Сеанс телефонного зв’язку «гаряча лінія» - прагнення бути корисними
Днями в.о.начальника Вовчанської ОДПІ ГУ Міндоходів у Харківській області Колєснік Лідія Павлівна провела сеанс «гарячої лінії» з платниками податків на тему: «Питання реалізації прав людини та правозахисної діяльності в органах ДФС. Підвищення якості обслуговування платників податків. Дотримання вимог чинного законодавства при виплаті заробітної плати. Адміністрування ПДВ. Зміни в податковому законодавстві».
Пропонуємо до вашої уваги найактуальніші із запитань, котрі цікавили платників податків.
Які саме сталися нововведення в законодавстві щодо продажу підакцизних товарів? Коли вони вступили у силу?
Відповідь: З 1 листопада маркуванню підлягають слабоалкогольні напої. Відповідно до Закону України від 31.07.2014 № 1621- VII «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких інших законодавчих актів України» акцизним податком оподатковується продукція товарних позицій 2103 90 30 00, 2106 90 (згідно з УКТ ЗЕД), в якій вміст спирту етилового складає 8,5 % об'ємних одиниць і більше. Для таких алкогольних напоїв встановлено ставку акцизного податку в розмірі 70,53 грн. за 1 літр 100 % спирту.
Нагадуємо, до алкогольних напоїв віднесено продукти, одержані шляхом спиртового бродіння цукровмісних матеріалів або виготовлені на основі харчових спиртів. Ті напої, які містять у собі спирт етиловий більше 8,5 %, що раніше класифікувались як продукти дієтичного харчування, лікарські засоби, інша аналогічна продукція, що класифікується в товарних позиціях 2103 90 3000, 2106 90 (згідно з УКТ ЗЕД), і не маркувались акцизними етикетками, відтепер підпадають під категорію «алкогольних напоїв» з обов'язковим маркуванням акцизного податку.
Для реалізації таких алкогольних напоїв з 1 листопада 2014 року, відповідно до Податкового кодексу України та Закону України «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів», суб'єктам господарювання необхідно одержати ліцензію на право торгівлі ними.
Нагадуємо також, що з 1 вересня, згідно із Законом України № 1621-VII «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких інших законодавчих актів», підвищено ставки акцизного податку на тютюнові вироби, тютюн та промислові замінники тютюну і мінімальне акцизне податкове зобов'язання зі сплати акцизного податку. Зокрема, на тютюнові вироби, тютюн та промислові замінники тютюну підвищено специфічну ставку акцизного податку на 5%, при цьому адвалорна ставка податку залишилася незмінною - 12 %. Мінімальне акцизне податкове зобов'язання при реалізації тютюнових виробів наразі становить:
- для сигарет із фільтром - 304,11 грн. за 1 тис. штук;
- для сигарет без фільтра - 133,35 грн. за 1 тис. штук.
За допомогою якого програмного забезпечення платники податків, які отримали ключі електронного цифрового підпису в АЦСК ІДД, можуть подавати звітність в електронному вигляді, в тому числі по Єдиному внеску?
Відповідь: Платники податків, які отримали ключі електронного ЕЦП від АЦСК ІДД ДФС можуть подавати звітність в електронному вигляді, в тому числі, звіти з ЄСВ, за допомогою таких програмних забезпечень:
- Спеціалізоване клієнтське програмне забезпечення для формування та подання звітності «Єдине вікно подання електронної звітності» надає можливість платникам податків безкоштовно формувати та подавати звітність до органів доходів і зборів та Державної служби статистики України. Програмне забезпечення знаходиться на офіційному веб-сайті ДФС України.
- «Електронний кабінет платника податків» (за винятком звітів з Єдиного внеску) який надає можливість платникам податків безкоштовно підготувати і подати у режимі реального часу до органів доходів і зборів України електронну звітність, а також переглянути інформацію щодо стану їх розрахунків з бюджетом, зокрема інформацію про заборгованість зі сплати податків і зборів.
- Онлайн сервіс «iFinZvit» дає клієнтам АЦСК ІДД можливість безкоштовно підписувати та подавати до контролюючих органів наступну електронну звітність.
- Програмне забезпечення «SONATA» надає можливість безкоштовно підписувати та подавати податкову звітність, що імпортована з інших програмних продуктів, до органів доходів і зборів, Пенсійного фонду України та Державної служби статистики України в електронному вигляді.
Як здійснюється перереєстрація платника ПДВ у разі зміни будь-яких даних про такого платника ПДВ?
Відповідь: У разі зміни даних про платника ПДВ, які стосуються податкового номера та/або найменування (прізвища, імені та по батькові), та/або місцезнаходження (місця проживання) платника ПДВ, платник ПДВ подає до контролюючого органу, в якому перебуває на обліку, додаткову реєстраційну заяву з позначкою «Перереєстрація» протягом 10 робочих днів, що настають за днем, коли змінилися дані про платника ПДВ.
У реєстраційній заяві платник ПДВ зазначає дані станом на дату заповнення заяви, у тому числі критерії, за якими станом на дату заповнення заяви особа відповідає статусу платника ПДВ згідно з розділом V ПКУ.
Перереєстрація платника ПДВ здійснюється з дотриманням правил та у строки, визначені для реєстрації платників ПДВ, шляхом внесення відповідного запису до реєстру платників ПДВ.
У разі перереєстрації дата реєстрації платником ПДВ не змінюється, а датою перереєстрації є останній день строку у 5 робочих днів від дня отримання додаткової реєстраційної заяви з позначкою «Перереєстрація».
До дати перереєстрації платник ПДВ використовує попередні реквізити податкової реєстрації.
Які існують права платників податків на Україні?
Відповідь: Згідно із ст. 17 ПКУ платник податків має право безкоштовно отримувати в органах державної податкової служби та в органах митної служби, зокрема і через мережу Інтернет, інформацію про податки та збори і нормативно-правові акти, що їх регулюють, порядок обліку та сплати податків та зборів, права та обов'язки платників податків, повноваження контролюючих органів та їх посадових осіб щодо здійснення податкового контролю.
Згідно з пп. 17.1.2 ПКУ платники податків мають право представляти свої інтереси в контролюючих органах самостійно, через податкового агента або уповноваженого представника.
Платники податків мають право обирати самостійно, якщо інше не встановлено Кодексом, метод ведення обліку доходів і витрат (пп. 17.1.3 ПКУ).
