Сплата податків дистанційно та цілодобово
Державна фіскальна служба пропонує комерційним банкам та сервіс-провайдерам співпрацювати в частині надання можливості фізособам сплачувати податки, збори та ЄСВ (далі — податки) за допомогою сучасних дистанційних засобів. Зокрема, пропонується послуга зі сплати податків, яка забезпечує:
- можливість сплачувати податки дистанційно в режимі 24/7 без необхідності відвідування відділень банківських установ;
- отримання реквізитів рахунків для сплати податків;
- скорочення термінів сплати податків за рахунок надання зручного сервісу та скорочення часу, необхідного фізособам для відвідування банків для здійснення платежів;
- єдиний та прозорий механізм підключення комерційних банків та платіжних сервіс-провайдерів, які будуть партнерами по збору платежів;
- низький рівень комісій при сплаті податків за рахунок конкуренції банків та платіжних сервіс-провайдерів, залучених до загального сервісу.
Яка дата вважається датою подання заяви про застосування спрощеної системи, якщо її надіслано поштою
Якщо заява про обрання або перехід на спрощену систему оподаткування направлена поштою, то датою подання такої заяви вважається дата її надходження до органу фіскальної служби, яка проставляється на першому аркуші оригіналу документа.
Відповідно до п.п. 298.1.1 п. 298.1 ст. 298 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VI зі змінами та доповненнями (далі – ПКУ) заява подається за вибором платника податків, якщо інше не передбачено ПКУ, в один з таких способів:
1) особисто платником податків або уповноваженою на це особою;
2) надсилається поштою з повідомленням про вручення та з описом вкладення;
3) засобами електронного зв’язку в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації електронного підпису підзвітних осіб у порядку, визначеному законодавством;
4) державному реєстратору як додаток до реєстраційної картки, що подається для проведення державної реєстрації юридичної особи або фізичної особи - підприємця з урахуванням вимог п. 291.5 ст. 291 ПКУ. Електронна копія заяви, виготовлена шляхом сканування, передається державним реєстратором до контролюючого органу одночасно з відомостями з реєстраційної картки на проведення державної реєстрації юридичної особи або фізичної особи - підприємця згідно із Законом України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб – підприємців».
Чи має право ФОП, яка застосовує загальну систему оподаткування, включати до витрат вартість ремонту майна як власного, так і орендованого
Фізична особа — підприємець, яка використовує у своїй господарській діяльності власне майно, прямо пов’язане з виробництвом товарів, виконанням робіт, наданням послуг, має право включати до витрат вартість ремонту (поліпшення) майна (в тому числі касового апарата).
При цьому вартість ремонту (поліпшення) орендованого майна фізична особа — підприємець має право включати на підставі господарських договорів, у яких передбачено умови експлуатації та їх ремонт.
Відповідно до п. 177.2 ст. 177 Податкового кодексу України (далі — Податковий кодекс) об’єктом оподаткування є чистий оподатковуваний дохід, тобто різниця між загальним оподатковуваним доходом (виручка у грошовій та негрошовій формі) і документально підтвердженими витратами, пов’язаними з господарською діяльністю такої фізичної особи — підприємця.
Підпунктом 177.4.4 п. 177.4 ст. 177 Податкового кодексу визначено перелік витрат, безпосередньо пов’язаних з отриманням доходів фізичною особою — підприємцем від провадження господарської діяльності на загальній системі оподаткування. Зокрема, до них належать витрати на оплату оренди, ремонт та експлуатацію майна, що використовується в господарській діяльності прямо пов’язаних з виробництвом товарів, виконанням робіт, наданням послуг.
Згідно зі ст. 776 Цивільного кодексу України (далі — Цивільний кодекс) поточний ремонт речі, переданої у найм, провадиться наймачем за його рахунок, якщо інше не встановлено договором або законом. Капітальний ремонт речі, переданої у найм, здійснюється наймодавцем за його рахунок, якщо інше не встановлено договором або законом. Капітальний ремонт провадиться у строк, встановлений договором. Якщо строк не встановлено договором або ремонт викликано невідкладною потребою, капітальний ремонт має бути проведено у розумний строк.
