Среда, 22.01.2025, 06:36

vburluk.pp.net - Официальный сайт пгт Великий Бурлук

Начало Регистрация Вход
Приветствую Вас, Неизвесный нам гость · RSS
Меню сайта
Категории каталога
Податкові новини [1962]
Наш опрос
Читаете ли вы газеты?
Всего ответов: 42
 Каталог статей
Начало » Статьи » Вовчанська МДПІ » Податкові новини

Вовчанська ОДПІ інформує

Чи треба віднімати суму військового збору при розрахунку ПДФО та ЄСВ?

 При розрахунку ПДФО від суми «грязної» заробітної плати віднімається ЄСВ. То чи треба від неї ще віднімати і суму військового збору, адже він теж розраховується з суми «грязної» заробітної плати? Те саме стосується і ЄСВ.

Для відповіді на це питання, варто просто навести норми, в яких прописана база оподаткування податку на доходи фізичних осіб та єдиного соціального внеску.

Базу оподаткування ПДФО для зарплати регулює пункт 164.6 Податкового кодексу.

Базу нарахування ЄСВ для зарплати регулює частина 1 пункту 1 статті 7 Закону «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» від 08.07.2010 № 2464-VI.

Після набрання чинності Законом №1621-VII від 31.07.2014, яким в українське законодавство введено поняття «військовий збір» норми, які регулюють визначення бази оподаткування ПДФО та ЄСВ не змінилися. Тобто податок на доходи фізичних осіб та єдиний соціальний внесок із заробітної плати розраховуються так само, як і раніше.

Таким чином, військовий збір ніяк не впливає на розрахунок ПДФО та ЄСВ, так само як і ПДФО та ЄСВ ніяким чином не впливають на розрахунок військового збору.

Приклад розрахунку військового збору із заробітної плати для бюджетників

Наприклад, заробітна плата працівника складає 2000 грн.

Утримуємо ЄСВ:

2000 * 3,6% = 72 грн. (Дт 661 Кт 651)

Утримуємо ПДФО:

(2000 – 72) * 15% = 289,2 грн. (Дт 661 Кт 641/ПДФО)

Утримуємо військовий збір:

2000 * 1,5% = 30 грн. (Дт 661 Кт 641/ВЗ)

Зарплата на руки 2000 – 72 – 289,2 – 30 = 1608,8 грн.

 

Cплата єдиного соціального внеску - 2015

Нарахування та утримання із зарплат працівників потрібно сплатити в день отримання авансу або зарплати. Якщо вони все ще не виплачені, то внесок сплачується не пізніше 20 числа наступного місяця. Перевірте, щоб 20 число не співпало з вихідним або святковим днем (дивіться сторінку Робочі дні - 2015). Також, згідно трудового законодавства, якщо строк виплати авансу чи зарплати випадає на вихідний чи святковий день, то зарплату треба виплатити в попередній робочий день.

Підприємці на загальній системі тепер сплачують єдиний внесок за попередній рік до 10 лютого 2015 року, за 2015 рік - дo 10 лютого 2016 p, a протягом 2014 року сплачують авансові внески в розмірі 20% річної суми ЄСВ: дo 15 березня, дo 15 травня, дo 15 серпня, дo 15 листопада 2015.

Підприємці на єдиному податку сплачують внесок за кожний квартал до 20 числа наступного місяця, тобто до 20 січня за 4 квартал 2014 р та поквартально за 2015 рік : пo 20 квітня, 20 липня, 20 жовтня та 20 січня 2016 р відповідно.

Особи, що забезпечують себе самостiйно працею, сплачують внесок до 01 трaвня 2015 року за 2014 рік.

На внесок із зарплати найманих працівників строки звіту не змінились - по 20 число наступного місяця.

Річний звіт по внеску, нарахованому на себе підприємці повинні надати дo 10 лютого 2015 року зa попередній рік.

 

Питання оподаткування військовим збором

Законом України від 28 грудня 2014 року № 71-VIII ,,Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо податкової реформи”, який набрав чинності з 01.01.2015, внесено зміни до Податкового кодексу України (далі – Кодекс) у частині оподаткування військовим збором.

Відповідно до п. 161 підрозділу 10 Розділу ХХ Перехідних положень Кодексу оподаткування військовим збором подовжено до набрання чинності рішенням Верховної Ради України про завершення реформи Збройних Сил України.

Згідно з п.п. 1.1 п. 161 підрозділу 10 розділу ХХ Кодексу платниками збору є особи, визначені п. 162.1 ст. 162 Кодексу, а саме фізична особа – резидент (нерезидент), яка отримує доходи з джерела їх походження в Україні; податковий агент.

Об'єктом оподаткування військовим збором є доходи, визначені ст. 163 Кодексу (п.п. 1.2 п. 161 підрозділу 10 розділу ХХ Кодексу).

Для резидента – це загальний місячний (річний) оподатковуваний дохід; доходи з джерела їх походження в Україні, які остаточно оподатковуються під час їх нарахування (виплати, надання); іноземні доходи – доходи (прибуток), отримані з джерел за межами України.

Об'єктом оподаткування нерезидента є загальний місячний (річний) оподатковуваний дохід з джерела його походження в Україні; доходи з джерела їх походження в Україні, які остаточно оподатковуються під час їх нарахування (виплати, надання) (ст. 163 Кодексу).

При цьому ставка збору становить 1,5 відсотка від об'єкта оподаткування, визначеного п.п. 1.2 цього пункту (п.п. 1.3 п. 16 1 підрозділу 10 розділу XX Кодексу).

Нарахування, утримання та сплата (перерахування) збору до бюджету здійснюються у порядку, встановленому ст. 168 Кодексу.

Податковий агент, який нараховує (виплачує, надає) оподатковуваний дохід на користь платника, зобов'язаний утримувати збір із суми такого доходу за його рахунок, використовуючи ставку збору 1,5 відсотка (п.п. 168.1.1 п. 168.1 ст. 168 Кодексу).

Платник, що отримує доходи від особи, яка не є податковим агентом, та

іноземні доходи, зобов'язаний включити суму таких доходів до загального річного оподатковуваного доходу та подати податкову декларацію за наслідками звітного податкового року, а також сплатити військовий збір з таких доходів (п.п. 168.2.1 п. 168.1 ст. 168 Кодексу).

