Среда, 22.01.2025, 08:54

vburluk.pp.net - Официальный сайт пгт Великий Бурлук

Начало Регистрация Вход
Приветствую Вас, Неизвесный нам гость · RSS
Меню сайта
Категории каталога
Податкові новини [1962]
Наш опрос
Как вы любите справлять праздники, дни рождения, юбилеи?
Всего ответов: 46
 Каталог статей
Начало » Статьи » Вовчанська МДПІ » Податкові новини

Вовчанська ОДПІ інформує

З початку року на Харківщині  податківці легалізували працю  більше 200  нелегальних найманців

Як повідомили в ГУ ДФС у Харківській області, саме стільки найманих працівників, праця яких використовується  без належного оформлення та відповідного оподаткування, виявили впродовж січня на Харківщині.

В результаті проведеної роботи  67 роботодавців оформили належним чином трудові відносини зі своїми працівниками, з виплаченої їм зарплати до бюджету перераховано біля 40 тис.грн. податку на доходи фізичних осіб.

Загалом, підкреслили в управлінні доходів і зборів з фізосіб, порушення при виплаті заробітної плати  встановлено у 57 відс. від перевірених у січні суб’єктів господарювання. За результатами  проведених перевірок донараховано 1,8 млн.грн податку на доходи  фізичних осіб та ЄСВ.

Як показує аналіз, зазвичай до зловживань у сфері трудових відносин найбільше схильні приватні підприємці, яким для ведення  власного бізнесу потрібна незначна кількість робітників.

Так, не поталанило одному з приватних підприємців міста Харкова, котрий в орендованому приміщенні на Баварії, організував виробництво верхнього жіночого та чоловічого одягу. В ході обстеження місця здійснення підприємницької діяльності було виявлено 8 осіб, які й відшивали широкий асортимент  пальто, пуховиків та  курток. На прохання податківців власник не зміг надати документи по працевлаштуванню вказаних осіб.

Перевіркою було встановлено, що винахідливий підприємець використовував працю громадян нелегально, а отже  ні ЄСВ, ні податок на доходи з фізичних осіб  до бюджету не перераховувався. В результаті було складено акт перевірки та донараховано  30,1 тис.грн ПДФО та 72,1 ЄСВ.

Окремий акцент при забезпеченні дотримання законодавства при виплаті заробітної плати податківцями Харківського регіону робиться на відпрацюванні суб’єктів господарювання, які здійснюють оплату праці робітників у розмірах, що не відповідають рівню, встановленому чинним законодавством.

Так, у січні виявлено біля 3000 тисяч підприємців, які виплачували заробітну плату своїм робітникам менше мінімальної. Працівниками фіскальної служби в Харківській області   спільно з органами місцевої влади були вжиті заходи щодо підвищення рівня оплати праці. Внаслідок цього бюджет отримав понад 115  тис. гривень податку на доходи фізичних осіб та близько 350 тис.грн. єдиного соціального внеску.

Нагадаємо, що  ст. 265 Кодексу законів про працю України передбачена відповідальність за порушення законодавства про працю. Зокрема, юридичні та фізичні особи-підприємці, які використовують найману працю, несуть відповідальність у вигляді штрафу в разі неоформлення чи неналежного оформлення трудового договору, порушення встановлених строків виплати заробітної плати та інших виплат, недотримання мінімальних державних гарантій в оплаті праці тощо.

Розміри штрафів за дані правопорушення коливаються від однієї мінімальної заробітної плати, встановленої законом на момент виявлення порушення, до тридцяти мінімальних заробітних плат за кожного працівника, щодо якого скоєно відповідне порушення.

ГУ ДФС у Харківській області

 

Новації в оподаткуванні – транспортний податок

Вовчанська ОДПІ ГУ Міндоходів у Харківській області нагадує, що з 17 січня 2015 року набув чинності Закон України від 25.12.2014 № 63-VIII "Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо особливостей уточнення податкових зобов’язань з податку на прибуток підприємств та податку на додану вартість у разі застосування податкового компромісу", яким введено новий податок – транспортний.

Платниками транспортного податку є фізичні та юридичні особи, в тому числі нерезиденти, які мають зареєстровані в Україні згідно з чинним законодавством власні легкові автомобілі, що є об'єктами оподаткування.

Об'єктом оподаткування є легкові автомобілі, які використовувалися до
5 років і мають об'єм циліндрів двигуна понад 3000 куб. см.

Ставка податку встановлюється з розрахунку на календарний рік у розмірі 25000 гривень за кожен легковий автомобіль, що є об'єктом оподаткування, а базовий податковий (звітний) період дорівнює календарному року.

