Форма та зміст товарного чека
Порядок оформлення розрахункових документів при проведенні розрахункових операцій за готівку в сфері торгівлі, громадського харчування та послуг визначено Законом України від 6 липня 1995 року №265 «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг». При цьому законодавчо визначено випадки звільнення продавця від обов’язкового надання покупцю складених за встановленою формою фіскальних чеків, надрукованих реєстратором розрахункових операцій, або розрахункових квитанцій, заповнених вручну.
В той же час п. 15 ст. 3 Закону №265 передбачено, що чеки, накладні та інші письмові документи, які засвідчують передачу права власності на товари або послуги від продавця до покупця, повинні видаватись покупцю таких товарів або послуг на його вимогу. Тобто такі документи видаються за вимогою покупця.
Таким чином, оформлення розрахункових операцій з використанням товарних чеків у випадках, передбачених Законом №265, є правомірним.
Разом з тим, якщо форма та зміст фіскального чека, розрахункової квитанції та інших розрахункових документів, надання покупцю яких є обов’язковим, визначена п.п. 3.2 п. 3 наказу Державної податкової адміністрації України від 01.12.2000 №614 «Про затвердження нормативно-правових актів до Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг», то форма та зміст товарного чека на теперішній час законодавчо не визначена. Таким чином, суб’єкти господарювання можуть видавати товарні чеки довільної форми.
Разом з тим, виходячи із змісту Закону України від 12.05.1991 №1023-XII «Про захист прав споживачів», а також визначення Законом №265 терміна розрахункові документи, до яких відносяться товарні чеки, товарний чек повинен містити напис «Товарний чек» та за змістом відповідати вимогам п.п. 3.2 п. 3 наказу №614 за виключенням зазначення в ньому фіскального номера реєстратора розрахункових операцій, напису «Фіскальний чек».
Затверджено нові форми реєстраційних документів для отримання електронного підпису
Вовчанська ОДПІ ГУ Міндоходів у Харківській області інформує, що наказом Інформаційно-довідкового департаменту ДФС України від 11.11.2014р. №33 затверджено нові форми реєстраційних документів для отримання послуг електронного цифрового підпису, які набули чинності 24 листопада 2014 року.
Нові форми реєстраційних документів можна завантажити на інформаційному ресурсі Акредитованого центру сертифікації ключів ІДД ДФС України: http://acskidd.gov.ua
Звертаємо увагу, що вищезазначеним наказом ДФС України також затверджено окрему форму Реєстраційної картки (для юридичної особи, зареєстрованої на території Донецької або Луганської області, установчі документи якої втрачено).
Оподаткування благодійної допомоги
Вовчанська ОДПІ ГУ Міндоходів у Харківській області нагадує, що порядок оподаткування благодійної допомоги регулюється п. 170.7 ст. 170 Податкового кодексу України.
Для цілей оподаткування благодійна допомога поділяється на цільову та нецільову (пп. 170.7.1 п. 170.7 ст. 170 ПКУ).
Відповідно до пп. 170.7.2 п. 170.7 ст. 170 ПКУ не включається до оподатковуваного доходу цільова або нецільова благодійна допомога, що надається платнику податку, який постраждав внаслідок:
а) екологічних, техногенних та інших катастроф у місцевостях, оголошених згідно з Конституцією України зонами надзвичайної екологічної ситуації, - у граничних сумах, визначених Кабінетом Міністрів України;
б) стихійного лиха, аварій, епідемій та епізоотій загальнодержавного або місцевого характеру, які завдали шкоди або створюють загрозу здоров'ю громадян, навколишньому природному середовищу, викликали або можуть викликати людські жертви чи втрату власності громадян, у зв'язку з якими рішення про залучення (надання) благодійної допомоги було прийнято відповідно Кабінетом Міністрів України або органом місцевого самоврядування, у граничних сумах, визначених Кабінетом Міністрів України або органом місцевого самоврядування відповідно.
Благодійна допомога, що надається на зазначені цілі, повинна розподілятися зокрема через банківські рахунки благодійних організацій, Товариства Червоного Хреста України, внесених до Реєстру неприбуткових організацій та установ.
Згідно з пп. 170.7.4 п. 170.7 ст. 170 ПКУ не включається до оподатковуваного доходу цільова благодійна допомога, що надається резидентами - юридичними чи фізичними особами у будь-якій сумі (вартості) зокрема закладу охорони здоров'я для компенсації вартості платних послуг з лікування платника податку або члена його сім'ї першого ступеня споріднення, інваліда, дитини-інваліда або дитини, в якої хоча б один із батьків є інвалідом; дитини-сироти, напівсироти; дитини з багатодітної чи малозабезпеченої родини; дитини, батьки якої позбавлені батьківських прав, у тому числі для придбання ліків (донорських компонентів, протезно-ортопедичних виробів, виробів медичного призначення для індивідуального користування інвалідів) у розмірах, що не перекриваються виплатами з фонду загальнообов'язкового державного соціального медичного страхування, крім витрат на косметичне лікування або косметичну хірургію (включаючи косметичне протезування, не пов'язане з медичними показаннями), водолікування та геліотерапію, не пов'язані з хронічними захворюваннями, лікування та протезування зубів з використанням дорогоцінних металів, гальванопластики та порцеляни, аборти (крім абортів, які проводяться за медичними показаннями, або якщо вагітність стала наслідком зґвалтування), операції з переміни статі; лікування венеричних захворювань (крім СНІДу та венеричних захворювань, причиною яких стало нестатеве зараження або зґвалтування), лікування тютюнової чи алкогольної залежності; придбання ліків, медичних засобів та пристосувань, які не включені до переліку життєво необхідних, затвердженого Кабінетом Міністрів України.
