Спрощення умов ведення бізнесу
З 05.04.2015 р. набрали чинності (крім деяких норм) зміни щодо спрощення умов ведення бізнесу (дерегуляція), внесені до Кодексу законів про працю України, Житлового кодексу Української РСР, Кодексу України про адміністративні правопорушення, Земельного кодексу України тощо.
Удосконалено інформаційну взаємодію між Єдиним державним реєстром юридичних осіб та фізичних осіб — підприємців та інформаційними системами органів державної влади, а також документами в електронній формі.
Спрощено процедуру переобладнання та перепланування жилих приміщень, зокрема скасовано вимоги щодо отримання громадянами дозволу виконавчого комітету рад на виконання робіт з переобладнання та перепланування.
Центральні органи влади позбавлено функцій погодження проектів будівництва об’єктів, які впливають або можуть впливати на стан атмосферного повітря, та контролю за дотриманням законодавства про рекламу.
Скасовано необхідність одержання дозвільних документів та повноваження органів влади щодо їх видачі.
Посилено адміністративну відповідальність за порушення законодавства, що регулює здійснення операцій з металобрухтом, посадовою особою суб’єкта господарювання, що здійснює такі операції.
Визнано таким, що втратить чинність з 20.09.2015 р., Закон України від 19.06.2012 р. № 4970-VI (щодо поетапного збільшення вмісту біоетанолу в бензинах моторних, що виробляються та/або реалізуються на території України).
Продаж у кіосках, з лотків та розносок газет, журналів та інших видань – без РРО
Відповідно до п.10 ст.9 Закону України від 6 липня 1995 року № 265/95- ВР «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» із змінами та доповненнями суб’єкти господарювання мають право не застосовувати реєстратори розрахункових операцій та розрахункові книжки при продажу у кіосках, з лотків та розносок газет, журналів та інших видань, листівок, конвертів, знаків поштової оплати. Ця норма закону застосовується за умови, якщо питома вага такої продукції становить понад 50 відсотків загального товарообігу при відсутності продажу алкогольних напоїв та підакцизних непродовольчих товарів.
До уваги фізичних осіб – підприємців - платників єдиного податку третьої групи!
Згідно із абз.2 п.46.6 ст.46 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року №2755-VI із змінами та доповненнями до визначення нових форм декларацій (розрахунків), які набирають чинності для складання звітності за податковий період, що настає за податковим періодом, у якому відбулося їх оприлюднення, є чинними форми декларацій (розрахунків), чинні до такого визначення.
З урахуванням зазначеної норми, звертаємо увагу фізичних осіб - платників єдиного податку 3 групи, що декларація за 1 квартал 2015 року подається за діючою формою, затвердженої наказом Міністерства фінансів України від 21 грудня 2011 року № 1688 (у редакції наказу Міністерства фінансів України від 07 листопада 2012 року № 1159, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 28 листопада 2012 року за № 1998/22310).
У зв’язку із зміною з 01.01.2015 року розміру ставок єдиного податку для платників спрощеної системи 3 групи, підприємці при заповненні декларації зазначають дохід, що оподатковується за ставкою 2 або 4 відс., у рядках, в яких передбачено відображення доходу за ставкою 3 або 5 відс. відповідно, аналогічно зазначається сума податку.
Крім того, нагадуємо, що граничним терміном подання декларації платника єдиного податку за І квартал 2015 року є 12 травня 2015 року. Граничний термін сплати податкових зобов’язань по єдиному податку за результатами І кварталу 2015 року – 20 травня 2015 року.
«Чистки» в нормативці щодо припинення підприємницької діяльності переселенців
Визнано такою, що втратила чинність, постанову КМУ «Про порядок припинення підприємницької діяльності та незалежної професійної діяльності особами, які переселилися з тимчасово окупованої території, за їх рішенням» від 16.10.2014 № 541.
Нагадаємо, що її було прийнято відповідно до частини шостої статті 7 Закону України «Про забезпечення прав і свобод громадян та правовий режим на тимчасово окупованій території України» від 15.04.2014 № 1207-VII. За цією ж нормою припинення підприємницької діяльності та «самозайнятої» діяльності осіб-переселенців, здійснювалося за заявницьким принципом та спрощеною процедурою за місцем перебування особи у порядку, встановленому урядом. Причому Кабмін передбачив можливість припиняти свою діяльність таким особам виключно за місцем їх перебування, зареєстрованим відповідно до законодавства.
Але вже впродовж 2014 року було прийнято Закон України «Про забезпечення прав і свобод внутрішньо переміщених осіб» від 20.10.2014 № 1706-VII, який скасував наведену вище норму та дещо інакше врегулював визначене нею питання.
Так, сьогодні припинення самозайнятості внутрішньо переміщеної особи здійснюється за її заявою та спрощеною процедурою за місцем фактичного проживання такої особи у відповідному територіальному органі ДМС, на підставі довідки про взяття на облік із відміткою про реєстрацію.
Відображення в ф. 1-ДФ суми оподатковуваного доходу від незареєстрованої діяльності ФОП
Відповідно до пункту 177.6 Податкового кодексу України (ПК) у разі, якщо фізична особа — підприємець отримує інші доходи, ніж від провадження підприємницької діяльності, у межах обраних ним видів такої діяльності, такі доходи оподатковуються за загальними правилами, встановленими ПК для платників податку — фізичних осіб.
Так, при виплаті доходу податковий агент відповідно до підпункту 168.1.1 ПК зобов’язаний утримати податок на доходи фізичних осіб із суми виплаченого доходу, використовуючи ставку податку, визначену в статті 167 ПК.
Згідно із Довідником ознак доходів, наведених у додатку до Порядку заповнення та подання податковими агентами Податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь фізичних осіб, і сум утриманого з них податку, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 13.01.2015 № 4, сума винагород та інших виплат, нарахованих (виплачених) платнику податку відповідно до умов цивільно-правового договору відображається у податковому розрахунку за ф. 1-ДФ під ознакою доходу «102».
Разом з тим, відповідно до пункту 177.8 ПК під час нарахування (виплати) фізичній особі — підприємцю доходу від здійснення нею підприємницької діяльності у межах обраних ним видів такої діяльності, якщо фізичною особою — підприємцем, яка отримує такий дохід, надано копію документа, що підтверджує її державну реєстрацію відповідно до закону як суб’єкта підприємницької діяльності, податкові агенти не утримують податок на доходи у джерела виплати.
