Чи необхідна печатка на податковій накладній?
30.10.2014 р. набрав чинності Закон від 15.05.2014 р. № 1206-VII «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо спрощення порядку відкриття бізнесу», який дозволив суб'єктам господарювання приватного права перейти на добровільне використання печаток. В зв’язку з цим у платників податків виникає питання: чи повинна юрособа скріплювати податкову звітність печаткою?
У Вовчанській ОДПІ ГУ Міндоходів у Харківській області відповіли, що одним з обов'язкових реквізитів податкової декларації є, зокрема, підписи посадових осіб платника податку, засвідчені печаткою платника податку (за наявності) (п. 48.3 ПКУ).
Таким чином, підписи посадових осіб юридичної особи у податковій звітності скріплюються печаткою за її наявності у такої юридичної особи.
Уряд затвердив Положення про Державну службу інтелектуальної власності
Уряд відповідною постановою затвердив Положення про Державну службу інтелектуальної власності, основним завданням якої є реалізація державної політики у сфері інтелектуальної власності.
У документі визначаються повноваження Служби, зокрема щодо:
— узагальнення практики застосування законодавства з питань інтелектуальної власності, розроблення пропозицій з удосконалення законодавчих актів; експертизи, державної реєстрації та ведення обліку об’єктів права інтелектуальної власності;
— реєстрації договорів про передачу прав на об’єкти права інтелектуальної власності;
— обліку організацій колективного управління;
— визначення уповноважених організацій колективного управління;
— здійснення міжнародного співробітництва у сфері правової охорони інтелектуальної власності.
Про переміщення бюджетних установ з Донецької та Луганської областей
Міністерство регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України проводить заходи з переміщення бюджетних установ та підвідомчих організацій з неконтрольованих територій на підконтрольні території України відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 7 листопада 2014 року № 595.
Відповідно до п. 4 даної постанови, будуть внесені зміни до штатних розписів, кошторисів та статутів установ, підприємств та організацій, які на момент набрання чинності постанови переміщені з тимчасово неконтрольованої території.
Мінрегіон всебічно сприяє підвідомчим організаціям розміщуватися за новими адресами, що знаходяться в населених пунктах, на території яких органи державної влади України здійснюють свої повноваження у повному обсязі. Приміщення за новими адресами надаються на пільгових умовах.
Зміни до порядку обліку платників податків в ВЕЗ «Крим» та зоні АТО
Мінфін вніс зміни до Порядку обліку платників податків і зборів, якими урегулював порядок обліку платників податків, розташованих в ВЕЗ «Крим» та переміщених з зони АТО.
Так, змінами заплановано до 19.12.2014 р. перевести на обслуговування платників податків, які розташовані на тимчасово окупованій території, до інших органів ДФС.
Крім того, відтепер облік кримських платників податків здійснюватимуть із ознакою «суб’єкт вільної економічної зони «Крим»».
Також встановлено, що у разі зміни місцезнаходження/місця проживання платників податків із території проведення АТО або тимчасово неконтрольованої території на територію в областях або м. Києві та отримання контролюючими органами відомостей Держреєстратора про внесення змін до відомостей про місцезнаходження (місце проживання) платника податків або заяви № 1-ОПП або № 5-ОПП із позначкою «Зміни», — облік таких платників податків здійснюватимуть із урахуванням наступного:
1) контролюючі органи за новим місцезнаходженням/місцем проживання здійснюють обробку відомостей з ЄДР або приймання заяв і документів від платників податків, а також взяття їх на облік не пізніше наступного робочого дня із дня отримання відповідних відомостей (документів);
2) стосовно платників податків, які до 19.11.2014 р. змінили місцезнаходження /місце проживання і не були взяті на облік, як платники податків за новим місцезнаходженням — контролюючі органи беруть таких платників податків на облік протягом 2 днів після набрання чинності змінами (тобто до 21.11.2014 р.).
Зміни затверджені наказом Мінфіну від 14.11.2014 р. № 1127, який набрав чинності19.11.2014 р.
Як виправляти помилки в новому реєстрі виданих та отриманих податкових накладних
Спеціалісти Вовчанської ОДПІ ГУ Міндоходів у Харківській області роз’яснили як виправити помилку у реєстрі виданих та отриманих податкових накладних, затвердженому наказом Мінфіну від 22.09.2014 р. № 958, який буде використовуватися в грудні 2014 року.
Так, виправлення помилки в Реєстрі здійснюється методом «сторно» за правилами, передбаченими для бухгалтерського обліку, у момент виявлення такої помилки.
Коригування помилкових записів у Реєстрі не призводить до потреби формування нових (уточнюючих) реєстрів.
При виправленні помилки методом «сторно» до Реєстру одночасно вносяться два записи: помилковий запис зі знаком «-» та правильний запис зі знаком «+».
Метод «сторно» здійснюється шляхом зворотного запису на величину помилки в тому звітному періоді, у якому вона виявлена. При здійсненні такого зворотного запису платником податку:
— у графі 1 розділів I та/або II Реєстру зазначається порядковий номер запису;
— у графах 2 - 6 розділу I та/або графах 2 - 7 розділу II Реєстру дублюються реквізити документа, кількісні показники якого сторнуються;
— у відповідних графах 7 - 16 розділу I та/або графах 9 - 21 розділу II Реєстру кількісні показники зазначаються з відповідним знаком "+" чи "-".