Підпунктом 1.5 п. 161 підрозділу 10 розділу ХХ Кодексу передбачено, що відповідальними за утримання (нарахування) та сплату (перерахування) збору до бюджету згідно зі ст. 171 Кодексу з доходів у вигляді заробітної плати, є роботодавець, який виплачує такі доходи на користь платника податку; з інших доходів, є: податковий агент – для оподатковуваних доходів з джерела їх походження в Україні; платник податку – для іноземних доходів та доходів, джерело виплати яких належить особам, звільненим від обов'язків нарахування, утримання або сплати (перерахування) збору до бюджету.

Відповідно до п.п 1.6. п. 161 підрозділу 10 розділу ХХ Кодексу платники збору зобов'язані забезпечувати виконання податкових зобов'язань у формі та спосіб, визначені ст. 176 Кодексу.

Відображення податковим агентом загальної суми доходу, з якого утримано військовий збір за звітний період, передбачено у податковому розрахунку форми № 1ДФ, без відображення персоніфікованих даних фізичних осіб – платників військового збору.

Про це зазначено в листі ДФС України від 21.01.2015 № 1665/7/99-99-17-02-01-17 "Про внесення змін в адміністрування податку на доходи фізичних осіб та військового збору".

 

Електрона форма звітності – це легко і доступно!

Сьогодні важко уявити собі власний побут без використання сучасних інформаційних технологій, адже їх застосовуються при веденні бізнесу, спілкуванні, навчанні, навіть шопінгу.

Не стоять осторонь від сучасних тенденцій і фіскальні служби. Наразі активно впроваджується і розвивається система електронного звітування. Не має потреби докладно зупинятися на перевагах, які вона має над паперовою звітністю, адже понад 90% підприємців вже зупинили свій вибір саме на цій формі. Відтак вони можуть присвятити більше вільного часу розвитку своєї справи замість його витрачання на численні візити до податкової, адже система сама аналізує надані звіти на предмет елементарних неточностей тощо.

Почати своє знайомство із системою електронного звітування можна також не з візиту до податкової, – а з відвідування сайтів фіскальної служби як центрального так регіональних рівнів. На цих сайтах можливо безкоштовно скачати програмне забезпечення, оновити його до останніх версій, отримати докладні консультації і поради провідних спеціалістів.

Тай до усього, не престижно залишатися у числі кількох відсотків, які ще звітують застарілим способом, але про що певно вже не вважають за пристойне ділитися із своїми більш прогресивними і саме тому, більш успішними колегами.

Тож, шановні підприємці, цінуйте свій час та використовуйте у своїй діяльності сучасні технології, а не паперовий пережиток.

За детальною інформацію звертайтеся до Центру обслуговування платників податків Вовчанської ОДПІ, яка знаходиться за адресами м. Вовчанськ, вул. Гоголя, 53, т. (05741) 4-49-92 та смт. Великий Бурлук вул. Радянська,13 тел.(05752) 5-39-94, 5-46-97.

 

Яких документів достатньо суб’єктам господарювання, що мають господарські відносини з фізособами – платниками єдиного податку

Відповідно до підпункту 165.1.36 Податкового кодексу України (ПК), до складу загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податку не включається дохід фізичної особи — підприємця, із якого сплачується єдиний податок згідно зі спрощеною системою оподаткування відповідно до ПК.

Платники єдиного податку звільняються від обов’язку нарахування, сплати та подання податкової звітності податку на доходи фізичних осіб у частині доходів (об’єкта оподаткування), що отримані в результаті господарської діяльності платника єдиного податку першої–третьої групи (фізичної особи) та оподатковані згідно з главою 1 розділу XIV ПК (п. 297.1 ПК).

Реєстрація суб’єкта господарювання як платника єдиного податку здійснюється шляхом внесення відповідних записів до реєстру платників єдиного податку (п. 299.1 ПК).

Центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику, веде реєстр платників єдиного податку, в якому міститься інформація про осіб, зареєстрованих платниками єдиного податку (п. 299.2 ПК).

Згідно з пунктом 299.13 ПК, з метою постійного забезпечення органів державної влади, органів місцевого самоврядування, юридичних та фізичних осіб інформацією центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику, щоденно оприлюднює для безоплатного та вільного доступу на єдиному державному реєстраційному веб-порталі юридичних осіб та фізичних осіб — підприємців та власному офіційному веб-сайті такі дані з реєстру платників єдиного податку:

  • податковий номер (для юридичної особи);
  • найменування для юридичної особи або прізвище, ім’я, по батькові для фізичної особи;
  • дату (період) обрання або переходу на спрощену систему оподаткування;
  • ставку єдиного податку;
  • групу платника податку;
  • види господарської діяльності;
  • дату виключення з реєстру платників єдиного податку.

Отже, з метою уникнення порушень норм чинного законодавства суб’єктам господарювання, які мають господарські відносини з фізичними особами — підприємцями — платниками єдиного податку, достатньо на дату виплати доходів таким платникам наявності відомостей про них у реєстрі платників єдиного податку, оприлюдненому на офіційному веб-порталі Державної фіскальної служби України.

 

Зазнає змін процедура проведення контролюючими органами зустрічних звірок та оформлення їх матеріалів

Проект постанови КМУ «Про внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 27 грудня 2010 року № 1232 «Про затвердження Порядку проведення органами державної податкової служби зустрічних звірок»

На офіційному веб-порталі Державної фіскальної служби України у підрозділі «Проекти регуляторних актів» розділу «Регуляторна політика» розміщено проект постанови КМУ «Про внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 27 грудня 2010 року № 1232 «Про затвердження Порядку проведення органами державної податкової служби зустрічних звірок», доопрацьований з урахуванням зауважень та пропозицій, наданих Міністерством економічного розвитку і торгівлі України та Державною службою України з питань регуляторної політики та розвитку підприємництва, а також аналіз впливу до цього регуляторного акта.

Проект постанови розроблено на виконання доручення КМУ від 23.08.2014 № 29598/1/1-14 до листа Мін’юсту від 28.07.2014 № 9825-0-4-11/10.1 щодо вжиття заходів для приведення нормативно-правових актів у відповідність до Конституції та законодавства України та у зв’язку з необхідністю вдосконалення процедури проведення контролюючими органами зустрічних звірок і оформлення їх матеріалів.

