Среда, 22.01.2025, 12:04

vburluk.pp.net - Официальный сайт пгт Великий Бурлук

Начало Регистрация Вход
Приветствую Вас, Неизвесный нам гость · RSS
Меню сайта
Категории каталога
Податкові новини [1962]
Наш опрос
Является ли для вас абсолютной ценностью верность в дружбе и любви?
Всего ответов: 34
 Каталог статей
Начало » Статьи » Вовчанська МДПІ » Податкові новини

Вовчанська ОДПІ інформує

Особливості внесення змін до ліцензії на право роздрібної торгівлі алкоголем

За здійснення роздрібної торгівлі алкогольними напоями через електронний контрольно-касовий апарат (книгу обліку розрахункових операцій), не зазначений у ліцензії, передбачено відповідальність у вигляді штрафу в розмірі 200 % вартості реалізованої через такий контрольно-касовий апарат (книгу обліку розрахункових операцій) продукції, але не менше 10000 гривень.
Вимог до заяви та пакету документів, які подаються для внесення змін щодо електронних контрольно-касових апаратів, через які здійснюється реалізація алкогольних напоїв, зазначених у додатку до ліцензії на право роздрібної торгівлі алкогольними напоями, не передбачено.
Таким чином, для внесення змін до додатку до ліцензії на право роздрібної торгівлі алкогольними напоями щодо електронних контрольно-касових апаратів, необхідно подати заяву довільної форми із зазначенням адреси місця торгівлі, переліку РРО (книг обліку розрахункових операцій), які знаходяться у місці торгівлі, а також інформації про них: моделі, модифікації, заводського номера, виробника, дати виготовлення; реєстраційні номери посвідчень РРО (книг обліку розрахункових операцій), які знаходяться у місці торгівлі, дату початку їх обліку в органах ДФС та документи, які потребують внесення змін (ліцензія з додатком).
Також для уникнення штрафних санкцій за роздрібну торгівлю алкогольними напоями через електронний контрольно-касовий апарат (книгу обліку розрахункових операцій), не зазначений у ліцензії, рекомендується зазначити дату, з якої повинні бути внесені відповідні зміни.

 

 

Єдинник виплачує дивіденди: із якої суми розраховувати «дивідендні» авансові внески?

Платник єдиного податку нараховує і виплачує дивіденди юридичній особі. Чи потрібно в такому разі розраховувати авансові внески із податку на прибуток? Якщо так, то чи можна авансовий внесок сплачувати із суми перевищення дивідендів над значенням об’єкта обкладення єдиним податком?
Відразу зауважимо, що незалежно від того, чи є емітент корпоративних прав платником податку на прибуток, при прийнятті рішення про виплату дивідендів на користь юридичних осіб такий емітент нараховує та вносить до бюджету авансовий внесок із податку на прибуток (пп. 57.11.2 Податкового кодексу, далі – ПК). Отже, у наведеній ситуації платник єдиного податку нараховує і сплачує авансові внески. Такі дивіденди оподатковуються згідно з розд. ІІІ ПК, тобто за ставкою 18 % (п. 292.12 ПК). Щодо розрахунку авансових внесків із суми перевищення дивідендів, які підлягають виплаті, над значенням об’єкта оподаткування за відповідний податковий період, за результатами якого виплачуються дивіденди, то така норма не може бути застосована до платників єдиного податку. Річ у тому, що такі платники не визначають об’єкт обкладення податком на прибуток, тому вони сплачуватимуть «дивідендні» авансові внески з усієї суми дивідендів, що підлягають до виплати. Поняття «об’єкт обкладення єдиним податком» не є тотожним поняттю «об’єкт обкладення податком на прибуток». Як наслідок сплачені авансові внески єдинником не підлягають зарахуванню у зменшення зобов’язання з єдиного податку.
Таким чином, у наведеній ситуації, платник єдиного податку авансовий внесок розраховуватиме з усієї суми дивідендів, що підлягають до виплати.

 

Переведення боргу: правові аспекти

У деяких випадках боржник не має можливості розрахуватися з кредитором, але може перевести свій борг на іншу особу. Тоді сторони договору укладають угоду (договір) про переведення боргу. Під час оформлення таких відносин потрібно дотримуватися певних правил, щоб уникнути надалі спорів із контрагентами щодо розрахунків, а також грамотно відобразити операцію в обліку.

Загальні положення
Переведення боргу – це заміна боржника в зобов`язанні: первісний боржник вибуває з існуючого зобов`язання і передає свій борг іншій особі, тобто новому боржникові. Переведення боргу є можливим як стосовно грошових зобов`язань, так і стосовно інших боргових зобов`язань (наприклад, у разі передачі товару, надання послуги тощо).
Заміна боржника в зобов`язанні допускається лише за згодою кредитора, яка має бути виражена в письмовій формі.
До нового боржника борг переходить у повному обсязі. Якщо основним договором або законом передбачено забезпечувальні заходи (наприклад, сплата неустойки), то за загальним правилом вони зберігають свою силу й після переведення боргу. Застава, установлена первісним боржником, також зберігається, якщо інше не передбачено договором або законом. Проте застава і порука, установлені іншими особами, після заміни боржника припиняються, якщо тільки заставник або поручитель не погодяться відповідати за нового боржника. Таку згоду також необхідно оформляти письмово.
Після переведення боргу новий боржник має право висунути проти вимоги кредитора всі заперечення, які могли виникнути до кредитора в первісного боржника, наприклад, щодо виконання строків постачання тощо.