Підпунктом 170.7.8 п. 170.7 ст. 170 ПКУ встановлено, що не включається до оподатковуваного доходу благодійна допомога, що надається волонтерами у будь-якій сумі (вартості), для закупівлі або у вигляді спеціальних засобів індивідуального захисту (касок, бронежилетів, виготовлених відповідно до військових стандартів), технічних засобів спостереження, лікарських засобів, засобів особистої гігієни, продуктів харчування, предметів речового забезпечення чи інших товарів (робіт, послуг) за переліком, що визначається Кабінетом Міністрів України, чи для оплати (компенсації) вартості лікарських засобів, донорських компонентів, виробів медичного призначення, технічних та інших засобів реабілітації, платних послуг з лікування, забезпечення виробами медичного призначення, технічними та іншими засобами реабілітації, послуг медичної реабілітації, санаторно-курортного оздоровлення.
Водночас, згідно з пп. 170.7.3 п. 170.7 ст. 170 ПКУ, не включається до оподатковуваного доходу сума нецільової благодійної допомоги, у тому числі матеріальної, що надається резидентами - юридичними або фізичними особами на користь платника податку протягом звітного податкового року сукупно у розмірі, що не перевищує суми граничного розміру доходу, визначеного згідно з абзацом першим пп. 169.4.1 п. 169.4 ст. 169 ПКУ, встановленого на 1 січня такого року (у 2014 році - 1710 грн.).
Речи, які можна переміщувати через кордон
Особисті речі, що переміщуються громадянами через митний кордон України, підлягають декларуванню шляхом учинення дій, усно, або, за бажанням власника чи на вимогу митного органу, письмово, не оподатковуються митними платежами та звільняються від подання документів, що видаються державними органами для здійснення митного контролю та митного оформлення товарів, а також від застосування до них видів державного контролю.
Особистими речами вважаються:
1) товари особистої гігієни та індивідуальні косметичні засоби у кількості, що забезпечує потреби однієї особи на період поїздки;
2) одяг, білизна, взуття, що мають суто особистий характер, призначені виключно для власного користування і мають ознаки таких, що були у користуванні;
3) особисті прикраси, у тому числі з дорогоцінних металів та каміння, що мають ознаки таких, що були в користуванні;
4) індивідуальне письмове та канцелярське приладдя;
5) один фотоапарат, одна кіно-, відеокамера разом з обґрунтованою кількістю фото-, відео-, кіноплівок та додаткового приладдя;
6) один переносний проектор та аксесуари до нього разом з обґрунтованою кількістю діапозитивів та/або кіноплівок;
7) бінокль;
8) переносні музичні інструменти у кількості не більше двох одиниць;
9) один переносний звуковідтворювальний пристрій (у тому числі магнітофон, диктофон, програвач компакт-дисків тощо) з обґрунтованою кількістю плівок, платівок, дисків;
10) один переносний радіоприймач;
11) стільникові (мобільні) телефони у кількості не більше двох штук, пейджери;
12) один переносний телевізор;
13) переносні персональні комп’ютери у кількості не більше двох штук і периферійне обладнання та приладдя до них; флеш-карти у кількості не більше трьох штук;
14) одна переносна друкарська машина;
15) калькулятори, електронні книжки у кількості не більше двох штук;
16) індивідуальні вироби медичного призначення для забезпечення життєдіяльності людини та контролю за її станом з ознаками таких, що були в користуванні;
17) звичайні та/або прогулянкові дитячі коляски у кількості, що відповідає кількості дітей, які перетинають кордон разом із громадянином, а у разі відсутності дітей - у кількості не більше однієї штуки;
18) одна інвалідна коляска на кожного інваліда, який перетинає митний кордон України, а у разі відсутності такої особи - у кількості не більше однієї штуки;
19) лікарські засоби, що переміщуються (пересилаються) через митний кордон України в порядку та обсягах, визначених Кабінетом Міністрів України;
20) годинники у кількості не більше двох одиниць;
21) 0,5 літра туалетної води та/або 100 грамів парфумів;
22) спортивне спорядження - велосипед, вудка рибальська, комплект альпіністського спорядження, комплект спорядження для підводного плавання, комплект лиж, комплект тенісних ракеток, дошка для серфінгу, віндсерфінгу, комплект спорядження для гольфу, інше аналогічне спорядження, призначене для використання однією особою;
23) спеціальне дитяче харчування для дітей, хворих на фенілкетонурію або інше захворювання, що потребує спеціального харчування, яке не виробляється (не реалізується) в Україні, що переміщується (пересилається) через митний кордон України в порядку та обсягах, визначених Кабінетом Міністрів України;
24) інші товари, призначені для забезпечення повсякденних потреб громадянина, перелік і гранична кількість яких визначаються законами України.
Вище зазначене передбачено статтями 369-370 Митного Кодексу України від 13.03.2012 № 4495-VI
Щодо працевлаштування працівників органів ДФС, які знаходились в зоні АТО
Працівники територіальних органів ДФС, які раніше були розміщені на тимчасово неконтрольованій території, з питань працевлаштування можуть звернутись до будь-якого обраного ними територіального органу ДФС на території, підконтрольній владі України.
Для сприяння працевлаштування зазначених співробітників та надання їм можливої допомоги у вирішенні соціально-побутових проблем надано відповідне доручення керівникам усіх територіальних органів ДФС.
Обов’язкові документи, які потрібно надати для працевлаштування, – заява та трудова книжна. Інші необхідні документи працівникам з тимчасово неконтрольованих територій допоможуть зібрати при працевлаштуванні фахівці підрозділів персоналу обраних територіальних органів ДФС.
