ВР України ухвалила Закон "Про внесення змін до розділу VIІІ "Прикінцеві та перехідні положення" Закону про ЄСВ
Законодавчим актом з метою стимулювання легалізації доходів платниками єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування зменшено навантаження на фонд оплати праці шляхом запровадження коефіцієнту 0,4 до розміру єдиного внеску у 2015 році, та коефіцієнт 0,6 до розміру єдиного внеску у 2016 році, за умови:
а) база нарахування єдиного внеску в розрахунку на одну застраховану особу в звітному місяці збільшилась на 20 і більше відсотків у порівнянні з середньомісячною базою нарахування єдиного внеску платника за 2014 рік в розрахунку на одну застраховану особу;
б) після застосування коефіцієнта середній платіж на одну застраховану особу в звітному місяці складе не менше ніж середньомісячний платіж на одну застраховану особу платника за 2014 рік;
в) кількість застрахованих осіб у звітному місяці не перевищує 200% середньомісячної кількості застрахованих осіб платника за 2014. Дана умова не застосовується до фізичних осіб, які забезпечують себе роботою самостійно, та фізичних осіб, які використовують працю інших осіб на умовах трудового договору (контракту).
Законом також визнано таким, що втратив чинність пункт 3 розділу ІІ "Прикінцеві та перехідні положення" Закону України "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо реформування загальнообов`язкового державного соціального страхування та легалізації фонду оплати праці".
Зміни до пенсійного законодавства
Верховна Рада України прийняла за основу та в цілому з урахуванням поправок законопроект № 2212 «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо пенсійного забезпечення».
Законом, зокрема, встановлено:
- поступове підвищення пенсійного віку на 5 років для жінок, яким призначаються пенсії за віком на пільгових умовах і пенсії за вислугу років. Збільшення страхового стажу, необхідного для призначення таких пенсій і для чоловіків і для жінок на 5 років. Крім того, для окремих категорій на 5 років збільшуються вимоги щодо необхідного стажу вислуги років;
- провести перерахунок пенсій у разі збільшення прожиткового мінімуму для осіб, які втратили працездатність, незалежно від факту роботи пенсіонера.
Відповідно до запропонованих змін необхідно буде провести перерахунок пенсій працюючим пенсіонерам з 1 грудня 2015 року;
- обмежити виплату пенсії працюючим пенсіонерам. У період роботи пенсіонера виплачуватиметься пенсія у розмірі 85 %, але не менше за розмір прожиткового мінімуму для осіб, які втратили працездатність.
Норма діятиме з 1 квітня 2015 року до 1 січня 2016 року;
- Законом не обмежено пенсії для працюючих чорнобильців, працівників металургійної і хімічної промисловості, державних органів, органів місцевого самоврядування тощо), які є:
інвалідами I та II групи; інвалідами війни III групи;
учасниками бойових бій, у тому числі учасниками АТО;
членами сімей загиблих(померлих) учасників бойових дій.
Законом обмежено пенсії працюючим суддям, як і державним службовцям, зокрема, встановлено, що максимальний розмір пенсії для суддів становить 10 мінімальних пенсій за віком.
Законом встановлено, що у період роботи на інших посадах пенсії, призначені відповідно до цих законів (крім військовослужбовців), виплачуються в розмірі 85 % призначеного розміру, але не менше розміру прожиткового мінімуму, встановленого для осіб, які втратили працездатність.
Порядок виплати пенсії (щомісячного довічного грошового утримання) працюючим пенсіонерам, поширюватиметься на пенсіонерів незалежно від часу призначення пенсії.
При цьому, обмеження щодо виплати пенсій, не застосовується на особливий період до осіб, які займають посади державних службовців в Міністерстві оборони України, Збройних Силах України, інших військових формуваннях та правоохоронних органах та безпосередньо виконують функції із забезпечення обороноздатності держави та пенсії яким призначено відповідно до Закону України "Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб". Законодавчий акт набуде чинності 1 квітня 2015 року.
Відшкодування вартості будівництва
Змінами, внесеними до ст. 172 Закону України «Про державну підтримку сільського господарства України» з метою здійснення державної підтримки великих, середніх та дрібних сільськогосподарських товаровиробників, знято обмеження щодо потужностей тваринницьких ферм та комплексів, які можуть претендувати на часткове (до 50%) відшкодування вартості будівництва та реконструкції. Одночасно до переліку об’єктів, вартість яких може бути частково відшкодована, додано доїльні зали та створені на кооперативних засадах м’ясопереробні пункти.
