Среда, 22.01.2025, 06:42

vburluk.pp.net - Официальный сайт пгт Великий Бурлук

Начало Регистрация Вход
Приветствую Вас, Неизвесный нам гость · RSS
Меню сайта
Категории каталога
Податкові новини [1962]
Наш опрос
Оцените мой сайт
Всего ответов: 108
 Каталог статей
Начало » Статьи » Вовчанська МДПІ » Податкові новини

Вовчанська ОДПІ інформує

З 1 січня розпочалася деклараційна кампанія - 2015

З початку 2015 року стартувала кампанія декларування доходів, одержаних протягом 2014 року.

Декларації про майновий стан і доходи платники податків повинні подати до податкової інспекції за місцем своєї податкової адреси.

Граничний термін для платників, які зобов’язані подавати таку декларацію, –30 квітня 2015 року, які хочуть отримати податкову знижку – 31 грудня 2015 року.

При декларуванні доходів у поточному році застосовуються норми та ставки податку на доходи фізичних осіб, які діяли на останній день звітного податкового періоду, тобто на 31 грудня 2014 року.

Бланк податкової декларації та порядок її заповнення розміщено на офіційному веб-порталі ДФС України.

Нагадуємо, форма податкової декларації про майновий стан і доходи затверджена  наказом Міністерства доходів і зборів України від 11.12.2013 №793 «Про затвердження форми податкової декларації про майновий стан і доходи та Інструкції щодо заповнення податкової декларації про майновий стан і доходи».

Порядок подання річної декларації про майновий стан і доходи визначений ст. 179 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI (із змінами і доповненнями). 

 

Компенсація за невикористану відпустку: як відобразити у звіті ЄСВ?

Спеціалісти Вовчанської ОДПІ ГУ Міндоходів у Харківській області роз’яснили як відобразити в таблиці 6 додатка 4 звіту з ЄСВ компенсацію, нараховану роботодавцем працівнику за невикористані щорічні відпустки (основну та додаткову).

Тобто, оскільки компенсація за дні невикористаної щорічної відпустки (основну та додаткову) — це додаткова заробітна плата, то в таблиці 6 додатка 4 звіту з ЄСВ нараховані роботодавцем суми компенсації працівнику вказуються в графі 17 «Загальна сума нарахованої заробітної плати (доходу) (усього з початку звітного місяця)» без зазначення коду типу нарахувань. При цьому, суми, нараховані роботодавцем працівнику після його звільнення, не є базою нарахування ЄСВ та не відображаються в даній графі.
 

Уряд забезпечить соціальну підтримку найбільш вразливих верств населення

На 2015 рік Уряд України зберіг пільги на оплату житлово-комунальних послуг, придбання палива, ліків, зубопротезування без урахування доходів для інвалідів війни, учасників бойових дій, у т.ч. учасників антитерористичної операції, інвалідів або пенсіонерів з числа реабілітованих осіб, а також осіб, віднесених до 1-2 категорії осіб, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи. Про це заявила Міністр фінансів України Наталія Яресько під час інтерв’ю Українському радіо.

За її словами, також не обмежується право на пільговий проїзд громадським транспортом інвалідам І та ІІ групи, дітям-інвалідам, дітям-сиротам, дітям, позбавленим батьківського піклування, учням із малозабезпечених сімей, особам, які супроводжують інваліда І групи, учасникам бойових дій,у т.ч. учасників антитерористичної операції. Міністр наголосила, що питання забезпечення соціального захисту населення в умовах підвищення цін та тарифів на житлово-комунальні послуги врегульовано Програмою житлових субсидій населенню, яка гарантує малозабезпеченим громадянам стабільність витрат на оплату житлово-комунальних послуг незалежно від зміни вартості послуг. З 1 жовтня поточного року встановлено розмір обов'язкової плати за житлово-комунальні послуги, який визначається індивідуально для кожної сім'ї залежно від розміру доходів. При цьому, для громадян з низьким рівнем доходу розмір обов’язкової плати при призначені житлової субсидії  становить близько 6-7% від сукупного доходу сім'ї. Крім цього, Урядом запроваджено надання населенню компенсації додаткових витрат на оплату газопостачання, центрального опалення та централізованого постачання гарячої води (комунальні послуги) в умовах підвищення цін і тарифів на ці послуги. Компенсація надається сім’ям, у яких середньомісячний сукупний дохід за попередні шість місяців не перевищує величину прожиткового мінімуму сім'ї. На надання пільг та житлових субсидій населенню на оплату електроенергії, природного газу, послуг тепло -, водопостачання і водовідведення, квартирної плати, вивезення побутового сміття та рідких нечистот – 11,9млрд.грн.; на надання пільг та житлових субсидій населенню на придбання твердого та рідкого пічного побутового палива і скрапленого газу – 0,8 млрд.грн.; на надання пільг з послуг зв’язку, інших передбачених законодавством послуг та компенсацію за пільговий проїзд окремих категорій громадян – 1,9 млрд.гривень. Міністр наголосила, що у 2015 році буде зменшено державну підтримку НАК «Нафтогаз України», а заощаджені кошти будуть спрямовані на адресну допомогу тій частині населення, яка цього потребує.
 

Зміни в Стандартах внутрішнього аудиту бюджетників

Мінфін вніс деякі зміни до Стандартів внутрішнього аудиту. Нагадаємо, що вказані Стандарти визначають єдині  підходи до організації та проведення внутрішнього аудиту, підготовки аудиторських звітів, висновків та рекомендацій у міністерствах та інших ЦОВВ, їх територіальних органах та бюджетних установах, які належать до сфери їх управління, оцінки якості такого аудиту. Змінами уточнено, що база даних, яка містить дані щодо об'єктів внутрішнього аудиту, повинна містити таку інформацію:

— найменування, місцезнаходження, код за ЄДРПОУ установ;

— найменування та код програмної класифікації видатків та кредитування всіх бюджетних програм, адміністративні послуги, що надаються установою, контрольно-наглядові функції;

 — тему, дату проведення попереднього внутрішнього аудиту та період, за який він проводився;

— відомості про стан реагування на висновки та рекомендації за результатами внутрішнього аудиту.

