Нові повноваження нотаріусів із реєстрації прав оренди агроземель
Мін’юст наказом від 31.03.2015 № 463/5 Про внесення змін до наказу Міністерства юстиції України від 28 травня 2014 року № 845/5 визначив, що державну реєстрацію прав на землі сільськогосподарського призначення проводять:
- державні реєстратори прав на нерухоме майно територіальних органів Мін’юсту — за місцем розташування земельної ділянки;
- державні реєстратори інших територіальних органів Мін’юсту, які діють у межах відповідної області;
- нотаріуси у випадку реєстрації речових прав, похідних від права власності, на земельні ділянки сільгосппризначення — за місцем розташування земельної ділянки або у межах відповідної області, де розташована така земельна ділянка.
Йдеться про реєстрацію прав постійного користування, оренди, користування земельною ділянкою для сільськогосподарських потреб (емфітевзису), користування чужою земельною ділянкою для забудови (суперфіцію), сервітуту).
Декларація з ПДВ: відображаємо операції за основною ставкою, ставкою 7 % та нульовою
В декларації з ПДВ операція з придбання товарів/послуг та необоротних активів на підставі податкової накладної, в якій одночасно містяться товари/послуги та необоротні активи, що оподатковуються за основною ставкою, ставкою 7 % та нульовою ставкою, підлягає одночасному відображенню у декількох рядках, зокрема:
- в рядках 10.1, 10.2, 14.1, 15.1, 15.2 – в частині товарів/послуг та необоротних активів, що оподатковуються за основною ставкою, окремо за напрямами використання (для здійснення операцій, які підлягають оподаткуванню, звільнені від оподаткування, не є об’єктом оподаткування, не призначаються для використання у господарській діяльності);
- в рядках 11.1, 11.2, 14.2 – в частині товарів/послуг та необоротних активів, що оподатковуються за нульовою ставкою, окремо за напрямами використання (для здійснення операцій, які підлягають оподаткуванню, звільнені від оподаткування, не є об’єктом оподаткування, не призначаються для використання у господарській діяльності).
При цьому, в додатку 5 до декларації з ПДВ зазначена податкова накладна відображається таким покупцем лише в частині товарів/послуг та необоротних активів, які оподатковуються за основною ставкою.
Оподаткування акцизом операцій з переобладнання вантажівки у легковий автомобіль
Якщо документ про відповідність переобладнаного автомобіля вимогам безпеки дорожнього руху отримано до 01.01.15 р., власники вантажних транспортних засобів, що переобладнані у легкові автомобілі, не повинні сплачувати акцизний податок.
При зверненні до органів внутрішніх справ України для реєстрації або перереєстрації переобладнаного у легковий автомобіль вантажного транспортного засобу заявник повинен надати:
- документ про відповідність переобладнаного автомобіля вимогам безпеки дорожнього руху;
- квитанцію або платіжне доручення про сплату акцизного податку з відміткою банку про дату виконання платіжного доручення (для автомобілів, на які з 01.01.15 р. видано документ про відповідність переобладнаного автомобіля вимогам безпеки дорожнього руху).
Сума акцизного податку у платіжному документі повинна бути обчислена відповідно до коду УКТ ЗЕД транспортного засобу після переобладнання із урахуванням робочого об`єму циліндрів двигуна та терміну експлуатації автомобіля.
Наприклад, після переобладнання вантажного транспортного засобу 2008 року випуску у Ford Transit T 260 з дизельним двигуном з об`ємом циліндрів 2200 куб. см, документ про відповідність якого вимогам безпеки дорожнього руху виданий 12.01.15 р., такий переобладнаний автомобіль класифікується за кодом УКТ ЗЕД 8703 32 90 30 (інші транспортні засоби з двигуном внутрішнього згоряння із запалюванням від стиснення (дизелем або напівдизелем), з робочим об`ємом циліндрів двигуна понад 1500 куб. см, але не більш як 2500 куб. см, що використовується понад п`ять років), і ставка податку для нього складає 2,441 євро за 1 куб. см об`єму циліндрів двигуна. У першому кварталі 2015 року акцизний податок складає 103285,0 грн. (що відповідає 5370,2 євро при офіційному курсі НБУ 1923,2908 грн. за 100 євро).
Розрахунок акцизного податку для вказаного автомобіля у 1 кварталі 2015 року:
2,441 (ставка податку) * 2200 (об`єм циліндрів у куб. см) * 1923,2908 (офіційний курс валюти у грн. за 100 євро) / 100 = 103285,0 грн. (після округлення).
Акцизний податок з операції переобладнання вантажного транспортного засобу у легковий автомобіль сплачується за місцем знаходження (проживання) особи, яка є власником переобладнаного транспортного засобу, за кодом бюджетної класифікації 14020800 "Акцизний податок з вироблених в Україні транспортних засобів > Транспортні засоби (крім мотоциклів і велосипедів)" згідно з Класифікацією доходів бюджету.
Оновлено форми заяв у сфері держреєстрації речових прав на нерухомість
Внесено зміни до наказу "Про впорядкування відносин, пов`язаних із державною реєстрацією речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень".
Зокрема, викладено у новій редакції форми заяв (запитів) у сфері державної реєстрації речових прав на нерухоме майно, що подаються заявником у паперовій формі, а саме:
- заяву про державну реєстрацію прав та їх обтяжень (щодо права власності);
- заяву про державну реєстрацію прав та їх обтяжень (щодо права власності на єдиний майновий комплекс);
- заяву про державну реєстрацію прав та їх обтяжень (щодо іншого речового права);
- заяву про державну реєстрацію прав та їх обтяжень (щодо іншого речового права на єдиний майновий комплекс);
- заяву про державну реєстрацію прав та їх обтяжень (щодо обтяження речового права);
- заяву про державну реєстрацію прав та їх обтяжень (щодо обтяження речового права на єдиний майновий комплекс);
- заяву про державну реєстрацію прав та їх обтяжень (щодо відмови від речового права);
- заяву про державну реєстрацію прав та їх обтяжень (щодо припинення прав та їх обтяжень у зв`язку зі знищенням об`єкта нерухомого майна);
- заяву про внесення змін до запису Державного реєстру речових прав на нерухоме майно;
- заяву про скасування;
- заяву про взяття на облік безхазяйного нерухомого майна;
- заяву про відкликання заяви;
- заяву про надання інформації з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно;
- заяву про надання інформації з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно у формі інформаційної довідки;
- запит про надання інформації з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно;
- заяву про надання дубліката свідоцтва про право власності;
- додаток до заяви.
