Вторник, 21.01.2025, 15:59

vburluk.pp.net - Официальный сайт пгт Великий Бурлук

Начало Регистрация Вход
Приветствую Вас, Неизвесный нам гость · RSS
Меню сайта
Категории каталога
Податкові новини [1962]
Наш опрос
Понимаете ли вы людей, которые неоднократно женятся и разводятся?
Всего ответов: 37
 Каталог статей
Начало » Статьи » Вовчанська МДПІ » Податкові новини

Вовчанська ОДПІ інформує

Продовжується  підготовка законопроектів про децентралізацію повноважень та їх передачу органам місцевого самоврядування

Надання адміністративних послуг, що мають найбільший попит серед мешканців територіальних громад пропонують віднести до повноважень органів місцевого самоврядування та місцевих державних адміністрацій. Законопроект щодо розширення повноважень органів місцевого самоврядування та оптимізації надання адміністративних послуг вже підготував Мінрегіон України.

Згідно цього Закону повноваження органів місцевого самоврядування та місцевих державних адміністрацій законопроектом пропонується передати повноваження щодо реєстрації місця проживання зняття з місця проживання, ведення відповідного реєстру жителів територіальної громади, що в результаті спростить оформлення соціальних та інших послуг.

Крім того, до відання органів місцевого самоврядування Мінрегіон пропонує віднести делеговані повноваження щодо державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців, речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень, а також надання інформації з Державного земельного кадастру.

Також законопроектом пропонується спростити процедури реєстрації транспортних засобів і видачі посвідчення водія, а також передати ці повноваження від органів Міністерства внутрішніх справ України до виконавчих органів місцевих рад та місцевих державних адміністрацій. Зазначена пропозиція викликала жваву дискусію і застереження збоку МВС в частині спроможності органів місцевого самоврядування забезпечити виконання цих повноважень. 

 

Харчування дітей в закладах освіти: умови звільнення від ПДВ

Вовчанська ОДПІ ГУ Міндоходів у Харківській області зазначила, що від оподаткування ПДВ звільняються послуги з харчування дітей, що надаються у межах норм харчування в грамах або у межах визначеної грошової норми, затверджених постановою КМУ від 02.02.2011 р. №116, оплата яких здійснюється за рахунок бюджетних коштів або за рахунок власних коштів дошкільних, загальноосвітніх та професійно-технічних навчальних закладів, які відшкодовуються батьками дітейза умови, що між такими закладами та особами, які безпосередньо надають такі послуги, укладено відповідну угоду.

Також нагадуємо, що від обкладення ПДВ звільняються операції з надання послуг з харчування дітей у дошкільних, учнів у загальноосвітніх та професійно-технічних навчальних закладах у межах затверджених норм харчування в грамах, а для тих учнів, для яких не встановлено норми харчування в грамах, - у межах визначеної грошової норми.

У дошкільних, загальноосвітніх та професійно-технічних навчальних закладах харчування окремих категорій дітей, учнів здійснюється згідно з нормами харчування в грамах за бюджетні кошти (у групах продовженого дня загальноосвітніх навчальних закладів та у дошкільних навчальних закладах — частково) відповідно до норм харчування, визначених постановами КМУ:

— від 21.05.1992 р. № 258 «Про норми харчування та часткову компенсацію вартості продуктів для осіб, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи»;

— від 13.10.1993 р. № 859 «Про організацію діяльності спеціальних навчально-виховних закладів для дітей і підлітків, які потребують особливих умов виховання»;

— від 27.12.2001 р. № 1752 «Про норми харчування для осіб, хворих на туберкульоз та інфікованих мікобактеріями туберкульозу»;

— від 29.03.2002 р. № 426 «Про норми харчування військовослужбовців Збройних Сил, інших військових формувань та осіб рядового, начальницького складу органів і підрозділів цивільного захисту та Державної служби спеціального зв’язку та захисту інформації»;

— від 22.11.2004 р. № 1591 «Про затвердження норм харчування у навчальних та оздоровчих закладах».

