Среда, 22.01.2025, 06:34

vburluk.pp.net - Официальный сайт пгт Великий Бурлук

Начало Регистрация Вход
Приветствую Вас, Неизвесный нам гость · RSS
Меню сайта
Категории каталога
Податкові новини [1962]
Наш опрос
Читаете ли вы газеты?
Всего ответов: 42
 Каталог статей
Начало » Статьи » Вовчанська МДПІ » Податкові новини

Вовчанська ОДПІ інформує

ДФС України відзначає значне скорочення обсягів експорту та імпорту товарів із розрахунками через офшорні зони у 2014 році

 

Експорт товарів з розрахунками через офшорні зони (за переліком країн, наведеним у розпорядженні КМУ від 23.02.2011 №143-р) у січні-грудні 2014 року склав $ 461 млн., або 0,9% від загального експорту товарів з України, що на 87% менше відповідного періоду 2013 року.

При цьому імпорт товарів з офшорних зон до України в минулому році скоротився більш ніж вдвічі (51%),  до $ 387 млн. Загальний обсяг експорту товарів з України за вказаний період склав $54,04 млрд., що на 15% менше показника 2013 року. Імпорт товарів скоротився на 32%, до $52,53 млрд.

ДФС України також фіксує скорочення експорту товарів із розрахунками через:

- Британські Віргінські о-ви у 9,8 раза;

- Сент-Вінсент і Гренадіни у 4 рази;

- Маршальські острови у 2,6 раза;

- Сейшельські острови – на 45%;

- Сент-Кітс і Невіс у 5,8 раза;

- Беліз  у 33,9 раза;

- Бермудські Острови  у 38,6 раза.

Разом з тим у січні-грудні 2014 року відбулось скорочення у 3,7 раза обсягу імпорту товарів до України з Кіпру – до $2,188 млрд. При цьому експорт товарів з України до Кіпру у  2014 році збільшився на 23% - до  $1,546 млрд.

 

Україна за рік знизила експорт через офшори на 87% - Фіскальна служба

Експорт українських товарів через офшорні зони в 2014 році скоротився на 87% порівняно з 2013 роком - до 461 млн дол., що становить 0,9% всього українського експорту минулого року, йдеться в повідомленні Державної фіскальної служби, розміщеному на відомчому сайті.

«При цьому імпорт товарів з офшорних зон до України в 2014 році скоротився на 51% - до 387 млн. дол. при загальному обсязі імпорту до України в 52,5 млрд дол. і експорту – в 54 млрд дол.», - повідомили в ДФС.

У Фіскальній службі також зазначили, що в географічному розрізі експорт до офшорів скоротився таким чином: на Британські Віргінські острови – у 10 разів, до Сент-Вінсенти і Гренадини – в 4 рази, на Маршальські острови – в 2,6 раза, на Сейшельські острови – на 45%, до Сент-Кітсу і Невісу - в 5,8 раза, до Белізу – в 33,9 раза, на Бермудські острови – в 38,6 раза.

«Водночас, у 2014 році в 3,7 раза скоротився імпорт товарів до України з Кіпру – до 2,2 млрд дол., але зріс експорт українських товарів на Кіпр – на 23%, до 1,5 млрд дол.», – підкреслили в ДФС.

Раніше заступник керівника Державної фіскальної служби України Анатолій Макаренко на своїй сторінці в соціальній мережі Facebook повідомив, що Україна в 2014 році скоротила товарообіг з країнами-партнерами на чверть – до 106,8 млрд дол., що стало найнижчим показником обсягу міжнародної торгівлі країни за останні 4 роки. Згідно з наведеною Макаренком інформацією, експорт українських товарів у 2014 році становив 54,2 млрд дол., що на 14% менше за аналогічний показник 2013 року. Імпорт становить 52,6 млрд дол., що також менше за показник 2013 року на 32%. Істотне скорочення імпорту на тлі менш інтенсивного зниження експорту дало змогу, за даними ДФС, зафіксувати позитивне торгове сальдо в 2014 році в обсязі 1,6 млрд дол.

У регіональному розрізі на перше місце за рівнем активності торгівлі з Україною вийшли країни ЄС (35,5% загального обсягуторгівлі нашої країни). При цьому в структурі українського експорту країни ЄС зайняли 32%, в структурі імпорту – 39%. Як повідомили в ДФС, обсяг українського експорту зріс фактично до всіх держав Євросоюзу за винятком Франції й Угорщини.

Друге і третє місця за обсягами торгівлі посіли відповідно країни СНД (29% товарообігу) і країни Азії (24% товарообігу).

У ДФС зазначили, що в 2014 році дві третини (63%) українського експорту припали на 12 країн – Польщу, Італію, Німеччину, Нідерланди, Росію, Туреччину, Єгипет, Китай, Індію, Білорусь, Казахстан і Саудівську Аравію. Основний обсяг імпорту (69%) Україна ввезла з 10 країн, зокрема з Німеччини, Італії, Польщі, Угорщини, Франції, Китаю, США, Туреччини і Росії.

