Бюджет – 2015
Він проголосований лише у першому читанні, в цілому бюджет має бути проголосований не пізніше 15 лютого 2015 року – після переговорів з МВФ та іншими міжнародними фінансовими організаціями, які заплановані на січень. Прем'єр-міністр Арсеній Яценюк визнав, що бюджет далекий від ідеального. Він повідомив, що згідно з документом, на оборону виділяється 80 млрд гривень, а враховуючи додаткові статті – всього на безпеку і оборону передбачено близько 90 млрд гривень, пише Сегодня. Проект бюджету на 2015 рік бюджет був сформований на «песимістичному прогнозі» (в пояснювальній записці до документу йдеться, що цей прогноз гірший, ніж очікування МВФ, що кредитує в Україну). Зроблено це було для мінімізації ризиків. Наприклад, документ передбачав падіння ВВП на 4,3% при інфляції 13,1%. Розрахунки велися виходячи з курсу 17 грн/дол. У ньому закладена ціна газу на рівні 345 доларів за тисячу кубометрів.
Податкова реформа
Рада ухвалила зміни до Податкового кодексу України та деяких законів України щодо податкової реформи, який був у неділю узгоджений з Кабінетом міністрів. Проектом, зокрема, пропонується скоротити кількість податків та зборів з 22 до 9. З документу були прибрані норми щодо обов'язкового загального декларування доходів громадян. Крім цього, документом передбачається не повертати ПДВ при експорті зерна нікому - ні сільгоспвиробникам, ні трейдерам, але залишити спеціальний режим щодо оподаткування агровиробників. «Ми зменшуємо ставки податків для малого і середнього бізнесу. Ми вводимо мораторій на проведення перевірок малого і середнього бізнесу протягом двох років. Що стосується оподаткування великого бізнесу, то одностайно підтримане рішення на продовження усіх високих ставок, які чинні сьогодні», – заявив прем'єр-міністр Арсеній Яценюк, пише Економічна правда.
Додатковий імпортний збір
Рада в другому читанні та в цілому проголосувала за законопроект, яким пропонується з 1 січня 2015 року ввести додатковий імпортний збір 5% і 10%. Він передбачає тимчасове запровадження, строком на 12 місяців – починаючи з 1 січня 2015 року, додаткового імпортного збору як особливого виду мита. «Додатковий імпортний збір справлятиметься з товарів, які ввозяться на митну територію України у митному режимі імпорту, незалежно від країни їх походження за ставками: 10% для товарів, що класифікуються у 1-24 товарних групах згідно із УКТЗЕД; 5% для товарів, що класифікуються у 25-97 товарних групах згідно із УКТЗЕД; 10% для товарів, що підлягають оподаткуванню ввізним митом відповідно до статті 374 Митного кодексу», – йдеться у пояснювальній записці.
Додатковий імпортний збір не справлятиметься при ввезенні життєво необхідних товарів, а саме: природний газ, вугілля енергетичне, паливо для АЕС, нафта, нафтопродукти, банкноти та банківські метали, гуманітарна допомога, товари, що звільняються від сплати ввізного мита відповідно до міждержавних домовленостей, крім вільної торгівлі. За словами прем’єр-міністра Арсенія Яценюка, додатковий імпортний збір не поширюється на мазут, вугілля, ліки, медичні вироби, ліки для онкохворих та медикаменти для гемодіалізу.
Експерти відтак прогнозують ріст цін на імпортні товари.
Соцвнесок зменшено з 41 до 16,4%
Парламент затвердив зменшення розміру єдиного соцвнеску з 41% до 16,4%. За словами прем'єра такий безпрецедентний крок дозволить вивести з тіні заробітну платню. «Якщо підприємство збільшує фонд оплати праці на 30%, якщо заробітна платня на цьому підприємстві перевищує 3 мінімальні заробітні плати і якщо підприємство виконує всі умови визначені нормою щодо детінізації, тобто фактично збільшує розмір заробітної платні, то тоді це підприємство починає платити ЄСВ у розмірі 16,4%, а не 41% як є сьогодні», – зазначив прем'єр. Проте це рішення можуть і переглянути: «В тому випадку якщо міжнародні фінансові організації матимуть застереження до цієї статті, ця норма підлягає обов'язковому перегляду», – сказав прем'єр.
