Среда, 22.01.2025, 10:10

vburluk.pp.net - Официальный сайт пгт Великий Бурлук

Начало Регистрация Вход
Приветствую Вас, Неизвесный нам гость · RSS
Меню сайта
Категории каталога
Податкові новини [1962]
Наш опрос
Как вы любите справлять праздники, дни рождения, юбилеи?
Всего ответов: 46
 Каталог статей
Начало » Статьи » Вовчанська МДПІ » Податкові новини

Вовчанська ОДПІ інформує

Питання декларування за «круглим столом»

Вже майже два місяці бізнес працює в середовищі податкових змін та нововведень. Саме в процесі діалогу і народжуються найкращі ідеї, які спрямовані зробити життя суспільства кращим, а ведення бізнесу - простішим.

На думку начальника Вовчанської ОДПІ ГУ Міндоходів у Харківській області Володимира Борисенко, проведення зустрічей з бізнесом, семінарів для платників податків є важливим, оскільки вчасно донесена до них об’єктивна інформація з питань застосування податкового та митного законодавства - запорука вдалого ведення бізнесу із належною сплатою податків.

Саме під час нещодавнього діалогу за «круглим столом» Володимира Володимировича  з представниками бізнесу мова йшла про ключові зміни та нововведення до Податкового кодексу України і як вони вплинули на наповнення казни регіону.

Під час зустрічі за «круглим столом» Володимир Борисенко окремо зупинився на питанні декларування доходів громадян, отриманих протягом 2014 року. Дана кампанія триватиме до 1 травня поточного року, а до 1 серпня, цього ж року громадяни повинні будуть сплатити податкові зобов’язання, визначені по результатам поданих декларацій про майновий стан і доходи. Крім того, він роз’яснив які доходи підлягають декларуванню та якими способами можна подати декларацію.

 

Щодо оформлення безоплатних ключів для платників податків

До Вовчанської ОДПІ з метою проведення зустрічі з платниками податків щодо отримання платниками безкоштовних ключів було запрошено головного державного інспектора відділу реєстрації користувачів ДФС України у Харківській області управління (центру) сертифікації ключів ІДД ДФС Резнікову Наталію Юріївну, що дало змогу платникам отримати роз’яснення з приводу отримання безкоштовних електронних ключів.

Проведенню семінару передували роз’яснення та оголошення в пресі районного рівня та на web-сторінці міста Вовчанська та пгт. В.Бурлук, що надало змогу довести інформацію щодо проведення семінару широкому колу платників.

Зустріч проводилася відділом реєстрації платників та електронних сервісів у приміщенні Центру обслуговування платників Вовчанської ОДПІ, в якому прийняло участь 19 платників податків – фізичних осіб - підприємців. Платникам була надана методична допомога з підготовки та заповнення необхідних документів у тому числі реєстраційної картки.

 

До уваги платників!

В зв’язку з внесеними змінами до Податкового кодексу України починаючи з першого звітного періоду 2015 року (січень, І квартал) формування податкового кредиту у платників ПДВ відбувається на підставі електронних податкових накладних та обмежених випадках готівкових розрахунків/ документів (п.198.6 ст. 198 Кодексу) і податкових накладних, які складені постачальником товарів/послуг у січні 2015 року.

Податкові накладні, складені з 1 січня 2015 року та своєчасно зареєстровані в ЄРПН, включаються до складу податкового кредиту того звітного періоду, на який припадає дата їх складання (п.198.3 ст.198 Кодексу).

Податкові накладні, складені з 1 січня 2015 року, зареєстровані в ЄРПН з порушенням терміну їх реєстрації, відносяться до податкового кредиту за звітний податковий період, в якому податкову накладну зареєстровано в ЄРПН, але не більше ніж 180 календарних днів з дати їх складання.

З урахуванням змін, внесених до пункту 198.6 статті 198 розділу V Кодексу, з 1 січня 2015 року втратила чинність норма щодо збереження права на включення до податкового кредиту суми ПДВ на підставі отриманих податкових накладних протягом 365 календарних днів з дати складання податкової накладної.