Платники податків мають право користуватися податковими пільгами за наявності підстав у порядку, встановленому Кодексом (пп. 17.1.4 ПКУ).
Платники податків мають право одержувати відстрочення, розстрочення сплати податків або податковий кредит в порядку і на умовах, встановлених ПКУ.
Також, як і раніше, платник податків має право бути присутнім під час проведення перевірок, ознайомлюватися та отримувати акти (довідки) перевірок, проведених контролюючими органами, перед підписанням актів (довідок) про проведення перевірки, у разі наявності зауважень щодо змісту (тексту) складених актів (довідок) підписувати їх із застереженнями та подавати контролюючому органу письмові заперечення в порядку, встановленому Кодексом.
Згідно з пп. 17.1.8 ПКУ платник має право вимагати від контролюючих органів проведення перевірки відомостей та фактів, що можуть свідчити на користь платника податків. Як відомо, в акті перевірки зазначаються як факти заниження, так і завищення податкових зобов'язань платника (п. 86.10 ПКУ), тому рекомендується під час проведення перевірки враховувати дану норму.
Згідно з п. 44.7 ПКУ у разі якщо посадова особа контролюючого органу, яка здійснює перевірку, відмовляється з будь-яких причин від врахування документів, наданих платником податків під час проведення перевірки, платник податків має право до закінчення перевірки надіслати листом з повідомленням про вручення та з описом вкладеного або надати безпосередньо до контролюючого органу, який призначив проведення перевірки, копії таких документів (засвідчені печаткою платника податків (за її наявності) та підписом платника податків – фізичної особи або посадової особи платника податків – юридичної особи). Протягом трьох робочих днів з дня отримання акта перевірки платник податків має право надати до контролюючого органу, що призначив перевірку, документи, визначені в акті перевірки як відсутні.
Які критерії отримання автоматичного бюджетного відшкодування з січня 2015 року?
Відповідь: В зв’язку з набранням чинності низки антикризових законів бюджетне відшкодування з 1 січня 2015 року здійснюватиметься в автоматичному режимі платникам податку на додану вартість, які відповідають одночасно таким критеріям, визначеним у пункті 200.19 статті 200 Податкового кодексу України (в оновленій редакції):
- не перебувають у судових процедурах банкрутства відповідно до Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом";
- юридичні особи та фізичні особи - підприємці, включені до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців і до цього реєстру стосовно них не внесено записів про:
а) відсутність підтвердження відомостей;
б) відсутність за місцезнаходженням (місцем проживання);
в) прийняття рішень про виділ, припинення юридичної особи, підприємницької діяльності фізичної особи - підприємця;
г) визнання повністю або частково недійсними установчих документів чи змін до установчих документів юридичної особи;
ґ) припинення державної реєстрації юридичної особи чи підприємницької діяльності фізичної особи - підприємця та стосовно таких осіб відсутні рішення або відомості, на підставі яких проводиться державна реєстрація припинення юридичної особи чи підприємницької діяльності фізичної особи - підприємця;
- мають необоротні активи, залишкова балансова вартість яких на звітну дату за даними податкового обліку перевищує у дванадцять разів суму податку, заявлену до відшкодування та:
а) здійснюють операції, до яких застосовується нульова ставка (питома вага яких протягом попередніх дванадцяти послідовних звітних податкових періодів (місяців) сукупно становить не менше 40 відсотків загального обсягу поставок (для платників податку з квартальним звітним періодом - протягом попередніх чотирьох послідовних звітних періодів) та/або
б) здійснили інвестиції в необоротні активи у розмірах не менше ніж 3 мільйони гривень протягом останніх 12 календарних місяців;
- не мають податкового боргу;
- великий платник податків не декларував від'ємне значення об'єкта оподаткування податком на прибуток за підсумками останнього звітного (податкового) року".
Пакетом антикризових законів передбачено електронне адміністрування ПДВ. Що передбачає електронне адміністрування ПДВ, які його складові?
Відповідь: Законом України «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких інших законодавчих актів України» № 1617-VII передбачено створення системи електронного адміністрування податку на додану вартість. Система електронного адміністрування ПДВ дозволить скоротити можливості для зловживань працівників податкової сфери і разом з тим, створить умови для унеможливлення отримання незаконного бюджетного відшкодування для платників і тим самим, збільшить надходження до бюджету. Основні моменти, передбачені системою електронного адміністрування ПДВ: Найперше, в день реєстрації платника у системі електронного адміністрування ПДВ, на нього автоматично відкривається рахунок. Податкові накладні будуть складатись виключно в електронному вигляді та реєструватись в Єдиному реєстрі податкових накладних (ЄРПН) незалежно від розміру податку в одній податковій накладній. Також, за допомогою електронного адміністрування ПДВ можливо буде визначити умову для надання права реєстрації податкових накладних в ЄРПН, тобто, наявність сум податку по отриманих податкових накладних на момент реєстрації, за їх недостатності – поповнення рахунку у системі електронного адміністрування податку на додану вартість та сума сплати податку при ввезені товарів на митну територію України. Відшкодування ПДВ експортерам та інвесторам в автоматичному режимі буде здійснюватися на місяць раніше, ніж зараз. Внаслідок чого, зменшиться кількість обтяжливих для бізнесу звірок та перевірок.
15 грудня – останній строк подачі заяви для переходу на спрощену систему оподаткування
Вовчанська ОДПІ ГУ Міндоходів у Харківській області нагадує платникам податку, що 15 грудня 2014 року останній день подачі заяви, щодо переходу на спрощену систему оподаткування з 01.01.2015 року. До поданої заяви додається розрахунок доходу за попередній календарний 2014 рік. Також 15 грудня є граничнім терміном подання такої заяви, якщо були будь-які зміни (зміна податкової адреси, зміна видів діяльності, зміна місця провадження господарської діяльності та перехід з однієї групи оподаткування на іншу).
Такий суб'єкт господарювання може здійснити перехід на спрощену систему оподаткування один раз протягом календарного року.
Перехід на спрощену систему оподаткування суб'єкта господарювання може бути здійснений за умови, якщо протягом календарного року, що передує періоду переходу на спрощену систему оподаткування, тобто за 2014 рік, суб'єктом господарювання дотримано вимоги, встановлені в пункті 291.4 статті 291 Податкового кодексу України.
