Среда, 22.01.2025, 11:59

vburluk.pp.net - Официальный сайт пгт Великий Бурлук

Начало Регистрация Вход
Приветствую Вас, Неизвесный нам гость · RSS
Меню сайта
Категории каталога
Податкові новини [1962]
Наш опрос
Понимаете ли вы людей, которые неоднократно женятся и разводятся?
Всего ответов: 37
 Каталог статей
Начало » Статьи » Вовчанська МДПІ » Податкові новини

Вовчанська ОДПІ інформує

Про актуальні зміни в РРО під час зустрічі з платниками єдиного податку

Нещодавно відбулася зустріч з платниками єдиного податку за участі начальника відділу обслуговування платників податків Вовчанської ОДПІ ГУ Міндоходів у Харківській області Маргарити Мазаіхіної з питань застосування реєстраторів розрахункових операцій у 2015 році.

На початку заходу Маргарита В’ячеславівна поінформувала присутніх про новації Податкового кодексу України та Закону України від 06 липня 1995 року №265/95-ВР «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг». Основною зміною є те, що фізичні особи-підприємці – платники єдиного податку другої і третьої груп зобов’язані застосовувати РРО. Зазначені зміни для «спрощенців» третьої групи вступають в силу з 1 липня 2015 року, а для платників другої групи – з 1 січня 2016 року. Однак,  це не стосується платників єдиного податку першої групи та платників другої і третьої груп, які здійснюють діяльність на ринках, при продажі товарів дрібнороздрібної торговельної мережі через засоби пересувної мережі.

Так як основна  частка присутніх склала платники єдиного податку третьої групи, а саме вони мають першими застосувати у своїй господарській діяльності РРО, фахівець наголосила, що  тимчасово до 1 липня 2015 року суб’єкти господарювання звільняються від санкцій за порушення вимог Закону №71-VIII від 28 грудня 2014 року «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо податкової реформи», але з 1 липня 2015 року вони зобов’язані будуть застосовувати РРО у своїй діяльності.

Також Маргарита В’ячеславівна повідомила, про  звільнення від проведення перевірок до 1 січня 2017 року платників єдиного податку другої та третьої груп, які з 1 січня до 30 червня 2015 року застосовуватимуть зареєстровані, опломбовані у встановленому порядку та переведені у фіскальний режим роботи РРО.

Запитання учасників зустрічі не залишилися поза увагою начальника відділу обслуговування платників податків. Представники бізнесу в свою чергу отримали кваліфіковані відповіді щодо практичного застосування нововведень у податковому законодавстві.

 

Надходження ЄСВ на території Вовчанського та Великобурлуцького районів

 у січні-березні 2015 року

 «Незважаючи на складні соціально-економічні умови, динаміка надходжень єдиного соціального внеску в регіоні залишається стабільною», -  про це повідомив начальник Вовчанської ОДПІ Володимир Борисенко. «Платниками податків протягом січня-березня 2015 року було мобілізовано до бюджету 31280,4 тис. грн.  надходжень єдиного соціального внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування, » - зазначив Володимир Володимирович.

Своєчасна сплата єдиного соціального внеску виступає гарантом соціального захисту для  громадян при безробітті, нещасних випадках чи професійних захворюваннях та являється забезпеченням пенсійних виплат. Тому, своєчасна сплата ЄСВ – це не лише обов’язок перед державою, але і захищені соціальні гарантії для кожного громадянина.

 

Зведений бюджет України платниками Вовчанської ОДПІ за 3 місяці 2015 року поповнено на 34083,8 тис.грн.

 До зведеного бюджету України платниками Вовчанської ОДПІ за січень-березень 2015 року поповнено казну на 34083,8 тис.грн. Про це повідомив начальник Вовчанської ОДПІ Міндоходів ГУ у Харківській області Володимир Борисенко. «До Державного бюджету за три місяці року надійшло 11921,6 тис. грн. (у 2014 році лише – 7770,5 тис. грн). Основними джерелами наповнення Державної скарбниці є ПДВ   – 2469,1 тис. грн. та податок на прибуток – 3047,2 тис. грн.»,- прозвітував посадовець.

До місцевих бюджетів  Вовчанського та Великобурлуцького районів надійшло 22162,7 тис. грн., що на 4926,5 тис.грн. більше аналогічного періоду минулого року. Найбільша частина, а це 12547,0 тис. грн., складає податок на доходи фізичних осіб. Від власників земельних ділянок надійшло 4613,0 тис. грн. плати за землю. 

Спрощенці Вовчанської ОДПІ сплачують податки.

За січень-березень 2015 року суб’єкти господарювання Вовчанської ОДПІ ГУ Міндоходів у Харківській області, які працюють на спрощеній системі оподаткування, сплатили до бюджету 2652,2 тис.грн єдиного податку. Зокрема, платники єдиного податку - фізичні особи - підприємці спрямували в казну держави 1370,3 тис. грн, що на 97,9 тис. грн більше, ніж за аналогічний період минулого року. Про це повідомив начальник Вовчанської ОДПІ Володимир Борисенко.

Сплата військового збору платниками Вовчанської ОДПІ

1368,7 тис. грн. надійшло на бюджетні рахунки від платників Вовчанського та Великобурлуцького районів за січень-березень 2015 року. Про це повідомив начальник Вовчанської ОДПІ Володимир Борисенко.

