У 2015 році скасовано торгові патенти
Вовчанська ОДПІ ГУ Міндоходів у Харківській області повідомляє, що Законом України від 28.12.14 №71-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо податкової реформи», з 1 січня 2015 року відмінено збір за провадження деяких видів підприємницької діяльності, тобто при здійсненні господарської діяльності в 2015 році не передбачено придбання торгових патентів.
При цьому, суб'єкти господарювання, які порушили порядок отримання та використання торгового патенту за період до 1 січня 2015 року, несуть відповідальність в порядку та на умовах, що діяли до 1 січня 2015 року.
Цьогорічний податок на нерухомість
Вовчанська ОДПІ ГУ Міндоходів у Харківській області на численні запитання платників – фізичних осіб – власників нерухомості наголошує, що поточного року фізичні особи платитимуть податок за житлову нерухомість за 2014 рік за ставками та з використанням минулорічних пільг.
Так, згідно Податкового кодексу України податкове/податкові повідомлення-рішення про сплату суми/сум податку, та відповідні платіжні реквізити, зокрема, органів місцевого самоврядування за місцезнаходженням кожного з об'єктів житлової та/або нежитлової нерухомості, надсилаються (вручаються) платнику податку – фізичній особі контролюючим органом за місцем його податкової адреси (місцем реєстрації) до 1 липня року, що настає за базовим податковим (звітним) періодом (роком). Термін сплати податку за звітний 2014 рік з фізичними особами - протягом 60 днів з дня вручення податкового повідомлення-рішення.
Таким чином, у 2015 році фізичним особам платникам податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, податок будуть нараховувати контролюючі органи (державні податкові інспекції на місцях) за місцем податкової адреси (місцем реєстрації) за 2014 рік в наступному порядку:
з 1 січня по 31 березня 2014 року з житлової площі,
з 1 квітня по 31 грудня 2014 року з загальної площі об’єктів житлової нерухомості.
При цьому мінімальний порог оподаткування житлової нерухомості фізичних осіб за 2014 рік наступний: не оподатковується до 120 кв. м для квартири/квартир незалежно від їх кількості, до 250 кв. м для житлового будинку/будинків незалежно від їх кількості, до 370 кв. м. –для різних типів об’єктів житлової нерухомості, в тому числі їх часток.
Варто пам’ятати, що пільги із сплати податку не розповсюджуються на об’єкти житлової нерухомості, які надаються в оренду, лізинг або використовуються у підприємницькій діяльності. Так, сплачуватиме податок на нерухомість підприємець – фізична особа – власник житла, якщо вказане власне житло зазначено як місце діяльності (у графі «Місце здійснення підприємницької діяльності» Свідоцтва платника єдиного податку, у виписці з Єдиного державного реєстру юридичних та фізичних осіб – підприємців – для платників на загальній системі оподаткування).
Приклад:
У фізичної особи у власності перебуває квартира, житлова площа якої 123 м. кв., а загальна 220 м. кв. пільга зі сплати податку (120 м.кв.), а ставка податку встановлена в розмірі 1відс. від мінімальної заробітної плати станом на 01 січня 2014року (12,18 грн.) за 2014 рік сума податку розраховується:
І квартал – (123 м.кв. - 120 м.кв.)*12,18 грн. /12 міс.* 3 міс. = 9,14 грн.
ІІ-ІV квартали – (220м.кв. - 120м.кв.)*12,18грн./12міс.* 9міс = 913,5 грн.
За 2014 рік сума податку складає 922,64 грн. (9,14грн.+ 913,5грн.).
Тобто, до 1 липня 2015 року фізичній особі буде надіслано податкове повідомлення-рішення про сплату податку у сумі 922,64 грн., яку необхідно сплатити протягом 60 днів з дня вручення податкового повідомлення-рішення.
Водночас звертаємо увагу, що за 2015 рік у наступному році податок платитимуть фізичні особи, в тому числі нерезиденти, які є власниками об’єктів житлової та/або нежитлової нерухомості. База оподаткування: загальна площа об’єкта житлової та нежитлової нерухомості, в тому числі його часток.