Форма заяви про застосування спрощеної системи оподаткування затверджена наказом Міністерства фінансів України від 20.12.2011 р. № 1675 «Про затвердження форми свідоцтва платника єдиного податку та порядку видачі свідоцтва, форми та порядку подання заяви про застосування спрощеної системи оподаткування та форми розрахунку доходу за попередній календарний рік».
Так, за 11 місяців 2014 року суб’єкти господарювання Вовчанської ОДПІ, які працюють на спрощеній системі оподаткування, сплатили до бюджету 4 988,6 тис.грн єдиного податку. Зокрема, платники єдиного податку - фізичні особи - підприємці спрямували в казну держави 4 319,5 тис. грн, що майже на 520,5 тис. грн більше, ніж за аналогічний період минулого року.
Ігор Білоус: Бюджет-2015 формуватиметься на новій податковій
«Ми активно працюємо з новим складом Кабінету Міністрів України та Міністерством фінансів над формуванням Державного бюджету на 2015 рік. Він базуватиметься на нових законах та реформах, які пропонуватимемо Уряду. Плануємо, що вже наступного тижня пакет відповідних законопроектів буде подано у Верховну Раду України», – заявив Голова ДФС України Ігор Білоус сьогодні, 5 грудня, під час брифінгу у Кабінеті Міністрів України.
Голова служби висловив сподівання, що парламент також ухвалить і закон про податковий компроміс, на який дуже очікує бізнес. Це дозволить ще до кінця поточного року залучити в бюджет значну суму коштів.
Водночас, підкреслив голова відомства, фіскальна служба на сьогодні не лише активно працює над впровадженням урядових законодавчих змін, які фактично й розпочнуть реформи в економіці нашої держави, але й розробкою реформ, необхідних безпосередньо для фіскальної служби.
«Ми окреслили для себе чотири вектори. Перший – активна співучасть у законотворчій роботі, другий – розвиток інформаційних технологій, тобто збільшення кількості електронних сервісів з покращенням обслуговування платників. Третій вектор – реструктуризація фіскальної служби, яка в перспективі призведе до значної оптимізації кадрового потенціалу та збільшення ефективності роботи служби в цілому. І четвертий, який ми опрацьовуємо разом із суддями, - юридичний. Він передбачатиме зміну процедури адміністративного оскарження, податкові суди тощо», – зазначив Ігор Білоус.
Нова форма декларації
Міністерство фінансів України своїм наказом від 23 вересня 2014 року №966 оновило форму податкової декларації з податку на додану вартість та Порядок її заповнення. Нова редакція звітності враховує попередні законодавчі новації у порядку справляння податку на додану вартість, а саме: у форму декларації додано окрему колонку, в якій вказуються обсяги постачання та придбання товарів за ставкою 7%. Також у декларації з ПДВ з’явився рядок, в якому має бути відображено коригування податкових зобов’язань або податкового кредиту згідно зі статтею 39 «Трансфертне ціноутворення» Податкового кодексу України.
Порядок заповнення і подання податкової звітності з податку на додану вартість в цілому суттєво не змінився, але має деякі важливі новації. Одна з них стосується платників, які працюють в умовах дії угоди про розподіл продукції. При від’ємному значенні суми податку на додану вартість, розрахованої інвестором за угодою про розподіл продукції, така сума підлягає відшкодуванню інвестору, в порядку та строки, передбачені угодою про розподіл продукції, затвердженою Кабінетом Міністрів України. При цьому інвестор має право на автоматичне бюджетне відшкодування такої суми в повному обсязі.
Ще одним суттєвим нововведенням є те, що платники, які подають податкову звітність в електронному вигляді, до додатка 8 мають подавати скановані копії розрахункових документів, що засвідчують факт сплати податку у зв’язку з придбанням товарів чи послуг, або скановані копії первинних документів, що підтверджують факт отримання таких товарів/послуг.
Також у Порядку з’явилися нові правила стосовно процедури отримання платником ПДВ бюджетного відшкодування у випадку зміни його напрямку, а саме: якщо платником податку приймається рішення про отримання на банківський рахунок бюджетного відшкодування сум податку, які у попередніх періодах були ними задекларовані в рахунок зменшення податкових зобов’язань, то таке рішення приймається за умови наявності в картках особових рахунків залишку невикористаної суми податку, що була задекларована до бюджетного відшкодування у зменшення податкових зобов’язань наступник звітних періодів. Якщо такі умови дотримані, платником подається уточнюючий розрахунок, у якому проводяться відповідні коригування зміни напрямку бюджетного відшкодування.
Звертаємо увагу, що нова форма декларації по ПДВ та нові правила її складання будуть чинні з 1 грудня 2014 року.
Відповідальність за порушення готівкових розрахунків
Вовчанська ОДПІ ГУ Міндоходів у Харківській області інформує, що суб’єкти господарювання, які використовують РРО, що створюють контрольну стрічку в друкованому вигляді, за виключенням електронних контрольно-касових реєстраторів, повинні подавати до фіскальних органів по дротових або бездротових каналах зв’язку інформацію про обсяг розрахункових операцій, виконаних в готівковій та/або в безготівковій формі, або про обсяг операцій з купівлі-продажу іноземної валюти, яка міститься в їх фіскальній пам’яті.
Нагадаємо, що підприємства (підприємці) вправі здійснювати розрахунки готівковою між собою та/або з фізичними особами протягом одного дня за одним або кількома платіжними документами в межах граничних сум розрахунків готівкою. Відповідно до постанови Національного банку України від 06.06.2013 року №210 на сьогодні – це 10000грн.
Платежі понад цю суму проводяться через банки або небанківські фінустанови, які мають ліцензію на переказ коштів без відкриття рахунку, шляхом:
– перерахування коштів з поточного рахунку на поточний рахунок;
– внесення коштів до банку для подальшого їх перерахування на поточні рахунки.
Кількість підприємств (підприємців) та фізичних осіб, з якими здійснюються розрахунки, протягом дня не обмежується.
Обмеження також стосується розрахунків за товари, придбані на виробничі (господарські) потреби за рахунок готівки, одержаної за допомогою електронного платіжного засобу.
