За останню декаду число учасників податкового компромісу подвоїлось, – Ігор Білоус
«Закон щодо податкового компромісу є доцільним і надзвичайно своєчасним, що засвідчує зростаюча активність участі бізнесу у процедурі, передбаченій законодавчим актом. З часу набуття ним чинності минуло 24 дні, причому за останню декаду число бажаючих досягти компромісу подвоїлось», - зазначив Голова Державної фіскальної служби України Ігор Білоус на зустрічі з журналістами.
За його словами, станом на ранок 9 лютого відповідно до процедури застосування податкового компромісу 305 платників податків подали до органів Державної фіскальної служби заяви та уточнюючі розрахунки. Цими документами податкові зобов’язання платників збільшено на 1557,6 млн. грн, у тому числі, з податку на прибуток підприємств – на 800,5 млн. гривень, з податку на додану вартість – на 757,1 млн. грн.
Відповідно до поданих розрахунків, сплаті підлягає 77,9 млн. грн. Із них на сьогодні до державного бюджету вже сплачено 5,7 млн. грн.
При цьому переважна більшість платників, які вже звернулися із заявами до органів ДФС, 265 із 305, висловили бажання досягти податкового компромісу щодо неузгоджених сум зобов’язань, визначених у податкових повідомленнях-рішеннях за результатами раніше проведених документальних перевірок, у тому числі сум, щодо яких триває процедура судового або адміністративного оскарження.
У ДФС переконані, що ця категорія платників стане чисельною групою потенційних учасників податкового компромісу. Так, на сьогодні 17 тисяч платників мають ризики, пов’язані з участю у схемах з ухилення від оподаткування. Сума несплаченого податку на додану вартість за позивними заявами до платників за останні три роки сягнула 100 млрд. гривень. Приблизно таку ж суму складають недоплати з податку на прибуток підприємств.
«Участь у податковому компромісі передусім вигідна платникам, відносно яких відкрито кримінальне провадження. Досягнення ними компромісу означатиме закриття кримінальних справ та їхнє вилучення з Єдиного реєстру досудових розслідувань,– пояснив Ігор Білоус. – І оскільки дії платників буде декриміналізовано, виключається й відкриття справ щодо підробки ними податкових декларацій, яких остерігається чимало бізнесменів».
Отже, платники податків, вважає глава ДФС, мають унікальну можливість до 16 квітня поточного року (останнього дня терміну, відведеного законом для подання платниками податків відповідної заяви в органи ДФС) уточнити оскаржувані суми та взяти участь у процедурі податкового компромісу.
«Ми централізували роботу із застосування податкового компромісу, щоб запобігти можливим розбіжностям у тлумаченні норм законодавства в територіальних фіскальних органах та унеможливити корупційні прояви в окремих регіонах, – підкреслив очільник Державної фіскальної служби. – Ми також готові залучити представників громадських інститутів до роботи в комісії з питань податкового компромісу, що діє в центральному офісі, з метою підвищення довіри бізнесу до самої процедури. Прагнемо зробити весь процес прозорим і зрозумілим, тому орієнтуємо наш інформаційно-сервісний центр на роз’яснення будь-яких питань щодо податкового компромісу».
ДФС повідомить реквізити нових ПДВ-рахунків на електронну адресу платника податку
Рахунки платників податку в системі електронного адміністрування ПДВ відкриваються у Державній казначейській службі України, МФО 899998.
Телефон для отримання роз`яснень стосовно відкриття рахунків платників податку в системі електронного адміністрування ПДВ 0-800-501-007 (напрямок 5).
Для забезпечення інформування платників ПДВ щодо реквізитів рахунків, відкритих в системі електронного адміністрування ПДВ, Державна фіскальна служба формує та направляє платнику податку електронне повідомлення про відкриття та реквізити ПДВ-рахунку за формою J(F)1490801. Сформоване повідомлення направляється на електронну адресу платника податку, яка наявна в базах даних ДФС на час формування такого повідомлення.
У разі, якщо на дату формування та направлення повідомлення про відкриття та реквізити ПДВ-рахунку у платника податку у зв’язку із втратою чинності ЕЦП або договору про визнання електронної звітності відсутня можливість отримати повідомлення в електронному вигляді, такий платник може звернутись за інформацією щодо реквізитів ПДВ-рахунку до Центру обслуговування платників за основним місцем обліку.
За матеріалами офіційного порталу ДФС
Уточнено питання проведення перевірок у 2015 – 2016 роках
У 2015 та 2016 роках перевірки підприємств, установ та організацій, фізичних осіб - підприємців з обсягом доходу до 20 млн. грн. за попередній календарний рік контролюючими органами здійснюються виключно з дозволу Кабміну, за заявкою суб`єкта господарювання щодо його перевірки, згідно з рішенням суду або вимогами Кримінального процесуального кодексу України.