При цьому, сума винагород та інших виплат, нарахованих (виплачених) на користь таких фізичних осіб — підприємців, відображається у податковому розрахунку за ф. 1ДФ під ознакою доходу «157». Це правило не застосовується в разі нарахування (виплати) доходу за виконання певної роботи та/або надання послуги згідно з цивільно-правовим договором, коли буде встановлено, що відносини за таким договором фактично є трудовими, а сторони договору можуть бути прирівняні до працівника чи роботодавця відповідно до підпунктів 14.1.195 та 14.1.222 ПК.
Отже, сума оподатковуваного доходу, виплачена фізичній особі — підприємцю, отримана від виду діяльності, який не зазначено у документі, що підтверджує її державну реєстрацію, відображається в податковому розрахунку за ф. 1-ДФ під ознакою доходу «157».
Нюанси сплати адмінзбору за держреєстрацію прав на нерухомість
Укрдержреєстр проінформував про те, що з 05.04.2015 розмір плати за проведення держреєстрації прав на нерухомість (адміністративного збору) визначається у процентному співвідношенні до мінімальної зарплати та диференціюється залежно від:
- площі об’єкта нерухомого майна;
- права, заявленого до реєстрації;
- особи заявника (фізособа чи юрособа).
Сплачені суми адмінзбору зараховуються на рахунки за кодом класифікації доходів бюджету 22012600 «Адміністративний збір за державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно». Вони розміщені на офіційному сайті Укрдержреєстру в підрозділі «Реквізити рахунків для зарахування коштів за державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень (адміністративний збір) (ККДБ 22012600)» розділу «Державна реєстрація речових прав на нерухоме майно».
При сплаті заявником за проведення держреєстрації прав держмита у розмірі, меншому ніж установлений розмір адмінзбору, він додатково надає платіжний документ на підтвердження сплати недостатніх сум.
За відмови у держреєстрації прав та їх обтяжень адмінзбір не повертається, хоча плата за надання витягу з Державного реєстру речових прав підлягає поверненню. У разі відкликання заяви — повертаються всі сплачені заявником грошові суми.
Перевіряє ж наявність документа про сплату адмінзбору та/або про сплату за витяг, відповідність розмірів унесеної плати законодавству орган, що приймає документи.
Единщик без РРО, но с КУРО
С 1 июля 2015 года единщики третьей группы (а с 1 января 2016 года и единщики второй группы) при осуществлении наличных расчетов обязаны применять РРО. Исключение сделано только для деятельности на рынках и продажи товаров мелкорозничной торговой сети через средства передвижной сети. Но в некоторых случаях предприниматели, применяя при наличных расчетах расчетные книжки и книги учета расчетных операций (КУРО), могут обойтись без РРО)
Расчеты в Интернете и РРО: когда можно не применять
При осуществлении расчетов за товары (услуги) субъекты хозяйствования обязаны применять РРО, в том числе в случае осуществления безналичных расчетов с использованием сети Интернет. При этом расчетные документы при продаже товаров (услуг) через сеть Интернет выдаются в случае их непосредственного предоставления потребителю.
В то же время, если не определено место расчетов, проведенных на основании счета в безналичной форме с помощью платежных карт Visa и MasterCard при оказании информационно-консультационных услуг, получении компьютерных и других программ с помощью сети Интернет, РРО не используется.
Надання послуг Центром обслуговування платників податків
У Центрі обслуговування платників Вовчанської ОДПІ ГУ Міндоходів у Харківській області надається комплекс адміністративних, консультаційних та інформаційних послуг. Платники без черги у зручний для них час подають податкову звітність, отримують ключі електронного цифрового підпису, одержують кваліфіковані консультації, адміністративні послуги.
Наразі, Центром обслуговування платників Вовчанської ОДПІ ГУ Міндоходів у Харківській області забезпечується надання усіх видів адміністративних послуг. Найбільше платники податків користувались адміністративними послугами з видачі картки платника податків та внесення до паспорта громадянина України даних про реєстраційний номер облікової картки платника податків. Не менш популярними залишаються послуги реєстрації книг обліку доходів та книги обліку доходів і витрат єдиного податку і реєстраторів розрахункових операцій та послуги щодо видачі довідок про відсутність заборгованості з платежів до бюджету, що контролюються органами ДФС Організацію діяльності Центрів обслуговування платників спрямовано на забезпечення ефективної роботи з надання адміністративних послуг та впровадження якісних сервісів в адмініструванні, зокрема у дистанційному обслуговуванні платників податків, що в подальшому сприятиме створенню максимально комфортних умов суб’єктам господарювання для виконання ними обов’язку зі сплати податків і зборів.
Ми намагаємось йти в ногу з часом, це підтверджує робота wi-fi в Центрах обслуговування платників. Адже сучасна людина не може обійтися без Інтернету і, подаючи звітність або прийшовши за довідкою до інспекції, може проглянути пошту, укласти договір з постачальниками.
В залі очікування забезпечено трансляцію актуальної інформації на «швидкоплинному рядку» та TV-моніторах.
У приміщенні Центру комп’ютер підключений до мережі Інтернет з завантаженим необхідним програмним забезпеченням, яке дозволяє здійснити повний цикл підготовки та відправки звітності. Організовано проведення тренінгів з платниками податків щодо подання звітності в електронному вигляді до Центрального порталу прийому звітності та надається допомога у відправці Договору про визнання електронних документів для юридичних та фізичних осіб.
З метою інформування платників про зміни в законодавстві в приміщенні Центру розповсюджується друкована продукція – листівки, брошури.
Також, у платників податків є можливість безкоштовно одержати сертифікат відкритих ключів для відправки звітності по електронній пошті до фіскального органу. Його можна придбати в за адресами м. Вовчанськ, вул. Гоголя, 53, т. (05741) 4-49-92 та смт. Великий Бурлук вул. Радянська,13 тел.(05752) 5 39 94, 5 46 97.
Оподаткування товарів, що надходять у міжнародних поштових та експрес-відправленнях на адресу фізичних осіб
Згідно з ч. 6 ст. 374 Митного кодексу України товари (крім підакцизних), сумарна фактурна вартість яких не перевищує еквівалент 150 євро, що переміщуються (пересилаються) на митну територію України на адресу одного одержувача в одній депеші від одного відправника у міжнародних поштових відправленнях, на адресу одного одержувача в одному вантажі експрес-перевізника від одного відправника у міжнародних експрес-відправленнях, підлягають усному декларуванню на підставі товаросупровідних документів та не є об’єктами оподаткування митними платежами.
