Среда, 22.01.2025, 01:56

vburluk.pp.net - Официальный сайт пгт Великий Бурлук

Начало Регистрация Вход
Приветствую Вас, Неизвесный нам гость · RSS
Меню сайта
Категории каталога
Податкові новини [1962]
Наш опрос
Оцените мой сайт
Всего ответов: 108
 Каталог статей
Начало » Статьи » Вовчанська МДПІ » Податкові новини

Вовчанська ОДПІ інформує

Трудові права працюючих інвалідів

Вовчанська ОДПІ ГУ Міндоходів у Харківській області в рамках проведення Всеукраїнського тижня права роз’яснює громадянам та бізнесу права і обов’язки.

Так, встановлення трудових прав, гарантій працюючим інвалідам в Україні регулюються, зокрема, Конвенцією про права інвалідів, КЗпП України, Законом України «Про відпустки», Законом України «Про охорону праці», Законом України «Про основи соціальної захищеності інвалідів», Законом України «Про реабілітацію інвалідів в Україні».

Відповідно до Закону України №875 від 23.01.1991 «Про основи соціальної захищеності в Україні» та Закону України №2961 від 06.10.2005 «Про реабілітацію інвалідів в Україні» інвалідом є особа зі стійким розладом функцій організму, що призвів до обмеження її життєдіяльності, внаслідок чого держава зобов’язана створити умови для реалізації нею прав нарівні з іншими громадянами та забезпечити її соціальний захист. Дискримінація за ознакою інвалідності забороняється законом.

Працевлаштовувати інвалідів зобов’язаний кожен роботодавець, виходячи з цілої низки правових норм і законів, зокрема, Кодексу законів про працю України, Закону України «Про основи соціальної захищеності в Україні», Закону України № 2694 «Про охорону праці» та ін. Відповідно до ст.19 Закону України «Про основи соціальної захищеності в Україні», для підприємств встановлено норматив в розмірі чотирьох відсотків від середньооблікової чисельності штатних працівників облікового складу за рік, а якщо працює від 8 до 25 осіб має одне робоче місце.

Згідно з статтею 12 Закону України «Про охорону праці»підприємства, які використовують працю інвалідів зобов'язані створювати для них умови праці з урахуванням рекомендацій медико-соціальної експертної комісії та індивідуальних програм реабілітації, вживати додаткових заходів безпеки праці, які відповідають специфічним особливостям цієї категорії працівників.

Відповідно до статті 18 Закону України «Про основи соціальної захищеності в Україні» підприємства, установи, організації, фізичні особи, які використовують найману працю, зобов'язані виділяти та створювати робочі місця для працевлаштування інвалідів, у тому числі спеціальні робочі місця, створювати для них умови праці з урахуванням індивідуальних програм реабілітації і забезпечувати інші соціально-економічні гарантії, передбачені чинним законодавством.

У випадку, якщо інвалід сам наполягає на порушенні медичних рекомендацій при прийомі на роботу чи під час трудових відносин, то роботодавець все одно не має право цього зробити, бо порушить законодавство про працю та про охорону праці.

Щодо гарантій для працівників-інвалідів, то кожен з них має знати наступне:

- відповідно до ст.26 Кодексу законів про працю України (КЗпП) не мають права встановлювати для працівників-інвалідів випробувальний термін відповідно до рекомендацій МСЕК;

- працюючий інвалід має право відмовитися працювати в нічний час і надурочно (ст. 55, 63 КЗпП);

- відповідно до ст.9 Закону України «Про охорону праці» за працівниками, які втратили працездатність у зв’язку з нещасним випадком на виробництві або професійним захворюванням,зберігаються місце роботи (посада) та середня заробітна плата на весь період до відновлення працездатності;

- згідно зі ст.172 КЗпП, за проханням інваліда може встановлюватись режим роботи на умовах неповного робочого дня (тижня); до того ж на власника покладено зобов’язання, зокрема, організовувати навчання, перекваліфікацію, працевлаштування інвалідів, створення для них умов праці з урахуванням медичних рекомендацій.

- у випадку скорочення чисельності або штату працівників інваліди війни та працівники-інваліди, які зазнали на цьому підприємстві трудове каліцтво або професійне захворювання мають переважне право залишитися на роботі при рівній з іншими працівниками продуктивності праці й кваліфікації (ст.42 КЗпП);

Тривалість основної відпустки та відпустки без збереження заробітної плати, яка надається працюючому інваліду в обов’язковому порядку відповідно до статей 6 та 25 Закону України «Про відпустки» представлено в таблиці:

 

Група інвалідності

І, ІІ група

ІІІ група

основна відпустка (оплачувана)

30 днів

26 днів

додаткова відпустка (неоплачувана)

до 60 днів

до 30 днів

 

Детальні роз’яснення з даного приводу та первинну (безоплатну) правову допомогу з питань реалізації своїх прав громадяни можуть отримати, звернувшись до Центру обслуговування платників податків Вовчанської ОДПІ, яка знаходиться за адресами м.Вовчанськ, вул. Гоголя, 53, т. (05741) 4-49-92 та смт. Великий Бурлук вул.Радянська,13 тел.(05752) 5 39 94, 5 46 97.

 

Оподаткування доходів від продажу самостійно вирощеної сільськогосподарської продукції

Вовчанська ОДПІ ГУ Міндоходів у Харківській області у зв’язку з численними запитаннями громадян, які здають заготівельникам горіхи, насіння гарбузове та соняшникове та іншу с/г продукцію з власного саду та городу, роз’яснює питання оподаткування доходів від продажу самостійно вирощеної сільськогосподарської продукції та відображення у річній декларації доходів від продажу такої продукції.

Так, відповідно до п.п. 165.1.24 п. 165.1 ст. 165 Податкового кодексу України до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податку не включаються доходи, отримані від продажу власної сільськогосподарської продукції, що вирощена, відгодована, виловлена, зібрана, виготовлена, вироблена, оброблена та/або перероблена безпосередньо фізичною особою на земельних ділянках, наданих їй у розмірах, встановлених Земельним кодексом України.

Такі доходи громадян не оподатковуються і не відображаються у річній податковій декларації про майновий стан і доходи, якщо вони підтвердять факт вирощування горіхів, насіння тощо на власних земельних ділянках даними, зазначеними у довідці за ф. 3-ДФ.

Для отримання Довідки ф.3-ДФ громадянам необхідно звернутися до сільської, селищної або міської ради за місцем податкової адреси (за місцем проживання).