Посадовець нагадав, що у відповідності до останніх змін, внесених до Податкового кодексу України (далі – ПКУ), справляння військового збору продовжено і надалі до набрання чинності рішенням Верховної Ради України про запровадження реформи Збройних Сил України. І відтепер об’єктом оподаткування військовим збором є доходи, визначені ст. 163 ПКУ.

 

Ліцензування алкоголю та тютюну принесло в бюджет 100,4 тис.грн.

У січні-лютому 2015 року місцевий бюджет Вовчанщини поповнився на 100,4 тис. грн. від плати за ліцензії на право виробництва, оптової та роздрібної торгівлі алкогольними напоями і тютюновими виробами. Про це повідомив начальник Вовчанської ОДПІ ГУ Міндоходів у Харківській області Володимир Борисенко.

Бюджет отримав 540,6 тис.грн. акцизу

За словами начальника Вовчанської ОДПІ ГУ Міндоходів у Харківській області Володимира Борисенка, до бюджету  за січень – березень 2015 року надійшло акцизного податку у сумі 540,6 тис. гривень.

Нагадаємо, платниками цього податку є суб’єкти роздрібної торгівлі, які реалізують безпосередньо громадянам пиво, алкогольні напої, тютюнові вироби, тютюн та промислові замінники, нафтопродукти, скраплений газ, паливо альтернативне.

 

Протягом січня-березня 2015 року 210 жителів Вовчанського та Великобурлуцького районів вже задекларували свої доходи

 

Про це повідомив начальник Вовчанської ОДПІ ГУ Міндоходів у Харківській області Володимир Борисенко. За його словами, всі громадяни мають обов’язок щодо надання річних податкових декларацій про майновий стан і доходи за 2014 рік.

Згідно наданих декларацій, задекларований платниками податків дохід складає 3202,6 тисяч гривень. З  перших задекларованих доходів вже нараховано 193,6 тис.грн. податку на доходи фізичних осіб, з них 115,5 тис. грн. вже заплачено 133 особами.

В податковій нагадують, що громадяни мають змогу заповнювати та направляти до органів ДФС декларацію про майновий стан і доходи через Інтернет. З цією метою на єдиному веб - порталі Державної фіскальної служби України працює спеціальний електронний сервіс «Декларування on - line». Для користування цією послугою платникам необхідно мати електронний ключ цифрового підпису та відповідне програмне забезпечення.

 

Помилка в звіті з ЄСВ виявлена після закінчення граничного строку: як виправляти?

 Фахівці Вовчанської ОДПІ ГУ Міндоходів у Харківській області роз’яснили, що у разі виявлення помилки у звіті ЄСВ (додаток 4), а саме — невключення заробітної плати працівника в цей звіт, страхувальник не має права після закінчення терміну подання цього звіту повторно сформувати та подати в територіальний орган ДФС звіт з типом «початкова». Такий платник повинен виправити помилку донарахування сум ЄСВ на суму заробітної плати (доходу), нарахованої у попередніх звітних періодах, у звіті з ЄСВ за наступний місяць, а саме — у таблиці 6 з застосуванням коду типу нарахування 2 «сума заробітної плати (доходу) , нарахована у попередніх звітних періодах на підставі бухгалтерських та інших документів, відповідно до яких провадиться нарахування (обчислення) або які підтверджують нарахування (обчислення) заробітної плати (доходу), на яку страхувальником самостійно донараховано суму єдиного внеску» на підставі п. 4.9 розділу IV Порядку формування та подання страхувальниками звіту щодо сум нарахованого єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування. Також податківці звернули увагу, що у разі самостійного виявлення страхувальником недостовірних відомостей, які подані після закінчення звітного періоду та/або накопичені в електронних базах даних персоніфікованого обліку, страхувальник подає до органу ДФС: — необхідні скасовуючі документи щодо виявлених недостовірних відомостей про застраховану особу; — початкові документи із зазначеними правильними відомостями на одну застраховану особу разом з пояснювальною запискою щодо зміни відомостей.
 

 

Оподатковуємо екологічним податком скиди забруднюючих речовин

 ДФСУ на своєму сайті оприлюднила листівку "Про оподаткування екологічним податком скидів забруднюючих речовин" Так, в листівці роз'яснили, що податкове зобов’язання з екологічного податку обчислюється як алгебраїчний добуток загального у звітному (податковому) періоді обсягу зворотних вод на величину „мінералізації”, та встановленої у пункті 245.2 статті 245 Кодексу ставки екологічного податку, встановленої для забруднюючих речовин відповідної групи.

 

Пенсії науковим працівникам після звільнення з роботи не зменшаться

 З 1 квітня 2015 року набувають чинності зміни до законодавства щодо виплати пенсій «науковим» пенсіонерам у період роботи. У період роботи на посадах науковців, державних службовців, прокурорів, суддів, народних депутатів раніше призначені «наукові» пенсії виплачуються у розмірі 85 відсотків пенсії, обчисленої відповідно до Закону України «Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування». У період роботи на інших посадах пенсія буде виплачуватися в розмірі 85 відсотків «наукової»пенсії. У будь-якому разі після звільнення з роботи «наукова» пенсія поновлюється в розмірі, що був визначений до 1 квітня 2015 року. Отже, законодавство не передбачає перерахунку таких пенсій у бік зменшення після припинення роботи.

