Среда, 22.01.2025, 11:46

vburluk.pp.net - Официальный сайт пгт Великий Бурлук

Начало Регистрация Вход
Приветствую Вас, Неизвесный нам гость · RSS
Меню сайта
Категории каталога
Податкові новини [1962]
Наш опрос
Согласны ли вы с тем, что настоящий друг может быть только один?
Всего ответов: 61
 Каталог статей
Начало » Статьи » Вовчанська МДПІ » Податкові новини

Вовчанська ОДПІ інформує

Освітянам– про кампанію декларування

З метою надання практичної допомоги в декларуванні доходів, отриманих у 2014 році, до Вовчанської гімназії №1 завітали працівники Вовчанської ОДПІ ГУ Міндоходів у Харківській області. Фахівці податкового органу звернули увагу на особливості нарахування (виплати) та оподаткування окремих видів доходів фізичних осіб цього року.

Розглянуто широке коло питань щодо подання декларації про майновий стан та доходи: порядок подання, способи подання, терміни подання. Податківці також розповіли про випадки в яких декларація про майновий стан і доходи не подається та коли платники податків звільняються від її подання.

Особливу увагу було приділено поданню декларації через Інтернет. Для зручного та ефективного способу подання, декларанту необхідно отримати ключ електронного цифрового підпису. 

Для нагадування платникам про кампанію «Декларування – 2015» працівники податкового органу залишили друковану продукцію.  

На брифінгу про «Електронне адміністрування ПДВ»

Надання кваліфікованих консультацій та інформування платників податків – це головне завдання податківців, адже інформуючи платників податків здійснюється упередження податкових порушень та налагоджується тісний діалог.

Днями у Вовчанській ОДПІ ГУ Міндоходів у Харківській області відбувся брифінг на тему: «Електронне адміністрування ПДВ» за участі начальника відділу оподаткування та контролю об’єктів та операцій Косівцової Вікторії Миколаівни.

Присутніх було поінформовано, що система електронного адміністрування податку на додану вартість запроваджується поетапно (пункт 35 підрозділ 2 розділу ХХ Податкового кодексу України):

- з 1 січня до 1 липня 2015 року (або до дати, визначеної в окремому рішенні Верховної Ради України про скорочення терміну перехідного період відповідно до пункту 7 Прикінцевих положень Закону України № 71)  у тестовому режимі;

- з 1 липня 2015 року – на постійній основі.

 Система електронного адміністрування ПДВ, що організована на центральному рівні ДФС України, забезпечує автоматичний облік в розрізі платників податку:

- сум податку, що містяться  у виданих та отриманих податкових накладних, зареєстрованих в Єдиному реєстрі податкових накладних (ЄРПН), та розрахунках коригування до них;

- сум податку, сплачених платниками при ввезенні товарів на митну територію України;

- сум поповнення та залишку коштів на рахунках у системі електронного адміністрування ПДВ;

-  суми податку, на яку платники мають право зареєструвати податкові накладні в ЄРПН;

Система електронного адміністрування ПДВ не вносить кардинальних змін до загальних принципів справляння ПДВ, затверджених Податковим кодексом України. Норми Податкового кодексу України, які визначають коло платників ПДВ, об’єкта оподаткування, принципи формування податкових зобов’язань та податкового кредиту, залишаються незмінними.

В ході брифінгу було розглянуто безліч практичних питань щодо системи електронного адміністрування ПДВ. Також присутні мали можливість поставити запитання та отримати на них відповіді згідно вимог чинного законодавства.

 

«ЗІР» – загальнодоступний сервіс ДФС

Вовчанська ОДПІ звертає увагу платників, що інформаційно-довідковий ресурс ДФС України – «ЗІР» доступний кожному. Він дозволяє користувачам здійснювати пошук інформації по певному податку, напрямку діяльності, використовуючи ключові слова.
За допомогою ресурсу «ЗІР» можна переглянути інформацію за певні періоди, при цьому не лише по запитаннях-відповідях, але і по відповідях на письмові звернення, які були надані із використанням Бази знань. Також, функціонал ресурсу передбачає можливість надання пропозицій з технічних питань його роботи шляхом використання «Форми зворотнього зв’язку», розміщеної в рубриці «Про ресурс».

Скористатися ресурсом «ЗІР» можна через веб – портал ДФС України (вкладинка «Інформаційно – довідковий ресурс»).

 

Розмір та порядок плати за ліцензію на виробництво алкогольних напоїв

Вовчанська ОДПІ повідомляє, річну плату за ліцензії на виробництво алкогольних напоїв встановлено в розмірі 780 гривень.

Ліцензії видаються терміном на п’ять років, а плата за них справляється щорічно.

 

Мінфін має затвердити порядок перевірки достовірності відомостей, які вказуються в антикорупційній декларації

Частина 9 ст. 12 Закону України «Про засади запобігання і протидії корупції» від 07.04.2011 р. № 3206-VI передбачає, що державний орган, орган місцевого самоврядування, інша юридична особа публічного права протягом 10 днів із дня одержання антикорупційної декларації від суб'єкта декларування надсилає її копію до Державної фіскальної служби для здійснення перевірки достовірності зазначених у декларації відомостей.

Перевірка достовірності зазначених у декларації відомостей проводиться в порядку, визначеному ДФС. Нині є лише його проект, який, до речі, має затвердити Мінфін, а не ДФС.

 Як указує ДФС у листі від 17.03.2015 р. № 5618/6/99-99-17-05-01-15, ДФС має право видавати лише накази організаційно-розпорядчого характеру. Нормативно-правове врегулювання інших питань, що належать до сфери діяльності ДФС, здійснюється наказами Мінфіну.

