Среда, 22.01.2025, 11:56

vburluk.pp.net - Официальный сайт пгт Великий Бурлук

Начало Регистрация Вход
Приветствую Вас, Неизвесный нам гость · RSS
Меню сайта
Категории каталога
Податкові новини [1962]
Наш опрос
Оцените мой сайт
Всего ответов: 108
 Каталог статей
Начало » Статьи » Вовчанська МДПІ » Податкові новини

Вовчанська ОДПІ інформує

Бензиновий генератор підприємства надано в оренду: хто сплачує екоподаток?

 

Спеціалісти Вовчанської ОДПІ ГУ Міндоходів у Харківській області роз’яснили питання щодо платників екологічного податку в частині орендарів бензинового генератора. Отже оскільки викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря відбуваються під час використання компанією орендованого генератора — одного із видів стаціонарних джерел забруднення, то компанія є платником екологічного податку.    Тобто, якщо підприємство надає в оренду свій бензиновий генератор, то сплачувати екологічний податок за викиди забруднюючих речовин в атмосферу, повинен орендар такого генератора.     

 

Оновлена форма 1-ДФ

Вовчанська ОДПІ ГУ Міндоходів у Харківській області звертає увагу, що Міністерством фінансів України затверджено нову форму Податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь фізичних осіб, і сум утриманого з них податку (форма № 1ДФ) та Порядок його заповнення і подання податковими агентами.

Податковий розрахунок складається з двох розділів:

 - у розділі І податкові агенти відо­бражають, як і раніше, суми нара­хованих (виплачених) доходів (як оподатковуваних, так і неоподат­ковуваних) та суми нарахованого (перерахованого) податку на доходи фізичних осіб;

- у розділі II податкові агенти зазначають загальну суму дохо­дів у вигляді процентів, виграшів (призів) у лотерею та загальну суму податку. Також у розділі II форми № 1ДФ податкові агенти відображають інформацію про військовий збір (загальні суми нарахованих та виплачених доходів, з яких утри­мано військовий збір, загальну суму нарахованого та перерахованого до бюджету вій­ськового збору). Відомості про кожну фі­зичну особу, якій нараховано такі доходи, не зазначаються.

 

Вперше Податковий розрахунок за новою формою подається податковими агентами за I квартал 2015 року.

Наказ «Про затвердження форми Податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь фізичних осіб, і сум утриманого з них податку (форма № 1ДФ) та Порядку заповнення та подання податковими агентами Податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь фізичних осіб, і сум утриманого з них податку» набрав чинності 1 квітня 2015 року.

Нагадаємо, форма № 1-ДФ по­дається окремо за кожний звітний квартал протягом 40 календарних днів, що настають за останнім ка­лендарним днем звітного кварта­лу. Кінцевий термін подання По­даткового розрахунку за І квартал 2015 року - 12 травня  2015 року.

 

Для отримання дозволу для перевезення товарів до або з зони АТО потрібен дозвіл

Вовчанська ОДПІ ГУ Міндоходів у Харківській області повідомляє, що відповідно до Наказу Антитерористичного центру при Службі безпеки України від 22 січня 2015 року № 27 затверджено Тимчасовий порядок контролю за переміщенням осіб, транспортних засобів та вантажів вздовж лінії зіткнення у межах Донецької та Луганської областей (Тимчасовий порядок).

Так, відповідно до п 8.1 Розділу VШ Тимчасового порядку громадянин (власник або уповноважена ним особа), який має намір ввезти або вивезти вантаж (товар), крім гуманітарної допомоги (продукти харчування, одяг, взуття, ліки, предмети гігієни тощо) та вугільної продукції (код за УКТЗЕД (на рівні 4 знаків): 2701 - вугілля кам’яне, антрацит, брикети, котуни та аналогічні види твердого палива, одержані з кам’яного вугілля; 2704 - кокс, напівкокс з кам’яного вугілля), до/з тимчасово неконтрольованих територій повинен звернутись з відповідною заявою до Головного міжрегіонального управління оперативного забезпечення зони проведення антитерористичної операції Державної фіскальної служби України (далі - ГМУОЗ АТО ДФСУ), представники якого знаходяться у таких населених пунктах:

- 04053, м. Київ, Львівська площа, 8 (ДФС України);

- 84313, м. Краматорськ, бульв. Машинобудівників, 22 (ДІД у м. Краматорськ ГУ ДФС України у Донецькій області);

- 87526, м. Маріуполь, вул. 130-ї Таганрозької дивізії, 114 (ГУ ДФС України у Донецькій області);

- 93113, м. Лисичанськ, вул. Свердлова, 347 (ДШ у м. Лисичанськ ГУ ДФС України у Луганській області), а також за місцем розташування визначених вантажних КПВВ.

Заява відповідного зразка подається у письмовій формі за визначеними адресами та дублюється на електронну адресу ГМУОЗ АТО ДФСУ: ato@sfs.gov.ua.

Заяви, оформлені з порушенням, до розгляду не приймаються.

