Среда, 22.01.2025, 02:07

vburluk.pp.net - Официальный сайт пгт Великий Бурлук

Начало Регистрация Вход
Приветствую Вас, Неизвесный нам гость · RSS
Меню сайта
Категории каталога
Податкові новини [1962]
Наш опрос
Понимаете ли вы людей, которые неоднократно женятся и разводятся?
Всего ответов: 37
 Каталог статей
Начало » Статьи » Вовчанська МДПІ » Податкові новини

Вовчанська ОДПІ інформує

Про реформування податкової системи під час засідання «круглого столу»

В.о. начальника Вовчанської ОДПІ ГУ Міндоходів у Харківській області Лідія Колєснік зустрілась з платниками податків. Учасники «круглого столу» обговорили основні питання діяльності відомства по електронним сервіс ДФС та зміни до діючого законодавства, передбачені Концепцією реформування податкової системи, з врахуванням останніх ініціатив Державної фіскальної служби України.

За словами Лідії Павлівни, у запропонованій Концепції, яка широко обговорюється з громадськістю, враховано чимало  пропозицій та зауважень бізнесу щодо удосконалення податкової системи. Однією з вагомих пропозицій є зменшення податкового навантаження на заробітну плату. Адже діючі на сьогодні ставки зарплатних податків не стимулюють роботодавців оплачувати працю найманих працівників легально та в розмірах встановлених законодавством.

«Переконана, зниження навантаження на зарплату, як одного з основних чинників, який змушує роботодавців використовувати працю найманих працівників без оформлення трудових угод, сприятиме виведенню заробітних плат «з тіні», а відтак збільшенню надходжень до місцевих бюджетів. При цьому, важливим є одночасне посилення відповідальності бізнесу за порушення діючого законодавства», – зауважила Лідія Колєснік.

Також, було звернуто увагу присутніх на ініціативи Державної фіскальної служби України щодо запровадження непрямих методів контролю доходів фізичних осіб, що передбачає визначення відповідності фактичних витрат громадян на придбання майна, їхнім реальним доходам. «Такий механізм застосовується у багатьох країнах із розвиненою економікою та зарекомендував себе як ефективний засіб детінізації доходів та боротьби з хабарами»,- вважає Лідія Павлівна.

На її думку, початковим кроком до введення непрямого методу контролю сплати податків повинне стати добровільне разове декларування грошових коштів, цінних паперів, нерухомого й рухомого майна тощо. Подання «нульової» декларації дозволить встановити точку відліку активів громадян на момент введення непрямого методу контролю сплати податків. Водночас, добровільно задекларувавши свій майновий стан, фізичні особи повинні бути звільнені від відповідальності за колишні порушення податкового чи валютного законодавства.

Платники податків висловились на підтримку таких ініціатив фіскальної служби, однак до разового декларування громадянами своїх статків запропонували не залучати пенсіонерів та інші категорії, які не отримують значних доходів. Також вони висловили сподівання, що реалізація Концепції реформування податкової системи докорінно змінить відношення суспільства до сплати податків та створить сприятливі умови для розвитку бізнесу в країні.

На прикінці зустрічі учасники «круглого столу» висловили готовність для продовження конструктивного діалогу, з метою подальшого спільного напрацювання пропозицій щодо змін податкового законодавства та їх направлення до ДФС України.

Вовчанські податківці провели семінар про електронне адміністрування ПДВ

Нещодавно, в Вовчанській ОДПІ ГУ Міндоходів у Харківській області відбувся черговий семінар за участю в.о. начальника інспекції Лідії Колеснік та завідувача сектору ІТ та обліку платників Алли Ковальчук. На ньому фахівці інспекції розповіли представникам трудового колективу про останні зміни в податковому законодавстві, а також обговорили шляхи вдосконалення адміністрування податків. Зокрема, в деталях зупинились на запровадженні системи електронного адміністрування податку на додану вартість, зазначивши, що впровадження електронного адміністрування ПДВ дозволить детінізувати сам податок та сприятиме взаємовигідному співіснуванню усіх учасників податкових відносин.

Відтак, починаючи з нового року платники податку на додану вартість зобов’язанні подавати звітність по ПДВ виключно в електронній формі, в зв’язку з чим тим суб’єктам господарювання, хто не отримав ключі електронного цифрового підпису, є потреба потурбуватись про їх отримання. Нагадали, що ключі видаються безкоштовно і термін їх дії становить два роки.