Документальне оформлення
Договір про переведення боргу слід укладати в тій самій формі, що й основний. Наприклад, якщо основний договір було нотаріально посвідчено, то й договір про переведення боргу потрібно посвідчити в нотаріуса.
Згоду на переведення боргу зазвичай оформляють:
- або тристоронньою угодою, сторонами якої виступають первісний боржник, новий боржник і кредитор,
- або двостороннім договором між старим і новим боржниками. У цьому випадку необхідно отримати письмову згоду кредитора. Оформити його можна в довільній формі у вигляді листа з обов`язковим зазначенням усіх сторін (старий і новий боржники, кредитор), а також реквізитів, що ідентифікують договір, за яким поступається борг.

 

Тим, хто здає кімнати в найм

Доходи, отримані від надання нерухомого майна в оренду іншим громадянам, необхідно обов’язково задекларувати. Громадянин, який здає свою квартиру, будинок, кімнату або іншу нерухомість в оренду чи суборенду, житловий найм чи піднайм іншій фізичній особі,  відповідальний за нарахування та сплату податку на доходи фізичних осіб до бюджету.

Громадянин-орендодавець зобов’язаний самостійно нарахувати та сплатити податок на доходи фізичних осіб до бюджету за ставкою 15 відсотків та/або 17 відсотків, в залежності від суми доходу. Податок сплачується щокварталу, протягом 40 календарних днів, наступних за останнім днем звітного кварталу. Загальна сума отриманого доходу та сплаченого протягом звітного року податку відображаються у річній податковій декларації про майновий стан і доходи.

 

Няням та вихователям до уваги!

Фізична особа, яка протягом звітного календарного року отримує доходи за надані послуги няні-вихователя, зобов’язана включити суму таких доходів до загального річного оподатковуваного доходу та подати річну податкову декларацію про майновий стан і доходи за наслідками звітного податкового року, а також нарахувати і сплатити до бюджету податок з таких доходів за ставкою 15% та/або 17% в залежності від розміру бази оподаткування в календарному місяці.

 

Оновлено Порядок повернення помилково або надміру сплачених в бюджет коштів

Наказом Мінфіну від 23.02.2015 р. №202 затверджено зміни до Порядку повернення коштів, помилково або надміру зарахованих до державного та місцевих бюджетів.

Зокрема, уточнено, що повернення помилково або надміру зарахованих до бюджету податків, зборів, платежів (раніше - обов'язкових платежів) та інших доходів бюджетів здійснюється за поданням органів, що контролюють справляння надходжень бюджету, а при поверненні судового збору (крім помилково зарахованого) - за ухвалою суду, яка набрала законної сили.

Подання подається до органу Казначейства за формою, передбаченою нормативно-правовими актами з питань повернення помилково або надміру зарахованих до бюджету коштів, або в довільній формі на офіційному бланку установи за підписом керівника установи (його заступника відповідно до компетенції), скріпленим гербовою печаткою (у разі наявності) або печаткою з найменуванням та ідентифікаційним кодом установи (у разі наявності), з обов'язковим зазначенням такої інформації:

  • обґрунтування необхідності повернення коштів з бюджету,
  • найменування платника (суб'єкта господарювання),
  • код за ЄДРПОУ (для юридичної особи) або прізвище, ім'я, по батькові фізичної особи,
  • реєстраційний номер облікової картки платника податків (ідентифікаційний номер) або серія та номер паспорта (для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання в установленому порядку відмовилися від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та мають відмітку у паспорті),
  • сума платежу, що підлягає поверненню,
  • дата та номер документа на переказ, який підтверджує перерахування коштів до відповідного бюджету.

У разі повернення судового збору (крім помилково зарахованого) до органу Казначейства подається оригінал або належним чином засвідчена копія ухвали суду.

Ухвала суду подається платником до органу Казначейства разом з його заявою про повернення коштів з бюджету та оригіналом або копією документа на переказ або паперовою копією електронного розрахункового документа, які підтверджують перерахування коштів до бюджету (у разі знаходження оригіналу документа на переказ, який підтверджує зарахування судового збору до бюджету, в матеріалах судової справи та зазначення про це в ухвалі суду).

У заяві про повернення коштів платник може визначити довірену особу для отримання коштів, що мають бути повернені йому з бюджету. У такому разі до заяви про повернення коштів з бюджету додаються довіреність на отримання коштів довіреною особою, засвідчена згідно з вимогами Цивільного кодексу України, та копія паспорта довіреної особи.

Щодо повернення у готівковій формі платежів, помилково або надміру зарахованих до бюджетів, то додатково прописано, що оплата послуг банків та підприємств поштового зв'язку при поверненні платникам податків готівкою помилково або надміру зарахованих до бюджету коштів здійснюється за рахунок коштів бюджету, з якого повертається цей податок

 

За неповнолітніх осіб декларацію про майнові доходи подають їх опікуни

Вовчанська ОДПІ ГУ Міндоходів нагадує, що незалежно від виду та суми отриманих доходів закон звільняє від обов’язку подання декларації про доходи малолітніх/неповнолітніх осіб, а також недієздатних осіб, які перебувають на повному утриманні батьків, опікунів та/або держави станом на кінець звітного податкового року.

Така норма міститься у п.179.4 ст. 179 Податкового кодексу.

Однак, у таких випадках закон зобов'язує опікуна або піклувальника заповнити та подати декларацію (п.179.6 ст.179 ПКУ).

Це означає, що податкова декларація про майновий стан та доходи від імені платника податку, який є неповнолітньою особою або особою, визнаною судом недієздатною, має бути подана опікуном або піклувальником (одним з батьків) до контролюючого органу за місцем проживання неповнолітньої особи чи особи, визнаної недієздатною.