Надання відомостей з ЄДР юросіб та ФОП по-новому
Затверджено Порядок надання відомостей з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб – підприємців.
Так, встановлено, що відомості, що містяться в ЄДР, є відкритими і загальнодоступними, за винятком реєстраційних номерів облікових карток платників податків, відомостей про відкриття та закриття рахунків, накладення та зняття арештів на рахунки та майно.
Відомості, що містяться в ЄДР, надаються:
1) у паперовій формі державним реєстратором юросіб та ФОП (далі - державний реєстратор) у вигляді:
- витягу;
- довідки;
- виписки;
2) в електронній формі:
- у форматі бази даних або в іншому форматі відповідно до договору між технічним адміністратором та бюро кредитних історій або банком;
- державним реєстратором через Реєстраційний портал у вигляді виписки, витягу та довідки, засвідчених його електронним цифровим підписом;
- програмними засобами ведення Єдиного державного реєстру через офіційний веб-сайт розпорядника ЄДР у вигляді:
- виписки щодо юрособи;
- витягу та довідки;
- доступу до відомостей з ЄДР.
Виписка щодо юрособи, витяг та довідка надаються на запит будь-якої фіз- та юрособи.
Виписка ФОП надається на запит цієї ФОП або її представника.
Запит про надання виписки, витягу та довідки подається незалежно від місця зберігання реєстраційних справ юросіб та ФОП.
Крім цього, затверджено Порядок отримання відомостей з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців органами державної влади, органами місцевого самоврядування, органами внутрішніх справ, органами прокуратури, органами Служби безпеки України.
Про доступ до інформації на комп’ютерах в законі про дерегуляцію
Законом України Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо спрощення умов ведення бізнесу (дерегуляція) внесено зміни у ст.ст. 159 та 168 Кримінального процесуального кодексу.
А саме:
Верховна Рада дозволила тимчасовий доступ до електронних інформаційних систем або їх частин, мобільних терміналів систем зв`язку. Щоправда, лише для зняття копії інформації, що міститься в таких електронних інформаційних системах або їх частинах, мобільних терміналах систем зв`язку, без їх вилучення на підставі ухвали слідчого судді, суду;
можливе й тимчасове вилучення електронних інформаційних систем або їх частин, мобільних терміналів систем зв`язку для вивчення фізичних властивостей, які мають значення для кримінального провадження. Здійснюється це лише в тому разі, якщо вони безпосередньо зазначені в ухвалі суду.
Підвищено відповідальність за порушення законодавства, яке регулює здійснення операцій з металобрухтом
Законом України Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо спрощення умов ведення бізнесу (дерегуляція) № 191-VIII, що набрав чинності 05.04.2015 року встановлено, що:
порушення посадовою особою суб`єкта господарювання, що здійснює операції з металобрухтом (далі – посадова особа), відповідного законодавства, – тягне за собою накладення штрафу від 500 до 1000 неоподатковуваних мінімумів;
прийом посадовою особою промислового металобрухту у фізосіб, які не є суб`єктами господарювання, – тягне за собою накладення штрафу від 500 до 1000 неоподатковуваних мінімумів;
повторний протягом року прийом промислового металобрухту у фізосіб, які не є суб’єктами господарювання, – тягне за собою накладення штрафу від 1000 до 3000 неоподатковуваних мінімумів з конфіскацією металобрухту, а також коштів, отриманих від його реалізації з порушенням вимог законодавства.
Прикордонники ловлять контрабандистів у зоні АТО
11 квітня вздовж лінії розмежування в зоні АТО прикордонники затримали 18 транспортних засобів з різноманітними вантажами. Автомобілями громадяни України перевозили товари без належних документів та намагались об’їхати контрольні пости, повідомляє прес-служба Державної прикордонної служби.
«Також у контрольному пункті «Миколаївка», що на Донеччині, під обшивкою задніх дверцят багажника, в запасному колесі, під заднім сидінням, в порожнинах від акустичних колонок легкового автомобіля «CHERRY TIGGO» прикордонники виявили медичні препарати без відповідних товаросупровідних документів. Всього громадянин України приховав товару на суму 150 тисяч гривень. З метою проведення відповідних перевірочних заходів та прийняття правового рішення щодо даного випадку були проінформовані співробітники міліції», - йдеться в офіційному повідомленні прикордонників.
У Раді пропонують змінити правила реєстрації податкових накладних
08 квітня у Верховній Раді був зареєстрований законопроект №2611 «Про внесення змін до Податкового кодексу України (щодо реєстрації податкових накладних)».
Як зазначає в пояснювальній записці його автор О. Кірш, документ розроблений для того, щоб реєстрація податкових накладних пов’язувалась з реальним отриманням коштів підприємством.
«Обов’язок реєстрації податкових накладних має бути пов’язаний лише з реальним отриманням коштів, бо інакше підприємства повинні вносити кошти, необхідні для такої реєстрації, у розмірі 20% від вартості відвантаженої продукції, хоча кошти за цю продукцію вони ще не отримали.
Аналогічно треба виключати з податкового кредиту для цілей такої реєстрації не таке відшкодування, що було лише заявлене, а тільки фактично отримане», - вважає нардеп.
За його словами, такий порядок надасть змогу:
- збільшити санкції за несвоєчасне реєстрування податкових накладних;
- списувати відповідні кошти на казначейський рахунок з підприємств, які їх не надали;
- одночасно надати право на податковий кредит тим підприємствам, що здійснили оплату, але не отримали податкові накладні.