Ставки оподаткування встановлюються органами місцевого самоврядування згідно Податкового кодексу України:
- для об’єктів нежитлової нерухомості – не більше 1 відс. мінімальної заробітної плати (12,18 грн.) за 1 кв. метр бази оподаткування;
- для об’єктів житлової нерухомості – не перевищує 2 відсотків розміру мінімальної заробітної плати, за 1 кв. метр бази оподаткування (24,36 грн.).
Щодо пільг, які діятимуть для громадян при нарахуванні податку за 2015 рік. Мінімальні пороги оподаткування житлової нерухомості фізичних осіб згідно Податкового кодексу України: не оподатковується до 60 кв. м для квартири, до 120 кв. м для будинку, до 180 кв. м. –для різних типів об’єктів житлової нерухомості, в тому числі їх часток (у разі одночасного перебування у власності фізичної особи квартири/квартир та житлового будинку/будинків, у тому числі їх часток).Також не оподатковується нежитлова нерухомість, що використовується в аграрному секторі, промисловості, малі архітектурні форми і кіоски, власники яких є суб'єктами малого бізнесу, а також ринки.
Затверджено новий порядок переміщення осіб та транспортних засобів вздовж лінії зіткнення у зоні АТО
Вовчанська ОДПІ ГУ Міндоходів у Харківській області звертає увагу зацікавлених осіб на затверджений наказом СБУ від 22.01.2015 №27 тимчасовий порядок здійснення контролю за переміщенням осіб, транспортних засобів та вантажів вздовж лінії зіткнення у межах Донецької та Луганської областей.
Зокрема порядком передбачено (розділ VIII), що громадянин (власник або уповноважена ним особа), яка має намір ввезти або вивезти вантаж (товар) до/з тимчасово неконтрольованих територій повинен звернутись з відповідною заявою до органів Державної фіскальної служби України (ДФСУ) за місцем своєї реєстрації, як платник податків.
Заява відповідного зразка подається у письмовій або електронній формі (з дотриманням вимог Закону України «Про електронний цифровий підпис» та Закону України «Про електронні документи та електронний документообіг»).
Перелік суб’єктів господарювання та товарів доповнення та зміни до якого здійснюються шляхом затвердження керівництвом АТЦ з погодженням керівником координаційного центру за поданням ДФСУ (Додатки 5,6), Мінсоцполітики (Додаток 7), Міненерговугілля (Додаток 8) та затверджується керівником оперативного штабу з управління АТО.
Строки розгляду заяви на ввезення/вивезення вантажу (товарів):
Гуманітарна допомога - до 3 робочих днів;
Товари для виробничих потреб - до 10 робочих днів;
Інші товари - до 30 робочих днів.
Гуманітарні вантажі перевозяться до тимчасового неконтрольованих територій після визнання їх гуманітарною допомогою, в порядку що визначається Міністерством соціальної політики України.
Розгляд заяви та прийняття рішення за погодженням з координаційним центром про надання дозволу на ввезення/вивезення вантажу (товару) або про відмову здійснюється органами ДФСУ.
Також згідно розділу ІХ порядку підрозділами Державної фіскальної служби України здійснюється,із залученням інших органів відповідно до їх повноважень, контроль за переміщенням товарів до/з тимчасово неконтрольованих територій.
Транспортний засіб, яким перевозиться вантаж (товар) до/з тимчасово неконтрольованих територій підлягає обов’язковій перевірці на предмет відповідності вантажу (товару) наданому дозволу, а також, наявності заборонених для перевезення товарів.
Перевірка вантажу (товару) здійснюється працівниками контрольного пункту в’їзду виїзду протягом 24 годин з моменту в’їзду транспортного засобу на контрольний пункт в’їзду виїзду.
За результатами огляду наявного вантажу (товару) у транспортному засобі та відповідності даним зазначеним у дозволі, такому транспортному засобу надається право проїзду до місця призначення, про що робиться відмітка у такому дозволі із залишенням одного примірнику дозволу на контрольному пункті.
У разі встановлення невідповідності вантажу (товару) даним зазначеним у дозволі, під час огляду наявного вантажу (товару) у транспортному засобі, та/або встановлення наявності заборонених вантажів (товарів) до такого транспортному засобу та вантажу вживаються заходи передбачені чинним законодавством.