Нагадаємо, що відповідно до наказу ДФС України від 07.11.2014 №256 «Про переміщення та закінчення простою» територіальні органи ДФС, що знаходяться на тимчасово неконтрольованій території, переміщуються у населені пункти, на території яких органи державної влади здійснюють свої повноваження у повному обсязі. Всі працівники ГУ ДФС у Донецькій та Луганській областях, а також підпорядкованих територіальних органів, обов’язково будуть повідомлені про переміщення та попереджені про зміну умов праці.
Уникнення подвійного нарахування ЄСВ
Вовчанська ОДПІ ГУ Міндоходів у Харківській області повідомляє, що з метою уникнення подвійного нарахування єдиного внеску фізична особа - підприємець, яка виконує роботи (надає послуги) відповідно до укладених цивільно-правових договорів, повинна надати суб’єктам господарювання копію документа, що підтверджує державну реєстрацію фізичної особи – підприємця (виписку з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців, в якій зазначаються основні види діяльності).
Платниками єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування є підприємства, установи та організації, інші юридичні особи, утворені відповідно до законодавства України, незалежно від форми власності, виду діяльності та господарювання, та фізичні особи - підприємці, які використовують працю фізичних осіб на умовах трудового договору (контракту) або на інших умовах, передбачених законодавством, чи за цивільно-правовими договорами (крім цивільно-правового договору, укладеного з фізичною особою - підприємцем, якщо виконувані роботи (надані послуги) відповідають видам діяльності, відповідно до відомостей з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців. (п. 1 ч. 1 ст. 7 Закону України від 08.07.2010 № 2464-VI "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування").
Пунктом 5 розділу ІІ Порядку обліку платників єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування, затвердженого наказом Міндоходів України від 09.09.2013 № 458 взяття на облік юридичних осіб (їх відокремлених підрозділів) та фізичних осіб - підприємців, відомості щодо яких містяться в ЄДР, як платників єдиного внеску підтверджується випискою з ЄДР, яка надсилається (видається) цим юридичним особам та фізичним особам - підприємцям у порядку, встановленому Законом України від 15.05.2003 №755-ІV "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб – підприємців" із змінами та доповненнями.
Порядок надання відомостей з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб – підприємців затверджений наказом Міністерства юстиції України від 14.12.2012 № 1846/5.
Відомості, що містяться в ЄДР, є відкритими і загальнодоступними, за винятком реєстраційних номерів облікових карток платників податків, відомостей про відкриття та закриття рахунків, накладення та зняття арештів на рахунки та майно (п.1.6 розділу І Порядку № 1846).
Згідно з п.1.7 розділу І Порядку № 1846 відомості, що сформовані програмними засобами ведення ЄДР, надаються, зокрема, у вигляді виписки з ЄДР.
Отже, з метою уникнення подвійного нарахування єдиного внеску фізична особа - підприємець, яка виконує роботи (надає послуги) відповідно до укладених цивільно-правових договорів, повинна надати суб’єктам господарювання копію документа, що підтверджує державну реєстрацію фізичної особи – підприємця (виписку з ЄДР, в якій зазначаються основні види діяльності).
Плата державного мита за спадковий договір
Вовчанська ОДПІ ГУ Міндоходів у Харківській області нагадує, що за посвідчення спадкового договору потрібно сплатити державне мито.
Відповідно до статті 1302 Цивільного Кодексу України від 16.01.2003 № 435-IV за спадковим договором одна сторона (набувач) зобов’язується виконувати розпорядження другої сторони (відчужувача) і в разі його смерті набуває право власності на майно відчужувача.
Згідно із ст. 1304 ЦКУ спадковий договір укладається у письмовій формі і підлягає нотаріальному посвідченню.
Відповідно до Декрету Кабінету Міністрів України від 21.01.1993 № 7-93 "Про державне мито" із змінами та доповненнями за нотаріальне посвідчення нотаріусом договорів відчуження житлових будинків, квартир, кімнат, дач, садових будинків, гаражів, інших об’єктів нерухомого майна, що перебувають у власності громадянина, який здійснює таке відчуження, а також за посвідчення інших договорів, що підлягають оцінці, справляється державне мито за відповідною ставкою, визначеною у п. 3ст. 3 Декрету.
Розмір державного мита при нотаріальному посвідченні спадкового договору становить 1 відсоток від суми договору, але не менше одного неоподатковуваного мінімуму доходів громадян, що діє на день сплати.
Вартість дитячих новорічних подарунків не є базою для нарахування єдиного внеску
Вовчанська ОДПІ ГУ Міндоходів у Харківській області нагадує, що базою нарахування єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування для роботодавців - підприємств, установ та організацій, які використовують працю фізичних осіб на умовах трудового договору (контракту) або на інших умовах, передбачених законодавством, є сума нарахованої заробітної плати за видами виплат, які включають основну та додаткову заробітну плату, інші заохочувальні та компенсаційні виплати, у тому числі в натуральній формі, що визначаються відповідно до Закону України "Про оплату праці", та сума винагороди фізичним особам за виконання робіт (надання послуг) за цивільно-правовими договорами (п. 1 ч. 1 ст. 7 Закону України від 08.07.2010 № 2464-VI "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування").
Cкладові фонду оплати праці визначено Інструкцією зі статистики заробітної плати, затвердженою наказом Держкомстату України від 13.01.2004 № 5.