Також уточнено, що строк проведення аудиту ефективності становить до 45 робочих днів, а строки проведення фінансового аудиту та аудиту відповідності — до 30 робочих днів. Крім того встановлено, що звітувати про діяльність підрозділу внутрішнього аудиту необхідно за формою № 1-ДВА (піврічна), затвердженою наказом Мінфіну від 27.03.2014 р. № 347.

Табу на перевірки

Законом України від 28.12. 2014 р. № 71-VІІІ «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законів України (щодо податкової реформи)» продовжено мораторій на проведення перевірок. Так, у 2015 та 2016 роках перевірки підприємств, установ та організацій, фізичних осіб - підприємців з обсягом доходу до 20 мільйонів гривень за попередній календарний рік контролюючими органами здійснюються виключно з дозволу Кабінету Міністрів України, за заявкою суб’єкта господарювання щодо його перевірки, згідно з рішенням суду або згідно з вимогами Кримінального процесуального кодексу України.

Зазначене обмеження не поширюється:

 - з 1 січня 2015 року на перевірки суб’єктів господарювання, що ввозять на митну територію України та/або виробляють та/або реалізують підакцизні товари, на перевірки дотримання норм законодавства з питань наявності ліцензій, повноти нарахування та сплати податку на доходи фізичних осіб, єдиного соціального внеску, відшкодування податку на додану вартість;

- з 1 липня 2015 року на перевірки платників єдиного податку другої і третьої (фізичні особи - підприємці) груп, крім тих, які здійснюють діяльність на ринках, продаж товарів у дрібнороздрібній торговельній мережі через засоби пересувної мережі, за винятком платників єдиного податку, визначених пунктом 27 підрозділу 10 розділу ХХ «Перехідні положення» Податкового кодексу України, з питань дотримання порядку застосування реєстраторів розрахункових операцій.

 

Посилено відповідальність роботодавців за порушення законодавства про працю

Законом України від 28.12.2014 № 77-VIII «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо реформування загальнообов'язкового державного соціального страхування та легалізації фонду оплати праці» (набрав чинності 1.01.2015) посилено відповідальність роботодавців за порушення законодавства про працю. Зокрема, відповідно до статті 265 КЗпП, яку викладено в новій редакції, юридичні та фізичні особи-підприємці, які використовують найману працю, несуть відповідальність у вигляді штрафу в разі:

– фактичного допуску працівника до роботи без оформлення трудового договору (контракту), оформлення працівника на неповний робочий час у разі фактичного виконання роботи повний робочий час, установлений на підприємстві, та виплати заробітної плати (винагороди) без нарахування та сплати ЄСВ – у тридцятикратному розмірі мінімальної заробітної плати (на сьогодні – 36540 грн), встановленої законом на момент виявлення порушення, за кожного працівника, щодо якого скоєно порушення;

 – порушення встановлених строків виплати заробітної плати працівникам, інших виплат, передбачених законодавством про працю, більш як за один місяць, виплата їх не в повному обсязі – у трикратному розмірі мінімальної заробітної плати (на даний час – 3654 грн);

 – недотримання мінімальних державних гарантій в оплаті праці – у десятикратному розмірі мінімальної заробітної плати (на сьогодні – 12180 грн); 

 – порушення інших вимог трудового законодавства – у розмірі мінімальної заробітної плати (1218 грн). Зазначені штрафи накладає Державна інспекція України з питань праці.  Сплата штрафу не звільняє від усунення порушень законодавства про працю. Внесено зміни також до статті 41 КУпАП, яка встановлює відповідальність за порушення вимог законодавства про працю та про охорону праці. Так, згідно з новою редакцією цієї статті порушення встановлених термінів виплати пенсій, стипендій, заробітної плати, виплата їх не в повному обсязі, терміну надання працівникам, у тому числі колишнім, на їхню вимогу документів стосовно їх трудової діяльності, необхідних для призначення пенсії (про стаж, заробітну плату тощо), або надання зазначених документів, що містять недостовірні дані, порушення терміну проведення атестації робочих місць за умовами праці та порядку її проведення, а також інші порушення вимог законодавства про працю – тягнуть за собою накладення штрафу на посадових осіб підприємств, установ і організацій та фізосіб-підприємців від 30 до 100 н.м.д.г (від 510 до 1700 грн). Фактичний допуск працівника до роботи без оформлення трудового договору (контракту), допуск до роботи іноземця або особи без громадянства без дозволу на застосування праці іноземця – тягнуть за собою накладення штрафу від 500 до 1000 н.м.д.г. (від 8500 до 17000 грн). Крім цього, в новій редакції викладено статтю 24 КЗпП, згідно з якою працівник не може бути допущений до роботи без укладення трудового договору, оформленого наказом чи розпорядженням власника або уповноваженого ним органу, та без повідомлення центрального органу виконавчої влади з питань забезпечення формування та реалізації державної політики з адміністрування єдиного соцвнеску про прийняття працівника на роботу в порядку, встановленому Кабміном.
 

ПДВ – звітність за грудень 2014 року подається за новими формами

Вовчанська ОДПІ ГУ Міндоходів у Харківській області нагадує про те, що наказом Мінфіну від 23.09.14 р. № 966, який набув чинності з 04.11.14 р. затверджено: форму податкової декларації з ПДВ; уточнюючий розрахунок податкових зобов`язань з ПДВ у зв`язку з виправленням самостійно виявлених помилок; розрахунок податкових зобов’язань, нарахованих отримувачем послуг, не зареєстрованим як платник ПДВ, які постачаються нерезидентами, у тому числі їх постійними представництвами, не зареєстрованими платниками податків, на митній території України; Порядок заповнення і подання податкової звітності з ПДВ.