 

«Податкові ями» – корупційні пухлини української економіки

  «Найбільше зло у вітчизняній економіці – це «податкові ями». Через них держава втрачає значні кошти», - відзначив начальник Вовчанської ОДПІ ГУ Міндоходів у Харківській області Володимир Борисенко.

 «Податковими ямами» називають підприємства, які використовуються іншими платниками для отримання необґрунтованої податкової вигоди у вигляді ухилення від сплати податків та незаконного відшкодування ПДВ. Фактично, це підприємства з ознаками фіктивності, які не декларують проведених фінансово-господарських операцій та не сплачують податків до бюджету.

Зазвичай "податкові ями" мають статус діючих підприємств, з відсутністю основних засобів, відсутністю чисельності робітників, мізерним статутним фондом. Засновником, директором та головним бухгалтером у таких підприємств є, як правило, одна і та сама малозабезпечена особа. Реєструються такі підприємства в різних регіонах України. За юридичною адресою реєстрації знаходиться так званий "представник" підприємства, а саме особа, яка зовсім не причетна до діяльності підприємства і яка виконує лише функцію секретаря та подає до органів державної податкової служби заповнені і підписані звітні документи. А посадові особи зазначеного підприємства уникають явки до податкових органів, переховуються від слідчих та оперативних праці­вників.

Про наявність таких "податкових ям" податківці дізнаються на підставі отриманої інформації з різних джерел та з матеріалів результатів перевірок інспекцій інших районів та регіонів. Така інформація і є підставою для планування підприємства до перевірки, а також проведення позапланових перевірок.

Слід зазначити, що напрацьована оперативним підрозділом доказова база по «податковій ямі», щодо противоправного створення та діяльності суб’єктів господарювання передбачає судове розслідування та, як наслідок, кримінальну відповідальність.

За допомогою автоматизованої системи співставлення податкових зобов’язань та податкового кредиту у розрізі контрагентів становиться прозорим формування  доданої вартості та рух товару. По кожній «податковій ямі» органами ДФС встановлюється ретельна  увага  за колом підприємств «вигодонабувачів», які скористувалися даною «податковою ямою».

Сам факт співпраці добросовісного платника податків з фірмою «податковою ямою», навіть якщо він не знав про її фіктивність, є достатньою підставою для податкової інспекції, щоб зняти податковий кредит і нарахувати зобов’язання. Тому рекомендуємо платникам ретельно перевіряти фірми, з якими маєте намір укласти договір.

Сьогодні податківці Вовчанської інспекції докладають максимум зусиль для того, щоб назавжди викорінити таке негативне соціально-економічне явище, як «податкові ями».  У поле зору фахівців податкового аудиту потрапляють усі  місцеві підприємства. Перевірка цих підприємств є головним фактором, який впливає на мобілізацію коштів до бюджету.

 

Податковий компроміс – єдиний законний механізм для виведення господарської діяльності з "тіні"

 

За період 2014 року фахівцями Вовчанської ОДПІ  ГУ Міндоходів у Харківській області по Вовчанському та Великобурлуцькому районах проведено 248 планових та позапланових виїзних/невиїзних документальних перевірок. З них 7 планових та   241 – позапланових.

Як наголосив начальник інспекції Володимир Борисенко, кількість податкових перевірок порівняно з 2013 роком скорочено в половину.

За встановленими порушеннями додатково донараховано в бюджет податків та штрафних санкцій в сумі 1 тис. грн., що на третину менше, ніж за попередній рік. Донарахована сума податкових зобов’язань  100 відсотково сплачено до бюджету. 

Значно знизилася кількість перевірок і у сфері розрахункових операцій. Всього перевірено 66 об'єктів, де застосовується касова техніка, що у півтора рази менше перевірочних заходів 2013 року.

– У цілому за всіма видами перевірок їхня кількість зменшуватиметься у найближчій перспективі. Між нами і більшістю платників за останній час підвищився рівень взаємної довіри. Ми й надалі розраховуємо на чесність і сумлінність платників. У свою чергу, ми чекаємо підтримки податкового компромісу з боку представників бізнесу. Адже це – реальний шанс для кожного суб'єкта підприємництва почати свою справу "з чистого аркуша", – відзначив Володимир Володимирович. Як відомо, із 17 січня 2015 року набув чинності Закон України від 25.12.2014 року №63 «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо особливостей уточнення податкових зобов’язань з податку на прибуток підприємств та податку на додану вартість у разі застосування податкового компромісу».