Зазначене обмеження не поширюється:
- з 1 січня 2015 року на перевірки суб`єктів господарювання, що ввозять на митну територію України та/або виробляють та/або реалізують підакцизні товари;
- з 1 січня 2015 року на перевірки дотримання норм законодавства з питань наявності ліцензій, повноти нарахування та сплати ПДФО, ЄСВ, відшкодування ПДВ;
- з 1 липня 2015 року на перевірки платників єдиного податку 2 і 3 груп, крім тих, які здійснюють діяльність на ринках, продаж товарів у дрібнороздрібній торговельній мережі через засоби пересувної мережі, за винятком платників єдиного податку, визначених пунктом 27 підрозділу 10 розділу XX «Перехідні положення» ПК, з питань дотримання порядку застосування РРО.
Враховуючи викладене, ДФС зазначає, що при аналізі питання щодо наявності наведених обмежень та визначення обсягу доходу за попередній календарний рік для суб’єктів господарювання – юридичних осіб, їх відокремлених підрозділів та представництв нерезидентів доцільно використовувати дані декларації з податку на прибуток за 2014 рік.
Для визначення обсягу доходу суб’єктів господарювання – юридичних осіб, які у 2014 році були платниками фіксованого сільськогосподарського податку (з 01.01.2015 платники єдиного податку ІV групи), можливим є застосування даних розрахунку частки сільськогосподарського товаровиробництва, що подається до контролюючого органу разом з відповідною податковою декларацією до 20 лютого поточного року.
Слід також звернути увагу, що посилено вимоги щодо складення письмового запиту платнику податків про подання інформації. Зокрема, такий запит повинен містити:
1) інформацію щодо підстав для надіслання запиту із зазначенням інформації, яка це підтверджує;
2) перелік інформації, яка запитується, та перелік документів, які пропонується надати;
3) печатку контролюючого органу
Подання податкової звітності з податку на прибуток
Вовчанська ОДПІ ГУ Міндоходів у Харківській області повідомляє, що відповідно до п.57.1 ст.57 Податкового кодексу України податкова декларація, у тому числі розрахунок щомісячних авансових внесків, за базовий звітний (податковий) рік подається до 1 червня року, наступного за звітним (податковим) роком.
Разом з тим, п.22 підр. 4 р. ХХ "Перехідні положення" ПКУ передбачено, що норма п. 57.1 ст. 57 ПКУ у частині граничного терміну подання податкової декларації з податку на прибуток підприємств застосовується починаючи із подання декларації з цього податку за звітний рік, в якому набирає чинності редакція розділу III ПКУ, викладена в Законі України від 28.12.2014 №71-VIII "Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законів України щодо податкової реформи".
Враховуючи наведені положення Закону №71-VIII та вимоги ст.49 ПКУ,подання податкових декларацій з податку на прибуток за 2014 рік здійснюється за діючими формами таким чином:
для базового звітного (податкового) періоду – календарного року – протягом 60 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) періоду – до 2 березня 2015 року;
для базового звітного (податкового) періоду – календарного кварталу – протягом 40 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) періоду – до 09 лютого 2015 року.
Звертаємо увагу, що платники податків, які станом на 31.12.2014 перебували на консолідованій сплаті податку на прибуток, подання консолідованої податкової декларації з податку на прибуток та розрахунку податкових зобов’язань щодо сплати консолідованого податку на прибуток за звітний період – 2014 рік здійснюють, як і у минулому році, відповідно, за місцем реєстрації юридичної особи та відокремлених підрозділів.
Як реєструються фіктивні підприємства
До уваги громадян! Будьте обережні з документами, що посвідчують особу.
Вовчанська ОДПІ ГУ Міндоходів у Харківській області повідомляє, що останнім часом почастішали випадки використання документів, що посвідчують особу громадян України для здійснення шахрайських правопорушень, найчастіше – для реєстрації фірм.
Здебільшого зловмисники користуються скрутним фінансовим становищем соціально незахищених категорій громадян таких, як студенти та пенсіонери, виплачуючи одноразову грошову допомогу за послугу з надання копій або й оригіналів особистих документів фізичної особи.
Так, отримавши паспортні дані особи (інколи достатньо навіть ксерокопії паспорта!), можна створити фіктивну фірму з власником такого паспорта «на чолі». Таким нехитрим чином, створюючи іноді цілі мережі фіктивних підприємств, зловмисники «відмивають» гроші.
Тим, хто свідомо погоджується на такий крок з використанням власних документів, слід пам’ятати, що громадяни України за подібні дії притягуються до кримінальної відповідальності, а довести свою непричетність у такому разі дуже складно.
