Среда, 22.01.2025, 06:31

vburluk.pp.net - Официальный сайт пгт Великий Бурлук

Начало Регистрация Вход
Приветствую Вас, Неизвесный нам гость · RSS
Меню сайта
Категории каталога
Податкові новини [1962]
Наш опрос
Как вы любите справлять праздники, дни рождения, юбилеи?
Всего ответов: 46
 Каталог статей
Начало » Статьи » Вовчанська МДПІ » Податкові новини

Вовчанська ОДПІ інформує

Податківці Вовчанської ОДПІ розповіли про новації у Податковому кодексі

З метою детального  ознайомлення суб’єктів господарювання із змінами у податковому законодавстві, внесених Законом України №71-VІІІ "Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законів України (щодо податкової реформи)",  у приміщенні Вовчанської ОДПІ ГУ Міндоходів у Харківській області  відбувся брифінг за участі начальника інспекції Володимира Борисенка та платників податків району.

Як зазначив, Володимир Володимирович, даним Законом з метою покращення умов ведення бізнесу в Україні, підвищення показників України в міжнародних рейтингах, збільшення бюджетних надходжень, внесено зміни до Податкового кодексу України, запровадження яких дозволить досягти: зменшення витрат підприємств на визначення податкових зобов'язань і складання податкової звітності та держави - на адміністрування податків; усунення недоліків діючого законодавства, які дозволяють великим платникам отримувати податкові вигоди; спрощення виконання податкового обов’язку малим бізнесом, зменшення податкового навантаження на малий бізнес тощо.

Детально на заході були розглянуті питання запровадження акцизного податку з роздрібного продажу підакцизних товарів (пиво, алкогольні напої, тютюнові вироби, нафтопродукти та інше паливо) та одночасно скасовано збір на розвиток виноградарства, садівництва та хмелярства; змін в нормах застосуванні спрощеної системи оподаткуванні та  порядку оподаткування податком на доходи фізичних осіб.

Начальник Вовчанської ОДПІ також проінформував платників про результати роботи інспекції за 2014 рік. Так, до зведеного бюджету України платниками Вовчанської ОДПІ за 2014 рік поповнено казну на 128791,0 тис.грн. «До Державного бюджету з початку року надійшло 23236,1 тис. грн. (у 2013 році – 15330,2 тис. грн). Основними джерелами наповнення Державної скарбниці є ПДВ   – 10074,2 тис. грн. та податок на прибуток – 6001,2 тис. грн.», -  прозвітував посадовець.

До місцевих бюджетів  Вовчанського та Великобурлуцького районів надійшло 105554,8 тис. грн., що на 9355,8 тис.грн. більше аналогічного періоду минулого року. Найбільша частина, а це 77507,3 тис. грн., складає податок на доходи фізичних осіб. Від власників земельних ділянок надійшло 16834,9 тис. грн. плати за землю. 

Переважна сума коштів надійшла від роботодавців, які нарахували та сплатили єдиний внесок на суми заробітної плати, винагороди за договорами цивільно-правового характеру, допомоги по тимчасовій непрацездатності. Володимир Володимирович відзначив, що сплата ЄСВ – є одним з  джерел поповнення державного бюджету, з якого здійснюються відрахування  до Пенсійного фонду та фондів страхування. А це, відповідно, своєчасні та в повному обсязі виплати пенсій та соціальних гарантій. Так, надходження єдиного соціального внеску платниками Вовчанського та Великобурлуцького районів з початку року склали 142761,4 тис.грн.

За 12 місяців 2014 року суб’єкти господарювання Вовчанської ОДПІ, які працюють на спрощеній системі оподаткування, сплатили до бюджету 5462,6 тис.грн єдиного податку. Зокрема, платники єдиного податку - фізичні особи - підприємці спрямували в казну держави 4719,6 тис. грн, що майже на 667,0 тис. грн більше, ніж за аналогічний період минулого року.

«Як ми знаємо, військовий збір із доходів фізичних осіб у нашій державі було введено з 3 серпня 2014 року для фінансової підтримки Збройних Сил України» – зауважив Володимир Володимирович. Так, станом на 01 січня 2015 року платниками Вовчанської ОДПІ було сплачено військового збору на суму 2280,8 тис.грн.           

В ході засідання посадовець нагадав  присутнім  про  конституційний обов'язок перед державою та суспільством щодо подання декларацій про отримані доходи у 2014 році, та звернув увагу на те, що перед поданням декларації попередньо можна зателефонувати до податкової інспекції за місцем проживання та додатково з'ясувати усі питання щодо порядку заповнення та подання декларації.

 

Семінар щодо змін в податковому законодавстві

Днями начальник Вовчанської ОДПІ ГУ Міндоходів у Харківській області  Володимир Борисенко провів семінар з платниками податків району на тему: «Підсумки роботи ДПІ за 2014 рік. Зміни в податковому законодавстві. Декларування доходів за 2014 рік».

Відкриваючи захід та звертаючись до присутніх, керівник відзначив, що фахівці ДПІ першочергову увагу приділяють забезпеченню стабільних надходжень до бюджетів усіх рівнів. Адже збір податків – це забезпечення соціальних програм та гарантія зміцнення економіки держави, виплат заробітної плати, пенсій, стипендій тощо.

