Среда, 22.01.2025, 09:43

vburluk.pp.net - Официальный сайт пгт Великий Бурлук

Начало Регистрация Вход
Приветствую Вас, Неизвесный нам гость · RSS
Меню сайта
Категории каталога
Податкові новини [1962]
Наш опрос
Смотрите ли вы ТВ?
Всего ответов: 64
 Каталог статей
Начало » Статьи » Вовчанська МДПІ » Податкові новини

Вовчанська ОДПІ інформує

Оформлення госпоперації бухдовідкою: роз’яснює ДФС

Підставою для бухгалтерського обліку господарських операцій є первинні документи, які фіксують факти здійснення господарських операцій. Первинні документи повинні бути складені під час здійснення господарської операції, а якщо це неможливо - безпосередньо після її закінчення.
Первинні документи для надання їм юридичної сили і доказовості повинні мати такі обов`язкові реквізити:назву документа (форми); дату і місце складання; назву підприємства, від імені якого складено документ; зміст та обсяг господарської операції, одиницю виміру господарської операції; посади осіб, відповідальних за здійснення господарської операції і правильність її оформлення; особистий підпис або інші дані, що дають змогу ідентифікувати особу, яка брала участь у здійсненні господарської операції.
У разі якщо господарська операція оформлюється бухгалтерською довідкою, то при її застосуванні обов’язково наводяться вищезазначені реквізити.

 

 

Нові правила застосування понижуючого коефіцієнту при нарахуванні ЄСВ в 2015 році

Президент України підписав Закон Про внесення змін до розділу VIII "Прикінцеві та перехідні положення" Закону України "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування" щодо зменшення навантаження на фонд оплати праці, яким спрощуються умови застосування понижуючого коефіцієнту при нарахуванні ЕСВ в 2015 році.

Згідно зі змінами, до 31 грудня 2015 року при нарахуванні ЄСВ понижуючий коефіцієнт зможуть використовувати роботодавці, які виконують одночасно такі умови:

1) база нарахування ЄСВ в розрахунку на одну застраховану особу в звітному місяці (далі — БН(зо)) збільшилась на 20 і більше % порівняно з середньомісячною базою нарахування ЄСВ платника за 2014 рік в розрахунку на одну застраховану особу (далі — СмБН(зо)2014);

2) після застосування коефіцієнта середній платіж на одну застраховану особу в звітному місяці (далі — СП(зо)м) складе не менше ніж середньомісячний платіж на одну застраховану особу платника за 2014 рік (далі — СмП(зо)2014);

3) кількість застрахованих осіб у звітному місяці, яким нараховані виплати, не перевищує 200 % середньомісячної кількості застрахованих осіб платника за 2014 рік (далі — СмК(зо)2014).

Ця умова не застосовується до роботодавців-фізосіб.

Законодавці вирішили, що платники ЄСВ будуть обчислювати коефіцієнт самостійно щомісячно за спеціальною формулою:

Коефіцієнт = СмБН(зо)2014/БН(зо) де:

СмБН(зо)2014 — середньомісячна база нарахування ЄСВ для платника у 2014 році в розрахунку на одну застраховану особу;

БН(зо) — база нарахування ЄСВ на одну застраховану особу за місяць, за який нараховується заробітна плата (дохід) та/або винагорода за цивільно-правовим договором.

Якщо в результаті розрахунку коефіцієнта його значення складає менше ніж 0,4, то застосовується коефіцієнт 0,4.

Коефіцієнт буде застосовуватись і при нарахуванні заробітної плати (доходів) фізособам з джерел не за основним місцем роботи.

 

Введено граничні строки отримання матеріального забезпечення

У зв’язку із прийняттям Закону від 28.12.14 р. № 77-VIII, у новій редакції викладено Закон «Про загальнообов’язкове державне соціальне страхування від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання, які спричинили втрату працездатності».
Частиною п’ятою статті 32 Закону „Про загальнообов’язкове державне соціальне страхування" передбачені граничні строки набуття права на матеріальне забезпечення застрахованих осіб та отримувачів допомоги.
Так, матеріальне забезпечення виплачується, якщо звернення за його призначенням надійшло не пізніше 20 календарних місяців з дня відновлення працездатності, встановлення інвалідності, закінчення відпустки у зв’язку з вагітністю та пологами, смерті застрахованої особи або члена сім’ї, який перебував на її утриманні.
Ця норма діє з 01.01.15 р. незалежно від дати настання страхового випадку.
Слід зазначити, що дванадцятимісячний період відлічується від закінчення страхового випадку для випадків тимчасової непрацездатності та вагітності та пологів, а у випадку смерті – від дня смерті, зазначеного у свідоцтві про смерть, від першого числа місяця, наступного за тим, у якому настала відповідна подія (відновлення працездатності, встановлення інвалідності, закінчення відпустки у зв’язку з вагітністю та пологами, смерті застрахованої особи або члена сім’ї, який перебував на її утриманні). Для обчислення періоду 12 календарних місяців беруться цілі місяці з 1 по 31 (30 або 28 (29) для лютого) число. 
Раніше граничні строки отримання матеріального забезпечення від Фонду передбачені не були.

 

Мораторій на підвищення комунальних тарифів - в ВР є проект!

