Вторник, 21.01.2025, 15:52

vburluk.pp.net - Официальный сайт пгт Великий Бурлук

Начало Регистрация Вход
Приветствую Вас, Неизвесный нам гость · RSS
Меню сайта
Категории каталога
Податкові новини [1962]
Наш опрос
Слушаете ли вы радио?
Всего ответов: 35
 Каталог статей
Начало » Статьи » Вовчанська МДПІ » Податкові новини

Вовчанська ОДПІ інформує

Органи Пенсійного фонду повинні звітувати за формою 1-ДФ за пенсії, які перевищують 10 тис.грн.

Вовчанська ОДПІ ГУ Міндоходів у Харківській області роз’яснює чи потрібно органам Пенсійного фонду подавати податковий розрахунок за ф. 1-ДФ у разі виплати пенсій пенсіонерам.

Так, згідно з пп. 164.2.19 ПКУ до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податку включаються суми пенсій(включаючи суму їх індексації, нараховану відповідно до закону) або щомісячного довічного грошового утримання, отримуваних платником податку з Пенсійного фонду України чи бюджету, якщо їх розмір перевищує 10 тис. грн. на місяць, — у частині такого перевищення, а також пенсій з іноземних джерел, якщо згідно з міжнародними договорами, згода на обов'язковість яких надана ВРУ, такі пенсії підлягають оподаткуванню чи не оподатковуються в країні їх виплати.

В свою чергу суми винагород і страхових виплат, які отримує платник податку з бюджетів та фондів загальнообов'язкового державного соціального страхування, вказуються у податковому розрахунку за ф. 1-ДФ з ознакою доходу «128».

Отже, органи Пенсійного фонду при виплаті пенсій пенсіонерам повинні подавати податковий розрахунок за ф. № 1-ДФ.

Разом з тим, на сьогодні розроблено новий проект ф. № 1-ДФ, згідно з яким доходи у вигляді сум пенсій (включаючи суму їх індексації, нараховану відповідно до закону) або щомісячного довічного грошового утримання, отримуваних платником податку з Пенсійного фонду України чи бюджету згідно із законом, якщо їх розмір перевищує 10 тис. грн. на місяць, — у частині такого перевищення будуть відображатись за ознакою доходу «184».

 

Видобута корисна копалина не реалізується у звітному кварталі, а зберігається на складі: що з податковим розрахунком?

Спеціалісти Вовчанської ОДПІ ГУ Міндоходів у Харківській області роз’яснили, як заповнювати поле 6 додатка 2 до розрахунку з плати за користування надрами для видобування корисних копалин (у відносних показниках), якщо у звітному кварталі видобута корисна копалина не реалізується, а зберігається на складі.

У разі, коли видобута корисна копалина у звітному кварталі не реалізується, а зберігається на складі, то суб'єкт господарювання не здійснює обчислення вартості одиниці видобутої корисної копалини за фактичними цінами реалізації і рядки 6.1 - 6.1.3 поля 6 додатка 2 до податкового розрахунку за звітний квартал прокреслюються.

У цьому випадку вартість одиниці видобутої у звітному кварталі корисної копалини обчислюється за розрахунковою вартістю і заповнюються рядки 6.2 - 6.2.6 поля 6 додатка 2 до податкового розрахунку.

Також, Додаток 2 до податкового розрахунку «Розрахунок податкового зобов'язання з плати за користування надрами для видобування корисних копалин (у частині корисних копалин, для яких затверджено ставки у відносних показниках)»  складається платником окремо:

— для кожної категорії запасів корисних копалин, що визначають об'єкт оподаткування, з яких платником видобуто такі корисні копалини;

— для кожного виду корисних копалин, назва яких зазначається платником у рядку 3.3 цього додатка у випадку обчислення податкових зобов'язань для такого виду корисних копалин, для якого ставка плати встановлена для вартості видобутих корисних копалин.

 

10 листопада почалася друга хвиля люстраційних перевірок

Відповідно до розпорядження Кабінету Міністрів, 10 листопада розпочинається друга хвиля люстраційних перевірок. Про це повідомив заступник Міністра юстиції – керівник апарату Ігор Алексєєв на брифінгу під час прес-дня Уряду для представників регіональних та загальнодержавних ЗМІ 10 листопада 2014 року.

«Щодо другого етапу проведення перевірки - Уряд затвердив графік, який формувався відповідно до положень закону про очищення влади. Насамперед, перевіряється Міністерство юстиції, Фіскальна служба, Генеральна прокуратура, а також центральний апарат СБУ, всі міністри та керівники центральних органів виконавчої влади, - зазначив чиновник. - Відповідне розпорядження Кабінету Міністрів є у відкритому доступі, і відсьогодні всі вищеназвані особи повинні подати відповідну заяву і щодо них розпочнеться перевірка, згідно із процедурою, передбаченою законом».

Він повідомив, що Міністерство юстиції України також розпочало люстраційну перевірку всередині відомства і своїх територіальних органів. Ігор Алексєєв наголосив, що Міністр юстиції Павло Петренко 10 листопада підписав наказ «Про початок проведення в апараті Міністерства юстиції та територіальних органах юстиції перевірки, передбаченої Законом України «Про очищення влади».

 

Не повернули постачальнику зворотну тару: що з ПДВ?

Спеціалісти Вовчанської ОДПІ ГУ Міндоходів у Харківській області роз’яснили, як в обліку з ПДВ постачальником і покупцем відображається вартість тари, зазначеної в податковій накладній як зворотна, у разі неповернення такої тари покупцем.

Отже, якщо в договорі постачання товару передбачено, що тара, яка поставляється разом з таким товаром, підлягає поверненню постачальнику у визначений строк, то така тара вважається зворотною (заставною). У разі якщо з будь-яких причин у строк більше ніж 12 календарних місяців з моменту надходження зворотної тари вона не повертається відправнику, то вартість такої тари включається до бази оподаткування отримувача.

Тобто, отримувач тари у звітному періоді, в якому закінчується дванадцятий календарний місяць з моменту надходження такої зворотної тари, повинен визначити податкові зобов'язання з ПДВ, виходячи з вартості зворотної тари та виписати податкову накладну, яку залишає в себе.

