Относительно составления финансовой отчетности субъектами малого предпринимательства
Содержание и форма Финансового отчета субъекта малого предпринимательства и Упрощенный финансовый отчет субъекта малого предпринимательства установлены Положением (стандартом) бухгалтерского учета 25 "Финансовый отчет субъекта малого предпринимательства", утвержденным приказом Министерства финансов Украины от 25 февраля 2000 года N 39 (в редакции приказа Министерства финансов Украины от 24 января 2011 года N 25) (далее - Положение).
Согласно пункту 2 раздела I Положения нормы этого Положения применяются (кроме предприятий, которые в соответствии с законодательством составляют финансовую отчетность по международным стандартам финансовой отчетности):
для составления Финансового отчета субъекта малого предпринимательства:
субъектами малого предпринимательства - юридическими лицами, которые признаны таковыми в соответствии с законодательством (кроме составляющих Упрощенный финансовый отчет субъекта малого предпринимательства); представительствами иностранных субъектов хозяйственной деятельности;
для составления Упрощенного финансового отчета субъекта малого предпринимательства:
субъектами малого предпринимательства - юридическими лицами, которые отвечают критериям, определенным пунктом 154.6 статьи 154 раздела III Налогового кодекса Украины, и имеют право на применение упрощенного бухгалтерского учета доходов и расходов; субъектами малого предпринимательства - юридическими лицами, отвечающими критериям микропредпринимательства.
В случае если предприятие по результатам деятельности в течение года утратило признак субъекта малого предпринимательства, которому разрешено составлять Упрощенный финансовый отчет субъекта малого предпринимательства, и соответствует признакам субъекта малого предпринимательства, которому разрешено составлять Финансовый отчет субъекта малого предпринимательства, то таким предприятием составляется Финансовый отчет субъекта малого предпринимательства за отчетный период, в котором это произошло, и последующие периоды текущего (отчетного) года.
Если предприятие по результатам деятельности в течение года утратило все признаки соответствия критериям, приведенным в пункте 2 раздела I Положения, то финансовый отчет таким предприятием составляется за отчетный период, в котором это произошло, и последующие периоды текущего (отчетного) года в соответствии с национальными положениями (стандартами ) бухгалтерского учета 1 "Общие требования к финансовой отчетности", утвержденными приказом Министерства финансов Украины от 7 февраля 2013 года N 73.
Антикорупційний сервіс «Пульс»
Якщо у клієнтів податкової чи митниці виникають непорозуміння з фахівцями цих структур через те, що вони перевищують свої повноваження, повідомити про це можна на антикорупційний сервіс «Пульс». Телефонувати за номером: (044) 284-00-07. «Пульс» працює цілодобово. Інформація про можливі неправомірні дії працівників служби перевіряється. За кожним таким зверненням працівники відділу внутрішньої безпеки Головного управління ДФС у Харківській області оперативно проводять перевірки в межах своєї компетенції. Вживаються відповідні заходи реагування.
Про необхідність подання копій фіскальних чеків та Z-звітів
Відповідно до вимог Закону України від 04.07.2013 №406-VII набирає чинності нова редакція п.7 ст.3 Закону України від 06.07.1995 №265/95-ВР «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг»
Вовчанська ОДПІ ГУ Міндоходів у Харківській області повідомляє, що з 1 січня наступного року всі електронні контрольно-касові апарати (ЕККА) повинні відправляти копії кожного фіскального чека та кожний Z-звіт до органів ДФС.
Так, згідно зі змінами до Закону України №265 з 01.01.2015 набуває чинності така вимога:
«Суб'єкти господарювання, які використовують реєстратори розрахунковий операцій (крім електронних таксометрів, автоматів з продажу товарів (послуг) та реєстраторів розрахункових операцій, що застосовуються для обліку та реєстрації операцій з купівлі-продажу іноземної валюти) повинні подавати до органів державної податкової служби по дротових або бездротових каналах зв'язку електронні копії розрахункових документів і фіскальних звітних чеків, які містяться на контрольній стрічці в пам'яті реєстраторів розрахункових операцій або в пам'яті модемів, які до них приєднані».
На виконання вимог, що набирають чинності з 01.01.2015р., виробниками РРО по тих моделях ЕККА, в яких непередбачено вказані функції, розробляються та будуть внесені до реєстру РРО нові версії ЕККА. Після того, як нові версії будуть включені до реєстру РРО, користувачам потрібно звернутися до центру сервісного обслуговування для доопрацювання.
Електронні перевірки суб’єктів малого та середнього бізнесу
Фахівці Вовчанської ОДПІ ГУ Міндоходів у Харківській області повідомляють, що суб'єкти господарювання малого та середнього бізнесу з 01 січня 2015 року матимуть можливість на проведення електронної перевірки.
В поточному році електронна перевірка вже проводиться стосовно платників податків, які застосовують спрощену систему оподаткування, обліку та звітності.
Під час проведення електронної перевірки підлягають перевірці єдиний податок, ПДВ, ПДФО, інші податки за наявності технічної можливості їх перевірки.
За заявою платника електронна перевірка може охоплювати періоди, що передують 2014 року з урахуванням вимог та обмежень Податкового кодексу.
Рішення про проведення чи непроведення електронної перевірки не можна оскаржити в адміністративному або судовому порядку, оскільки це не передбачено ні Податковим кодексом, ні іншими нормативними актами.
Електронна перевірка для платників податків передбачена пп. 75.1.2 п. 75.1 ст. 75 Податкового кодексу України.
Часові нормативи митного оформлення
Митне оформлення завершується протягом 4-х робочих годин з моменту пред'явлення органу фіскальної служби товарів, транспортних засобів комерційного призначення, що підлягають митному оформленню, подання митної декларації або документа, який її замінює, та всіх необхідних документів і відомостей, передбачених ст. 257 і 335 Митного кодексу.