Додаткові відпустки, допомога при народженні
Змінами, внесеними до Кодексу законів про працю України, законів України «Про відпустки» та «Про державну допомогу сім’ям з дітьми», удосконалено окремі положення соціальної політики.
Установлено, що з 01.01.2015 р. набрала чинності норма, згідно з якою до категорії працівників, що мають право на додаткову оплачувану відпустку, включено також тих, які мають повнолітню дитину — інваліда з дитинства підгрупи А I групи.
Виключено положення про те, що за особами, які перебувають у відпустці по догляду за дитиною і працюють на умовах неповного робочого часу, зберігається право на допомогу до досягнення дитиною трирічного віку.
З 01.02.2015 р. набрала чинності норма, якою встановлено, що особам, які на 30.06.2014 р. мали право на отримання допомоги при народженні дитини у розмірі, встановленому на першу дитину, після досягнення дитиною двох років на наступні 12 місяців призначається щомісячна допомога у розмірі 130 грн. у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України
Кабмін вніс зміни до Порядку електронного адміністрування ПДВ
Кабмін привів у відповідність з Податковим кодексом Порядок електронного адміністрування ПДВ. Змінами встановлено, що систему електронного адміністрування ПДВ запроваджуватимуть у 2 етапи. Перехідний період триватиме або до 1 липня або до іншої дати, визначеної окремим рішенням ВРУ про скорочення такого періоду; Крім того, змінами визначено право платника ПДВ за власним вибором збільшити суму, на яку він має право зареєструвати податкові накладні та/або розрахунки коригування на суму непогашених залишків ПДВ. Сума такого збільшення відображається платником ПДВ у складі податкового кредиту декларації з ПДВ за податковий період, в якому воно здійснене. Оновлений Порядок зобов’язує ДФС за умови отримання запиту інформувати платника ПДВ про стан його електронного рахунку. Такі зміни внесені постановою КМУ від 04.02.2015 р. № 82, яка набере чинності з дня офіційного опублікування. На день підготування замітки документ офіційно не опубліковано .
Мобілізованим зараховуватимуть військову службу в особливий період для призначення пенсії на пільгових умовах
Верховна Рада України ухвалила Закон "Про внесення зміни до статті 8 Закону України "Про соціальний і правовий захист військовослужбовців та членів їх сімей" (щодо зарахування мобілізованим військової служби для призначення пенсії на пільгових умовах) Законодавчим актом вирішено питання зарахування до стажу роботи, що дає право на призначення пенсії за віком на пільгових умовах, часу військової служби в особливий період, що оголошується відповідно до Закону України "Про оборону України". Законопроект зареєстровано за №2149.
Законодавці посилили соціальний захист внутрішньо переміщених осіб
Верховна Рада України ухвалила Закон "Про внесення змін до деяких законів України щодо посилення соціального захисту внутрішньо переміщених осіб" Законодавчим актом розширено коло осіб, які матимуть право на отримання від державної служби зайнятості ваучера для підтримання конкурентоспроможності. Законом встановлено, що фактичні витрати роботодавця, у розмірі ЄСВ, за працевлаштування молоді, яка здобула професійно-технічну або вищу освіту, на новостворене робоче місце компенсуються лише за рахунок коштів Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування на випадок безробіття. Законом також змінено порядок фінансування громадських робіт та передбачено заходи щодо посилення соціального захисту внутрішньо переміщених осіб, спрямовані на прискорення пошуку підходящої роботи. Відповідні зміни внесено до законів "Про зайнятість населення", "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття". Законопроект зареєстровано за №1496.
