Среда, 22.01.2025, 11:52

vburluk.pp.net - Официальный сайт пгт Великий Бурлук

Начало Регистрация Вход
Приветствую Вас, Неизвесный нам гость · RSS
Меню сайта
Категории каталога
Податкові новини [1962]
Наш опрос
Согласны ли вы с тем, что настоящий друг может быть только один?
Всего ответов: 61
 Каталог статей
Начало » Статьи » Вовчанська МДПІ » Податкові новини

Вовчанська ОДПІ інформує

Вовчанська ОДПІ ГУ Міндоходів у Харківській області доводить до відома відвідувачів інформацію режиму роботи Центрів обслуговування платників:

1,2,3,4  травня 2015 року – вихідні дні.

9, 10 та 11 травня 2015 року – вихідні дні.

Крім того, нагадуємо, що граничним терміном подання декларації платника єдиного податку за І квартал 2015 року  - є 12 травня 2015 року.

 

Щодо застосування РРО у платників податків ІІІ групи

Співробітниками Вовчанської ОДПІ, на чолі з першим заступником начальника інспекції Лідією Колєснік, спільно з фахівцями ГУ ДФС у Харківській області  та с залученням представників сервісних центрів з продажу та обслуговування РРО було проведено безкоштовний семінар на тему: «Застосування реєстраторів розрахункових операцій у платників податків ІІІ групи».

Головний державний інспектор-ревізор відділу контролю за проведенням розрахункових операцій та проведенням фактичних перевірок Олег Бойко поінформував присутніх, що з 1 січня 2015 року відповідно до Закону України від 28.12.14 №71-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо податкової реформи» розширилося коло осіб, зобов'язаних застосовувати у своїй діяльності касові апарати при роботі з готівкою.

Він також акцентував увагу на тому, що згідно з внесеними до Податкового кодексу змін, платники, які перебувають на спрощеній системі оподаткування обліку та звітності третьої групи, використовуючи готівкові розрахунки зобов'язані з 1 липня 2015 проводити їх через реєстратори розрахункових операцій.

Представники центрів продажу та сервісного обслуговування реєстраторів розрахункових операцій ознайомили присутніх з інформацією щодо реєстру реєстраторів розрахункових операцій, необхідності правильного налаштування таких пристроїв, про можливість дообладнання РРО уже були введені в дію до 01. 01. 2015 року та сучасні моделі РРО, які вже запрограмовані з урахуванням змін по нарахуванню акцизного податку.

У процесі проведення заходу відбувся конструктивний діалог з учасниками щодо проблем в застосуванні РРО та запобіганню можливих порушень з боку суб’єктів господарювання, які здійснюють готівкові розрахунки за товари чи послуги. Запитувачі отримали кваліфіковані та змістовні відповіді від фахівців та зразки друкованої продукції з питань застосування РРО.

 

Вкотре про деклараційну кампанію

Днями в приміщенні Вовчанської районної державної адміністрації відбулася зустріч з головами сільських рад району по питанням декларування доходів громадян за 2014 рік.

На заході відбулося обговорення тематики  «Декларування – 2015» та основні випадки подання громадянами податкової декларації  про майновий стан та доходи y 2015 році.

Перед присутніми виступив начальник Вовчанської ОДПІ ГУ Міндоходів у Харківській області Володимир Борисенко, який наголосив, що платники податку, які згідно з розділом VI Податкового кодексу зобов’язані подати декларацію до 1 травня 2015 року. Отже, граничний термін подання декларації за 2014 рік - є 30 квітня 2015 року.

Податкова декларація подається громадянами до податкової інспекції за місцем реєстрації.

Платники податків, які перебувають на тимчасово неконтрольованій території, можуть подати декларації до територіальних органів ДФС, які відповідно до наказу ДФС України № 256 переміщено в населені пункти, на території яких органи державної влади здійснюють повноваження  y повному обсязі.

Перелік територіальних органів, у яких змінено юридичні адреси та на які покладено виконання функціональних обов’язків, розміщено на веб-порталі ДФС України.

Також Володимир Володимирович наголосив на основних випадках подання податкової декларації, зокрема, він акцентував yвагy присутніх на тому, що обов’язок подання податкової декларації виникає у платника податку на доходи фізичних осіб у разі отримання ним протягом звітного року наступних видів доходів:

- доходів від особи, яка є податковим агентом – спадщина, подарунки, оренда майна фізичної особи, доходи від операцій з продажу  (обміну) рухомого та нерухомого майна тощо;

- окремих видів доходів, що не підлягають оподаткуванню при виплаті – суми заборгованості, за якими минув строк позовної давності та які перевищують суму, що становить 50% місячного прожиткового мінімуму, діючого для працездатної особи на 1 січня звітного податкового року; нецільова благодійна допомога понад установлену норму; додаткове благо у вигляді суми боргу платника податку, прощеного (анульованого) кредитором за його самостійним рішенням, не пов’язаним з процедурою банкрутства, до закінчення строку позовної давності, тощо;

- дохід від операцій з інвестиційними активами;

- іноземні доходи;

- якщо протягом такого податкового року оподатковувані доходи нараховувались (виплачувались, надавались) у формі заробітної плати, інших заохочувальних та компенсаційних виплат або інших виплат і винагород платнику податку у зв’язку з трудовими відносинами та цивільно-правовими договорами двома або більше податковими агентами і при цьому загальна річна сума таких оподатковуваних доходів перевищує 120 розмірів мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня звітного податкового року (у 2014 році – 146 160 грн.) (

Наприкінці заходу начальник інспекції наголосив, що задекларувати свій дохід – це обов’язок кожного громадянина!

Нові форми проведення перевірок

Більше року в Україні працює механізм проведення перевірок в електронному режимі. Що це за нововведення та для кого вони передбачені і як саме ними можна скористатися?

Що таке електронна податкова перевірка?

Дана форма перевірки передбачена п. 75.1.2 Податкового Кодексу України. Це - документальна невиїзна позапланова перевірка. Це не обов’язкова перевірка а свого роду аудит задля переконання самого бухгалтера у правильності ведення обліку і нарахуванні всіх податків. Така перевірка проводиться за бажанням платників податків але за умови що такий платник відноситься до категорії платників із незначним ступенем ризику . Проводиться перевірка один раз на три роки .