Урізані пільги
Верховна Рада після довгих узгоджень прийняла закон, який урізає державні соціальні виплати різним категоріям громадян, утому числі депутатам і суддям. Кабмін хотів сам отримати право визначати розмір зарплат для працівників бюджетної сфери, але депутати не захотіли йому надати це право. Зарплата у бюджетній сфері не має перевищувати 7 мінімальних зарплат, крім Антикорупційного бюро та Антикорупційної асамблеї. Крім того депутати і урядовці погодились оприлюднити рівні зарплат службовців у національних корпораціях. Мають зберегти доплати для науковців та усі норми закону про освіту.
Уряд індексує зарплати і пенсії за результатами першого півріччя та 1 грудня. Законом передбачено скорочення чисельності працівників Генпрокуратури, і скасовується вихідна допомога для прокурорів. Кількість працівників МВС скоротять на 20 тисяч, а фінансування міністерства залишать незмінними.
Крім того мають зберегти пільги для політв'язнів. До першого червня пільговий проїзд зберігається без змін. Пільги чорнобильцям збережуть повністю для першої категорії, для другої категорії збережуть пільги також, крім санаторного лікування.
Цей документ передбачає проведення реорганізації та ліквідації комунальних навчальних закладів рішенням місцевих органів влади, яким "дозволяють" також харчувати та перевозити учнів та студентів. Державні школи, садочки та позашкільні навчальні заклади (ДЮСШ, художні і музичні школи тощо) закриватимуться за рішенням засновників. Сиріт, інвалідів, малозабезпечених та дітей позбавлених піклування пропонується харчувати коштом держбюджету, годування решти можуть перекласти на місцеву владу.
Крім того, закон передбачає посилення відповідальності за корупцію, аж до позбавлення вчених пенсій тощо.
Також урізається утримання суддів та депутатів, скорочуються розміри виплат при виході на пенсію, а депутатам урізають кошти на утримання помічників.
Крім того, правом отримання безоплатного житла з електроенергією та теплом тепер зможуть користуватися тільки "за умови, якщо розмір середньомісячного сукупного доходу сім'ї в розрахунку на одну особу за попередні шість місяців не перевищує величини доходу, який дає право на податкову соціальну пільгу".
У законі також передбачена низка змін до законів, що стосуються спортивних шкіл, дітей шахтарів, чорнобильців, бібліотекарів, держслужбовців, журналістів державних ЗМІ, суддів, правоохоронців, нардепів, працівників науки, музейної та культурної сфер.
Яка максимальна ставка податку на нерухомість
Нещодавно внесеними змінами до Податкового кодексу встановлено, що ставку податку на нерухомість будуть визначати місцеві органи влади. Водночас парламент встановив верхню межу - 24 грн/кв. м.
Законом також передбачений мінімальний обсяг пільг, які у будь-якому випадку зобов’язані надати місцеві громади для квартир до 60 кв. м і для житлових будинків до 120 кв. м.
Армія та стратегічні держпідприємства не підпадають під нові обмеження зарплат
Нещодавно запроваджені Верховною Радою обмеження зарплати для держслужбовців у розмірі 7-ми мінімальних зарплат, а у випадку скорочення чисельності без відповідної зміни фонду оплати праці – до 10 мінімальних зарплат не стосується військовослужбовців. Про це заявив заступник глави Мінфіну Денис Фудашкін.
Він також звернув увагу, що передбачається скорочення чисельності держслужбовців на 20%. Крім того, за словами Дениса Фудашкіна, передбачено скорочення чисельності управлінських апаратів державних компаній державного сектору економіки і обмеження зарплати для державних компаній у розмірі до 10 мінімальних заробітних плат.
Заступник міністра фінансів також додав, що єдиний виняток при обмеженні заробітної плати у державному секторі економіки передбачено для стратегічних підприємств, перелік яких визначає Кабінет Міністрів.
Лише 17,3 тис.авто підпадають під транспортний податок
Вовчанська ОДПІ ГУ Міндоходів у Харківській області повідомляє, що транспортний податок у розмірі 25 тис грн. поширюється лише на автомобілі з обсягом двигуна більше 3-х літрів та строком експлуатації до 5-ти років. Таких авто в Україні лише 17,3 тис, або 1,3% від загальної кількості (1,3 млн).
При цьому, що інших нових податків нещодавно внесеними змінами до Податкового кодексу щодо оподаткування авто не вводилося.
Також звертаємо увагу, що був скасований податок за першу реєстрацію, база оподаткування якого співпадає з акцизним податком на автотранспортні засоби і відповідним чином був об’єднаний платіж та перераховані акцизні ставки податку з автотранспортних засобів.