В свою чергу, у постачальника податкові зобов'язання з ПДВ у випадку неповернення зворотної тари не виникають.

 

Уряд компенсує витрати на проживання переселенців

З метою вирішення питань щодо фінансування Мінекономрозвитку підготовлено проект розпорядження Кабінету Міністрів про забезпечення тимчасового проживання громадян, які переміщуються з тимчасово окупованої території та районів проведення антитерористичної операції.

"Зазначеним проектом передбачено виділення обласним державним адміністраціям коштів у сумі 15 млн. 932 тис. 500 грн. для компенсації витрат на тимчасове проживання громадян, які розселені у санаторно-курортних і оздоровчих закладах, закладах і установах соціального захисту населення, а також гуртожитках і готелях», - повідомив Голова Державної служби України з надзвичайних ситуацій Сергій Бочковський на брифінгу у Клубі Кабінету Міністрів 10 листопада.

Крім того, він нагадав, що 7 листопада Уряд прийняв постанову №595 «Деякі питання фінансування бюджетних установ, здійснення соціальних виплат населенню та надання фінансової підтримки окремим підприємствам і організаціям Донецької та Луганської областей», «дія якої спрямована на захист людей, які знаходяться на тимчасово неконтрольованій території, але мають отримувати всі необхідні соціальні виплати та заробітну плату з держбюджету».

Сергій Бочковський наголосив, що всі соціальні виплати, гарантовані державою, будуть нараховані, але з 1 грудня 2014 року виплачуватимуться тільки тим громадянам, у тому числі і пенсіонерам, які переїхали на контрольовану територію України та зареєструвалися у відділеннях соціального захисту, як тимчасово переміщені особи. Громадянам, які залишилися на неконтрольованій території, будуть нараховуватися всі соціальні виплати, у тому числі і пенсії, але виплачуватимуться тільки тоді, коли відповідний населений пункт буде звільнено від терористів та взято під контроль державою.

 

Нова форма податкової декларації з ПДВ вже з 1 грудня 2014 року!

З 01 грудня 2014 року нова форма податкової декларації з ПДВ!

Вовчанська ОДПІ ГУ Міндоходів у Харківській області повідомляє, що Міністерство фінансів України своїм наказом від 23.09.2014 № 966 оновило форму податкової декларації з податку на додану вартість та порядок її заповнення.

Наказ набуває чинності 01 грудня 2014 року, а отже, вперше звітувати за новою формою необхідно буде за грудень 2014 (для платників, у яких звітний період – місяць) або за І квартал 2015 року (для квартальних платників).

Нова редакція звітності враховує попередні законодавчі новації у порядку справляння податку на додану вартість — у форму декларації додано окремі рядки, у яких вказуються обсяги постачання та придбання товарів за ставкою 7%.

Також у декларації з ПДВ з’явилися рядки, у яких має бути відображено коригування податкових зобов’язань або податкового кредиту згідно із статтею 39 "Трансфертне ціноутворення" Податкового кодексу України.

Ще одним суттєвим нововведенням є те, що платники, які подають податкову звітність в електронному вигляді, до додатка 8 мають подавати скановані копії розрахункових документів, що засвідчують факт сплати податку у зв'язку з придбанням товарів чи послуг, або скановані копії первинних документів, що підтверджують факт отримання таких товарів/послуг.

 

Штраф за несвоєчасне подання звітності

Вовчанська ОДПІ ГУ Міндоходів у Харківській області нагадує, що за порушення порядку подання звітності передбачена відповідальність.

Так, за неподання або несвоєчасне подання платником податків або іншими особами, зобов'язаними нараховувати та сплачувати податки, збори податкових декларацій (розрахунків) передбачено накладення штрафу в розмірі 170 гривень, за кожне таке неподання або несвоєчасне подання. Ті самі дії, вчинені платником податків, до якого протягом року було застосовано штраф за таке порушення, - тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі 1020 гривень за кожне таке неподання або несвоєчасне подання. (п.120.1 ст.120 ПКУ).

Крім того, за невиконання платником податків вимог, передбачених абз. 3-5
п. 50.1 ст. 50 ПКУ, щодо умов самостійного внесення змін до податкової звітності передбачено накладення штрафу у розмірі 5% від суми самостійно нарахованого заниження податкового зобов'язання (недоплати).

При самостійному донарахуванні суми податкових зобов'язань інші штрафи, передбачені цією главою ПКУ, не застосовуються.

Подавайте звітність своєчасно!

 

Підстави для анулювання ліцензії на роздрібну торгівлю алкогольними напоями

Ліцензія на роздрібну торгівлю алкогольними напоями анулюється шляхом прийняття органом, який видав ліцензію, відповідного письмового розпорядження на підставі:

 - заяви суб’єкта господарювання;

 - рішення про скасування державної реєстрації суб’єкта господарювання;

 - несплати чергового платежу за ліцензію протягом 30 календарних днів від моменту призупинення ліцензії;

 - рішення суду про встановлення факту незаконного використання суб’єктом господарювання марок акцизного збору (стосовно імпортерів);

- рішення суду про встановлення факту торгівлі суб’єктом господарювання алкогольними напоями або тютюновими виробами без марок акцизного збору;

- рішення суду про встановлення факту переміщення суб’єктом господарювання алкогольних напоїв або тютюнових виробів поза митним контролем;

- порушення вимог статті 15 прим.3 цього Закону щодо продажу алкогольних напоїв, тютюнових виробів особам, які не досягли 18 років або у не визначених для цього місцях.

Ліцензія анулюється та вважається недійсною з моменту одержання суб’єктом господарювання письмового розпорядження про її анулювання.

Державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів здійснюється відповідно до Закону України від 19 грудня 1995 року №481/95-ВР (із змінами та доповненнями).