Для організації харчування учнів у загальноосвітніх навчальних закладах денної форми навчання, для яких не встановлюються норми харчування в грамах, застосовуються грошові норми.

 

Президент ухвалив заходи щодо зміцнення обороноздатності держави

Президент України ввів в дію рішення Ради національної безпеки і оборони України від 12.09.2014 р. «Про комплекс заходів щодо зміцнення обороноздатності держави та пропозиції до проекту Закону України «Про Державний бюджет України на 2015 рік» по статтях, пов'язаних із забезпеченням національної безпеки і оборони України».

Зокрема, передбачаються наступні заходи:

1) для КМУ:

— ужити заходів щодо відновлення початкової військової підготовки у загальноосвітніх навчальних закладах;

— доопрацювати проект Державного бюджету України на 2015 рік, передбачивши пріоритетність фінансування бюджетних програм за статтями, пов'язаними із забезпеченням національної безпеки і оборони України;

— ужити заходів щодо позбавлення в установленому порядку Міноборони невластивих йому функцій з управління об’єктами державної власності, з реалізації надлишкового військового майна та військового майна, що набуло непридатного стану для подальшого використання Збройними Силами України;

— встановити винагороду особовому складу Збройних Сил України, інших утворених відповідно до законів України військових формувань та правоохоронних органів України за безпосередню участь в АТО залежно від складності виконуваних бойових завдань;

— вирішити питання щодо створення централізованої системи державних закупівель у секторі безпеки і оборони України;

— розробити та запровадити у місячний строк у встановленому порядку спрощені процедури закупівлі озброєння, військової і спеціальної техніки для забезпечення потреб Збройних Сил України та інших утворених відповідно до законів України військових формувань і правоохоронних органів України;

— підготувати законопроект про забезпечення бюджетного фінансування потреб національної оборони на рівні не менше 3% від запланованого обсягу валового внутрішнього продукту на відповідний рік;

2) для органів сектору безпеки і оборони України:

— вжити заходів щодо посилення фінансової дисципліни у сфері управління бюджетними асигнуваннями та забезпечення цільового, ефективного і результативного використання визначеного бюджетом обсягу коштів.

 

Забезпечення технічними засоби реабілітації постраждалих внаслідок АТО

Мінсоцполітики урегулювало питання забезпечення постраждалих в наслідок АТО технічними та іншими засобами реабілітації, а також підвищило граничні ціни на такі засоби.

Так, Мінсоцполітики встановило, що забезпечення технічними та іншими засобами реабілітації постраждалих внаслідок АТО, перелік яких визначений відповідно до постанови КМУ від 11.08.2014 р. № 374, здійснюється за фактичною собівартістю зазначених виробів та нормативом рентабельності фактичних витрат не більше 10 % до фактичної собівартості, але не вище 3-кратної вартості граничної ціни.

Такі зміни внесено до наказу Мінсоцполітики від 11.01.2014 р. № 14 «Про організацію у 2014 році забезпечення окремих категорій населення технічними та іншими засобами реабілітації».

Крім того, в новій редакції викладено додаток до вищезазначеного наказу «Граничні ціни на технічні та інші засоби реабілітації для інвалідів, дітей-інвалідів та інших окремих категорій населення на 2014 рік».

Зміни затверджені наказом Мінсоцполітики від 10.10.2014 р. № 752, який набрав чинності 31.10.2014 р.

 

Неприбуткова організація отримала безповоротну фінансову допомогу для покриття кошторисних витрат: що з податком на прибутком?