При цьому, якщо виправлення помилки потребує подання платником податку уточнюючого розрахунку, то до виду документа додається літера «У» (наприклад: ПНПУ). Крім того, запис щодо включення показників такого документа до уточнюючого розрахунку робиться окремим рядком у рядку «З них включено до уточнюючих розрахунків за звітний період» Реєстру.
Затверджено форма податкової накладної на 2015 рік
Мінфін підготував форму податкової накладної до електронного адміністрування ПДВ, яке запроваджується з 1 січня 2015 року.
Так, Мінфін наказом від 14.11.2014 р. № 1129 вніс зміни до форми податкової накладної, затвердженої наказом Мінфіну від 22.09.2014 р. № 957, а також виклав в новій редакції Порядок заповнення податкової накладної.
Таким чином, з 1 по 31 грудня 2014 р. платники ПДВ будуть використовувати податкову накладну, затверджену наказом Мінфіну від 22.09.2014 р. № 95, а з 1 січня 2015 р. — податкову накладну та новий Порядок її заповнення, затверджені наказом Мінфіну від 14.11.2014 р. № 1129.
Зазначимо, що з верхньої лівої частини податкової накладної прибрали рядки для відображення паперової чи електронної накладної, а також рядок, в якому вказувалось, що вона підлягає реєстрації в ЄРПН (1 січня 2015 року податкові накладні складатимуться виключно в електронній формі та підлягатимуть обов’язковій реєстрації в ЄРПН).
В новій податковій накладній у верхній лівій частині буде відображатися така інформація:
— «Складається оператором інвестору за багатосторонньою угодою про розподіл продукції» (буде заповнюватись у разі складання податкової накладної в межах виконання багатосторонньої угоди про розподіл продукції оператором інвестору відповідно до пп. «а» п. 337.4 ПКУ);
— «Не видається покупцю (тип причини)».
Також в новій податковій накладній графа 5 «Одиниця виміру товару/послуги» розділена на дві підграфи 5.1 та 5.2, які будуть заповнюватися відповідно до Класифікатора системи позначень одиниць вимірювання та обліку (КСПОВО), чинного на дату складання податкової накладної. В графі 5.1 буде відображатись умовне позначення відповідної назви одиниці вимірювання/обліку (українське), зазначеної у КСПОВО, а в графі 5.2 —код відповідної одиниці вимірювання/обліку, зазначений у КСПОВО.
Нове Положення про реєстрацію платників ПДВ вже діє
З 19 листопада 2014 р. почало діяти нове Положення про реєстрацію платників податку на додану вартість.
Новим Положенням встановлено наступне:
— не підлягають обов'язковій перереєстрації платники ПДВ, внесені до реєстру платників ПДВ до набрання чинності нового Положення;
— з 01 червня 2014 р. вважати анульованою реєстрацію осіб як платників ПДВ, які станом на 31 травня 2014 р. мали місцезнаходження (місце проживання) та перебували на обліку в контролюючих органах на території АР Крим або міста Севастополя;
— відновлення реєстрації вищезазначених платників ПДВ (у т. ч. суб’єктів спеціального режиму оподаткування ПДВ) проводиться після евакуації особи на іншу територію України згідно зі ст. 15 Закону України «Про створення вільної економічної зони «Крим»та про особливості здійснення економічної діяльності на тимчасово окупованій території України» або внаслідок завершення строку тимчасової окупації шляхом реєстрації особи платником податку відповідно до даного Положення.
Нове Положення затверджено наказом Мінфіну від 14.11.2014 р. № 1130, який набрав чинності 19.11.2014 р.
В свою чергу втратив чинність наказ Міндоходів від 16.01.2014 р. № 26 «Про затвердження Положення про реєстрацію платників податку на додану вартість».
Як захистити найманого працівника?
Ще досить поширеною залишається практика, коли роботодавці офіційно не оформляють найманих працівників. У такий спосіб вони економлять свої кошти на податках, а працівників переконують, що вигідніше одержувати зарплату в «конвертах». На жаль, багато хто не замислюється, що за цю «вигоду» вони платять надто дорого.
По-перше, від такого працівника роботодавець може позбавитися у будь-який момент, оскільки офіційно немає перед ним ніяких зобов’язань. По-друге, не варто розраховувати й на оплату відпустки, лікарняних, соціального захисту на випадок нещасних випадків тощо. По-третє, із зарплати в «конверті» пенсія не нараховується. Навіть на випадок втрати роботи нелегальний працівник не може розраховувати на гідне нарахування допомоги з безробіття.
Податківці опікуються вирішенням цієї проблеми, щоб захистити найманих працівників і проконтролювати наскільки достовірно роботодавці сплачують до бюджету податки при виплаті доходів громадянам. Їх увагу, перш за все, привертають суб’єкти господарювання, які мають відповідні ризики. Приміром, діяльність потребує додаткових трудових ресурсів, а найманих працівників немає. Таких порушників податкового законодавства виявити нескладно - аналізується податкова звітність, порівнюються обсяги виручки, види діяльності платників податків, опрацьовується інформація, яка надходить від інших органів влади. З недобросовісними підприємцями проводиться роз’яснювальна робота щодо дотримання ними трудового та податкового законодавства.