Довідка ф. 3-ДФ видається безоплатно протягом п’яти робочих днів. Строк дії довідки - п’ять років. Оригінал має зберігатися у громадянина протягом строку позовної давності з дати закінчення дії такої довідки.

Оновлено сертифікати для електронного документообігу з фіскальною службою

Починаючи з 1 грудня 2014 року для забезпечення безперешкодного обміну документами з ДФС потрібно використовувати оновлені сертифікати ДФС.

Підписання повідомлень ДФС (квитанцій, інформаційних розсилок тощо) здійснюється окремим сертифікатом, призначеним для накладання електронного цифрового підпису –ДФС ОТРИМАНО_1.cer.

Шифрування звітності, договорів здійснюється сертифікатом –ДФС ОТРИМАНО_2.cer.

Єдина адреса Інформаційного порталу ДФС України – залишається незмінною: zvit@sta.gov.ua.

 

Благодійна допомога переселенцям не буде оподатковуватися

Кабінет Міністрів України 26 листопада 2014 року затвердив перелік потреб особам з тимчасово окупованої території України та території проведення антитерористичної операції, які не включаються до оподатковуваного доходу.

Перелік потреб, сума благодійної допомоги для задоволення яких не включається до оподатковуваного доходу платників податку на доходи фізичних осіб містить 10 пунктів.

1. Відновлення втраченого майна:

1) закупівля товарів (послуг), необхідних для відбудови пошкодженого (знищеного) житла, господарських будівель і споруд;

2) забезпечення:

побутовою технікою вартістю до трьох розмірів мінімальної заробітної плати за одиницю, але не більше трьох одиниць різного побутового призначення;

меблями загальною вартістю до 15 розмірів мінімальної заробітної плати;

транспортними засобами (легковими автомобілями, мотоциклами, мопедами тощо, крім сільськогосподарської техніки) вартістю до 100 розмірів мінімальної заробітної плати.

2. Забезпечення житлом та житлово-комунальними послугами, а також паливом, необхідним для приготування їжі та обігрівання приміщення, транспортне обслуговування, пов’язане з переміщенням осіб з тимчасово окупованої території України та території проведення антитерористичної операції.

3. Забезпечення речами індивідуального користування;

виробів мистецтва, предметів колекціонування або антикваріату.

4. Надання медичної допомоги.

5. Забезпечення продуктами харчування (крім алкогольних, слабоалкогольних напоїв).

6. Забезпечення дитячими товарами та дитячим харчуванням.

7. Закупівля для фізичних осіб, які здійснюють ведення особистого селянського господарства (за наявності у них земельних ділянок сільськогосподарського призначення на праві власності чи користування):

насіння і садивного матеріалу сільськогосподарських культур для проведення польових робіт;

сільськогосподарських та свійських тварин (одного коня, однієї корови або телиці, кози чи свині), птиці (не більше 20 гусей, качок, курей, індиків тощо), бджолосімей (не більше 10);

корму для худоби в обсязі, необхідному для її годівлі до початку  вигону на пасовище або збору нових кормів;

сільськогосподарської техніки загальною вартістю до 50 розмірів мінімальної заробітної плати, інвентарю та обладнання загальною вартістю до 10 розмірів мінімальної заробітної плати.

8. Забезпечення здобуття або продовження здобуття певного освітнього рівня.

9. Здійснення заходів, спрямованих на психологічну та соціальну реабілітацію осіб.

10. Надання юридичної допомоги особам для відновлення та захисту їх прав у зв’язку з виникненням обставин, що зумовили надання благодійної допомоги.

Нагадаємо: у 2014 році розмір мінімальної зарплати встановлено на рівні 1218 грн.

 

«Єдинщики», які ремонтують авто

Надавати послуги з ремонту автотранспортного засобу можуть «єдинщики» другої та третьої групи. Вибір групи залежить від того, кому надаватиме платник єдиного податку такі послуги. Зокрема, фізична особа – підприємець платник другої групи може надавати послуги тільки громадянам та платникам єдиного податку, а платник третьої групи – будь-кому, в тому числі страховій компанії, яка підписує акт виконаних робіт та здійснює оплату за виконання послуг у зв’язку з настанням страхового випадку.

Фахівці Вовчанська ОДПІ ГУ Міндоходів у Харківській області повідомляють, що для ведення успішного бізнесу спрощенці мають можливість подавати заяви про перехід на спрощену систему оподаткування в електронному вигляді, до того ж за власним рішенням протягом року вони мають можливість змінювати групу або ставку податку.

Для обрання або переходу на спрощену систему оподаткування суб’єкт господарювання подає до контролюючого органу заяву. Вона подається особисто платником податків або уповноваженою на це особою, може бути надіслана поштою з повідомленням про вручення та з описом вкладення, або ж засобами електронного зв’язку в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації електронного підпису підзвітних осіб.

Зареєстровані в установленому порядку фізичні особи - підприємці, які до закінчення місяця, в якому відбулася державна реєстрація, подали заяву щодо обрання спрощеної системи оподаткування та ставки єдиного податку, встановленої для першої або другої групи, вважаються платниками єдиного податку з першого числа місяця, наступного за місяцем, у якому відбулася державна реєстрація.

Новостворені суб’єкти господарювання, які протягом 10 днів з дня державної реєстрації подали заяву щодо обрання спрощеної системи оподаткування та ставки єдиного податку, встановленої для третьої - шостої груп, вважаються платниками єдиного податку з дня їх державної реєстрації.

Суб’єкт господарювання, який є платником інших податків і зборів відповідно до норм ПКУ, може прийняти рішення про перехід на спрощену систему оподаткування шляхом подання заяви до контролюючого органу не пізніше ніж за 15 календарних днів до початку наступного календарного кварталу. Такий суб’єкт господарювання може здійснити перехід на спрощену систему оподаткування один раз протягом календарного року.

 

Як оформити повернення коштів за товар, якщо у скриньці касового апарату не вистачає готівки

Уявіть ситуацію: ви придбали черевики (приміряли, оплатили їх вартість, продавець видав вам чек), а прийшовши додому виявили, що взуття не задовольняє вас своїм фасоном та розміром. Керуючись Законом України «Про захист прав споживачів», ви вирішили товар повернути. Приходите в магазин, продавець забирає товар і бачить, що в скриньці реєстратора розрахункових операцій – касовому апараті недостатньо готівки, щоб повернути вам необхідну суму.

Якщо така ситуація виникла, касир повинен звернутися до бухгалтерії підприємства, щоб з каси видали певну суму готівки для повернення покупцю.