Вовчанська ОДПІ ГУ Міндоходів у Харківській області повідомила, що не включається в дохід і не підлягає оподаткуванню кошти або майно, залучені платником податку у зв'язку з отриманням ним основної суми фінансових кредитів, а також не включаються до витрат кошти або майно, надані платником податку у зв'язку з поверненням платником податку основної суми кредиту. Термін «основна сума» означає суму наданого кредиту без урахування процентів, фіксованих виплат, премій, виграшів (пп. 153.4.1 та пп. 153.4.2 ПКУ).

Під поворотною фінансовою допомогою розуміють суму коштів, що надійшла платнику податків у користування за договором, який не передбачає нарахування процентів або надання інших видів компенсацій у вигляді плати за користування такими коштами, та є обов'язковою до повернення. Сума процентів, умовно нарахованих на суму поворотної фінансової допомоги, що залишається неповерненою на кінець звітного періоду, у розмірі облікової ставки НБУ, розрахованої за кожний день фактичного використання такої поворотної фінансової допомоги, є безповоротною фінансовою допомогою і враховується у складі доходів, які враховуються при обчисленні об'єкта оподаткування (пп. 14.1.257 ПКУ).

Окрім тогопп. 135.5.5 ПКУ  встановлено, що інші доходи, які враховуються при обчисленні об'єкта оподаткування, включають суми поворотної фінансової допомоги, отриманої платником податку у звітному податковому періоді, що залишаються неповерненими на кінець такого звітного періоду, від осіб, які не є платниками цього податку (у тому числі нерезидентів), або осіб, які згідно із ПКУ мають пільги з цього податку, у тому числі право застосовувати ставки податку нижчі, ніж установлені п. 151.1 ст. 151 ПКУ.

Відповідно до абз. першого п. 157.11 ПКУ у разі якщо неприбуткова організація отримує дохід з джерел, інших, ніж визначені п. п. 157.2 - 157.9 ПКУ, така неприбуткова організація зобов'язана сплатити податок на прибуток, який визначається як сума доходів, отриманих з таких інших джерел, зменшена на суму витрат, пов'язаних з отриманням таких доходів, але не вище суми таких доходів.

При визначенні сум оподатковуваного прибутку згідно з абзацом першим цього пункту сума амортизаційних відрахувань не враховується.

Отже, операції з отримання неприбутковою організацією сум кредиту не оподатковуються. Операції з отримання поворотної фінансової допомоги оподатковуються податком на прибуток відповідно до пп. 135.5.5 ПКУ.

 

Боротьба з корупцією: чим буде займатися Антикорупційне бюро України?

З 25 січня 2015 року розпочне свою роботу Національне Антикорупційне бюро України, завданням якого є протидія кримінальним корупційним правопорушенням, які вчинені вищими посадовими особами, уповноваженими на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, та становлять загрозу національній безпеці.

До основних функцій Антикорупційного бюро віднесено:

— проведення оперативно-розшукових заходів із метою попередження, виявлення, припинення і розкриття кримінальних правопорушень, віднесених законом до його підслідності;

— розшук й арешт коштів та іншого майна,  які можуть бути предметом конфіскації або спеціальної конфіскації у кримінальних правопорушеннях, що йому підслідні; збереження майна, на яке накладено арешт;

— заведення оперативно-розшукових справ на підставі постанови, що затверджується начальником відповідного підрозділу Національного бюро, та здійснення  гласних та негласних оперативно-розшукових заходів;

— право ознайомлення у державних органах, органах місцевого самоврядування із документами та іншими матеріальними носіями інформації, необхідними для попередження, виявлення, припинення і розслідування кримінальних правопорушень, віднесених законом до підслідності Національного бюро, у тому числі такими, що містять інформацію з обмеженим доступом тощо.

Регулюватиме процес створення та діяльності нового державного органу Закон України від 14.10.2014 р. № 1698-VІІ «Про національне Антикорупційне бюро України», який набирає чинності з 25 січня 2015 року.

ЄСВ з іноземних доходів громадян не нараховується

Громадяни України, які працюють за її межами, мають право на добровільну сплату єдиного внеску у разі заключення договору про добровільну участь у системі загальнообов'язкового державного соціального страхування.