Законодавець передбачив й інші життєві ситуації, за яких громадянин звільняється від обов'язку подання декларації. Зокрема, якщо громадяни перебувають під арештом, або є затриманими чи засудженими до позбавлення волі, перебувають у полоні або ув'язнені на території інших держав станом на кінець граничного строку подання декларації, а також перебувають у розшуку станом на кінець звітного податкового року, закон звільняє їх від обов’язку подавати декларацію.

Крім того, особи, котрі перебувають на строковій військовій службі станом на кінець звітного податкового року, теж звільняються від обов'язку подання декларації про доходи.

 

Особливості переміщення товарів через межі ВЕЗ «Крим»

На сьогодні переміщення товарів з України до Криму регламентується вимогами Закону України «Про створення вільної економічної зони «Крим» та особливості здійснення економічної діяльності на тимчасово окупованій території України». Цим законом врегульовані питання створення на тимчасово окупованій території України вільної митної зони та, зокрема, господарських відносин між суб’єктами господарювання, розташованими на тимчасово окупованій території України, та іншими суб’єктами господарювання України.

Пунктом 6.5 Закону для цілей митного законодавства договори, укладені мiж суб’єктами господарювання iз місцезнаходженням (місце проживання) на території ВЕЗ «Крим» та іншими суб’єктами господарювання, прирівнено до документів, що використовуються замість зовнiшньоекономiчних договорів (контрактів).

Переміщення товарів до Криму оформлюється в митному відношенні як поміщення товарів у митний режим вільної митної зони.

Митні органи, виконуючи положення вказаної норми закону, приймають як підставу для переміщення товарів на адресу підприємств, розташованих у Криму, договори між підприємствами на материковій частині України та суб’єктами господарювання, розташованими на тимчасово окупованій території.

Водночас, відповідно до підпункту 4 пункту 12.4 вказаного Закону Кабінет Мiнiстрiв України має право тимчасово обмежувати поставки окремих товарів (робіт, послуг) та/або під окремими (всіма) митними режимами з тимчасово окупованої території на іншу територію України та/або з іншої території України на тимчасово окуповану територію.

Таким чином митні формальності щодо переміщення товарів на територію ВЕЗ «Крим» виконуються митними органами у відповідності до вищезазначеного спеціального закону.

 

Ліцензії на експорт товарів

ДФС України повідомлено, що при здійсненні митного оформлення алкогольних напоїв законодавчі підстави щодо контролю фіскальними органами наявності ліцензії на експорт (імпорт) цих товарів як документа, що підтверджує дотримання заходів нетарифного регулювання, відсутні.

Зазначено, що згідно з п. 5 Тимчасового порядку видачі ліцензій на право імпорту, експорту спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів і роздрібної торгівлі алкогольними напоями та тютюновими виробами, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 13.05.96 р. № 493, ліцензії на експорт (імпорт) алкогольних напоїв видаються Мінекономрозвитку і торгівлі України,  тому для отримання необхідної інформації щодо ліцензування експорту (імпорту) алкогольних напоїв слід звертатися до цього Міністерства.

 

 

Індексація грошових доходів населення

Мінсоцполітики України повідомлено, що якщо працівник отримує заробітну плату на рівні мінімальної, то її розмір індексується у повному розмірі й окремого визначення її як об’єкт індексації не потребує. Допомога при народженні дитини не належить до об’єктів індексації, оскільки вона носить цільовий характер.

Виплати, розміри яких пов’язані з величиною прожиткового мінімуму, підвищуються одночасно із збільшенням останнього. Решта виплат, розміри яких не залежать від зміни прожиткового мінімуму, підлягають індексації в установленому порядку. Отже, на початок календарного року розміри оплати праці, пенсій, допомоги та інших виплат враховують суми індексації за минулий період.

 

 

Грошова допомога для інвалідів

Змінами, внесеними Кабінетом Міністрів України до Порядку надання щомісячної адресної допомоги особам, які переміщуються з тимчасово окупованої території України та районів проведення антитерористичної операції, для покриття витрат на проживання, в тому числі на оплату житлово-комунальних послуг, затвердженого власною постановою від 01.10.2014 р. № 505, розмір грошової допомоги для інвалідів підвищено та встановлено на рівні прожиткового мінімуму для осіб, які втратили працездатність, — 949 грн. (з 01.12.2015 р. — 1074 грн.) (до змін такий розмір становив 884 грн. на одну особу (члена сім’ї)).

 

 

Зміна ціни активів

Мінфіном України повідомлено, що зміна ціни оприбуткованих активів може бути оформлена окремим первинним документом за формою, розробленою підприємством, із додержанням вимог законодавства, зокрема щодо наявності обов’язкових реквізитів. Таким первинним документом може бути акт про встановлення нової ціни, що на підставі змін до договору (або інших підстав зміни ціни) складається комісією підприємства і затверджується його керівником. Також підставою для відображення зміни ціни активів у регістрах бухгалтерського обліку може бути розпорядчий акт керівника підприємства, виданий у межах компетенції та відповідно до законодавства.

 

 

Електронне адміністрування ПДВ

З 07.03.2015 р. набрали чинності зміни, внесені Кабінетом Міністрів України до Порядку електронного адміністрування податку на додану вартість, затвердженого власною постановою від 16.10.2014 р. № 569, якими його приведено у відповідність з чинним законодавством.

Нагадуємо, що система електронного адміністрування ПДВ запроваджується поетапно:

  • на перехідний період (до 01.07.2015 р. або іншої дати, визначеної окремим рішенням Верховної Ради України про скорочення такого періоду) — у тестовому режимі;
  • із зазначеної дати — на постійній основі.