Видача готівки із каси підприємства оформляється видатковим касовим ордером, а внесення готівки до скриньки касового апарату здійснюється за допомогою операції «службове внесення».

Фізичні особи – підприємці (ФОП) касової книги не ведуть.

У випадку, коли у скриньці РРО, який використовується ФОП, недостатньо готівки, щоб повернути необхідну суму покупцеві, така особа вносить готівку до скриньки РРО за допомогою операції «службове внесення».

Реєстрація видачі коштів, у разі повернення товару, здійснюється шляхом реєстрації від’ємної суми тільки в разі забезпечення алгоритмом роботи РРО окремого накопичення у фіскальній пам’яті від’ємних сум розрахунків. Якщо РРО не забезпечує такого накопичення, то дозволяється реєструвати видачу коштів за допомогою операції «службова видача».

При видачі коштів покупцеві при поверненні товару видається розрахунковий документ, який має бути надрукований РРО і мати форму № ФКЧ-2 – фіскальний касовий чек.

При цьому, якщо сума коштів, виданих при поверненні товару чи рекомпенсації раніше оплаченої послуги, перевищує 100 гривень, то матеріально відповідальна особа господарської одиниці або особа, яка безпосередньо здійснює розрахунки, повинна скласти акт про видачу коштів.

 

Податок на прибуток від операцій з цінними паперами

Верховною Радою України 31 липня 2014 року прийнято Закон України  № 1621-VII «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких інших законодавчих актів України». Цим законодавчим актом, зокрема, внесено зміни до ст.151 Податкового кодексу України стосовно ставки оподаткування прибутку, отриманого від операцій з торгівлі цінними паперами.

Згідно із цим Законом, який набув чинності 3 серпня 2014 року прибуток, отриманий від операцій з торгівлі цінними паперами, що перебувають/не перебувають в обігу на фондовій біржі, підлягає оподаткуванню за ставкою 18 відсотків. 

З метою належного адміністрування податку на прибуток підприємств Державна фіскальна служба України підготувала лист № 9666  з роз’ясненнями, як відображати  результати операцій з цінними паперами у декларації з податку на прибуток.

Детальніше ознайомитись з цим листом можна на сайті Державної фіскальної служби України перейшовши за посиланням: http://sfs.gov.ua/podatki-ta-zbori/zagalnoderjavni-podatki/podatok-na-pributok-pidpri/listi-dps/172478.html.

 

Останній звітний період для платників, які припиняють підприємницьку діяльність

У разі державної реєстрації припинення підприємницької діяльності фізичної особи - підприємця, яка є платником єдиного податку, останнім звітним періодом вважається період, у якому подано до контролюючого органу заяву щодо відмови від спрощеної системи оподаткування у зв'язку з припиненням провадження господарської діяльності.

Нагадуємо, звітним періодом для платників єдиного податку першої та другої груп є календарний рік.

Звітним періодом для платників єдиного податку третьої - шостої груп є календарний квартал.

Звітний період починається з першого числа першого місяця звітного періоду і закінчується останнім календарним днем останнього місяця звітного періоду.

Звітний період для платників, які перебувають на спрощеній системі оподаткування, обліку та звітності, регулюється ст. 294  Податкового кодексу України.

 

Сплата податків при припинення підприємницької діяльності

Починаючи з 19 листопада 2014 року, набрали чинності зміни до Порядку обліку платників податків і зборів (наказ Міністерства фінансів України від 09.12.2011 № 1588, далі – Порядок)

Так, зокрема в Порядку зазначено, що державна реєстрація припинення підприємницької чи незалежної професійної діяльності фізичної особи або внесення до Реєстру самозайнятих осіб запису про припинення такої діяльності фізичною особою не припиняє її зобов'язань, що виникли під час провадження підприємницької чи незалежної професійної діяльності, та не змінює строків, порядків виконання таких зобов'язань та застосування санкцій за їх невиконання.

Особою, відповідальною за погашення грошових зобов'язань чи податкового боргу фізичної особи - підприємця або фізичної особи, яка провадить незалежну професійну діяльність, є така фізична особа.

Після державної реєстрації припинення підприємницької діяльності фізична особа продовжує обліковуватись у контролюючих органах як фізична особа - платник податків, яка отримувала доходи від провадження підприємницької діяльності.

Така фізична особа має забезпечити остаточні розрахунки з податків від провадження підприємницької діяльності, в установлені строки подати відповідному контролюючому органу річну податкову декларацію за звітний рік, у якому проведено державну реєстрацію припинення підприємницької діяльності фізичної особи - підприємця.

Контролюючий орган може призначити та провести документальну перевірку такої фізичної особи - платника податків за наявності підстав та з урахуванням строків давності, передбачених Податковим кодексом України.

Зміни до Порядку внесені наказом Міністерства фінансів України від 14.11.2014 року № 1127 «Про затвердження Змін до Порядку обліку платників податків і зборів» (зареєстровано в Міністерстві юстиції України 17 листопада 2014 р. за № 1453/26230, та опубліковано 19 листопада 2014 року в  «Офіційному віснику України»).

 

Працівники податкової міліції Харківщини знайшли вибухові частини від «Градів та «Ураганів» нелегально ввезених із зони АТО

Таку страшну знахідку оперативники зробили на виявленому нелегальному пункті прийому металобрухту.

Про це повідомляє начальник оперативного управління ГУ Міндоходів у Харківській області Сергій Мережко.

Зловмисники зберігали небезпечний металобрухт в одній із промислових зон міста. «Вибуховий  вантаж» оперативники виявили у «Камазі», який злочинці залишили, переховуючись від міліції.

Крім цього, в складських приміщеннях співробітники оперативного управління  виявили пошкоджені автомобільні кузови, які «ділки» підготовили для утилізації. На одному з цих авто залишилися номери Луганської області та сліди від стрільби.

«Наразі встановлюються чи не несе небезпеку людському життю виявлений вантаж, - зазначає Сергій Мережко, - проводяться заходи щодо встановлення місцезнаходження власників прийомного пункту для їх притягнення до відповідальності».

Зараз слідче управління ГУ Міндоходів у Харківській області вирішує питання щодо внесення даного правопорушення до Єдиного реєстру досудових розслідування за фактом злочину, передбаченого ст. 213 Кримінального Кодексу України.