 

Нова декларація з плати за землю: знайомимось з проектом

 Мінфін розробив проект нової форми Податкової декларації з плати за землю (земельний податок та/або орендна плата за земельні ділянки державної або комунальної власності) Нова Декларація складається з трьох розділів: — розрахунок суми земельного податку; — розрахунок суми орендної плати; — розрахунок податкового зобов’язання. У разі затвердження форми втратить чинність декларація з плати за землю, затверджена наказом Міндоходів від 30.12.13 р. № 865. Проект наказу Міністерства фінансів України "Про затвердження форми Переліку орендарів, з якими укладено договори оренди землі державної або комунальної власності"

 

Чергові зміни в бюджетній класифікації

Мінфін, відповідно до Закону України від 02.03.2015 р. № 217 «Про внесення змін до Закону України «Про Державний бюджет України на 2015 рік»», вніс зміни до бюджетної класифікації. Так, зміни внесені до: — Класифікації доходів бюджету; — Відомчої класифікації видатків та кредитування державного бюджету; — Тимчасової класифікації видатків та кредитування місцевих бюджетів (з перехідною таблицею до функціональної класифікації видатків та кредитування бюджету). Зміни затверджені наказом Мінфіну від 23.03.2015 р. № 347 З оновленою бюджетною класифікацією можна ознайомитись в Довіднику «Бюджетна класифікація»
 

 

Законодавці планують підвищити поріг вартості предметів держзакупівель

 Законодавці розробили законопроект, яким планується адаптувати поріг вартості предмета закупівлі для товару (товарів), послуги (послуг), робіт до теперішньої ринкової вартості товарів та послуг, а також зняти навантаження із державних установ, які наразі вимушені проводити в рази більше відкритих торгів, що заважає державним установам виконувати свої безпосередні функції, оскільки постійне проведення торгів вимагає значного людського ресурсу та часових затрат. Так, законопроектом передбачається збільшити поріг вартості предмета закупівлі, зокрема: — для товару (товарів), послуги (послуг) до 200 тис. грн.; — для робіт до 2 млн. грн.

Нагадаємо, що на даний момент Законом України «Про здійснення державних закупівель» поріг вартості предмета закупівлі, зокрема для товару (товарів), послуги (послуг) становить 100 тис. грн., а робіт — 1 млн. грн. Такі зміни передбачені в проекті Закону від 20.03.2015 р. № 2441 «Про внесення змін до Закону України «Про здійснення державних закупівель» (щодо сфери застосування закону)»

 

Набрав чинності Порядок виплати компенсації зарплати мобілізованим: що з ПДФО, ЄСВ та військовим збором?

 Відповідно до затвердженого Порядку виплату працівникам середнього заробітку буде здійснювати підприємство, компенсацію підприємствам витрат на виплату середнього заробітку працівникам буде здійснювати Міністерство соціальної політики шляхом перерахування коштів на зазначені цілі обласним департаментам соціального захисту, які, в свою чергу, перераховують їх до районних (міських) управлінь, а вони – підприємствам. У Постанові також визначено порядок подання документів, на підставі яких буде здійснюватися компенсація. Обчислення середнього заробітку працівників здійснюється відповідно до Порядку обчислення середньої заробітної плати, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 08 лютого 1995 р. №100. Згідно із статтею 119 Кодексу законів про працю України за працівниками, призваними на військову службу за призовом під час мобілізації, на особливий період, але не більше одного року, зберігаються місце роботи, посада і компенсується із бюджету середній заробіток на підприємстві, в установі, організації, в яких вони працювали на час призову, незалежно від підпорядкування та форми власності. Відповідно пп. «и» пп. 165.1.1 п.165.1 ст. 165 Податкового кодексу України (далі - ПКУ) до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податку не включається сума грошової допомоги (у тому числі в натуральній формі), що надається фізичним особам або членам їх сімей (діти, дружина, батьки), військовослужбовцям, призваним на військову службу за призовом у зв'язку з мобілізацією, відповідно до Закону України «Про соціальний і правовий захист військовослужбовців та членів їх сімей», та/або компенсаційні виплати з бюджету в межах середнього заробітку працівників, призваних на військову службу за призовом під час мобілізації, на особливий період. З набранням чинності Постановою №105 з 17 березня 2015 року запрацювала згадана вище норма щодо звільнення від оподаткування ПДФО компенсаційних виплат з бюджету в межах середнього заробітку працівників, призваних на військову службу за призовом під час мобілізації, на особливий період. Що стосується відображення нарахованої компенсації у формі № 1ДФ, то середня заробітна плата, нарахована роботодавцем фізичній особі за час перебування на військовій службі під час мобілізації, на особливий період, відображається в податковому розрахунку за формою №1ДФ за ознакою «101». Сума нарахованого та виплаченого доходу відображається в графах 3а та 3 відповідно, графи 4а та 4 не заповнюються, оскільки ПДФО не нараховується і не перераховується. Крім цього, відповідно до ч. 7 ст. 7 Закону України від 08.07.2010 р. №2464-VI «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування», із змінами та доповненнями, не нараховується ЄСВ на виплати, які компенсуються з бюджету в межах середнього заробітку працівників, призваних на військову службу за призовом під час мобілізації, на особливий період. Під час мобілізації трудові відносини з працівниками не перериваються. Оскільки мобілізований працівник перебуває у трудових відносинах з підприємством, то роботодавець повинен нараховувати йому компенсацію в межах середнього заробітку (ст. 119 КЗпП) та надавати у Звіті про суми нарахованої заробітної плати застрахованих осіб та суми нарахованого ЄСВ (додаток 4) відомості про нарахування заробітної плати такому працівнику. У цьому Звіті дані про мобілізованого працівника в таблицю 5 не вносяться, оскільки трудові відносини тривають. У таблиці 6 заповнюються всі графи, як і при нарахуванні заробітної плати, окрім графи 18 «Сума нарахованої заробітної плати/доходу у межах максимальної величини, на яку нараховується єдиний внесок» та графи 19 «Сума єдиного внеску за звітний місяць (із заробітної плати/доходу)» – у цих графах проставляються нулі. Що стосується військового збору, то враховуючи те, що відповідно до Закону України від 02 березня 2015 року №211-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України», який набрав чинності 13 березня 2015 року, внесено зміни до порядку сплати військового збору, а саме звільнено від оподаткування збором доходи, що не включаються до загального оподатковуваного доходу фізичних осіб, а отже звільнено і компенсаційні виплати з бюджету в межах середнього заробітку працівників, призваних на військову службу за призовом під час мобілізації, на особливий період

