Про втрату документів вчасно повідомте органи ДФС
У разі втрати або пошкодження первинних документів, регістрів бухгалтерського обліку, фінансової звітності, інших документів, пов'язаних з обчисленням і сплатою податків і зборів, платник податків зобов'язаний у п'ятиденний строк з дня такої події письмово повідомити контролюючий орган за місцем обліку.
Крім того, платнику необхідно відновити втрачені документи протягом 90 календарних днів з дня, що настає за днем надходження повідомлення до контролюючого органу.
Нагадаємо, для цілей оподаткування платник податків повинен вести облік доходів, витрат та інших показників на підставі зазначених документів. Формування показників податкової звітності, митних декларацій на підставі даних, не підтверджених документами, - не допускається. Також суб'єкт господарювання зобов'язаний забезпечити зберігання зазначених документів.
Відповідна норма передбачена статтею 44 Податкового кодексу України.
За довідкою про доходи звертайтесь в ЦОП
Відомості про отримані доходи кожен громадянин може отримати у Центрі обслуговування платників (ЦОП) за місцем проживання.
Для отримання відомостей про одержані доходи громадянин подає письмову заяву визначеного зразка.
Звертаємо увагу, що під час візиту до ЦОПу громадянин повинен обов’язково мати документ, що посвідчує особу. У випадку, якщо таку заяву подає уповноважена особа, наявність нотаріально завіреної довіреності обов’язкова.
Відомості з Державного реєстру про доходи видаються протягом п’яти робочих днів від дати звернення громадянина.
Якщо громадянин не має постійного місяця проживання, або тимчасово перебуває за межами свого населеного пункту, за отриманням відомостей про доходи можна звертатися до будь-якого центру обслуговування платників. Але у цьому випадку строк видачі відомостей може бути продовжено до десяти робочих днів.
Працівники Центру і надалі створюватимуть усі необхідні умови для комфортного та якісного надання адміністративних послуг платникам та громадянам, налагоджувати плідну співпрацю у роботі з ними.
Нагадаємо, що ЦОП Вовчанської ОДПІ ГУ Міндоходів у Харківській області працює згідно графіку роботи: вівторок,середа, п’ятниця з 9-00 до 18-00, понеділок, четвер з 9-00 до 20-00, субота з 9-00 до 16-00.
До уваги підприємців!
Вовчанська ОДПІ ГУ Міндоходів у Харківській області нагадує платникам, що відповідно до п. 1 наказу Державного комітету України з питань технічного регулювання та споживчої політики від 11 жовтня 2010 року № 457 «Про затвердження та скасування національних класифікаторів» з початку 2012 року набрав чинності національний класифікатор України ДК 009:2010 «Класифікація видів економічної діяльності».
Звертаємо увагу, що деякі суб’єкти господарювання на даний час не привели коди видів діяльності відповідно до КВЕД-2010, а досі мають КВЕД-2005. Оскільки КВЕД використовується фіскальними органами для аналізу статистичної, фінансової, податкової та іншої економічної інформації, то неприведення кодів видів діяльності відповідно до КВЕД-2010 ускладнює роботу по супроводженню базових галузей економіки міста, проведення аналізу в розрізі видів діяльності та призводить до перекручування результатів аналізу.
Враховуючи зазначене, закликаємо платників податків звернутися до державних реєстраторів Реєстраційної служби за адресою: м. Вовчанськ, вул. Гоголя, 53, тел.: (05741) 4-49-92 та внести необхідні зміни до реєстраційних даних.
Електронне звітування – економія часу та витрат
Необхідними умовами для платника податків, який виявив бажання подавати податкову звітність в електронному вигляді, є наявність:
- комп’ютера з операційною системою Windows з доступом до мережі Інтернет;
- спеціалізованого програмного забезпечення для формування, підписання та подання податкової звітності до органів ДФС.
- чинних посилених сертифікатів ключів ЕЦП посадових осіб, які підписують звітність, та електронної печатки (для фізичних осіб — підприємців — печатка за наявності).
Платники податків мають право обрати за власним бажанням будь-який акредитований центр сертифікації ключів. Але варто зважати на те, що Акредитований центр сертифікації ключів Інформаційно-довідкового департаменту ДФС України надає послуги ЕЦП на безоплатній основі.
З переліком реєстраційних документів (зразками їх заповнення) для кожної категорії платників податків та іншою корисною інформацією можна ознайомитися в розділі «Реєстрація користувачів», що на офіційному інформаційному ресурсіhttp://acskidd.gov.ua.
Платнику податків необхідно звернутися до будь-якого представництва АЦСК ІДД ДФС за адресою, вказаною на офіційному інформаційному ресурсі в розділі «Контакти».
Перед поданням податкової звітності в електронній формі платнику податків необхідно укласти Договір «Про визнання електронних документів» з контролюючими органами. Такий договір укладається в електронному вигляді за допомогою обраного платником податків програмного забезпечення (он-лайн-сервісу) для підписання та подання електронної звітності.