Товари (крім підакцизних), що переміщуються (пересилаються) у міжнародних поштових, міжнародних експрес-відправленнях, сумарна фактурна вартість яких перевищує еквівалент 150 євро, але не перевищує еквівалент 10 000 євро, або переміщуються (пересилаються) без дотримання умов, передбачених ч. 5 ст. 374 Митного кодексу України, підлягають письмовому декларуванню в порядку, встановленому для громадян, та оподатковуються ввізним митом за ставкою 10%, додатковим імпортним збором за відповідними ставками згідно з ст. 4 Закону України від 28 грудня 2014 року № 73-VIII «Про заходи щодо стабілізації платіжного балансу України відповідно до статті XII Генеральної угоди з тарифів і торгівлі 1994 року», та податком на додану вартість за ставкою, встановленою Податковим кодексом України.
Базою оподаткування для таких товарів є частина їх сумарної фактурної вартості, що перевищує еквівалент 150 євро.
Товари (крім підакцизних), сумарна фактурна вартість яких перевищує еквівалент 10 000 євро, що пересилаються (переміщуються) на митну територію України в міжнародних поштових відправленнях, міжнародних експрес-відправленнях, підлягають декларуванню та митному оформленню з поданням митної декларації, передбаченої законодавством України для підприємств, а також дозволів (ліцензій), сертифікатів відповідності чи свідоцтв про визнання відповідності у випадках, установлених законодавством України для суб’єктів зовнішньоекономічної діяльності, та оподатковуються ввізним митом за повними ставками Митного тарифу України, особливими видами мита відповідно до ч. 1 ст. 275 Митного кодексу України та податком на додану вартість за ставкою, встановленою Податковим кодексом України.
Коли потрібно декларувати доходи від продажу власної сільгосппродукції
Як повідомили у Вовчанській ОДПІ ГУ Міндоходів у Харківській області, Податковим кодексом визначені випадки, коли обов’язок платника податку щодо подання податкової декларації вважається виконаним і податкова декларація не подається.
Зокрема, до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податку не включаються доходи, отримані від продажу власної сільськогосподарської продукції, що вирощена, відгодована, зібрана, виготовлена тощо, безпосередньо фізичною особою на земельних ділянках, розмір яких не перевищує 2 гектари.
Фахівці зауважують, що при продажі цієї сільгосппродукції, громадянину потрібно мати відповідну довідку про наявність у нього у власності земельних ділянок, на яких саме й було вирощено цю продукцію. Форма довідки про наявність у фізичної особи земельних ділянок (форма № 3ДФ) та Порядок її видачі затверджені наказом Міндоходів України від 17 січня 2014 року № 32.
Довідка про наявність у фізичної особи земельних ділянок безоплатно видається сільською, селищною або міською радою за місцем податкової адреси (місцем проживання) платника податку протягом 5 робочих днів з дня отримання відповідною радою письмової заяви про видачу такої довідки.
Ця Довідка дає можливість платнику податку на доходи фізичних осіб не включати доходи від продажу власної сільськогосподарської продукції до доходу, що оподатковується. У разі відсутності довідки, платнику податків необхідно задекларувати доходи, отримані від продажу сільськогосподарської продукції.
Разом з тим, якщо розмір земельних ділянок, наданих для ведення особистого селянського господарства, та/або земельні частки (паї) перевищує 2 гектари, дохід від продажу сільськогосподарської продукції підлягає оподаткуванню на загальних підставах.
Типові помилки при користуванні РРО
Під час проведення розрахункових операцій іноді виникають помилки, які можуть призвести до значних штрафів. Виправити помилки, допущені під час проведення розрахункових операцій, не завжди просто, але можливо. Вовчанська ОДПІ ГУ Міндоходів у Харківській області повідомляє, що якщо у фіскальному режимі РРО під час реалізації товарів було вибито чек, у якому неправильно зазначено кількість товару суб'єкту господарювання необхідно скасувати помилково проведену суму роздрукувавши ще один чек, у якому зазначається помилково вибита сума зі знаком «–», тобто у фіскальній пам'яті РРО реєструється від’ємна сума розрахунків або застосувати операцію «Службова видача» на суму вибитого чека скасувавши проведення помилкової суми через РРО. Після цього касир повинен роздрукувати чек із потрібною (виправленою) сумою та видати чек покупцеві. Фахівці Вовчанської ОДПІ ГУ Міндоходів у Харківській області звертає увагу на необхідності складання акта про скасування помилково проведеної через РРО суми (якщо сума операції перевищує 100 грн.). Форма акта може бути довільною, але містити інформацію про помилкову суму проведених розрахунків і реквізити помилково вибитого чека та дані про товар, який передбачалося продати.
Після складання акт або передається до центральної бухгалтерії, або прикріпляється до останньої сторінки КОРО (якщо в суб'єкта господарювання немає бухгалтерії). Строк зберігання такого акта – не менше трьох років
Скасування реєстрації касового апарату
Вовчанська ОДПІ ГУ Міндоходів у Харківській області нагадує, що перед скасуванням реєстрації РРО до територіального органу ДФС необхідно подати заяву про скасування реєстрації суб’єкт господарювання, довідку Центра обслуговування операторів про розпломбування РРО (крім випадків установлення невідповідності конструкції та програмного забезпечення РРО документації виробника) та повертає територіальному органу ДФС реєстраційне посвідчення. У заяві про скасування реєстрації зазначається спосіб отримання довідки про скасування реєстрації РРО за формою № 6-РРО: поштою або безпосередньо в територіальний орган ДФС
Возможны ли расчеты через РРО при продаже товара с отсрочкой платежа
По мнению специалистов Волчанской ОГНИ, расчетные операции в случае проведения расчетов за предварительную (авансовую) оплату за товар (услугу) проводятся через РРО с указанием в кассовом чеке «предоплата товаров» или, в случае проведения расчетов по отсроченному платежу, — должны проводиться через РРО с использованием режима предварительного программирования «погашение кредита».
Окончательный наличный расчет по отсроченному платежу должен быть проведен через РРО с использованием режима предварительного программирования наименования, цен товаров (услуг) и учета их количества.
Таким образом, несмотря на то, что нормы законодательства о РРО выписаны не совсем четко и понятно, благодаря разъяснениям контролеров, предприятие имеет право проводить через РРО операции с отсрочкой платежа (оплату частями).
