Среда, 22.01.2025, 03:25

vburluk.pp.net - Официальный сайт пгт Великий Бурлук

Начало Регистрация Вход
Приветствую Вас, Неизвесный нам гость · RSS
Меню сайта
Категории каталога
Податкові новини [1962]
Наш опрос
Как вы относитесь к утверждению, что полностью доверять можно только себе?
Всего ответов: 40
 Каталог статей
Начало » Статьи » Вовчанська МДПІ » Податкові новини

Вовчанська ОДПІ інформує

Благодійна акція з нагоди дня святого Миколая

Найбільше — у день Святого Миколая Чудотворця, який у християнстві є уособленням благодійності. Саме він приходив на допомогу бідним, знедоленим людям у найскрутніші хвилини життя несподівано і завжди так, щоб його ніхто не бачив. Робив добро й не чекав на подяку. Особливо опікувався дітьми, яких любив усім серцем.

На свято Святого Миколая, за ініціативою керівництва Вовчанської ОДПІ ГУ Міндоходів у Харківській області, було організовано захід, щодо поздоровлення з цім святом дітей сімей переселенців, які мешкають у місті. В.о.начальника Лідія Колєснік та інші представники інспекції відвідали родини переселенців зі східних областей України, які у зв'язку зі складною ситуацією в цьому регіоні прибули на тимчасове місце проживання в Вовчанський район.

Вони ознайомилися, зокрема, з умовами проживання багатодітної сім'ї Остапенко з Донецької області, яка тимчасово оселилася в квартирі за наймом. Родина забезпечена продуктами харчування та найнеобхіднішими побутовими умовами.

Представники інспекції поцікавилися проблемними питаннями, які турбують переселенців, а також привезли їм солодощі та подарунки до дня Святого Миколая.

Найбільшою вдячністю для податківців були усміхнені обличчя малечі, їх щирість і безпосередність у спілкуванні. І очі, сповнені надії та віри у щасливі безхмарні дні.

Організатори благодійного заходу закликають усіх небайдужих мешканців міста зробити свій внесок у створення свята для дітей переселенців із зони АТО.

 

Вовчанська ОДПІ ГУ Міндоходів у Харківській області співпрацює з бізнесом.

Фахівцями Вовчанської ОДПІ ГУ Міндоходів у Харківській області на чолі з начальником інспекції Борисенко Володимиром Володимировичем, спільно з заступником начальника інформаційно-комунікаційного управління ГУ Міндоходів в Харківській області Дмитрієнко Ларисою Миколаївною та представником журналу “Вісник  Міністерства  доходів і зборів” директором філії  ДП «СВЦ Міндоходів України” Лановою Надією Валентинівною, було проведено зустріч з трудовим колективом. Під час заходу обговорювалися питання щодо легалізації заробітної плати найманих працівників та реалізації Концепції реформування податкової системи.

На  початку зустрічі заступник начальника інспекції Романцова Ірина Анатоліївна у своєму виступі відзначила, що податківці опікуються вирішенням проблеми сплати заробітної плати у «конверті». Тобто сьогодні деякі бізнесмени продовжують платити працівникам зарплату в конвертах. Це породжує чорний ринок готівки, який ніхто не контролює, а також із них не здійснюються платежі до фондів загальнообов’язкового державного соціального страхування.

Отже щоб захистити найманих працівників і проконтролювати наскільки достовірно роботодавці сплачують до бюджету податки при виплаті доходів громадянам, фахівцями інспекції проводяться перевірки суб’єктів господарювання щодо достовірності нарахування та виплати заробітної плати. Таких порушників податкового законодавства виявити нескладно - аналізується податкова звітність, порівнюються обсяги виручки, види діяльності платників податків, опрацьовується інформація, яка надходить від інших органів влади. З недобросовісними підприємцями проводиться роз’яснювальна робота щодо дотримання ними трудового та податкового законодавства.

Також,  начальник  інспекції Володимир Борисенко наголосив, що на сьогоднішній день конструктивна та ефективна співпраця з бізнесом – це запорука успішного запровадження Концепції реформування податкової системи, реалізація якої у перспективі призведе до економічного росту та спрощення умов ведення бізнесу.

«Метою цього законопроекту є покращення умов ведення бізнесу в Україні з одночасним підвищенням показників України в міжнародних рейтингах, а також поліпшення ефективності використання ресурсів економіки, зокрема зменшення витрат підприємств на визначення податкових зобов'язань і складання податкової звітності та держави – на адміністрування податків», - відзначив посадовець.

Учасників семінару було поінформовано про те, що з 1 січня 2015 року платник ПДВ зобов’язаний надати покупцю (отримувачу) податкову накладну, складену в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи, та зареєстровану в Єдиному реєстрі податкових накладних та зміни. Також з 1 січня 2015 буде внесено зміни до використування РРО, про що також було повідомлено слухачів.

Виступ Дмитрієнко Лариси Миколаївни був присвячений основним напрямкам реформи податкової політики, також вона ознайомила присутніх з проектами Законів, які планують ввести  в дію з 01.01.2015 року. Не залишилось поза увагою обговорення питання щодо введення загального декларування доходів громадян.

Представник журналу Ланова Надія Валентинівна повідомила бухгалтерів про нововведення в податковому законодавстві, розповіла про існування електронної версії журналу та наголосила про зміну з 2015 року його назви.