Водночас відомості з Державного реєстру є інформацією з обмеженим доступом.

Для отримання даних про себе із Державного реєстру фізична особа звертається особисто або через уповноважену особу до контролюючого органу за своїм місцем проживання або за місцем отримання доходів, або за місцезнаходженням іншого об'єкта оподаткування, подає документ, що посвідчує особу, та заяву. Уповноважена особа додає до заяви довіреність, засвідчену в нотаріальному порядку, на отримання відомостей про джерела доходів/доходи (після пред'явлення повертається) та її копію, документ, що посвідчує особу такого представника, та ксерокопію (із чітким зображенням) документа, що посвідчує особу довірителя.

 

Майже 77,5 тисяч харківських платників обрали електронний формат спілкування з податковою

Як повідомили в ГУ ДФС у Харківській області, саме така кількість платників податків вирішила скористатися надсучасним електронним сервісом – цифровим підписом, що дає змогу звітувати в податкову  в режимі он-лайн, за весь час роботи центру сертифікації ключів. Загалом їм було видано більше 100 тисяч ключів.     

Зокрема тільки у цьому році центром безоплатно видано 10,5 тисяч  посилених сертифікатів відкритих ключів.

Майже 6,4 тисячі електронних ключів отримали фізичні особи. За вказаний період клієнтами Центру стали  близько 5 846 таких платників.

Власниками цифрових підписів від ДФС також стали 1 523 юридичні особи, яким видано  близько 3,7 тисячі посилених сертифікатів.

В.о. начальника ГУ ДФС у Харківській області Михайло Гагаркін відзначає, що робота фіскальної служби направлена передусім на обслуговування платників податків. А отже треба зробити таке обслуговування зручним, сучасним та комфортним. Наявність електронних ключей у платника і дає таку змогу – і забезпечує доступ до сучасних електронних сервісів фіскальної служби, і значно заощаджує особистий час платників.

Також у фіскальному відомстві області повідомили, що правом на отримання  електронного  цифрового підпису користуються не тільки жителі Харківської області.

На Харківщині такі послуги надають і підприємцям із зони проведення Антитерористичної операції - Донбасу та Луганщини. З початку року до центру сертифікації ключів вже звернулось 180 таких громадян.  

Торгівля алкоголем на ринках

На території ринків продавати алкогольні напої можна тільки в спеціалізованих торговельних підприємствах (магазинах), спеціалізованих відділах (секціях) підприємств (магазинів) з універсальним асортиментом продовольчих товарів за наявності ліцензії на право роздрібної торгівлі алкогольними напоями та з використанням електронних контрольно-касових апаратів.

 

До уваги платників єдиного податку!

Відповідно до прийнятого Закону України від 02 березня 2015 №211-VIII “Про внесення змін до Податкового кодексу України” (далі – Закон №211) внесено доповнення підпунктом 1.7 до пункту 161 підрозділу 10 розділу XX Податкового кодексу України (далі – Кодекс), яким тимчасово запроваджено військовий збір. 

Зокрема, згідно з п.п. 1.7. «Звільняються від оподаткування збором доходи, що згідно з розділом IV Кодексу не включаються до загального оподатковуваного доходу фізичних осіб (не підлягають оподаткуванню, оподатковуються за нульовою ставкою), крім доходів, зазначених у підпунктах 165.1.2, 165.1.18, 165.1.25, 165.1.51, 165.1.52 пункту 165.1 статті 165 Кодексу».

Оскільки, підпунктом 165.1.36 пункту 165.1 статті 165 Кодексу встановлено що, дохід фізичної особи – підприємця, з якого сплачується єдиний податок згідно із спрощеною системою оподаткування не включається до розрахунку загального місячного (річного) оподатковуваного доходу, то відповідно категорія осіб, які знаходяться на  спрощеній системі оподаткування звільняються від нарахування та сплати військового збору.  

 

Спрощенці ІІІ групи звітують по діючій формі декларації

 Фізичні особи – єдинщики  III групи подають декларацію за I квартал 2015 року по діючій формі, затвердженій наказом Мінфіну від 07.12.2012 року № 1159 «Про внесення змін до форм податкових декларацій платника єдиного податку, затверджених наказом Міністерства фінансів України від 21 грудня 2011 року № 1688».

З метою уникнення проблемних питань під час подання звітності фізичними особами - підприємцями рекомендуємо для платників третьої групи зазначати дохід за ставкою 2 або 4 % відповідно у рядках, де передбачено відображення доходу за ставкою 3 або 5 %.

 Нагадуємо, що  граничний термін  подання  декларації платника єдиного податку за І квартал 2015 року є 12 травня 2015 року.

 

За кордон не поспішай – спочатку податкову декларацію подай!

Фахівці Вовчанської ОДПІ ГУ Міндоходів у Харківській області звертають увагу бажаючих виїхати за територію України на те, що громадяни – резиденти, які перетинають кордон з метою переселення та проживання в іншій країні, зобов’язані подати до органу Державної фіскальної служби України за місцем свого проживання декларацію не пізніше ніж за 60 календарних днів, що передують виїзду.

В свою чергу, орган ДФС протягом 30 календарних днів після надходження такої декларації зобов’язаний перевірити визначене податкове зобов’язання, сплату належної суми податку і видати довідку про таку сплату та про відсутність податкових зобов’язань.

Зазначена довідка надається резидентом до органів митного контролю під час перетину митного кордону і є підставою для проведення митних процедур.

 

Додаткові блага оподатковуються військовим збором

Дохід, отриманий платником як додаткове благо, включається до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податку і тому  оподатковується військовим збором за ставкою 1,5 відсотка.