Якщо платник податків перебуває на обліку як платник окремого податку в декількох контролюючих органах, то для подання податкової звітності в електронному вигляді до контролюючих органів такий платник податків має укласти Договір «Про визнання електронних документів» та провести обмін посиленими сертифікатами ключів з кожним окремим контролюючим органом. Якщо Договір «Про визнання електронних документів» з контролюючим органом не буде укладений, то звітність в електронному вигляді не прийматиметься.
Інформацію про безкоштовне програмне забезпечення, яке можна використовувати при формуванні та підписанні звітності безкоштовними ключами, сформованими АЦСК ІДД ДФС України, наведено на офіційному інформаційному ресурсі АЦСК ІДД ДФС України http://acskidd.gov.ua у розділі «Програмне забезпечення» та на офіційному веб-порталі ДФС України (http://sfs.gov.ua/) у рубриці «Електронна звітність/Платникам податків про електронну звітність».
При цьому, платник податків може легко пересвідчитись, чи прийнята його електронна звітність контролюючим органом.
Платнику податків надсилаються дві квитанції. Перша квитанція є підтвердженням платнику податків передачі його податкових документів в електронному вигляді до контролюючого органу засобами телекомунікаційного зв’язку. Ця квитанція надсилається органами ДФС України на електронну адресу платника податків, з якої було надіслано податкову звітність.
Якщо на електронну адресу платника податків не надійшла перша квитанція, то податковий документ вважається неодержаним. Підтвердженням платнику податків прийняття його податкових документів до бази даних контролюючого органу є друга квитанція в електронному вигляді.
Найбільш розповсюджені помилки, які виникають при формуванні електронної звітності:
– звітність відправляється на адресу контролюючого органу без попереднього укладання Договору;
– не заповнені обов’язкові реквізити (податковий номер платника, звітний (податковий) період тощо);
– значення реквізитів у середині документа не відповідають імені файлу;
– звітність з ПДВ сформовано не в «пакеті».
Нагадаємо, що для отримання безкоштовного електронного ключа цифрового відпису потрібно звернутися до відділу реєстрації користувачів Вовчанській ОДПІ ГУ Міндоходів у Харківській області: м. Вовчанськ, вул. Гоголя, 53, тел.: (05741) 4-49-92 та внести необхідні зміни до реєстраційних даних.
З Нового року посилюється контроль за переміщенням спирту
Вовчанська ОДПІ ГУ Міндоходів у Харківській області нагадує, що нові зміни до Податкового кодексу України, які внесені Законом України «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законів України щодо посилення контролю за обігом підакцизних товарів та уточнення окремих податкових норм» від 12.08.2014 р № 1638-VII, посилюють контроль за обігом спирту та процедурою документального оформлення операцій із ввезення/вивезення спирту і лікеро-горілчаних виробів на/з території акцизних складів.
Так, законом передбачено зміни ставки акцизного податку на спиртові дистиляти та спиртні напої (коди згідно з УКТ ЗЕД 2208 20 12 00, 2208 20 62 00):
59,96 грн за 1 літр 100% -го спирту - з 1 січня по 31 грудня 2015 року;
63,50 грн за 1 літр 100% -го спирту - з 1 січня по 31 грудня 2016 року;
з 1 січня 2017 застосовується ставка акцизного податку, визначена пп. 215.3.1 ПКУ (70,53 грн за 1 літр 100% -го спирту).
Ставка 56,42 грн за 1 л 100% -го спирту діє до 31 грудня 2014 року.
Звертаємо Вашу увагу, що відповідно до Постанови КМУ від 19.11.2014 року № 627 «Деякі питання запровадження марок акцизного податку нового зразка для алкогольних напоїв та тютюнових виробів» з 1 січня 2015 вводяться марки акцизного податку нового зразка для алкогольних напоїв та тютюнових виробів вітчизняного та імпортного виробництва.
Розмір плати за одну марку акцизного податку для алкогольних напоїв знижено з 0,27 грн до 0,1926 грн, для тютюнових виробів - з 0,142 грн до 0,091 грн.
Зарплата в конверті - це тимчасове благо
Фахівці Вовчанської ОДПІ ГУ Міндоходів у Харківській області нагадує, наймаючись на роботу, громадяни мають пам'ятати, що заробітна плата, яка виплачується «у конвертах» – це тимчасове благо, яке має негативні наслідки для самого працівника. Перш за все, це ризик залишитися без права на отримання соціальних пільг та виплат, гарантованих державою, особливо при нарахуванні пенсії та здійсненні перерахунків пенсій у подальшому. Людина, яка працює неофіційно, при отриманні травми не може розраховувати на виплату їй лікарняних та інших обов'язкових виплат.
Відсутність трудової угоди з роботодавцем та згода на виплату «тіньової» зарплати – це ризик залишитися без зароблених грошей та бути звільненим без будь-яких пояснень.
Не менш важливим є й той факт, що, на сьогодні, втрати бюджету від прихованої «в конвертах» заробітної плати досить значні, а це унеможливлює підвищення рівня соціальних виплат в Україні.