НБУ має право заборонити банкам віддавати кошти клієнтам з їх поточних рахунків
НБУ має право заборонити банкам віддавати кошти клієнтам не лише з депозитних, але і з поточних рахунків. Про це йдеться в законі «Про заходи, спрямовані на сприяння капіталізації та реструктуризації банків», який був прийнятий парламентом 28 грудня (документ уже підписаний Президентом та опублікований у «Голосі Україні»).
Такі заходи можуть вживатися центробанком «за наявності ознак нестійкого фінансового стану банківської системи, виникнення обставин, що загрожують стабільності банківської та/або фінансової системи країни»
«Наявність ознак нестійкого фінансового стану банківської системи, а також обставин, що загрожують стабільності банківської та/або фінансової системи країни, підтверджується відповідним рішенням Ради з фінансової стабільності, повноваження якої визначаються указом Президента України», - йдеться в документі.
Банки не будуть нести відповідальність через мораторій НБУ на зняття депозитів
Банківська установа не буде відповідати за невиконання або несвоєчасне виконання зобов`язань у разі "прийняття Національним банком України рішення про запровадження обмежень на діяльність банків". Відповідна коректива внесена в статтю 58 закону «Про банки і банківську діяльність» законом «Про заходи, спрямовані на сприяння капіталізації та реструктуризації банків» (ухвалений Верховною Радою 28 грудня).
Який прожитковий мінімум та мінімальну зарплату на 2015 рік Уряд заклав у бюджеті
Згідно з законом про держбюджет, у 2015 році прожитковий мінімум на одну особу в розрахунку на місяць встановлений у розмірі з 1 січня - 1176 гривень, з 1 грудня - 1330 гривень, а для основних соціальних і демографічних груп населення:
дітей віком до 6 років: з 1 січня 2015 року - 1032 гривень, з 1 грудня - 1167 гривень;
дітей віком від 6 до 18 років: з 1 січня 2015 року - 1286 гривень, з 1 грудня - 1455 гривень;
працездатних осіб: з 1 січня 2015 року - 1218 гривень, з 1 грудня - 1378 гривень;
осіб, які втратили працездатність: з 1 січня 2015 року - 949 гривень, з 1 грудня - 1074 гривні.
При цьому мінімальна заробітна плата зафіксована на рівні:
у місячному розмірі: з 1 січня - 1218 гривень, з 1 грудня - 1378 гривень;
у погодинному розмірі: з 1 січня - 7,29 гривні, з 1 грудня - 8,25 гривні.
При цьому законом встановлено, що в 2015 році рівень забезпечення прожиткового мінімуму (гарантований мінімум) для призначення допомоги відповідно до Закону України «Про державну соціальну допомогу малозабезпеченим сім’ям» у відсотковому співвідношенні до прожиткового мінімуму для основних соціальних і демографічних груп населення становить: для працездатних осіб - 21 відсоток, для дітей - 85 відсотків, для осіб, які втратили працездатність, та інвалідів - 100 відсотків відповідного прожиткового мінімуму.
Розмір державної соціальної допомоги малозабезпеченим сім’ям у 2015 році не може бути більше ніж 75 відсотків від рівня забезпечення прожиткового мінімуму для сім’ї.
У 2015 році здійснюється виплата державної соціальної допомоги, передбаченої пунктом 11 статті 15 Закону України «Про державну соціальну допомогу малозабезпеченим сім’ям».
Рівень забезпечення прожиткового мінімуму (гарантований мінімум) для визначення права на звільнення від плати за харчування дитини у державних і комунальних дитячих дошкільних закладах відповідно до Закону України «Про дошкільну освіту» у 2015 році збільшується відповідно до зростання прожиткового мінімуму.
НБУ може заборонити валютні операції в Україні
НБУ отримав право вводити обмеження або тимчасово забороняти проведення валютних операцій на території України, зокрема операцій з вивезення, переказування і пересилання за межі України валютних цінностей. Про це йдеться в законі «Про заходи, спрямовані на сприяння капіталізації та реструктуризації банків».
Як зазначається в документі, відповідні заходи НБУ може вживати у випадку «наявності ознак нестійкого фінансового стану банківської системи, виникнення обставин, що загрожують стабільності банківської та/або фінансової системи країни».
«Наявність ознак нестійкого фінансового стану банківської системи, а також обставин, що загрожують стабільності банківської та/або фінансової системи країни, підтверджується відповідним рішенням Ради з фінансової стабільності, повноваження якої визначаються указом Президента України», - йдеться в документі.
Закон про додатковий збір з імпорту
«Голос України» опублікував закони «Про заходи щодо стабілізації платіжного балансу України відповідно до статті ХІІ Генеральної угоди про тарифи й торгівлю 1994 року» та «Про внесення змін до Митного кодексу щодо стабілізації платіжного балансу», які були ухвалені парламентом 28 грудня.