Державна фіскальна служба України до 15 грудня передає Державній казначейській службі реєстри платників ПДВ. Платникам ПДВ Казначейська служба автоматично відкриватиме рахунки в системі електронного адміністрування ПДВ. Податкові накладні та розрахунки коригування до них будуть оформлятися лише в електронній формі. А от реєстри виданих та отриманих податкових накладних починаючи з наступного року платник ПДВ вести не повинен як і не повинен подавати до контролюючого органу копії записів реєстрів в електронному вигляді.

 В Єдиному реєстрі податкових накладних з 1 січня 2015 року можна буде зареєструвати податкову накладну та розрахунок коригування до неї лише за наявності на електронному рахунку платника зарезервованої суми ПДВ під цю накладну чи розрахунок. Сума податку обчислюється згідно формули. Тобто, для започаткування електронного адміністрування ПДВ платникам доведеться перерахувати певну суму коштів з поточного рахунку на рахунок в системі електронного адміністрування ПДВ.

Джерелом самостійної сплати грошових зобов’язань з ПДВ стають також суми коштів, які обліковуються в системі електронного адміністрування ПДВ.

Суттєвим моментом у процедурі бюджетного відшкодування ПДВ є те, що сума, яка підлягає бюджетному відшкодуванню не повинна перевищувати суму, обчислену відповідно формули зазначеної в пункті 2001.3 статті 2001 ПКУ на момент подання платником податкової декларації.

В той же час податкові зобов’язання, визначені документальними перевірками чи в зв’язку з поданням уточнюючого розрахунку, та штрафні санкції і пеня будуть сплачуватись платником податку лише з поточного рахунку.

На завершення семінару фахівці податкової інспекції відповіли на питання платників податків та роздали їм брошури та листівки щодо особливостей електронного адміністрування ПДВ.

 

Сплата військового збору з фізичних осіб-суб’єкти підприємницької діяльності

Фізичні особи — суб’єкти підприємницької діяльності, незалежно від того, на якій системі оподаткування вони знаходяться, не сплачують за себе військовий збір із доходів, отриманих у межах їх підприємницької діяльності.

Об’єктом оподаткування військовим збором є доходи:

- у формі заробітної плати, інших заохочувальних і компенсаційних виплат або інших виплат і винагород, які нараховуються (виплачуються, надаються) платнику за трудовими відносинами;

- у формі інших виплат і винагород, які нараховуються (виплачуються, надаються) платнику податків згідно із цивільно-правовими договорами;- у формі виграшу в державній і недержавній грошовій лотереї, виграшу гравця (учасника), отриманого від організатора азартної гри. Військовий збір встановлюється тимчасово, до 1 січня 2015 року. Ставка військового збору становить 1,5 відсотка від об’єкта оподаткування.

Нагадуємо, з 03 серпня 2014 року набрав чинності Закон України від 31 липня 2014 року № 1621 «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких інших законодавчих актів» (далі – ПКУ), яким, зокрема, встановлено військовий збір.

З цим та іншими роз’ясненнями можна ознайомитися на офіційному веб-порталі Державної фіскальної служби України у Загальнодоступному інформаційно-довідковому ресурсі (дані роз’яснення у категорії 132).

                Гроші не пахнуть: податкова міліція виявила «конверт центр» у приміщеннях конюшні

В орендованому приміщенні, що розташувалося в одній з конюшень міста, оперативно-слідчі підрозділи ГУ Міндоходів у Харківській області спільно із працівниками СБУ та прокуратури виявили та припинили діяльність «конвертаційного центру».

Винахідливі бізнесмени створювали фіктивні підприємства, за допомогою яких переводили безготівкові кошти у реальні гроші, а потім вивозили отриманий «скарб»  за кордон. Конюшня  була гарним місцем зберігання «проконвертованого» перед тим, як гроші будуть вивезені з країни.

«В ході обшуку працівники податкової міліції виявили та вилучили грошові кошти (у тому числі і валюту) на загальну суму близько 15 млн. грн., - зазначає начальник оперативного управління ГУ Міндоходів у Харківській області Сергій Мережко, - дані заходи проводилися у рамках раніше заведеного кримінального провадження, зареєстрованого за ознаками правопорушення, передбаченого ч.3 ст. 212 Кримінального кодексу України».