У процесі проведення заходу відбувся конструктивний діалог з учасниками щодо нагальних проблем в оподаткуванні. Запитувачі отримали кваліфіковані та змістовні відповіді від фахівців.

 Підсумовуючи зустріч, Володимир Володимирович  зокрема підкреслив, що якість   та успіх запровадження  реформ у податковій системі залежить не лише від змін у законодавстві, а й у свідомості громадян та закликав присутніх і надалі виявляти свою активну громадянську позицію  та сумлінно виконувати свій обов’язок перед державою.

 

Харківську митницю Міндоходів реорганізовано у Харківську митницю ДФС

У відповідності  до пункту 2 постанови Кабінету Міністрів України від 06.08.14 № 311 «Про утворення територіальних органів Державної фіскальної служби та визнання такими, що втратили чинність, деяких актів Кабінету Міністрів України», Харківську митницю Міндоходів реорганізовано шляхом її приєднання до Харківської митниці ДФС.

Начальником Харківської митниці ДФС призначено Остапчука Валерія Васильовича, згідно наказу Державної фіскальної служби України від 04.12.14 № 1731-о.

У Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб – підприємців 05.12.14 року проведено державну реєстрацію Харківської митниці ДФС, якій присвоєно ідентифікаційний код 39534151.

Харківська митниця ДФС знаходиться за адресою: вул. Короленка, буд.16-б, м. Харків, 61003, телефон (057) 731-37-30, 731-51-52, факс (057) 731-31-13.

ДФС та Асоціація платників податків України підписали Меморандум про співпрацю

Голова Державної фіскальної служби України Ігор Білоус та Президент Асоціації платників податків України Василь Матійчик визначили напрями подальшої співпраці, підписавши Меморандум про партнерство та співробітництво між ДФС України та АППУ.

Відповідно до підписаного Меморандуму, ДФС та АППУ докладатимуть усіх зусиль для забезпечення захисту законних прав та інтересів платників, поліпшення підприємницького клімату в країні, розвитку партнерських відносин між владою і бізнесом, а також підвищення соціальної відповідальності платників.

Також Асоціація здійснюватиме експертизу та надаватиме ДФС пропозиції до проектів регуляторних актів, головним розробником яких є ДФС.

Меморандумом також передбачено взаємне представництво у консультативно-дорадчих органах ДФС та керівних органах Асоціації, обмін інформацією, співпрацю у напрямі подолання корупції та забезпечення якісного виконання своїх функцій податковими та митними органами,  масово-роз’яснювальну та консультативну робота тощо.

Сторони відзначили, що партнерські стосунки між АППУ та колишньою податковою службою, а нині – фіскальною, будувалися протягом 10 років і обов’язково мають тривати й надалі. 

Оновлено Держреєстр РРО

Вовчанська ОДПІ ГУ Міндоходів у Харківській області інформує, що наказом ДФС України від 11.12.2014 р. № 362 затверджено новий Державний реєстр реєстраторів розрахункових операцій. Попередній перелік касової техніки у Держреєстрі РРО, затверджений наказом ДФС України від 14.10.2014 р., втратив чинність.    

Державний реєстр РРО мітить моделі касових апаратів, які відповідають сучасним вимогам та забезпечують передачу контрольно-звітної інформації до органів ДФС України в електронній формі.

Платники податків, які використовують касову техніку можуть обрати найбільш оптимальну для себе нову модель техніки або модернізувати ту, яка вже використовується у роботі, приєднавши до неї відповідний модем.

З повним переліком реєстраторів розрахункових операцій, які включені до Державного реєстру, можна ознайомитися на веб-порталі ДФС України.

 

Порядок обліку платників ЄСВ

З 19.12.2014 р. набрав чинності наказ Мінфіну України, яким затверджено Порядок обліку платників єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування та Положення про реєстр страхувальників.

Відокремлені підрозділи юридичних осіб — платники єдиного внеску, що мають місцезнаходження на іншій території України, перебувають на обліку в територіальних органах ДФС України за місцем обліку відповідних юридичних осіб.

ДФС України зобов’язано забезпечити переведення на обслуговування до: Вовчанської ОДПІ ГУ Міндоходів у Харківській області  — платників єдиного внеску, які є юридичними особами або фізичними особами, та платників, які є філіями, відділеннями, відокремленими підрозділами зазначених юридичних осіб і на дату набрання чинності цим наказом мали місцезнаходження (місце проживання) на тимчасово окупованій території України;

територіальних органів ДФС за місцем обліку юридичних осіб, розташованих на іншій території України, — платників, які є філіями, відділеннями, відокремленими підрозділами вищезазначених юридичних осіб.

Визнано таким, що втратить чинність, наказ Міндоходів України від 09.09.2013 р. № 458.

 

Продовжено дію порядку переведення студентів та аспірантів з ВНЗ, розташованих на тимчасово окупованій території

Переведення студентів, аспірантів і докторантів з ВНЗ та наукових установ, розташованих на тимчасово окупованій території України, буде здійснюватись відповідно до Тимчасового порядку, затвердженого наказом МОН від 07.05.2014 р., до 1 березня 2015 року.

Нагадаємо, що раніше передбачалось, що переведення за Тимчасовим порядком буде здійснюватися до 1 вересня 2014 року. 

Такі зміни затверджені наказом МОН від 13.11.2014 р. № 1311, який набере чинності з дня офіційного опублікування. На день підготування замітки документ офіційно не опубліковано.