Такий нормативний документ виник у результаті якісного діалогу між бізнесом та органами державної влади і призначений допомогти суб’єктам господарювання перегорнути сторінку минулого і почати врешті решт працювати прозоро. Відтепер бізнес матиме законний механізм податкового порозуміння з державою, який дозволяє, найголовніше, уникнути адміністративної та кримінальної відповідальності за заниження податкових зобов’язань з податків на прибуток та додану вартість за податкові періоди до 1 квітня 2014 року!

Податковий компроміс – це не зобов’язання платника податків, а право. Враховуючи ті соціальні процеси, які відбулися в державі протягом останніх півтора року, податковий компроміс є найкращим інструментом у досягненні європейських стандартів ведення бізнесу.

Відповідно до ухваленого закону, загальна тривалість процедури досягнення податкового компромісу – до 70 календарних днів з наступного дня після подання платником податків уточнюючого розрахунку. При цьому, загальний термін, протягом якого суб’єкт господарювання може прийняти рішення про застосування процедури податкового компромісу (подання уточнюючого розрахунку або заяви), складає 90 календарних днів з дня набрання чинності цим законом.

Для того, щоб скористатися зазначеним механізмом платнику податку необхідно протягом зазначеного періоду подати до органів Державної фіскальної служби України уточнюючий розрахунок податкових зобов’язань з податку на прибуток підприємств та/або ПДВ  за будь-які податкові періоди до 1 квітня 2014 року, в яких визначити  суму завищення витрат, що враховуються при визначенні об’єкта оподаткування податком на прибуток підприємств та/або суму завищення податкового кредиту з ПДВ та/або заяву відповідно до Закону.

При застосуванні процедури податкового компромісу платник має сплатити лише  5% від суми задекларованих або визначених у податковому повідомленні-рішенні податкових зобов'язань. При цьому інші 95 відсотків такої суми вважаються погашеними, а штрафні санкції та пеня не нараховуватимуться.

Завдяки такій добровільній акції декларування недоплачених податків, бізнес отримає можливість відкрито працювати, проводити аудит і створювати умови для розвитку своєї діяльності.

 

Податкова накладна з 30.01.15 р. та зміни у її заповненні

Відповідно до п. 3 наказу Мінфіну від 23.01.15 р. № 13 внесено зміну до форми податкової накладної, що діяла з 01.01.15 р. (виключено слова «і включені до реєстру виданих та отриманих податкових накладних»).

Нова форма починає застосовуватись з 30.01.15 р.

Змінами, внесеними до Порядку заповнення податкової накладної, зокрема, визначено порядок заповнення податкової накладноїскладеної на суму перевищення собівартості самостійно виготовлених товарів/послуг над фактичною ціною їх постачання. Так, у графі 3 (номенклатура товарів/послуг постачальника (продавця)) такої податкової накладної також зазначається «перевищення собівартості самостійно виготовлених товарів/послуг, указаних у податковій накладній № _______» (зазначається порядковий номер податкової накладної, складеної на суму постачання цих товарів/послуг, визначену, виходячи з їх фактичної ціни (договірної вартості). Така податкова накладна реєструються в Єдиному реєстрі податкових накладних та не видається отримувачу (покупцю) товарів/послуг. У верхній лівій частині такої податкової накладної робиться відповідна помітка "X" та зазначається тип причини: 17.

Крім того, уточнено, що постачальник (продавець) товарів/послуг складає розрахунок коригування кількісних і вартісних показників до податкової накладної (далі - розрахунок коригування) у разі здійснення коригування сум податкових зобов`язань, а також у випадку виправлення помилок, допущених при складанні податкової накладної, не пов`язаних із зміною суми компенсації вартості товарів/послуг.

У разі складання розрахунку коригування з метою виправлення помилок, допущених при складанні податкової накладної, не пов`язаних із зміною суми компенсації вартості товарів/послуг, в розрахунку коригування зазначаються виправлені дані.

Не допускається виправлення даних щодо дати складання податкової накладної та її порядкового номера.

Розрахунки коригування, що складаються до усіх податкових накладних, які були складені до 01 лютого 2015 року, підлягають реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних постачальником (продавцем).

Також установлено, що платники податку, які постачають електричну енергію, складають податкові накладні щодекадно на суму коштів, що надійшли в рахунок оплати за таку електричну енергію на їх поточні рахунки протягом відповідної декади. В останній день місяця такі платники податку складають податкові накладні / розрахунки коригування за результатами остаточного розрахунку зі споживачами електричної енергії з урахуванням поставленої електричної енергії та отриманих коштів протягом такого місяця.
Наказ Мінфіну від 23.01.14 р. № 13 набув чинності з 30.01.14 р. («Офіційний вісник України» від 30.01.15 р. № 6).