Перелік товарів на які не поширюється дія порядку
особисті речі:
товари особистої гігієни та індивідуальні косметичні засоби у кількості, що забезпечує потреби однієї особи на період поїздки;
одяг, білизна, взуття, що мають суто особистий характер, призначені виключно для власного користування і мають ознаки таких, що були у користуванні;
особисті прикраси, у тому числі з дорогоцінних металів та каміння, що мають ознаки таких, що були в користуванні;
один фотоапарат, одна кіно -, відеокамера разом з обґрунтованою кількістю фото-, відео-, кіноплівок та додаткового приладдя;
переносні музичні інструменти у кількості не більше двох штук;
один переносний звуковідтворювальний пристрій (у тому числі магнітофон, диктофон, програвач компакт-дисків тощо) з обґрунтованою кількістю плівок, платівок, дисків;
один переносний радіоприймач;
стільникові (мобільні) телефони у кількості не більше двох штук, пейджери;
один переносний телевізор;
переносні персональні комп'ютери у кількості не більше двох штук і периферійне обладнання та приладдя до них; флеш-карти у кількості не більше трьох штук;
калькулятори, електронні книжки у кількості не більше двох штук;
індивідуальні вироби медичного призначення для забезпечення життєдіяльності людини та контролю за її станом з ознаками таких, що були в користуванні;
звичайні та/або прогулянкові дитячі коляски у кількості, що відповідає кількості дітей, які перетинають кордон разом із громадянином, а у разі відсутності дітей - у кількості не більше однієї штуки;
одна інвалідна коляска на кожного інваліда;
лікарські засоби, у кількості, що не перевищує п'яти упаковок кожного найменування на одну особу (крім лікарських засобів, що містять наркотичні чи психотропні речовини);
годинники у кількості не більше двох штук;
0,5 літра туалетної води та/або 100 грамів парфумів;
спортивне спорядження - велосипед, вудка рибальська, комплект альпіністського спорядження, комплект спорядження для підводного плавання, комплект лиж, комплект тенісних ракеток, дошка для серфінгу, віндсерфінгу, комплект спорядження для гольфу, інше аналогічне спорядження, призначене для використання однією особою;
товари (за винятком підакцизних), сумарна фактурна вартість яких не перевищує еквівалент 10000 гривень та сумарна вага яких не перевищує 50 кг на одну особу;
харчові продукти для власного споживання вартість яких не перевищує еквівалент 5000 гривень та сумарна вага яких не перевищує 50 кг на одну особу;
товари, призначені для початкового облаштування, що переміщуються громадянами України у зв’язку з вимушеним внутрішнім переселенням, за рішенням та в обсягах, визначених координаційною групою за погодженням з координаційним центром.
переміщення громадянами алкогольних напоїв та тютюнових виробів, які не досягли 18-річного віку, не допускається.
громадяни, які досягли 18-річного віку, можуть переміщувати алкогольні напої та тютюнові вироби в ручній поклажі у таких кількостях із розрахунку на одну особу:
- 200 сигарет або 50 сигар чи 250 грамів тютюну, або ці вироби в наборі загальною вагою, що не перевищує 250 грамів;
- 5 літрів пива, 2 літри вина, 1 літр міцних (із вмістом спирту більш як 22 %) алкогольних напоїв.
Ознайомитись з порядком та додатками до порядку можна за наступним посиланням: http://sfs.gov.ua/diyalnist-/zakonodavstvo-pro-diyalnis/nakazi-pro-diyalnist/63490.html
Скористайтесь правом на податковий компроміс
Вовчанська ОДПІ ГУ Міндоходів у Харківській області нагадує, що з 17 січня 2015 р. бізнес має законний механізм податкового компромісу з державою, який дозволяє платникам уникнути фінансової, адміністративної та кримінальної відповідальності за заниження податкових зобов’язань з податків на прибуток та додану вартість за будь-які податкові періоди до 1 квітня 2014 року.