Крім того, згідно положень Кримінального кодексу України, а саме статті 205, фіктивне підприємництво, тобто створення або придбання суб'єктів підприємницької діяльності (юридичних осіб) з метою прикриття незаконної діяльності або здійснення видів діяльності, щодо яких є заборона, карається штрафом від п'ятисот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян до двох тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Ті самі дії, якщо вони вчинені повторно або заподіяли велику матеріальну шкоду державі, банкові, кредитним установам, іншим юридичним особам або громадянам, караються штрафом від трьох тисяч до п'яти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Шановні громадяни, будьте пильними, не допускайте незаконного використання документів, що посвідчують вашу особу! Адже ті невеликі кошти, які ви отримаєте від шахраїв сьогодні не допоможуть покращити матеріальне становище, проте наслідки від таких «махінацій» можуть бути від стягнення значних сум штрафів до позбавлення волі! Якщо ви отримали подібну пропозицію, негайно повідомте правоохоронні органи про цей факт. У разі втрати документів, що засвідчують вашу особу, необхідно терміново звернутися до міліції.
Не забудьте задекларувати подарунок!
Як оподатковується подарунок, отриманий платником податку - фізичною особою від юридичної особи
Вовчанська ОДПІ ГУ Міндоходів у Харківській області нагадує, що до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податку включається, зокрема дохід, отриманий платником податку як додаткове благо (крім випадків, передбачених ст. 165 ПКУ) у вигляді вартості безоплатно отриманих товарів (робіт, послуг), визначеної за правилами звичайної ціни, а також суми, знижки звичайної ціни (вартості) товарів (робіт, послуг), індивідуально призначеної для такого платника податку (абз ”е” пп. 164.2.17 п. 164.2 ст. 164 ПКУ ).
Додаткові блага - це кошти, матеріальні чи нематеріальні цінності, послуги, інші види доходу, що виплачуються (надаються) платнику податку податковим агентом, якщо такий дохід не є заробітною платою та не пов’язаний з виконанням обов’язків трудового найму або не є винагородою за цивільно-правовими договорами (угодами), укладеними з таким платником податку (крім випадків, прямо передбачених нормами розділу IV цього ПКУ).
Якщо додаткові блага надаються у негрошовій формі, сума податку об’єкта оподаткування обчислюється за правилами, визначеними п 164.5 ст. 164 ПКУ
(пп. 164.2.17 п. 164.2 ст. 164 ПКУ).
Водночас, пп. 165.1.39 п. 165.1 ст. 165 ПКУ встановлено, що до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податку не включається вартість дарунків (а також призів переможцям та призерам спортивних змагань), якщо їх вартість не перевищує 50 відсотків однієї мінімальної заробітної плати (у розрахунку на місяць), встановленої на 1 січня звітного податкового року, тобто в 2015 році - 609,0 грн., за винятком грошових виплат у будь-якій сумі.
Отже, вартість подарунку, отриманого платником податку - фізичною особою від юридичної особи, включається до загального місячного оподатковуваного доходу такого платника як додаткове благо та оподатковується за ставкою 15 (20)% у джерела виплати, з урахуванням вимог пп.165.1.39 п. 165.1 ст.165 ПКУ.
Платники туристичного збору
З метою покращення рівня обізнаності у платників податків щодо туристичного збору, фахівці Вовчанської ОДПІ ГУ Міндоходів у Харківській області повідомляють наступне.
Відповідно до пункту 268.2 статті 268 Податкового кодексу України (далі - ПКУ) платниками туристичного збору є громадяни України, іноземці, а також особи без громадянства, які прибувають на територію адміністративно-територіальної одиниці, на якій діє рішення сільської, селищної та міської ради про встановлення туристичного збору, та отримують (споживають) послуги з тимчасового проживання (ночівлі) із зобов'язанням залишити місце перебування в зазначений строк.
Базою справляння є вартість усього періоду проживання (ночівлі) в місцях, визначених підпунктом 268.5.1 статті 268 ПКУ, за вирахуванням податку на додану вартість (підпункту 268.4.1 пункту 268.4 статті 268 ПКУ).
Відповідно до пункту 268.3 статті 268 ПКУ ставка туристичного збору встановлюється у розмірі від 0,5 до 1 відсотка до бази справляння збору, визначеної пунктом 268.4 статті 268 ПКУ.
Згідно з підпунктом 268.7.1 пункту 268.7 статті 268 ПКУ сума туристичного збору, обчислена відповідно до податкової декларації за звітний (податковий) квартал, сплачується щоквартально, у визначений для квартального звітного (податкового) періоду строк, за місцезнаходженням податкових агентів.