Перелік видів виплат, що здійснюються за рахунок коштів роботодавців, на які не нараховується єдиний внесок на загальнообов’язкове державне соціальне страхування, затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 22.12.2010 № 1170 "Про затвердження переліку видів виплат, що здійснюються за рахунок коштів роботодавців, на які не нараховується єдиний внесок на загальнообов’язкове державне соціальне страхування».
Відповідно до п. 3.23 розділу ІІІ Інструкції № 5 та п. 8 р. I Переліку вартість подарунків до свят і квитків на видовищні заходи для дітей працівників не належать до фонду оплати праці та не є базою для нарахування єдиного внеску.
Враховуючи зазначене, вартість дитячих новорічних подарунків, придбаних за рахунок коштів роботодавця не є базою нарахування єдиного внеску.
Оподаткування вартості святкових вечорів
Наразі напередодні новорічних свят виникає багато питань щодо оподаткування вартості святкових вечорів. Відповідно до пп.«є» пп.14.1.54 п.14.1 ст14 Податкового кодексу України від 2 грудня 2010 року №2755-VI із змінами та доповненнями (далі – ПКУ) дохід з джерелом їх походження з України - будь-який дохід, отриманий резидентами або нерезидентами, у тому числі від будь-яких видів їх діяльності на території України (включаючи виплату (нарахування) винагороди іноземними роботодавцями), її континентальному шельфі, у виключній (морській) економічній зоні, у тому числі, але не виключно, доходи у вигляді заробітної плати, інших виплат та винагород, виплачених відповідно до умов трудового та цивільно-правового договору.
Додаткові блага - кошти, матеріальні чи нематеріальні цінності, послуги, інші види доходу, що виплачуються (надаються) платнику податку податковим агентом, якщо такий дохід не є заробітною платою та не пов’язаний з виконанням обов’язків трудового найму або не є винагородою за цивільно-правовими договорами (угодами), укладеними з таким платником податку (крім випадків, прямо передбачених нормами р.IV ПКУ) (пп.14.1.47 п.14.1 ст.14 ПКУ).
Згідно з пп.«а» пп.164.2.17 п.164.2 ст.164 ПКУ до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податку включається дохід, отриманий як додаткове благо, зокрема, у вигляді вартості майна та харчування, безоплатно отриманого платником податку, крім випадків, визначених ПКУ для оподаткування прибутку підприємств.
Однак, оподаткування доходів фізичних осіб, у тому числі одержаних у вигляді додаткового блага, виходячи з положень ПКУ, розглядається лише у разі їх одержання безпосередньо конкретним платником податку.
Враховуючи вищевикладене, вартість святкового вечора (банкету, корпоративу), який проводиться працедавцем для своїх працівників, не включається до складу загального місячного оподатковуваного доходу цих працівників.
До уваги суб’єктів господарювання
Вовчанська ОДПІ ГУ Міндоходів у Харківській області нагадує, що відповідно до пункту 1 наказу Державного комітету України з питань технічного регулювання та споживчої політики від 11 жовтня 2010 року № 457 «Про затвердження та скасування національних класифікаторів» з початку 2012 року набрав чинності національний класифікатор України ДК 009:2010 «Класифікація видів економічної діяльності».
Звертаємо увагу, що деякі суб’єкти господарювання на даний час не привели коди видів діяльності відповідно до КВЕД-2010, а досі мають КВЕД-2005. Оскільки КВЕД використовується фіскальними органами для аналізу статистичної, фінансової, податкової та іншої економічної інформації, то неприведення кодів видів діяльності відповідно до КВЕД-2010 ускладнює роботу по супроводженню базових галузей економіки регіону, проведення аналізу в розрізі видів діяльності та призводить до перекручування результатів аналізу.
Враховуючи зазначене, Вовчанська ОДПІ закликає платників податків звернутися до державного реєстратора та внести необхідні зміни до реєстраційних даних.
Електроні сервіси допомагають у роботі
Вовчанська ОДПІ ГУ Міндоходів у Харківській області нагадує, що для комфортного звітування на веб-порталі Державної фіскальної служби України розміщено ряд електронних сервісів. Завдяки ним можна сформувати, перевірити та надіслати до органів ДФС податкову звітність, дистанційно перевірити розрахунки з бюджетом, дізнатися про терміни сплати податків, а також іншу корисну інформацію тощо.
Так, платники податків мають змогу скористатися наступними сервісами:
«Електронний кабінет платника податків» – це персональне, автоматизоване робоче місце платника, за допомогою якого можна, зокрема підготувати, заповнити та подати звітність в електронному вигляді;
«Реєстр платників ПДВ» – щоденно оприлюднює інформацію про реєстрацію платників ПДВ;
«Дізнайся більше про свого бізнес – партнера» – використовується для перевірки надійності ділових партнерів, допоможе оцінити податкові ризики діяльності з партнером по бізнесу, який можливо не є платником ПДВ, є банкрутом чи відсутній за визначеною в установчих документах адресою, є інструментом для мінімізації податків. Для перевірки надійності ділового партнера достатньо знати його код ЄДРПОУ або ж точну назву, ввести відому інформацію в одне з полів і система здійснить пошук по ряду баз даних, доступних для публічного використання, і повідомить результати пошуку;
«Інформаційно – довідковий ресурс» – сервіс, в якому у формі питань – відповідей наведена офіційна позиція ДФС України по всіх напрямках чинного податкового та митного законодавства;
«Пульс» – антикорупційний сервіс, спрямований на упередження неякісного обслуговування платників, вирішення суперечливих питань, що виникають не тільки у сфері адміністрування податків, зборів та ЄСВ, а й під час здійснення митного контролю чи митного оформлення;
«Анульована реєстрація платників ПДВ» – надає можливість отримати інформацію про осіб, позбавлених реєстрації як платників ПДВ за заявою платника податку, з ініціативи контролюючих органів чи за рішенням суду;
«Декларування on-line» – надає змогу заповнити декларацію про майновий стан і доходи підприємцям та громадянам в електронному вигляді;
«Реєстр страхувальників» – інформація про взяття на облік платника ЄСВ, його реєстраційний номер та клас професійного ризику.