Відповідно до ухваленого закону, загальна тривалість процедури досягнення податкового компромісу – до 70 календарних днів з наступного дня після подання уточнюючого розрахунку. При цьому, загальний термін, протягом якого платник може прийняти рішення про застосування процедури податкового компромісу (подання уточнюючого розрахунку або заяви), складає 90 календарних днів з дня набрання чинності цим законом.
Протягом зазначеного періоду платники за бажанням можуть подати до органів Державної фіскальної служби України уточнюючий розрахунок податкових зобов’язань з податку на прибуток підприємств та/або ПДВ за будь-які податкові періоди до 1 квітня 2014 року, в яких визначити суму завищення витрат, що враховуються при визначенні об’єкта оподаткування податком на прибуток підприємств та/або суму завищення податкового кредиту з ПДВ та/або заяву відповідно до Закону.
ДФС, у свою чергу, протягом 10 робочих днів приймає рішення про можливість проведення перевірки або відсутність такої необхідності для підтвердження визначеної суми.
При застосуванні процедури податкового компромісу платник має сплатити 5% від суми задекларованих або визначених у податковому повідомленні-рішенні податкових зобов'язань. При цьому інші 95 відс. такої суми вважаються погашеними, а штрафні санкції та пеня не нараховуватимуться.
Відповідно до закону, процедури податкового компромісу поширюється й на випадки, коли у платника податків розпочата документальна податкова перевірка або складено акт за наслідками такої перевірки. У таких випадках платник податків за своїм рішенням може подати уточнюючі розрахунки податкових зобов'язань з податку на прибуток підприємств та/або податку на додану вартість.
Крім того, якщо відносно платника податків розпочата документальна податкова перевірка або складено акт за наслідками такої перевірки, він також за власним бажанням може подати відповідні уточнюючі розрахунки податкових зобов’язань.
Уточнені та перевірені операції у періодах під час застосування податкового компромісу у подальшому платники не змінюватимуть, а контролюючий орган не перевірятиме.
Завдяки такій добровільній акції декларування недоплачених податків бізнес отримає можливість відкрито працювати, проходити аудит та залучати фінансування для розвитку своєї підприємницької діяльності.
Законом також внесено зміни до Кодексу України про адміністративні правопорушення, Кримінального кодексу і Кримінального процесуального кодексів та Кодексу адміністративного судочинства щодо звільнення платників податків від адміністративної та кримінальної відповідальності, а також встановлено можливість застосування процедури примирення сторін в рамках адміністративного судочинства при застосуванні податкового компромісу.
Документи:
Заява про застосування податкового компромісу (подано первинну скаргу)
Заява про застосування податкового компромісу (за результатом акту документальної перевірки прийнято рішення)
Заява про застосування податкового компромісу (у провадженні знаходиться справа)
Заява (уточнення)
Перелік (опис) операцій, щодо яких здійснено уточнення показників податкової декларації
Порядок заповнення уточнюючого розрахунку з податку на прибуток підприємств
Порядок заповнення уточнюючого розрахунку з ПДВ
Подання декларації та сплата акцизного податку
Відповідно до п. 223.1. ст. 223 Податкового кодексу України базовий податковий період для сплати акцизного податку відповідає календарному місяцю.
Суб’єкт господарювання роздрібної торгівлі, який здійснює реалізацію підакцизних товарів, подає щомісяця не пізніше 20 числа наступного періоду контролюючому органу за місцем реєстрації (тобто за місцем розташування пункту продажу підакцизних товарів) декларацію акцизного податку за формою, затвердженою у порядку, встановленому статтею 46 Податкового кодексу України (п.223.2 ст.223 Кодексу).
Декларації з акцизного податку подаються до контролюючих органів, які обслуговують адміністративно-територіальні одиниці, на яких розташовано пункти продажу підакцизних товарів. Кількість таких декларацій за звітний період має відповідати кількості адміністративно-територіальних одиниць, на яких розташовано пункти продажу підакцизних товарів.
Перша подача декларації за січень 2015 року здійснюється платниками акцизного податку з роздрібного продажу підакцизних товарів не пізніше 20 лютого 2015 року.