Чинним законодавством України чітко визначено, що платниками єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування є роботодавці - юридичні та фізичні особи - підприємці, які використовують працю інших осіб на умовах трудового договору (контракту) або на інших умовах, передбачених законодавством про працю, чи за цивільно-правовим договором (крім цивільно-правового договору, укладеного з фізичною особою - підприємцем, якщо виконувані роботи (надавані послуги) відповідають видам діяльності, відповідно до відомостей з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців).

Роботодавці, які використовують працю інших осіб на умовах трудового договору (контракту) чи за цивільно-правовим договором (крім цивільно-правового договору, укладеного з фізичною особою - підприємцем), сплачують єдиний внесок за найманих працівників із сум нарахованої заробітної плати за видами виплат, які включають основну та додаткову заробітну плату, інші заохочувальні та компенсаційні виплати, у тому числі в натуральній формі, що визначаються відповідно до Закону України "Про оплату праці", та сум винагороди фізичної особи за виконання робіт (надання послуг) за цивільно-правовими договорами.

Громадяни України, які працюють за межами України, мають право на добровільну сплату єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття, у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та іншими соціальними витратами.

 

Відряджена особа не підтвердила отримання готівки з карткового рахунку: чи приймати від неї звіт про отримані кошти?

Спеціалісти Вовчанської ОДПІ ГУ Міндоходів у Харківській області відповіли на питання: чи може бухгалтерія не прийняти звіт від довіреної особи про використання коштів, виданих під звіт, разом з невитраченим залишком готівки, у разі якщо така довірена особа не подала документи про одержання готівки з поточного рахунку (чек банкомата, копія видаткового ордера, довідки за встановленими формами, сліп, квитанція торговельного термінала тощо)?

Тобто, довірені особи підприємств подають до бухгалтерії підприємства звіт про використання коштів разом із документами про одержання готівки з поточного рахунку із застосуванням корпоративного електронного платіжного засобу (чек банкомата, копія видаткового ордера, довідки за встановленими формами, сліп, квитанція торговельного термінала тощо).

У разі неподання до звіту документів, які підтверджують одержання готівкових коштів з карткового рахунку (чек банкомата, копія видаткового ордера, довідки за встановленими формами, сліп, квитанція торговельного термінала тощо), бухгалтерія повинна прийняти такий звіт довіреної особи, а при необхідності посадова особа (бухгалтер) може взяти виписку з банку про рух коштів на рахунку та при цьому зобов'язана вжити відповідні заходи щодо підтвердження факту одержання готівкових коштів з поточного рахунку підприємства.

 

Щодо обігу марок акцизного податку

Роз’яснюють фахівці Вовчанської ОДПІ ГУ Міндоходів у Харківській області.

Так, з 14 жовтня 2014 року підприємства – виробники та імпортери алкогольних напоїв і тютюнових виробів щомісяця до 10 числа подають до територіального органу ДФС:

- попередню заявку-розрахунок про потребу в марках акцизного податку за їх видами,

- платіжний документ на перерахування плати за марки з відміткою банку про дату виконання платіжного доручення,

- звіт про використання марок, придбаних у попередньому місяці.

Потреба у марках задовольняється через 2 місяці з моменту подачі перерахованих вище документів.

Також нововведенням є те, що до 20 числа місяця, у якому подано заявку-розрахунок, покупці марок мають право здійснити коригування у бік збільшення не більше, ніж на 40%, кількості та видів марок шляхом подання додаткової попередньої заявки-розрахунку;

Що стосується невикористаних марок, які не пошкоджено, то вони приймаються їх продавцем разом із реєстром марок на підставі акту про прийняття. А покупець марок подає заяву про повернення сплаченої суми акцизного податку або про зарахування її в рахунок майбутніх платежів.