Зазначений строк може бути перевищений на час виконання відповідних формальностей виключно у випадках, визначених ч. 2 ст. 255 Митного кодексу.
Рішення про відмову у митному оформленні приймається в межах строку, відведеного для завершення митного оформлення. Неприйняття такого рішення протягом зазначеного строку є бездіяльністю, яка може бути оскаржена в порядку, встановленому гл. 4 Митного кодексу.
Метою митного оформлення є забезпечення дотримання встановленого законодавством України порядку переміщення товарів, транспортних засобів комерційного призначення через митний кордон України, а також забезпечення статистичного обліку ввезення на митну територію України, вивезення за її межі і транзиту через її територію товарів (ст.246 Митного кодексу).
Про особливості зняття з обліку в органах ДФС
Вовчанська ОДПІ ГУ Міндоходів у Харківській області нагадує, що підприємці можуть бути зняті з податкового обліку в територіальному органі Державної фіскальної служби лише у разі встановлення факту відсутності заборгованості перед бюджетом щодо сплати платежів.
Особливості припинення підприємницької діяльності визначені Законом України від 13.05.2014 р. № 1258-VII “Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо спрощення процедури державної реєстрації припинення підприємницької діяльності фізичних осіб-підприємців за заявницьким принципом”.
Зняття з обліку фізичних осіб-підприємців у контролюючих органах здійснюється на підставі надходження від державного реєстратора повідомлення про проведення державної реєстрації припинення підприємницької діяльності фізичної особи-підприємця із зазначенням номера та дати внесення відповідного запису до Єдиного державного реєстру.
Фізичні особи щодо яких, починаючи з 8 липня 2014 року до Єдиного державного реєстру внесено запис про припинення підприємницької діяльності фізичної особи-підприємця, подають податкову декларацію. Така декларація подається у строки, визначені п.49.18 ст.49 Податкового кодексу України, залежно від обраної системи оподаткування в період підприємницької діяльності.
Нагадуємо, що останнім звітнім періодом для платників, які застосовували загальну та спрощену (перша та друга групи) системи оподаткування, вважається базовий звітний період, що дорівнює календарному року, для платників, які застосовували спрощену систему оподаткування (третя та п’ята групи) - базовий звітний період, що дорівнює календарному кварталу, в якому було прийнято рішення про припинення діяльності.
Путівник у світі податків
Загальнодоступний інформаційно-довідковий ресурс «ЗІДР» допоможе платникам розібратися у податковому законодавстві. Пошук інформації можливо здійснювати по певному податку, напрямку чи діяльності. Окрім цього, електронний сервіс працює з використанням ключових слів та шляхом перегляду інформації за певні періоди.
Скористатися послугою «ЗІДР» можна на веб-порталі Державної фіскальної служби України за адресою www.minrd.gov.ua у розділі «Інформаційно-довідковий ресурс».
Електронний сервіс позитивно впливає на забезпечення представників бізнесу та громадян своєчасною, достовірною і повною довідковою інформацією та сприяє впровадженню державної інформаційної політики.
Для покращення роботи сервісу користувачі можуть надавати пропозиції щодо покращення його роботи. Для цього необхідно звернутись за «формою зворотного зв’язку» в рубриці «Про ресурс».
Порядок реєстрації отримувачів гуманітарної допомоги
Вовчанська ОДПІ ГУ Міндоходів у Харківській області інформує, що отримувачем гуманітарної допомоги можуть бути:
1) підприємства громадських організацій інвалідів, ветеранів війни та праці, а також підприємства, установи та організації, що утримуються за рахунок бюджетів, та уповноважені ними державні установи;
2) благодійні організації, створені у порядку, визначеному Законом України "Про благодійну діяльність та благодійні організації";
3) громадські організації інвалідів, ветеранів війни та праці, Товариство Червоного Хреста України та його обласні організації, творчі спілки, а також громадські організації, створені для здійснення передбаченої їх статутними документами екологічної, оздоровчої, аматорської, спортивної, культурної, освітньої та наукової діяльності;
4) релігійні організації, зареєстровані у порядку, передбаченому Законом України "Про свободу совісті та релігійні організації";
5) реабілітаційні установи для інвалідів та дітей-інвалідів, які мають відповідну ліцензію на здійснення реабілітаційних послуг, незалежно від відомчого підпорядкування, типу і форм власності.
Реєстрація отримувачів гуманітарної допомоги проводиться шляхом включення їх до Єдиного реєстру отримувачів гуманітарної допомоги (далі - Реєстр).
Реєстр веде Міністерство соціальної політики. Для реєстрації юридична особа подає Мінсоцполітики:
1) заяву;
2) орієнтовний перелік набувачів гуманітарної допомоги - юридичних осіб та/або інформацію про орієнтовну кількість населення, що потребує допомоги;
3) документи, необхідні для визнання вантажів, коштів, у тому числі в іноземній валюті, виконаних робіт, наданих послуг гуманітарною допомогою:
- заяву про визнання вантажу гуманітарною допомогою;
- письмову пропозицію донора про надання гуманітарної допомоги;
- план розподілу вантажу набувачам;
- інформацію міністерств та інших центральних органів виконавчої влади, Ради міністрів Автономної Республіки Крим, обласних, Київської та Севастопольської міських держадміністрацій щодо доцільності визнання вантажів, коштів, у тому числі в іноземній валюті, виконаних робіт, наданих послуг гуманітарною допомогою (за наявності);
4) нотаріально засвідчену копію установчих документів.
Порядок реєстрації отримувачів гуманітарної допомоги затверджений Постановою кабінету міністрів України від 30.01.2013 №39.