Якщо наймодавець не провів капітального ремонту речі, що перешкоджає її використанню відповідно до призначення та умов договору, наймач має право: відремонтувати річ, зарахувавши вартість ремонту в рахунок плати за користування річчю, або вимагати відшкодування вартості ремонту; вимагати розірвання договору та відшкодування збитків.
Мінфін : про обмеження розміру зарплат держслужбовців та бюджетників
Мінфін роз’яснив деякі питання щодо застосування норм п. 10 р. III «Прикінцеві положення» Закону України від 28.12.14 p. № 76-VIII «Про внесення змін та визнання такими, що втратили чинність, деяких законодавчих актів України». 1. Обмеження заробітної плати, передбачене вищевказаним Законом, застосовується до працівників усіх бюджетних установ. Відповідно до норм Бюджетного кодексу України бюджетними установами є органи державної влади, органи місцевого самоврядування, а також організації, створені ними у встановленому порядку, що повністю утримуються за рахунок відповідно державного бюджету чи місцевого бюджету.
Таким чином, обмеження заробітної плати застосовується і до працівників установ і організацій, що утримуються за рахунок коштів місцевого бюджету. 2. Статтею 8 Закону України «Про Державний бюджет України на 2015 рік» мінімальну заробітну плату у 2015 році встановлено у розмірі: з 1 січня — 1218 гривень, з 1 грудня — 1378 гривень. Таким чином, у січні — листопаді поточного року обмеження місячного розміру заробітної плати працівників державних органів та інших бюджетних установ обчислюється виходячи із розміру мінімальної заробітної плати 1218 гривень, у грудні — із мінімальної заробітної плати 1378 гривень. 3. Підставою для застосування обмеження максимального розміру заробітної плати у розмірі 10 мінімальних заробітних плат є скорочення штатної чисельності працівників установи. Чисельність працівників, яка має бути скорочена, визначається керівником такої установи з урахуванням необхідності забезпечення усіх обов'язкових виплат працівникам, що залишаються після скорочення. 4. Якщо у бюджетній установі скорочення штатної чисельності працівників не відбулося, то застосовується обмеження місячної заробітної плати 7 розмірами мінімальної заробітної плати. В свою чергу нагадаємо, що з 1 квітня 2015 року скасовано обмеження на розмір зарплат держслужбовців і бюджетників у 7 мінімальних заробітних плат. Так, Законом України від 02.03.2015 р. № 213-VIII скасовано п. 10 р. III «Прикінцевих положень» Закону України від 28.12.2014 р. № 76-VIII.
Законодавці планують підвищити ставки деяких податків та зборів
Міністерство фінансів України повідомляє про розроблення проекту Закону України «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо зміни ставок деяких податків і зборів». Законопроект розроблено на виконання вимог пункту 4 розділу ХІХ Податкового кодексу України щодо щорічного перегляду ставок деяких податків і зборів, визначених в абсолютних значеннях. Законопроектом передбачається внесення змін до Податкового кодексу України щодо перегляду ставок податків і зборів з урахуванням індексу споживчих цін та індексу цін виробників промислової продукції, які відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 27.08.2014 № 404 у 2015 році прогнозовані на рівні 126,7 та 126,5 відсотка відповідно.
Так, враховуючи сфери застосування податків і зборів, ставки акцизного податку, екологічного податку та рентної плати за користування радіочастотним ресурсом України з урахуванням прогнозного індексу споживчих цін у 2015 році збільшені на 26,7 відсотка.
Ставки рентної плати за спеціальне використання лісових ресурсів, рентної плати за спеціальне використання води, рентної плати за користування надрами в цілях, не пов'язаних з видобуванням корисних копалин, з урахуванням індексу цін виробників промислової продукції у 2015 році збільшені на 26,5 відсотків.
Більше півтисячі переселенців із зони АТО звернулись до фіскальних органів Харківщини з початку року
Як повідомляють в ГУ ДФС у Харківській області, в районних ДПІ для платників з неспокійних територій створено усі умови для оперативного надання усього комплексу необхідних послуг та консультацій. Звернення громадян розглядаються з максимальною увагою та в стислі терміни.
Фахівці фіскального відомства відзначають, що більшість питань, з якими звертались жителі Донецької та Луганської областей, стосувались отримання реєстраційних номерів облікових карток платників податків, довідок про доходи, та внесення змін до Державного реєстру фізичних осіб – платників податків.