Сплата податку відбувається до місцевих бюджетів адміністративно-територіальних одиниць, на яких розташовані пункти продажу підакцизних товарів. Суми податку перераховуються до бюджету суб'єктом господарювання роздрібної торгівлі, який здійснює реалізацію підакцизних товарів, протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого Податковим кодексом України (п.п. 222.3.1 п. 222.3 ст. 222 Кодексу), для подання податкової декларації за місячний податковий період.
Перша сплата задекларованих сум податку з роздрібного продажу підакцизних товарів за січень 2015 року здійснюється платниками акцизного податку не пізніше 2 березня 2015 року.
Як ПДВ-рахунки працюватимуть у 2015 році
19 січня Державна фіскальна служба розіслала в регіони лист №1403/7/99-99-19-03-01-17 «Про систему електронного адміністрування ПДВ», у якому роз’яснюються норми закону від 28 грудня 2014 року №71-VІІІ "Про внесення змін до ПКУ та деяких законодавчих актів України щодо податкової реформи", який набрав чинності з 1 січня 2015 року та скасував низку положень раніше ухвалених нормативних актів (у т.ч. норми закону України від 31 липня 2014 року №1621-VII "Про внесення змін до ПКУ та деяких інших законодавчих актів України").
Як зазначається, згідно з законом №71, система електронного адміністрування податку на додану вартість запроваджується поетапно (пункт 35 підрозділу 2 розділу ХХ Кодексу):
з 1 січня до 1 липня 2015 року (або до дати, визначеної в окремому рішенні Верховної Ради України про скорочення терміну перехідного періоду відповідно до пункту 7 Прикінцевих положень Закону № 71) – у тестовому режимі;
з 1 липня 2015 року – на постійній основі.
Система електронного адміністрування ПДВ, що організована на центральному рівні ДФС, забезпечує автоматичний облік у розрізі платників податку:
- сум податку, що містяться у виданих та отриманих податкових накладних, зареєстрованих в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі – ЄРПН), та розрахунках коригування до них;
- сум податку, сплачених платниками при ввезенні товарів на митну територію України;
- сум поповнення та залишку коштів на рахунках у системі електронного адміністрування ПДВ;
- суми податку, на яку платники мають право зареєструвати податкові накладні в ЄРПН.
Система електронного адміністрування ПДВ не вносить кардинальних змін до загальних принципів справляння ПДВ, затверджених Кодексом. Норми Кодексу, які визначають коло платників ПДВ, об’єкт оподаткування, принципи формування податкових зобов’язань та податкового кредиту, залишаються незмінними.
Електронний рахунок у системі електронного адміністрування ПДВ (далі – електронний рахунок) – рахунок, відкритий платнику податку в Казначействі, на який платником перераховуються кошти з власного поточного рахунку в сумах, необхідних для збільшення розміру суми, на яку платник податку має право зареєструвати податкові накладні та/або розрахунки коригування кількісних і вартісних показників до податкової накладної (далі – розрахунок коригування) в ЄРПН, а також у сумах, недостатніх для сплати до бюджету узгоджених податкових зобов`язань з цього податку.
Для кожного платника податку Казначейством відкрито один електронний рахунок.
Відкриття та обслуговування електронних рахунків Казначейством здійснюється на безоплатній основі. Інформація про рух коштів на електронних рахунках платникам податку надається ДФС України за відповідним запитом платника на безоплатній основі без обмеження кількості запитів та у часі.
Датою початку використання електронного рахунку є 01.02.2015 для суб’єктів господарювання, які зареєстровані платниками ПДВ до 01.02.2015, а для суб’єктів господарювання, які будуть зареєстровані як платники ПДВ у будь-який період після 01.02.2015 – дата їх реєстрації платниками податку.
Протягом дії системи електронного адміністрування ПДВ у тестовому режимі платники податку самостійно зараховують на такі електронні рахунки кошти з власних поточних рахунків, відкритих у банківських установах, у сумах, необхідних для сплати до бюджету узгоджених податкових зобов`язань з цього податку, задекларованих ними в податковій звітності з ПДВ.