Оскарження рішень органів ДФС у митній справі
Порядок оскарження рішень, дій або бездіяльності органів Державної фіскальної служби, їх посадових осіб та інших працівників і відповідальність за них визначені у главі 4 Митного кодексу України. Ці правила застосовуються у всіх випадках оскарження, окрім
- оскарження постанов по справах про порушення митних правил,
- випадків, коли законом встановлено інший порядок оскарження зазначених рішень, дій чи бездіяльності,
- оскарження податкових повідомлень-рішень органів ДФС, яке здійснюється у порядку, встановленому Податковим кодексом України.
Відповідно до Митного кодексу України вимоги до форми та змісту скарг громадян, строки їх подання, порядок і строки їх розгляду, а також відповідальність за протиправні дії, пов’язані з поданням та розглядом скарг, визначаються Законом України „Про звернення громадян”. Якщо інше не передбачено законом, скарги підприємств подаються і розглядаються у такому самому порядку і в ті самі строки, що й скарги громадян.
Так, скарга на рішення, що оскаржувалось, може бути подана до органу або посадовій особі вищого рівня протягом одного року з моменту його прийняття, але не пізніше одного місяця з часу ознайомлення громадянина з прийнятим рішенням. Скарги, подані з порушенням зазначеного терміну, не розглядаються.
Звернення розглядаються і вирішуються у термін не більше одного місяця від дня їх надходження, а ті, які не потребують додаткового вивчення, - невідкладно, але не пізніше п’ятнадцяти днів від дня їх отримання.
Якщо в місячний термін вирішити порушені у зверненні питання неможливо, керівник відповідного органу, підприємства, установи, організації або його заступник встановлюють необхідний термін для його розгляду, про що повідомляється особі, яка подала звернення. При цьому загальний термін вирішення питань, порушених у зверненні, не може перевищувати сорока п’яти днів.
Податкові повідомлення рішення органів ДФС з митних платежів, винесені територіальними органами, оскаржуються безпосередньо до ДФС України.
Доводи стосовно незгоди з рішеннями органу ДФС щодо правильності визначення заявлених у митних деклараціях кодів товарів згідно з УКТ ЗЕД, їх митної вартості та країни походження, підстав для звільнення від оподаткування викладаються підприємством під час апеляційного оскарження податкових повідомлень-рішень про визначення суми грошового зобов’язання, винесених за результатами документальної перевірки, у порядку, передбаченому статтею 56 Кодексу.
Оподаткування аліментів
Відповідно до пп..165.1.14 п.165.1 ст.165 Податкового кодексу України аліменти, що виплачуються платнику податку згідно з рішенням суду або за добровільним рішенням сторін у сумах, визначених згідно із Сімейним кодексом України, за винятком виплати аліментів нерезидентом незалежно від їх розміру, якщо інше не встановлено міжнародними договорами, згода на обов’язковість яких надана Верховною Радою України, не включаються до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника.
Згідно з п.170.11ст.170 розділу IV Податкового кодексу України, у разі якщо джерело виплат будь – яких оподатковуваних доходів є іноземним, сума такого доходу включається до загального річного оподатковуваного доходу платника податку – отримувача, який зобов’язаний подати річну податкову декларацію, та оподатковується за ставками, визначеними в п.167.1 ст.167 Податкового кодексу України.
Отже, платник податку, який отримує аліменти від нерезидента зобов’язаний включити суму таких доходів до складу загального річного оподатковуваного доходу та сплатити податок до бюджету за ставками, визначеними в п.167.1 ст.167 Податкового кодексу України (15/17%)
Порядок заповнення платіжних документів при сплаті збору на розвиток виноградарства, садівництва і хмелярства
Спеціалісти Вовчанської ОДПІ ГУ Міндоходів у Харківській області нагадують , що при сплаті збору на розвиток виноградарства, садівництва і хмелярства необхідно керуватися вимогами наказу Міністерства доходів і зборів України від 22.10.2013 № 609 "Про затвердження Порядку заповнення документів на переказ у разі сплати (стягнення) податків, зборів, митних платежів, єдиного внеску, здійснення бюджетного відшкодування податку на додану вартість, повернення помилково або надміру зарахованих коштів".
Приклад заповнення платежу з цього збору наводимо нижче:
*
|
;101
|
;
|
;збір на розвиток виноградарства, садівництва і хмелярства за вересень
|
;
|
;
|
;
|
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
6
|
7
|
1 - службовий код ("*");
2 - код виду сплати ("101" - сплата суми податків і зборів/єдиного внеску);
3 - код за ЄДРПОУ платника, який здійснює сплату;
4 - друкується роз'яснювальна інформація про призначення платежу (збір на розвиток виноградарства, садівництва і хмелярства за вересень);
5 - не заповнюється;
6 - не заповнюється;
7 - не заповнюється.
Відповідальність за правильність заповнення розрахункових документів несуть особи, які їх складають та подають до відповідних фінансових установ.
Щодо податкової соціальної пільги
Беручи до увaги новий прожитковий мінімум - 2015 для працездатної особи (тобто 1257 грн.), з 01 січня 2015 pоку податкова соціальна пільга (ПСП) отримує такі розміри:
1) 100 % = 1257 грн. (тепер, починаючи з 01.01.2015 ПСП дорівнює не половині, а повній величині прожиткового мінімуму, згіднo пyнкту 1 рoзділу XIХ "Прикінцeві полoжeння" Податкового кодексу);
2) 150 % ПCП = 1885,50 гpн.;
3) - 200 % ПCП = 2514 гpн.