 

Бухгалтер бюджетної установи несе відповідальність за нарахування зарплати

Держфінінспекція роз’яснила питання щодо відповідальності бухгалтерів бюджетних установ. Так, згідно Типовим положенням про бухгалтерську службу бюджетної установи: — бухгалтерська служба відповідно до покладених на неї завдань забезпечує дотримання вимог нормативно-правових актів щодо використання фінансових, матеріальних (нематеріальних) та інформаційних ресурсів під час прийняття та оформлення документів щодо проведення господарських операцій ; — головний бухгалтер відмовляє у прийнятті до обліку документів, підготовлених з порушенням встановлених вимог, а також документів щодо господарських операцій, що проводяться з порушенням законодавства, та інформує керівника бюджетної установи про встановлені факти порушення бюджетного законодавства, а також погоджує документи, пов'язані з витрачанням фонду заробітної плати, встановленням посадових окладів і надбавок працівникам; — головний бухгалтер у разі отримання від керівника бюджетної установи розпорядження вчинити дії, які суперечать законодавству, інформує у письмовій формі керівника про неправомірність такого розпорядження, а у разі отримання даного розпорядження повторно надсилає керівникові бюджетної установи, якій підпорядкована бюджетна установа, та керівникові органу Казначейства за місцем обслуговування бюджетної установи відповідне повідомлення ; — головний бухгалтер у разі невиконання або неналежного виконання покладених на нього повноважень несе відповідальність згідно із законами. Законом України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» передбачено, що відповідальність за несвоєчасне складання первинних документів та недостовірність відображених у них даних несуть особи, які склали та підписали ці первинні документи. При цьому, відповідно до п. 2.15 Положення про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку, первинні документи підлягають обов'язковій перевірці (в межах компетенції) працівниками, які ведуть бухгалтерський облік, за формою і змістом, тобто перевіряється наявність у документі обов'язкових реквізитів та відповідність господарської операції чинному законодавству у сфері бухгалтерського обліку, логічна ув'язка окремих показників. Держфінінспекція зазначає, що вказаними нормативно-правовими актами визначений обов'язок бухгалтера перевіряти відповідність первинних документів вимогам законодавства у сфері бухгалтерського обліку, а тому він несе відповідальність за нарахування заробітної плати, здійснення інших виплат на підставі неправомірних документів.
 

 

Як виплачуватиметься винагорода держвиконовцю: є порядок!

 Кабмін, на виконання ст. 30 Бюджетного кодексу, затвердив Порядок виплати та розмірів винагород державному виконавцю. Встановлено, що держвиконавець, який забезпечив фактичне виконання в повному обсязі виконавчого документа майнового характеру, одержує винагороду в розмірі 5 % стягнутої ним суми або вартості майна, але не більше 250 НМДГ, а за виконавчим документом немайнового характеру, за яким боржником є фізична особа, — в розмірі 20 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (далі — НМДГ) та за виконавчим документом немайнового характеру, за яким боржником є юридична особа, — в розмірі 40 НМДГ. Держвиконавець, який забезпечив фактичне виконання в повному обсязі виконавчого документа майнового характеру, під час виконання якого здійснювалася реалізація майна боржника, отримує винагороду в розмірі 5 % стягнутої ним суми або вартості майна, але не більше 500 НМДГ (крім іпотечного майна). Також встановлено, що держвиконавець одержує винагороду одночасно з виплатою заробітної плати. Порядок затверджено постановою КМУ від 11.03.2015 р. № 126, яка набере чинності з дня офіційного опублікування.

 

Кабмін встановив розміри грошової виплати резервістам за службу у військовому резерві

Кабмін вніс зміни до своєї постанови від 23.11.2006 р. № 1644 «Про порядок і розміри грошового забезпечення та заохочення військовозобов’язаних та резервістів». Так, Кабмін встановив, що резервістам за весь час виконання ними обов’язків служби у військовому резерві здійснюються грошові виплати в таких розмірах (кількість мінімальних заробітних плат на місяць):

вищому офіцерському складу — 2;

старшому офіцерському складу — 1,9;

молодшому офіцерському складу — 1,8;

сержантському і старшинському складу:

 — прапорщикам, старшим прапорщикам, мічманам, старшим мічманам — 1,7;

— молодшим сержантам, сержантам, старшим сержантам, старшинам, старшинам 2 статті, старшинам 1 статті, головним старшинам, головним корабельним старшинам — 1,6;

рядовому складу — 1,5.