Платники податку - юридичні особи самостійно обчислюють суму податку станом на 1 січня звітного року і до 20 лютого цього ж року подають контролюючому органу за місцем реєстрації об'єкта оподаткування декларацію,  з розбивкою річної суми рівними частками поквартально. Сплачується податок юридичними особами авансовими внесками щокварталу до 30 числа місяця, що наступає за звітним кварталом, які відображаються в річній податковій декларації.

Справляння екологічного податку в 2015 році

Вовчанська ОДПІ ГУ Міндоходів у Харківській області повідомляє, що Законом України від 28 грудня 2014 року № 71–VIII, було внесено зміни до Кодексу, згідно з якими оподаткування викидів забруднюючих речовин в атмосферу пересувними джерелами забруднення екологічним податком припинено із відповідним збільшенням ставок акцизного податку на всі види моторного палива.

Так, відповідно до пункту 240.1 статті 240 Податкового кодексу України, платниками податку у 2015 році є суб’єкти господарювання, юридичні особи, що не провадять господарську (підприємницьку) діяльність, бюджетні установи, громадські та інші підприємства, установи та організації, постійні представництва нерезидентів, включаючи тих, які виконують агентські (представницькі) функції стосовно таких нерезидентів або їх засновників, під час провадження діяльності яких на території України і в межах її континентального шельфу та виключної (морської) економічної зони здійснюються:

 - викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарними джерелами забруднення;

 - скиди забруднюючих речовин безпосередньо у водні об’єкти;

  - розміщення відходів (крім розміщення окремих видів (класів) відходів як вторинної сировини, що розміщуються на власних територіях (об’єктах) суб'єктів господарювання);

 - утворення радіоактивних відходів (включаючи вже накопичені);

 - тимчасове зберігання радіоактивних відходів їх виробниками понад установлений особливими умовами ліцензії строк.

Водночас, у 2015 році об’єкти, база оподаткування, ставки, базовий податковий (звітний) період, порядки обчислення, подання податкової звітності та сплати податку залишилися незмінними порівняно з попереднім роком. При цьому платник податку зобов’язаний визначати суму податку окремо за кожним видом забруднення та/або за кожним видом забруднюючої речовини (пункт 249.2 статті 249 Податкового кодексу України).

Платники податку складають податкові декларації за встановленою формою, подають їх протягом 40 календарних днів, що настають за останнім календарним днем податкового (звітного) кварталу, до контролюючих органів та сплачують податок протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем граничного строку подання податкової декларації (пункт 250.2 статті 250 Податкового кодексу України).

Платник податку, який з початку звітного року не планує здійснення викидів, скидів забруднюючих речовин, розміщення відходів, утворення радіоактивних відходів протягом звітного року, зобов’язаний повідомити про це відповідний контролюючий орган за місцем розташування джерел забруднення та скласти заяву про відсутність у нього у звітному році об’єкта обчислення податку. У іншому випадку платник податку зобов’язаний подавати податкові декларації.

 

Рентна плата за спеціальне використання води – дбайливий вклад  за користування водними ресурсами

Вовчанська ОДПІ ГУ Міндоходів у Харківській області нагадує, що відповідно до пункту 255.1 статті 255 Податкового кодексу України платниками рентної плати за спеціальне використання води є водокористувачі - суб'єкти господарювання незалежно від форми власності: юридичні особи, їх філії, відділення, представництва, інші відокремлені підрозділи без утворення юридичної особи (крім бюджетних установ), постійні представництва нерезидентів, а також фізичні особи - підприємці, які використовують воду, отриману шляхом забору води з водних об'єктів (первинні водокористувачі) та/або від первинних або інших водокористувачів (вторинні водокористувачі), та використовують воду для потреб гідроенергетики, водного транспорту і рибництва. 

Разом з тим, згідно пункту 255.2 статті 255 Кодексу не є платниками рентної плати за спеціальне використання води водокористувачі, які використовують воду виключно для задоволення питних і санітарно-гігієнічних потреб населення, у тому числі для задоволення виключно власних питних і санітарно-гігієнічних потреб юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та платників єдиного податку.

Під терміном "санітарно-гігієнічні потреби" слід розуміти використання води в туалетних, душових, ванних кімнатах і умивальниках та використання для утримання приміщень у належному санітарно-гігієнічному стані.

Заздалегідь вдячні за вчасно та у повному обсязі сплачені податки!

