Обговорення змін в податковому законодавстві за “круглим столом»
Минулого тижня представниками Вовчанської ОДПІ ГУ Міндоходів у Харківській області під керівництвом начальника Володимира Борисенка було проведено «круглий стіл» з платниками податків по актуальним питанням змін в законодавстві, підсумків за минулий рік та декларуванню доходів громадян за 2014 рік.
Основну увагу було приділено змінам, що стосуються СПД на спрощеній та загальній системі оподаткування, податку на доходи фізичних осіб, ПДВ, місцевим, ресурсним, рентних платежах, а також акцизному податку.
Начальник інспекції звернув увагу присутніх на зміну ставки ПДФО, а саме у 2015 році встановлено ставку ПДФО 20% замість 17%, у разі перевищення суми доходу в календарному місяці десятикратного розміру мінімальної заробітної плати, а також збільшено ставку ПДФО (до 20%) для всіх видів пасивних доходів. Також наголосив на оподаткуванні пенсії, а саме пенсія у розмірі, що перевищує 3654 гривень на місяць оподатковується за ставкою 15, 20%. Протягом заходу не оминули питання оподаткування військовим збором, а саме 1,5% нараховується на всі види доходів, з яких утримується ПДФО (дивіденди, проценти та інше).
Збільшено «поріг» обов’язкової реєстрації суб’єкта господарювання платником податку на додану вартість до 1 мільйона гривень (раніше було 300 тис. гривень). Передбачено тестовий режим застосування електронної системи адміністрування ПДВ з 1 лютого до 1 липня 2015 року. У розділі ХХ «Перехідні положення» уточнено, що з 1 лютого 2015 року реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних підлягають всі податкові накладні та Розрахунки коригування (у тому числі які не надаються покупцю, виписані за операціями з постачання товарів/послуг, які звільнені від оподаткування) незалежно від розміру ПДВ в одній податковій накладній/розрахунку коригування.
Також, нагадав посадовець, з 1 січня 2015 року стартувала кампанія декларування громадянами своїх доходів. Щорічне декларування доходів, отриманих у попередньому році – це перш за все виконання громадянами свого конституційного обов'язку, індивідуальний внесок в добробут держави та реалізація права громадян на податкову знижку.
Перед усім громадяни зобов'язані подати річну декларацію про майновий стан і доходи, якщо протягом 2014 року, отримували доходи від надання в оренду рухомого і нерухомого майна; продажу акцій і інших цінних паперів; отримання спадку, подарунків, іноземних доходів; доходи від двох і більше податкових агентів і при цьому загальна річна сума оподатковуваних доходів, нарахованих такими податковими агентами за 2014 рік перевищила 146160 гривень та інших доходів.
Річна податкова декларація подається до територіального органу державної фіскальної служби за місцем реєстрації громадянина до 1 травня 2015 року.
Громадяни, які претендують на отримання податкової знижки на оплату за навчання, допоміжних репродуктивних технологій, сплати відсотків по іпотечному кредиту і інші суми витрат передбачених податковим законодавством можуть також подати податкову декларацію про майновий стан і доходи. Разом із декларацією подаються документи для підтвердження витрат, що включаються до податкової знижки. Термін подачі таких декларацій – до 31 грудня 2015 року» - розповів начальник ОДПІ.
Наприкінці заходу посадовець повідомив про підсумки роботи інспекції за попередній 2014 рік, які виявились значно кращими в порівнянні з 2013 роком, подякував сумлінним платникам податків за виконання свого конституційного обов’язку і висловив свої сподівання в подальшому на співпрацю та забезпечення рівномірних надходжень податків до бюджету усіх рівнів.
Про новації законодавства та інші питання на зустрічі з платниками податків
Днями в Вовчанській ОДПІ ГУ Міндоходів у Харківській області відбулася зустріч за участі начальника інспекції Володимира Борисенка з платниками податків району на тему: «Дотримання вимог чинного законодавства при виплаті заробітної плати. Електронні сервіси ДФС та новації податкового законодавства».
Під час зустрічі Володимир Володимирович розповів платникам, що одним із завдань інспекції є захист економічних інтересів держави. Саме тому, її діяльність спрямована на профілактику і протидію фінансовій злочинності, та на зменшення обсягів “тіньової ” економіки. До списку фінансових злочинів також можна додати: несплачені податки, порушення закону, зарплату «в конвертах» тощо.
Посадовець наголосив, що постійний контроль податкової міліції дає змогу попереджувати податкові правопорушення та сприяти наповненню бюджету.
За словами начальника інспекції, новий 2015-й рік український бізнес зустрів разом з прийнятими напередодні законами, які дали старт реформам, запровадженим новим урядом. Він зазначив, що з цією метою з 2015 року в Україні зменшилась кількість податків. При цьому деякі податки не скасовані повністю, а були лише трансформовані по принципу «два в одному».
Володимир Борисенко розповів про зміни, які з 1 січня 2015 року зазнав Податковий кодекс України у зв’язку з прийняттям Закону України від 28 грудня 2014 року № 71-VІІІ "Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо податкової реформи", зокрема, в частині електронного адміністрування ПДВ.
Він зазначив, що Законом № 71 скасовано окремі норми Закону України від 31 липня 2014 року № 1621-VII "Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких інших законодавчих актів України", з урахуванням змін, внесених до нього Законом України від 07 жовтня 2014 року № 1690-VII "Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо вдосконалення оподаткування інвестиційної діяльності", пов’язані із запровадженням системи електронного адміністрування податку на додану вартість, та одночасно запроваджено нові правила такого адміністрування.
З урахуванням змін, внесених до Податкового кодексу України Законом № 71, система електронного адміністрування податку на додану вартість запроваджується поетапно (пункт 35 підрозділу 2 розділу ХХ Податкового кодексу України):
з 1 січня до 1 липня 2015 року (або до дати, визначеної в окремому рішенні Верховної Ради України про скорочення терміну перехідного періоду відповідно до пункту 7 Прикінцевих положень Закону № 71) – у тестовому режимі;
з 1 липня 2015 року – на постійній основі. Також посадовець зазначив, що починаючи з 1 січня 2015 року, всі податкові накладні/розрахунки коригування до них складаються платниками податку виключно в електронному вигляді.