Платники, які не включили податкові накладні, складені до 1 січня 2015 року, до складу податкового кредиту відповідних періодів, можуть реалізувати своє право на формування податкового кредиту виключно шляхом подання уточнюючих розрахунків за відповідні звітні періоди, з урахуванням вимог пункту 198.2 статті 198 розділу V Кодексу.

Таким чином, до складу податкового кредиту декларації з ПДВ за січень п. р. платник не має права включити суми ПДВ по податкових накладних минулих періодів.

Приклади виправлення показників січня 2015 року:

Якщо платником податку податковий кредит січня 2015 року сформовано за рахунок податкових накладних минулих звітних періодів (наприклад: вересня 2014 року у сумі ПДВ 20 000 грн.) приведення у відповідність показників січня п.р. із позитивним значенням декларування ПДВ  відбувається двома способами:

- самостійно платником;

- за результатами перевірки контролюючого органу.

У разі самостійного виправлення показників шляхом  подання уточнюючого розрахунку за січень п.р. (ст. 50 Кодексу):

платник сплачує ПДВ всього 20 600 грн., з якої

- сума недоплати - 20 000 грн.

- штраф у розмірі 3 відсотки -  20 000 *3% = 600 грн.

У разі перевірки контролюючого органу:

платник сплачує ПДВ всього 25 000 грн., з якої

- донараховану суму ПДВ -  20 000 грн.

- штраф у розмірі 25 відсотків - 20 000 грн. *25% =   5000 грн.

Таким чином, оптимальний варіант збереження обігових коштів платника – самостійне виправлення помилки.

 

Скористайтесь правом на податкову знижку за іпотекою

Платник податку - резидент має право включити до податкової знижки частину суми процентів за користування іпотечним житловим кредитом за умови наявності документального підтвердження витрат, що включаються до податкової знижки:

кредитного договору та нотаріально завіреного договору іпотеки;

відповідних платіжних документів, в яких чітко визначено суму сплачених відсотків за користування іпотечним кредитом та прізвище, ім’я, по-батькові платника податку як платника цих процентів (рахунок з відбитком каси про перерахування коштів, платіжне доручення банку з відміткою про перерахування коштів);

паспорта платника податку з позначкою про реєстрацію за місцезнаходженням житлового будинку (квартири, кімнати), щодо якого оформлено іпотечний житловий кредит.

Оригінали таких документів не надсилаються контролюючому органу, але підлягають зберіганню платником податку протягом строку, достатнього для проведення контролюючим органом податкової перевірки стосовно нарахування такої податкової знижки.

Платники податку зобов’язані на вимогу контролюючого органу та в межах його повноважень, визначених законодавством, пред’являти документи і відомості, пов’язані з виникненням доходу або права на отримання податкової знижки, обпилення і сплатою податку, та підтверджувати необхідними документами достовірності відомостей, зазначених у податковій декларації з цього податку.

Для прискорення проведення контролюючим органом розрахунку сум, що підлягають поверненню з бюджету, і забезпечення правильності визначення зазначених сум доцільно надавати до податкової інспекції копії зазначених документів.

 

Платникам єдиного податку про застосування касового апарату

Вовчанська ОДПІ ГУ Міндоходів у Харківській області нагадує про норми щодо застосування РРО платниками єдиного податку, які передбачені Законом України від 28.12.14 №71-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо податкової реформи».

Не застосовуватимуть реєстратори розрахункових операцій лише платники єдиного податку другої і третьої  груп (підприємці), які здійснюють діяльність на ринках, продають товари дрібнороздрібної торговельної мережі через засоби пересувної мережі, а також всі платники єдиного податку першої групи.

Всі інші «єдинники» мають застосовувати РРО. При цьому, вимоги стосовно застосування касових апаратів набирають чинності: для платників єдиного податку третьої групи – з 01.07.2015, а для платників єдиного податку другої групи – з 01.01.2016.