Органи ДФС за місцем реєстрації СГД вказані заяви не приймають та не розглядають. Наявні в роботі заяви на отримання дозволів на перевезення вантажу (товарів) до/або з неконтрольованої території місцеві органи ДФС повинні направити на розгляд до ГМУОЗ АТО ДФСУ.

 

Відповідальність за несвоєчасне перерахування ЄСВ

Вовчанська ОДПІ ГУ Міндоходів у Харківській області повідомляє, що у разі несплати (неперерахування) або несвоєчасної сплати (несвоєчасного перерахування) єдиного внеску після 20-го числа місяця, наступного за кварталом, до фізичних осіб – підприємців, які обрали спрощену систему оподаткування, застосовуються штрафні санкції у розмірі 20 відсотків своєчасно не сплачених сум. На суму недоїмки нараховується пеня з розрахунку 0,1 відсотка суми недоплати за кожний день прострочення платежу.

За порушення порядку нарахування, обчислення і строків сплати єдиного внеску фізичні особи підприємці несуть адміністративну відповідальність.

Несплата або несвоєчасна сплата єдиного внеску, у тому числі авансових платежів, у сумі, що не перевищує трьохсот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, – тягне за собою накладення штрафу від сорока до вісімдесяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, за повторне за рік вчинення таких дій – від ста п’ятдесяти до трьохсот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Несплата або несвоєчасна сплата єдиного внеску, у тому числі авансових платежів, у сумі більше трьохсот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян – тягне за собою накладення штрафу від вісімдесяти до ста двадцяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, за повторне за рік вчинення таких дій – від ста п’ятдесяти до трьохсот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

 

Підприємства сфери послуг повинні застосовувати РРО

З 1 січня 2015 року підприємствам, які здійснюють діяльність у сфері послуг за готівкові кошти необхідно проводити оплату за надані послуги через реєстратори розрахункових операцій (РРО).

Такі РРО повинні забезпечувати надання електронних копій розрахункових документів і фіскальних звітних чеків.

Разом з тим, до 1 липня 2015 року для підприємств сфери послуг передбачено перехідний період. Так, тимчасово до 1 липня 2015 року такі суб'єкти господарювання звільняються від санкцій у разі проведення розрахунків у касах з оформленням прибуткових і видаткових касових ордерів.

Суб’єкти господарювання, які здійснюють торгівлю виключно за безготівковим розрахунком через банківські установи, що підтверджено відповідними виписками з банківських рахунків РРО не застосовують.

Вимога щодо застосування РРО в сфері послуг передбачена Законом України «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо податкової реформи» від 28.12.14 №71-VIII.

 

Сформовано нові технологічні сертифікати Акредитованого центру сертифікації ключів ДФС

У зв’язку зі зміною найменування АЦСК ІДД ДФС сформовано нові технологічні сертифікати центру та серверів центру, які необхідно додати до файлового сховища програмного забезпечення, що використовується для накладення електронного цифрового підпису на електронні документи.

Завантажити повний перелік актуальних технологічних сертифікатів АЦСК ІДД ДФС можна у розділі «Сертифікати АЦСК»офіційного інформаційного ресурсу.

 

 

Сплата військового збору при отриманні подарунку

До загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податку у 2015 році не належать: сума пенсії (разом із сумою її індексації, нарахованою відповідно до закону) у розмірі 3654 грн. (1218 гривень х 3), вартість дарунків, яка не перевищує 609 грн., сума виплат, що здійснюються за рішенням професійної спілки на користь члена такої професійної спілки, яка не перевищує 1710 грн., то сума таких доходів не є об'єктом оподаткування військовим збором.

Разом із цим, якщо сума пенсії (включаючи суму її індексації, нараховану згідно із законом), вартість дарунків і сума виплат, що здійснюються за рішенням професійної спілки на користь члена такої професійної спілки, перевищує у 2015 році зазначені розміри, то частини таких перевищень включаються до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податку й оподатковуються військовим збором за ставкою 1,5%.

 

За електронним підписом – з мобільним та конвертом

Відповідно порядку отримання послуг електронного цифрового підпису, визначеного Регламентом Акредитованого центру сертифікації ключів Інформаційно – довідкового департаменту ДФС, під час заповнення реєстраційних документів платнику (громадянину) необхідно зазначати свої контактні дані, номер телефону та діючу електронну адресу, які дозволяють зв’язатися із ним (п. 5.1 Регламенту АЦСК ІДД ДФС).

У разі отримання комплекту реєстраційних документів довіреною особою заявника, для запобігання доступу сторонніх осіб до ключової інформації необхідно надати конверти  для кожного носія особистого ключа підписувача (п. 5.1 Регламенту АЦСК ІДД ДФС).

Підставою для прийняття рішення про відмову в наданні послуг електронного цифрового підпису (у разі звернення довіреної особи)  може стати відсутність контактного номеру телефону та/або діючої електронної адреси, а також достатньої кількості конвертів для носіїв ключової інформації підписувачів.