Приємно усвідомлювати, що податківці Вовчанського та Великобурлуцького районів внесли свій вагомий внесок у стабільне наповнення бюджетів усіх рівнів. Адже, до зведеного бюджету України платниками Вовчанської ОДПІ за 2014 рік поповнено казну на 128791,0 тис.грн. До Державного бюджету з початку року надійшло 23236,1 тис. грн. (у 2013 році – 15330,2 тис. грн). Основними джерелами наповнення Державної скарбниці є ПДВ   – 10074,2 тис. грн. та податок на прибуток – 6001,2 тис. грн.

До місцевих бюджетів  Вовчанського та Великобурлуцького районів надійшло 105554,8 тис. грн., що на 9355,8 тис.грн. більше аналогічного періоду минулого року. Найбільша частина, а це 77507,3 тис. грн., складає податок на доходи фізичних осіб. Від власників земельних ділянок надійшло 16834,9 тис. грн. плати за землю. 

Під час проведення семінару посадовець повідомив про стартування с 1 січня деклараційної кампанії, звернув увагу присутніх на основні  вимоги щодо подання декларації про отримані доходи  протягом 2014 року, а також на можливість подання платниками податків декларації в електронному вигляді.

Наприкінці заходу  Володимир Володимирович зазначив, що сьогодення вимагає від працівників ДПІ самовідданої роботи по забезпеченню надходжень до бюджетів усіх рівнів, а від платників податків – сумлінного виконання своїх обов’язків, а також закликав приєднатись до кампанії.

 

Звільнення від оподаткування ПДВ операцій з реалізації книжного продукції

У зв’язку із внесеними Законом України від 28.12.2014 № 71-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо податкової реформи» (далі – Закон № 71) змінами до Податкового кодексу України (далі – Кодекс) припинили дію пункти 5 та 6 підрозділу 2 розділу ХХ Кодексу, якими було передбачено тимчасове (до 1 січня 2015 року) звільнення від оподаткування податком на додану вартість операцій з:

 -виконання робіт та постачання послуг суб'єктами підприємницької діяльності - резидентами України, які одночасно здійснюють видавничу діяльність, діяльність з виготовлення, розповсюдження книжкової продукції та виробництва паперу і картону. При цьому дохід такого суб'єкта підприємницької діяльності, отриманий від видавничої діяльності, діяльності з виготовлення, розповсюдження книжкової продукції та виробництва паперу і картону, має становити не менше 100 відсотків від загальної суми його доходу за перший звітний (податковий) період з часу створення такого суб'єкта підприємницької діяльності або не менше 50 відсотків від загальної суми його доходу за попередній звітний (податковий) рік;

 -виконання робіт та постачання послуг у видавничій діяльності, діяльності з виготовлення та розповсюдження видавництвами, видавничими організаціями, підприємствами поліграфії, розповсюджувачами книжкової продукції, виробленої в Україні, операцій з виробництва та/або постачання паперу і картону, вироблених в Україні для виготовлення книжкової продукції, учнівських зошитів, підручників та навчальних посібників українського виробництва, а також операцій з постачання книжкової продукції, виробленої в Україні, крім реклами, послуг з розміщення матеріалів рекламного та еротичного характеру і видань рекламного та еротичного характеру.

 Водночас Законом № 71 викладено у новій редакції підпункт 197.1.25  пункту 197.1 статті 197 Кодексу. Відповідно до нової редакції зазначеного підпункту Кодексу від оподаткування податком на додану вартість звільняються операції з постачання (передплати) періодичних видань друкованих засобів масової інформації та книжок (крім видань еротичного характеру), учнівських зошитів, підручників та навчальних посібників, словників українсько-іноземної або іноземно-української мови вітчизняного виробництва, доставки таких періодичних видань друкованих засобів масової інформації на митній території України».

 Згідно з підпунктом 14.1.191 пункту 14.1 статті 14 Кодексу під постачанням товарів розуміється будь-яка передача права на розпоряджання товарами як власник, у тому числі продаж, обмін чи дарування такого товару, а також постачання товарів за рішенням суду.

 Враховуючи викладене режим звільнення від оподаткування податком на додану вартість, визначений підпункт 197.1.25  пункту 197.1 статті 197 Кодексу, з 01.01.2015 поширюється на операції з постачання (реалізації) наступних товарів, які мають статус товарів вітчизняного виробництва, та послуг, а саме:

 - періодичних видань друкованих засобів масової інформації та книжок (крім видань еротичного характеру);

 - учнівських зошитів, підручників та навчальних посібників;

 - словників українсько-іноземної або іноземно-української мови;

 - доставки періодичних видань друкованих засобів масової інформації вітчизняного виробництва.

 При цьому, такий режим звільнення від оподаткування податком на додану вартість вказаних операцій застосовується платниками податку на всіх етапах постачання (реалізації) вищезазначених товарів (продукції), а саме, від виробників такої продукції (в т.ч. суб’єктів книговидання, книгорозповсюдження) до кінцевого споживача.

 Таким чином, з 01.01.2015 залишилась державна підтримка книговидавничої діяльності шляхом пільгового оподаткування податком на додану вартість вищезазначених операцій.

 

Президент подписал закон о применении налогового компромисса

Президент Украины Петр Порошенко подписал закон о налоговом компромиссе, который предусматривает добровольное уточнение недоплаченных налоговых обязательств плательщиками налога на прибыль и налога на добавленную стоимость (НДС) со ставкой 5% в течение 90 дней.