Зміни затверджені постановою КМУ від 18.03.2015 р. № 124, яка набере чинності з дня офіційного опублікування. На день підготування замітки документ офіційно не опубліковано

 

Особливості справляння екоподатку за скиди забруднюючих речовин

Вовчанська ОДПІ ГУ Міндоходів у Харківській області надала роз’яснення щодо оподаткування екологічним податком скидів забруднюючих речовин (із зворотними водами) безпосередньо у водні об`єкти, на які у дозволі встановлені норми гранично допустимого скиду у вигляді показника "мінералізація".

Так, поняття "мінералізація" має одиницю виміру - співвідношення маси всіх видів забруднюючих одиниць у одиниці обсягу зворотної води і використовується для обчислення загального обсягу скидів забруднюючих речовин у водний об`єкт шляхом алгебраїчного множення величини обсягу зворотніх вод та величини показника "мінералізації".

Розмір ставки визначається за концентрацією речовини у воді, вище якого вода вважається непридатною для конкретних цілей водокористування, а не за "мінералізацією" - фактичним вмістом забруднюючих речовин у зворотній воді, які за своїм хімічним складом можуть належати до забруднюючих речовин, що відносяться до будь-якого класу гранично допустимої концентрації.

Для обчислення податкових зобов`язань з екологічного податку для забруднюючих речовин, на які не встановлено гранично допустиму концентрацію або орієнтовно безпечний рівень впливу, застосовуються ставки податку за найменшою величиною гранично допустимої концентрації, наведеної у п. 245.2 ПК.

Таким чином, податкове зобов`язання з екологічного податку обчислюється як алгебраїчний добуток загального у звітному (податковому) періоді обсягу зворотних вод на величину "мінералізації" та встановленої у пункті 245.2 ПК ставки екологічного податку, встановленої для забруднюючих речовин відповідної групи.

 

Оприлюднено проект форм переліків користувачів радіочастотного ресурсу

ДФС на своєму сайті оприлюднила проект наказу „Про затвердження форм переліків користувачів радіочастотного ресурсу – платників рентної плати за користування радіочастотним ресурсом України" (далі – проект наказу).

Запропоновані проектом наказу форми переліків користувачів радіочастотного ресурсу – платників рентної плати за користування радіочастотним ресурсом України відповідають положенням законодавства з питань оподаткування рентної плати за користування радіочастотним ресурсом України, сприятимуть здійсненню контролюючими органами ефективного контролю за додержанням платниками податків податкового законодавства, правильністю обчислення, повнотою і своєчасністю сплати рентної плати до державного бюджету.

 

 

Як оподатковується дохід фізособи при отриманні товару зі знижкою від юрособи?

Сума знижки включається до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податку виключно у випадку, якщо дана знижка носить індивідуальний (персональний) характер.

Якщо знижка поширюється на будь – якого платника податку та не є індивідуальною, то сума такої знижки не включається до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податку.

До складу загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податку включається дохід, отриманий як додаткове благо у вигляді вартості безоплатно отриманих товарів (робіт, послуг), визначеної за правилами звичайної ціни, а також суми знижки звичайної ціни (вартості) товарів (робіт, послуг), індивідуально призначеної для такого платника податку, крім сум, зазначених у п.п 165.1.53 ПК.

 

Уряд схвалив низку рішень щодо удосконалення антикорупційного законодавства

Уряд схвалив низку рішень щодо удосконалення антикорупційного законодавства, як проектів законів, так і кілька постанов Кабінету Міністрів в цій сфері.

Зокрема, схвалено проект закону про діяльність Національного антикорупційного бюро, включення його до системи органів, які здійснюють боротьбу з організованою злочинністю, а також переліку суб‘єктів, які забезпечують нацбезпеку. Крім того, були унормовані певні положення законодавства, щоб усунути дублювання положень у сфері соціального забезпечення працівників цього органу.

Частина нормативних актів, розглянутих Урядом, стосувалася Національного агентства з питань запобігання корупції.

Крім того, визначено порядок проведення спеціальних перевірок осіб, які претендують на посади, які займають відповідальне або особливо відповідальне становище. Йдеться про державних службовців 1-3 категорії, суддів, прокурорів слідчих, а також керівників і їх заступників тих органів державної влади, діяльність яких поширюється на всю Україну.

Також було схвалено дуже важливий нормативний акт, який має велике значення для України – Національну стратегію у сфері прав людини.

Даний нормативний акт охоплює всі життєво важливі сфери людини і передбачає, окрім декларативних положень, механізми участі громадськості під час прийняття рішень, які стосуються прав людини, а також передбачено громадську експертизу діяльності органів державної влади.

 

Сільськогосподарські підприємства та податковий компроміс

Процедура досягнення податкового компромісу для сільськогосподарських підприємств, які є суб’єктами спеціального режиму оподаткування, визначеного ст. 209 Податкового кодексу України, та які подають окрему декларацію за наслідками пільгової діяльності, не застосовується.

Адже податковий компроміс полягає у сплаті уточнених податкових зобов’язань до бюджету. Оскільки по податковій декларації, яка подається за результатами застосування спеціального режиму оподаткування у сфері сільського господарства, суми ПДВ до бюджету не сплачуються, уточнюючий розрахунок в рамках податкового компромісу до такої декларації не може бути поданий.