Володимир Володимирович наголосив, що ведення ділових відносин на сучасному рівні вимагає використання електронного цифрового підпису, що безмірно прискорює проведення численних комерційних операцій, виключає необхідність додаткового відвідування контролюючих органів, тому що документи, підписані електронним цифровим підписом, можуть бути передані до місця призначення за лічені секунди. Звітність в електронному вигляді – це значний крок у спрощенні всіх податкових процедур. Для цього потрібно лише безкоштовно отримати посилені сертифікати електронного цифрового підпису та заключити договір із податковою інспекцією щодо подання звітності в електронному вигляді. Тож увазі цільової аудиторії було запропоновано перелік необхідних документів для отримання посиленого сертифіката ключа юридичною особою.
На завершення зустрічі начальник інспекції відповів на запитання та подякував присутнім за участь в дискусії.
Представлено нового керівника ГУ ДФС у Харківській області
З 20 січня 2015 року виконання обов’язків начальника Головного управління ДФС у Харківській області покладено на Гагаркіна Михайла Володимировича.
Відповідний наказ Державної фіскальної служби України № 160-0 був підписаний 20 січня 2015 року.
Новопризначеного керівника представив Голова Державної фіскальної служби України Ігор Білоус у відеоселекторному режимі під час проведення наради з регіонами та побажав йому завзяття, ентузіазму та плідної роботи на новій посаді.
Також очільник ДФС України повідомив щодо призначення на посаду першим заступником начальника ДФС у Харківській області, який здійснюватиме координацію діяльності підрозділів податкової міліції, Ігоря Репешка.
В свою чергу, звертаючись до колективу ДФС області, Михайло Гагаркін відзначив, що готов працювати із справжніми професіоналами, які здатні змінюватись і самі, і змінювати підходи до роботи та працювати з повною віддачею, виправляючи ситуацію в регіоні на краще.
Сплата ЄСВ в 2015 році
Вовчанська ОДПІ ГУ Міндоходів у Харківській області звертає увагу фізичних осіб підприємців на те, що з 1 січня 2015 року згідно Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» від 08.07.2014 р. №2464-VI якщо суб’єкти господарювання не отримали доходу (прибутку) суб’єкти господарювання, які обрали для себе загальну систему оподаткування та не отримали доходу у звітному році не зобов’язані за кожен місяць нараховувати ЄСВ. Вони мають право за власним бажанням самостійно визначити базу нарахування, але не більше максимальної величини бази нарахування єдиного внеску. При цьому сума єдиного внеску не може бути меншою за розмір мінімального страхового внеску (абаз. 2 п. 2 ч. 1 ст. 7 Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» від 08.07.2014 р. № 2464-VI).
Тож, згідно норм даного закону у 2015 році суб’єкти господарювання - фізичні особи, які обрали для себе загальну систему оподаткування та не отримували доходу не зобов‘язані сплачувати єдиний внесок за такий період.
Звітні податкові періоди
Відповідно до норм розділу ІІІ Податкового кодексу України (далі - ПКУ) передбачено два звітні податкові періоди, а саме: квартальний та річний.
Пунктом 57.1 статті 57 розділу ІІ ПКУ передбачено, що платники які сплачували авансові внески з податку на прибуток і за підсумками І кварталу 2014 р. не отримали прибуток або отримали збиток, мають право подати декларацію за І квартал. Такі платники припиняють сплату авансових внесків з податку на прибуток у ІІ - ІV кварталах 2014 року та визначають податкові зобов’язання на підставі декларації за підсумками І півріччя, трьох кварталів та рік.
Також платники, які за підсумками 2013 року не отримали прибутку або отримали збиток, а за підсумками І кварталу 2014 року отримали прибуток подають декларацію з податку на прибуток за І півріччя, три квартали та рік, відповідно до яких нараховуються та сплачуються податкові зобов’язання.
Граничний термін надання податкової звітності з податку на прибуток для платників, які у 2014 році звітують щоквартально - 09.02.2015 р.
Для інших платників податкова звітність з податку на прибуток за 2014 рік подається протягом 60 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного року - 02.03.2015 р.
Діючими формами податкової звітності з податку на прибуток на даний час є:
- Податкова декларація з податку на прибуток підприємства, затверджена наказом Міністерства доходів і зборів України від 30.12.2013 № 872;
- Податкова декларація з податку на прибуток банку, затверджена наказом Міністерства доходів і зборів України від 06.02.2014 № 121;
- Податкова декларація про результати спільної діяльності на території України без створення юридичної особи, затверджена наказом Міністерства доходів і зборів України 16.12.2013 № 810;
- Податкова декларація з податку на доходи (прибуток) страховика, затверджена наказом Міністерства доходів і зборів України від 27.01.2014 № 84;
- Розрахунок податкових зобов'язань щодо сплати консолідованого податку на прибуток підприємства, затверджена наказом Міністерства фінансів України від 28.01.2013 № 39;
- Розрахунок оподатковуваного прибутку та податку на прибуток нерезидента, який провадить діяльність на території України через постійне представництво, на підставі складення відокремленого балансу фінансово-господарської діяльності та Розрахунок оподатковуваного прибутку та податку на прибуток постійного представництва нерезидента, що здійснюється органом державної податкової служби, затверджені наказом Міністерства фінансів України від 25.06.2013 № 610;
- Податковий звіт про використання коштів неприбуткових установ та організацій, затверджений наказом Міністерства доходів і зборів України від 27.01.2014 № 85;
- Спрощена податкова декларація з податку на прибуток підприємств, який оподатковується за нульовою ставкою, затверджена постановою Кабінету Міністрів України від 15.02.2012 № 98.
Визначення звітного податкового періоду у податковій звітності з податку на прибуток здійснюється у полі «Звітний (податковий) період» шляхом заповнення відповідного періоду платника. Для квартальних платників - «Рік 2», а для річних платників «Рік 1».
Разом з цим, згідно з обслуговуючим програмним забезпеченням, яке розміщено на офіційному сайті Інформаційно - довідкового центру ДФС України, подання податкової звітності з податку на прибуток в електронному вигляді для платників з квартальним та річним звітним періодом передбачено різніми електронними кодами форм.
Проте, є випадки надання звітності з податку на прибуток платниками зі звітним податковим періодом «рік» за формою, передбаченою для платників із квартальним звітним періодом.
Слід зазначити, що перенесення в Інтегровану картку платника податків (далі - ІКПП) податкових зобов’язань, визначених у податковій звітності, здійснюється відповідно до Алгоритмів контролю Податкової звітності з податку на прибуток, які в свою чергу посилаються на закодовані форми звітності.