 

Питання оподаткування благодійної допомоги

Законом України від  02.09.2014 № 1668-VII «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо деяких питань оподаткування благодійної допомоги» підрозділ 4 розділу XX «Перехідні положення» доповнено положеннями, що тимчасово, на період проведення антитерористичної операції, до інших витрат звичайної діяльності без обмежень, передбачених підпунктом "а" підпункту 138.10.6 пункту 138.10 статті 138 цього Кодексу, включаються суми коштів або вартість спеціальних засобів індивідуального захисту (касок, бронежилетів, виготовлених відповідно до військових стандартів), технічних засобів спостереження, лікарських засобів та медичних виробів, засобів особистої гігієни, продуктів харчування, предметів речового забезпечення, а також інших товарів, виконаних робіт, наданих послуг за переліком, що визначається Кабінетом Міністрів України, які добровільно перераховані (передані) Збройним Силам України, Національній гвардії України, Службі безпеки України, Службі зовнішньої розвідки України, Державній прикордонній службі України, Міністерству внутрішніх справ України, Управлінню державної охорони України, Державній службі спеціального зв'язку та захисту інформації України, іншим утвореним відповідно до законів України військовим формуванням, їх з'єднанням, військовим частинам, підрозділам, установам або організаціям, що утримуються за рахунок коштів державного бюджету, для потреб забезпечення проведення антитерористичної операції.

Податковий кодекс України не містить спеціальних вимог щодо підтвердження вищевказаних витрат. Отже, такі витрати визнаватимуться на підставі первинних документів, обов’язковість ведення яких передбачена правилами бухгалтерського обліку.

 

Стягнення податкового боргу в примусовому порядку

Платники податків зобов’язані сплачувати належні суми податків і зборів в строки та у розмірах, встановлених Податковим кодексом України та Законами з питань митної справи, повідомила в.о.начальника Вовчанської ОДПІ ГУ Міндоходів у Харківській області Лідія Колєснік Так, згідно із пунктами 87.1 та 87.2 статті 87 Податкового кодексу України джерелами погашення податкового боргу платника податків є будь – яке майно такого платника податків, власні кошти, у тому числі ті, що отримані від продажу товарів (робіт, послуг), випуску цінних паперів, зокрема корпоративних прав, отримані, як позика (кредит), та з інших джерел, з урахуванням особливостей, визначених цією статтею, а також суми надміру сплачених платежів до відповідних бюджетів.

Відповідно до п.95.1 ст.95 Податкового кодексу України контролюючі органи здійснюють за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності – шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі.

Момент виникнення податкового боргу, відповідно до норм Податкового кодексу України, пов’язується виключно із закінченням строків для сплати податкового зобов’язання, визначеного платником податку самостійно або узгодженого податкового зобов’язання у випадку, коли таке податкове зобов’язання не сплачене та не оскаржене платником податку у встановлені Податкового кодексу України порядку та строки (п.п 14.1.175 п. 14.1. статті 14 Кодексу).  

Податковий кодекс України містить спеціальні правила щодо застосування певних процедур під час стягнення коштів з рахунків  платників податків та продажу їх майна, що перебуває у податковій заставі. Зокрема, відповідно до пункту 95.2. статті 95 Кодексу, стягнення коштів та продаж майна платника податків провадяться не раніше ніж через 60 календарних днів з дня надіслання (вручення) такому платнику податкової вимоги.

Згідно з п.95.3 ст.95 Податкового кодексу України стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання контролюючим органам, у розмірі суми податкового боргу або його частини.

Механізм виконання судових рішень про стягнення коштів у рахунок погашення податкового боргу передбачений главою 12 Інструкції про безготівкові розрахунки в Україні в національній валюті, затвердженої постановою Правління Національного банку України від 21.01.2004 № 22.

Якщо ж достатні для погашення податкового боргу кошти відсутні, контролюючий орган звертається до суду щодо надання дозволу на погашення усієї суми податкового боргу за рахунок майна платника податків, що перебуває у податковій заставі. Рішення суду щодо надання вказаного дозволу є підставою для прийняття контролюючим органом рішення про погашення усієї суми податкового боргу.

 

Подання заяви у разі відпустки або втрати працездатності

Єдиний податок нараховують органи державної фіскальної служби на підставі заяви платника щодо розміру обраної ставки.

При цьому, «спрощенці» І та ІІ групи, які не використовують працю найманих осіб, звільняються від сплати єдиного податку на один календарний місяць у році на час відпустки, а також за період хвороби, якщо вона триває 30 і більше календарних днів. При цьому, платник повинен мати підтверджену копію листка (листків) непрацездатності. Заяви щодо періоду щорічної відпустки та/або заяви щодо терміну тимчасової втрати працездатності подаються платником податку до податкової інспекції за місцем реєстрації в довільній формі.

Окремого терміну подання заяви щодо періоду щорічної відпустки і терміну втрати працездатності нормами Податкового кодексу не передбачено. Проте, з метою уникнення порушення строків сплати авансових платежів рекомендуємо подавати до контролюючого органу заяву щодо періоду щорічної відпустки до початку відпустки, а заяву щодо терміну втрати працездатності, з обов’язковим додаванням копії листка непрацездатності – одразу після закінчення лікарняного.

 

Про затвердження Положення про умови і порядок проведення конкурсів з визначення уповноважених бірж з продажу майна, що перебуває у податковій заставі

Конкурсна комісія з визначення уповноважених бірж з продажу майна, що перебуває у податковій заставі, створена відповідно до Положення про умови і порядок проведення конкурсів з визначення уповноважених бірж з продажу майна, що перебуває у податковій заставі, затвердженого наказом Міністерства доходів і зборів України від 10.10.2013 №575, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 20.12.2013 за №2159/24691, оголошує конкурс з визначення уповноважених бірж на право організації і проведення біржових торгів та цільових аукціонів з продажу майна, що перебуває у податковій заставі

До участі в конкурсі допускаються біржі, створені відповідно до Закону України «Про товарну біржу», які мають право на організацію продажу майна, що перебуває у державній власності, досвід роботи не менше одного року в цій сфері діяльності й подали на розгляд комісії заяву та повний пакет документів, зазначених у цьому оголошенні. У відповідності до вимог наказу Міністерства доходів і зборів України від 10.10.2013 №575 «Про затвердження Положення про умови і порядок проведення конкурсів з визначення уповноважених бірж з продажу майна, що перебуває у податковій заставі», зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 20.12.2013 за №2159/24691.

 

Оподаткування ПДФО пасивних доходів

Закон України від 04 липня 2014 року № 1588-VII «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких інших законодавчих актів України щодо пасивних доходів», який  набрав чинності з 02.08.2014 р., вніс зміни до порядку оподаткування доходу платника податку  отриманого у вигляді процентів,

     Відповідно до п.п. 164.2.8 п. 164.2 ст. 164 Податкового кодексу України, до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податку включається дохід у вигляді процентів (крім визначених у п.п. 165.1.2 та 165.1.41 п. 165.1 ст. 165 ПКУ).