Звертаємо увагу, у зв’язку з прийняттям Закону України від 28.12.2014 № 71-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо податкової реформи», який набрав чинності з 1 січня 2015 року – платник податків зобов’язаний за кожний встановлений ПКУ звітний період, в якому виникають об’єкти оподаткування, або у разі наявності показників, які підлягають декларуванню, відповідно до вимог ПКУ подавати податкові декларації щодо кожного окремого податку, платником якого він є.
Слід врахувати, що підпунктом 49.18.2 пункту 49.18 статті 49 ПКУ визначено, що податкові декларації за базовий звітний (податковий) період, що дорівнює календарному кварталу подаються протягом 40 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) кварталу
Справляння акцизного податку з операцій з відчуження цінних паперів та операцій з деривативами
Фахівці Вовчанської ОДПІ ГУ Міндоходів у Харківській області з метою покращення рівня обізнаності платників повідомляють наступне.
З 01.01.2015 набрав чинності Закон України від 28.12.2014 № 71-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо податкової реформи» (далі - Закон № 71), яким було внесено зміни до Податкового кодексу України (далі – ПК), зокрема виключено норми щодо справляння акцизного податку з операцій з відчуження цінних паперів та операцій з деривативами.
Водночас, п.27 підрозділу 10 розділу ХХ ПК встановлено, що за результатами провадження господарської діяльності за останній звітний (податковий) період 2014 року платники акцизного податку з операцій з відчуження цінних паперів та операцій з деривативами подають податкові декларації з такого податку у порядку, встановленому ПК.
Таким чином, останнім звітним (податковим) періодом, за який платники акцизного податку з операцій з відчуження цінних паперів та операцій з деривативами зобов’язані подати декларацію з особливого податку на операції з відчуження цінних паперів та операцій з деривативами є IV квартал 2014 року.
Громадяни мають право на отримання податкової знижки
Вовчанська ОДПІ ГУ Міндоходів у Харківській області нагадує, що відповідно до Податкового кодексу України громадяни, які в 2014 році отримували дохід у вигляді заробітної плати та сплачували за навчання закладам освіти, сплачували проценти за іпотечним житловим кредитом, страхували себе або членів своєї сім’ї, оплачували допоміжні репродуктивні технології, всиновлювали дітей, понесли витрати у зв’язку із переобладнанням транспортного засобу мають право на отримання податкової знижки.
Відповідно до статті 166 Податкового кодексу платники податків можуть скористатися правом на податкову знижку за наслідками звітного 2014 року до кінця поточного 2015 року, подавши до податкової інспекції за місцем своєї адреси(реєстрації) декларацію і копію підтвердних документів.
Звертаємо увагу, що право на податкову знижку має лише той, хто отримував заробітну плату. Якщо платник податку не скористався правом на нарахування податкової знижки за наслідками звітного податкового року, то таке право на наступні податкові роки не переноситься.
Нагадуємо, перелік документів, які необхідно мати при заповненні декларації для отримання податкової знижки на навчання:
- паспорт (оригінал, копія);
- ідентифікаційний номер (оригінал, копія);
- довідку з роботи про отриманий у минулому році дохід і сплачені податки (немає вимоги щодо форми довідки, головне, щоб було вказано загальний нарахований дохід за 2014 рік, єдиний соціальний внесок, податкова соціальна пільга у разі застосування, податок на доходи фізичних осіб);
- довідку про вартість навчання у звітному році (якщо не вказано у договорі);
- копію свідоцтва про народження дитини (для батьків студента), копію свідоцтва про одруження (для чоловіка чи дружини студента);
- оригінал та копію договору з навчальним закладом;
- довідку з навчального закладу про кількість навчальних місяців у звітному році (якщо неповний навчальний рік);
- довідку про термін навчання в навчальному закладі (якщо не вказано у договорі);
- оригінали та копії платіжних документів, що підтверджують сплату за навчання (сплачені у 2014 році).
Рахуємо податок на нерухомість
Вовчанська ОДПІ ГУ Міндоходів у Харківській області повідомляє, що за наявності у власності платника податку одного об’єкта житлової нерухомості, в тому числі його частки, податок обчислюється виходячи з бази оподаткування, за наявності у власності платника податку більше одного об’єкта житлової нерухомості одного або різних типів, у тому числі їх часток, податок обчислюється виходячи із сумарної загальної площі таких об’єктів.
У 2015 р. фізичним особам - платникам податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, податок нараховуватиметься контролюючими органами за місцем їх податкової адреси (місцем реєстрації) за 2014 р. у такому порядку: у період з 1 січня по 31 березня 2014 р. - із житлової площі; з 1 квітня по 31 грудня 2014 р. - із загальної площі об’єктів житлової нерухомості.