 

Іноземцям необхідно задекларувати свої доходи до 1 травня

Вовчанська ОДПІ ГУ Міндоходів у Харківській області нагадує, що за результатами звітного податкового року, в якому іноземець набув статусу резидента України, він має подати річну податкову декларацію.

Так, відповідно до абз. «в» пп.14.1.213 п.14.1 ст.14 Податкового кодексу України, якщо нерезидент перебуває в Україні не менше 183 днів (включаючи день приїзду та від’їзду) протягом періоду або періодів податкового року, він вважається резидентом.

Відповідно до пп.170.10.4 п.170.10 ст.170 Податкового кодексу України за результатами звітного податкового року, в якому іноземець набув статусу резидента України, він має подати річну податкову декларацію, в якій зазначає доходи з джерелом їх походження в Україні та іноземні доходи.

У разі якщо доходи з джерелом їх походження в Україні виплачуються нерезиденту резидентом – юридичною або самозайнятою фізичною особою, такий резидент вважається податковим агентом нерезидента щодо таких доходів. Під час укладення договору з нерезидентом, умови якого передбачають отримання таким нерезидентом доходу з джерелом його походження в Україні, резидент зобов'язаний зазначити в договорі ставку податку, яку буде застосовано до таких доходів (пп.170.10.3 п.170.10 ст.170 Податкового кодексу).

Залежно від розміру бази оподаткування в календарному місяці доходи у вигляді заробітної плати, нараховані (виплачені) фізичній особі – нерезиденту, оподатковувались звітного року за ставкою 15% та/або 17%.

Водночас згідно з п.п.163.1.3 п.163.1 ст.163 Податкового кодексу України об'єктом оподаткування резидента також є й іноземні доходи, тобто доходи (прибуток), отримані з джерел за межами України.

Якщо джерело виплат будь-яких оподатковуваних доходів є іноземним, сума такого доходу включається до загального річного оподатковуваного доходу платника податку – отримувача, який зобов'язаний подати річну податкову декларацію та оподатковуються за ставкою 15% та/або 17%.

При цьому, якщо згідно з нормами міжнародних договорів, згоду на обов'язковість яких надано Верховною Радою України, платник податку може зменшити суму річного податкового зобов'язання на суму податків, сплачених за кордоном, він визначає суму такого зменшення за зазначеними підставами у річній податковій декларації.

У разі відсутності у платника податку підтвердних документів щодо суми отриманого ним доходу з іноземних джерел та суми сплаченого ним податку в іноземній юрисдикції, оформлених відповідно до ст.13 ПКУ, такий платник зобов'язаний подати до органу фіскальної служби за своєю податковою адресою заяву про перенесення строку подання податкової декларації до 31 грудня року, наступного за звітним. У разі неподання в установлений строк податкової декларації платник податків несе відповідальність, установлену Податковим кодексом та іншими законами (пп.170.11.2 п.170.11 ст.170 Податкового кодексу).

Нагадуємо, що граничний термін надання декларації про майновий стан та доходи, отримані протягом 2014 року для громадян, яким необхідно задекларувати минулорічні доходи – 30 квітня поточного року. Декларація надається до центрів обслуговування платників (ЦОП) за місцем реєстрації громадянина.

 

Компенсаційні виплати у межах середнього заробітку мобілізованих працівників не оподатковуються ПДФО, військовим збором та ЄСВ

Вовчанська ОДПІ ГУ Міндоходів у Харківській області у зв’язку з набуттям чинності із 17 березня 2015 року Порядку виплати компенсації підприємствам, установам, організаціям у межах середнього заробітку працівників, призваних на військову службу за призовом під час мобілізації, на особливий період, висвітлює питання звільнення оподаткування компенсаційних виплат.

Так, частиною 3 ст.119 КЗпП виділені окремо гарантії для працівників, призваних на військову службу за призовом під час мобілізації, на особливий період, на строк до закінчення особливого періоду або до оголошення рішення про демобілізацію, але не більше одного року, а саме за такими працівниками зберігаються місце роботи, посада і компенсується із бюджету середній заробіток на підприємстві, в установі, організації, в яких вони працювали на час призову, незалежно від підпорядкування та форми власності. Виплата таких компенсацій із бюджету в межах середнього заробітку провадиться за рахунок коштів Державного бюджету України в порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України.

Кабінет Міністрів України постановою від 4 березня 2015 року №105 затвердив Порядок виплати компенсації підприємствам, установам, організаціям у межах середнього заробітку працівників, призваних на військову службу за призовом під час мобілізації, на особливий період. Цим Порядком визначено механізм виплати компенсації підприємствам, установам, організаціям у межах середнього заробітку працівників, призваних на військову службу за призовом під час мобілізації, на особливий період, за рахунок коштів, передбачених у державному бюджеті за програмою 2501350 «Компенсація підприємствам, установам, організаціям у межах середнього заробітку працівників, призваних на військову службу за призовом під час мобілізації, на особливий період».

Відповідно до п.3 Порядку бюджетні кошти спрямовуються підприємствам, установам, організаціям на компенсацію витрат на виплату середнього заробітку працівникам, які працювали на таких підприємствах, в установах, організаціях на час призову на військову службу, не більше одного року.