  Згідно з п. 167.1 ст. 167 ПКУ ставка податку 15 відсотків застосовується до доходів у вигляді, зокрема:

 - процентів, нарахованих на суму поточного або вкладного (депозитного) банківського рахунку;

  - процентів на вклад (депозит) члена кредитної спілки у кредитній спілці.
           Підпунктом 170.4.1 п. 170.1 ст. 170 ПКУ передбачено, що податковим агентом платника податку під час нарахування на його користь доходів у вигляді процентів є особа, яка здійснює таке нарахування.

   Податковим агентом у строки, визначені ПКУ для місячного податкового періоду, до бюджету сплачується (перераховується) загальна сума податку, нарахованого за ставкою, визначеною абзацом першим п. 167.1 ст. 167 ПКУ (15 відсотків), із загальної суми процентів, нарахованих за податковий (звітний) місяць на суми банківських вкладних (депозитних) або поточних рахунків, вкладів (депозитів) членів кредитної спілки у кредитній спілці.
        Доходи, зазначені у п.п. 170.4.1 п. 170.4 ст. 170 ПКУ, остаточно оподатковуються податковим агентом під час їх нарахування.

   Оподаткування процентів та дисконтних доходів, нарахованих на користь фізичних осіб з будь-яких інших доходів, ніж ті, що зазначені у п.п. 170.4.1 п. 170.4 ст. 170 ПКУ, здійснюється у загальному порядку, встановленому ПКУ для доходів, що остаточно оподатковуються під час їх нарахування, за ставкою, визначеною в абзаці першому п. 167.1 ст. 167 ПКУ (п.п. 170.4.3 п. 170.4 ст. 170 ПКУ).

 

За продаж алкоголю неповнолітнім особам анулюється ліцензія

Державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів здійснюється відповідно до Закону України від 19 грудня 1995 року №481/95-ВР.

Ліцензія анулюється та вважається недійсною з моменту одержання суб’єктом господарювання письмового розпорядження про її анулювання від органу, який  видав таку ліцензію.

Підставою для анулювання є:

  - порушення вимог статті 15 прим.3 цього Закону щодо продажу алкогольних напоїв, тютюнових виробів особам, які не досягли 18 років або у не визначених для цього місцях;

  - несплати чергового платежу за ліцензію протягом 30 календарних днів від моменту призупинення ліцензії;

- заяви суб’єкта господарювання;

 - рішення про скасування державної реєстрації суб’єкта господарювання;

 - рішення суду про встановлення факту незаконного використання суб’єктом господарювання марок акцизного збору (стосовно імпортерів);

- рішення суду про встановлення факту торгівлі суб’єктом господарювання алкогольними напоями або тютюновими виробами без марок акцизного збору;

- рішення суду про встановлення факту переміщення суб’єктом господарювання алкогольних напоїв або тютюнових виробів поза митним контролем.

 

Особливості оподаткування земельним податком

Вовчанська ОДПІ ГУ Міндоходів у Харківській області повідомляє, що з нового року вводиться в дію нова нормативна грошова оцінка землі в межах населених пунктів підпорядкованих нам районів. Тому платникам, які нараховують та сплачують земельний податок необхідно оновити довідки про нормативно - грошову оцінку землі згідно з затвердженими рішеннями сільських (селищних) рад. Нормативна грошова оцінка земель є основою для визначення розміру орендної плати, а зміна нормативної грошової оцінки земельної ділянки є підставою для перегляду розміру орендної плати.

Згідно з п.п.286.2 ст.286 Податкового кодексу України платники плати за землю (крім фізичних осіб) самостійно обчислюють суму земельного податку станом на 1 січня і не пізніше 20 лютого поточного року подають відповідному органу державної фіскальної служби за місцезнаходженням земельної ділянки податкову декларацію на поточний рік з розбивкою річної суми рівними частками за місяцями. При поданні декларації разом з нею подається довідка (витяг) про розмір нормативної грошової оцінки земельної ділянки (оновлена - у разі затвердження нової нормативної грошової оцінки землі). 

 

Скасовано обов’язкову наявність печатки

З 1 листопада 2014 року скасовано обов’язкову наявність печатки в суб’єктів приватного права. Тобто суб’єкт господарювання може (а не зобов’язаний) мати печатки (Закон України від 15.04.2014 р. № 1206-VII «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо спрощення порядку відкриття бізнесу»).

При цьому для їхнього виготовлення одержання будь-яких документів дозвільного характеру не передбачено.

Відтепер, наприклад, на дорученнях щодо представництва юридичної особи в судах, на квитанціях до прибуткових і видаткових касових ордерів печатки ставитимуть лише в разі їхньої наявності, а державна реєстрація юридичних осіб і фізичних осіб-підприємців відбуватиметься шляхом подання електронних документів без обов’язкового використання електронного цифрового підпису.

Крім того, новий закон передбачає скасування вимоги щодо стягнення реєстраційного збору за проведення державної реєстрації юридичної особи і фізичної особи-підприємця (170 грн. та відповідно 17 грн).

 

Документи мобілізованих працівників, що врятують працедавця від штрафів

За працівниками, призваними на військову службу за призовом під час мобілізації, на особливий період, але не більше одного року, зберігаються місце роботи, посада і компенсується із бюджету середній заробіток на підприємствах, в яких вони працювали на час призову (ст. 119 КЗпПУ). Виплата таких компенсацій із бюджету в межах середнього заробітку проводиться за рахунок коштів Держбюджету України в порядку, визначеному КМУ.

Оскільки наразі порядок відшкодування таких виплат відсутній, то на суму середнього заробітку працівників, призваних на військову службу за призовом під час мобілізації, на особливий період, слід нарахувати ЄСВ та відобразити у Звіті про суми нарахованої заробітної плати (доходу, грошового забезпечення, допомоги, компенсації) застрахованих осіб та суми нарахованого ЄСВ на загальних підставах.