Нагадаємо, відповідні законопроекти передбачали, що додатковий імпортний збір справлятиметься з товарів, які ввозяться на митну територію України у митному режимі імпорту (тобто для вільного обігу на митній території України), незалежно від країни їх походження за ставками:
- 10 відсотків для товарів, що класифікуються у 1 – 24 товарних групах згідно із УКТЗЕД;
- 5 відсотків для товарів, що класифікуються у 25 – 97 товарних групах згідно із УКТЗЕД;
- 10 відсотків для товарів, що підлягають оподаткуванню ввізним митом відповідно до статті 374 Митного кодексу України.
При цьому передбачається, що додатковий імпортний збір не справлятиметься при ввезенні життєво необхідних товарів, а саме: природний газ, вугілля енергетичне, паливо для АЕС, нафта, нафтопродукти (бензин, дизпаливо), банкноти та банківські метали, гуманітарна допомога, товари, що звільняються від сплати ввізного мита відповідно до міждержавних домовленостей, крім вільної торгівлі (наприклад, товари, що ввозяться як технічна допомога, для забезпечення діяльності Чорнобильського Фонду "Укриття", у рамках співробітництва з НАТО, Глобальним фондом, тощо).
Относительно налогообложения военным сбором гражданско-правовых договоров
Законом Украины от 31 июля 2014 года N 1621-VII "О внесении изменений в Налоговый кодекс Украины и некоторые законодательные акты Украины" внесены изменения в Налоговый кодекс Украины.
Согласно пп. 1.3 п. 161 подраздела 10 раздела XX НКУ временно, до 1 января 2015 года, устанавливается военный сбор в размере 1,5 процента объекта налогообложения, определенного подпунктом 1.2 этого пункта.
В соответствии с пп. 1.1 п. 161 подраздела 10 раздела XX НКУ плательщиками сбора являются лица, определенные п. 162.1 в. 162 НКУ, а именно физическое лицо – резидент (нерезидент), получающий доходы из источника их происхождения в Украине; налоговый агент.
Объектом налогообложения сбором являются, в частности, доходы в форме заработной платы, других поощрительных и компенсационных выплат или других выплат и вознаграждений, которые начисляются (выплачиваются, предоставляются) плательщику в связи с трудовыми отношениями и по гражданско-правовым договорам (пп. 1.2 п. 161 подраздела 10 раздела XX НКУ).
То есть под объектом налогообложения военным сбором понимается доход, который начисляется (выплачивается, предоставляется) плательщику налога в связи с трудовыми отношениями и по гражданско-правовым договорам. Результатом гражданско-правового договора является факт выполнения работ (предоставления услуг).
По гражданско-правовым договорам (договорам подряда/договорам о предоставлении услуг) оплачивается выполненная работа/оказанная услуга, что в пределах бухгалтерского учета подтверждается первичными документами, в частности, актами выполненных работ (актами приема-передачи).
Согласно статье 837 Гражданского кодекса Украины от 16 января 2003 года N 435-IV (дальше - ГКУ) по договору подряда (гражданско-правовому договору) одна сторона (подрядчик) обязывается на свой риск выполнить определенную работу по заданию второй стороны (заказчика), а заказчик обязывается принять и оплатить выполненную работу.
По договору о предоставлении услуг одна сторона (исполнитель) обязывается по заданию второй стороны (заказчика) оказать услугу, которая потребляется в процессе совершения определенного действия или осуществления определенной деятельности, а заказчик обязывается оплатить исполнителю отмеченную услугу, если другое не установлено договором (часть первая ст. 901 ГКУ).
Следовательно, для целей налогообложения военным сбором факт оплаты в пределах гражданско-правового договора (договора подряда/договора о предоставлении услуг) квалифицируется как объект налогообложения.
Таким образом, налогообложению военным сбором подлежат доходы, полученные по гражданско-правовым договорам, в частности договорам подряда и/или договорам о предоставлении услуг, выполнение работ и/или предоставление услуг которых подтверждаются актами выполненных работ (актами приема-передачи), на основании которых осуществляется их оплата.
Дополнительно сообщаем, что руководствуясь ст. 52 НКУ и с целью обеспечения единого подхода к практическому применению норм налогового законодательства, Государственной фискальной службой Украины подготовлен проект обобщающей налоговой консультации, который на выполнение требований п. 34 Положения о Государственной фискальной службе Украины, утвержденного постановлением Кабинета Министров Украины от 21 мая 2014 года N 236, направлен на согласование Министерству финансов Украины. В случае согласования обобщающей налоговой консультации она будет обнародована, в том числе с помощью интернет-ресурсов.
