З початку року надходження ЄСВ на території Вовчанського та Великобурлуцького районів склали 127 992,2 тис. грн.
Про це повідомила в.о. начальника Вовчанської ОДПІ Лідія Колєснік. «Незважаючи на складні соціально-економічні умови, динаміка надходжень єдиного соціального внеску в регіоні залишається стабільною. Платниками Вовчанського та Великобурлуцького районів протягом січня - листопада 2014 року мобілізовано до бюджету 127 992,2 тис. грн. надходжень єдиного соціального внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування, » - зазначила Лідія Павлівна.
Своєчасна сплата єдиного соціального внеску виступає гарантом соціального захисту для громадян при безробітті, нещасних випадках чи професійних захворюваннях та являється забезпеченням пенсійних виплат. Тому, своєчасна сплата ЄСВ – це не лише обов’язок перед державою, але і захищені соціальні гарантії для кожного громадянина.
Зведений бюджет України платники Вовчанської ОДПІ за одинадцять місяців 2014 року поповнили на 109 522,1 тис.грн.
|
|
До зведеного бюджету України платниками Вовчанської ОДПІ за одинадцять місяців 2014 року поповнено казну на 109 522,1 тис.грн. Про це повідомила в.о.начальника Вовчанської ОДПІ Міндоходів ГУ у Харківській області Лідія Колєснік. «До Державного бюджету з початку року надійшло 18 843,4 тис. грн. (у 2013 році – 13 879,2 тис. грн). Основними джерелами наповнення Державної скарбниці є ПДВ – 8 807,5 тис. грн. та податок на прибуток – 5 449,7 тис. грн.»,- прозвітувала посадовець.
До місцевих бюджетів Вовчанського та Великобурлуцького районів надійшло 90 678,7 тис. грн., що майже на 3 673,7 тис.грн. більше аналогічного періоду минулого року. Найбільша частина, а це 65 069,5 тис. грн., складає податок на доходи фізичних осіб. Від власників земельних ділянок надійшло 15 302,1 тис. грн. плати за землю, платниками, які знаходяться на спрощеній системі оподаткування, сплачено 4 988,6 тис. грн. Надходження єдиного соціального внеску з початку року склали майже 127 992,2 тис.грн.
Спрощенці Вовчанської ОДПІ сплачують податки.
За 11 місяців 2014 року суб’єкти господарювання Вовчанської ОДПІ, які працюють на спрощеній системі оподаткування, сплатили до бюджету 4 988,6 тис.грн єдиного податку. Зокрема, платники єдиного податку - фізичні особи - підприємці спрямували в казну держави 4 319,5 тис. грн, що майже на 520,5 тис. грн більше, ніж за аналогічний період минулого року. Про це повідомила в.о. начальника Вовчанської ОДПІ Міндоходів ГУ у Харківській області Лідія Колєснік.
Сплата військового збору платниками Вовчанської ОДПІ
З 03.08.2014 р. з громадяни сплачують військовий збір. Так, станом на 01.12.2014 року вже було сплачено військового збору на суму 1 688,4 тис.грн платниками Вовчанської ОДПІ (по Вовчанському району – 1 150,2 тис.грн., по Великобурлуцькому району – 538,2 тис.грн.). Звертаємо увагу, що відповідно до п.п. 1.2 п. 16 прим. 1 підрозділу 10 Розділу XX Податкового кодексу України об’єктом оподаткування військовим збором є, зокрема, доходи у формі заробітної плати, інших заохочувальних та компенсаційних виплат або інших виплат і винагород, які нараховуються (виплачуються, надаються) платнику у зв’язку з трудовими відносинами.
Для вирішення усіх питань щодо подання звітності, нарахування та сплати військового збору платники можуть звернутися до Центрів обслуговування платників Вовчанської ОДПІ за адресами: м. Вовчанськ вул. Гоголя, 53, тел. 4-49-92 та смт.Великий Бурлук вул. Радянська, 13, тел. 5-39-94.
Платники земельного податку сплатили до місцевих бюджетів Вовчанського та Великобурлуцького районів 15,3 млн.грн.
Про це розповіла в.о.начальника Вовчанської ОДПІ ГУ Міндоходів у Харківській області Лідія Колєснік. В Вовчанському районі на обліку перебуває близько 14,8 тисяч платників земельного податку серед них: 300 юридичних осіб, 138 приватних підприємців та 14,3 тисяч громадяни, які користуються присадибними земельними ділянками, у Великобурлуцькому районі 11,9 тисячі платників земельного податку. Серед них – 117 юридичних особи, 113 приватних підприємців та 11,7 тисячі громадян, які користуються присадибними земельними ділянками повідомила посадовець.
За одинадцять місяців 2014 року до місцевих бюджетів Вовчанського та Великобурлуцького районів надійшло 15,3 млн. грн. плати за землю. Загалом це на 698,6 тис.грн. більше, ніж у минулому році. Зокрема, юридичні особи сплатили 12,5 млн. грн. плати за землю, а від фізичних осіб надійшло майже 2,8 млн. грн. цього платежу.
Також Вовчанська ОДПІ ГУ Міндоходів у Харківській області нагадує, що плата за землю сплачується фізичними особами протягом 60 днів з дня вручення податкового повідомлення-рішення. Окрім відділень банків, сплатити податок громадяни можуть також через каси сільських або селищних рад.