Незабаром торгівля пивом здійснюватиметься за наявності ліцензії
Вовчанська ОДПІ ГУ Міндоходів у Харківській області повідомила, що торгівля столовим вином та пивом на сьогодні поки не потребує наявності ліцензії на роздрібну торгівлю алкогольними напоями.
Отримувати відповідну ліцензію чинне законодавство вимагає від суб’єктів господарювання всіх форм власності (зокрема, товаровиробників) лише при роздрібній торгівлі алкогольними напоями (крім столових вин), до яких пиво не належить.
Водночас ДФС звернула увагу на те, що Законом України «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо податкової реформи» від 28.12.2014 № 71-VIII унесено зміни до Закону України «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів» від 19.12.1995 № 481/95-ВР. Ці зміни прирівняли пиво до алкогольних напоїв і вони наберуть чинності з 01.07.2015.
Також окремо нагадуємо, що з 01.07.2015 для платників єдиного податку третьої групи та з 01.01.2016 для платників єдиного податку другої групи наберуть чинності зміни до Податкового кодексу України стосовно обов’язкового застосування ними реєстраторів розрахункових операцій. Водночас під цю вимогу не підпадуть платники, які здійснюють діяльність на ринках, та продаж товарів дрібно-роздрібної торговельної мережі через засоби пересувної мережі.
Чи можливо віднести автомат з продажу товарів (послуг) до РРО, якщо через нього здійснюється продаж товарів?
Вовчанська ОДПІ ГУ Міндоходів у Харківській області інформує, що відповідно до статті 2 Закону України від 06 липня 1995 року № 265/95-ВР «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» автомат з продажу товарів (послуг) - реєстратор розрахункових операцій, який в автоматичному режимі здійснює видачу (надання) за готівкові кошти або із застосуванням платіжних карток, жетонів тощо товарів (послуг) і забезпечує відповідний облік їх кількості та вартості та створює контрольну стрічку в електронному вигляді.
До засобів електронних автоматів, які реалізують фіскальні функції, належать такі їх складові частини: фіскальний блок; пристрій приймання готівкових коштів і видачі здачі (за необхідності); зчитувач платіжних карток (за необхідності); пристрій відображення фіскальної інформації.
Автомат повинен забезпечувати зчитування інформації з фіскальної пам'яті за допомогою сервісних технічних засобів у разі виходу з ладу інших складових частин фіскального блока.
Автомати з продажу дозованих товарів або їх дозуючі пристрої повинні бути включені до Державного реєстру засобів вимірювальної техніки, допущених до застосування в Україні, і мати відповідний сертифікат затвердження типу засобів вимірювальної техніки.
Вимоги щодо реалізації фіскальних функцій електронними автоматами визначено Рішенням Державної комісії з питань впровадження електронних систем від 27.06.2002 року № 13.
Відповідальність за несвоєчасну сплату ПДФО за наслідками річної декларації про майновий стан і доходи
Відповідно до п. 179.7 ст. 179 Податкового кодексу України фізична особа зобов’язана самостійно до 1 серпня року, що настає за звітним, сплатити суму податкового зобов’язання, зазначену в поданій нею податковій декларації.
Згідно з п. 126.1 ст. 126 Податкового кодексу України, якщо платник податків не сплачує узгоджену суму грошового зобов’язання та/або авансових внесків з податку на прибуток підприємств, рентної плати протягом визначених строків, такий платник податків притягується до відповідальності у вигляді штрафу у таких розмірах:
- при затримці до 30 календарних днів включно, наступних за останнім днем строку сплати суми грошового зобов’язання, — у розмірі 10% погашеної суми податкового боргу;
- при затримці більше 30 календарних днів, наступних за останнім днем строку сплати суми грошового зобов’язання, — у розмірі 20% погашеної суми податкового боргу.
Підпунктом 129.1.1 п. 129.1 ст. 129 Податкового кодексу України передбачено, що після закінчення встановлених строків погашення узгодженого грошового зобов’язання на суму податкового боргу нараховується пеня.
При нарахуванні суми грошового зобов’язання контролюючими органами нарахування пені розпочинається від першого робочого дня, наступного за останнім днем граничного строку сплати грошового зобов’язання, визначеного у податковому повідомленні-рішенні згідно з Податковим кодексом України.
Пеня, визначена п.п. 129.1.1 п. 129.1 ст. 129 Податкового кодексу України, нараховується на суму податкового боргу (включаючи суму штрафних санкцій за їх наявності та без урахування суми пені) із розрахунку 120% річних облікової ставки Національного банку України, діючої на день виникнення такого податкового боргу або на день його (його частини) погашення, залежно від того, яка з величин таких ставок є більшою, за кожний календарний день прострочення у його сплаті.
Терміни розрахунків за експортно-імпортними операціями у сфері ЗЕД
Згідно зі ст. 1. Закону України від 23 вересня 1994 року № 185/94-ВР «Про порядок здійснення розрахунків в іноземній валюті» зі змінами та доповненнями (далі — Закон № 185) виручка резидентів у іноземній валюті підлягає зарахуванню на їх валютні рахунки в уповноважених банках у строки виплати заборгованостей, зазначені в контрактах, але не пізніше 180 календарних днів з дати митного оформлення (виписки вивізної вантажної митної декларації) продукції, що експортується, а в разі експорту робіт (послуг), прав інтелектуальної власності – з моменту підписання акта або іншого документа, що засвідчує виконання робіт, надання послуг, експорт прав інтелектуальної власності. Перевищення зазначеного строку потребує висновку центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері економічного розвитку.
Імпортні операції резидентів, які здійснюються на умовах відстрочення поставки, в разі, коли таке відстрочення перевищує 180 календарних днів з моменту здійснення авансового платежу або виставлення векселя на користь постачальника продукції (робіт, послуг), що імпортується, потребують висновку центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері економічного розвитку (ст. 2 Закону № 185).
Разом з тим, відповідно до змін, внесених Законом України від 06 листопада 2012 року № 5480-VI «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо розширення інструментів впливу на грошово-кредитний ринок» до Закону № 185, які набрали чинності з 17.11.2012, Національний банк України має право запроваджувати на строк до шести місяців інші строки розрахунків, ніж ті, що визначені ч. 1 ст. 1 та ст. 2 Закону № 185.