Нагадаємо, що крім адміністративної відповідальності, за порушення вимог законодавства про оплату праці передбачено і кримінальну відповідно до статті 172 Кримінального кодексу України.
Платники туристичного збору
Вовчанська ОДПІ ГУ Міндоходів у Харківській області повідомляє, що питання туристичного збору висвітлене в ст. 268 р. ХІІ Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року №2755-VI із змінами та доповненнями (далі – ПКУ).
Платниками туристичного збору є громадяни України, іноземці, а також особи без громадянства, які прибувають на територію адміністративно-територіальної одиниці, на якій діє рішення сільської, селищної та міської ради про встановлення туристичного збору, та отримують послуги з тимчасового проживання (ночівлі) із зобов’язанням залишити місце перебування в зазначений строк.
Згідно з рішенням сільської, селищної та міської ради справляння туристичного збору може здійснюватися такими податковими агентами:
- адміністраціями готелів, кемпінгів, мотелів, гуртожитків для приїжджих та іншими закладами готельного типу, санаторно-курортними закладами;
- квартирно-посередницькими організаціями, які направляють неорганізованих осіб на поселення у будинки (квартири), що належать фізичним особам на праві власності або на праві користування за договором найму;
- юридичними особами або фізичними особами - підприємцями, які уповноважуються сільською, селищною або міською радою справляти збір на умовах договору, укладеного з відповідною радою.
Податкові агенти справляють збір під час надання послуг, пов’язаних з тимчасовим проживанням (ночівлею), і зазначають суму сплаченого збору окремим рядком у рахунку (квитанції) на проживання.
Також нагадуємо що , податкові агенти повинні щоквартально подавати до контролюючого органу за своїм місцем реєстрації декларацію по туристичному збору.
Якщо ж податковий агент має підрозділ без статусу юридичної особи, що надає послуги з тимчасового проживання (ночівлі) не за місцем реєстрації такого податкового агента, то зобов’язаний зареєструвати такий підрозділ як податкового агента туристичного збору в контролюючому органі за місцезнаходженням підрозділу.
Останній день рентної сплати – 25 грудня
Для платників рентної плати за транзитне транспортування трубопроводами природного газу територією України; транспортування нафти і нафтопродуктів магістральними нафтопроводами та нафтопродуктоводами територією України; транзитне транспортування трубопроводами аміаку територією України останнім днем сплати авансового платежу за другу декаду місяця буде 25 грудня 2014 року.
Так, сума податкових зобов'язань з рентної плати за податковий (звітний) період, що дорівнює календарному місяцю, сплачується платником рентної плати за місцем його податкової реєстрації авансовими платежами щодекади (15, 25 числа поточного місяця, 5 числа наступного місяця) виходячи з:
фактичних обсягів природного газу та аміаку і відстані відповідних маршрутів їх транспортування територією України у відповідних декадах місяця;
фактичних обсягів нафти і нафтопродуктів, що транспортуються територією України у відповідних декадах місяця.
Платниками рентної плати є суб'єкти господарювання, які експлуатують об'єкти магістральних трубопроводів та надають (організовують) послуги з транспортування (переміщення) вантажу трубопроводами України.
Порядок обчислення та сплати рентної плати за транспортування нафти і нафтопродуктів магістральними нафтопроводами та нафтопродуктопроводами, транзитне транспортування трубопроводами природного газу та аміаку територією України визначений розділом IX Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року №2755-VI із змінами та доповненнями.
При зміні податкової адреси платник податку повинен обміняти книгу обліку
У разі зміни податкової адреси платника єдиного податку останнім податковим (звітним) періодом за такою адресою вважається період, у якому подано до контролюючого органу заяву щодо зміни податкової адреси (п. 294.7 ст. 294 ПКУ).
Подання податкових декларацій фізичною особою – підприємцем – платником єдиного податку та сплата єдиного податку за наступні податкові (звітні) періоди здійснюється до контролюючого органу за місцем нової податкової адреси (місцем проживання).
Порядок ведення Книги обліку доходів платників єдиного податку першої і другої груп та платників єдиного податку третьої групи, які не є платниками податку на додану вартість, та Порядок ведення Книги обліку доходів і витрат платників єдиного податку третьої групи, які є платниками податку на додану вартість, затверджені наказом Міністерства фінансів України від 15.12.2011 № 1637 (далі – Порядки).
Відповідно до п. 2 Порядків прошнурована та пронумерована Книга обліку доходів або Книга обліку доходів і витрат (далі – Книги) безоплатно реєструються в контролюючому органі за основним місцем обліку платників податку.
Дані Книги використовуються платником податку для заповнення податкової декларації платника єдиного податку (п. 7 Порядків).
Отже, у разі зміни податкової адреси (місця проживання), пов’язаної зі зміною адміністративного району, фізичній особі – підприємцю – платнику єдиного податку необхідно зареєструвати нову книгу обліку доходів (доходів і витрат) у контролюючому органі за новим місцем обліку.
Якщо ж така зміна відбувається в межах одного адміністративного району, то фізична особа – підприємець – платник єдиного податку продовжує здійснювати записи наростаючим підсумком у зареєстрованій Книзі обліку доходів (доходів і витрат).