Относительно включения в состав расходов сумм арендной платы за земельный участок, право пользования которым дано городским советом
В соответствии с пп. 138.10.4 ст. 138 Налогового кодекса Украины, с изменениями и дополнениями (далее - Кодекс), другие операционные расходы, которые в составе других расходов учитываются при определении объекта налогообложения налогом на прибыль предприятия, включают, в частности, суммы начисленных налогов и сборов, установленных Кодексом (кроме не определенных в перечне налогов и сборов, установленных Кодексом), за исключением налогов и сборов, предусмотренных пп. 139.1.6 и 139.1.10 ст. 139 Кодекса.
Расходы, не подтвержденные соответствующими расчетными, платежными и другими первичными документами, обязательность ведения и хранения которых предусмотрена правилами ведения бухгалтерского учета и начисления налога, не включаются в расходы (пп. 139.1.9 ст. 139 Кодекса).
Плата за землю - общегосударственный налог, взимаемый в форме земельного налога и арендной платы за земельные участки государственной и коммунальной собственности (далее - арендная плата) (пп. 14.1.147 ст. 14 Кодекса).
При этом арендная плата - это обязательный платеж, который арендатор вносит арендодателю за пользование земельным участком (пп. 14.1.136 ст. 14 Кодекса).
Основанием для начисления арендной платы за земельный участок является договор аренды такого земельного участка (п. 288.1 ст. 288 Кодекса). Плательщиком арендной платы является арендатор земельного участка (п. 288.2 ст. 288 Кодекса).
В соответствии со ст. 1 Закона Украины от 06.10.98 г. N 161 - XIV "Об аренде земли" (далее - Закон N 161) аренда земли - это основанное на договоре срочное платное владение и пользование земельным участком, необходимым арендатору для проведения предпринимательской и других видов деятельности.
Арендаторы приобретают право аренды земельного участка на основаниях и в порядке, предусмотренных Земельным кодексом Украины, Гражданским кодексом Украины, Законом N 161 и другими законами Украины и договором аренды земли (ст. 6 Закона N 161).
Согласно ст. 125, 126 Земельного кодекса Украины, с изменениями и дополнениями, право собственности на земельный участок, а также право постоянного пользования и право аренды земельного участка возникают с момента государственной регистрации этих прав. Право собственности, пользования земельным участком оформляется в соответствии с Законом Украины "О государственной регистрации вещных прав на недвижимое имущество и их обременений".
То есть плательщик налога может включать в состав других операционных расходов арендные платежи за пользование земельным участком государственной или коммунальной собственности только после государственной регистрации права аренды такого земельного участка.
Вместе с этим, при переходе права собственности на здание, сооружение (их часть) налог за земельные участки, на которых расположены такие здания, сооружения (их части), с учетом придомовой территории уплачивается на общих основаниях с даты государственной регистрации права собственности на недвижимое имущество (п. 287.6 ст. 287 Кодекса).
Лицо, которое приобрело право собственности на здание, сооружение (его часть), до получения права аренды земельного участка государственной или коммунальной собственности (государственной регистрации права аренды земельного участка) должно в соответствии с требованиями п. 287.6 ст. 287 Кодекса уплатить земельный налог за земельный участок, на котором расположено такое здание, сооружение (его часть), с учетом придомовой территории.
Относительно отражения в бухгалтерском учете активов, находящихся на временно оккупированной территории Украины
В соответствии со статьей 1 Закона Украины "Об обеспечении прав и свобод граждан на временно оккупированной территории Украины" (далее - Закон) временно оккупированная территория является неотъемлемой частью территории Украины и на нее распространяется законодательство Украины.
В соответствии с частью 3 статьи 11 Закона за физическими лицами, независимо от приобретения ими статуса беженца или другого специального правового статуса, предприятиями, учреждениями, организациями сохраняется право собственности и другие вещные права на имущество, в том числе на недвижимое имущество, включая земельные участки, находящиеся на временно оккупированной территории, если оно приобретено в соответствии с законами Украины.
Активы, находящиеся на временно оккупированной территории, публичные акционерные общества отображают в финансовой отчетности согласно требований международных стандартов финансовой отчетности.
В соответствии с международным стандартом бухгалтерского учета 36 "Уменьшение полезности активов" одним из признаков, свидетельствующем об уменьшении полезности актива, являются изменения со значительным негативным влиянием на субъект хозяйствования в технологическом, рыночном, экономическом или правовом окружении, в котором действует субъект хозяйствования, или на рынке, для которого предназначен актив.