 

Сервіс «Пульс» продовжує працювати

Вовчанська ОДПІ ГУ Міндоходів у Харківській області нагадує, що з метою створення сприятливих умов здійснення підприємницької діяльності запроваджено антикорупційний сервіс «Пульс», а саме - це цілодобова гаряча телефонна лінія (044) 284-00-07, за якою громадяни та суб’єкти господарювання мають можливість повідомити про неправомірні дії або бездіяльність працівників Державної фіскальної служби України, про можливі корупційні дії з їхнього боку, а також проблеми, які виникають під час здійснення митного контролю та митного оформлення товарів та транспортних засобів, що переміщуються через митний кордон України.

При наданні інформації бажано назвати своє прізвище, ім’я, по-батькові (посаду, назву суб’єкта господарювання), місце проживання (адресу юридичної особи) та обов’язково зазначити назву органу ДФС, з яким пов’язана подія, коли відбулась подія, прізвище, ім’я, по-батькові працівника органу ДФС, в роботі якого вбачаються протиправні або корупційні дії, та суть проблеми.

Про результати розгляду інформації клієнти повідомляються в  режимі Call-back (працівник сервісу повідомляє про результати розгляду) невідкладно або протягом 1-3 робочих днів. Якщо інформація потребує додаткового розгляду, то загальний термін її опрацювання не перевищує 15 днів.

Сплата за ліцензію здійснюється щоквартально

Відповідно до ст. 15 Закону № 481 плата за ліцензії на право роздрібної торгівлі алкогольними напоями і тютюновими виробами справляється щокварталу рівними частками і зараховується до місцевих бюджетів згідно з чинним законодавством.

Згідно з пп. 3.10 п. 3 Порядку № 603 внесення інформації до ліцензії про сплату чергового щоквартального платежу здійснюється на підставі поданої заявником копії платіжного документа.

Крім того, заявнику необхідно подати ліцензію та заяву довільної форми з проханням внести інформацію про сплату до такої ліцензії.

Дія ліцензії призупиняється у разі несвоєчасної сплати чергового платежу за ліцензію на підставі письмового розпорядження органу, який видав ліцензію, на термін до сплати заборгованості.

Враховуючи зазначене, ст. 15 Закону № 481 та п. 3 Порядку № 603 визначено порядок внесення чергових платежів за ліцензії на право роздрібної торгівлі алкогольними напоями та тютюновими виробами, який є обов’язковим до виконання для всіх суб’єктів господарювання — учасників правовідносин, що виникають у ході реалізації зазначеної вище норми.

Сплата за весь термін дії ліцензії на право роздрібної торгівлі алкогольними напоями та тютюновими виробами не дозволяється.

Ігор Білоус: Бюджет – 2015 формуватиметься на новій податковій базі

«Ми активно працюємо з новим складом Кабінету Міністрів України та Міністерством фінансів над формуванням Державного бюджету на 2015 рік. Він базуватиметься на нових законах та реформах, які пропонуватимемо Уряду. Плануємо, що вже наступного тижня пакет відповідних законопроектів буде подано у Верховну Раду України», – заявив Голова ДФС України Ігор Білоус 5 грудня, під час брифінгу у Кабінеті Міністрів України.

Голова служби висловив сподівання, що парламент також ухвалить і  закон про податковий компроміс, на який дуже очікує бізнес. Це дозволить ще до кінця поточного року залучити в бюджет значну суму коштів.

Водночас, підкреслив голова відомства, фіскальна служба на сьогодні не лише активно працює над впровадженням урядових законодавчих змін, які фактично й розпочнуть реформи в економіці нашої держави, але й розробкою реформ, необхідних безпосередньо для фіскальної служби.

«Ми окреслили для себе чотири вектори. Перший – активна співучасть у законотворчій роботі, другий – розвиток інформаційних технологій, тобто збільшення кількості електронних сервісів з покращенням обслуговування платників. Третій вектор – реструктуризація фіскальної служби, яка в  перспективі призведе до значної оптимізації кадрового потенціалу та збільшення ефективності роботи служби в цілому. І четвертий, який ми опрацьовуємо разом із суддями, - юридичний. Він передбачатиме зміну процедури адміністративного оскарження, податкові суди тощо», – зазначив Ігор Білоус.

Уважність з бізнес-партнерами

Реєстрація осіб як платників податку на додану вартість, які станом на 31 травня 2014 року мали місцезнаходження (місце проживання) і перебували на обліку в контролюючих органах на території АР Крим або м. Севастополя, вважається анульованою з 1 червня 2014 року. Зазначене встановлено наказом Міністерства фінансів України "Про затвердження Положення про реєстрацію платників податку на додану вартість" від 14.11.2014 №1130.

Відновлення реєстрації платників податку на додану вартість (у тому числі суб'єктів спеціального режиму обкладення податком на додану вартість) проводиться після евакуації особи на іншу територію України або внаслідок завершення строку тимчасової окупації шляхом реєстрації особи платником.

Таким чином, бізнесменам – платникам ПДВ при укладанні угод з кримськими бізнес-партнерами слід уважно перевіряти їх нинішню податкову адресу, а також наявність реєстрації як платника ПДВ.

 

Пільга для платників ПДВ діє до 15 січня 2015 року

Вовчанська ОДПІ ГУ Міндоходів у Харківській області нагадує, скористатися пільгою зможуть будь - які платники ПДВ – (виробники) і продавці – юридичні особи (підприємства), у тому числі зареєстровані платниками ПДВ на спрощеній системі оподаткування. А от фізособи – підприємці не можуть розраховувати на «подарункову» ПДВ – пільгу.

Зокрема, звільняються від оподаткування ПДВ операції з продажу виробничими та торговими підприємствами дитячих святкових подарунків, а також квитки на новорічні – різдвяні заходи для дітей.

Важливо пам’ятати: ПДВ – пільга для виробників і продавців працює лише тоді, якщо подарунки/квитки придбаваються за рахунок коштів: Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності, профспілкових комітетів підприємств та організацій, інших неприбуткових організацій.

Звертаємо увагу: застосовуючи пільгу з ПДВ необхідно орієнтуватися на першу подію. А отже, важливо врахувати, що така перша подія повинні відбуватися у відведений для цього «пільговий» період – з 15 листопада до 15 січня.

При цьому, суми податку, сплачені виробниками дитячих святкових подарунків за придбання сировини та матеріалів для їх виробництва, відносяться до складу валових витрат і до податкового кредиту не включаються.

Довідково: відповідно до ст.4 Закону від 30.11.2000 р. № 2117-III дитячі святкові подарунки – виключно набори товарів, що містять тільки кондитерські вироби й іграшки вітчизняного виробництва та фрукти. І вартість таких дитячих подарунків не повинна перевищувати 97,44 грн. (8 відсотків прожиткового мінімуму для працездатної особи, установленої на 1 січня звітного року). Якщо вартість подарунка виявиться більшою, то ПДВ – пільга не спрацює.