Згідно підпyнктy 169.4.1 Податкового кодeкcу України податкова соціальна пільга - 2015 може застосовуватися до доходу прaцівника у виглядi зарплати чи прирівняних дo нeї виплат, якщo розмір доxоду нe перевишує прожиткового мінімуму, встановленoгo для працездатної особи станом нa 01 січня звiтнoгo податковогo року, помножeнoгo нa 1,4 тa округлeногo дo найближчиx 10 гривень.".
Tаким чином максимальний розмір доходу фізособи, при оподаткуванні якогo може застосовуватися податкова соціальна пільга у 2015 рoці = 1257 * 1,4 ≈ 1760 грн.
Нова коаліція планує провести податкову реформу в Україні до кінця І кварталу наступного року.
Це випливає з тексту коаліційної угоди, парафованої представниками 5 політичних сил (документ оприлюднила «Самопоміч»).
Як зазначається, протягом І кварталу 2015 року в рамках податкової мають повинні бути проведені такі заходи:
3.1. Зменшення кількості податків до 9, які відповідатимуть своїй економічній сутності:
3.1.1.Податок на прибуток;
3.1.2. Податок на додану вартість;
3.1.3. Податок з доходів фізичних осіб;
3.1.4. Акцизний податок;
3.1.5. Рентний платіж;
3.1.6. Податок на нерухомість (в т.ч. на земельні ділянки);
3.1.7. Екологічний податок;
3.1.8. Єдиний податок (в т.ч. фіксований сільськогосподарський податок);
3.1.9. Мито.
3.2. Забезпечення скорочення витрат часу та коштів платників податків на нарахування та сплату податків шляхом скорочення кількості та обсягів податкової звітності, розширення можливостей безперешкодного дистанційного звітування та сплати податків (електронні сервіси);
3.3. Забезпечення прозорості та передбачуваності податкової системи за рахунок:
3.3.1. створення публічної бази виданих індивідуальних податкових консультацій (без зазначення платника);
3.3.2. законодавчого закріплення функції надання узагальнюючих податкових консультацій за Мінфіном;
3.3.3. впровадження інституту фінансової медіації;
3.3.4. запровадження процедури апеляції на рівні експертної ради з питань оподаткування при Мінфіні;
3.3.5. ліквідація корупційної складової в адмініструванні податків, в тому числі в усіх видах плати за земельні ділянки та в адмініструванні екологічного податку.
3.4. Забезпечення відповідності процедур контролю за трансфертним ціноутворенням у відповідності до принципів ОЕСР, маючи на увазі, зокрема, що такі процедури мають справляти мінімальний вплив на витрати часу і коштів суб’єктів підприємницької діяльності без виключень;
3.5. Відмова від каральної моделі податкового контролю:
3.5.1. підвищення в два рази (з 1000 до 2000 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян) значного розміру фактичного ненадходження до бюджету податків, зборів, єдиного соціального внеску та страхових внесків на пенсійне страхування для наявності ознак складів кримінальних правопорушень, передбачених статтями 212, 212-1 КК України;
3.5.2. скасування штрафних фінансових санкцій до платників податків, які без оскарження податкового повідомлення-рішення сплатили донараховані платежі;
3.5.3. виключення з доходної частини Державного бюджету надходжень від штрафів та пені;
3.5.4. надання можливості для податкового компромісу (податкової угоди) в 2014 році та проведення податкової амністії капіталів після реформування податкової системи шляхом одноразового добровільного декларування з 01.01.2016 року;
3.5.5. спрощення системи адміністрування при використанні реєстраторів розрахункових операцій;
3.5.6. заборона на законодавчому рівні кримінального переслідування особи за ухилення від сплати податків до остаточного узгодження податкових зобов`язань;
3.5.7. встановлення особистої фінансової відповідальності працівників податкових та митних органів за втрати, понесені суб’єктами підприємницької діяльності через незаконні дії або бездіяльність чиновників;
3.5.8. запровадження обов’язковості видачі податкового повідомлення–рішення в разі складання акту за результатами перевірки;
3.5.9. розповсюдження дії Закону «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» на податкові органи.
3.6. Ініціювання укладення договорів про уникнення подвійного оподаткування, зокрема з країнами, які внесені до переліку офшорних зон;
3.7. Зменшення фіскального навантаження на фонд оплати праці, в тому числі, розміру єдиного соціального внеску до 18 % з застосуванням запобіжника у вигляді обов’язкового збереження розміру нарахувань та відрахувань з ФОП протягом року та поступовий перерозподіл фіскального навантаження на ФОП між роботодавцем та найманою особою;
3.8. Забезпечення сплати податку з доходів фізичних осіб виключно за місцем здійснення діяльності працівника, податок з доходів якого сплачується;
3.9. Суттєве зменшення чисельності Державної фіскальної служби;
3.10. Модернізація податку на прибуток:
3.10.1.розрахунок об’єкта оподаткування податком на прибуток виходячи із сформованого згідно МСФО або П(С)БО фінансового результату у фінансовій звітності.
3.11. Реформа податку на додану вартість:
3.11.1. забезпечення адміністрування податку на додану вартість з забезпеченням прав платників податку, вчасним його відшкодуванням;
3.11.2.встановлення гарантій відшкодування ПДВ, зокрема строків такого відшкодування та відповідальність податкового органу за їх недотримання;
3.11.3.відміна положень Закону України № 1621-VII щодо запровадження системи електронного адміністрування податку на додану вартість (ПДВ - рахунків) (4-й квартал 2014 року);
3.11.4.реформування системи адміністрування податкових накладних.
3.12. Запровадження законодавчих умов та стимулів для деофшоризації економіки України.
Податковий комітет ВР не схвалив ідею уряду щодо контролю доходів і витрат громадян
Парламентський комітет з питань податкової та митної політики виступив проти запровадження непрямих методів визначення доходу і витрат для фізичних осіб у спосіб, передбачений у запропонованому урядом законопроекті №1578. Про це йдеться у відповідних висновках комітету.