Проектом передбачається:

  • врегулювати питання документального оформлення фактів, за наявності яких неможливо провести зустрічну звірку із суб’єктом господарювання, зокрема, складання акту про неможливість проведення зустрічної звірки;
  • привести редакцію пункту 2 Порядку у відповідність до пункту 73.5 Податкового кодексу України;
  • внести зміни до постанови № 1232 в частині зміни назви органів державної податкової служби на контролюючі органи у зв’язку зі змінами, які відбулись у системі органів державної виконавчої влади.

 

Зміни в порядку обміну повідомленнями з державними реєстраторами

З 01.01.2015 набув чинності Закон України від 28 грудня 2014 року № 71-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України (щодо податкової реформи)» (далі – Закон № 71).

Законом № 71 внесені зміни до Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб – підприємців», якими виключено необхідність направлення поштовим відправленням повідомлень, якими обмінюються державні реєстратори та контролюючі органи, якщо такі повідомлення направлені в електронному вигляді у порядку взаємного обміну інформацією з реєстрів Державної реєстраційної служби України та Державної фіскальної служби України. До таких повідомлень відносяться повідомлення, що формуються контролюючими органами при проведенні заходів, пов’язаних з припиненням юридичних осіб (повідомлення за формами №23-ОПП, №24-ОПП, №25-ОПП, №26-ОПП, №27-ОПП, №28-ОПП), та повідомлення про те, що з відповідної дати розпочинається процес проведення спрощеної процедури державної реєстрації припинення юридичної особи шляхом її ліквідації.

Також, Законом № 71 передбачено можливість направлення державному реєстратору в електронному вигляді повідомлень про відсутність юридичної особи за місцезнаходженням за ф. № 18-ОПП.

 

Суд зобов'язав голову Держфіскальної служби спростувати наклеп про Клименка

Печерський районний суд Києва зобов'язав голову Державної фіскальної служби (ДФС) Ігоря Білоуса і кілька українських ЗМІ спростувати окремі його висловлювання про екс-міністра доходів і зборів Олександра Клименка.

Відповідне рішення суд ухвалив 26 січня, задовольнивши позов екс-міністра Олександра Клименка про захист честі, гідності, ділової репутації та спростування недостовірної інформації у трьох інтерв'ю, опублікованих у травні, липні та вересні 2014 року.

Як зазначається в рішення суду, йдеться, зокрема, про фразу "роками знищував митницю як таку" і "... корупцію, яку він переміг по-своєму".

У частині фінансових вимог суд лише зобов'язав Білоуса, ДФС і трьох ЗМІ виплатити на користь позивача по 48,72 гривень судового спору.

Суддею у цій справі виступав Сергій Вовк. Апеляційна скарга на рішення Печерського суду може бути подана протягом 10 днів з моменту його оголошення.

Як відомо, Інтерпол 12 січня оголосив у розшук екс-президента Віктора Януковича, екс-прем'єра Миколу Азарова та ряд інших українських екс-чиновників, серед яких є Клименко.

 

Налоговики проверят все предприятия с госдолей

"Мы проведем проверки по всем предприятиям с государственной долей, в особенности тех, где задолженность по налоговым платежам превышает 5 млн грн", - Билоус.

Государственная фискальная служба планирует в 2015 году провести проверки налоговой дисциплины на всех предприятиях, где есть государственная доля, заявил в ходе пресс-конференции глава Государственной фискальной службы Украины Игорь Билоус.

«У нас есть поручение премьер-министра Украины. Мы проведем проверки по всем предприятиям с государственной долей, в особенности тех, где задолженность по налоговым платежам превышает 5 млн грн», - сказал Билоус.

При этом он подчеркнул, что внимание будет уделено всем компаниям, включая добывающие предприятия. Кроме того, Билоус сообщил, что в 2014 году объем налоговых платежей непосредственно по ренте за использование недр и природных ресурсов составил порядка 18,2 млрд грн.

Ранее премьер-министр Украины Арсений Яценюк выразил намерение в ближайшее время обнародовать финансовую информацию о состоянии крупных госхолдингов. Кроме того, глава правительства добавил, что в отношении предприятий, которые представляют стратегический интерес, Кабмин принял решение провести конкурсный отбор руководителей.

Билоус: Налоговый кодекс еще ждут заключительные правки

В новую редакцию Налогового кодекса еще будут вноситься заключительные правки. Об этом рассказал председатель Государственной фискальной службы Игорь Белоус.

Согласно сообщению, одним из главным вопросов остается то, каким образом малому и среднему бизнесу выполнить требования фискальной службы относительно снижения уплаты единого социального взноса.

По словам предпринимателей, в данный момент в Налоговой службе не могут объяснить эти правила, ссылаясь на отсутствие рекомендаций. В то же время чиновники подчеркивают, что этот вопрос буде решен в ближайшее время. При этом они советуют предпринимателям ознакомиться с нововведениями.

"Отличия заключаются в снижении ставок ЕСВ. Сейчас критерием является то, что повышение фонда оплаты труда в текущем году должно быть повышено на 30% по сравнению с фондом оплаты труда в 2014 году. Относительно этого критерия, то его предлагается изменить следующим образом - вычислять не общий фонд оплаты труда на предприятиях, а исходить из базы начисления единого взноса в расчете на одно застрахованное лицо, поскольку у предприятий могут быть разные ситуации… В таком случае критерий будет понижен с 33% до 20%", - рассказала директор департамента по вопросам налогообложения ГФС Неля Привалова.

В то же время директор департамента доходов и сборов ГФС Александр Ревчук рассказал: "На сегодняшний день всем органам фискальной службы был разъяснен порядок применения новых изменений по ЕСВ. Кроме того, что касается инструкции о налоговой отчетности, то есть письмо, которое мы уже подготовили, относительно принятия и согласования новой инструкции и порядка отчетности, то мы используем отчетность, которая уже есть на сегодняшний день. Это было доведено до всех территориальных органов ГФС. Сотрудники, на местах, знают, каков порядок применения перехода тех субъектов хозяйствования, которые хотят платить ЕСВ по сниженным коэффициентам".