Верховна Рада зареєструвала: законопроект № 2342 „Про встановлення мораторію на підвищення цін і тарифів на житлово-комунальні послуги". Законопроектом пропонується запровадити мораторій на підвищення цін і тарифів на ЖКП та спожиті у побуті природний газ і електроенергію, а саме:
а) забороняється підвищувати ціни і тарифи на ЖКП для споживачів – фізичних осіб з моменту набрання чинності даного законодавчого акта;
б) ЖКП та спожиті у побуті природний газ і електроенергія оплачуються споживачами - фізичними особами за цінами і тарифами, встановленими НКРЕКП і органами місцевого самоврядування відповідно до їх повноважень станом на 1 січня 2014 року;
Також пропонується заборонити нараховування по розрахунках з 1 січня 2014 року та стягувати з громадян України пеню за несвоєчасне внесення плати за ЖКП (водопостачання, газ, електрична енергія, теплова енергія, водовідведення, утримання і експлуатація житла та прибудинкових територій, сміттєзбирання, ліфтове господарство). 
Кошти, стягнені з громадян України у вигляді пені по розрахунках за ЖКП за період з 1 січня 2014 року до набрання чинності цього Закону, будуть зараховуватися в майбутні платежі за ЖКП
Крім цього, зареєстровано проект постанови № 2347 „Про встановлення мораторію на введення в дію підвищених цін і тарифів для населення на житлово-комунальні послуги та спожиті у побуті природний газ і електроенергію". Цим проектом запропоновано запровадити мораторій на введення в дію підвищених цін і тарифів для населення на ЖКП та спожиті у побуті природний газ і електроенергію до 1 січня 2016 року.

 

Оприлюднено форму уточнюючого розрахунку для застосування податкового компромісу

ДФС на своєму офіційному порталі оприлюднив проект наказу Мінфіну «Про затвердження форми Уточнюючого розрахунку з податку на прибуток підприємств для застосування податкового компромісу».
Його прийняття зумовлено прийняттям ВР України Закону від 25.12.14 р. № 63-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо особливостей уточнення податкових зобов’язань з податку на прибуток підприємств та податку на додану вартість у разі застосування податкового компромісу», яким передбачено для цілей застосування платниками податків податкового компромісу подання уточнюючого розрахунку податкових зобов’язань з податку на прибуток підприємств за формою, що встановлюється центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної фінансової політики.

 

Приклад формування показників звіту щодо сум нарахованого ЕСВ

Враховуючи, що на сьогодні не внесено відповідних змін до Порядку формування та подання страхувальниками звіту щодо сум нарахованого єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування (далі - Порядок № 454), ДФС надає приклад формування показників звіту у таблиці 6 додатка 4 за січень 2015 року.
У програмному забезпеченні, за допомогою якого формується звіт, обов`язково необхідно відключити функцію "автоматичний розрахунок".
Наприклад: особа перебувала у трудових відносинах повний календарний місяць (січень 2015 року) і їй нарахували заробітну плату 609,00 грн., тобто менше мінімального розміру (працював на умовах неповного робочого часу). Сума, на яку платник у такому випадку нараховує єдиний внесок, становить 1218 гривень. При цьому в таблиці 6 додатку 4 відображаємо:
- реквізит 15 "Кількість календарних днів перебування у трудових/ЦП відносинах протягом звітного місяця" - 31 день;
- реквізит 17 "Загальна сума нарахованої заробітної плати/доходу (усього з початку звітного місяця)" - 609,00 грн.;
- реквізит 18 "Сума нарахованої заробітної плати/доходу у межах максимальної величини, на яку нараховується єдиний внесок" - 609,00 грн.;
- реквізит 19 "Сума утриманого єдиного внеску за звітний місяць (із заробітної плати/доходу)" - 21,92 гривень.
Усі інші реквізити заповнюються відповідно до Порядку № 454. 
У разі, якщо особа у звітному місяці пропрацювала два тижні, а решту часу перебувала на лікарняному, то в таблиці 6 додатка 4 відображаємо фактично нараховану заробітну плату за відпрацьований час. За умови, що заробітна плата за відпрацьований час менше мінімальної, питання необхідності донарахування сум єдиного внеску має розглядатися одночасно з нарахуванням сум допомоги з тимчасової втрати працездатності. 
У разі, якщо особу прийнято на роботу протягом звітного місяця і заробітна плата становить менше ніж мінімальний розмір, то єдиний внесок нараховується і утримується із фактичної суми заробітної плати.
Відповідно, суми про нараховану заробітну плату та нарахований і утриманий єдиний внесок повинні бути відображені в таблиці 1 додатка 4 Порядку № 454, а саме:
- у рядку 1.1 таблиці 1 додатка 4 зазначаємо фактичну суму нарахованої заробітної плати, - тобто 609,00 грн.; 
- у рядку 2.1 таблиці 1 додатка 4 зазначаємо - 1218,00 грн., тобто суму, яка відповідає мінімальному розміру заробітної плати;
- у рядку 3.1.1 таблиці 1 додатка 4 зазначаємо - 447,74 грн. (1218,00 * 36,76 %); 
- у рядку 4.1 таблиці 1 додатка 4 зазначаємо - 609,00 грн.; 
- у рядку 5.1 таблиці 1 додатка 4 зазначаємо - 21,92 грн. (609,00 * 3,6 %).

 

Щомісячні авансові внески – 2015: роз’яснює ДФС

Оскільки нова редакція розділу III «Податок на прибуток підприємств» ПК не містить положень щодо консолідованої сплати податку на прибуток та не визначає відокремлені підрозділи юридичної особи окремими платниками цього податку, у Розрахунку податкових зобов’язань щодо сплати консолідованого податку на прибуток за 2014 рік визначення щомісячних авансових внесків, що підлягатимуть сплаті у березні 2015 року – травні 2016 року, не провадиться. Загальна сума таких авансових внесків визначається в цілому по платнику податку – юридичній особі в Податковій декларації з податку на прибуток підприємства (далі – Декларація).
Тобто, при розрахунку щомісячних авансових внесків з податку на прибуток (рядок 23 Декларації за 2014 рік), які підлягають сплаті, починаючи з березня 2015 року, значення рядка 13.2 «Сума податку, нарахованого платником податку на прибуток (при консолідованій сплаті) за місцезнаходженням його відокремлених підрозділів» Додатка ЗП до рядка 13 Декларації не враховується.
Для банківських установ при розрахунку щомісячних авансових внесків з податку на прибуток у рядку 24 Декларації з податку на прибуток банку (далі – Декларація банку) за 2014 рік не враховується значення рядка 14.2 «Сума податку, нарахованого платником податку на прибуток (при консолідованій сплаті) за місцезнаходженням його відокремлених підрозділів» Додатка ЗП до рядка 14 Декларації банку.