Через півроку розпорядники бюджетних коштів почнуть звітувати про використання публічних коштів
Через півроку запрацює Єдиний веб-портал використання публічних коштів, на якому розпорядники бюджетних коштів будуть оприлюднювати інформацію про використання коштів Держбюджету та місцевих бюджетів. Такі нововведення передбачені нещодавно прийнятим Законом України від 11.02.2015 р. № 183-VIII «Про відкритість використання публічних коштів», який набере чинності через 6 місяців з дня його опублікування. Так, у разі використання коштів Держбюджету та місцевих бюджетів буде оприлюднюватися наступна інформація: — розпорядник (одержувач) бюджетних коштів; — головний розпорядник бюджетних коштів; — обсяги бюджетних призначень та/або бюджетних асигнувань на відповідний бюджетний період - всього та в розрізі бюджетних програм; — обсяги проведених видатків бюджету та наданих кредитів з бюджету за звітний період - всього та в розрізі бюджетних програм; — інформація про укладені за звітний період договори (предмет договору, виконавець (найменування, ідентифікаційний код юридичної особи, місцезнаходження), вартість договору, ціна за одиницю (за наявності), кількість закупленого товару, робіт та/або послуг, проведена процедура закупівлі або обґрунтування її відсутності з посиланням на закон, обсяг платежів за договором у звітному періоді, строк дії договору); — інформація про стан виконання договорів, укладених у попередні звітні періоди, з усіма додатками, які є їх невід'ємною частиною; — кількість службових відряджень, у тому числі із зазначенням кількості закордонних відряджень, загальний обсяг витрат на службові відрядження, у тому числі із зазначенням обсягу витрат на закордонні відрядження. Таку інформацію необхідно буде оприлюднювати щоквартально, не пізніш як за 35 днів після закінчення звітного кварталу.
Актуально з форуму: розраховуємо працівнику декілька відпусток поспіль
Яку кількість відпусток можна брати підряд, та як їх розрахувати, якщо між ними немає жодного робочого дня (мається на увазі на кожну окрему відпустку новий розрахунок, чи можна платити з розрахунку першої відпустки). Розрахунок середньої зарплати для оплати періодів відпусток здійснюють у відповідності з Порядком обчислення середньої заробітної плати, затвердженим постановою КМУ від 08.02.1995 р. № 100. Цей Порядок не передбачає жодних особливостей розрахунку суми відпускних у разі, якщо відпустки йдуть одна за одною. Все залежить від того, як оформлено рішення (наказ) про надання відпусток. Якщо прийнято рішення про надання всіх днів відпусток, тобто видано один наказ (розпорядження), при цьому відпустки надаються без розриву вихідними днями, то маємо один розрахунковий період. З приводу того скільки можна брати поспіль днів відпустки, нормативно-правовими актами не передбачено таке обмеження. Якщо, наприклад, ви не використали щорічну відпустку за 2, 3, 4 роки поспіль, то маєте повне право оформити відпустку на всі належні вам дні. Але в будь-якому випадку щорічний відпустку надають лише за погодженням з роботодавцем.
Уряд прийняв порядок виплати компенсацій працівникам, призваним на військову службу!
Кабінет Міністрів України на сьогоднішньому засіданні, 4 березня, затвердив Порядок виплати компенсації з Державного бюджету України підприємствам, установам, організаціям середнього заробітку працівників, призваних на військову службу за призовом під час мобілізації, на особливий період. Про це повідомив Міністр соціальної політики Павло Розенко. Відповідно до затвердженого Порядку виплату працівникам середнього заробітку буде здійснювати підприємство, компенсацію підприємствам витрат на виплату середнього заробітку працівникам буде здійснювати Міністерство соціальної політики шляхом перерахування коштів на зазначені цілі обласним департаментам соціального захисту, які, в свою чергу, перераховують їх до районних (міських) управлінь, а вони – підприємствам. У постанові також визначено порядок подання документів, на підставі яких буде здійснюватися компенсація. Крім того, зазначається, що обчислення середнього заробітку працівників здійснюватиметься відповідно до Порядку обчислення середньої заробітної плати, затвердженого постановою КМУ від 08.02.1995 р. № 100. Як відомо, статтею 119 Кодексу законів про працю України, зокрема, передбачено, що за працівниками, призваними на військову службу за призовом під час мобілізації, на особливий період, але не більше одного року, зберігаються місце роботи, посада і компенсується із бюджету середній заробіток на підприємстві, в установі, організації, в яких вони працювали на час призову, незалежно від підпорядкування та форми власності. Законом України „Про Державний бюджет України на 2015 рік” Міністерству соціальної політики передбачені видатки на зазначені цілі у сумі 1,8 млрд. грн.