З 1 липня 2015 року (або з дати, визначеної в окремому рішенні Верховної Ради України про скорочення перехідного періоду) на рахунки в системі електронного адміністрування ПДВ платники податку зараховують також кошти у сумах, необхідних для збільшення розміру суми, що обчислюється відповідно до пункту 2001.3 статті 2001 Кодексу та надає право для реєстрації в ЄРПН податкових накладних/розрахунків коригування.
Поповнення електронного рахунка платника ПДВ за рахунок інших джерел, наприклад, з поточних рахунків інших осіб, не передбачено.
Кошти з електронного рахунку платника ПДВ перераховуються Казначейством в автоматичному режимі до бюджету та/або на рахунок, відкритий у банку та/або органі Казначейства сільськогосподарськими підприємствами – суб’єктами спеціального режиму оподаткування, визначений статтею 209 Кодексу (далі – спецрежим), для акумулювання сум податку, що нараховуються на вартість поставлених ними сільськогосподарських товарів (послуг), у порядку, передбаченому статтею 209 Кодексу (далі – спеціальні рахунки). Таке перерахування коштів здійснюється на підставі реєстрів платників ПДВ, який автоматично формується ДФС та надсилається Казначейству.
Относительно налогообложения процентов на текущих или депозитных банковских счетах и вкладах (депозитах) в кредитных союзах
В разделе IV термин "пассивные доходы" употребляется для обозначения, в частности, таких доходов - проценты на текущий или депозитный (вкладной) банковский счет; проценты на вклад (депозит) в кредитных союзах; другие проценты (в том числе дисконтные доходы); процентный или дисконтный доход по именному сберегательному (депозитному) сертификату (п.п. 167.5.3 п. 167.5 ст. 167 НКУ).
Согласно внесенным изменениям в п.п. 167.5.1 п.167.5 ст.167 НКУ ставка налога составляет 20 процентов - для пассивных доходов, в том числе начисленных в виде дивидендов по акциям и/или инвестиционным сертификатам, выплачиваемым институтами совместного инвестирования.
Налоговым агентом плательщика налога при начислении в его пользу доходов в виде процентов является лицо, осуществляющее такое начисление (п.п. 170.4.1 п. 170.4 ст. 170 НКУ).
При этом согласно п.п. 170.4.2 п. 170.4 ст. 170 НКУ налоговые агенты (банки, кредитные союзы), начисляющие доходы в виде процентов, указанных в п.п. 170.4.1 этого пункта, в налоговом расчете, представление которого предусмотрено п.п. "б" п. 176.2 ст. 176 НКУ, отражают общую сумму начисленных в отчетном налоговом периоде доходов и общую сумму удержанного с них налога. При этом в налоговом расчете не указывается информация о суммах отдельного банковского вкладного (депозитного) или текущего счета, сберегательного (депозитного) сертификата, вклада (депозита) члена кредитного союза в кредитном союзе, суммах начисленных процентов, а также сведения о физическом лице - плательщике налога, которому начислены такие доходы.
Таким образом, налоговые агенты отражают общую сумму доходов, начисленных в виде процентов на текущий или депозитный (вкладной) банковский счет; проценты на вклад (депозит) в кредитных союзах; другие проценты и сумму начисленного (удержанного) налога на доходы физических лиц в отчетности по форме N 1ДФ.
Одновременно сообщаем, что в целях однозначного толкования норм статей 167 и 170 по ставке налогообложения процентов, Министерством финансов Украины подготовлены предложения касательно внесения изменений в НКУ.
Относительно размера налоговой социальной льготы
НКУ предусмотрено, что плательщик налога имеет право на уменьшение суммы общего месячного налогооблагаемого дохода, получаемого от одного работодателя в виде заработной платы, на сумму налоговой социальной льготы в размере, равном 100 процентам размера прожиточного минимума для трудоспособного лица (в расчете на месяц), установленном законом на 1 января отчетного налогового года, - для любого плательщика налога (п.п. 169.1.1 п. 169.1 ст. 169).
В соответствии с п. 1 раздела XIX "Заключительных положений" п.п. 69.1.1 п. 169.1 ст. 169 НКУ вступает в силу с 1 января 2016 года.