Обирайте оновлений РРО
З 1 січня 2015 року звітування про використання реєстраторів розрахункових операцій знову зміниться.
З початку нового року набуває чинності вимога, відповідно до якої до Системи зберігання та збору даних РРО Державної фіскальної служби України всі електронні контрольно-касові апарати будуть зобов’язані відправляти копії кожних розрахункових документів і фіскальних звітних чеків ( Z-звіт) які містяться на контрольній стрічці.
На виконання вимог виробниками касової техніки мають бути розроблені та внесені до реєстру РРО нові версії програмного забезпечення для РРО та ЕККА.
Крім того, передбачено зміни вимог Закону від 06.07.1995 № 265 – відповідно до п.8 Прикінцевих положень якого з 1 січня 2015 року дозволяється реєстрація лише РРО, що створюють контрольну стрічку в електронній формі та електронних таксометрів, автоматів з продажу товарів (послуг), реєстраторів розрахункових операцій з купівлі продажу іноземної валюти.
Для виконання вимог чинного законодавства рекомендуємо користувачам РРО та ЕККА зробити доопрацювання, налаштування та оновлення програмного забезпечення комплекта «РРО+Модем» для передачі електронних копій розрахункових документів.
І головне, щоб не помилитися при обранні реєстратора розрахункових операцій, дозволеного до використання, варто скористатися Державним реєстром реєстраторів розрахункових операцій (затверджений наказом ДФС України № 362 від 11.12.14 року), який знаходиться на офіційному сайті ДФС України.
Робота банків в надзвичайному режимі
З 12.12.2014 р. набрала чинності постанова Правління Нацбанку України, якою внесено зміни до Інструкції щодо організації роботи банківської системи в надзвичайному режимі, затвердженої власною постановою від 22.07.2014 р. № 435.
Установлено, що банк у разі неможливості вивезення готівки та інших цінностей на підставі розпорядження Нацбанку України пошкоджує готівку розчинами, що фарбують чи склеюють, штампом «Неплатіжна» або обрізанням/обпалюванням 50% від загальної площі або в інший спосіб, що забезпечить втрату платіжних ознак грошових знаків.
Банки і територіальні управління не мають права здійснювати обмін фізичним та юридичним особам справжніх банкнот, пошкоджених у способи, які використовувалися банками і територіальними управліннями згідно з вимогами цієї Інструкції.
Банки зобов’язані вилучати під час приймання готівки від фізичних і юридичних осіб або в разі їх звернення щодо обміну банкноти гривень, які мають пошкодження у вигляді загального або локального (плями) забруднення різного кольору (включаючи те, що можна помітити в ультрафіолетових променях), і в установленому порядку передавати їх як сумнівні до уповноважених підрозділів Нацбанку України для проведення досліджень.
Амортизація транспорту залученого під час мобілізації
Вовчанська ОДПІ ГУ Міндоходів у Харківській області повідомляє, що право власності на транспортний засіб, залучений під час мобілізації, не переходить від платника податку на прибуток до військового комісаріату.
Оскільки в процесі мобілізації транспортні засоби не використовуються у господарській діяльності платника податку, то нарахування амортизації припиняється до повернення такого засобу власнику. При цьому нарахування амортизації окремого об’єкта припиняється починаючи з місяця, наступного за місяцем виведення з експлуатації такого об’єкта основних засобів або передачі його до складу невиробничих необоротних матеріальних активів.
У разі зворотного введення такого об’єкта в експлуатацію або передачі до складу виробничих основних засобів для цілей амортизації приймається вартість, яка амортизується на момент його виведення з експлуатації (складу виробничих засобів) та збільшується на суму витрат, пов’язаних з ремонтом, модернізацією, модифікацією, добудовою, дообладнанням, реконструкцією тощо. При цьому нарахування амортизації за таким об’єктом розпочинається у місяці, наступному за місяцем зворотного введення об’єкта в експлуатацію або передачі до складу виробничих засобів.
Нарахування процентів за активами інститутів спільного інвестування
Вовчанська ОДПІ ГУ Міндоходів у Харківській області повідомляє, що для визначення об’єкта оподаткування податком на прибуток підприємств не враховуються доходи у вигляді суми коштів спільного інвестування, а саме коштів, залучених від інвесторів інститутів спільного інвестування, доходи від проведення операцій з активами таких інститутів та доходи, нараховані за активами зазначених інститутів, а також кошти, залучені від власників сертифікатів фондів операцій з нерухомістю, доходи від проведення операцій з активами фондів операцій з нерухомістю та доходи, нараховані за активами фондів операцій з нерухомістю, створених відповідно до закону, крім доходів, отриманих у вигляді процентів, нарахованих за такими активами.
Доходи, нараховані у вигляді процентів за такими активами, підлягають оподаткуванню цим податком починаючи з 03.08.2014 р.
Розрахунки в іноземній валюті
Фахівці Вовчанської ОДПІ ГУ Міндоходів у Харківській області нагадують ,що з 03.11.2014 р. набрали чинності зміни, внесені Правлінням Нацбанку України до власних постанов від 29.08.2014 р. № 540 та від 30.12.2003 р. № 597, якими встановлено таке.