 

Пільгові помилки виправляємо у черговому звіті

Фахівці Вовчанської ОДПІ ГУ Міндоходів у Харківській області роз’яснили як виправити помилки, допущені при заповненні звіту про суми податкових пільг.

Враховуючи те, що формою звіту про суми податкових пільг, а також Порядком визначення сум податків та зборів, не сплачених суб'єктом господарювання до бюджету у зв'язку з отриманням податкових пільг за операціями, які здійснюються на митній території України, не передбачено механізм подання уточненого звіту, а також враховуючи те, що зазначений звіт складається наростаючим підсумком з початку року, то допущені помилки слід виправляти у черговому звіті у межах року. При цьому виправлення помилок у звіті про суми податкових пільг не призводить до нарахування штрафних санкцій.

Нагадаємо, що звіт про суми податкових пільг подається за три, шість, дев'ять і дванадцять календарних місяців за місцем його реєстрації протягом 40 календарних днів, що настають за останнім календарним днем податкового періоду.

У разі коли суб'єкт господарювання пільгами не користується, звіт не подається.

 

Спецперевірки кандидатів на державні посади: кого не будуть перевіряти?

Президент вніс зміни до Порядку проведення спеціальної перевірки відомостей щодо осіб, які претендують на зайняття посад, пов'язаних із виконанням функцій держави або місцевого самоврядування.

Встановлено, що спеціальній перевірці не підлягають відомості щодо осіб, які призиваються на військову службу за призовом осіб офіцерського складу та на військову службу за призовом під час мобілізації, на особливий період, або залучаються до виконання обов'язків за посадами, передбаченими штатами воєнного часу.

Спеціальна перевірка відомостей при прийнятті на військові посади, пов'язані з виконанням організаційно-розпорядчих чи адміністративно-господарських обов'язків, для доукомплектування ЗСУ та інших військових формувань військовослужбовцями у разі виникнення кризової ситуації, що загрожує національній безпеці України, оголошення рішення про проведення мобілізації та (або) введення правового режиму воєнного стану здійснюється з урахуванням вимог ч. 4 ст. 20 Закону України «Про військовий обов'язок і військову службу».

Також встановлено, що для цілей цього Порядку не вважається призначенням:

— призначення особи, яка перебуває на посаді в органі державної влади (державному органі), на ту саму посаду за умови відсутності перерви у роботі при такому призначенні;

— призначення особи, яка перебуває на посаді в органі державної влади (державному органі), на посаду до цього ж органу або іншого органу державної влади (державного органу), що здійснюється в порядку просування по службі.

У разі якщо кандидат претендує на посаду, щодо якої здійснюються заходи з очищення влади (люстрації) відповідно до Закону України «Про очищення влади», разом із заявою про призначення також подається письмова згода кандидата на проведення перевірки, передбаченої Законом України «Про очищення влади».

Зміни затверджені Указом Президента від 16.12.2014 р. № 933/2014, який набрав чинності 17.12.2014 р.

 

Як виправляти помилки у звіті неприбуткової організації

Спеціалісти Вовчанської ОДПІ ГУ Міндоходів у Харківській області нагадали, що якщо неприбуткова установа або організація здійснює виправлення самостійно виявлених помилок шляхом подання уточнюючого розрахунку, то така неприбуткова організація має подати Звіт з відповідною позначкою у рядку «Уточнюючий» у полі 1 цього Звіту.

При виправленні помилок, допущених у частині І Звіту, в уточнюючому Звіті необхідно зазначити правильні показники з урахуванням уточнень без заповнення частини«Самостійне виправлення помилок»Звіту, оскільки у частині І цього Звіту відображаються доходи та витрати неприбуткових організацій, які не приводять до виникнення податкових зобов'язань.

Якщо здійснюється виправлення помилок, допущених при заповненні частини II Звіту, у частині II уточнюючого Звіту зазначаються правильні показники з урахуванням уточнень, а у рядках 19 — 23 частини «Самостійне виправлення помилок» Звіту — суми уточнень податкових зобов'язань та суми нарахованого штрафу і пені, які розраховуються шляхом порівняння показників уточнюючого Звіту та Звіту, який уточнюється.

Зокрема, у рядку 19 зазначається різниця між рядком 18 уточнюючого Звіту з урахуванням виправленої помилки та рядком 18 Звіту, який уточнюється; у рядку 22 — різниця між рядком 18 Звіту, який уточнюється, та рядком 18 уточнюючого Звіту з урахуванням виправленої помилки.

У разі виправлення помилок шляхом подання уточнюючого Звіту Додаток ВП до рядків 19 — 22 Звіту «Розрахунок податкових зобов'язань за період, за який виявлено помилку»не заповнюється.

 

Як заповнити реквізит «Контролюючі органи» у звітності суб’єктів господарювання, які знаходяться в зоні АТО?

Спеціалісти Вовчанська ОДПІ ГУ Міндоходів у Харківській області роз’яснили, які реквізити контролюючого органу вказуються в податковій звітності СГ, який перебуває на обліку в контролюючому органі Донецької або Луганської області, функціональні обов'язки якого по обслуговуванню платників покладено на інший контролюючий орган, згідно з наказом ДФСУ від 07.11.2014 р. № 256.

Отже, в такому разі платник податків повинен вказувати у податковій звітності найменування контролюючого органу, у якому перебуває на обліку.