До 31 декабря 2015 года для целей применения этого подпункта налоговая социальная льгота предоставляется в размере, равном 50 проц. размера прожиточного минимума для трудоспособного лица (в расчете на месяц), установленного законом на 1 января отчетного налогового года, - для любого плательщика налога.
Статьей 7 Закона Украины от 28 декабря 2014 года N 80-VIII "О государственном бюджете Украины на 2015 год" установлен прожиточный минимум для трудоспособных лиц с 1 января 2015 года в сумме 1 218 гривен.
Таким образом, 100 - процентная налоговая социальная льгота в 2015 году составляет 609 гривен.
Об особенностях взимания экологического налога в 2015 году
Государственная фискальная служба Украины в связи с изменениями, внесенными в Налоговый кодекс Украины (далее - Кодекс) Законом Украины от 28 декабря 2014 года N 71-VIII, направляет для использования в работе рекомендации относительно взимания в 2015 году экологического налога (далее - налог ).
Законом N 71 внесены изменения в Кодекс, согласно которым налогообложение выбросов загрязняющих веществ в атмосферу передвижными источниками загрязнения экологическим налогом прекращено с соответствующим увеличением ставок акцизного налога на все виды моторного топлива.
В то же время из раздела VIII "Экологический налог" Кодекса исключены соответствующие нормы относительно определения плательщиков, налоговых агентов, объекта и базы налогообложения, ставок, порядков исчисления, представления налоговой отчетности и уплаты налога за выбросы в атмосферный воздух загрязняющих веществ передвижными источниками загрязнения.
Плательщиками налога в 2015 году являются субъекты хозяйствования, юридические лица, не осуществляющие хозяйственную (предпринимательскую) деятельность, бюджетные учреждения, общественные и другие предприятия, учреждения и организации, постоянные представительства нерезидентов, включая тех, которые выполняют агентские (представительские) функции относительно таких нерезидентов или их учредителей, при осуществлении деятельности которых на территории Украины и в пределах ее континентального шельфа и исключительной (морской) экономической зоны осуществляются (п. 240.1 ст. 240 Кодекса):
выбросы загрязняющих веществ в атмосферный воздух стационарными источниками загрязнения;
сбросы загрязняющих веществ непосредственно в водные объекты;
размещение отходов (кроме размещения отдельных видов (классов) отходов как вторичного сырья, размещаемых на собственных территориях (объектах) субъектов хозяйствования);
образование радиоактивных отходов (включая уже накопленные);
временное хранение радиоактивных отходов их производителями сверх установленного особыми условиями лицензии срок.
В то же время, в 2015 году объекты, база налогообложения, ставки, базовый налоговый (отчетный) период, порядок исчисления, представления налоговой отчетности и уплаты налога не изменились по сравнению с предыдущим годом. При этом плательщик налога обязан определять сумму налога отдельно по каждому виду загрязнения и/или по каждому виду загрязняющего вещества (п. 249.2 ст. 249 Кодекса).
Плательщики налога составляют налоговые декларации по установленной форме, подают их в течение 40 календарных дней, следующих за последним календарным днем налогового (отчетного) квартала, в контролирующие органы и уплачивают налог в течение 10 календарных дней, следующих за последним днем предельного срока представления налоговой декларации (п. 250.2 ст. 250 Кодекса):
за выбросы в атмосферный воздух загрязняющих веществ стационарными источниками загрязнения, сбросы загрязняющих веществ в водные объекты, размещение в течение отчетного квартала отходов в специально отведенных для этого местах или на объектах - по месту размещения стационарных источников, специально отведенных для этого мест или объектов;
за образование радиоактивных отходов и временное хранение радиоактивных отходов сверх установленного особыми условиями лицензии срок - по месту нахождения плательщика на налоговом учете в контролирующих органах.
Законом N 71 установлен трехмесячный, со дня вступления в силу этого Закона, срок пересмотра своих нормативно-правовых актов на соответствие с этим Законом.
Учитывая изложенное рекомендовать плательщикам налога до утверждения Министерством финансов Украины новой формы налоговой декларации применять форму налоговой декларации по налогу, утвержденную приказом ГНА Украины от 24.12.2010 г. N 1010, зарегистрированным в Министерстве юстиции Украины 12.12.2011 г. за N 26/18764.