У рамках цього ж кримінального провадження напередодні оперативники затримали на митному посту «Гоптівка» 23-річного харків’янина, який намагався вивезти до Російської Федерації 700 тисяч доларів та 12,6 мільйонів рублів.

Наразі слідство продовжується. На даний момент проводяться заходи, щодо встановлення повного кола осіб, причетних до діяльності «конверт центру».

Як в ф. №1-ДФ відобразити благодійну допомогу, надану військовослужбовцям?

 

Спеціалісти Вовчанської ОДПІ ГУ Міндоходів у Харківській області роз’яснили за якою ознакою доходу відображається в податковому розрахунку за ф. 1ДФ сума (вартість) благодійної допомоги, надана благодійниками - СГ на користь платників податків, визначених пп. 165.1.54 п. 165.1 ст. 165 ПКУ.

 

Вони зазначили, що сума (вартість) благодійної допомоги, яка не підлягає оподаткуванню та надана благодійниками - суб'єктами господарювання платникам податку, визначеним пп. 165.1.54 ПКУ, відображається в ф. № 1ДФ під ознакою «169».

При цьому у разі якщо сума (вартість) благодійної допомоги, яка надана благодійниками - суб'єктами господарювання платникам податку, визначеним пп. 165.1.54 ПКУ, підлягає оподаткуванню, то така сума відображається в  ф. № 1ДФ під ознакою «127».

Нагадаємо, що не включається до оподатковуваного доходу благодійна допомога, що надається згідно з пп. 165.1.54 ПКУ:

а) у будь-якій сумі (вартості), що надається:

платникам податку, визначеним абз. 2 пп. «а» та пп. «б» п.п. 165.1.54 ПКУ, - для закупівлі або у вигляді спеціальних засобів індивідуального захисту (касок, бронежилетів, виготовлених відповідно до військових стандартів), технічних засобів спостереження, лікарських засобів, засобів особистої гігієни, продуктів харчування, предметів речового забезпечення чи інших товарів (робіт, послуг) за переліком, що визначається Кабінетом Міністрів України, чи для оплати (компенсації) вартості лікарських засобів, донорських компонентів, виробів медичного призначення, технічних та інших засобів реабілітації, платних послуг з лікування, забезпечення виробами медичного призначення, технічними та іншими засобами реабілітації, послуг медичної реабілітації, санаторно-курортного оздоровлення;

платникам податку, визначеним абзацами 3 -5 пп. «а» пп. 165.1.54 ПКУ, - для оплати (компенсації) вартості лікарських засобів, донорських компонентів, виробів медичного призначення, технічних та інших засобів реабілітації, платних послуг з лікування, забезпечення виробами медичного призначення, технічними та іншими засобами реабілітації, послуг медичної реабілітації, санаторно-курортного оздоровлення;

б) у сумі, що сукупно протягом звітного (податкового) року не перевищує 1000 розмірів мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня звітного (податкового) року, - на відновлення втраченого майна та на інші потреби за переліком, який визначається КМУ, що виникли у платників податку, визначених пп. 165.1.54 ПКУ. Якщо загальна сума отриманої благодійної допомоги протягом звітного (податкового) року перевищує зазначений граничний розмір, сума перевищення над таким розміром оподатковується за ставками, встановленими п. 167.1 ПКУ і платник податку зобов'язаний подати річну податкову декларацію із зазначенням сум благодійної допомоги.

 

Отримання ліцензії на роздрібну торгівлю алкоголем спрощено

Відповідно до Закону України «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів» для отримання ліцензії на роздрібну торгівлю алкогольними напоями додається довідка органу доходів і зборів про реєстрацію електронних контрольно – касових апаратів (книг обліку розрахункових операцій) (далі  - РРО та КОРО), що знаходяться у місці торгівлі.

Реєстрація РРО та КОРО здійснюється територіальними органами ДФС за основним місцем обліку. При цьому суб’єкт господарювання має перебувати на обліку в органі ДФС за адресою господарської одиниці, де буде використовуватися РРО.

Ліцензії видаються підрозділами Головних управлінь ДФС за місцем провадження суб’єктом господарювання торговельної діяльності.