«Правило першої події не узгоджується з ПДВ-розрахунками, і проект має пов’язати реєстрацію податкових накладних (і відповідне резервування коштів) тільки з фактичним отриманням оплат», - наголошує О. Кірш.
Повернення коштів, помилково зарахованих до бюджету
У Мін’юсті України зареєстровано 13.03.2015 р. за № 287/26732 наказ Мінфіну України, яким затверджено зміни до Порядку повернення коштів, помилково або надміру зарахованих до державного та місцевих бюджетів, затвердженого власним наказом від 03.09.2013 р. № 787.
Встановлено, що у разі повернення судового збору (крім помилково зарахованого) до органу Казначейства подається оригінал або належним чином засвідчена копія ухвали суду.
Ухвала суду подається платником до органу Казначейства разом з його заявою про повернення коштів з бюджету та оригіналом або копією документа на переказ або паперовою копією електронного розрахункового документа, які підтверджують перерахування коштів до бюджету (у разі знаходження оригіналу документа на переказ, який підтверджує зарахування судового збору до бюджету, в матеріалах судової справи та зазначення про це в ухвалі суду).
Вторинна сировина
ДФС України повідомлено, що у зв’язку із втратою чинності з 26.03.2015 р. постановою Кабінету Мiнiстрiв України вiд 26.07.2001 р. № 915 положення Порядку здійснення митного оформлення імпортних товарів у тарі i пакувальних матеріалах, затвердженого наказом від 30.07.2009 р. № 789/414/709, та листа Мiндоходiв України від 18.02.2014 р. № 4160/7/99-99-24-01-06-17 не застосовуються.
Корпоративні права держави
Змінами, внесеними до Закону України «Про акціонерні товариства», встановлено, що у разі прийняття загальними зборами рішення щодо виплати дивідендів у строк, менший ніж шість місяців з дня прийняття такого рішення, виплата дивідендів здійснюється у строк, визначений загальними зборами.
У разі невиплати дивідендів у встановлені строки в акціонера виникає право звернення до нотаріуса щодо вчинення виконавчого напису нотаріуса на документах, за якими стягнення заборгованості здійснюється у безспірному порядку згідно з переліком, встановленим Кабінетом Міністрів України.
Знижено кворум (з 60 до 50) для всіх акціонерних товариств, у тому числі товариств, у статутному капіталі яких є корпоративні права держави і в яких держава є власником 50% і більше простих акцій товариства.
Встановлено, що статути акціонерних товариств до приведення їх у відповідність із цими змінами застосовуються в частині, що не суперечить їм.
Визнано таким, що втратить чинність, Закон України від 13.01.2015 р. № 91-VIII.
Закон набрав чинності з 27.03.2015 р., крім норм щодо прав акціонерів та припинення повноважень одного чи кількох членів наглядової ради, які набирають чинності через два місяці з дня опублікування.
Податковий компроміс
Комітетом Верховної Ради України з питань податкової та митної політики роз’яснено деякі положення Закону України «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо особливостей уточнення податкових зобов’язань з податку на прибуток підприємств та податку на додану вартість у разі застосування податкового компромісу».
Зазначено, що норма Податкового кодексу не містить заборони щодо застосовування податкового компромісу після закінчення процедури судового оскарження, результатом якого є судове рішення, що набрало законної сили, на користь платника податків (податкові повідомлення-рішення (далі - ППР) визнано неправомірними та скасовано), тому у платника податків у такому випадку залишається право самостійно визначити заниження податкових зобов’язань та подати відповідний уточнюючий розрахунок. Податкова перевірка згідно з процедурами податкового компромісу за періоди, щодо яких вже проводилась документальна перевірка за тими самими питаннями, платника податків, який подав уточнюючий розрахунок, контролюючим органом призначатися не може.
Для податкових зобов’язань, які є не узгодженими внаслідок незакінчення процедури судового та/або адміністративного оскарження, та для інших неузгоджених податкових зобов’язань, до яких закон встановлює можливість застосування податкового компромісу, достатніми для застосування податкового компромісу є подання заяви про намір досягнення податкового компромісу та сплата 5% від визначеної в ній суми без будь-яких перевірок з боку контролюючого органу. Будь-яких повноважень контролюючого органу щодо відмови в застосуванні податкового компромісу у таких випадках вищезазначеним Законом не передбачено.
Застосуванню податкового компромісу жодним чином не перешкоджає наявність розпочатого кримінального провадження щодо відповідного порушення.
У разі якщо податкові зобов’язання, несплата яких інкримінується у кримінальному провадженні, визначено за період, що перевищує 1095 днів, платник податків та його посадові (службові) особи у разі застосування вищезазначеного Закону підлягають звільненню від кримінальної відповідальності за вчинення умисного ухилення від сплати податків у частині несплати податкових зобов’язань, визначених за період не більше 1095 днів (у межах строку давності). Норма щодо можливості оскарження неправомірних дій контролюючого органу під час застосування процедури податкового компромісу стосується лише оскарження ППР, прийнятого контролюючим органом за наслідками документальної перевірки, проведеної під час застосування процедури податкового компромісу, та не забороняє платникам податків оскаржувати в судовому порядку будь-які інші неправомірні дії контролюючого органу, пов’язані із застосуванням податкового компромісу.
Оподаткування пенсій, подарунків, профспілкових виплат
Вовчанська ОДПІ ГУ Міндоходів у Харківській області повідомляє, що оскільки до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податку у 2015 р. не включаються сума пенсії (включаючи суму її індексації, нараховану відповідно до закону) у розмірі 3654 грн. (1218 грн. × 3), вартість дарунків, яка не перевищує розмір 609 грн., та сума виплат, що здійснюються за рішенням професійної спілки на користь члена такої профспілки, яка не перевищує розмір 1710 грн., то сума таких доходів не є об’єктом оподаткування військовим збором.
Якщо сума пенсії (включаючи суму її індексації, нараховану відповідно до закону), вартість дарунків та сума виплат, що здійснюються за рішенням професійної спілки на користь члена такої профспілки, перевищує у 2015 р. зазначені розміри, то частини таких перевищень оподатковуються військовим збором за ставкою 1,5%.