Виплата компенсації проводиться підприємствами, установами, організаціями у строки, визначені ст. 115 Кодексу законів про працю  (п. 6 Порядку).

Тобто, з метою виконання гарантій передбачених частиною 3 ст.119 КЗпП, зокрема, виплати працівникам компенсації у межах середнього заробітку, роботодавці визначають середню заробітну плату таких працівників як розрахункову величину, та інформують про її розмір органи соціального захисту населення, шляхом заповнення Звітів, доданих до Порядку. Після отримання  коштів, передбачених у державному бюджеті, роботодавці проводять виплату компенсації у строки, визначені ст. 115 КЗпП.

Оподаткування, нарахування і сплата єдиного соціального внеску на компенсацію проводяться відповідно до Податкового кодексу  України і Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування»  (п. 7 Порядку).

Згідно із п.п. «и» п.п. 165.1.1 п. 165.1 ст. 165 Податкового кодексу  України до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податку не включаються, зокрема, компенсаційні виплати з бюджету в межах середнього заробітку працівників, призваних на військову службу за призовом під час мобілізації, на особливий період.

Крім того, Законом України від 28 грудня 2014 року №71-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо податкової реформи», який набрав чинності з 1 січня 2015 року, оподаткування військовим збором подовжено до набрання чинності рішенням Верховної Ради України про завершення реформи Збройних Сил України  (п. 161 підрозділу 10 розділу ХХ Кодексу).

Згідно п.п. 1.7 п. 161 підрозділ 10 розділу ХХ Перехідних положень Кодексу від оподаткування військовим збором звільняються доходи, що згідно з розділом IV Кодексу не включаються до загального оподатковуваного доходу фізичних осіб (не підлягають оподаткуванню, оподатковуються за нульовою ставкою), крім доходів, зазначених у підпунктах 165.1.2, 165.1.18, 165.1.25, 165.1.51, 165.1.52 п. 165.1 ст. 165 Кодексу.

Враховуючи зазначене, дохід, отриманий  працівниками, призваними на військову службу за призовом під час мобілізації, на особливий період, на строк до закінчення особливого періоду або до оголошення рішення про демобілізацію, який виплачується роботодавцем за рахунок коштів державного бюджету у вигляді компенсації в межах середнього заробітку не включається до оподатковуваного доходу такого працівника.

Також, згідно з частиною сьомою ст. 7 Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування» не нараховується на виплати та не утримується єдиний внесок з виплат, що компенсуються з бюджету в межах середнього заробітку працівників, призваних на військову службу за призовом під час мобілізації, на особливий період.

Оскільки Порядок набув чинності з 17 березня 2015 року, то в цілях звільнення від оподаткування податком на доходи фізичних осіб, військовим збором компенсаційних виплат з бюджету в межах середнього заробітку працівників, призваних на військову службу за призовом під час мобілізації, на особливий період, та не нарахування і не утримання єдиного внеску на такі компенсаційні виплати, вказаний Порядок підприємствами, установами, організаціями застосовується починаючи з березня місяця.

 

Питання відмови від прийняття реєстраційного номеру облікової картки платника податку

Вовчанська ОДПІ ГУ Міндоходів у Харківській області у зв’язку з численними запитаннями платників висвітлює питання щодо можливості відмови від прийняття реєстраційного номеру облікової картки платника податку іноземцями, а також неповнолітніми дітьми.

Так, чинним законодавством України передбачено, у разі відмови громадянина через свої релігійні переконання від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків внесення до його паспорта – паспорта громадянина України відмітки про наявність права здійснювати будь-які платежі за серією та номером паспорта. Втім вказане не може поширюватись на іноземців та неповнолітніх українців віком до 16 років.

Так, відповідно до ст. 70 Податкового кодексу України та р. VIII Положення про реєстрацію фізичних осіб у Державному реєстрі фізичних осіб - платників податків, затвердженого наказом Міністерства доходів і зборів України від 10.12.2013 № 779, облік фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовляються від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та подали до контролюючого органу відповідне Повідомлення, ведеться в окремому реєстрі Державного реєстру фізичних осіб - платників податків за прізвищем, ім’ям, по батькові та серією і номером паспорта без використання реєстраційного номера облікової картки платника податків.

     Фізична особа, яка через свої релігійні переконання відмовляється від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків, подає повідомлення за ф. №1П до органу доходів і зборів за своїм місцем проживання або за власним бажанням - до контролюючого органу за місцем отримання доходів або за місцезнаходженням іншого об’єкта оподаткування.     Для заповнення Повідомлення використовуються дані паспорта та інших документів, які подаються у разі зміни паспортних даних.

     За зверненням фізичної особи, яка подала Повідомлення для обліку її в окремому реєстрі Державного реєстру, орган доходів і зборів після отримання інформації з Державного реєстру про взяття такої особи на облік за прізвищем, ім’ям, по батькові, серією і номером паспорта вносить до паспорта громадянина України такої особи (сьома, восьма або дев’ята сторінки) відмітку про наявність права здійснювати будь-які платежі за серією та номером паспорта. У разі наявності у паспорті такого громадянина даних про реєстраційний номер облікової картки платника податків така відмітка анулюється.

