Среда, 22.01.2025, 12:03

vburluk.pp.net - Официальный сайт пгт Великий Бурлук

Начало Регистрация Вход
Приветствую Вас, Неизвесный нам гость · RSS
Меню сайта
Категории каталога
Податкові новини [1962]
Наш опрос
В первую очередь, дружба для Вас - это
Всего ответов: 33
 Каталог статей
Начало » Статьи » Вовчанська МДПІ » Податкові новини

Вовчанська ОДПІ інформує

У I кварталі 2015 року надходження податків та зборів до бюджетів усіх рівнів перевищили надходження за минулий рік

Про це йшлося на прес-конференції начальника Вовчанської ОДПІ ГУ Міндоходів у Харківській області Володимира Борисенка для представників районних ЗМІ.

Доповідач повідомив про те, що за підсумками січня - березня 2015 року платники Вовчанського та Великобурлуцького районів наповнили зведений бюджет на 34083,8 тис. гривень. При цьому за І квартал поточного року в державний бюджет надійшло 11921,6 тис. гривень (у 2014 році лише  - 7770,5 тис.гривень.), а в місцевий – 22162,7 тис. гривень, на 4926,5 тис.гривень більше за аналогічний період минулого року. Надходження єдиного соціального внеску з початку 2015 року від платників податків району склали  31280,4 тис. гривень ЄСВ.

Посадовець нагадав про зміни в податковому законодавстві, однією з яких є введення електронного адміністрування ПДВ. Так, сплата нарахованих сум ПДВ по податкових деклараціях з ПДВ починаючи з лютого 2015 року за І квартал 2015 року - проводиться з рахунку в системі електронного адміністрування ПДВ. Платіжне доручення на поповнення рахунку в системі електронного адміністрування ПДВ оформляється платником за формою, наведеною в додатку 2 до Інструкції про безготівкові розрахунки в Україні в національній валюті, затвердженій Постановою НБУ №22 від 21.01.2004. Реквізити в полях платіжного доручення заповняються згідно з вимогами щодо заповнення реквізитів розрахункових документів, що викладені в додатку 8 до Інструкції №22. ПДВ - рахунок відкрито Державною казначейською службою України кожному платнику податку згідно Реєстру платників ПДВ.

Володимир Володимирович зазначив, що на даний час органи Державної фіскальної служби України та бізнес є стратегічними партнерами, які працюють заради однієї мети – розвитку підприємництва в країні та, відповідно, підтримання стабільної економічної ситуації в державі в цілому.

Харківські підприємці сплатили до бюджету більше 156 млн. гривень єдиного податку

Така сума надійшла з початку року від суб’єктів господарювання фізичних осіб, які знаходяться на спрощеній системі оподаткування.  Це на 42 млн. гривень більше, ніж у минулому році.

В ГУ ДФС у Харківській області відзначають, що найбільша сума єдиного податку сплачена підприємцями третьої групи. Від них надійшло понад 120 млн. грн. Серед видів діяльності, що впроваджують зазначені суб’єкти господарювання - надання посередницьких та інформаційних послуг в сфері ІТ-технологій, оптова торгівля.

В той же час, від платників другої групи надійшло понад 31 млн. грн, від першої – 4,5 млн. грн. єдиного податку.

Як відзначає в.о. начальника ГУ ДФС у Харківській області Михайло Гагаркін, спрощена система оподаткування передусім  дозволяє малим і середнім підприємцям вести свій бізнес максимально просто і зручно. Посадовець підкреслює, що наразі робота фіскальної служби області  будується на принципах комфортного, зручного та швидкого  обслуговування.

«Ми створюємо для платника такі умови, щоб він прийшов в інспекцію та оперативно вирішив усі свої питання без жодних затримок або незручностей», - зазначає податківець.

Слід зазначити, що на сьогодні спрощену систему оподаткування на Харківщині обрали близько 77 тисяч підприємців.

ДРС про деякі нюанси добровільності використання печаток

У зв’язку зі зверненнями народних депутатів України, депутатів районних рад, представників бізнесу та громадських організацій ДРС інформує

1. Закон України від 15.04.2014 № 1206-VII «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо спрощення порядку відкриття бізнесу» (далі – Закон № 1206) спрямований на відмову від обов’язковості та перехід до добровільності використання печаток суб’єктами господарювання приватного права.

Згідно зі статтею 81 Цивільного кодексу України юридична особа приватного права створюється на підставі установчих документів. Юридична особа приватного права може створюватися та діяти на підставі модельного статуту в порядку, визначеному законом.

Постановою Кабінету Міністрів України від 16.11.2011 № 1182 затверджено модельний статут товариства з обмеженою відповідальністю, пунктом 5 якого встановлено, що товариство має самостійний баланс, рахунки в банках, печатку із своїм найменуванням, ідентифікаційним кодом, штампи, бланки, може мати фірмовий знак, а також знак для товарів і послуг та інші реквізити.

Якщо в установчих документах юридичної особи приватного права зазначено про наявність печатки, вона повинна використовуватися.

2. Згідно зі статтею 4 Закону України «Про господарські товариства» акціонерне товариство, товариство з обмеженою і товариство з додатковою відповідальністю створюються і діють на підставі статуту, повне і командитне товариство - засновницького договору.