Согласно закона № 63-VIII от 25 декабря 2014 года "О внесении изменений в Налоговый кодекс Украины относительно особенностей уточнения налоговых обязательств по налогу на прибыль предприятий и налога на добавленную стоимость в случае применения налогового компромисса", для реализации режима налогового компромисса налогоплательщикам предлагается предоставить определенные преференции, а именно уплаты только части заблаговременно незадекларированных платежей или несогласованных налоговых обязательств, отсутствие юридической ответственности (финансовой, административной и уголовной) за указанные правонарушения, освобождение от налоговых проверок за уточнении и проверенные налоговые периоды в следующих отчетных периодах и пр.

Как сообщалось, Верховная Рада 19 июня 2014 года поддержала в первом чтении правительственный законопроект о налоговом компромиссе, предусматривающий добровольное уточнение недоплаченных налоговых обязательств плательщиками налога на прибыль и НДС в размере 15% в течение 60 дней с момента вступления в силу закона с учетом предложения профильного комитета о необходимости его доработки ко второму чтению. Вместе с тем в ходе рассмотрения законопроекта во втором чтении и в целом парламентарии отказали его принимать. В ходе последующего рассмотрения варианта данного закона было предложено снизить ставку с 15% до 5%, при этом увеличив срок для уточнения данных с 60 до 90 дней. Однако парламентарии так и не проголосовали за данный законопроект.

 

Президент Петр Порошенко подписал закон о введении дополнительного импортного сбора 5% и 10%.

Дополнительный импортный сбор взимается с товаров, ввозимых на таможенную территорию Украины в таможенном режиме импорта (то есть для свободного обращения на таможенной территории Украины), независимо от страны их происхождения.

Законом установлена ставка 10% для товаров, классифицируемых в 1-24 товарных группах по Украинской классификации товаров внешнеэкономической деятельности (УКТВЭД), 5% - для товаров, классифицируемых в 25-97 товарных группах по УКТВЭД.

Кроме того, 10% устанавливается для товаров, подлежащих налогообложению ввозной пошлиной в соответствии со статьей 374 Таможенного кодекса.

Согласно документу, дополнительный импортный сбор не взимается при ввозе жизненно необходимых товаров: природного газа, угля, топлива, нефти, банкнот, банковских металлов, а также товаров, которые освобождаются от уплаты ввозной пошлины в соответствии с межгосударственными договоренностями, кроме свободной торговли.

Перечень жизненно необходимых товаров определен этим законом.

Начисление дополнительного импортного сбора осуществляется независимо от начисления других налогов и сборов, взимаемых при ввозе товаров на таможенную территорию Украины.

Также Порошенко подписал закон об освобождении от налогообложения особыми видами пошлины товаров гуманитарной, международной технической помощи, ввозимых Глобальным фондом для борьбы со СПИДом, туберкулезом и малярией в Украине.

 

Оприлюднення інформації про боржників на офіційному сайті

Відповідно до п.35.4 Податкового кодексу України, щомісячно на офіційному сайті центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, буде оприлюднюватися інформація щодо суб'єктів господарювання, які мають податковий борг, із зазначенням керівників таких суб'єктів господарювання, та сум податкового боргу в розрізі платежів та територіальних органів центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, із зазначенням керівників таких територіальних органів.

Форма такої інформації та порядок її оприлюднення встановлюються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної податкової політики.

         Крім того, тимчасово, до 1 липня 2015 року, встановлено, що у випадках, коли податковий борг виник у результаті несплати грошового зобов'язання, самостійно визначеного платником податків у податковій декларації або уточнюючому розрахунку, що подається контролюючому органу у встановлені строки, стягнення коштів за рахунок готівки, що належить такому платнику податків та/або коштів з рахунків такого платника у банках, здійснюється за рішенням керівника контролюючого органу без звернення до суду. Таке право надається у разі, якщо сума податкового боргу перевищує  5 мільйонів гривень та відсутні зобов'язання держави щодо повернення такому платнику податків помилково та/або надміру сплачених ним грошових зобов'язань.

 

У І кварталі Харківські ЗМІ не будуть перевірятися

У І кварталі 2015 року до плану-графіку документальних перевірок не включено жодного представника засобів масової інформації, зазначають в управлінні податкового та митного аудиту.

 Нагадаємо, що відповідно до ст. 77 Податкового кодексу України до плану-графіку перевірок відбираються лише ті ЗМІ, які, як суб’єкти господарювання, мають ризики щодо ухилення від оподаткування.

                Головне управління ДФС у Харківській області

 

Ставки акцизного податку змінено

Вовчанська ОДПІ ГУ Міндоходів у Харківській області повідомляє, що Законом України «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законів України щодо посилення контролю за обігом підакцизних товарів та уточнення окремих податкових норм» від 12.08.2014 р № 1638-VII внесено зміни до Податкового кодексу України, які посилюють контроль за обігом спирту та процедурою документального оформлення операцій із ввезення/вивезення спирту і лікеро-горілчаних виробів на/з території акцизних складів.