Збільшено норми витрат на харчування під час проведення фізкультурно-спортивної реабілітації інвалідів
8 квітня Кабінет Міністрів України прийняв постанову про збільшення норм витрат на харчування під час проведення заходів з фізкультурно-спортивної реабілітації інвалідів, в тому числі залучення до заходів фізкультурно-спортивної реабілітації українських воїнів, які отримали поранення в АТО. Проект постанови «Про внесення змін у додаток 3 до постанови Кабінету Міністрів України від 18 вересня 2013 р. № 689» розроблений Міністерством молоді та спорту України. Постановою передбачається збільшення норм витрат на харчування під час проведення заходів з фізкультурно-спортивної реабілітації інвалідів, у тому числі залучення до заходів фізкультурно-спортивної реабілітації українських воїнів, які отримали поранення під час виконання бойових завдань в зоні АТО. Згідно з додатком 3 до постанови Кабінету Міністрів України від 18 вересня 2013 р. № 689 «Про затвердження норм витрат на проведення спортивних заходів державного та міжнародного рівня» для учасників всіх видів фізкультурно-спортивної реабілітації інвалідів при визначенні норм готових до вживання продуктів харчування визначено застосування коефіцієнту 0,35, що в енергетичному виразі відповідає обсягу 2450 ккал. та в грошову еквіваленті становить 71,49 гривень.
В Бюджетний кодекс внесено зміни щодо доступу до інформації про бюджетні показники у формі відкритих даних
Верховна Рада України ухвалила Закон "Про внесення змін до статті 28 Бюджетного кодексу України щодо доступу до інформації про бюджетні показники у формі відкритих даних" Законом внесено зміни до ст. 28 Бюджетного кодексу. Уточнено, що головні розпорядники коштів державного бюджету (місцевих бюджетів у разі застосування програмно-цільового методу у бюджетному процесі): — здійснюють публічне представлення та публікацію інформації про бюджет за бюджетними програмами та показниками, бюджетні призначення щодо яких визначені законом про Державний бюджет України (рішенням про місцевий бюджет), відповідно до вимог та за формою, встановленими Міністерством фінансів України, до 15 березня року, що настає за звітним; — оприлюднюють шляхом розміщення на своїх офіційних сайтах паспорти бюджетних програм на поточний бюджетний період (включаючи зміни до паспортів бюджетних програм) у триденний строк з дня затвердження таких документів та звіти про виконання паспортів бюджетних програм за звітний бюджетний період у триденний строк після подання таких звітів до Міністерства фінансів України (місцевих фінансових органів). Також встановлено, що інформація про бюджет, визначена ст. 28 Бюджетного кодексу, оприлюднюється з додержанням вимог Закону України "Про доступ до публічної інформації" в частині оприлюднення публічної інформації у формі відкритих даних. Умови та порядок забезпечення доступу до інформації про використання коштів державного і місцевих бюджетів визначаються Законом України "Про відкритість використання публічних коштів".
В Бюджетний кодекс внесено "енергомодернізуючі" зміни
09.04.2015 р. Верховна Рада України ухвалила Закон "Про внесення змін до Бюджетного кодексу України (щодо запровадження нових інвестиційних можливостей, гарантування прав та законних інтересів суб'єктів підприємницької діяльності для проведення масштабної енергомодернізації)" Законом врегульовується порядок фінансування видатків на оплату договорів «енергосервісу», якими передбачено запровадження механізму надання енергосервісних послуг щодо комплексного вирішення питання енергозбереження в бюджетній сфері. Відповідний законопроект зареєстровано за № 1409.
Операції з ввезення та постачання ліків та медвиробів звільнено від оподаткування ПДВ
09.04.2015 р. Верховна Рада України ухвалила Закон "Про внесення зміни до Податкового кодексу України (щодо звільнення від оподаткування податком на додану вартість операцій з ввезення та постачання лікарських засобів та медичних виробів)" Законодавчим актом передбачено звільнити від ПДВ операції з ввезення на митну територію України лікарських засобів та медичних виробів та операції тільки першого постачання лікарських засобів, медичних виробів на митній території України імпортером або виробником. Законом також уточнено бюджетні програми у межах виконання яких Міністерство охорони здоров'я України укладає угоди зі спеціалізованими організаціями, які здійснюють закупівлі, перелік яких визначений Законом України "Про здійснення державних закупівель", на підставі яких складаються договори на підставі яких здійснюється ввезення на територію України чи придбання на території України лікарських засобів і медичних виробів. Законопроектом передбачена відповідальність платників у разі нецільового використання наданої пільги в оподаткуванні лікарських засобів та медичних виробів, а також положення щодо визначення Кабінетом Міністрів України переліку лікарських засобів та медичних виробів, які закуповуються на підставі угод щодо закупівлі зі спеціалізованими організаціями, які здійснюють закупівлі та порядку ввезення, постачання та цільового використання лікарських засобів, медичних виробів, що звільняються від оподаткування податком на додану вартість.
Зміни в законодавстві щодо організації харчування особового складу Збройних Сил України
Верховна Рада України ухвалила Закон "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо організації харчування особового складу Збройних Сил України" Законом внесено зміни до Господарського кодексу України та Закону України «Про господарську діяльність у Збройних Силах України», якими запроваджується механізм передачі військовими частинами закріпленого за ними рухомого та нерухомого майна, необхідного для організації харчування особового складу Збройних Сил України в стаціонарних та польових умовах, у користування на безоплатній основі на умовах позички переможцям процедур закупівель, які надають послуги з харчування військовослужбовців, з обов'язковим поверненням цього майна після закінчення строку дії договору про закупівлю послуг із харчування.