Щодо змін в Декларації з ПДВ, то вони наступні: — у заголовній частині: змінено рядок 04, в якому дані про статус різних платників податків (юридичні особи, фізичні особи-підприємці, інвестори та ін.) будуть відображатися в одному рядку із зазначенням для договорів про спільну діяльність, управління майном та ін. їх реквізитів; — у табличній частині: додано рядки для відображення окремо операцій за основною ставкою (1.1, 10.1.1, 10.2.1, 12.1.1) та за ставкою 7% (1.2, 10.1.2, 10.2.2, 12.1.2, 17.1); додано рядки 8.3 та 16.7 для коригування податкових зобов'язань та податкового кредиту відповідно до ст. 39 Податкового кодексу України; визначено чіткий перелік осіб, які повинні підписувати декларацію з ПДВ. Це керівник (уповноважена особа)/фізична особа (законний представник); головний бухгалтер (особа, відповідальна за ведення бухгалтерського обліку); внесено також відповідні зміни в усі додатки до декларації з ПДВ. Так, зменшено об’єм інформації, яка підлягає розшифровці в додатках Д5 (розшифровка контрагентів) та Д6 (довідка про пільгові операції). Проте, збільшиться об’єм правок в додатку 1 у зв’язку із здійсненням коригування податкових зобов’язань та податкового кредиту до рівня звичайних цін у контрольованих операціях.
 

Суб’єктам господарювання, які здійснюють реалізацію підакцизних товарів

З 1 січня 2015 року набув чинності Закон України "Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо податкової реформи" № 71-VIII від 28.12.2014.

Відтепер акцизний податок мають також сплачувати:

- суб’єкти господарювання роздрібної торгівлі, які здійснюють реалізацію підакцизних товарів;

- оптові постачальники електроенергії;

- виробники електроенергії, які продають її поза оптовим ринком електроенергії (замість збору у вигляді цільової надбавки);

- власники імпортованих транспортних засобів, які переобладнують їх у легкові автомобілі.

Суб'єкти господарювання роздрібної торгівлі, які здійснюють реалізацію підакцизних товарів, підлягають обов'язковій реєстрації як платники податку контролюючими органами за місцезнаходженням пункту продажу товарів не пізніше граничного терміну подання декларації акцизного податку за місяць, в якому здійснюється господарська діяльність.

Для підакцизних товарів, які реалізуються в роздрібній мережі, ставки податку встановлюються за рішенням сільської, селищної або міської ради у відсотках від вартості (з ПДВ), у розмірі 5%.

Суми податку перераховуються до бюджету суб'єктом господарювання роздрібної торгівлі, який здійснює реалізацію підакцизних товарів, протягом 10 календарних днів, наступних за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого ПКУ для подання податкової декларації за місячний податковий період. Також з 01.01.2015 р вводяться нові зразки марок акцизу для алкоголю і тютюну. Розмір плати за одну марку акцизного податку для алкогольних напоїв знижено з 0,27 грн. до 0,19 грн., для тютюнових виробів - з 0,14 грн. до 0,09 грн.

 

Оподаткування пенсій

З 1 січня 2015 року суми пенсій (включаючи суму їх індексації) якщо їх розмір перевищує три розміри мінімальної заробітної плати (у розрахунку на місяць), встановленої на 1 січня звітного податкового року оподатковуються податком на доходи фізичних осіб у частині такого перевищення за ставкою 15 відсотків.

Тобто, з 2015 року передбачено зниження порогу для оподаткування пенсій з 10 тисяч гривень до 3 мінімальних заробітних плат.

З урахуванням того, що згідно Закону України "Про Державний бюджет України на 2015 рік" станом на 01.01.2015 року мінімальна заробітна плата встановлена у розмірі 1218 гривень, ця сума складає 3654 грн.

Оподаткуванню підлягає виключно сума перевищення, а не сума всієї пенсії. Наприклад, якщо пенсія складає 5 тисячі грн., то 3654 грн. не оподатковуються, а залишкова сума перевищення оподатковуються ставкою 15%.

 

Про зниження ставки з ЄСВ

Відповідно до п. 3 р. ІІ Прикінцевих та перехідних положень Закону України № 77, із 1 січня 2015 року при нарахуванні зарплати (доходів) фізособам та/або при нарахуванні винагороди за цивільно-правовими договорами ставки ЄСВ, установлені ч. 5 ст. 8 Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування» від 08.07.2014 р. № 2464-VI для платників ЄСВ, визначених в абзацах 2 і 3  п. 1 ч. 1 ст. 4 застосовуються із коефіцієнтом 0,4 (за винятком випадків, визначених ч. 5 ст. 8 Закону про ЄСВ), якщо платником виконуються одночасно такі умови:

1) загальна база нарахування ЄСВ за місяць, за який нараховується зарплата (дохід) та/або винагорода за цивільно-правовими договорами, у 2,5 рази або більше перевищує загальну середньомісячну базу нарахування єдиного внеску платника за 2014 рік; або якщо загальна база нарахування єдиного внеску не перевищує в 2,5 рази або більше загальну середньомісячну базу нарахування єдиного внеску платника за 2014 рік, то платник замість коефіцієнту 0,4 застосовує коефіцієнт, що розраховується шляхом ділення загальної середньомісячної бази нарахування єдиного внеску платника за 2014 рік на загальну базу нарахування єдиного внеску за місяць, за який нараховується заробітна плата (дохід) та/або винагорода за цивільно-правовими договорами (але в будь-якому випадку коефіцієнт не може бути менше 0,4);

2) середня зарплата по підприємству збільшилася мінімум на 30% порівняно із середньою зарплатою за 2014 рік;

3) середній платіж на одну застраховану особу після застосування коефіцієнта становитиме не менше 700 гривень;

4) середня зарплата по підприємству становитиме не менше трьох мінімальних зарплат.

Коефіцієнт застосовується тільки для ставок нарахування ЄСВ, визначених ч. 5 ст. 8 Закону про ЄСВ, а для утримання ЄСВ ― ні.

 

Пенсійний збір при купівлі валюти

Відповідно Закону України від 28.12.2014 р. № 71-VIII до Закону України «Про збір на обов'язкове державне пенсійне страхування» від 26.06.1997 р. № 400/97-ВР з 01.01.2015 р. фізичні та юридичні особи, які здійснюють операції з купівлі іноземної валюти в готівковій формі (крім фізичних осіб, що здійснюють операції з купівлі іноземної валюти для погашення кредитів), є  платниками збору на обов'язкове державне пенсійне страхування. Розмір пенсійного збору становить 2%.

Безготівкова ж купівля інвалюти з 01.01.2015 р. звільнена від обкладення пенсійним збором.