Що стосується юридичних осіб і фізичних осіб – підприємців, податкове зобов'язання з плати за землю, визначене в податковій декларації на поточний рік, сплачується платниками за місцезнаходженням земельних ділянок щомісячно, протягом 30 календарних днів, що настає за останнім календарним днем звітного місяця.
Платники податків – пільговики, які звільнені від сплати податків
З початку року на обліку в Вовчанській ОДПІ ГУ Міндоходів у Харківській області перебуває 2 894 платників податків – юридичних та фізичних осіб, що сплачують податки, серед них - 236 платника, або 8,2 відс. сплачують їх у пільговому режимі.
За даними останньої звітності платниками отримано 255 пільг, серед яких: з податку на додану вартість – 102 пільги, по платі за землю – 115 пільг, з податку на прибуток – 38 пільг.
Як відомо, з 01.10.2014 року Державною фіскальною службою України затверджені нові Довідники податкових пільг №72/1, №72/2. Так у довідниках представлений оновлений перелік пільг по податку на прибуток, оподатковуванню неприбуткових установ і організацій, плати за землю, податку на додану вартість, акцизному податку, державному миту й т.п., а також визначено термін дії пільг.
Звертаємо увагу, що суб'єкти господарювання, які не сплачують податки, збори у зв'язку з одержанням податкових пільг складають звіт про суми податкових пільг. Дані Довідників використаються платниками податків при заповненні звіту про суми податкових пільг.
Подається зазначений звіт суб'єктом господарювання за три, шість, дев'ять і дванадцять календарних місяців за місцем його реєстрації протягом 40 календарних днів за останнім календарним днем податкового періоду. У випадку, якщо суб'єкт господарювання пільгами не користується, звіт не надається.
Ознайомитися з довідниками можна на веб-порталі ДФС України (www.sfs.gov.ua) у розділі «Довідники».
Проблемні питання вирішуємо за «круглим столом»
Нещодавно у Вовчанській ОДПІ ГУ Міндоходів у Харківській області відбулося засідання «круглого столу» за участю в.о.начальника інспекції Лідії Колєснік, заступника начальника Ірини Романцової та платників податків району на тему: «Забезпечення надходження єдиного податку та єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування (ЄСВ). Робота центру обслуговування платників податків. Видача цифрових підписів АЦСК Міндоходів».
В.о. начальника Лідія Колєснік зазначила, що робота податкової інспекції направлена на забезпечення комфортних умов розвитку підприємництва, підвищення рівня обізнаності платників податків щодо податкового законодавства та підвищення якості їх обслуговування.
Своєчасна сплата єдиного соціального внеску виступає гарантом соціального захисту для громадян при безробітті, нещасних випадках чи професійних захворюваннях та являється забезпеченням пенсійних виплат. Тому, своєчасна сплата ЄСВ – це не лише обов’язок перед державою, але і захищені соціальні гарантії для кожного громадянина.
«Незважаючи на складні соціально-економічні умови, динаміка надходжень єдиного соціального внеску в регіоні залишається стабільною. Платниками ОДПІ за січень - жовтень 2014 року мобілізовано до бюджету 116279,7 тис. грн. єдиного соціального внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування,» - зазначила Лідія Павлівна.
Сьогодні активно впроваджується і розвивається система електронного звітування. Не має потреби докладно зупинятися на перевагах, які вона має над паперовою звітністю, адже понад 90% підприємців вже зупинили свій вибір саме на цій формі. Відтак вони можуть присвятити більше вільного часу розвитку своєї справи замість його витрачання на численні візити до податкової, адже система сама аналізує надані звіти на предмет елементарних неточностей тощо.
Почати своє знайомство із системою електронного звітування можна також не з візиту до податкової, – а з відвідування сайтів фіскальної служби як центрального так регіональних рівнів. На цих сайтах можливо безкоштовно скачати програмне забезпечення, оновити його до останніх версій, отримати докладні консультації і поради провідних спеціалістів.
Також, під час наради Лідія Павлівна повідомила про результати роботи Центру обслуговування платників за 10 місяців поточного року і обговорила проблемні питання з платниками податків.
Так, ЦОП Вовчанської ОДПІ протягом січня-жовтня 2014 р. було надано майже 41 тис. інформаційних, консультаційних, адміністративних послуг, в тому числі подання звітності.
Як свідчить статистика, традиційно, найбільшою популярністю (майже 50%) користуються послуги з видачі картки платника податків та внесення до паспорта громадянина України даних про реєстраційний номер облікової картки. З початку цього року таких послуг було надано більш ніж 2350.
Під час зустрічі посадовець, нагадала присутнім, що Центрами обслуговування платників надається комплекс послуг, зокрема 35 адміністративних послуг, а також консультативні та інформаційні. Платники без черги у зручний для них час подають податкову звітність, отримують ключі електронного цифрового підпису, одержують кваліфіковані консультації, адміністративні послуги тощо.
«Обслуговування в ЦОП здійснюється відповідно до європейських стандартів. Платники вже мали змогу оцінити це, вони задоволені комфортними умовами, швидкістю та зручністю отримання послуг, видачі довідок. Ми й надалі будемо дотримуватись норм якісного обслуговування платників податків» - зауважила наприкінці зустрічі заступник начальника інспекції.