Зазначимо, що для платників єдиного податку, які використовують у своїй діяльності РРО, передбачений мораторій на перевірки. Зокрема, якщо платники єдиного податку другої і третьої груп , які з 1 січня 2015 року до 30 червня 2015 року включно почали застосовувати у власній господарській діяльності зареєстровані, опломбовані в установленому порядку та переведені у фіскальний режим роботи РРО, з дати початку застосування РРО до 01.01.2017  звільняються від проведення перевірок з питань дотримання порядку застосування РРО відповідно до норм Податкового Кодексу України.

Поетапне запровадження електронного адміністрування ПДВ: це як?

Приведено у відповідність до Закону № 71-VIII Порядок електронного адміністрування податку на додану вартість.
Зокрема, встановлено, що система електронного адміністрування податку запроваджується поетапно: 
- на перехідний період (до 1 липня 2015 р. або іншої дати, визначеної окремим рішенням ВР України про скорочення такого періоду) - у тестовому режимі;
- із зазначеної дати - на постійній основі.
Протягом перехідного періоду реєстрація податкових накладних та/або розрахунків коригування здійснюється без обмеження сумою податку, обчисленою за встановленою формулою.
Сума податку, на яку платник податку має право зареєструвати податкові накладні та/або розрахунки коригування, за рішенням платника податку може бути збільшена на суму непогашених залишків сум податку, заявлених ним до бюджетного відшкодування за звітні (податкові) періоди до 1 лютого 2015 р., задекларованих до бюджетного відшкодування за такі періоди в рахунок зменшення податкових зобов’язань з податку наступних звітних (податкових) періодів, від’ємного значення суми, та залишку від’ємного значення попередніх звітних (податкових) періодів після бюджетного відшкодування, задекларованих платником податку за звітні (податкові) періоди до 1 лютого 2015 року.
Таке рішення платник податку відображає у заяві, що подається у складі податкової декларації за звітний (податковий) період після 1 лютого 2015 р., в якому воно прийняте. 
ДФС після проведення камеральної перевірки зазначеної податкової декларації автоматично збільшує суму податку, на яку платник податку має право зареєструвати податкові накладні та/або розрахунки коригування, на відповідну суму та на запит платника податку інформує його про суму збільшення шляхом надсилання електронного повідомлення.
Сума такого збільшення відображається платником податку у складі податкового кредиту податкової декларації за звітний (податковий) період, в якому воно здійснене.
Після закінчення перехідного періоду:
1) ДФС автоматично збільшує розмір суми податку, на яку платник податку має право зареєструвати податкові накладні та/або розрахунки коригування на суму середньомісячного розміру сум податку, задекларованих платником до сплати до бюджету та погашених за останні 12 звітних (податкових) місяців/чотири квартали, та на запит платника податку інформує його про суму збільшення шляхом надсилання електронного повідомлення.
2) сума податку, на яку платник має право зареєструвати податкові накладні та/або розрахунки коригування, автоматично збільшується на суми помилково та/або надміру сплачених грошових зобов’язань з податку.
На суму такого збільшення:
- зменшується сума, задекларована до сплати до бюджету в звітному (податковому) періоді, або збільшується сума від’ємного значення, задекларована в звітному (податковому) періоді;
- помилково та/або надміру сплачені грошові зобов’язання з податку вважаються погашеними.

Постанова КМУ від 04.03.15 р. № 82 набуде чинності з дня офіційного опублікування.

 