Хто зможе скористатися перевіркою в електронному вигляді?

Впровадження такої практики проведення дистанційних податкових перевірок здійснюватиметься поступово. Даним сервісом вже можуть скористатися підприємства та фізичні особи підприємці які обрали спрощену систему оподаткування, а також представники мікро-, малого та середнього бізнесу на загальній системі оподаткування (визначення даних категорій платників міститься в Господарському Кодексі), а з 1.01.2016 року право на електронну податкову перевірку отримають і інші платники податків.

Необхідна інформація для проведення податкової перевірки в електронному вигляді

Платник податків, який бажає пройти дистанційну перевірку, повинен повідомити про свій намір до органу фіскальної служби за місцем реєстрації Для цього він за 10 календарних днів до очікуваного початку проведення електронної перевірки подає заяву, із зазначенням наступної інформації:

загальні облікові дані платники податків;

періоди господарської діяльності, що підлягають перевірці, (платник податку може визначати їх сам в тому випадку, якщо за аналогічні періоди з таких самих питань не проводились документальні планові або позапланові перевірки);

застосовувана платником податків система оподаткування;

перелік податків, які будуть перевірені в ході електронної перевірки;

дані про ведення бухгалтерського обліку, зокрема, первинні документи в електронному вигляді;

документи, пов’язані з обчисленням і сплатою податків і зборів, у відповідному форматі;

спосіб надання документів (електронною поштою або на будь-якому носії).

Результат електронної перевірки

За результатами електронної перевірки складається довідка у двох примірниках, що підписується посадовими особами контролюючого органу, які проводили перевірку, та реєструється у контролюючому органі протягом трьох робочих днів з дня закінчення установленого для проведення перевірки строку. Довідка вручається (надсилається поштою) платнику податків або його уповноваженому представнику, який повинен ознайомитися з документом і підписати його або надати заперечення протягом 5 днів з моменту вручення (П. 86.4 ПКУ). Якщо ж платник податків не згоден з результатами перевірки, він має право направити свої зауваження разом з підписаним примірником довідки.

В цілому практика застосування таких електронних перевірок направлена на забезпечення спрощення життя підприємцям. Можливість надання звітності в електронному вигляді та проходження електронних документальних перевірок дозволить платникам податків витрачати менше часу на спілкування з перевіряючими, що сприятиме усуненню факторів корупційних проявів зі сторони працівників фіскальної служби.

 

Коли неподання податкової звітності впродовж року є підставою для припинення юрособи

Щодо вимог контролюючого органу про припинення юрособи у зв’язку з неподанням податкової звітності протягом року ВАСУ заявив, що за своїм характером це правопорушення є триваючим. І полягає воно в тому, що особа протягом року жодного разу не подає у встановлений законодавчо строк податкову та/або іншу фінансову звітність. Тобто таке правопорушення охоплює всі випадки невиконання обов’язку щодо подання звітності, якщо строк її подання припадає на відповідний рік.

Це правопорушення буде вчиненим лише у тому разі, коли особа протягом року не подає жодного разу звітність усіх видів, з усіх податків (зборів), якщо подання цієї звітності є обов’язком відповідної особи. Якщо ж протягом року особа принаймні один раз подасть відповідну звітність хоча б з одного виду податку, це правопорушення переривається. Але його перебіг розпочинається, якщо особа в подальшому знову припинить подавати необхідну звітність.

Саме з дня, наступного за граничним днем подання відповідної звітності, яку особа не подала вперше за наступний рік, розпочинається відлік річного строку, протягом якого особа не подає звітність, як підстави для припинення юрособи. Причому таке порушення триває як мінімум один рік із дня, наступного за останнім днем подання відповідної звітності, і закінчується в день подання належної звітності. А між цими подіями може минути більше часу, ніж один рік.

 

Пенсія по-новому: як нараховують пенсію підприємцям-фізособам

2 квітня парламент прийняв закон, яким змінив пенсійне забезпечення.

На питання щодо новведень відповіла заступник начальника ГУ Пенсійного фонду України в Харківській області Тетяна Піпченко, під час прямої лінії "СК".

- Який мінімальний та максимальний розмір пенсії встановлено в Україні?

– Максимальний розмір пенсії обмежено рівнем 10 прожиткових мінімумів для непрацездатних громадян. На сьогодні Законом України «Про Державний бюджет України на 2015 рік» встановлено прожитковій мінімум для непрацездатних громадян 949 гривень. Тож максимум становить у 2015 році 949 × 10 = 9 490 гривень.

- Як відбувається нарахування пенсії підприємцям-фізособам, які платять єдиний соціальний внесок у мінімальному розмірі? Чи впливає кількість сплачених податків на її розмір?

– У всіх однаковий порядок нарахування пенсії. Пенсія нараховується з урахуванням страхового стажу. Він береться залежно від сплати страхових внесків. Якщо підприємець робить відрахування за нормою єдиного соціального внеску, то цей період враховується до страхового стажу. Розмір пенсії в такому разі береться з тієї суми, з якої йде відрахування єдиного соціального внеску. Якщо внесок іде з мінімальної зарплати, відповідно, ми розраховуємо мінімальний розмір. Якщо ж внесок виплачується з більш високої заробітної плати, це нами буде враховано при розрахунку розміру пенсії. Ці умови для всіх однакові, незалежно від форми податку, який сплачує майбутній пенсіонер

 

Платники єдиного податку 3 групи подають декларацію за 1 квартал 2015 року за діючою формою

Вовчанська ОДПІ ГУ Міндоходів у Харківській області повідомляє: що згідно з абз.2 п.46.6 ст.46 Податкового кодексу України до визначення нових форм декларацій (розрахунків), які набирають чинності для складання звітності за податковий період, що настає за податковим періодом, у якому відбулося їх оприлюднення, є чинними форми декларацій (розрахунків), чинні до такого визначення.

