Вторник, 21.01.2025, 16:03

vburluk.pp.net - Официальный сайт пгт Великий Бурлук

Начало Регистрация Вход
Приветствую Вас, Неизвесный нам гость · RSS
Меню сайта
Категории каталога
Податкові новини [1962]
Наш опрос
В первую очередь, дружба для Вас - это
Всего ответов: 33
 Каталог статей
Начало » Статьи » Вовчанська МДПІ » Податкові новини

Вовчанська ОДПІ інформує

Реформування податкової системи обговорили з платниками податків

Днями у Вовчанській ОДПІ ГУ Міндоходів у Харківській області відбувся семінар за участю в.о.начальника інспекції Лідії Колєснік та платників податків на тему: «Сервіси ДФС для платників податків. Реалізація Концепції реформування податкової системи. Актуальні питання податкового законодавства».

Ключовим моментом зустрічі стали обговорення новацій, що стосуються адміністрування податку на додану вартість.

Присутніх було проінформовано про те що, з 01 січня 2015 року для платників ПДВ запрацює система електронного адміністрування цього податку, яка запроваджена Законом України від 31 липня 2014 року № 1621 «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких інших законодавчих актів».

Зокрема, платникам у системі електронного адміністрування ПДВ буде автоматично та безоплатно відкритий електронний рахунок. Податкові накладні будуть складатись виключно в електронному вигляді та реєструватись в Єдиному реєстрі податкових накладних незалежно від розміру податку в одній податковій накладній. Також, за допомогою електронного адміністрування ПДВ можливо буде визначити умову для надання права реєстрації податкових накладних в ЄРПН, тобто, наявність сум податку за отриманими податковими накладними на момент реєстрації, за їх недостатності – поповнення рахунку у системі електронного адміністрування податку на додану вартість та суму сплати податку при ввезені товарів на митну територію України. Механізм відкриття та закриття рахунків у системі електронного адміністрування ПДВ, особливості складення податкових накладних, а також механізм проведення розрахунків з бюджетом визначає Порядок електронного адміністрування податку на додану вартість, затверджений постановою КМУ від 16.10.2014 року № 569.

Крім того, учасники зустрічі були ознайомлені із Концепцією реформування податкової системи України. Концепція податкової реформи пропонує нові варіанти оподаткування ЄСВ та податку з доходів фізичних осіб задля зниження податкового навантаження на бізнес. Так кількість податків і зборів планується скоротити з 22 до 9, в результаті чого зменшиться кількість звітних документів та можливих помилок. Запропоновано реформування податку на прибуток підприємств. Формування об’єкта оподаткування відбуватиметься за стандартами бухгалтерського обліку та скоригований всього на три різниці: амортизація, резерви, фінансові операції.

Протягом семінару, платникам податків нагадали про можливість безкоштовно отримати ключі електронного цифрового підпису для звітування засобами Інтернет, та про можливість скористатись електронними сервісами, завітавши на веб-портал Державної фіскальної служби України.

Присутні взяли активну участь в обговоренні новацій законодавства та висловили сподівання, що реформування податкової системи та зміни, прийняті до Податкового кодексу України, посприяють стабілізації економічної ситуації в країні.

Наприкінці заходу платникам податків було роздано власну друковану продукцію у вигляді буклетів та брошур.

Новації податкового законодавства в питаннях «гарячої лінії»

Нещодавно, Вовчанською ОДПІ ГУ Міндоходів у Харківській області проведено «гарячу» телефонну лінію на тему: «Дотримання вимог чинного законодавства при виплаті заробітної плати. Реалізація Концепції реформування податкової системи». На запитання відповідала в.о.начальника Вовчанської ОДПІ Колєснік Лідія Павлівна.

Пропонуємо Вашій увазі декілька відповідей на запитання, поставлені під час проведення телефонної лінії.

Яка кількість найманих працівників дозволя­ється особам, що здійснюють незалежну професійну діяльність?

Відповідь: Згідно з п.п. 14.1.226 п. 14.1 ст. 14 Податкового кодексу України самозайнята особа — платник податку, який є фізичною осо­бою-підприємцем або провадить незалежну про­фесійну діяльність за умови, що така особа не є пра­цівником у межах такої підприємницької чи незалежної професійної діяльності. Незалежна професійна ді­яльність— участь фізичної особи в науковій, літера­турній, артистичній, художній, освітній або викладаць­кій діяльності, діяльність лікарів, приватних нотаріусів, адвокатів, аудиторів, бухгалтерів, оцінщиків, інженерів чи архітекторів, особи, зайнятої релігійною (місіонер­ською) діяльністю, іншою подібною діяльністю за умови, що така особа не є працівником або фізичною осо­бою — підприємцем та використовує найману працю не більш як чотирьох фізичних осіб.

Чи звільняється від нарахування єдиного соціального внеску доходи, отримані фізичною особою від продажу власного рухомого чи нерухомого майна?

Відповідь: Доходи, отримані фізичною особою від продажу власного рухомого та нерухомого майна, не є базою нарахування єдиним соціальним внеском.

Базою нарахування єдиним внеском для платників, зазначених, зокрема, у п.3 частини 1 ст. 4 Закону України від 8 липня 2010 року № 2464-VI «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» зі змінами та доповненнями (далі – Закон №2464)є сума нарахованої заробітної плати за видами виплат, які включають основну та додаткову заробітну плату, інші заохочувальні та компенсаційні виплати, у тому числі в натуральній формі, що визначаються відповідно до Закону України ”Про оплату праці”, та сума винагороди фізичної особи за виконання робіт (надання послуг) за цивільно-правовими договорами.

Визначення видів виплат, що відносяться до основної, додаткової заробітної плати та інших заохочувальних та компенсаційних виплат, при нарахуванні єдиного внеску передбачено Інструкцією зі статистики заробітної плати, затвердженої наказом Державного комітету статистики України від 13 січня 2004 року № 5 (далі – Інструкція № 5). Слід зазначити, що дохід фізичної особи від продажу власного рухомого та нерухомого майна не віднесено до переліку видів виплат визначених Інструкцією № 5.