За порушення порядку проведення готівкових розрахунків за товари (послуги), у тому числі перевищення граничних сум розрахунків готівковою та незабезпечення можливості розрахунків електронними платіжними засобами статтею 16315 Кодексу про адміністративні правопорушення передбачено накладення штрафу на підприємця чи посадових осіб юридичної особи у розмірі від 100 до 200 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
За повторне порушення, вчинене особою, яку протягом року було піддано адміністративному стягненню, передбачено штраф від 500 до 1000 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Тобто за перевищення 10-тисячного обмеження на готівкові розрахунки, проведені через РРО або касу, передбачено адміністративну відповідальність як до суб’єкта господарювання – платника готівки, так і до суб’єкта господарювання, який приймає готівку.
Про контроль товарів, які переміщуються через адміністративний кордон ВЕЗ «Крим»
Вовчанська ОДПІ ГУ Міндоходів у Харківській області повідомляє платників податків про особливості ветеринарно-санітарного та фітосанітарного контролю товарів, які переміщуються через адміністративний кордон ВЕЗ «Крим».
Зокрема, товари, що вивозяться з іншої території України до ВЕЗ «Крим», підтверджуються в цілях ветеринарно-санітарного контролю – ветеринарним свідоцтвом за формами Ф-1 або Ф-2 (код 5053 згідно з Класифікатором документів, затвердженим наказом Міністерства фінансів України від 20.09.2012 року №1011), а в цілях фітосанітарного контролю – карантинним сертифікатом, при чому результати фітосанітарного контролю не засвідчуються відбитками штампів на товаросупровідних документах.
Фітосанітарний контроль товарів, які ввозяться з ВЕЗ «Крим» на іншу територію України, може здійснюватись у митницях призначення з видачею карантинного сертифіката (до внесення змін у Класифікатор документів діє код 5505).
Контроль за дерев’яним пакувальним матеріалом (як супровідним матеріалом) здійснюється за наявним маркуванням.
Зміна облікових даних є обов’язковою
Вовчанська ОДПІ ГУ Міндоходів у Харківській області наголошує на тому, що у разі зміни паспортних даних чи місця проживання, громадяни зобов’язані протягом місяця з дня виникнення таких змін повідомити про це орган ДФС для внесення відповідних змін. Для цього до податкової інспекції міста необхідно подати Заяву за формою №5ДР.
Наголошуємо, що за несвоєчасне повідомлення органам ДФС про зміни, які необхідно вносити до реєстраційної картки платника податків, передбачена адміністративна відповідальність.
Пам’ятайте, що наявність недостовірної інформації в базі даних інспекції є перешкодою до оперативних дій як працівників фіскального органу, так і громадян. Тому будьте завжди свідомими та відповідальними. І все буде добре!
Як стати «спрощенцем»
Вовчанська ОДПІ ГУ Міндоходів у Харківській області звертає увагу на способи подання заяви юридичною особою для обрання або переходу на спрощену систему оподаткування.
Так, відповідно до підпункту 298.1.1 пункту 298.1 статті 298 Податкового кодексу України, для обрання або переходу на спрощену систему оподаткування суб’єкт господарювання повинен подати до контролюючого органу заяву.
Заява подається за вибором платника податків, якщо інше не передбачено ПКУ, в один з таких способів:
- особисто платником податків або уповноваженою на це особою;
- надсилається поштою з повідомленням про вручення та з описом вкладення;
- засобами електронного зв’язку в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації електронного підпису підзвітних осіб у порядку, визначеному законодавством;
- державному реєстратору як додаток до реєстраційної картки, що подається для проведення державної реєстрації юридичної особи з урахуванням вимог пункту 291.5 статті 291 ПКУ. Електронна копія заяви, виготовлена шляхом сканування, передається державним реєстратором до контролюючого органу одночасно з відомостями з реєстраційної картки на проведення державної реєстрації юридичної особи згідно із Законом України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб – підприємців».
Про затвердження Порядку формування та ведення Реєстру волонтерів антитерористичної операції
5 грудня в «Офіційному віснику України» № 95 опубліковано Наказ Міністерства фінансів від 30.10.14 №1089 «Про затвердження Порядку формування та ведення Реєстру волонтерів антитерористичної операції».
Згідно з документом, волонтер АТО це - фізична особа-благодійник (громадянин України або іноземець чи особа без громадянства, яка перебуває в Україні на законних підставах), яка досягла вісімнадцятирічного віку, провадить волонтерську діяльність на добровільній та безоплатній основі, внесена до Реєстру волонтерів антитерористичної операції (далі - Реєстр).
Реєстр волонтерів АТО – база даних, яка містить інформацію про волонтерів АТО. Реєстр ведеться Державною фіскальною службою України, і певні відомості з нього будуть доступні на офіційному веб-сайті ДФС України (www.sfs.gov.ua).
Для включення до Реєстру фізособа-благодійник подає до органу ДФС заяву та інші необхідні документи (особисто, поштою або через представника). У заяві вказується категорія (категорії) фізичних осіб, на користь яких надається благодійна допомога. Також вказується дата початку здійснення діяльності в якості волонтера АТО (не раніше 21 листопада 2013).
У разі відсутності підстав для повернення документів на доопрацювання орган ДФС зобов’язаний протягом одного робочого дня з дня отримання заяви включити особу до Реєстру.
Якщо в даних волонтера АТО відбулися зміни, він зобов’язаний протягом 30 календарних днів після виникнення змін подати до органу ДФС відповідну заяву з позначкою «Зміни» в такому ж порядку, як і при включенні до Реєстру.
Виключення волонтера АТО з Реєстру здійснюється також на підставі заяви.
Ознайомитись з повним текстом документа можна на сайті Верховної Ради України за посиланням: http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/z1471-14
Спроба нелегально ввезти приціли та теплові зори з Росії виявилась невдалою
Такий собі «арсенал» військової техніки виявили в залізничному пункті пропуску «Харків-пасажирський» працівники Харківської митниці Міндоходів спільно з прикордонниками.
При проведенні митно-прикордонного контролю поїзду №73 «Москва-Кривий Ріг» було проведено усне та письмове декларування пасажирів та провідників. Ніхто з них не заявив, що везе предмети заборонені або обмежені до пропуску через митний кордон.
Однак, під час огляду одного з вагонів в міжстельовому просторі фахівці митниці виявили приховані від митного контролю 2 тепловізори, 2 оптичних приціли та направлений мікрофон.
Оптична техніка вилучена. За даним фактом складено протокол про порушення митних правил за ч.1 ст.483 Митного кодексу.