З урахуванням зазначеної норми, звертаємо увагу фізичних осіб - платників єдиного податку 3 групи, що декларація за 1 квартал 2015 року подається за діючою формою, затвердженою наказом Міністерства фінансів України від 21 грудня 2011 року № 1688 (у редакції наказу Міністерства фінансів України від 07 листопада 2012 року № 1159,зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 28 листопада 2012 року за № 1998/22310).

У зв’язку із зміною з 01.01.2015 року розміру ставок єдиного податку для платників єдиного податку 3 групи, підприємці при заповненні декларації зазначають дохід, що оподатковується за ставкою 2 або 4 відс., у рядках, в яких передбачено відображення доходу за ставкою 3 або 5 відс. відповідно, аналогічно зазначається сума податку.

Крім того, нагадуємо, що граничним терміном подання декларації платника єдиного податку за І квартал 2015 року є 12 травня 2015 року. Граничний термін сплати податкових зобов’язань по єдиному податку за результатами І кварталу 2015 року – 20 травня 2015 року.

 

Як включати до податкової знижки з ПДФО оплату за навчання однією платіжкою?

Вовчанська ОДПІ ГУ Міндоходів у Харківській області повідомляє, що 9 квітня 2015 р. ДФСУ наказом від 06.04.2015 р. №247 затвердила Узагальнюючу податкову консультацію щодо включення до податкової знижки за звітний рік сум витрат, понесених у минулому році на оплату вартості навчання за місяці звітного року.

У консультації фахівці нагадали, що право на податкову знижку платник податку на доходи фізичних осіб (ПДФО) має на підставі ст. 166 Податкового кодексу України (далі — ПКУ). Для цього він має подати річну податкову декларацію, в якій відображаються конкретні суми податкової знижки. Декларація подається до 31 грудня включно наступного за звітним податкового року (п.п. 166.1.2 ПКУ). До податкової знижки за звітний календарний рік дозволено включати суми витрат, понесених платником податку за навчання протягом звітного податкового року. А відповідно до умов договору (контракту) про надання освітньої послуги (навчання) платником здійснюється оплата за місяці навчального року. Навчальний рік включає місяці календарного року, наступного за звітним. Тому, якщо навчання було оплачене одним платіжним документом (квитанцією), при включенні до податкової знижки за звітний рік слід ураховувати суму витрат (частину) в розрахунку за кожний повний або неповний місяць навчання протягом звітного податкового року. Решта суми, сплаченої за таким платіжним документом (квитанцією), може бути включена платником податку при реалізації права на податкову знижку в наступному році.

 

У минулому році отримано грошовий подарунок від тітки, чи необхідно його задекларувати?

Відповідно до п. 174.6 ст.174 Податкового кодексу України подарунки оподатковуються податком на доходи фізичних осіб за правилами, встановленими для майна, що успадковується. Відповідальність за сплату податку несе особа, яка отримала подарунок.

Нагадуємо, що спадщина та подарунки, оподатковуються за нульовою ставкою, якщо вони отримані від члена сім’ї першого ступеня споріднення (чоловік, дружина, батьки та діти) або ж отримані інвалідом І групи чи особою, яка має статус дитини-сироти або дитини, позбавленої батьківського піклування, чи дитиною-інвалідом. В іншому випадку ставка податку становить 5%.

Якщо ж спадщину чи подарунок отримує спадкоємець від спадкодавця-нерезидента або спадкоємець-нерезидент від спадкодавця-резидента, ставка податку буде становити 15 або 17%. Громадяни, які отримали спадщину чи подарунок, зобов’язані задекларувати такі доходи до 1 травня та до 1 серпня сплатити з таких доходів відповідну суму податку.

Втім не підлягають оподаткуванню подарунки, вартість яких не перевищує 50% однієї мінімальної зарплати, встановленої на 1 січня звітного періоду. У 2014 році ця сума дорівнювала 609 грн, оскільки розмір мінімальної зарплати на 01.01.2014 р. становив 1218 гривень.

 

Спадщина за нульовою ставкою – без військового збору

Об’єктом оподаткування військовим збором є, зокрема загальний місячний (річний) оподатковуваний дохід, до якого включається дохід у вигляді вартості успадкованого чи отриманого у дарунок майна у межах, що підлягає оподаткуванню.

При цьому з 13 березня 2015 року звільняються від оподаткування військовим збором доходи, що не включаються до загального оподатковуваного доходу фізичної особи та/або доходи, які оподатковуються податком на доходи фізичних осіб за нульовою ставкою податку.

Отже дохід у вигляді вартості успадкованого майна, який оподатковується податком на доходи фізичних осіб за нульовою ставкою, звільняється від оподаткування військовим збором.

Зазначена норма визначена Законом України від 02.03.2015 р. №211-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України».

Президент розширив повноваження Рахункової палати

Президент Украины подписал Закон "О внесении изменений в Закон Украины "О Счетной палате", который был принят Верховной Радой 7 апреля. Об этом сообщает пресс-служба главы государства.
Напомним, новая редакция закона "О Счетной палате" учитывает положения общепризнанных международных стандартов внешнего аудита государственных финансов (INTOSAI) и практику Европейского Союза.
В частности, устанавливается, что Счетная палата от имени Верховной Рады Украины осуществляет контроль за поступлением средств в госбюджет Украины и их использованием, а также соблюдением бюджетного законодательства. Счетная палата является государственным коллегиальным органом, наделена организационной, функциональной и финансовой независимостью, самостоятельно планирует свою деятельность.
Проектом определяется также состав и структура Счетной палаты, правовой статус ее членов и государственных служащих его аппарата, а также организация работы, порядок деятельности Счетной палаты и отношения с другими государственными органами.
Счетная палата будет состоять из 15 членов, срок полномочий которых составит девять лет без права назначения на новый срок. Предложенная предельная численность работников Счетной палаты составит 401 чел, из которых 386 – предельная численность аппарата Счетной палаты.