 

Скасовано обмеження зарплати в 7 мінімальних зарплат для бюджетників та держслужбовців!

 З 1 квітня 2015 року скасовується обмеження на розмір зарплат держслужбовців і бюджетників у 7 мінімальних заробітних плат. Так, законодавці скасували п. 10 р. III «Прикінцевих положень» Закону України від 28.12.2014 р. № 76-VIII «Про внесення змін та визнання такими, що втратили чинність, деяких законодавчих актів України», яким встановлювалось таке обмеження. Відтак, з 1 квітня 2015 р. максимальний місячний розмір зарплати (грошового забезпечення) народних депутатів України, членів КМУ, прокурорів, працівників державних органів (окрім Національного антикорупційного бюро та Національного агентства з питань запобігання корупції) та інших бюджетних установ, працівників НБУ, суддівської винагороди не буде обмежуватись 7 розмірами мінімальної зарплати (або  10 розмірами — при скороченні чисельності працівників).
 

 

Чи індексується допомога при народженні дитини?

 Мінсоцполітики роз’яснило питання щодо включення до об’єктів індексації суми допомоги при народженні дитини, яка виплачується протягом 36 місяців. В Міністерстві зазначили, що відносити допомогу при народженні дитини до об’єктів індексації немає підстав, оскільки ця допомога за своєю суттю носить цільовий характер.         Підтримка купівельної спроможності соціальних виплат, які мають цільовий характер, здійснюється шляхом підвищення їх розміру. Нагадаємо, що з 1 липня 2014 року об’єднано допомогу при народженні дитини та по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку та встановлено фіксований розмір допомоги при народженні дитини у сумі 41280 грн незалежно від кількості народжених дітей в сім’ї. Виплата здійснюється одноразово у розмірі 10320 грн., а щомісячна виплата допомоги проводитися протягом 36 місяців по 860 гривень.         Такі роз’яснення надало Мінсоцполітики в листі від 02.03.2015 р. № 2724/0/14-15/10       

 

Чергові зміни до Бюджетного кодексу

13 березня 2015 р., набрали чинності нещодавно прийняті зміни до Бюджетного кодексу. Зокрема, змінами до захищених видатків бюджету додано видатки на оплату послуг з охорони державних (комунальних) закладів культури. Уточнено, що на загальну середню освіту з Держбюджету видатки здійснюватимуться на: — загальноосвітні спеціалізовані школи (школи-інтернати), ліцей (гімназія) - інтернат) державної власності згідно з переліком, визначеним КМУ; — загальноосвітні школи соціальної реабілітації. На всі інші спеціалізовані школи (школи-інтернати) державної власності, які не визначені в переліку КМУ, видатки будуть здійснюватися з обласних бюджетів. Зверніть увагу, що з переліку закладів, видатки на які здійснюються з Держбюджету, виключили  мистецькі (художні, музичні, хореографічні) загальноосвітні школи (школи-інтернати) державної власності та ліцеї (гімназії)-інтернати з посиленою військово-фізичною підготовкою державної власності. Також відкориговано перелік видатків на охорону здоров’я, які  здійснюються з бюджетів міст республіканського АР Крим та обласного значення, районних бюджетів, бюджетів об'єднаних територіальних громад, що створюються згідно із законом та перспективним планом формування територій громад. Так, до таких видатків додали  видатки на: — спеціалізовані медико-санітарні частини; — інші державні програми медичної та санітарної допомоги (територіальні медичні об’єднання, центри медичної статистики, автопідприємства санітарного транспорту, інші програми і заходи). Законодавці дозволили навчальним закладам використовувати освітню субвенцію та субвенцію на підготовку робітничих кадрів на капітальні видатки, за умови: — забезпечення у повному обсязі потреби у поточних видатках на бюджетний період за рахунок зазначених субвенцій; — відсутності простроченої бюджетної заборгованості за захищеними видатками. Такі зміни внесені Законом України від 02.03.2015 р. № 212-VIII «Про внесення змін до Бюджетного кодексу України»  

 

Виплатили працівнику разову нецільову допомогу: чи оподатковувати її військовим збором?

Спеціалісти Вовчанської ОДПІ ГУ Міндоходів у Харківській області роз’яснили, чи є об'єктом оподаткування військовим збором разова нецільова матеріальна допомога, яка надається роботодавцем працівнику. Так до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податку не включається, тобто не оподатковується, сума нецільової благодійної допомоги, що надається роботодавцем на користь працівника, яка сукупно у 2015 році не перевищує 1710 грн., а в частині її перевищення є об'єктом оподаткування військовим збором на загальних підставах.

 

Зарплата працівника-інваліда менша мінімальної: як нарахувати ЄСВ?

Спеціалісти Вовчанської ОДПІ ГУ Міндоходів у Харківській області роз’яснили на яку суму заробітної плати працівника-інваліда нараховується ЄСВ, якщо її розмір не перевищує розміру мінімальної заробітної плати. Так, якщо розмір заробітної плати працівника-інваліда не перевищує розміру мінімальної заробітної плати, то нараховувати та утримувати ЄСВ роботодавцю  потрібно із суми фактично нарахованої заробітної плати такому працівнику. Нагадаємо, що ЄСВ для підприємств, установ та організацій, інших юридичних осіб, в яких працюють інваліди, встановлюється у розмірі 8,41 % бази нарахування ЄСВ для працюючих інвалідів. Для працюючих інвалідів ЄСВ встановлюється у розмірі 3,6% бази нарахування ЄСВ.