Як виправити не грошову помилку у звіті з ЄСВ
Спеціалісти Вовчанської ОДПІ ГУ Міндоходів у Харківській області роз’яснили чи може страхувальник після закінчення терміну подання звіту щодо сум нарахованого єдиного внеску виправити помилки, що не стосуються грошових показників (загальні реквізити) у таблицях 1 - 4 додатка 4.
Так, виправити помилки, допущені в звіті, а саме в таблицях 1 - 4 додатка 4 до звіту з ЄСВ, що не стосуються грошових показників (загальні реквізити), страхувальник може шляхом зазначення вірних показників в звіті за будь-який наступний звітний період.
Нагадуємо, що своєчасна сплата єдиного соціального внеску виступає гарантом соціального захисту для громадян при безробітті, нещасних випадках чи професійних захворюваннях та являється забезпеченням пенсійних виплат. Тому, своєчасна сплата ЄСВ – це не лише обов’язок перед державою, але і захищені соціальні гарантії для кожного громадянина. Так, платниками Вовчанського та Великобурлуцького районів протягом січня - листопада 2014 року мобілізовано до бюджету 127 992,2 тис. грн. надходжень єдиного соціального внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування
Враховуємо доходи від надання в оренду держмайна
Спеціалісти Вовчанської ОДПІ ГУ Міндоходів у Харківській області роз’яснили в якому розмірі платник податку - балансоутримувач державного (комунального) майна враховує доходи від надання в оренду такого майна, якщо частина орендної плати зараховується до державного (місцевого) бюджету.
Якщо відповідно до Методики розрахунку і порядку використання плати за оренду державного майна, орендна плата від надання в оренду державного (комунального) майна підлягає розподілу, а саме частина коштів повинна зараховуватись на рахунок платника податку - балансоутримувача такого майна, а частина — на відповідний рахунок державного (місцевого) бюджету, то при визначенні об'єкта оподаткування враховується лише та частина орендної плати, яка залишається у розпорядженні платника податку.
В свою чергу частина орендної плати, що перераховується на відповідний рахунок державного (місцевого) бюджету, у податковому обліку платника податку —балансоутримувача державного (комунального) майна не відображається.
Також вони нагадали, що у разі коли орендодавцем майна є Фонд державного майна, його регіональне відділення чи представництво, орендна плата спрямовується за нерухоме майно державних підприємств, організацій — 70% орендної плати до державного бюджету, 30% — державному підприємству, організації, на балансі яких перебуває це майно. У разі оренди майна бюджетних установ орендна плата спрямовується до держбюджету в розмірі, встановленому законом про Державний бюджет України на відповідний рік (п. 17 Методики).
Згідно БКУ, надходження від орендної плати за користування цілісним майновим комплексом та іншим державним майном (крім орендної плати, визначеної п. 10 ч. 3 ст. 29 БКУ та абз. 3 ч. 5 ст. 19 Закону «Про оренду державного та комунального майна») належать до доходів загального фонду Держбюджету, а за користування майновим комплексом та іншим майном, що перебуває в комунальній власності — до доходів загального фонду місцевих бюджетів, що не враховуються при визначенні обсягу міжбюджетних трансфертів.
Евакуюємо матеріальні активи з Криму: що з ПДВ?
Вовчанська ОДПІ ГУ Міндоходів у Харківській області роз’яснює питання щодо оподаткування ПДВ операцій з переведення (евакуації) матеріальних активів з ВЕЗ «Крим» на іншу територію України.
Так, звільняються від будь-якого оподаткування основні засоби і МШП, що належать юридичним особам, які переносять місце своєї діяльності з тимчасово окупованої території на іншу територію України, та вивозяться для подальшого використання у господарській діяльності, за умови, що такі основні засоби перебували на балансі підприємства станом на 1 січня 2014 року у вільному обігу на території України (пп. «б» п. 15.1 ст. 15 Закону «Про створення вільної економічної зони «Крим» та про особливості здійснення економічної діяльності на тимчасово окупованій території України»).
При евакуації з ВЕЗ «Крим» на іншу територію України матеріальних активів для підтвердження права на застосування вищевказаного пільгового режиму оподаткування платник може подати до митного органу такі документи:
— баланс підприємства (інша фінансова звітність) станом на 1 січня 2014 року, в якому відображена інформація про наявні необоротні активи;
– інвентаризаційна відомість, складена за результатами проведення інвентаризації необоротних активів станом на 1 січня 2014 року;
– для основних засобів, ввезених на митну територію України та випущених для вільного обігу на тимчасово окупованій території України, – митна декларація, оформлена до 1 січня 2014 року за правилами, встановленими МКУ;
– первинні документи, що підтверджують придбання (створення, виробництво) основних засобів до 1 січня 2014 року.
Евакуйовані основні засоби можуть бути відчуженими до їх введення в експлуатацію за новим місцем розташування на іншій території України чи протягом 12 місяців після такого введення в експлуатацію за умови сплати податків, зборів згідно із ст. 30 ПКУ.
Тобто встановлена пп. «б» п. 15.1 ст. 15 умова надання податкової пільги визначає цільове призначення для основних засобів, ввезених на іншу територію України з території ВЕЗ «Крим», та встановлює обмеження щодо періоду їх відчуження.
Таким чином, якщо основні засоби, ввезені з території ВЕЗ «Крим» на іншу територію України, будуть відчужені без введення їх в експлуатацію або до завершення 12 місяців після такого введення в експлуатацію, платник податку, який здійснив постачання таких основних засобів, має, крім податкових зобов’язань, нарахувати пеню в розмірі 120 відсотків річних облікової ставки НБУ за період з дати їх розмитнення до дати сплати нарахованих сум податку в бюджет.
Такі роз’яснення надало ДФСУ в листі від 03.12.2014 р. № 13311/7/99-99-19-03-02-17.
Кабмін розформував громадські ради при виконавчих органах влади
Кабмін припиняє повноваження громадських рад при міністерствах, інших ЦОВВ, Раді міністрів АР Крим, обласних, Київській та Севастопольській міських, районних, районних у мм. Києві та Севастополі державних адміністраціях, утворених до 22 лютого 2014 року.
Натомість органи виконавчої влади повинні сформувати новий склад громадських рад відповідно до Типового положення про громадську раду при міністерстві, іншому центральному органі виконавчої влади, Раді міністрів Автономної Республіки Крим, обласній, Київській та Севастопольській міській, районній, районній у мм. Києві та Севастополі державній адміністрації.