Корективи в роботі банківської системи в особливий період

Внесено зміни до Положення про організацію готівкового обігу і ведення емісійно-касових операцій у банківській системі в особливий період (далі – Положення). 
Це Положення визначає основні вимоги до організації роботи з готівкою Операційного департаменту, територіальних управлінь НБУ та банків, залучених до роботи в особливий період за відповідним рішенням НБУ.
Зокрема, в умовах особливого періоду директор Операційного департаменту, керівники територіальних управлінь, уповноважених банків вживають заходів і безпосередньо відповідають за організацію роботи та створення належних умов для повної схоронності всіх цінностей у грошових сховищах та оборотній касі, касах банків і банкоматах.
В умовах особливого періоду підприємства, організації узгоджують з обслуговуючим банком розрахунок ліміту залишку готівки в касі. Ініціатором процедури узгодження є обслуговуючий банк. Для підприємств, організацій, які не узгодили з банком такий розрахунок, зазначений ліміт має вважатися нульовим, а не здана підприємством, організацією на кінець робочого дня готівка - понадлімітною.
Готівкові кошти, що надходять до кас підприємств, організацій мають здаватися ними в повному обсязі (крім випадків, передбачених у п. 5 та 8 розділу V) до уповноваженого банку в порядку і строки, що узгоджені з банком, і зараховуватися на їх поточні рахунки не пізніше наступного робочого дня.
В особливий період підприємства, організації переглядають порядок і строки здавання виручки з метою максимального залучення готівки до кас уповноважених банків.

Постанова НБУ від 03.03.15 р. № 157 набула чинності з 06.03.15 р.

 

Порядок отримання інформації про нерухомість в електронній формі

Інформація з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно (далі — Реєстр прав) в електронній формі надається через його офіційний веб-сайт як інформаційна довідка за заявою юросіб та фізосіб, заповненою українською мовою за допомогою спеціальної форми на сайті.

Отримати інформацію можуть лише користувачі, які:

  • зареєструвалися на офіційному веб-сайті Укрдержреєстру;
  • надали відомості про власне ПІБ, реєстраційний номер облікової картки платника податків (за наявності), серію та номер паспорта громадянина України чи реквізити іншого документа, що посвідчує особу, найменування та податковий номер юрособи (якщо інформація запитується в інтересах юрособи її керівником чи представником);
  • внесли плату за інформацію з використанням платіжних систем через Інтернет.

Під час надання інформації з Реєстру прав, окрім відомостей, що містяться в ньому, використовуються також дані Реєстру прав власності на нерухоме майно, Єдиного реєстру заборон відчуження об’єктів нерухомого майна та Державного реєстру іпотек, які функціонували до 01.01.2013. Зокрема, шляхом пошуку, перегляду та, за необхідності, друку інформації про зареєстровані речові права та їх обтяження на об’єкт нерухомості, яка є актуальною на дату та час її формування.

Пошук здійснюється за реєстраційним номером, адресою об’єкта нерухомості, місцезнаходженням/кадастровим номером земельної ділянки.

 

Уряд поліпшив пенсійні умови для мобілізованих

Верховна Рада прийняла Закон «Про внесення зміни до статті 8 Закону України "Про соціальний і правовий захист військовослужбовців та членів їх сімей" (щодо зарахування мобілізованим військової служби для призначення пенсії на пільгових умовах)» (законопроект № 2149).
Основною метою документу є вирішення питання зарахування до стажу роботи, що дає право на призначення пенсії за віком на пільгових умовах, часу військової служби в особливий період, що оголошується відповідно до Закону „Про оборону України".
У зв’язку з цим виникла необхідність внесення змін до Закону „Про соціальний і правовий захист військовослужбовців та членів їх сімей" шляхом поширення права на призначення пенсії за віком на пільгових умовах особам, які проходять військову службу за призовом під час мобілізації, на особливий період.

За матеріалами офіційного веб-порталу ВР України.

 

Розширено перелік товарів, які можуть закуповуватись за рамковими угодами

Наказом Мінрегірнрозвитку від 23.02.2015 р. № 158 внесено зміни до Переліку товарів і послуг, які можуть закуповуватися за рамковими угодами, а саме:за рамковими угодами можна буде закуповувати:

  • продукти хімічні різноманітні;
  • продукти харчові готові гомогенізовані для дитячого та дієтичного харчування;
  • паливо рідинне та газ; оливи мастильні;
  • газ нафтовий та інші газоподібні вуглеводні, крім природного газу;
  • гравій та пісок;
  • бітум і асфальт природні; асфальтити та асфальтові породи;
  • вироби мінеральні неметалеві, інші.