 

Плата за землю до бюджету міста

Вовчанська ОДПІ ГУ Міндоходів у Харківській області нагадує, що з 1 січня 2015 року плата за землю виключена з загальнодержавних податків та зборів та включена до складу податку на майно. Відповідні зміни були внесені Законом України від 28 грудня 2014 року  № 71-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо податкової реформи»

Плата за землю – це обов'язковий платіж у складі податку на майно, що справляється у формі земельного податку та орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності.

Власники землі та землекористувачі сплачують плату за землю з дня виникнення права власності або права користування земельною ділянкою.

Ставки плати за землю та пільги щодо земельного податку, що сплачується на відповідній території, встановлюють органи місцевого самоврядування.

Облік фізичних осіб – платників податку і нарахування відповідних сум проводяться щороку до 1 травня. Сплатити суму цього податку фізичні особи мають протягом 60 днів з дня вручення податкового повідомлення-рішення.

Разом з тим, відповідно до статті 286 Податкового кодексу України, платники плати за землю (крім фізичних осіб) самостійно обчислюють суму цього податку щороку станом на 1 січня і не пізніше 20 лютого поточного року подають відповідному контролюючому органу за місцезнаходженням земельної ділянки податкову декларацію на поточний рік з розбивкою річної суми рівними частинами за місяцями. Та платник плати за землю має право також подавати щомісяця звітну податкову декларацію, що звільняє його від обов’язку подання декларації не пізніше 20 лютого поточного року, протягом 20 календарних днів місяця, що настає за звітним. 

З початку 2015 року платниками податків столиці сплачено 144 мільйони 360 тисяч гривень за землю.

Звертаємо вашу увагу, що плата за землю зараховується до відповідних місцевих бюджетів, отже надійно наповнює саме скарбницю територіальних громад.

 

Як виправити помилку, допущену в податковій накладній (далі – ПН), яка не пов`язана з кількісними (якісними) показниками?

З 01.01.15 р. унесено зміни до п. 192.1 ПК, згідно з якими розрахунок коригування (далі – РК) оформляється також і в разі виправлення помилок у ПН, у тому числі не пов`язаних зі зміною суми компенсації вартості послуг. Правда, при цьому не було роз`яснено порядок заповнення РК у таких випадках.

Згідно з роз`ясненнями, наведеними в Листі ДФС № 5292, такі помилки, як:

1.Найменування й адреса контрагента, номер телефону, вид, дата, номер договору, можна виправити шляхом оформлення РК на дату виявлення помилки, у якому зазначити правильні реквізити (включаючи і ті, що були неправильно зазначені в ПН), при цьому таблична частина такого РК не заповнюється. Нова ПН не оформляється, а РК реєструється в ЄРПН постачальником;

2. ІПН покупця виправляються шляхом оформлення двох РК:

- у першому РК зазначаються всі реквізити ПН (включаючи неправильний ІПН), а показники обсягу операцій у табличній частині (графа 6) зазначаються зі знаком «–» Цей РК реєструється в ЄРПН тим контрагентом, ІПН якого був зазначений у ПН.

- у другому РК зазначаються правильні реквізити, а обсяг постачань у табличній частині зі знаком «+». Цей РК реєструється в ЄРПН постачальником.

Зверніть увагу: помилки, допущені в номері або даті ПН, не можуть бути виправлені РК.

Згідно з роз`ясненнями такий РК реєструється в ЄРПН постачальником незалежно від того збільшується чи зменшується сума операції в результаті коригування.

РК, виписані до ПН, що оформлені до 01.01.15 р. і не підлягали реєстрації в ЄРПН на дату їх оформлення, в ЄРПН не реєструються (за умови, що сума ПДВ після проведення коригування не перевищує 10 000 грн.).

РК, складені після 01.01.15 р. до ПН, що складені до 01.01.15 р. та підлягали реєстрації в ЄРПН, реєструються постачальником незалежно від результату коригування.

Що врахувати при складанні звітності з ПДВ за січень

У Листі № 5292 роз`яснюється, що податкові накладні (ПН), оформлені в грудні 2014 року, не можуть бути включені до декларації за січень 2015 року (незалежно від того, були вони зареєстровані в ЄРПН чи ні). Такі ПН можуть включатися до складу податкового кредиту грудня шляхом подання уточнюючого розрахунку.

Зверніть увагу: уточнюючий розрахунок за новою формою подається з 01.03.15 р. Тобто в лютому уточнюючий розрахунок подається ще за старою формою.