     Тобто чинним законодавством передбачено внесення до паспорта громадянина України відмітки про наявність права здійснювати будь-які платежі за серією та номером паспорта. Фізична особа - нерезидент, яка через свої релігійні переконання відмовляється від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків, не має такої можливості.

     Також враховуючи викладене вище, неповнолітня особа має право через свої релігійні переконання відмовитися від прийняття реєстраційного номеру облікової картки платника податку та здійснювати будь-які платежі за серією та номером паспорта після отримання паспорта громадянина України при досягненні нею 16-річного віку.

 

 

Порядок оподаткування пенсій у 2015 році

Законом України від 28.12.14 за №71 «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо податкової реформи», який набрав чинності з 1 січня 2015 року, передбачено ряд новацій, зокрема щодо оподаткування пенсій  або щомісячного довічного грошового утримання.

Вищезазначеним законом внесені зміни до пп. 164.2.19 п. 164.2 ст. 164 Податкового Кодексу України , якими передбачено, що до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податку включається, зокрема, сума пенсій (включаючи суму їх індексації, нараховану відповідно до закону) або щомісячного довічного грошового утримання, отримуваних платником податку з Пенсійного фонду України чи бюджету згідно із законом, якщо їх розмір перевищує три розміри мінімальної заробітної плати (у розрахунку на місяць), встановленої на 1 січня звітного податкового року, - у частині такого перевищення, а також пенсій з іноземних джерел, якщо згідно з міжнародними договорами, згода на обов'язковість яких надана Верховною Радою України, такі пенсії підлягають оподаткуванню чи не оподатковуються в країні їх виплати. Оскільки Законом України “Про Державний бюджет України на 2015 рік” встановлено мінімальну заробітну плату у розмірі 1218 грн., то базою оподаткування податком на доходи фізичних осіб є пенсія, розмір якої перевищує  3654 грн. Ставка податку становить 15 відсотки від суми перевищення.

         Чи стосуються такі зміни оподаткування соціальних виплат, наприклад, державної та соціальної матеріальної допомоги, грошової компенсації інвалідам, на дітей-інвалідів тощо?

Підпунктом 165.1.1 п. 165.1 ст. 165 Податкового Кодексу передбачено, що до розрахунку загального місячного (річного) оподатковуваного доходу не включається та не підлягає оподаткуванню сума державної та соціальної матеріальної допомоги, державної допомоги у вигляді адресних виплат та надання соціальних і реабілітаційних послуг відповідно до закону, житлових та інших субсидій або дотацій, компенсацій (включаючи грошові компенсації інвалідам, на дітей-інвалідів при реалізації індивідуальних програм реабілітації інвалідів, суми допомоги по вагітності та пологах),  винагород і страхових виплат, які отримує платник податку з бюджетів та фондів загальнообов'язкового державного соціального страхування у формі фінансової допомоги інвалідам з Фонду соціального захисту інвалідів згідно із законом. Отже вищезазначені виплати не підлягають оподаткуванню податком з доходів фізичних осіб.

Яким чином буде здійснюватися нарахування, утримання та перерахування податку на доходи фізичних осіб із «великих» пенсій? Чи означає це, що платники будуть самостійно вираховувати та сплачувати податок та подавати декларацію до податкового органу?

З 1 січня 2015 року органи Пенсійного фонд України при нарахуванні  пенсій всім категоріям громадян у розмірі понад 3654 грн., будуть нараховувати, утримувати та перераховувати податок на доходи фізичних осіб за ставкою 15 відсотків. При цьому платники податку (пенсіонери) з яких утриманий податок з доходу у вигляді пенсії, звільняються від подання податкової декларації про майновий стан і доходи.

 

Працівники податкової міліції Харківщини залишили українські заправки без фальсифікованого бензину

Про це повідомляє начальник оперативного управління ГУ Міндоходів у Харківській області Сергій Мережко.

У минулому році працівники оперативного управління ДПІ у Київському районі м. Харкова виявили факт незаконного виготовлення й реалізації бензину та дизельного пального на території міста. Невстановлені особи, ведучі свій протиправний бізнес, ухилилися від сплати акцизного податку на загальну суму близько 3,7 млн. грн., що призвело до ненадходження коштів в особливо великих розмірах. Дане правопорушення було внесено до Єдиного реєстру досудових розслідувань за ознаками злочину, передбаченого ч.3 ст. 212 Кримінального кодексу України.

Але це була лише вершина айсбергу.

У ході комплексу широкомасштабних заходів, направлених на боротьбу з незаконним обігом підакцизних товарів, працівники оперативно-слідчих підрозділів знайшли у цій справі ниточку, яка привела їх до Дніпропетровської області.

В ході оперативно-слідчих заходів було встановлено, що до даного бізнесу причетний 46-річний мешканець Дніпропетровська. Будучи власником ще 7 фірм,  чоловік налагодив незаконне виробництво паливно-мастильних матеріалів. Він змішував прямогонно-газову фракцію з присадками для підвищення октанового числа, а далі продавав отриманий фальсифікат до мереж автозаправочних станцій по всій Україні.