 

Актуально з форуму: вносимо виправлення по спецстажу в звіт з ЄСВ

 В таблиці 7 додатку 4 звіту з ЄСВ помилково не вказано спецстаж по одній особі. Як виправити помилку: створити коригуючу таблицю 7 за місяць в якому допущено помилку, чи подати скасовуючу і початкову таблиці?

Якщо в таблиці 7 додатку 4 звіту з ЄСВ страхувальник не зазначив дані щодо спецстажу застрахованої особи, то він повинен подати разом зі звітом за поточний звітний період звіт за попередній період, який містить: — титульний аркуш (перелік таблиць звіту); — дані на цю застраховану особу із зазначенням статусу таблиці 7 - додаткова (п. 5.6 Порядку № 454).

 

Переселенцям хочуть надати додаткові пільги

 Комітет з питань соціальної політики, зайнятості та пенсійного забезпечення рекомендує Верховній Раді прийняти за основу проект закону про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо забезпечення реалізації конституційних прав внутрішньо переміщених осіб Голова Комітету Людмила Денісова під час засідання Комітету зазначила, що законопроект (реєстр. №1835) спрямований на додатковий захист прав і свобод внутрішньо переселених осіб — громадян України, а також на забезпечення для них належних умов соціальної адаптації. «Завдяки законодавчим змінам переселенці, які зараз перебувають в активному пошуку роботи, зможуть швидше працевлаштуватися. Також ці зміни допоможуть забезпечити житлом більшу кількість внутрішньо переміщених осіб», — підкреслила вона. Законопроектом пропонується: — внутрішньо переміщених осіб зарахувати до категорій громадян, що мають позачергове право на отримання жилих приміщень; — віднести їх до категорій громадян, що мають додаткові гарантії у сприянні працевлаштуванню; — спростити порядок вступу на посаду державного службовця; — надати переважне право на залишенні на роботі в разі скорочення чисельності чи штату працівників у зв'язку із змінами в організації виробництва і праці; — передбачити можливість отримання земельних ділянок державної або комунальної власності у користування на засадах спрощеної системи; — звільнити від сплати мита за відновлення втрачених документів, що посвідчують особу; — звільнити від сплати мита за реєстрацію місця проживання; — позачергово влаштувати дітей у загальноосвітні навчальні заклади. Відповідні зміни передбачається внести до Кодексу законів про працю України, Житлового кодексу УРСР та Земельного кодексу, законів «Про забезпечення прав і свобод внутрішньо переміщених осіб», «Про державну службу», «Про зайнятість населення», «Про житловий фонд соціального призначення».

 

Заборони при роботі за сумісництвом не розповсюджуються на працівників із районів АТО

 Уряд постановою від 04.03.2015 р. № 81 зняв обмеження щодо роботи за сумісництвом для працівників державних підприємств і бюджетних установ, які переміщуються з районів проведення АТО. Табу знято з обмежень, передбачених пп. 2 — 4 постанови КМУ «Про роботу за сумісництвом працівників державних підприємств, установ і організацій» від 03.04.93 р. № 245. Так, із набранням чинності постановою № 81 для «переміщених» працівників не діють обмеження стосовно: — тривалості роботи за сумісництвом. Тобто тепер працівники, переміщені з районів проведення AТО, мають право працювати за сумісництвом без обмеження тривалості такої роботи. Зауважимо, що всі інші працівники держпідприємств і бюджетних установ, як і раніше, не можуть працювати більше ніж 4 години на день і повний робочий день у вихідний день, а загальна тривалість роботи за сумісництвом протягом місяця не повинна перевищувати половини місячної норми робочого часу; — одночасного надання відпустки за основним місцем роботи і за сумісництвом; — заборони керівників державних підприємств і бюджетних установ, їх заступників, керівників структурних підрозділів та їх заступників працювати за сумісництвом. Виходить, що ці керівники можуть безперешкодно працювати за сумісництвом.  

 

Матеріальне забезпечення від Фонду соцстрахування з тимчасової втрати працездатності можна отримати тільки протягом року

За новим законом отримати матеріальне забезпечення за рахунок коштів Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності можна впродовж одного року після страхового випадку. У зв’язку із прийняттям Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо реформування загальнообов'язкового державного соціального страхування та легалізації фонду оплати праці» від 28.12.2014 № 77, у новій редакції викладено Закон України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання, які спричинили втрату працездатності». Частиною п’ятою статті 32 Закону № 1105 передбачено граничні строки набуття права на матеріальне забезпечення, визначене статтею 20 Закону № 1105, застрахованих осіб та отримувачів допомоги. «Так, матеріальне забезпечення виплачується, якщо звернення за його призначенням надійшло не пізніше дванадцяти календарних місяців з дня відновлення працездатності, встановлення інвалідності, закінчення відпустки у зв’язку з вагітністю та пологами, смерті застрахованої особи або члена сім’ї, який перебував на її утриманні», – зазначає заступник директора Виконавчої дирекції Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності Валерій Сітайло. Ця норма діє з 01.01.2015 незалежно від дати настання страхового випадку. Слід зазначити, що дванадцятимісячний період відлічується від закінчення страхового випадку для випадків тимчасової непрацездатності та вагітності та пологів, а у випадку смерті – від дня смерті зазначеного у свідоцтві про смерть від першого числа місяця, наступного за тим, у якому настала відповідна подія (відновлення працездатності, встановлення інвалідності, закінчення відпустки у зв’язку з вагітністю та пологами, смерті застрахованої особи або члена сім’ї, який перебував на її утриманні). Для обчислення періоду 12 календарних місяців беруться цілі місяці з 1 по 31 (30 або 28 (29) для лютого) число. Нагадаємо, раніше граничні строки отримання матеріального забезпечення від Фонду передбачені не були.