Також на даному офіційному веб – порталі розміщено сервіси «Митна статистика», «Акредитований центр сертифікації ключів», «Електронна звітність», «Електронна митниця», «Адреси масової реєстрації».
Про добровільну сплату ЄСВ
Вовчанська ОДПІ ГУ Міндоходів у Харківській області звертає увагу, що для добровільної участі у системі державного соціального страхування, до органу ДФС за місцем проживання подається заява про добровільну сплату єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування за формою згідно з додатком 2 до Інструкції про порядок нарахування і сплати єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування, затвердженої наказом Міністерства доходів і зборів від 09.09.10 року № 455, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 19.09.13 року за № 1622/24154.
Контролюючий орган, що отримав відповідну заяву про добровільну участь у системі загальнообов’язкового державного соціального страхування, має право перевіряти викладені в заяві відомості та вимагати від особи, яка подала заяву, документи, що підтверджують зазначені відомості.
З особою, яка подала заяву про добровільну участь у системі загальнообов’язкового державного соціального страхування, контролюючим органом у строк не пізніше ніж 30 календарних днів з дня отримання заяви укладається договір про добровільну участь відповідно до типового договору, що затверджується центральним органом виконавчої влади, що заперечує формування та реалізує державну податкову і митну політику, за погодженням з Пенсійним фондом та фондами загальнообов’язкового державного соціального страхування.
Договір про добровільну участь набирає чинності з дня його підписання (частина 4 ст.10 Закону України від 8 липня 2010 року № 2464 – VI «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування»).
Варто зазначити, що платник може звернутися до органу ДФС за основним місцем обліку з письмовим зверненням щодо отримання довідки про те, що фізична особа не заключала договір про добровільну участь у системі загальнообов’язкового державного соціального страхування.
Довідка видається безоплатно на підставі поданого звернення, яке обов’язково повинне містити посилання на найменування підприємства (установи, організації), яке потребує таку довідку. Форма довідки не визначена нормами Закону № 2464 та Інструкцією №455, тому є довільною.
Порядок формування та ведення Реєстру волонтерів АТО
Мінфін України затвердив Порядок формування та ведення Реєстру волонтерів антитерористичної операції (далі - Реєстр) . У ньому повинні зареєструватися особи, які на добровільних засадах збирають кошти, майно для відправки в зону АТО та надання допомоги вимушеним переселенцям. Тільки в цьому випадку таку допомогу звільняють від оподаткування податком на доходи.
Серед іншого, новоспечений документ передбачає, що ДФС створює і адмініструє Реєстр в електронній формі і кожну декаду оприлюднює його на своєму веб-сайті. Відомості про волонтерів АТО, які містяться в Реєстрі і не оприлюднюються, є інформацією з обмеженим доступом.
Для включення до Реєстру фізособа- благодійник подає до органу ДФС:
- Заяву про включення / внесення змін до Реєстру волонтерів антитерористичної операції за формою № 1 -РВ;
- Оригінал і копію документа, що засвідчує реєстрацію у Державному реєстрі фізосіб- платників податків, або сторінки паспорта , в яку внесено дані про реєстраційний номер облікової картки платника податків з Державного реєстру, або сторінки паспорта, в якій зроблено відмітку про право здійснювати будь-які платежі за серією та номером паспорта;
- Довідки ( довідку) про відкриття / закриття рахунку фізособою за формою № 4 -РВ (додаток 4), призначеного для здійснення благодійної діяльності (крім рахунків, які були закриті до 21 листопада 2013 року).
Документи можуть бути надані особисто, поштою або через уповноважену особу. При цьому якщо фізособа подає документи особисто, то повинна пред'явити паспорт, поштою - надати копію паспорта.
Наказ Мінфіну України «Про затвердження Порядку формування та ведення Реєстру волонтерів антитерористичної операції» від 30.10.2014р. № 1089. Наказ набирає чинності з дня його офіційного опублікування.
Змінено адресу місця видачі ліцензій
Головне управління Міндоходів у Харківській області повідомляє, що з 08.12.2014 року ліцензії на право роздрібної торгівлі алкогольними напоями та тютюновими виробами видаватимуться за адресою: м. Харків, вул. Чернишевського, 41, (1-й поверх) у зв’язку з переїздом управління контролю за обігом та оподаткуванням підакцизних товарів ГУ Міндоходів у Харківській області на постійне місце знаходження.
Митниця продовжує боротьбу з контрабандою
Напередодні, на станції Куп’янськ-Вузловий митного поста «Куп’янськ», під час проведення митного контролю в одному з вагонів поїзда «Харків - Баку» працівники Харківської митниці Міндоходів виявили своєрідну схованку.
Громадянин Республіки Азербайджан намагався прихопити з собою на батьківщину 2 400 китайських «хохмачок». Як розповіли харківські митники, чоловік намагався приховати петарди «Корсар», загорнувши їх у матрац, який підняв на третю полицю.
У відношенні любителя феєрверків працівники митниці склали протокол за ч.1 ст.483 МКУ.
Наразі всі піротехнічні вироби вилучені та передані на зберігання до складу Харківської митниці Міндоходів.