Установчі документи повинні містити відомості про вид товариства, предмет і цілі його діяльності, склад засновників та учасників, найменування та місцезнаходження, розмір та порядок утворення статутного (складеного) капіталу, порядок розподілу прибутків та збитків, склад та компетенцію органів товариства та порядок прийняття ними рішень, включаючи перелік питань, по яких необхідна кваліфікована більшість голосів, порядок внесення змін до установчих документів та порядок ліквідації і реорганізації товариства. До установчих документів можуть бути включені інші умови, що не суперечать законодавству України.

3. Відповідно до статті 13 Закону України «Про акціонерні товариства» установчим документом акціонерного товариства є його статут. Статут акціонерного товариства може містити й інші положення, що не суперечать законодавству.

4. Згідно зі статтею 74 Господарського кодексу України державне комерційне підприємство є суб`єктом підприємницької діяльності, діє на основі статуту або модельного статуту і несе відповідальність за наслідки своєї діяльності усім належним йому на праві господарського відання майном згідно з цим Кодексом та іншими законами, прийнятими відповідно до цього Кодексу.

Статтею 76 Господарського кодексу України встановлено, що казенне підприємство є юридичною особою, має відповідні рахунки в установах державного банку, печатку із своїм найменуванням.

При цьому, на сьогодні діє наказ Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 26.07.2012 № 870 «Про затвердження примірних статутів державного комерційного підприємства і казенного підприємства», та які передбачають наявність у зазначених підприємств печатку зі своїм найменуванням.

Відповідно до статті 78 Господарського кодексу України комунальне унітарне підприємство утворюється компетентним органом місцевого самоврядування в розпорядчому порядку на базі відокремленої частини комунальної власності і входить до сфери його управління. Особливості господарської діяльності комунальних унітарних підприємств визначаються відповідно до вимог, встановлених цим Кодексом щодо діяльності державних комерційних або казенних підприємств, а також інших вимог, передбачених законом.

Тому, враховуючи вищевикладене, вищезазначені у цьому пункті підприємства мають застосовувати печатки у своїй діяльності.

5. Законом № 1206 не передбачено норм, що встановлюють необхідність приведення підзаконних нормативно-правових актів у відповідність до зазначеного Закону. Проте, відповідно до частини 4 статті 4 Цивільного кодексу України актами цивільного законодавства, зокрема, є постанови Кабінету Міністрів України, які відповідно до статі 117 Конституції України є обов’язковими до виконання.

Враховуючи вищевикладене, всі норми чинних актів законодавства щодо використання печаток та штампів в документах кадрового діловодства, при оформленні податкових накладних тощо підлягають застосуванню.

6. Пунктом 29 Закону № 1206 було внесено зміни до статей 25 і 36 Закону України «Про здійснення державних закупівель» та виключено необхідність скріплення печаткою пропозиції учасника при застосуванні процедури відкритих торгів чи запиту пропозиції.

Просимо звернути увагу, що роз’яснення з порушених питань надавалися також листами Національного банку від 11.12.2014 № 25-110/74213, Міністерства юстиції від 14.08.2014 № 6820-0-4-14/8.1.

 

Удосконалено порядок здійснення деяких імпортних операцій з купівлі життєво необхідних товарів

Внесено зміни до постанови НБУ “Про особливості здійснення деяких валютних операцій"
Відтепер вимога щодо обов’язкового використання акредитивної форми розрахунків при здійсненні платежів за імпорт товару за контрактами, загальною вартістю понад 500 тисяч доларів США, не поширюється на операції з купівлі деяких життєво необхідних товарів (нафти, бензину, дизпалива, медичних виробів для гемодіалізу та лікування хворих на онкологічні захворювання тощо) за прямими контрактами з їх виробниками, а також товарів військового призначення.

Постанова НБУ від 09.04.15 р. № 222 набула чинності з 10.04.15 р.

 

Верховна Рада України прийняла за основу проект закону про реструктуризацію зобов`язань за кредитами в іноземній валюті

Законопроектом передбачається встановити, що всі банки та інші фінансові установи, які діють на території України, за письмовою заявою громадян України, що мають невиконані зобов`язання за кредитними договорами в іноземній валюті, зобов’язані протягом 1 місяця провести реструктуризацію зобов`язань за кредитним договором.

Згідно з проектом, реструктуризації підлягають усі споживчі кредити, отримані для придбання будь-якого майна, без обмеження суми заборгованості.

Споживчий кредит, право вимоги за яким відступлено іншій особі (якщо вона не є фінансовою установою), виконується позичальником або поручителем за ціною відступлення.

Заборгованість за споживчим кредитом конвертується по офіційному курсу НБУ на дату укладання кредитного договору. Курсова різниця списується банками.

Відсоткова ставка за користування кредитом після реструктуризації не повинна перевищувати ту, яка була встановлена до моменту реструктуризації.

 

Роздрібний акцизний податок: облік у підприємця

1) Підприємці на загальній системі оподаткування
Об’єктом обкладення ПДФО є чистий оподатковуваний дохід, тобто різниця між загальним оподатковуваним доходом (виручкою від реалізації в грошовій та негрошовій формі) та документально підтвердженими та пов’язаними з господарською діяльністю витратами. 