Яка відповідальність за несплату, неповну чи несвоєчасну сплату суми нарахованого ЄСВ?

Відповідь: За несплату, неповну чи несвоєчасну сплату суми внеску накладається штраф у розмірі 10% від цієї суми. Також нараховується пеня з розрахунку 0,1% за кожний день прострочення.

Порушники несуть і адміністративну відповідальність. Неподання, несвоєчасне або подання не за встановленою формою звітності щодо єдиного внеску тягне за собою накладення штрафу від двадцяти до тридцяти неоподатковуваних мінімальних доходів громадян (340 – 510 грн.). За повторне вчинення таких дій особою на протязі року, яку протягом року піддали адміністративному стягненню застосовується санкція – від тридцяти до сорока неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (510 – 680 грн.).

Пеню та штрафи слід сплатити протягом десяти робочих днів після надходження відповідного рішення.

Чи має право на податкову знижку фізична особа - підприємець, яка є найманою особою та отримує дохід у формі заробітної плати?

Відповідь: Відповідно до підпункту 14.1.170 пункту 14.1 статті 14 Податкового кодексу України податкова знижка для фізичних осіб, які не є суб’єктами господарювання, – це документально підтверджена сума (вартість) витрат платника податку – резидента у зв’язку з придбанням товарів (робіт, послуг) у резидентів - фізичних або юридичних осіб протягом звітного року, на яку дозволяється зменшення його загального річного оподатковуваного доходу, одержаного за наслідками такого звітного року у вигляді заробітної плати, у випадках, визначених ПКУ.

Порядок застосування податкової знижки передбачений ст.166 ПКУ.

Згідно із підпунктом 166.4.2 пункту 166.4 статті 166 ПКУ передбачено, що загальна сума податкової знижки, нарахована платнику податку в звітному податковому році, не може перевищувати суми річного загального оподатковуваного доходу платника податку, нарахованого як заробітна плата, зменшена з урахуванням положень пункту 164.6 статті 164 ПКУ.

Враховуючи зазначене, право на податкову знижку має фізична особа-підприємець, яка є найманою особою, виключно до доходів, одержаних протягом року у вигляді заробітної плати.

Підкажіть, будь-ласка, чи звільняється від сплати єдиного внеску працюючий на підприємстві пенсіонер за віком?

Відповідь: Сплата єдиного внеску на обов’язкове державне соціальне страхування (далі - ЄВ) регулюється Законом України від 8 липня 2010 року №2464-VI «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» зі змінами та доповненнями (далі - Закон № 2464). Згідно п. 2 частини 1 ст. 4 Закону №2464 працівники, які працюють на підприємствах, в установах та організаціях, в інших юридичних особах, утворених відповідно до законодавства України, незалежно від форми власності, виду діяльності та господарювання є платниками ЄВ. Платники ЄВ зобов’язані своєчасно та в повному обсязі нараховувати і сплачувати ЄВ (п.1 частина 2 ст. 6 Закону № 2464).

Звільнення від сплати ЄВ для працюючих на підприємстві пенсіонерів законодавством не передбачено.

Для яких категорій застрахованих осіб нарахування та сплата єдиного внеску здійснюється за рахунок державного бюджету?

Відповідь: Відповідно до п. 1 частини 1 ст. 7 Закону України від 8 липня 2010 року № 2464-VI «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» із змінами та доповненнями (далі – Закон №2464) нарахування та сплата єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування здійснюється за рахунок коштів державного бюджету в порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України, але не менше мінімального страхового внеску за кожну особу, за платників, зазначених у пунктах 10, 12, 13 та 14 частини 1 ст. 4 цього Закону, а саме:батьків - вихователів дитячих будинків сімейного типу, прийомних батьків, якщо вони отримують грошове забезпечення відповідно до законодавства (п. 10 частини 1 ст. 4 Закону № 2464); осіб, які проходять строкову військову службу у Збройних Силах України, інших утворених відповідно до закону військових формуваннях, Службі безпеки України, органах Міністерства внутрішніх справ України та службу в органах і підрозділах цивільного захисту (п. 12 частини 1 ст. 4 Закону № 2464); осіб, які відповідно до закону отримують допомогу по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку (п. 13 частини 1 ст. 4 Закону № 2464); одного з непрацюючих працездатних батьків, усиновителів, опікунів, піклувальників, які фактично здійснюють догляд за дитиною-інвалідом, а також непрацюючих працездатних осіб, які здійснюють догляд за інвалідом I групи або за престарілим, який за висновком медичного закладу потребує постійного стороннього догляду або досяг 80-річного віку, якщо такі непрацюючі працездатні особи отримують допомогу або компенсацію відповідно до законодавства (п. 10 частини 1 ст. 4 Закону № 2464).

Які зміни відбулися в системі оподаткування останнім часом?

Відповідь: Концепція податкової реформи пропонує нові варіанти оподаткування ЄСВ та податку з доходів фізичних осіб задля зниження податкового навантаження на бізнес.

Так кількість податків і зборів планується скоротити з 22 до 9 в результаті чого зменшиться кількість звітних документів та можливих помилок. Запропоновано реформування податку на прибуток підприємств. Формування об’єкта оподаткування відбуватиметься за стандартами бухгалтерського обліку та скоригований всього на три різниці: амортизація, резерви, фінансові операції.

До уваги платників податків!