Акцизний податок повинен відображатися у фіскальному чеку окремо

З 1 січня 2015 року запроваджено акцизний податок з роздрібного продажу підакцизних товарів та одночасно скасовано збір на розвиток виноградарства, садівництва та хмелярства.
З метою забезпечення правильності відображення в розрахункових документах РРО акцизного податку з роздрібного продажу підакцизних товарів, ДФС звертає увагу, що акцизний податок з роздрібного продажу підакцизних товарів повинен відображатися у фіскальному чеку окремо.
Наприклад, якщо ціна товару без ПДВ становить 100 грн., а ПДВ – 20 грн., вартість з ПДВ – 120 грн. – група податку «А». Акцизний податок за ставкою 5 % складатиме 6 грн. (120 * 5 %) – група податку «Б». Вартість товару з урахуванням всіх податків становитиме 126 гривень.
Вимогами щодо реалізації фіскальних функцій РРО для різних сфер застосування визначено формат та розрядність даних, що зберігається у фіскальній пам`яті РРО, у якому передбачено відображення не менше 6 груп з оподаткування товарів (послуг).
Рядок 9 розрахункового документа (назва податку, літерне позначення ставки податку, ставка податку у відсотках,сума податку) може повторюватися відповідно до кількості податкових груп, тобто не менше 6.
Отже, акцизний податок з роздрібного продажу підакцизних товарів повинен відображатися у розрахунковому документі (фіскальному чеку) як окрема податкова група.

         За матеріалами офіційного порталу ДФС.

Оприлюднена нова форма декларації акцизного податку

У зв’язку із рядом змін, внесених до Податкового кодексу, затверджено:
форму Декларації акцизного податку;
Порядок заповнення та подання декларації акцизного податку.
Декларація складається із загальної частини, що містить необхідні обов`язкові реквізити платника, та шести розділів, що складаються платниками залежно від виду підакцизних товарів, додатків розрахунків для обчислення суми податку залежно від виду встановлених ставок акцизного податку, а також розділу, що заповнюється працівниками Державної фіскальної служби України (далі - контролюючий орган) після подання Декларації. Порядок заповнення Декларації окремо за кожним розділом наводиться у розділі IV, а додатків - у розділі V Порядку, затвердженого цією постановою.
Зокрема, у загальній частині нової форми Декларації з’явився новий пункт «Місцезнаходження пункту продажу товарів3», що заповнюють суб`єкти господарювання роздрібної торгівлі, які здійснюють реалізацію підакцизних товарів.
Визнано такими, що втратили чинність, накази ДПАУ від 24.12.10 р. № 1026 "Про затвердження форми Податкової декларації зі збору у вигляді цільової надбавки до діючого тарифу на електричну і теплову енергію, крім електроенергії, виробленої кваліфікованими когенераційними установками" та від 24.12.10 р. № 1030 "Про затвердження форми Декларації акцизного податку, Порядку заповнення та подання Декларації акцизного податку".

Наказ Мінфіну від 23.01.15 р. № 14 набув чинності з 30.01.15 р. («Офіційний вісник України» від 30.01.15 р. № 6).

 

Нова ПДВ-звітність зі звіту за лютий 2015 року: перше знайомство

Мінфіном затверджено нові:

  • форма Податкової декларації з податку на додану вартість.
  • Уточнюючий розрахунок податкових зобов`язань з податку на додану вартість у зв`язку з виправленням самостійно виявлених помилок.
  • Порядок заповнення і подання податкової звітності з податку на додану вартість.
  • зміни до Порядку визначення відповідності платника податку на додану вартість критеріям, які дають право на отримання автоматичного бюджетного відшкодування податку на додану вартість.
  • зміни до Порядку заповнення податкової накладної.

Наказ Мінфіну від 23.01.14 р. № 13 набув чинності з 30.01.14 р. («Офіційний вісник України» від 30.01.15 р. № 6).

Згідно п. 46.6 ПК нова ПДВ-звітність має застосовуватись зі звіту за лютий 2015 року.

Зміни до законодавства, що діють із лютого 2015 року

• Із 1 лютого реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі – ЄРПН) підлягають усі податкові накладні та розрахунки коригування до них (далі – ПН, РК) (у т. ч. і ті, що не надаються покупцю, виписані за операціями із постачання товарів/послуг, які звільнені від оподаткування) незалежно від розміру ПДВ в одній ПН/РК (п. 11 підрозд. 2 розд. ХХ Податкового кодексу, далі – ПК). Із 1 лютого до 1 липня установлено перехідний період, протягом якого реєстрація ПН/РК в ЄРПН здійснюється без обмеження сумою податку, обчисленою за формулою, наведеною у п. 2001.3 ПК. При цьому за порушення строків реєстрації ПН/РК, складених у перехідний період, до постачальника не застосовуються штрафні санкції, передбачені абзацом другим п. 1201.1 ПК (в розмірі 10 % суми ПДВ, зазначеної в таких ПН/РК – у разі порушення строку реєстрації до 15 календарних днів).


