Среда, 22.01.2025, 09:03

vburluk.pp.net - Официальный сайт пгт Великий Бурлук

Начало Регистрация Вход
Приветствую Вас, Неизвесный нам гость · RSS
Меню сайта
Категории каталога
Податкові новини [1962]
Наш опрос
Читаете ли вы газеты?
Всего ответов: 42
 Каталог статей
Начало » Статьи » Вовчанська МДПІ » Податкові новини

Вовчанська ОДПІ інформує

Більше  600 мешканців Харківщини вже задекларували свої доходи для отримання податкової знижки

Їм буде повернуто з бюджету майже мільйон гривень.

В ГУ ДФС у Харківській області відзначають активність місцевих жителів щодо подання декларацій на отримання податкової знижки. У минулому році на цю дату документи подали лише  414 громадян.

Як і в попередні роки, у 2015 році переважна кількість зазначених платників (90%) скористалася правом на податкову знижку на навчання.

Нагадаємо, що до витрат, дозволених до включення до податкової знижки належать:

- сума коштів, сплачених на користь закладів освіти для компенсації вартості навчання;

- частина суми процентів, сплачених за користування іпотечним житловим кредитом;

-  пожертвування або благодійні внески неприбутковим організаціям;

- страхові платежі (внески, премії) за договорами довгострокового страхування життя та пенсійні внески в рамках недержавного   пенсійного забезпечення;

- суми витрат на оплату допоміжних репродуктивних технологій;

- суми витрат на оплату державних послуг, пов’язаних з усиновленням дитини, включаючи сплату державного мита;

- суми коштів,сплачених у зв’язку з переобладнанням транспортного засобу;

- суми витрат на сплату видатків на будівництво (придбання) доступного житла, визначеного  законом, у тому числі на погашення пільгового іпотечного житлового  кредиту, наданого на такі цілі, та процентів за ним.

Нагадуємо що, при реалізації платниками права на податкову знижку строк подання декларації не обмежується 1 травня: декларація може подаватися до кінця поточного року.

ГУ ДФС у Харківській області

 

Новації через електронний сервіс «ZIR»

Із 2015 року в податковому законодавстві України відбулося чимало змін. Своєчасно, достовірно й повно про всі новації в податковому законодавстві всім бажаючим розповість електронний сервіс «ZIR».

Загальнодоступний інформаційно-довідковий ресурс «ZIR» дозволяє здійснювати пошук інформації по певному податку, напрямку чи діяльності. Окрім цього, електронний сервіс працює з використанням ключових слів і шляхом перегляду інформації за певні періоди.

Для покращення роботи сервісу користувачі можуть надавати свої пропозиції. Для цього необхідно звернутися за «формою зворотного зв’язку» в рубриці «Про ресурс».

Скористатися послугою «ZIR» можна на веб-порталі ДФС за адресою http://zir.minrd.gov.ua/ у розділі «Інформаційно-довідковий ресурс»

 

Підприємці на спрощеній системі звільняються від сплати податків

Відповідно до п. 297.1 ст. 297 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) фізичні особи – підприємці — платники єдиного податку звільняються від обов’язку нарахування, сплати та подання податкової звітності з таких податків:

- податку на доходи фізичних осіб у частині доходів (об’єкта оподаткування), що отримані в результаті господарської діяльності платника єдиного податку першої — третьої групи (фізичної особи) та оподатковані згідно з гл.1 «Спрощена система оподаткування, обліку та звітності» ПКУ;

- податку на додану вартість з операцій з постачання товарів, робіт та послуг, місце постачання яких розташоване на митній території України, крім податку на додану вартість, що сплачується фізичними особами, які обрали ставку єдиного податку, визначену п.п. 1 п. 293.3 ст. 293 ПКУ;

- податку на майно (в частині земельного податку), крім земельного податку за земельні ділянки, що не використовуються платниками єдиного податку першої — третьої груп для провадження господарської діяльності.

Згідно з 297.2 ст. 297 ПКУ нарахування, сплата та подання звітності з інших податків і зборів, ніж зазначені у п. 297.1 ст. 297 ПКУ, здійснюються платниками єдиного податку в порядку, розмірах та у строки, встановлені ПКУ.