Держзакупівлі: розширено перелік товарів, які можуть закуповуватись за рамковими угодами
Мінекономрозвитку внесло зміни до Переліку товарів і послуг, які можуть закуповуватися за рамковими угодами. Відтепер за рамковими угодами можна буде закуповувати: — продукти хімічні різноманітні; — продукти харчові готові гомогенізовані для дитячого та дієтичного харчування; — паливо рідинне та газ; оливи мастильні; — газ нафтовий та інші газоподібні вуглеводні, крім природного газу; — гравій та пісок; — бітум і асфальт природні; асфальтити та асфальтові породи; — вироби мінеральні неметалеві, інші. Нагадаємо, що рамкова угода — правочин, який укладається одним чи кількома замовниками у письмовій формі в порядку, встановленому Законом про держзакупівлі, з одним чи кількома учасниками процедури закупівлі з метою визначення основних умов закупівлі окремих товарів і послуг для укладення відповідних договорів про закупівлю протягом строку дії рамкової угоди. Зміни внесені наказом Мінрегіонрозвитку від 23.02.2015 р. № 158, який набере чинності з дня офіційного опублікування. на день підготування замітки документ офіційно не опубліковано.
Про використання статусу неприбутковості в 2015 році
У Вовчанській ОДПІ ГУ Міндоходів у Харківській області роз’яснили порядок використання статусу неприбутковості установами та організаціями в умовах змін до ПКУ, згідно з якими починаючи з 1 січня 2015 року, змінено порядок оподаткування неприбуткових організацій. Так, що до внесення змін до Положення про Реєстр неприбуткових установ та організацій, починаючи з 01.01.2015 р., установи та організації, внесені станом на 31.12.2014 р. до Реєстру та включені до переліку установ та організацій, зазначеного у пп. 133.1.1 ПКУ, а також відповідають умовам, встановленим абзацом 2 цього підпункту (метою яких не може бути одержання і розподіл прибутку серед засновників, членів органів управління, інших пов'язаних з ними осіб, а також серед працівників таких організацій), продовжують використовувати статус неприбутковості. Крім того, всі установи та організації, які станом на 31.12.2014 р. внесені до Реєстру неприбуткових організацій та установ, незалежно від того, підпадають під дію положень пп. 133.1.1 ПКУ чи ні, обов'язково подають податковий звіт за 2014 рік за діючими формами в установлений для річного звітного періоду термін - протягом 60 календарних днів до закінчення звітного року, тобто не пізніше 2 березня 2015 року. Нагадаємо, що починаючи з 01.01.2015 р. в пп. 133.1.1 ПКУ встановлено, що не є платниками податку: 1) бюджетні установи; 2) громадські об'єднання, політичні партії, релігійні, благодійні організації, пенсійні фонди, метою яких не може бути одержання і розподіл прибутку серед засновників, членів органів управління, інших пов'язаних з ними осіб, а також серед працівників таких організацій. З метою оподаткування центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, веде реєстр всіх установ та організацій, які зазначені в підпунктах 1 та 2 цього підпункту. Такі установи та організації не є платниками податку на прибуток лише після їх внесення до Реєстру неприбуткових організацій та установ контролюючими органами в порядку, встановленому центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику.
Оплачуємо лікарняні внутрішнім сумісникам
Як правильно оплатити лікарняний лист ФСС від нещасних випадків на виробництві, якщо працівник працює на підприємстві за основним місцем роботи на 0,5 ставки і внутрішнім сумісником на 0,75 ставки, які брати години на оплату лікарняного ?
Для внутрішніх сумісників для обчислення суми лікарняних окремі розрахунки по різних місцях роботи не проводять. Середньоденну (середньогодинну) зарплату розраховують виходячи з загальної нарахованої зарплати в розрахунковому періоді та кількості відпрацьованих в ньому робочих днів (годин) за основним місцем роботи (лист Мінпраці від 11.09.2006 р. № 912/020/153-06). Суми виплат у зв'язку з тимчасовою непрацездатністю такого працівника визначають шляхом множення суми денної (годинної) виплати, розмір якої встановлюється у відсотках середньоденної (середньогодинної) зарплати залежно від страхового стажу, на кількість днів (годин), що припадають на період хвороби за основним місцем роботи.