 «Працівники податкової міліції провели обшуки за адресами, де здійснювалося виготовлення, зберігання та реалізація незаконно виготовлених паливно-мастильних матеріалів з недоброякісної сировини, - зазначає Сергій Мережко, - за результатами проведених дій було виявлено ємкості із залишками паливно-мастильних матеріалів, присадка для підвищення октанового чиста та інші прилади, які  підприємець  використовував у своїй незаконній діяльності».

Крім цього податківці вилучили 340 тон фальсифікованих паливно-мастильних матеріалів на загальну суму 6,8 млн. грн. та автомобілі, які використовувалися для перевезення підроблених бензину та дизельного пального.

 «Загальна сума вилучених товарно-матеріальних цінностей складає близько 12,8 млн. грн.», - зауважує Сергій Мережко, - на теперішній час працівники податкової міліції направили клопотання до суду щодо накладення арешту на вилучене майно.»

Наразі працівники податкової міліції Харківщини проводять заходи, направлені на встановлення каналів постачання сировини, збуту контрафактної продукції та повного кола осіб, причетних до даного незаконного бізнесу.

 

Переобладнання транспортного засобу

Вовчанська ОДПІ ГУ Міндоходів у Харківській області повідомляє, що згідно з  п.п.166.3.7 п.166.3 ст.166 Податкового кодексу України від 2 грудня 2010 року № 2755-IV із змінами та доповненнями (далі – ПКУ) платник податку має право включити до податкової знижки у зменшення оподатковуваного доходу платника податку за наслідками звітного податкового року, фактично здійснені ним протягом звітного податкового року витрати у вигляді суми коштів, сплачених платником податку у зв’язку із переобладнанням транспортного засобу, що належить платникові податку, з використанням у вигляді палива моторного сумішевого, біоетанолу, біодизелю, стиснутого або скрапленого газу, інших видів біопалива.

Відповідно до п.п.166.2.1 п.166.2 ст.166 ПКУ до податкової знижки включаються фактично здійснені протягом звітного податкового року платником податку витрати, підтверджені відповідними платіжними та розрахунковими документами, зокрема, квитанціями, фіскальними або товарними чеками, прибутковими касовими ордерами, копіями договорів, що ідентифікують продавця товарів (робіт, послуг) і їх покупця (отримувача). У зазначених документах обов’язково повинно бути відображено вартість таких товарів (робіт, послуг) і строк їх продажу (виконання, надання).     

Отже, фізична особа, яка здійснила переобладнання транспортного засобу та використовує біопаливо (біоетанол, біодизель, стиснутий або скраплений газ та інші види біопалива) з метою отримання податкової знижки повинна подати документи, які підтверджують витрати, здійснені для переобладнання транспортного засобу, сертифікат відповідності для транспортного засобу, що був переобладнаний, та свідоцтво про реєстрацію транспортного засобу (технічний паспорт).

Річна податкова декларація  для нарахування податкової знижки із зазначенням конкретних сум відображаються платником у річній податковій декларації, яка подається до 31 грудня включно.

Водночас повідомляємо, що у разі, якщо платник податку до кінця податкового року, наступного за звітним не скористався правом на нарахування податкової знижки за наслідками звітного податкового року, таке право на наступні податкові роки не переноситься.

 

 

Про збір та облік ЄСВ на період проведення антитерористичної операції

Вовчанська ОДПІ ГУ Міндоходів у Харківській області повідомляє, що Законом України від 2 вересня 2014 року № 1669 VII «Про тимчасові заходи на період проведення антитерористичної операції» внесено певні зміни до Закону України " загальнообов’язкове державне соціальне страхування" 

Так відповідно до внесених змін не нараховується на виплати та не утримується єдиний внесок з виплат, що компенсуються з бюджету в межах середнього заробітку працівників, призваних на військову службу за призовом під час мобілізації, на особливий період.

Також розділ VIII "Прикінцеві та перехідні положення" Закону про ЄСВ доповнено пунктом 9-3 . Згідно з цим доповненням платники єдиного внеску, які перебувають на обліку в органах доходів і зборів, розташованих на території населених пунктів, де проводилася антитерористична операція, розпочата відповідно до Указу Президента України "Про рішення Ради національної безпеки і оборони України від 13 квітня 2014 року "Про невідкладні заходи щодо подолання терористичної загрози і збереження територіальної цілісності України" від 14 квітня 2014 року  № 405/2014 (далі – Указ № 405), звільняються від виконання своїх обов’язків щодо нарахування, обчислення і сплати єдиного внеску на період з 14 квітня 2014 року до закінчення антитерористичної операції або військового чи надзвичайного стану.

Підставою для такого звільнення є заява платника єдиного внеску, яка подається ним до органу доходів і зборів за основним місцем обліку або за місцем його тимчасового проживання у довільній формі не пізніше тридцяти календарних днів, наступних за днем закінчення антитерористичної операції.