Внесено зміни в Закон про держзакупівлі
Верховна Рада України ухвалила Закон "Про внесення змін до статті 39 Закону України "Про здійснення державних закупівель" Закон містить норму, яка дозволяє застосовувати переговорну процедуру державних закупівель як виняток у разі нагальної потреби у здійсненні закупівлі у зв'язку з виникненням особливих обставин, які унеможливлюють дотримання замовниками – відповідними місцевими державними адміністраціями, визначеними КМУ, – строків для проведення процедур конкурсних торгів для закупівлі робіт (товарів, послуг) для будівництва інженерних споруд з метою зміцнення обороноздатності держави в особливий період. Відповідний законопроект зареєстровано за № 2596.
Дитячі садки сплачують земельний податок на загальних підставах
Спеціалісти Вовчанська ОДПІ ГУ Міндоходів у Харківській області нагадали, що заклади освіти та науки, які є бюджетними установами, не входять до числа платників податку на прибуток за умови внесення їх до Реєстру неприбуткових установ. Фахівці звернули увагу, що дошкільні та загальноосвітні навчальні заклади незалежно від форм власності і джерел фінансування, заклади культури, науки, освіти, охорони здоров'я, соціального захисту, фізичної культури та спорту, які повністю утримуються за рахунок коштів державного або місцевих бюджетів, нараховують і сплачують плату за землю на загальних підставах. Крім того, оскільки плату за землю віднесено до місцевих податків і зборів, місцеві ради на виконання вимог чинного законодавства повинні прийняти рішення про встановлення податку на майно в частині плати за землю, визначити ставки земельного податку та перелік пільг щодо його сплати.
Місцевим радам планують дозволити фінансувати заклади освіти і культури за рахунок власних ресурсів
В ВРУ зареєстровано законопроект, яким планується внести зміни до Прикінцевих та перехідних положень Бюджетного кодексу, з метою підвищення самостійності місцевих бюджетів. Автори законопроекту зазначають, що в п. 20 Прикінцевих та перехідних положеннях Бюджетного кодексу визначені видатки, що можуть здійснюватись з бюджетів сіл, селищ, міст районного значення. З метою підвищення самостійності місцевих бюджетів, цим законопроектом пропонується надати можливості місцевим бюджетам понад обсяги міжбюджетних трансфертів здійснювати видатки на заклади освіти та культури за рахунок власного фінансового ресурсу.
«Натуральний» коефіцієнт для розрахунку військового збору не застосовується
Фахівці Вовчанської ОДПІ ГУ Міндоходів у Харківській області роз’яснили питання: чи застосовується підвищуючий коефіцієнт до доходів, виплачених у негрошовій формі, для розрахунку військового збору? Отже, норми п. 164.5 ПКУ, якими передбачено використання підвищую чого коефіцієнта, застосовуються під час нарахування доходу у будь-якій негрошовій формі для визначення бази оподаткування доходу ПДФО. При цьому п. 16 прим. 1 підрозд. 10 розд. XX ПКУ не передбачено застосування для військового збору коефіцієнта, визначеного п. 164.5 ПКУ.
Мінсоцполітики: про лікарняні працівнику-суміснику
Мінсоцполітити торкнулося питання, щодо термінів подачі документів для призначення матеріального забезпечення працівником-сумісником. В Міністерстві нагадали, що допомога по тимчасовій непрацездатності надається за основним місцем роботи та за сумісництвом у порядку, визначеному КМУ. Згідно з п. 21 Порядку обчислення середньої заробітної плати(доходу, грошового забезпечення) для розрахунку виплат за загальнообов’язковим державним соціальним страхуванням, якщо застрахована особа працює за сумісництвом, страхові виплати у зв’язку з тимчасовою втратою працездатності, вагітністю та пологами та оплата перших п’яти днів тимчасової непрацездатності за рахунок коштів роботодавця здійснюються на підставі копії листка непрацездатності, виданого в установленому порядку, засвідченої підписом керівника і печаткою за основним місцем роботи, та довідки про середню заробітну плату за основним місцем роботи. Якщо застрахована особа працює на кількох роботах за сумісництвом, для призначення страхової виплати у зв’язку з тимчасовою втратою працездатності, вагітністю та пологами, для оплати перших п’яти днів тимчасової непрацездатності за рахунок коштів роботодавця додатково до вищезазначених документів, додаються довідки про середню заробітну плату за місцями роботи за сумісництвом. Як зазначили в Мінсоцполітики, на сьогодні чинним законодавством не передбачено обмеження будь-яким строком терміну подачі документів для призначення матеріального забезпечення. Такі роз’яснення надало Мінсоцполітики в листі від 03.06.2014 р. № 5695/0/14-14/18
Загубили листок непрацездатності працівника: що робити роз’яснює Мінсоцполітики
Мінсоцполітики роз’яснило питання щодо втрати листка непрацездатності внаслідок форс-мажорних обставин після його оплати. Якщо листок непрацездатності загублено внаслідок форс-мажорних обставин після оплати, то дії суб’єкта господарювання у разі втрати первинної документації визначені у п. 6.10 Положення про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку. Так, у випадку втрати або знищення первинних документів, облікових регістрів та звітів керівник підприємства повинен письмово повідомити про це правоохоронні органи та наказом призначити комісію для встановлення переліку відсутніх документів і розслідування причин їх утрати чи знищення. З метою відновлення первинної документації, загубленої в результаті форс-мажорних обставин, необхідно отримати офіційні довідки відповідних органів про настання таких обставин, звернутися із заявою до територіального відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності з проханням надати копії всіх утрачених звітів. До заяви доцільно додати підтверджуючі документи,зокрема, наприклад, довідку органу пожежної служби та акт комісії з переліком утрачених документів із зазначенням причин їх втрати. Оскільки згідно з п. 1.14 Інструкції про порядок видачі документів, що засвідчують тимчасову непрацездатність громадян, новий листок непрацездатності з позначкою «дублікат» видається тільки на підставі довідки з місця роботи про те, що за період тимчасової непрацездатності виплата допомоги у зв’язку з тимчасовою непрацездатністю не здійснювалась, то від медичної установи, за відповідно оформленим запитом, можливо отримати лише реєстр виданих документів, що засвідчить тимчасову непрацездатність (вагітність і пологи) працівників підприємства. На підставі отриманих копій документів підприємство має відновити оригінали власних вихідних первинних документів; сформувати журнали господарських операцій та регістри бухгалтерського обліку. Якщо підсумкові обороти у відновлених регістрах збігатимуться з даними, відображеними в звітності по коштах Фонду за відповідні звітні періоди, буде поновлено протоколи комісії із соціального страхування про призначення матеріального забезпечення застрахованим особам, банківськими виписками та (або) касовими документами буде підтверджено своєчасність виплати (перерахування) матеріального забезпечення застрахованим особам, то бухгалтерський облік по коштах Фонду можна вважати повністю відновленим, а кошти Фонду — використаними за призначенням. Як зазначили в Міністерстві, ключовим питанням у цьому випадку є своєчасність призначення матеріального забезпечення застрахованим особам та дотримання порядку використання коштів Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності.