"Работодатели должны приходить и говорить, мол вот, мы подняли нашим сотрудникам зарплаты на 20 или сколько то там процентов… при этом они хотят сразу же пользоваться самым понижающим коэффициентом, однако это не работает по закону. А все потому, что надо все правильно почитать и тогда уже об этом говорить. Нужно провести разъяснение, пояснить все и всем на местах… а потом уже это будет их (сотрудников) персональная ответственность, чтобы каждый мог давать правильные ответы", - подчеркнул глава ГФС.

Как сообщалось, Президент Украины Петр Порошенко подписал закон № 1071-п "О внесении изменений в Налоговый кодекс Украины относительно особенностей уточнения налоговых обязательств с налога на прибыль предприятий и налога на добавленную стоимость в случае применения налогового компромисса".

 

У 2014 році виявлено та упереджено фактів махінацій з ПДВ

на суму майже 8 млрд. грн.

За рахунок ефективної роботи податкової міліції, зокрема – групи з викриття та припинення найбільш резонансних схем ухилення від сплати ПДВ на чолі з Першим заступником Голови ДФС України Володимиром Хоменком, у 2014 році виявлено та упереджено фактів махінацій з ПДВ на суму майже 8 млрд. грн.:

4,1 млрд. грн. – викрито фактів мінімізації ПДВ;

3 млрд. грн. – розслідується фактів розкрадання ПДВ;

823 млн. грн. – упереджено формування незаконного ПДВ.

Також торік припинено діяльність 6 «площадок», які діяли у 2013 році та І кварталі 2014 року, та 48 фірм для «обналу» та відмивання коштів.

У 2014 році співробітниками податкової міліції припинено діяльність найбільшого «конвертаційного» центру. Так, низкою фірм, підконтрольних особам, які причетні до ПАТ АКБ «Капітал», із використанням 97 фіктивних підприємств надавалися послуги зі сприяння в ухиленні від оподаткування. Тільки на рахунки одного підприємства незаконно відшкодовано податку на додану вартість на суму 1,9 млрд. грн.

Крім того, в 2014 році 0,4 млрд. гривень стягнуто до бюджету з підприємців-порушників, вигодонабувачів, які користувалися послугами «конвертаційних» центрів.

 

Оприлюднено проект нової форми декларації з ПДВ

У зв’язку з унесенням до ПКУ низки змін Законами № 63 та № 71 Міністерством фінансів України розроблено проект наказу, яким запропоновано викласти в новій редакції:

  • форму податкової декларації з податку на додану вартість;
  • форму уточнюючого розрахунку податкових зобов'язань із податку на додану вартість у зв'язку з виправленням самостійно виявлених помилок;
  • Порядок заповнення і подання податкової звітності з податку на додану вартість.

Окрім того, розробленим проектом передбачено внесення низки змін і доповнень до Порядку визначення відповідності платника податку критеріям, які дають право на отримання автоматичного бюджетного відшкодування податку на додану вартість, форми податкової накладної та Порядку заповнення податкової накладної.

Відповідний проект було оприлюднено на офіційному порталі ДФС 16 січня 2015 року.

 

Здаєте житло у найм? Подайте декларацію та сплатіть податок!

В Вовчанській ОДПІ ГУ Міндоходів у Харківській області нагадують, що громадяни, які надають житло у найм іншим громадянам і від цього отримують доходи, зобов’язані сплачувати податок на доходи фізичних осіб та також декларувати отримані доходи.

У випадку, коли орендар є фізичною особою, яка не є суб’єктом господарювання, то особою, відповідальною за нарахування та сплату податку до бюджету є платник податку – орендодавець - особа, яка надає житло у найм та отримує доходи.

Строк подання декларації – до 1 травня 2015 року.

Акцентуємо увагу, що у відповідності до законодавчої норми, неподання або несвоєчасне подання  декларацій про доходи чи відображення у декларації неправдивих даних тягне за собою накладення штрафу у розмірі від трьох до восьми неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

 

Пенсійний збір при купівлі валюти у безготівковій формі не стягується

З 1 січня 2015 року пенсійний збір при купівлі валюти сплачують тільки фізичні особи, які здійснюють операції з купівлі іноземної валюти в готівковій формі (крім фізичних осіб, що здійснюють операції з купівлі іноземної валюти для погашення кредитів).

У разі придбання іноземної валюти у безготівковій формі пенсійний збір не стягується.

Ставка пенсійного збору з  0,5 % підвищена до 2 %.

Відповідні зміни внесені Законом України  від 28.12.2014h/  № 71 "Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо податкової реформи".

 

 

Платники єдиного податку третьої - шостої груп перереєстровуватися не потрібно

Вовчанська ОДПІ ГУ Міндоходів у Харківській області нагадує, що платники єдиного податку третьої - шостої груп, які перебували на обліку в контролюючих органах до 1 січня 2015 року, з початку 2015 року автоматично вважаються платниками єдиного податку третьої групи. Така норма передбачена в підрозділі 8 розділу ХХ Податкового кодексу в зв’язку з набранням чинності  Закону України від 28.12.2014р.  № 71 "Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо податкової реформи". Перереєстровуватися таким платникам не потрібно.

Цим Законом замість шести вводяться чотири групи платників єдиного податку :

перша група - фізичні особи - підприємці, які не використовують працю найманих осіб, обсяг доходу яких протягом календарного року не перевищує 300 тис. гривень. Фіксована ставка єдиного податку встановлюється в межах до 10 % розміру мінімальної заробітної плати, тобто до 121,80 грн за календарний місяць;

 друга група - фізичні особи - підприємці, які  не використовують працю найманих осіб або кількість осіб, які перебувають з ними у трудових відносинах, одночасно не перевищує 10 осіб і обсяг доходу не перевищує 1,5 млн. гривень. Фіксована ставка єдиного податку  встановлюється в межах  до 20 % розміру мінімальної заробітної плати, тобто до 243,60 грн за календарний місяць;

 третя група - фізичні особи - підприємці, які не використовують працю найманих осіб або кількість осіб, які перебувають з ними у трудових відносинах, не обмежена та юридичні особи - суб'єкти господарювання будь-якої організаційно-правової форми, у яких протягом календарного року обсяг доходу не перевищує 20 млн. гривень. Ставки єдиного податку складають 2 %  доходу (за умови окремої сплати ПДВ) і 4 %  доходу  (при включенні ПДВ до складу єдиного податку).