Напередодні новорічних свят – сезону феєрверків, фахівці Харківської митниці звертають увагу громадян! Відповідно до постанови КМУ від 21.05.12 № 436, зазначені товари є обмеженими до переміщення через митний кордон України, і можуть провозитись лише за наявності у перевізника підтверджуючих документів. Крім того, такі товари потрібно декларувати і ні в якому разі не приховувати їх від митного контролю.
Головне управління Міндоходів у Харківській області
Платники збору за користування радіочастотним ресурсом України
Платниками збору є загальні користувачі радіочастотного ресурсу України, визначені законодавством про радіочастотний ресурс, яким надано право користуватися радіочастотним ресурсом України в межах виділеної частини смуг радіочастот загального користування на підставі:
- ліцензії на користування радіочастотним ресурсом України;
- ліцензії на мовлення та дозволу на експлуатацію радіоелектронного засобу та випромінювального пристрою;
- дозволу на експлуатацію радіоелектронного засобу та випромінювального пристрою, отриманого на підставі договору з власником ліцензії на мовлення;
- дозволу на експлуатацію радіоелектронного засобу та випромінювального пристрою.
Не є платниками збору спеціальні користувачі, перелік яких визначено законодавством про радіочастотний ресурс, та радіоаматори.
Особливості нарахування та розрахунок збору за користування радіочастотним ресурсом України передбачено розділом XV Податкового кодексу України.
Набрав чинності Закон про спрощення порядку відкриття бізнесу
Вовчанська ОДПІ ГУ Міндоходів у Харківській області інформує, що 30 жовтня 2014 року набули чинності зміни, внесені до низки законодавчих актів щодо спрощення порядку відкриття бізнесу.
Так, внесеними змінами до законодавства, зокрема:
1) скасовано реєстраційний збір за проведення державної реєстрації юридичної особи та державної реєстрації фізичної особи – підприємця;
2) встановлено, що реєстраційний збір справляється лише за проведення державної реєстрації змін, що вносяться до установчих документів юридичної особи (три неоподатковувані мінімуми доходів громадян), та за проведення державної реєстрації змін імені або місця проживання фізичної особи – підприємця (один неоподатковуваний мінімум доходів громадян);
3) визначено, що реєстраційний збір за проведення державної реєстрації змін, що вносяться до установчих документів благодійних організацій, не справляється;
4) розширено перелік документів, що підтверджують внесення реєстраційного збору, шляхом включення до нього копії квитанції з платіжного терміналу;
5) скасовано обов’язковість використання юридичними особами приватного права печаток;
6) включено до переліку відомостей з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб – підприємців, доступних на веб-сайтах Державної реєстраційної служби України (http://www.drsu.gov.ua) та державного підприємства «Інформаційно-ресурсний центр» (http://irc.gov.ua/ua/Poshuk-v-YeDR.html), дату відкриття виконавчого провадження щодо юридичних особи та фізичної особи – підприємця (для незавершених виконавчих проваджень) та місце проживання фізичної особи – підприємця;
7) розширено перелік критеріїв пошуку відомостей з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб – підприємців, доступних на вищезазначених веб-сайтах, шляхом включення до нього скороченого найменування юридичної особи.
Зазначені зміни передбачені Законом України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо спрощення порядку відкриття бізнесу» від 15.04.2014 №1206-VII (опубліковано в Офіційному віснику України від 30.04.2014 № 34/1).
В 2015 году введут акцизные марки нового типа на табак и алкоголь
Кабинет министров Украины вводит с 1 января 2015 года акцизные марки нового образца для табачных изделий и алкогольной продукции по сниженной цене. Кабмин вводит акцизные марки нового образца с 1 января. Об этом говорится в постановлении правительства, размещенном на правительственном веб-портале.
Согласно документу, стоимость акцизной марки на алкогольную продукцию со следующего года будет снижена до 0,1926 грн/шт. с 0,27 грн/шт., а на табачные изделия – до 0,091 грн/шт. с 0,142 грн/шт.
Этим же постановлением Кабмин утвердил образец акцизных марок, а также поручил Государственной фискальной службе до 25 декабря текущего года обеспечить производство марок и их продажу в установленном порядке.
«Прекратить с 1 января 2015 года продажу марок акцизного налога для алкогольных напитков и табачных изделий отечественного и импортного производства, образцы которых утверждены постановлением Кабинета министров 13 марта 2013 года», - говорится в документе
Кроме того, Кабмин рекомендовал Нацбанку и госпредприятию «Полиграфический комбинат «Украина» в двухмесячный срок обеспечить и провести конкурс по отбору предприятия по изготовлению защищающего элемента марки.
Как сообщал УНИАН, на заседании 19 ноября Кабинет министров Украины принял решение снизить стоимость акцизной марки для производителей алкогольной продукции и табачных изделий.
Как подчеркнул премьер-министр Украины Арсений Яценюк, ранее стоимость акцизной марки была надуманно увеличена - чтобы платить роялти. При этом контроль за перемещением подакцизных товаров не выдерживал никакой критики.
Премьер-министр выразил надежду на то, что производители алкогольной продукции будут в полном объеме выполнять налоговые обязательства, так как правительство учло их пожелания, пойдя на снижение стоимости акцизной марки.
Податкова соціальна пільга
Вовчанська ОДПІ ГУ Міндоходів у Харківській області нагадує, що для отримання податкової соціальної пільги платнику податку на доходи фізичних осіб необхідно подати роботодавцю заяву про застосування пільги. Разом із заявою надаються також документи, що підтверджують таке право. Перелік документів та порядок їх подання затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 29.12.2010 №1227. Платник податку самостійно обирає місце застосування податкової соціальної пільги (далі – ПСП).