Жінка працює неповний робочий день: чи можна отримати лікарняний по догляду за хворою дитиною?
Мінсоцполітики нагадує, що відповідно до пп. «б» п. 3.15 Інструкції про порядок видачі документів, що засвідчують тимчасову непрацездатність громадян, листок непрацездатності по догляду за хворою дитиною в період щорічної (основної та додаткової) відпустки, відпустки без збереження заробітної плати, частково оплачуваної відпустки для догляду за дитиною до трьох років не видається. Тобто право на отримання допомоги по догляду за хворою дитиною настає тільки у разі припинення відпустки для догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку незалежно від того, працює жінка повний або неповний робочий день.
Як лікарням забезпечувати громадян, які страждають на рідкісні захворювання, безплатними ліками і дієтхарчуванням: є порядок
Кабмін затвердив Порядок забезпечення громадян, які страждають на рідкісні (орфанні) захворювання, лікарськими засобами та відповідними харчовими продуктами для спеціального дієтичного споживання. Порядок визначає механізм безперебійного і безоплатного забезпечення громадян, які страждають на рідкісні (орфанні) захворювання, лікарськими засобами та відповідними харчовими продуктами для спеціального дієтичного споживання, що закуповуються за рахунок коштів державного, місцевих бюджетів, а також інших джерел, не заборонених законодавством, у тому числі гуманітарної допомоги. Встановлено, що прийняття рішення щодо необхідності у забезпеченні, продовженні або припиненні забезпечення громадян, які страждають на рідкісні (орфанні) захворювання, лікарськими засобами та харчовими продуктами, що закуповуються за рахунок коштів: — держбюджету, а також інших джерел, не заборонених законодавством, у тому числі гуманітарної допомоги, здійснюється утвореною МОЗ комісією; — місцевих бюджетів а також інших джерел, не заборонених законодавством, у тому числі гуманітарної допомоги — комісіями, утвореними обласними та Київською міською держадміністраціями. Забезпечення громадян, які страждають на рідкісні (орфанні) захворювання, лікарськими засобами та харчовими продуктами здійснюється закладами охорони здоров’я відповідного профілю за місцем проживання або лікування таких громадян. Безперебійне і безоплатне забезпечення громадян, які страждають на рідкісні (орфанні) захворювання, лікарськими засобами та харчовими продуктами, закупленими за рахунок коштів державного та місцевих бюджетів, здійснюється в межах бюджетних призначень. Порядок затверджено постановою КМУ від 31.03.2015 р. № 160, яка набере чинності з дня офіційного опублікування. На день підготування замітки документ офіційно не опубліковано
Оплата лікарняних листів за рахунок коштів підприємства: за законом № 77 чи постановою КМУ № 439?
Законом України від 28 грудня 2014 року № 77-VIII «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо реформування загальнообов’язкового державного соціального страхування та легалізації фонду оплати праці» викладено в новій редакції Закон України від 23.09.1999 № 1105-XIV «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання, які спричинили втрату працездатності» та визнано таким, що втратив чинність, Закон України від 18.01.2001 № 2240-III «Про загальнообов’язкове державне соціальне страхування у зв’язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням». Закон № 1105- XIV у новій редакції має назву «Про загальнообов’язкове державне соціальне страхування» (набув чинності з 1 січня 2015 року) та визначає правові, фінансові та організаційні засади загальнообов’язкового державного соціального страхування, гарантії працюючих громадян щодо їх соціального захисту у зв’язку з тимчасовою втратою працездатності, вагітністю та пологами, від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання, охорони життя та здоров’я. Статтею 24 Закону № 1105- XIV змінено у порівнянні з діючими до цього розміри допомоги по тимчасовій непрацездатності застрахованим особам та залежно від страхового стажу визначено допомогу в таких розмірах:
– 50 відсотків середньої заробітної плати (доходу) – застрахованим особам, які мають страховий стаж до 3 років;
– 60 відсотків середньої заробітної плати (доходу) – застрахованим особам, які мають страховий стаж від 3 до 5 років;
– 70 відсотків середньої заробітної плати (доходу) – застрахованим особам, які мають страховий стаж від 5 до 8 років;
– 100 відсотків середньої заробітної плати (доходу) – застрахованим особам, які мають страховий стаж понад 8 років. Згідно з ч. 2 ст. 22 Закону № 1105- XIV (у новій редакції) допомога по тимчасовій непрацездатності внаслідок захворювання або травми, не пов’язаної з нещасним випадком на виробництві та професійним захворюванням, виплачується Фондом застрахованим особам починаючи з шостого дня непрацездатності за весь період до відновлення працездатності або до встановлення медико-соціальною експертною комісією інвалідності у порядку та розмірах, встановлених законодавством. Оплата перших п’яти днів тимчасової непрацездатності внаслідок захворювання або травми, не пов'язаної з нещасним випадком на виробництві, здійснюється за рахунок коштів роботодавця у порядку, встановленому Кабінету Міністрів України. На даний час діє постанова Кабінету Міністрів України від 6.05.2001 року № 439 «Про затвердження Порядку оплати перших п’яти днів тимчасової непрацездатності внаслідок захворювання або травми, не пов’язаної з нещасним випадком на виробництві, за рахунок коштів підприємства, установи, організації». Пунктом 5 цього Порядку визначено розміри оплати перших п’яти днів тимчасової непрацездатності, які частково відрізняються від розмірів, визначених Законом № 1105- XIV, а саме:
• 60 відсотків середньої заробітної плати – особі, яка має страховий стаж до 5 років;
• 80 відсотків середньої заробітної плати – особі, яка має страховий стаж від 5 до 8 років;
• 100 відсотків середньої заробітної плати – особі, яка має страховий стаж понад 8 років. Пунктом 8 розділу VII Прикінцевих та перехідних положень Закону № 1105- XIV (у новій редакції) визначено, що до приведення законодавства України у відповідність із цим Законом закони та інші нормативно-правові акти застосовуються в частині, що не суперечить цьому Закону. Крім цього, Кабінету Міністрів України доручено протягом шести місяців з дня набрання чинності цим Законом привести свої нормативно-правові акти у відповідність із цим Законом. За інформацією, наданою Міністерством соціальної політики, до внесення відповідних змін оплата перших п’яти днів перших п’яти днів тимчасової непрацездатності за рахунок коштів підприємства, установи, організації має здійснюватися в порядку та розмірах, визначених постановою КМУ від 06.05.2001 року № 439.