Вказані зміни внесені постановою КМУ від 26.11.2014 р. № 688 до своєї постанови від 03.11.2010 р. № 996 «Про забезпечення участі громадськості у формуванні та реалізації державної політики».
ПДВ: у яких випадках «уточнена» та додатки до неї сумісні
Спеціалісти Вовчанської ОДПІ ГУ Міндоходів у Харківській області нагадали, що якщо у майбутніх податкових періодах з урахуванням строків давності, визначених ст. 102 Податкового кодексу України (1095 днів) платник податків самостійно виявляє помилки, що містяться у раніше поданій ним декларації, він зобов’язаний надіслати уточнюючий розрахунок до такої декларації за формою, встановленою на дату подання уточнюючого розрахунку.
Виправлення помилок у рядках поданої раніше декларації, до яких повинні додаватися додатки, до уточнюючого розрахунку мають бути подані відповідні додатки, що містять інформацію щодо уточнених показників.
Таке виправлення помилок проводиться шляхом подання уточнюючого розрахунку податкових зобов’язань з ПДВ, до якого у разі заповнення даних у відповідних рядках додаються відповідні додатки з відміткою «уточнюючий». Зазначені додатки містять вартісні показники, які відображаються на суму уточнення (збільшення або зменшення) з відповідним знаком та дорівнюють даним з колонки 6 уточнюючого розрахунку. Якщо колонка 6 уточнюючого розрахунку у відповідних рядках, до яких повинні додаватися додатки, містить прочерки (при поданні звітності на паперових носіях) чи не заповнена (при поданні звітності в електронному вигляді), то відповідно додатки до таких рядків уточнюючого розрахунку платником податку не додаються.
Додаток 1 до декларації ПДВ: нюанси заповнення
Якщо після постачання товарів/послуг здійснюється будь-яка зміна суми компенсації їх вартості, включаючи наступний за постачанням перегляд цін, перерахунок у випадках повернення товарів/послуг особі, яка їх надала, або при поверненні постачальником суми попередньої оплати товарів/послуг, суми податкових зобов’язань та податкового кредиту постачальника та отримувача підлягають відповідному коригуванню.
При цьому у податковій декларації з ПДВ у рядку 16.1 відображається коригування обсягів придбання та податкового кредиту, який було включено у рядок 10.1.1.
У складі декларації подаються додатки (у разі заповнення даних у відповідних рядках декларації) та копії записів у реєстрах виданих та отриманих податкових накладних, зокрема розрахунок коригування сум податку на додану вартість (Д1).
Відповідно до розд. ІІ таблиці 2 (коригування податкового кредиту згідно зі ст. 192 ПКУ за обсягами придбання товарів/послуг, необоротних активів, включених у рядки 10 та/або 11 декларації) додатку 1 до податкової декларації з ПДВ:
— у колонці 14 відображається сума ПДВ з колонки 11, яка була включена до податкового кредиту (до рядка 10.1.1 декларації);
— у колонці 15 відображається сума ПДВ з колонки 12, яка була включена до податкового кредиту (до рядка 10.1.2 декларації) на підставі податкової накладної, до якої складено розрахунок коригування.
Місцеві ради самостійно визначатимуть структуру та чисельність своїх виконавчих органів
Уряд за ініціативою Мінрегіону схвалив постанову № 664 від 26.11.2014 р. «Про визнання такими, що втратили чинність, деяких постанов Кабінету Міністрів України», яка дає можливість органам місцевого самоврядування самостійно затверджувати загальну чисельність апарату місцевої ради, її виконавчих органів та витрати на їх утримання. Документ набирає чинності з 1 січня 2015 року. Про це повідомив заступник Міністра регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України В’ячеслав Негода.
За його словами, таке урядове рішення є черговим кроком на шляху децентралізації повноважень в країні.
«Таке рішення органи місцевого самоврядування очікували роками. І це зрозуміло – виключно місцеві ради мають вирішувати питання загальної чисельності апарату ради, її виконавчих органів та витрат на їх утримання», - сказав В’ячеслав Негода.
Він поінформував, що працюючи над проектом постанови, Мінрегіон виходив також з положень Європейської хартії місцевого самоврядування, яка визначає, що «… органи місцевого самоврядування мають можливість визначати свої власні внутрішні адміністративні структури з урахуванням місцевих потреб і необхідності забезпечення ефективного управління».
Крім того, рішенням Конституційного Суду України від 22.05.08 у справі № 10-рп/2008 було визнано неконституційною норму про затвердження Кабінетом Міністрів типових штатів органів місцевого самоврядування. Також Законом України «Про місцеве самоврядування в Україні» питання затвердження за пропозицією голови структури виконавчих органів ради, загальної чисельності апарату ради та її виконавчих органів, витрат на їх утримання віднесено до виключної компетенції відповідної ради.
В’ячеслав Негода повідомив, що одночасно з прийняттям згаданої постанови, Урядом доручено Мінрегіону, Мінфіну, Мінекономрозвитку разом із всеукраїнськими асоціаціями органів місцевого самоврядування опрацювати у місячний строк питання стосовно розрахунку рекомендаційної чисельності працівників органів місцевого самоврядування для визначення обсягу асигнувань на їх утримання під час формування відповідних бюджетів та за результатами подати Кабінетові Міністрів узгоджені пропозиції.
Виправляємо помилки в додатку 5 до декларації з ПДВ
Фахівці Вовчанської ОДПІ ГУ Міндоходів у Харківській області роз’яснили як виправити помилку, допущену у додатку 5 до податкової декларації з ПДВ, яка не вплинула на числові показники декларації та підсумкових рядків такого додатку.
Так, у разі заповнення Уточнюючого розрахунку до графи 4 переносяться показники податкової декларації з ПДВ, додаток 5 (Д5) до якої уточнюється, до графи 5 — всі відповідні показники декларації з урахуванням виправлених помилок (в даному випадку вони відповідають показникам з графи 4), а в графі 6 відображається прочерк (при поданні звітності на паперових носіях) або така графа не заповнюється (при поданні звітності в електронному вигляді).