Вовчанська ОДПІ ГУ Міндоходів у Харківській області нагадує всім суб’єктам господарювання, що 28 листопада 2014 року останній день сплати:

  • єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування гірничими підприємствами з доходу за жовтень 2014 року
  • авансових внесків з податку на прибуток за листопад 2014 року
  • податку на додану вартість за жовтень 2014 року
  • акцизного податку за жовтень 2014 року
  • плати за землю за жовтень 2014 року
  • фіксованого сільськогосподарського податку за жовтень 2014 року
  • збору у вигляді цільової надбавки до діючого тарифу на електричну і теплову енергію за жовтень 2014 року
  • збору у вигляді цільової надбавки до діючого тарифу на природний газ за жовтень 2014 року
  • збору за користування радіочастотним ресурсом за жовтень 2014 року
  • збору на розвиток виноградарства, садівництва і хмелярства за жовтень 2014 року
  • податку на доходи фізичних осіб з нарахованого, але не виплаченого доходу, за жовтень 2014 року
  • військового збору з нарахованого, але не виплаченого доходу, за жовтень 2014 року

Вовчанська ОДПІ дякує суб’єктам господарювання, які сумлінно та своєчасно сплачують свої податкові зобов’язання. Нагадуємо, звіти необхідно подавати до Центру обслуговування платників податків Вовчанської ОДПІ, яка знаходиться за адресами м.Вовчанськ, вул. Гоголя, 53, т. (05741) 4-49-92 та смт. Великий Бурлук вул.Радянська,13 тел.(05752) 5-39-94, 5-46-97.

 

Про зміни на офіційному сайті ДФС України

Враховуючи ситуацію, яка склалася на сході України у зв’язку з бойовими діями, державні служби додатково інформують про роботу своїх територіальних підрозділів у Донецькій та Луганській областях.

На офіційному сайті ДЕРЖАВНОЇ ФІСКАЛЬНОЇ СЛУЖБИ УКРАЇНИ http://sfs.gov.ua/  започатковано та постійно оновлюється спеціальна рубрика «Інформація для Сходу України».

Зокрема, працівники служби та суб’єкти господарювання  можуть ознайомитися із інформацією щодо:  

- особливостей роботи окремих територіальних органів Міндоходів Луганської та Донецької областей;

- наказів ДФС про встановлення простою у роботі територіальних органів;

- реєстрації РРО суб’єктами господарювання зони АТО;

- процедури отримання електронних ключів юрособами Донецької та Луганської областей тощо.

У рубриці публікується важлива інформацію для громадян, вимушених залишити свої оселі, зокрема, корисні контакти тощо.

Слід зазначити, що ГУ ДФС у Донецькій області на даний момент перенесено до Маріупольської ОДПІ за адресою м. Маріуполь, вул. Італійська, 59, а ГУ Міндоходів у Луганській області  - до Державну податкову інспекцію у м. Сєверодонецьку, що знаходиться на вул.. Енергетиків, 72.

Для оперативного проведення митного контролю гуманітарних вантажів, які надходять в Україну, на митницях ДФС України організовано роботу «гарячої лінії».

Крім того, варт о звернути увагу, що фахівці митниць у цілодобовому режимі надаватимуть консультації волонтерам або донорам, які переміщують через митний кордон України гуманітарну, благодійну або технічну допомогу, а також сприятимуть оперативному вирішенню будь-яких питань, які виникають під час митного оформлення товарів. Дізнатися номери телефонів можна за посиланням http://sfs.gov.ua/anonsi/7787.html.

Адміністративні послуги у ЦОПі

Вовчанська ОДПІ ГУ Міндоходів у Харківській області повідомляє, що з листопада 2013 року платники податків мають можливість отримати в Центрі обслуговування платників інспекції послугу у сфері ліцензування роздрібної торгівлі алкогольними напоями та тютюновими виробами.

Для цього Вам необхідно надати документи до територіального органу Державної фіскальної служби та отримати оформлений бланк ліцензії на право здійснення роздрібної торгівлі алкогольними напоями та тютюновими виробами. 

Пакет документів для отримання ліцензій формується згідно чинного законодавства.

Прийом документів, видача ліцензій та надання консультацій щодо оформлення ліцензій (дублікатів) на право роздрібної торгівлі алкогольними напоями та тютюновими виробами здійснюється в Центрі обслуговування платників при державних податкових інспекціях за місцем провадження суб’єктом господарювання торговельної діяльності.

Нагадуємо, що Центр обслуговування платників Вовчанської ДПІ знаходиться за адресами: м. Вовчанськ, вул. Гоголя, 53, т. (05741) 4-49-92 та смт. Великий Бурлук вул. Радянська,13 тел.(05752) 5-39-94, 5-46-97 та працює за графіком:

Понеділок, четверг – з 9-00 до 20-00 год.;

Вівторок, середа, п’ятниця – з 9-00 до 18-00 год.;

Субота – з 9-00 до 16-00 год.;

Неділя: вихідний

 

За 10 місяців поточного року в Єдиному реєстрі зареєстровано 43,1 млн. податкових накладних

 Протягом січня-жовтня поточного року реєстрацію податкових накладних в Єдиному реєстрі здійснили 128,7 тис. платників. Вони зареєстрували 43,1 млн. податкових накладних з сумою ПДВ майже 470 млрд. гривень.

Із загальної кількості зареєстрованих документів понад 5 млн. – це накладні із сумами ПДВ понад 10 тис. грн.

Реєстрація накладної в Єдиному реєстрі є своєрідним захистом платника від нечесних контрагентів. Так, за 10 місяців поточного року ДФС  України за запитами як продавців, так і покупців надано майже 2,5 млн. виписок з Єдиного реєстру.

Нагадаємо, що обов’язкова реєстрація податкових накладних у Єдиному реєстрі платниками ПДВ – продавцями  запроваджена з 1 січня 2011 року.

Для зручності платників реєстрація вводилася поетапно: спочатку реєструвалися документи, у яких сума податку на додану вартість в одній податковій накладній становила понад 1 мільйон гривень; з 1 квітня 2011 року  -  понад 500 тисяч гривень; з 1 липня 2011 року - понад 100 тисяч гривень та з 1 січня 2012 року  - понад 10 тисяч гривень.