Таким чином, у разі обрання платником закодованої форми звітності, яка не відповідає періоду його звітування, виникають невідповідності між податковими зобов’язаннями задекларованими у поданій звітності та даними ІКПП, що в свою чергу призводить до виникнення податкового боргу або переплати з податку на прибуток.
Сервіс «Пульс» продовжує працювати
Вовчанська ОДПІ ГУ Міндоходів у Харківській області нагадує, що з метою створення сприятливих умов здійснення підприємницької діяльності запроваджено антикорупційний сервіс «Пульс», а саме - це цілодобова гаряча телефонна лінія (044) 284-00-07, за якою громадяни та суб’єкти господарювання мають можливість повідомити про неправомірні дії або бездіяльність працівників Державної фіскальної служби України, про можливі корупційні дії з їхнього боку, а також проблеми, які виникають під час здійснення митного контролю та митного оформлення товарів та транспортних засобів, що переміщуються через митний кордон України.
При наданні інформації бажано назвати своє прізвище, ім’я, по-батькові (посаду, назву суб’єкта господарювання), місце проживання (адресу юридичної особи) та обов’язково зазначити назву органу ДФС, з яким пов’язана подія, коли відбулась подія, прізвище, ім’я, по-батькові працівника органу ДФС, в роботі якого вбачаються протиправні або корупційні дії, та суть проблеми.
Про результати розгляду інформації клієнти повідомляються в режимі Call-back (працівник сервісу повідомляє про результати розгляду) невідкладно або протягом 1-3 робочих днів. Якщо інформація потребує додаткового розгляду, то загальний термін її опрацювання не перевищує 15 днів.
Щодо акцизного податку
Вовчанська ОДПІ ГУ Міндоходів у Харківській області нагадує, що максимальні роздрібні ціни на підакцизні товари (продукцію) встановлюються виробниками або імпортерами товарів (продукції) шляхом декларування. Акцизний податок з реалізованих суб'єктами господарювання роздрібної торгівлі підакцизних товарів не включається до максимальної роздрібної ціни. Продаж суб'єктами господарювання роздрібної торгівлі підакцизних товарів, на які встановлюються максимальні роздрібні ціни, не може здійснюватися за цінами, вищими за максимальні роздрібні ціни, збільшені на суму акцизного податку з роздрібної торгівлі підакцизних товарів (п.п.14.1.106 п.14.1 ст. 14 Податкового кодексу).
Акцизний податок – непрямий податок на споживання окремих видів товарів (продукції), визначених цим Кодексом як підакцизні, що включається до ціни таких товарів (продукції), відповідно 5 відсотків акцизного податку має бути включена до вартості тютюнових виробів, які реалізовуються в роздрібній торгівлі.
Отже, обчислення роздрібної ціни тютюнових виробів (далі – РЦТВ), вище якої не може здійснюватися їх продаж в роздрібній торгівлі, провадиться наступним чином: РЦТВ=МРЦ/(100%-5%)*100%.
Наприклад, при МРЦ на сигарети з фільтром у сумі 21 грн, їх роздрібна ціна не може перевищувати 22,11 грн (21 грн/(100%-5%)*100%).
Сума податкового зобов’язання з акцизного податку з роздрібної торгівлі однієї пачки становитиме 1,11 грн (22,11*5%/100%).
Січневі податкові накладні
Вовчанська ОДПІ ГУ Міндоходів у Харківській області нагадує, що податкові накладні, складені в січні 2015 року та сума ПДВ в яких становить менше ніж 10 тис. грн (у тому числі, які не надаються покупцеві, виписані за операціями з постачання товарів/послуг, котрі звільнені від оподаткування), можуть бути зареєстровані в Єдиному реєстрі податкових накладних за бажанням платника податку. Наголошуємо, що з 1 лютого 2015 року всі податкові накладні й розрахунки коригування до податкових накладних (у тому числі ті, які не надаються покупцеві, виписані за операціями з постачання товарів/послуг, котрі звільнені від оподаткування) незалежно від розміру податку на додану вартість в одній податковій накладній/розрахунку коригування підлягають реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Як відобразити постачання послуг у податковій накладній
Фахівці Вовчанської ОДПІ ГУ Міндоходів у Харківській області роз’яснили, як починаючи з 01.01.2015 заповнюються графи 5.1, 5.2 та 6 податкової накладної у разі постачання послуг, у т. ч. у разі часткового постачання послуг або оплати частини вартості послуги. Так, у разі якщо вартість послуги визначається із застосуванням одиниць обліку, які відображаються у первинних документах, регістрах бухгалтерського обліку, то у графах 5.1 та 5.2 податкової накладної зазначаються одиниці виміру (умовне позначення і код) згідно з КСПОВО. У разі якщо послуга, що надається, не має одиниці обліку, у графі 5.1 зазначається «послуга», а графа 5.2 не заповнюється. У разі складення податкової накладної на повне постачання послуги або на суму коштів, що надійшла на поточний рахунок як попередня оплата (аванс) у повному обсязі, у графі 6 податкової накладної зазначається «1». У разі складення податкової накладної на часткове постачання послуги або на суму попередньої оплати частини вартості послуги у графі 6 зазначається відповідна частка наданої (оплаченої) послуги у вигляді десяткового дробу. Наприклад, у разі постачання частини послуги, яка відповідає половині обсягу, вказаного у договорі, або у разі отримання суми попередньої оплати у розмірі половини договірної вартості послуги у графі 6 вказується число «0,5». У графі 7 податкової накладної зазначається ціна постачання одиниці товару/послуги без урахування ПДВ у гривнях з копійками, якщо інше не передбачено чинним законодавством.
Чи має право працюючий аспірант на підвищену податкову соціальну пільгу?
Спеціалісти Вовчанської ОДПІ ГУ Міндоходів у Харківській області роз’яснили чи має право аспірант, який працює і отримує заробітну плату, на підвищену ПСП відповідно до ПКУ. Тобто, якщо аспірант отримує стипендію з бюджету, то ПСП до заробітної плати такого платника податку не застосовується. Якщо аспірант, який не отримує стипендію або отримує спонсорську стипендію і одночасно з навчанням працює та одержує заробітну плату, такий аспірант має право на застосування ПСП у розмірі 150 % за умови, що розмір його заробітної плати на місяць не перевищує у 2015 році — 1710 грн. При цьому він повинен надати працедавцю довідку з навчального закладу або наукової установи про те, що він там навчається та не одержує стипендію з бюджету.