Нагадаємо, податковий компроміс - це режим звільнення від юридичної відповідальності платників податків та/або їх посадових (службових) осіб за заниження податкових зобов’язань з податку на прибуток підприємств та/або податку на додану вартість за будь-які податкові періоди до 1 квітня 2014 року з урахуванням строків давності.

 

Моніторинг контрольованих операцій: оприлюднено проект

На офіційному web-сайті Державної фіскальної служби України (www.sfs.gov.ua) у підрозділі «Проекти регуляторних актів» розділу «Діяльність» розміщено проект наказу Міністерства фінансів України «Про затвердження Порядку проведення моніторингу контрольованих операцій та Порядку опитування уповноважених, посадових осіб та/або працівників платника податків з питань трансфертного ціноутворення» та аналіз впливу цього регуляторного акта.

Прийняття зазначеного регуляторного акта зумовлено прийняттям Верховною Радою України Закону України від 28 грудня 2014 року № 72-VIIІ «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо удосконалення податкового контролю за трансфертним ціноутворенням», яким викладено в новій редакції статтю 39 Податкового кодексу України (далі – Кодекс), зокрема підпунктом 39.5.1.1 підпунктом 39.5.1 пункту 39.5 статті 39 Кодексу якої передбачено, що посадові особи центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, під час проведення аналізу звітів про контрольовані операції та/або документації з трансфертного ціноутворення, поданих платником податків мають право проводити опитування уповноважених осіб та/або працівників платника податків. Моніторинг умов контрольованих операцій здійснюється шляхом спостереження центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, за цінами, що застосовуються сторонами таких операцій.

Порядок проведення моніторингу контрольованих операцій та опитування встановлюється центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику.

Прийняття нормативного акта забезпечить виконання норм Кодексу, сприятиме врегулюванню спірних питань між контролюючими органами та платниками податків при визначенні цін у контрольованих операціях, удосконалить податковий контроль за трансфертним ціноутворенням.

 

Визначено перелік госпдіяльності, що підлягає ліцензуванню: підписано Закон

Президент підписав Закон від 02.03.15 р. № 222-VIII «Про ліцензування видів господарської діяльності».

Закон регулює суспільні відносини у сфері ліцензування видів господарської діяльності, визначає виключний перелік видів господарської діяльності, що підлягають ліцензуванню, встановлює уніфікований порядок їх ліцензування, нагляд і контроль у сфері ліцензування, відповідальність за порушення законодавства у цій сфері.

Крім цього, Закон суттєво спрощує порядок отримання ліцензій, зменшує кількість видів господарської діяльності, які підлягають ліцензуванню, що дозволить підвищити рейтинг України за класифікацією Світового банку через утворення більш сприятливих умов розвитку підприємництва та зростання інвестиційної привабливості України.

Закон суттєво обмежить можливості для корупції у сфері ліцензування, сприятиме підвищенню позицій України у міжнародних рейтингах, а також стимулюватиме розвиток підприємництва та надходження інвестицій в економіку.

 

Які документи необхідні для отримання права на податкову знижку щодо частини суми процентів за іпотекою?

Вовчанська ОДПІ ГУ Міндоходів у Харківській області повідомляє, що платник податку має право включити до податкової знижки у зменшення оподатковуваного доходу платника податку за наслідками звітного податкового року фактично здійснені ним протягом звітного податкового року витрати, зокрема, частину суми процентів, сплачених таким платником податку за користування іпотечним житловим кредитом, наданим позичальнику в національній або іноземній валютах.
Таке право виникає в разі, якщо за рахунок іпотечного житлового кредиту будується чи купується житловий будинок (квартира, кімната), визначений платником податку як основне місце його проживання, зокрема, згідно з позначкою в паспорті про реєстрацію за місцезнаходженням такого житла.
До податкової знижки включаються фактично здійснені протягом звітного податкового року платником податку витрати, підтверджені відповідними платіжними та розрахунковими документами, зокрема, квитанціями, фіскальними або товарними чеками, прибутковими касовими ордерами, копіями договорів, що ідентифікують продавця товарів (робіт, послуг) і їх покупця (отримувача). У зазначених документах обов’язково повинно бути відображено вартість таких товарів (робіт, послуг) і строк їх продажу (виконання, надання).
Платник податку - резидент має право включити до податкової знижки частину суми процентів за користування іпотечним житловим кредитом за умови наявності документального підтвердження витрат, що включаються до податкової знижки:
- кредитного договору та нотаріально завіреного договору іпотеки;
- відповідних платіжних документів, в яких чітко визначено суму сплачених відсотків за користування іпотечним кредитом та прізвище, ім’я, по-батькові платника податку як платника цих процентів (рахунок з відбитком каси про перерахування коштів, платіжне доручення банку з відміткою про перерахування коштів);
- паспорта платника податку з позначкою про реєстрацію за місцезнаходженням житлового будинку (квартири, кімнати), щодо якого оформлено іпотечний житловий кредит.
Оригінали таких документів не надсилаються контролюючому органу, але підлягають зберіганню платником податку протягом строку, достатнього для проведення контролюючим органом податкової перевірки стосовно нарахування такої податкової знижки.
Платники податку зобов’язані на вимогу контролюючого органу та в межах його повноважень, пред’являти документи і відомості, пов’язані з виникненням доходу або права на отримання податкової знижки, обчисленням і сплатою податку, та підтверджувати необхідними документами достовірності відомостей, зазначених у податковій декларації з цього податку.