 

 

Зміни в обчисленні та виплаті пенсій

З 01.04.2015 р. наберуть чинності зміни, внесені до деяких законодавчих актів України щодо пенсійного забезпечення.

Змінами встановлено поетапне підвищення на 5 років пільгового пенсійного віку для жінок та збільшення страхового стажу для осіб, які мають право на пільгову пенсію та страховий стаж, необхідний для призначення пенсії за вислугу років.

Для обчислення пенсії застосовуватиметься середня заробітна плата (дохід) в Україні, з якої сплачено страхові внески, за 2012- 2014 рр.

Пенсії працюючим пенсіонерам виплачуватимуться у розмірі 85%, але не менше розміру прожиткового мінімуму, встановленого для осіб, які втратили працездатність.

Особам у період роботи на посадах, які дають право на призначення спеціальних пенсій (народні депутати, державні службовці та прирівняні до них особи, судді, прокурори тощо), пенсії, призначені відповідно до чинного законодавства України, не виплачуватимуться.

Зазначено, що встановлений порядок виплати пенсії (щомісячного довічного грошового утримання) працюючим пенсіонерам поширюється на пенсіонерів (отримувачів щомісячного довічного грошового утримання) незалежно від часу призначення пенсії.

 

Декларування в паперовому та електронному вигляді

 

Вовчанська ОДПІ ГУ Міндоходів у Харківській області нагадує, що порядок подання річної декларації про майновий стан і доходи визначений статтею 179 Податкового кодексу України.

Платники податків повинні подати декларації про майновий стан і доходи до податкової інспекції за місцем своєї податкової адреси.

Для платників, які зобов’язані подавати декларацію, крайній термін – 30 квітня 2015 року. При цьому суму податкового зобов’язання, зазначену у такій декларації, фізична особа повинна самостійно сплатити до 1 серпня 2015 року. Для тих, хто бажає отримати податкову знижку - граничний термін подання декларації 31 грудня 2015 року.

Бланк податкової декларації та порядок її заповнення розміщено на офіційному веб-порталі ДФС України (sfs.gov.ua) в банері «Декларування 2015».

Форма податкової декларації про майновий стан і доходи затверджена  наказом Міністерства доходів і зборів України від 11.12.2013 року №793 «Про затвердження форми податкової декларації про майновий стан і доходи та Інструкції щодо заповнення податкової декларації про майновий стан і доходи».

Крім того, громадяни, які мають задекларувати отримані доходи, можуть подати податкову декларацію про майновий стан і доходи до органів ДФС в електронній формі за допомогою сервісу «Електронний кабінет платника податків Державної фіскальної служби». Для того, щоб скористатися електронним сервісом, платник повинен звернутися до представника Акредитованого центру сертифікації ключів та отримати безкоштовний електронний цифровий підпис. Для отримання електронного цифрового підпису громадяни можуть звернутися в Центр обслуговування платників ДПІ у районі м. Києва за місцем реєстрації .

Шановні громадяни, задекларуйте вчасно свої доходи!

 

До 16 квітня у платників шанс на податковий компроміс

З 17 січня в Україні запроваджено процедуру податкового компромісу, яка триватиме протягом 90 календарних днів. Останній термін для прийняття рішення щодо участі у такій процедурі та подання необхідних документів до органу фіскальної служби – 16 квітня 2015 року.

Податковий компроміс – це режим звільнення від юридичної відповідальності платників податків та/або їх посадових осіб за заниження податкових зобов’язань з податку на прибуток та/або податку на додану вартість за будь-які податкові періоди до 1 квітня 2014 року з урахуванням строків давності, встановлених ст. 102 Податкового кодексу. Участь платників у податковому компромісі може бути лише добровільною.

Представник бізнесу, який вирішив скористатися таким компромісом, має право подати відповідні уточнюючі розрахунки податкових зобов’язань з податку на прибуток підприємств та/або податку на додану вартість. У цих розрахунках платник визначає суму завищення витрат, що враховуються при визначенні об’єкта оподаткування податком на прибуток та/або суму завищення податкового кредиту з податку на додану вартість.

У разі досягнення податкового компромісу платник сплачує до бюджету 5% від суми заниженого ним податкового зобов’язання, при цьому 95% – вважатимуться погашеними.

Наприклад, підприємству під час перевірки було донараховано близько 400 тис. грн. податкових зобов’язань, які перебували у стадії оскарження. За результатами прийнятого рішення підприємство сплатило до бюджету всього 20 тис. грн., при цьому повністю розрахувавшись перед державою.

Важливо, що штрафи не застосовуються та пеня не нараховуються. Законом внесено зміни до Кодексу України про адміністративні правопорушення, Кримінального кодексу і Кримінального процесуального кодексів та Кодексу адміністративного судочинства щодо звільнення платників податків від адміністративної та кримінальної відповідальності, а також встановлено можливість застосування процедури примирення сторін в рамках адміністративного судочинства при застосуванні податкового компромісу.

 

Продаж автомобіля за посередництвом

Фахівці Вовчанської ОДПІ ГУ Міндоходів у Харківській області відповідають на запитання платників:

Чи потрібно подавати податкову декларацію, якщо фізична особа продала  в 2014 році автомобіль (перший продаж) за посередництвом юридичної особи?

Згідно з п. 173.1 ст.173 Податкового кодексу дохід платника податку від продажу  об'єкта рухомого майна протягом звітного податкового року оподатковується за ставкою, визначеною в пункті 167.2 статті 167 цього Кодексу.