 

Верховна Рада України прийняла за основу проект Закону «Про державну службу»

Положення законопроекту № 2490 спрямовані на визначення принципів, правових та організаційних засад забезпечення державної служби, порядку вступу на державну службу, її проходження та припинення, правового статусу державних службовців, засад їх соціального і правового захисту шляхом прийняття нового первинного закону.
Водночас пропонується визнати таким, що втратив чинність, чинний Закон «Про державну службу» від 16 грудня 1993 року, а також внести зміни до деяких законодавчих актів.
Проект містить ряд принципових новел, головними серед яких є:

  • поділ посад державної служби на категорії А (вищий корпус державної служби),
  • Б (керівники підрозділів),
  • В (інші посади державної служби, не віднесені до категорій А та Б);
  • вимоги до політичної неупередженості державних службовців;
  • запровадження посади державного секретаря міністерства;
  • створення Комісії з питань вищого корпусу державної служби;
  • запровадження інституту наставництва державного службовця;
  • закріплення вимоги до рівня професійної компетентності особи, яка претендує на зайняття посади державної служби;
  • норми про професійне навчання державного службовця, оплату його праці, преміювання та заохочення, а також дисциплінарну та матеріальну відповідальність.

Крім того, пропонується виключити із сфери дії закону, проект якого розглядається, значне коло осіб (зокрема, Президента України, членів Кабінету Міністрів України, перших заступників та заступників міністрів (крім заступників Міністра Кабінету Міністрів України), народних депутатів України та їх помічників-консультантів, суддів, працівників прокуратури, працівників державних органів, які виконують функції з обслуговування, суддів тощо).

 

Нове Положенням та нові функції Державної казначейської служби України

Урядом прийнято постанову Про затвердження Положення про Державну казначейську службу України, згідно з якою на Казначейство покладено виконання, зокрема, таких завдань:
1) здійснення бюджетного відшкодування податку на додану вартість;
2) відкриття, закриття та обслуговування рахунків у системі електронного адміністрування податків;
3) отримання від ДФС:
в електронному вигляді списків платників податків, які перебувають на податковому обліку; інформації про вжиті заходи щодо стягнення простроченої заборгованості; документів, необхідних для повернення платникам податків помилково та/або надміру сплачених сум грошових зобов’язань;
інформацію про податки і збори (обов’язкові платежі) та інші доходи бюджету, документи, необхідні для повернення коштів, помилково та/або надміру зарахованих до бюджету, з проведенням звірки надходжень до бюджету;
реєстри платників податків для відкриття, закриття рахунків та їх обслуговування у системі електронного адміністрування податків;
4) проведення в електронному вигляді звірки надходжень платежів, контроль за справлянням яких покладено на ДФС тощо.
Постанова набере чинності з дня її офіційного опублікування.
Довідково: на сьогодні діяльність Казначейства регулюється Положенням, затвердженим Указом Президента України від 13.04.2011 № 460/2011.

Подаємо звітність із трансфертного ціноутворення за 2014 рік

Хочемо нагадати платникам податку на прибуток і ПДВ, які здійснювали в 2014 році контрольовані операції, про те, що до 1 травня 2015 року їм потрібно подати до контролюючого органу Звіт про контрольовані операції за 2014 рік (останній день подання–30квітня).
Зазначимо, що чинна форма Звіту заповнюється платниками податків удруге і востаннє – за «старими» правилами ст. 39 Податкового кодексу (далі – ПК) у редакції до 1 січня 2015 року. Адже після цієї дати правила суттєво змінилися. За неподання (невчасне подання) Звіту нормою п. 120.3 ПК передбачено штраф у розмірі 121 800 грн., а за кожну контрольовану операцію, яку не задекларовано у Звіті, – штраф 5% від її суми. 
Для того щоб допомогти вам уникнути помилок під час заповнення Звіту, ми попросили відповісти на запитання, пов`язані з деякими нюансами його заповнення, Миколу Мішина, начальника відділу перевірок трансфертного ціноутворення Управління податкового та митного аудиту ДФС України. Питання було поставлене на консультаційній лінії, що проводилася 17 квітня 2015 року.

Чи включається сума сплачених (отриманих) штрафів до контрольованих операцій? 
Підприємство-постачальник згідно з договором постачання сплачує покупцеві – пов’язаній особі штрафи за прострочення поставок і за поставку неякісної продукції. Чи враховуються суми таких штрафів під час визначення вартісного критерію 50 млн грн. для контрольованої операції? Якщо так, то як при цьому заповнити Звіт про контрольовані операції? 
Ні, не враховуються. Пояснимо детальніше. 
Річ у тому, що відповідно до п. 39.2.1.Податкового кодексу в редакції, яка була чинною до 01.01.15 р., контрольованими операціями є тільки господарські операції з придбання (продажу) товарів (робіт, послуг), що здійснюються платниками податків із пов’язаними особами – нерезидентами, а також резидентами, визначеними Кодексом. 
Сума нарахованих і сплачених штрафів не є господарською операцією з придбання (продажу) товарів чи послуг. Відповідно, така операція не враховується під час визначення вартісного критерію для контрольованої операції, тому й не відображається у Звіті про контрольовані операції.

Чи вважається контрольованою операція з відступлення права вимоги? 
Підприємство А має заборгованість за отриманий товар перед підприємством Б. Підприємство Б здійснило перевідступлення права вимоги боргу підприємства А підприємству С. Відповідно до договору підприємство А перерахувало грошові кошти підприємству С. Чи вважається контрольованою операція з перерахування грошових коштів підприємством А підприємству С? 
Ні, не вважається. 
У наведеній ситуації контрольованою операцією для підприємства А буде операція з придбання товару в підприємства Б, а в підприємства Б – операція з продажу товару підприємству А. Операція з перерахування коштів підприємством А підприємству С за договором відступлення права вимоги не вважатиметься контрольованою операцією.