Зобов’язано уповноважені банки здійснювати посилений валютний контроль за операціями клієнтів з купівлі іноземної валюти, що провадяться на підставі договорів, які вперше подаються до банку.
Знято заборону на проведення операцій в іноземній валюті зі здійснення розрахунків за імпортними операціями без ввезення товару на територію України та платежів за імпортними договорами, за якими продукцію було ввезено на територію України та здійснено митне оформлення на підставі ввізної митної декларації, дата оформлення якої перевищує 180 днів.
Наразі при здійсненні операцій з оплати робіт, послуг, прав інтелектуальної власності та/або виконання зобов’язань за векселем, яким оформлено заборгованість резидента перед нерезидентом за такою оплатою, та/або зарахування заборгованості за такою оплатою в разі проведення заліку зустрічних однорідних вимог, вимагатиметься наявність акта цінової експертизи Державного інформаційно-аналітичного центру моніторингу зовнішніх товарних ринків, якщо їх загальна вартість перевищує 50 000 євро (до змін — 100 000 євро).
Порядок розгляду скарг
Розгляд скарг на вимоги про сплату недоїмки зі сплати єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування проводиться відповідно до Порядку розгляду органами доходів і зборів скарг на вимоги про сплату недоїмки із сплати єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування та на рішення про нарахування пені та накладання штрафу, затвердженого Наказом Міндоходів України від 09.09.2013 № 452.
Так, відповідно до Порядку, якщо скаржник вважає, що територіальний орган ДФС у районі, місті (крім міста Києва), районі у місті, об’єднаний чи спеціалізований, неправильно визначив суму недоїмки або прийняв рішення про накладення штрафу та нарахування пені, що суперечить законодавству про загальнообов’язкове державне соціальне страхування або виходить за межі його компетенції, встановленої законом, він має право оскаржити таке рішення у відповідному головному управлінні ДФС області, місті Києві.
Первинна скарга повинна бути подана протягом десяти календарних днів, наступних за днем отримання скаржником вимоги або рішення територіальних органів доходів і зборів про нарахування пені та накладення штрафу.
Строк, встановлений для подання первинної скарги, не вважається пропущеним, якщо до його закінчення скаргу та інші документи до неї передано на пошту.
Якщо територіальні органи надсилають скаржнику рішення про повне або часткове незадоволення його скарги, то він має право звернутися протягом десяти календарних днів, наступних за днем отримання відповіді, з повторною скаргою до ДФС України.
У свою чергу ДФС України приймає вмотивоване рішення та надсилає його платнику єдиного внеску протягом 30 календарних днів, наступних за днем отримання скарги, на адресу платника поштою з повідомленням про вручення або надає йому під розписку.
Якщо протягом цього строку вмотивоване рішення платнику єдиного внеску не надсилається, то така скарга вважається повністю задоволеною на користь платника.
Електронні рахунки в системі електронного адміністрування ПДВ відкриватимуться без участі платників податку
Відкриття та обслуговування електронних рахунків Казначейством здійснюється на безоплатній основі. Інформація про рух коштів на електронних рахунках платникам податку надаватиметься ДФС за відповідним запитом платника на безоплатній основі без обмеження кількості запитів та у часі.
Електронні рахунки відкриваються Казначейством платникам ПДВ автоматично на підставі реєстру платників податку, який ДФС після присвоєння особі індивідуального податкового номера платника ПДВ надсилає Казначейству.
Казначейство надсилає ДФС повідомлення про відкриття електронного рахунка платника ПДВ не пізніше наступного робочого дня з дня його відкриття, а ДФС після надходження такого повідомлення інформує кожного платника ПДВ про реквізити його електронного рахунка (пункт 6 Порядку № 569).
На такі електронні рахунки в системі електронного адміністрування ПДВ платники податку самостійно зараховують кошти з власного поточного рахунку платника, відкритого в банківських установах, в сумах:
- необхідних для збільшення розміру суми, що обчислюється відповідно до пункту 2001.3 статті 2001 Кодексу та надає право для реєстрації в ЄРПН податкових накладних/розрахунків коригування;
- недостатніх для сплати до бюджету узгоджених податкових зобов'язань з цього податку.
Поповнення електронного рахунка платника ПДВ за рахунок інших джерел, наприклад, з поточних рахунків інших осіб, не передбачено.
Кошти з електронного рахунка платника ПДВ перераховуються Казначейством в автоматичному режимі виключно до бюджету та/або на рахунок, відкритий у банку та/або органі Казначейства сільськогосподарськими підприємствами – суб’єктами спеціального режиму оподаткування, визначений статтею 209 Кодексу, для акумулювання сум податку, що нараховуються на вартість поставлених ними сільськогосподарських товарів (послуг), у порядку, передбаченому статтею 209 Кодексу. Таке перерахування коштів здійснюється на підставі реєстрів платників ПДВ, який автоматично формується ДФС та надсилається Казначейству.