 

Діловодство на підприємствах

З 28.11.2014 р. набрав чинності наказ Мін’юсту України, яким з метою встановлення загальних вимог до ведення електронного документообігу із застосуванням електронного цифрового підпису, організації роботи з електронними документами у діловодстві в органах державної влади та органах місцевого самоврядування на підприємствах, в установах та організаціях незалежно від форми власності затверджено Порядок роботи з електронними документами у діловодстві та їх підготовки до передавання на архівне зберігання, Перелік форматів даних електронних документів постійного і тривалого (понад 10 років) зберігання, вимоги до структури та змісту XML-схеми архівних електронних документів, щодо найменування файлів електронних документів тощо.

Визнано таким, що втратить чинність, наказ Державного комітету архівів України від 25.04.2005 р. № 49.

Кредити банків ВЕЗ «Крим»

З 22.11.2014 р. набрала чинності постанова Правління Нацбанку України, якою внесено зміни до Положення про порядок формування та використання банками України резервів для відшкодування можливих втрат за активними банківськими операціями, затвердженого власною постановою від 25.01.2012 р. № 23.

Встановлено, що банк упродовж строку тимчасової окупації території АР Крим та м. Севастополя має - право класифікувати іпотечний кредит, наданий примусово переміщеній особі, яка не здійснює погашення основної суми іпотечного кредиту та відсотків за ним на підставі вимог п. 14.3 ст. 14 Закону України «Про створення вільної економічної зони «Крим» та про особливості здійснення економічної діяльності на тимчасово окупованій території України», та забезпеченням за яким є майно, розташоване (зареєстроване) на території, яка після укладення такого іпотечного договору була тимчасово окупована, за категорією якості, що була визначена банком на дату початку тимчасової окупації зазначеної території.

 

Соціальні виплати для переселенців

Вовчанська ОДПІ ГУ Міндоходів у Харківській області повідомляє, що з 26.11.2014 р. набрала чинності постанова Кабінету Міністрів України, якою встановлено, що призначення та продовження виплати пенсій (щомісячного довічного грошового утримання), довічних державних стипендій, усіх видів соціальної допомоги та компенсацій, матеріального забезпечення, надання соціальних послуг за рахунок коштів держбюджету та фондів загальнообов’язкового державного соціального страхування особам, які переміщуються з тимчасово окупованої території України та районів проведення антитерористичної операції, здійснюються за місцем перебування таких осіб на обліку, що підтверджується довідкою, виданою згідно з порядком, затвердженим власною постановою від 01.10.2014 р. № 509.

Встановлено, що зазначені виплати, призначені або продовжені відповідним особам до набрання чинності цією постановою, здійснюються за фактичним місцем їх проживання (перебування) у разі видачі їм до 31.12.2014 р. такої довідки.

 

Особливості реєстрації податкових накладних, коли останній день виписки припадає на святковий чи вихідний день

Відповідно до пункту 201.10 Податкового кодексу України (ПК), реєстрація податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних здійснюється не пізніше 15 календарних днів, наступних за датою їх складання.

Згідно із пунктом 2 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою КМУ від 29.12.2010 № 1246, внесення відомостей, що містяться у податковій накладній та/або розрахунку коригування, до Єдиного реєстру здійснюється шляхом подання протягом операційного дня зазначених документів в електронній формі Державній податковій службі з використанням електронного цифрового підпису та внесення відповідних відомостей до Реєстру.

Операційний день триває з 00.00 до 23.00.

Отже, реєстрація податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних здійснюється платником ПДВ не пізніше п’ятнадцяти календарних днів, наступних за датою їх складання. Терміни реєстрації податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних, якщо п’ятнадцятий день, що настає за днем їх виписки, припадає на святковий чи вихідний день, не переносяться.

 

Розмір плати за ліцензію тютюнових виробів

Статтею 4 Закону України від 19 грудня 1995 року №481/95-BP «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів», із змінами та доповненнями (далі – Закон), встановлено річну плату за ліцензії на виробництво спирту етилового, коньячного, плодового, спирту етилового ректифікованого виноградного, спирту етилового ректифікованого плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, спирту-сирцю виноградного, спирту-сирцю плодового та для підприємств первинного виноробства в розмірі 780 гривень.

Ліцензії видаються терміном на п’ять років, а плата за них справляється щорічно.

Плата за ліцензії справляється до початку виробництва зазначеної продукції органом, що видає ліцензії, у розмірах, встановлених Законом, і зараховується до місцевих бюджетів. Не дозволяється сплата за весь термін дії ліцензії.

Сплата чергового платежу за ліцензії здійснюється у розмірах, встановлених цим Законом, і справляється за кожний наступний щорічний термін дії ліцензії.

 

ПДВ при безкоштовній передачі бронежилетів

Звільнення операцій із ввезення та постачання засобів індивідуального захисту та лікарських засобів від оподаткування ПДВ передбачено Законом України від 01.07.2014 № 1561-VII (далі — Закон № 1561).

Від оподаткування ПДВ звільнено:

спецзасоби індивідуального захисту, а саме: бронежилети та каски чи їх еквіваленти та спеціально призначені для них компоненти (тобто підшоломи, амортизатори);

нитки та тканини (матеріали) для виготовлення бронежилетів;

лікарські засоби та медвироби.

Причому звільняються від оподаткування такі товари лише у разі використання їх для потреб правоохоронних органів, ЗСУ та інших формувань.

Тобто інші товари, не включені до даного переліку, не звільняються від оподаткування ПДВ

Закон № 1561 набрав чинності з 23.07.2014 та має тимчасовий характер: період його дії — на час проведення АТО та/або запровадження воєнного стану.

Це означає, що по операціях з придбання та продажу бронежилетів з цієї дати питань щодо оподаткування не виникає. А от стосовно «перехідних» операцій, коли придбання здійснено до 23.07.2014, а продаж — після 23.07.2014, можливі такі варіанти виходу із ситуації.

Випадки, коли податкові зобов’язання з ПДВ не нараховуються

За правилом, встановленим підпунктом 197.1.15 Податкового кодексу України (ПК), надання благодійної допомоги, зокрема, безоплатне постачання товарів/послуг благодійним організаціям, звільняються від оподаткування ПДВ.

Якщо ж організація, якій передаються бронежилети, не благодійна, така пільга не передбачена.