Якщо у фізичної особи у власності перебуває квартира, житлова площа якої 123 м2, а загальна 220 м2, пільга зі сплати податку (120 м2), ставку податку встановлено у розмірі 1% мінімальної заробітної плати станом на 01.01.2014 р. (12,18 грн.). За 2014 р. сума податку розраховується:
I квартал - (123 м2 - 120 м2) × 12,18 грн. / 12 міс. × 3 міс. = 9,14 грн.
II - IV квартали - (220 м2 - 120 м2) × 12,18 грн. / 12 міс. × 9 міс. = 913,5 грн.
За 2014 р. сума податку становить 922,64 грн. (9,14 грн. + 913,5 грн.).
Отже, до 01.07.2015 р. фізичній особі буде надіслано податкове повідомлення-рішення про сплату податку в сумі 922,64 грн., яку необхідно сплатити протягом 60 днів з дня вручення податкового повідомлення-рішення.
Нагадуємо юридичним особам про необхідність самостійно обчислити суму податку і до 20 лютого 2015 року подати контролюючому органу за місцезнаходженням об’єкта оподаткування декларацію за ставками, встановленими рішенням сільської, селищної або міської ради залежно від місця розташування (зональності) та типів об’єктів:
для об’єктів житлової нерухомості - у розмірі, що не перевищує 2% розміру мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 01.01.2015 р., за 1 м2 бази оподаткування;
для об’єктів нежитлової нерухомості - у розмірі, що не перевищує 1% розміру мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 01.01.2015 р., за 1 м2 бази оподаткування.
Нова звітність з акцизного податку
З 30.01.2015 р. набрав чинності наказ Мінфіну України від 23.01.2015 р. № 14, яким затверджено нову форму декларації акцизного податку і Порядок її заповнення та подання. Платники заповнюють та подають розділи та додатки до Декларації лише щодо тих операцій, які вони здійснюють і за якими у них виникають податкові зобов’язання із сплати акцизного податку, про що робиться відповідна відмітка у колонці "Ознака подачі" на останньому аркуші Декларації. Додатки до Декларації є її невід’ємною частиною.
Суб’єкт господарювання роздрібної торгівлі, який здійснює реалізацію підакцизних товарів, заповнює та подає лише розділ Ґ та додаток 6 до Декларації. Податковий період для сплати акцизного податку відповідає календарному місяцю. Декларація складається із загальної частини, що містить необхідні обов’язкові реквізити платника, та шести розділів, що складаються платниками залежно від виду підакцизних товарів, додатків розрахунків для обчислення суми податку залежно від виду встановлених ставок акцизного податку.
Показники у Декларації (крім додатків) проставляються у гривнях без копійок з відповідним округленням за загальновстановленими правилами.
Якщо платник вважає, що форма Декларації збільшує або зменшує його податкові зобов’язання всупереч нормам Кодексу, він має право зазначити цей факт у додатку 9 до Декларації.
Місцем реєстрації платника, що є суб’єктом господарювання роздрібної торгівлі, який здійснює реалізацію підакцизних товарів, є місцезнаходження пункту продажу товарів.
Платником заповнюються лише відповідний розділ і додатки до Декларації, які відповідають виду господарської діяльності платника, виду підакцизних товарів (продукції). Якщо платник є одночасно платником акцизного податку за різними видами господарської діяльності, то він подає одну Декларацію з відповідними розділами та додатками до неї.
Об определении размера арендной платы
Государственная фискальная служба Украины с целью обеспечения надлежащего выполнения налогоплательщиками обязанности по уплате арендной платы за пользование земельными участками государственной и коммунальной формы собственности сообщает следующее.
Верховным судом Украины (далее - ВСУ) в постановлении от 02.12.2014 г. N 21-274а14 (далее - постановление N 21) выражена правовая позиция относительно применения подпункта 288.5.1 пункта 288.5 статьи 288 Налогового кодекса Украины (далее - НКУ).
В частности, предусмотрено, что с вступлением в силу НКУ годовой размер арендной платы за земельные участки государственной и коммунальной собственности, подлежащий перечислению в бюджет, должен соответствовать требованиям подпункта 288.5.1 пункта 288.5 статьи 288 НКУ и является основанием для пересмотра установленного размера арендной платы.
При этом, исходя из принципа приоритетности норм НКУ над нормами других актов в случае их противоречия (пункт 5.2 статьи 5 НКУ), до момента внесения в такой договор соответствующих изменений размер арендной платы в любом случае не может быть меньше, чем установленный подпунктом 288.5 .1 пункта 288.5 статьи 288 НКУ.