 

Врегулювання ситуації на грошово-кредитному на валютному ринках

З 04.03.2015 р. набрала чинності і діятиме до 03.06.2015 р. включно постанова Правління Нацбанку України про врегулювання ситуації на грошово-кредитному та валютному ринках України, якою продовжено дію норм попередніх власних постанов від 20.08.2014 р. № 515, від 20.11.2014 р. № 734, від 01.12.2014 р. № 758.

Заборонено банкам:

  • надавати клієнтам кредити в національній валюті (у тому числі за відкритими кредитними лініями та шляхом пролонгації раніше наданих кредитів), якщо в забезпечення виконання зобов’язань за ними надаються майнові права на кошти в іноземній валюті, що розміщені на рахунках у банках;
  • купувати іноземну валюту за дорученням клієнта-резидента (крім фізичної особи), що має кошти в іноземній валюті, розміщені на поточних та депозитних рахунках у цьому та/або інших уповноважених банках (крім випадків, коли загальна сума коштів в іноземній валюті, розміщених на рахунках клієнта в уповноважених банках, менша, ніж 10 000 дол. США). Такий клієнт-резидент виконує зобов’язання в іноземній валюті за рахунок наявних у нього коштів в іноземній валюті.

Передбачено, що якщо сума заяви про купівлю іноземної валюти/платіжного доручення на перерахування за межі України іноземної валюти дорівнює або більше еквівалента 50 000 дол. США на дату заяви/платіжного доручення, то уповноважений банк подає разом із реєстром копії документів (у сканованому вигляді), які є підставою для здійснення цих операцій. Пакет документів, що подаються для підтвердження можливості як купівлі, так і перерахування іноземної валюти за межі України, має додатково містити:

  • за імпортними операціями - довідку ДФС України про відсутність у клієнта заборгованості з податків, зборів, платежів, а також у передбачених законодавством випадках - відповідний акт цінової експертизи (погодження);
  • за операцією з купівлі та/або перерахування за кордон коштів в іноземній валюті, отриманих від продажу іноземним інвестором на фондовій біржі боргових цінних паперів (крім державних облігацій України), - підтвердження Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку щодо відсутності ознак фіктивності здійснення цієї операції тощо.

 

Державний контроль на акцизних складах та митних постах

У Мін’юсті України зареєстровано 14.02.2015 р. за № 155/26600 наказ Мінфіну України, яким затверджено Порядок роботи представників контролюючих органів на акцизних складах та податкових постах, що утворюються на території підприємств, де виробляється продукція з використанням спирту етилового та біоетанолу, які отримуються за нульовою ставкою акцизного податку.

Визнано таким, що втратив чинність, наказ ДПА України від 11.01.2011 р. № 14 «Про затвердження Порядку роботи представників органів державної податкової служби на акцизних складах та податкових постах».

 

Електронні сервіси для платників податків

 

Вовчанська ОДПІ ГУ Міндоходів у Харківській області повідомляє, що для формування податкових накладних в електронному вигляді платник податків самостійно на власний розсуд обирає будь-яке програмне забезпечення, яке формує вихідний файл у форматі, розміщеному на офіційному веб-порталі ДФС, та відповідає вимогам наказу Міндоходів України від 29.11.2013 р. № 729, або може користуватися програмними забезпеченнями «Системи формування та подання до органів ДФС засобами телекомунікаційного зв’язку податкової звітності, податкових накладних та реєстрів податкових накладних в електронному вигляді» та «Спеціалізоване клієнтське програмне забезпечення для формування та подання звітності до «Єдиного вікна подання електронної звітності», які можна безоплатно отримати на офіційному веб-порталі ДФС у розділі «Електронна звітність».

За новим електронним сервісом платник за запитом може безоплатно отримувати відомості про податкові накладні та/або розрахунки коригування з Єдиного реєстру податкових накладних. Також покупці — платники податку мають можливість отримувати з цього реєстру електронні копії податкових накладних/розрахунків коригування, зареєстрованих у ньому їх контрагентами-постачальниками, для чого покупець надсилає в електронному вигляді запит до реєстру, за яким отримує в електронному вигляді повідомлення про реєстрацію цих документів у реєстрі та податкову накладну/розрахунок коригування в електронному вигляді.

 

 

О праве пользовании льготами

Государственная фискальная служба Украины рассмотрела письмо Министерства социальной политики Украины от 12.02.2015 г. N 1796/0/14-15/19 относительно предоставления предприятиям общественных организаций инвалидов разрешений на право пользования льготами по налогообложению и в пределах компетенции сообщает.

28 декабря 2014 года Верховная Рада Украины приняла Закон Украины N 71-VIII "О внесении изменений в Налоговый кодекс Украины и некоторые законодательные акты Украины относительно налоговой реформы" (далее - Закон N 71), положения которого в части взимания налога на прибыль предприятий набрали силу 01.01.2015 г.

В положениях раздела III Налогового кодекса Украины (далее - Кодекс) по налогу на прибыль как в редакции, действовавшей до 1 января 2015 года (п. 154.1 ст. 154 Кодекса), так и в новой редакции (п. 142.1 ст. 142 Кодекса) сохранены нормы, согласно которым предприятия и организации, основанные общественными организациями инвалидов, освобождаются от налогообложения с учетом соблюдения определенных условий.