При цьому  до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податку не включаються доходи у вигляді вартості дарунків (а також призів переможцям та призерам спортивних змагань), якщо їх вартість не перевищує 50 %  мінімальної заробітної плати  (609 грн. в 2015 році). Така сума не є об'єктом оподаткування військовим збором.

Водночас у разі якщо сума дарунку перевищує граничний розмір доходу, то сума такого доходу включається до загального місячного оподатковуваного доходу платника податку, і такий дохід підлягає оподаткуванню військовим збором на загальних підставах.

Відповідно до Податкового кодексу додатковим благом вважаються кошти, матеріальні чи нематеріальні цінності, послуги, інші види доходу, що виплачуються (надаються) платнику податку податковим агентом, якщо такий дохід не є заробітною платою та не пов'язаний з виконанням обов'язків трудового найму або не є винагородою за цивільно-правовими договорами (угодами), укладеними з таким платником податку

 

Спрощення умов ведення бізнесу на законодавчому рівні

Президент України 2 квітня 2015 року підписав Закон №191-VIII «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо спрощення умов ведення бізнесу (дерегуляція)», який був прийнятий Верховною Радою України 12 лютого поточного року.

 Головною метою Закону є дерегуляція господарської діяльності, приведення законодавства в окремих сферах у відповідність до правового поля ЄС.

Законодавчим актом спрощується процедура започаткування та ведення господарської діяльності, скорочуються дозвільні і погоджувальні процедури, зменшується вплив державних органів на діяльність суб’єктів господарювання і підвищується рівень захисту прав інвесторів.

Передбачені законом скорочення функцій та оптимізація процедур адміністративного регулювання господарської діяльності нададуть можливість створенню більш сприятливих умов для ведення бізнесу в Україні та підвищенню рівня захисту суб’єктів господарювання

Банки зобов`язані перевіряти наявність печатки у юрособи

Внесено зміни до Інструкції про порядок відкриття, використання і закриття рахунків у національній та іноземних валютах
Цими змінами встановлено, що банк зобов`язаний здійснювати перевірку змісту установчих документів юрособи з метою з`ясування наявності в неї печатки.
Якщо в установчих документах є інформація про наявність в юридичної особи печатки, то відкриття, використання та закриття рахунків здійснюється з використанням печатки.
У разі спрацьованості чи втрати печатки юридичною особою, яка бажає продовжувати використовувати печатку, керівник банку надає власнику рахунку строк для виготовлення нової печатки. На строк, наданий для виготовлення нової печатки, банк приймає картку без зразка відбитка печатки.
Крім цього, в новій редакції викладено:
- заяву про відкриття поточного рахунку;
- картку із зразками підписів і відбитка печатки;
- картку із зразками підписів;
- заяву про відкриття поточних рахунків на користь фізичних осіб.

 

Чи можна виписати РК до ПН, оформленої на різницю між ціною придбання та ціною продажу?

Підприємство реалізувало придбаний у постачальника товар за ціною, нижчою від ціни придбання, та виписало податкову накладну на різницю між ціною придбання та ціною продажу. Однак потім постачальник товару надав на нього знижку й оформив відповідний розрахунок коригування. Унаслідок цього ціна придбання зменшилася і підстав для нарахування податкових зобов’язань із ПДВ на зазначену різницю не стало. Чи можна виписати розрахунок коригування до своєї податкової накладної? Якщо так, то як його заповнити?

База оподаткування операцій із постачання товарів/послуг не може бути нижчою від ціни їх придбання (п. 188.1 Податкового кодексу, далі – ПК).

У наведеній ситуації ціною придбання є ціна товару з урахуванням отриманої знижки, адже постачальник товару виписав розрахунок коригування до раніше оформленої ним податкової накладної. Отже, при реалізації цього товару базою оподаткування для підприємства буде саме така ціна.

Відповідно до п. 192.1 ПК коригування податкових зобов’язань на підставі розрахунку коригування до податкової накладної, здійснюється у разі:

  • будь-якої зміни після постачання товарів/послуг суми компенсації їх вартості, включаючи наступний за постачанням перегляд цін;
  • перерахунку при поверненні товарів/послуг особі, яка їх надала, або при поверненні постачальником суми попередньої оплати товарів/послуг;
  • виправлення помилок, допущених при складанні податкової накладної, у тому числі не пов’язаних із зміною суми компенсації вартості товарів/послуг.

Таким чином, якщо після застосування знижки ціна продажу товару перевищує ціну його придбання, то підприємство має право виписати розрахунок коригування до податкової накладної, оформленої на різницю між ціною придбання та ціною продажу товару. У такому розрахунку коригування всі вартісні показники слід указати зі знаком «мінус», а у графі 2 «Причина коригування» написати «Помилка».

 

Останні зміни до КЗпП щодо демобілізованих

14 квітня 2015 року Президент України підписав Закон України від 18.03.2105 № 259-VII «Про внесення змін до деяких законів України щодо удосконалення окремих питань мобілізації та соціального захисту громадян України, які підлягають звільненню з військової служби під час особливого періоду або у зв’язку з оголошенням демобілізації».