Таким образом, согласно правовой позиции ВСУ с 1 января 2011 года размер налоговой обязанности налогоплательщика по уплате арендной платы не может быть меньше, чем определенный пунктом 288.5 статьи 288 НКУ.
При этом в соответствии со ст. 2442 Кодекса административного судопроизводства Украины решение ВСУ, принятое по результатам рассмотрения заявления о пересмотре судебного решения по мотивам неодинакового применения судом (судами) кассационной инстанции одних и тех же норм материального права в подобных правоотношениях, является обязательным для всех субъектов властных полномочий, которые применяют в своей деятельности нормативно-правовой акт, содержащий указанные нормы права, и для всех судов Украины. Суды обязаны привести свою судебную практику в соответствие с решением ВСУ.
Следовательно, с целью обеспечения надлежащего и своевременного выполнения налогоплательщиками обязанности по уплате арендной платы обязываем главные управления ГФС - Центральный офис по обслуживанию крупных плательщиков обеспечить проведение встреч с арендаторами земельных участков государственной и коммунальной формы собственности, которые уплачивают арендную плату в размере меньшем, чем закреплено пунктом 288.5 статьи 288 НКУ.
Довести до сведения налогоплательщиков правовую позицию ВСУ, изложенную в постановлении N 21 и предложить осуществить начисление и уплату арендной платы в определенном НКУ размере (в том числе путем представления уточняющих расчетов).
Тим, хто йде на компроміс
Вовчанська ОДПІ ГУ Міндоходів у Харківській області дякує тим платникам, які вирішили сумлінно донарахувати податкові зобов'язання та скористатися податковим компромісом. Звертаємо увагу, що при складанні Заяви про податковий компроміс рекомендується зазначати:
1. Про подання уточнюючого розрахунку для застосування процедури досягнення податкового компромісу;
2. Про згоду на проведення перевірки з питань, які стосуються витрат, що враховуються при визначенні об’єкта оподаткування податком на прибуток підприємств та/або завищення податкового кредиту з податку на додану вартість, у межах процедури досягнення податкового компромісу;
3. Перелік операцій, щодо яких здійснено уточнення показників податкової декларації.
Для можливості чіткої ідентифікації кожної господарської операції, щодо якої здійснюється уточнення, необхідно вказати:
3.1. назву (ПІБ), код ЄДРПОУ суб’єкта господарювання (реєстраційний номер облікової картки платника податків або номер та серія паспорта (для фізичних осіб, які через релігійні переконання відмовилися від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків)), по операціях (взаємовідносинах), з яким було віднесено суми до складу податкового кредиту та/або витрат, що враховуються при визначенні об’єкта оподаткування;
3.2. дату, номер, вид, термін дії договору, на виконання якого здійснювались господарські операції, предмет договору, обсяг здійснених господарських операцій за договором, зміни до договору, що стосуються вказаних операцій (за наявності);
3.3. податковий (звітний) період, у якому було допущено завищення податкового кредиту та/або витрат, що враховуються при визначенні об’єкта оподаткування, що стало наслідком заниження ПДВ та податку на прибуток до бюджету та податковий (звітний) період, у якому було допущено заниження податкових зобов’язань;
3.4. зміст господарської операції (номенклатура постачання, обсяг, вид, інформація щодо проведених розрахунків);
3.5. суму завищення податкового кредиту та/або витрат, що враховуються при визначенні об’єкта оподаткування, та суму заниження ПДВ та податку на прибуток до бюджету;
3.6. дату, номер податкової накладної, на підставі якої було віднесено відповідні суми до податкового кредиту, відомості та/або інші розрахункові документи, що засвідчують факт сплати ПДВ у зв’язку з придбанням таких товарів/послуг та їх отримання.
Ліценція на торгівлю с пивом
Вовчанська ОДПІ ГУ Міндоходів у Харківській області звертає увагу суб'єктів господарювання на те, що з 01.07.2015 р. пиво буде віднесено до алкогольних напоїв. Тому суб’єктам підприємницької діяльності, які здійснюватимуть продаж пива, необхідно отримувати із цієї дати ліцензію на роздрібну торгівлю алкогольними напоями.
Ці зміни, передбачені абзацами 4–6 пп. 10 п. 2 р. II Закону України від 28.12.2014 р. № 71-VIII у ст. 1 Закону України «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів» від 19.12.1995 р. № 481/95-ВР.
Платники ФСП у 2015 році стануть платниками спрощеної системи оподаткування, обліку та звітності
Вовчанська ОДПІ ГУ Міндоходів у Харківській області повідомляє, що у 2015 році сільськогосподарські товаровиробники, у яких частка сільськогосподарського товаровиробництва за попередній податковий (звітний) рік дорівнює або перевищує 75 відсотків, можуть стати платниками спрощеної системи оподаткування, обліку та звітності –єдиного податку четвертої групи (раніше ФСП).