ПСП надає можливість платнику податку зменшити нарахований загальний місячний оподатковуваний дохід, отриманий у вигляді заробітної плати. Сума, на яку зменшується такий дохід, визначається як відсоток прожиткового мінімуму для працездатних осіб.
Пільга застосовується до заробітної плати платника податку тільки за одним місцем її нарахування з дня отримання роботодавцем заяви про її застосування. Водночас, якщо у платника податку виникає право на застосування ПСП з інших підстав, ніж ті, які були зазначені у його заяві, такий платник повинен подати нову заяву з відповідними підтвердними документами. Заява про застосування ПСП подається у довільній формі.
У разі, якщо заяву і підтвердні документи подано не з початку місяця, ПСП застосовують до всієї суми заробітної плати, нарахованої платнику податку в такому місяці.
Якщо платник податку має право на застосування податкової соціальної пільги з двох і більше підстав, застосовується одна ПСП з підстави, що передбачає її найбільший розмір.
Водночас, звертаємо увагу, що ПСП для будь-якого платника податку надається в розмірі, який дорівнює 50% розміру прожиткового мінімуму для працездатної особи (у розрахунку на місяць), встановленому законом на 1 січня звітного податкового року. (п.п. 169.1.1 п. 169.1 ст. 169 ПКУ). У 2014 році розмір такої ПСП становить 609 грн.
При цьому заробітна плата платника податку не повинна перевищувати граничний розмір доходу, який дає право на отримання ПСП – 1710 грн. у 2014 році.
Нагадаємо, категорії платників податку та розміри податкових соціальних пільг визначено ст.169 розд. IV ПКУ.
Щодо звітності з податку на прибуток суб’єктів індустрії програмної продукції
Вовчанська ОДПІ ГУ Міндоходів у Харківській області повідомляє, що відповідно до пункту 10 підрозділу 4 розділу XX «Перехідні положення» Податкового кодексу України, для суб'єктів індустрії програмної продукції, які застосовують передбачені пунктом 15 підрозділу 10 цього розділу особливості оподаткування, встановлено ставку податку на прибуток підприємств у розмірі 5 відсотків.
При цьому підпунктом 1.3 пункту 15 підрозділу 10 розділу XX «Перехідні положення» Кодексу встановлено обов'язок платників податку вести окремий облік доходів та витрат, пов'язаних з отриманням прибутку від здійснення видів економічної діяльності з реалізації товарів, виконання робіт та надання послуг в індустрії програмної продукції, що дають право суб'єкту індустрії програмної продукції на застосування особливостей оподаткування.
Слід нагадати, що Наказом Міністерства доходів і зборів України від 30.12.2013 р. N 872, було затверджено форму Податкової декларації з податку на прибуток підприємства.
У розділі 9 цієї податкової декларації передбачено відмітку про те, що декларація подається суб'єктом індустрії програмної продукції з діяльності, прибуток від якої оподатковується за ставкою 5 відсотків.
Таким чином, платник податку, якого включено до реєстру суб'єктів, які застосовують особливості оподаткування діяльності в індустрії програмної продукції, веде окремий облік доходів і витрат від застосування пільгового режиму оподаткування та від іншої діяльності, яка оподатковується за загальною системою, та відповідно подає дві декларації з податку на прибуток. Якщо суб'єкт програмної індустрії здійснює лише пільгову діяльність, він подає лише декларацію з діяльності, прибуток від якої оподатковується за ставкою 5 відсотків.
Щодо виникнення права на віднесення сум податку до податкового кредиту
Право на віднесення сум податку до податкового кредиту виникає у разі здійснення операцій з:
а) придбання або виготовлення товарів (у тому числі в разі їх ввезення на митну територію України) та послуг;
б) придбання (будівництво, спорудження, створення) необоротних активів, у тому числі при їх ввезенні на митну територію України (у тому числі у зв’язку з придбанням та/або ввезенням таких активів як внесок до статутного фонду та/або при передачі таких активів на баланс платника податку, уповноваженого вести облік результатів спільної діяльності);
в) отримання послуг, наданих нерезидентом на митній території України, та в разі отримання послуг, місцем постачання яких є митна територія України;
г) ввезення необоротних активів на митну територію України за договорами оперативного або фінансового лізингу.
Відповідна норма визначена ст. 198 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VI із змінами та доповненнями. Також, з цим та іншими роз’ясненнями можна ознайомитися у загальнодоступному інформаційно - довідковому ресурсі (веб – портал ДФС, вкладинка «Інформаційно - довідковий ресурс», дане роз’яснення у категорії 101.16).
Дії платника у разі відмови продавця товарів надати податкову накладну
У разі відмови продавця товарів/послуг надати податкову накладну або в разі порушення ним порядку її заповнення чи порядку реєстрації в Єдиному реєстрі покупець таких товарів/послуг має право додати до податкової декларації з ПДВ за звітний податковий період заяву із скаргою на такого постачальника. Ця заява є підставою для включення сум податку до складу податкового кредиту. Таке право зберігається за ним протягом 60 календарних днів, що настають за граничним терміном подання податкової декларації за звітний (податковий) період, у якому не надано податкову накладну або порушено порядок її заповнення чи порядок реєстрації в Єдиному реєстрі.
Також, до заяви потрібно додати копії товарних чеків або інших розрахункових документів, що засвідчують факт сплати податку у зв’язку з придбанням таких товарів/послуг або копії первинних документів, складених відповідно до Закону України ”Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні”, що підтверджують факт отримання таких товарів/послуг.