До Кодексу законів про працю України внесено такі зміни:

  • переважне право на залишення на роботі при вивільненні працівників у зв’язку із змінами в організації виробництва і праці мають працівники з числа колишніх військовослужбовців строкової служби, військової служби за призовом під час мобілізації, на особливий період, військової служби за призовом осіб офіцерського складу та осіб, які проходили альтернативну (невійськову) службу, — протягом двох років з дня звільнення зі служби;
  • робоче місце і середній заробіток мають зберігатися за працівниками, які під час проходження військової служби отримали поранення (інші ушкодження здоров’я) та перебувають на лікуванні у медичних закладах, а також потрапили у полон або визнані безвісно відсутніми, — на строк до дня, наступного за днем їх взяття на військовий облік у районних (міських) військових комісаріатах після їх звільнення з військової служби у разі закінчення ними лікування у закладах охорони здоров’я незалежно від строку лікування, повернення з полону, появи їх після визнання безвісно відсутніми або до дня визнання судом їх померлими.

Ще одна новація — до квоти для працевлаштування відтепер зараховуються і особи, які звільнилися з військової служби за призовом під час мобілізації, на особливий період, військової служби за призовом осіб офіцерського складу і вперше приймаються на роботу упродовж шести місяців після закінчення або припинення військової служби.

Нагадаємо, що «квотні» категорії визначено статтею 14 Закону України «Про зайнятість населення» і статтею 196 КЗпП.

Статтю 10 Закону України «Про відпустки» від 15.11.1996 № 504/96-ВР доповнено нормою, що щорічні відпустки повної тривалості до настання шестимісячного терміну безперервної роботи у перший рік роботи на даному підприємстві за бажанням працівника надаються особам, звільненим з військової служби за призовом під час мобілізації, на особливий період, військової служби за призовом осіб офіцерського складу або альтернативної (невійськової) служби, якщо після звільнення із служби вони були прийняті на роботу протягом трьох місяців, не враховуючи часу проїзду до місця проживання.

Статтю 23 Закону України «Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію» від 21.10.1993 № 3543-XII доповнено нормою, що військовозобов’язані з числа громадян, які проходили військову службу за призовом під час мобілізації та були звільнені зі служби у запас, не підлягають призову на військову службу під час часткової мобілізації протягом шести місяців з дня звільнення з військової служби. Такі особи у зазначений період можуть бути призвані на військову службу у разі їх згоди.

 

Переказ за кордон суми більше 150 тис. грн. підлягають обов’язковому фінмоніторингу

НБУ надав роз`яснення з питань здійснення обов`язкового фінансового моніторингу.
Так, відповідно до п. 7 ч. 1 ст. 15 Закону "Про запобігання та протидію легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення" фінансова операція із переказу коштів за кордон за зовнішньоекономічними договорами (контрактами), крім переказів коштів за договорами (контрактами), які передбачають фактичне постачання товарів на митну територію України, на суму, що дорівнює чи перевищує 150000 гривень або дорівнює чи перевищує суму в інвалюті, банківських металах, інших активах, еквівалентну 150000 гривеньпідлягає обов`язковому фінансовому моніторингу.
Для здійснення банком аналізу фінансових операцій із переказу коштів за кордон за зовнішньоекономічними договорами (контрактами), з метою виявлення таких, що підлягають обов`язковому фінансовому моніторингу, фактичним постачанням товарів на митну територію України є дії, пов`язані із забезпеченням поставки на митну територію України товарів, які є рухомими речами у значенні Митного кодексу України.

Лист НБУ від 15.04.15 р.  25-02002/24990.

 

 

Де отримати дозвіл на викиди забруднюючих речовин в атмосферу?

Мінприроди надало роз’яснення щодо отримання дозволу на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарними джерелами.
Відповідно до ст. 11 Закону "Про охорону атмосферного повітря":
- викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарними джерелами можуть здійснюватися після отримання дозволу, виданого суб`єкту господарювання, об`єкт якого належить до 2 або 3 групи, обласними, Київською, Севастопольською міськими держадміністраціями, органом виконавчої влади АР Крим з питань охорони навколишнього природного середовища за погодженням з центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері санітарного та епідемічного благополуччя населення; 
- викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарними джерелами можуть здійснюватися на підставі дозволу, виданого суб`єкту господарювання, об`єкт якого належить до 1 групи, центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері охорони навколишнього природного середовища, за погодженням з центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері санітарного та епідемічного благополуччя населення. 
До 1 групи належать об`єкти, які взяті на державний облік і мають виробництва або технологічне устаткування, на яких повинні впроваджуватися екологічно безпечні технології та методи керування.
До 2 групи належать об`єкти, які взяті на державний облік і не мають виробництв або технологічного устаткування, на яких повинні впроваджуватися екологічно безпечні технології та методи керування.
До 3 групи належать об`єкти, які не належать до 1 і 2 груп. 
Строк дії дозволу на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарними джерелами, виданого суб`єкту господарювання, об`єкт якого належить до 1 групи - 7 років, об`єкт якого належить до 2 групи – 10 років, об`єкт якого належить до 3 групи - необмежений.

 

Як повернути надміру сплачений військовий збір?

Обов’язковою умовою для повернення сум грошового зобов’язання є подання платником податків заяви про таке повернення (крім повернення надміру утриманих (сплачених) сум ПДФО, які розраховуються контролюючим органом на підставі поданої платником податків податкової декларації за звітний календарний рік шляхом проведення перерахунку за загальним річним оподатковуваним доходом платника податку) протягом 1095 днів від дня виникнення помилково та/або надміру сплаченої суми.
На підставі отриманих висновків органів ДФС відповідний орган Казначейства здійснює повернення платникам податків помилково та/або надміру сплачених сум грошових зобов’язань у визначеному законодавством порядку.
Отже, фізособа може повернути військовий збір, сплачений згідно з договором купівлі-продажу нерухомого майна, яке перебувало у власності платника понад 3 роки, на підставі поданої заяви до відповідного територіального органу ДФС.