Як зазначається в документі, запропонований спосіб може призвести до «численних порушень прав і свобод громадян, можливих проявів корупції та зловживань з боку посадових осіб контролюючих органів та суду, та загалом, до виникнення соціальної напруги». «За таких обставин положення підлягають виключенню та розробки окремого закону, з подальшим широким громадським обговоренням», - наголошується в документі.
У фіскальному комітеті ВР нагадують, що законопроектом передбачено запровадження з 1 січня 2015 року одноразового добровільного декларування усіх видів доходів громадян та їх активів, що викликає сумнів щодо такої добровільності. Примус держави полягає в тому, що при відсутності добровільного декларування базою для подальшого контролю за доходами і видатками буде вважатися вартість активів в розмірі 200 тис.грн. (на сьогодні це близько $12 тис.). Зважаючи на таку незначну суму, на більшість громадян будуть поширені, запропоновані законопроектом критерії, для здійснення документальної перевірки з метою підтвердження своїх доходів та активів.
Крім того, громадяни, які мають намір задекларувати свої готівкові кошти понад 200 тис.грн. зобов’язані внести їх на банківський рахунок і такі кошти мають зберігатися до кінця одноразового декларування (до 31 жовтня 2015 року).
Також передбачається щоквартальне повідомлення контролюючих органів про суми реалізованих фізичним особам товарів (робіт, послуг) вартість неподільної одиниці яких перевищує 25 тис.гривень з метою здійснення контролю за доходами і видатками за непрямими методами.
Зазначені заходи запровадження одноразового декларування та повідомлення про вартість придбаних громадянами товарів є одними із передумов здійснення контролю доходу і витратами за непрямими методами. При цьому порядок застосування цих методів за законопроектом встановлюється Міністерством фінансів України, а не безпосередньо нормами Податкового кодексу України.
Податковий комітет ВР відкинув ідею обмеження роботи спрощенців
Комітет Верховної Ради з питань податкової та митної політики вважає неприйнятним обмеження віднесення на витрати 30% вартості придбаних товарів, робіт, послуг у платників єдиного податку. Про це йдеться у його висновках до урядового законопроекту №1578 щодо податкової реформи.
«Пропозиція є неприйнятною, оскільки зруйнує господарські відносини між юридичними особами, які застосовують загальну систему оподаткування та суб’єктами спрощеної системи оподаткування, підлягає виключенню», - йдеться в документі.
Верховна Рада посилила мораторій на стягнення застави за валютними кредитами
ВР ухвалила в 2-му читанні та в цілому законопроект №1610 про посилення мораторію на стягнення застави за валютними кредитами .
Документом вносяться зміни до закону «Про мораторій на стягнення майна громадян України, наданого як забезпечення кредитів в іноземній валюті» від 3 червня 2014 року.
Цим законом було визначено, що «з метою запобігання важким соціальним наслідкам, спричиненим девальвацією національної валюти України», було заборонено примусово стягувати (відчужувати без згоди власника) нерухоме житлове майно, яке вважається предметом застави згідно із статтею 4 Закону України "Про заставу" та/або предметом іпотеки згідно із статтею 5 Закону України "Про іпотеку", якщо таке майно виступає як забезпечення зобов’язань громадянина України (позичальника або майнового поручителя) за споживчими кредитами, наданими йому кредитними установами - резидентами України в іноземній валюті, за умови, що таке майно відповідає зазначеним у законі критеріям.
«Однак, всупереч вказаним вище нормам відбуваються масові порушення прав особи на житло через ігнорування вимог цього Закону у нотаріальній практиці, зокрема неодноразово виникають ситуації, коли через вчинення виконавчого напису нотаріуса особа позбавляється свого єдиного житла», - йдеться в пояснювальній записці.
Законопроектом №1610 передбачено:
- заборонити стягувати у безспірному порядку на підставі виконавчого напису нотаріусу нерухоме житлове майно, що відповідає критеріям, визначеним у законі;
- заборонити примусове виселення мешканців такого житлового майна у будь-якому порядку;
- заборонити стягувати у безспірному порядку на підставі виконавчого напису нотаріусу інше майно (майнові права), яке відповідно до законодавства або кредитного договору підлягає стягненню з позичальника, зазначеного у цьому Законі, при недостатності коштів, одержаних стягувачем від реалізації (переоцінки) предмета застави (іпотеки).
Електрона форма звітності – це легко і доступно!
Сьогодні важко уявити собі власний побут без використання сучасних інформаційних технологій, адже їх застосовуються при веденні бізнесу, спілкуванні, навчанні, навіть шопінгу.
Не стоять осторонь від сучасних тенденцій і фіскальні служби. Наразі активно впроваджується і розвивається система електронного звітування. Не має потреби докладно зупинятися на перевагах, які вона має над паперовою звітністю, адже понад 90% підприємців вже зупинили свій вибір саме на цій формі. Відтак вони можуть присвятити більше вільного часу розвитку своєї справи замість його витрачання на численні візити до податкової, адже система сама аналізує надані звіти на предмет елементарних неточностей тощо.
Почати своє знайомство із системою електронного звітування можна також не з візиту до податкової, – а з відвідування сайтів фіскальної служби як центрального так регіональних рівнів. На цих сайтах можливо безкоштовно скачати програмне забезпечення, оновити його до останніх версій, отримати докладні консультації і поради провідних спеціалістів.
Тай до усього, не престижно залишатися у числі кількох відсотків, які ще звітують застарілим способом, але про що певно вже не вважають за пристойне ділитися із своїми більш прогресивними і саме тому, більш успішними колегами.