Виникає два запитання:
- Чи слід включати до загального оподатковуваного доходу суми акцизного податку (далі – АП), отримані в складі виручки від реалізації? 
- Чи можна відображати в складі витрат нараховані або сплачені суми АП?
Ми вважаємо, що суми АП не треба відображати ні в складі доходу, ні в складі витрат підприємця. 
Обґрунтуємо це твердження. 
Акцизний податок – це непрямий податок, що включається до ціни товару. Підприємці, як і юридичні особи, виступають лише посередниками між кінцевими споживачами (реальними платниками непрямих податків) та бюджетом. Згадаємо відповідну норму ПК для підприємців – платників ПДВ (теж непрямого податку). Згідно з п. 177.3 ПК підприємці, зареєстровані платниками ПДВ, не включають до складу доходів та витрат суми ПДВ, отримані в складі виручки від реалізації чи сплачені своїм постачальникам.
Ми більш ніж переконані, що аналогічно слід діяти і у випадку з акцизом. Адже всі особи, що здійснювали реалізацію підакцизних товарів у певному періоді (або не здійснювали, але мають чинні ліцензії), реєструються фіскальними органами не пізніше граничного терміну подання декларації з АП. Тобто виручку від реалізації підакцизних товарів слід зменшити на суму АП, отриманого від покупців. Відповідно й записи в графі 2 Книги обліку доходів і витрат слід робити без урахування сум АП. Зрозуміло, що в складі витрат нараховані або сплачені в бюджет суми АП також не відображаємо. Тим паче, що, як уважає ДФС, до складу витрат фізособи-підприємця на загальній системі оподаткування не включаються будь-які податки та збори, окрім ЄСВ. 
Також суму виручки від реалізації підакцизних товарів зменшуємо на суму АП і під час заповнення «підприємницької» декларації. Лише в такий спосіб чистий оподатковуваний дохід буде відображено коректно і не буде подвійного оподаткування. Тобто суми акцизу не підпадуть під обкладення сум ПДФО за ставкою 15 % (20 %). 

2) Підприємці – платники ЄП
У підприємців-єдинників із включенням податку до складу доходів така сама проблема. І вирішення ми пропонуємо таке ж саме – зменшувати показник «Виручка від реалізації» на суму АП – і в Книзі обліку, і в «підприємницькій» декларації. Адже завищення цього показника може призвести до того, що підприємець не зможе залишатися платником ЄП – через перевищення граничної суми доходу для визначеної групи ЄП.
Додамо, що фізособи-підприємці, які здійснюють виробництво, експорт, імпорт, продаж підакцизних товарів (крім роздрібного продажу паливно-мастильних матеріалів у ємкостях до 20 л та роздрібного продажу пива та столових вин), не можуть бути платниками ЄП. Такі фізособи можуть бути підприємцями тільки на загальній системі оподаткування.

 

Процедуру держзакупівель оновлено

Верховна Рада України прийняла за основу та ухвалила у цілому законопроект № 2596 "Про внесення змін до статті 39 Закону України "Про здійснення державних закупівель".
Закон містить норму, яка дозволяє застосовувати переговорну процедуру держзакупівель як виняток у разі нагальної потреби у здійсненні закупівлі у зв`язку з виникненням особливих обставин, які унеможливлюють дотримання замовниками – відповідними місцевими державними адміністраціями, визначеними Кабміном, – строків для проведення процедур конкурсних торгів для закупівлі робіт (товарів, послуг) для будівництва інженерних споруд з метою зміцнення обороноздатності держави в особливий період.

 

Операції з готівкою - під пильним контролем

Під час проведення перевірок банків фахівці НБУ аналізуватимуть наявність фактів, що можуть свідчити про здійснення клієнтами банків ризикових операцій, а також надавати оцінку заходам, що здійснювались банком у сфері управління ризиками легалізації кримінальних доходів/фінансування тероризму.
З метою встановлення фактів, що можуть свідчити про здійснення ризикової діяльності, яка загрожує інтересам вкладників чи інших кредиторів банку, фахівцями НБУ буде оцінюватись:
- обсяг проведених ризикових операцій з готівкою;
- частка обсягу ризикових операцій з готівкою, проведених клієнтами банку за певний період, від загального обсягу здійснених за цей же період операцій щодо списання коштів.
Зокрема, ризиковими операціями з готівкою є:
1) регулярне (більше 3 разів на місяць) отримання коштів у готівковій формі з рахунку(ів) клієнта, якщо вказаним операціям передує надходження коштів в безготівковій формі у вигляді, зокрема, фінансової допомоги, плати за цінні папери, позики, переказу (у тому числі із-за кордону), кредиту від нерезидентів, як поповнення рахунку тощо, за умови, що кошти отримуються готівкою в розмірі, більшому від 50 % від суми, що надійшла в безготівковій формі, та/або в розмірі, що протягом 3 місяців поспіль перевищує 300 млн. грн. При цьому регулярне отримання коштів має бути хоча б протягом одного місяця в межах періоду, впродовж якого здійснювалось зняття готівки. 
2) регулярне надходження коштів (у тому числі із-за кордону) від юридичної особи та/або фізичної особи (у тому числі нерезидента) на користь фізичної особи, що в подальшому видаються готівкою.
3) регулярне отримання фізичною особою коштів у готівковій формі як кредит від банку, який погашається в той же день або протягом найближчих днів, зокрема за рахунок коштів, що надходять на рахунок клієнта в безготівковій формі (наприклад, як фінансова допомога, за цінні папери, позика, перекази (в тому числі із-за кордону), кредити від нерезидентів тощо), та/або іншою особою, яка є поручителем.
Також під пильним наглядом будуть юрособи та фізособи-підприємці, які отримують кошти готівкою на закупівлю сільськогосподарської продукції, на закупівлю товарів, робіт і послуг на інші цілі.
Ризиковими операціями можуть бути визначені також інші операції, здійснені клієнтами банку, що можуть свідчити про ризики легалізації (відмивання) доходів, одержаних злочинним шляхом, або фінансування тероризму, з огляду на методи та схеми проведення таких операцій, зміст діяльності клієнтів банку, що проводять вказані операції, та/або розроблені та розміщені на офіційному веб-сайті Держфінмоніторингу типології легалізації відмивання доходів, одержаних злочинним шляхом.