Працівник вчасно не повернув понаднормово витрачені у відрядженні кошти: що з ЄСВ?
У Вовчанській ОДПІ ГУ Міндоходів у Харківській області роз’яснили, чи є базою нарахування ЄСВ суми коштів, витрачені працівником на відрядження понад встановлені законодавством норми та не повернуті у встановлені строки. Отже, суми коштів, витрачені працівником на відрядження понад встановлені законодавством норми та не повернуті у встановлені строки, не включаються до бази нарахування ЄСВ. Таку відповідь фахівці пояснюють тим, що витрати на відрядження: добові (у повному обсязі), вартість проїзду, витрати на наймання житлового приміщення, компенсаційні виплати та добові, які виплачуються при переїзді на роботу в іншу місцевість згідно з чинним законодавством, не належать до фонду оплати праці та не є базою для нарахування ЄСВ (п. 6 розд. I Переліку видів виплат, що здійснюються за рахунок коштів роботодавців, на які не нараховується ЄВ на загальнообов'язкове державне соціальне страхування).
Нові стандарти надання соцпослуг за принципом «єдиного» вікна
Мінсоцполітики дозатвердив низку стандартів надання соцпослуг населенню за принципом «єдиного» вікна. Так, затверджено: — Стандарт надання послуги з призначення і виплати щомісячної грошової допомоги особі, яка проживає разом з інвалідом I чи II групи внаслідок психічного розладу, який за висновком лікарської комісії медичного закладу потребує постійного стороннього догляду, на догляд за ним; — Стандарт надання послуги з призначення і виплати державної соціальної допомоги інвалідам з дитинства та дітям-інвалідам; — Стандарт надання послуги з призначення і виплати надбавки на догляд до державної соціальної допомоги. Нагадаємо, що на даний момент діє 12 стандартів надання послуг соціальної підтримки населенню за принципом «єдиного вікна», які затверджені наказом Мінсоцполітки від 23.03.2012 р. № 158. Вказані документи затверджені наказом Мінсоцполітики від 26.01.2015 р. № 54, який набере чинності з дня офіційного опублікування.
Гарантії працівникам, призваним під час мобілізації: узагальнене роз'яснення
Державною службою України у справах ветеранів війни та учасників антитерористичної операції надано Роз’яснення щодо соціальних гарантій військовослужбовцям, які беруть участь в антитерористичній операції, та призваним під час мобілізації. У роз’ясненні міститься узагальнення положень нормативно-правових актів соціальних прав та гарантій громадянам, які призвані під час мобілізації, та беруть участь в антитерористичній операції, зокрема, права на: – отримання грошового забезпечення в повному обсязі, з урахуванням всіх надбавок та премій, на рівні військовослужбовців контрактної служби; – використання всього комплексу гарантій соціального і правового захисту, встановлених законодавством для військовослужбовців; – збереження місця роботи, посади, середнього заробітку на підприємстві, в установі, організації, незалежно від підпорядкування та форм власності, та отримання одночасно грошового забезпечення як військовослужбовці ( стаття 39 Закону України «Про військовий обов'язок і військову службу»; стаття 119 Кодексу законів про працю України); – отримання одноразової грошової допомоги при демобілізації; – збереження права на підприємницьку діяльність для приватних підприємців, при їх призові на військову службу під час мобілізації (при цьому державна реєстрація підприємницької діяльності фізичних осіб - підприємців не припиняється); – збереження виплати пенсій пенсіонерам, у разі призову їх на військову службу під час мобілізації, на особливий період на час такої служби; – збереження розміру пенсій офіцерам запасу, які призвані під час мобілізації та її збільшення при демобілізації з урахуванням нових посад, військових звань та додаткової вислуги років; – виплату одноразової грошової допомоги у разі загибелі (смерті) військовослужбовця або втрати працездатності; – отримання статусу учасника бойових дій; – гарантії соціального захисту членам сімей військовослужбовців, які загинули (померли) внаслідок поранення, контузії або каліцтва (права на отримання пенсії у розмірі 70 процентів грошового забезпечення (заробітної плати) загиблого (померлого) годувальника на одного непрацездатного члена сім’ї).
Актуально з форуму: як бюджетній організації відобразити в бухобліку передплату на періодику?