Законодавці удосконалять систему державних та електронних закупівель
Елементи електронних закупівель впроваджуються шляхом встановлення можливості застосування для оцінки поданих пропозицій електронного аукціону під час проведення процедури відкритих торгів, попередньої кваліфікації та запиту цінових пропозицій на закупівлю товарів, для яких існує постійно діючий ринок і які не виробляються за окремо розробленою специфікацією.
Водночас пропонується встановити обов’язковість застосування відкритих торгів з використанням електронних засобів та електронного реверсивного аукціону, для визначеного кола замовників та за встановленим переліком товарів і послуг у разі, якщо очікувана вартість закупівлі не перевищуватиме 2 млн. гривень.
Разом з цим, запропоновані зміни, що передбачають необхідність документального підтвердження відповідності вимогам статті 17 Закону України «Про здійснення державних закупівель» лише потенційним переможцем процедури закупівлі, спрямовані на спрощення доступу бізнесу до участі в процедурах закупівель.
Отже, таким чином буде забезпечено впровадження механізму електронних закупівель та усунення правових колізій і законодавчих неузгодженостей, а суб’єкти господарювання (замовники) будуть здійснювати діяльність у прозорому нормативно-правовому полі, при підвищенні ефективності здійснення державних закупівель та можливості здійснення електронних закупівель.
Уряд не пропонує підвищення пенсійного віку та змін у нарахуванні пенсій
У пакеті податкового, бюджетного та соціального законодавства, який Уряд внесе до Парламенту, Кабінет Міністрів на даному етапі не пропонує підвищення пенсійного віку, перегляду підходів у нарахуванні пенсій для спеціальних категорій та працюючих пенсіонерів, а також стипендій. Про це повідомив Прем’єр-міністр України Арсеній Яценюк на засіданні Уряду в понеділок, 22 грудня.
Він повідомив, що Уряд вносить до Верховної Ради України пакет реформ, «який повинен бути проголосований парламентською коаліцією».
«Протягом останніх двох тижнів ми активно працювали зі всіма представниками парламентської коаліції щодо напрацювання низки податкових, бюджетних законів, соціальних законів, які необхідно ухвалити в стінах Парламенту. Частина пропозицій врахована. Частина пропозицій буде розглядатися вже в самому Парламенті, і під час роботи щодо розгляду цих законопроектів ми будемо адекватно реагувати і приймати чи відхиляти ті чи інші пропозиції», - наголосив Глава Уряду.
Арсеній Яценюк наголосив на необхідності «розвіяти певні міфи, які доволі тривалий час обговорюються в українському суспільстві».
Прем’єр-міністр повідомив, що на даному етапі Уряд не пропонує підвищення пенсійного віку, а також не пропонує і перегляду підходів у нарахуванні пенсій для спеціальних категорій пенсіонерів: «Щодо оподаткування або заборони отримання пенсій для працюючих пенсіонерів - чинна система для працюючих пенсіонерів також залишається».
Стосовно стипендій для студентів українських вузів, він сказав: «Стипендії зберігаються».
«Чому я кажу «на даному етапі»? Тому що я сподіваюся, що пакет реформ, який буде ухвалений Парламентом, дасть можливість Україні отримати додаткові доходи до Державного бюджету і покривати неймовірні соціальні видатки на плечах українського бюджету, які сьогодні є», - наголосив Арсеній Яценюк.
Проект Закону про Держбюджет
В ВРУ зареєстровано проект Закону від 12.12.2014 р. № 1000 «Про Державний бюджет України на 2015 рік».
Запланований розмір мінімальної зарплати на 2015 рік:
у місячному розмірі: з 1 січня — 1218 грн., з 1 грудня — 1378 грн.;
у погодинному розмірі: з 1 січня — 7,29 грн., з 1 грудня — 8,25 грн.
Прожитковий мінімум на одну особу в розрахунку на місяць у 2015 році також планується встановити у розмірі з 1 січня 2015 року 1176 грн., з 1 грудня – 1330 грн.
Крім того, планується установити, що:
— КМУ затверджується особливий порядок проведення індексації грошових доходів населення у межах фінансових ресурсів бюджетів усіх рівнів, бюджету Пенсійного фонду України та бюджетів інших фондів загальнообов’язкового державного соціального страхування на 2015 рік;
— максимальний місячний розмір зарплати бюджетників обмежується 15 розмірами мінімальної заробітної плати (виплата допомоги по тимчасовій непрацездатності, допомоги для оздоровлення, матеріальної допомоги для вирішення соціально-побутових питань та оплата часу щорічної відпустки не враховується у зазначеному максимальному розмірі).
На Харківщині податківці консультують платників, які зареєстровані в зоні АТО
Як повідомили в ГУ Міндоходів у Харківській області, на сьогоднішній день до податкових органів та центрів обслуговування платників Харківщини вже звернулось більше тисячі платників, які зареєстровані в областях проведення Антитерористичної операції.