Прес-конференція з представниками ЗМІ
Днями у Вовчанській ОДПІ ГУ Міндоходів у Харківській області відбулася прес-конфереція за участю в.о.начальника інспекції Лідії Колєснік та представників районних ЗМІ на тему: «Питання реалізації прав людини та правозахисної діяльності в органах ДФС. Реалізація Концепції реформування податкової системи. Підвищення якості обслуговування платників податків. Дотримання вимог чинного законодавства» . Слухачі отримали розвернуту інформацію щодо запропонованих змін у податковому законодавстві та реалізації громадянами права на отримання інформації у рамках Всеукраїнського тижня права.
Так, наголосила посадовець, Концепція податкової реформи пропонує нові варіанти оподаткування ЄСВ та податком з доходів фізичних осіб. Кількість податків і зборів планується скоротити з 22 до 9, в результаті чого зменшиться кількість звітних документів та можливих помилок. Запропоновано реформування податку на прибуток підприємств: формування об’єкта оподаткування відбуватиметься за стандартами бухгалтерського обліку.
Також серед новацій, що очікують платників податків з нового року - обов’язок подавати звітність по ПДВ виключно в електронній формі, в зв’язку з чим тим суб’єктам господарювання, хто не отримав ключі електронного цифрового підпису, є потреба потурбуватись про їх отримання.
Лідія Павлівна розповіла про права платників податків, у зв’язку з проведенням Всеукраїнського тижня права. Так, згідно із ст. 17 ПКУ платник податків має право безкоштовно отримувати в органах державної податкової служби та в органах митної служби, зокрема і через мережу Інтернет, інформацію про податки та збори і нормативно-правові акти, що їх регулюють, порядок обліку та сплати податків та зборів, права та обов'язки платників податків, повноваження контролюючих органів та їх посадових осіб щодо здійснення податкового контролю.
Згідно з пп. 17.1.2 ПКУ платники податків мають право представляти свої інтереси в контролюючих органах самостійно, через податкового агента або уповноваженого представника. Повноваження представника платника податків та шляхи надання йому повноважень визначено у ст. 19 ПКУ. Зокрема, вказано, що платник податків веде справи, пов'язані зі сплатою податків, особисто або через свого представника. Особиста участь платника податків в податкових відносинах не позбавляє його права мати свого представника, як і участь податкового представника не позбавляє платника податків права на особисту участь у таких відносинах.
Платники податків мають право обирати самостійно, якщо інше не встановлено Кодексом, метод ведення обліку доходів і витрат (пп. 17.1.3 ПКУ). Між іншим, залишилося право платника вести податковий облік доходів і витрат з допомогою розроблених самостійно регістрів обліку. Такі регістри, як додаток, необхідно включити до наказу про облікову політику підприємства.
Платники податків мають право користуватися податковими пільгами за наявності підстав у порядку, встановленому Кодексом (пп. 17.1.4 ПКУ).
Введено також нове право платника податків – на відмову від використання податкової пільги чи зупинення її використання на один або декілька податкових періодів, якщо інше не передбачено Кодексом. Скористатися правом на відмову від використання податкової пільги платник може шляхом подання письмової заяви до податкового органу.
Платники податків мають право одержувати відстрочення, розстрочення сплати податків або податковий кредит в порядку і на умовах, встановлених ПКУ.
Також, як і раніше, платник податків має право бути присутнім під час проведення перевірок, ознайомлюватися та отримувати акти (довідки) перевірок, проведених контролюючими органами, перед підписанням актів (довідок) про проведення перевірки, у разі наявності зауважень щодо змісту (тексту) складених актів (довідок) підписувати їх із застереженнями та подавати контролюючому органу письмові заперечення в порядку, встановленому Кодексом.
Згідно з пп. 17.1.8 ПКУ платник має право вимагати від контролюючих органів проведення перевірки відомостей та фактів, що можуть свідчити на користь платника податків. Як відомо, в акті перевірки зазначаються як факти заниження, так і завищення податкових зобов'язань платника (п. 86.10 ПКУ), тому рекомендується під час проведення перевірки враховувати дану норму.
Згідно з п. 44.7 ПКУ у разі якщо посадова особа контролюючого органу, яка здійснює перевірку, відмовляється з будь-яких причин від врахування документів, наданих платником податків під час проведення перевірки, платник податків має право до закінчення перевірки надіслати листом з повідомленням про вручення та з описом вкладеного або надати безпосередньо до контролюючого органу, який призначив проведення перевірки, копії таких документів (засвідчені печаткою платника податків (за її наявності) та підписом платника податків – фізичної особи або посадової особи платника податків – юридичної особи). Протягом трьох робочих днів з дня отримання акта перевірки платник податків має право надати до контролюючого органу, що призначив перевірку, документи, визначені в акті перевірки як відсутні.
Платники податків мають також інші права, в тому числі:
– на нерозголошення контролюючим органом (посадовими особами) відомостей про платника без його письмової згоди та відомостей, що становлять конфіденційну інформацію, державну, комерційну чи банківську таємницю та стали відомі під час виконання посадовими особами службових обов'язків, крім випадків, коли це прямо передбачено законами;
– на залік чи повернення надміру сплачених (стягнутих) сум податків та зборів, пені, штрафів у порядку, встановленому ПКУ;
– на повне відшкодування збитків (шкоди), заподіяних незаконними діями (бездіяльністю) контролюючих органів (їх посадових осіб), у встановленому законом порядку та ін.