Перереєстрація: заповнення граф 5 та 7 реєстраційної заяви за ф. № 1-ПДВ

Перереєстрація платника ПДВ проводиться у разі зміни даних про платника ПДВ, які стосуються коду за ЄДРПОУ, податкового номера, який надається контролюючими органами, та/або найменування (прізвища, імені, по батькові), та/або місцезнаходження (місця проживання) платника ПДВ, і якщо зміни не пов’язані із припиненням платника ПДВ.
У разі зміни даних про платника ПДВ, а також у разі встановлення розбіжностей чи помилок у записах Реєстру платник ПДВ подає реєстраційну заяву до контролюючого органу протягом 10 робочих днів, що настають за днем, коли змінилися дані про платника ПДВ або виникли інші підстави для перереєстрації.
Реєстраційна заява обов’язково має бути підписана заявником із зазначенням дати.
Усі розділи реєстраційної заяви підлягають заповненню.
Таким чином, при подачі реєстраційної заяви за ф. № 1-ПДВ з позначкою «Перереєстрація» платник ПДВ повинен заповнити всі розділи заяви, вказавши дані на день подачі заяви.
При заповненні розділу 5 платник ПДВ вказує причини реєстрації платником ПДВ або критерії, за якими платник відповідає вимогам щодо реєстрації платником ПДВ (на день подачі заяви).
У розділі 7 платник ПДВ заповнює лише необхідні поля (рядки).
Зокрема, якщо платник ПДВ здійснює оподатковувані операції з постачання товарів (послуг), то їх загальна сума, нарахована (сплачена) такому платнику за останні 12 календарних місяціввказується ним у рядку«Загальна сума від здійснення операцій з постачання товарів (послуг)».

З 16 квітня до 1 серпня 2015 року процедура держзакупівель - по-новому

Президент підписав Закон „Про внесення зміни до статті 39 Закону України "Про здійснення державних закупівель".
Законом встановлено, що переговорну процедуру держзакупівель дозволено застосовувати як виняток у разі нагальної потреби у здійсненні закупівлі у зв’язку з виникненням особливих обставин, які унеможливлюють дотримання замовниками - відповідними місцевими держадміністраціями, визначеними КМУ, строків для проведення процедур конкурсних торгів для закупівлі робіт (товарів, послуг) для будівництва інженерних споруд з метою зміцнення обороноздатності держави в особливий період.

Закон від 09.04.15 р. № 311-VIII набуде чинності з 16.04.15 р. та втрачає чинність з 01.08.15 р.

 

Банкам дозволено купувати інвалюту у іноземних інвесторів

НБУ вніс зміни до постанови НБУ “Про приведення лімітів відкритої валютної позиції банківської системи України до міжнародних стандартів"
Так, встановлено, що уповноважені банки мають право здійснювати купівлю інвалюти, що надходить від іноземних інвесторів для збільшення статутних капіталів цих банків, у сумі, що не перевищує або дорівнює обсягу валютних резервів, які на дату проведення цієї операції не включені до розрахунку загальної (довгої/короткої) відкритої валютної позиції.
Уповноважені банки, які проводять вищезазначену операцію, повинні включити до розрахунку загальної (довгої/короткої) відкритої валютної позиції резерви понад установлений у графіку відсоток у розмірі, еквівалентному розміру викупленої іноземної інвестиції.

Постанова НБУ від 14.04.15 р. № 248 набула чинності з 15.04.15 р.

 

РК до ПН, що виписана покупцю – неплатнику ПДВ, потрібно реєструвати в ЄРПН

Відповідно до п. 3 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою КМУ від 29.12.10 р. № 1246, реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних підлягають
- податкові накладні та/або розрахунки коригування (у тому числі ті, що не видаються отримувачу (покупцю) товарів (послуг) та залишаються у їх постачальника (продавця); 
- складені під час отримання послуг від нерезидента, місцем постачання яких визначено митну територію України; 
- складені в межах виконання угод про розподіл продукції; 
- складені за операціями з постачання товарів (послуг), які звільнені від оподаткування) незалежно від суми податку на додану вартість, зазначеної в одній податковій накладній чи розрахунку коригування.
Розрахунки коригування, складені платником податку до податкових накладних, які не видаються отримувачу (покупцю) товарів (послуг), а також складених під час отримання послуг від нерезидента, місцем постачання яких визначено митну територію України, підлягають реєстрації таким платником податку.

Зарплату шахтарям платитимуть своєчасно: набув чинності Закон

Президент підписав Закон від 07.04.15 р. № 278-VIII «Про внесення змін до додатка № 3 до Закону України «Про Державний бюджет України на 2015 рік» щодо державної підтримки вугільної галузі», який дозволить забезпечити своєчасну виплату зарплати шахтарям.
Закон передбачає поновлення видатків Міненерговугілля за бюджетною програмою «Державна підтримка державних вугледобувних підприємств на часткове покриття витрат із собівартості готової товарної вугільної продукції» розміром 400 млн гривень шляхом перерозподілу коштів, зокрема, з бюджетної програми «Реструктуризація вугільної та торфодобувної промисловості». Залучити кошти цієї бюджетної програми стало можливим з огляду на припинення фінансування реструктуризації підприємств вугільної галузі, що опинилися в зоні проведення АТО.