четверта група - сільськогосподарські товаровиробники, у яких частка сільськогосподарського товаровиробництва за попередній звітний  рік дорівнює або перевищує 75 відсотків. Ставки податку з одного гектара сільськогосподарських угідь або земель водного фонду становлять від 0,09%  до 3%    нормативної грошової оцінки одного гектара сільськогосподарських угідь.

Податківці нагадують легальна зарплата – запорука стабільної пенсії

«Зрозуміло, без роботи погано. Хоча б тому, що це означає – без грошей. Отож, люди згоджуються на всі умови, чи, вірніше сказати, примхи, господарів. Але подібна експлуатація має свої негативні наслідки. І не лише для держави, якій не надходять відповідні податки. А й для тих, хто погоджується, аби його експлуатували. Такі робітники втрачають ряд соціальних пільг. А вже про пенсійне забезпечення  й говорити нічого - якщо відрахувань до Пенсійного фонду не проводилося» - нагадує начальник Вовчанської ОДПІ Володимир Борисенко.  

Виплата заробітної плати та утримання податку з доходів фізичних осіб на підприємствах малого та середнього бізнесу системно відстежується та ретельно аналізується фахівцями підрозділів адміністрування доходів і зборів з фізичних осіб.

«Не можна стверджувати, що ситуація непідконтрольна. Вона підлягає вирішенню тільки за участю кожного, кого торкнулася ця проблема», - наголосив посадовець.

Адже працівник, який отримує зарплатню неофіційно, повністю беззахисний перед роботодавцем. Домовленість про розмір його заробітної плати жодним чином не зафіксовано, і роботодавець сплачує платню доти, доки на те його воля. Звернувшись по захист своїх прав, наприклад, до суду, працівник не матиме практично жодних доказів на підтвердження дійсного розміру свого заробітку.

«Отже, - підсумував Володимир Володимирович, - отримуючи заробітну плату «в конвертах», громадяни позбавляють себе гідної пенсії в майбутньому, лікарняних, декретних виплат, отримання банківських кредитів тощо».

 

Повірена особа може отримати ключ електронного цифрового підпису

Вовчанська ОДПІ ГУ Міндоходів у Харківській області повідомляє, у разі неможливості особистої присутності фізичної особи-підприємця, отримати послуги електронного цифрового підпису у Акредитованому центрі сертифікації ключів може повірена особа, яка має нотаріально засвідчену довіреність на подання документів для реєстрації.

При цьому довіреність засвідчується:

-        для юридичних осіб – підписом керівника з прикладенням печатки організації;

-        для фізичних осіб-підприємців – підписом підприємця з прикладенням його печатки або у разі відсутності печатки – нотаріально;

-        для фізичних осіб – нотаріально.

Увага! Нотаріально засвідчена довіреність повинна містити інформацію про надання повноважень повіреній особі від імені довірителя здійснити процедуру реєстрації заявника у реєстрі підписувачів АЦСК ІДД та генерації електронних ключів підписувача з наданням права підпису на всіх необхідних реєстраційних документах АЦСК ІДД на правах заявника.

 

Cплата митних платежів може здійснюватися авансом

Для зарахування авансів у рахунок сплати митних платежів платник повинен зробити розпорядження про це фіскальному органу та виконати відповідні митні формальності. Після такого розпорядження дана сума коштів не підлягає використанню на будь-які інші цілі. По завершенню митних формальностей кошти у сумі, на яку зроблено розпорядження, перераховуються  до державного бюджету. У разі відмови від завершення митних формальностей сума передоплати, на яку зроблено розпорядження, знову набуває статусу авансових платежів.

Суми авансових платежів, які перебувають на рахунку фіскального органу без розпорядження про використання протягом 1095 днів з дня їх внесення, підлягають перерахуванню до державного бюджету.

Нагадуємо, що авансовими платежами є грошові кошти, внесені за бажанням платника на рахунки фіскальних органів, як попередня сплата майбутніх митних платежів. Аванси вносяться у валюті України.

 Дана норма передбачена ст. 299 Митного кодексу України.

 

Заповнення розрахункових документів при сплаті грошового зобов'язання

Вовчанська ОДПІ ГУ Міндоходів у Харківській області нагадує про необхідність правильного заповнення розрахункових документів при сплаті грошового зобов'язання. Наказом Міндоходів від 22.10.2013 №609 «Про затвердження Порядку заповнення документів на переказ у разі сплати (стягнення) податків, зборів, митних платежів, єдиного внеску, здійснення бюджетного відшкодування податку на додану вартість, повернення помилково або надміру зарахованих коштів», зареєстрованого Міністерством юстиції України від 05.11.2013 №1878/24410 передбачено, що до результатів проведеної контрольно – перевірочної роботи підрозділам податкового та митного аудиту враховуються наступні коди видів сплати:

130 - сплата грошового зобов’язання, визначеного за результатами камеральної перевірки підрозділів податкового та митного аудиту;

131 - сплата грошового зобов’язання, визначеного за результатами документальної/фактичної перевірки підрозділів податкового та митного аудиту;

134 - сплата грошового зобов’язання, визначеного за результатами перевірки підрозділів податкового та митного аудиту (інші надходження);

354 - сплата грошового зобов’язання, визначеного за результатами документальної невиїзної перевірки підрозділів податкового та митного аудиту;

355 - сплата грошового зобов’язання, визначеного за результатами документальної виїзної перевірки підрозділів податкового та митного аудиту.

А також надаємо пам’ятку по заповненню розрахункового документу при сплаті грошового зобов'язання, визначеного органом ДФС за результатами проведеної підрозділом податкового та митного аудиту контрольно – перевірочної роботи.