Бюджетна організація провела переплату на підписку періодичних видань. Згідно з новими правилами, таку передплату необхідно відносити на витрати майбутніх періодів (субрахунок 851). Як правильно відобразити передплату в бухгалтерському обліку? У Типовій кореспонденції субрахунків немає проводок, пов'язаних із здійсненням витрат майбутніх періодів і їх списанням на результати виконання кошторису. Мабуть, Мінфін поки не встиг внести відповідні зміни. Але особливих складнощів з відображенням таких витрат в обліку виникати не повинно. Все робимо за стандартною схемою.
Наприклад: 1. Перераховані грошові кошти в рахунок передплати газети «Бюджетна бухгалтерія» — Дт 364 Кт 323.
2. Віднесено вартість передплати газети «Бюджетна бухгалтерія» на витрати майбутніх періодів — Дт 851 Кт 364.
3. Списані витрати майбутніх періодів на результати виконання кошторису витрат за звітний період —Дт Кт 432 851.
Логічно робити проводку з віднесення витрат майбутніх періодів на результат виконання кошторису у тому місяці, коли здійснена господарська операція з передоплати періодичних видань (наприклад, в кінці лютого). Однак офіційного підтвердження цьому поки що немає. Тому будемо чекати роз'яснень від Мінфіну. Зверніть увагу, що відповідно до п. 5 постанови КМУ від 23.04.2014 р. № 117 «Про здійснення попередньої оплати товарів, робіт і послуг, що закуповуються за бюджетні кошти»,передоплата за періодичні видання допускається на строк не більше одного року
Використовуєте воду як для виробничих так і для санітарно-гігієнічних потреб: сплачуйте плату за спецводокористування за всю використану воду
Фахівці Вовчанської ОДПІ відповіли на питання: що є підтвердженням факту використання води СГ виключно для власних питних і санітарно-гігієнічних потреб?
Так, якщо суб'єкт господарювання, який має дозвіл на спеціальне використання води або договір на поставку води, не є платником рентної плати за спеціальне використання води у разі використання ним води для задоволення виключно власних (співробітників) питних і санітарно-гігієнічних потреб (в туалетних, душових, ванних кімнатах і умивальниках та використання води для утримання приміщень у належному санітарно-гігієнічному стані). У разі використання суб'єктом господарювання води одночасно як для виробничих потреб, так і для задоволення питних і санітарно-гігієнічних потреб, він є платником рентної плати за спеціальне використання води за весь обсяг фактично використаної води. Такий свій висновок фахівці роз’яснюють тим, що Податковим кодексом України не передбачено механізму розподілу обліку обсягів фактично використаної у звітному періоді води на обсяги: використаної окремо для власних санітарно-гігієнічних та використаної для інших потреб юридичних осіб, у тому числі з причини відсутності нормативів споживання води юридичними особами виключно на власні питні і санітарно-гігієнічні потреби. Контролери вважають, що за даними первинного обліку, а також видом господарської діяльності можливо визначити напрямок використання води (для виробничих або санітарно-гігієнічних потреб).
Зміни в оподаткуванні пенсій, заробітної плати, сплати військового збору: роз’яснення ДФС
Законами України від 28.12.2014 № 71-VIII та № 79-VIII внесено ряд змін до норм Податкового кодексу України та Бюджетного кодексу України, які стосуються оподаткування пенсій, заробітної плати, сплати (перерахування) податку на доходи фізичних осіб, військового збору тощо.
Державна фіскальна служба в листі від 21.01.2015 р. № 1665/7/99-99-17-02-01-17 надала відповідні роз’яснення.
1) Щодо оподаткування пенсій Згідно з пп. 164.2.19 п. 164.2 ст. 164 ПКУ до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податку включаються зокрема суми пенсій, якщо їх розмір перевищує три розміри мінімальної заробітної плати (у розрахунку на місяць), встановленої на 1 січня звітного податкового року (1218х3 = 3654 грн.), – у частині такого перевищення. Ставка податку становить 15% бази оподаткування. Якщо база оподаткування (сума пенсії) в календарному місяці перевищує десятикратний розмір мінімальної заробітної плати, до суми такого перевищення застосовується ставка 20%. Відповідно до ст. 8 Закону України від 28 грудня 2014 року № 80-VIII «Про державний бюджет на 2015 рік» розмір мінімальної заробітної плати для працездатних осіб встановлено у розмірі 1218 гривень на місяць. Тобто починаючи з 1 січня 2015 року, податкові агенти при виплаті пенсій у розмірі, що перевищує 3654 грн (розмір мінімальної заробітної плати 1218 грн х 3), зобов'язані утримати податок на доходи фізичних осіб за ставкою 15%. Якщо сума нарахування більше 12180 грн (мінімальна заробітна плата 1218 грн х 10), ставка податку становитиме 15 та 20 %.