• Із 1 лютого починають використовуватися електронні рахунки у системі електронного адміністрування ПДВ, відкриті у територіальних органах Казначейства для суб’єктів господарювання (далі – СГ), які зареєстровані платниками ПДВ до 1 лютого. СГ, які зареєструються після 1 лютого, почнуть застосовувати електронні рахунки з дати їх реєстрації платниками ПДВ (лист ДФС від 19.01.15 р. № 1403/7/99-99-19-03-01-17) (див. НОВИНИ).


• Із 1 лютого ДФС припинила продаж марок акцизного податку для алкогольних напоїв і тютюнових виробів вітчизняного та імпортного виробництва, зразки яких затверджені постановою КМУ від 13.03.13 р. № 188 (постанова КМУ від 29.12.14 р. № 721).


• Із 1 лютого НКРЕ зменшила тарифні коефіцієнти за спожиту електроенергію для непобутових споживачів (постанова НКРЕ від 22.01.15 р. № 37) (див. НОВИНИ).


• Із 6 лютого Порядок подання та обігу електронних документів державному реєстратору юридичних осіб та фізичних осіб – підприємців, затверджений наказом Мін’юсту від 19.08.11 р. № 2010/5, доповнено терміном«електронна відмітка державного реєстратора про проведення державної реєстрації юридичної особи». Це – електронний документ, який є невід’ємною частиною засвідчених електронним цифровим підписом держреєстратора установчих документів та містить інформацію про держреєстрацію юрособи. Електронна відмітка визначена в описах штампів, якими держреєстратор робить відмітки на установчих документах (наказ Мін’юсту від 25.07.14 р.№1209/5).


• До 7 лютого банки, які беруть участь у системі гарантування вкладів фізичних осіб, повинні привести бази даних про вкладників у відповідність до Правил, затверджених рішенням ВД Фонду гарантування вкладів фізичних осіб від 09.07.12 р. № 3 (у редакції рішення ВД Фонду від 25.09.14 р. № 99). 


• Із 7 лютого набуває чинності «антитерористичний» Закон від 14.10.14 р. № 1702-VII, спрямований на протидію легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та розповсюдження зброї масового знищення (див. НОВИНИ). 


• Із 13 лютого діють Правила надання послуг з технічного обслуговування і ремонту колісних транспортних засобів (далі – Правила). СГ, що надають відповідні послуги, застосовують Правила разом із Технічним регламентом, затвердженим постановою КМУ від 03.07.13 р. № 643.

 

Єдиний податок четвертої групи: складаємо звітність

Як ми вже писали, перелік звітності з єдиного податку (далі – ЄП) четвертої групи абсолютно ідентичний переліку звітності з колишнього ФСП. 
Оскільки на сьогодні затверджених форм звітності з ЄП четвертої групи не існує, у 2015 році для переходу на цей податок слід застосовувати форми, призначені для звітування з ФСП (податківці також із цим згодні, див відповідь у ЗІР, категорія 108.02.06), а саме:
форму Податкової декларації з фіксованого сільськогосподарського податку (далі – Декларація);
форму Відомостей про наявність земельних ділянок (далі – Відомості), яка є додатком до декларації;
форму Розрахунку частки сільськогосподарського товаровиробництва (далі – Розрахунок).
Зверніть увагу, що минулого року сільгосппідприємства звітували з ФСП за формою декларації, затвердженою наказом ДПАУ від 24.12.10 р. № 1016. Нова форма суттєво не відрізняється від старої – відмінність лише в назві органу, яким її затверджено.
Заповнення зазначених форм доцільно почати з кінця, тобто з Розрахунку. Адже саме від результату, отриманого в ньому, залежить, чи може сільгосппідприємство стати єдинником четвертої групи. Потім доцільно заповнити Відомості, до яких у 2015 році слід включати лише ті земельні ділянки, права оренди (чи інші права використання) яких зареєстровано в установленому законодавством порядку. І, нареш­ті, на підставі показників цих двох форм заповнюємо Декларацію.

 