Нагадуємо, що для переходу на спрощену систему оподаткування або щорічного підтвердження статусу платника єдиного податку такі підприємства повинні подати до 20 лютого поточного року наступні документи:
- загальну податкову декларацію з податку на поточний рік щодо всієї площі земельних ділянок, з яких справляється податок (сільськогосподарських угідь (ріллі, сіножатей, пасовищ, багаторічних насаджень), та/або земель водного фонду внутрішніх водойм (озер, ставків та водосховищ), - контролюючому органу за своїм місцезнаходженням (місцем перебування на податковому обліку);
- звітну податкову декларацію з податку на поточний рік окремо щодо кожної земельної ділянки - контролюючому органу за місцем розташування такої земельної ділянки;
- розрахунок частки сільськогосподарського товаровиробництва - контролюючим органам за своїм місцезнаходженням та/або за місцем розташування земельних ділянок за формою, затвердженою центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної аграрної політики, за погодженням із центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову та митну політику;
- відомості (довідку) про наявність земельних ділянок - контролюючим органам за своїм місцезнаходженням та/або за місцем розташування земельних ділянок.
Звертаємо вашу увагу, що пп. 14.1.235 Податкового кодексу України доповнено абзацом другим такого змісту:
«Права власності/користування земельними ділянками повинні бути оформлені та зареєстровані відповідно до законодавства».
Рентні платежі можуть бути переглянутими з метою приведення до більшої відповідності до міжнародного досвіду оподаткування видобувних підприємств
«По рентним платежам зафіксовано на постійній основі ті розміри підвищених ставок, які були прийняті протягом минулого року, але це питання є досить дискусійним і в подальшому передбачено перегляд підходів до оподаткування операцій з видобутку корисних копалин з метою його удосконалення», - повідомила директор Департаменту методологічної роботи з питань оподаткування Державної фіскальної служби України Неля Привалова під засідання Ради з питань стимулювання інвестицій та підприємницької діяльності 6 лютого.
Вона також нагадала присутнім, що відповідно до положень Закону України від 28.12.2014 № 71-VIII „Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законів України щодо податкової реформи” змінилися ставки рентної плати за користування надрами для видобування окремих груп корисних копалин.
Ставки плати за користування надрами для видобування нафти, конденсату, газу природного, залізної руди визначені пунктом 252.20 статті 252 ПКУ, встановлено у таких же розмірах, що діли тимчасово, до 1 січня 2015 року, відповідно до положень підрозділу 91 „Особливості справляння рентної плати за користування надрами для видобування корисних копалин”, яким доповнено розділ XX „Перехідні положення” ПКУ згідно із Законом України від 31 липня 2014 року № 1621-VII „Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких інших законодавчих актів України”.
Для нафти та конденсату видобутого з покладів, які повністю або частково залягають на глибині до 5 тис. метрів, ставку установлено у розмірі 45%, а понад 5 тис. метрів – 21% від вартості товарної продукції гірничого підприємства.
Для газу природного, що реалізується не для формування ресурсу природного газу для потреб населення, а для інших потреб, та видобутого з покладів, які повністю або частково залягають на глибині до 5 тис. метрів – 55%, а понад 5 тис.метрів – 28% від вартості товарної продукції гірничого підприємства.
Базовий податковий (звітний) період для рентної плати дорівнює календарному кварталу (згідно з п. 257.1 ст. 257 ПКУ).
«Рентні платежі обговорюються для того, щоб бути переглянутими і приведеними до більшої відповідності до міжнародного досвіду оподаткування видобувних підприємств», - додала Неля Привалова.
Зниження ЄСВ не сприятиме зниженню загального навантаження на фонд зарплати - експерти
Укрінформ
Зниження ставки єдиного соціального внеску (ЄСВ) не призведе до загального зменшення навантаження на фонд заробітної плати.
Таку думку висловив заступник голови Всеукраїнської ради аграріїв Михайло Соколов.
"Якщо сьогодні підприємство збільшує заробітну плату, то платежі по ЄСВ залишаються незмінними, а ПДФЛ зростає. Таким чином загальне податкове навантаження зростає", - зазначає Михайло Соколов.
Таку думку підтримав і представник ГП "Нова Країна" Павло Совестинович.
"Поточне зниження ЄСВ не виправить ситуацію, коли через велике навантаження на фонд зарплати велика частина грошей виплачується неофіційно. Навіть зниження ЄСВ до 18% не вирішить цю проблему", - зазначив він.
Експерт вважає, що ЄСВ має бути знижено настільки, щоб загальне навантаження на фонд заробітної плати було не більше 20%. Для цього він пропонує розглянути варіант встановлення фіксованої ставки ЄСВ в розмірі 500 грн та ПДФЛ знизити до 10%.