Органи ДФС переміщуються з тимчасово неконтрольованих територій

Територіальні органи ДФС, що знаходяться на тимчасово неконтрольованій території, переміщуються у населені пункти, на території яких органи державної влади здійснюють свої повноваження у повному обсязі.

Відповідно до наказу ДФС України від 07.11.2014 №256 «Про переміщення та закінчення простою» роботу всіх структурних підрозділів територіальних органів, що переміщено, буде налагоджено за новими адресами.

Функціональні обов’язки з обслуговування платників податків, які перебувають на обліку у територіальних органах, що переміщуються, покладаються у межах компетенції на територіальні органи ДФС відповідно до додатку до наказу.

Всі працівники ГУ ДФС у Донецькій та Луганській областях, а також підпорядкованих територіальних органів, обов’язково будуть повідомлені про переміщення та попереджені про зміну істотних умов праці.

 

Президент України провів зустріч з Радою волонтерів при Міністерстві оборони України – лідерами волонтерських організацій, які займаються забезпеченням українського війська.

Глава держави подякував волонтерам за активну громадську позицію та ефективну взаємодію з Міністерством оборони України.

«Рада волонтерів зробила роботу Міністерства оборони більш відкритою та ефективною, що значно покращило матеріальне забезпечення війська. Завдяки вашій діяльності ми сьогодні маємо іншу армію, ніж на початку вересня», – наголосив Президент.

На думку Глави держави, відкритість, яку привнесли волонтери у роботу Міністерства оборони, показала недоліки в системі забезпечення війська, але вона й значно підвищила ефективність витрачання державних коштів. «Все це відбулося завдяки тому, що Міністерство оборони підійшло по-новому до роботи з волонтерами», – сказав Петро Порошенко. Президент висловився за створення рад волонтерів у інших силових відомствах, таких як МВС, Прикордонна служба, СБУ.

Президент наголосив на тому, що необхідно жорстко боротися з корупцією в Міністерстві оборони. «Ми не дозволимо, щоб хтось грів руки, особливо в Міністерстві оборони, яке сьогодні виконує святу місію захисту незалежності і територіальної цілісності нашої держави», – заявив Петро Порошенко.

Глава держави наголосив на тому, що усі залучені до процесу прийняття рішень мають пройти тести на детекторі брехні, як це зробили Міністр оборони України Степан Полторак та волонтери, які працюватимуть в Міністерстві оборони. Як було повідомлено під час наради, генерал-полковник С.Полторак та 9 з 12 волонтерів вдало пройшли тест на поліграфі.

Волонтери будуть залучені до речового, харчового та медичного забезпечення в системі Міністерства оборони. По два представники від волонтерських організацій будуть працювати в кожному з департаментів МО України, які відповідають за постачання Збройним силам України. Подібна практика буде реалізована і в інших силових відомствах.

Радник Президента Юрій Бірюков у своєму виступі, зокрема, зазначив: «Сьогоднішня зустріч – це приклад того, що нас чують, залучають. Ми готові працювати всередині системи, змінюючи її. Це і є справжня реформа української армії».

У нараді взяли участь лідери волонтерських організацій, які співпрацюють з Міністерством оборони України та Генеральним штабом, Міністр оборони України Степан Полторак, Начальник Генерального штабу Віктор Муженко, керівник Прикордонної служби Віктор Назаренко, Уповноважений Президента з питань врегулювання ситуації в Донецькій та Луганській областях Ірина Геращенко, Радник Президента з питань координації волонтерського руху Юрій Бірюков.

 

Із доходів українців для потреб армії зібрали уже 1,4 мільярда гривень

За рахунок військового збору з доходів українців для потреб армії надійшло уже 1,4 мільярда гривень. Про це у своєму twitter розповів глава Державної фіскальної служби Ігор Білоус.

31 липня депутати ухвалили зміни до Податкового кодексу, згідно з яким тимчасово, до 1 січня 2015 року, введено новий загальнодержавний військовий збір за ставкою 1,5% з доходів фізичних осіб у формі зарплати, заохочувальних і компенсаційних виплат, інших виплат і винагород. За оцінками уряду, введення військового збору дозволить додатково залучити до держбюджету 2,9 мільярда гривень.

Водночас Міністерство фінансів України у ході обговорення проекту держбюджету на 2015 рік ухвалило рішення підготувати пропозиції про продовження терміну дії військового збору у розмірі 1,5% на весь 2015 рік.

За даними Державної фіскальної служби України, у серпні військовий збір приніс до державного бюджету 287,1 мільйона гривень.

 

Електронне адміністрування ПДВ як необхідний крок для податкової реформи

 

http://www.minfin.gov.ua/img/print2.gif

18 листопада заступник Міністра фінансів Денис Фудашкін взяв участь у Форумі громадських організацій «Податкова реформа. Фокус – система електронного адміністрування ПДВ: наслідки для бізнесу та альтернативи».

Зокрема, під час заходу обговорювалися питання, пов’язані із вступом у дію 01 січня 2015 норм Закону України від 31.07.2014 року № 1621-VII «Про внесення змін до податкового код кусу України та деяких інших законодавчих актів України» в частині системи електронного адміністрування ПДВ.

Під час свого виступу Денис Фудашкін зазначив, що позиція Міністерства фінансів полягає в тому, що механізм електронного урядування є вкрай необхідним. І навіть якщо воно не зможе вирішити усі питання з адмініструванням ПДВ, це один із вагомих кроків на шляху до подолання податкових ям. Мінфін дуже уважно розглядає усі пропозиції, які надходять з даного питання і готовий пропонувати відповідні правки до закону.

Разом з тим, заступник Міністра фінансів відповів на запитання учасників щодо відшкодування ПДВ.