Враховуючи наведене та для створення ще більш сприятливих умов для ведення бізнесу у подальшому суб’єктам господарювання для отримання ліцензії на роздрібну торгівлю алкогольними напоями не потрібно отримувати в органі ДФС довідку про реєстрацію РРО та КОРО. Інформацію, підтверджуючу факт реєстрації РРО та КОРО, що знаходяться у місці провадження торговельної діяльності, структурний підрозділ Головного управління ДФС, який видає ліцензію, буде отримувати через засоби інформаційної системи ДФС.

Випадки, у яких застосовується метод визначення вартості за ціною договору по ідентичним товарам

У разі якщо митна вартість оцінюваних товарів не може бути визначена згідно з положеннями ст.58 Митного кодексу України (метод визначення митної вартості за ціною договору (контракту), за основу для її визначення береться вартість операції з ідентичними товарами, що продаються на експорт в Україну з тієї ж країни і час експорту яких збігається з часом експорту оцінюваних товарів або є максимально наближеним до нього. Це визначено згідно із ч.1 ст.59 Митного кодексу України від 13 березня 2012 року №4495-VI зі змінами та доповненнями (далі – МКУ).

Відповідно до ч.2 ст.59 МКУ при застосуванні цього методу визначення митної вартості за основу береться прийнята органом ДФС вартість операції з ідентичними товарами з дотриманням умов, зазначених у ст.59 МКУ. При цьому під ідентичними розуміються товари, однакові за всіма ознаками з оцінюваними товарами, у тому числі за такими, як:

1) фізичні характеристики;

2) якість та репутація на ринку;

3) країна виробництва;

4) виробник.

Незначні зовнішні відмінності не можуть бути підставою для відмови у розгляді товарів як ідентичних, якщо в цілому такі товари відповідають вимогам ч.2 ст.59 МКУ (ч.3 ст.59 МКУ).

Разом з тим, ч.1 ст. 61 МКУ визначено, що товари не вважаються ідентичними або подібними (аналогічними) оцінюваним, якщо вони не вироблені в тій же країні, що і товари, які оцінюються.

Товари, виготовлені не виробником оцінюваних товарів, а іншою особою, беруться до уваги лише у разі, якщо немає ні ідентичних, ні подібних (аналогічних) товарів, виготовлених особою - виробником товарів, що оцінюються (ч.2 ст.61 МКУ).

Товари не вважаються ідентичними чи подібними (аналогічними) оцінюваним, якщо їх проектування, дослідно-конструкторські роботи, художнє оформлення, дизайн, ескізи, креслення, а також інші аналогічні роботи виконані в Україні (ч.3 ст.61 МКУ).

З цим та іншими роз’ясненнями можна ознайомитися у загальнодоступному інформаційно - довідковому ресурсі (веб – портал ДФС, вкладинка «Інформаційно - довідковий ресурс», дане роз’яснення у категорії 202.05).

Чи сплачувати сплату за користування надрами?

Спеціалісти Вовчанської ОДПІ ГУ Міндоходів у Харківській області відповіли на питання: чи є платником плати за користування надрами для видобування корисних копалин селищна рада, яка має на балансі свердловину, з якої здійснюється видобування води, у тому числі для надання мешканцям села?

Так, селищна рада, яка має на балансі свердловину, з якої здійснюється видобування води, у тому числі для надання мешканцям села, є платником плати за користування надрами для видобування корисних копалин за місцезнаходженням ділянки надр, з якої видобуті корисні копалини, за винятком видобування прісних підземних вод до 20 метрів глибиною розробки, використання яких не передбачає отримання економічної вигоди.

Відрядження бюджетника за кордон: перераховуємо курсові різниці

Спеціалісти Вовчанської ОДПІ ГУ Міндоходів у Харківській області роз’яснили чи потрібно перераховувати курсові різниці іноземної валюти при формуванні витрат на відрядження за кордон, якщо працівнику видано аванс на відрядження на корпоративну картку.

Зазначимо, що кошти в національній валюті країни, до якої відряджався працівник, або у вільно конвертованій валюті, які отримує працівник як аванс на корпоративну картку в розмірах, встановлених законодавством, перераховуються у національну валюту України за офіційним валютним курсом НБУ, що діяв на початок дня дати списання з карткового рахунку такої валюти за умови наявності підтверджуючих документів.