Учитывая изложенное, по мнению Министерства финансов Украины, объекты, находящиеся на временно оккупированной территории Украины, должны учитываться в составе активов предприятия. Одновременно предприятие должно оценить негативное влияние изменений в экономической и правовой среде и признать суммы потерь от уменьшения полезности относительно отмеченных объектов.
Розпочинається кампанія декларування доходів громадян
Вовчанська ОДПІ ГУ Міндоходів у Харківській області повідомляє, що з 1 січня до 1 травня 2015 року триватиме кампанія декларування майнового стану і доходів, одержаних громадянами у 2014 році. У вказаний період громадяни зобов'язані подавати річну декларацію про майновий стан і доходи (податкову декларацію), якщо протягом 2014 року вони, зокрема, отримували:
- доходи з яких при нарахуванні або виплаті податок не утримувався;
- доходи від особи, яка не є податковим агентом (в тому числі від здачі в оренду власного рухомого чи нерухомого майна, продажу власного майна, продажу власної сільгосппродукції фізичним особам, тощо);
- нецільову благодійну допомогу, якщо її загальна сума у 2014 році перевищувала 1710 грн.;
- доходи від двох і більше податкових агентів і при цьому загальна річна сума оподатковуваних доходів, нарахованих такими податковими агентами за 2014 рік перевищила 146160 гривень;
- спадок (подарунки) від осіб, які не є членами сім'ї першого ступеня споріднення;
- доходи від продажу інвестиційних активів, якщо їх вартість у 2014 році перевищує 1710 грн.;
- іноземні доходи.
Також фізичні особи - платники податку зобов’язані подати річну податкову декларацію про доходи за 2014 рік, якщо отримували окремі види оподатковуваних доходів, які не підлягали оподаткуванню під час їх нарахування чи виплати, але не звільнені від оподаткування. В такому випадку платник зобов’язаний самостійно включити суму таких доходів до загального річного оподатковуваного доходу та подати річну декларацію з цього податку.
Податкова декларація заповнюється платником самостійно або особою, нотаріально уповноваженою таким платником здійснювати таке заповнення. За неповнолітніх осіб або осіб, визнаних судом недієздатними, декларацію подають їхні батьки (опікуни, піклувальники). Річна податкова декларація подається до територіального органу державної фіскальної служби за місцем реєстрації громадянина.
Cума податкового зобов’язання, зазначена в поданій річній декларації, сплачується громадянином самостійно до 1 серпня 2015 року.
Крім того, подати декларацію можуть фізичні особи, які мають право на податкову знижку. У 2015 році платники податку на доходи фізичних осіб, які бажають реалізувати своє право на податкову знижку за наслідками 2014 року, податкову декларацію можуть подати упродовж всього року. Разом із декларацією подаються документи для підтвердження витрат, що включаються до податкової знижки.
Щодо звітування про використання РРО
З 1 січня 2015 року зміниться звітування про використання реєстраторів розрахункових операцій (РРО).
3 01.01.2015 відповідно до Закону України від 04.07.2013 р.№406-VII п.7 ст3 Закону України № 265 «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» буде викладено у такій редакції: Суб’єкти господарювання які здійснюють розрахункові операції у готівковій та /або у безготівковій формі ( із застосуванням платіжних карток, платіжних чеків, жетонів тощо) при продажу товарів (наданні послуг) у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг, зобов’язані подавати до органів доходів і зборів звітність, пов’язану із застосування РРО та РК, не пізніше 15 числа наступного за звітним місяця у разі, якщо цим пунктом не передбачено подання інформації по дротових або бездротових каналах зв’язку.
Суб’єкти господарювання, які використовують РРО (крім електронних таксометрів, автоматів з продажу товарів (послуг) та РРО, що застосовуються для обліку та реєстрації операцій з купівлі – продажу іноземної валюти), повинні подавати до органів доходів і зборів по дротових або бездротових каналах зв’язку електронні копії розрахункових документів і фіскальних звітних чеків, які містяться на контрольній стрічці в пам’яті реєстраторів розрахункових операцій або в пам’яті модемів, які до них приєднані.
Суб’єкти господарювання, які використовують такі РРО, як електронні таксометри, автомати з продажу товарів (послуг) та РРО, що застосовуються для обліку та реєстрації операцій з купівлі – продажу іноземної валюти повинні подавати до органів доходів і зборів по дротових або бездротових каналах зв’язку інформацію про обсяг розрахункових операцій, виконаних у готівковій та /або в безготівковій формі, або про обсяг операцій з купівлі продажу іноземної валюти, яка міститься в фіскальній пам’яті зазначених РРО.