Дохід від продажу, зокрема, легкового автомобіля визначається виходячи з ціни, зазначеної у договорі купівлі-продажу, але не нижче середньоринкової вартості відповідного транспортного засобу або не нижче його оціночної вартості, визначеної згідно із законом (за вибором платника податку).

Як виняток із положень пункту 173.1 статті 173 Податкового кодексу не підлягає оподаткуванню дохід, отриманий платником податку від продажу протягом звітного (податкового) року одного з об'єктів рухомого майна у вигляді, зокрема, легкового автомобіля.

Пунктом 173.3 цієї статті передбачено, що у разі якщо об’єкт рухомого майна продається (обмінюється) за посередництвом юридичної особи (її філії, відділення, іншого відокремленого підрозділу), такий посередник виконує функції податкового агента стосовно подання до контролюючого органу інформації про суму доходу та суму сплаченого до бюджету податку в порядку та строки, встановлені для податкового розрахунку, а платник податку під час укладення договору зобов'язаний самостійно сплатити до бюджету податок з доходу від операцій з продажу (обміну) об'єктів рухомого майна.

 Фізична особа, яка здійснює продаж автомобіля за посередництвом юридичної особи, за умови, що договір купівлі-продажу не посвідчується нотаріально, зобов’язана самостійно нарахувати та сплатити ПДФО до бюджету за своєю податковою адресою.

Водночас порядок подання річної податкової декларації визначено ст.179 Податкового кодексу.

Пунктом 179.2 цієї статті встановлено випадки, за яких згідно з розділом IV цього Кодексу обов’язок платника податку щодо подання податкової декларації вважається виконаним і така декларація не подається.

Отже, якщо фізичною особою протягом 2014 року реалізовано один легковий автомобіль за посередництвом юридичної особи, то така фізична особа зобов’язана подати податкову декларацію за відповідний звітний рік до 1 травня року, що настає за звітним.

 

 

Рентна плата за спецвикористання води – хто платить, якщо приміщення передано в оренду

 Наразі положеннями Податкового кодексу України (стаття 255) встановлено дві основні категорії платників рентної плати за спеціальне використання води. Перша категорія (первинні водокористувачі) — це суб’єкти господарювання, які безпосередньо здійснюють забір води з водних об’єктів чи надр, та в подальшому використовують таку воду, як для власної господарської діяльності, так й для постачання води іншим (вторинним) водокористувачам. Друга категорія (вторинні водокористувачі) — це суб’єкти господарювання, які отримали воду від постачальників (первинних водокористувачів) та використовують її у господарській діяльності. Не є платниками плати за воду суб’єкти господарювання, які використовують воду виключно для питних та санітарно-гігієнічних потреб. Крім того, платниками плати за воду є підприємства, які використовують воду без її фактичного вилучення з водних об’єктів для потреб гідроенергетики, водного транспорту та рибальства. Рентна плата за спеціальне використання води (у випадку її забору з водойм чи надр) обчислюється, виходячи з фактичного обсягу води, який використовують водокористувачі, з урахуванням обсягу втрат води в їх системах водопостачання, встановлених у дозволі на спеціальне водокористування, лімітів використання води, ставок рентної плати та коефіцієнтів. Нормами Податкового кодексу передбачено, що за обсяги води, яка передається водокористувачем-постачальником іншим водокористувачам без укладення з ними договору на поставку води, рентна плата обчислюється та сплачується таким постачальником. Отже, суб’єкт господарювання, який має дозвіл на спеціальне водокористування (або договір на поставку води з водокористувачем-постачальником) у разі передання у користування на підставі договору оренди приміщень іншому суб’єкту господарювання є платником рентної плати за весь обсяг фактично використаної води, у тому числі води, використаної орендарем. У разі отримання орендарем окремого дозволу на спец водокористування чи укладання окремого договору на поставку води, рентна плата обчислюється та сплачується безпосередньо орендарем. Якщо ж орендар самостійно уклав договір на поставку води з водопостачальником, але використовує воду для задоволення виключно власних питних і санітарно-гігієнічних потреб, то він не є платником рентної плати.

 

Окремі аспекти оподаткування військовим збором

 На запит ФПУ до Державної фіскальної служби України щодо окремих аспектів застосування військового збору, отримано відповідь.

Зокрема, у цьому році військовим збором не оподатковуються:

— пенсії, розмір яких не перевищує 3654;

— профспілкові виплати, що не перевищують 1710 грн. на рік;

— вартість дарунків, що не перевищує 609 грн. на місяць.

 

За яким КЕКВ проводити ремонт комп’ютерів власними силами?

Бюджетна організація проводить ремонт комп’ютерної техніки власними силами. За яким КЕКВ необхідно проводити придбання запчастин для такого ремонту?

Фахівці Вовчанської ОДПІ ГУ Міндоходів у Харківській області інформують, що вимоги до застосування КЕКВ під час придбання запасів бюджетними установами визначені Інструкцією щодо застосування економічної класифікації видатків бюджету, затвердженою наказом Мінфіну від 12.03.2012 р. № 333. Зокрема, відповідно до п. 8 п.п. 2.2.1 цієї Інструкції придбання комплектуючих виробів і деталей для ремонту всіх видів виробничого та невиробничого обладнання здійснюється за КЕКВ 2210 «Предмети, матеріали, обладнання та інвентар». Зверніть увагу: цей КЕКВ застосовуємо у разі, коли маємо справу із звичайною заміною відпрацьованих запчастин на інші. Якщо ж мова йде про заміну запчастин, які є більш функціональними, то тут не все так просто. Про це ми розповідали в матеріалі «Модернізуємо комп’ютерну техніку» (Бюджетна бухгалтерія, 2014, № 21).