 

Новий порядок нарахування ЄСВ

Верховна Рада України ухвалила Закон «Про внесення змін до розділу VIІІ «Прикінцеві та перехідні положення» Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» (щодо зменшення навантаження на фонд оплати праці».

Законодавчим актом з метою стимулювання легалізації доходів платниками єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування зменшено навантаження на фонд оплати праці шляхом запровадження коефіцієнту 0,4 до розміру єдиного внеску у 2015 році та коефіцієнту 0,6 до розміру єдиного внеску у 2016 році за умови, що:

  • база нарахування єдиного внеску в розрахунку на одну застраховану особу у звітному місяці збільшилась на 20% і більше у порівнянні з середньомісячною базою нарахування єдиного внеску платника за 2014 рік у розрахунку на одну застраховану особу;
  • після застосування коефіцієнта середній платіж на одну застраховану особу в звітному місяці складе не менш ніж середньомісячний платіж на одну застраховану особу платника за 2014 рік;
  • кількість застрахованих осіб у звітному місяці не перевищує 200% середньомісячної кількості застрахованих осіб платника за 2014 рік. Дана умова не застосовується до фізичних осіб, які забезпечують себе роботою самостійно, та фізичних осіб, які використовують працю інших осіб на умовах трудового договору (контракту).

 

З 5 березня набувають чинності закони про посилення відповідальності військовослужбовців та мобілізованих

Опубліковані в «Голосі України» від 04.03.15 р. № 39 та набули чинності з 5 березня 2015 року три закони, які посилюють відповідальність військовослужбовців та мобілізованих.

Закон України від 12.02.15 р. № 194-VIII «Про внесення змін до Кримінального кодексу України щодо посилення відповідальності за окремі військові злочини» встановлює більш сувору кримінальну відповідальності військовослужбовців за вчинення окремих військових злочинів в умовах особливого періоду. Відповідно до Закону, посилюється кримінальна відповідальність за військові правопорушення, в першу чергу за ті, які стосуються непокори (умисного невиконання наказу), опору начальникові, погроз або насильства щодо начальника, самовільного залишення військової частини або місця служби, дезертирства, ухиляння від військової служби, майнових стосунків, порушення статутних правил служби, злочинної бездіяльності військової влади та незаконного використання символіки Червоного Хреста, Червоного Півмісяця, Червоного Кристала та зловживання нею.

Законом України від 12.02.15 р. № 186-VIII «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України» внесено зміни до низки законів щодо цивільного захисту. Зокрема, Кримінальний кодекс доповнено статтею 336, яка встановлює кримінальну відповідальність за «ухиляння від проходження цивільного захисту в особливий період чи у разі проведення цільової мобілізації».

Закон України від 05.02.15 р. № 158-VIII «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо посилення відповідальності військовослужбовців, надання командирам додаткових прав та покладання обов’язків в особливий період» уточнює рамки відповідальності, які стосуються військових адміністративних порушень і не тягнуть за собою кримінальної відповідальності; вводить поняття «арешт з утриманням на гауптвахті» та визначає межі його застосування. Також ці зміни уточнюють адміністративну відповідальність військовослужбовців за правопорушення, які стосуються правил та статутів несення служби, матеріальної відповідальності тощо.

До яких періодів застосовується процедура податкового компромісу

Відповідно до п. 11 підр. 9 прим. 2 розд. ХХ Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755 – VI зі змінами та доповненнями (далі – ПКУ) податковий компроміс з урахуванням строків давності відповідно до ст. 102 ПКУ застосовується до правовідносин, що виникли до 1 квітня 2014 року, та поширюється виключно на податкові зобов’язання з податку на прибуток підприємств та/або податку на додану вартість незалежно від того, проводилися перевірки контролюючих органів чи ні за такі періоди.