Законом передбачено зміни ставок акцизного податку на спиртові дистиляти та спиртні напої (коди згідно з УКТ ЗЕД 2208 20 12 00, 2208 20 62 00):

- 59,96 грн за1 літр100% -го спирту - з 1 січня по 31 грудня 2015 року;

- 63,50 грн за1 літр100% -го спирту - з 1 січня по 31 грудня 2016 року;

- 70,53 грн за1 літр100% -го спирту - з 1 січня 2017.

Як відомо, до 31 грудня 2014 року діяла ставка акцизного податку у розмірі 56,42 грн за 1 л 100% -го спирту.

Крім того, відповідно до Постанови КМУ від 19.11.2014 року № 627 «Деякі питання запровадження марок акцизного податку нового зразка для алкогольних напоїв та тютюнових виробів» з 1 січня 2015 року вводяться марки акцизного податку нового зразка для алкогольних напоїв та тютюнових виробів вітчизняного та імпортного виробництва.

         Розмір плати за одну марку акцизного податку для алкогольних напоїв знижено з 0,27 грн. до 0,1926 грн., для тютюнових виробів - з 0,142 грн.  до 0,091 грн.

 

Зміни в Законі про відпустки

15 січня 2015 р. Верховна Рада України ухвалила Закон "Про внесення зміни до статті 25 Закону "Про відпустки""

Законом надано працівникам, які працюють на території проведення антитерористичної операції, право на отримання відпустки без збереження заробітної плати на весь період проведення такої операції з урахуванням часу, необхідного для повернення на місце роботи після прийняття рішення про її припинення. Законопроект зареєстровано за №1543.
 

ЄСВ нараховуємо, навіть, якщо не має доходу

В останній пленарний день 2014 року Верховна Рада України прийняла Закон України “Про реформування загальнообов’язкового державного соціального страхування та легалізацію фонду оплати праці“, яким, крім іншого, вносяться зміни в Закон України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування».

Так, п. 2 частини першої статті 7 буде виглядати так:
«2) для платників, зазначених у пунктах 4 (крім фізичних осіб – підприємців, які обрали спрощену систему оподаткування) та 5 частини першої статті 4 цього Закону, – на суму доходу (прибутку), отриманого від їх діяльності, що підлягає обкладенню податком на доходи фізичних осіб. При цьому сума єдиного внеску не може бути меншою за розмір мінімального страхового внеску за місяць, у якому отримано дохід (прибуток).

У разі якщо таким платником не отримано дохід (прибуток) у звітному році або окремому місяці звітного року, такий платник має право самостійно визначити базу нарахування, але не більше максимальної величини бази нарахування єдиного внеску, встановленої цим Законом. При цьому сума єдиного внеску не може бути меншою за розмір мінімального страхового внеску.»;

Таким чином, фізичні особи-підприємці, які перебувають на загальній системі оподаткування, зобов’язані сплачувати ЄСВ і за ті періоди, коли дохід не нараховано – у розмірі мінімального страхового внеску (на даний момент близько 422 грн, з початку 2015 року – відповідно з розміром мінімальної заробітної плати).

Нові вимоги щодо реєстрації платників податку на додану вартість

Зазнала коригування ст. 181 ПКУ в частині ''межі'' обов'язкової реєстрації платником ПДВ. З 1 січня 2015 року така межа становить 1 млн. грн. Тобто з нового року обов'язково подавати заяву на реєстрацію платником ПДВ мають ті особи, обсяг операцій у яких досягне 1 млн. грн.

Крім того, критерій в 1 млн. грн. стосуватиметься також і добровільного анулювання реєстрації платником ПДВ, що прописано в пп..''а''п.184.1 ПКУ.

Незмінною залишається норма ПКУ щодо добровільної реєстрації платником ПДВ. Тут все, як і раніше - платником податку може стати будь-яка особа, подавши відповідну заяву.

ПДВ при продажу нараховують на вартість не нижче придбання

Неприємною новиною для платників ПДВ стало оновлення п. 181.1 ПКУ щодо визначення бази оподаткування. Адже з 1 січня 2015 року при здійсненні операцій постачання

1) база оподаткування операцій з постачання товарів/послуг не може бути нижче ціни придбання таких товарів/послуг;

2) база оподаткування операцій з постачання необоротних активів не може бути нижче балансової (залишкової) вартості за даними бухгалтерському обліку, що склалася станом на початок звітного (податкового) періоду, протягом якого здіснюються такі операції (у разі відсутності обліку необоротних активів - виходячи із звичайної ціни).

Тобто, починаючи з нового року, при продажі товарів (послуг) нижче ціни придбання, платнику податку доведеться донарахувати ПДВ.

Дана норма не стосується операцій з постачання товарів (послуг), ціни на які підлягають державному регулюванню та газу, який постачається для потреб населення.

 

 Електронне адміністрування податку на додану вартість

Електронний рахунок відкривається платнику податку Казначейством автоматично на безоплатній основі.

Електронні рахунки відкриватимуться на підставі реєстру платників податку, який ДФС надсилає Казначейству.

Датою початку здійснення платником податку операцій з використанням електронного рахунка є дата реєстрації його платником податку, а для платників податку, зареєстрованих до 1 січня 2015р. - 1 січня 2015 року).

Після відкриття даних рахунків Казначейство надсилає ДФС повідомлення. Після чого ДФС інформує платника податку про реквізити його електронного рахунка.