 

Заповнення розрахункових документів при сплаті грошового зобов'язання

При сплаті грошового зобов'язання, визначеного органом ДФС за результатами документальної/фактичної перевірки підрозділів податкового та митного аудиту поле "Призначення платежу" розрахункового документу заповнюється наступним чином

*

;131

;

сплата грошового зобов’язання, визначеного за результатами документальної/фактичної перевірки підрозділів податкового та митного аудиту

;

;

;

1

2

3

4

5

6

7

1 - службовий код ( * );

2 - код виду сплати (131);

3 - код за ЄДРПОУ платника, який здійснює сплату;

4 - друкується роз'яснювальна інформація про призначення платежу (сплата грошового зобов’язання, визначеного за результатами документальної/фактичної перевірки підрозділів податкового та митного аудиту);

5 - не заповнюється;

6 - не заповнюється;

7 - не заповнюється.

Розмір земельної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності

 

Фахівці Вовчанської ОДПІ ГУ Міндоходів у Харківській області зазначили, що Законом від 28.12.2014 р. № 71-VIII, який набрав чинності з 01.01.2015 р., внесено зміни до ПКУ, зокрема, встановлено граничні розміри орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності для всіх категорій земельних ділянок. Так, розмір орендної плати встановлюється у договорі оренди, але річна сума платежу:

 — не може бути меншою 3 % нормативної грошової оцінки (пп. 288.5.1 ПКУ);

— не може перевищувати 12 % нормативної грошової оцінки (пп. 288.5.2 ПКУ).

Тобто норми п. 288.5 ПКУ встановлюють мінімальні та максимальні межі розміру орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності у відсотках до нормативної грошової оцінки. При цьому якщо сума річного платежу за договором оренди землі є меншою, ніж сума платежу, визначена п. 288.5 ПКУ, то річна сума платежу, що підлягає перерахуванню до бюджету, не може бути меншою 3 % нормативної грошової оцінки. Якщо розмір орендної плати, зазначений у договорі оренди, є нижчим від встановленого п. 288.5 ПКУ, орендарю слід звернутись до відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування, з яким укладено договір оренди землі, з приводу приведення його у відповідність.

 

Як заповнити реєстр виданих та отриманих податкових накладних

Спеціалісти Вовчанської ОДПІ ГУ Міндоходів у Харківській області роз’яснили як заповнювати графи розділів I та II Реєстру виданих та отриманих податкових накладних при здійсненні операцій з придбання/поставки товарів/послуг, які не є об'єктом оподаткування.

 Так, при занесенні до розд. I Реєстру документів бухгалтерського обліку з поставки товарів (послуг), які не є об'єктом оподаткування:

у графі 1 записується порядковий номер, який відповідає порядковому номеру запису в Реєстрі;

у графах 2, 3 — відповідні реквізити документа;

у графі 4 – «БО»;

у графі 5 — найменування (прізвище, ім'я, по батькові - для фізичної особи підприємця) платника податку - покупця;

у графі 6 — ІПН покупця;

у графах 7, 14 — загальна сума поставки товарів (послуг), які не є об'єктом оподаткування;

у графах 8, 9, 10, 11, 12, 13, 15, 16 — нуль.

При занесенні до розд. II «Отримані податкові накладні» Реєстру документів бухгалтерського обліку з придбання товарів (послуг), які не є об'єктом оподаткування:

у графі 1 записується порядковий номер, який відповідає порядковому номеру запису в Реєстрі та проставляється у графі 4;

у графах 2, 3 — відповідні дати отримання та складання документа;

у графі 5 — «БО»;

у графі 6 — найменування (прізвище, ім'я, по батькові - для фізичної особи - підприємця) постачальника;

у графі 7 — ІПН постачальника;

у графах 8, 10, 12, 14, 16, 18, 20 — вартість придбаних товарів (послуг) залежно від подальшого їх використання;

у графах 9, 11, 13, 15, 17, 19, 21 — нуль.

Нагадаємо, що Порядок ведення реєстру виданих та отриманих податкових накладних затверджено наказом Мінфіну від 22.09.2014 р. № 958.

 

Форма звітування з екологічного податку

Вовчанська ОДПІ ГУ Міндоходів у Харківській області нагадала, що з 1 січня 2015 року екологічний податок за викиди забруднюючих речовин в атмосферу пересувними джерелами забруднення не справляється. При цьому у 2015 році об’єкти, база оподаткування, ставки, базовий податковий (звітний) період, порядки обчислення, подання податкової звітності та сплати екологічного податку з інших джерел забруднення залишилися незмінними порівняно з попереднім роком. Водночас оновленої форми податкової декларації екологічного податку ще не затверджено (цю форму повинен розробити та затвердити Мінфін). Тому податківці рекомендують звітувати із цього податку за формою Податкової декларації екологічного податку, затвердженою наказом ДПАУ від 24.12.2010 р. № 1010.

 

Зміни у порядку обміну повідомленнями з державними реєстраторами

З 01.01.2015 набув чинності Закон України від 28 грудня 2014 року № 71-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України (щодо податкової реформи)» (далі – Закон № 71).

Законом № 71 внесені зміни до Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб – підприємців», якими виключено необхідність направлення поштовим відправленням повідомлень, якими обмінюються державні реєстратори та контролюючі органи, якщо такі повідомлення направлені в електронному вигляді у порядку взаємного обміну інформацією з реєстрів Державної реєстраційної служби України та Державної фіскальної служби України.

До таких повідомлень відносяться повідомлення, що формуються контролюючими органами при проведенні заходів, пов’язаних з припиненням юридичних осіб (повідомлення за формами №23-ОПП, №24-ОПП, №25-ОПП, №26-ОПП, №27-ОПП, №28-ОПП), та повідомлення про те, що з відповідної дати розпочинається процес проведення спрощеної процедури державної реєстрації припинення юридичної особи шляхом її ліквідації.

Також, Законом № 71 передбачено можливість направлення державному реєстратору в електронному вигляді повідомлень про відсутність юридичної особи за місцезнаходженням за ф. № 18-ОПП.

 

У 2015 році земельний податок справляється із застосуванням ставок,

які діяли в 2014 році

Відповідно до пп. 12.3.4 п. 12.3 ст. 12 ПКУ, рішення про встановлення місцевих податків і зборів офіційно оприлюднюється відповідним органом місцевого самоврядування до 15 липня року, що передує бюджетному періоду, в якому планується застосовування встановлюваних місцевих податків і зборів або змін (плановий період). В іншому разі норми відповідних рішень застосовуються не раніше початку бюджетного періоду, що настає за плановим періодом.