Ще раз про нумерацію касових ордерів
У Вовчанській ОДПІ ГУ Міндоходів у Харківській області роз’яснили як нумерувати касові ордери, з початку року чи до закінчення касової книги?
Спеціалісти зазначили, що форма Журналу реєстрації прибуткових і видаткових касових документів передбачає нумерацію прибуткових та видаткових касових ордерів в журналі з початку кожного наступного року з номера «1» та не продовжується з попереднього року.
У разі, якщо протягом календарного року закінчується або змінюється форма касової книги та/або книги реєстрації прибуткових та видаткових касових ордерів, то, з метою уникнення касових ордерів з однаковими номерами їх нумерація повинна продовжуватись.
Відображення в неприбутковому звіті вартості безкоштовно отриманих ТМЦ
Вовчанська ОДПІ ГУ Міндоходів у Харківській області повідомляє за якою вартістю неприбуткова організація відображає у Податковому звіті про використання коштів неприбуткових установ та організацій безоплатно отримані ТМЦ та ОЗ, які звільняються від оподаткування, якщо в первинних документах на передачу не визначена їх вартість?
Спеціалісти зазначили, що вартість товарів, робіт, послуг, безоплатно отриманих платником податку у звітному періоді, визначена на рівні не нижче звичайної ціни, включається до складу доходів, що враховуються при обчисленні об'єкта оподаткування.
Отже, якщо неприбуткова установа чи організація в рамках діяльності, що не підлягає оподаткуванню, безоплатно отримує майно (товарно-матеріальні цінності, основні засоби), то у Податковому звіті про використання коштів неприбуткових установ та організацій у рядках 1.3.1.2, 2.1.2, 6.1.2, 7.1.3, 8.2 та 9.2 вартість такого майна відображається на рівні не нижче звичайної ціни.
Чи буде звільнення від сплати за землю на території АТО?
Як повідомили спеціалісти Вовчанської ОДПІ ГУ Міндоходів у Харківській області, перелік земельних ділянок державної та комунальної власності, на які розповсюджується вищезазначена пільга, визначається виходячи з переліку населених пунктів, на території яких здійснюється АТО, згідно переліку, затвердженого КМУ.
Остаточний перелік населених пунктів, на території яких здійснювалася АТО, буде затверджено у десятиденний строк з дня закінчення АТО.
Проте, як відмічають фіскали, на сьогодні не розроблено порядок застосування вказаних у ст. 6 Закону № 1669 податкових пільг, а також не внесено відповідних змін до ПКУ.
Тобто, на думку фіскалів, застосовувати таку пільгу поки що не можна.
В свою чергу нагадаємо, що Кабмін розпорядженням від 30.10.2014 р. № 1053 все ж таки затвердив Перелік населених пунктів, на території яких здійснювалася АТО. Проте невдовзі вказаний Порядок було призупинено (розпорядження КМУ від 05.11.2014 р. № 1079-р).
Також зазначимо, що Законом № 1669 передбачалося також:
— скасування орендної плати за користування державним та комунальним майном;
— звільнення платників ЄСВ від виконання своїх обов’язків щодо нарахування, сплати та звітування з ЄСВ до закінчення АТО або військового чи надзвичайного стану.
Здійснення поставки товарів з території ВЕЗ «КРИМ»
Поставка товарів з території ВЕЗ «Крим» на іншу територію України з метою їх вільного обігу здійснюється у митному режимі імпорту із застосуванням норм законодавства України про державний санітарно-епідеміологічний, ветеринарно-санітарний, фіто-санітарний, екологічний, радіологічний контроль, інших заходів тарифного і нетарифного регулювання.
Поставка товарів, що мають митний статус українських товарів, з іншої території України на територію ВЕЗ «Крим» прирівнюється до митного режиму експорту, в тому числі для цілей тарифного та нетарифного регулювання.
Оподаткування орендної плати військовим збором
Об'єктом оподаткування військовим збором є доходи, зокрема у формі заробітної плати, інших заохочувальних та компенсаційних виплат або інших виплат і винагород, які нараховуються платнику у зв'язку з трудовими відносинами та за цивільно-правовими договорами.
Оскільки під об'єктом оподаткування військовим збором слід розуміти дохід, який нараховується платнику податків у зв'язку з відносинами трудового найму на підставі укладених трудових договорів (контрактів) та цивільно-правових договорів, сума доходу нарахованого у вигляді орендної плати, що виплачується суб'єктом господарювання за договором оренди нерухомого чи рухомого майна фізичній особі, не є об'єктом оподаткування військовим збором.
Правові відносини про найм (оренду) визначено главою 58 Цивільного кодексу, згідно якої за договором найму (оренди) наймодавець передає наймачеві майно у користування за плату на певний строк, за користування якого з наймача справляється плата, розмір якої встановлюється договором найму.
Особливий податок у разі отримання у спадщину цінних паперів
Відповідно до пп. 213.1.7 п.213.1 ст.213 Податкового кодексу об’єктом оподаткування особливим податком є операції з продажу, обміну або інших способів відчуження цінних паперів, де відбувається перехід права власності на цінні папери, та операції з деривативами, крім операцій, що здійснюються на міжбанківському ринку деривативів.