 

З 8 квітня зареєструвати бізнес та отримати довідку про підприємство можна онлайн

Мін′юст запровадив онлайн сервіси із отримання послуг підприємцями через Інтернет, без черг і хабарів, в режимі онлайн.
З 08.04.15 р. українці зможуть зареєструвати компанію, отримати і роздрукувати електронні виписки, витяги або довідки прямо на сайті, не виходячи з дому. 
Мін′юст надав можливість створити запит на отримання документа за максимально розширеною кількістю критеріїв пошуку. Шукати можна за назвою компанії, за її засновниками, за директорами. Так само в режимі онлайн громадянин може отримати історичну довідку за всіма реєстраційними діями, які відбувалися в компанії з моменту її створення.
Для отримання довідки не потрібно жодних електронних цифрових підписів чи інших ідентифікаторів. Достатньо лише сплатити послугу власною банківською карткою.
Вартість отримання документа становитиме 45,68 грн. Ще 3 гривні у вигляді комісії сплачується Ощадбанку. Загальна сума за проведення операції – 48,68 грн. Це 75 % від вартості паперового аналогу.
Кожному документу присвоюється унікальний ідентифікаційний код. Банкір чи представник іншої установи зможе легко перевірити його достовірність, ввівши присвоєний номер на сайті.
Громадянину не потрібно повторно отримувати документ і повторно платити кошти. Сформовані виписка, витяг чи довідка протягом року зберігатимуться в архіві.
Раніше на отримання необхідних паперів підприємці витрачали від кількох годин до кількох днів, вистоювали в безкінечних чергах або мали платити за «пришвидшення» цієї процедури.

 

Спрощенці 3 групи подають декларацію за 1 квартал 2015 року за діючою формою

Вовчанська ОДПІ ГУ Міндоходів у Харківській області звертає увагу фізичних осіб - платників єдиного податку 3 групи, що декларація за 1 квартал 2015 року подається за діючою формою.
У зв’язку із зміною з 01.01.15 р. розміру ставок єдиного податку для платників спрощеної системи 3 групи, підприємці при заповненні декларації зазначають дохід, що оподатковується за ставкою 2 або 4 %, у рядках, в яких передбачено відображення доходу за ставкою 3 або 5 % відповідно, аналогічно зазначається сума податку. 
Крім того, граничним терміном подання декларації платника єдиного податку за І квартал 2015 року є 12 травня 2015 року. Граничний термін сплати податкових зобов’язань по єдиному податку за результатами І кварталу 2015 року – 20 травня 2015 року.

 

Єдиний податок четвертої групи: як відображати в бухобліку?

Сільгосппідприємство, яке займається рослинництвом, відображає всі загальновиробничі витрати, у тому числі і суму єдиного податку (далі – ЄП), на рахунку 91, а потім списує їх на рахунок 23 «Виробництво». Фахівці Вовчанської ОДПІ ГУ Міндоходів у Харківській області повідомляють, що сума ЄП є складовою виробничої собівартості. Так, відповідно до абзацу дев’ятого п. 18 П(С)БО 16 «Витрати» податки, збори та інші обов’язкові платежі, передбачені законодавством, відносяться до адміністративних витрат. Виняток становлять податки, збори та обов’язкові платежі, що включаються до виробничої собівартості продукції.
За своєю суттю ЄП четвертої групи ідентичний фіксованому сільськогосподарському податку (далі – ФСП). Як і в минулих роках, об’єктом оподаткування є площа сільгоспугідь. А це означає, що сільгосппідприємства при відображенні сум ЄП у бухобліку можуть керуватися Методичними рекомендаціями.
Згідно з пп. «і» п. 2.21 цих Методрекомендацій сума нарахованого (внесеного) ФСП включалася до складу загальновиробничих витрат. Нарахування податку відображалося записом Дт 91 — Кт 641. У кінці звітного періоду суму податку розподіляли між об’єктами обліку витрат пропорційно до площі угідь, зайнятих відповідними культурами, і списували на рахунок 23 проведенням Дт 23 — Кт 91.
Таким чином, у наведеній ситуації сільгосппідприємство діє правильно. Оскільки об’єктом обкладення ЄП (як і ФСП) є площа сільгоспугідь, суму податку доцільніше відображати у складі загальновиробничих, а не адміністративних витрат. Це слід зафіксувати у наказі про облікову політику підприємства.