 

Збір за місця для паркування транспортних засобів

Платниками збору за місця для паркування транспортних засобів є юридичні особи, їх філії (відділення, представництва), фізичні особи - підприємці, які згідно з рішенням сільської, селищної або міської ради організовують та провадять діяльність із забезпечення паркування транспортних засобів на майданчиках для платного паркування та спеціально відведених автостоянках.

Об'єктом оподаткування є земельна ділянка, яка згідно з рішенням сільської, селищної або міської ради спеціально відведена для забезпечення паркування транспортних засобів на автомобільних дорогах загального користування, тротуарах або інших місцях, а також комунальні гаражі, стоянки, паркінги (будівлі, споруди, їх частини), які побудовані за рахунок коштів місцевого бюджету, за винятком площі земельної ділянки, яка відведена для безоплатного паркування транспортних засобів, передбачених статтею 30 Закону України "Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні".

Ставки збору встановлюються за кожний день провадження діяльності із забезпечення паркування транспортних засобів у гривнях за 1 кв. метр площі земельної ділянки, відведеної для організації та провадження такої діяльності, у розмірі від 0,03 до 0,15 відсотка мінімальної заробітної плати, установленої законом на 1 січня податкового (звітного) року.

Ставка збору та порядок сплати збору до бюджету встановлюються відповідною сільською, селищною або міською радою.

Сума збору за місця для паркування транспортних засобів, обчислена відповідно до податкової декларації за звітний (податковий) квартал, сплачується щоквартально, у визначений для квартального звітного (податкового) періоду строк, за місцезнаходженням об'єкта оподаткування.

Базовий податковий (звітний) період дорівнює календарному кварталу.

 

Детальніше про туристичний збір

Туристичний збір - це місцевий збір, кошти від якого зараховуються до місцевого бюджету. Платниками туристичного збору є громадяни України, іноземці, а також особи без громадянства, які прибувають на територію адміністративно-територіальної одиниці, на якій діє рішення сільської, селищної та міської ради про встановлення туристичного збору, та отримують (споживають) послуги з тимчасового проживання (ночівлі) із зобов'язанням залишити місце перебування в зазначений строк. Платниками збору не можуть бути особи, які:а) постійно проживають, у тому числі на умовах договорів найму, у селі, селищі або місті, радами яких встановлено такий збір; б) особи, які прибули у відрядження; в) інваліди, діти-інваліди та особи, що супроводжують інвалідів I групи або дітей-інвалідів (не більше одного супроводжуючого); г) ветерани війни; ґ) учасники ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС; д) особи, які прибули за путівками (курсівками) на лікування, оздоровлення, реабілітацію до лікувально-профілактичних, фізкультурно-оздоровчих та санаторно-курортних закладів, що мають ліцензію на медичну практику та акредитацію центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері охорони здоров'я; е) діти віком до 18 років; є) дитячі лікувально-профілактичні, фізкультурно-оздоровчі та санаторно-курортні заклади.

Ставка збору встановлюється у розмірі від 0,5 до 1 відсотка до бази справляння збору, визначеної пунктом 268.4 цієї статті.

Податкові агенти справляють збір під час надання послуг, пов'язаних з тимчасовим проживанням (ночівлею), і зазначають суму сплаченого збору окремим рядком у рахунку (квитанції) на проживання.

Сума туристичного збору, обчислена відповідно до податкової декларації за звітний (податковий) квартал, сплачується щоквартально, у визначений для квартального звітного (податкового) періоду строк, за місцезнаходженням податкових агентів.

Базовий податковий (звітний) період дорівнює календарному кварталу.

 

Обов’язок із сплати митних платежів

Вовчанська ОДПІ ГУ Міндоходів у Харківській області інформує, що обов’язок із сплати митних платежів виникає:

1) у разі ввезення товарів на митну територію України - з моменту фактичного ввезення цих товарів на митну територію України;

2) при незаконному переміщенні товарів, що перебувають на території вільної митної зони або на митному складі, - з моменту такого переміщення товарів;

3) у разі вивезення товарів з митної території України:

а) при оформленні товарів відповідно до митного режиму експорту з моменту прийняття органом фіскальної служби митної декларації;

б) при вивезенні товарів за межі митної території України без оформлення митної декларації та при незаконному вивезенні товарів за межі митної території України - з моменту фактичного вивезення товарів за межі митної території України;

в) при невиконанні умов, установлених щодо товарів, які вивозилися за межі митної території України із звільненням від оподаткування вивізним митом, - з моменту, коли ці товари прибули до іншого місця призначення, ніж те, у зв’язку з яким надавалося таке звільнення;

4) після завершення митного оформлення товарів та їх випуску, якщо внаслідок перевірки митної декларації чи за результатами документальної перевірки орган фіскальної служби самостійно визначає платнику податків додаткові податкові зобов’язання.         

Порядок справляння митних платежів регламентується главою 43 Митного кодексу України від 13 березня 2012 року № 4495-VI зі змінами та доповненнями.

 

Надання послуг Центром обслуговування платників податків

У Центрі обслуговування платників Вовчанської ОДПІ ГУ Міндоходів у Харківській області надається комплекс адміністративних, консультаційних та інформаційних послуг. Платники без черги у зручний для них час подають податкову звітність, отримують ключі електронного цифрового підпису, одержують кваліфіковані консультації, адміністративні послуги.

Наразі, Центром обслуговування платників Вовчанської ОДПІ ГУ Міндоходів у Харківській області забезпечується надання усіх видів адміністративних послуг. Найбільше платники податків користувались адміністративними послугами з видачі картки платника податків та внесення до паспорта громадянина України даних про реєстраційний номер облікової картки платника податків. Не менш популярними залишаються послуги реєстрації книг обліку доходів  та книги обліку доходів і витрат  єдиного податку і реєстраторів розрахункових операцій та послуги щодо видачі довідок про відсутність заборгованості з платежів до бюджету, що контролюються органами ДФС Організацію діяльності Центрів обслуговування платників  спрямовано на забезпечення ефективної роботи з надання адміністративних послуг та впровадження якісних сервісів в адмініструванні, зокрема у дистанційному обслуговуванні платників податків, що в подальшому сприятиме створенню максимально комфортних умов суб’єктам господарювання для виконання ними обов’язку зі сплати податків і зборів.