 

 

Функцию налоговых разъяснений предложено возложить на комитет ВР

Председатель Совета УАИБ Дмитрий Леонов 26 марта на «круглом столе», организованном Комитетом ВР по вопросам налоговой и таможенной политики, отметил: окончательный вариант проекта изменений в Налоговый кодекс должен быть согласован с бизнес-сообществом и содержать норму о моратории на внесение изменений в текст НК в течение 5 лет.

Впрочем, предполагаются случаи возможности внесения правок — когда такие изменения: снижают налоговое давление на налогоплательщиков, улучшают систему администрирования налогов или касаются налогообложения новых видов экономической деятельности, законодательное урегулирование которых возникло после введения моратория (но только в одном пакете законопроектов вместе с такими изменениями). Недопустимой, по мнению Д. Леонова, является существующая практика внесения в НК норм, которые еще не урегулированы базовым законодательством.

Также Д.Леонов предложил изменить формат предоставления налоговых консультаций. Сейчас их предоставляет ГФС, но учитывая конфликт интересов, функцию предоставления налоговых разъяснений целесообразно возложить на профильный комитет ВР. А порочную практику предоставления индивидуальных налоговых консультаций необходимо вообще отменить.

 

Штрафні санкції у разі несвоєчасної сплати єдиного внеску

Вовчанська ОДПІ ГУ Міндоходів у Харківській області повідомляє, що у разі несплати (неперерахування) або несвоєчасної сплати (несвоєчасного перерахування) єдиного внеску після 20-го числа місяця, наступного за кварталом, до фізичних осіб – підприємців, які обрали спрощену систему оподаткування, застосовуються штрафні санкції у розмірі 20 відсотків своєчасно не сплачених сум. На суму недоїмки нараховується пеня з розрахунку 0,1 відсотка суми недоплати за кожний день прострочення платежу.

За порушення порядку нарахування, обчислення і строків сплати єдиного внеску фізичні особи підприємці несуть адміністративну відповідальність.

Несплата або несвоєчасна сплата єдиного внеску, у тому числі авансових платежів, у сумі, що не перевищує трьохсот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, — тягне за собою накладення штрафу від сорока до вісімдесяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, за повторне за рік вчинення таких дій — від ста п’ятдесяти до трьохсот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Несплата або несвоєчасна сплата єдиного внеску, у тому числі авансових платежів, у сумі більше трьохсот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян — тягне за собою накладення штрафу від вісімдесяти до ста двадцяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, за повторне за рік вчинення таких дій — від ста п’ятдесяти до трьохсот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

 

Зняття з обліку фізичним особам – підприємцям, місцем проживання яких є територія ВЕЗ «Крим»

Відповідно до п. 3.1 ст. 3 Закону України від 12 серпня 2014 року № 1636-VII «Про створення вільної економічної зони «Крим» та про особливості здійснення економічної діяльності на тимчасово окупованій території України» на території ВЕЗ «Крим» діє особливий правовий режим економічної діяльності фізичних та юридичних осіб, у тому числі особливий порядок застосування норм регуляторного, податкового та митного законодавства України, а також особливий режим внутрішньої та зовнішньої міграції фізичних осіб.

Державна реєстрація припинення підприємницької діяльності фізичних осіб - підприємців, та припинення незалежної професійної діяльності фізичних осіб, які переселилися з тимчасово окупованої території, місцем проживання яких (за даними Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців та даними відповідних реєстрів) є тимчасово окупована територія, здійснюється за рішенням таких осіб за місцем їх перебування, зареєстрованим відповідно до законодавства. Це визначено постановою Кабінету Міністрів України від 16.10.2014 № 541 «Про порядок припинення підприємницької діяльності та незалежної професійної діяльності особам, які переселилися з тимчасово окупованої території, за їх рішенням» (далі – Постанова № 541).

Відомості про державну реєстрацію припинення підприємницької діяльності фізичних осіб - підприємців за їх рішенням або припинення незалежної професійної діяльності фізичних осіб, здійснені відповідно до цієї постанови, передаються до відповідного територіального органу Державної фіскальної служби за місцем перебування осіб, зареєстрованим відповідно до законодавства, для зняття таких осіб з обліку в установленому порядку.

Пунктом 2 Наказу Міністерства фінансів України від 17.11.2014 № 1127 «Про затвердження Змін до Порядку обліку платників податків і зборів», що зареєстрований у Мін’юсті 17.11.2014 за № 1453/26230 (далі – Наказ) визначено, що у разі отримання відомостей про проведення державної реєстрації припинення підприємницької діяльності фізичних осіб - підприємців за їх рішенням або припинення незалежної професійної діяльності фізичних осіб відповідно до Постанови № 541 контролюючі органи за місцем перебування осіб, зареєстрованим відповідно до законодавства, здійснюють обробку таких відомостей та проводять заходи щодо зняття таких осіб з обліку у порядку, визначеному у пункті 11.32 розд. ХІ Порядку обліку платників податків і зборів, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 09 грудня 2011 року № 1588 (у редакції наказу Міністерства фінансів України від 22 квітня 2014 року № 462), зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 14 травня 2014 р. за № 503/25280

 

Виплата допомоги по безробіттю

Державний центр зайнятості у листі від 25.11.2014 р. № ДЦ-01-7995/0/6-14 роз'яснив питання щодо призначення допомоги по безробіттю особі, яка припинила підприємницьку діяльність. Так, безробітним страховий стаж яких становить не менше ніж 6 місяців за даними Державного реєстру загальнообов’язкового державного соціального страхування, розмір допомоги по безробіттю визначається у відсотках до їх середньої зарплати, визначеної відповідно до Порядку №1266, залежно від страхового стажу:

- до 2 років — 50 %;

- від 2 до 6 років — 55 %;

- від 6 до 10 років — 60 %;

- понад 10 років — 70 %.