 

Затверджено норми накопичення ліків для екстреної медичної допомоги в особливий період

Кабмін затвердив Перелік і норми накопичення в системі екстреної медичної допомоги лікарських засобів та медичних виробів першої необхідності для організації медико-санітарного забезпечення цивільного населення під час особливого періоду. Крім того, встановлено, що зазначене накопичення здійснюється за рахунок субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на придбання медикаментів та виробів медичного призначення для забезпечення швидкої медичної допомоги.

 

Закон про повернення ОСББ статусу неприбуткових організацій діє з 15.04.15 р.

Президент підписав Закон від 18.03.15 р. № 263-VIII "Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо оподаткування деяких неприбуткових організацій", який повертає об’єднанням співвласників багатоквартирного будинку, асоціаціям власників жилих будинків та житлово-будівельним кооперативам статус неприбуткових організацій.
Цей Закон відновлює умови для акумулювання і використання співвласниками багатоквартирних будинків коштів на проведення капітального ремонту та енергоефективних заходів у таких будинках та покликаний сприяти забезпеченню житлових прав та інтересів громадян.

Закон від 18.03.15 р. № 263-VIII набуде чинності з 10.04.15 р. ("Голос України" від 09.04.15 р. № 64).

 

Уряд пропонує встановити відповідальність за порушення строків виплати зарплати

Верховна Рада зареєструвала законопроект № 2533 „Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо забезпечення своєчасної виплати заробітної плати".
Зокрема проектом пропонується: 
- посилити відповідальності посадових осіб підприємств, установ і організацій незалежно від форми власності та громадян - суб’єктів підприємницької діяльності за порушення трудового законодавства; 
- звільнити від кримінальної відповідальності роботодавця у разі здійснення цієї особою виплати як заборгованої зарплати, так і відповідного відшкодування; 
- зобов’язати роботодавця - боржника письмово повідомити виборний орган первинної профспілкової організації (за її наявності) про загрозу банкрутства боржника; 
- розширити повноваження ліквідатора та членів ліквідаційної комісії відносно виплати заборгованої зарплати.
У разі порушення встановлених законом, колективним договором строків виплати зарплати роботодавець зобов’язаний сплатити працівнику відшкодування у розмірі подвійної облікової ставки НБУ (на даний момент - 30 %) у розрахунку на рік за кожний день затримки, починаючи з наступного дня після закінчення встановлених строків виплати зарплати, включаючи день її фактичної виплати.

 

 

Зміни до ЄДР юросіб та ФОП будуть проводитися виключно на підставі оригіналів рішень

Законопроектом пропонується внести зміни до Закону “Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб – підприємців" з метою припинення та запобігання рейдерським захопленням суб’єктів підприємницької діяльності-юросіб.
Зміни до ст. 19 та 29 забезпечать проведення реєстрації змін до установчих документів підприємства із захистом права власності співвласників, з обов’язковим наданням оригіналу їх рішення для внесення змін до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців.
Згідно діючих норм цього Закону реєстрація змін складу засновників (учасників) підприємства, заміни керівника суб’єкта господарювання чи свідоцтва про державну реєстрацію здійснюється не за поданням державному реєстратору оригіналу рішення про внесення змін до установчих документів, а на підставі ксерокопії такого рішення. Надання звичайної, навіть не завіреної належним чином, ксерокопії дозволяє отримати контроль над юрособою, розпоряджатися її власністю. Це дає можливість відсторонювати власників суб’єктів підприємницької діяльності від керівництва належними їм юрособами.
Крім цього, відсутність оригіналів рішень у державних реєстраторів робить неможливим і притягнення до відповідальності осіб, винних у рейдерському захопленні.

 

Як зареєструватися суб’єктом господарювання через Інтернет

На сьогодні існує можливість подачі електронних документів для проведення наступних реєстраційних дій:
- держреєстрація фізособи, яка має намір стати підприємцем;
- держреєстрація юрособи, утвореної шляхом заснування нової юрособи.
              Для подачі електронних документів для проведення державної реєстрації використовується комп`ютерна програма "Реєстраційний портал".
Реєстраційний портал - програмне забезпечення, представлене у формі Інтернет-сторінки, що забезпечує формування та подання документів, необхідних для проведення державної реєстрації юросіб або фізосіб-підприємців, передбаченої Законом України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців". За допомогою вказаної сторінки після встановлення необхідного програмного забезпечення і отримання ЕЦП можна подати відповідну заяву заповнивши необхідні дані і додавши відскановані документи.