При ввезені товарів на митну територію України податки і збори та митні платежі сплачуються платником єдиного податку на загальних підставах відповідно до законодавства.

Платник єдиного податку виконує передбачені ПКУ функції податкового агента у разі нарахування (виплати, надання) оподатковуваних податком на доходи фізичних осіб доходів на користь фізичної особи, яка перебуває з ним у трудових або цивільно-правових відносинах (п. 297.3 ст. 297 ПКУ).

 

Оскарження рішення-повідомлення: погашення узгодженої суми, пені та штрафних санкцій

Згідно із п. 57.3 ст. 57 Податкового кодексу України (далі — ПКУ) при визначенні грошового зобов’язання контролюючим органом за підставами, зазначеними у п.п. 54.3.1 — 54.3.6 п. 54.3 ст. 54 ПКУ (платник податків не подає в установлені строки податкову декларацію, дані перевірок свідчать про заниження або завищення податкових зобов’язань тощо), платник податків зобов’язаний сплатити нараховану суму грошового зобов’язання протягом 10 календарних днів, що настають за днем отримання податкового повідомлення-рішення, крім випадків, коли протягом такого строку платник податків розпочинає процедуру оскарження рішення контролюючого органу.

При зверненні платника податків до суду з позовом щодо визнання недійсним рішення контролюючого органу, податкове зобов’язання вважається неузгодженим до дня набрання судовим рішенням законної сили (абзац четвертий п. 56.18 ст. 56 ПКУ).

Статтею 254 Кодексу адміністративного судочинства України (далі – КАСУ) визначено, що постанова або ухвала суду першої інстанції, якщо інше не встановлено КАСУ, набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого КАСУ, якщо таку скаргу не було подано.

При поданні апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Постанова або ухвала суду апеляційної чи касаційної інстанції за наслідками перегляду, постанова Верховного Суду України набирають законної сили з моменту проголошення, а якщо їх було прийнято за наслідками розгляду у письмовому провадженні, — через п’ять днів після направлення їх копій особам, які беруть участь у справі.

Таким чином, платник податків зобов’язаний самостійно погасити узгоджену суму, а також пеню та штрафні санкції, за їх наявності, протягом 10 календарних днів, наступних за днем набрання судовим рішенням законної сили.

Мораторій на проведення перевірок з 1 січня 2015 року

У 2015 та 2016 роках перевірки підприємств, установ та організацій, фізичних осіб — підприємців з обсягом доходу до 20 мільйонів гривень за попередній календарний рік контролюючими органами здійснюються виключно з дозволу Кабінету Міністрів України, за заявкою суб’єкта господарювання щодо його перевірки, згідно з рішенням суду або вимогами Кримінального процесуального кодексу України. Ця норма затверджена Законом України від 28 грудня 2014 року №71-VIII „Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо податкової реформи ” (далі — Закон).

Зазначене обмеження не поширюється:

з 1 січня 2015 року на перевірки суб’єктів господарювання, що ввозять на митну територію України та/або виробляють та/або реалізують підакцизні товари;

з 1 січня 2015 року на перевірки дотримання норм законодавства з питань наявності ліцензій, повноти нарахування та сплати податку на доходи фізичних осіб, єдиного соціального внеску, відшкодування податку на додану вартість;

з 1 липня 2015 року на перевірки платників єдиного податку другої і третьої (фізичні особи — підприємці) груп, крім тих, які здійснюють діяльність на ринках, продаж товарів у дрібнороздрібній торговельній мережі через засоби пересувної мережі, за винятком платників єдиного податку, які з 1 січня 2015 року до 30 червня 2015 року включно почали застосовувати у власній господарській діяльності зареєстровані, опломбовані у встановленому порядку та переведені у фіскальний режим роботи реєстратори розрахункових операцій (далі — РРО) (звільнення їх від проведення перевірок триватиме до 1 січня 2017 року), з питань дотримання порядку застосування РРО.

Крім того, Законом доповнено п. 78.2 ст. 78 ПКУ абзацом другим, згідно з яким контролюючим органам забороняється проводити документальні позапланові перевірки, передбачені п.п. 78.1.1, 78.1.4, 78.1.8, 75.1.11 п. 78.1 ст. 78 ПКУ, у разі, якщо питання, що є предметом такої перевірки, були охоплені під час попередніх перевірок платника податків.