Оподаткування зарплати, яка перевищує 10-ний розмір «мінімалки»
Законом України «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо податкової реформи» від 28.12.2014 р. № 71 передбачено, якщо база оподаткування в календарному місяці перевищує 10-кратний розмір мінімальної заробітної плати (у 2015 році- 12180 грн.), то до суми такого перевищення застосовується ставка 20 відсотків. До доходу, який не перевищує десятикратний розмір мінімальної заробітної плати застосовується ставка 15 %.
Для пасивних доходів ставки ПДФО складають:
5 відсотків - для доходів у вигляді дивідендів незалежно від їх суми;
20 відсотків - для усіх інших видів пасивних доходів (проценти, роялті, інвестиційний прибуток), незалежно від їх суми.
Оподаткування подарованого автомобілю
Спеціалісти Вовчанської ОДПІ ГУ Міндоходів у Харківській області роз’яснили чи підлягає оподаткуванню ПДФО вартість подарунку у вигляді автомобіля, що наданий багатодітній сім`ї органом місцевого самоврядування. Так, якщо міська (сільська, селищна) рада на виконання наданих їй Законом «Про місцеве самоврядування в Україні» повноважень затверджує програму соціально-економічного розвитку чи цільову програму з питань діяльності місцевого самоврядування, в якій передбачено забезпечення автомобілем багатодітної родини за рахунок коштів місцевого бюджету (з конкретним визначенням умов надання та кошторисом), то вартість такого подарунку не підлягає оподаткуванню ПДФО на підставі пп. 165.1.1 ПКУ. У разі, якщо надання автомобіля багатодітній родині не відповідає вищенаведеним умовам, то вартість такого подарунку оподатковується на загальних підставах за ставками, визначеними пп. 167.1 ПКУ (15% та/або20%).
Які податкові накладні можна не реєструвати в ЄРПН в січні?
Вовчанська ОДПІ ГУ Міндоходів у Харківській області роз’яснила, що податкові накладні, складені платником податків у січні 2015 року та сума ПДВ в яких становить менше ніж 10 тис. грн. (у тому числі які не надаються покупцю, виписані за операціями з постачання товарів/послуг, які звільнені від оподаткування), можуть бути зареєстровані в Єдиному реєстрі податкових накладних за бажанням платника податку. В той же час, з 1 лютого 2015 року всі податкові накладні та розрахунки коригування до податкових накладних (у тому числі які не надаються покупцю, виписані за операціями з постачання товарів/послуг, які звільнені від оподаткування) незалежно від розміру ПДВ в одній податковій накладній/розрахунку коригування підлягають реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Особливості встановлення ставок місцевих зборів
Змінами, внесеними до Податкового кодексу України Законом України "Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо податкової реформи" № 71-VIII від 28.12.2014, передбачено певні особливості справляння податків і зборів, що сплачуються до місцевих бюджетів, на які слід звернути увагу місцевим радам при прийнятті відповідних рішень. Рішення про встановлення збору за місця для паркування транспортних засобів і туристичного збору, прийняті органами місцевого самоврядування до 2015 року, є чинними і обов’язкового перегляду не потребують, оскільки норми Кодексу, що регламентують порядок справляння цих зборів, не змінювались. Місцевим радам необхідно невідкладно прийняти рішення про скасування збору за провадження деяких видів підприємницької діяльності, оскільки відповідно до Закону №71 з 1 січня 2015 року такий місцевий збір не справляється. Про це зазначено в листі ДФС України від 16.01.2015 № 722/5/99-99-19-01-01-16 «Про особливості встановлення ставок з місцевих податків та зборів».
Щодо електронного адміністрування ПДВ - 2015
Вовчанська ОДПІ ГУ Міндоходів у Харківській області роз’яснила нові правила електронного адміністрування ПДВ, які запроваджені Законом від 28.12.2014 р. № 71-VІІІ «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо податкової реформи» (далі — Закон № 71). Так, Законом № 71 встановлено, що система електронного адміністрування ПДВ запроваджується поетапно: — з 1 січня до 1 липня 2015 року (або до дати, визначеної в окремому рішенні ВРУ про скорочення терміну перехідного періоду) – у тестовому режимі; — з 1 липня 2015 року – на постійній основі. Фахівці інспекції зазначили, що система електронного адміністрування ПДВ не вносить кардинальних змін до загальних принципів справляння ПДВ, затверджених ПКУ. Зверніть увагу на такі моменти:
1) протягом дії системи електронного адміністрування ПДВ у тестовому режимі платники податку самостійно зараховують на такі електронні рахунки кошти з власних поточних рахунків, відкритих у банківських установах, у сумах, необхідних для сплати до бюджету узгоджених податкових зобов'язань з цього податку, задекларованих ними в податковій звітності з ПДВ;
2) штраф, передбачений п. 1201.1 ПКУ (у розмірі 10 % від суми ПДВ, зазначеної в податкових накладних/розрахунках коригування, за порушення терміну реєстрації податкових накладних/розрахунках коригування в ЄРПН до 15 днів), не застосовуватиметься у період з 1 січня по 30 червня 2015 року. Тобто, якщо податкова накладна/розрахунок коригування зареєстровані протягом 30 календарних днів з дати їх складання, то з 01.02.2015 по 01.07.2015 штраф, передбачений п. 1201.1 ПКУ не застосовується;
3) покупці – платники податку мають можливість отримувати з ЄРПН електронні копії податкових накладних/розрахунків коригування, які зареєстровані в ЄРПН їх контрагентами – постачальниками.
Розмір ЄСВ для бюджетних підприємств у 2015 році
Спеціалісти Вовчанської ОДПІ ГУ Міндоходів у Харківській області зазначили, що бюджетні установи нараховують ЄСВ на суми нарахованої заробітної плати (доходу) найманим працівникам за видами виплат у розмірі 36,3 % та утримують із зазначених сум ЄСВ у розмірі 3,6 %. При цьому із заробітної плати працівників, які працюють на посадах, робота на яких зараховується до стажу, що дає право на одержання пенсії відповідно до законів України «Про державну службу», «Про прокуратуру», «Про державну підтримку засобів масової інформації та соціальний захист журналістів», «Про наукову і науково-технічну діяльність», «Про статус народного депутата України», «Про Національний банк України», «Про службу в органах місцевого самоврядування», Митного кодексу України, Положення про помічника-консультанта народного депутата України, ЄСВ утримується у розмірі 6,1%. У разі якщо база нарахування ЄВ (крім винагороди за цивільно-правовими договорами) не перевищує розміру мінімальної заробітної плати, встановленої на місяць нарахування заробітної плати (доходу), сума ЄСВ розраховується як добуток розміру мінімальної заробітної плати та ставки ЄВ, встановленої для відповідної категорії платника. При нарахуванні заробітної плати (доходів) фізичним особам з джерел не за основним місцем роботи ставки ЄСВ застосовуються до визначеної бази нарахування незалежно від її розміру без застосування коефіцієнта бази нарахування.