2) Щодо оподаткування заробітної плати Відповідно до пп. 14.1.48 п. 14.1 ст. 14 ПКУ заробітна плата – це основна та додаткова заробітна плата, інші заохочувальні та компенсаційні виплати, які виплачуються (надаються) платнику податку у зв'язку з відносинами трудового найму згідно із законом. Ставка податку становить 15% бази оподаткування, якщо база оподаткування для місячного оподатковуваного доходу не перевищує десятикратний розмір мінімальної заробітної плати (12180 гривень у 2015 році), встановленої законом на 1 січня звітного податкового року. Якщо база оподаткування в календарному місяці перевищує десятикратний розмір мінімальної заробітної плати, до суми такого перевищення застосовується ставка 20%.
3) Щодо сплати (перерахування) податку на доходи фізичних осіб Порядок сплати (перерахування) податку до бюджету передбачено ст. 168 ПКУ, відповідно до якої податок, утриманий з доходів платників податків, підлягає зарахуванню до бюджету згідно з нормами БКУ. До доходів загального фонду Державного бюджету України належить зокрема податок на доходи фізичних осіб згідно з ПКУ у розмірі 25% на відповідній території України (крім території міст Києва та Севастополя) та у розмірі 60% – на території міста Києва (п. 29.2 ст. 29 БКУ). До доходів загального фонду бюджетів міст обласного значення, міст Києва та Севастополя, районних бюджетів, бюджетів об'єднаних територіальних громад – належать зокрема 60 % податку на доходи фізичних осіб. Відповідно до п. 66.1 ст. 66 БКУ до доходів загального фонду обласних бюджетів належить 15 % податку на доходи фізичних осіб. Отже, з 1 січня 2015 року зарахування податку на доходи фізичних осіб на територіях України (в областях) до місцевих бюджетів проводиться у розмірі 75%, по м. Києву - 40%, до державного бюджету відповідно 25 та 60%.
4) Щодо оподаткування військовим збором Відповідно до п. 16.1 підрозділу 10 розділу XX Перехідних положень Податкового кодексу України оподаткування військовим збором подовжено до набрання чинності рішенням Верховної Ради України про завершення реформи Збройних Сил України. Платниками збору є: фізична особа – резидент (нерезидент), яка отримує доходи з джерела їх походження в Україні; податковий агент. Об'єктом оподаткування військовим збором є загальний місячний (річний) оподатковуваний дохід. Ставка збору становить 1,5% від об'єкта оподаткування. Податковий агент, який нараховує (виплачує, надає) оподатковуваний дохід на користь платника, зобов'язаний утримувати збір із суми такого доходу за його рахунок, використовуючи ставку збору 1,5% (пп. 168.1.1 п. 168.1 ст. 168 Кодексу).
В Україні спрощено процедуру погодження проекту землеустрою
Президент України Петро Порошенко підписав Закон № 180-VIII «Про внесення змін до статті 1861 Земельного кодексу України щодо спрощення процедури погодження проекту землеустрою».
Закон спрощує процедуру реалізації прав громадян на безоплатну передачу їм земельних ділянок із земель державної або комунальної власності. Крім того, закон унеможливлює затягування процесу погодження проектів землеустрою.
На сьогоднішній день існує проблема, коли працівники відповідних органів влади затягують погодження проектів землеустрою, вимагають усунення то одних недоліків, то інших, не надаючи повного переліку, який необхідно виправити. Усунення таких недоліків триває роками, громадяни витрачають великі кошти на переоформлення документів та не можуть реалізувати свої права, гарантовані Конституцією. Закон встановлює чіткі вимоги до відповідних органів влади надавати вичерпний перелік зауважень з метою їх подальшого усунення особами, що подали документи, для погодження проектів землеустрою.