Також нагадаємо, що якщо відрядженим працівником застосовується корпоративна картка, у Звіті про використання коштів, виданих на відрядження або під звіт відображаються тільки використані (списані з картрахунку) кошти. При цьому працівник, крім рахунків готелів, проїзних квитків тощо повинен надати до Звіту документи, що підтверджують здійснені за допомогою платіжних карток розрахунки, а саме: чеки банкомату, сліпи, квитанції платіжних терміналів тощо.

У разі якщо фактичні витрати працівника в іноземній валюті у затвердженому Звіті більші за отриманий аванс, таке перевищення підлягає перерахунку у валюту звітності за валютним курсом на початок дня дати затвердження звіту про використання коштів (Порядок бухгалтерського обліку окремих активів та зобов'язань бюджетних установ).

Уряд наполягає на поступовому зменшенні ЄСВ із 41% до 15%

Для того аби «витягнути з тіні» заробітні плати, Уряд пропонує поетапно зменшити ставку єдиного соціального внеску із 41% до 15%. Про це повідомив Прем’єр-міністр України Арсеній Яценюк, представляючи програму діяльності Уряду в Парламенті у четвер, 11 грудня.

«Моя ідея - зразу поставити 15%. Але наші міжнародні кредитори зазначають про надто великий ризик, що поставимо 15%, а з тіні зразу зарплати не вийдуть, і ми можемо просто втратити значну дохідну базу», - сказав він.

При цьому, підкреслив Глава Уряду, необхідно разом із Національним банком України обмежити обіг тіньової готівки, «яка частково йде на корупцію і виплачується як заробітні платні»: «Ми хочемо вибити у тіньового бізнесу інтерес, щоб через різного роду схеми платити зарплати. Їм повинно бути вигідніше заплатити податок, ніж через тінь зняти готівку і заплатити в конверті заробітну платню».

Арсеній Яценюк підкреслив, що в програмі діяльності Уряду передбачене скорочення витрат державного апарату і державного сектору: «Ми зобов'язані протягом двох років на 10% скоротити витрати державного сектору».

Для цього до Парламенту Уряд до кінця року внесе проект державного бюджету разом із загальним пакетом податкового законодавства.

Уряд за його словами, пропонує скоротити кількість податків з 22 до 9: «Низку податків ліквідовуємо, низку податків зливаємо».

«Ми переводимо систему бухгалтерського і податкового обліку на рейки міжнародних стандартів і уніфікуємо фінансову і податкову звітність. Там будуть максимум п’ять відмінностей, сьогодні їх понад 40. Ми будемо йти по шляху дальшого подолання цих відмінностей», - повідомив Глава Уряду.

Щодо малого і середнього бізнесу, Уряд пропонує вдвічі зменшити ставку єдиного податку і на два роки перестати перевіряти малий і середній бізнес.

Арсеній Яценюк також виніс на розгляд Парламенту рішення щодо так званого податкового компромісу, або так званої нульової декларації: «Якщо ми хочемо жити по-європейськи, кожен повинен задекларувати свої доходи і витрати. Давайте почнемо з чистого листа. Всі покажуть, які кошти й активи мають. А після цього ми повинні перейти до загального декларування доходів, як у країнах Європейського Союзу і Сполучених Штатах. Хто заробив, той платить податки. Кому потрібна допомога від держави, той отримає пільги і субсидії. Це принцип соціальної і фінансової справедливості».

Не подали «неприбутковий» звіт – штраф!

Фахівці Вовчанської ОДПІ ГУ Міндоходів у Харківській області нагадали, яка передбачена відповідальність за неподання звіту про використання коштів неприбуткових установ та організацій.

Так, неприбуткова організація (установа) за неподання або несвоєчасне подання до контролюючих органів звіту про використання коштів неприбуткових установ та організацій сплачує штраф у розмірі в розмірі 170 гривень за кожне таке неподання або несвоєчасне подання.

Нагадаємо, що звіт про використання коштів неприбуткових установ та організацій подається протягом 60 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) року, разом з річною фінансовою звітністю.

Казначейські рахунки не змінюються при реорганізації установи без зміни коду ЄДРПОУ

Мінфін вніс зміни в Порядок відкриття та закриття рахунків у національній валюті в органах Державної казначейської служби України.