Ми намагаємось йти в ногу з часом, це підтверджує робота wi-fi в Центрах обслуговування платників. Адже сучасна людина не може обійтися без Інтернету і, подаючи звітність або прийшовши за довідкою до інспекції, може проглянути пошту, укласти договір з постачальниками.

В залі очікування забезпечено трансляцію актуальної інформації на «швидкоплинному рядку» та TV-моніторах.

У приміщенні Центру комп’ютер підключений до мережі Інтернет з завантаженим необхідним програмним забезпеченням, яке дозволяє здійснити повний цикл підготовки та відправки звітності. Організовано проведення тренінгів з платниками податків щодо подання звітності в електронному вигляді до Центрального порталу прийому звітності та надається допомога у відправці Договору про визнання електронних документів для юридичних та фізичних осіб.

З метою інформування платників про зміни в законодавстві в приміщенні Центру розповсюджується друкована продукція – листівки, брошури.

Також, у платників податків є можливість безкоштовно одержати сертифікат відкритих ключів для відправки звітності по електронній пошті до фіскального органу. Його можна придбати в за адресами м.Вовчанськ, вул. Гоголя, 53, т. (05741) 4-49-92 та смт. Великий Бурлук вул.Радянська,13 тел.(05752) 5 39 94, 5 46 97.

Екологічний податок за пересувні джерела забруднення

Вовчанська ОДПІ ГУ Міндоходів у Харківській області повідомляє, що з 1 січня 2015 року екологічний податок за викиди забруднюючих речовин в атмосферу пересувними джерелами забруднення не сплачується.

Відповідні зміни внесено до розділу VIII Податкового кодексу України Законом про податкову реформу від 28.12.2014 р № 71-VIII.

За результатами діяльності за останній період 2014 року платники, зокрема, екоподатку за викиди пересувними джерелами забруднення подають декларацію в порядку, установленому ПКУ.

 

Валентин Фесюнин узяв участь в обговоренні особливостей формування місцевих рад

У контексті змін до Податкового кодексу України на 2015 рік представники органів  державної влади обговорили питання формування та затвердження місцевих бюджетів та перспективи розширення їх дохідної частини.

Як відзначає в.о. начальника ГУ Міндоходів у Харківській області Валентин Фесюнін, у зв’язку з податковими та бюджетними нововведеннями, сьогодні місцевим органам влади делеговані повноваження щодо встановлення ставки податків та зборів, які надходять до скарбниць територіальних громад. В свою чергу податковою службою області вже з перших днів нового року розпочато активну роз’яснювальну роботу щодо застосування норм окремих  положень прийнятих законодавчіх актів.

Тож у селекторній нараді  з керівництвом органів районної влади для надання консультаційної  допомоги в межах  компетенції взяли також участь фахівці ГУ Міндоходів області, які за відповідними напрямками діяльності проінформували присутніх  стосовно змін в законодавстві по місцевих податках і зборах -  єдиного податку та податку на майно, що наразі включає в себе податок на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, транспортний податок та плату за землю.

Також в ГУ Міндоходів у Харківській області нагадують, що з усією необхідною інформацією щодо законодавчих нововведень можна ознайомитися на суб-сайті «Територіальні  органи ДФС у Харківській області». 

                                                                                          ГУ Міндоходів у Харківській області

 

До реєстру волонтерів АТО можливо зареєструватися за один день

З 5 грудня 2014 року набув чинності Порядок формування та ведення Реєстру волонтерів антитерористичної операції.

Основною метою Порядку є забезпечення формування та ведення Реєстру волонтерів антитерористичної операції та його щодекадне оприлюднення на офіційному веб-порталі Державної фіскальної служби України.

Порядком встановлюється механізм включення фізичних осіб-благодійників до Реєстру та структура цього Реєстру, форма заяви про включення, внесення змін  чи  виключення з Реєстру. Також Порядком встановлена форма довідки з банку про відкриття чи закриття рахунка фізичною особою.

Для включення до Реєстру благодійник-фізична особа подає до органу ДФС разом з іншими документами довідку з банку за формою №4-РВ із зазначенням реквізитів рахунку, відкритого на ім’я такого волонтера, що призначений для здійснення благодійної діяльності.

Включення до Реєстру здійснюється за заявницьким принципом протягом одного робочого дня.

         Порядок формування та ведення Реєстру волонтерів АТО затверджений наказом Міністерства фінансів України від 30.10.2014 №1089.

 

Зміни щодо порядку видачі ліцензії на торгівлю алкогольними напоями та тютюновими виробами

Закон України від 28.12.2014 р. № 71-V-III «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законів України (щодо податкової реформи)» вніс зміни щодо порядку видачі ліцензії на імпорт, експорт, оптову і роздрібну торгівлю алкогольними напоями та тютюновими виробами.

У видачі ліцензії на роздрібну торгівлю алкогольними напоями та тютюновими виробами відбулись деякі спрощення, а саме скасовано довідку органів ДФС про реєстрацію електронних контрольно-касових апаратів.

У заяві про видачу ліцензії на роздрібну торгівлю алкогольними напоями додатково тепер зазначаються:

- адреса місця торгівлі;

        - перелік реєстраторів розрахункових операцій (книг обліку розрахункових операцій), які знаходяться у місці торгівлі, а також інформація про них: модель, модифікація, заводський номер, виробник, дата виготовлення; реєстраційні номери посвідчень реєстраторів розрахункових операцій (книг обліку розрахункових операцій), які знаходяться у місці торгівлі, та дата початку їх обліку у органах державної фіскальної служби.

Юристи ГУ Міндоходів у Харківській області «відстояли» у суді понад 3 мільярди гривень

Фахівці управління правової роботи податкової служби області повідомили, що за 12 місяців 2014 року на користь держави розглянуто 3 198 справ на  загальну суму  3,1 млрд. грн.

Так, нещодавно, Харківським окружним адміністративним судом було підтримано позицію однієї з інспекцій області щодо відсутності реального вчинення господарських операцій між позивачем – однією з харківських фірм та  його контрагентом,  а саме відсутність об'єкту оподаткування при придбанні транспортного засобу та товару.  