Зараховуємо до бюджету кошти від надання адмінпослуг з придбання і носіння зброї: новий порядок
Мінфін разом з МВСУ затвердили новий Порядок, який визначає механізм зарахування, розподілу і перерахування до доходів загального фонду місцевих бюджетів та спеціального фонду державного бюджету коштів, що надходять як плата за надання адміністративних послуг, продукцію та документи, що видаються при наданні адміністративних послуг з придбання, перевезення, зберігання і носіння зброї, відповідно до Законів України «Про Єдиний державний демографічний реєстр та документи, що підтверджують громадянство України, посвідчують особу чи її спеціальний статус» і «Про дорожній рух». Норми цього Порядку застосовуються МВСУ, Державною міграційною службою та їх територіальними органами і територіальними підрозділами, а також Державною казначейською службою та її територіальними органами. Встановлено, що плата, яка вноситься суб'єктом господарювання за видачу та переоформлення ліцензії, видачу дубліката замість втраченої або пошкодженої ліцензії та копії ліцензії, зараховується до відповідного бюджету на рахунки, відкриті в органах Казначейства за кодом класифікації доходів бюджету 22011800 «Плата за ліцензії та сертифікати, що сплачується ліцензіатами за місцем здійснення діяльності». Для зарахування до бюджетів коштів, що надходять як плата за надання адміністративних послуг, продукцію та документи, що видаються при наданні цих послуг, суб'єкти надання адміністративних послуг відкривають рахунки в органах Казначейства за місцем обслуговування в загальновстановленому порядку за балансовим рахунком 3711 «Інші рахунки клієнтів Казначейства України» та повідомляють про відкриті рахунки відповідним суб'єктам звернення. Порядок затверджено наказом Мінфіну та МВСУ від 06.03.2015 р. № 239/302, який набере чинності з дня офіційного опублікування. На день підготування замітки документ офіційно не опубліковано.
Які реквізити слід зазначати у полях платіжного доручення на поповнення рахунку у системі електронного адміністрування ПДВ
В Вовчанській ОДПІ ГУ Міндоходів у Харківській області нагадали, що електронний рахунок у системі електронного адміністрування ПДВ - рахунок, відкритий платнику податку в Казначействі, на який платником перераховуються кошти з власного поточного рахунку в сумах, необхідних для збільшення розміру суми, на яку платник податку має право зареєструвати податкові накладні та/або розрахунки коригування кількісних і вартісних показників до податкової накладної в ЄРПН, а також у сумах, недостатніх для сплати до бюджету узгоджених податкових зобов’язань з цього податку. Рахунки в системі електронного адміністрування ПДВ відкриваються платникам автоматично. Для їх відкриття центральний орган виконавчої влади, що забезпечує реалізацію податкової та митної політики, надсилає банку, в якому відкриваються ці рахунки, реєстр платників, в якому зазначаються назва платника, код ЄДРПОУ та індивідуальний податковий номер платника. Платіжне доручення оформляється платником за формою, наведеною в додатку 2 до Інструкції про безготівкові розрахунки в Україні в національній валюті, затвердженій Постановою Національного банку України № 22 від 21.01.2004 р. Реквізити у полях платіжного доручення на поповнення рахунку у системі електронного адміністрування ПДВ заповняються згідно з вимогами щодо заповнення реквізитів розрахункових документів, що викладені в додатку 8 до Інструкції № 22.
Оплата праці працівників держорганів: зміни від Кабміну
Кабмін вніс зміни та визнав такими, що втратили чинність, деякі свої постанови з питань оплати праці. Зокрема, зміни внесені в постанову КМУ від 09.03.2006 р. № 268 «Про упорядкування структури та умов оплати праці працівників апарату органів виконавчої влади, органів прокуратури, судів та інших органів». Уточнено, що надбавка за вислугу років виплачується, зокрема, особам рядового та начальницького складу податкової міліції органів ДФС у відсотках до окладу грошового утримання з урахуванням доплат за спеціальне звання і залежно від вислуги років у таких розмірах:
понад 1 рік — 5,
понад 2 роки — 10,
понад 5 років — 20,
понад 10 років — 25,
понад 15 років — 30,
понад 20 років — 35,
понад 25 років — 40 %.
В новій реакції викладено схеми посадових окладів: — керівних працівників і спеціалістів апарату центральних органів виконавчої влади (крім міністерств), СБУ, Служби зовнішньої розвідки, Управління держохорони, Адміністрації Державної спеціальної служби транспорту; — осіб рядового і начальницького складу податкової міліції державних податкових інспекцій. Також розроблено нову Схему посадових окладів керівних працівників і спеціалістів спеціалізованих департаментів та органів ДФС. Такі зміни внесені постановою КМУ від 31.03.2015 р. № 153, яка набере чинності з дня офіційного опублікування. На день підготування замітки документ офіційно не опубліковано.