Зокрема, п. 1 постанови Правління Національного банку України від 03 березня 2015 року № 160 «Про врегулювання ситуації на грошово-кредитному та валютному ринках України» (далі — постанова № 160) встановлено, що розрахунки за операціями з експорту та імпорту товарів, передбачені в ст. 1 та ст. 2 Закону № 185, здійснюються у строк, що не перевищує 90 календарних днів.
Постанова набрала чинності з 04 березня 2015 року та діє до 03 червня 2015 року включно (п. 9 постанови № 160).
З урахуванням викладеного, починаючи з 04.03.2015 на період до трьох місяців розрахунки за операціями з експорту та імпорту товарів (робіт, послуг), передбачені в ст. 1 та ст. 2 Закону № 185, здійснюються у строк, що не перевищує 90 календарних днів
Застосування пільги платника земельного податку
Фахівці Вовчанської ОДПІ ГУ Міндоходів у Харківській області відповідають, чи має право на застосування пільги платник земельного податку , якщо рішення про її надання прийнято органом місцевого самоврядування у поточному році. Отже, Законом України від 28 грудня 2014 року № 71-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо податкової реформи», який набрав чинності з 01.01.2015, внесено зміни до Податкового кодексу України (далі – ПКУ), зокрема, плату за землю віднесено до місцевих податків та включено до складу податку на майно.
Відповідно до п. 12.3 ст. 12 ПКУ сільські, селищні, міські ради в межах своїх повноважень приймають рішення про встановлення місцевих податків та зборів.
Органи місцевого самоврядування до 25 грудня року, що передує звітному, подають відповідному контролюючому органу за місцезнаходженням земельної ділянки рішення щодо ставок земельного податку та наданих пільг зі сплати земельного податку юридичним та/або фізичним особам.
Відповідно до п. 30.1 ст. 30 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VI зі змінами та доповненнями (далі – ПКУ) податкова пільга – передбачене податковим та митним законодавством звільнення платника податків від обов’язку щодо нарахування та сплати податку та збору, сплата ним податку та збору в меншому розмірі за наявності підстав, визначених п. 30.2 ст. 30 ПКУ.
Платник податків вправі використовувати податкову пільгу з моменту виникнення відповідних підстав для її застосування і протягом усього строку її дії (п. 30 ст. 30 ПКУ).
Згідно з п. 284.1 ст. 284 ПКУ органи місцевого самоврядування встановлюють ставки плати за землю та пільги щодо земельного податку, що сплачується на відповідній території. Якщо право на пільгу у платника виникає протягом року, то він звільняється від сплати податку починаючи з місяця, що настає за місяцем, у якому виникло це право. У разі втрати права на пільгу протягом року податок сплачується починаючи з місяця, що настає за місяцем, у якому втрачено це право (п. 284.2 ст. 284 ПКУ).
Отже, якщо рішення про надання пільги щодо земельного податку прийнято органом місцевого самоврядування у поточному році, то платник податку звільняється від сплати земельного податку починаючи з місяця, що настає за місяцем, у якому виникло це право.
Реєстрація платника єдиного податку у ФОП – платників ІІІ або V груп, які перебували на обліку до 01.01.2015 р.
Спеціалісти Вовчанської ОДПІ ГУ Міндоходів у Харківській області роз’яснюють, чи зберігається реєстрація платника ЄП у ФОП – платників ЄП третьої або п’ятої груп, які перебували на обліку в органах ДФС до 01.01.2015. Отже, відповідно до п. 4 підрозд. 8 розд. XIX. «Прикінцеві положення» Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VI із змінами та доповненнями (далі – ПКУ) фізичні особи – підприємці – платники єдиного податку третьої та п’ятої груп, які перебували на обліку в контролюючих органах до 1 січня 2015 року, з 1 січня 2015 року вважаються платниками єдиного податку третьої групи відповідно до норм гл. 1 розд. XIV ПКУ.
Згідно з п. 293.3 ст. 293 ПКУ відсоткова ставка єдиного податку для платників третьої групи встановлюється у розмірі:
1) 2 відсотки доходу - у разі сплати податку на додану вартість згідно з ПКУ;
2) 4 відсотки доходу - у разі включення податку на додану вартість до складу єдиного податку.
Для фізичних осіб - підприємців, які здійснюють діяльність з виробництва, постачання, продажу (реалізації) ювелірних та побутових виробів з дорогоцінних металів, дорогоцінного каміння, дорогоцінного каміння органогенного утворення та напівдорогоцінного каміння, ставка єдиного податку встановлюється у розмірі, визначеному п.п 2 п. 293.3 ст. 293 ПКУ.
Исключение ошибочной и ввод правильной информации в расчете 1-ДФ
Волчанская ОГПИ ответила на вопрос, заполняется ли итоговая строка по графам 3а, 3, 4а и 4 в случае представления уточняющего налогового расчета по ф. № 1-ДФ и заполнения строк на удаление и ввод.
Налоговики напомнили, что для изъятия одной ошибочной строки из ранее введенной информации нужно повторить все графы такой строки и в графе 9 указать «1» — на исключение строки.
Для ввода новой или пропущенной строки нужно полностью заполнить все ее графы и в графе 9 указать «0» — на ввод строки.
Для замены одной ошибочной строки необходимо исключить ошибочную информацию и ввести правильную, то есть полностью заполнить две строки, одна из которых исключает ранее внесенную информацию, а вторая — вносит правильную. В таком случае в первой строке в графе 9 указывается «1» — строка на исключение, а во второй «0» — строка на ввод.
Вместе с тем, в последней строке раздела I указываются общие суммы начисленного дохода по графе 3а, выплаченного дохода по графе 3, начисленного налога по графе 4а, перечисленного налога по графе 4.
Следовательно, в случае представления уточняющего расчета по ф. № 1-ДФ и заполнения строк изъятия одной ошибочной строки из ранее введенной информации и ввода новой или пропущенной строки, итоговая строка по графам 3а, 3, 4а и 4 не заполняется.
При обміні валюти необхідно застосовувати РРО
Відповідно до законодавчих нововведень РРО мають застосовуватись при здійсненні операцій з купівлі-продажу іноземної валюти, а також операцій комерційних агентів банків з приймання готівки для подальшого її переказу, в тому числі із застосуванням ПТКС (з обов’язковим дотриманням вимог статті 3 цього Закону). Тобто, з 1 січня 2015 року при використанні суб’єктами господарювання ПТКС повинні забезпечити видачу покупцеві розрахункового документу встановленої форми (фіскального чеку).