Водночас у разі якщо сільська, селищна або міська рада не ухвалила рішення про встановлення відповідних місцевих податків і зборів та акцизного податку в частині реалізації суб'єктами господарювання роздрібної торгівлі підакцизних товарів, які є обов'язковими згідно з нормами цього Кодексу, такі податки до прийняття рішення справляються (згідно з нормами цього Кодексу) із застосуванням їх мінімальних ставок, а плата за землю справляється із застосуванням ставок, які діяли до 31 грудня року, що передує бюджетному періоду, в якому планується застосування плати за землю (пп. 12.3.5 п. 12.3 ст. 12 ПКУ).

Ураховуючи зазначене, у 2015 році земельний податок справляється із застосуванням ставок, які діяли до 31 грудня 2014 року.

 

Термін зберігання використаних КОРО та РК – три роки

Відповідно до п.6 ст. 3 Закону України від 6 липня 1995 року № 265/95 - ВР „Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі громадського харчування та послуг”, суб’єкти господарювання, які здійснюють розрахункові операції в готівковій або безготівковій формі (із застосуванням платіжних карток, платіжних чеків, жетонів тощо) при продажу товарів (наданні послуг) у сфері торгівлі громадського харчування та послуг, а також операції з приймання готівки для подальшого її переказу зобов’язані забезпечувати зберігання використаних книг обліку розрахункових операцій та розрахункових книжок.

 Таке зберігання здійснюється протягом трьох років після їх закінчення.

 

Змінено ставки податку на доходи фізичних осіб

Згідно з нормами Податкового Кодексу України, починаючи з 1 січня 2015 року змінено ставки податку на доходи фізичних осіб.

Так, зокрема, якщо дохід, який нараховується платнику у зв‘язку з трудовими відносинами та за цивільно-правовими договорами за календарний місяць не перевищує десятикратний розмір мінімальної заробітної плати застосовується ставка – 15%, якщо перевищує, то до суми такого перевищення застосовується ставка 20%.

На пасивні доходи до бази оподатковування податок встановлюється в наступних розмірах:

-         20 % - для пасивних доходів, у тому числі нарахованих у вигляді дивідендів по акціях і/або інвестиційним сертифікатам, виплачуваних інститутами суспільного інвестування;

-         5 % - для доходів у вигляді дивідендів по акціях і корпоративних правах, нарахованих резидентами - платниками податку на прибуток підприємств (крім доходів у вигляді дивідендів по акціях, інвестиційним сертифікатам, які виплачуються інститутами спільного інвестування).

Інформацію стосовно бізнес-партнерів можна знайти на веб-порталі Міндоходів

На офіційному веб-порталі Міндоходів (www.minrd.gov.ua) функціонує сервіс «Дізнайся більше про свого бізнес-партнера», який знаходиться на головній сторінці веб-порталу.

Зокрема, для перевірки надійності ділового партнера достатньо знати його код ЄДРПОУ або його назву.

З цим та іншими роз’ясненнями можна ознайомитися у загальнодоступному інформаційно-довідковому ресурсі (головна сторінка веб-порталу Міндоходів, сервіс «Інформаційно-довідковий ресурс», дане роз’яснення у категорії 139.04).

 

Сервіс «Пульс» - дієвий інструмент Міндоходів у боротьбі з корупцією

Для визначення «гострих кутів» у відношеннях інспектор – платник у відомстві працює популярний телефонний сервіс „Пульс”.

«Він виявляє факти корупції та неякісного обслуговування платників податків, і як результат - ліквідація будь-яких перешкод, що стоять на заваді підприємницької діяльності суб’єктів господарювання. Результат може побачити кожен, хто користується його послугами», -  наголосив начальник Вовчанської ОДПІ ГУ Міндоходів у Харківській області Володимир Борисенко.

Роботу сервісу спрямовано на забезпечення довіри платників податків та громадян до Міністерства, формування у них впевненості у дієвості механізму подолання корупції. Про таку стратегічну позицію свідчать результати роботи сервісу

 

Електроні сервіси до послуг платників податків

В наш час електронне спілкування  стає нормою, витісняючи паперову бюрократію   та значно економлячи час користувача . До послуг підприємницької спільноти є чимало «on-line» сервісів, які полегшують роботу керівників, бухгалтерів, розширюючи інформаційний простір. Розібратися в «електронних» тонкощах представникам бізнесу допомагають фахівці Вовчанської ОДПІ ГУ Міндоходів у Харківській області під час семінарів, візитів платників податків до ЦОП та надаються консультації у телефонному режимі.

Платники податків знайомляться з інформацією про порядок отримання електронного цифрового підпису, вчаться відправляти звітність, використовуючи різні програмні продукти.

Під час спілкування з фахівцями інспекції платники дізнаються про інші електронні сервіси Міндоходів, зокрема : “Електронний кабінет платника податків ” дозволяє подання звітності в режимі реального часу з отриманням квитанції про її прийняття або неприйняття; «Довідка про відсутність заборгованості з податків і зборів (обов’язкових платежів)» на електронний запит платників податків дає змогу швидко отримати відповідну довідку; «Реєстр страхувальників» дозволяє оперативно отримати дані про взяття на облік, реєстраційний номер платника єдиного внеску та його клас професійного ризику.

Документи, що підтверджують країну походження товару

Вовчанська ОДПІ ГУ Міндоходів у Харківській області звертає увагу на документи, що підтверджують країну походження товару:

- сертифікат про походження товару;

- засвідчена декларація про походження товару;

- декларація про походження товару;

- сертифікат про регіональне найменування товару.

Країна походження товару заявляється (декларується) органу фіскальної служби шляхом подання оригіналів документів про походження товару (ч.2 ст.43 Митного кодексу України).

Сертифікат про походження товару - це документ, який однозначно свідчить про країну походження товару і виданий компетентним органом даної країни або країни вивезення, якщо у країні вивезення сертифікат видається на підставі сертифіката, виданого компетентним органом у країні походження товару. (ч.3 ст.43 МКУ)

У разі втрати сертифікату приймається його офіційно завірений дублікат.