Уточнюючий розрахунок для цілей податкового компромісу: нюанси заповнення

До затвердження форми уточнюючого розрахунку для застосування податкового компромісу платник податків має право подати уточнюючий розрахунок за діючою на час подання формою як окремий документ з переліком (описом) операцій, щодо яких здійснено уточнення показників податкової декларації.
Уточнення податкового зобов’язання з податку на прибуток у межах податкового компромісу необхідно здійснювати виключно шляхом подачі окремої уточнюючої декларації (розрахунку, звіту), а не у складі звітної (звітної нової) декларації.
Для цього платникам податку на прибуток, які бажають скористатись податковим компромісом, у заголовній частині форм уточнюючих податкових декларацій (розрахунків, звітів) з цього податку слід під словом «Уточнююча» («Уточнюючий») доповнити словами «Податковий компроміс» та зліва від них проставити відмітку, наприклад, «X». Така відмітка означатиме, що уточнююча декларація (розрахунок, звіт) подана з метою застосування податкового компромісу.
Крім того, необхідно надавати у складі уточнюючої податкової декларації (розрахунку, звіту) в електронній формі перелік (опис) господарських операцій, щодо яких здійснено уточнення показників податкової декларації, використовуючи рядки електронної форми для зазначення доповнень до податкової декларації..
При застосуванні податкового компромісу 5 % від суми заниженого податкового зобов’язання з податку на прибуток має відображатися платниками податку в уточнюючій податковій декларації (розрахунку, звіті) у таких рядках таблиці «Самостійне виправлення помилок»:
24 - податкової декларації з податку на прибуток підприємства;
19 - податкової декларації про результати спільної діяльності на території України без створення юридичної особи;
25 - податкової декларації з податку на прибуток банку;
24 - податкової декларації з податку на доходи (прибуток) страховика;
19 - податкового звіту про використання коштів неприбуткових установ та організацій;
13 - розрахунку податкових зобов’язань щодо сплати консолідованого податку на прибуток;
16 - розрахунку оподатковуваного прибутку та податку на прибуток постійного представництва нерезидента, що здійснюється органом державної податкової служби;
17 - прибуток постійного представництва нерезидента, який провадить діяльність на території України через постійне представництво на підставі складення відокремленого балансу фінансово-господарської діяльності.

Листівка ДФС «Особливості заповнення податкової декларації (розрахунку, звіту) у разі уточнення податкового зобов’язання з податку на прибуток у межах податкового компромісу».

 

Розширено перелік документів для отримання нового ЕЦП у АЦСК ІДД

З 27.01.15 р. змінилися деякі умови отримання послуг електронного цифрового підпису юридичною особою (її філіями, представництвами) через повірену особу.
Так, представник юридичної особи (повірена особа) при зверненні до АЦСК ІДД Міндоходів для отримання послуг ЕЦП повинен надати разом з довіреністю завірену власним підписом копію паспорта.
Більш детальна інформація наведена в Розділі «Реєстрація користувачів» у категоріях:
юридична особа;
юридична особа, зареєстрована на території Донецької або Луганської області, установчі документи якої втрачено;
філії та представництва юридичної особи приватного права.

За матеріалами АЦСК ІДД Міндоходів.

 

Ідентифікацію юросіб для отримання ЕЦП спрощено

Затверджено Тимчасовий порядок спрощеної ідентифікації юридичних осіб акредитованими центрами сертифікації ключів для юросіб, зареєстрованих в Донецькій та Луганській областях, установчі документи яких втрачені.
У разі втрати установчих документів юрособою, встановлення її або уповноваженої фізособи-представника допускається з використанням інформації з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців (далі - ЄДР) в електронному вигляді, що відображається на офіційному веб-сайті розпорядника ЄДР або веб-сайті технічного адміністратора ЄДР при наявності у представника документа, що унеможливлює сумніви у її ідентифікації (паспорт громадянина, закордонний паспорт, дипломатичний чи службовий паспорт тощо).
У заяві на формування посиленого сертифіката відкритого ключа вказуються обставини втрати установчих документів.
У разі використання для встановлення юрособи та її представника інформації з ЄДР акредитований центр сертифікації ключів забезпечує зберігання отриманих даних у вигляді роздрукованого документа на паперовому носії або електронного документа, в якому відображається інформація в обсязі, що є достатнім для заповнення реквізитів посиленого сертифіката відкритого ключа електронного цифрового підпису, сформованого для представника юрособи.

Наказ Мін’юсту, Держспецзв`язку від 11.08.14 р.  1312/5/377 набуде чинності з дня офіційного опублікування.

Приклад розрахунку податку за нерухомість за новими правилами

Законом від 28.12.14 р. № 71-VІІІ введені в дію зміни до Податкового кодексу, що стосуються у т.ч. і оподаткування житлової та нежитлової нерухомості.
Встановлено, що ставка податку на нерухомість, яку встановлять відповідні місцеві ради, в 2015 році складе не більш ніж 2 % від мінімальної заробітної плати та не буде залежати від ринкової вартості об’єкта.
Пільги на сплату податку: база оподаткування житлової нерухомості зменшується для власників квартир на 60 кв. м, а для власників будівель – на 120 кв. м, а якщо у власності декілька об’єктів нерухомості квартира/квартири і будинок/будинки – 180 кв.м.
Фізособам податок на нерухомість за 2015 рік доведеться сплатити протягом 60 днів з дня отримання з податкової в першому півріччі 2016 року відповідного повідомлення.

 

Як саме розраховуватимуть податок на нерухомість розглянемо на прикладі:
Сім’я складається з п’яти осіб: чоловік, дружина і троє неповнолітніх дітей. 
Дружина володіє 2 квартирами та дачею:
1. Квартира загальною площею 80 кв. метрів;
2. Квартира загальною площею 60 кв. метрів;
3. Дача – 150 кв. метрів.
Чоловік володіє 1 квартирою й будинком:
1. Квартира загальною площею 50 кв. метрів;
2. Будинок загальною площею 60 кв. метрів.
Базою оподаткування є загальна площа об’єкту житлової та нежитлової нерухомості. За наявністю в платника податків декількох об’єктів оподаткування база оподаткування обчислюється відповідно до ст. 266.4 ПК.