За яким курсом визначати обсяг операцій із нерезидентами, якщо частину товару придбано за попередньою оплатою? 
Згідно із зовнішньоекономічним контрактом підприємство має поставити нерезиденту 1 000 одиниць товару на суму 1 000 дол. Передоплата становить 50 %. Нерезидент перерахував передоплату в сумі 500 дол., курс НБУ – 8 грн./дол. Сума у грн. – 4 000 грн. (500 х 8). На дату поставки курс НБУ – 8,5 грн./дол. Згідно з МД вартість товару в грн. становила 8500 грн. (1000 х 8,5), а за даними бухобліку – 8 250 грн. (500 х 8 500 х 8,5). Як у такому випадку заповнити графи 5 і 6 у Звіті про контрольовані операції? 
Зауважимо, що з метою визначення загальної вартості операцій платники, які мають відносини з контрагентами-нерезидентами, ураховують офіційний курс НБУ, що діяв на дату здійснення операції, а в частині раніше отриманої (проведеної) оплати – курс, що діяв на дату її отримання (здійснення оплати) (див. запитання – відповідь № 24 Узагальнюючої податкової консультації, затвердженої наказом Міндоходів від 01.07.14 р. № 368). Аналогічні правила діють і при відображенні таких операцій у бухгалтерському обліку. 
Таким чином, оскільки загальна вартість у частині раніше отриманої (проведеної) оплати визначається за курсом, що діяв на дату отримання такої оплати, то в наведеній ситуації у графах 5 і 6 відображатиметься одна й та сама сума – 8 250 грн.

 

Відображення нестач у звітності бюджетних установ: роз’яснює Держказначейство

У разі передачі матеріальних цінностей на відповідальне зберігання право власності до зберігача не переходить.

Тому, в бухгалтерському обліку у поклажовдавця передані цінності продовжують обліковуватись у складі активів, а у зберігача - на позабалансовому рахунку 02 «Активи на відповідальному зберіганні».

Згідно з ст. 950 ПК за втрату (нестачу) або пошкодження речі, прийнятої на зберігання, зберігач відповідає на загальних підставах.

Збитки, завдані поклажодавцеві втратою (нестачею) або пошкодженням речівідшкодовуються зберігачем.

Нестачі встановлюються здебільшого в процесі інвентаризації. Виявлені при інвентаризації розходження між фактичною наявністю матеріальних цінностей з даними бухгалтерського обліку установи є лишками або нестачами.

У випадку, коли винні особи не встановлені, справи за такими нестачами знаходяться у слідчих органах, а суми списаних матеріальних цінностей обліковуються на позабалансовому субрахунку 072 «Невідшкодовані нестачі і втрати від псування цінностей» до моменту встановлення винних осіб або до висновків слідчих органів за цими справами.

Такі нестачі відображаються у формі № 15 «Звіт про недостачі та крадіжки грошових коштів і матеріальних цінностей» на початок звітного року у рядку 012 «справи знаходяться в слідчих органах (винні особи не встановлені)» та на кінець звітного року у рядку 082 «справи знаходяться в слідчих органах (винні особи не встановлені)».

Відповідні показники на початок та на кінець звітного року відображаються у рядку 62 «072 «Невідшкодовані нестачі і втрати від псування цінностей» розшифровки позабалансових рахунків форми № 1 «Баланс».

Таким чином, у «Звіті про недостачі та крадіжки грошових коштів і матеріальних цінностей» (формі № 15) зазначаються дані про нестачі активів, які є власністю установи та відображені в бухгалтерському обліку. Матеріальні цінності, які взяті на відповідальне зберігання, у разі виявлення їх нестачі, продовжують обліковуватися на позабалансовому рахунку 02 «Активи на відповідальному зберіганні» до повернення таких цінностей або відшкодування вартості у порядку, визначеному у договорі про відповідальне зберігання.

 

Студентів денної форми навчання звільнено від військової служби: підписано Закон

Президент України підписав Закон № 277-VIII, яким звільняються від військової служби за мобілізацією в особливий період студенти, аспіранти та докторанти денної форми навчання.
Документом вносяться зміни до статті 23 Закону "Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію" та пункту 1 частини восьмої статті 26 Закону "Про військовий обов`язок і військову службу".
Відповідно до ухвалених змін, військовослужбовці, які є студентами, аспірантами чи докторантами денної форми навчання та були призвані на військову службу за призовом під час мобілізації на особливий період, звільняються зі служби. Таким чином забезпечуються рівні умови щодо реалізації вищезазначеними громадянами права на освіту.
Водночас у документі зазначається, що такі особи можуть продовжувати військову службу за власним бажанням.
Зміни вступають в силу з дня, наступного за днем опублікування Закону.

 

Зміни у трансфертному ціноутворенні

Верховна Рада прийняла у першому читанні та за основу проект законопроект № 1861 "Про внесення змін до Податкового кодексу України (щодо трансферного ціноутворення)".
Законопроектом пропонується уточнити окремі норми щодо регулювання трансфертного ціноутворенні в Україні шляхом внесення змін та доповнень до Податкового кодексу України, зокрема:
- виключити норми, які застосовують правила трансферного ціноутворення при оподаткуванні податком на додану вартість;
- збільшити з 5 до 20 млн. грн. обсяг контрольованих операцій з одним контрагентом, при досягненні якого платники податків зобов`язані подавати звіт про такі контрольовані операції центральному органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, до 1 травня року, що настає за звітним;
- уточнити визначення пов`язаних осіб, а саме при визначенні критеріїв пов`язаності осіб збільшити з 20 до 50% частку володіння корпоративними правами кожної особи в наступній юридичній особі в ланцюгу ;
- законодавчо закріпити необхідність визначення переліку товарів, які мають біржове котирування Кабміном;
уточнити порядок взаємодії територіальних органів з центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику, у разі якщо такий територіальний орган виявив факти проведення платником контрольованих операцій, звіт про які не подано;
зменшити штраф за недекларування контрольованих операцій - з 5 до 1 % суми незадекларованих у звіті контрольованих операцій;
внести технічну правку щодо визначення рівня рентабельності контрольованих операцій в умовах трансферного ціноутворення, визначення звичайної ціни тощо.

 

Оновлено форму Декларації про максимальні роздрібні ціни на підакцизні товари

Затверджено нову форму Декларації про максимальні роздрібні ціни на підакцизні товари (продукцію) та Порядок складання та подання Декларації про максимальні роздрібні ціни на підакцизні товари (продукцію).