Тож, шановні підприємці, цінуйте свій час та використовуйте у своїй діяльності сучасні технології, а не паперовий пережиток.
За детальною інформацію звертайтеся до Центру обслуговування платників податків Вовчанської ОДПІ, яка знаходиться за адресами м. Вовчанськ, вул. Гоголя, 53, т. (05741) 4-49-92 та смт. Великий Бурлук вул. Радянська,13 тел.(05752) 5 39 94, 5 46 97.
Порядок проведення фактичних перевірок
Контролюючі органи мають право проводити камеральні, документальні та фактичні перевірки.
Фактичною вважається перевірка, що здійснюється за місцем фактичного провадження платником податків діяльності, розташування господарських або інших об'єктів права власності такого платника. Перевірка здійснюється контролюючим органом щодо дотримання норм законодавства з питань регулювання обігу готівки, порядку здійснення платниками податків розрахункових операцій, ведення касових операцій, наявності ліцензій, патентів, свідоцтв, у тому числі про виробництво та обіг підакцизних товарів, дотримання роботодавцем законодавства щодо укладення трудового договору, оформлення трудових відносин з працівниками (найманими особами).
Фактичні перевірки організовують та проводять відповідно до пункту 80.2 статті 80 Податкового кодексу України за наявності підстав, які відображені у підпунктах 80.2.1 – 80.2.7.
Фактична перевірка може проводитися на підставі рішення керівника контролюючого органу, оформленого наказом, копія якого вручається платнику податків або його уповноваженому представнику, або особам, які фактично проводять розрахункові операції, під розписку до початку проведення такої перевірки.
Окрім того, перед початком фактичної перевірки, посадовими особами фіскального органу може бути здійснена контрольна розрахункова операція, а також під час перевірки посадовими особами, які її роблять, може проводитися хронометраж господарських операцій з метою реального відображення готівкової виручки суб’єкта господарювання.
Харківська митниця працює напередодні свят в посиленому режимі
За популярною новорічною розвагою - феєрверком потрібно йти без зайвих речей. Так, напередодні, вирішив горе-фанат потішних вогнів.
Як розповіли працівники митного поста «Чугунівка» Харківської митниці ДФС, громадянин Росії намагався винести у спортивній сумці 2500 шутих. При цьому, під час усного та письмового декларування чоловік заявив, що окрім грошей та особистих речей нічого не переміщує.
Однак, при проведенні митного огляду було виявлено, що у дорожній сумці, в поліетиленовому пакеті поверх особистих речей знаходились 50 пачок піротехнічних виробів «Черная Дробь».
Наразі всі піротехнічні вироби вилучені та передані на зберігання до складу Харківської митниці ДФС.
Ремонт взуття, швейних та трикотажних виробів та КОРО
Суб’єкт підприємницької діяльності, фізична особа на загальній системі оподаткування що надає побутові послуги, має право проводити розрахунки з використанням розрахункових книжок та КОРО (зареєстрованих на кожний структурний підрозділ) незалежно від річного обсягу розрахункових операцій. Якщо загальна кількість працівників перевищує 2 особи, то при розрахунках зі споживачами такий суб’єкт повинен застосовувати реєстратор розрахункових операцій.
Все сельские жители могут стать предпринимателями или юрлицами
Соответствующее предложение закреплено во внесенных ими законопроектах «О внесении изменений в некоторые законы Украины относительно стимулирования создания и деятельности семейных фермерских хозяйств» и «О внесении изменений в Налоговый кодекс Украины (относительно стимулирования создания и деятельности семейных фермерских хозяйств)», зарегистрированных 23 декабря.
В частности, предлагается выделить физ. лиц-предпринимателей, которые являются главами фермерских хозяйств, в отдельную группу плательщиков единого налога, если годовой доход домохозяйства не превышает 3 млн. грн и оно не использует труд наемных рабочих, за исключением периода сезонных работ.
Для таких налогоплательщиков депутаты предлагают определить ставку единого налога в размере одного процента от дохода в случае уплаты налога на добавленную стоимость или же 3% в случае включения НДС в состав единого налога.
Необходимость принятия таких изменений в законодательство депутаты объясняют тем, что крестьяне не могут выходить на организованные рынки ввиду отсутствия у них официального статуса, поэтому они вынуждены продавать свою продукцию посредникам по сниженной цене. В результате, это приводит к росту нелегальной торговли сельхозпродукцией.
«Объемы неофициального (фактически — теневого) рынка в секторе крестьянских хозяйств в последние годы существенно возрастают — по экспертным оценкам, по овощам он превышает 80%, мясу — 60%, молоку — 40%. При этом еще несколько лет назад данные показатели были на 10-15% ниже», — говорится в пояснительной записке к одному из законопроектов.
Кроме того, семейные фермы ввиду юридической неопределенности не могут пользоваться льготным режимом аккумуляции НДС на своих счетах, а также у них отсутствует источник для компенсации входящего НДС.
«Реализация законопроекта позволит легализовать и вывести в правовое поле деятельности личные крестьянские хозяйства, которые фактически трансформировались в семейные фермерские хозяйства, как полноправных участников аграрного рынка, которые будут вести свою хозяйственную деятельность в соответствии с нормами действующего законодательства в отношении производителей сельскохозяйственной продукции», — сказано в пояснительной записке.
По данным Государственной службы статистики Украины, по состоянию на 1 января 2014 года в сельской местности проживали почти 14,1 млн человек, что составляло почти треть всего населения страны (45,4 млн человек).
По данным Госстата, в Украине к 1 ноября текущего года насчитывалось 39,4 тыс. фермерских хозяйств, что на 3,2% меньше, чем к аналогичной дате прошлого года.