В соответствии с п. 142.1 ст. 142 Кодекса в редакции, действующей с 01.01.2015 г., освобождается от налогообложения прибыль предприятий и организаций, основанных общественными организациями инвалидов и являющихся их полной собственностью, полученная от продажи (поставки) товаров, выполнения работ и оказания услуг, кроме подакцизных товаров, услуг по поставке подакцизных товаров, полученных в рамках договоров комиссии (консигнации), поручительства, поручения, доверительного управления, других гражданско-правовых договоров, которые уполномочивают такого плательщика налога осуществлять поставку товаров от имени и по поручению другого лица без передачи права собственности на такие товары, где в течение предыдущего отчетного (налогового) периода количество инвалидов, имеющих там основное место работы, составляет не менее 50 процентов среднесписочной численности штатных работников учетного состава при условии, что фонд оплаты труда таких инвалидов составляет в течение отчетного периода не менее 25 процентов суммы общих расходов на оплату труда.

Указанные предприятия и организации общественных организаций инвалидов имеют право применять эту льготу при наличии разрешения на право пользования такой льготой, которое выдается уполномоченным органом в соответствии с Законом Украины "Об основах социальной защищенности инвалидов в Украине".

Порядок предоставления разрешения на право пользования льготами по налогообложению для предприятий и организаций общественных организаций инвалидов утвержден постановлением Кабинета Министров Украины от 08 августа 2007 года N 1010 (в редакции постановления Кабинета Министров Украины от 17 июля 2013 года N 518 "О внесении изменений в некоторые постановления Кабинета Министров Украины") (далее - Порядок).

Так, п. 2 Порядка определены критерии, которым должны соответствовать предприятия с филиалами, обособленные подразделения (при наличии) и организации, основанные общественными организациями инвалидов, для получения указанного разрешения.

Областные, Киевская городские госадминистрации рассматривают представленные предприятием, организацией документы, предусмотренные п. 3 Порядка, и в соответствии с пп. 7 - 11 Порядка принимают решение о целесообразности предоставления или отказе в предоставлении разрешения.

Учитывая изложенное и социальную значимость предприятий общественных организаций инвалидов, считаем, что не нуждаются в замене ранее выданные решения (принятые до 1 января 2015 года) о предоставлении разрешения на право пользования льготами по налогообложению в 2015 году указанной категории льготников, в связи с изменениями, внесенными Законом N 71, при условии, что такие предприятия отвечают всем требованиям, установленным законодательством для пользования такими льготами.

 

Щодо системи електронного адміністрування ПДВ

 

Відповідно до пункту 2 статті 2001 Податкового кодексу України платникам податку автоматично відкриваються рахунки в системі електронного адміністрування податку на додану вартість.

Рахунок у системі електронного адміністрування податку (далі - електронний рахунок) - рахунок, відкритий платнику податку в Казначействі, на який таким платником перераховуються кошти з власного поточного рахунка у сумі, необхідній для досягнення розміру суми, на яку платник податку має право зареєструвати податкові накладні та/або розрахунки коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Реєстр), а також у сумі, необхідній для сплати до бюджету узгоджених податкових зобов'язань.  Кошти з такого рахунка підлягають перерахуванню до бюджету та/або на спеціальний рахунок.

Казначейство відповідно до вимог статті 69 Податкового кодексу України надсилає ДФС повідомлення про відкриття електронного рахунка платника податку не пізніше наступного робочого дня з дня його відкриття.

Після надходження такого повідомлення ДФС інформує платника податку про реквізити його електронного рахунка.

У зв’язку із надходженням численних звернень платників податків щодо заповнення реквізитів отримувача у платіжних дорученнях у разі перерахування коштів з власного поточного рахунку на електронний рахунок у системі електронного адміністрування податку на додану вартість повідомляємо, що:

у полі «Отримувач» необхідно заповнювати назву платника;

у полі  «Код» необхідно заповнювати код за ЄДРПОУ платника;

у полі «Банк отримувача» необхідно заповнювати«Казначейство України (ел. адм. подат.)»;

у полі «Код банку» необхідно заповнювати «899998»;

у полі «№ рахунку» необхідно заповнювати номер рахунку, вказаний в електронному повідомленні або отриманий в Центрі обслуговування платників за основним місцем обліку.

Крім того, зазначаємо, що поле «Призначення платежу» такого платіжного доручення необхідно заповняти згідно з вимогами щодо заповнення реквізитів розрахункових документів, викладених у додатку 8 до Інструкції про безготівкові розрахунки в Україні в національній валюті, затвердженої  Постановою Національного банку України №22 від 21.01.2004 (із змінами).

 

Щодо приймання Реєстрів виданих та отриманих податкових накладних

 

Починаючи з 1 січня 2015 року, скасована норма Податкового кодексу України, згідно з якою платники податку зобов’язані були подавати до органу державної податкової служби копії записів у реєстрах виданих та отриманих податкових накладних (пункт 201.15 статті 201 розділу V Кодексу).

Тобто, реєстр виданих та отриманих податкових накладних до контролюючого органу, починаючи із звітності за січень 2015 року, не подається.

Посилання на роз'яснення ДФС:

http://sfs.gov.ua/baneryi/podatkovi-zmini-2015/elektronne-administruvannya-pdv/63549.html 

Враховуючи зазначене, доводимо до Вашого відома, що приймання Реєстрів виданих та отриманих податкових накладних за формами:

J1200808    Реєстр отриманих та виданих податкових накладних (скорочена перероб. пiдпр.) п. 11.21;

J1201508    Реєстр отриманих та виданих податкових накладних;

J1209008    Реєстр отриманих та виданих податкових накладних;

J1209408   Реєстр отриманих та виданих податкових накладних 
(до декларацiї з ПДВ (спецiальної), –
Державною фіскальною службою України будуть прийматися виключно за звітний період до 01 січня 2015 року. 

 

Авансові внески з рентної плати у І кварталі 2015 року

Вовчанська ОДПІ ГУ Міндоходів у Харківській області  повідомляє, що Законом України від 28.12.2014 року № 71-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо податкової реформи» розділ IX «Рентна плата» ПКУ викладено у новій редакції.