Разом з цим, здійснювати приймання податкової звітності від платника податків та її обробку буде контролюючий орган, на який покладається виконання функціональних обов'язків по обслуговуванню платників податків.

Нагадаємо, що у зв'язку з проведенням АТО на території Донецької та Луганської областей, згідно з п. 1 Наказу № 256 територіальні органи, що знаходяться на тимчасово неконтрольованій території, переміщуються в населені пункти, на території яких органи державної влади здійснюють свої повноваження в повному обсязі, згідно з додатком до Наказу.

Податковий розрахунок при видобуванні корисних копалин

Спеціалісти Вовчанської ОДПІ ГУ Міндоходів у Харківській області роз’яснили як складати податковий розрахунок з плати за користування надрами для видобування корисних копалин у разі використання видобутої корисної копалини (крім вуглеводневої сировини) за декількома напрямками (реалізація, використання для власних потреб).

Так, у разі використання видобутої корисної копалини за декількома напрямками (реалізація, використання для власних потреб) платник повинен подавати один податковий розрахунок з плати за користування надрами для видобування корисних копалин та Додаток 2 до нього, в якому розрахована сума податкового зобов'язання за звітний (податковий) період на базових умовах поставки за більшою з таких її величин:

— за фактичними цінами реалізації відповідного виду товарної продукції гірничого підприємства - видобутої корисної копалини (мінеральної сировини);

— за розрахунковою вартістю відповідного виду товарної продукції гірничого підприємства - видобутої корисної копалини (мінеральної сировини).

 

Методрекомендації з бух обліку за нацстандартами

У зв’язку із впровадженням з 2015 року НП(С)БО в державному секторі Мінфін підготував проекти методичних рекомендацій з бухгалтерського обліку для суб'єктів державного сектору.

Так, Мінфін розробив проекти:

— Методичних рекомендацій з бухгалтерського обліку нематеріальних активів суб’єктів державного сектору;

— Методичних рекомендацій з бухгалтерського обліку основних засобів суб’єктів державного сектору;

— Методичних рекомендації з бухгалтерського обліку запасів суб’єктів державного сектору;

 — Методичних рекомендацій щодо облікової політики суб’єкта державного сектору.

Вказані методрекомендації будуть застосовуватися суб’єктами державного сектору, зокрема розпорядниками бюджетних коштів, Казначейством та фондами загальнообов’язкового державного соціального і пенсійного страхування.

Нагадаємо, що з 2015 року мають запрацювати такі НП(С)БО:

— 121 «Основні засоби»;

— 122 «Нематеріальні активи»;

— 123 «Запаси»;

— 125 «Зміни облікових оцінок та виправлення помилок»;

— 127 «Зменшення корисності активів»;

— 128 «Забезпечення, непередбачені зобов'язання та непередбачені активи»;

— 130 «Вплив змін валютних курсів»;

— 132 «Виплати працівникам»;

— 133 «Фінансові інвестиції».

«Пульс» - антикорупційний сервіс фіскальної служби

Це інтерактивний сервіс, що забезпечує двосторонній зв'язок із громадянами та суб’єктами господарювання, дає можливість запобігти правопорушенням з боку працівників державної фіскальної служби України.

За номером телефону: (044) 284-00-07 громадяни та суб’єкти господарювання мають можливість повідомити про неправомірні дії або бездіяльність працівників податкових органів та митниць, можливі корупційні дії з їхнього боку, оперативно вирішити суперечливі питання, які виникають в процесі адміністрування податків або під час митного оформлення.

Сервіс “Пульс” працює цілодобово в режимі Call-back. Заявники впродовж 1-3 робочих днів отримують інформацію щодо результату розгляду звернень та вжитих заходів. Якщо інформація потребує додаткового розгляду, то загальний термін розгляду може бути продовжено до 15 днів.

 

Які послуги надає інформаційно-довідковий департамент ДФС

Інформаційно-довідковий департамент Державної фіскальної служби надає інформаційно-довідкові послуги з питань оподаткування, державної митної справи, єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування та іншого законодавства, контроль за додержанням якого покладено на ДФС, а також щодо роботи Акредитованого центру сертифікації ключів.

Крім того, Інформаційно-довідковий департамент ДФС надає послуги з оперативного інформування про зміни в нормативно-правових актах України, що відносяться до компетенції ДФС.

Відповіді надаються за вибором платників податків: за телефоном 0-800-501-007 (безкоштовно зі стаціонарних телефонів), факсом, електронною поштою - idd@minrd.gov.ua (для отримання інформаційно-довідкових послуг без використання електронного цифрового підпису).

 

Правильно сплатіть податок на доходи фізичних осіб, нарахований працівникам відокремлених підрозділів підприємств та організацій

Порядок сплати (перерахування) податку до бюджету передбачено статтею 168 Податкового кодексу України, відповідно до якої податок, утриманий з доходів резидентів, підлягає зарахуванню до бюджету згідно з нормами Бюджетного кодексу України.

Відповідно до ст. 64 Бюджетного кодексу податок на доходи фізичних осіб, який сплачується податковим агентом - юридичною особою (її філією, відділенням, іншим відокремленим підрозділом) чи представництвом нерезидента - юридичної особи, зараховується до відповідного місцевого бюджету за її місцезнаходженням (розташуванням) в обсягах податку, нарахованого на доходи, що сплачуються фізичній особі.