Виправлення помилок у записах контрагентів у Розшифровках проводиться способом коригування:
Приклад 1. Для виправлення запису неправильно вказаного індивідуального податкового номеру контрагента (покупця або постачальника) в уточнюючій Розшифровці:
1) повторюється помилковий запис індивідуального податкового номера, при цьому вартісні показники вказуються зі знаком мінус (тобто - сторнуються);
2) вказується правильний запис по операціях з контрагентом за звітний (податковий) період, за який виправляються помилки повністю (включаючи вартісні показники);
3) у підсумковому рядку «Усього за місяць» відображається прочерк (при поданні звітності на паперових носіях) або він не заповнюється (при поданні звітності в електронному вигляді).
Приклад 2. У разі необхідності зменшити/збільшити обсяг поставки та суму ПДВ, задекларованих по операціях з одним контрагентом, та відповідно, збільшити/зменшити їх по операціях з іншим контрагентом, в уточнюючій Розшифровці:
1) відображаються суми уточнення у розрізі контрагентів (зі знаком плюс відображаються не в повній мірі задекларовані суми по операціях з контрагентом, зі знаком мінус — зайво задекларовані суми по операціях з контрагентом);
2) у підсумковому рядку «Усього за місяць» відображається прочерк (при поданні звітності на паперових носіях) або він не заповнюється (при поданні звітності в електронному вигляді).
Приклад 3. У разі необхідності зменшити обсяг поставки та суму ПДВ по рядку «Інші» та доповнити у зв'язку з цим Розшифровку новим записом по визначеному платнику податку - покупцю в уточнюючій Розшифровці:
1) операції з платником податку - покупцем за звітний період записуються повністю (включаючи вартісні показники);
2) в рядку «Інші» обсяг поставки та сума ПДВ зменшується, сума уточнення зазначається зі знаком мінус (сторнується);
3) у підсумковому рядку «Усього за місяць» відображається прочерк (при поданні звітності на паперових носіях) або він не заповнюється (при поданні звітності в електронному вигляді).
Приклад 4. У разі необхідності скоригувати обсяг поставки та суму ПДВ по рядку «Інші» та доповнити не в повній мірі відображені (зайво вказані) суми по операціях по визначеному платнику податку - покупцю в уточнюючій Розшифровці:
1) зазначається сума уточнення збільшення або зменшення обсягу поставки та суми ПДВ по операціях з платником податку - покупцем зі знаком плюс або мінус;
2) в рядку «Інші» обсяг поставки та сума ПДВ уточнюється (збільшується або зменшується) зі знаком плюс або мінус;
3) у підсумковому рядку «Усього за місяць» відображається прочерк (при поданні звітності на паперових носіях) або він не заповнюється (при поданні звітності в електронному вигляді).
Документи, якими можна підтвердити статус бюджетної організації для отримання благодійної допомоги
Спеціалісти Вовчанської ОДПІ ГУ Міндоходів у Харківській області роз’яснили які документи підтверджують, що установа або організація утримуються за рахунок коштів державного бюджету, для врахування сум благодійної допомоги, наданої військовим частинам та установам Збройних Сил України, у складі податкових витрат без обмежень.
Документами, що підтверджують статус бюджетної установи, можуть бути:
— положення про орган, установу чи організацію;
— статут органу, установи чи організації;
— рішення про створення;
— довідка (витяг) з ЄДРПОУ;
— лист головного розпорядника бюджетних коштів тощо.
Також фахівці нагадали, що тимчасово, на період проведення АТО, до інших витрат звичайної діяльності без обмежень, передбачених пп. «а» пп. 138.10.6 ПКУ, включаються суми коштів або вартість спеціальних засобів індивідуального захисту (касок, бронежилетів, виготовлених відповідно до військових стандартів), технічних засобів спостереження, лікарських засобів та медичних виробів, засобів особистої гігієни, продуктів харчування, предметів речового забезпечення, а також інших товарів, виконаних робіт, наданих послуг за переліком, що визначається КМУ, які добровільно перераховані (передані) Збройним Силам України, Національній гвардії України, Службі безпеки України, Службі зовнішньої розвідки України, Державній прикордонній службі України, Міністерству внутрішніх справ України, Управлінню державної охорони України, Державній службі спеціального зв'язку та захисту інформації України, іншим утвореним відповідно до законів України військовим формуванням, їх з'єднанням, військовим частинам, підрозділам, установам або організаціям, що утримуються за рахунок коштів державного бюджету, для потреб забезпечення проведення антитерористичної операції (п. 33 підрозд. 4 розд. XX ПКУ).
Як проставити у грудневому реєстрі порядковий номер податкової накладної
Згідно із наказом Мінфіну від 22.09.2014 № 958 «Про затвердження форми реєстру виданих та отриманих податкових накладних та порядку його ведення», порядковий номер податкової накладної та розрахунку коригування до податкової накладної постачальником зазначається у графі 3 розділу І реєстру виданих та отриманих податкових накладних (далі – реєстр), а покупцем – у графі 4 розділу ІІ реєстру.
Порядковий номер податкової накладної містить лише числові значення (не повинен містити літер чи інших символів) та складається з трьох частин:
— у першій частині (до знаків дробу) проставляється порядковий номер;
— у другій частині (між знаками дробу) проставляється код виду діяльності, що передбачає спеціальний режим оподаткування;
— у третій частині (після знаків дробу) проставляється числовий номер філії чи структурного підрозділу.
Якщо платник податку перебуває на загальному режимі оподаткування, то у другій частині порядкового номера податкової накладної (між знаками дробу) код діяльності не заповнюється.
Якщо порядковий номер, що зазначається в першій частині, чи числовий номер філії (структурного підрозділу), що зазначається в третій частині порядкового номера податкової накладної, мають меншу кількість знаків, ніж кількість відведених для цього клітинок, такі номери вирівнюються по правій межі поля, а решта клітинок не заповнюється.
У клітинках порядкового номера податкової накладної, що не заповнюються, нулі, прочерки та інші знаки чи символи не проставляються.
Якщо податкову накладну чи розрахунок коригування до податкової накладної складено філією платника податку, який перебуває на загальному режимі оподаткування ПДВ, то у графі 3 розділу І та графі 4 розділу ІІ реєстру зазначається порядковий номер, вказаний у такій податковій накладній або такому розрахунку коригування, без зазначення пробілів, які відповідають незаповненим клітинкам частин такого номеру.
Військовослужбовцям Держспецзв’язку виплачуватимуть надбавки за вахту у зоні відчуження
Кабмін встановив військовослужбовцям Державної служби спеціального зв’язку та захисту інформації, які несуть службу вахтовим методом у зоні відчуження, надбавку за день несення служби вахтовим методом.