Підпунктом 2.1 п. 2 Методичних рекомендацій щодо особливостей уточнення податкових зобов’язань з податку на прибуток підприємств та податку на додану вартість у разі застосування податкового компромісу, затверджених наказом ДФС України від 17.01.2015 № 13 визначено, що податковий компроміс – це режим звільнення від юридичної відповідальності платників податків та/або їх посадових (службових) осіб за заниження податкових зобов’язань з податку на прибуток підприємств та/або податку на додану вартість за будь-які податкові періоди до 1 квітня 2014 року з урахуванням строків давності, встановлених ст. 102 ПКУ.

Під строками давності згідно із ст. 102 ПКУ розуміється визначення грошових зобов’язань протягом 1095 днів з дня, що настає за останнім днем граничного строку подання податкової декларації, а якщо така декларація була подана пізніше, – за днем її фактичного подання.

 

Вітчизняні книговидавці отримали можливість застосовувати ПДВ-пільгу на всіх етапах виробництва

З 4 березня набув чинності Закон, яким викладено у новій редакції пп. 197.1.25 ПК щодо звільнення від оподаткування ПДВ продукції видавничої діяльності.

Тож від ПДВ звільняються операції з:

  • постачання (передплати) та доставки періодичних видань друкованих засобів масової інформації (крім видань еротичного характеру) вітчизняного виробництва,
  • підготовлення (літературне, наукове і технічне, коригування, дизайн та верстка), виготовлення (друк на папері чи запис на електронному носієві), розповсюдження книжок, у тому числі електронного контенту(крім видань еротичного характеру) вітчизняного виробництва;
  • підготовлення (літературне, наукове і технічне, коригування, дизайн та верстка), виготовлення (друк на папері чи запис на електронному носієві), розповсюдження учнівських зошитів, підручників та навчальних посібників, словників українсько-іноземної або іноземно-української мови вітчизняного виробництва на митній території України.

Закон від 13.02.15 р. № 206-VIII набув чинності з 04.03.15 р. («Голос України» вiд 04.03.15 р. № 39).

Нагадаємо: у попередній редакції пп. 197.1.25 ПК передбачалося звільнення від ПДВ операцій з постачання (передплати) періодичних видань друкованих засобів масової інформації та книжок (крім видань еротичного характеру), учнівських зошитів, підручників та навчальних посібників, словників українсько-іноземної або іноземно-української мови вітчизняного виробництва, доставки таких періодичних видань друкованих засобів масової інформації на митній території України.

 

Банкам дозволили зараховувати 100 % залишку готівки в касах для покриття обов’язкових резервів

Внесені зміни до постанови НБУ "Про зміну порядку формування та зберігання обов`язкових резервів".
Зокрема, НБУ дозволив банкам зараховувати для покриття обов`язкових резервів, що формуються та зберігаються на кореспондентському рахунку в НБУ, залишки готівки в касі банку в національній валюті, що обліковуються на балансових рахунках банку 1001 "Банкноти та монети в касі банку", 1002 "Банкноти та монети в касі відділень банку", 1003 "Банкноти та монети в обмінних пунктах" та 1004 "Банкноти та монети в банкоматах", у розмірі 100 % (до цього - у розмірі 50 %).
Крім цього, встановлено, що розрахунок зобов`язань банку за балансовим рахунком 2601 здійснюється у розрізі аналітичних рахунків окремо за коштами на вимогу та строковими коштами.

Постанова НБУ від 02.03.15 р. № 155 набуває чинності з 10.03.15 р.

 

Діяльність не велась: коли можна не подавати податкову декларацію з ПДВ?

Якщо платником податку господарська діяльність протягом звітного (податкового) періоду не проводилась, але такий платник податку має суми від’ємного значення попередніх періодів, що підлягають відображенню в податковій декларації звітного (податкового) періоду, то податкова декларація з ПДВ за такий звітний (податковий) період подається.
У разі, якщо платником податку господарська діяльність протягом звітного (податкового) періоду не проводилась та відсутні показники, які підлягають декларуванню (в тому числі суми від’ємного значення попередніх періодів), то податкова декларація з ПДВ за такий звітний (податковий) період не подається.

За матеріалами ІДД ЗІР (розділ 101.22).