Якщо встановлений для реєстрації в ЄРПН строк (15 календарних днів, що настають за датою оформлення ПН) не перевищено, ПН включається до податкового кредиту того звітного періоду, у якому вона була оформлена.

Якщо ПН зареєстрована в ЄРПН несвоєчасно – ПН включається до податкового кредиту того звітного періоду, у якому відбулася її реєстрація.

Зверніть увагу: ПН, що оформлені в січні 2015 р. і не підлягали обов`язковій реєстрації в ЄРПН (сума ПДВ менше 10 000 грн.), можуть бути включені тільки до складу податкового кредиту січня. Тобто в інші звітні періоди 2015 року такі ПН до податкового кредиту не можуть бути включені.

З 1 січня 2015 року введено нові податки для автовласників

Законом від 28.12.14 р. № 71-VІІІ встановлено, що з 01 січня 2015 року власники "розкішних" автомобілів з об`ємом бензинового або дизельного двигуна більше 3 тисяч куб. см. і не старше 5 років будуть зобов`язані сплачувати річний податок у розмірі 25 тисяч гривень.
Так, з 01 січня 2015 року набувають чинності поправки до ПК, згідно з якими вводиться транспортний податок, новий акцизний збір на автобуси і вантажний транспорт, акциз на електродвигуни, а також відновлено акцизний збір на переобладнання автомобілів.
З 1 січня вводиться новий акциз на автобуси і вантажні автомобілі. На нові автобуси акциз встановлений у розмірі 0,003 євро за 1 куб. см. двигуна, на старі - у розмірі 0,007 євро за 1 куб. см. Причому на автобуси, які експлуатувалися більше 8 років, ставка податку підвищується в 20 разів.
На нові вантажівки, залежно від тоннажу, ставка акцизу встановлюється на рівні від 0,01 євро до 0,016 євро за 1 куб. см. На автомобілі, які використовувалися не більше 5 років, ставка акцизу зростає удвічі, а понад 8 років - в 20 разів.
В якості компенсації зростання податків уряд скасував збір за першу реєстрацію автомобіля, який в залежності від об`єму двигуна становив від 3,82 до 69,99 гривні за 100куб.см.
Закон від 28.12.14 р. № 71-VIII набув чинності з 01.01.15 р.

До яких періодів застосовується процедура податкового компромісу

Відповідно до п. 11 підр. 9 прим. 2 розд. ХХ Податкового кодексу від 02.12.10 р. № 2755-VI зі змінами та доповненнями (далі – ПК) податковий компроміс з урахуванням строків давності відповідно до ст. 102 ПК застосовується до правовідносин, що виникли до 1 квітня 2014 року, та поширюється виключно на податкові зобов’язання з податку на прибуток підприємств та/або податку на додану вартість незалежно від того, проводилися перевірки контролюючих органів чи ні за такі періоди.
Підпунктом 2.1 п. 2 Методрекомендацій, затверджених наказом ДФС від 17.01.15 р. № 13 визначено, що податковий компроміс – це режим звільнення від юридичної відповідальності платників податків та/або їх посадових (службових) осіб за заниження податкових зобов’язань з податку на прибуток підприємств та/або податку на додану вартість за будь-які податкові періоди до 1 квітня 2014 року з урахуванням строків давності, встановлених ст. 102 ПК.
Під строками давності згідно із ст. 102 ПК розуміється визначення грошових зобов’язань протягом 1095 днів з дня, що настає за останнім днем граничного строку подання податкової декларації, а якщо така декларація була подана пізніше – за днем її фактичного подання.

Чи можна в лютому зареєструвати «прострочену» січневу податкову накладну?

Реєстрація податкових накладних у Єдиному реєстрі здійснюється не пізніше 15 календарних днів, що настають за датою їх складання. 
Водночас згідно ПК суми ПДВ, сплачені (нараховані) у зв’язку із придбанням товарів/послуг, зазначені в податкових накладних, зареєстрованих в Єдиному реєстрі з порушенням терміну реєстрації, включаються до податкового кредиту за звітний податковий період, у якому відбулася така реєстрація, але не пізніше ніж через 180 календарних днів із дати складення податкової накладної, а для платників ПДВ, що застосовують касовий метод, – не пізніше ніж через 60 календарних днів із дати списання коштів із банківського рахунка платника податку.
Отже, підприємство, яке з певних причин не зареєструвало протягом 15 днів у Єдиному реєстрі податкову накладну за січень 2015 року (сума ПДВ у якій перевищувала 10 000 грн.), може це зробити протягом 180 календарних днів від дати, зазначеної в такій податковій накладній. Тобто воно може це зробити і в лютому цього року. Покупець матиме право на податковий кредит у періоді реєстрації такої податкової накладної.
За несвоєчасну реєстрацію податкової накладної, що підлягала наданню покупцеві – платнику ПДВ, продавець повинен буде сплатити штраф, який розраховується у відсотках від суми ПДВ, зазначеної в такій податковій накладній.