Змінами встановлено, що у разі реорганізації клієнта (приєднання, злиття, виділу, поділу, перетворення) зі зміною коду за ЄДРПОУ рахунки такого клієнта в органах Казначейства закриваються.

У випадку реорганізації клієнта та/або зміни найменування без зміни коду за ЄДРПОУ рахунки не закриваються. Проте, протягом 10 днів після внесення змін, все одно слід буде подати документи для відкриття нових рахунків в Казначействі. Тобто реквізити самих рахунків не зміняться.

Такі зміни затверджені наказом Мінфіну від 17.11.2014 р. № 1139, який набере чинності з дня офіційного опублікування. На день підготування замітки документ офіційно не опубліковано.

Як працюватимуть банки на новорічні свята?

НБУ визначився з регламентом роботи банків в період завершення звітного 2014 року.

Так, офіційний курс гривні до іноземних валют та банківських металів встановлюється та оприлюднюється 29 грудня 2014 року близько 16.00 і діє до часу його наступного встановлення 6 січня 2015 року.

30 грудня мають бути завершені всі трансакції з клієнтами.

Робочий день банківської системи з п'ятниці 2 січня 2015 року переноситься на суботу 17 січня 2015 року.

З 1 до 5 січня (включно) та 7 січня 2015 року банки можуть здійснювати (у разі потреби) валютно-обмінні операції з готівковою іноземною валютою в пунктах обміну іноземної валюти.

6 і 8 січня 2015 року СЕП і банківська система працюють у звичайному режимі.

У разі потреби банки можуть здійснювати касові операції з 1 до 5 січня (включно) та 7 січня 2015 року.

Банкам з 1 до 7 січня 2015 року (включно) доручено  забезпечити безперебійну роботу банкоматів, підкріплення їх готівкою різних номіналів для обслуговування клієнтів.

Регламент приведено в листі НБУ від 08.12.2014 р. № 25-205/73085.

 

Порядок зняття з обліку платників податків

 

Спеціалісти Вовчанської ОДПІ ГУ Міндоходів у Харківській області нагадують для платників податків порядок зняття з обліку. Отже, органи ДПС отримують від державного реєстратора відомості про внесення до Єдиного державного реєстру запису про рішення засновників (учасників) юридичної особи, уповноваженого ними органу про припинення юридичної особи, про прийняття рішення про припинення підприємницької діяльності фізичної особи - підприємця, про закриття відокремлених підрозділів, щодо прийняття судом рішень про порушення провадження у справі про банкрутство чи визнання банкрутом платника податків, порушення справи або прийняття рішення судом про припинення юридичної особи або припинення підприємницької діяльності фізичної особи -підприємця. У разі отримання зазначених відомостей із ЄДР податкові органи розпочинають і проводять процедури у зв'язку з припиненням платника податків.

Юридичні особи, для яких законом установлені особливості їх державної реєстрації та відомості щодо яких не містяться в Єдиному державному реєстрі, зобов'язані у 3-денний строк після прийняття рішення про припинення подати до податкового органу, в якому вони перебувають на обліку, такі документи:

- заяву про припинення платника податків за ф. N 8-ОПП, дата якої фіксується в журналі за ф. N 6-ОПП;

- оригінал довідки за ф. N 4-ОПП;

- копію рішення власника або уповноваженого органу (відповідно до установчих документів) про припинення діяльності;

- копію розпорядчого документа про утворення ліквідаційної комісії.

Юридичні особи, відомості щодо яких містяться в Єдиному державному реєстрі, після внесення до ЄДР запису про прийняття рішення про припинення можуть подати зазначені документи (крім довідки за ф. N 4-ОПП) до податкового органу за бажанням.

Виплачували під час АТО заробітну плату - маєте нараховувати та сплачувати ЄСВ

Спеціалісти Вовчанської ОДПІ ГУ Міндоходів у Харківській області роз’яснили чи необхідно нараховувати та утримувати ЄСВ роботодавцю із сум доходів найманих працівників, якщо за період з 14.04.2014 року до закінчення АТО ЄСВ не нараховувався та не перераховувався, оскільки платник перебував на території населеного пункту, де проводилась дана операція.