Зокрема, встановлено, що у Декларації повинні міститися відомості про встановлені виробником або імпортером максимальні роздрібні ціни на всі підакцизні товари (продукцію), що виробляються ним в Україні, або на всі підакцизні товари (продукцію), що імпортуються ним в Україну, і дата, з якої встановлюються максимальні роздрібні ціни.

У разі потреби у зміні будь-яких відомостей, що містяться у Декларації, поданій виробником або імпортером підакцизних товарів (продукції), виробник або імпортер повинен подати центральному органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику нову Декларацію. Зміна будь-яких відомостей, що містяться у Декларації, може здійснюватись не частіше 2 разів на місяць.

Декларація подається засобами електронного зв`язку в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації електронного підпису підзвітних осіб у порядку, визначеному законодавством, шляхом її направлення до контролюючого органу за основним місцем обліку декларанта для здійснення перевірки наявності та достовірності обов`язкових реквізитів.

Декларація подається виробником або імпортером підакцизних товарів (продукції) не пізніше закінчення останньої робочої години дня, в якому спливає граничний строк подання Декларації, - 10 та 25 числа місяця.

 

Оновлено форми деяких реєстраційних карток у сфері держреєстрації юросіб

Викладено у новій редакції форми реєстраційних карток, а саме:

форму реєстраційної картки на проведення держреєстрації юрособи, утвореної шляхом заснування нової юрособи;

форму реєстраційної картки на проведення держреєстрації юрособи, утвореної шляхом реорганізації діючої (діючих) юрособи (юросіб) у результаті злиття, поділу, виділу або перетворення;

форму реєстраційної картки про внесення змін до відомостей про юрособу, які містяться в ЄДР юросіб та ФОП;

форму реєстраційної картки про включення відомостей про юрособу.

Наказ Мін’юсту від 10.04.15 р. № 529/5 набуде чинності через 5 днів з дня офіційного опублікування. Готується до опублікування в „Офіційному віснику України" від 28.04.15 г. № 31.

 

Яку звітність маєте подавати ваше підприємство протягом року до органів статистики

Державна служба статистики запустила новий сервіс.
Ви маєте змогу отримати інформацію про те, які форми державних статистичних спостережень має подавати Ваше підприємство (організація, установа) упродовж поточного року до органів державної статистики. Для отримання переліку форм необхідно ввести ваш код ЄДРПОУ на сайті http://rsp.ukrstat.gov.ua/edrpou
Фінансову звітність на адресу органів державної статистики мають подавати усі респонденти-юридичні особи.
Склад і періодичність подання фінансової звітності визначаються Законом України від 16.07.99 р. № 996-XIV "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні" (зі змінами), постановою КМУ від 28.02.2000 р. № 419 "Про затвердження Порядку подання фінансової звітності" (зі змінами).

 

Новий звіт про використання води та порядок ведення держобліку водокористування

З метою упорядкування питань, пов`язаних з веденням державного обліку водокористування затверджено:
Порядок, який встановлює єдині правила ведення державного обліку водокористування, які є обов`язковими для фізичних та юридичних осіб, діяльність яких підлягає державному обліку водокористування (далі - водокористувачі);
форму звітності № 2ТП-водгосп (річна) "Звіт про використання води".
Зазначено, що державний облік водокористування ведеться з метою забезпечення складання державного водного кадастру за розділом "Водокористування", а також систематизації даних про забір та використання вод, скидання зворотних вод та забруднюючих речовин, наявність систем оборотного водопостачання та їх потужність, про діючі системи очищення стічних вод та їх ефективність.
Державний облік водокористування здійснюється шляхом подання водокористувачами звітів про використання води за формою № 2ТП-водгосп (річна) (далі - Звіт).
Звіти подаються до Держводагентства через спеціалізовані підприємства, установи та організації, що належать до сфери його управління, які є виконавцями робіт зі складання державного водного кадастру, за місцем здійснення водокористування.
Інформація, що міститься у Звіті, є первинними даними про водокористувача та його водогосподарську діяльність.
Звітним періодом є календарний рік. Водокористувачі не пізніше 1 лютого наступного за звітним року подають Звіти до організацій, що належать до сфери управління Держводагентства.
Водокористувачі, які здійснюють передачу води іншим водокористувачам та/або прийом зворотних (стічних) вод від інших водокористувачів, щороку до 1 лютого при поданні Звіту надають перелік таких водокористувачів з інформацією щодо об`ємів води, врахованих у договорах на водопостачання (поставку води) і водовідведення.
Визнано таким, що втратив чинність, наказ Держстату від 30.09.97 р. № 230 «Про затвердження форми державної статистичної звітності № 2-тп (водгосп)».

Наказ Мінекології від 16.03.15 р. № 78 та наказ Держстату від 23.03.15 р. № 79 набудуть чинності з дня опублікування. Готуються до опублікування у «Офіційному віснику України» від 30.04.15 р № 32.

 

Відповідальність за непроведення індексації

З 01.01.15 р. ст. 265 КЗпП установлено фінансову відповідальність за порушення законодавства про працю. Таким порушенням є несвоєчасна виплата працівникам заробітної плати, інших виплат, передбачених законодавством про працю, більш як за один місяць, а також виплата їх не в повному обсязі. Відповідальність визначено у вигляді штрафу у трикратному розмірі мінімальної заробітної плати, установленої законом на момент виявлення порушення. Тобто, якщо факт невиплати (несвоєчасної виплати/виплати не в повному обсязі) індексації зарплати працівника буде виявлено в період з 01.01.15 р. до 30.11.15 р., то штраф становитиме 3 654 грн., з 01.12.15 р. – 4 134 грн. Такі штрафи застосовує Держпраці у порядку, установленому КМУ. Сплата штрафу не звільняє від усунення порушень законодавства про працю. Фінансова відповідальність застосовується до підприємства.

На практиці багато підприємств не виплачують індексацію заробітної плати працівникам, намагаючись не витрачати «зайві» кошти. А працівники, уникаючи конфлікту з роботодавцем, терплять це. Проте працівник має право отримати таку індексацію після звільнення.