 

Інформаційні сервіси  для платників податків

Вовчанська ОДПІ ГУ Міндоходів у Харківській області нагадує, при пошуку інформації в електронних сервісах, наданих для платників податків:

- використовуйте слова, які з найбільшою ймовірністю можуть бути в запитанні чи документі у будь-якій послідовності, чи їх частини (не менше трьох знаків) з врахуванням термінології, як використовується в нормативно-правових актах. Пошук здійснюється без врахування регістру символів (наприклад, ЗАКОН або закон). Однак пошук за одним ключовим словом не завжди дозволяє швидко знайти відповідь на запитання яке цікавить, оскільки список буде досить великим. Як правило, для того щоб чітко сформулювати проблему, необхідно деталізувати запит, і з цією метою застосовуються не одне а декілька ключових слів;

- звертайте увагу на закінчення слів, оскільки вони можуть бути різними, в залежності від побудови речення, тому, як варіант, застосовуйте слова без закінчень.

Для обмеження кількісного результату пошуку з аналогічними ключовими словами доцільно здійснювати деталізований пошук з використанням полів 2 та 3. Класифікатори дозволяють швидко зорієнтуватися в наповненні вибраного ресурсу і відібрати лише ті результати пошуку, які Вас цікавлять.

Зміни щодо  застосовування  касових апаратів

Змінами до Податкового кодексу України передбачено обов’язкове застосування реєстраторів розрахункових операцій з 1 липня 2015 року – фізичним особам-підприємцям ІІІ-ої групи, крім тих, які здійснюють діяльність на ринках, продаж товарів у роздрібній торговельній мережі через засоби пересувної мережі, а з 1 січня 2016 року – фізичним особам-підприємцям ІІ-ої групи, крім тих, які здійснюють діяльність на ринках, продаж товарів у роздрібній торговельній мережі через засоби пересувної мережі.

Також якщо платники єдиного податку другої та третьої (фізичні особи — підприємці) груп, які з 1 січня 2015 року до 30 червня 2015 включно почали застосовувати у власній господарській діяльності зареєстровані реєстратори розрахункових операцій, з дати початку застосування їх до 1 січня 2017 звільняються від перевірок з питань дотримання порядку застосування реєстраторів розрахункових операцій.

 

Додаткові сервіси при поданні декларації про майновий стан і доходи громадян

 «До 1 травня 2015року триває кампанія декларування доходів, отриманих громадянами у 2014 році. Вовчанська ОДПІ запрошує задекларувати доходи отримані у минулому році», - повідомляє начальник інспекції Борисенко Володимир Володимирович.

Декларацію про майновий стан і доходи можна подати особисто або уповноваженою на це особою, надіслати поштою, а також засобами електронного зв’язку через офіційний веб-портал Державної фіскальної служби України.

Для подання декларацій в електронній формі у режимі реального часу (on-line) платнику податків необхідно мати (отримати) електронний ключ цифрового підпису (безкоштовно видається Акредитованим центром сертифікації ключів Інформаційно-довідкового департаменту ДФС України)  та відповідне програмне забезпечення для надсилання електронних звітів (завантажується із сайта Акредитованого центру сертифікації ключів).

На офіційному веб-порталі фіскальної служби України створено спеціальний банер, у якому детально пояснюється порядок заповнення декларації та її додатків. Сервіс надає змогу заповнити декларацію про майновий стан і доходи, яку подають до контролюючих органів фізичні особи – підприємці та громадяни. Заповнена декларація та додатки зберігаються у файл для направлення до фіскальної служби або друку.

Детальніше про подання звітності в електронному вигляді можна дізнатися на веб-порталі ДФС України: http://sfs.gov.ua .

Можливість подання декларації про майновий стан і доходи поштою

Вовчанська  ОДПІ ГУ Міндоходів у Харківській області інформує: у разі, якщо платник вирішив подати декларацію про майновий стан і доходи поштою, то здійснити це він повинен не пізніше, ніж за десять днів до закінчення граничного терміну подання декларації.