Як нарахувати ЄСВ при роботі за сумісництвом: приклади

Щодо нарахування заробітної плати (доходів) фізичним особам, які працюють за сумісництвом (неосновне місце роботи)
Для сумісників базою нарахування єдиного внеску є фактично нарахована заробітна плата незалежно від її розміру. При цьому роботодавець має право отримати від такого працівника (сумісника) підтвердження про місце основної роботи.
У разі необхідності власник або уповноважений ним орган видає працівникам на їх прохання завірені виписки з трудових книжок відомостей про роботу.
Приклад: нарахування та утримання єдиного внеску із зарплати особи, яка працює за сумісництвом (неосновне місце роботи).
Умова: заробітна плата сумісника в січні 2015 року - 1100,00 грн.
Нараховуємо та утримуємо єдиний внесок:
- нараховано єдиний внесок за ставкою 36,76 % (умовно) у розмірі 404,36 грн. (1100,00 х 36,76 %),
- утримано єдиний внесок за ставкою 3,6 % у розмірі 39,60 грн. (1100,00 х 3,6 %).

Нюанси формування податкового кредиту у 2015 році

Вовчанська ОДПІ ГУ Міндоходів у Харківській області, у зв’язку із внесенням змін до ПК Законом від 28.12.14 р. № 71-VІІІ повідомляє про окремі особливості формування податкового кредиту, з урахуванням норм ПК, які набрали чинності з 1 січня 2015 року.
Так, починаючи з 1 січня 2015 року, при отриманні платником податку послуг від нерезидента на митній території України, платник податку отримує право на податковий кредит за такими операціями на дату складання ним податкової накладної за цими операціями, за умови її реєстрації в ЄРПН та включенні до податкових зобов’язань звітного періоду. При цьому, податкові накладні, складені за такими операціями у січні 2015 року, у яких сума податку не перевищує 10 тис. грн., включаються до податкового кредиту незалежно від того, зареєстрована така податкова накладна в ЄРПН чи ні.
Не відносяться до податкового кредиту суми податку, сплачені (нараховані) у зв’язку з придбанням товарів/послуг, не підтверджені зареєстрованими в ЄРПН податковими накладними чи не підтверджені митними деклараціями, іншими документами, передбаченими пунктом 201.11 ПК.
З 1 січня 2015 року зазначене правило стосується податкових накладних, сума ПДВ в яких перевищує 10 тис.грн., або складених у зв’язку з постачанням підакцизних або імпортованих товарів.
З 1 лютого 2015 року зазначене правило поширюється на всі податкові накладні.
Слід зазначити, що з 1 січня 2015 року з ПК виключено норму, яка надавала право платникам податку у разі відмови продавця товарів/послуг надати податкову накладну або в разі порушення ним порядку її заповнення та/або порядку реєстрації в ЄРПН сформувати податковий кредит звітного періоду на підставі заяви зі скаргою на такого постачальника.
Отже, грудень (ІV квартал) 2014 року – останні звітні періоди, протягом яких платники податку мали право включити до складу податкового кредиту суму ПДВ, нараховану/сплачену покупцем на підставі заяви зі скаргою на постачальника.
Разом з цим, з 1 січня 2015 року запроваджена норма, яка дозволяє сформувати податковий кредит на підставі податкових накладних, зареєстрованих в ЄРПН з порушенням встановленого терміну реєстрації.
Суми податку, сплачені (нараховані) у зв’язку з придбанням товарів/послуг, зазначені в податкових накладних, зареєстрованих в ЄРПН з порушенням терміну реєстрації, відносяться до податкового кредиту за звітний податковий період, в якому зареєстровано податкову накладну в ЄРПН, але не пізніше:
- ніж через 180 календарних днів з дати складення податкової накладної;
- для платників податку, що застосовують касовий метод – ніж через 60 календарних днів з дати списання коштів з банківського рахунка платника податку;
- для банківських установ – ніж дата одержання ними права власності на заставне майно.