Звертаємо увагу на те, що п.257.4 ст.257 Податкового кодексу України передбачено  –  платники рентної плати сплачують у податковому (звітному) періоді до 30 числа кожного місяця авансові внески з рентної плати у розмірі 1/3 суми податкових зобов’язань з рентної плати, визначеної у податковій декларації за попередній податковий (звітний) період, а саме які:

- здійснюють видобування вуглеводневої сировини;

- користуються радіочастотним ресурсом;

- здійснюють транспортування нафти і нафтопродуктів магістральними нафтопроводами та нафтопродуктопроводами, транзитне транспортування трубопроводами природного газу та аміаку територією України.

Відповідно до листа Міністерства фінансів України від 03.02.2015 року № 31-11140-09-10/3324, в І кварталі 2015 року для платників рентної плати, які здійснюють видобування вуглеводневої сировини, користуються радіочастотним ресурсом, здійснюють транспортування нафти і нафтопродуктів магістральними нафтопроводами та нафтопродуктопроводами, транзитне транспортування трубопроводами природного газу та аміаку територією України, розмір авансових внесків встановлюється у розмірі 1/3 суми податкових зобов’язань, визначених у податкових деклараціях з плати за користування надрами для видобування корисних копалин, збору за користування радіочастотним ресурсом та рентної плати за транспортування нафти і нафтопродуктів магістральними нафтопроводами та нафтопродуктопроводами, транзитне транспортування трубопроводами природного газу та аміаку територією України за грудень 2014 року.

 

Студенти мають право на підвищену податкову соціальну пільгу

Вовчанська ОДПІ ГУ Міндоходів у Харківській області  повідомляє, що відповідно до підпункту 169.1.3 пункту 169.1 статті 169 розділу IV Податкового кодексу України від 2 грудня 2010 року № 2755-VI, з урахуванням норм абзацу першого підпункту 169.4.1 пункту 169.4 статті 169 ПКУ студент має право на зменшення суми загального місячного оподатковуваного доходу, отримуваного від одного роботодавця у вигляді заробітної плати, на суму податкової соціальної пільги у розмірі 150 відсотків суми пільги, яка визначена підпунктом 169.1 статті 169 ПКУ.

При цьому підпунктом 169.2.3 пункту 169.2 статті 169 ПКУ передбачено, що податкова соціальна пільга не може бути застосована до заробітної плати, яку платник податку протягом звітного податкового місяця отримує одночасно з доходами у вигляді стипендії, грошового чи майнового (речового) забезпечення учнів, студентів, аспірантів, ординаторів, ад’юнктів, військовослужбовців, що виплачуються з бюджету.

Враховуючи вищевикладене, якщо студент, отримує стипендію з бюджету, то податкова соціальна пільга до заробітної плати такого платника податку не застосовується.

Якщо студент, який не отримує стипендію або отримує спонсорську стипендію і одночасно з навчанням працює та одержує заробітну плату, такий студент має право на застосування податкової соціальної пільги у розмірі 150 % при умові, що розмір його заробітної плати на місяць не перевищує у 2013 році – 1610 грн., у 2014, 2015 роках – 1710 грн.

При цьому він повинен надати працедавцю довідку з навчального закладу про те, що він там навчається та не одержує стипендію з бюджету.

 

Щодо оподаткування військовим збором

Вовчанська ОДПІ ГУ Міндоходів у Харківській області  доводить до відома, що об’єктом оподаткування військовим збором є доходи, визначені ст. 163 Податкового кодексу України.

Відповідно до п. 163.1 цієї статті об’єктом оподаткування резидента (нерезидента) є загальний місячний (річний) оподатковуваний дохід, до якого згідно з пп. 164.2.8 ст.164 Кодексу включаються пасивні доходи (крім доходів зазначених у пп. 165.1.41 ст.165 Кодексу).

 Під терміном «пасивні доходи» розуміють, зокрема, такі доходи, як дивіденди (пп.167.5.3 ст.167 Кодексу).

Оскільки дивіденди, нараховані на користь фізичних осіб - резидентів (нерезидентів), включаються до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податку, такий дохід підлягає оподаткуванню військовим збором за ставкою 1,5%.

 

 

ДФС надасть інформацію про стан електронного рахунка

Електронний рахунок у системі електронного адміністрування ПДВ (далі – електронний рахунок) – рахунок, відкритий платнику податку в Казначействі. На такий рахунок платником перераховуються кошти з власного поточного рахунку в сумах, необхідних для збільшення розміру суми, на яку платник податку має право зареєструвати податкові накладні чи розрахунки коригування кількісних і вартісних показників до податкової накладної (далі – розрахунок коригування) в ЄРПН, а також у сумах, недостатніх для сплати до бюджету узгоджених податкових зобов’язань з цього податку. Це визначено п. 2 Порядку електронного адміністрування податку на додану вартість, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 16 жовтня 2014 року № 569 «Деякі питання електронного адміністрування податку на додану вартість» (далі – Порядок № 569). Пунктом 13 Порядку № 569 передбачено, що платник податку має право отримувати у ДФС інформацію про стан свого електронного рахунка, а також суму податку, на яку він має право зареєструвати податкові накладні та/або розрахунки коригування в Реєстрі. Інформація про рух коштів на електронних рахунках платникам податку надається ДФС України за відповідним запитом платника на безоплатній основі без обмеження кількості запитів та у часі.
 

 

Затверджена нова форма № 1-ДФ!

  Мінфін нарешті затвердив нову форму № 1-ДФ «Податковий розрахунок сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь фізичних осіб, і сум утриманого з них податку» та Порядок її заповнення та подання.