Платниками особливого податку на операції з відчуження цінних паперів та операцій з деривативами є фізична або юридична особа – резидент або нерезидент, які проводять операції з деривативами або з продажу, обміну чи інших способів відчуження цінних паперів, крім випадків, передбачених п. 213.2 ст.213 Податкового кодексу.
Щодо отримання фізичною особою у спадщину цінних паперів, то згідно ст..1216 Цивільного кодексу України спадкуванням є перехід прав та обов’язків (спадщини) від фізичної особи, яка померла (спадкодавця), до інших осіб (спадкоємців).Спадкування здійснюється за заповітом або за законом (ст..1217 Цивільного кодексу).
За спадковим договором одна сторона (набувач) зобов’язується виконувати розпорядження другої сторони і в разі її смерті набуває право власності на майно відчужувача(ст. 1302 Цивільного кодексу).
Таким чином, фізична особа – спадкоємець при отриманні у спадщину цінних паперів є набувачем цінних паперів, а не їх відчужувачем, отже, вона не є платником особливого податку на операції з відчуження цінних паперів та операцій з деривативами. Платником особливого податку фізична особа – спадкоємець цінних паперів стане лише тоді, коли здійснюватиме операції з продажу, обміну або інших способів відчуження цінних паперів відповідно до пп.212.1.9 п.212.1 ст.212 Податкового кодексу.
Збільшення місцевих бюджетів
Аби місцева влада була зацікавлена в підвищенні рівня надходжень до власної скарбнички і аби мала власні ресурси на потреби громади, в Уряді пропонують таке: розширити базу оподаткування податком на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки. Передбачено, що воно здійснюватиметься за рахунок оподаткування комерційної нерухомості: будівлі підприємств і склади, готелі, ресторани і бари, туристичні бази, торгові центри, магазини, СТО, столові, бази та склади підприємств торгівлі та громадського харчування, казино, гральні будинки, будівлі лазень тощо. А також пропонують скасувати неоподаткований мінімум для громадян на житлову нерухомість.
Водночас пропонується надати право саме органам місцевого самоврядування встановлювати цей податок на території своєї громади, визначати його розмір, а також запроваджувати пільги для відповідної категорії громадян.
Ще одну свободу дій самоврядуванню хочуть надати шляхом розширення бази оподаткування акцизним податком. Тут пропонують оподатковувати акцизним податком операції з роздрібного продажу від акцизних товарів у роздрібній мережі та мережі громадського харчування в містах і селах. Передбачається, що тамтешні органи місцевого самоврядування цей акцизний податок направлятимуть саме до місцевого бюджету.
Кожна громада, виходячи зі своїх потреб і планів розвитку, матиме змогу передбачити, який розмір податку діятиме на їх території. Єдине обмеження – цей податок має мати рівень не більше 5 % від обсягу реалізації таких акцизних товарів.
Утілення податкових реформ за рахунок зменшення ставки податку
Окрім вимог місцевого самоврядування, автори податкової реформи відповіли і на запити українського бізнесу. Підприємці неодноразово скаржилися на занадто високі витрати, яких вони зазнають, на оплату найманих працівників. Реформою ж запропоновано роботодавцю зменшити такі витрати. Якщо роботодавець виплачує своєму підлеглому зарплату, яка перевищує розмір двох мінімальних заробітних плат, то ставки єдиного соціально внеску для нього будуть зменшені на 60 %. Разом із тим передбачається підвищення відповідальності роботодавця за неоформлення трудових відносин та несплату податків і заробітної плати.
Утілення цих та ще деяких інших податкових реформ у Державній фіскальній службі чекають найближчим часом.
– Ми готові по всіх законах і змінах... Деякі нововведення ми розробляємо спільно з Міністерством фінансів, громадськістю, представниками малого та середнього бізнесу. Не всі вони є суто в податковій сфері. Деякі з них стосуються пенсійного, соціального забезпечення. Тому цей процес потребує детального обговорення та спільної роботи, – підсумовує голова Державної фіскальної служби Ігор Білоус.
Сервіс «Пульс» продовжує працювати
Вовчанська ОДПІ ГУ Міндоходів у Харківській області нагадує, що з метою створення сприятливих умов здійснення підприємницької діяльності запроваджено антикорупційний сервіс «Пульс», а саме - це цілодобова гаряча телефонна лінія (044) 284-00-07, за якою громадяни та суб’єкти господарювання мають можливість повідомити про неправомірні дії або бездіяльність працівників Державної фіскальної служби України, про можливі корупційні дії з їхнього боку, а також проблеми, які виникають під час здійснення митного контролю та митного оформлення товарів та транспортних засобів, що переміщуються через митний кордон України.
При наданні інформації бажано назвати своє прізвище, ім’я, по-батькові (посаду, назву суб’єкта господарювання), місце проживання (адресу юридичної особи) та обов’язково зазначити назву органу ДФС, з яким пов’язана подія, коли відбулась подія, прізвище, ім’я, по-батькові працівника органу ДФС, в роботі якого вбачаються протиправні або корупційні дії, та суть проблеми.
Про результати розгляду інформації клієнти повідомляються в режимі Call-back (працівник сервісу повідомляє про результати розгляду) невідкладно або протягом 1-3 робочих днів. Якщо інформація потребує додаткового розгляду, то загальний термін її опрацювання не перевищує 15 днів.
