час проведення перевірки певних документів — незаконне.
У судах контролери не мають права відхиляти докази платників податку
У листі від 03.04.2015 р. № 7085/6/99-99-19-03-01-15 фахівці ДФСУ роз’яснили, що податківці не можуть відхиляти в судах як не належні докази документи, надані платниками податку. Право відхиляти доказ у справі належить лише судді, який розглядає справу.
Окрім того, податківці зауважили, що контролюючі органи для інформаційно-аналітичного забезпечення своєї діяльності використовують інформацію, яка надійшла за результатами податкового контролю. Така інформація не може бути виключена з баз даних, якщо дії щодо здійснення податкового контролю не визнані протиправними у встановленому порядку.
У судах контролери не мають права відхиляти докази платників податку
У листі від 03.04.2015 р. № 7085/6/99-99-19-03-01-15 фахівці ДФСУ роз’яснили, що податківці не можуть відхиляти в судах як не належні докази документи, надані платниками податку. Право відхиляти доказ у справі належить лише судді, який розглядає справу.
Окрім того, податківці зауважили, що контролюючі органи для інформаційно-аналітичного забезпечення своєї діяльності використовують інформацію, яка надійшла за результатами податкового контролю. Така інформація не може бути виключена з баз даних, якщо дії щодо здійснення податкового контролю не визнані протиправними у встановленому порядку.
Розрахунки за відстроченим платежем повинні проводитись через РРО
Розрахункові операції у разі проведення розрахунків за попередню (авансову) оплату за товар (послугу) проводяться через реєстратор розрахункових операцій (далі – РРО) з зазначенням у касовому чеку «передоплата товарів» або у разі проведення розрахунків за відстроченим платежем повинні проводитись через РРО з використанням режиму попереднього програмування «погашення кредиту».
Остаточний розрахунок готівкою за відстроченим платежем має бути проведений через РРО з використанням режиму попереднього програмування найменування, цін товарів (послуг) та обліку їх кількості.
Крім того, реєстрація видачі коштів у разі повернення товару (відмови від послуги, прийняття цінностей під заставу, виплати виграшів у державні лотереї та інших випадках) або скасування помилково проведеної через РРО суми розрахунку здійснюється шляхом реєстрації від’ємної суми.
Якщо алгоритм роботи РРО не забезпечує окремого накопичення у фіскальній пам’яті від’ємних сум розрахунків, то дозволяється реєструвати видачу коштів (скасування помилкової суми) за допомогою операції «службова видача».
Більш детально з цим роз’ясненням можна ознайомитися на офіційному веб-порталі Державної фіскальної служби України у Загальнодоступному інформаційно-довідковому ресурсі (категорія 109.02).
Період застосування податкового компромісу можуть продовжити
Народні депутати можуть дати підприємцям ще один шанс піти на податковий компроміс. При цьому бізнесменів убезпечать від кримінальної відповідальності.
У Верховній Раді зареєстровано законопроект «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо уточнення порядку застосування податкового компромісу» (№2593), яким пропонується час, упродовж якого підприємці зможуть піти на мирову з податковими органами, подовжити до 1 червня. Відповідно ж до чинного законодавства він завершився 16 квітня.
Як відзначають народні обранці, компроміс не виправдав покладених на нього сподівань. «Рядовий підприємець боїться, що на компромісі все не закінчиться, його притягнуть до кримінальної відповідальності за іншими статтями або ж нарахують більшу суму боргу», — зазначають народні обранці в пояснювальній записці до проекту.
Для того щоб воротії не боялися притягнення до кримінальної відповідальності, парламентарі пропонують передбачити, що після досягнення компромісу до порушника не може бути застосована не лише ст.212 Кримінального кодексу («Ухилення від сплати податків»), але й ст.366, яка передбачає відповідальність за службове підроблення.
Крім цього, передбачається, що платник податків, якому під час підготовки компромісу будуть нараховані додаткові виплати, зможе вільно оскаржити такі дії в суді. Наразі ж таке його рішення означає відмову від компромісу.
Суд арештував двох посадовців фіскальної служби, підозрюваних у хабарництві
Печерський районний суд Києва на два місяці заарештував двох співробітників Державної фіскальної служби, підозрюваних у хабарництві, повідомляє прокуратура Київської області.
За повідомленням, згідно з вимогами Кримінального процесуального кодексу України, посадовцям встановили розмір застави в сумі 365 тисяч гривень для кожного.
Як заявили в прокуратурі, чиновники вимагали у підприємця хабар за безперешкодне відправлення пиломатеріалів на експорт в розмірі 5 тисяч гривень за кожен контейнер. Посадовців затримали при черговому отриманні коштів в розмірі 43 тисячі гривень.
Минулого місяця Кабінет міністрів України за результатами службової перевірки керівництва Державної фіскальної служби звільнив першого заступника голови служби Володимира Хоменка і заступника голови Анатолія Макаренка.
Крім того, уряд прийняв відставку глави Державної фіскальної служби України Ігоря Білоуса, який заявив про рішення скласти повноваження.
24 лютого прем’єр-міністр Арсеній Яценюк ухвалив рішення про початок службового розслідування щодо діяльності вищих посадових осіб Державної фіскальної служби України. Саме керівництво відомства на час розслідування усунули від виконання обов’язків. Прем'єр пояснив своє рішення скаргами бізнесу на корупційні схеми у роботі відомства.
До послуг платників – цілодобовий сервіс «Пульс»
«Пульс» – це інтерактивний сервіс ДФС України, за допомогою якого приймаються звернення від платників податків з податкових та митних питань. Поскаржитися на неправомірні дії або бездіяльність працівників ДФС, оперативно вирішити суперечливі питання, які відносяться до компетенції відомства, можна за телефоном (044) 284-00-07. Лінія працює цілодобово.
Старовина книга залишилась на Харківщині
Спробу вивезти паперовий раритет до Росії через митний пост «Плетенівка», напередодні, попередили працівники Харківської митниці ДФС.
За словами правоохоронців, 38-річний уродженець Харківської області автомобілем «Опель Кадет» разом з пасажиркою прямували до сусідньої держави «зеленим» коридором. Під час письмового та усного декларування водій заявив, що нічого окрім особистих речей у машині немає. Проте, чоловік помітно нервував чим і привернув до себе надмірну увагу працівників митного поста.
Аби перевірити підозрілу поведінку водія, автомобіль було вирішено перевезти на «червону» смугу для більш детальної перевірки. На задньому сидінні була виявлена дорожня сумка, в якій серед особистих речей знаходився восьмий том «Полного собранія сочіненій В.Г.Белінскаго» видавництва С.-Петербург, 1907 рік. За словами водія, старовина книга належить йому.
Товари з ознаками старовини є обмеженими до переміщення через митний кордон України відповідно до наказу Міністерства культури № 258 від 22.04.2002 підлягають обов’язковому декларуванню.
Наразі, паперовий скарб вилучено. Його вартість буде встановлена додатково. Складено протокол про порушення митних правил за ст.472 Митного Кодексу України.
|