 

 

Особливості реєстрації в ЄРПН податкових накладних в період тестового режиму

З 1 січня 2015 року всі податкові накладні/розрахунки коригування до них складаються платниками податку виключно в електронному вигляді.
З 1 лютого 2015 року обов`язковій реєстрації в ЄРПН підлягають всі податкові накладні, сформовані за операціями, датованими починаючи з 1 лютого 2015 року, в тому числі податкові накладні, складені за операціями з постачання товарів/послуг, які звільнені від оподаткування, а також податкові накладні, що не надаються покупцю, а також незалежно від суми ПДВ, вказаній в такій податковій накладній. Розрахунок коригування до таких податкових накладних також обов`язково реєструється в ЄРПН.
Реєстрація податкових накладних/розрахунків коригування в ЄРПН з 1 лютого 2015 року до 1 липня 2015 року здійснюється без обмеження сумою податку.
Протягом дії тестового режиму системи електронного адміністрування ПДВ – з 1 січня до 1 липня 2015 року, відсутні обмеження щодо реєстрації в ЄРПН податкових накладних/розрахунків коригування. Тобто реєстрація податкових накладних/розрахунків коригування в ЄРПН протягом тестового режиму здійснюється незалежно від наявності "вхідних" податкових накладних, сплати ПДВ під час розмитнення товарів, а також без поповнення рахунка в системі електронного адміністрування.
Термін реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в ЄРПН не змінився та становить 15 календарних днів з дати складання податкової накладної/розрахунку коригування.
Податкові накладні, складені за операціями, здійсненими після 01.02.15 р., можуть бути зареєстровані в ЄРПН після закінчення 15-денного терміну реєстрації із одночасним застосуванням штрафів, визначених пунктом 120 1.1 ПК, але не пізніше 180 днів з дати їх складання. Штрафи за порушення платниками податку термінів реєстрації податкових накладних в ЄРПН застосовуватимуться у таких розмірах:
- 20 % від суми ПДВ, зазначеної в податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення терміну реєстрації від 16 до 30 календарних днів;
- 30 % від суми ПДВ, зазначеної в податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення терміну реєстрації від 31 до 60 календарних днів;
- 40 % від суми ПДВ, зазначеної в податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення терміну реєстрації на 61 і більше календарних днів.
Штрафи за несвоєчасну реєстрацію податкових накладних/розрахунків коригування до них в ЄРПН застосовуються у разі, якщо такі податкові накладні/розрахунки коригування до них підлягають наданню покупцям - платникам ПДВ.
Проте, штраф, передбачений пунктом 120 1.1 ПК (у розмірі 10 % від суми ПДВ, зазначеної в податкових накладних/розрахунках коригування, за порушення терміну реєстрації податкових накладних/розрахунках коригування в ЄРПН до 15 днів), не застосовуватиметься у період з 1 січня по 30 червня 2015 року.
Тобто, якщо податкова накладна/розрахунок коригування зареєстровані протягом 30 календарних днів з дати їх складання, то з 01.02.15 р. по 01.07.15 р. штраф не застосовується.

 

Які документи необхідні для повернення судового збору?

Затверджено зміни до Порядку повернення коштів, помилково або надміру зарахованих до державного та місцевих бюджетів.
Так, встановлено, що повернення помилково або надміру зарахованих до бюджету податків, зборів, платежів та інших доходів бюджетів здійснюється за поданням органів, що контролюють справляння надходжень бюджету, а при поверненні судового збору (крім помилково зарахованого) - за ухвалою суду, яка набрала законної сили.
У разі повернення судового збору (крім помилково зарахованого) до органу Казначейства подається оригінал або належним чином засвідчена копія ухвали суду.
Ухвала суду подається платником до органу Казначейства разом з його заявою про повернення коштів з бюджету та оригіналом або копією документа на переказ або паперовою копією електронного розрахункового документа, які підтверджують перерахування коштів до бюджету (у разі знаходження оригіналу документа на переказ, який підтверджує зарахування судового збору до бюджету, в матеріалах судової справи та зазначення про це в ухвалі суду).
У заяві платник може визначити довірену особу для отримання коштів, що мають бути повернені йому з бюджету. У такому разі до заяви про повернення коштів з бюджету додаються довіреність на отримання коштів довіреною особою, засвідчена згідно з вимогами Цивільного кодексу України, та копія паспорта довіреної особи.
Оплата послуг банків та підприємств поштового зв`язку при поверненні платникам податків готівкою помилково або надміру зарахованих до бюджету коштів здійснюється за рахунок коштів бюджету, з якого повертається цей податок.

 

Оподаткування доходу фізичних осіб при отриманні товару зі знижкою від юридичної особи

Сума знижки включається до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податку виключно у випадку, якщо дана знижка носить індивідуальний (персональний) характер.

Якщо знижка поширюється на будь – якого платника податку та не є індивідуальною, то сума такої знижки не включається до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податку.

Нагадуємо, до складу загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податку включається дохід, отриманий як додаткове благо у вигляді вартості безоплатно отриманих товарів (робіт, послуг), визначеної за правилами звичайної ціни, а також суми знижки звичайної ціни (вартості) товарів (робіт, послуг), індивідуально призначеної для такого платника податку, крім сум, зазначених у п.п 165.1.53 п. 165.1 ст. 165 Податкового кодексу України.