Відрахування до Державного бюджету
З 27.12.2014 р. набрали чинності зміни, внесені Кабінетом Міністрів України до Порядку відрахування до держбюджету частини чистого прибутку (доходу) державними унітарними підприємствами та їх об’єднаннями, затвердженого власною постановою від 23.02.2011 р. № 138.
Установлено, що частина чистого прибутку (доходу), яка відраховується державними унітарними підприємствами та їх об’єднаннями до держбюджету за відповідний період, визначається виходячи з обсягу чистого прибутку (доходу), розрахованого згідно з положеннями (стандартами) бухгалтерського обліку, як підсумок суми чистого фінансового результату (прибутку) та суми капіталу в дооцінках, яка підлягає перенесенню до нерозподіленого прибутку, з урахуванням того, що до такого підсумку також може бути включена частка нерозподіленого прибутку або невикористаних фондів, утворених внаслідок розподілу прибутку в обсязі, визначеному рішенням органу управління, за наявності фінансових ресурсів у підприємства.
Під час розрахунку чистого прибутку (доходу) за 2014 р. його розмір збільшується на суму дооцінки необоротних активів, яка підлягала перенесенню до нерозподіленого прибутку у звітні періоди 2010 — 2013 рр., але не менше суми дооцінки необоротних активів, включеної до складу витрат у звітному періоді, які включають у тому числі амортизацію.
Центральні органи виконавчої влади, які виконують функції з управління майном державних підприємств, мали забезпечити перерахування до 29.12.2014 р. частини нерозподіленого прибутку та/або додаткового капіталу до загального фонду держбюджету за затвердженим вищезазначеною постановою переліком.
Акцизний податок на електроенергію та окремі моторні транспортні засоби
Вовчанська ОДПІ ГУ Міндоходів у Харківській області повідомляє, що у зв’язку з тим, що з 01.01.2015 р. запроваджено акцизний податок на електроенергію та окремі моторні транспортні засоби, при нарахуванні акцизного податку необхідно використовувати код виду платежу «027» при декларуванні електроенергії та коди «085» й «185» при декларуванні зазначених транспортних засобів, що ввозяться на територію України відповідно суб’єктами ЗЕД та фізичними особами.
При нарахуванні мита на зазначені транспортні засоби необхідно використовувати коди виду платежу «021» та «121» відповідно.
Тимчасова втрата працездатності та легалізація зарплати
З 01.01.2015 р. набрали чинності зміни (крім положень щодо розгляду справ про страхові виплати, які діятимуть з 01.07.2015 р.), внесені до Закону України від 23.09.99 р. № 1105-XIV «Про загальнообов’язкове державне соціальне страхування від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання, які спричинили втрату працездатності», якими його викладено у новій редакції: Закон України «Про загальнообов’язкове державне соціальне страхування».
Установлено, що особливості надання соціальних послуг та виплати матеріального забезпечення за соціальним страхуванням внутрішньо переміщеним особам (громадянам України, які переселилися з тимчасово окупованої території, території проведення антитерористичної операції або зони надзвичайної ситуації) визначаються Кабінетом Міністрів України.
Створено Фонд соціального страхування України шляхом злиття Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України та Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності.
До приведення законодавства України у відповідність із цим Законом закони та інші нормативно-правові акти застосовуються в частині, що не суперечить цьому Закону.
Зупинено з 01.01.2015 р. до стабілізації фінансово-економічного становища держави перерахунок сум щомісячних страхових виплат, який проводиться з 1 березня наступного року у разі зростання у попередньому календарному році середньої заробітної плати у галузях національної економіки за даними центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері статистики. Відновлення такого перерахунку визначається законом.
З метою сприяння легалізації заробітної плати та зайнятості населення внесено зміни до Кодексу законів про працю України, Кодексу України про адміністративні правопорушення, Кримінального кодексу України, законів України «Про оплату праці», «Про охорону праці» тощо.
Визнано таким, що втратив чинність, Закон України «Про загальнообов’язкове державне соціальне страхування у зв’язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням».
Реєстр речових прав на нерухоме майно
З 01.01.2015 р. набрала чинності (крім положення щодо можливості отримання фізичними та юридичними особами інформаційної довідки, яка містить деталізовану інформацію про внесення змін до відповідних записів Державного реєстру прав та реєстрів у хронологічному порядку, яке діятиме з 01.03.2015 р.) постанова Кабінету Міністрів України, якою затверджено Порядок доступу посадових осіб органів державної влади, органів місцевого самоврядування, судів, органів внутрішніх справ, органів прокуратури, органів Служби безпеки, нотаріусів, адвокатів до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Порядок надання фізичним та юридичним особам інформації з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно.
Визнано таким, що втратив чинність, Порядок надання інформації з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно, затверджений власною постановою від 17.10.2013 р. № 868.
Щодо податкового компромісу
Вовчанська ОДПІ ГУ Міндоходів у Харківській області нагадує, що з 17.01.2015 р. набрали чинності зміни, внесені до розділу XX Податкового кодексу України з метою детінізації економіки, якими його доповнено підрозділом 92 щодо особливостей уточнення податкових зобов’язань з податку на прибуток підприємств та ПДВ у разі застосування податкового компромісу.
Установлено режим звільнення від юридичної відповідальності платників податків та/або їх посадових (службових) осіб за заниження податкових зобов’язань з податку на прибуток підприємств та/або ПДВ за будь-які податкові періоди до 01.04.2014 р. з урахуванням строків давності, встановлених ст. 102 цього Кодексу. Платник податків, який вирішив скористатися процедурою податкового компромісу, має право до 16.04.2015 р. (включно) подати відповідні уточнюючі розрахунки податкових зобов’язань з цих податків за формою, встановленою центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної фінансової політики. До затвердження форми такого розрахунку для застосування податкового компромісу платник податків має право подати уточнюючий розрахунок за діючою на час подання формою як окремий документ з поясненням мотивів його подання для застосування податкового компромісу та з переліком (описом) операцій, щодо яких здійснено уточнення показників податкової декларації.