Порядок подання аудиторських звітів до НБУ за 2014 рік

Банк зобов`язаний забезпечити проведення щорічної перевірки фінансової звітності, консолідованої фінансової звітності та іншої інформації щодо фінансово-господарської діяльності аудиторською фірмою відповідно до законодавства України, у тому числі нормативно-правових актів НБУ, норм і стандартів аудиту, затверджених Аудиторською палатою України згідно з міжнародними стандартами аудиту та етики.
Банк зобов`язаний подавати щорічно не пізніше 30 квітня року, наступного за звітним, до НБУ примірник звіту аудитора, у тому числі про перевірку річної консолідованої фінансової звітності. Банк подає разом зі звітом аудитора виписку з протоколу загальних зборів учасників банку, на яких було розглянуто звіт аудитора та затверджено заходи за результатами його розгляду.
Також банк зобов`язаний не пізніше 30 квітня наступного за звітним року оприлюднювати річну фінансову звітність та річну консолідовану фінансову звітність разом із аудиторським висновком, а також інформацію в обсязі, визначеному НБУ, про власників істотної участі у банку шляхом публікації в періодичних виданнях та/або поширення як окремих друкованих видань чи розміщення в мережі Інтернет.
Крім того, звертаємо увагу, що у разі укладення банком угоди про проведення аудиту, зокрема відповідно до стандартів звітності материнської компанії, банк повинен подати до НБУ результати такого аудиту банку, викладені українською мовою, у місячний строк після його закінчення додатково до звіту аудитора.

Як звітувати з ЄСВ у разі збільшення бази оподаткування до розміру мінімальної зарплати

Так, у разі якщо база нарахування єдиного соціального внеску (крім винагороди за цивільно-правовими договорами) для того чи іншого працівника не перевищує розміру мінімальної зарплати, установленої законом на місяць, слід визначити для нього «розрахункову» базу нарахування ЄСВ, що дорівнюватиме розміру такої мінімальної зарплати.
Однак на сьогодні ми не маємо прийнятого на законодавчому рівні порядку, яким би визначалося, у якому саме рядку чинної зараз форми звіту з ЄСВ (затверджено наказом від 09.09.13 р. № 454) слід відображати «розрахункову» базу нарахування ЄСВ.
Спеціалісти Пенсійного фонду України, нагадують, що відобразити «розрахункову» базу ЄСВ можна в рядку 2 таблиці 1 додатка 4 «Сума нарахованої заробітної плати, винагород за виконану роботу (надані послуги) за цивільно-правовими договорами, оплати допомоги по тимчасовій непрацездатності та допомоги у зв`язку з вагітністю та пологами, на яку нараховується єдиний внесок». Звісно, що в цьому випадку значення рядка 2 буде більшим за значення рядка 1 «Загальна сума нарахованої заробітної плати, винагород за виконану роботу (надані послуги) за цивільно-правовими договорами, оплати допомоги по тимчасовій непрацездатності та допомоги у зв`язку з вагітністю та пологами».
Звертаємо увагу також на те, що п. 4 част. 2 ст. 6 Закону № 2464 передбачено, що в разі надсилання звітності поштою вона вважається поданою в день отримання відділенням поштового зв`язку від платника єдиного внеску поштового відправлення зі звітністю.

Основні зміни щодо спрощенців у 2015 році

З урахуванням змін, внесених до ПК, актуальним є питання внесення змін до нормативно-правових актів, зокрема щодо платників спрощеної системи, а саме затвердження нової форми податкової декларації платника єдиного податку, книги обліку доходів та книги обліку доходів і витрат, а також порядків їх ведення, форми та порядку подання заяви.
Оскільки платники єдиного податку - ФОП декларують доходи за 2014 рік, а зміни до ПК набирають чинності з 1 січня 2015 року, підприємці подають податкову декларацію - платника єдиного податку за минулий рік за формою, затвердженою наказом Мінфіну від 21.12.11 р. № 1688. Нарахування єдиного податку за IV квартал 2014 року платниками 3 та 5 груп здійснюється за відсотковими ставками, які діяли до 31 грудня 2014 року.
Також  зазначим, що платники єдиного податку продовжують ведення книг обліку доходів та книг обліку доходів і витрат, форми яких затверджено наказом Мінфіну від 15.12.11 р. № 1637. Платники єдиного податку, які перевищили обсяги доходів у податковому (звітному) періоді, які діяли до 1 січня 2015 року, до суми перевищення обсягу доходу застосовують ставку у розмірі 15 %. При цьому такі платники, враховуючи зміни у законодавстві щодо збільшення максимального розміру обсягу доходу у відповідній групі з 2015 року, не зобов`язані з наступного календарного кварталу за заявою переходити на іншу групу платника єдиного податку чи відмовлятися від застосування спрощеної системи оподаткування, якщо зазначена категорія платників не порушує умов перебування на спрощеній системі оподаткування, які діють з 1 січня 2015 року.
Разом з тим, не відбулося змін у частині реєстрації суб`єктів господарювання платниками спрощеної системи оподаткування. 
Процедуру та строки реєстрації платників єдиного податку з 1 січня 2015 року також не змінено
Разом з тим, видача витягів з реєстру здійснюється безоплатно та за бажанням платників єдиного податку, але не є обов`язковою умовою при реєстрації, оскільки на єдиному державному реєстраційному веб-порталі юросіб та ФОП та власному офіційному веб-порталі ДФС щоденно оприлюднюються дані з реєстру платників єдиного податку. До прийняття нормативно-правових актів згідно з внесеними змінами до ПК та у разі потреби за зверненням платника контролюючий орган повинен надавати витяг на підставі відповідного запиту, при цьому строк надання витягу не повинен перевищувати одного робочого дня з дня надходження запиту.