Згідно з пп.168.4.3 п.168.4 ст.168 Податкового кодексу України суми податку на доходи, нараховані відокремленим підрозділом на користь фізичних осіб, за звітний період перераховуються до місцевого бюджету за місцезнаходженням такого відокремленого підрозділу.

У разі якщо відокремлений підрозділ не уповноважений нараховувати (сплачувати) податок на доходи фізичних осіб за такий відокремлений підрозділ, усі обов'язки податкового агента виконує юридична особа.

Податок на доходи, нарахований працівникам відокремленого підрозділу, перераховується до місцевого бюджету за місцезнаходженням такого відокремленого підрозділу.

 

Несвоєчасне оприбуткування готівкових коштів – найчастіше порушення у сфері готівкових розрахунків

Переважною більшістю порушень у сфері готівкових розрахунків є неоприбуткування або неповне та несвоєчасне оприбуткування готівкових коштів у касу суб’єкта господарювання. Про це свідчать результати контролю, який запроваджено ДФС України за результатами перевірок у цій сфері.

 Нагадуємо, що за порушення норм з регулювання обігу готівки передбачено застосування фінансових санкцій у п’ятикратному розмірі неоприбуткованої суми. Для уникнення таких штрафів Державна фіскальна служба України звертає увагу керівників та бухгалтерів суб’єктів господарювання, а також приватних підприємців на обов’язкове дотримання вимог постанови Правління Національного банку України від 15.12.2004 №637 «Про затвердження Положення про ведення касових операцій у національній валюті в Україні».

 

Центр обслуговування Вовчанської ОДПІ надає послуги платникам податків

Платники податків вже звикли, що в податкових органах функціонують Центри обслуговування платників, в яких зосереджені всі послуги, необхідні платникам податків: адміністративні, консультаційні та послуги з прийому звітності і вхідної кореспонденції.

Інформація, розміщена на стендах, розташованих в залах центру, допомагає відвідувачам оформити заяви, які подаються до податкової інспекції, ознайомитись з новинами податкового законодавства та законодавства щодо єдиного соціального внеску, а заповнені бланки з цифровими прикладами допомагають бухгалтерам та підприємцям уникнути помилок під час розрахунку податкових зобов’язань.

До послуг відвідувачів в центрі розташований комп’ютер, підключений до мережі Інтернет, також існує система Wi – Fi, якою користуються власники ноутбуків.

Нові критерії, які дають право на автоматичне відшкодування ПДВ

Починаючи з 1 січня 2015 року, діятиме новий Порядок визначення відповідності платника податку на додану вартість критеріям, які дають право на отримання автоматичного бюджетного відшкодування податку на додану вартість, затверджений наказом Міністерства фінансів України від 14.11.2014 року № 1128 (далі-Порядок).

Цим наказом передбачено, що відшкодування інвестору (оператору) за угодою про розподіл продукції здійснюється без застосування критеріїв на отримання автоматичного бюджетного відшкодування, зазначених у Порядку.

Для отримання права на автоматичне бюджетне відшкодування сум податку на додану вартість (далі - ПДВ) платник податку на додану вартість (далі - платник ПДВ) повинен відповідати одночасно критеріям, визначеним пунктом 200.19 статті 200 розділу V Кодексу.

З 01.01.2015 року платники ПДВ, що мають підстави для автоматичного відшкодування ПДВ повинні відповідати наступним вимогам:

-  не перебувати у судових процедурах банкрутства відповідно до Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом";

-  стосовно яких у реєстрі відсутні записи, щодо відсутності підтвердження відомостей, відсутності за місцезнаходженням (місцем проживання), прийняття рішень про виділ, припинення юридичної особи чи підприємницької діяльності фізичної особи – підприємця, визнання повністю або частково недійсними установчих документів чи змін до установчих документів юридичної особи, припинення державної реєстрації юридичної особи чи підприємницької діяльності фізичної особи - підприємця та стосовно таких осіб відсутні рішення або відомості, на підставі яких проводиться державна реєстрація припинення юридичної особи чи підприємницької діяльності фізичної особи – підприємця;

-  платники податку мають необоротні активи, залишкова балансова вартість яких на звітну дату за даними податкового обліку перевищує у три рази суму ПДВ, заявлену до відшкодування;

-  здійснюють операції, до яких застосовується нульова ставка (питома вага яких протягом попередніх дванадцяти послідовних звітних податкових періодів (місяців) сукупно становить не менше 40 відсотків загального обсягу поставок (для платників ПДВ з квартальним звітним періодом - протягом попередніх чотирьох послідовних звітних періодів);

-  здійснили інвестиції в необоротні активи у розмірах не менше ніж 3 мільйони гривень протягом останніх 12 календарних місяців;

-  платники податку не мають податкового боргу;

-  великий платник податків не декларував від'ємного значення об'єкта оподаткування податком на прибуток за підсумками останнього звітного (податкового) року.

Визначення відповідності платника ПДВ зазначеним критеріям проводиться в автоматизованому режимі протягом 15 календарних днів після граничного терміну подачі звітності.

Письмове повідомлення про невідповідність платника ПДВ критеріям, визначеним у Кодексі, які дають право на автоматичне бюджетне відшкодування, територіальний орган Державної фіскальної служби надає платнику ПДВ шляхом надсилання/вручення протягом 17 календарних днів після граничного терміну подачі звітності.