Порядок передачі інформації до органів і зборів по дротових або бездротових каналах зв’язку встановлюється органом доходів і зборів на базі технології, розробленої Національним банком України та погодженої центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику.
Крім того, відповідно до п.8 Прикінцевих положень Закону №265 з 1 січня 2015 року дозволяється первинна реєстрація лише РРО, які створюють контрольну стрічку в електронній формі, та електронних таксометрів, автоматів з продажу товарів (послуг), реєстраторів розрахункових операцій з купівлі – продажу іноземної валюти.
Компенсація вартості пального підлягає оподаткуванню військовим збором
Вовчанська ОДПІ ГУ Міндоходів у Харківській області повідомляє, що компенсація вартості пального та ремонту автомобіля, що виплачується роботодавцем найманому працівнику за використання при виконанні службових обов’язків власного автомобіля, який не перебуває в оренді суб’єкта господарювання, слід розглядати як інші виплати і винагороди, які нараховуються платнику у зв’язку з трудовими відносинами, і підлягають оподаткуванню військовим збором.
Об’єктом оподаткування військовим збором є доходи, зокрема, у формі заробітної плати, інших заохочувальних та компенсаційних виплат або інших виплат і винагород, які нараховуються платнику у зв’язку з трудовими відносинами та за цивільно-правовими договорами.
При цьому, ставка збору становить 1,5 відсотка від об’єкта оподаткування.
Щодо підтвердження походження товарів з ВЕЗ «Крим»
Товари, які відповідають критеріям повністю вироблених, достатньо перероблених чи ввезені на митну територію України та випущені для вільного обігу на тимчасово окупованій території України, вважаються товарами походженням з України. Такі товари вільно переміщуються на іншу територію України без застосування будь-якого мита.
Обов’язковою умовою при цьому є наявність сертифіката про походження товару з України, що видається торгово-промисловими палатами.
Вимоги до заповнення сертифікату про походження товару форми "У-1" наведені листом ДФС України від 17.12.2014 г. № 15621/7/99-99-25-03-01-17.
Дід Мороз та Снігуронька теж декларують свої доходи
Вовчанська ОДПІ ГУ Міндоходів у Харківській області повідомляє , що новорічні персонажі, які приймають участь на корпоративних вечірках, дитячих святах в театралізованих виставах, організованих юридичними особами чи приватними підприємцями, отримують свій заробіток за вирахуванням податку на доходи фізичних осіб, який зобов’язані утримати та перерахувати до бюджету податкові агенти. Також такі суми виплаченого доходу повинні зазначатися у формі №1ДФ.
У разі отримання доходів, які не оподатковувалися при виплаті, всі казкові герої – казковими залишаються лише під час святкування, а після свят зобов’язані завітати до органів державної фіскальної служби за місцем реєстрації та подати річну податкову декларацію про майновий стан і доходи за наслідками звітного податкового року, а також нарахувати і сплатити до бюджету податок з таких доходів за ставкою 15% та/або 17% в залежності від розміру доходу. При цьому доходи, отримані у поточному році, слід задекларувати до 1 травня 2015 року, а доходи, отримані вже в новому 2015 році, необхідно задекларувати до 1 травня 2016 року.
При зміні податкової адреси «єдинник» змінює і книгу обліку
Вовчанська ОДПІ ГУ Міндоходів у Харківській області повідомляє, що у разі зміни податкової адреси платника єдиного податку останнім податковим (звітним) періодом за такою адресою вважається період, у якому подано до контролюючого органу заяву щодо зміни податкової адреси. Подання податкових декларацій фізичною особою – підприємцем – платником єдиного податку і сплата єдиного податку за наступні податкові (звітні) періоди здійснюється до контролюючого органу за місцем нової податкової адреси.
Порядок ведення Книги обліку доходів платників єдиного податку 1 і 2 груп та платників єдиного податку 3 групи, які не є платниками ПДВ, і Порядок ведення Книги обліку доходів і витрат платників єдиного податку 3 групи, які є платниками ПДВ, затверджені наказом Міністерства фінансів України від 15.12.2011 року № 1637.
Відповідно до цих Порядків прошнурована та пронумерована Книга обліку доходів або Книга обліку доходів і витрат безоплатно реєструються в контролюючому органі за основним місцем обліку платників податку. Ці Книги використовуються платником податку для заповнення податкової декларації платника єдиного податку.