Засвідчена декларація про походження товару - це декларація про походження товару, засвідчена державною організацією або компетентним органом, наділеним відповідними повноваженнями (ч.5 ст.43 МКУ).

Декларація про походження товару - це письмова заява про країну походження товару, зроблена у зв’язку з вивезенням товару виробником, продавцем, експортером (постачальником) або іншою компетентною особою на комерційному рахунку чи будь-якому іншому документі, який стосується товару (ч.6 ст.43 МКУ).

Сертифікат про регіональне найменування товару - це документ, який підтверджує, що товари відповідають визначенню, характерному для відповідного регіону країни, та виданий компетентним органом відповідно до законодавства країни вивезення товару (ч.7 ст.43 МКУ).

У разі якщо в документах про походження товару є розбіжності у відомостях про країну походження товару або органом фіскальної служби  встановлено інші відомості про країну походження товару, ніж ті, що зазначені у документах, декларант або уповноважена ним особа має право надати органу фіскальної служби для підтвердження відомостей про заявлену країну походження товару додаткові відомості (ч.8 ст.43 МКУ).

Такими додатковими відомостями є відомості, що містяться в товарних накладних, пакувальних листах, відвантажувальних специфікаціях, сертифікатах (відповідності, якості, фітосанітарних, ветеринарних тощо), митній декларації країни експорту, паспортах, технічній документації, висновках-експертизах відповідних органів, інших матеріалах, що можуть бути використані для підтвердження країни походження товару (ч.9 ст.43 МКУ).

Наслідки неофіційного працевлаштування

Вовчанська ОДПІ ГУ Міндоходів у Харківській області приймає звернення від громадян, які погоджуються на  роботу без оформлення трудових відносин з роботодавцем, втрачаючи право на матеріальне забезпечення у вигляді соціального страхування в разі повної чи часткової втрати працездатності.

Відповідно до Законів України «Про працю» та «Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування» не оформлення трудових відносин позбавляє працівників права вимагати від роботодавців належних умов праці та гідної її оплати, а також захищати свої права в суді. До того ж таких громадян не можна віднести до категорії «наймані працівники».

Якщо працівник отримує заробітну плату “в конверті”, а роботодавець не сплачує за нього страхові внески до Пенсійного фонду, то цей період не зараховується до страхового стажу найманого працівника та, відповідно, не враховується під час визначення розміру пенсії, через що пенсія буде меншою, ніж повинна бути.

Існує багато випадків, коли наймані працівники отримують офіційну зарплату на рівні мінімальної або меншу за мінімальну, а решту зарплати – у «конверті». Це явна ознака прихованої зайнятості, коли людей оформлюють на роботу погодинно, проставляючи їм у табелі обліку робочого часу 2 або 4 години, тоді як вони працюють по 8 та більше годин на день. Відповідно їм нараховують зарплату за 2 або 4 години, а решту платять у конвертах. Таким чином, роботодавці порушують права і гарантії своїх працівників.

 

Штраф за несвоєчасне подання звітності

Вовчанська ОДПІ ГУ Міндоходів у Харківській області нагадує, що за порушення порядку подання звітності передбачена відповідальність.

Так, за неподання або несвоєчасне подання платником податків або іншими особами, зобов'язаними нараховувати та сплачувати податки, збори податкових декларацій (розрахунків) передбачено накладення штрафу в розмірі 170 гривень, за кожне таке неподання або несвоєчасне подання. Ті самі дії, вчинені платником податків, до якого протягом року було застосовано штраф за таке порушення, - тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі 1020 гривень за кожне таке неподання або несвоєчасне подання. (п.120.1 ст.120 ПКУ).

Крім того, за невиконання платником податків вимог, передбачених абз. 3-5
п. 50.1 ст. 50 ПКУ, щодо умов самостійного внесення змін до податкової звітності передбачено накладення штрафу у розмірі 5% від суми самостійно нарахованого заниження податкового зобов'язання (недоплати).

При самостійному донарахуванні суми податкових зобов'язань інші штрафи, передбачені цією главою ПКУ, не застосовуються.

Подавайте звітність своєчасно!

 

Працівники ЦОП Вовчанської ОДПІ завжди готові допомогти

 Вовчанська ОДПІ ГУ Міндоходів у Харківській області розташована за адресою:

М.Вовчанськ вул..Гоголя,53 тел.(05741) 4 49 92

смт. Великий Бурлук вул.Радянська,13 тел.(05752) 5 39 94, 5 46 97.

Вовчанський та Великобурлуцький центри обслуговування платників працюють:

Понеділок – з 9-00 до 20-00 год.;

Вівторок – з 9-00 до 18-00 год.;

Середа – з 9-00 до 18-00 год.;

Четвер – – з 9-00 до 20-00 год.;

П’ятниця – з 9-00 до 18-00 год.;

Субота – з 9-00 до 16-00 год.;

Неділя: вихідний

 Завітавши у ЦОП, відвідувач може ознайомитись з переліком тих послуг, які безкоштовно надаються Міністерством доходів і зборів України, його територіальними органами та отримати ці послуги. До послуг відвідувачів – просторі приміщення, сучасне обладнання, достатній штат кваліфікованих фахівців, які в найкоротший термін надають весь перелік сучасних послуг, пов’язаних з адмініструванням податків та зборів та єдиного соціального внеску.

Основною метою створення Центрів обслуговування платників була організація сервісного обслуговування відвідувачів на такому рівні, який по праву можна назвати сервісом європейського рівня.

Крім надання адміністративних послуг в приміщенні ЦОП для  відвідувачів забезпечений доступ до Wi-Fi, також  безпосередньо для користування платниками розміщено комп’ютери, які підключено до мережі Інтернет.

Фахівці Центрів обслуговування платників Вовчанської  ОДПІ завжди готові допомогти відвідувачам у разі виникнення питань відносно оподаткування, при заповненні звітності або інших документів тощо.

Категория: Податкові новини | Добавил: Volchanckaya_MGNI (28.01.2015)
Просмотров: 355 | Рейтинг: 0.0 |

Всего комментариев: 0
Добавлять комментарии могут только зарегистрированные пользователи.
[ Регистрация | Вход ]
Конструктор сайтов - uCoz
Форма входа
Поиск по каталогу
Друзья сайта
Статистика