Сплата ЄСВ в зоні АТО

Платники єдиного внеску, які перебувають на обліку у фіскальних органах, розташованих на території визначених переліком населених пунктів, де проводилась антитерористична операція або було оголошено військовий чи надзвичайний стан, на період антитерористичної операції звільняються від своїх обов'язків, зокрема щодо своєчасного та в повному обсязі нарахування, обчислення і сплати єдиного внеску, подання звітності тощо.

Таким чином, Закон України «Про тимчасові заходи на період проведення антитерористичної операції» від 02.09.2014 р. № 1669-VІІ (далі – Закон № 1669), який набрав чинності 15.10.2014 року не скасовує обов’язків, визначених частиною другою статті 6 Закону України від 8 липня 2014 року № 2464 «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» (далі – Закон № 2464), а надає можливість платникам єдиного внеску на період проведення антитерористичної операції не виконувати їх у встановлені строки (своєчасно) та в повному обсязі.

Підставою для такого звільнення (відстрочення) є заява платника єдиного внеску, яка подається ним до фіскального органу за основним місцем обліку або за місцем його тимчасового проживання у довільній формі у строк не пізніше тридцяти календарних днів, наступних за днем закінчення антитерористичної операції, та сертифікат Торгово-промислової палати України.

Отже, згідно з вимогами Закону № 1669, всі обов’язки мають бути виконані платниками єдиного внеску після закінчення антитерористичної операції у повному обсязі.

Відповідальність, штрафні та фінансові санкції, передбачені Законом №2464 за невиконання, несвоєчасне виконання, виконання не в повному обсязі обов’язків платників єдиного внеску, у період з 14 квітня 2014 року до закінчення антитерористичної операції до платників, які не пізніше тридцяти календарних днів, наступних за днем закінчення антитерористичної операції, подали до фіскального органу заяву та сертифікат Торгово-промислової палати України, не застосовуються.

 

Отримання ліцензії на роздрібну торгівлю алкогольними напоями

Вовчанська ОДПІ ГУ Міндоходів у Харківській області нагадує, що відповідно до Закону України "Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів" від 19 грудня 1995 року N 481/95-BP (далі - Закон №481) платники податків для отримання ліцензії на роздрібну торгівлю алкогольними напоями повинні надавати довідку про реєстрацію електронних контрольно-касових апаратів (книг обліку розрахункових операцій) (далі РРО-КОРО), що знаходяться у місці торгівлі.

Згідно ст. 15 Закону №481 ліцензія видається за заявою суб'єкта господарювання. Для отримання ліцензії на роздрібну торгівлю алкогольними напоями додається довідка органу доходів і зборів про реєстрацію електронних контрольно-касових апаратів (книг обліку розрахункових операцій), що знаходяться у місці торгівлі.

У заяві про видачу ліцензії на роздрібну торгівлю алкогольними напоями додатково зазначаються перелік електронних контрольно-касових апаратів (книг обліку розрахункових операцій), які знаходяться у місці торгівлі, а також адреса місця торгівлі.

У додатку до ліцензії на роздрібну торгівлю алкогольними напоями суб'єктом господарювання зазначається адреса місця торгівлі і вказуються перелік електронних контрольно-касових апаратів та інформація про них: модель, модифікація, заводський номер, виробник, дата виготовлення; реєстраційні номери книг обліку розрахункових операцій, які знаходяться у місці торгівлі.

Таким чином платник податків, згідно Закону №481 вимушений отримувати довідку про реєстрацію РРО та КОРО в ДПІ за місцем реєстрації, як платника податків для надання до ДПІ за місцем отримання ліцензії на роздрібну торгівлю алкогольними напоями.

З метою усунення викладеної колізії та дерегуляції процедури видачі ліцензії на право роздрібної торгівлі алкогольними напоями, Вовчанська ОДПІ ГУ Міндоходів у Харківській області доводить до відома платників податків що ДПІ за місцем отримання ліцензії на роздрібну торгівлю алкогольними напоями надана можливість підтвердження факту реєстрації РРО та КОРО, що знаходяться у місці провадження суб'єктом господарювання торговельної діяльності, засобами Інформаційної системи ДФС України без отримання в ДПІ за місцем реєстрації, як платника податків, довідки про реєстрацію РРО та КОРО.

 

В якому випадку зупиняється нарахування пені за порушення розрахунків

у сфері ЗЕД

Відповідно до ст. 4 Закону України від 23 вересня 1994 року №185/94-ВР «Про порядок здійснення розрахунків в іноземній валюті» із змінами та доповненнями  порушення резидентами, крім суб’єктів господарювання, що здійснюють діяльність на території проведення антитерористичної операції на період її проведення, строків, передбачених ст. 1 і 2 цього Закону або встановлених Національним банком України відповідно до Закону, тягне за собою стягнення пені за кожний день прострочення у розмірі 0,3 відсотка суми неодержаної виручки (вартості недопоставленого товару) в іноземній валюті, перерахованої у грошову одиницю України за валютним курсом Національного банку України на день виникнення заборгованості.

Загальний розмір нарахованої пені не може перевищувати суми  неодержаної виручки (вартості недопоставленого товару).

У разі прийняття до розгляду судом, Міжнародним комерційним арбітражним судом чи Морською арбітражною комісією при Торгово-промисловій палаті України позовної заяви резидента про стягнення з нерезидента заборгованості, яка виникла внаслідок недотримання нерезидентом строків, передбачених експортно-імпортними контрактами, строки, передбачені ст. 1 і 2 Закону або встановлені Національним банком України, зупиняються і пеня за їх порушення в цей період не сплачується.