Валентин Фесюнин взяв участь у заходах із вшанування жертв Голодомора
22 листопада Україна вшановувала пам’ять жертв Голодоморів, які відбулися в нашій країні протягом 20-40 років минулого століття. У XX столітті Україна пережила три голодомори: 1921-1923 рр., 1932-1933 рр., 1946-1947 рр., проте Голодомор 1932-33 рр. був наймасовішим і найжорстокішим.
На Харківщині поминальні заходи розпочалися з церемонії покладання квітів до Меморіального комплексу пам'яті жертв Голодомору 1932-1933 років в Дергачівському районі. Присутні вшанували пам'ять загиблих хвилиною мовчання. Після чого до меморіального комплексу були покладені квіти.
Разом з керівниками міста та області, представниками установ та організацій, козацтва та духовенства у заході взяли участь сотні жителів Харківської області – всі ті, хто вирішив віддати шану безвинно убієнним. Близько 6 мільйонів українців загинули не від природних катаклізмів, а від цілеспрямованого знищення нації керівництвом тієї держави. Їх імена передаються із покоління в покоління, пам’ять про них живе в наших серцях. Саме тому наш український народ не здолають ніякі зовнішні сили. І як сказав один із відомих письменників Василь СИМОНЕНКО: "Народ мій є! Народ мій завжди буде! Ніхто не перекреслить мій народ!". «У День пам’яті жертв Голодомору закликаю вас у відповідності до своїх релігійних традицій згадати про всіх замучених голодом. Закликаю кожного засвітити цього дня свічку пам’яті – знак нашої скорботи і світло нашої надії. Свічки у вікні стануть поминальними свічками за батьками, дідами, прадідами, вони освітять майбутнє без жертв, без насильства, без жахів», - зазначив Валентин Фесюнін.
Ігор Білоус: «Завдяки реформуванню єдиного соціального внеску майже 25 млрд. гривень на рік залишатиметься у бізнесу»
«Завдяки реформуванню єдиного соціального внеску майже 25 млрд. гривень на рік залишатиметься у бізнесу. Реформа ЄСВ спрямована на детінізацію та боротьбу з зарплатою у конвертах. Ставку єдиного соціального внеску буде зменшено. В коаліційній угоді передбачено зниження до 18%. Ми пропонуємо комбіновану ставку з мінімальною та відсотковим компонентом, який складатиме 15%. На сьогодні, середній показник ставки за цим внеском в країні 41%», - про це заявив Голова Державної фіскальної служби України Ігор Білоус під час прямого ефіру на радіо «Голос столиці».
Голова Державної фіскальної служби зазначив, що головний принцип реформ повинен відповідати реальному стану речей в країні.
«Нашій державі потрібно збалансувати витрати з дохідною частиною, визначити місце в економіці, де ми зараз перебуваємо. Реформи, які зараз пропонуються, спрямовані на те, щоб зробити прозорішу та легшу систему адміністрування податків. Це лише перший крок, що відповідає реальному часу, і його слід проводити швидко. На сьогодні у нас вже немає часу чекати, це треба робити негайно»,– наголосив Ігор Білоус, Голова Державної фіскальної служби України.
Наслідки порушення вимог щодо зберігання товара у митному режимі
Строк зберігання товарів у митному режимі митного складу (далі - митний режим) не може перевищувати 1095 днів від дня поміщення цих товарів у зазначений митний режим. Що стосується підакцизних товарів, іноземних товарів, які були попередньо поміщені у митні режими транзиту, тимчасового ввезення або переробки на території України, а також продуктів переробки не може перевищувати 1 року від дня поміщення їх у митний режим. Іноземні товари, що зберігаються в митному режимі, до закінчення строку їх придатності або строків зберігання повинні бути задекларовані для ввезення на митну територію України в іншому митному режимі або реекспортовані.
Зіпсовані або ушкоджені товари під час зберігання в митному режимі внаслідок аварії чи дії обставин непереборної сили, дозволяється декларувати для вільного обігу так, ніби вони були ввезені в зіпсованому (ушкодженому) стані. Звісно це можливо лише за умови належного підтвердження зазначених фактів. Строк зберігання товарів у митному режимі, призначених для експорту, не може перевищувати 1 року з дати поміщення їх у цей режим. До закінчення зазначеного строку такі товари повинні бути вивезені за межі митної території України.
При порушенні вимог щодо розпорядження товарами, що зберігаються в митному режимі, утримувач митного складу повинен протягом 30 днів після закінчення строку зберігання цих товарів передати їх на склад податківців. Якщо товар вичерпав термін придатності – задекларувати їх у митний режим знищення або руйнування.
Реєстрація трудового договору роботодавцем - фізичною особою
Трудовий договір між працівником і роботодавцем-фізичною особою (підприємцем) укладається у письмовій формі в трьох примірниках. Зазначений договір фізична особа-роботодавець повинна у тижневий строк з моменту фактичного допущення працівника до роботи подати на реєстрацію до державної служби зайнятості за місцем свого проживання. Така процедура передбачена Кодексом законів про працю України та Порядком реєстрації трудового договору.
Записи про реєстрацію та зняття з реєстрації трудового договору дають право фізичній особі внести записи до трудової книжки працівника про прийняття та звільнення його з роботи (пункт 14 Порядку реєстрації трудового договору між працівником і фізичною особою).