Процедура досягнення податкового компромісу триває не більше ніж 70 календарних днів з дня, наступного за днем подання уточнюючого розрахунку.
Заходи зі стабілізації фінансового стану держави
З 01.01.2015 р. набрали чинності зміни, внесені з метою стабілізації фінансового стану держави та удосконалення окремих положень соціальної політики до законів України «Про міліцію», «Про прокуратуру», «Про правовий режим території, що зазнала радіоактивного забруднення внаслідок Чорнобильської катастрофи», «Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи», «Про освіту», «Про державну службу», «Про основні засади соціального захисту ветеранів праці та інших громадян похилого віку в Україні» тощо.
Установлено, що норми в частині врахування середньомісячного сукупного доходу сім’ї при наданні пільг набирають чинності з 01.07.2015 р.
Зазначено, що перевірки підприємств, установ та організацій, фізичних осіб — підприємців контролюючими органами (крім ДФС України та Держфінінспекції України) здійснюються протягом січня — червня 2015 р. виключно з дозволу Кабінету Міністрів України або за заявкою суб’єкта господарювання щодо його перевірки.
У 2015 р. максимальний місячний розмір заробітної плати (грошового забезпечення) народних депутатів України, членів Кабінету Міністрів України, прокурорів, працівників державних органів (крім Національного антикорупційного бюро та Національного агентства з питань запобігання корупції) та інших бюджетних установ, працівників Нацбанку України, суддівської винагороди обмежується 7 розмірами, а при скороченні чисельності працівників — 10 розмірами мінімальної зарплати. Доручено Кабінету Міністрів України забезпечити встановлення у 2015 р. максимального розміру місячної зарплати працівників суб’єктів господарювання державного сектора економіки не більше 10 розмірів мінімальної зарплати.
Визнано такими, що втратили чинність, Закон України «Про введення мораторію на ліквідацію та реорганізацію закладів охорони здоров’я» та низку постанов Верховної Ради України щодо мораторію на закриття загальноосвітніх навчальних закладів та закладів культури.
ДФС звітує про запобігання махінацій з ПДВ
За даними Державної фіскальної служби, торік податкова міліція виявила та запобігла махінаціям з ПДВ на 8 млрд грн:
- 4,1 млрд. грн. – викрито фактів мінімізації ПДВ;
- 3 млрд. грн. – розслідується фактів розкрадання ПДВ;
- 823 млн. грн. – упереджено формування незаконного ПДВ.
Як зауважують у відомстві, також торік припинено діяльність 6 «площадок», які діяли у 2013 році та І кварталі 2014 року, та 48 фірм для «обналу» та відмивання коштів.
«У 2014 році співробітниками податкової міліції припинено діяльність найбільшого «конвертаційного» центру. Так, низкою фірм, підконтрольних особам, які причетні до ПАТ АКБ «Капітал», із використанням 97 фіктивних підприємств надавалися послуги зі сприяння в ухиленні від оподаткування. Тільки на рахунки одного підприємства незаконно відшкодовано податку на додану вартість на суму 1,9 млрд. грн.
Крім того, в 2014 році 0,4 млрд. гривень стягнуто до бюджету з підприємців-порушників, вигодонабувачів, які користувалися послугами «конвертаційних» центрів».
Относительно налогообложения пенсий
Согласно п.п. 164.2.19 п. 164.2 ст. 164 НКУ в общий месячный (годовой) налогооблагаемый доход плательщика налога включаются в частности суммы пенсий (включая сумму их индексации, начисленную в соответствии с законом) или ежемесячного пожизненного денежного содержания, получаемых плательщиком налога из Пенсионного фонда Украины или бюджета согласно закону, если их размер превышает три размера минимальной заработной платы (в расчете на месяц), установленной на 1 января отчетного налогового года, - в части такого превышения, а также пенсий из иностранных источников, если согласно международным договорам, согласие на обязательность которых предоставлено Верховной Радой Украины, такие пенсии подлежат налогообложению или не облагаются налогом в стране их выплаты.
Ставка налога составляет 15 процентов базы налогообложения относительно доходов, в частности, начисленных (выплаченных, предоставленных) в виде пенсий, если база налогообложения для месячного налогооблагаемого дохода превышает три размера минимальной заработной платы, установленной законом на 1 января отчетного налогового года (далее в этом пункте - минимальная заработная плата).
Если база налогообложения (сумма пенсии) в календарном месяце превышает десятикратный размер минимальной заработной платы, к сумме такого превышения применяется ставка 20 процентов.
Отмечаем, что с 1 января 2015 года в соответствии со ст. 8 Закона Украины от 28 декабря 2014 года N 80-VIII "О государственном бюджете на 2015 год" размер минимальной заработной платы для трудоспособных лиц установлен в размере 1 218 гривен в месяц.
То есть, начиная с 1 января 2015 года, налоговые агенты при выплате пенсий в размере, превышающем 3 654 грн. (размер минимальной заработной платы 1 218 грн. х 3), обязаны удержать налог на доходы физических лиц по ставке 15 процентов.
Если сумма начисления более 12 180 грн. (минимальная заработная плата 1 218 грн. х 10) ставка налога составит 15 и 20 процентов.
Например:
1. Гражданину - пенсионеру начислено 13 000 грн. пенсии, сумма налога на доходы физических лиц составляет 1 401,9 грн.
(13 000 грн.- 3 654 грн. = 9 346 грн. x 15%).
2. Гражданину - пенсионеру начислено 18 000 грн. пенсии, сумма налога на доходы физических лиц составляет 2 260,2 грн.
(18 000 грн.- 3 654 грн. = 14 346 грн .; (14 346 грн. -12 180 грн.) х 20,0 % = 433,20 грн .; 12 180 грн. х 15 % = 1 827 гривен).
Относительно представления отчетности, то в соответствии с п. 176.2 ст. 176 НКУ налоговый агент, в частности, обязан подавать в сроки, установленные НКУ для налогового квартала, налоговый расчет суммы дохода, начисленного (уплаченного) в пользу плательщиков налога, а также суммы удержанного с них налога в контролирующий орган по месту своего расположения.
Порядок заполнения и представления налоговыми агентами Налогового расчета сумм дохода, начисленного (уплаченного) в пользу плательщиков налога, и сумм удержанного с них налога (форма N 1ДФ) утверждены приказом Министерства доходов и сборов Украины от 21.01.2014 г. N 49, зарегистрированным в Министерстве юстиции Украины 05.02.2014 г. за N 228/25005 (далее - Порядок).