Обрахуємо податок на майно дружини. У власності дружини 290 кв. метрів загальної житлової нерухомості. Згідно зі змінами, пільга надається на загальну площу житлової нерухомості, що перебуває у власності фізособи платника податку для різних типів об’єктів житлової нерухомості, у нашому випадку – одночасне перебування у власності квартири та дачі – пільга надається на 180 кв. метрів.
Таке зменшення надається один раз за кожен базовий податковий (звітний) період (рік).
Квартира 80 кв.м + квартира 60 кв.м + дача 150 кв.м = 290 кв.м (загальна житлова площа).
290 кв.м - 180 кв.м (пільга) = 110 кв.м (база оподаткування загальної житлової площі).
Визначимо ставку податку. Ставка податку для об’єктів житлової та/або нежитлової нерухомості встановлюється за рішенням сільської, селищної, міської ради залежно від місця розташування й типів таких об’єктів нерухомості в розмірі, що не перевищує 2 % розміру мінімальної зарплати, установленої законом на 1 січня звітного (податкового) року, за 1 кв. метр бази оподаткування.
Із 01.01.15 р. мінімальна зарплата в Україні становить 1218,00 гривень.
1218 грн. х 2 % = 24,36 грн. (ставка податку).
110 кв.м (база оподаткування) х 24,36 грн. = 2679,60 грн. (податок на майно).

Тепер обрахуємо податок на майно чоловіка. У власності чоловіка 110 кв. метрів загальної житлової нерухомості.
Квартира 50 кв.м + будинок 60 кв.м = 110 кв.м (загальна житлова площа).
Пільга надається на загальну площу житлової нерухомості, що перебуває у власності фізособи платника податку для різних типів об’єктів житлової нерухомості в розмірі 180 кв.м, у нашому випадку одночасно перебуває у власності квартира та будинок загальною площею 110 кв. метрів. Чоловік податок на майно не сплачує.

 

Розраховуємо роздрібну ціну на тютюнові вироби

Максимальні роздрібні ціни на підакцизні товари (продукцію) встановлюються виробниками або імпортерами товарів (продукції) шляхом декларування таких цін у порядку, встановленому цим Кодексом. При цьому ними акцизний податок з реалізованих суб'єктами господарювання роздрібної торгівлі підакцизних товарів не включається до максимальної роздрібної ціни.

Водночас продаж суб'єктами господарювання роздрібної торгівлі підакцизних товарів, на які встановлюються максимальні роздрібні ціни, не може здійснюватися за цінами, вищими за максимальні роздрібні ціни, збільшені на суму акцизного податку з роздрібної торгівлі підакцизних товарів (п.п.14.1.106 п.14.1 ст. 14 Податкового кодексу). Відповідно за порушення цієї норми ст. 17 Закону України «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів» передбачена відповідальність.

Оскільки акцизний податок – непрямий податок на споживання окремих видів товарів (продукції), визначених цим Кодексом як підакцизні, що включається до ціни таких товарів (продукції), відповідно 5 відсотків акцизного податку має бути включена до вартості  тютюнових виробів, які реалізовуються в роздрібній торгівлі.

Отже, обчислення роздрібної ціни тютюнових виробів (далі – РЦТВ), вище якої не може здійснюватися їх продаж в роздрібній торгівлі, провадиться наступним чином: РЦТВ=МРЦ/(100%-5%)*100%.

Наприклад, при МРЦ на сигарети з фільтром у сумі 21 грн, їх роздрібна ціна не може перевищувати  22,11 грн (21 грн/(100%-5%)*100%).

Сума податкового зобов’язання з  акцизного податку з роздрібної торгівлі   однієї пачки становитиме 1,11 грн  (22,11*5%/100%).

 

Хто з суб'єктів господарювання тепер також зобов'язаний сплачувати акцизний податок у вигляді 5%

Законом України від 28.12.2014 р. №71-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законів України (щодо податкової реформи)» внесено зміни до статті 212 Податкового кодексу України (далі – ПКУ), згідно з якою акцизний податок тепер також мають сплачувати:

- суб'єкти господарювання роздрібної торгівлі, які здійснюють реалізацію підакцизних товарів;

- оптові постачальники електричної енергії;

- виробники електричної енергії, які мають ліцензію на право здійснення підприємницької діяльності з виробництва електричної енергії і продають її поза оптовим ринком електричної енергії;

- власники ввезеного на митну територію України вантажного транспортного засобу, що переобладнується у легковий автомобіль, з якого справляється акцизний податок.