Відповідальність, штрафні та фінансові санкції, передбачені Законом за невиконання обов’язків платника єдиного внеску в період з 14 квітня 2014 року до закінчення антитерористичної операції, до платників єдиного внеску, зазначених у цьому пункті, не застосовуються.

Недоїмка, що виникла у платників єдиного внеску, які перебувають на обліку в органах доходів і зборів, розташованих на території населених пунктів, де проводилася антитерористична операція, розпочата відповідно до № 405, визнається безнадійною та підлягає списанню в порядку, передбаченому  Податковим кодексом України  для списання безнадійного податкового боргу.

 

Актуально про РРО

В умовах сьогодення чимало питань виникає щодо нововведень застосування РРО. Враховуючи численні питання громадськості щодо роз’яснень податкового законодавства з цієї теми, фахівці Вовчанської ОДПІ ГУ Міндоходів у Харківській області інформують ті категорії платників, яким обов’язково необхідно застосувати РРО і тих, яким, дозволено не запроваджувати реєстратори .

Зокрема, фізичні особи – підприємці платники єдиного податку другої і третьої груп зобов’язані застосовувати РРО. Зазначені зміни для платників єдиного податку третьої групи вступають в силу з 1 липня 2015 року, а для платників єдиного податку другої групи – з 1 січня 2016 року. Це не стосується платників, які здійснюють діяльність на ринках та  продаж товарів дрібнороздрібної торговельної мережі через засоби пересувної мережі, а також «спрощенців» першої групи.

Так, з 01.01.2015, згідно з пунктом 2 статті 3 Закону № 265 передбачено, що суб’єкти господарювання при продажі товарів у мережі Інтернет, у тому числі фізичні особи-підприємці платники єдиного податку 2 та 3 груп повинні застосовувати РРО та видавати покупцю розрахунковий документ встановленої форми.

Крім того, внесено зміни щодо обов’язкового застосування РРО підприємствами, які надають послуги широкому колу споживачів: перукарні, салони краси, спортивні клуби, хімчистки, сервісні центри з ремонту побутової техніки тощо, що також сприятиме захисту прав споживачів у разі отримання недоброякісних послуг і створить можливість звернення до судових органів для захисту прав, унеможливить обіг контрафактних і контрабандних товарів та забезпечить належний контроль обігу готівки.

РРО мають застосовуватись при здійсненні операцій з купівлі - продажу іноземної валюти, а також операцій комерційних агентів банків з приймання готівки для подальшого її переказу, в тому числі із застосуванням ПТКС.

Саме такі новації передбачені Законом України від 28.12.2014 р. № 71-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо податкової реформи».

 

Отдельная алкогольная лицензия на операции с пивом не нужна

Специалисты Волчанской ОГПИ ответили на вопрос, подлежит ли лицензированию деятельность субъекта хозяйствования по производству, импорту, экспорту, оптовой и розничной торговле пивом с 01.07.2015 г. Напомним, что с 01.07.2015 г. пиво будет относиться к категории алкогольных напитков.

Производство, импорт, экспорт, оптовая и розничная торговля алкогольными напитками осуществляется субъектами хозяйствования независимо от форм собственности при наличии у них лицензий.

Поскольку пиво будет считаться алкогольным напитком, то с 01.07.2015 г. деятельность по его производству, импорту, экспорту, оптовой и/или розничной торговле подлежит лицензированию на общих основаниях.

При этом законодательством не предусмотрена необходимость получения отдельной лицензии на операции с пивом. Для этого достаточно наличия лицензии на производство, импорт, экспорт, оптовую или розничную торговлю алкогольными напитками.

Напомним, ранее налоговики уже сообщали, что при наличии лицензии на продажу алкоголя отдельная лицензия на реализацию пива не требуется.

 

Запрос на публичную информацию от ГФСУ: новая форма и порядок подачи

Минфин приказом от 10.03.2015 г. № 309 утвердил новый Порядок составления и представления запросов на получение публичной информации, находящейся во владении ГФСУ, а также форму для подачи таких запросов. Документ вступит в силу со дня официального опубликования.

Запрашивать публичную информацию могут физические, юридические лица и объединения граждан без статуса юридического лица, кроме субъектов властных полномочий при осуществлении ими своих функций.

Запрос подается в устной или письменной форме, лично или путем отправления по почте, электронной почте, факсу, телефону по выбору запрашивающего.

Запрос должен содержать:

• ФИО (наименование) запрашивающего, почтовый адрес или адрес электронной почты, а также номер средства связи (если таковое имеется);

• общее описание информации или вид, название, реквизиты или содержание документа, относительно которого сделан запрос, если запрашивающему это известно;

• подпись и дату при условии подачи письменного запроса.

Для упрощения процедуры оформления письменного запроса запрашивающий может использовать утвержденную форму подачи запроса.

Ответ на запрос предоставляется не позднее 5 рабочих дней после его получения (в случае большого количества информации — до 20 рабочих дней).