Согласно Справочнику признаков доходов физических лиц суммы пенсий, размер которых не превышает сумму налогообложения, отражаются в налоговом расчете по форме N 1ДФ под признаком дохода "128".
Суммы пенсий, размер которых превышает три размера минимальной заработной платы (в расчете на месяц), - в части такого превышения отражаются в налоговом расчете по форме N 1ДФ под признаком дохода "127".
В то же время в связи с внесением изменений в НКУ, в частности, о налогообложении пенсий, на сегодня Министерством финансов Украины разработан и представлен для утверждения в Министерство юстиции Украины приказ о порядке заполнения и представления формы N 1ДФ, в котором предусмотрено, что суммы пенсий (включая сумму их индексации, начисленную в соответствии с законом) или ежемесячного пожизненного денежного содержания, получаемых плательщиком налога из Пенсионного фонда Украины или бюджета согласно закону, если их размер превышает три размера минимальной заработной платы (в расчете на месяц), в части такого превышения (п.п. 164.2.19 п. 164.2 ст. 164 НКУ) должны отражаться под признаком дохода "184".
Относительно налогообложения дивидендов
Доходы, начисляемые в виде дивидендов, в соответствии с п.п. 167.5.3 п. 167.5 ст. 167 НКУ относятся к пассивным доходам.
Пунктом 167.5 ст. 167 НКУ установлено, что ставки налога на пассивные доходы к базе устанавливаются в следующих размерах:
20 процентов - для пассивных доходов, в том числе начисленных в виде дивидендов по акциям и/или инвестиционным сертификатам, выплачиваемым институтами совместного инвестирования (кроме указанных в подпункте 167.5.2 этого пункта) (п.п. 167.5.1 п. 167.5 ст. 167 НКУ).
5 процентов - для доходов в виде дивидендов по акциям и корпоративным правам, начисленным резидентами - плательщиками налога на прибыль предприятий (кроме доходов в виде дивидендов по акциям, инвестиционным сертификатам, выплачиваемым институтами совместного инвестирования) (п.п. 167.5.2 п. 167.5 ст. 167 НКУ).
Вместе с тем согласно п.п. 165.1.18 п. 165.1 ст. 165 НКУ в состав общего месячного налогооблагаемого дохода плательщика налога не включаются дивиденды, начисляемые в пользу плательщика налога в виде акций (долей, паев), эмитированных юридическим лицом - резидентом, начисляющим такие дивиденды, при условии, что такое начисление никоим образом не меняет пропорций (долей) участия всех акционеров (собственников) в уставном фонде эмитента, и в результате которого увеличивается уставный фонд эмитента на совокупную номинальную стоимость начисленных дивидендов.
Вместе с тем п.п. 170.5.2 пункта 170.5.2 ст. 170 НКУ определено, что любой резидент, начисляющий дивиденды, включая того, который уплачивает налог на прибыль предприятий способом, отличным от общего (является субъектом упрощенной системы налогообложения), или освобожден от уплаты такого налога по любым основаниям является налоговым агентом при начислении дивидендов.
Наряду с этим в соответствии с п.п. 170.5.4 п. 170.5 ст. 170 НКУ доходы, указанные в этом пункте, окончательно облагаются налоговым агентом при их начислении плательщику налога по ставке, определенной п.п. 167.5.1 и 167.5.2 п. 167.5 ст. 167 НКУ.
Таким образом, применение ставок налога на доходы физических лиц в размере 5 или 20 проц. на суммы доходов, начисленных в виде дивидендов, зависит от того, является ли налоговый агент плательщиком налога на прибыль предприятий.
Кроме того, дивиденды, начисленные в пользу физических лиц (в том числе нерезидентов) по акциям или другим корпоративным правам, имеющим статус привилегированных или другой статус, предусматривающий выплату фиксированного размера дивидендов или суммы, которая больше суммы выплат, рассчитанной на такую другую акцию (корпоративное право), эмитированную таким плательщиком налога, приравнивается в целях налогообложения к выплате заработной платы с соответствующим налогообложением и включением суммы выплат в состав расходов плательщика налога, то есть по ставкам 15 и 20 процентов (п.п. 170.5.3 п. 170.5 ст. 170 НКУ).
Согласно Справочнику признаков доходов физических лиц в виде дивидендов (кроме дивидендов, указанных в п.п. 165.1.18 п. 165.1 ст. 165 НКУ), отражаются в налоговом расчете по форме N 1ДФ под признаком дохода "109".
Дивиденды, начисляемые в пользу плательщика налога в виде акций (долей, паев), эмитированных юридическим лицом - резидентом, начисляющим такие дивиденды, при условии, что такое начисление никоим образом не изменяет пропорций (долей) участия всех акционеров (собственников) в уставном фонде эмитента и в результате которого увеличивается уставный фонд эмитента на совокупную номинальную стоимость начисленных дивидендов (п.п. 165.1.18 п. 165.1 ст. 165 НКУ), отражаются в налоговом расчете по форме N 1ДФ под признаком дохода "142".
Относительно налогообложения выигрышей, призов
Налогообложение пассивных доходов, начисленных как выигрыш или приз (кроме указанных в п.п. 165.1.41 п.165.1 ст. 165 этого Кодекса) определено п.п. 164.2.8 п. 164.2 ст. 168 НКУ.
Ставка налога составляет двойной размер ставки, определенной абзацем первым п. 167.1 ст. 167, базы по доходам, начисленным как выигрыш или приз (кроме выигрышей, призов в лотерею), в пользу резидентов или нерезидентов.
То есть ставка налога в двойном размере 30 проц. применяется к доходам, которые начисляются налоговым агентом в виде выигрышей или призов (кроме выигрышей, призов в лотерею).
Как исключение из абзаца первого этого пункта денежные выигрыши в спортивных соревнованиях (кроме вознаграждений спортсменам - чемпионам Украины, призерам спортивных соревнований международного уровня, в том числе спортсменам-инвалидам, определенным в п. "б" п.п. 165.1.1 п. 165.1 ст. 165 НКУ) облагаются налогом по ставкам, определенным в пункте 167.1 этой статьи, а именно 15 процентов.
При этом в соответствии с п.п. 170.6.1 п. 170.6 ст. 170 НКУ налоговым агентом плательщика налога при начислении (выплате, предоставлении) в его пользу дохода в виде выигрышей (призов) в лотерею или в другие розыгрыши, в букмекерском пари, в паре тотализатора, призов и выигрышей в денежной форме, полученных за победу и/или участие в любительских спортивных соревнованиях, в том числе в бильярдном спорте, является лицо, осуществляющее такое начисление (выплату).