Тривалий час суди відмовляли в задоволенні позовних вимог щодо стягнення індексації заробітної плати, мотивуючи тим, що з таким позовом можна звернутися лише протягом трьох місяців із дня, коли працівник дізнався або повинен був дізнатися про порушення свого права. Позивачами часто цей строк не дотримувався з тих чи інших підстав.

Проте Конституційний суд у своєму рішенні від 15.10.13 р. у справі № 9-рп/2013 надав офіційне тлумачення норм ст. 233 КЗпП і зазначив таке. Строки звернення працівника до суду за вирішенням трудового спору є однією з гарантій забезпечення прав і свобод учасників трудових правовідносин. При розгляді в позовному провадженні трудового спору про стягнення належної працівникові заробітної плати положення ч. 2 ст. 233 КЗпП підлягають застосуванню у випадках пред’явлення вимог про стягнення будь-яких виплат, що входять до структури заробітної плати. Застосування цих положень не пов’язане з фактом нарахування чи ненарахування роботодавцем спірних виплат.

Отже, на підставі системного аналізу норм чинного законодавства Конституційний суд дійшов висновку, що працівник має право звернутися до суду з позовом про стягнення сум індексації заробітної плати та компенсації втрати частини заробітної плати у зв’язку з порушенням строків її виплати як складових належної працівнику заробітної плати без обмеження будь-яким строком, незалежно від того, чи були такі суми нараховані роботодавцем.

 

Як ДФС перевірятиме майнові декларації

Затверджено Порядок, який визначає механізм перевірки ДФС достовірності відомостей про доходи, нерухоме майно, транспортні засоби, засоби на рахунках у банках та інших фінансових установах, цінних паперах, внески до статутного (складеного) капіталу товариства, підприємства, організації, фінансові зобов`язання, зазначених у майновій декларації за минулий рік.
Загальний алгоритм проведення перевірки полягає в наступному:
1) отримання від держорганів, юридичних осіб публічного права копії декларації держслужбовців;
2) проведення перевірки достовірності зазначених у декларації відомостей;
3) направлення запитів до держорганів, юрособам публічного права, держпідприємствам, а також платникам податків для отримання документів (їх копій) та інформації про відомості, які повинні відображатися в декларації, для встановлення достовірності та повноти їх відображення;
4) отримання письмових пояснень та/або копій підтверджуючих документів у разі встановлення розбіжностей між відомостями, зазначеними у декларації, і наявною у ДФС податковою інформацією;
5) підготовка висновку про результати здійснення перевірки достовірності відомостей, зазначених у декларації про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру;
6) направлення письмового повідомлення спеціально уповноваженим суб`єктам у сфері протидії корупції, а також керівнику органу, в якому працює відповідний суб`єкт декларування, у разі встановлення за результатами перевірки недостовірності відомостей, зазначених у майновій декларації.

Банки зобов’язані оприлюднити річну фінансову звітність до 30 квітня

Відповідно до вимог ч.10 ст. 69 Закону "Про банки і банківську діяльність" банк зобов`язаний не пізніше 30 квітня наступного за звітним року оприлюднювати річну фінансову звітність та річну консолідовану фінансову звітність разом із аудиторським висновком, а також інформацію в обсязі, визначеному НБУ, про власників істотної участі у банку шляхом публікації в періодичних виданнях та/або поширення як окремих друкованих видань чи розміщення в мережі Інтернет.

Крім цього, банк зобов`язаний забезпечити проведення щорічної перевірки фінансової звітності, консолідованої фінансової звітності та іншої інформації щодо фінансово-господарської діяльності аудиторською фірмою відповідно до законодавства України, у тому числі нормативно-правових актів НБУ, норм і стандартів аудиту, затверджених Аудиторською палатою України згідно з міжнародними стандартами аудиту та етики.

Лист Департаменту банківського нагляду від 03.04.15 р. № 47-412/22595 вважати таким, що скасовано.

ФСС з ТВП має право проводити перевірки

ФСС з ТВП нагадує, що передбачено утворення Фонду соціального страхування України (далі - Фонд), реорганізувавши шляхом злиття ФСС з ТВП та ФСС з НВВ.
Фонд соціального страхування України має право:
- перевіряти достовірність відомостей, поданих роботодавцем для отримання коштів Фонду, дотримання порядку використання роботодавцем виділених йому коштів Фонду;
- зупиняти виплати з Фонду в разі відмови або перешкоджання з боку роботодавця у проведенні перевірки, виявлення фактів подання ним Фонду недостовірних відомостей або порушення порядку використання роботодавцем коштів Фонду;
- накладати і стягувати фінансові санкції та адміністративні штрафи, отримувати необхідні пояснення (у тому числі в письмовій формі) з питань, що виникають під час перевірки.
Проте до завершення заходів, пов`язаних з утворенням цього Фонду, виконання його функцій та завдань забезпечують відповідні виконавчі дирекції та їх робочі органи ФСС НВВ та ФСС з ТВП. Нормативно-правові та розпорядчі акти цих Фондів діють до затвердження відповідних рішень Фондом соціального страхування України.
Отже, на даний час залишається чинною постанова правління ФСС з ТВП "Про затвердження Інструкції про порядок проведення перевірок страхувальників по коштах Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності, прийняття рішень за їх результатами та процедуру оскарження" як така, що не суперечить нормам Закону "Про загальнообов`язкове державне соціальне страхування" в частині встановлення порядку проведення перевірок страхувальників по коштах ФСС з ТВП, порядок прийняття рішень за результатами перевірок та процедуру оскарження рішень за результатами перевірок. При цьому норми Закону від 18.01.01 р. № 2240 при прийнятті рішень за результатами перевірок не застосовуються.
Законом від 28.12.14 р. № 76 установлено, що перевірки підприємств, установ та організацій, ФОП контролюючими органами (крім ДФС та Держфінінспекції) здійснюються протягом січня - червня 2015 року виключно з дозволу КМУ або за заявкою суб`єкта господарювання щодо його перевірки.
Водночас, згідно з листами Мінсоцполітики від 30.03.15 р. № 4415/0/14-15/18 та Мінекономрозвитку від 19.03.15 р. № 4801-08/8711-03 вбачається, що строк дії постанови КМУ від 13.08.14 р. № 408 закінчився.
Враховуючи зазначене, в межах своїх повноважень органи ФСС з ТВП мають право на проведення перевірок. При цьому у разі виявлення порушень, допущених за період до 01.01.15 р., рекомендуємо вимагати від керівників та інших посадових осіб підприємств, установ і організацій, а також від фізосіб усунення виявлених фактів порушення законодавства про соціальне страхування шляхом відшкодування Фонду в повному обсязі неправомірно витрачених сум страхових коштів та/або вартості надання соціальних послуг.
У разі виявлення порушень, допущених за період після 01.01.15 р., фінансові санкції, передбачені вимогами Закону "Про загальнообов`язкове державне соціальне страхування"застосовуються в повному обсязі.