Порядок оподаткування податком на доходи фізичних осіб визначений розділом IV Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VI із змінами та доповненнями.

 

Оформити субсидії відтепер можна через Укрпошту

Якщо Вам необхідно оформити житлову субсидію і Ви не маєте бажання і часу стояти в чергах, то Укрпошта стане для Вас надійним партнером у вирішенні даного питання. Звернувшись до будь-якого відділення, Ви маєте можливість отримати кваліфіковану консультацію та необхідну інформацію про запитувану послугу, а також реєстрованим поштовим відправленням направити документи на отримання необхідної послуги на адресу суб’єкта її надання.

28 лютого 2015 року на засіданні Уряду Міністр соціальної політики України Павло Розенко презентував нову систему надання субсидій малозабезпеченим громадянам України.

Удосконалений механізм надання населенню житлових субсидій, що пов’язаний із реформуванням системи адресного надання соціальної допомоги створює новий підхід до оформлення пільг та субсидій.

«Перевагами нового порядку надання субсидій є спрощений механізм подачі документів. Для того, щоб подати документи для призначення субсидії (заява про призначення житлової субсидії та декларація про доходи і витрати) людині не потрібно буде йти до управління соціального захисту населення, а зробити це можна у будь-якому відділенні поштового зв’язку Укрпошти», – зазначив в.о. генерального директора УДППЗ «Укрпошта» Ігор Ткачук.

Укрпошта забезпечить швидку та гарантовану доставку документів. Таким чином, завітавши один раз до поштового відділення, Ви не тільки можете відправити документи на оформлення субсидії, а й скористатися іншими послугами Укрпошти.

 

Повторний звіт по ЄСВ

ДФСУ у листі від 16.03.2015 р. №8696/7/99-99-11-03-01-17 повідомила, що у разі виявлення помилки щодо невключення зарплати працівника у звіт за звітний період, страхувальник не має права після закінчення терміну подання цього звіту повторно формувати та подати до ДФС звіт з типом "початкова".

Страхувальник повинен виправити помилку як донарахування сум єдиного внеску на суму зарплати, нарахованої і в попередніх звітних періодах у звіті (Додаток 4) за наступний місяць, а саме у таблиці 6, із застосуванням коду типу нарахування 2 "сума зарплати, нарахована у попередніх звітних періодах на підставі бухгалтерських та інших документів, відповідно до яких проводиться нарахування (обчислення) або які підтверджують нарахування зарплати, на яку страхувальником самостійно донараховано суму ЄСВ.

Також податківці зауважили, що у разі виявлення страхувальником самостійно недостовірних відомостей, які подані після закінчення звітного періоду, страхувальник подає скасовуючі документи щодо виявлених недостовірних відомостей про застраховану особу та одночасно початкові документи із зазначеними вірними відомостями на одну застраховану особу разом з пояснювальною запискою щодо зміни відомостей.

 

Фонд соцстраху відшкодовуватиме роботодавцям витрати на оплату праці працевлаштованим переселенцям

 

 27 березня 2015 р. набрав чинності закон, яким посилено соціальний захист внутрішньо переміщених осіб. Зокрема, цим законом передбачені такі заходи сприяння зайнятості внутрішньо переміщених осіб, які працевлаштовуються за направленням Центрів зайнятості: 1) компенсація зареєстрованому безробітному з числа внутрішньо переміщених осіб фактичних транспортних витрат на переїзд до іншої адміністративно-територіальної одиниці місця працевлаштування, а також витрат для проходження за направленням Центру зайнятості, попереднього медичного та наркологічного огляду відповідно до законодавства, якщо це необхідно для працевлаштування; 2) компенсація витрат роботодавця на оплату праці (але не вище середнього рівня заробітної плати, що склався у відповідному регіоні за минулий місяць) за працевлаштування зареєстрованих безробітних з числа внутрішньо переміщених осіб на умовах строкових трудових договорів тривалістю не більше 6 календарних місяців, за умови збереження гарантій зайнятості такої особи протягом періоду, що перевищує тривалість виплати у два рази. 3) компенсація витрат роботодавця, який працевлаштовує зареєстрованих безробітних з числа внутрішньо переміщених осіб строком не менше ніж на 12 календарних місяців, на перепідготовку та підвищення кваліфікації таких осіб. Сума компенсації встановлюється в межах вартості навчання з перепідготовки та підвищення кваліфікації, але не може перевищувати десятикратний розмір прожиткового мінімуму для працездатних осіб, установленого законом на дату здійснення роботодавцем такої оплати. Фінансуватися такі заходи будуть в межах коштів Фонду загальнообов’язкового державного соціального страхування на випадок безробіття та Фонду соціального захисту інвалідів після працевлаштування зареєстрованих безробітних з числа внутрішньо переміщених осіб за направленням Центрів зайнятості. Такі зміни передбачені Законом України від 05.03.2015 р. № 245-VIII «Про внесення змін до деяких законів України щодо посилення соціального захисту внутрішньо переміщених осіб»

Категория: Податкові новини | Добавил: Volchanckaya_MGNI (01.04.2015)
Просмотров: 416 | Рейтинг: 0.0 |

Всего комментариев: 0
Добавлять комментарии могут только зарегистрированные пользователи.
[ Регистрация | Вход ]
Конструктор сайтов - uCoz
Форма входа
Поиск по каталогу
Друзья сайта
Статистика