При цьому при перерахунку страхувальником середнього заробітку зазначеним працівникам за попередній період фінансові санкції за таке донарахування єдиного внеску не застосовуються. Підставою для цього є військовий квиток (копія) та довідка про призов військовозобов’язаного на військову службу, видана військовим комісаріатом або військовою частиною (копія).

 

Електрона форма звітності – це легко і доступно!

Сьогодні важко уявити собі власний побут без використання сучасних інформаційних технологій, адже їх застосовуються при веденні бізнесу, спілкуванні, навчанні, навіть шопінгу.

Не стоять осторонь від сучасних тенденцій і фіскальні служби. Наразі активно впроваджується і розвивається система електронного звітування. Не має потреби докладно зупинятися на перевагах, які вона має над паперовою звітністю, адже понад 90% підприємців вже зупинили свій вибір саме на цій формі. Відтак вони можуть присвятити більше вільного часу розвитку своєї справи замість його витрачання на численні візити до податкової, адже система сама аналізує надані звіти на предмет елементарних неточностей тощо.

Почати своє знайомство із системою електронного звітування можна також не з візиту до податкової, – а з відвідування сайтів фіскальної служби як центрального так регіональних рівнів. На цих сайтах можливо безкоштовно скачати програмне забезпечення, оновити його до останніх версій, отримати докладні консультації і поради провідних спеціалістів.

Тай до усього, не престижно залишатися у числі кількох відсотків, які ще звітують застарілим способом, але про що певно вже не вважають за пристойне ділитися із своїми більш прогресивними і саме тому, більш успішними колегами.

Тож, шановні підприємці, цінуйте свій час та використовуйте у своїй діяльності сучасні технології, а не паперовий пережиток.

За детальною інформацію звертайтеся до Центру обслуговування платників податків Вовчанської ОДПІ, яка знаходиться за адресами м.Вовчанськ, вул. Гоголя, 53, т. (05741) 4-49-92 та смт. Великий Бурлук вул.Радянська,13 тел.(05752) 5 39 94, 5 46 97.

 

Особливості оподаткування ФСП

Розділом ХІV Податкового кодексу України (далі - ПКУ) визначені такі спеціальні податкові режими, як спрощена система оподаткування, обліку та звітності та фіксований сільськогосподарський податок (далі - ФСП), застосування яких можливе за умови дотримання суб’єктами господарювання відповідних вимог та подання в установлені терміни документів, необхідних для набуття права на застосування спеціального режиму або відмови від нього.

Зокрема, платниками ФСП з урахуванням обмежень, встановлених п. 301.6 ст. 301 ПКУ, можуть бути сільськогосподарські товаровиробники, у яких частка сільськогосптоваровиробництва за попередній податковий (звітний) рік дорівнює або перевищує 75 відсотків.

Об’єктом оподаткування ФСП є площа сільськогосподарських угідь (ріллі, сіножатей, пасовищ і багаторічних насаджень) та/або земель водного фонду (внутрішніх водойм, озер, ставків, водосховищ), яка перебуває у власності сільгоспвиробника або надана йому у користування, у тому числі на умовах оренди.

При цьому, такі платники для набуття і підтвердження статусу платника ФСП щороку, станом на 1 січня і не пізніше 20 лютого поточного року, подають документи відповідному контролюючому органу, перелік яких встановлено п. 308.1 ст. 308 ПКУ.

Отже, набуття платником статусу платника ФСП у наступному році можливе за умови дотримання ним вимог, передбачених нормами ПКУ для застосування спеціального режиму оподаткування, та подання у встановлені строки відповідних документів.

 

Про спрощену систему оподаткування

Вовчанська ОДПІ ГУ Міндоходів у Харківській області, у зв’язку з численними запитаннями платників єдиного податку, роз’яснює на якій системі оподаткування перебуває новостворений підприємець, якщо до закінчення місяця, в якому відбулась його державна реєстрація ФОП, він подав відповідну заяву про обрання спрощеної системи оподаткування.

Так, згідно з пп. 298.1.2 п. 298.1ст. 298 Податкового кодексу України зареєстровані в установленому порядку фізичні особи — підприємці, які до закінчення місяця, в якому відбулася державна реєстрація, подали заяву щодо обрання спрощеної системи оподаткування та ставки єдиного податку, встановленої для першої або другої групи, вважаються платниками єдиного податку з першого числа місяця, наступного за місяцем, у якому відбулася державна реєстрація.

Зареєстровані в установлено­му законом порядку суб’єкти гос­подарювання (новостворені), які протягом 10 днів з дня державної реєстрації подали заяву щодо обрання спрощеної системи оподат­кування та ставки єдиного податку, встановленої для третьої або п’ятої групи, вважаються платниками єдиного податку з дня їх державної реєстрації.

Платники єдиного податку першої та другої груп сплачують єдиний податок шляхом здійснен­ня авансового внеску не пізніше 20 числа (включно) поточного мі­сяця, а платники єдиного податку третьої та п’ятої груп — протягом 10 календарних днів після гранич­ного строку подання податкової декларації за податковий (звітний) квартал (пункти 295.1 та 295.3 ст. 295 Податкового кодексу).

Тобто з моменту подання заяви про застосування спрощеної сис­теми оподаткування новостворе­на фізична особа — підприємець вважається такою, що застосовує спрощену систему оподаткування, обліку та звітності, а платником єдиного податку:

- першої або другої групи — з першого числа місяця, на­ступного за місяцем, у якому відбулася державна реєстрація;

- третьої або п’ятої групи — з дня їх державної реєстрації.

Доходи, отримані таким підприємцем з моменту подання заяви про засто­сування спрощеної системи оподат­кування, включаються до податкової декларації платника єдиного податку.

Нагадаємо, детальну інформацію з цього та з інших питань платники можуть отримати, звернувшись до Центру обслуговування платників податків Вовчанської ОДПІ, яка знаходиться за адресою вул. Гоголя, 53. З проблемних питань слід звертатись за номером т. (05741) 4-49-92

 

Особливості відображення у декларації з прибутку підприємств операцій з цінними паперами

Державна фіскальна служба України у листі від 06.11.2014 р. №9666/7/99-99-19-02-01 «Про відображення податку на прибуток від операцій з торгівлі цінними паперами» роз’яснила особливості його відображення у зв’язку з тим, що з 3 серпня 2014 року відповідно до Закону України від 31 липня 2014 року №1621-VII «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких інших законодавчих актів України» (далі – Закон №1621) збільшилася ставка податку на прибуток від операцій з цінними паперами, що перебувають/не перебувають в обігу на фондовій біржі, до 18 відсотків. Раніше вона становила 10 відсотків.