Плательщик налога, который с начала отчетного года не планирует осуществление выбросов, сбросов загрязняющих веществ, размещение отходов, образование радиоактивных отходов в течение отчетного года, обязан уведомить об этом соответствующий контролирующий орган по месту нахождения источников загрязнения и составить заявление об отсутствии у него в отчетном году объекта исчисления налога. В противном случае плательщик налога обязан подавать налоговые декларации (п. 250.9 ст. 250 Кодекса).
"Зарплатная" реформа Яценюка поставила крест на детенизации зарплат - эксперт
Эксперты и предприниматели считают, что предложенная правительством в Налоговом кодексе "зарплатная" реформа не способна реально стимулировать легализацию заработных плат, увеличив поступления в Пенсионный фонд, из-за остающихся слишком высокими ставок фискальных отчислений.
Об этом в статье для "Зеркала недели" пишет Юлия Самаева.
"Реальных предпосылок выведения зарплат из "тени" в нынешнем наборе предлагаемых новшеств не просматривается. Эксперты неоднократно обращали внимание Минфина на то, что незначительное уменьшение ставок ожидаемого эффекта не даст, так как платить в "конвертах" все равно будет выгоднее", - говорится в статье.
"Минфин и Государственная фискальная служба слушали, кивали и продолжали делать по-своему. Итог: заработавшая система предполагает даже не снижение ставки, а применение понижающего коэффициента", - пишет автор.
Она напоминает, что изначально реформа предполагала уменьшение не только единого социального взноса, но и налога на доходы физических лиц. В комплексе этот механизм мог бы сработать.
"Но компенсаторов не нашлось, ведь сокращать госрасходы никто не планировал. Когда в реформе осталось только снижение ЕСВ, стало понятно, что ожидаемого эффекта не будет. Но финальная редакция, устанавливающая дополнительные условия, просто поставила крест на детенизации, фактически сделав реформу невозможной", - говорится в статье.
Зміни до бюджету мають надійти в Раду до 5 лютого, - БПП
Проект змін до Державного бюджету України на 2015 рік уряд має передати до парламенту до четверга, 5 лютого. Про це на засіданні погоджувальної ради парламенту заявив координатор парламентської більшості, голова фракції "Блоку Петра Порошенко" Юрій Луценко, передає прес-служба партії.
"Хочу попередити, що народні депутати не тільки з фракції БПП, а й інших фракцій більшості вимагають розгляду змін до бюджету за повною процедурою. Якщо уряд має намір змінити бюджет до 15 лютого, то повний пакет документів про бюджет має надійти до Верховної Ради не пізніше 5 лютого", - зазначив Луценко.
За його словами, парламентська більшість за 10 днів детально вивчить внесені зміни і ухвалить документ, який не буде викликати заперечень і скандалів.
Нагадаємо, 28 грудня Верховна Рада прийняла реформу міжбюджетних відносин.
Зазначимо, станом на 31 січня в Україні затвердили 76,8% місцевих бюджетів на 2015 рік
Протягом 2014 року ЦОПами України надано понад 3,6 млн. адмінпослуг
За даними Держаної фіскальної служби України протягом минулого року Центрами обслуговування платників України надано понад 3,6 млн. адміністративних послуг. Найбільш запитуваною стала послуга з видачі картки платника податків та внесення до паспорта громадянина даних про реєстраційний номер облікової картки платника податків. У 2014 році ЦОПами надано понад 1,6 млн. таких послуг.
На другому місці за популярністю опинилась послуга з реєстрації книг обліку розрахункових операцій – 299 тис. звернень протягом року. Ну а третю сходинку традиційно посіла послуга з видачі довідки про відсутність заборгованості з платежів до бюджету, що контролюються органами доходів і зборів. Протягом 2014 року видано понад 191 тис. таких довідок.
На сьогодні обслуговування платників податків здійснюється 465 Центрами обслуговування, які надають 96 адміністративних послуг. Окрім отримання консультативних та інформаційних послуг, відвідувачі Центрів обслуговування платників податків мають можливість подати податкову звітність та одержати ключі електронного цифрового підпису.
|