 

Уряд визнав добровольців учасниками бойових дій: прийнято Закон

Верховна Рада прийняла Закон «Про внесення змін до Закону України "Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту" щодо статусу осіб, які захищали незалежність, суверенітет та територіальну цілісність України» (законопроект № 1688).
Документом передбачено:
1) визнати учасниками бойових дій осіб із числа військовослужбовців Державної спеціальної служби транспорту, осіб рядового і начальницького складу Державної служби України з надзвичайних ситуацій, Державної пенітенціарної служби;
2) надати право на встановлення статусу учасника бойових дій особам, які у складі добровольчих формувань територіальної оборони, що були створені державними чи громадськими організаціями, або самоорганізувалися для захисту незалежності, суверенітету та територіальної цілісності України, брали безпосередню участь в АТО, забезпеченні її проведення, перебуваючи в районах АТО у період її проведення,за умови, що в подальшому такі добровольчі формування та самоорганізації були включенні до складу ЗСУ, МВС чи Нацгвардії;
3) надати право на встановлення статусу інваліда війни безпосереднім учасникам АТО із числа військовослужбовців, працівників, добровольців, волонтерів, які стали інвалідами внаслідок поранення, контузії або каліцтва, одержаних під час безпосередньої участі в АТО, забезпеченні її проведення, перебуваючи в районах АТО у період її проведення;
4) надати право на встановлення статусу учасника війни працівникам підприємств, установ, організацій, які залучалися та брали безпосередню участь в забезпеченні проведення АТО в районах її проведення у порядку, встановленому законодавством;
5) поширити чинність Закону „Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту" на сім’ї добровольців та працівників підприємств, установ чи організацій, які загинули (пропали безвісти) або померли внаслідок поранення, контузії чи каліцтва, одержаних під час залучення та участі в АТО у період її проведення.

 

Уряд планує звільнити релігійні організації від податку на нерухомість

Верховна Рада прийняла у першому читанні та готує до другого законопроект № 2226 „Про внесення змін до Податкового кодексу України (щодо звільнення від оподаткування нерухомості релігійних організацій)".
Законопроектом передбачається внести зміни до податкового законодавства, доповнивши його новим положенням щодо звільнення від оподаткування житлової та нежитлової нерухомості, яка перебуває у власності релігійних організацій України, статути (положення) яких зареєстровано у встановленому законом порядку, та використовуються виключно для забезпечення їх статутної діяльності. 
Прийняття запропонованих змін дозволить не оподатковувати податком на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, релігійні організацій, що є неприбутковими (діяльність яких не спрямована на одержання та розподіл прибутку).

Зазнав змін Порядок продовження строку тимчасового перебування іноземців на території України

Внесені зміни до пункту 2 Порядку продовження строку перебування та продовження або скорочення строку тимчасового перебування іноземців та осіб без громадянства на території України.
Цими змінами встановлено, що іноземці та особи без громадянства, які на законній підставі прибули в Україну, можуть тимчасово перебувати на її території: 
1) протягом наданого візою дозволу в межах строку дії візи в разі в`їзду осіб без громадянства чи іноземців, які є громадянами держав з візовим порядком в`їзду, якщо інший строк не визначено міжнародними договорами України;
2) не більш як 90 днів протягом 180 днів у разі в`їзду іноземців, які є громадянами держав з безвізовим порядком в`їзду, якщо інший строк не визначено міжнародними договорами України. Порядок обчислення зазначеного строку встановлюється МВС;
3) на період дії візи, але не більш як 90 днів протягом 180 днів у разі в`їзду за візою, оформленою до 11 вересня 2011 року.

Постанова КМУ від 31.03.15 р. № 163 набуде чинності з дня офіційного опублікування.

 

Розмір виплати грошової допомоги до 5 травня 2015 року ветеранам та учасникам бойових дій

Кабмін встановив розміри та порядок виплати щорічної грошової допомоги до 5 травня. Її отримають учасники бойових дій, інваліди війни, учасники війни, особи, які мають особливі заслуги перед Батьківщиною, та особи, на яких поширюється чинність Закону України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту», а також жертви нацистських переслідувань.
Виплату зазначеної разової допомоги здійснює Міністерство соціальної політики шляхом перерахування коштів на зазначені цілі структурним підрозділам з питань соціального захисту населення обласних, Київської міської державних адміністрацій, які через відділення зв’язку або установи банків перераховують їх на особові рахунки громадян за місцем отримання пенсії, а особам, які не є пенсіонерами, — за місцем їх проживання.
Допомога передбачена у таких розмірах:


1) інвалідам війни та колишнім малолітнім (яким на момент ув’язнення не виповнилося 14 років) в’язням концентраційних таборів, ґетто та інших місць примусового тримання, визнаним інвалідами від загального захворювання, трудового каліцтва та з інших причин:
I групи — 2 835 гривень;
II групи — 2 475 гривень;
III групи — 2 200 гривень;
2) учасникам бойових дій та колишнім неповнолітнім (яким на момент ув’язнення не виповнилося 18 років) в’язням концентраційних таборів, ґетто, інших місць примусового тримання, а також дітям, які народилися у зазначених місцях примусового тримання їх батьків, — 875 гривень;
3) особам, які мають особливі заслуги перед Батьківщиною, — 2 835 гривень;
4) членам сімей загиблих та дружинам (чоловікам) померлих інвалідів війни, дружинам (чоловікам) померлих учасників бойових дій, учасників війни і жертв нацистських переслідувань, визнаних за життя інвалідами від загального захворювання, трудового каліцтва та з інших причин, які не одружилися вдруге, — 440 гривень;
5) учасникам війни та колишнім в’язням концентраційних таборів, ґетто, інших місць примусового тримання, особам, які були насильно вивезені на примусові роботи, дітям партизанів, підпільників, інших учасників боротьби з націонал-соціалістським режимом у тилу ворога — 160 гривень.