Проте в Порядку не вказано жодних подробиць щодо того, коли саме та яким чином ДФС повідомить платників податку про реквізити електронних ПДВ-рахунків.

 

Нові правила реєстрації податкових накладних

Незмінним для складання податкової накладної залишиться правило першої події. Тобто, платник податку, як і раніше, повинен виписати  податкову накладну у день виникнення податкового зобов’язання. Проте з 1 січня 2015 року платникам податку доведеться звикати лише до електронної форми податкової накладної та розрахунку коригування.

Новими правилами передбачено  реєстрацію всіх без винятку податкових накладних в ЄРПН. Крім того, тільки ті податкові накладні, які потраплять до ЄРПН, надаватимуть право покупцеві на податковий кредит.

Здавалося б ну не все так страшно. Враховуючи те, що податкові накладні із сумою ПДВ понад 10 тис. грн. та ті, в яких був наявний код УКТ ЗЕД і так підлягали обов’язковій реєстрації в ЄРН, то якось можна буде справитись і з реєстрацією решти накладних. Однак, проблема полягає в тому, що зареєструвати податкову накладну не вдасться, якщо сума податкового зобов’язання за накладною перевищить суму, розраховану за формулою, прописаною в майбутньому п. 200.3 ПКУ.

 

Чи враховуватиметься податковий кредит з 2014 року під час видачі податкових накладних у 2015?

Чи не найболючішим питанням для багатьох платників ПДВ є питання можливості використання податкового кредиту, сформованого у 2014 році, при виписці та реєстрації податкових накладних з січня 2015 року.

На жаль, відповідь на дане запитання невтішна. Платники ПДВ розпочинатимуть 2015 рік з «бубликом» на електронному рахунку. Уважно дослідивши нову формулу, бачимо, що за винятком поповнення електронного рахунку з поточного рахунку, сума на електронному рахунку  збільшуватиметься за рахунок ПДВ, отриманого починаючи з 2015 року. Сформований у 2014 році податковий кредит у формулі не фігурує.

 

Зміни щодо звітності з податку на додану вартість

З наступного року наберуть чинності зміни до ст.. 49.4, які передбачають подання податкової звітності з податку на додану вартість тільки в електронній формі. Тому тим, хто звик подавати звітність «старим добрим способом» - в паперовому вигляді, рекомендуємо завчасно подбати про отримання електронного цифрового підпису та налаштувати програмне забезпечення для звітності.

Новий п. 201.11 ПКУ передбачає, що платник податку веде Реєстр виданих та отриманих документів та у складі звітності з ПДВ подає копії записів у такому реєстрі. Натомість з ПКУ «прибрано» згадування про Реєстр податкових накладних. Тому цілком очевидно, що з нового року на зміну Реєстру виданих та отриманих податкових накладних прийде Реєстр виданих та отриманих документів. Та чи не буде це обмін «шило на мило» залишається загадкою, оскільки ні форми ні порядку заповнення такого реєстру ще немає.

 

ПДВ у сільському господарстві

Механізм справляння податку на додану вартість у сільському господарстві з 2015 року зазнає певних змін. Це відбудеться внаслідок прийняття Закону України «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо податкової реформи» (від 28.12.2014 №71-VIII), а також законодавчих актів у сфері оподаткування, ухвалених раніше.

Податковим законодавством не продовжено дію спеціального режиму справляння ПДВ для переробних підприємств, який діяв впродовж 2011–2014 років. Зокрема, у 2014 році половина ПДВ-зобов’язань переробних підприємств спрямовувалась на виплату сум компенсацій сільськогосподарським товаровиробникам за поставлені ними молоко або м’ясо в живій вазі, інша половина – до спецфонду держбюджету, а потім розподілялась у рамках бюджетної програми «Державна підтримка розвитку галузі тваринництва». З 1 січня 2015 року цей порядок припиняє своє існування, а, отже, тваринники втратять відповідні дотації за рахунок цільових відрахувань сум ПДВ переробних підприємств.

Спеціальний режим справляння ПДВ для аграріїв у 2015 році збережеться. Але він буде здійснюватися з урахуванням електронного адміністрування ПДВ та функціонування спеціальних ПДВ-рахунків, яке планується запровадити цього року.

Новий порядок передбачає, що для перерахування сум ПДВ із рахунку платника в системі електронного адміністрування ПДВ на спецрахунок платника в установах банків фіскальний орган буде повідомляти казначейство про суму податку, що підлягає перерахуванню. Казначейство у визначені терміни – на тридцятий день після закінчення звітного місяця – буде перераховувати суми податку на спецрахунок платника, з якого останній може здійснювати фінансування відповідних виробничих потреб. Загалом варто відмітити, що функціонування системи ПДВ-рахунків може спричинити «вимивання» частини оборотних коштів суб’єктів господарювання, в тому числі сільгосппідприємств. Тому до впровадження даного порядку слід відноситись дуже обережно, особливо в умовах нинішньої рецесії вітчизняної економіки.

Згідно з Законом №71-VIII, запровадження електронної системи здійснюватиметься у два етапи.

1 лютого 2015 року розпочнеться перехідний період, протягом якого передбачається обов’язкова реєстрація в Єдиному реєстрі усіх податкових накладних, незалежно від розміру ПДВ у них та факту видачі покупцю. При цьому передбачено, що, у разі порушенні термінів реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних документів, складених у період до 1 липня 2015 року, санкції не застосовуватимуться.