«Хочу зазначити, що дуже часто і у ЗМІ, і серед виступів йшла мова, що Уряд пропонує списати заборгованість кредиту, який буде накопичений на 1 січня 2015. Такої мети Уряд перед собою не ставить, - наголосив урядовець. податковий кредит  - це зменшення поточних зобов’язань на суму податку, який вже був сплачений до бюджету. Уряд повинен бути впевненим, що ці гроші були зараховані. Якщо такої впевненості немає, завжди виникає ризик як корупційного плану, так і фіскальний ризик, пов’язаний із зменшенням доходів бюджету. Є також і комерційний ризик. Він знаходиться у тій площині, що той, хто добросовісно сплачує податок на додану вартість в повному обсязі не може конкурувати з тими, хто цей податок не сплачує, використовуючи різноманітні схеми. Уряд  хоче подолати цю схему, і запропонував систему електронного адміністрування».

За словами Дениса Фудашкіна, Уряд та, зокрема, Міністерство фінансів роблять усе можливе для скорочення заборгованості по ПДВ:  «На сьогоднішній  день в простроченій сумі залишилося 2 млрд. грн. І ми розраховуємо, що до кінця року вийдемо на нуль простроченої заборгованості по ПДВ. Більше того, ми максимально намагаємося зробити цей процес прозорим».

Так, навесні за ініціативи Мінфіну була прийнята норма закону, відповідно до якої на сайті Держказначейства щомісяця оприлюднюється звіт з інформацією, кому і скільки відшкодовано ПДВ. Крім того, 04 листопада було оприлюднено наказ Міністерства фінансів, згідно з яким звіти Державної фіскальної служби з даного питання міститимуть більше даних. Це дозволить розширити питання публічності і прозорості цього процесу.

«ДФС відтепер буде публікувати детальніший звіт по кожному суб’єкту господарської діяльності. Там буде вказуватися сума заборгованості на початок періоду, сума додаткової заяви протягом поточного періоду, сума відшкодованого ПДВ в поточному періоді як в автоматичному режимі, так і в загальному порядку, і сума заборгованості перед кожним суб’єктом господарювання на кінець періоду. Це зроблено для того, щоб зробити процес розміщення прозорим, щоб кожен з вас бачив стан щодо відшкодування у нього, у контрагентів, можливо, виникне питання, чому хтось отримує відшкодування швидше, а хто повільніше, щоб громадянську суспільство також взяло участь у цьому процесі», - пояснив Денис Фудашкін.

Міністерство фінансів постійно співпрацює із бізнес та громадськими асоціаціями, представниками бізнесу та експертами щодо змін у податковій сфері. Заступник Міністра фінансів Денис Фудашкін запросив до діалогу також учасників заходу і запропонував провести ще одну зустріч із делегатами Форуму для обговорення їхніх пропозицій.

 

 

В Харькове фирма 3 года не платила за землю

В Харькове прокуратура Дзержинского района обратилась в Хозяйственный суд области с иском о взыскании с частного акционерного общества 1,3 млн. грн. за использование земельного участка без правоустанавливающих документов

Об этом рассказал корреспонденту «Харьков. Комментарии» прокурор района Сергей Прилуцкий.

«На земельном участке площадью 0,5 га на Павловке в Харькове размещалась станция техобслуживания автомобилей и административное здание. Ремонтное предприятие, несмотря на неоднократные требования органов местного самоуправления, не оформляло договор аренды земельного участка», - сказал он.

Ежегодно в местный бюджет предприятие должно было платить около 500 тыс. грн.

Прокуратура в суде требует от фирмы уплатить в местный бюджет неполученные в течение последних 3 лет доходы, связанные с бесплатным использованием земельного участка.

 

Підприємці Донеччини та Луганщини зможуть отримати електроні ключи за спрощеною процедурою ідентифікації

Вовчанська ОДПІ ГУ Міндоходів у Харківській області інформує, що з 24 листопада 2014 року зареєстровані на територіях Донецької або Луганської областей юридичні особи, які втратили установчі документи, зможуть отримати послуги електронного цифрового підпису за тимчасовою спрощеною процедурою ідентифікації та реєстрації.

Відповідно до внесених змін у Регламент Акредитованого центру сертифікації ключів, який діє при ДФС України, встановлення зазначених юридичних осіб здійснюватиметься з використанням інформації з Єдиного державного реєстру юридичних та фізичних осіб – підприємців в електронному вигляді, що відображається на офіційному веб-сайті розпорядника Єдиного державного реєстру або веб-сайті технічного адміністратора Єдиного державного реєстру.

Крім того, для таких платників затверджено окрему форму Реєстраційної картки (для юридичної особи, зареєстрованої на території Донецької або Луганської області, установчі документи якої втрачено).

Більш детальну інформацію можна переглянути на веб-порталі ДФС України за посиланням http://acskidd.gov.ua/ur_osoba_dl.

Також повідомляємо, що з 24 листопада 2014 року (час набуття чинності змін до Регламенту Акредитованого центру сертифікації ключів) починають діяти нові форми реєстраційних документів для отримання послуг електронного цифрового підпису.

До цього часу віддаленими пунктами реєстрації користувачів АЦСК ІДД будуть прийматись форми попереднього зразку.

Нові форми реєстраційних документів можна завантажитиhttp://acskidd.gov.ua/registration-documents.

 

Про об’єкти оподаткування за формою № 20-ОПП

Вовчанська ОДПІ ГУ Міндоходів у Харківській області нагадує, що платник податків зобов’язаний, зокрема повідомляти контролюючі органи за основним місцем обліку про всі об’єкти оподаткування і об’єкти, пов’язані з оподаткуванням, згідно з порядком обліку платників податків (п. 63.3 ст. 63 Податкового кодексу України).

Повідомлення про об’єкти оподаткування або об’єкти, пов’язані з оподаткуванням або через які провадиться діяльність, за ф. № 20-ОПП подається до органів ДФС за основним місцем обліку протягом 10 робочих днів після його реєстрації, створення чи відкриття.