 

Про внесення змін до Закону України "Про оренду державного і комунального майна" (щодо особливостей орендних відносин дошкільних навчальних закладів)

Проектом (реєстр. № 1327) пропонується визначити певні особливості договорів оренди із загальноосвітніми та дошкільними навчальними закладами.

Зокрема, планується встановити, що укладення договорів оренди з такими закладами (незалежно від їх підпорядкування, типу і форми власності) проводиться без проведення конкурсу, а також те, що орендна плата для них встановлюється на умовах, передбачених для оренди нерухомого майна бюджетними організаціями.

 

Пенсії виборним посадовцям місцевого самоврядування та науковцям

ВРУ зареєстровано законопроект, яким пропонується поновити гарантії пенсійного забезпечення для осіб, які перебувають на виборних посадах місцевого самоврядування, та наукових працівників, порушених прийнятим Законом України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо пенсійного забезпечення».

Проектом закону вносяться зміни:

  • до Закону України «Про службу в органах місцевого самоврядування»:

пропонується не поширювати на посадових осіб місцевого самоврядування, які обрані або затверджені на виборні посади, тимчасову заборону на виплату призначених їм пенсій у період служби в органах місцевого самоврядування, та натомість виплачувати їм пенсії в розмірі 85% призначеного розміру, але не менше 150% прожиткового мінімуму, встановленого для осіб, які втратили працездатність;

  • до Закону України «Про наукову і науково-технічну діяльність»:

скасування обмежень у виплаті пенсій науковцям у період їх роботи на інших посадах/роботах.

 

Оновлено список посадових осіб господарського товариства

Законом Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо спрощення умов ведення бізнесу (дерегуляція)конкретизовано норму, яка визначає, хто вважається посадовими особами товариства.

Відповідно до оновленої ч. 2 ст. 89 Господарського кодексу України, посадовими особами господарського товариства є фізичні особи — голова та члени наглядової ради, виконавчого органу, ревізійної комісії, ревізор товариства, а також голова та члени іншого органу товариства, наділені повноваженнями з управління товариством, якщо утворення такого органу передбачено установчими документами товариства.

 

Нацбанк затвердив Положення про Комітет з аудиту банків

Затверджено Положення про Комітет з питань аудиту банків України.
Основні функції Комітету:
1) ініціювання розроблення нових та внесення змін до чинних нормативно-правових актів НБУ з питань зовнішнього аудиту банків, у тому числі з питань порядку ведення НБУ Реєстру аудиторських фірм, які мають право на проведення аудиторських перевірок банків;
2) координація роботи підрозділів банківського нагляду з метою:
- контролю за виконанням банками та аудиторськими фірмами вимог нормативно-правових актів НБУ з питань зовнішнього аудиту;
- моніторингу якості проведених аудиторськими фірмами аудиторських перевірок річної фінансової звітності, консолідованої фінансової звітності, консолідованої звітності банківських груп та іншої інформації щодо фінансово-господарської діяльності банків;
3) здійснення функцій і повноважень відповідно до Порядку сертифікації аудиторів банків, який затверджується Аудиторською палатою України за погодженням із НБУ. 
Комітет є колегіальним органом, створеним НБУ. Чисельність Комітету становить дев’ять осіб. До складу Комітету входять шість представників від НБУ, по одному представнику від Аудиторської палати України (за згодою), НКЦПФР (за згодою), Нацкомфінпослуг (за згодою).
Комітет очолює перший заступник або заступник Голови НБУ, який є куратором служби банківського нагляду згідно з розподілом функціональних обов’язків.

Постанова НБУ від 06.04.15 р. № 214 набула чинності з 08.04.15 р.

Громадський контроль за діяльністю АМКУ

Верховна Рада України прийняла за основу законопроект про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо забезпечення прозорості діяльності Антимонопольного комітету України (далі — АМКУ) (на базі законопроекту від 11.02.2015 р. № 2102).

Законодавчим актом пропонується запровадити громадський контроль за діяльністю АМКУ, зокрема, шляхом обов’язкового опублікування рішень за результатами розгляду заяв і справ, віднесених до його компетенції.

При цьому враховуються обґрунтовані інтереси суб‘єктів господарювання щодо захисту їх комерційної таємниці. На думку ініціаторів законопроекту, його прийняття сприятиме:

а) зменшенню кількості рішень органів АМКУ, прийнятих із порушенням законодавства;

б) попередженню правопорушень суб’єктами господарювання й органами влади у сфері економічної та недобросовісної конкуренції;

в) захисту інтересів суб’єктів господарювання;

г) розвитку конкуренції в цілому.

 

Зміни до Порядку повернення коштів з бюджету

Мінфін наказом від 23.02.2015 р. № 202 вніс зміни до Порядку повернення коштів, помилково або надміру зарахованих до державного та місцевих бюджетів, затвердженого наказом МФУ від 03.09.2013 р. № 787.

Внесені зміни чітко регламентують не визначені до цього часу питання, які виникають під час повернення коштів, а саме:

  • для повернення судового збору (крім помилково зарахованого) потрібно надати до Казначейства оригінал або належним чином засвідчену копію ухвали суду;
  • повернення помилково або надміру зарахованих до бюджету податків, зборів, платежів та інших доходів бюджету здійснюється з того бюджету, до якого такі кошти були зараховані;
  • оплата послуг банків та підприємств поштового зв’язку під час повернення платникам податків готівкою помилково або надміру зарахованих до бюджету коштів здійснюється за рахунок коштів бюджету, з якого повертається цей податок.