 

Спрощено процедуру працевлаштування за сумісництвом працівників держпідприємств, що переміщуються з районів проведення АТО

Кабинет Министров Украины принял постановление, которым существенно упрощается процедура трудоустройства по совместительству работников государственных предприятий, учреждений и организаций, которые перемещаются из районов проведения антитеррористической операции.

В частности, предусмотрено, что для таких работников не будут применяться ограничения по продолжительности рабочего времени, порядка предоставления отпуска на работе по совместительству (на сегодня продолжительность рабочего времени по совместительству не может превышать половины месячной нормы в течение месяца, а отпуск предоставляется одновременно с отпуском по основному месту работы).

Также не будет применяться ограничение по заключению трудовых договоров о работе по совместительству для руководителей государственных предприятий, учреждений и организаций, их заместителей, руководителей структурных подразделений (цехов, отделов, лабораторий и т.п.) и их заместителей.

 

Президент затвердив Закон про відкритість використання публічних коштів

Президент Петро Порошенко підписав Закон «Про відкритість використання публічних коштів», ухвалений Верховною Радою 11 лютого.

Згідно з документом № 183-VIII, до публічних коштів належать: кошти державного та місцевих бюджетів, кредитні ресурси, надані під державні та місцеві гарантії, кошти Національного банку та інших державних банків, державних цільових фондів, Пенсійного фонду та фондів загальнообов’язкового державного соціального страхування, а також кошти суб’єктів господарювання державної і комунальної власності, отримані ними від їхньої господарської діяльності.

Закон визначає умови та порядок забезпечення доступу до інформації про використання вказаних коштів. Зазначена інформація оприлюднюється на єдиному веб-порталі використання публічних коштів. Доступ до ресурсу є вільним та безоплатним.

Закон набирає чинності через шість місяців з дня його опублікування.

 

Купівля інвалюти імпортерами – тільки з довідкою про сплату податків

З метою вжиття заходів щодо удосконалення контролю за відтоком коштів, зменшення тиску на валютний ринок України та посилення фінансової дисципліни клієнтів банків внесено зміни до постанови НБУ від 23.02.15 р. № 124. Зокрема встановлено, що пакет документів, що подається для підтвердження можливості як купівлі, так і перерахування інвалюти за імпортним контрактом клієнта, загальна вартість якого перевищує 50 тис. дол. США (в еквіваленті), має також містити довідку ДФС про відсутність у резидента заборгованості з податків, зборів, платежів та в передбачених постановою НБУ від 30.12.03 р. № 597 випадках – відповідний акт цінової експертизи (погодження). 
Не потребує включення до реєстру для подання до НБУ інформація про переказ коштів, що здійснюється виключно за рахунок іноземної валюти, купленої з дотриманням вищезазначених вимог.
Крім того встановлено, що вимога не поширюється на імпортні операції резидентів з купівлі життєво необхідних товарів, визначених ст. 5 Закону “Про заходи щодо стабілізації платіжного балансу України відповідно до статті XII Генеральної угоди з тарифів і торгівлі 1994 року"
Постанова НБУ від 03.03.15 р. № 161 набула чинності з 04.03.15 р. та діятиме до 03.04.15р.

 