За словами Лідії Павлівни, основний акцент робиться на тому, що право платника – це передбачена нормою законодавством міра його можливої поведінки. Це означає, що платник податків і зборів може будувати свою поведінку на власний розсуд, але в межах того, що йому не заборонено законом. При цьому невикористання свого права не повинно означати його припинення. Кожен має можливість використати своє право у будь-який час.
В.о.начальника інспекції також нагадала, що для вирішення будь-яких питань між податковою інспекцією та платниками податків центру обслуговування платників при Вовчанській ОДПІ надає інформаційні, консультаційні та інші послуги, які необхідні платникам податків у питаннях заповнення декларацій, оподаткування, отримання безкоштовного програмного забезпечення з метою формування та подання податкової звітності в електронному вигляді та інше.
Наприкінці зустрічі Лідія Павлівна в черговий раз озвучила номер телефону «Гарячої лінії» сервісу ДФС«Пульс», Інформаційно-довідкового департаменту, Акредитованого центру сертифікації ключів та електронні адреси офіційного веб-порталу ДФСУ.
Електроні сервіси допомагають бізнесу бути захищеними від ризиків.
Вовчанська ОДПІ ГУ Міндоходів у Харківській області нагадує, що на головній сторінці офіційного веб-порталу Державної фіскальної служби України (www.sfs.gov.ua) функціонує сервіс «Дізнайся більше про свого бізнес-партнера».
Зокрема, для перевірки надійності ділового партнера достатньо знати його код ЄДРПОУ або його назву.
Також з липня поточного року оновлення інформації на сайті щодо наявності заборгованості відбувається щоденно, крім вихідних та святкових днів, після проведення розрахунків зведених показників в центральній базі даних за результатами попереднього банківського дня.
Крім того, можливо перевірити статус перебування того чи іншого платника податків на обліку. Особливість сервісу полягає в тому, що дізнавшись про фактичний стан розрахунків платника податків з бюджетом, суб'єкт господарювання отримує можливість обміркувати доцільність співпраці з таким партнером по бізнесу.
Як свідчать результати соцопитувань платників податків усіх категорій, користувачі сервісом «Дізнайся більше про свого бізнес-партнера» - сумлінні платники можуть мінімізувати ризики підприємства та оцінити діяльність свого бізнес-партнера.
У ДФС розпочато перевірку відповідно до Закону України «Про очищення влади»
У ДФС відповідно до наказу від 14.11.2014 №270 «Про початок проведення перевірки відповідно до Закону України «Про очищення влади» розпочато перевірку щодо посадових і службових осіб апарату ДФС, керівників територіальних органів ДФС, їх перших заступників та заступників.
Перевірка у вказаних органах розпочинається поетапно – 24 листопада, 1 та 8 грудня поточного року. Особи, які підлягають перевірці, повинні протягом 10 днів від дня початку перевірки подати до Департаменту персоналу заяви про застосування або незастосування до них заборони, визначеною частиною 3 або частиною 4 статті 1 Закону України «Про очищення влади» (далі – Закон), про згоду на проходження перевірки та оприлюднення відомостей щодо них.
Не подання особою у встановлений строк заяви або подання заяви з повідомленням про те, що до неї застосовуються заборони, визначені частиною третьою або четвертою статті 1 Закону, є підставою для її звільнення з посади у строки, встановленні чинним законодавством.
У разі зазначення особою у заяві про те, що до неї не застосовуються заборони, визначені Законом, відповідальний структурний підрозділ буде перевіряти таку інформацію, вивчаючи відомості, наявні в особовій справі та трудовій книжці такої особи, а також надіславши відповідні запити до органів, що проводять перевірку відповідно до Закону (до Мінюсту, МВС, ДФС, СБУ, Генеральної прокуратури України та ДСА).
День направлення таких запитів вважається днем початку перевірки особою, про що направляється повідомлення до Мінюсту, яке розміщується на його офіційному сайті. У цей же день інформація про початок проходження перевірки особою розміщується на офіційному веб-порталі ДФС України.
За результатами опрацювання відомостей та відповідей, що надійдуть від вказаних органів, готується довідка про результати перевірки, яка направляється до Мінюсту та розміщується на офіційному веб-порталі ДФС.
У разі встановлення недостовірності відомостей, зазначених у пунктах 1 та/або 2 частини п'ятої статті 5 Закону, керівник ДФС приймає рішення про звільнення особи, про що негайно повідомляє Мінюст.
Уся інформація про проходження перевірки особою: повідомлення про початок перевірки, копія її заяви та декларації, а також результати перевірки оприлюднюватимуться на веб-порталі ДФС України у вкладці «Про очищення влади» розділу «Робота з персоналом» рубрики «Про службу».
Яценюк розповів про зростання доходів бюджету і боротьбу з "тінню"
У цьому році доходи українського бюджету перевищили минулорічні на 5%, у тому числі – завдяки боротьбі з тіньовими схемами.
Про це під час відкриття засідання Кабміну заявив прем’єр Арсеній Яценюк.
"І це моя відповідь на запитання – чи вдалося нам закрити частково, підкреслюю – частково, тіньові корупційні схеми. Так, частково це вдалося", – запевнив він.