 

Якщо заборгованість із зарплати виплачується у квітні 2015 року

Компенсація громадянам втрати частини доходів у зв’язку з порушенням строків їх виплати провадиться у разі затримки виплати доходів на один і більше календарних місяців відповідно до Порядку, затвердженого постановою КМУ від 21.02.01 р. № 159. Сума компенсації обчислюється як добуток нарахованого, але не виплаченого грошового доходу за відповідний місяць (після утримання податків і обов’язкових платежів) і приросту індексу споживчих цін (далі – ІСЦ) у відсотках за період невиплати доходу. Дані щодо приросту ІСЦ за відповідні періоди при виплаті заборгованості у квітні 2015 року наведено в таблиці: «Індекси для визначення суми компенсації».
Приклад
У разі виплати у квітні 2015 року нарахованих за період із січня 2001 року по лютий 2015-го включно, але не виплачених своєчасно грошових доходів сума компенсації нараховується з урахуванням величини приросту ІСЦ за період невиплати доходу для кожного місяця окремо. Сума компенсації нараховується і виплачується у тому ж місяці, у якому здійснюється виплата заборгованості.
Якщо нараховані, але не виплачені грошові доходи за березень 2012 року у сумі 950 грн. і за вересень 2012 року у сумі 810 грн. виплачуються у квітні 2015-го, то:

  1. Приріст ІСЦ за період невиплати доходу за березень 2012 року, розрахований шляхом множення місячних ІСЦ (за даними Держстату), починаючи із квітня 2012 року і по березень 2015-го включно, становить 49,6 % (1,000 х 0,997 х 0,997 х 0,998 х 0,997 х 1,001 х 1,000 х 0,999 х 1,002 х 1,002 х 0,999 х 1,000 х 1,000 х 1,001 х 1,000 х 0,999 х 0,993 х 1,000 х 1,004 х 1,002 х 1,005 х 1,002 х 1,006 х 1,022 х 1,033 х 1,038 х 1,010 х 1,004 х 1,008 х 1,029 х 1,024 х 1,019 х 1,030 х 1,031 х 1,053 х 1,108 х 100 – 100); сума компенсації становить 471,20 грн. (950,00 грн. х 49,6 : 100);
  2. Приріст ІСЦ за період невиплати доходу за вересень 2012 року, розрахований шляхом множення місячних ІСЦ (за даними Держстату), починаючи із жовтня 2012 року і по березень 2015-го включно, становить 51,1 % (1,000 х 0,999 х 1,002 х 1,002 х 0,999 х 1,000 х 1,000 х 1,001 х 1,000 х 0,999 х 0,993 х 1,000 х 1,004 хх 1,002 х 1,005 х 1,002 х 1,006 х 1,022 х 1,033 х 1,038 х 1,010 х 1,004 х 1,008 х 1,029 х 1,024 х 1,019 х 1,030 х 1,031 х 1,053 х 1,108 х 100 – 100); сума компенсації становить 413,91 грн. (810,00 грн. х 51,1 : 100).

Загальна сума компенсації становить 885,11 грн. (471,20 грн. + 413,91 грн.).

 

Коли при розрахунках через Інтернет треба застосовувати РРО

Вовчанська ОДПІ ГУ Міндоходів у Харківській області роз’яснила два важливих моменти суб’єктам господарювання, які проводять розрахунки з покупцями за товари (послуги) через Інтернет.

Нагадаємо, у зв’язку зі змінами, унесеними з 1 січня 2015 року до Закону від 06.07.95 р. № 265/95-ВР (далі – Закон № 265), у таких суб’єктів господарювання виникли запитання: зокрема, який розрахунковий документ треба видати покупцеві та як видавати розрахунковий документ, якщо послуги також надаються через Інтернет.

Ось що відповіла ДФС на ці два запитання.

  1. Коли покупець «у реальному режимі» отримуватиме товари (послуги), оплачені через Інтернет, йому необхідно буде видати розрахунковий документ.

Представники інспекції нагадали, що суб’єкти господарювання повинні застосовувати РРО при проведенні розрахунків за товари (послуги) через Інтернет. Дотримуючись логіки листа, а також виходячи з визначення розрахункового документа і розрахункової операції у ст. 2 Закону № 265, таким розрахунковим документом є фіскальний чек РРО. Щоправда, у листі чітко не зазначено, у який момент має бути сформовано (роздруковано) чек: у момент надходження оплати чи в момент передачі покупцеві товарів (надання послуг). На наш погляд, чек має бути сформовано (роздруковано) в момент передачі товарів (надання послуг).

  1. РРО не застосовується, коли самі послуги надаються також через Інтернет і розрахунки проводяться за допомогою платіжних карт Visa і MasterCard.

Це можуть бути лише інформаційно-консультаційні послуги. Також дозволено не застосовувати РРО в разі надання комп’ютерних програм через Інтернет. На думку фіскальної служби, у цьому випадку визначити місце проведення розрахунків неможливо, а отже, РРО не застосовується.

Категория: Податкові новини | Добавил: Volchanckaya_MGNI (28.04.2015)
Просмотров: 506 | Рейтинг: 0.0 |

Всего комментариев: 0
Добавлять комментарии могут только зарегистрированные пользователи.
[ Регистрация | Вход ]
Конструктор сайтов - uCoz
Форма входа
Поиск по каталогу
Друзья сайта
Статистика