Відповідно до Податкового кодексу України податкова декларація подається до контролюючого органу до 1 травня року, що настає за звітним, в один із таких способів за вибором платника податку:

особисто платником або уповноваженою на це особою;

надсилається поштою з повідомленням про вручення та з описом вкладення;

 щодо реєстрації електронного підпису у порядку, визначеному законодавством.

 

Необхідність подання річної декларації при отриманні заробітної плати у двох роботодавців

Обов’язкове подання декларації передбачено для громадян, які отримували у минулому році доходи не від податкових агентів та доходи, з яких протягом минулого року податок не утримувався. Це іноземні доходи, доходи у вигляді спадщини та подарунків, доходи від операцій з продажу (обміну) нерухомого та рухомого майна та інші.

Обов’язкове подання річної декларації передбачено для громадян, які у минулому році отримували доходи у вигляді заробітної плати та за цивільно-правовими договорами від двох або більше податкових агентів і при цьому загальна річна сума таких оподатковуваних доходів перевищили 120 розмірів мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня звітного податкового року – у 2014 році 146160 грн.

«Тобто, якщо загальна сума доходів у вигляді заробітної плати та за цивільно – правовими договорами, отриманих від декількох податкових агентів у 2014 році перевищує 146160 грн., громадянин зобов’язаний подати річну податкову декларацію. Якщо загальна річна сума доходів, отриманих від податкових агентів у минулому році у вигляді заробітної плати та за цивільно – правовими не перевищить зазначений показник, та відсутні інші підстави для надання річної податкової декларації, декларація не подається» - зазначає начальник Вовчанської  ОДПІ ГУ Міндоходів у Харківській області Володимир Борисенко.

 

Електроні сервіси ДФС для платників податків

Впровадження ІТ-технологій є одним із пріоритетних напрямів податкової реформи в Україні. З метою сприяння бізнесу в Державній фіскальній службі України продовжується розробка та впровадження нових інформаційних ресурсів.

На сьогодні успішно працюють наступні електронні сервіси:

-   Електронний кабінет платника податків,

-   Дані Реєстру платників ПДВ,

-   Дізнайся більше про свого бізнес-партнера,

-   Загальнодоступний інформаційно-довідковий ресурс,

-   Акредитований центр сертифікації ключів,

-   Антикорупційний сервіс «Пульс»,

-   Електронна звітність,

-   Анулювання реєстрації платників ПДВ,

-   Реєстр платників єдиного податку,

-   Дані про взяття на облік платників податків.

         Скористатися зазначеними сервісами  на офіційному веб-порталі ДФС України.

 

Пільги щодо сплати земельного податку для юридичних осіб

Від сплати земельного податку (відповідно до п.п. 282.1.1 п. 282.1 ст. 282 Податкового кодексу України) звільняються :

- санаторно-курортні та оздоровчі заклади громадських організацій інвалідів, реабілітаційні установи громадських організацій інвалідів;
- громадські організації інвалідів України, підприємства та організації, які засновані громадськими організаціями інвалідів та спілками громадських організацій інвалідів і є їх повною власністю, де протягом попереднього календарного місяця кількість інвалідів, які мають там основне місце роботи, становить не менш як 50 відсотків середньооблікової чисельності штатних працівників облікового складу за умови, що фонд оплати праці таких інвалідів становить протягом звітного періоду не менш як 25 відсотків суми загальних витрат на оплату праці та за наявності дозволу на право користування такою пільгою, який надається уповноваженим органом відповідно до Закону України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні»;

- бази олімпійської та параолімпійської підготовки, перелік яких затверджується Кабінетом Міністрів України.

Крім того, протягом дії ратифікованих Верховною Радою України міжнародних договорів (угод) України з питань космічної діяльності щодо створення космічної техніки (включаючи агрегати, системи та їх комплектуючі для космічних комплексів, космічних ракет-носіїв, космічних апаратів та наземних сегментів космічних систем), але не пізніше 1 січня 2018 року, резиденти - суб’єкти космічної діяльності, які отримали ліцензію на право її здійснення та беруть участь у реалізації таких договорів (угод), за земельні ділянки виробничого призначення згідно з переліком, який затверджується Кабінетом Міністрів України, звільняються від сплати земельного податку.