Для переселенців подовжено термін реєстрації в органах соцзахисту для отримання державних виплат
Соцвиплати переселенцям, передбачені постановою КМУ №637, здійснюються за фактичним місцем їх проживання (перебування) у разі видачі їм відповідної довідки. Раніше для отримання такої допомоги ці люди мали встигнути зареєструватися в органах соцзахисту до 31 грудня 2014 року. Наразі термін подовжено до 1 лютого 2015 року. Про це повідомили у департаменті соціального захисту населення облдержадміністрації.
Держпідприємництво запланувало на наступний рік 39 кроків з усунення надмірного регулювання бізнесу
Держпідприємництво затвердило план заходів із виконання урядової програми та Коаліційної угоди на 2014 рік
Державною службою України з питань регуляторної політики та розвитку підприємництва згідно наказу №87 від 17.12.2014 «Про затвердження плану заходів з виконання Програми діяльності Кабінету Міністрів України та Коаліційної угоди» , заплановано 39 заходів, спрямованих на виконання положень Програми діяльності КМУ та Коаліційної угоди, а саме:
- забезпечення належного виконання усіма ЦОВВ закону про регуляторну політики з метою недопущення прийняття регуляторних актів з порушенням законодавчо визначених процедур, участі громадськості у формуванні та реалізації державної політики;
- усунення надмірного регулювання господарської діяльності через зменшення кількості дозвільних документів, дозвільно-погоджувальних процедур, переліку видів господарської діяльності, що підлягають ліцензуванню, та переліку продукції (товарів, послуг), що підлягають сертифікації;
- забезпечення протягом одного року заміни існуючої системи регулювання підприємницької діяльності на європейську з метою розв`язання проблем, що стримують розвиток МСП;
- перехід від адміністративного контролю до підтримки бізнесу з метою усунення дублювання повноважень контролюючих органів, впорядкування та вдосконалення процедури здійснення державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності.
Посилюється контроль за переміщенням спирту з 1 січня 2015 року
Вовчанська ОДПІ ГУ Міндоходів у Харківській області нагадує, що нові зміни до Податкового кодексу України, які внесені Законом України «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законів України щодо посилення контролю за обігом підакцизних товарів та уточнення окремих податкових норм» від 12.08.2014 р № 1638-VII, посилюють контроль за обігом спирту та процедурою документального оформлення операцій із ввезення/вивезення спирту і лікеро-горілчаних виробів на/з території акцизних складів.
Так, законом передбачено зміни ставки акцизного податку на спиртові дистиляти та спиртні напої (коди згідно з УКТ ЗЕД 2208 20 12 00, 2208 20 62 00):
- 59,96 грн за один літр стовідсоткового спирту — з першого січня по 31 грудня 2015 року;
- 63,50 грн. за один літр стовідсоткового спирту — з першого січня по 31 грудня 2016 року;
з першого січня 2017 застосовується ставка акцизного податку, визначена пп. 215.3.1 ПКУ (70,53 грн. за один літр 100% -го спирту).
Ставка 56,42 грн. за один лiтр100% -го спирту діє до 31 грудня 2014 року.
Звертаємо Вашу увагу, що відповідно до Постанови КМУ від 19.11.2014 року № 627 «Деякі питання запровадження марок акцизного податку нового зразка для алкогольних напоїв та тютюнових виробів» з першого січня 2015 вводяться марки акцизного податку нового зразка для алкогольних напоїв та тютюнових виробів вітчизняного та імпортного виробництва.
Розмір плати за одну марку акцизного податку для алкогольних напоїв знижено з 0,27 грн. до 0,1926 грн., для тютюнових виробів — з 0,142 грн. до 0,091 грн.
Сплата орендної плати за земельні ділянки платниками єдиного податку
Платники єдиного податку звільняються від обов’язку нарахування, сплати та подання податкової звітності із земельного податку, крім земельного податку за земельні ділянки, що не використовуються ними для провадження господарської діяльності.
Суб’єкти господарювання (юридичні особи та фізичні особи - підприємці) - платники єдиного податку, які уклали договори оренди землі з органами місцевого самоврядування, є платниками орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності.
Чи застосовуються РРО ГОП на загальній системі оподаткування при здійсненні роздрібної торгівлі на території військового гарнізону?
Суб‘єкти господарювання – фізичні особи на загальній системі оподаткування або юридичні особи при здійснені роздрібної торгівлі, громадського харчування та побутового обслуговування на території закритих військових гарнізонів і містечок, а також військових частин, розташованих у межах сіл, мають право проводити розрахунки без застосування РРО з використанням РК та КОРО при умові дотримання граничного розміру річного обсягу розрахункових операцій з продажу товарів (надання послуг) на один суб’єкт господарської діяльності (200 тис. грн.). У разі перевищення зазначеного обсягу розрахункових операцій, суб’єкт господарювання зобов’язаний в місячний термін з дати перевищення річного обсягу розрахункових операцій зареєструвати РРО та проводити розрахунки з застосовуванням РРО.
Податкова контролюватиме переміщення товарів у зоні АТО
«Податкова міліція спільно з прикордонниками, працівниками МВС та СБУ жорстко контролюватиме переміщення товарів у зоні проведення АТО. Активізація взаємодії всіх силових відомств у роботі та посилений контроль над переміщенням вантажів, зокрема, вугілля, палива та товарів народного споживання, із зони так званої ДНР на підконтрольні Україні території, і назад — наше головне завдання», — на цьому наголосив Перший заступник Голови Державної фіскальної служби України Володимир Хоменко під час розширеної наради за участю заступника Голови Донецької ОДА Михайла Нечепорука, представників Збройних Сил та правоохоронних органів, яка відбулася 19 грудня у Краматорську.