Согласно п.п. 170.6.2 п. 170.6 ст. 170 НКУ налоговым агентом - оператором лотереи в сроки, установленные НКУ для месячного налогового периода, в бюджет уплачивается (перечисляется) общая сумма налога, начисленного по ставке 15 процентов, из общей суммы выигрышей (призов), выплаченных за налоговый (отчетный) месяц игрокам в лотерею.
Налоговые агенты - операторы лотереи в налоговом расчете, представление которого предусмотрено п.п. "б" п. 176.2 ст. 176 НКУ, отражают общую сумму начисленных (выплаченных) в отчетном налоговом периоде доходов в виде выигрышей (призов) и общую сумму удержанного с них налога. В налоговом расчете не указывается информация о суммах отдельного выигрыша, суммах начисленного на него налога, а также сведения о физическом лице – плательщике налога, получившем доход в виде выигрыша (приза).
В связи с изменениями, внесенными Законом N 71 в отчетности формы N 1ДФ, предусмотрено отражение налоговыми агентами - операторами лотереи общей суммы начисленных (выплаченных) в отчетном налоговом периоде доходов в виде выигрышей (призов) и общей суммы удержанного с них налога без указания сведений о физическом лице - плательщике налога, получившем доход в виде выигрыша (приза).
В то же время выигрыши или призы (кроме выигрышей, призов в лотерею) в пользу резидентов или нерезидентов отражаются в налоговом расчете по форме N 1ДФ под признаком дохода "111".
Сумма средств, полученных как выигрыш, приз в лотерею (подпункт 164.2.8 пункта 164.2 статьи 164 раздела IV Кодекса) под признаком "166" отражается в отчетности формы N 1ДФ до 31.12.2014 г.
Относительно налогообложения заработной платы
Согласно п.п. 14.1.48 п. 14.1 ст. 14 НКУ заработная плата для целей раздела IV НКУ - это основная и дополнительная заработная плата, другие поощрительные и компенсационные выплаты, которые выплачиваются (предоставляются) плательщику налога в связи с отношениями трудового найма согласно закону.
При начислении доходов в форме заработной платы база налогообложения определяется как начисленная заработная плата, уменьшенная на сумму единого взноса на общеобязательное государственное социальное страхование, страховых взносов в Накопительный фонд, а в случаях, предусмотренных законом, - обязательных страховых взносов в негосударственный пенсионный фонд, которые в соответствии с законом уплачиваются за счет заработной платы работника, а также на сумму налоговой социальной льготы при ее наличии (п. 164.6 ст. 164 НКУ).
Согласно п. 167.1 ст. 167 НКУ ставка налога составляет 15 проц. базы налогообложения относительно доходов, начисленных (выплаченных, предоставленных) (кроме случаев, определенных в п. 167.2 - 167.6 НКУ) в том числе, но не исключительно в форме заработной платы, других поощрительных и компенсационных выплат или других выплат и вознаграждений, начисляемых (выплачиваемых, предоставляемых) плательщику в связи с трудовыми отношениями и по гражданско-правовым договорам, если база налогообложения для месячного налогооблагаемого дохода не превышает десятикратный размер минимальной заработной платы (12 180 грн. в 2015 году), установленной законом на 1 января отчетного налогового года.
Если база налогообложения, определенная с учетом норм п. 164.6 ст. 164 НКУ в отношении доходов, указанных в абзаце первом этого пункта, в календарном месяце превышает десятикратный размер минимальной заработной платы, к сумме такого превышения применяется ставка 20 процентов.
Относительно уплаты (перечисления) налога на доходы физических лиц
Порядок уплаты (перечисления) налога в бюджет предусмотрен ст. 168 НКУ, согласно которой налог, удержанный с доходов плательщиков налога, подлежит зачислению в бюджет согласно нормам БКУ.
К доходам общего фонда Государственного бюджета Украины принадлежит, в частности, налог на доходы физических лиц согласно НКУ в размере 25 проц. на соответствующей территории Украины (кроме территории городов Киева и Севастополя) и в размере 60 процентов - на территории города Киева (п. 29.2 ст. 29 БКУ).
К доходам общего фонда бюджетов городов республиканского Автономной Республики Крым и областного значения, городов Киева и Севастополя, районных бюджетов, бюджетов объединенных территориальных общин, которые создаются в соответствии с законом и перспективному плану формирования территорий общин, принадлежат в том числе 60 проц. налога на доходы физических лиц (кроме налога на доходы физических лиц, определенного пунктом 11 части второй ст. 29 БКУ), который уплачивается (перечисляется) в соответствии с НКУ на соответствующей территории (кроме территории городов Киева и Севастополя) (п. 64.1 ст. 64 БКУ).
В соответствии с п. 66.1 ст. 66 БКУ к доходам общего фонда бюджета Автономной Республики Крым и областных бюджетов, в частности, принадлежит 15 проц. налога на доходы физических лиц (кроме налога, определенного пунктом 11 части второй статьи 29 этого Кодекса), который уплачивается (перечисляется) в соответствии с НКУ на соответствующей территории.
Следоваетельно, с 1 января 2015 года зачисление налога на доходы физических лиц на территориях Украины (в областях) в местные бюджеты производится в размере 75 проц., по г. Киеву - 40 процентов, в государственный бюджет соответственно 25 и 60 процентов.
Порядок открытия и закрытия счетов в органах Государственной казначейской службы Украины регулируется приказом Министерства финансов Украины от 22.06.2012 г. N 758 "Об утверждении Порядка открытия и закрытия счетов в национальной валюте в органах Государственной казначейской службы Украины" (далее - приказ N 758).
Согласно п. 2.1 раздела 2 приказа N 758 в случае внесения изменений в законодательство в БКУ, закон о Государственном бюджете Украины, решения о местных бюджетах и бюджетной классификации, утвержденной приказом Министерства финансов Украины от 14 января 2011 года N 11, согласно которым изменяется перечень поступлений, зачисляемых в соответствующие бюджеты, и/или порядок их зачисления, ежегодно на начало нового бюджетного периода в органах Казначейства открываются счета по поступлениям в государственный и местные бюджеты (кроме счетов для зачисления собственных поступлений бюджетных учреждений) в соответствии с внесенными изменениями. Счета по поступлениям открываются в течение 45 дней со дня принятия закона о Государственном бюджете Украины.
|