Зокрема, цьому допомогла детінізація торгівлі нафтопродуктами і сплати з неї акцизів, а також "пакет жорстких податкових заходів", спрямований на олігархічний бізнес.
"Чомусь всім попередникам не вдавалося підняти ренти на руду, на нафту і на газ. При тому, що вони мали більшість у парламенті", – додав прем’єр.
За словами Яценюка наразі дефіцит бюджету втримується на рівні 4%, хоча раніше прогнозувалося, що він становитиме 7-10%.
"Для країни, яка знаходиться у стані війни, для країни, яка була тотально розграбована, показники з доходів бюджету 5% від минулого року і дефіцит в рамках 4% – прийнятні", – заявив він.
Також Яценюк назвав здобутком уряду продовження виплати зарплат, пенсій та інших соцвиплат, особливо враховуючи наявність півмільйона переміщених осіб, яких також треба утримувати.
Крім того він додав, що уряду вдалося побудувати систему відшкодування ПДВ з системою публічного звітування на сайті казначейства.
У той же час він визнав, що частина тіньових схем все ще не ліквідована, зокрема – на митниці та у фіскальній службі.
НБУ може закрити рахунки бізнесменів з донецькою пропискою − банкір
Національний банк України вимагає від усіх банкірів призупинити роботу в зоні конфлікту на сході країни. Переселенці з Донецька бояться, що НБУ заблокує їх картки в українських банках. А у деяких з них досі працює бізнес на Донбасі, заявив голова наглядової ради ПАТ «Банк Національний кредит» Андрій Оністрат.
Всі українські банки повинні призупинити свою роботу в населених пунктах, які не контролюються українською владою. Таку вимогу озвучив Національний банк України. Нагадаємо, до заборони операцій належать, зокрема, операції з обслуговування банками рахунків, у тому числі і карткових. Як це відіб'ється на банках та їх клієнтах, радіостанції Голос Столиці розповів голова наглядової ради ПАТ «Банк Національний кредит» Андрій Оністрат.
Що ви можете сказати з приводу цієї ситуації? Виходить, банки ігнорують регулятора?
– По-перше, регулятор ще не виходив з такою постановою. Був оприлюднений указ президента з дорученням Національному банку вийти з подібною постановою. По-друге, крім «Ощадбанку» та банку «ПУМБ» на території ДНР і ЛНР більше ніхто не працює.
А банки взагалі можуть не слухати регулятора?
– Звичайно, ні. Банківська система така зарегульована, що не виконувати накази регулятора вона просто не може.
Якщо немає проблеми, навіщо тоді указ президента?
– Проблема насправді є. Сьогодні всі люди, які приїхали з Донецьку і мають донецьку прописку, вони в шоці. Вони чекають, що Національний банк заблокує їхні картки в українських банках. Тому що виписатися вони фізично не можуть, перепрописатися не можуть, і це, в принципі, заводить ситуацію в глухий кут. Тим більше, що у декого є компанії, які наприклад, до сих пір займаються відгрузкою вугілля. Якщо слідувати букві доручення президента, то завтра треба видати постанову, яка заборонить обслуговування їх рахунків, в тому числі карткових. Хоча я думаю, що це дійсно не зовсім логічно – фінансувати та обслуговувати компанії, які знаходяться в зоні АТО.
Коли складається податкова накладна?
Податкова накладна складається у двох примірниках у день виникнення податкових зобов’язань продавця. Один примірник видається покупцю, а другий залишається у продавця. У разі складання податкової накладної у паперовому вигляді покупцю видається оригінал, а копія залишається у продавця.
Відповідна норма визначена п. 201.4 ст. 201 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року №2755-VI із змінами та доповненнями. Також, з цим та іншими роз’ясненнями можна ознайомитися у загальнодоступному інформаційно - довідковому ресурсі (дане роз’яснення у категорії 101.19).
Перелік товарів, на які встановлено обмеження щодо переміщення через митний кордон
Перелік товарів, на які встановлено обмеження щодо переміщення через митний кордон України, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 21.05.2012 № 436 (зі змінами), а саме:
1) перелік наркотичних засобів, психотропних речовин і прекурсорів, на які встановлено обмеження щодо переміщення через митний кордон України;
2) перелік товарів, зовнішньоекономічні операції з якими підлягають ліцензуванню;
3) перелік лісоматеріалів та пиломатеріалів, на які встановлено обмеження щодо переміщення через митний кордон України;
4) перелік товарів, які є об'єктами застосування заходів нагляду або регіонального нагляду за імпортом в Україну;
5) перелік культурних цінностей, на які встановлено обмеження щодо переміщення через митний кордон України;
6) перелік дослідних сортів рослин, на які встановлено обмеження щодо переміщення через митний кордон України;
7) перелік товарів, які підлягають обов'язковій сертифікації під час переміщення через митний кордон України;
8) перелік продуктів лову та харчової продукції з них українського походження, на які встановлено обмеження щодо переміщення через митний кордон України;
9) перелік товарів військового призначення та подвійного використання, на які встановлено обмеження щодо переміщення через митний кордон України;
10) перелік валютних цінностей, на які встановлено обмеження щодо переміщення через митний кордон України;
11) перелік товарів, на які встановлено обмеження під час проведення зовнішньоекономічних операцій з реекспорту;
12) перелік товарів, які під час переміщення через митний кордон України підлягають оцінці відповідності згідно з вимогами технічних регламентів.