Платник єдиного податку виконує функції податкового агента у разі нарахування (виплати, надання) оподатковуваних податком на доходи фізичних осіб доходів на користь працівника, який перебуває з ним у трудових або цивільних відносинах (п.297.3 ст. 297 Податкового кодексу України).
Облік найманих працівників підприємець, повинен вести самостійно. При цьому, слід додержуватись умови перебування на спрощеній системі оподаткування щодо граничної кількості найманих працівників у відповідній групі платників єдиного податку.
Відправка електроних звітів – роз’яснення
Термін розгляду договору «Про визнання електронних документів» з боку органів ДФС – до 5 робочих днів. Нагадуємо, що квитанції мають розширення «.rpl» та відкриваються за допомогою ключа електронної печатки, а у разі її відсутності, підписом фізичної особи – підприємця (для фізичної особи – підприємця). Інші файли, що мають розширення «.xml» не потребують розшифрування. Електронні звіти можна відправляти лише після отримання квитанції про успішне підписання договору з боку органів ДФС.
З цим та іншими роз’ясненнями можна ознайомитися у загальнодоступному інформаційно - довідковому ресурсі (веб – портал ДФС, вкладинка «Інформаційно - довідковий ресурс», дане роз’яснення у категорії 401.02).
Змінюємо ознаку платника ЄСВ: «бюджетна установа», «підприємство УТОГ/УТОС», «підприємство громадської організації інвалідів
Вовчанська ОДПІ ГУ Міндоходів у Харківській області звертає увагу на те, що платнику ЄСВ можливо встановити тільки одну з вищезазначених ознак.
Також спеціалісти нагадують, що бюджетні установи, підприємства та організації громадських організацій інвалідів, зокрема товариства УТОГ та УТОС, в яких кількість інвалідів становить не менш як 50 % загальної чисельності працівників і за умови, що фонд оплати праці таких інвалідів становить не менш як 25 % суми витрат на оплату праці, подають до фіскального органу документи про підтвердження зазначеного статусу.
Після отримання від платника ЄСВ документів, що підтверджують статус бюджетної установи, підприємства та організації всеукраїнських громадських організацій інвалідів, фіскальний орган вносить відповідний запис до реєстру страхувальників. Документи, отримані від платника, долучаються до облікової справи такого платника.
ДФС повідомляє про доопрацювання програмного забезпечення 1С «Податковий блок» в частині зміни вищезазначених ознак в реєстрі страхувальників (Реєстрація ПП / Ведення окремих реєстрів / Реєстр страхувальників / Зміна ознаки «бюджетна установа» або Зміна ознаки «підприємство громадської організації інвалідів» або зміна ознаки «підприємство УТОГ/УТОС»).
Відповідальність за неоформлення трудових відносин
Вовчанська ОДПІ ГУ Міндоходів у Харківській області нагадує, що відповідно до пункту 171.1 статті 171 Податкового кодексу України особою, відповідальною за нарахування, утримання та сплату (перерахування) до бюджету податку з доходів у вигляді заробітної плати, є роботодавець, який виплачує такі доходи на користь платника податку.
Особи, які мають статус податкових агентів, зобов’язані, зокрема, своєчасно та повністю нараховувати, утримувати та сплачувати (перераховувати) до бюджету податок з доходу, що виплачується на користь платника податку та оподатковується до або під час такої виплати за її рахунок; подавати у строки, встановлені Податковим кодексом України для податкового кварталу, податковий розрахунок суми доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податку, а також суми утриманого з них податку до контролюючого органу за місцем свого розташування (п. 176.2 Податкового кодексу України).
Платники податків, податкові агенти та/або їх посадові особи несуть відповідальність у разі вчинення порушень, визначених законами з питань оподаткування та іншим законодавством, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи (п. 110.1 Податкового кодексу України).
Про застосування РРО та РК при продажі пива
Спеціалісти Вовчанської ОДПІ ГУ Міндоходів у Харківській області відповідають на питання чи потрібно застосовувати РРО та РК при здійсненні продажу пива в пляшках і бляшанках ФОП - платникам єдиного податку.
Так, згідно з п. 296.10 ПКУ та п. 6 ст. 9 Закону про РРО, підприємці - єдинники звільнені від обов'язкового застосування РРО та розрахункових книжок ( РК), а от п. 1 Переліку № 1336 , навпаки, зобов'язував використовувати РК у разі роздрібної торгівлі пивом і продовольчими товарами.
У той же час Перелік № 1336 прийнятий для забезпечення реалізації ст. 10 Закону про РРО, якою, зокрема, передбачено наступне: РК не застосовуються у випадках здійснення підприємницької діяльності, визначених ст. 9 Закону про РРО - а цей виняток якраз і стосується фізосіб - єдинників .
Таким чином, підприємці - спрошенці, які здійснюють продаж пива не зобов'язані (але можуть за власним бажанням) застосовувати РРО та РК при продажу пива.
Податкова декларація, яка відправлена останньої вважається оригіналом звітного документу
Вовчанська ОДПІ ГУ Міндоходів у Харківській області нагадує, при поданні звітності в електронному вигляді немає обмежень щодо кількості надсилань звітних документів протягом одного дня», - зазначає в.о.начальника Вовчанської ОДПІ Лідія Колєснік. Тобто, якщо платник не отримав першу квитанцію, то він може надсилати звітність вдруге того ж дня.