Співробітники служби роз’ясняють, що сьогодні звернутися за отриманням реєстраційного номера облікової картки, або ж отримати справку о доходах можливо в будь-якій інспекції, незалежно від місця проживання та реєстрації.
У податковому відомстві також проінформували і про розгляд письмових звернень. Усього їх з початку року надійшло 410. Більшість з них стосується інформації роз’яснювального характеру та контрольно-перевірочної роботи. Інформують громадяни і про ухилення від сплати податків. Найчастіше це або торгівля неліцензованими підакцизними товарами, або діяльність без дозвільних документів.
В ГУ ДФС у Харківській області повідомляють, що громадяни також можуть потрапити на особистий прийом до посадових осіб територіальних органів фіскальної служби. Для цього необхідно ознайомитись з графіком прийому та записатися на відповідний день.
Як відзначає в.о. начальника ГУ ДФС у Харківській області Михайло Гагаркін, наразі політика взаємовідносин, яку впроваджує фіскальна служба в області, суттєво спростилась. Аби поспілкуватися з посадовцями, в черзі стояти непотрібно, підкреслює керівник, тож запрошує і до відкритого обговорення, і обміну думками, і до вирішення проблемних питань.
Харківщина: з початку року надійшло близько 2 мільярдів гривень ЄСВ
Додатково до бюджету спрямовано понад 78 мільйонів гривень.
При цьому, лише за березень платники єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування Харківського регіону перерахували на рахунки Держказначейства майже 683 млн. грн. ЄСВ.
Зокрема, понад 30 % від загальних надходжень ЄСВ (близько 212 млн.грн.) забезпечили бюджетні організації регіону.
В ГУ ДФС у Харківській області відзначають сумлінних платників єдиного внеску регіону, серед яких «Управління «Укрбургаз» ПАТ «Укргазвидобування», філія ГУ «Шебелинкагазвидобування» ПАТ «Укргазвидобування», Зміївська теплова електрична станція ПАТ «Центренерго», Харківська філія «Укртелеком», Харківська дирекція українського державного підприємства поштового зв’язку «Укрпошта».
Водночас, значним є й відрахування від підприємців – фізичних осіб – майже 25 мільйонів гривень. Зокрема, від "спрощенців" бюджет отримав 22 мільйони гривень ЄСВ.
«Не дивлячись на складну політично-економічну ситуацію, на Харківщині стабільно сплачують єдиний соціальний внесок. А це – своєчасні пенсії та підтримка соціально незахищених верств населення», - підкреслює в.о. начальника ГУ ДФС у Харківській області Михайло Гагаркін.
Наразі на Слобожанщині щомісячно подають звіти та сплачують єдиний внесок на загальнообов’язкове державне соціальне страхування близько 40 тисяч платників.
Більше 3 мільярдів гривень надійшло до бюджету від жителів Харківщини
Як повідомили в ГУ ДФС у Харківській області, така сума надійшла до бюджетів усіх рівнів за 3 місяці 2015 року. Це на 575,2 млн грн. більше ніж за відповідний період минулого року.
Зокрема у березні п.р. забезпечено збір платежів в сумі 1,219 млрд. грн., що на 266,9 млн. грн. більше ніж за аналогічний період 2014 року. Індикативний показник ДФС України виконано на 114,4%, додатково надійшло 153,1 млн. гривень.
Надходження від податку на прибуток підприємств склали 409,2 млн.грн.,що на 40,2 млн.грн. більше ніж за відповідний період минулого року. Такі надходження забезпечені при річному звітуванні з цього податку. Найбільші надходження в регіоні від підприємств галузі торгівлі – 91,8 млн.грн., машинобудування – 47,6 млн.грн., науки – 36,5 млн.грн.
У фіскальному відомстві регіону повідомили також і про надходження до місцевого бюджету, кошти з яких направляються на розвиток нашого міста і області та забезпечення благополуччя мешканців Слобожанщини.
За 3 місяці 2015 року до місцевого бюджету надійшло 1,193 млрд. грн., що на 102,1 млн. грн. більше минулорічних надходжень. Індикативний показник ДФС України виконано на 114,2 %, додатково надійшло 148,0 млн. гривень.
У березні 2015 року до місцевого бюджету надійшло 419,5 млн. гривень. Індикативний показник ДФС України виконано на 116,0%, додатково надійшло 57,8 млн. гривень.