Пропуск таких товарів через митний кордон України та їх митне оформлення здійснюються органами ДФС на підставі отриманих з використанням засобів інформаційних технологій документів, які підтверджують дотримання зазначених обмежень, виданих державними органами, уповноваженими на здійснення відповідних контрольних функцій, іншими юридичними особами, уповноваженими на їх видачу, якщо подання таких документів органам ДФС передбачено законами України.
Обмеження щодо ввезення на митну територію України та вивезення за межі митної території України валютних цінностей, а також порядок переміщення їх через митний кордон України, у тому числі особливості декларування валютних цінностей (зокрема, визначення граничних сум валютних цінностей, які підлягають письмовому або усному декларуванню затверджені постановою Правління Національного банку України від 27.05.2008 № 148 «Про переміщення готівки і банківських металів через митний кордон України» відповідно до з яким фізична особа має право ввозити в Україну та вивозити за межі України готівку в сумі, що не перевищує в еквіваленті 10 000 євро, без письмового декларування митному органу.
Подання звіту про використання РРО
Відповідно до абзацу 1 пункту 7 статті 3 Закону України від 06.07.1995 № 265/95-ВР « Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» із змінами та доповненнями (далі – Закон) «Суб’єкти господарювання, які здійснюють розрахункові операції в готівковій та/або в безготівковій формі (із застосуванням платіжних карток, платіжних чеків, жетонів тощо) при продажу товарів (наданні послуг) у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг зобов’язані подавати до органів доходів і зборів звітність, пов’язану із застосуванням реєстратора розрахункових операцій та розрахункових книжок, не пізніше 15 числа наступного за звітним місяця у разі, якщо цим пунктом не передбачено подання інформації по дротових або бездротових каналах зв’язку».
Тобто, суб’єкти господарювання, які у своїй діяльності використовують РРО та повинні подавати до органів ДФС по дротових та бездротових каналах зв’язку звітність про використання РРО, не подають звіт про використання РРО (КОРО) за формою 3ВР-1.
Кількість наданих послуг в ЦОП збільшується
Протягом 11 місяців 2014 року до Центрів обслуговування платників Вовчанської ОДПІ, за наданням адміністративних, консультаційних та інформаційних послуг звернулося близько 45 тис. громадян, у т.ч. близько 35 тис. адміністративних послуг та 10 тис. інформаційно-консультативних.
Найбільш популярним питанням серед відвідувачів ЦОП є роз’яснення норм чинного законодавства щодо сплати єдиного соціального внеску, переходу з однієї системи оподаткування на іншу, щодо роботи електронних сервісів, отримання ключів електронного цифрового підпису, декларування доходів громадян та інше.
Відповідальність за немарковані алкогольні напої та тютюнові вироби
Згідно з ст. 226.9 Податкового кодексу України (далі - ПКУ) немаркованими вважаються:
- алкогольні напої та тютюнові вироби з підробленими марками акцизного податку;
- алкогольні напої та тютюнові вироби, марковані з відхиленням від вимог Положення про виготовлення, зберігання, продаж марок акцизного податку та маркування алкогольних напоїв і тютюнових виробів, затвердженого постановою Кабінетом Міністрів України від 27 грудня 2010 року № 1251 зі змінами, відповідно до якого здійснюються виготовлення, зберігання, продаж марок акцизного податку та маркування алкогольних напоїв і тютюнових виробів, та/або марками, що не видавалися безпосередньо виробнику або імпортеру зазначеної продукції;
- алкогольні напої з марками акцизного податку, на яких зазначення суми акцизного податку, сплаченого за одиницю маркованої продукції, не відповідає сумі, визначеній з урахуванням чинних на дату розливу продукції ставок акцизного податку, міцності продукції та місткості тари.
Відповідальність за недодержання порядку маркування, продажу алкогольних напоїв і тютюнових виробів, несплату чи несвоєчасну сплату податку несуть виробники (замовники), імпортери, продавці таких товарів та їх посадові особи відповідно до закону (ст. 228.9 ПКУ).
У разі, зокрема, виробництва, зберігання, транспортування, реалізації фальсифікованих алкогольних напоїв чи тютюнових виробів; алкогольних напоїв чи тютюнових виробів без марок акцизного податку встановленого зразка або з підробленими марками акцизного податку до суб’єктів господарювання застосовуються фінансові санкції у вигляді штрафів - 200 відсотків вартості товару, але не менше 17000 гривень (ст. 17 Закону України від 19 грудня 1995 року № 481/95-BP «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів»).
З цим та іншими роз‘ясненнями можна ознайомитися на офіційному веб-порталі Державної фіскальної служби України у Загальнодоступному Інформаційно-довідковому ресурсі (категорія 116.12).
Порядок формування та оприлюднення інформації, пов’язаної з відшкодуванням ПДВ
З 4 листопада 2014 року набрав чинності наказ Міністерства фінансів України від 08.10.2014 року № 1016 «Про затвердження форми інформації про обсяги відшкодування податку на додану вартість з державного бюджету та Порядку формування і оприлюднення податкової інформації, пов‘язаної з відшкодуванням податку на додану вартість з державного бюджету».