Позов стосувався скасування донарахувань з податку на прибуток та  податку на додану вартість і штрафних санкцій у розмірі близько 400 тис. грн.,  які прийняті за результатами позапланової невиїзної перевірки.

Однією з вагомих причин відмови судом у позові було ненадання керівництвом фірми  копій платіжних документів, що підтверджують факт сплати вартості товару, придбаного у контрагента, а також доказів транспортування цього товару та довіреностей на його отримання. А ось відповідач, навпаки довів правомірність прийнятого ним податкового повідомлення-рішення в рамках правового поля.

Тож  правозахисники – податківці запевняють, що і надалі будуть стояти на сторожі економічних інтересів держави, та виводити  таких «горе-підприємців» на чисту воду, що ухиляються від оподаткування та ставлять на меті отримання податкової вигоди, а не здійснення господарської діяльності. 

                                                                                                                       ГУ Міндоходів у Харківській області

 

Податок на нерухомість потрібно сплачувати за ставками 2014 року

Фізичні особи в 2015 році будуть сплачувати податок на нерухомість за 2014 року за ставками, які діяли в 2014 році.

Протягом  60 календарних днів з дня отримання повідомлення - рішення від органу ДФС власники нерухомості зобов’язані перерахувати суму податку на вказані у повідомленні реквізити.

Нагадаємо, сплачувати  податок на нерухоме майно зобов’язані не всі  фізичні особи, а лише ті, котрі володіють квартирою/ квартирами загальною площею більше 120 і будинком/будинками, загальна площа якого перевищує 250 квадратних метрів,  різними видами  нерухомості загальна площа, яких сумарно перевищує  370 квадратних метрів.

Ставки податку на нерухоме майно встановлюються сільською, селищною або міською радою в таких розмірах за 1 кв. метр загальної площі об'єкта житлової нерухомості:

- для квартир, загальна площа яких не перевищує 240 кв.м., та житлових будинків, загальна площа яких не перевищує 500 кв.м., ставки податку не можуть перевищувати 1% розміру мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня звітного (податкового) року;

- для квартир, загальна площа яких перевищує 240 кв.м., та житлових будинків, загальна площа яких перевищує 500 кв.м., ставка податку становить 2,7 % розміру мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня звітного (податкового) року.

          Звертаємо увагу, що ці ставки застосовуються лише до площі перевищення.

 

У 2014 року ДФС виявлено 527 кримінальних правопорушень у сфері державних закупівель

Протягом минулого року оперативні підрозділи Державної фіскальної служби виявили 527 кримінальних правопорушень у сфері державних закупівель. З них переважна кількість, а саме 340, відносно переможців державних тендерів, 107 – відносно службовців замовників державних закупівель та 47 – відносно постачальників переможців.

За виявленими кримінальними правопорушеннями державі нанесено збитків на суму 3,5 млрд. грн., відшкодовано до держбюджету 1,6 млрд. грн. У сфері боротьби з легалізацією злочинних доходів до Єдиного реєстру досудових розслідувань внесено 55 кримінальних правопорушень. Сума виявленого у 2014 році легалізованого доходу склала 1,4 млрд. грн.

                                                                            Прес-служба Державної фіскальної служби України

Податки і збори, від яких звільняються ФОП – планики єдиного податку

Відповідно до пункту 297.1 Податкового кодексу України (ПК), фізичні особи — підприємці — платники єдиного податку звільняються від обов’язку нарахування, сплати та подання податкової звітності з таких податків:

- податку на доходи фізичних осіб у частині доходів (об’єкта оподаткування), що отримані в результаті господарської діяльності платника єдиного податку першої–третьої групи (фізичної особи) та оподатковані згідно з главою 1 «Спрощена система оподаткування, обліку та звітності» ПК;

- податку на додану вартість з операцій з постачання товарів, робіт та послуг, місце постачання яких розташоване на митній території України, крім податку на додану вартість, що сплачується фізичними особами, які обрали ставку єдиного податку, визначену підпунктом 1 пункту 293.3 ПК;

- податку на майно (в частині земельного податку), крім земельного податку за земельні ділянки, що не використовуються платниками єдиного податку першої - третьої груп для провадження господарської діяльності.

Згідно з пунктом 297.2 ПК, нарахування, сплата та подання звітності з податків і зборів інших, ніж зазначені у пункті 297.1 ПК, здійснюються платниками єдиного податку в порядку, розмірах та у строки, встановлені ПК.

У разі ввезення товарів на митну територію України податки і збори та митні платежі сплачуються платником єдиного податку на загальних підставах відповідно до закону.

         Платник єдиного податку виконує передбачені ПК функції податкового агента у разі нарахування (виплати, надання) оподатковуваних податком на доходи фізичних осіб доходів на користь фізичної особи, яка перебуває з ним у трудових або цивільно-правових відносинах (п. 297.3 ПК).

 

Який розмір ЄВ застосовують бюджетні підприємства, установи та організації

 в 2015 році

Фахівці Вовчанської ОДПІ ГУ Міндоходів у Харківській області зазначили, що бюджетні установи нараховують ЄСВ на суми нарахованої заробітної плати (доходу) найманим працівникам за видами виплат у розмірі 36,3 % та утримують із зазначених сум ЄСВ у розмірі 3,6 %. При цьому із заробітної плати працівників, які працюють на посадах, робота на яких зараховується до стажу, що дає право на одержання пенсії відповідно до законів України «Про державну службу», «Про прокуратуру», «Про державну підтримку засобів масової інформації та соціальний захист журналістів», «Про наукову і науково-технічну діяльність», «Про статус народного депутата України», «Про Національний банк України», «Про службу в органах місцевого самоврядування», Митного кодексу України, Положення про помічника-консультанта народного депутата України, ЄСВ утримується у розмірі 6,1%. У разі якщо база нарахування ЄВ (крім винагороди за цивільно-правовими договорами) не перевищує розміру мінімальної заробітної плати, встановленої на місяць нарахування заробітної плати (доходу), сума ЄСВ розраховується як добуток розміру мінімальної заробітної плати та ставки ЄВ, встановленої для відповідної категорії платника. При нарахуванні заробітної плати (доходів) фізичним особам з джерел не за основним місцем роботи ставки ЄСВ застосовуються до визначеної бази нарахування незалежно від її розміру без застосування коефіцієнта бази нарахування.
 