Для забезпечення реалізації положень Закону №1621 до внесення відповідних змін до форм податкових декларацій з податку на прибуток у рядку 10 податкової декларації з податку на прибуток підприємств (на доходи (прибуток) страховика) та у рядку 11 податкової декларації з податку на прибуток банку за звітні податкові періоди – три квартали та 2014 рік рекомендується відображати загальну суму податку на прибуток від операцій з торгівлі цінними паперами, які перебувають/не перебувають в обігу на фондовій біржі, що складається із:

• суми податку, обчисленої за ставкою 10 відсотків, - з 1 січня до 2 серпня 2014 р. включно;

• суми податку, обчисленої за ставкою 18 відсотків, - з 3 серпня до 31 грудня 2014 р. включно.

Також рекомендується у табл.1 та 2 додатка ЦП до податкових декларацій підприємства (банку, страховика), в яких передбачено здійснення розрахунку податку на прибуток за ставкою податку 10 відсотків, відображати показники за операціями, які здійснено платником податку з 1 січня 2014 р. до 2 серпня 2014 р. включно.

До описів алгоритмів буде внесено відповідні зміни в частині розрахунку рядка 10 податкової декларації з податку на прибуток підприємств та доходів (прибутку) страховика (рядка 11 податкової декларації з податку на прибуток банку).

Крім цього, зазначено, що платник податку згідно з п.46.4 ст.46 Податкового кодексу України може надати у складі податкової декларації з податку на прибуток доповнення до такої декларації, складене за довільною формою, де відобразити розрахунок суми фінансового результату за операціями з торгівлі цінними паперами, що перебувають/не перебувають в обігу на фондовій біржі, за операціями, проведеними з 03.08.2014 до 31.12.2014 р. включно.

 

Порядок проведення камеральної перевірки

            Відповідно до пп. 75.1.1 п.75.1 ст.75 Податкового кодексу України (далі Податковий кодекс) камеральною вважається перевірка, яка проводиться у приміщенні контролюючого органу виключно на підставі даних, зазначених у податкових деклараціях платника податків.

Камеральна перевірка проводиться посадовими особами контролюючого органу без будь-якого спеціального рішення керівника такого органу або направлення на її проведення.

            Камеральній перевірці підлягає вся податкова звітність суцільним порядком.

Згода платника податків на перевірку та його присутність під час проведення камеральної перевірки не обов’язкові.

            Відповідно до п.86.2 ст.86 Податкового кодексу за результатами камеральної перевірки у разі встановлення порушень складається акт у двох примірниках, який підписується посадовими особами такого органу, що проводили перевірку, і після реєстрації у контролюючому органі вручається або надсилається для підписання протягом трьох робочих днів платнику податків у порядку, визначеному ст. 42 цього Кодексу.

            Податкове повідомлення-рішення приймається керівником контролюючого органу протягом 10 робочих днів з дня, наступного за днем вручення платнику податків акта перевірки у порядку, передбаченому ст. 58 Податкового кодексу для надсилання податкових повідомлень-рішень ( за результатами фактичної перевірки – з дня реєстрації (надходження) акта такої перевірки до контролюючого органу за основним місцем обліку платника податків), а за наявності заперечень посадових осіб платника податків до акта перевірки приймається з урахуванням висновку про результати розгляду заперечень до акта перевірки – протягом 3 робочих днів, наступних за днем розгляду заперечень і надання (надсилання) письмової відповіді платнику податків (п. 86.8 ст. 86 Податкового кодексу).

Зауважимо, що Податковим кодексом строки проведення камеральних перевірок платників єдиного податку – фізичних осіб не встановлено.

 

Залучення транспортних засобів для Збройних Сил України

Вовчанська ОДПІ ГУ Міндоходів у Харківській області повідомляє, що у випадку залучення транспортних засобів згідно з Мобілізаційним планом України для забезпечення потреб Збройних Сил України переходу права власності не відбувається; така передача здійснюється на умовах повернення транспортних засобів (тобто відбувається передача в тимчасове користування), а тому в обліку платника ПДВ, що передає в користування такий транспортний засіб, така передача не визначається як об’єкт оподаткування, оскільки не здійснюється операція з постачання товару.

Підстави для коригування податкового кредиту чи визнання умовного продажу згідно з п. 198.5 ст. 198 Кодексу також відсутні.

Якщо після мобілізації транспортний засіб не повертається підприємству і за нього нараховується компенсація, то така компенсація розглядається як оплата вартості такого транспортного засобу. У цьому разі транспортний засіб визнається проданим за бюджетні кошти, і на дату отримання таких коштів (компенсації) мають бути визначені податкові зобов’язання з ПДВ.

 

Ветеринарний та фітосанітарний контроль

Вовчанська ОДПІ ГУ Міндоходів у Харківській області інформує про здійснення ветеринарно-санітарного та фітосанітарного контролю товарів, які переміщуються через адміністративний кордон вільної економічної зони «Крим».

Зазначимо, що ввезення з території ВЕЗ «Крим» на іншу територію України товарів, що підлягають ветеринарно-санітарному контролю, з 13.10.2014 р. тимчасово заборонено.

Підтвердженням проведення ветеринарно-санітарного контролю товарів, що вивозяться з іншої території України на територію ВЕЗ «Крим», є наявність ветеринарного свідоцтва за формами Ф-1 або Ф-2 (код 5053 згідно з Класифікатором документів, затвердженим наказом Мінфіну України від 20.09.2012 р. №1011).

Результатом здійснення фітосанітарного контролю товарів, що вивозяться з іншої території України на територію ВЕЗ «Крим», є наявність карантинного сертифіката.

Фітосанітарні процедури щодо товарів, які ввозяться з території ВЕЗ «Крим» на іншу територію України, можуть проводитись у митницях призначення. За результатами їх проведення видається карантинний сертифікат (до внесення змін до Класифікатора документів, затвердженого вищезазначеним наказом, йому присвоюється код 5505).