Розмір такої надбавки — до 100 % добових витрат на відрядження в межах України, установлених КМУ. Порядок виплати надбавки та її конкретний розмір визначаються Адміністрацією Державної служби спеціального зв’язку та захисту інформації.
Вказана надбавка затверджена постановою КМУ від 26.11.2014 р. № 672, яка набирає чинності через два місяці з дня набрання чинності Указом Президента України, що визначає порядок проходження військової служби (навчання) військовослужбовцями Державної служби спеціального зв’язку та захисту інформації України, але не раніше дня її опублікування.
Перереєстрація місцезнаходження юридичних та фізичних осіб-підприємців з території проведення АТО
З метою забезпечення сплати податків платниками у разі зміни місцезнаходження/місця проживання з території Луганської та Донецької областей (територій, де здійснюється антитерористична операція) на інші території України запроваджено механізм, який дозволяє перереєструвати бізнес із зони АТО в інші регіони України.
Для реєстрації зміни свого місцезнаходження/місця проживання юридична особа або фізична особа – підприємець, яка зареєстрована на території проведення АТО, звертається до державного реєстратора реєстраційних служб територіальних органів Міністерства юстиції України в областях та місті Києві.
Після отримання відомостей із Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб – підприємців про зміну місцезнаходження/місця проживання відповідні контролюючі органи в інших областях або місті Києві здійснюють взяття на облік платників.
Після взяття на облік платники сплачують податки, збори, єдиний внесок на загальнообов’язкове державне соціальне страхування, подають податкові декларації (звіти, розрахунки) та виконують інші зобов’язання платників на контрольованих територіях України.
Зазначений механізм нормативно врегульований:
- статтею 4 Закону України від 02 вересня 2014 року № 1669-VII “Про тимчасові заходи на період проведення антитерористичної операції”;
- наказом Міністерства юстиції України від 05.11.2014 № 1849/5 “Про проведення реєстраційних дій щодо юридичних осіб та фізичних осіб – підприємців, місцезнаходженням/місцем проживання яких є територія проведення антитерористичної операції”, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 06.11.2014 за № 1408/26185, який набрав чинності 19.11.2014;
- наказом Міністерства фінансів України від 17.11.2014 № 1127 “Про затвердження Змін до Порядку обліку платників податків і зборів”, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 17.11.2014 за № 1453/26230, який набрав чинності 19.11.2014.
Переказ платежів та переміщення коштів через адміністративний кордон ВЕЗ «Крим»
Вовчанська ОДПІ ГУ Міндоходів у Харківській області звертає увагу зацікавлених осіб, що з 5 листопада набрала чинності постанова Правління Нацбанку України від 3 листопада 2014 року № 699, якою визначено порядок застосування окремих норм валютного законодавства під час режиму тимчасової окупації на території вільної економічної зони «Крим» (ВЕЗ «Крим»).
Так, установлено, що для цілей застосування нормативно-правових актів Національного банку України особа, місцезнаходження якої (зареєстрована/постійно проживає) на території вільної економічної зони "Крим" (далі - суб'єкт Криму), прирівнюється до нерезидента(за інвестиційними операціями - до іноземного інвестора). Договори, укладені суб'єктами Криму із суб'єктами з місцезнаходженням (зареєстровані/постійно проживають) на іншій території України (далі - материкова територія України), є документами, що використовуються замість зовнішньоекономічних договорів (контрактів) під час застосування нормативно-правових актів Національного банку України.
Перекази (платежі) з материкової території України на «ВЕЗ «Крим» або з території ВЕЗ «Крим» на материкову територію України здійснюються в порядку, передбаченому нормативно-правовими актами Національного банку України для операцій з переказу коштів за межі України/в Україну.
Забороняється переміщення готівкових російських рублів через адміністративний кордон ВЕЗ «Крим», за винятком їх переміщення фізичними особами в сумі, що не перевищує в еквіваленті 10 000 гривень, за умови усного декларування посадовій особі митниці.
Переміщення валюти інших категорій здійснюється за загальними правилами, встановленими Національним Банком України. Таким чином, фізичні особи мають право ввезти на територію ВЕЗ «Крим» або вивезти з неї на іншу територію України готівкові кошти в сумі, що не перевищує в еквіваленті 10 000 євро, без письмового декларування митному органу.
При цьому:
- фізична особа, яка має місце проживання на іншій території України, може переміщувати готівкові кошти в сумі, яка перевищує в еквіваленті 10 000 євро за умови письмового декларування митному органу в повному обсязі та за наявності документів, що підтверджують зняття готівки з рахунків у банках (фінансових установах), виключно на ту суму, що перевищує в еквіваленті 10 000 євро;
- фізична особа, яка має місце проживання на території ВЕЗ «Крим», може переміщувати:
при ввезенні на іншу територію України – готівкові кошти в сумі, що перевищує в еквіваленті 10 000 євро (з урахуванням обмежень, встановлених щодо валюти держави-окупанта) за умови письмового декларування митному органу в повному обсязі.
при вивезенні з іншої території України – готівкові кошти в сумі, що перевищує в еквіваленті 10 000 євро (з урахуванням обмежень, встановлених щодо валюти держави-окупанта), якщо сума готівки, що вивозиться, не перевищує суми готівки, письмово задекларованої цією особою митному органу при ввезенні в Україну. Вивезення готівки у такому випадку здійснюється за умови її письмового декларування митному органу в повному обсязі.
Також заборонено інвестиції резидентів в об’єкти інвестиційної діяльності, розташовані (зареєстровані) на території Криму.
На час дії Постанови «Про застосування окремих норм валютного законодавства під час режиму тимчасової окупації на території вільної економічної зони «Крим»інші нормативно-правові акти Нацбанку України діють у частині, що не суперечить цій постанові.
Постанову можна переглянути за наступним посиланням:http://zakon4.rada.gov.ua/laws/show/v0699500-14.
Разом з цим, звертаємо увагу на те, що відповідно до норм Митного кодексу України не можуть бути пропущені через митний кордон України, зокрема, валютні цінності, переміщення яких через митний кордон України заборонено законом, на пропуск яких відповідно до закону потрібні дозволи інших державних органів, за відсутності цих дозволів, а також тих, що переміщуються через митний кордон України з порушенням вимог Митного кодексу України та інших законів України.
|