Це передбачено пунктом 2 статті 9 Закону № 265, який після внесених у грудні минулого року змін викладено у такій редакції: « при виконанні усіх банківських послуг, крім операцій з купівлі-продажу іноземної валюти, та операцій комерційних агентів банків з приймання готівки для подальшого її переказу».
Нагадуємо, що Законом України від 28 грудня 2014 року №71-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо податкової реформи» внесено зміни до Податкового кодексу України і, зокрема, Закону України від 06 липня 1995 року №265/95-ВР «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг».
Відображення у фіскальному чеку окремо акцизного податку
У зв’язку зі змінами до Податкового кодексу України, які набрали чинності з 01.01. 2015 необхідно у фіскальному касовому чеку окремо відображати акцизний податок (5%). Отже, вимогами щодо реалізації фіскальних функцій реєстраторами розрахункових операцій для різних сфер застосування, затвердженими постановою Кабінету Міністрів України від 18 лютого 2002 року № 199, визначено формат та розрядність даних, що зберігається у фіскальній пам’яті реєстратора розрахункових операцій, у якому передбачено відображення не менше 6 груп з оподаткування товарів (послуг).
Враховуючи п.п. 3.5 п. 3 Положення про форму та зміст розрахункових документів, затвердженого наказом ДПА України від 01.12.2000 року № 614, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 05.02.2001 року за № 105/5296, рядок 9 розрахункового документа (назва податку, літерне позначення ставки податку, ставка податку у відсотках, сума податку) може повторюватися відповідно до кількості податкових груп, тобто не менше 6.
Таким чином, акцизний податок з роздрібного продажу підакцизних товарів повинен відображатись у фіскальному чеку як окрема податкова група.
С 18.04.15 г. банки принимают и выполняют инкассовое поручение ГФС на взыскание средств со счетов налогоплательщиков
Банки выполняют инкассовое поручение на взыскание налогового долга, оформленное органом ГФС на основании решения руководителя контролирующего органа
С целью уточнения порядка взыскания средств со счетов клиентов банков Нацбанк 15 апреля принял постановление № 257 о выполнении инкассового поручения. Постановление вступает в силу 18 апреля.
В частности, отмечается, что в условиях, определенных пунктом 32 подраздела 10 раздела XX «Переходные положения» Налогового кодекса, банки принимают и выполняют инкассовое поручение (распоряжение) на взыскание налогового долга, оформленное органом ГФС на основании решения руководителя контролирующего органа. В реквизите «Назначение платежа» инкассового поручения взыскатель указывает название, дату выдачи и номер (если он присвоен) решения руководителя контролирующего органа. Решение руководителя контролирующего органа, на основании которого оформлено инкассовое поручение, банку не подается.
Напомним, в п. 32 подраздела 10 раздела XX «Переходные положения» НК предусмотрено: временно, до 1 июля 2015 года, установить, что в случаях, когда налоговый долг возник в результате неуплаты денежного обязательства, самостоятельно определенного налогоплательщиком в налоговой декларации или уточняющем расчете, взыскание средств за счет наличности, принадлежащей такому налогоплательщику и/или денежных средств со счетов такого плательщика в банках, осуществляется по решению руководителя контролирующего органа без обращения в суд при условии, если такой налоговый долг превышает 5 000 000 грн и отсутствуют обязательства государства по возврату такому плательщику налогов ошибочно и/или излишне уплаченных им денежных обязательств.
Про податок на нерухоме майно
Декларування доходів, сплата податкових зобов'язань – це необхідна складова цивілізованих відносин між державою та її громадянами. Сплата податків у цілому світі є питанням престижності та честі. Тому декларувати податкові зобов'язання та повною мірою сплачувати їх вкрай необхідно, бо змінити життя людей на краще можливо лише маючи стабільний і наповнений бюджет.
Місцеві податки мають велике значення для розвитку регіону: внутрішня інфраструктура, місцеві пам'ятки, дороги – їхній стан прямо пропорційно залежить від наповнення місцевої казни. Основним бюджетоутворюючим місцевим податком, який лишається в казні регіону є податок на майно. Він включає в себе: транспортний податок, податок на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки та плату за землю.
З метою поліпшення економічно-соціального розвитку Вовчанська ОДПІ ГУ Міндоходів у Харківській області звертається до кожного громадянина з проханням свідомо виконувати свій конституційний обов’язок – добровільно сплачувати податкові зобов'язання. Завітавши до територіального органу ДФС за місцем реєстрації ви можете отримати податкові консультації стосовно правильності нарахування податкових зобов’язань по всіх податках і зборах.
Шановні мешканці району, звертаємо вашу увагу на те, що згідно змін до Податкового кодексу України з 01.01.2015 року транспортний податок для громадян застосовується вперше. В зв’язку з цим Вовчанська ОДПІ рекомендує власникам легкових автомобілів, що зареєстровані (використовуються) до 5 років і мають об'єм циліндрів двигуна понад 3000 куб. см. не чекати вручення повідомлення-рішення територіальними органами ДФС, а добровільно до 1 липня завітати до інспекції для звірки даних податкового зобов’язання з транспортного податку.
Громадян, які мають право власності або право користування земельною ділянкою також запрошуємо до 1 липня відвідати територіальні органи ДФС, адже земельний податок – вагомий бюджетоутворюючий місцевий податок, який лишається в розпорядженні громади, використовується як джерело для фінансування заходів, направлених на раціональне використання та охорону земель, підвищення родючості ґрунтів, відшкодування витрат власників землі і землекористувачів, пов’язаних з господарюванням на землях гіршої якості, на ведення земельного кадастру, здійснення землеустрою та моніторингу земель, розвиток інфраструктури населених пунктів тощо.
Вовчанська ОДПІ ГУ Міндоходів у Харківській області звертається до платників орендної плати та плати за землю з проханням належного виконання обов’язку зі сплати за землю та орендної плати за користування земельними ділянками державної та комунальної форми власності і нагадуємо, що сума орендної плати, що виплачується за договором оренди рухомого (нерухомого) майна підлягає оподаткуванню військовим збором на загальних підставах за ставкою 1,5%.