НБУ продовжив дію низки заходів щодо діяльності банків та фінустанов

З 4 березня 2015 року набула чинності постанова НБУ „Про врегулювання ситуації на грошово-кредитному та валютному ринках України".
Зокрема, запроваджено такі заходи щодо діяльності банків та фінансових установ:
1) операції з продажу готівкової інвалюти або банківських металів одній особі в один операційний (робочий) день здійснюються у сумі, що не перевищує в еквіваленті 3000 гривень у межах однієї банківської установи.
2) за дорученням фізичних осіб за межі України здійснювати перекази інвалюти за поточними валютними неторговельними операціями:
- без підтвердних документів з поточного рахунку в інвалюті або без його відкриття – на суму, що в еквіваленті не перевищує 15 000 гривень в один операційний (робочий) день. Фізичні особи - нерезиденти здійснюють такі перекази на підставі документів, що підтверджують джерела походження коштів;
- з поточного рахунку в інвалюті – на суму, що в еквіваленті перевищує 15 000 гривень, але не більше ніж 150 000 гривень на місяць. Фізичні особи - резиденти здійснюють такі перекази виключно на підставі підтвердних документів.
3) банки зобов’язані обмежити видачу готівкових коштів у національній валюті через каси та банкомати в межах до 150000 гривень на добу на одного клієнта.
Крім цього, установлено, що розрахунки за операціями з експорту та імпорту товарів, передбачені в ст. 1 та 2 Закону “Про порядок здійснення розрахунків в іноземній валюті", здійснюються у строк, що не перевищує 90 календарних днів.
Установлено вимогу щодо обов’язкового продажу на міжбанківському валютному ринку України, у тому числі безпосередньо НБУ, надходжень в інвалюті у розмірі 75 % із-за кордону на користь юросіб, які не є уповноваженими банками, ФОП, іноземних представництв (крім офіційних представництв), на рахунки, відкриті в уповноважених банках для ведення спільної діяльності без створення юрособи, а також надходжень в інвалюті на рахунки резидентів, відкриті за межами України на підставі індивідуальних ліцензій НБУ.
Решта надходжень в інвалюті залишається в розпорядженні резидентів та нерезидентів і використовується ними відповідно до правил валютного регулювання.

Постанова НБУ від 03.03.15 р. № 160 набула чинності з 04.03.15 р. та діє до 03.06.15 р.

 

Податкова знижка

Вовчанська ОДПІ ГУ Міндоходів у Харківській області нагадує, що відповідно до Податкового кодексу України громадяни, які в 2014 році отримували дохід у вигляді заробітної плати та сплачували за навчання закладам освіти, сплачували проценти за іпотечним житловим кредитом, страхували себе або членів своєї сім’ї, оплачували допоміжні репродуктивні технології, всиновлювали дітей, понесли витрати у зв’язку із переобладнанням транспортного засобу, мають право на отримання податкової знижки.
Відповідно до ст. 166 Податкового кодексу, платники податків можуть скористатися правом на податкову знижку за наслідками звітного 2014 року до кінця поточного 2015 року, подавши до податкової інспекції за місцем своєї адреси (реєстрації) декларацію й копію підтвердних документів.
Звертаємо увагу, що право на податкову знижку має лише той, хто отримував заробітну плату. У разі якщо платник податку не скористався правом на нарахування податкової знижки за наслідками звітного податкового року, таке право на наступні податкові роки не переноситься.

Нагадуємо, перелік документів, які необхідно мати під час заповнення декларації для отримання податкової знижки на навчання:

  • паспорт (оригінал, копія);
  • ідентифікаційний номер (оригінал, копія);
  • довідку з роботи про отриманий у минулому році дохід і сплачені податки (немає вимоги щодо форми довідки, головне, щоб було вказано загальний нарахований дохід за 2014 рік, єдиний соціальний внесок, податкову соціальну пільгу в разі застосування, податок на доходи фізичних осіб);
  • довідку про вартість навчання у звітному році (якщо не вказано в договорі);
  • копію свідоцтва про народження дитини (для батьків студента), копію свідоцтва про одруження (для чоловіка чи дружини студента);
  • оригінал і копію договору з навчальним закладом; довідку з навчального закладу про кількість навчальних місяців у звітному році (якщо неповний навчальний рік);
  • довідку про термін навчання в навчальному закладі (якщо не вказано в договорі); оригінали й копії платіжних документів, що підтверджують сплату за навчання (сплачені у 2014 році).
Категория: Податкові новини | Добавил: Volchanckaya_MGNI (11.03.2015)
Просмотров: 368 | Рейтинг: 0.0 |

Всего комментариев: 0
Добавлять комментарии могут только зарегистрированные пользователи.
[ Регистрация | Вход ]
Конструктор сайтов - uCoz
Форма входа
Поиск по каталогу
Друзья сайта
Статистика