По податку на доходи фізичних осіб за 3 місяці 2015 року фактично надійшло 621,3 млн. грн. Індикативний показник ДФС України виконано на 112,7%, додатково надійшло 70,2 млн. гривень.
Як відзначає в.о. начальника ГУ ДФС у Харківській області Михайло Гагаркін, виконанню усіх доведених завдань сприяє перш за все ефективна стратегія взаємодії та порозуміння з платниками податків, комфортність в обслуговуванні, та звісно ж, неабияка громадська позиція жителів Харківської області.
До 16 квітня у платників - шанс на податковий компроміс
З 17 січня в Україні запроваджено процедуру податкового компромісу, яка триватиме протягом 90 календарних днів. Останній термін для прийняття рішення щодо участі у такій процедурі та подання необхідних документів до органу фіскальної служби – 16 квітня 2015 року.
Податковий компроміс – це режим звільнення від юридичної відповідальності платників податків та/або їх посадових осіб за заниження податкових зобов’язань з податку на прибуток та/або податку на додану вартість за будь-які податкові періоди до 1 квітня 2014 року з урахуванням строків давності, встановлених ст. 102 Податкового кодексу. Участь платників у податковому компромісі може бути лише добровільною.
Представник бізнесу, який вирішив скористатися таким компромісом, має право подати відповідні уточнюючі розрахунки податкових зобов’язань з податку на прибуток підприємств та/або податку на додану вартість. У цих розрахунках платник визначає суму завищення витрат, що враховуються при визначенні об’єкта оподаткування податком на прибуток та/або суму завищення податкового кредиту з податку на додану вартість.
У разі досягнення податкового компромісу платник сплачує до бюджету 5% від суми заниженого ним податкового зобов’язання, при цьому 95% – вважатимуться погашеними.
Наприклад, підприємству під час перевірки було донараховано близько 400 тис. грн. податкових зобов’язань, які перебували у стадії оскарження. За результатами прийнятого рішення підприємство сплатило до бюджету всього 20 тис. грн., при цьому повністю розрахувавшись перед державою.
Важливо, що штрафи не застосовуються та пеня не нараховуються. Законом внесено зміни до Кодексу України про адміністративні правопорушення, Кримінального кодексу і Кримінального процесуального кодексів та Кодексу адміністративного судочинства щодо звільнення платників податків від адміністративної та кримінальної відповідальності, а також встановлено можливість застосування процедури примирення сторін в рамках адміністративного судочинства при застосуванні податкового компромісу.
Скарга на постачальника не дає право на податковий кредит
З 1 січня 2015 року з Податкового кодексу виключено норму, яка надавала право платникам податку у разі відмови продавця товарів/послуг надати податкову накладну або в разі порушення ним порядку її заповнення та/або порядку реєстрації в ЄРПН сформувати податковий кредит звітного періоду на підставі заяви зі скаргою на такого постачальника.
Отже, грудень (IV квартал) 2014 року - останні звітні періоди, протягом яких платники податку мали право включити до складу податкового кредиту суму ПДВ, нараховану/сплачену покупцем на підставі заяви зі скаргою на постачальника.
Разом з цим, з 1 січня 2015 року запроваджена норма, яка дозволяє сформувати податковий кредит на підставі податкових накладних, зареєстрованих в ЄРПН з порушенням встановленого терміну реєстрації.
Так, суми податку, сплачені (нараховані) у зв'язку з придбанням товарів/послуг, зазначені в податкових накладних, зареєстрованих в ЄРПН з порушенням терміну реєстрації, відносяться до податкового кредиту за звітний податковий період, в якому зареєстровано податкову накладну в ЄРПН, але не пізніше:
- ніж через 180 календарних днів з дати складення податкової накладної;
- для платників податку, що застосовують касовий метод, - ніж через 60 календарних днів з дати списання коштів з банківського рахунка платника податку;
- для банківських установ - ніж дата одержання ними права власності на заставне майно.
Отже, внесеними змінами до абз. 13 п. 201.10 ПКУ: подання покупцем заяви зі скаргою на постачальника в разі відмови надати податкову накладну або в разі порушення порядку її заповнення та/або порядку реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних, вилучено з переліку підстав для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.
|