Громадяни України, які працюють в представництвах або консульствах іноземних держав, мають до 1 травня 2015 року задекларувати свої доходи
Вовчанська ОДПІ ГУ Міндоходів у Харківській області звертає увагу, що доходи, отримані платниками податків - фізичними особами – резидентами, які працюють в представництвах або консульствах іноземних держав, вважаються іноземними, сума яких має бути включена до загального річного оподатковуваного доходу такого платника.
Відповідно до положень Податкового кодексу України нерезиденти – це, зокрема дипломатичні представництва, консульські установи та інші офіційні представництва інших держав і міжнародних організацій в Україні.
Так, пп. 162.1.1 п. 162.1 ст. 162 Кодексу встановлено, що платниками податку є, зокрема, фізичні особи – резиденти, які отримують іноземні доходи.
В підпункті «б» пункту 171.2 статті 171 Кодексу зазначається, що особою, відповідальною за нарахування, утримання та сплату (перерахування) до бюджету податку з іноземних доходів є платник податку.
Отже резиденти, які працюють в представництвах або консульствах іноземних держав, зобов’язані до 1 травня 2015 року подати податкову декларацію про майновий стан і доходи за звітний (податковий) період – 2014 рік.
Податківці накрили «Лас-Вегас» на Московському проспекті
Працівники податкової міліції ДПІ у Дзержинському районі м. Харкова спільно зі співробітниками прокуратури Харківської області виявили та зупинили діяльність двох підпільних гральних зал. Про це повідомляє в. о. начальника оперативного управління ГУ Міндоходів у Харківській області Дмитро Резніченко.
У рамках кримінального провадження, внесеного до єдиного реєстру досудових розслідувань за ознаками злочину, передбаченого ч.1 ст. 203-2 Кримінального кодексу України оперативники отримали інформацію про те що, невстановлені особи ведуть незаконний бізнес – а саме – розважають харків’ян рулеткою та гральними автоматами, отримуючи при цьому незаконний прибуток.
«З метою проведення профілактики у сфері заборони грального бізнесу та перевірки отриманої інформації, проведено комплекс оперативних заходів, - розповідає Дмитро Резніченко, - Таким чином було встановлено графік роботи виявлених закладів, форми проведення розрахунків, осіб причетних до незаконної діяльності, місцезнаходження чорнової документації».
Під час проведення обшуків податківці отримали пояснення працівників підпільних казино та гравців, які на момент обшуку знаходилися в ігрових залах. Крім цього оперативники виявили та вилучили жорсткий диск, бухгалтерську документацію та чорнові записи, гральну рулетку та 37 гральних автоматів. Також, було вилучено кошти у розмірі більше 26 тис. грн.
«Загальна сума вилученого майна складає більше мільйона гривень, - зазначає Дмитро Резніченко».
Наразі слідство по даному факту триває.
Працівники Харківської митниці ДФС попередили контрабанду 8 кг бурштину
Напередодні, на митному пості «Гоптівка», при спробі перетнути кордон був затриманий 46-річний харків’янин – уродженець Волині, який намагався вивезти до Росії «сонячний камінь».
Як розповіли працівники Харківської митниці ДФС, громадянин разом з двома пасажирами на автомобілі «VW TRANSPORTER» прямували «зеленим коридором». Під час проведення усного та письмового декларування водій запевнив, що нічого забороненого чи обмеженого для перевезення не переміщує. При цьому, горе-геолог помітно нервував, чим і привернув увагу митників.
Під час проведення митного огляду автомобіля та особистих речей громадян у технологічних порожнинах транспортного засобу була виявлена схованка, яку закривала обшивка нижньої частини сидінь. А саме, під пасажирськими сидіннями, що знаходяться у салоні позаду ряду сидінь водія та переднього пасажиру, харківські митники виявили поліетиленові пакети, в яких знаходились кам’яноподібні напівпрозорі та непрозорі речовини. Як розповів сам водій, увесь бурштин належить йому.
Наразі вся речовина разом з транспортним засобом вилучена згідно з ч. 1 ст. 483 МКУ. Загальна вага (брутто) бурштину склала 8,3 кілограмів.
Звітуємо за новою формою 1-ДФ
Вовчанська ОДПІ ГУ Міндоходів у Харківській області повідомляє, що наказом Міністерства фінансів України від 13.01.2015 № 4 затверджено нову форму Податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь фізичних осіб, і сум утриманого з них податку (форма № 1-ДФ) та Порядку заповнення та подання податковими агентами Податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь фізичних осіб, і сум утриманого з них податку (діє з 01.04.2015 року).
Новий податковий розрахунок складається з двох розділів:
- у розділі І - податкові агенти відображають, як і раніше, суми нарахованих (виплачених) доходів (як оподатковуваних, так і неоподатковуваних) та суми нарахованого (перерахованого) податку на доходи фізичних осіб;
- у розділі II - податкові агенти зазначають загальну суму доходів у вигляді процентів, виграшів (призів) у лотерею, загальну суму нарахованого податку на доходи фізичних осіб, а також інформацію про військовий збір.
У рядку "Військовий збір" розділу ІІ форми №1-ДФ відображається загальна сума нарахованого доходу, загальна сума виплаченого доходу, загальна сума нарахованого військового збору та загальна сума перерахованого до бюджету військового збору у грошовій формі, вираженій у національній валюті (у гривнях з копійками). Відомості про фізичну особу - платника податку, якій нараховані доходи, з яких утримується військовий збір, не зазначаються.
За новою формою Податковий розрахунок подається податковими агентами за I квартал 2015 року. Тобто, кінцевий термін подання Податкового розрахунку (форма №1-ДФ) за І квартал 2015 року - 12 травня 2015 року.
Нагадуємо, що податковий розрахунок подається окремо за кожний квартал (податковий період) протягом 40 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного кварталу.
|