У повноцінному режимі – із застосуванням формули для визначення суми, на яку можна видавати податкові накладні, – система електронного адміністрування має запрацювати з 1 липня 2015 року.

Водночас, пункт 201.10 статті 201 ПКУ передбачає, що лише податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку-продавцем, є для покупця таких товарів чи послуг підставою для нарахування сум податкового кредиту. Таким чином, покупці сільгосппродукції будуть вимагати реєстрації ПДВ-накладних в електронному реєстрі вже з 1 січня 2015 року.

 

Спрощенці 2 та 3 групи можуть не застосовувати касові апарати

13 січня у Верховній Раді був зареєстрований законопроект №1718, яким пропонується виключити норми Податкового кодексу, запроваджені в грудні, що вводять обов’язок застосування реєстраторів розрахункових операцій платниками єдиного податку другої та третьої (фізичні особи-підприємці) груп.

«Реалізація зазначеної норми Закону вимагатиме додаткових витрат на придбання, встановлення та щомісячне обслуговування касових апаратів, а у більшості суб’єктів малого підприємництва ще й виникне потреба у залучені бухгалтерів з метою правильного ведення податкового обліку, що також призведе до додаткових витрат.

Крім того, діючий сьогодні Закон України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» не є досконалим, а штрафи за порушення його норм є досить високими.

Перш ніж вводити для всіх підприємців обов’язок застосовувати у своїй господарській діяльності РРО необхідно врегулювати правовідносини у сфері застосування, використання та обслуговування РРО, зменшити вартість забезпечення фіскального обліку суб’єктами господарювання, запровадити справедливу відповідальність суб’єктів за невиконання Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг», - йдеться в пояснювальній записці до документу.

 

ВИЗНАЧЕНО КОЕФІЦІЄНТ ІНДЕКСАЦІЇ НОРМАТИВНОЇ ГРОШОВОЇ ОЦІНКИ ЗЕМЕЛЬ ЗА 2014 РІК

Державне агентство земельних ресурсів України розрахувало значення коефіцієнта індексації нормативної грошової оцінки земель за 2014 р.

Земельне відомство інформує, що станом на 01.01.2015 р. нормативну грошову оцінку земель за 2014 р. необхідно індексувати на коефіцієнт, що дорівнює 1,249. Коефіцієнт розраховано виходячи з індексу споживчих цін за 2014 р. — 124,9% (відповідно до п. 289.2 ст. 289 Податкового кодексу України з урахуванням змін, внесених до цього пункту Законом України від 28.12.2014 р. № 71-VІІІ «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо податкової реформи»).

Держземагентство України також повідомляє, що коефіцієнт індексації нормативної грошової оцінки земель застосовується кумулятивно залежно від дати проведення нормативної грошової оцінки земель. Коефіцієнти індексації нормативної грошової оцінки земель становлять:

1996 р. — 1,703;

1997 р. — 1,059;

1998 р. — 1,006;

1999 р. — 1,127;

2000 р. — 1,182;

2001 р. — 1,02;

2005 р. — 1,035;

2007 р. — 1,028;

2008 р. — 1,152;

2009 р. — 1,059;

2010 р. — 1,0;

2011 р. — 1,0;

2012 р. — 1,0;

2013 р. — 1,0;

2014 р. — 1,249.

Кумулятивне значення коефіцієнта індексації нормативної грошової оцінки земель з 1995 р. станом на 01.01.2015 р. становить 3,997 (нормативна грошова оцінка земель за 2002, 2003, 2004 та 2006 рр. не індексувалася).

 

Порядок оформления декларации

Декларация состоит из восьми разделов, которые подаются на двух двусторонних листах формата А4 и семи приложений к декларации, подаваемых на одно- и двусторонних листах формата А4 и содержащих расчеты отдельных видов доходов (расходов).

Следует отметить, что приложение к декларации заполняется только при получении доходов, которые отражаются в соответствующем приложении.

Приложение 1. Информация о лице, уполномоченном на заполнение декларации заполняется если декларацию подает уполномоченное лицо;

Приложение 2. Расчет налоговых обязательств по налогу на доходы физических лиц, полученных от операций по продаже (обмену) объектов недвижимого (движимого) имущества и/или от предоставления недвижимости в аренду (субаренду), жилищный наем (поднаем) и/или в результате принятия в наследство или подарок имущества заполняется если гражданин получил доход в виде, наследства, и от операций по продаже (обмену) объектов недвижимого (движимого) имущества;

Приложение 3. Расчет налоговых обязательств по налогу на доходы физических лиц, полученных от операций с инвестиционными активами заполняется если гражданин получил инвестиционный доход;

Приложение 4. Расчет налоговых обязательств по налогу на доходы физических лиц, полученных из источников за пределами Украины заполняется если гражданин получил иностранный доход;

Приложение 5. Расчет налоговых обязательств по налогу на доходы физических лиц, полученных физическим лицом - предпринимателем от осуществления хозяйственной деятельности;

Приложение 6. Перечень сумм расходов, включаемых в состав налоговой скидки согласно статье 166 раздела IV Налогового Кодекса

заполняется если гражданин желает воспользоваться правом на налоговую скидку;

Приложение 7. Расчет налоговых обязательств по налогу на доходы физических лиц согласно подпункту "є" пункта 176.1 статьи 176 раздела IV Налогового Кодекса заполняется если гражданин одновременно получал доходы от двух налоговых агентов и при этом общая годовая сумма таких доходов превысила 146160 гривен.