Як відображати акцизний податок у чеку-2015: роз’яснення

З метою забезпечення правильності відображення у розрахункових документах РРО акцизного податку з роздрібного продажу підакцизних товарів Вовчанська ОДПІ ГУ Міндоходів у Харківській області зобов`язує врахувати в роботі наступне.
У зв`язку з тим, що у частини РРО, внесених до Державного реєстру РРО до 1 січня 2015 року, не передбачено механізм розрахунку акцизного податку з роздрібного продажу підакцизних товарів, у таких РРО дозволяється використовувати алгоритм, який забезпечує нарахування суми 5 відс. збору, розробленого виробником (постачальником) даних моделей РРО.

1. Для РРО, у яких реалізовано механізм розрахунку додаткового збору, цей механізм може бути використаний для обліку акцизного податку з роздрібної торгівлі підакцизними товарами. Якщо підібрати відповідне значення при програмуванні додаткового збору - РРО буде коректно виконувати облік акцизного податку. Наприклад, якщо ціна товару без ПДВ становить 100 грн., ПДВ - 20 грн., а акцизний податок за ставкою 5 % - 6 грн., то фактична роздрібна ціна цього товару складає 126 гривень.

чек 1

Для того, щоб у сумі акцизного податку в розмірі 5 % коректно враховувався ПДВ, допускається і необхідно встановити значення акцизного податку 6 %.
У тих випадках, коли значення акцизного податку з роздрібної продажі підакцизних товарів відрізнятиметься від 5 %, відповідне значення додаткового збору може буде розраховане по формулі:

ДЗ = (100 + ПДВ) * АКЦИЗ/100,

де ДЗ - значення додаткового збору у відсотках, яке необхідно запрограмувати;
ПДВ - значення ПДВ у відсотках;
АКЦИЗ - значення акцизного податку з роздрібної продажі підакцизних товарів у відсотках.
2. Для РРО, в яких реалізовано механізм розрахунку додаткового збору за допомогою окремої податкової групи, допускається використовувати таку форму чека:

чек 2

3. Для РРО, в яких не реалізовано механізм розрахунку додаткового збору, дозволяється використовувати окремий віртуальний товар, який повинен мати назву "доп. акциз 5 відс.", відноситися до податкової групи, яка не є об`єктом оподаткування, а ціна такого товару повинна дорівнювати 5 % від вартості реального підакцизного товару. Цей віртуальний товар не повинен враховуватись при веденні обліку товарних запасів на складах та/або за місцем реалізації.
Такий чек повинен мати таку форму:

чек 3

4. Для суб`єктів господарювання, які не є платниками ПДВ, при використанні РРО, в яких не реалізовано механізм розрахунку додаткового збору, може використовуватись така форма чека:

чек 4

Рядок, позначений (*), може бути відсутнім у чеку.

Лист ДФС від 31.01.15 р. № 1848/6/99-99-22-07-03-15.

Прийняття на роботу і сповіщення про це податкових органів

Одне із запитань, що найчастіше ставляться, – як підприємству оформляти прийняття працівника на роботу після змін, унесених до ст. 24 КЗпП Законом від 28.12.14 р. № 77-VIII (далі – Закон № 77), згідно з яким працівник не може бути допущений до роботи без укладення трудового договору, оформленого наказом або розпорядженням, і сповіщення органу Державної фіскальної служби (далі – орган ДФС) про прийняття працівника на роботу в порядку, установленому КМУ.