Суб’єкти господарювання, які здійснюють роздрібну реалізацію підакцизних товарів підлягають обов'язковій реєстрації як платники податку контролюючими органами за місцезнаходженням пункту продажу товарів не пізніше граничного терміну подання декларації акцизного податку за місяць, в якому здійснюється господарська діяльність.

Згідно з оновленим п.п. 14.1.212 п. 14.1 ст. 212 ПКУ, реалізація суб’єктами господарювання роздрібної торгівлі підакцизних товарів – це продаж пива, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, тютюну та промислових замінників тютюну, товарів, зазначених у п.п. 215.3.4 п.215.3 ст.215 ПКУ, безпосередньо громадянам та іншим кінцевим споживачам для їх особистого некомерційного використання незалежно від форми розрахунків, у тому числі на розлив у ресторанах, кафе, барах, інших суб'єктах господарювання громадського харчування.

Cтавки податку для підакцизних товарів, реалізованих суб’єктами господарювання, встановлюються за рішенням сільської, селищної або міської ради у відсотках від вартості (з податком на додану вартість) у розмірі 5 %.

Продаж суб'єктами господарювання роздрібної торгівлі підакцизних товарів, на які встановлюються максимальні роздрібні ціни, не може здійснюватися за цінами, вищими за максимальні роздрібні ціни, збільшені на суму акцизного податку з роздрібної торгівлі підакцизних товарів.

Як відомо, максимальні роздрібні ціни на підакцизні товари (продукцію) встановлюються виробниками або імпортерами товарів (продукції) шляхом декларування таких цін у порядку, встановленому ПКУ. Відповідно до змін, внесених до п.п. 14.1.106 п.14.1 ст.14 ПКУ, акцизний податок з реалізованих суб'єктами господарювання роздрібної торгівлі підакцизних товарів не включається до максимальної роздрібної ціни.

 

Надання послуг Центром обслуговування платників податків

У Центрі обслуговування платників Вовчанської ОДПІ ГУ Міндоходів у Харківській області надається комплекс адміністративних, консультаційних та інформаційних послуг. Платники без черги у зручний для них час подають податкову звітність, отримують ключі електронного цифрового підпису, одержують кваліфіковані консультації, адміністративні послуги.

Наразі, Центром обслуговування платників Вовчанської ОДПІ ГУ Міндоходів у Харківській області забезпечується надання усіх видів адміністративних послуг. Найбільше платники податків користувались адміністративними послугами з видачі картки платника податків та внесення до паспорта громадянина України даних про реєстраційний номер облікової картки платника податків. Не менш популярними залишаються послуги реєстрації книг обліку доходів  та книги обліку доходів і витрат  єдиного податку і реєстраторів розрахункових операцій та послуги щодо видачі довідок про відсутність заборгованості з платежів до бюджету, що контролюються органами ДФС Організацію діяльності Центрів обслуговування платників  спрямовано на забезпечення ефективної роботи з надання адміністративних послуг та впровадження якісних сервісів в адмініструванні, зокрема у дистанційному обслуговуванні платників податків, що в подальшому сприятиме створенню максимально комфортних умов суб’єктам господарювання для виконання ними обов’язку зі сплати податків і зборів.

Ми намагаємось йти в ногу з часом, це підтверджує робота wi-fi в Центрах обслуговування платників. Адже сучасна людина не може обійтися без Інтернету і, подаючи звітність або прийшовши за довідкою до інспекції, може проглянути пошту, укласти договір з постачальниками.

В залі очікування забезпечено трансляцію актуальної інформації на «швидкоплинному рядку» та TV-моніторах.

У приміщенні Центру комп’ютер підключений до мережі Інтернет з завантаженим необхідним програмним забезпеченням, яке дозволяє здійснити повний цикл підготовки та відправки звітності. Організовано проведення тренінгів з платниками податків щодо подання звітності в електронному вигляді до Центрального порталу прийому звітності та надається допомога у відправці Договору про визнання електронних документів для юридичних та фізичних осіб.

З метою інформування платників про зміни в законодавстві в приміщенні Центру розповсюджується друкована продукція – листівки, брошури.

Також, у платників податків є можливість безкоштовно одержати сертифікат відкритих ключів для відправки звітності по електронній пошті до фіскального органу. Його можна придбати в за адресами м.Вовчанськ, вул. Гоголя, 53, т. (05741) 4-49-92 та смт. Великий Бурлук вул.Радянська,13 тел.(05752) 5 39 94, 5 46 97.

Категория: Податкові новини | Добавил: Volchanckaya_MGNI (04.02.2015)
Просмотров: 602 | Рейтинг: 0.0 |

Всего комментариев: 0
Добавлять комментарии могут только зарегистрированные пользователи.
[ Регистрация | Вход ]
Конструктор сайтов - uCoz
Форма входа
Поиск по каталогу
Друзья сайта
Статистика