В зв'язку з численним змінами в податковому законодавстві стосовно оподаткування об'єктів житлової нерухомості, які перебувають у власності фізичних осіб радимо громадянам завітати до ЦОП за місцем реєстрації, для звірки даних та вірного нарахування (правильного визначення) податкового зобов'язання. Фізичні особи в 2015 році будуть сплачувати податок на нерухомість за 2014 р. за ставками, які діяли в 2014 році протягом 60 календарних днів з дня отримання повідомлення рішення від органу ГФС, а саме 1% для квартир, житлова площа яких не перевищує 240 кв. м і будинків, площею не більше 500 кв. м, і 2,7% для квартир з житловою площею понад 240 кв. м і будинків більше 500 кв. м., для різних видів житла 1% від мінімальної заробітної плати за 1 кв. м, сумарна житлова площа якого не перевищує 740 кв. м, і в розмірі 2,7% при перевищенні 740 кв. м.
Пільги зі сплати податку на нерухомість надаються власникам нерухомості, якщо сумарна площа житла не перевищує: для квартир - 120 кв. м, будинків - 250 кв. м, квартир і будинків - 370 кв. м. Застосування пільги обчислюється в 1 кварталі 2014 з розрахунку житлової площі, 2,3 і 4 квартали 2014 року - загальною.
Звітність з ПДВ та підприємець, мобілізований до Збройних сил України
Відповідно до вимог частини третьої ст. 39 Закону України від 25 березня 1992 року № 2232-XII «Про військовий обов’язок і військову службу» за громадянами України, які проходять військову службу за призовом під час мобілізації, на особливий період не припиняється реєстрація підприємницької діяльності фізичних осіб-підприємців.
Разом з тим, з 8 червня 2014 року набрав чинності Закон України від 20 травня 2014 року № 1275-VII «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо удосконалення оборонно-мобілізаційних питань під час проведення мобілізації» (далі — Закон № 1275), згідно з яким тимчасово мобілізовані на військову службу підприємці і самозайняті особи звільняються від обов’язку нарахування, сплати та подання податкової звітності з податку на доходи фізичних осіб (далі — ПДФО) або єдиного податку, а також єдиного внеску (далі — ЄСВ) за себе на весь період такої служби.
Вказані вище норми Закону №1275 застосовуються з першого дня мобілізації і протягом всього періоду мобілізації відповідно до Указу Президента України від 17 березня 2014 року № 303 «Про часткову мобілізацію».
Таким чином, Законом № 1275 фізичну особу-підприємця — платника ПДВ не звільнено від обов’язку нарахування, сплати ПДВ та подання звітності з ПДВ.
Разом з цим інформуємо, що п. 49.2 ст. 49 Податкового кодексу України (далі — ПКУ) передбачено, що за звітний період, в якому не виникають об’єкти оподаткування, або при відсутності показників, які підлягають декларуванню, податкова звітність не подається.
Відтак, фізична особа-підприємець — платник ПДВ, мобілізований до Збройних сил України, за звітні періоди, в яких відсутні операції з постачання або придбання товарів/послуг та відсутні інші показники, які підлягають декларуванню, не зобов’язаний подавати податкову звітність з ПДВ.
Як діяти платнику податку у разі виходу з ладу РРО?
Основними причинами, які можуть призвести до виведення з ладу реєстратора розрахункових операцій є несправність, відсутність зв’язку та електропостачання господарської одиниці де його розміщено.
Проте виникнення таких обставин зовсім не означає, що розрахунки з покупцями треба припинити. Якщо РРО вийшов з ладу або тимчасово відключили електроенергію, здійснювати розрахункові операції можна без застосування основного реєстратора. При цьому існує два варіанти проведення розрахункових операцій:
- з використанням резервного РРО за умови, що він був належним чином зареєстрований в органах ДФС (якщо електроенергія є, але робочий РРО вийшов з ладу);
- з використанням розрахункової книжки, зареєстрованої в органах ДФС (у разі, коли електроенергії немає, або відсутній резервний РРО).
Відмітимо, що суб’єкт господарювання може працювати без основного РРО:
- у разі відключення електроенергії – не більше 72 годин (7 робочих днів);
- у разі виходу з ладу РРО – у період ремонту.
Варто зазначити, що у разі поломки РРО, центри сервісного обслуговування зобов’язані забезпечувати відновлення його роботи протягом 72 годин. Відповідальність, передбачена договором про технічне обслуговування за недотримання цього строку, покладається на ЦСО.
Тож, основний алгоритм дій при застосуванні резервного РРО такий:
1. Внесіть готівку, що була в місці проведення розрахунків до моменту виходу з ладу РРО, у грошову скриньку резервного РРГО. Зробити це треба за допомогою операції «Службове внесення».
2. Проводьте розрахунки через резервний РРО в загальному порядку його експлуатації. Усі ці операції необхідно фіксувати в КОРО, зареєстрованій на цей РРО.
3. Після відновлення роботи основного РРО виведіть готівку, що була в місці проведення розрахунків, зі скриньки резервного РРО операцією «Службова видача» та внесіть її в скриньку основного РРО операцією «Службове внесення».
4. Заповніть графи 6 і 7 розд. 4 КОРО на основний РРО і проконтролюйте представника ЦСО – він має заповнити графи 4 і 5 розд. 4 КОРО.
Що треба робити при використанні розрахункової книжки:
Нагадаємо, що використовується тільки зареєстрована в органах ДФС РК. Якщо вона застосовується вперше, на реєстраційній сторінці книжки потрібно зазначити дату початку її використання. Далі необхідно діяти так:
1. Внести готівку, що знаходилася в місці проведення готівкових розрахунків, за допомогою розрахункової квитанції з позначкою «Службове внесення».
2. Проводити розрахунки з покупцями з оформленням РК.
3. Оформити розрахунковою квитанцією з позначкою «Службова видача» гроші, що передаються з місця з місця проведення розрахунків до каси підприємства чи інкасуються в каси банків протягом дня.
Більше про застосування РРО читайте в Законі від 6 липня 1995 року № 265/95-ВР «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування і послуг».
ДФС України: Оперативними підрозділами ДФСУ виявлено 136 кримінальних правопорушень у сфері держзакупівель
У сфері державних закупівель оперативними підрозділами Державної фіскальної служби України у січні – березні 2015 року виявлено 136 кримінальних правопорушень, з яких більшість, а саме 79 – відносно переможців тендерів та 19 відносно постачальників переможців. Ще 27 правопорушень скоєно службовими особами замовниками державних закупівель.
За матеріалами оперативних підрозділів проведено 100 перевірок суб`єктів господарювання, за результатами яких донараховано 362,7 млн. грн. З них до державного бюджету вже стягнуто 53,7 млн. грн.