Так, платники ЄСВ, які перебувають на обліку у фіскальних органах, розташованих на території визначених переліком населених пунктів, де проводилася АТО або було оголошено військовий чи надзвичайний стан, на період АТО, звільняються від своїх обов'язків, зокрема щодо своєчасного та в повному обсязі нарахування, обчислення і сплати ЄВ, подання звітності тощо.

Разом з тим, Закон «Про тимчасові заходи на період проведення АТО» не скасовує обов'язків по нарахуванню та утриманню ЄСВ, а надає можливість платникам ЄСВ на період АТО не виконувати їх у встановлені строки (своєчасно) та в повному обсязі.

Тобто, згідно з вимогами зазначеного Закону вказані обов'язки мають бути виконані платниками ЄСВ після закінчення АТО у повному обсязі.

Відповідальність, штрафні та фінансові санкції за невиконання обов'язків платника ЄВ в період з 14 квітня 2014 року до закінчення АТО, до платників ЄСВ не застосовуються.

Фахівці вважають, що якщо платники ЄСВ, які перебувають на обліку в фіскальних органах, розташованих на території, де проводилася АТО або було оголошено військовий чи надзвичайний стан, продовжують здійснювати господарську діяльність, нараховувати, обчислювати і сплачувати заробітну плату, то вони зобов'язані також нараховувати та утримувати з неї ЕСВ. 

Як відобразити в звіті з ЄСВ донарахований ЄСВ померлому мобілізованому працівнику?

Спеціалісти Вовчанської ОДПІ ГУ Міндоходів у Харківській області роз’яснили, що на виплати, нараховані померлому працівнику за період, який закінчується днем його смерті, ЄСВ нараховується та сплачується на загальних підставах.

Якщо роботодавець не нараховував (не утримував) ЄСВ на суму середнього заробітку мобілізованого працівника, призваного на військову службу за призовом під час мобілізації, на особливий період, який помер, необхідно здійснити перерахунок вказаних сум з метою донарахування (доутримання) ЄСВ.

При виправленні помилок в електронній формі звіту показники таблиці 1 додатка 4 звіту з ЄСВ виправлятимуться автоматично після внесення змін до таблиці 6 «Відомості про нарахування заробітної плати (доходу) застрахованим особам» даного додатка.

Якщо помилки виправляються в паперовій формі звіту, то донараховані (доутримані) суми ЄСВ відображаються в рядках 6.1 «Донараховано єдиний внесок (крім сум, зазначених у р. 6.2)» та 6.3 «Додатково утримано єдиний внесок» таблиці 1 додатка 4звіту з ЄСВ.

В рядку «Зміст помилки» вказується період, в якому виявлено помилку, та вид виплати, на яку своєчасно не нараховано ЄСВ.

Про оплату за ЖКП переселенцями із зони АТО, які тимчасово залишили свої домівки

Управління економіки систем життєзабезпечення Мінрегіону України підготувало роз’яснення щодо здійснення оплати за житлово-комунальні послуги переселенцями із зони АТО, які тимчасово залишили свої домівки.

У роз’ясненні йдеться про те, що споживач має право на несплату вартості житлово-комунальних послуг за період тимчасової відсутності споживача та/або членів його сім'ї при відповідному документальному оформленні, а також за період фактичної відсутності житлово-комунальних послуг, визначених договором у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України (ст. 20 Закону України «Про житлово-комунальні послуги»).

«Реалізація цієї норми здійснюється згідно з Правилами та типовим договором, затвердженими постановою КМУ від 21 липня 2005 р. № 630, якими визначено, що споживач має право на:

•          зменшення розміру плати у разі:

1) надання послуг не в повному обсязі, зниження їх якості, зокрема відхилення їх кількісних та/або якісних показників від затверджених нормативів (норм) споживання;

2) тимчасової відсутності споживача та/або членів його сім'ї на підставі письмової заяви споживача та офіційного документа, що підтверджує його/їх відсутність (довідка з місця тимчасового проживання, роботи, лікування, навчання, проходження військової служби, відбування покарання);

•          несплату вартості послуг за період тимчасової відсутності споживача і членів його сім'ї (у разі відключення виконавцем холодної та гарячої води і опломбування запірних вентилів у квартирі (будинку садибного типу) та відновлення надання послуг шляхом зняття пломб за свій рахунок протягом доби згідно з письмовою заявою», - йдеться у роз’ясненні.