Усі податкові накладні з 1 лютого 2015 року потраплять до єдиного реєстру

З 1 лютого 2015 року реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних підлягають всі податкові накладні та розрахунки коригування до податкових накладних (у тому числі ті, які не надаються покупцю, виписані за операціями з постачання товарів/послуг, що звільнені від оподаткування) незалежно від розміру податку на додану вартість в одній податковій накладній / розрахунку коригування. Водночас зазначимо, що з 1 січня 2015 року податкова звітність з податку на додану вартість подається тільки в електронній формі всіма платниками цього податку з дотриманням умови щодо реєстрації електронного підпису підзвітних осіб у порядку, визначеному законодавством. Такі зміни передбачені Законом України від 28 грудня 2014 року №71-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо податкової реформи». Нагадаємо, що податкова накладна та додатки до неї складаються та надаються отримувачу (покупцю) тільки в електронній формі.

 

Зміни в соціальному страхуванні – 2015!

1 січня 2015 року набрав чинності Закон України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо реформування загальнообов’язкового державного соціального страхування та легалізації фонду оплати праці» від 28.12.2014 № 77-VIIІ (далі – Закон № 77). Зазначеним Законом передбачено створення Фонду соціального страхування України з метою гарантування прав, обов’язків та гарантій застрахованих осіб щодо отримання матеріального забезпечення в разі тимчасової втрати працездатності, настання нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання, які спричинили втрату працездатності та медичного страхування. До створення Фонду соціального страхування України та його робочих органів, роботу за зазначеними напрямками продовжують забезпечувати – робочі органи Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності та робочі органи Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України. Статтею 20 Закону № 77 передбачено, що за страхуванням у зв’язку з тимчасовою втратою працездатності надаються такі види матеріального забезпечення та соціальних послуг, як допомога по тимчасовій непрацездатності (включаючи догляд за хворою дитиною), допомога по вагітності та пологах, допомога на поховання (крім поховання пенсіонерів, безробітних та осіб, які померли від нещасного випадку на виробництві), оплата лікування в реабілітаційних відділеннях санаторно-курортного закладу після перенесених захворювань і травм. Зміни внесено і в частині розміру допомоги по тимчасовій непрацездатності в залежності від страхового стажу.

Так, розмір допомоги становить:

1) 50 відсотків середньої заробітної плати (доходу) - застрахованим особам, які мають страховий стаж до трьох років;

2) 60 відсотків середньої заробітної плати (доходу) - застрахованим особам, які мають страховий стаж від трьох до п'яти років;

3) 70 відсотків середньої заробітної плати (доходу) - застрахованим особам, які мають страховий стаж від п'яти до восьми років;

4) 100 відсотків середньої заробітної плати (доходу) - застрахованим особам, які мають страховий стаж понад вісім років;

5) 100 відсотків середньої заробітної плати (доходу) - застрахованим особам, віднесеним до 1 - 4 категорій осіб, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи; одному з батьків або особі, що їх замінює та доглядає хвору дитину віком до 14 років, яка потерпіла від Чорнобильської катастрофи; ветеранам війни та особам, на яких поширюється чинність Закону України "Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту"; особам, віднесеним до жертв нацистських переслідувань відповідно до Закону України "Про жертви нацистських переслідувань"; донорам, які мають право на пільгу, передбачену статтею 10 Закону України "Про донорство крові та її компонентів".
 

За довідкою про доходи звертайтесь в ЦОП

Відомості про отримані доходи кожен громадянин може отримати у Центрі обслуговування платників (ЦОП) за місцем проживання.

Для отримання відомостей про одержані доходи громадянин подає письмову заяву визначеного зразка.

Звертаємо увагу, що під час візиту до ЦОПу громадянин повинен обов’язково мати документ, що посвідчує особу. У випадку, якщо таку заяву подає уповноважена особа, наявність нотаріально завіреної довіреності обов’язкова. 

Відомості з Державного реєстру про доходи видаються протягом п’яти робочих днів від дати звернення громадянина.

Якщо громадянин не має постійного місяця проживання, або тимчасово перебуває за межами свого населеного пункту, за отриманням відомостей про доходи можна звертатися до будь-якого центру обслуговування платників. Але у цьому випадку строк видачі відомостей може бути продовжено до десяти робочих днів.

Працівники Центру і надалі створюватимуть усі необхідні умови  для комфортного та якісного надання адміністративних послуг платникам та громадянам, налагоджувати плідну співпрацю  у роботі з ними.

Нагадаємо, що ЦОП Вовчанської ОДПІ ГУ Міндоходів у Харківській області працює згідно графіку роботи: вівторок,середа, п’ятниця з 9-00 до 18-00, понеділок, четвер  з 9-00 до 20-00, субота з 9-00 до 16-00.

Перерахування військового податку після реєстрації його за новим місцем обліку.

Вовчанська ОДПІ ГУ Міндоходів у Харківській області повідомляє, що нарахування, утримання та сплата (перерахування) військового збору до бюджету здійснюється у порядку, встановленому ст. 168 Податкового кодексу для податку на доходи фізичних осіб, за ставкою 1,5 відсотка від об’єкта оподаткування.

Бюджетним кодексом визначено перелік доходів, що включаються до складу доходів Державного бюджету України.

Військовий збір належить до доходів загального фонду Державного бюджету України відповідно до п. 29.2 ст. 29 Бюджетного кодексу

Разом с тим, пунктом 64.7 ст. 64 Податкового кодексу передбачено, що великий платник податків, щодо якого центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує, державну податкову і митну політику, прийнято рішення про переведення на облік у контролюючому органі, що здійснює супроводження великих платників податків чи інший контролюючий орган, після взяття його на облік за новим місцем обліку зобов’язаний сплачувати податки за місцем попереднього обліку у контролюючих органах, а подавати податкову звітність та виконувати інші обов’язки, передбачені ПКУ, за новим місцем обліку.

 

Електроні сервіси допомагають бізнесу бути захищеними від ризиків.

Вовчанська ОДПІ ГУ Міндоходів у Харківській області нагадує, що на головній сторінці офіційного веб-порталу Державної фіскальної служби України (www.sfs.gov.ua) функціонує сервіс «Дізнайся більше про свого бізнес-партнера».