 

Президент Украины учредил новый праздник

Президент Украины Петр Порошенко подписал указы о праздновании ежегодно 21 ноября Дня достоинства и свободы, а 22 января - Дня соборности Украины. Об этом сообщает пресс-служба президента.

"Украина - это территория достоинства и свободы. Такими нас сделала не одна, а две революции - наш Майдан 2004 г., который был праздником свободы, и революция 2013 г. - Революция достоинства. Это был чрезвычайно трудный экзамен для Украины, когда украинцы продемонстрировали свои европейскость, достоинство, свое стремление к свободе. Мне как президенту Украины остается лишь документально засвидетельствовать это и подписать указ о Дне достоинства и свободы, который украинцы отныне и навеки будут отмечать 21 ноября", - сказал Порошенко.

По словам президента, 22 января, как и раньше, страна будет праздновать День соборности Украины. "День единства Украины, день Соборности", - сказал Порошенко.

Напомним, 21 и 23 ноября 2014 г. в центре Киева пройдут мероприятия в честь годовщины событий на Майдане.

 

Порошенко подписал указ, которым отменил особый статус оккупированных территорий на ТК Украина

Также президент поручил Кабмину обеспечить жителей Донбасса гуманитарной помощью

 

 

 

 

Президент Украины Пётр Порошенко подписал указ, которым отменил особый статус окупированных территорий. В то же время президент поручил Кабмину обеспечить жителей Донбасса гуманитарной помощью с украинской маркировкой, и энергоносителями.

Но за тепло и свет придется платить. Не отменяется и уплата налогов. Процедуру – определит правительство. В течение месяца в зоне проведения АТО полностью прекратятся любые банковские операции. Также в регионе будет приостановлена работа всех госструктур, а их сотрудники – эвакуированы. Срочно вывезут и всех заключенных.

У жовтні сплачено 544,7 млн. грн. військового збору

У жовтні поточного року до бюджету надійшло 544,7 млн. грн. військового збору, індикативний показник виконано на 108,9 відс.

Загалом, за статистикою ДФС України, з початку запровадження військового збору до бюджету надійшло майже 1,4 млрд. гривень.

Нагадуємо, що військовий збір запроваджено із 3 серпня 2014 року, ставка якого складає 1,5 відс. від об’єкта оподаткування. Його платниками є фізичні особи – резиденти та нерезиденти, які отримують доходи в Україні. Відповідальними за утримання (нарахування) і сплату (перерахування) військового збору в бюджет є роботодавці, що виплачують доходи у вигляді заробітної плати на користь платника податків, та податкові агенти — для оподатковуваних інших доходів із джерела їх походження в Україні.

Військовим збором обкладаються доходи у формі заробітної плати, інших заохочувальних та компенсаційних виплат або інших виплат і винагород, які виплачуються платнику у зв’язку з трудовими відносинами. Крім того, військовий збір стягується з виграшу в державну та недержавну грошову лотерею, виграшу гравця, отриманого від організатора азартної гри.

Оподаткуванню військовим збором підлягають також доходи, які платник отримав згідно з цивільно-правовими договорами (договори підряду) за виконання робіт (надання послуг), сума яких відображається в акті приймання-передачі виконаних робіт (наданих послуг). У цьому випадку відповідальною особою за нарахування та сплату збору до бюджету є податковий агент, який зобов’язаний забезпечувати виконання податкових зобов'язань у формі та спосіб, визначені статтею 176 Кодексу.

 

Щодо порушення митних правил

Працівники митного поста «Харків – пасажирський» спільно з співробітниками прикордонної служби припинили дві спроби незаконного переміщення наркотичної речовини.

Під час проведення митного контролю поїзду «Костянтинівка-Москва» службові собаки Річард та Любомир легко знайшли схованки порушників.

В обох випадках чоловіки намагались перевезти «дурман» - у жіночих речах, що здалося підозрілим і працівникам митниці, і чотирилапим правоохоронцям.

Так, 42-річний українець приховав 30 грамів речовини рослинного походження сіро-зеленого кольору в рукавиці, що знаходилась  у сумці серед особистих речей.

Інший вигадливий порушник сховав 4 поліетиленових згортка, курильну трубку та банку з-під консервації з наркотичної речовиною в косметичці. Всього – близько 100 грамів.

Фахівці митниці зазначають, що при проведенні усного та письмового декларування обидва чоловіка заперечували наявність заборонених предметів або тих, що підлягають обов’язковому декларуванню.

В результаті було складено протокол про порушення митних правил за статтею 483 Митного кодексу України. Матеріали справ, речовини передано до підрозділу СБУ.

 

Подання звітності про використання РРО

Як повідомляє в.о.начальника Вовчанської ОДПІ ГУ Міндоходів у Харківській області Лідія Колєснік, у відповідності до вимог п. 7 ст. 3 Закону України від 6 липня 1995 року №265/95-ВР «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» з 01 січня 2013 року стало обов'язковим подання звітності про використання реєстраторів розрахункових операцій (РРО) до органів державної податкової служби в електронному вигляді.

Протягом 2014 року проводилась кампанія по підключенню касової техніки усіх платників податків до системи зберігання і збору даних з РРО для органів державної податкової служби. Наступним етапом, починаючи з 2015 року, стане забезпечення передачі копії кожного касового чеку на сервер Державної фіскальної служби України.

За словами фахівця, такий формат моніторингу приведе до скорочення кількості перевірок,  та зведе до мінімуму людський фактор у режимі спілкування з платниками податків. А також, новий підхід у використанні РРО дозволить стимулювати підприємців до добровільної сплати податків та забезпечити планомірне наповнення бюджету.

Відповідь на інформаційний запит

Начальник відділу обслуговування платників податків Вовчанської ОДПІ ГУ Міндоходів у Харківській області Маргарита Мазаіхіна повідомляє, що згідно з Законом "Про доступ до публічної інформації", відповідь на інформаційний запит має бути надано не пізніше п'яти робочих днів з дня отримання запиту. У разі, якщо запит стосується надання великого обсягу інформації або потребує пошуку інформації серед значної кількості даних, строк розгляду запиту може бути продовжено до 20 робочих днів з обґрунтуванням такого продовження. Відповідно до статті 23 Закону "Про доступ до публічної інформації", рішення, дії чи бездіяльність розпорядників інформації можуть бути оскаржені до керівника розпорядника, вищого органу або суду.