Декларация и приложения к ней заполняются таким образом, чтобы обеспечить свободное чтение текста (цифр) и сохранение этих записей в течение установленного срока хранения отчетности (печатным способом, чернильными или шариковыми ручками синего или черного цвета). Заполнение карандашом не разрешается.

В декларации и приложениях к ней не должно быть подчисток, помарок, исправлений, приписок и зачеркиваний.

Показатели в разделах II - VIII декларации и приложениях к ней проставляются в гривнях с копейками.

Достоверность данных декларации и приложений к ней подтверждается собственноручной подписью физического лица - плательщика налога или лица, уполномоченного на заполнение декларации.

 

Основные случаи представления налоговой декларации об имущественном положении и доходах

Обязанность представления декларации возникает у плательщика налога с доходов физических лиц в случае получения им в течение отчетного года таких видов доходов (прибыли):

• при получении доходов от лица, не являющегося налоговым агентом (от других физических лиц (резидентов или нерезидентов)) (пп. 168.2.1 п. 168.2 ст. 168 Кодекса);

• при получении отдельных видов доходов, не подлежащих налогообложению при выплате (пп. 168.1.3 п. 168.1 ст. 168 Кодекса) (суммы задолженности, по которым истек срок исковой давности и которая превышает сумму, составляющую 50 процентов месячного прожиточного минимума, действующего для трудоспособного лица на 1 января отчетного налогового года; нецелевая благотворительная помощь сверх установленной нормы; дополнительное благо в виде суммы долга плательщика налога, прощенного (аннулированного) кредитором по его самостоятельному решению, не связанному с процедурой банкротства, до истечения срока исковой давности и другие);

• доход от операций с инвестиционными активами (п. 170.2 ст. 170 Кодекса);

• иностранные доходы (пп. 170.11.1 п. 170.11 ст. 170 Кодекса);

• если в течение такого налогового (отчетного) года налогооблагаемые доходы начислялись (выплачивались, предоставлялись) в форме заработной платы, других поощрительных и компенсационных выплат или других выплат и вознаграждений, плательщику налога в связи с трудовыми отношениями и по гражданско-правовым договорам двумя или более налоговыми агентами и при этом общая годовая сумма таких налогооблагаемых доходов превышает сто двадцать размеров минимальной заработной платы, установленной законом на 1 января отчетного налогового года в 2014 году - 146160 грн. (пп. "є" п. 176.1 ст. 176 Кодекса),

• других доходов, декларирование которых предусмотрено действующим законодательством.

К доходам полученным от лиц, не являющихся налоговыми агентами относятся:

• доход в виде стоимости унаследованного имущества (средства, имущество, имущественные или неимущественные права) (подлежит декларированию с соответствующим налогообложением, кроме наследников-нерезидентов, обязанных уплатить налог до нотариального оформления объектов наследства и наследников, получивших в наследство объекты, облагаемые по нулевой ставке налога на доходы физических лиц, а также другими наследниками - резидентами, уплатившими налог до нотариального оформления объектов наследства) (п. 174.3 ст. 174 Кодекса);

• доход в виде подарка от физических лиц (или в результате заключения договора дарения) (подлежит декларированию с соответствующим налогообложением, кроме одаренных - нерезидентов, обязанных уплатить налог до нотариального оформления договора дарения и одаренных - резидентов, получивших подарок, облагаемый по нулевой ставке налога на доходы физических лиц, а также других одаренных (резидентов), уплативших налог до нотариального оформления объектов дарения) (п. 174.6 ст. 174 Кодекса);

• доход, полученный арендодателем при предоставлении недвижимости в аренду (субаренду), если арендатор является физическим лицом, не являющимся субъектом хозяйствования (пп. 170.1.5 п. 170.1 ст. 170 Кодекса);

• доход, полученный арендодателем при предоставлении движимого имущества в аренду (субаренду), если арендатор является физическим лицом, не являющимся субъектом хозяйствования (пп. 164.2.2 п. 164.2 ст. 164 Кодекса);

• доход от операций по отчуждению недвижимого имущества по решению суда (лицом, в собственности которого находился объект недвижимости, отчужденный по решению суда об изменении владельца и переходе права собственности на такое имущество);

• доход от операций по продаже (обмену) двух и более объектов движимого имущества; доход от операций по отчуждению движимого имущества по решению суда (в случае принятия судом, третейским судом решения об изменении владельца и переходе права собственности на движимое имущество (п. 173.4 ст. 173 Кодекса). Кроме резидентов, уплативших налог до нотариального оформления договора купли-продажи (мены), в случае нотариального удостоверения сделки;

• доходы, полученные от продажи собственной сельскохозяйственной продукции (доходы, полученные от продажи собственной сельскохозяйственной продукции, выращенной, откормленной, выловленной, собранной, изготовленной, произведенной, обработанной и/или переработанной непосредственно физическим лицом на земельных участках, предоставленных для ведения личного крестьянского хозяйства и/или земельные доли (паи), выделенные в натуре (на местности) в размером более 2 гектаров (пп. 165.1.24 п. 165.1 ст. 165 Кодекса);

• доход, полученный от выращенной продукции животноводства непосредственно плательщиком налога, превышающий 100 размеров минимальной заработной платы, установленной законом на 1 января отчетного (налогового) года при наличии справки. Кроме, того, если таким плательщиком налога не подтверждено самостоятельное выращивание, разведение, откорм продукции животноводства, доходы от продажи которой он получил, такие доходы подлежат налогообложению на общих основаниях (пп. 165.1.24 п. 165.1 ст. 165 Кодекса).