Таким чином, як пояснили в Мінрегіоні, переселенці із зони АТО, які тимчасово залишили свої домівки, можуть скористатися своїм правом за умови надання виконавцю заяви та довідки з тимчасового місця проживання, роботи, лікування, навчання, проходження військової служби.

Враховуючи проблеми із поштовим зв’язком, у Мінрегіоні радять споживачам надсилати відповідні заяви на адресу виконавців за допомогою засобів електронного та телефонного зв’язку.

Якщо у квартирі встановлено засоби обліку води чи теплової енергії, переселенці із зони АТО, які тимчасово залишили свої домівки, не повинні мати жодних проблем із оплатою комунальних послуг, оскільки вони фактично не споживатимуть послуг і показання відповідних приладів обліку у їх квартирах дорівнюватимуть «0».

Що стосується оплати за послуги з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій, то чинним законодавством не передбачено механізму зменшення розміру плати за такі послуги у разі тимчасової  відсутності споживача. Тому власники квартир мають оплачувати послуги з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій, якщо вони фактично надаються обслуговуючою організацією для будинку.

У Мінрегіоні радять споживачам, які вимушено покинули свої домівки на території проведення АТО, ознайомитися із процедурою оплати послуг на сайтах підприємств, які надають такі послуги.

Новий порядок контролю за роздрібною та оптовою торгівлею лікарськими засобами

МОЗ затвердив Порядок контролю якості лікарських засобів під час оптової та роздрібної торгівлі.

Порядок регламентує механізм проведення вхідного контролю та контролю якості лікарських засобів суб'єктами господарювання, які мають ліцензії на провадження господарської діяльності з оптової, роздрібної торгівлі лікарськими засобами, та державного контролю якості лікарських засобів під час оптової та роздрібної торгівлі.

Вхідний контроль будуть здійснювати за допомогою візуальних методів уповноважені особи суб'єктів господарювання, які мають ліцензії на провадження господарської діяльності з оптової, роздрібної торгівлі лікарськими засобами.

Державний контроль буде здійснювати Держслужба з лікарських засобів.  

Крім того, до Порядку також затверджено такі додатки:

— додаток 1 «Реєстр лікарських засобів, які надійшли до суб'єкта господарювання»;

— додаток 2 «Реєстр лікарських засобів, які реалізуються суб'єктом господарювання»;

— додаток 3 «Акт відбору зразків лікарських засобів для лабораторного аналізу їх якості».

Порядок затверджено наказом МОН від 29.09.2014 р. № 677, який набирає чинності з дня офіційного опублікування. На день підготування замітки документ офіційно не опубліковано.

В свою чергу втратить чинність Інструкція про порядок контролю якості лікарських засобів під час оптової та роздрібної торгівлі, затверджена наказом МОЗ від 30.10.2001 р. № 436.

Відшкодовуємо медзабезпечення військовослужбовцям СБУ

СБУ внесла зміни до Інструкції про порядок медичного забезпечення в Службі безпеки України.

Змінами уточнено, що дія Закону «Про реабілітацію інвалідів в Україні» поширюється на військовослужбовців (резервістів, військовозобов'язаних) та працівників СБУ, які захищали незалежність, суверенітет та територіальну цілісність України і брали безпосередню участь в АТО, забезпеченні її проведення та перебували безпосередньо в районах проведення АТО, в частині забезпечення їх виробами медичного призначення, технічними та іншими засобами реабілітації, послугами медичної реабілітації, санаторно-курортним оздоровленням на підставі висновків лікарсько-консультативних комісій лікувально-профілактичних закладів чи рішень військово-лікарських комісій незалежно від встановлення їм інвалідності.

Також встановлено, що відшкодування вартості придбаних військовослужбовцями лікарських засобів та виробів медпризначення здійснюється за фактичними витратами, але не вище рівня задекларованих змін оптово-відпускних цін з урахуванням мита, ПДВ та граничних постачальницько-збутових і торговельних (роздрібних) надбавок.

Категория: Податкові новини | Добавил: Volchanckaya_MGNI (16.12.2014)
Просмотров: 386 | Рейтинг: 0.0 |

Всего комментариев: 0
Добавлять комментарии могут только зарегистрированные пользователи.
[ Регистрация | Вход ]
Конструктор сайтов - uCoz
Форма входа
Поиск по каталогу
Друзья сайта
Статистика