У такому разі придбання бронежилетів з метою безоплатної їх передачі розглядається як використання не в господарській діяльності підприємства. Тоді і податковий кредит з ПДВ при їх придбанні не виникає. Це передбачено пунктом 198.3 ПК.

Однак операції із безоплатного передання бронежилетів розглядаються як операції із постачання товарів (пп. 14.1.191 ПК). Порядок визначення бази оподаткування в разі постачання товарів (послуг) встановлено пунктом 188.1 ПК. База оподаткування ПДВ визначається на рівні договірної (контрактної) вартості. Оскільки бронежилети передаються безоплатно, то договірна вартість дорівнює нулю.

Отже, у такому разі при безоплатній передачі бронежилетів підприємство не нараховує податкові зобов’язання. Адже податковий кредит при їх придбанні не виникав.

Випадки, коли податкові зобов’язання з ПДВ нараховуються

У разі якщо за придбаними раніше спецзасобами індивідуального захисту був сформований податковий кредит з ПДВ, при їх реалізації без ПДВ підприємство має нарахувати податкові зобов’язання з ПДВ (пп. «б» п. 198.5 ПК).

 

Відрядження до Криму. Податкові наслідки

Підприємство відряджає працівника до Криму для ведення переговорів з партнерами. Добові нараховуємо у гривні. Як бути із проїздом та проживанням у готелі, які будуть оплачуватись в російських рублях? Чи можна відносити витрати на відрядження до складу витрат, якщо договір не буде укладений? Ці питання в останній час все частіше виникають в зв’язку з ситуацією в країні.

На жаль, проблема співпраці з кримськими партнерами й досі не вирішена. І це завдає великих незручностей бізнесу. Зокрема й при відрядженнях.

Спеціалісти Вовчанської ОДПІ ГУ Міндоходів у Харківській області вважають , що бухгалтер правильно вчинив, що нарахував добові у гривні. Адже відповідно до статті 1 Закону України «Про забезпечення прав і свобод громадян та правовий режим на тимчасово окупованій території України» від 15.04.2014 № 1207-VII Крим є невід’ємною частиною території України. Отже і відрядження до Криму будуть «українськими» із відповідним розміром добових.

Тепер щодо оплати проїзду та проживання в готелі російськими рублями. Відповідно до пункту 3.3 статті 3 Закону України «Про платіжні системи та переказ коштів в Україні» від 05.04.2001 № 2346-ІІІ гривня є єдиним законним платіжним засобом в Україні.

Використання іноземної валюти на території України як засобу платежу потребує індивідуальної ліцензії на здійснення разової валютної операції (пп. «г» п. 4 ст. 5 Декрету КМУ «Про систему валютного регулювання і валютного контролю» від 19.02.1993 № 15-93; далі — Декрет № 15-93). У свою чергу під використанням іноземної валюти розуміють розрахунки за продукцію, роботи, послуги, об’єкти права інтелектуальної власності та інші майнові права (п. 1.3 Положення про валютний контроль, затвердженого постановою НБУ від 08.02.2000 № 49).

Отже, розрахунки за проїзд та проживання у готелі російськими рублями будуть вважатись порушенням, за яке передбачено штраф у сумі, еквівалентній сумі зазначених валютних цінностей, перерахованій у валюту України за обмінним курсом НБУ на день здійснення таких операцій (п. 2 ст. 16 Декрету № 16-93).

Плануючи відрядження до Криму підприємство може купити квитки у обидва напрями у місці вибуття до відрядження. Тоді вони будуть оформлені належним чином і такі витрати можна включити до складу податкових.

До того ж і документи, скоріш за все, будуть складені російською мовою, що не дозволить відшкодувати такі витрати працівнику.

Тому поки що радимо утриматись від відряджень до Криму або не відображати у авансових звітах підтвердні документи, які оформлені не у відповідності із чинним законодавством.

З приводу віднесення витрат до складу податкових, якщо договір не буде укладено, зазначимо наступне. Вважаємо, що це не є підставою для виключення даних витрат зі складу податкових. Адже метою відрядження, як зазначено у запитанні, є ведення переговорів, а це зовсім не означає укладення договору. Додатковим аргументом про дійсність відрядження будуть листи-запрошення контрагента.

 

Зміни для користувачів РРО

Згідно з Законом України від 06.07.95 №265/95-ВР «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» з 01.01.2015 року набуває чинності наступна вимога:

«Суб'єкти господарювання, які використовують реєстратори розрахункових операцій (крім електронних таксометрів, автоматів з продажу товарів (послуг) та реєстраторів розрахункових операцій, що застосовуються для обліку та реєстрації операцій з купівлі-продажу іноземної валюти) повинні подавати до органів державної податкової служби по дротових або бездротових каналах зв'язку електронні копії розрахункових документів і фіскальних звітних чеків, які містяться на контрольній стрічці в пам'яті реєстраторів розрахункових операцій або в пам'яті модемів, які до них приєднані».

Як зазначили в управлінні податкового та митного аудиту ГУ Міндоходів у Харківській області, це означає, що всі електронні контрольно-касові апарати (ЕККА) повинні відправляти копії кожного фіскального чека та кожний Z-звіт. На виконання вимог, що набирають чинності 01.01.15, виробниками РРО вносяться відповідні технічні зміни.

 

ТППУ упростила условия подтверждения форс-мажорных обстоятельств

Для облегчения работы предприятий, которые попали в сложные условия в Донецкой и Луганской областях, Торгово-промышленной палата Украины максимально уменьшила количество документов, которые заявители должны предоставлять для подтверждения форс-мажорных обстоятельств с целью отсрочки выполнения денежных налоговых обязательств.

Также с 25 июля 2014 года на период проведения АТО действует временный тариф на услуг и по подтверждению форс-мажорных обстоятельств за обращением налогоплательщиков, находящихся в зоне АТО, на предмет продления предельных сроков представления налоговой отчетности и отсрочки выполнения денежных налоговых обязательств. Теперь он снижен до 240 грн.

«В нынешних сложных условиях ТПП Украины делает все возможное, чтобы максимально поддержать предприятия, которые вынуждены работать в сложных условиях на Востоке Украины», — отметил президент Торгово-промышленной палаты Геннадий Чижиков.

Получить любую необходимую информацию относительно вопросов подтверждения форс-мажорных обстоятельств можно, позвонив по телефону на специальную горячую линию, которая работает в ТПП Украины: (044) 278-28-31.

 

Як перераховується військовий збір, якщо організація має відокремлені підрозділи?