Наказ Про затвердження Змін до Порядку повернення коштів, помилково або надміру зарахованих до державного та місцевих бюджетів набирає чинності 3 квітня 2015 року.

 

Розроблення та реалізація державних інвестпроектів

Верховна Рада прийняла Закон "Про внесення змін до Бюджетного кодексу України щодо державних інвестиційних проектів" (законопроект № 2258).
Документом внесено зміни до Бюджетного кодексу України, згідно з якими, зокрема, планові та прогнозні на наступні за плановим два бюджетні періоди обсяги державних капітальних вкладень на розроблення та реалізацію державних інвестиційних проектів визначаються з урахуванням:
- необхідності продовження (завершення) реалізації розпочатих державних інвестиційних проектів відповідно до планів їх реалізації та визначених строків введення в експлуатацію основних засобів;
- необхідності передбачення державних капітальних вкладень на підготовку та початок реалізації нових державних інвестиційних проектів;
- витрат державного бюджету на розроблення та реалізацію державних інвестиційних проектів, здійснених у попередніх двох бюджетних періодах і запланованих на поточний бюджетний період;
- основних прогнозних макропоказників економічного і соціального розвитку України на плановий і наступні за плановим два бюджетні періоди.
Мінфін до 15 травня року, що передує плановому, доводить до центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері економічного і соціального розвитку, плановий та прогнозні на наступні за плановим два бюджетні періоди загальні обсяги державних капітальних вкладень на розроблення та реалізацію державних інвестиційних проектів (крім тих, що здійснюються із залученням державою кредитів (позик) від іноземних держав, банків і міжнародних фінансових організацій, а також із коштів державного фонду регіонального розвитку) для підготовки за участю Комітету ВР України з питань бюджету у 3-тижневий строк пропозицій щодо розподілу таких державних капітальних вкладень між головними розпорядниками бюджетних коштів за результатами відбору державних інвестиційних проектів.
Розподіл державних капітальних вкладень для реалізації нових державних інвестиційних проектів здійснюється за умови, що в межах загального обсягу державних капітальних вкладень на плановий бюджетний період не менше 70 % спрямовуватиметься на продовження (завершення) реалізації розпочатих державних інвестиційних проектів відповідно до планів їх реалізації та строків введення в експлуатацію основних засобів.
Державні капітальні вкладення на розроблення та реалізацію державних інвестиційних проектів включаються до проекту закону про Держбюджет України за результатами такого розподілу.

 

Студенти ВНЗ будуть звільнені від проходження військової служби: прийнято Закон

Верховна Рада прийняла Закон «Про внесення змін до статті 26 Закону України "Про військовий обов`язок і військову службу" щодо звільнення з військової служби громадян, які є студентами або аспірантами денної форми навчання» (законопроект № 1175-1).
Документом встановлено, що під час дії особливого періоду військовослужбовці звільняються з військової служби у зв`язку з навчанням за денною формою у вищому навчальному закладі I-IV рівня акредитації, яке було перервано у зв`язку з призовом студента, аспіранта та докторанта на військову службу під час мобілізації, на особливий період.
Законом також встановлено, що від військової служби звільняються військовослужбовці, які є студентами, аспірантами та докторантами денної форми навчання та були призвані на військову службу за призовом під час мобілізації, на особливий період. Такі особи можуть продовжувати військову службу, якщо вони висловили таке бажання. 
Крім цього, Верховна Рада прийняла в першому читанні та готує до другого законопроект № 1448 „Про внесення змін до Закону України "Про військовий обов`язок і військову службу" щодо звільнення з військової служби осіб, які мають на утриманні дітей-інвалідів I чи II групи".
Цим проектом пропонується звільнити з військової служби військовослужбовців (матір чи батька), які мають на утриманні дітей-інвалідів I або II групи віком до 23 років.

 

Процедуру держреєстрації припинення юросіб суттєво спрощено

Верховна Рада прийняла Закон "Про внесення змін до Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців" щодо спрощення припинення юридичних осіб шляхом злиття, приєднання, поділу, перетворення (реорганізації)" (законопроект № 1416).
Так, встановлено, що в Єдиному державному реєстрі містяться відомості про те, що юрособа, яка припиняється в результаті поділу, має не закриті відокремлені підрозділи, доля яких розподільчим балансом не визначена.
Якщо в Єдиному державному реєстрі містяться відомості про те, що така юрособа має не закриті відокремлені підрозділи, держреєстратор повинен одночасно внести до Єдиного державного реєстру відповідні зміни до відомостей про ці відокремлені підрозділи в частині належності до юрособи – правонаступника, на підставі відомостей поданих юрособою, що припиняється.

 

Категория: Податкові новини | Добавил: Volchanckaya_MGNI (15.04.2015)
Просмотров: 369 | Рейтинг: 0.0 |

Всего комментариев: 0
Добавлять комментарии могут только зарегистрированные пользователи.
[ Регистрация | Вход ]
Конструктор сайтов - uCoz
Форма входа
Поиск по каталогу
Друзья сайта
Статистика