Згідно з нині чинною редакцією ст. 24 КЗпП укладення трудового договору між працівником і роботодавцем оформляється в письмовій формі: шляхом видання роботодавцем наказу або розпорядження про прийняття працівника на роботу. В окремих випадках ст. 24 КЗпП передбачає при прийнятті працівника на роботу крім видання наказу або розпорядження ще й укладення з ним письмового трудового договору у формі, більш звичній для господарських договорів, наприклад:

при організованому наборі працівників;

про роботу в районах з особливими природними географічними та геологічними умовами й умовами підвищеного ризику для здоров`я;

при укладенні контракту (в основному застосовується при прийнятті на роботу керівників підприємств);

якщо працівник наполягає на укладенні трудового договору в такій письмовій формі;

при укладенні трудового договору з неповнолітнім;

якщо роботодавцем є фізособа (підприємець);

у випадках, прямо передбачених законодавством.

Тобто, зміни, унесені Законом № 77, ніяк не стосуються порядку укладення трудового договору між підприємством-роботодавцем і працівником.

Що стосується сповіщення органу ДФС про новоприйнятого працівника, то Кабміном не встановлені порядок і форма такого сповіщення. На думку ДФС (лист від 29.01.15 р. № 2627/7/99-99-17-03-01-17), до прийняття відповідного порядку таким сповіщенням уважатиметься заповнення таблиці 5 додатка 4 до Порядку, затвердженого наказом Міндоходів від 09.09.13 р. № 454.

Окремо при кожному прийнятті працівника на роботу титульний лист з таблицею 5 додатка 4 до зазначеного Порядку подавати не потрібно. Звіт з ЄСВ разом з усіма необхідними додатками, уключаючи й додаток 4, необхідно подавати в установлені строки (строк до 20 числа, наступного за звітним місяцем).

 

Сплачуєте одночасно земельний податок та орендну плату: чи можна визначити в одній декларації податкові зобов'язання?

Фахівці Вовчанської ОДПІ ГУ Міндоходів у Харківській області відповіли на питання: чи може СГ, який є платником земельного податку та орендної плати за земельні ділянки державної чи комунальної власності, в одній податковій декларації з плати за землю одночасно визначити податкові зобов'язання щодо податку та орендної плати?

Отже ні, якщо надходження до бюджету земельного податку та орендної плати обліковується за окремими кодами класифікації доходів бюджету. В органах ДФС суб'єкту господарювання, який одночасно є платником земельного податку та орендної плати, відкривають окремі інтегровані картки платника для обліку земельного податку та орендної плати. Таким чином, суб'єкт господарювання, який є одночасно платником земельного податку та орендної плати, має подати до органу ДФС за місцем знаходження земельної ділянки окремо податкову декларації з плати за землю щодо земельного податку та окремо щодо орендної плати.

 

На зарплату учнів-практикантів ЄСВ не нараховується та не утримується

Спеціалісти Вовчанської ОДПІ ГУ Міндоходів у Харківській області роз’яснили чи є базою нарахування ЄВ заробітна плата учнів та слухачів учбових закладів, яка виплачується їм при проходженні виробничої практики?

Так, нагадаємо, що учні, слухачі учбових закладів, які згідно з договором, укладеним між професійно-технічним навчальним закладом та підприємством, проходять виробничу практику та виробниче навчання на підприємстві, не включаються до складу (списку) і штатного розпису працівників підприємства (пункти 7, 8 Порядку надання робочих місць для проходження учнями, слухачами професійно-технічних навчальних закладів виробничого навчання та виробничої практики). Оскільки зазначені відносини не є трудовими, а трактуються як навчально-виробничий процес, то необхідності в укладанні строкових трудових договорів на період проходження виробничої практики немає. Таким чином, між підприємством, що надає робочі місця, і учнями, що проходять виробничу практику, договірні відносини не виникають, тому роботодавці по відношенню до практикантів - учнів професійно-технічних навчальних закладів не є страхувальниками, а практиканти - не є застрахованими особами. Таким чином, оскільки учні, які проходять виробничу практику, не є штатними працівниками підприємства, а отже, не перебувають з ним у трудових відносинах, то заробітна плата, яка виплачується їм при проходженні виробничої практики, не є базою нарахування та утримання ЄВ.

 

Категория: Податкові новини | Добавил: Volchanckaya_MGNI (23.02.2015)
Просмотров: 420 | Рейтинг: 0.0 |

Всего комментариев: 0
Добавлять комментарии могут только зарегистрированные пользователи.
[ Регистрация | Вход ]
Конструктор сайтов - uCoz
Форма входа
Поиск по каталогу
Друзья сайта
Статистика