Глава ГФС рассказал, что удалось изменить в налоговой сфере за год и каких перемен ждать в будущем
По мнению Игоря Билоуса, в Украине нужно стимулировать производство и потребление, а также вывести из тени зарплаты
Сокращение количества налогов с 22 до 11 является только первым шагом изменений в налоговой сфере, которые планируется внедрить в Украине. "Результат мы сможем увидеть по итогам первого полугодия. Если говорить по правде, то это первая системная работа над Налоговым кодексом", – заявил в интервью Сегодня.ua председатель Государственной фискальной службы Игорь Билоус.
Председатель Госфискальной службы Игорь Билоус: Делая шаг, мы обрезаем очень многое в системе, это многим не нравится
В ГФС также намерены ввести еще ряд новшеств. "Если говорить о реальных реформах, это электронное администрирование НДС. Это крайне важный налог для бюджета и он формирует его на 40%. Если ввести электронное администрирование, будет сформирована дисциплина поступлений, а схемы по уходу от выплаты налога перестанут процветать", – заявил Билоус.
Главная цель – ликвидация масштабных махинаций вокруг этого налога. "Понятно, что те, кто участвует в этих манипуляциях, будут против — они лишаются огромных сумм. Очевидно, что они и их "рупоры" проявят максимум изобретательности, критикуя изменения", – сказал Игорь Билоус.
В целом в Украине должно быть несколько основных налогов, направленных на поддержку производства и стимулирование потребления. "Очевидно, нам надо платить НДС, различные акцизы, ренту за не возобновляемые природные ресурсы и НДФЛ. Налог на прибыль не должен быть основным и большим", – уверен председатель ГФС.
Еще один важный аспект реформы состоит в выведении зарплат из теневого рынка. По данным ГФС, теневой рынок оплаты труда в среднем в месяц составляет порядка 20 млрд. грн. "Чтобы "отбелить" рынок труда, нам надо, чтобы НДФЛ (налог на доходы физлиц) и ЕСВ (единый социальный взнос) вместе не были более 30-33%", – считает Игорь Билоус. Однако ставить вопрос о снижении налогов, по словам председателя ГФС, можно будет тогда, когда экономика начнет подниматься. "Учитывая ситуацию с бюджетом, в ближайшее время на уменьшение доходов вряд ли можно будет пойти. Но, несомненно, снижение нагрузки на оплату труда — шаг неизбежный, и он не за горами", – отметил Билоус.
Напомним, 28 декабря были приняты изменения в законодательство, согласно которым количество налогов и сборов было сокращено с 22 до 11, однако общая нагрузка на бизнес не уменьшилась.
Подача податкової декларації при виїзді за кордон
Вовчанська ОДПІ ГУ Міндоходів у Харківській області звертає увагу: бажаючих виїхати за територію України на те, що громадяни – резиденти, які виїжджають за кордон на постійне місце проживання, зобов’язані подати до органу ДФС за місцем свого проживання декларацію не пізніше 60 календарних днів, що передують виїзду.
Орган ДФС протягом 30 календарних днів після надходження такої декларації зобов’язаний перевірити визначене податкове зобов’язання, сплату належної суми податку і видати довідку про таку сплату та про відсутність податкових зобов’язань з цього податку. Така довідка надається резидентом до органів митного контролю під час перетину митного кордону і є підставою для проведення митних процедур.
Продав авто – сплати військовий збір
Об’єктом оподаткування резидента, відповідно до п. 163.1 ПКУ, є: загальний місячний (річний) оподатковуваний дохід; доходи із джерела їх походження в Україні, які остаточно оподатковуються під час їх нарахування, виплати, надання.
Серед доходів із джерелом їх походження з України є також доходи від продажу рухомого та нерухомого майна (пп. «в» пп. 14.1.54 ПКУ). Тобто доходи, отримані від продажу рухомого майна, є об’єктом оподаткування військовим збором.
Однак для доходів від продажу авто існують спецправила оподаткування, зважаючи на які, починаючи із 01.01.2015 р. у разі продажу двох і більше автомобілів, оподаткуванню підлягає лише частина доходу, отриманого платником податку від продажу протягом звітного податкового року другого та наступних авто. Такі доходи обкладаються ПДФО за ставкою 5% та військовим збором — за ставкою 1,5%.
|