Об’єктами оподаткування і об’єктами, пов’язаними з оподаткуванням, є майно та дії, у зв’язку з якими у платника податків виникають обов’язки щодо сплати податків та зборів. Такі об’єкти за кожним видом податку та збору визначаються згідно з відповідними розділами ПКУ.

Наприклад, об’єктами оподаткування можуть бути майно, товари, дохід (прибуток) або його частина, обороти з реалізації товарів (робіт, послуг), операції з постачання товарів (робіт, послуг) та інші об’єкти, визначені податковим законодавством, з наявністю яких податкове законодавство пов’язує виникнення у платника податкового обов’язку (п. 22.1 ст. 22 ПКУ).

Інформація про об’єкти оподаткування, такі як товари, дохід (прибуток) або його частина, обороти з реалізації товарів (робіт, послуг), операції з постачання товарів (робіт, послуг) відображається у відповідній податковій звітності платника податків (податкова декларація з податку на прибуток, з податку на додану вартість, податковий розрахунок за ф. № 1ДФ та інші), тому про такі об’єкти оподаткування не потрібно повідомляти у формі № 20-ОПП.

Розмір плати за ліцензію тютюнових виробів

Статтею 4 Закону України від 19 грудня 1995 року №481/95-BP «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів», із змінами та доповненнями (далі – Закон), встановлено річну плату за ліцензії на виробництво спирту етилового, коньячного, плодового, спирту етилового ректифікованого виноградного, спирту етилового ректифікованого плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, спирту-сирцю виноградного, спирту-сирцю плодового та для підприємств первинного виноробства в розмірі 780 гривень.

Ліцензії видаються терміном на п’ять років, а плата за них справляється щорічно.

Плата за ліцензії справляється до початку виробництва зазначеної продукції органом, що видає ліцензії, у розмірах, встановлених Законом, і зараховується до місцевих бюджетів. Не дозволяється сплата за весь термін дії ліцензії.

Сплата чергового платежу за ліцензії здійснюється у розмірах, встановлених цим Законом, і справляється за кожний наступний щорічний термін дії ліцензії.

 

Органи ДФС переміщують з тимчасово неконтрольованої території

Територіальні органи ДФС, що знаходяться на тимчасово неконтрольованій території, переміщуються у населені пункти, на території яких органи державної влади здійснюють свої повноваження у повному обсязі.

Відповідно до наказу ДФС України від 07.11.2014 №256 «Про переміщення та закінчення простою» роботу всіх структурних підрозділів територіальних органів, що переміщено, буде налагоджено за новими адресами.

Функціональні обов’язки з обслуговування платників податків, які перебувають на обліку у територіальних органах, що переміщуються, покладаються у межах компетенції на територіальні органи ДФС відповідно до додатку до наказу.

Всі працівники ГУ ДФС у Донецькій та Луганській областях, а також підпорядкованих територіальних органів, обов’язково будуть повідомлені про переміщення та попереджені про зміну істотних умов праці.

Нові правила переміщення готівкової валюти

Вовчанська ОДПІ ГУ Міндоходів у Харківській області нагадує, що відповідно до введених змін забороняється переміщення готівкових російських рублів через адмінкордон ВЕЗ "Крим", за винятком їх переміщення фізичними особами в сумі, що не перевищує в еквіваленті 10 000 гривень, за умови усного декларування посадовій особі митниці.

Переміщення валюти інших категорій здійснюється за загальними правилами. Таким чином, фізичні особи мають право ввезти на півострів або вивезти з нього на іншу територію України без письмового декларування митному органу готівкові кошти в сумі, що не перевищує в еквіваленті 10 000 євро.

При цьому:

1.    фізична особа, яка має місце проживання на іншій території України, може переміщувати готівкові кошти в сумі, яка перевищує в еквіваленті 10 000 євро за умови письмового декларування митному органу в повному обсязі та за наявності документів, що підтверджують зняття готівки з рахунків у фінансових установах, виключно на ту суму, що перевищує в еквіваленті 10 000 євро;

2.    фізична особа, яка має місце проживання на території ВЕЗ "Крим", може переміщувати:

· при ввезенні на іншу територію України – готівкові кошти у сумі, що перевищує в еквіваленті 10 000 євро (з урахуванням обмежень, встановлених щодо валюти держави-окупанта) за умови письмового декларування митному органу в повному обсязі;

· при вивезенні з іншої території України – готівкові кошти в сумі, що перевищує в еквіваленті 10 000 євро (з урахуванням обмежень, встановлених щодо валюти держави-окупанта), якщо сума готівки, що вивозиться, не перевищує суми готівки, письмово задекларованої цією особою митному органу при ввезенні в Україну. Вивезення готівки у такому випадку здійснюється за умови її письмового декларування митному органу в повному обсязі.

 

Яка нерухомість не оподатковується?

Вовчанська ОДПІ ГУ Міндоходів у Харківській області звертає увагу, що податком на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки не оподатковуються:

– об’єкти житлової нерухомості, які перебувають у власності держави або територіальних громад (їх спільній власності);

– об’єкти житлової нерухомості, які розташовані в зонах відчуження та безумовного (обов’язкового) відселення, визначені законом; в тому числі їх частки;

– будівлі дитячих будинків сімейного типу;

– садовий або дачний будинок, але не більше одного такого об’єкта на одного платника податку;

– об’єкти житлової нерухомості, в тому числі їх частки, що належать фізичним особам, які відповідно до закону мають статус багатодітних або прийомних, або малозабезпечених сімей, опікунів, піклувальників дітей, але не більше одного такого об’єкта на сім’ю, опікуна, піклувальника;

– гуртожитки;

– об’єкти житлової нерухомості, в тому числі їх частки, що належать дітям-сиротам, дітям, позбавленим батьківського піклування та особам з їх числа, визнаним такими відповідно до закону, дітям-інвалідам, які виховуються одинокими матерями (батьками), але не більше одного такого об’єкта на дитину.