У відомстві відзначають, що найчастіше такі громадяни консультуються з питань перереєстрації власного бізнесу, процедура якої на сьогоднішній день значно спрощена та проводиться протягом двох днів. Багато звернень надходить і щодо отримання реєстраційних номерів облікових карток платників податків. Також громадяни цікавляться порядком отримання довідок про доходи, податковими змінами та нововеденнями, порядком одержання свідоцтва платника єдиного податку, можливістю отримання електронного цифрового підпису, порядком припинення підприємницької діяльності тощо.
Також у податковій службі повідомили, що вимушені переселенці із зони АТО, які працювали в податковій та митній службі, звертаються до відомства щодо їх працевлаштування. Як проінформували в Головному управлінні, на сьогоднішній день до територіальних органів Міндоходів Харківської області працевлаштовано 26 таких осіб.
Звертаються до органів Міндоходів регіону і харків’яни. Так, за 11 місяців поточного року надійшло більше 1 600 звернень з самих різноманітних питань. Більшість звернень стосується контрольно-перевірочної роботи, багато питань і щодо реєстрації та обліку платників податків, порядку сплати ЄСВ, військового збору тощо. Надходить інформація і стосовно здійснення незаконної підприємницької діяльності та ухилення від оподаткування, яку повідомляють жителі Харківщини.
У службі відзначають, що усім зверненням, які надходять до органів ГУ Міндоходів у Харківській області, забезпечується ретельний розгляд, а у необхідних випадках здійснюється перевірка викладених фактів, та обов’язкове повідомлення за результатами розгляду у визначений законом термін.
ГУ Міндоходів у Харківській області
Щодо оподаткування ПДВ операцій ломбарду з реалізації заставленого майна громадян
За рахунок заставленого майна заставодержатель має право задовольнити свої вимоги в повному обсязі, що визначається на момент фактичного задоволення, включаючи проценти, відшкодування збитків, завданих прострочкою виконання, необхідні витрати на утримання заставленого майна, а також витрати на здійснення забезпеченої заставою вимоги (ст. 19 Закону України «Про заставу»). Таке майно може бути реалізоване в порядку, передбаченому відповідним Законом.
Нормами ст. 185 Податкового кодексу України (ПКУ) встановлено, що об’єктом оподаткування є операції платників податку з постачання товарів, місце постачання яких розташоване на митній території України, відповідно до ст. 186 ПКУ, у тому числі операції з передачі права власності на об’єкти застави позичальнику (кредитору), на товари, що передаються на умовах товарного кредиту, а також з передачі об’єкта фінансового лізингу в користування лізингоотримувачу/орендарю.
Разом з тим, відповідно до ст. 197 ПКУ звільняються від оподаткування операції банків та інших фінансових установ з постачання (продажу, відчуження іншим способом) майна, що передане фізичними особами, а також суб’єктами господарювання, які не є платниками податку, у заставу, у тому числі іпотеку, та на яке було звернено стягнення.
Таким чином, операції платника ПДВ – ломбарду з постачання заставленого майна звільняються від оподаткування ПДВ, за умови, що таке майно, на яке було звернено стягнення, передане у заставу (іпотеку), особами, які не є платниками ПДВ.
При штабі АТО буде створено підрозділ ДФС
«Податкова міліція спільно з прикордонниками, працівниками МВС та СБУ жорстко контролюватиме переміщення товарів у зоні проведення АТО. Активізація взаємодії всіх силових відомств у роботі та посилений контроль над переміщенням вантажів, зокрема, вугілля, палива та товарів народного споживання, із зони так званої ДНР на підконтрольні Україні території, і назад – наше головне завдання», - на цьому наголосив Перший заступник Голови Державної фіскальної служби України Володимир Хоменко під час розширеної наради за участю заступника Голови Донецької ОДА Михайла Нечепорука, представників Збройних Сил та правоохоронних органів, яка відбулася 19 грудня у Краматорську.
Працівники податкової міліції при штабі АТО будуть оперативно виїжджати на перевірки вантажів і, за необхідністю, адекватно реагувати. Окрім того, вони будуть нести службу на блок-постах, через які проходять основні магістралі, що використовуються для вантажоперевезень у зоні проведення АТО.
На цей час в Донецькій та Луганській областях прикордонниками розгорнуто 13 контрольних пунктів в’їзду – виїзду: 12 – автомобільних та 1-залізничний. Середні добові показники руху через встановлені контрольні пункти складають від 30 до 50-ти тисяч осіб та 10-15 тисяч транспортних засобів. Прикордонники спільно з працівниками ДФС, МВС та СБУ виявляють непоодинокі спроби незаконного переміщення великих партій товарів народного споживання як до, так і з зони проведення антитерористичної операції.
Володимир Хоменко зазначив, що сьогодні пріоритетними завданнями для податкової міліції є відновлення повного контролю за переміщенням товарів у зоні проведення АТО та протидія незаконному вивезенню та ввезенню товарів та вантажів.
«Ми маємо забезпечити проведення заходів щодо перевірки документів всіх транспортних засобів, які перевозять вантажі чи товари на цих пунктах, реєстрації суб’єктів підприємницької діяльності, проведення догляду машин на предмет наявності нелегальних товарів та контрабанди, а також – контроль за сплатою відповідних податків та платежів», - зазначив Перший заступник Голови ДФС України Володимир Хоменко.