В новій формі № 1-ДФ передбачено два розділи:

 — Розділ I. Суми доходу, нарахованого (сплаченого) на користь фізичних осіб, і суми утриманого з них податку;

— Розділ II. Оподаткування процентів, виграшів (призів) у лотерею та військовий збір.

 

Так в Розділі ІІ відображаються:  у рядку «Оподаткування процентів» — загальна сума доходу, нарахованого у вигляді процентів, загальна сума нарахованого ПДФО та загальна сума перерахованого до бюджету ПДФО; у рядку «Оподаткування виграшів (призів) у лотерею» — загальна сума нарахованого доходу у вигляді виграшів (призів) у лотерею, загальна сума виплаченого доходу у вигляді виграшів (призів) у лотерею, загальна сума нарахованого ПДФО та загальна сума перерахованого до бюджету ПДФО; у рядку «Військовий збір» — загальна сума нарахованого доходу, загальна сума виплаченого доходу, загальна сума нарахованого військового збору та загальна сума перерахованого до бюджету військового збору. Зверніть увагу, що в зазначених рядках не зазначаються відомості про фізичну особу - платника податку, якій нараховані доходи, з яких утримується військовий збір або відсотки, виграші (призи) в лотерею.

Нова форма затверджена наказом Мінфіну від 13.01.2015 р. № 4, який набере чинності з 01.04.2015 р.

Таким чином, вперше нову форму будемо подавати за результатами першого кварталу 2015 року.

 

До послуг платників – цілодобовий сервіс «Пульс»

            «Пульс» – це інтерактивний сервіс ДФС України, за допомогою якого приймаються звернення від платників податків з податкових та митних питань. Поскаржитися на неправомірні дії або бездіяльність працівників ДФС, оперативно вирішити суперечливі питання, які відносяться до компетенції відомства, можна за телефоном   (044) 284-00-07. Лінія працює цілодобово. 

 

Декларування іноземних доходів

Громадяни, котрі отримали доходи з-за кордону в 2014 році, зобов'язані їх задекларувати до 1 травня 2015 року. Іноземні доходи підлягають декларуванню, оскільки згідно з пп. 163.1.3 п. 163.1 ст. 163 ПКУ об’єктом оподаткування резидента є іноземні  доходи (прибуток), отримані з джерел за межами України.

Водночас пунктом 162.1 статті 162 Податкового Кодексу України встановлено, що платниками податку на доходи фізичних осіб є:

фізична особа – резидент, яка отримує доходи як з джерела їх походження  в Україні, так і іноземні доходи;

фізична особа - нерезидент, яка отримує доходи з джерела їх походження в Україні;

податковий агент.

У разі, якщо згідно з нормами міжнародних договорів, згода на обов’язковість яких надана Верховною Радою України, платник податку може зменшити суму річного податкового зобов’язання на суму податків, сплачених за кордоном, він визначає суму такого зменшення за зазначеними підставами у річній податковій декларації.

 

Оподатковуються виграшів та призів

Ставка ПДФО  для виграшів і призів становить подвійний розмір ставки, визначеної ст. 167 п. 167.1 Податкового кодексу України, а саме 30 відсотків бази оподаткування щодо доходів, нарахованих як виграш чи приз (окрім виграшів, призів у лотерею), на користь резидентів або нерезидентів.

За ставками, визначеними ст. 167 ПКУ, а саме 15 відсотків, оподатковуються грошові виграші у спортивних змаганнях (окрім винагород спортсменам — чемпіонам України, призерам спортивних змагань міжнародного рівня, у тому числі спортсменам-інвалідам).

Податковим агентом — оператором лотереї у строки, визначені ПКУ для місячного податкового періоду, до бюджету сплачується загальна сума податку, нарахованого за ставкою 15 відсотків, із загальної суми виграшів (призів), виплачених за податковий (звітний) місяць гравцям у лотерею.

Податкові агенти — оператори лотереї в податковому розрахунку за формою № 1-ДФ відображають загальну суму нарахованих (виплачених) у звітному податковому періоді доходів у вигляді виграшів (призів) і загальну суму утриманого з них податку під ознакою доходу «111».

 

Податок на прибуток підприємств

Об’єктом оподаткування є прибуток із джерелом походження з України та за її межами, який визначається шляхом коригування (збільшення або зменшення) фінансового результату до оподаткування (прибутку або збитку), визначеного у фінансовій звітності підприємства відповідно до національних положень (стандартів) бухгалтерського обліку або міжнародних стандартів фінансової звітності, на різниці, які виникають відповідно до положень розділу ІІІ Податкового кодексу України.

Відповідна норма визначена п.п. 134.1.1 п. 134.1 ст. 134 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755 –VI зі змінами та доповненнями.

 

 

Нові форми реєстраційних документів для отримання послуг електронного цифрового підпису

Державною фіскальною службою України затверджено нову редакцію Регламенту Акредитованого центру сертифікації ключів Інформаційно-довідкового департаменту ДФС та нові форми реєстраційних документів для отримання послуг електронного цифрового підпису, що набули чинності з 2 березня 2015 року. Нові форми реєстраційних документів можна завантажити за посиланням http://acskidd.gov.ua/r_kor.

Також повідомляємо, що у зв`язку з реорганізацією Інформаційно-довідкового департаменту Міндоходів та створенням Інформаційно-довідкового департаменту ДФС, змінено найменування Акредитованого центру сертифікації ключів ІДД Міндоходів на Акредитований центр сертифікації ключів ІДД ДФС та пройдено процедуру акредитації.

 

Категория: Податкові новини | Добавил: Volchanckaya_MGNI (17.03.2015)
Просмотров: 349 | Рейтинг: 0.0 |

Всего комментариев: 0
Добавлять комментарии могут только зарегистрированные пользователи.
[ Регистрация | Вход ]
Конструктор сайтов - uCoz
Форма входа
Поиск по каталогу
Друзья сайта
Статистика