 

Набув чинності Закон щодо посилення соцзахисту демобілізованих

Президент підписав Закон від 18.03.15 р. № 259-VIII «Про внесення змін до деяких законів України щодо удосконалення окремих питань мобілізації та соціального захисту громадян, які підлягають звільненню з військової служби під час особливого періоду або у зв’язку з оголошенням демобілізації».
Законом встановлено збереження місця роботи (посади) та середній заробіток на підприємстві чи в установі за працівниками, які під час проходження військової служби отримали поранення (інші ушкодження здоров’я) та перебувають на лікуванні у медичних закладах, а також потрапили у полон або визнані безвісно відсутніми.
Документом також надаються додаткові гарантії соціального захисту військовослужбовцям, які проходять військову службу за призовом під час мобілізації, на особливий період, щодо порядку надання щорічної відпустки та встановлено гарантії відстрочки від повторного призову протягом 6 місяців у разі проведення часткової мобілізації, процедури призову на військову службу на тих військовозобов’язаних, які були звільнені зі служби у запас після проведення заходів попередньої мобілізації. Винятком може слугувати їх особиста згода щодо здійснення такого призову.

Закон України від 18.03.15 р. № 259-VIII набув чинності з 15.04.15 р. („Голос України" від 15.04.15 р. № 67).

 

Матеріальна допомога звільненим військовослужбовцям: розмір та порядок отримання

Затверджено Порядок, який визначає механізм використання коштів, передбачених у держбюджеті за програмою "Виплата матеріальної допомоги військовослужбовцям, звільненим з військової строкової служби" (далі - бюджетні кошти). Встановлено, що бюджетні кошти спрямовуються на виплату матеріальної допомоги громадянам України, які звільнилися з військової строкової служби (далі - матеріальна допомога), в розмірі:
- середньої заробітної плати на день призову, але не менше мінімальної заробітної плати, встановленої на день призову (для громадян, які працювали на підприємствах, в установах і організаціях);
- мінімальної заробітної плати, встановленої на день призову (для громадян, які до призову не працювали).
Виплату матеріальної допомоги здійснюють органи соціального захисту населення протягом місяця з дня взяття відповідної особи на військовий облік за місцем проживання. Протягом 15 днів з дати взяття облік військові комісаріати звертаються до органів соціального захисту населення з поданням про виплату матеріальної допомоги за формою, затвердженою цією постановою, до якого додаються подані заявником:
- довідка з місця роботи про отримувану середню заробітну плату;
- копія трудової книжки, завірена за останнім місцем роботи;
- заява про перерахування матеріальної допомоги на рахунок у банку.

 

Пенсійний збір з купівлі інвалюти для погашення кредитів не сплачується

НБУ установив такий порядок проведення операцій з купівлі фізособами-резидентами готівкової інвалюти для погашення кредитів в інвалюті, одержаних ними від уповноважених банків (далі –кредити), зокрема:
1) збір на обов’язкове державне пенсійне страхування не сплачується з операцій з купівлі фізособами-резидентами готівкової інвалюти для погашення кредитів, у тому числі для сплати процентів, нарахованих за користування цим кредитом; 
2) банк здійснює продаж готівкової інвалюти в сумі, що не перевищує обсяг зобов’язань в інвалюті фізособи-позичальника за кредитним договором. Банк зобов’язаний забезпечити контроль за неухильним дотриманням фізособою-резидентом вимоги щодо цільового використання купленої готівкової інвалюти на цілі виконання власних зобов’язань цього позичальника в інвалюті за кредитним договором, укладеним з уповноваженим банком-кредитором;
3) у квитанції про здійснення валютно-обмінної операції додатково зазначаються інформація про те, що інвалюта куплена для погашення кредиту, номер та дата відповідного кредитного договору, що є підставою для купівлі інвалюти.
Банку, фінансовій установі забороняється відмовляти в здійсненні валютно-обмінних операцій за наявності відповідних коштів, а також операції сторно.

 

У яких випадках лікарняні виплачуються залежно від стажу, а в яких - ні?

У разі якщо протягом 12 місяців перед настанням страхового випадку застрахована особа має страховий стаж менше 6 місяців, допомога по тимчасовій непрацездатності, вагітності та пологах, незалежно від набутого страхового стажу, надається у таких розмірах:
1) допомога по тимчасовій непрацездатності - виходячи з нарахованої зарплати, з якої сплачуються страхові внески, але в розрахунку на місяць не вище розміру мінімальної зарплати, встановленої законом у місяці настання страхового випадку;
2) допомога по вагітності та пологах - виходячи з нарахованої зарплати, з якої сплачуються страхові внески, але в розрахунку на місяць не вище двократного розміру мінімальної зарплати і не менше розміру мінімальної зарплати, встановленої законом у місяці настання страхового випадку.
У разі ж, якщо надалі у застрахованої особи страхового стажу в 12 місцях перед настанням страхового випадку становитиме 6 місяців і більше - допомога по тимчасовій непрацездатності виплачується залежно від страхового стажу, розрахованого сумарно, у розмірах, передбачених ст. 24 Закону від 23.09.99 р. № 1105, включаючи і стаж, набутий до зазначеного 12-місячного періоду, а саме:
1) 50 % середньої зарплати (доходу) - застрахованим особам, які мають страховий стаж до 3 років;
2) 60 % середньої зарплати (доходу) - застрахованим особам, які мають страховий стаж від 3 до 5 років;
3) 70 % середньої зарплати (доходу) - застрахованим особам, які мають страховий стаж від 5 до 8 років;
4) 100 % середньої зарплати (доходу) - застрахованим особам, які мають страховий стаж понад 8 років;
5) 100 % середньої зарплати (доходу) - застрахованим особам, віднесеним до 1 - 4 категорії осіб, постраждалих внаслідок Чорнобильської катастрофи; одному з батьків або особі, яка їх замінює та доглядає хвору дитину віком до 14 років, постраждалим від Чорнобильської катастрофи; ветеранам війни та особам, на яких поширюється дія Закону "Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту"; особам, віднесеним до жертв нацистських переслідувань відповідно до Закону "Про жертви нацистських переслідувань"; донорам, які мають право на пільгу.
Допомога по вагітності та пологах - у розмірі 100 % середньої зарплати незалежно від страхового стажу.