Крім того, платник має право повторно відправляти податкові декларації, розрахунки у разі виявлення та виправлення помилок до настання граничного терміну подання відповідної звітності, вказавши при цьому тип документа «Звітний новий».
Лідія Павлівна наголосила, що якщо платник надіслав до контролюючого органу декілька примірників одного звітного документа (у разі виправлення показників, неотримання першої квитанції тощо), то оригіналом вважатиметься електронний документ, одержаний останнім, за умови, що його було внесено до бази даних, про що платнику було надіслано другу квитанцію.
Проведення Всеукраїнського тижня права у 2014 році
В зв’язку з проведенням у листопаді - грудні 2014 року Всеукраїнського тижня права, затвердженого наказом Державної фіскальної служби України №151 від 30.09.2014 року, Вовчанська ОДПІ ГУ Міндоходів у Харківській області нагадує, що в Конституції України окремий розділ присвячено правам і свободам людини і громадянина. Стаття 21 Конституції України визначає, що всі люди є вільні і рівні у своїй гідності та правах. Права і свободи людини є невідчужуваними та непорушними. Згідно статті 22 Основного Закону держави права і свободи людини і громадянина, закріплені цією Конституцією, не є вичерпними. Конституційні права і свободи гарантуються і не можуть бути скасовані. Ч. 3 ст. 22 Конституції України підкреслює, що за прийняття нових законів або внесенні змін до чинних законів не допускається звуження змісту та обсягу існуючих прав і свобод.
Права будь-якої людини є універсальними (тобто, вони належать усім людям в будь-яких ситуаціях незалежно від соціального становища), вродженими (тобто, вони вже належать кожній людині лише за фактом народження) і невід'ємними (це означає неможливість позбавити індивіда цих прав чи неможливість його добровільної відмови від цих прав).
Спрощено права людини характеризуються трьома головними рисами:
1. Кожна влада має обмеження для своєї діяльності.
2. У кожної людини є своя суверенна сфера, в яку ніяка влада не може втручатися.
3. Кожна людина може виступити проти держави або іншого індивіда з метою захисту своїх прав.
В демократичній державі умови, за яких права людини можуть бути обмежені, детально визначені в Конституції. Так, у статті 64 Конституції України встановлено, що "В умовах воєнного або надзвичайного стану можуть встановлюватися окремі обмеження прав і свобод із зазначенням строку дії цих обмежень. Не можуть бути обмежені права і свободи, передбачені статтями 24, 25, 27, 28, 29, 40, 47, 61, 52, 55, 56, 57, 58, 59. 60, 61. 62, 63 цієї Конституції".
Права людини і громадянина в Україні можуть обмежувати тільки у випадках, прямо передбачених Конституцією і з метою:
- врятування життя людей та майна;
- запобігання злочинові чи його припинення;
- забезпечення інтересів національної безпеки, територіальної цілісності, громадського порядку, економічного добробуту;
- забезпечення охорони здоров'я і моральності населення, захисту репутації або прав і свобод інших людей;
- запобігання розголошенню інформації, одержаної конфіденційно.
Ні в якому разі не можуть бути обмежені:
– право мати рівні з іншими конституційні права і свободи та право бути рівними перед законом;
- право громадянина України не бути позбавленим громадянства; право не бути вигнаним за межі України та право не бути виданим іншій державі;
- право на життя і право захищати своє життя і здоров'я, життя і здоров'я інших людей від протиправних посягань;
- право кожного на повагу до його гідності і право не бути підданим катуванню, жорстокому, нелюдському або такому, що принижує його гідність, поводженню чи покаранню;
- право не бути підданим без власної згоди медичним, науковим чи іншим дослідам;
- право на свободу та особисту недоторканність; право не бути заарештованим або триматися під вартою інакше як за вмотивованим рішенням суду і тільки на підставах і в порядку, встановлених законом, тощо.
Тобто, фундаментальний характер прав людини означає, що будь-яке втручання державної влади у реалізацію ваших прав має бути чітко юридично закріпленим, відповідати положенням Конституції та бути обґрунтованим.
На зарплату практикантів ПТНЗ нараховується військовий збір
Спеціалісти Вовчанської ОДПІ ГУ Міндоходів у Харківській області відповіли на питання: чи є об'єктом оподаткування військовим збором сума заробітної плати учнів (слухачів) професійно-технічних навчальних закладів, працевлаштованих під час проходження виробничої практики?
Так, сума нарахованої заробітної плати учням (слухачам) професійно-технічних навчальних закладів за фактично виконаний обсяг робіт в період виробничої практики є об'єктом оподаткування військовим збором.
Також нагадаємо, що за фактично виконаний обсяг робіт учнями, слухачами за період виробничого навчання та виробничої практики відповідно до виробничих завдань, підприємство нараховує їм заробітну плату згідно з установленими системами оплати праці за нормами, розцінками, ставками (окладами) з урахуванням коефіцієнтів, доплат і надбавок (п. 17 Порядку надання робочих місць для проходження учнями, слухачами професійно-технічних навчальних закладів виробничого навчання та виробничої практики).
Нараховані учням, слухачам кошти переказуються для виплати на рахунок професійно-технічного навчального закладу або виплачуються їм безпосередньо підприємством не пізніше п'яти днів після виплати заробітної плати працівникам підприємства.