Працівники податкової міліції при штабі АТО будуть оперативно виїжджати на перевірки вантажів і, за необхідністю, адекватно реагувати. Окрім того, вони будуть нести службу на блок-постах, через які проходять основні магістралі, що використовуються для вантажоперевезень у зоні проведення АТО.
На цей час в Донецькій та Луганській областях прикордонниками розгорнуто 13 контрольних пунктів в’їзду — виїзду: 12 — автомобільних та один залізничний. Середні добові показники руху через встановлені контрольні пункти складають від 30 до 50-ти тисяч осіб та 10-15 тисяч транспортних засобів. Прикордонники спільно з працівниками ДФС, МВС та СБУ виявляють непоодинокі спроби незаконного переміщення великих партій товарів народного споживання як до, так і з зони проведення антитерористичної операції.
Володимир Хоменко зазначив, що сьогодні пріоритетними завданнями для податкової міліції є відновлення повного контролю за переміщенням товарів у зоні проведення АТО та протидія незаконному вивезенню та ввезенню товарів та вантажів.
«Ми маємо забезпечити проведення заходів щодо перевірки документів всіх транспортних засобів, які перевозять вантажі чи товари на цих пунктах, реєстрації суб’єктів підприємницької діяльності, проведення догляду машин на предмет наявності нелегальних товарів та контрабанди, а також — контроль за сплатою відповідних податків та платежів», — зазначив Перший заступник Голови ДФС України Володимир Хоменко.
Вже на сьогодні за результатами оперативних заходів припинено 27 спроб переміщення вантажів за документами сумнівного походження, з них 6 випадків пов’язаних з незаконним перевезенням вугілля — 330 тонн. Також припинено спроби нелегального перевезення алкоголю та цигарок.
Затверджено новий порядок розгляду запитів на інформацію
Мінфін затвердив новий Типовий порядок організації роботи та взаємодії між структурними підрозділами органів Державної фіскальної служби при розгляді запитів на отримання публічної інформації.
Нагадаємо, що інформацію на запит надають безкоштовно. А розпорядник інформації має надати відповідь на запит на інформацію не пізніше п’яти робочих днів із дня отримання запиту.
Якщо ж запит стосується надання великого обсягу інформації або потребує пошуку інформації серед значної кількості даних, розпорядник інформації може продовжити строк розгляду запиту до 20 робочих днів з обґрунтуванням такого продовження. Про продовження строку розпорядник інформації повідомляє запитувача в письмовій формі не пізніше п’яти робочих днів із дня отримання запиту.
Наказ набирає чинності з дня офіційного опублікування.
Про реквізити касового чеку
При здійсненні розрахунків з використанням РРО факт продажу товарів повинен підтверджуватись розрахунковим документом встановленої форми. В касовому чеку повинні міститись такі обов’язкові реквізити:
- назва господарської одиниці;
- адреса господарської одиниці;
- для СГ, що зареєстровані як платники ПДВ, — індивідуальний податковий номер платника ПДВ;
- перед номером друкуються великі літери "ПН";
- для СГ, що не є платниками ПДВ, — ідентифікаційний код за ЄДРПОУ або ДРФО, перед яким друкуються великі літери "ІД";
- кількість, вартість придбаного товару (отриманої послуги);
- вартість одиниці виміру товару (послуги); найменування товару (послуги);
- літерне позначення ставки ПДВ праворуч від надрукованої вартості товару (послуги);
- позначення форми оплати (готівкою, карткою, у кредит, чеками тощо) та суму коштів за даною формою оплати; загальну вартість придбаних товарів (отриманих послуг) у межах чека, перед якою друкується слово "СУМА" або "УСЬОГО";
- для СГ, що зареєстровані як платники ПДВ, окремим рядком — літерне позначення ставки ПДВ, розмір ставки ПДВ у відсотках, загальну суму ПДВ за всіма зазначеними в чеку товарами (послугами), на початку рядка — великі літери "ПДВ";
- порядковий номер касового чека, дату (день, місяць, рік) та час (година, хвилина) проведення розрахункової операції; фіскальний номер реєстратора розрахункових операцій, перед яким друкуються великі літери "ФН"; напис "ФІСКАЛЬНИЙ ЧЕК" та логотип виробника.
Згідно з п.1 ст.17 Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» до суб'єктів господарювання, які здійснюють розрахункові операції за товари (послуги), у разі встановлення протягом календарного року в ході перевірки факту: проведення розрахункових операцій з використанням РРО на неповну суму вартості проданих товарів (наданих послуг); не проведення розрахункових операцій через РРО з фіскальним режимом роботи; невідповідності суми готівкових коштів на місці проведення розрахунків; не роздрукування відповідного розрахункового документа, що підтверджує виконання розрахункової операції, застосовуються фінансові санкції у таких розмірах:
- вчинене вперше — одна гривня;
- вчинене вдруге — сто відсотків вартості проданих з порушеннями товарів (послуг);
- за кожне наступне вчинене порушення — у п’ятикратному розмірі вартості проданих з порушеннями, встановленими цим підпунктом, товарів (послуг).
Оскільки продаж товару без застосування РРО не є триваючим порушенням і невидача касового чеку під час кожного продажу товару визнається окремим порушенням, то наступне незастосування РРО при продажу товарів (наданні послуг) є окремим порушенням, а тому кожне наступне таке порушення буде вважатись повторним.
Таким чином, у разі виявлення під час перевірки суб’єкта господарювання фактів неодноразових порушень вимог щодо застосування РРО, до суб’єкта господарювання застосовуються фінансові санкції:
- за порушення, вчинене вперше — одна гривня,
- за вчинене вдруге — 100 відсотків вартості проданих з порушенням товарів,
- за вчинене втретє та наступні — у п’ятикратному розмірі вартості проданих з порушенням товарів (послуг).
|