Про зміну істотних умов договору про закупівлю та інше

Мінекономрозвитку відповіло на питання щодо застосування законодавства про державні закупівлі.

1. Щодо зміни істотних умов договору про закупівлю

Відповідно до ч. 5 ст. 40 Закону України «Про здійснення державних закупівель» (далі — Закон) умови договору про закупівлю не повинні відрізнятися від змісту пропозиції конкурсних торгів або цінової пропозиції (у тому числі ціни за одиницю товару) переможця процедури закупівлі.

Істотні умови договору про закупівлю не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов`язань сторонами в повному обсязі, крім випадків, визначених у цій частині цієї статті Закону.

2. Щодо зменшення обсягів закупівлі

Згідно з п. 1 ч. п`ятої ст. 40 Закону істотні умови договору про закупівлю не можуть змінюватися після його підписання, крім випадку зменшення обсягів закупівлі, зокрема з урахуванням фактичного обсягу видатків замовника. При цьому підстава для зменшення обсягів закупівлі не є вичерпною. Разом з тим у разі зменшення обсягів закупівлі ціна договору про закупівлю зменшується в залежності від зміни таких обсягів.

3. Щодо зміни ціни за одиницю товару не більше ніж на 10 %

У залежності від коливання ціни товару на ринку сторони протягом дії договору про закупівлю можуть вносити зміни декілька разів в частині ціни за одиницю товару не більше ніж на 10 % кожного разу з урахуванням попередніх змін, внесених до нього, сукупність яких може перевищувати 10 % від ціни за одиницю товару, визначеної сторонами на момент укладання договору про закупівлю та за умови, що зазначена зміна не призведе до збільшення суми, визначеної у договорі, і виконати свої зобов`язання відповідно до такого договору з урахуванням зазначених змін.

Ураховуючи викладене, при кожному внесенні змін до договору про закупівлю у вищезазначеному випадку шляхом укладання додаткової угоди до договору, сторони договору зобов`язані належним чином виконувати умови такого договору з урахуванням змінених його умов кожного разу.

Водночас внесення таких змін до договору про закупівлю повинно бути обґрунтованим та документально підтвердженим.

4. Щодо покращення якості предмета закупівлі

Сторони можуть внести зміни до договору про закупівлю у випадку покращення якості предмета закупівлі за умови, що така зміна не призведе до зміни предмета закупівлі та відповідає документації конкурсних торгів (кваліфікаційній документації, запиту цінових пропозицій) в частині встановлення вимог та функціональних характеристик до предмета закупівлі і є покращенням його якості.

Разом з тим таке рішення приймається замовником самостійно з дотриманням законодавства та має бути обґрунтованим і документально підтвердженим.

5. Щодо продовження строку дії договору та виконання зобов`язань

Форма документального підтвердження об`єктивних обставин Законом не визначена, оскільки вона залежить саме від обставин, що спричинили продовження строку дії договору про закупівлю та виконання зобов`язань щодо передачі товару, виконання робіт, надання послуг.

Тому замовник самостійно визначає форму документального підтвердження таких обставин з дотриманням законодавства.

Водночас, ураховуючи вимоги ч. першої ст. 631 Цивільного кодексу України, згідно з якою строком договору є час, протягом якого сторони можуть здійснити свої права і виконати свої обов`язки відповідно до договору, продовження дії договору про закупівлю можливо у разі, коли строк його дії не закінчився у встановленому чинним законодавством порядку.

6. Щодо узгодженої зміни ціни в бік зменшення

Сторони договору про закупівлю можуть внести зміни до договору у разі узгодженої зміни ціни в бік зменшення без зміни кількості (обсягу) та якості товарів, робіт і послуг, у тому числі за одиницю товару.

У свою чергу, сума договору про закупівлю зменшується пропорційно узгодженому зменшенню ціни, у тому числі у разі зменшення ціни за одиницю товару.

6. Щодо зміни ціни у зв`язку із зміною ставок податків і зборів

Ураховуючи, що зміна ціни у зв`язку із зміною ставок податків і зборів може відбуватися як в бік збільшення, так і в бік зменшення, сума договору про закупівлю може змінюватися в залежності від таких змін без зміни обсягу закупівлі.

7. Щодо зміни індексу інфляції, курсу іноземної валюти, біржових котирувань, регульованих цін (тарифів) і нормативів

Так, зміна істотних умов договору про закупівлю у випадку зміни курсу іноземної валюти може здійснюватись, у разі якщо договором про закупівлю був передбачений порядок зміни ціни залежно від зміни такого курсу.

При цьому порядок зміни ціни залежно від зміни курсу іноземної валюти визначається замовником самостійно. У зв`язку з тим, що зміни у вищезазначених випадках можуть відбуватися як в бік збільшення, так і в бік зменшення, ціна договору про закупівлю може змінюватися в залежності від таких змін без зміни обсягу закупівлі. Кожен з вищезазначених випадків застосовується у залежності від виникнення підстав, що спричинили внесення відповідних змін до договору про закупівлю.

Зверніть увагу, що одночасне застосування зазначених випадків не є можливим, оскільки одночасне внесення таких змін призведе до зміни істотних умов договору про закупівлю у непередбачених Законом випадках.