У сфері боротьби із легалізацією (відмиванням) доходів, одержаних злочинним шляхом, розпочато 13 кримінальних проваджень за ст. 209 Кримінального кодексу України. Сума виявлених легалізованих доходів становила 1,3 млрд. грн.
Податківці чекають на звіти ЄСВ електронкою
Як розповіли у Вовчанській ОДПІ ГУ Міндоходів у Харківській області, для подачі звітності в електронному вигляді платники єдиного внеску можуть скористатися відповідним безкоштовним програмним забезпеченням.
Зокрема, це програма для формування, підписання та подання звітності «М.Е.Dос», яку можна завантажити за адресою: http://me-doc.com.ua, а також «іFin Zvit» за адресою: http://zvit.ifin.ua. Окрім того, платники можуть скористатися програмим забезпеченням «Податкова звітність» (тільки для формування звітності), а підписати звітність, сформовану цією програмою, можна в «М.Е.Dос».
У відомстві наголосили, що при поданні звітності в електронному вигляді необхідно користуватися цифровим підписом.
Нагадаємо: звіт в електронному вигляді потрібно направляти на єдину адресу Інформаційного порталу ДФС України: zvit@sta.gov.ua.
Оперативники спецпідрозділу ДФС (Фантом) виявили 6,6 млн. грн. прихованої готівки у авто
Співробітниками спецпідрозділу Державної фіскальної служби України (Фантом) спільно з співробітниками Державної прикордонної служби України на КПВВ Георгіївка, під час огляду авто, було виявлено 6,6 млн. грн. Дані кошти громадянин України намагався перевезти з тимчасово окупованої теріторії Донецької області.
У рамках операції «Акциз – 2015» вилучено фальсифікат на суму понад 1 млн. грн.
У рамках проведення спецоперації «Акциз-2015» на Херсонщині припинено незаконне розповсюдження фальсифікованих алкогольних напоїв. Оперативники ДФС в області під час обшуків вилучили 20130 пляшок (749,39 дал) алкогольних напоїв. Орієнтовна вартість фальсифікату склала 629,6 тис. грн.
Також в Одеській області працівниками податкової міліції спільно з прикордонниками поблизу державного кордону з Молдовою в лісосмузі виявлено «тютюнове» сховище. Знахідка містила 21 тис. пачок цигарок іноземного виробництва без українських акцизних марок орієнтовною вартістю 420 тис. грн.
За вказаними фактами зареєстровані кримінальні провадження. Наразі триває досудове слідство.
Нагадаємо, що спецоперація з припинення незаконного виробництва та розповсюдження підакцизної продукції «Акциз – 2015» стартувала 10 квітня 2015 року. ДФС звертається до усіх громадян з проханням повідомляти про виявлені факти незаконного виготовлення чи реалізації підакцизних товарів на сервіс «Пульс» за тел.: (044) 284 00 07.
У першому кварталі 2015 року Контакт-центром ДФС надано понад 396 тис. відповідей на запитання платників
Протягом січня – березня поточного року Контакт-центром Державної фіскальної служби України надано відповіді на 396,4 тис. запитань суб`єктів господарювання та громадян.
Більшість відповідей, а саме 381,8 тис., було надано телефоном. Також відповіді надавались електронною поштою та факсом – 12,4 тис. відповідей. Крім того 2,2 тис. відповідей було надано з використанням автовідповідача.
Найчастіше суб`єкти господарювання та громадяни зверталися з питань оподаткування податком на додану вартість, сплати податку на доходи фізичних осіб, єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування та оподаткування прибутку підприємств.
Для уникнення множинного трактування законодавства та надання заявнику максимально конкретної та повної відповіді використовується База знань.
Щодо нарахування ЄСВ
ДФС у підкатегорії 301.04.01 «ЗІР» роз’яснила: у разі якщо працівник, що одночасно є власником, виконував певну роботу на умовах трудового договору, укладеного відповідно до вимог ст.ст. 21, 24 КЗпП, то йому повинна бути виплачена заробітна плата (згідно із трудовим договором (контрактом)), розмір якої не може бути меншим за мінімальний, установлений законодавством.
У разі якщо установчими документами передбачено, що на період тимчасового припинення діяльності підприємства функцію керівника виконує його засновник і водночас не отримує за це винагороди (доходу), то ЄСВ не нараховується.
Відображення звільненого робітника в розрахунку за формою 1- ДФ
Відповідно до підпункту «б» пункту 176.2 статті 176 Податкового кодексу України (особи, які відповідно до Податкового кодексу України мають статус податкових агентів, зобов’язані подавати у строки, встановлені Податковим кодексом України для податкового кварталу, податковий розрахунок суми доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податку, а також суми утриманого з них податку до контролюючого органу за місцем свого розташування. Такий розрахунок подається лише у разі нарахування сум зазначених доходів платнику податку податковим агентом протягом звітного періоду.
Згідно з пунктом 3.7 розділу III Порядку заповнення та подання податковими агентами Податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податку, і сум утриманого з них податку, затвердженого наказом Мінфіну від 13.01.2015 року № 4, графа 7 заповнюється тільки на тих фізичних осіб, які були звільнені у звітному періоді за місцем роботи, на якому вони отримували дохід у вигляді заробітної плати, або звільнені до початку звітного періоду, але отримували доходи у звітному періоді. Для тих фізичних осіб, які не змінювали місця роботи у звітному періоді, графи 6 та 7 не заповнюються.
У разі неодноразового прийняття фізичної особи на роботу і її звільнення з роботи у звітному кварталі про таку особу потрібно заповнювати стільки рядків, скільки разів інформація про зміну місця роботи особи зустрічається у звітному кварталі.
У графі 6 «Дата прийняття на роботу» відображається дата (число, порядковий номер місяця, рік) прийняття фізичної особи на роботу, наприклад, якщо дата прийняття 17 квітня 2015 року, то у графі 6 потрібно вказати «17.04.2015». (підпункт 3.7.1 пункту 3.7 розділу III Порядку № 4).
У графі 7 «Дата звільнення з роботи» відображається дата звільнення фізичної особи з роботи аналогічно абзацу другому цього пункту.
Враховуючи викладене вище, у разі відсутності нарахування та виплати доходу в кварталі, в якому відбулося звільнення працівника податковий розрахунок за формою № 1-ДФ не подається та графа 7 «Дата звільнення з роботи» такого розрахунку не заповнюється.
|