За повідомленням фахівців Вовчанської ОДПІ ГУ Міндоходів у Харківській області  юридична особа, яка має відокремлені підрозділи, перераховує військовий збір, як за себе, так і за неуповноважений відокремлений підрозділ до бюджету за своїм місцем розташування.

Таку позицію пояснено тим, що, відповідно до пункту 29.2 статті 29 Бюджетного кодексу України (БК), військовий збір належить до доходів загального фонду Державного бюджету України.

Нарахування ж, утримання та сплата (перерахування) військового збору до бюджету здійснюються у порядку, встановленому статтею 168 Податкового кодексу України (ПК).

Зокрема, відповідно до абзацу 1 підпункту 168.4.3 ПК суми податку на доходи, нараховані відокремленим підрозділом на користь фізичних осіб, за звітний період перераховуються до відповідного бюджету за місцезнаходженням такого відокремленого підрозділу.

Водночас абзацом 2 підпункту 168.4.3 ПК встановлено, що податок на доходи, нарахований працівникам неуповноваженого відокремленого підрозділу, юридична особа перераховує до місцевого бюджету за місцезнаходженням такого неуповноваженого відокремленого підрозділу.

Однак вищезазначена норма регламентує порядок перерахування податку до місцевого бюджету, а оскільки військовий збір зараховується до державного бюджету, ця норма не може бути виконана для військового збору.

 

Електроні сервіси до послуг платників податків

В наш час електронне спілкування  стає нормою, витісняючи паперову бюрократію   та значно економлячи час користувача . До послуг підприємницької спільноти є чимало «on-line» сервісів, які полегшують роботу керівників, бухгалтерів, розширюючи інформаційний простір. Розібратися в «електронних» тонкощах представникам бізнесу допомагають фахівці Вовчанської ОДПІ ГУ Міндоходів у Харківській області під час семінарів, візитів платників податків до ЦОП та надаються консультації у телефонному режимі.

Платники податків знайомляться з інформацією про порядок отримання електронного цифрового підпису, вчаться відправляти звітність, використовуючи різні програмні продукти.

Під час спілкування з фахівцями інспекції платники дізнаються про інші електронні сервіси Міндоходів, зокрема : “Електронний кабінет платника податків ” дозволяє подання звітності в режимі реального часу з отриманням квитанції про її прийняття або неприйняття; «Довідка про відсутність заборгованості з податків і зборів (обов’язкових платежів)» на електронний запит платників податків дає змогу швидко отримати відповідну довідку; «Реєстр страхувальників» дозволяє оперативно отримати дані про взяття на облік, реєстраційний номер платника єдиного внеску та його клас професійного ризику.

 

Відповідальність у разі неподання звіту про проведенні контрольовані операції

Неподання платником податків звіту та/або обов’язкової документації про проведені ним протягом року контрольовані операції відповідно до вимог пункту 39.4 статті 39 Податкового кодексу України до центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику, тягне за собою накладання штрафу у розмірі:

- 100 розмірів мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня звітного року – у разі неподання звіту про контрольовані операції;

- 10 розмірів мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня звітного року – у разі неподання документації, визначеної підпунктом 39.4.8 пункту 39.4 статті 39 Податкового кодексу України.

Сплата зазначених штрафів не звільняє платника податку від обов’язку подання звіту (декларації) щодо контрольованих операцій та/або документації, визначеної підпунктом 39.4.8 пункту 39.4 статті 39 Податкового кодексу України.

         Крім того, неподання платниками податків документації, зазначеної у пункті 39.4 статті 39 Податкового кодексу України, у строки, встановлені для подання документації, або подання її з порушенням вимог пункту 39.4 статті 39 Податкового кодексу України є підставою для проведення перевірки відповідно до пункту 39.5 статті 39 Податкового кодексу України (підпункт 39.4.11 пункту 39.4 статті 39 Податкового кодексу України).

 

Оподаткування військовим збором виплат на користь працівників, які перебувають у відпустці по догляду за дитиною

Відповідно до підпункту 1.2 пункту 161 підрозділу 10 Розділу XX Податкового кодексу України (ПК), об’єктом оподаткування військовим збором є, зокрема доходи у формі заробітної плати, інших заохочувальних та компенсаційних виплат або інших виплат і винагород, які нараховуються (виплачуються, надаються) платнику у зв’язку з трудовими відносинами.

Визначення поняття «заробітної плати» наводиться в частині першій статті 94 Кодексу законів про працю України (КЗпП) і статті 1 Закону України «Про оплату праці» від 24.03.1995 № 108/95-ВР (далі — Закон № 108), це винагорода, обчислена, як правило, у грошовому виразі, яку власник або уповноважений ним орган виплачує працівникові за виконану ним роботу.

Статтею 2 Закону № 108 визначено структуру заробітної плати, до складу якої входить основна та додаткова заробітна плата й інші заохочувальні та компенсаційні виплати.

Форми і системи оплати праці, норми праці, розцінки, тарифні сітки, ставки, схеми посадових окладів, умови запровадження та розміри надбавок, доплат, премій, винагород та інших заохочувальних, компенсаційних і гарантійних виплат встановлюються підприємствами, установами, організаціями самостійно у колективному договорі з дотриманням норм і гарантій, передбачених законодавством, генеральною та галузевими (регіональними) угодами (ст. 97 КЗпП).

Також у колективному договорі встановлюються взаємні зобов’язання сторін щодо регулювання виробничих, трудових, соціально-економічних відносин, зокрема, участі трудового колективу у формуванні, розподілі та використанні прибутку підприємства, установи, організації (якщо це передбачено статутом) та може передбачати додаткові порівняно з чинним законодавством і угодами гарантії, соціально-побутові пільги (ст. 13 КЗпП).

Окрім цього, відповідно до статті 179 КЗпП та статті 18 Закону України «Про відпустки» від 15.11.1996 № 504/96-ВР, після закінчення відпустки у зв’язку з вагітністю та пологами за бажанням жінки їй надається відпустка для догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку. Підприємство за рахунок власних коштів може надавати жінкам частково оплачувану відпустку та відпустку без збереження заробітної плати для догляду за дитиною більшої тривалості. Мати дитини або інша застрахована особа, яка фактично доглядає за дитиною в період перебування у відпустці для догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку, за власним бажанням може працювати на умовах неповного робочого часу або вдома. При цьому за нею зберігається право на одержання допомоги в період відпустки для догляду за дитиною.

Отже, якщо працедавцем здійснюються виплати на користь працівників, які перебувають у відпустці по догляду за дитиною та мають систематичний характер і відносяться до структури заробітної плати, то такі виплати є об’єктом оподаткування військовим збором.