Якщо за даними Державного реєстру загальнообов’язкового державного соціального страхування страховий стаж протягом 12 місяців, що передують реєстрації як безробітного, становить не менше ніж 6 місяців, то особа має право на отримання допомоги по безробіттю як застрахована особа з урахуванням страхового стажу.

 

Заполнение Книги учета  доходов и расходов

Волчанская ОГНИ в Харьковской области разъяснила, как предпринимателю заполнить графу 6 Книги учета доходов и расходов, если получение дохода и понесение расходов происходили в разных отчетных периодах.

Так, предприниматели-общесистемщики обязаны заполнять Книгу учета доходов и расходов по итогам рабочего дня, в течение которого получен доход. В «бездоходный» день предприниматель может заполнить только гр. 5 и гр. 8. Книги учета, - об этом налоговики сообщали в другом своем разъяснении.

Вместе с тем, в графе 6 отражаются расходы, которые документально подтверждены и непосредственно связаны с получением дохода по итогам дня.

Как видим, предприниматель может заполнить графу 6 «Сумма расходов, связанных с приобретением товаров (работ, услуг)» Книги только тогда, когда он реализовал такие товары. Получение дохода от реализации таких товаров отражается в графе 2 Книги учета доходов и расходов.

 

ДФС України: з початку 2015 року припинено протиправну діяльність 12 «конвертів»

З початку 2015 року оперативними підрозділами Державної фіскальної служби припинено протиправну діяльність 12 конвертаційних центрів, якими було проконвертовано 1,9 млрд. грн. Сума збитків, нанесених державі їх діяльністю, склала 328,6 млн. грн.

Крім того, оперативними підрозділами ДФС було ініційовано документальні перевірки 142 підприємств реального сектору економіки – користувачів послуг конверт-центрів, ліквідованих у 2015 та минулих роках. За результатами проведених перевірок донараховано 78,5 млн. грн., платежів, з яких 77,5 млн. грн. вже стягнуто до бюджету.

 

Жителів Харківщини найчастіше цікавить, як звітувати до податкової в електронному форматі

Як повідомили  в Головному управлінні ДФС у Харківській області, саме таких питань найбільше надходило від мешканці області на телефон сервісу ДФС України «Пульс».

В той же час, у фіскальному відомстві  відзначають, що загальна кількість звернень у порівнянні з минулим роком суттєво зменшилась - більш ніж удвічі. Так, з початку 2015 року на сервіс звернулося 46 платників Харківського регіону, тоді як у 2014 – 83.

 

Жителі Харківщини сплатили до державної казни 200 млн. грн. військового збору

Як відзначають в ГУ ДФС у Харківській області, зазначена сума надійшла від платників, які перебувають на обліку в ДПІ міста та області, з серпня 2014 року, коли почав нараховуватись військовий збір в Україні.  З початку поточного року платники регіону вже встигли поповнити бюджет на 76 млн.грн.

У відомстві відмічають і позитивну динаміку надходжень – якщо у січні загальна сума склала 23,4 млн. грн, то вже у лютому  надійшло близько 30 млн.грн., станом на 24 березня  -  23 млн.гривень.

За словами співробітників фіскального відомства, така активна позиція жителів регіону приносить чималу користь і країні, і армії, які того потребують. А отже  звертаються до усіх роботодавців, які виплачують  своїм працівникам  занижену заробітну плату і таким чином занижують військовий збір,  своєчасно і в повному обсязі  сплачувати відрахування  з реальних заробітків працівників.

Нагадаємо, що з  13 березня набрав чинності Закон України, яким внесено зміни до порядку сплати військового збору. Відповідно до його норм відтепер підлягають оподаткуванню збором  сума доходів, отриманих платником податку у вигляді процентів, дивіденти, доходи від операцій з валютними цінностями, за здані (продані) ним вторинну сировину, побутові відходи, брухт кольорових металів, інвестиційний прибуток тощо.

 

Як відобразити в річній декларації про майновий стан та доходи ПДФО при отриманні інвестиційного прибутку лише в декількох місяцях звітного року

Розрахунок податкових зобов’язань з податку на доходи фізичних осіб, отриманих від операцій з інвестиційними активами здійснюється у додатку 3 до податкової декларації про майновий стан і доходи.   

 При цьому, незалежно від кількості місяців, в яких протягом року було отримано інвестиційний прибуток, до складу загального річного оподатковуваного доходу платника податку включається позитивне значення загального фінансового результату операцій з інвестиційними активами за наслідками такого звітного (податкового) року.

Порядок оподаткування інвестиційного прибутку встановлений п. 170.2 ст. 170 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VI із змінами та доповненнями.

 

Перше засідання Робочої групи з оподаткування Національної Ради реформ

Відповідно до Указу Президента України №614/2014 створено Національну раду реформ, метою якої визначено стратегічне планування, узгодження позицій щодо впровадження в Україні єдиної державної політики реформ та їх реалізації.

Національною радою реформ визначено перелік ключових реформ та створено відповідні робочі групи. Відповідальним за проведення податкової реформи визначено Міністерство фінансів. Робочу групу з податкових реформ очолила Міністр фінансів Наталія Яресько, її заступниками по Робочій групі призначено Олену Макеєву, заступника Міністра фінансів, та Романа Насірова, Голову профільного комітету ВРУ з податкової та митної політики.