         Нагадуємо, зазначені пільги встановлено Законом України від 28 грудня 2014 року № 71-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо податкової реформи», який набрав чинності з 01.01.2015.

 

Відображення акцизного податку з роздрібного продажу підакцизних товарів в Книгах обліку доходів і витрат

Фізичні особи - підприємці зобов’язані вести книгу обліку доходів і витрат та мати підтверджуючи документи щодо походження товару (відповідно до п. 177.10 ст.177 Податкового кодексу України).

Форма книги обліку доходів і витрат та порядок її ведення затверджено наказом від 16.09.2013 року № 481 «Про затвердження форми Книги обліку доходів і витрат, яку ведуть фізичні особи – підприємці, крім осіб, що обрали спрощену систему оподаткування, і фізичні особи, які провадять незалежну професійну діяльність, та Порядку її ведення” (далі — Порядок), який зареєстрований Міністерством юстиції України від 1 жовтня 2013 року №1686/24218.

У Порядку ведення книги обліку доходів і витрат не передбачено зазначення інформації сум акцизного податку з роздрібного продажу підакцизних товарів.

Що стосується фізичних осіб – підприємців, які обрали спрощену систему оподаткування то не можуть бути платниками єдиного податку першої – третьої групи фізичні особи – підприємці, які здійснюють виробництво, експорт, імпорт, продаж підакцизних товарів (крім роздрібного продажу паливно-мастильних матеріалів в ємкостях до 20 літрів та діяльності фізичних осіб, пов’язаної з роздрібним продажем пива та столових вин).

Враховуючи зазначене, відображення акцизного податку з роздрібного продажу підакцизних товарів в Книгах обліку доходів і витрат законодавством не передбачено.

 

Послуги та сервіси, які надаються в Центрі обслуговування платників податків

 Вовчанська ОДПІ ГУ Міндоходів у Харківській області нагадує в ЦОП платники мають можливість отримати наступні послуги та сервіси:

1.  Видача довідки-підтвердження статусу податкового резидента України

2.  Видача відомостей з Державного реєстру фізичних осіб-платників податків про суми виплачених доходів та утриманих податків

3.  Видача відомостей з Державного реєстру фізичних осіб-платників податків про джерела виплачених доходів та утриманих податків

4.  Проведення звірки з платником податків стану розрахунків з бюджетами за податками, зборами

5.  Видача посилених сертифікатів відкритих ключів

6.  Укладання договорів про визнання документів в електронному вигляді

7.  Надання можливості подати податкову звітність в електронному вигляді з використанням комп’ютеризованого робочого місця, або отримавши доступ до мережі Інтернет через Wi-fi

8.  Надання податкових консультацій

9.  Надання доступу до публічної інформації

10. Запис на прийом до посадових осіб

11. Приймання вхідної кореспонденції

12. Приймання податкової звітності

13. Надання можливості ознайомлення та/або отримання друкованої продукції

14.  Видача довідки-розрахунку на видачу заробітної плати

15. Видача довідки на видачу заробітної плати без перевірки

 

Термін, в який розглядаються  звернення громадян

Статтею 20 Закону України від 02.10.96р. №393/96-ВР «Про звернення громадян» встановлено, що звернення розглядаються у термін не більше одного місяця від дня їх надходження, а ті, які не потребують додаткового вивчення, - невідкладно, але не пізніше 15 днів від дня їх отримання.  

Якщо в місячний термін вирішити порушені у зверненні питання неможливо, керівник відповідного органу, або його заступник встановлюють необхідний термін для його розгляду, про що повідомляється особі, яка подала звернення. При цьому загальний термін вирішення питань, порушених у зверненні, не може перевищувати 45 днів.