У Порядку зазначено, що оприлюднення інформації про відшкодування ПДВ здійснюється не пізніше 10 робочого дня, що настає за останнім днем звітного місяця на офіційному веб-сайті Державної фіскальної служби України.
Зокрема, інформація формується з урахуванням строків проведення відшкодування, визначених статтею 200 розділу V Податкового кодексу України у розрізі платників податку та складається з:
- залишку сум вимог на відшкодування на початок періоду (року) (активних до відшкодування);
- відшкодованого податку, виплаченого у грошовій формі, у тому числі автоматичного відшкодування;
- зарахованих сум податку, заявлених на рахунки платників, у зменшення податкових зобов'язань;
- відхилених вимог на відшкодування, заявлених на поточний рахунок;
- нових вимог на відшкодування податку на рахунок платника у банку;
- залишку сум вимог на відшкодування податку на кінець періоду (активних до відшкодування), у тому числі неврегульованих вимог на відшкодування податку на додану вартість, які було подано раніше ніж за 74 дні до завершення періоду.
Видання друкованих ЗМІ та їх доставка не оподатковуються ПДВ
Відповідно до ст. 185 Податкового кодексу України (ПКУ), об’єктом оподаткування ПДВ є, зокрема, операції платників податків з постачання товарів, місце постачання яких розташоване на митній території України (МТУ).
Разом з тим, відповідно до ст. 197 ПКУ, на МТУ від оподаткування звільнені періодичні видання друкованих ЗМІ та їх доставка.
Звертаємо увагу, що послуги із друкування газет не підпадають під дію ст. 197 і п. 5 і 6 підп. 2 р. ХХ ПКУ та, відповідно, оподатковуються ПДВ у загальновстановленому порядку за ставкою 20%.
Така позиція Державної фіскальної служби України викладена у листі №2935/6/99-99-19-03-02-15 від 04.09.2014 „Щодо обкладення ПДВ послуг з друкування ЗМІ”.
Працюючі пенсіонери не звільняються від сплати ЄСВ
Працюючі пенсіонери не становлять виняток при сплаті єдиного внеску на обов'язкове державне соціальне страхування.
Працівники, працюючі на підприємствах, в установах і організаціях, незалежно від форми власності, виду діяльності і господарювання є платниками єдиного соціального внеску. Сплачувати ЄСВ треба своєчасно і в повному обсязі.
Виключень з цієї норми немає, тому навіть працюючі на підприємстві пенсіонери є платниками ЄСВ.
Питання сплати ЄСВ регулюється Законом України від 08.07.2010 року № 2464 "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування".
Вартість акцизної марки зменшиться
З першого січня 2015 року будуть введені нові марки акцизного податку для алкогольних напоїв і тютюнових виробів вітчизняного та імпортного виробництва.
Нові зразки марок затверджені постановою Кабміну від 19.11.2014 року № 627.
У свою чергу, з 1 січня 2015 року припиняється продаж марки зразка 2013 року.
Крім цього, внесено зміни до Положення про виготовлення, зберігання, продаж марок акцизного податку та маркування алкогольних напоїв і тютюнових виробів, якими передбачено, що розмір плати за одну марку акцизного податку для алкогольних напоїв становитиме 0,1926 грн., а для тютюнових виробів - 0,091 грн.
Зараз розмір плати за одну марку акцизного податку для алкогольних напоїв становить 0,27 грн., а для тютюнових виробів - 0,142 грн.
Процедура митного декларування
Декларування здійснюється шляхом заявлення точних відомостей про товари, мету їх переміщення через митний кордон України, а також відомостей, необхідних для здійснення їх митного контролю та митного оформлення. При застосуванні письмової форми декларування можуть використовуватися як електронні документи, так і документи на паперовому носії.
Електронне декларування здійснюється з використанням електронної митної декларації, засвідченої електронним цифровим підписом, та інших електронних документів або їх реквізитів.
Митна декларація та інші документи оформлені на паперовому носії та у вигляді електронних документів, мають однакову юридичну силу.
Перелік відомостей, що підлягають внесенню до митних декларацій, обмежується лише тими відомостями, які є необхідними для цілей справляння митних платежів, формування митної статистики.
Забороняється вимагати внесення до митної декларації інших відомостей, ніж зазначені у ст. 257 Митного кодексу.
Перелік товарів, що не підлягають обов’язковому письмовому декларуванню, встановлюється Митним кодексом та іншими законодавчими актами України (ч. 10 ст. 257 Митного кодексу).
Про нарахування ЄСВ
В Вовчанській ОДПІ ГУ Міндоходів у Харківській області нагадують, що розмір єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування становить 34,7 відсотка від суму, визначеної такими платниками самостійно, але не більше максимальної величини бази нарахування єдиного внеску та не менше розміру мінімального страхового внеску за місяць, у якому отримано дохід (прибуток).
Мінімальний страховий внесок за місяць визначається виходячи з розміру мінімальної заробітної плати (з 01.01.2014 — 1218 грн.) та становить 422,65 грн.,- інформують спеціалісти ОДПІ.
Підприємці - платники єдиного податку зобов’язані сплачувати єдиний внесок, нарахований за календарний квартал, до 20 числа місяця, що настає за кварталом, за який сплачується ЄВ. При цьому, єдиний внесок підлягає сплаті за періоди, в яких підприємці були платниками єдиного податку, незалежно від того, отримували вони дохід у цей період чи ні.