У вівторок, 31 березня, в рамках Національної Ради Реформ, очолюваної Президентом України, відбулося перше засідання Робочої групи з питань податкових реформ. Інтереси бізнесу, влади та уряду збалансовані в робочій групі відповідними представниками від профільних міністерств, депутатів провідних фракцій ВРУ та міжнародних бізнес асоціацій. До роботи також запрошені міжнародні експерти, зокрема, Іван Міклош, в минулому Міністр фінансів Словацької Республіки, Роберт Конрад, радник посольства США з питань оподаткування, а також представники МВФ.

Під час першого засідання робочої групи обговорювалися базові принципи податкової реформи, яким повинні відповідати майбутні законодавчі новації, серед яких, зокрема: системність, адже податкові реформи мають бути комплексними та включати фундаментальні зміни в правилах та структурі оподаткування, нейтральність, що дозволить уникнути спеціальних податкових привілеїв або пільг, простота та спроможність бізнесу платити податки, справедливу відповідальність влади та бізнесу перед законами, а також ефективність, що стимулюватиме бізнес, інвестиції, створення робочих місць, конкурентоспроможність та економічне зростання України.

«Ми повинні впровадити такі реформи, які б надихали бізнес сплачувати податки, інвесторів - інвестувати в Україну, а громадян — довіряти уряду, парламентаріям та державі”, — зазначила Наталія Яресько. Вже влітку Міністр планує вийти до Верховної Ради України з законодавчими ініціативами.

Іван Міклош поділився успіхами податкових реформ в Словаччині, а Роберт Конрад звернув увагу присутніх на необхідності проведення подальшого вивчення найкращих світових практик задля пошуку майбутньої ефективної податкової моделі в Україні.

Як зазначила Олена Макеєва, зустрічі робочої групи відбуватимуться на щомісячній основі. За її словами, вже 27 квітня учасники знову зустрінуться та будуть обговорювати запропоновані учасниками робочої групи податкові моделі.

 

Щодо переносу права на нарахування податкової знижки

Якщо платник податку до кінця податкового року, наступного за звітним не скористався правом на нарахування податкової знижки за наслідками звітного податкового року, таке право на наступні податкові роки не переноситься. Це визначено пп.166.4.3 п.166.4 ст.166 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VІ із змінами та доповненнями.

Нагадуємо, платник податку має право на податкову знижку за наслідками звітного податкового року;

         Підстави для нарахування податкової знижки із зазначенням конкретних сум відображаються платником податку у річній податковій декларації, яка подається по 31 грудня включно наступного за звітним податкового року.

 

Надання послуг Центром обслуговування платників податків

У Центрі обслуговування платників Вовчанської ОДПІ ГУ Міндоходів у Харківській області надається комплекс адміністративних, консультаційних та інформаційних послуг. Платники без черги у зручний для них час подають податкову звітність, отримують ключі електронного цифрового підпису, одержують кваліфіковані консультації, адміністративні послуги.

Наразі, Центром обслуговування платників Вовчанської ОДПІ ГУ Міндоходів у Харківській області забезпечується надання усіх видів адміністративних послуг. Найбільше платники податків користувались адміністративними послугами з видачі картки платника податків та внесення до паспорта громадянина України даних про реєстраційний номер облікової картки платника податків. Не менш популярними залишаються послуги реєстрації книг обліку доходів  та книги обліку доходів і витрат  єдиного податку і реєстраторів розрахункових операцій та послуги щодо видачі довідок про відсутність заборгованості з платежів до бюджету, що контролюються органами ДФС Організацію діяльності Центрів обслуговування платників  спрямовано на забезпечення ефективної роботи з надання адміністративних послуг та впровадження якісних сервісів в адмініструванні, зокрема у дистанційному обслуговуванні платників податків, що в подальшому сприятиме створенню максимально комфортних умов суб’єктам господарювання для виконання ними обов’язку зі сплати податків і зборів.

Ми намагаємось йти в ногу з часом, це підтверджує робота wi-fi в Центрах обслуговування платників. Адже сучасна людина не може обійтися без Інтернету і, подаючи звітність або прийшовши за довідкою до інспекції, може проглянути пошту, укласти договір з постачальниками.

В залі очікування забезпечено трансляцію актуальної інформації на «швидкоплинному рядку» та TV-моніторах.

У приміщенні Центру комп’ютер підключений до мережі Інтернет з завантаженим необхідним програмним забезпеченням, яке дозволяє здійснити повний цикл підготовки та відправки звітності. Організовано проведення тренінгів з платниками податків щодо подання звітності в електронному вигляді до Центрального порталу прийому звітності та надається допомога у відправці Договору про визнання електронних документів для юридичних та фізичних осіб.

З метою інформування платників про зміни в законодавстві в приміщенні Центру розповсюджується друкована продукція – листівки, брошури.

Також, у платників податків є можливість безкоштовно одержати сертифікат відкритих ключів для відправки звітності по електронній пошті до фіскального органу. Його можна придбати в за адресами м.Вовчанськ, вул. Гоголя, 53, т. (05741) 4-49-92 та смт. Великий Бурлук вул.Радянська,13 тел.(05752) 5 39 94, 5 46 97.

Категория: Податкові новини | Добавил: Volchanckaya_MGNI (01.04.2015)
Просмотров: 586 | Рейтинг: 0.0 |

Всего комментариев: 0
Добавлять комментарии могут только зарегистрированные пользователи.
[ Регистрация | Вход ]
Конструктор сайтов - uCoz
Форма входа
Поиск по каталогу
Друзья сайта
Статистика