 

Про перевірки платників податків

Вовчанська ОДПІ ГУ Міндоходів у Харківській області повідомляє платників, що у 2015 -2016 роках перевірки підприємств, установ та організацій, фізичних осіб – підприємців з обсягом доходу до 20 мільйонів гривень за попередній календарний рік контролюючими органами здійснюються виключно з дозволу Кабінету Міністрів України, за заявкою суб’єкта господарювання щодо його перевірки, згідно з рішенням суду або згідно з вимогами Кримінального процесуального кодексу України. Зазначене обмеження не поширюється:

З 1 січня 2015 року на перевірки суб’єктів господарювання, що ввозять на митну територію України та/або виробляють та/або реалізують підакцизні товари, на перевірки дотримання норм законодавства з питань наявності ліцензій, повноти нарахування та сплати податку на доходи фізичних осіб, єдиного соціального внеску, відшкодування податку на додану вартість. З 1 липня 2015 року на перевірки платників єдиного податку другої і третьої (фізичні особи - підприємці) груп, крім тих, які здійснюють діяльність на ринках, продаж товарів у дрібнороздрібній торговельній мережі через засоби пересувної мережі.

Які документи необхідно зберігати підприємцям при використанні РРО

Суб'єкти господарювання, які використовують РРО для здійснення розрахункових операцій у готівковій та/або безготівковій формі (із застосуванням платіжних карток, платіжних чеків, жетонів тощо) при продажу товарів (наданні послуг) у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг, зобов'язані, зокрема:

- зберігати в господарській одиниці останню використану та поточну розрахункову книжку, що використовується на період виходу з ладу РРО, здійснення його ремонту або у разі тимчасового, але не більше 72 годин, відключення електроенергії;

- у кінці робочого дня (зміни) друкувати на РРО (за винятком автоматів з продажу товарів (послуг)) фіскальні звітні чеки і забезпечувати їх зберігання в книгах ОРО;

- забезпечувати відповідність сум готівкових коштів на місці проведення розрахунків сумі коштів, яка зазначена в денному звіті РРО, а у випадку використання розрахункової книжки — загальній сумі продажу за розрахунковими квитанціями, виданими з початку робочого дня;

- друкувати X-звіти, Z-звіти та інші документи, що передбачені документацією на РРО, відповідно до законодавства;

- зберігати на місці проведення розрахунків реєстраційне посвідчення та останню довідку про опломбування РРО або їх копії.

 

Отримати відомості про юросіб і ФОП з ЄДР тепер можна через Інтернет

Виписки з Єдиного державного реєстру відходять у небуття. Тепер усі дані міститимуться на спеціальному веб-сайті.

Відомості, що є в Єдиному державному реєстрі, — відкриті й загальнодоступні, за винятком реєстраційних номерів облікових карток платників податків, відомостей про відкриття й закриття рахунків, накладення та зняття арештів на рахунки і майно.

Відомості, що містяться в Єдиному державному реєстрі, надаються у формі:

  • відкритого доступу через офіційний веб-сайт центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державної реєстрації юридичних осіб і фізичних осіб — підприємців, до актуальних на момент запиту й на визначену дату відомостей Єдиного державного реєстру шляхом їх пошуку, перегляду, копіювання та роздрукування;
  • витягу;
  • довідки;
  • виписки.

Бюро кредитних історій і банки на свій електронний запит отримують інформацію з Єдиного державного реєстру в електронному вигляді у форматі бази даних, витягу та/або в іншому форматі в режимі реального часу.

За надання відомостей із Єдиного державного реєстру справляється плата в такому розмірі:

0,05 мінімальної заробітної плати — за надання витягу й довідки з Єдиного державного реєстру в паперовій формі;

0,02 мінімальної заробітної плати — за надання виписки з Єдиного державного реєстру в паперовій формі;

75% встановленої плати — за надання витягу, довідки й виписки з Єдиного державного реєстру в електронній формі.

Плата за надання відомостей справляється у відповідному розмірі від мінімальної заробітної плати в місячному розмірі, встановленої законом на 1 січня календарного року, в якому подається запит про надання відповідних відомостей.

За надання виписки з Єдиного державного реєстру за результатами проведення реєстраційної дії плата не справляється.

Відомості з Єдиного державного реєстру надаються протягом 24 годин, окрім вихідних і святкових днів, після надходження запиту.

Порядок доступу до відомостей Єдиного державного реєстру через веб-сайт центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державної реєстрації юридичних осіб і фізичних осіб — підприємців, встановлюється Міністерством юстиції України.

Відповідні новації запроваджені Законом України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо спрощення умов ведення бізнесу (дерегуляція)» від 12.02.2015 р. № 191-VIII. Документ набирає чинності із дня, наступного за днем його опублікування

 

Категория: Податкові новини | Добавил: Volchanckaya_MGNI (07.04.2015)
Просмотров: 427 | Рейтинг: 0.0 |

Всего комментариев: 0
Добавлять комментарии могут только зарегистрированные пользователи.
[ Регистрация | Вход ]
Конструктор сайтов - uCoz
Форма входа
Поиск по каталогу
Друзья сайта
Статистика