У разі зміни податкової адреси (місця проживання), пов’язаної зі зміною адміністративного району, підприємцю – платнику єдиного податку необхідно зареєструвати нову Книгу обліку доходів (доходів і витрат) у контролюючому органі за новим місцем обліку. Якщо ж така зміна відбувається в межах одного адміністративного району, то фізична особа – підприємець – платник єдиного податку продовжує здійснювати записи наростаючим підсумком у зареєстрованій Книзі обліку доходів (доходів і витрат).
В яких випадках здійснюється особистий огляд громадянина, який прямує через митний кордон України
Особистий огляд як виняткова форма митного контролю проводиться за письмовим рішенням керівника органу фіскальної служби або особи, яка виконує його обов’язки, якщо є достатні підстави вважати, що громадянин, який прямує через митний кордон України чи перебуває в зоні митного контролю або у транзитній зоні міжнародного аеропорту, приховує предмети контрабанди чи товари, які є безпосередніми предметами порушення митних правил або заборонені для ввезення в Україну, вивезення з України чи транзиту через територію України.
Перед початком огляду посадова особа органу фіскальної служби повинна пред’явити громадянину письмове рішення керівника органу ДФС чи особи, яка виконує його обов’язки, ознайомити громадянина з його правами та обов’язками під час проведення такого огляду і запропонувати добровільно видати приховані та/або не задекларовані товари.
Факт ознайомлення громадянина з рішенням про проведення особистого огляду засвідчується посадовою особою органу фіскальної служби відповідним написом на рішенні про проведення такого огляду.
У разі відмови громадянина від добровільної видачі прихованих та/або не задекларованих товарів на рішенні про проведення особистого огляду робиться відповідний запис, завірений підписом посадової особи органу фіскальної служби, яка пред’являла зазначене рішення громадянинові (ч. 3 ст. 340 Митного кодексу України, далі - МКУ).
Громадянин, стосовно якого здійснюється особистий огляд, має право:
1) до початку проведення особистого огляду ознайомитися з рішенням про проведення особистого огляду та порядком його проведення;
2) ознайомитися із своїми правами та обов’язками під час проведення особистого огляду;
3) надавати пояснення та заявляти клопотання;
4) добровільно видати товари, що переміщуються ним через митний кордон України з порушенням вимог законодавства з питань державної митної справи;
5) робити заяви з обов’язковим внесенням їх посадовою особою органу фіскальної служби, яка проводить особистий огляд, до протоколу проведення такого огляду;
6) користуватися рідною мовою та послугами перекладача;
7) ознайомитися з актом проведення особистого огляду після його складення та зробити заяву, яка підлягає внесенню до акта;
8) оскаржувати рішення, дії органу фіскальної служби щодо проведення такого огляду (ч. 4 ст. 340 МКУ).
Особистий огляд проводиться в ізольованому приміщенні, що відповідає встановленим санітарно-гігієнічним вимогам, посадовою особою органу фіскальної служби однієї статі з громадянином, стосовно якого проводиться особистий огляд, у присутності не менш як двох понятих тієї самої статі.
Як поняті запрошуються особи, не заінтересовані у результатах огляду. Понятими не можуть бути родичі особи, яка підлягає особистому огляду, та працівники органів фіскальної служби.
Доступ до приміщення, де проводиться огляд, громадян, які не беруть участі в ньому, і можливість спостерігати за проведенням огляду з боку таких громадян мають бути виключені. Обстеження органів тіла громадянина, який підлягає особистому огляду, проводиться виключно медичним працівником (ч. 5 ст. 340 МКУ).
Порядок проведення особистого огляду регулюється ст. 340 Митного кодексу України від 13 березня 2012 року № 4495-VI зі змінами та доповненнями
З 1 січня до відкриття нових рахунків в органах Казначейства сплата податків здійснюється на рахунки, відкриті у 2014 року
Відповідно до Порядку відкриття та закриття рахунків у національній валюті в органах Державної казначейської служби України, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 22.06.2012 №768, в органах Казначейства щорічно на початок нового бюджетного періоду відповідно до Бюджетного кодексу України, закону про Державний бюджет України, рішень про місцеві бюджети та бюджетної класифікації, затвердженої наказом Міністерства фінансів України від 14 січня 2011 року №11, відкриваються рахунки за надходженнями до державного та місцевих бюджетів протягом 45 днів з дня прийняття закону по Державний бюджет України.
Враховуючи викладене, з 1 січня 2015 року до відкриття в органах Казначейства нових рахунків з обліку надходжень до бюджетів сплата податків і зборів продовжує здійснюватися на казначейські рахунки, відкриті у 2014 бюджетному році.
|