 

Зміни у прийманні документів для видачі ліцензій на роздрібну торгівлю

Вовчанська ОДПІ ГУ Міндоходів у Харківській області повідомляє, що ДФС внесла зміни до Рекомендацій щодо організації роботи головних управлінь ДФС України із приймання документів та видачі ліцензій на право роздрібної торгівлі алкогольними напоями та тютюновими виробами, затверджених наказом ДФС від 24.10.2014 № 213 (далі — Рекомендації), а саме:

  • для отримання ліцензії на право роздрібної торгівлі алкогольними напоями до заяви не потрібно додавати довідку органу ДФС про реєстрацію електронних контрольно-касових апаратів (книг обліку розрахункових операцій), що знаходяться у місці торгівлі;
  • пункт 2.3 розділу 2 Рекомендацій уточнено — заява про видачу ліцензії та інші необхідні документи, визначені Законом України «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів» від 19.12.1995 № 481/95-ВР, подаються особисто, уповноваженою особою заявника або надсилаються рекомендованим листом.

 

Який день вважається днем сплати ЄСВ?

Вовчанська ОДПІ ГУ Міндоходів у Харківській області  нагадує, що днем сплати єдиного внеску вважається:

1) у разі перерахування сум ЄCВ з рахунку платника на відповідні рахунки органу ДФС — день списання банком або центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, суми платежу з рахунку платника незалежно від часу її зарахування на рахунок органу ДФС;

2) у разі сплати ЄСВ готівкою — день прийняття до виконання банком або іншою установою — членом платіжної системи документа на переказ готівки разом із сумою коштів у готівковій формі;

3) у разі сплати ЄСВ в іноземній валюті — день надходження коштів на відповідні рахунки органів доходів і зборів, відкриті в центральному органі виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів.

Нагадуємо, що єдиний внесок на загальнообов’язкове державне соціальне страхування (ЄCВ) сплачується шляхом перерахування платником безготівкових коштів з його банківського рахунку. Платники, які не мають банківського рахунку, сплачують внесок шляхом готівкових розрахунків через банки чи відділення зв’язку.

Порядок обчислення і сплати єдиного внеску регламентовано Законом України від 8 липня 2010 року № 2464-VI «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» в редакції Закону України від 28 грудня 2014 року № 77-VIII «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо реформування загальнообов’язкового державного соціального страхування та легалізації фонду оплати праці».

Звертаємо увагу, що у разі несвоєчасної або не в повному обсязі сплати єдиного внеску до платника застосовуються фінансові санкції, передбачені цим Законом, а посадові особи, винні в порушенні законодавства про збір та ведення обліку єдиного внеску, несуть дисциплінарну, адміністративну, цивільно-правову або кримінальну відповідальність згідно із законом.

 

Процедура зняття з реєстрації трудових договорів

З 1 січня 2015 року набув чинності Закон України «Про реформування загальнообов’язкового державного соціального страхування та легалізацію фонду оплати праці» № 77-VIII.

Цим Законом, з Кодексу законів про працю України вилучено статтю 241, яка передбачала обов’язковість реєстрації трудових договорів укладених між працівниками та фізичними особами у державній службі зайнятості. На підставі цього, починаючи з 1 січня 2015 року, районні центри зайнятості міста Києва більше не здійснюють реєстрацію трудових договорів укладених між працівниками та фізичними особами.

Водночас, трудові договори зареєстровані до 1 січня 2015 року, будуть зніматися з реєстрації у раніше встановленому Порядку, затвердженому  наказом Міністерства праці та соціальної політики України від 08.06.2001 № 260 (далі — Порядок  № 260).

Звертаємо увагу, що статтю 24 Кодексу законів про працю України викладено в новій редакції, яка забороняє допуск працівника до роботи без укладення трудового договору, оформленого наказом чи розпорядженням власника або уповноваженого ним органу та повідомлення центрального органу виконавчої влади з питань забезпечення формування та реалізації державної політики з адміністрування єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування про прийняття працівника на роботу, в порядку встановленому Кабінетом міністрів України.

 

Перелік витрат, на які зменшується дохід підприємця

Внесеними змінами до Податкового кодексу виписано виключний перелік витрат, що пов’язані з отриманням доходів фізичними особами – підприємцями на загальній системі оподаткування, на суму яких зменшується оподатковуваний дохід.

Так, до витрат включається вартість сировини, матеріалів, товарів, що утворюють основу для виготовлення (продажу) продукції або товарів (надання робіт, послуг), купівельних напівфабрикатів та комплектуючих виробів, палива й енергії, будівельних матеріалів, запасних частин, тари й тарних матеріалів, допоміжних та інших матеріалів, які можуть бути безпосередньо віднесені до конкретного об'єкта витрат.