8. Щодо продовження строку дії договору на початку наступного року

Норма ч. шостої ст. 40 Закону щодо продовження строку дії договору про закупівлю, укладеного в попередньому році, застосовується замовником саме у разі необхідності проведення процедури закупівлі на початку наступного року в обсязі, достатньому для забезпечення потреби замовника на час проведення такої процедури закупівлі, який не може перевищувати 20 % суми, визначеної у договорі, укладеному в попередньому році, якщо видатки на цю мету затверджено в установленому порядку.

Також слід зазначити, що, у разі якщо замовником застосовано ч. шосту ст. 40 Закону, комітет з конкурсних торгів складає і затверджує річний план щодо закупівель, які планує провести, тобто без урахування обсягів, за якими виникли зобов`язання у зв`язку із продовженням строку дії договору про закупівлю у зазначеному випадку.

 

Кабмін вирішив скасувати ліцензування зовнішньоекономічних операцій та обов`язкову розробку сівозміни

Кабмин в плане действий правительства по дерегуляции хозяйственной деятельности на 2015 год задекларировал отмену лицензирования импорта и экспорта спирта (этилового, коньячного, ректификованного виноградного и плодового), алкогольных напитков и табачных изделий. А также, отмену обязательной разработки проектов землеустройства, предусматривающих эколого-экономическое обоснование севооборота и контроль качества почв для субъектов хозяйствования, арендующих сельхозземлю на срок не менее 10 лет.

Кабинет министров Украины намерен в 2015 году отменить лицензирование импорта и экспорта спирта (этилового, коньячного, ректификованного виноградного и плодового), алкогольных напитков и табачных изделий.

Соответствующее положение содержится в плане действий правительства по дерегуляции хозяйственной деятельности на 2015 год, утвержденном распоряжением № 357-р от 18 марта.

Согласно документу, планируется также отмена выдачи сертификата соответствия для производителя и импортера.

Минагропрод и Минэкономразвития должны будут внести на рассмотрение Кабмина законопроект с соответствующими изменениями в закон "О государственном регулировании производства и оборота спирта этилового, коньячного и плодового, алкогольных напитков и табачных изделий".

Также, Кабинет министров Украины предлагает отменить необходимость разработки проектов землеустройства, предусматривающих эколого-экономическое обоснование севооборота и контроль качества почв для субъектов хозяйствования, арендующих сельхозземлю на срок не менее 10 лет, говорится в плане действий правительства по дерегуляции хозяйственной деятельности на 2015 год.

 

Персональні данні

З 03.04.2015 р. набрав чинності наказ Мінфіну України, яким затверджено Порядок обробки персональних даних у базі персональних даних — Державному реєстрі фізичних осіб (ДРФО) — платників податків. Обробка даних у базі персональних даних ДРФО проводиться з метою забезпечення реалізації податкових відносин відповідно до Податкового кодексу України. Власником бази персональних даних є ДФС України. Місцезнаходження цієї бази: Україна м. Київ, Львівська пл., 8.

 

Акцизний податок при переобладнанні вантажного автомобіля

Вовчанська ОДПІ ГУ Міндоходів у Харківській області  повідомляє, що платником акцизного податку є особа — власник ввезеного на митну територію України вантажного транспортного засобу, що переобладнується у легковий автомобіль.

При зверненні до органів внутрішніх справ України для реєстрації або перереєстрації переобладнаного у легковий автомобіль вантажного транспортного засобу заявник повинен надати:

  • документ про відповідність переобладнаного автомобіля вимогам безпеки дорожнього руху;
  • квитанцію або платіжне доручення про сплату акцизного податку з відміткою банку про дату виконання платіжного доручення (для автомобілів, на які з 01.01.2015 р. видано документ про відповідність переобладнаного автомобіля вимогам безпеки дорожнього руху).

Оскільки ставку акцизного податку встановлено в іноземній валюті (євро), розрахунок суми податку здійснюється за офіційним курсом гривні до іноземної валюти, встановленим Нацбанком України, що діє на перший день кварталу, в якому виникло податкове зобов’язання, і залишається незмінним протягом кварталу.

Якщо документ про відповідність переобладнаного автомобіля вимогам безпеки дорожнього руху отримано до 01.01.2015 р., власники таких вантажних транспортних засобів, що переобладнані у легкові автомобілі, не повинні сплачувати акцизний податок.

 

ОСББ, ЖБК – неприбуткові організації

З 10.04.2015 р. набрали чинності зміни, внесені до Податкового кодексу України, якими об’єднанням співвласників багатоквартирного будинку, асоціаціям власників жилих будинків та житлово-будівельним кооперативам повернуто статус неприбуткових організацій.

Установлено, що повторне внесення до Реєстру неприбуткових організацій та установ (перереєстрація) неприбуткових організацій, які зазначені у підпунктах 1 та 2 пп. 133.1.1 п. 133.1 ст. 133 вищезазначеного Кодексу і були внесені до Реєстру неприбуткових організацій та установ станом на 01.01.2015 р., не вимагається.

Неприбуткові організації, зазначені вище, державна реєстрація яких відбулася після 31.12.2014 р. та до 10.04.2015 р., у разі внесення їх до Реєстру неприбуткових організацій та установ протягом шести місяців з дня набрання чинності цим Законом вважаються такими, що внесені до Реєстру неприбуткових організацій та установ з дня їх державної реєстрації.

Категория: Податкові новини | Добавил: Volchanckaya_MGNI (22.04.2015)
Просмотров: 449 | Рейтинг: 0.0 |

Всего комментариев: 0
Добавлять комментарии могут только зарегистрированные пользователи.
[ Регистрация | Вход ]
Конструктор сайтов - uCoz
Форма входа
Поиск по каталогу
Друзья сайта
Статистика