Вищезазначене передбачено п.п. 265.2.2 п. 265.2 ст. 265 Податкового кодексу України.

Нагадаємо, що податок на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки сплачують фізичні та юридичні особи, в тому числі нерезиденти, які є власниками об'єктів житлової нерухомості.

 

Сплата за ліцензію здійснюється щоквартально

Відповідно до ст. 15 Закону № 481 плата за ліцензії на право роздрібної торгівлі алкогольними напоями і тютюновими виробами справляється щокварталу рівними частками і зараховується до місцевих бюджетів згідно з чинним законодавством.

Згідно з пп. 3.10 п. 3 Порядку № 603 внесення інформації до ліцензії про сплату чергового щоквартального платежу здійснюється на підставі поданої заявником копії платіжного документа.

Крім того, заявнику необхідно подати ліцензію та заяву довільної форми з проханням внести інформацію про сплату до такої ліцензії.

Дія ліцензії призупиняється у разі несвоєчасної сплати чергового платежу за ліцензію на підставі письмового розпорядження органу, який видав ліцензію, на термін до сплати заборгованості.

Враховуючи зазначене, ст. 15 Закону № 481 та п. 3 Порядку № 603 визначено порядок внесення чергових платежів за ліцензії на право роздрібної торгівлі алкогольними напоями та тютюновими виробами, який є обов’язковим до виконання для всіх суб’єктів господарювання — учасників правовідносин, що виникають у ході реалізації зазначеної вище норми.

Сплата за весь термін дії ліцензії на право роздрібної торгівлі алкогольними напоями та тютюновими виробами не дозволяється.

Податкова знижка на житло

Вовчанська ОДПІ ГУ Міндоходів у Харківській області нагадує, що податкову знижку на житло за 2013 рік можна отримати лише до кінця 2014 року, але важливо пам’ятати про обмеження для отримання податкової знижки.

1. Податкова знижка надається виключно резиденту України, який має реєстраційний номер облікової картки платника податків (ідентифікаційний код).

2. Отримати податкову знижку можна тільки якщо Ви працюєте за трудовим договором або за наймом, отримуєте офіційну заробітну плату і сплачуєте податки. Приватні підприємці позбавлені цього права.

3. Податкова знижка надається тільки громадянам, прописаним у житлі, яке куплене в кредит. Це має бути Ваше основне місце проживання.

4. Іпотечний кредит має бути виданий на житло, яке приймається банком у заставу.

5. Загальна сума податкової знижки за звітний податковий рік, не може перевищувати суми Вашого річного загального оподатковуваного доходу (заробітної плати).

6. Якщо Ви до кінця року не скористалися правом на податкову знижку, то на наступні роки таке право не переноситься.

7. Право на включення до податкової знижки частини суми сплачених відсотків надається платнику податку за одним іпотечним житловим кредитом протягом 10 послідовних календарних років починаючи з року, в якому:

- об'єкт житлової іпотеки придбавається;

- збудований об'єкт житлової іпотеки переходить у власність платника податку та починає використовуватися як основне місце проживання.

 

Податкова реформа спростить діяльність підприємців

Кабінетом Міністрів розроблено проект Закону від 15.09.2014 р. №5079 про внесення змін до Податкового кодексу та деяких інших Законів України (щодо податкової реформи).

Законопроектом, зокрема, передбачається:

- скорочення кількості податків з 22 до 9, частина з них ліквідується або трансформується;

- ліквідація двох видів бухгалтерської звітності, спрощення системи сплати податку на прибуток;

- значне скорочення пільги з податку на прибуток. Тобто, число галузей з пільгами по податку на прибуток буде скорочено;

- введення електронного адміністрування ПДВ, що забезпечить швидке повернення ПДВ, прозорість процесу та зменшення кількості обтяжливих перевірок;

- суттєве скорочення ставки єдиного соціального внеску;

- зменшення кількості звітів та платежів на рік завдяки введенню єдиного звітного періоду – кварталу для більшості податків, окрім ПДВ. Запровадження єдиного вікна подання звітності, зокрема податкової, статистичної та ЄСВ;

- замість шести груп платників єдиного податку запропоновано три: фізичні особи з обсягом доходу до 300 тис. грн., з рівнем доходу до 15 млн. грн. та фізичні і юридичні особи з доходом до 20 млн. грн. Передбачені нові ставки – 2% для платників ПДВ та 4% для неплатників ПДВ.

Важливим акцентом законопроекту вважається заборона перевірок платників єдиного податку та суб’єктів господарської діяльності з доходом до 20 млн. грн. в рік, за винятком випадків їхніх заяв, рішення суду чи вимог кримінально-процесуального кодексу.

 

Випадки обов’язкової реєстрації платника ПДВ

Особа підлягає обов’язковій реєстрації як платник ПДВ у разі:

- якщо загальна сума від здійснення операцій з постачання товарів/послуг, що підлягають оподаткуванню ПДВ, у тому числі з використанням локальної або глобальної комп’ютерної мережі, нарахована (сплачена) такій особі протягом останніх 12 календарних місяців, сукупно перевищує 300 тис. грн., крім особи, яка є платником єдиного податку;

- проведення нею операції з постачання конфіскованого майна, знахідок, скарбів, майна, визнаного безхазяйним, майна, за яким не звернувся власник до кінця строку зберігання, та майна, що за правом успадкування чи на інших законних підставах переходить у власність держави, незалежно від того, чи досягає вона загальної суми операцій із постачання товарів/послуг 300 тис. грн., а також незалежно від того, який режим оподаткування використовує така особа згідно із законодавством.

 У разі обов’язкової реєстрації особи як платника податку реєстраційна заява подається до контролюючого органу не пізніше 10 числа календарного місяця, що настає за місяцем, в якому вперше досягнуто обсягу оподатковуваних операцій 300 тис. грн..