Інфляція в Україні у січні становила 3,1% - Держстатистики
У січні індекс споживчих цін в Україні становив 3,1%, у порівнянні з аналогічним періодом минулого року – 28,5%. Про це повідомили УНН у прес-службі Держстатистики.
Нагадаємо, Базова інфляція в Україні зросла до 22,8%. Водночас Нацбанк прогнозує рівень споживчої інфляції на кінець 2015 року на рівні 17,2%.
Зазначимо, у Державному бюджеті на 2015 рік заплановане падіння ВВП на рівні 4,3%, а інфляція – 13,1%. А НБУ раніше прогнозував рівень інфляції на 2015 рік до 15%.
Дії єдинника, якщо за звітний рік перевищено дозволений обсяг доходів
Вовчанська ОДПІ ГУ Міндоходів у Харківській області повідомляє, якщо єдинником перевищено обсяг доходів у звітному періоді, що діяли до «реформаторських» змін, а саме:
для першої групи — 150000 грн (п.п. 1 п. 291.4 ст. 291 ПКУ);
для другої групи — 1000000 грн (п.п. 2, 291.4 ст. 291 ПКУ);
для третьої групи — 3000000 грн (п.п. 3, 291.4 ст. 291 ПКУ);
для п’ятої групи — 20000000 грн (п.п. 5, 291.4 ст. 291 ПКУ),
застосовують до суми перевищення обсягу доходу ставку в розмірі 15%.
При цьому такі платники, ураховуючи зміни в законодавстві щодо збільшення максимального розміру обсягу доходу у відповідній групі з 2015 року, не зобов’язані з наступного календарного кварталу за заявою переходити на іншу групу платника єдиного податку чи відмовлятися від застосування спрощеної системи оподаткування, якщо зазначена категорія платників не порушує умов перебування на спрощеній системі оподаткування, які діють із 1 січня 2015 року.
Дохід від надання майна в оренду обкладається військовим збором
У підкатегорії 132.02 «ЗІР» ДФС повідомлено, що об’єктом обкладення як ПДФО, так і військовим збором резидента є, зокрема, загальний місячний (річний) оподатковуваний дохід.
До загального місячного (річного) доходу платника податку, включаються суми винагород й інших виплат, нарахованих (виплачених) платнику податку відповідно до умов цивільно-правового договору (пп. 164.2.2 ПКУ), і дохід від надання майна в лізинг, оренду чи суборенду (строкове володіння та/або користування), визначений у порядку, установленому п. 170.1 ПКУ. Ставка збору — 1,5%.
Таким чином: сума орендної плати, що виплачується за договором оренди рухомого (нерухомого) майна підлягає оподаткуванню військовим збором на загальних підставах.
Податковим агентом платника податку — орендодавця під час нарахування доходу від надання в оренду об'єктів нерухомості є орендар (пп. 170.1.2 ПКУ). Якщо орендар є фізичною особою, котра не є суб'єктом господарювання, особою, відповідальною за нарахування та сплату (перерахування) податку до бюджету, є орендодавець. У такому випадку дохід від надання нерухомості в оренду підлягає самостійному декларуванню, і військовий збір із нього (як і ПДФО) сплачується фізособою самостійно.
Нарахування ЄСВ на лікарняний лист
Вовчанська ОДПІ ГУ Міндоходів у Харківській області нагадує, що у разі, якщо працівник протягом місяця перебувала на лікарняному або у відпустці, то база нарахування ЄСВ розраховується як фактично нарахована зарплата на %-ову ставку згідно класу професійного ризику та сплачується з фактично нарахованої зарплати.
Після такого, як найманий працівник зможе надати свій лікарняний, лише тоді здійснюється нарахування у відповідному місяці, в якому був найманий працівник на лікарняному та додається до фактично нарахованої зарплати. Якщо така сума не перевищує мінімального страхового внеску, то роботодавець зобов’язаний здійснити донарахування до мінімального страхового внеску.
Це стосується і відпускних у випадку, якщо людина йде у відпустку серед місяця.
Якщо ж особа, перебуває у відпустці без збереження зарплати, відпрацювавши якійсь період уже в поточному місяці, то роботодавець зобов’язаний здійснити нарахування до мінімального страхового внеску незалежно від того, яка сума нараховано фактично, але утримання взяти із фактично нарахованої зарплати. При цьому, якщо найманий працівник протягом місяця з першого по останній день місяць у відпустці без збереження зарплати, то в такому випадку відповідно бази нарахування у такому періоду немає. Тому здійснювати нарахування мінімального страхового внеску не потрібно.
|