У разі прийняття судом рішення про відмову в позові повністю або частково або припинення (закриття) провадження у справі чи залишення позову без розгляду строки, передбачені  Законом або встановлені Національним банком України відповідно, поновлюються і пеня за їх порушення сплачується за кожний день прострочення, включаючи період, на який ці строки було зупинено.

У разі прийняття судом рішення про задоволення позову пеня за порушення строків, передбачених ст. 1 і 2 Закону  або встановлених Національним банком України, не сплачується з дати прийняття позову до розгляду судом.

Контролюючі органи вправі за наслідками документальних перевірок безпосередньо стягувати з резидентів пеню, передбачену ст. 4  вказаного Закону.

Діяльність з надання послуг з паркування транспортних засобів

Платниками збору за місця для паркування транспортних засобів є юридичні особи, їх філії, фізичні особи - підприємці, які згідно з рішенням сільської, селищної або міської ради організовують та провадять діяльність із забезпечення паркування транспортних засобів на майданчиках для платного паркування та спеціально відведених автостоянках.

Перелік спеціальних земельних ділянок, в якому зазначаються їх місцезнаходження, загальна площа, технічне облаштування, кількість місць для паркування транспортних засобів, затверджується рішенням сільської, селищної або міської ради про встановлення збору.

Таке рішення разом з переліком осіб, які уповноважені організовувати та провадити діяльність із забезпечення паркування транспортних засобів, надається виконавчим органом сільської, селищної, міської ради контролюючому.

Копія прийнятого рішення про встановлення місцевих податків чи зборів надсилається у десятиденний строк з дня оприлюднення до контролюючого органу, в якому перебувають на обліку платники відповідних місцевих податків та зборів.

Питання збору за місця для паркування транспортних засобів висвітлене в ст. 266  Податкового кодексу України.

Сплата податку на прибуток на консолідованій основі

Платники податку на прибуток із місцезнаходженням на території вільної економічної зони "Крим", які мають відокремлені підрозділи на іншій території України, не можуть сплачувати податок на прибуток підприємств на консолідованій основі. Такі відокремлені підрозділи із місцезнаходженням на іншій території України сплату податку на прибуток здійснюють самостійно як окремі платники цього податку на такій іншій території України.

Платники податку на прибуток підприємств з місцем розташування на іншій території України, які мають відокремлені підрозділи на території вільної економічної зони "Крим", та прийняли рішення про сплату консолідованого податку на прибуток, провадять сплату такого податку консолідовано за своїм місцезнаходженням та місцезнаходженням відокремлених підрозділів з місцем розташування на іншій території України.

При цьому при розрахунку показників консолідованої податкової декларації з податку на прибуток не враховуються доходи/витрати відокремлених підрозділів, які розташовані на території вільної економічної зони "Крим", за період тимчасової окупації.

 

Чергові зміни для користувачів РРО

Вовчанська ОДПІ ГУ Міндоходів у Харківській області закликає суб'єктів господарювання забезпечити виконання вимог законодавства в частині подачі до органів фіскальної служби по дротових або бездротових каналах зв'язку електронних копій розрахункових документів і фіскальних звітних чеків, які містяться на контрольній стрічці в пам'яті реєстраторів розрахункових операцій або в пам'яті модемів, які до них приєднані.

Так, з 1 січня 2015 року дозволяється первинна реєстрація лише реєстраторів розрахункових операцій, які створюють контрольну стрічку в електронній формі, та електронних таксометрів, автоматів з продажу товарів (послуг), реєстраторів розрахункових операцій з купівлі-продажу іноземної валюти.

Одночасно, суб'єкти господарювання, які використовують реєстратори розрахункових операцій (крім електронних таксометрів, автоматів з продажу товарів  та реєстраторів розрахункових операцій, що застосовуються для обліку та реєстрації операцій з купівлі-продажу іноземної валюти), повинні подавати до органів державної фіскальної служби по дротових або бездротових каналах зв'язку електронні копії розрахункових документів і фіскальних звітних чеків, які містяться на контрольній стрічці в пам'яті реєстраторів розрахункових операцій або в пам'яті модемів, які до них приєднані.

При цьому, суб'єкти господарювання, які використовують такі реєстратори розрахункових операцій, як електронні таксометри, автомати з продажу товарів (послуг) та реєстратори розрахункових операцій, що застосовуються для обліку та реєстрації операцій з купівлі-продажу іноземної валюти, повинні подавати до органів державної фіскальної служби по дротових або бездротових каналах зв'язку інформацію про обсяг розрахункових операцій, виконаних у готівковій та/або в безготівковій формі, або про обсяг операцій з купівлі-продажу іноземної валюти, яка міститься в фіскальній пам'яті зазначених реєстраторів розрахункових операцій.

Дані зміни внесені до  Закону України від 06.07.1995 року N 265 "Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг" відповідно до вимог Закону України від 04.07.2013р.№ 406.

 

Прикраси для святкового оформлення офісних приміщень

У зв'язку з наближенням Новорічних та різдвяних свят Вовчанська ОДПІ ГУ Міндоходів у Харківській області нагадує, що за правилами Податкового кодексу для підприємств, основною діяльністю яких не є організація прийомів, презентацій і свят за замовленням та за рахунок інших осіб, сума коштів, витрачена на придбання різноманітних прикрас для святкового оформлення офісних приміщень, не включається до складу податкових витрат, оскільки ці витрати не пов’язані з веденням господарської діяльності.