До витрат також відносяться витрати на оплату праці фізичних осіб, які перебувають у трудових відносинах з таким платником податку, послуг згідно з договорами цивільно-правового характеру, будь-яка інша оплата у грошовій або натуральній формі та суми єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування.

Крім цього, на витрати відносяться витрати на відрядження найманих працівників, послуги зв'язку, реклами, плати за розрахунково-касове обслуговування, оплату оренди, ремонт та експлуатацію майна, що використовується в господарській діяльності, транспортування готової продукції, транспортно-експедиційні та інші послуги, пов'язані з транспортуванням продукції, вартість придбаних послуг, прямо пов'язаних з виробництвом товарів, виконанням робіт, наданням послуг.

 

Дії платника ПДВ при зміні місцезнаходження

Платник ПДВ (юридична особа та фізична особа підприємець) при зміні місцезнаходження (місця проживання), пов’язаного зі зміною адміністративного району, подає реєстраційну заяву за ф. № 1-ПДВ з позначкою «Перереєстрація» до контролюючого органу за новим місцезнаходженням (місцем проживання) (основне місце обліку).

При цьому подання декларацій з ПДВ та сплата ПДВ юридичною особою здійснюється за попереднім місцезнаходженням (неосновне місце обліку) до закінчення поточного бюджетного року, а починаючи з 1 січня наступного року - за новим місцезнаходження (основне місце обліку); подання декларацій з ПДВ та сплата ПДВ фізичною особою - підприємцем здійснюється за новим місцем проживання з дати взяття на облік в контролюючому органі (основне місце обліку).

 

В яких випадках не подається декларація про майновий стан і доходи?

Відповідно до п. 179.2 ст. 179 Податкового кодексу України  обов'язок платника податку щодо подання податкової декларації вважається виконаним і податкова декларація не подається, якщо такий платник податку отримував доходи:

- від податкових агентів, які згідно з ІV розділом Податкового кодексу України  не включаються до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу;

- виключно від одного податкового агента незалежно від виду та розміру нарахованого (виплаченого, наданого) доходу, крім випадків, прямо передбачених цим розділом;

- від операцій продажу (обміну) майна, дарування, при нотаріальному посвідченні договорів за якими був сплачений податок відповідно до цього розділу;

- у вигляді об'єктів спадщини, які відповідно до цього розділу оподатковуються за нульовою ставкою податку та/або з яких сплачено податок відповідно до пункту 174.3 статті 174 Податкового кодексу України;

- зазначені у пунктах 167.2 - 167.4 статті 167 Податкового кодексу України, крім випадків, коли декларування таких доходів прямо передбачено відповідними нормами цього розділу;

- зазначені у підпункті "є" пункту 176.1 статті 176 Податкового кодексу України  від двох і більше податкових агентів, і при цьому загальна річна сума оподатковуваних доходів, нарахованих (виплачених, наданих) такими податковими агентами не перевищує ста двадцяти розмірів мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня звітного податкового року (у 2014 році – 146 160 грн.);

 

Податковий кредит до 1 січня 2015 року

З 1 січня 2015 року втратила чинність норма, згідно з якою у разі, якщо платник податку не включив у відповідному звітному періоді до податкового кредиту суму податку на додану вартість на підставі отриманих податкових накладних, таке право зберігалося за ним протягом 365 календарних днів з дати складання податкової накладної.

Податкові накладні, складені в звітних податкових періодах 2014 року, могли бути включені до складу податкового кредиту не пізніше грудня 2014 року.

Платники, які не включили податкові накладні, складені до 1 січня 2015 року, до складу податкового кредиту відповідних періодів, можуть реалізувати своє право на формування податкового кредиту шляхом подання уточнюючих розрахунків.

 

Категория: Податкові новини | Добавил: Volchanckaya_MGNI (24.02.2015)
Просмотров: 344 | Рейтинг: 0.0 |

Всего комментариев: 0
Добавлять комментарии могут только зарегистрированные пользователи.
[ Регистрация | Вход ]
Конструктор сайтов - uCoz
Форма входа
Поиск по каталогу
Друзья сайта
Статистика