Оскарження рішень, дій чи бездіяльності розпорядників інформації до суду здійснюється відповідно до Кодексу адміністративного судочинства України.

Працівника ОДПІ завжди готові відповісти на інформаційні запити та інші питання за адресами:

М.Вовчанськ вул..Гоголя,53 тел.(05741) 4 49 92

смт. Великий Бурлук вул.Радянська,13 тел.(05752) 5 39 94, 5 46 97.

Вовчанський та Великобурлуцький центри обслуговування платників працюють:

Понеділок – з 9-00 до 20-00 год.;

Вівторок – з 9-00 до 18-00 год.;

Середа – з 9-00 до 18-00 год.;

Четверг – – з 9-00 до 20-00 год.;

П’ятниця – з 9-00 до 18-00 год.;

Субота – з 9-00 до 16-00 год.;

Неділя: вихідний

 

Антикорупційний сервіс «Пульс»

Якщо у клієнтів податкової чи митниці виникають непорозуміння з фахівцями цих структур через те, що вони перевищують свої повноваження, повідомити про це можна на антикорупційний сервіс «Пульс». Телефонувати за номером: (044) 284-00-07. «Пульс» працює цілодобово. Інформація про можливі неправомірні дії працівників служби перевіряється. За кожним таким зверненням працівники відділу внутрішньої безпеки Головного управління ДФС у Харківській області оперативно проводять перевірки в межах своєї компетенції. Вживаються відповідні заходи реагування.

 

Проведення реєстрації РРО для суб’єктів зони АТО

Для проведення реєстрації  щодо РРО, книг ОРО та РК суб'єкт господарювання, який перебуває на обліку в контролюючому органі, в якому встановлено простій, має звертатися до контролюючого органу, який визначено місцем його обслуговування.

Реєстраційна заява та відповідні документи можуть бути подані безпосередньо суб'єктом господарювання або через уповноважену особу за наявності у неї довіреності на проведення реєстраційних дій або направлені поштовим відправленням.

Довідка про резервування фіскального номера РРО може бути надана у вигляді сканованої копії на електронну адресу суб'єкта господарювання або/та на електронну адресу центру сервісного обслуговування. Для цього суб'єкту господарювання у реєстраційній заяві (розділ 10 "Спосіб отримання та/або направлення довідки про резервування фіскального номера РРО") необхідно вказати відповідні електронні адреси.

Для завершення реєстрації РРО суб'єкт господарювання надає до контролюючого органу, визначеного як місце обслуговування, копію довідки про опломбування РРО та акт введення в експлуатацію РРО - безпосередньо, поштовим відправленням або через уповноважену особу.

При отриманні контролюючим органом документів, надісланих поштою, датою надання до цього органу довідки про опломбування РРО та акта введення в експлуатацію РРО є дата відправлення листа.

У разі неможливості суб'єкта господарювання звернутися до контролюючого органу за визначеним місцем обслуговування реєстраційна заява та відповідні документи для проведення реєстрації щодо РРО, книг ОРО та РК можуть бути подані до контролюючого органу за місцем здійснення господарської діяльності.

 

Про своєчасність сплати податків

Вовчанська ОДПІ ГУ Міндоходів у Харківській області нагадує суб’єктам господарської діяльності про своєчасність сплати податків і пропонує податковий календар, який допоможе вчасно сплатити податки і уникнути штрафних санкцій.

20 листопада – закінчується строк подання:

  • податкової декларації з податку на додану вартість за жовтень 2014 року платниками, у яких податковий період дорівнює календарному місяцю
  • копій записів у реєстрах виданих та отриманих податкових накладних за жовтень 2014 року в електронному вигляді усіма платниками податку
  • декларації акцизного податку за жовтень 2014 року
  • податкової декларації з плати за землю (земельний податок та/або орендна плата за земельні ділянки державної або комунальної власності) за жовтень 2014 року
  • податкової декларації зі збору у вигляді цільової надбавки до діючого тарифу на електричну і теплову енергію, крім електроенергії, виробленої кваліфікованими когенераційними установками, за жовтень 2014 року
  • податкової декларації зі збору у вигляді цільової надбавки до діючого тарифу на природний газ для споживачів усіх форм власності  за жовтень 2014 року
  • податкової декларації зі збору за користування радіочастотним ресурсом України за жовтень 2014 року
  • розрахунку суми збору на розвиток виноградарства, садівництва і хмелярства за жовтень 2014 року
  • звіту про суми нарахованої заробітної плати (доходу, грошового забезпечення, допомоги, компенсації) застрахованих осіб та суми нарахованого єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування до органів доходів і зборів (форма № Д4 (місячна)) за жовтень 2014 року

 

Харківські податківці викрили підприємство, що ухилилося від сплати 3,6 млн. грн. податків"

Керівництво місцевого цукрового заводу вирішило «зекономити» на платежах до бюджету більше 3,6 млн. грн. Про це розповів начальник оперативного управління ГУ Міндоходів у Харківській області Сергій Мережко.

За словами посадовця, у ході перевірок оперативники встановили, що зазначене підприємство протягом двох з половиною років зверталося за послугами до фіктивного партнера. З’ясувалось, що «контрагент» цукрового заводу фактично не мав ані директора та працівників, ані жодного приміщення. Так, ведучи свій бізнес за допомогою фіктивної фірми, керівництво цукрового заводу ухилилося від сплати ПДВ в особливо великих розмірах.

«Матеріали даного правопорушення внесено до Єдиного реєстру досудових розслідування за ознаками злочину, передбаченого ч.3 ст.212 Кримінального кодексу України, - зазначає Сергій Мережко, – наразі слідство триває».

Оперативне управління

ГУ Міндоходів у Харківській області

Категория: Податкові новини | Добавил: Volchanckaya_MGNI (18.11.2014)
Просмотров: 339 | Рейтинг: 0.0 |

Всего комментариев: 0
Добавлять комментарии могут только зарегистрированные пользователи.
[ Регистрация | Вход ]
Конструктор сайтов - uCoz
Форма входа
Поиск по каталогу
Друзья сайта
Статистика