Зокрема, для перевірки надійності ділового партнера достатньо знати його код ЄДРПОУ або його назву.

Також  з липня поточного року  оновлення інформації на сайті щодо наявності заборгованості відбувається щоденно, крім вихідних та святкових днів, після проведення розрахунків зведених показників в центральній базі даних за результатами попереднього банківського дня.

Крім того,  можливо перевірити статус перебування того чи іншого платника податків на обліку. Особливість сервісу полягає в тому, що дізнавшись про фактичний стан розрахунків платника податків з бюджетом, суб'єкт господарювання отримує можливість обміркувати доцільність співпраці з таким партнером по бізнесу.

Як свідчать результати соцопитувань платників податків усіх категорій,  користувачі сервісом «Дізнайся більше про свого бізнес-партнера» - сумлінні платники можуть мінімізувати ризики підприємства та оцінити діяльність свого бізнес-партнера.

Повірена особа може отримати ключ електронного цифрового підпису

Вовчанська ОДПІ ГУ Міндоходів у Харківській області повідомляє, у разі неможливості особистої присутності фізичної особи-підприємця, отримати послуги електронного цифрового підпису у Акредитованому центрі сертифікації ключів може повірена особа, яка має нотаріально засвідчену довіреність на подання документів для реєстрації.

При цьому довіреність засвідчується:

-        для юридичних осіб – підписом керівника з прикладенням печатки організації;

-        для фізичних осіб-підприємців – підписом підприємця з прикладенням його печатки або у разі відсутності печатки – нотаріально;

-        для фізичних осіб – нотаріально.

Увага! Нотаріально засвідчена довіреність повинна містити інформацію про надання повноважень повіреній особі від імені довірителя здійснити процедуру реєстрації заявника у реєстрі підписувачів АЦСК ІДД та генерації електронних ключів підписувача з наданням права підпису на всіх необхідних реєстраційних документах АЦСК ІДД на правах заявника.

 

За підрахунками незалежних експертів долю тіньового ринку алкоголю вдалося зменшити до 10% на кінець 2014 року

Скорочення тіньового ринку алкоголю майже у 5 разів у 2014 році дало можливість легальним виробниками зміцнити свої позиції на ринку і не скоротити власне виробництво. Про це повідомив Перший заступник Голови ДФС України Володимир Хоменко під час інтерв’ю «24» каналу.

Податкова міліція у минулому році почала активні заходи по боротьбі з нелегальним ринком алкоголю. За підрахунками незалежних експертів його долю вдалося зменшити з 50% у 2013 році до 10% на кінець 2014 року. За рахунок детінізації торік були збережені обсяги офіційного виробництва алкоголю на рівні попередніх років, що становить близько 30-35 млн. дал.

У 2014 році з незаконного обігу вилучено:

- майже 1 млн. літрів спирту на суму 57 млн. грн.;

- 7 млн. літрів алкогольних напоїв на суму 204 млн. грн.;

- 20 млн. підроблених марок акцизного податку.

Викрито діяльність злочинних «схем» ДП «Укрспирт» та припинено понад 100 незаконних виробництв алкогольних напоїв.

«Це виготовлення «лівого» спирту, податкові махінації, мінімізація прибутку, проведення безтоварних господарських операцій з фіктивними підприємствами – все це розкрадання бюджетних коштів. Не важливо, яка влада - минула чи сьогоднішня, злочинці мають відповідати за всією суворістю закону. Державні кошти повинні бути збережені і повернуті. Буква закону – єдина для всіх», - наголосив Володимир Хоменко під час інтерв’ю.

У результаті проведених заходів до державного бюджету надійшло 5,4 млрд. грн.  акцизного податку, що на 1,5 млрд. грн. більше ніж у 2013 році.

Також Перший заступник Голови ДФС України повідомив, що торік з незаконного обігу вилучено 9,6 млн. пачок сигарет на суму 124,5 млн. грн.

Тільки за останні 3 місяці 2014 року виявлено та вилучено фальсифіковані тютюнові вироби відомих марок під час огляду вантажних автомобілів, що прибули з зони проведення АТО. За попередніми даними контрафактна продукція виготовлена на потужностях ДП «Тютюнова фабрика «Хамадей» (м. Донецьк). Загальна кількість вилучених тютюнових виробів становить понад 3,5 мільйона пачок, вартістю близько 44 млн. грн.

 

У 2014 році виявлено та упереджено фактів махінацій з ПДВ

на суму майже 8 млрд. грн.

За рахунок ефективної роботи податкової міліції, зокрема – групи з викриття та припинення найбільш резонансних схем ухилення від сплати ПДВ на чолі з Першим заступником Голови ДФС України Володимиром Хоменком, у 2014 році виявлено та упереджено фактів махінацій з ПДВ на суму майже 8 млрд. грн.:

4,1 млрд. грн. – викрито фактів мінімізації ПДВ;

3 млрд. грн. – розслідується фактів розкрадання ПДВ;

823 млн. грн. – упереджено формування незаконного ПДВ.

Також торік припинено діяльність 6 «площадок», які діяли у 2013 році та І кварталі 2014 року, та 48 фірм для «обналу» та відмивання коштів.

У 2014 році співробітниками податкової міліції припинено діяльність найбільшого «конвертаційного» центру. Так, низкою фірм, підконтрольних особам, які причетні до ПАТ АКБ «Капітал», із використанням 97 фіктивних підприємств надавалися послуги зі сприяння в ухиленні від оподаткування. Тільки на рахунки одного підприємства незаконно відшкодовано податку на додану вартість на суму 1,9 млрд. грн.

Крім того, в 2014 році 0,4 млрд. гривень стягнуто до бюджету з підприємців-порушників, вигодонабувачів, які користувалися послугами «конвертаційних» центрів.

Категория: Податкові новини | Добавил: Volchanckaya_MGNI (21.01.2015)
Просмотров: 353 | Рейтинг: 0.0 |

Всего комментариев: 0
Добавлять комментарии могут только зарегистрированные пользователи.
[ Регистрация | Вход ]
Конструктор сайтов - uCoz
Форма входа
Поиск по каталогу
Друзья сайта
Статистика