Зменшення бази оподаткування у разі отримання знижки на товар
Згідно з п. 188.1 ст. 188 Податкового кодексу України база оподаткування операцій з постачання товарів/послуг визначається виходячи з їх договірної вартості (у разі здійснення контрольованих операцій - не нижче звичайних цін, визначених відповідно до ст. 39 Податкового кодексу України) з урахуванням загальнодержавних податків та зборів (крім збору на обов’язкове державне пенсійне страхування, що справляється з вартості послуг стільникового рухомого зв’язку, податку на додану вартість та акцизного податку на спирт етиловий, що використовується виробниками - суб’єктами господарювання для виробництва лікарських засобів, у тому числі компонентів крові і вироблених з них препаратів (крім лікарських засобів у вигляді бальзамів та еліксирів).
До складу договірної (контрактної) вартості включаються будь-які суми коштів, вартість матеріальних і нематеріальних активів, що передаються платнику податків безпосередньо покупцем або через будь-яку третю особу у зв’язку з компенсацією вартості товарів/послуг. До складу договірної (контрактної) вартості не включаються суми неустойки (штрафів та/або пені), три проценти річних та інфляційні, що отримані платником податку внаслідок невиконання або неналежного виконання договірних зобов’язань.
Пунктом 14 Порядку заповнення податкової накладної, затвердженого наказом Міністерства доходів і зборів України від 14.01.2014 року № 10, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 30.01.2014 за № 185/24962, визначено, що:
у графі 7 податкової накладної зазначається ціна постачання одиниці товару/послуги без урахування податку на додану вартість;
у графах 8, 9, 10 та 11 вказується база оподаткування ПДВ.
Враховуючи те, що база оподаткування операцій з постачання товарів/послуг визначається виходячи з їх договірної вартості, а у разі здійснення контрольованих операцій - не нижче звичайних цін, то у випадку якщо продавцем надається знижка, ціна постачання та база оподаткування зменшуються на суму такої знижки.
Таким чином, знижки, що надаються продавцем у зв’язку з постачанням товарів/послуг покупцю, в окремих рядках податкової накладної не зазначаються, а зменшують ціну постачання та базу оподаткування, які вказуються у відповідних графах такої податкової накладної.
На зарплату практикантів ПТНЗ нараховується військовий збір
Спеціалісти Вовчанської ОДПІ ГУ Міндоходів у Харківській області відповіли на питання: чи є об'єктом оподаткування військовим збором сума заробітної плати учнів (слухачів) професійно-технічних навчальних закладів, працевлаштованих під час проходження виробничої практики?
Так, сума нарахованої заробітної плати учням (слухачам) професійно-технічних навчальних закладів за фактично виконаний обсяг робіт в період виробничої практики є об'єктом оподаткування військовим збором.
Також нагадаємо, що за фактично виконаний обсяг робіт учнями, слухачами за період виробничого навчання та виробничої практики відповідно до виробничих завдань, підприємство нараховує їм заробітну плату згідно з установленими системами оплати праці за нормами, розцінками, ставками (окладами) з урахуванням коефіцієнтів, доплат і надбавок (п. 17 Порядку надання робочих місць для проходження учнями, слухачами професійно-технічних навчальних закладів виробничого навчання та виробничої практики).
Нараховані учням, слухачам кошти переказуються для виплати на рахунок професійно-технічного навчального закладу або виплачуються їм безпосередньо підприємством не пізніше п'яти днів після виплати заробітної плати працівникам підприємства.
Харківська митниця продовжує боротьбу з контрабандою
Так, протягом 2014 року було виявлено 65 фактів порушень митних правил, де предметами правопорушення виступали тютюнові вироби без марок акцизного збору України.
На митниці зазначають, що більшість незаконно ввезених сигарет вилучили під час спільних заходів з УБОЗ ГУМВСУ в Харківській області.
Також неодноразово правопорушення викривалися в пунктах пропуску при ввезенні тютюнових виробів на митну територію України. Найбільш «улюбленими» для порушників виявилися залізничні пункти пропуску через кордон.
Усього за результатами розгляду судами адміністративних справ митниці, на порушників накладено штрафів майже на 22 тис. грн., конфісковано тютюнових виробів на 96,4 тис. грн.
Так, днями було вилучено 70 пачок цигарок російського виробництва в пункті пропуску «Козача Лопань». Чоловік віз «Приму» та «Балтийские», забувши їх задекларувати.
Оперативними підрозділами ДФС виявлено 493 кримінальних правопорушення у сфері державних закупівель
Так, протягом січня – жовтня поточного року оперативними підрозділами Державної фіскальної служби України виявлено 493 кримінальних правопорушення у сфері державних закупівель.
Серед них більшість, а саме 320 – стосується переможців державних тендерів. В інших випадках законодавство порушували службові особи замовників держзакупівель та постачальники переможців. Таких фактів у поточному році виявлено 98 та 45 відповідно.
За результатами перевірок встановлено, що за 10 місяців 2014 року державі завдано збитків на суму 3,4 млрд. грн., з яких до держбюджету вже відшкодовано 1,5 млрд. грн.
Крім того, до ЄДРДР внесено 55 кримінальних правопорушення стосовно легалізації доходів, одержаних злочинним шляхом. Сума виявленого легалізованого доходу – 1,3 млрд. грн.
|