Платники можуть перераховувати єдиний внесок у вигляді авансового платежу в розмірі, який самостійно визначили, до 20 числа кожного місяця поточного кварталу.
Зарахування авансових внесків при виплаті дивідендів у рахунок сплати авансових внесків з податку на прибуток
Державна фіскальна служба України у листі від 12.11.2014 р. №10346/7/99-99-15-02-01-17 роз’яснила механізм перенесення перевищення суми авансового внеску при виплаті дивідендів над сумою податкових зобов’язань з податку на прибуток підприємства-емітента корпоративних прав.
Надання цього роз’яснення пов’язано з нормою статті ст.57 Податкового кодексу України, в якій передбачено зарахування авансових внесків при виплаті дивідендів у рахунок сплати авансових внесків з податку на прибуток.
Сума авансового внеску з податку на прибуток при виплаті дивідендів у звітному періоді зараховується у зменшення сум нарахованого податкового зобов’язання з податку на прибуток (з урахуванням зарахованого авансового внеску відповідно до ст.57 ПКУ) у декларації за підсумками звітного періоду з перенесенням суми перевищення до складу наступних податкових періодів.
При цьому сума не врахованого у зменшення нарахованої суми податкових зобов’язань з податку на прибуток залишку авансових внесків з податку на прибуток при виплаті дивідендів у звітному періоді не формує надміру сплачену суму податку у звітному періоді згідно з п.п.14.1.115 п.14.1 ст.14 та п.п.153.3.4 п.153.3 ст.153 ПКУ, а акумулюється в декларації звітного періоду та переноситься на зменшення податкових зобов’язань з податку на прибуток наступних податкових періодів.
Суборенда без зміни цільового призначення земельної ділянки
Вовчанська ОДПІ ГУ Міндоходів у Харківській області нагадує, що орендована земельна ділянка або її частина може передаватися орендарем в суборенду без зміни її цільового призначення, якщо це передбачено договором оренди або за письмовою згодою орендаря.
Відповідно юридична особа, яка є орендарем земельної ділянки державної чи комунальної власності, може укласти з іншою особою договір суборенди цієї земельної ділянки. При цьому умови договору суборенди повинні обмежуватися умовами договору оренди цієї земельної ділянки і не суперечити йому, а плата за суборенду земельних ділянок не може перевищувати орендної плати.
Враховуючи, що законодавством передбачено сплату плати за землю у формі земельного податку та орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності, а платником орендної плати є орендар цих земельних ділянок, то обов’язок із сплати орендної плати за таку земельну ділянку та подання податкової декларації належить юридичній особі, яка уклала договір оренди із органами місцевого самоврядування.
Нові правила для реєстрації в ЄРПН розрахунку коригування
З 1 січня 2015 року складати розрахунок коригування до податкової накладної, як і раніше буде постачальник. Усі розрахунки коригування, як і податкові накладні будуть заповнюватися в електронній формі та реєструватися в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі – ЄРПН). Новацією є те, що розрахунок коригування в окремих випадках буде реєструвати отримувач.
Таке правило передбачено п.16 Порядку електронного адміністрування податку на додану вартість від 16.10.2014 р. за № 569 . Зокрема, розрахунок коригування, складений постачальником товарів (послуг) до податкової накладної, яка видана їх отримувачу - платнику податку, підлягає реєстрації в Реєстрі:
— постачальником (продавцем) товарів (послуг), якщо передбачається збільшення суми компенсації їх вартості на користь такого постачальника або якщо коригування кількісних та вартісних показників у підсумку не змінює суму компенсації;
— отримувачем (покупцем) товарів (послуг), якщо передбачається зменшення суми компенсації вартості товарів (послуг) їх постачальнику, для чого постачальник надсилає складений розрахунок коригування отримувачу. При цьому постачальник товарів (послуг) має право зменшити суму податкових зобов'язань за таким розрахунком коригування після його реєстрації в Реєстрі отримувачем.
Розрахунок коригування, складений платником податку до податкових накладних, які не видаються отримувачу, а також складених під час отримання послуг від нерезидента, місцем постачання яких визначено митну територію України, підлягають реєстрації у Реєстрі таким платником податку.
Надання відпусток за «власний рахунок» у примусовому порядку – порушення прав працівників
Законом України “Про відпустки ” передбачено лише два види відпусток без збереження заробітної плати:
- за згодою сторін;
- за бажанням працівника в обов’язковому порядку;
Надання працівникові відпустки без збереження заробітної плати оформлюється наказом (розпорядженням) роботодавця із зазначенням підстав надання такої відпустки та її тривалості лише за умови письмової згоди працівника.
Якщо власник чи уповноважений ним орган, пропонує працівникові написати заяву на відпустку без збереження заробітної плати, працівник має право відмовитись писати таку заяву.
Відпустки без збереження заробітної плати за згодою сторін надаються за сімейними обставинами та з інших причин на термін, обумовлений угодою між працівником і власником або уповноваженим ним органом, але не більше 15 календарних днів на рік.
Таку відпустку працівник може брати частинами кілька разів протягом року, але загальна тривалість відпустки без збереження заробітної плати за згодою сторін протягом року не може перевищувати 15 календарних днів.
|