Відповідна норма визначена п. 201.10 ст. 201 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VI із змінами та доповненнями.
Працевлаштування працівників ДФС із зони АТО
В органах ДФС на території, підконтрольній владі України (станом на 24.11.2014), працевлаштовано 137 працівників з територіальних органів ДФС із зони АТО. З них з головних управлінь та податкових інспекцій Луганської області – 44 працівника, Донецької – 51 працівник.
З Луганської та Східної митниць до митниць інших регіонів переведено 42 працівника: 27 – зі Східної та 15 – з Луганської.
Також виявили бажання з урахуванням фінансових та побутових можливостей продовжити службу в митних органах інших регіонів ще 96 працівників зазначених митниць (72 – Східної та 24 – Луганської).
Крім того, до ДФС надійшли звернення від двох працівників Головного управління Міндоходів у Донецькій області з питань їх працевлаштування в митницях, розташованих на підконтрольній Україні території, та дев’ять звернень з питань надання інформації щодо працевлаштування або звільнення працівників органів Міндоходів у Донецькій та Луганській областях.
Нагадуємо, що працівники територіальних органів ДФС, які раніше були розміщені на тимчасово неконтрольованій території, з питань працевлаштування можуть звернутися до обраного ними органу ДФС на території, підконтрольній владі України. Для працевлаштування необхідно обов’язково надати заяву та трудову книжку. Інші необхідні документи працівникам допоможуть зібрати фахівці підрозділів персоналу обраних територіальних органів ДФС.
Митниця нагадує обов’язки перевізників
Відповідно до статті 191 Митного кодексу України перевізники зобов’язані:
1) під час прийняття товарів до перевезення перевіряти точність відомостей щодо кількості вантажних місць, їх маркування, номери, зовнішній стан товарів та їх пакування. У разі неможливості такої перевірки вносити відповідний запис до міжнародної автомобільної накладної (CMR);
2) у строк, встановлений статтею 95 Митного кодексу України, доставляти товари до митного органу призначення, а також подавати передбачені законодавством документи на них;
3) не розпочинати вивантаження чи перевантаження товарів без дозволу митного органу;
4) у разі прибуття до митного органу призначення у неробочий час забезпечувати схоронність товарів і вживати визначених митним органом заходів для недопущення їх несанкціонованого вилучення з-під митного контролю.
Якщо під час перевезення товарів транспортний засіб внаслідок аварії або дії обставин непереборної сили не зміг прибути до митного органу призначення, допускається вивантаження товарів в іншому місці. При цьому перевізник зобов’язаний:
1) вжити всіх необхідних заходів для забезпечення збереження товарів та недопущення будь-якого їх використання;
2) терміново повідомити найближчий митний орган про обставини події, місцезнаходження товарів і транспортного засобу.
Якщо факт аварії чи дії обставин непереборної сили має місце на митній території України, власник товару або уповноважена ним особа, перевізник чи особа, відповідальна за дотримання митного режиму повинна звернутись до митного органу, в зоні діяльності якого перебувають ці товари, транспортні засоби, із письмовою заявою, яка повинна містити відомості, що надають можливість ідентифікувати товари, транспортні засоби як такі, що перебувають під митним контролем, а також інформацію про час, місце, обставини та наслідки аварії чи дії обставин непереборної сили.
Слід зазначити, що митні органи не відшкодовують перевізнику витрати, понесені у зв’язку із вжиттям заходів, передбачених статтею 192 Митного кодексу України.
Відображаємо благодійну допомогу у розрахунку за формою №1-ДФ
Вовчанська ОДПІ ГУ Міндоходів у Харківській області нагадує, що відповідно до положень Податкового кодексу України благодійник-юридична особа після підтвердження набувачами благодійної допомоги, які мають статус учасників бойових дій та членів їх сімей, цільового використання коштів зазначає відомості про надані суми благодійної допомоги в податковій звітності.
Водночас набувач благодійної допомоги зобов'язаний підтвердити благодійнику-юридичній особі статус учасника бойових дій. Члени сімей зазначених осіб зобов'язані підтвердити родинний зв'язок з учасником бойових дій, статус учасника бойових дій, поранення, інше пошкодження здоров'я, гибель та інші пошкодження внаслідок АТО.
Обов'язок щодо контролю за цільовим використанням коштів набувачами допомоги (учасниками бойових дій та членами їх сімей) покладається на благодійника-юридичну особу.
Сума благодійної допомоги, що надається благодійником-юридичною особою на користь платників податку-учасників бойових дій або на користь членів сімей таких учасників бойових дій, відображається в податковому розрахунку за формою № 1ДФ під ознакою доходу "169".
Перерахунок ПДФО з середнього заробітку працівника, призваного на військову службу за призовом під час мобілізації, на особливий період, у разі його смерті
Спеціалісти Вовчанської ОДПІ ГУ Міндоходів у Харківській області роз’яснили, що у разі смерті працівника, призваного на військову службу за призовом під час мобілізації, на особливий період, роботодавець, який несе відповідальність за нарахування, утримання та сплату (перерахування) до бюджету податку з доходів у вигляді заробітної плати, здійснює перерахунок сум нарахованих доходів та утриманого податку такого працівника для визначення правильності оподаткування за будь-який період.
Також, нагадуємо, що відповідно до п. 162.3 ПКУ у разі смерті платника податку податок за останній податковий період справляється з нарахованих на його користь доходів. Відповідно до цього останнім податковим періодом вважається період, який закінчується днем, на який відповідно припадає смерть такого платника податку. У разі відсутності нарахованих доходів податок сплаті не підлягає.
|