Прийнято зміни до Бюджетного кодексу України

15 січня 2015 року ВРУ ухвалила Закон "Про внесення змін до Бюджетного кодексу України" (щодо уточнення та приведення окремих положень у відповідність до норм діючого законодавства)

Законом передбачено, зокрема: — стимулювання проектів співробітництва та об’єднання територіальних громад шляхом надання відповідним органам місцевого самоврядування державної підтримки за рахунок коштів державного фонду регіонального розвитку; — забезпечення в повному обсязі надходжень від місцевих податків та зборів до бюджетів місцевого самоврядування; — вирішення проблемних питань фінансування делегованих повноважень органів місцевого самоврядування міст районного значення, селищ та сіл на перехідний період до формування дієздатних громад шляхом їх об’єднання. Відповідний законопроект зареєстровано за №1766. За матеріалами Інформаційного управління Апарату Верховної Ради України 
 

Податковий компроміс

З 17 січня поточного року набув чинності Закон України «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо особливостей уточнення податкових зобов’язань з податку на прибуток підприємств та податку на додану вартість у разі застосування податкового компромісу», який Верховна Рада України  ухвалила 25 грудня 2014 року.

Відтепер бізнес матиме законний механізм податкового компромісу з державою, який дозволяє платникам уникнути фінансової, адміністративної та кримінальної відповідальності за заниження податкових зобов’язань з податків на прибуток та додану вартість за будь-які податкові періоди до 1 квітня 2014 року.

«Цей законопроект виник у відповідь на запит бізнесу, який хоче перегорнути сторінку і почати працювати прозоро. Податковий компроміс – це не зобов’язання, а право бізнесу. Враховуючи підписання Угоди про асоціацію з ЄС і ті можливості, які вона відкриває для українського бізнесу, я переконаний, що цим інструментом скористається багато компаній», - зазначив Голова ДФС України Ігор Білоус.

Відповідно до ухваленого закону, загальна тривалість процедури досягнення податкового компромісу – до 70 календарних днів з наступного дня після подання уточнюючого розрахунку. При цьому, загальний термін, протягом якого платник може прийняти рішення про застосування процедури податкового компромісу (подання уточнюючого розрахунку або заяви), складає 90 календарних днів з дня набрання чинності цим законом.

Протягом зазначеного періоду платники за бажанням можуть подати до органів Державної фіскальної служби України уточнюючий розрахунок податкових зобов’язань з податку на прибуток підприємств та/або ПДВ  за будь-які податкові періоди до 1 квітня 2014 року, в яких визначити  суму завищення витрат, що враховуються при визначенні об’єкта оподаткування податком на прибуток підприємств та/або суму завищення податкового кредиту з ПДВ та/або заяву відповідно до Закону.

ДФС, у свою чергу, протягом 10 робочих днів приймає рішення про можливість проведення перевірки або відсутність такої необхідності для підтвердження визначеної суми.

При застосуванні процедури податкового компромісу платник має сплатити 5% від суми задекларованих або визначених у податковому повідомленні-рішенні податкових зобов'язань. При цьому інші 95 відс. такої суми вважаються погашеними, а штрафні санкції та пеня не нараховуватимуться.

Відповідно до закону, процедури податкового компромісу поширюється й на випадки, коли у платника податків розпочата документальна податкова перевірка або складено акт за наслідками такої перевірки. У таких випадках платник податків за своїм рішенням може подати уточнюючі розрахунки податкових зобов'язань з податку на прибуток підприємств та/або податку на додану вартість.

Крім того, якщо відносно платника податків розпочата документальна податкова перевірка або складено акт за наслідками такої перевірки, він також за власним бажанням може подати відповідні уточнюючі розрахунки податкових зобов’язань.

Уточнені та перевірені операції у періодах під час застосування податкового компромісу у подальшому платники не змінюватимуть, а контролюючий орган не перевірятиме.

Завдяки такій добровільній акції декларування недоплачених податків бізнес отримає можливість відкрито працювати, проходити аудит та залучати фінансування для розвитку своєї підприємницької діяльності.

Законом також внесено зміни до Кодексу України про адміністративні правопорушення, Кримінального кодексу і Кримінального процесуального кодексів та Кодексу адміністративного судочинства щодо звільнення платників податків від адміністративної та кримінальної відповідальності, а також встановлено можливість застосування процедури примирення сторін в рамках адміністративного судочинства при застосуванні податкового компромісу.

Категория: Податкові новини | Добавил: Volchanckaya_MGNI (21.01.2015)
Просмотров: 343 | Рейтинг: 0.0 |

Всего комментариев: 0
Добавлять комментарии могут только зарегистрированные пользователи.
[ Регистрация | Вход ]
Конструктор сайтов - uCoz
Форма входа
Поиск по каталогу
Друзья сайта
Статистика