З цим та іншими роз’ясненнями можна ознайомитися у загальнодоступному інформаційно - довідковому ресурсі (веб – портал ДФС, вкладинка «Інформаційно - довідковий ресурс», дане роз’яснення у категорії 101.01.02).

 

Порядок заповнення та подання уточнюючого податкового розрахунку

за формою 1-ДФ

Форма Податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податку, і сум утриманого з них податку (форма № 1ДФ) затверджена наказом Міністерства доходів і зборів України від 21.01.2014 № 49.

Порядок заповнення звітного нового та уточнюючого податкових розрахунків є однаковим. Звітний новий та уточнюючий податкові розрахунки подаються на підставі інформації з попередньо поданого податкового розрахунку і містять інформацію лише за рядками й реквізитами, які уточнюються. Для заповнення також використовується інформація з повідомлень про виявлені помилки, які відправляються контролюючими органами до податкового агента.

Для вилучення одного помилкового рядка з попередньо введеної інформації потрібно повторити всі графи такого рядка і у графі 9 указати ”1” - на виключення рядка.

Для введення нового або пропущеного рядка потрібно повністю заповнити всі його графи і у графі 9 указати ”0” - на введення рядка.

Для заміни одного помилкового рядка іншим потрібно вилучити помилкову інформацію та ввести правильну інформацію, тобто повністю заповнити два рядки, один з яких вилучає попередньо внесену інформацію, а другий вносить правильну інформацію. У такому разі в першому рядку в графі 9 указується «1» - рядок на вилучення, а в другому – «0» - рядок на введення.

З цим та іншими роз’ясненнями можна ознайомитися у загальнодоступному інформаційно - довідковому ресурсі (веб – портал ДФС, вкладинка «Інформаційно - довідковий ресурс», дане роз’яснення у категорії 103.25).

 

Орендна плата за нерухоме майно не оподатковується військовим збором

Цивільно-правові відносини врегульовано Цивільним кодексом України (далі – ЦКУ), відповідно до ст. 626 якого договором є домовленість двох або більше сторін, спрямована на встановлення, зміну або припинення цивільних прав та обов’язків.

Правові відносини про найм (оренду) визначено главою 58 ЦКУ, згідно ст. 759 якої за договором найму (оренди), наймодавець передає або зобов’язується передати наймачеві майно у користування за плату на певний строк, за користування якого з наймача справляється плата, розмір якої встановлюється договором найму (ст. 762 ЦКУ).

Разом з тим, нормами ЦКУ передбачено укладання інших цивільно-правових договорів, зокрема, договір підряду (ст. 837 ЦКУ) та договір про надання послуг (ст. 901 ЦКУ), відповідно до умов яких одна сторона (підрядник/виконавець) зобов’язується виконати роботу/надати послугу, а інша сторона (замовник) оплатити виконання зазначеної роботи/послуги, що у межах бухгалтерського обліку підтверджується первинними документами, зокрема, актами виконаних робіт (актами прийому – передачі).

Відповідно до п.п. 1.2 п. 16 прим. 1 підрозділу 10 Розділу XX Податкового кодексу України об’єктом оподаткування військовим збором є доходи, зокрема у формі заробітної плати, інших заохочувальних та компенсаційних виплат або інших виплат і винагород, які нараховуються (виплачуються, надаються) платнику у зв’язку з трудовими відносинами та за цивільно-правовими договорами.

Оскільки під об’єктом оподаткування військовим збором слід розуміти дохід, який нараховується платнику податків у зв’язку з відносинами трудового найму на підставі укладених трудових договорів (контрактів) та цивільно-правових договорів, сума доходу нарахованого (отриманого, виплаченого) у вигляді орендної плати, що виплачується суб’єктом господарювання за договором оренди нерухомого (рухомого) майна фізичній особі, не є об’єктом оподаткування військовим збором.

З цим та іншими роз’ясненнями можна ознайомитися на офіційному
веб-порталі Державної фіскальної служби України у Загальнодоступному інформаційно-довідковому ресурсі (дане роз’яснення у категорії 132.02).

 

Порядок припинення підприємницької діяльності переселенців з тимчасово окупованої території

Порядок припинення підприємницької діяльності та незалежної професійної діяльності особами, які переселилися з тимчасово окупованої території, за їх рішенням установлений  Постановою Кабінету Міністрів України від 16.10.2014 р. № 541.

Державна реєстрація припинення підприємницької діяльності фізичних осіб - підприємців, місцем проживання яких (за даними Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців) є тимчасово окупована територія, за рішенням таких осіб здійснюється за місцем їх перебування, зареєстрованим відповідно до законодавства, у порядку, визначеному статтею 47 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців".

Припинення незалежної професійної діяльності фізичних осіб, місцем проживання яких (за даними відповідних реєстрів) є тимчасово окупована територія, здійснюється за рішенням таких осіб за місцем їх перебування, зареєстрованим відповідно до законодавства, уповноваженими органами, що реєструють таку діяльність або видають документи про право на зайняття нею, не пізніше наступного робочого дня після подання особою заяви.

Відомості про державну реєстрацію припинення підприємницької діяльності фізичних осіб - підприємців за їх рішенням або припинення незалежної професійної діяльності фізичних осіб, здійснені відповідно до  постанови, передаються до відповідного територіального органу Державної фіскальної служби за місцем перебування осіб, зареєстрованим відповідно до законодавства, для зняття таких осіб з обліку в установленому порядку.

Категория: Податкові новини | Добавил: Volchanckaya_MGNI (25.11.2014)
Просмотров: 346 | Рейтинг: 0.0 |

Всего комментариев: 0
Добавлять комментарии могут только зарегистрированные пользователи.
[ Регистрация | Вход ]
Конструктор сайтов - uCoz
Форма входа
Поиск по каталогу
Друзья сайта
Статистика