Водночас придбати різноманітні прикраси можливо за рахунок інших джерел, зокрема за рахунок чистого прибутку підприємства.

ПДВ, сплачений платниками при придбанні новорічних прикрас (мішури, ялинки, гірлянд тощо) для святкового оформлення офісу, робочих приміщень, території, до складу податкового кредиту не включається.

Щодо розрахункових операцій у сфері торгівлі та послуг

З початку 2013 року набули чинності норми абзаців другого та третього п. 7 ст. 3 Закону України від 6 липня 1995 року №265/95-ВР „Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг" щодо надання звітності про використання реєстраторів розрахункових операцій до органів державної податкової служби по дротових або бездротових каналах зв'язку за технологією Національного банку України.

З 01.01.2015 відповідно до Закону України від 4 липня 2013 року №406-VІІ п. 7 ст. З Закону №265 буде викладено у такій редакції: Суб'єкти господарювання, які здійснюють розрахункові операції у готівковій та/або у безготівковій формі (із застосуванням платіжних карток, платіжних чеків, жетонів тощо) при продажу товарів (наданні послуг) у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг, зобов'язані подавати до органів доходів і зборів звітність, пов'язану із застосуванням РРО та РК, не пізніше 15 числа, наступного за звітним місяцем у разі, якщо цим пунктом не передбачено подання інформації по дротових або бездротових каналах зв'язку.

Суб'єкти господарювання, які використовують РРО (крім електронних таксометрів, автоматів з продажу товарів (послуг) та РРО, що застосовуються для обліку та реєстрації операцій з купівлі-продажу іноземної валюти), повинні подавати до органів фіскальної служби по дротових або бездротових каналах зв'язку електронні копії розрахункових документів і фіскальних звітних чеків, які містяться на контрольній стрічці в пам'яті реєстраторів розрахункових операцій або в пам'яті модемів, які до них приєднані.

Суб'єкти господарювання, які використовують такі РРО, як електронні таксометри, автомати з продажу товарів (послуг) та РРО, що застосовуються для обліку та реєстрації операцій з купівлі-продажу іноземної валюти, повинні подавати до органів фіскальної служби по дротових або бездротових каналах зв'язку інформацію про обсяг розрахункових операцій, виконаних у готівковій та/або в безготівковій формі, або про обсяг операцій з купівлі - продажу іноземної валюти, яка міститься в фіскальній пам'яті зазначених РРО.

Порядок передачі інформації до органів фіскальної служби по дротових або бездротових каналах зв'язку встановлюється органом фіскальної служби на базі технології, розробленої Національним банком України та погодженої центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику.

Крім того, відповідно до п. 8 Прикінцевих положень Закону №265 з 1 січня 2015 року дозволяється первинна реєстрація лише РРО, які створюють контрольну стрічку в електронній формі, та електронних таксометрів, автоматів з продажу товарів (послуг), реєстраторів розрахункових операцій з купівлі-продажу іноземної валюти.

Наказом ДФС України від 11.12.2014 №362 затверджено останню редакцію Державного реєстру реєстраторів розрахункових операцій, яка містить 116 моделей РРО.

 

Коли спрощенці звільняються від сплати ЄСВ

Сплата єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування підприємцями за найманих працівників, у тому числі інвалідів або пенсіонерів за віком, здійснюється на загальних підставах згідно з чинним законодавством.

            Платниками єдиного соціального внеску є фізичні особи – підприємці, в тому числі ті, які обрали спрощену систему оподаткування, а також члени сімей зазначених осіб, які беруть участь у провадженні ними підприємницької діяльності.

            Разом з тим, фізичні особи – підприємці, які обрали спрощену систему оподаткування та є пенсіонерами за віком або інвалідами, звільняються від сплати єдиного внеску на загальнообов’язкове соціальне страхування за себе незалежно від використання ними праці найманих працівників. Такі особи можуть бути платниками ЄСВ виключно за умови їх добровільної участі у системі загальнообов’язкового державного соціального страхування.

 

Хто має пільги в оподаткуванні нерухомого майна

Податок на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки не сплачують власники квартир, якщо їх сумарна загальна площа не перевищує 120 кв. м. Для власників будинків „пільгова площа” визначена у розмірі 250 кв. м. А якщо у громадянина у власності є і квартири, і будинки, сумарною загальною площею до 370 кв. м., він також не сплачуватиме податок на нерухомість.

Якщо ж площа нерухомості перевищуватиме зазначені пільгові метри, то платити податок доведеться лише за ті квадрати, які перевищують визначений розмір.

Проте, коли об’єкти оподаткування використовуються власниками для одержання доходів, тобто надаються в оренду, лізинг або використовуються у підприємницькій діяльності, пільга на них не діє.

 

Категория: Податкові новини | Добавил: Volchanckaya_MGNI (24.12.2014)
Просмотров: 387 | Рейтинг: 0.0 |

Всего комментариев: 0
Добавлять комментарии могут только зарегистрированные пользователи.
[ Регистрация | Вход ]
Конструктор сайтов - uCoz
Форма входа
Поиск по каталогу
Друзья сайта
Статистика