 

Чи є об’єктом оподаткування військовим збором сума доходу, виплачена ФОП за виконання цивільно-правових договорів?

Згідно з підпунктом 1.1 пункту 161 підрозділу 10 Розділу XX Податкового кодексу України (ПК), платниками збору є особи, визначені пунктом 162.1 ПК.

Відповідно до пункту 162.1 ПК платниками є:

фізична особа — резидент, яка отримує доходи з джерела їх походження в Україні;

фізична особа — нерезидент, яка отримує доходи з джерела їх походження в Україні;

податковий агент.

Крім того, підпунктом 1.2 пункту 161 підрозділу 10 Розділу XX ПК передбачено, що об’єктом оподаткування військовим збором є доходи у формі заробітної плати, інших заохочувальних і компенсаційних виплат або інших виплат і винагород, які нараховуються (виплачуються, надаються) платнику у зв’язку з трудовими відносинами та за цивільно-правовими договорами.

Підпунктом 1.4 пункту 161 підрозділу 10 Розділу XX ПК визначено, що нарахування збору здійснюється у порядку, встановленому статтею 168 Розділу IV ПК для податку на доходи фізичних осіб.

Так, для цілей Розділу IV ПК заробітна плата — це основна та додаткова заробітна плата, інші заохочувальні та компенсаційні виплати, які виплачуються (надаються) платнику податку у зв’язку з відносинами трудового найму згідно із законом (пп. 14.1.48 ПК).

Сума доходу, виплачена фізичній особі — підприємцю за виконання цивільно-правових договорів, не підлягає оподаткуванню військовим збором.

 

За неподання звітності – припинення держреєстрації підприємця

Відповідно до статей 38 та 46 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб — підприємців» від 15.05.2003 № 755-IV, підставами для винесення судом рішення про припинення юридичної особи та підприємницької діяльності фізичної особи, зокрема, є неподання протягом року органам доходів і зборів податкових декларацій і документів фінансової звітності.

Податковим кодексом України встановлено такі основні базові звітні періоди:

календарний місяць;

календарний квартал;

календарний рік.

Подавати місячну податкову звітність слід протягом 20 календарних днів, що настають за звітним місяцем, квартальну — протягом 40 календарних днів після закінчення кварталу, річну — протягом 60 календарних днів, що настають за календарним днем звітного податкового року (ст. 49 Податкового кодексу).

Платник податків зобов’язаний за кожен встановлений Податковим кодексом звітний період подавати податкові декларації щодо кожного окремого податку, платником якого він є, незалежно від того, чи провадив такий платник податку господарську діяльність у звітному періоді (пп. 49.1 та 49.2 ст. 49 Податкового кодексу).

 

Реорганізація та право на отримання бюджетного відшкодування

Особа, утворена в результаті реорганізації платника податку (крім особи, утвореної шляхом перетворення), реєструється платником податку як інша новоутворена особа, у тому числі в разі, коли до такої особи перейшли обов’язки зі сплати податку у зв’язку з розподілом податкових зобов’язань чи податкового боргу (п. 183.17 ст. 183 Податкового кодексу України (далі — ПКУ)).

Згідно з пунктом 200.5 статті 200 ПКУ, не мають права на отримання бюджетного відшкодування особи, які були зареєстровані як платники цього податку менш ніж за 12 календарних місяців до місяця, за наслідками якого подається заява на бюджетне відшкодування (крім нарахування податкового кредиту внаслідок придбання або спорудження (будівництва) основних фондів).

Відповідно до підпункту «б» пункту 184.1 статті 184 ПКУ, реєстрація діє до дати анулювання реєстрації платника податку, яка проводиться шляхом виключення з реєстру платників податку і відбувається у разі, якщо будь-яка особа, зареєстрована як платник податку, прийняла рішення про припинення та затвердила ліквідаційний баланс, передавальний акт або розподільчий баланс відповідно до законодавства за умови сплати суми податкових зобов’язань із податку у випадках, визначених розділом V ПКУ.

Якщо товари/послуги, необоротні активи, суми податку по яких були включені до складу податкового кредиту, не були використані в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності, такий платник податку в останньому звітному (податковому) періоді не пізніше дати анулювання його реєстрації як платника податку зобов’язаний визначити податкові зобов’язання по таких товарах/послугах, необоротних активах виходячи зі звичайної ціни відповідних товарів/послуг чи необоротних активів, крім випадків анулювання реєстрації як платника податку внаслідок реорганізації платника податку шляхом приєднання, злиття, перетворення, поділу та виділення відповідно до закону (п. 184.7 ст. 184 ПКУ).

Враховуючи те, що під час реорганізації (злитті, приєднанні, поділі, виділенні) платника податку відбувається анулювання реєстрації такого платника ПДВ та, відповідно, здійснюється реєстрація платником ПДВ іншої новоутвореної особи, то платник податку за анулювання реєстрації платника ПДВ у зв’язку з реорганізацією (злиттям, приєднанням, поділом, виділенням) має право на отримання бюджетного відшкодування, виключно за результатами останнього податкового періоду. При цьому новоутворена особа не має права на отримання бюджетного відшкодування ПДВ за податковим кредитом, сформованим підприємством-попередником.

 

Введення нових зразків марок акцизу для алкоголю та тютюну

Вовчанська ОДПІ ГУ Міндоходів у Харківській області нагадує, що з 1 січня 2015 p. запроваджуються марки акцизного податку нового зразка для алкогольних напоїв і тютюнових виробів вітчизняного та імпортного виробництва.

Про це йдеться в постанові КМУ «Деякі питання запровадження марок акцизного податку нового зразка для алкогольних напоїв і тютюнових виробів» від 19.11.2014 р. № 627.

Розмір плати за одну марку акцизного податку для алкогольних напоїв знижено з 0,27 грн. до 0,1926 грн., для тютюнових виробів — з 0,142 грн. до 0,091 грн.

Державній фіскальній службі доручено припинити з 1 січня 2015 року продаж марок акцизного податку попереднього зразка та запровадити продаж марок акцизного податку нового зразка в установленому порядку.

 

 

 

 

Категория: Податкові новини | Добавил: Volchanckaya_MGNI (10.12.2014)
Просмотров: 378 | Рейтинг: 0.0 |

Всего комментариев: 0
Добавлять комментарии могут только зарегистрированные пользователи.
[ Регистрация | Вход ]
Конструктор сайтов - uCoz
Форма входа
Поиск по каталогу
Друзья сайта
Статистика