Вже на сьогодні за результатами оперативних заходів припинено 27 спроб переміщення вантажів за документами сумнівного походження, з них 6 випадків пов’язаних з незаконним перевезенням вугілля – 330 тонн. Також припинено спроби нелегального перевезення алкоголю та цигарок.
Впроваджено новий медіа-проект на допомогу платникам
Як розповіли в інформаційно-комунікаційному управлінні ГУ області, з метою роз’яснення громадянам та суб’єктам господарювання податкових питань та ознайомлення їх із роботою служби, підрозділом започатковано медіапроект у форматі окремих відеосюжетів з коментарями провідних фахівців відомства. Трансляція зазначених відеоматеріалів відбувається на телеекранах в Центрах обслуговування платників, які функціонують при ДПІ в районах міста та області, а також на суб-сайті (www.kh.sfs.gov.ua).
«Відтак платники мають змогу дізнатися про останні податкові новації та актуальні питання безпосередньо від кваліфікованого фахівця, який є профі в діючому законодавстві та відслідковує його зміни», - відзначають в управлінні.
На сьогодні вже відзнято, змонтовано та запущено три таких відеосюжета.
Зокрема, з нагоди проведення Всеукраїнського тижня права, начальник управління правової роботи Микола Обертович розповів про реалізацію прав платника шляхом застосування процедури адміністративного оскарження рішень контролюючих органів.
Також корисну інформацію, яка стане у нагоді громадянам та підприємцям, довела до їх відома начальник оподаткування та контролю окремих об’єктів і операцій Лілія Катеринська. У своєму виступі вона нагадала про порядок обрахування та сплати земельного податку та орендної плати за землю. В свою чергу, начальник відділу управління доходів і зборів з фізичних осіб В’ячеслав Даценко розповів про єдиний соціальний внесок та особливості його сплати.
В інформаційно-комунікаційному управлінні відзначають, що у найближчих планах – підготовка відеосюжетів за участю начальника відділу реєстрації та обліку платників Сергія Біланчука. Так, фахівець розповість дуже важливу на сьогоднішній день інформацію – щодо введення в дію Реєстру волонтерів антитерористичної операції та спрощення процедури перереєстрації суб’єктів господарювання із зони АТО, яка наразі проводиться у максимально короткі терміни.
У 2015 році у відеоматеріалах роз’яснятимуться податкові новації, на які наступний рік обіцяє нам бути дуже щедрим.
ГУ Міндоходів у Харківській області
Зміни в плані рахунків бюджетних організацій
Бюджетні установи в 2015 році будуть продовжувати застосовувати діючий зараз План рахунків бухгалтерського обліку бюджетних установ, так як Мінфін переніс на 2016 рік набрання чинності Плану рахунків бухгалтерського обліку в державному секторі. Проте застосовувати План рахунків бухгалтерського обліку бюджетних установ потрібно буде зі змінами, які в нього вніс Мінфін.
Так, Мінфін перейменував такі рахунки:
— рахунок 13 «Знос необоротних активів» на «Знос (амортизація) необоротних активів»;
— рахунок 14 «Незавершене капітальне будівництво» на «Незавершені капітальні інвестиції в необоротні активи»;
— рахунок 44 «Результати переоцінок» на «Капітал у дооцінках».
Крім того, План рахунків доповнено:
— рахунком 26 «Запаси для розподілу, передачі, продажу» (з субрахунками 261 «Запаси для розподілу, передачі, продажу» і 262 «Державні матеріальні резерви та запаси»);
— субрахунком 366 «Розрахунки зі спільної діяльності»;
— субрахунком 676 «Розрахунки за зобов'язаннями зі спільної діяльності»;
— рахунком 84 «Витрати на амортизацію» (зі субрахунком 841 «Витрати на амортизацію необоротних активів»);
— рахунком 85 «Витрати майбутніх періодів» (зі субрахунком 851 «Витрати майбутніх періодів».
Також в новій редакції викладено типову кореспонденцію з обліку необоротних активів та обліку запасів.
Встановлено розмір допомоги по безробіттю на 2015 рік
Мінімальний розмір допомоги по безробіттю в 2015 році буде збережено на рівні 2014 року.
Так, Фонд загальнообов'язкового державного соцстрахування на випадок безробіття встановив, що до 31.12.2015 р.:
— мінімальний розмір допомоги по безробіттю становитиме 544 гривні;
— у разі якщо розмір допомоги по безробіттю менший за 80 % від прожиткового мінімуму для працездатних осіб, встановленого законом, допомога по безробіттю виплачується у розмірі 80 % від прожиткового мінімуму для працездатних осіб, встановленого законом.
Такі зміни затверджені постановою Фонду загальнообов'язкового державного соцстрахування на випадок безробіття від 02.12.2014 р. № 36, яка набере чинності з дня її офіційного опублікування та застосовується з 01.01.2015 р.
|