Варто зазначити, що повернуті невикористані марки, які не пошкоджено, можуть бути повторно видані продавцем марок покупцю марок, який їх повернув, за заявою. При цьому плата за марки не стягується.

Довідково. Такі нововведення вступили в дію у зв’язку з прийняттям Кабінетом Міністрів України постанови «Про внесення змін до постанов Кабінету Міністрів України від 25 червня 2001 р. № 702 і від 27 грудня 2010 р. № 1251» від 01.10.2014 р. № 499.

 

Форма, за якою необхідно звітуватись про суми сплаченого військового збору

Відомості про військовий збір передбачено зазначати у формі № 1-ДФ. Разом з тим, до затвердження нової форми № 1-ДФ відомості про військовий збір до органів ДФС направляти не потрібно. Проте, після її затвердження податковому агенту доведеться додатково подати цю форму, де потрібно буде тільки відзвітувати (без персоніфікації за платниками податків) про військовий збір. Крім того, нова форма передбачатиме і звітування за нарахованими процентами. В ній необхідно буде указати загальні суми:

  - нарахованих і виплачених процентів та утриманого з них ПДФО ( це рядок заповнюють тільки податкові агенти, які нараховують і виплачують проценти, наприклад банки, кредитні спілки);

  - нарахованого і виплаченого доході у й утриманого з нього військового збору (заповнюють усі податкові агенти).

 При цьому, податковий агент повинен буде подати нову форму № 1-ДФ:

 - із позначкою  «Звітна нова» - якщо новий порядок буде прийнято до 10 листопада (граничний строк подання форми № 1ДФ за III квартал);

  - із позначкою «Уточнююча» - якщо новий порядок буде прийнято після 10 листопада.

 У зв’язку з тим, що вимога до податкового агента в частині подання нового звітного (уточнюючого) розрахунку виникла не з його вини та не має на меті виправлення помилок,  що призвели до зменшення або збільшення податкових зобов’язань  платника податку або до зміни платника податку, то штрафні санкції згідно з п.119.2 ст.119 Податкового кодексу застосовуватись не будуть.

 

Сплата за ліцензію здійснюється щоквартально

Відповідно до ст. 15 Закону № 481 плата за ліцензії на право роздрібної торгівлі алкогольними напоями і тютюновими виробами справляється щокварталу рівними частками і зараховується до місцевих бюджетів згідно з чинним законодавством.

Згідно з пп. 3.10 п. 3 Порядку № 603 внесення інформації до ліцензії про сплату чергового щоквартального платежу здійснюється на підставі поданої заявником копії платіжного документа.

Крім того, заявнику необхідно подати ліцензію та заяву довільної форми з проханням внести інформацію про сплату до такої ліцензії.

Дія ліцензії призупиняється у разі несвоєчасної сплати чергового платежу за ліцензію на підставі письмового розпорядження органу, який видав ліцензію, на термін до сплати заборгованості.

Враховуючи зазначене, ст. 15 Закону № 481 та п. 3 Порядку № 603 визначено порядок внесення чергових платежів за ліцензії на право роздрібної торгівлі алкогольними напоями та тютюновими виробами, який є обов’язковим до виконання для всіх суб’єктів господарювання — учасників правовідносин, що виникають у ході реалізації зазначеної вище норми.

Сплата за весь термін дії ліцензії на право роздрібної торгівлі алкогольними напоями та тютюновими виробами не дозволяється.

 

Відповідальність за несвоєчасну сплату авансового внеску єдиного податку

Вовчанська ОДПІ ГУ Міндоходів у Харківській області нагадує, що відповідно до п. 295.1 ст. 295 Податкового кодексу платники єдиного податку першої і другої груп сплачують єдиний податок шляхом перерахування авансового внеску не пізніше 20 числа (включно) поточного місяця. Такі платники можуть здійснити сплату єдиного податку авансовим внеском за весь податковий (звітний) період (квартал, рік), але не більш як до кінця поточного звітного року.

Згідно з п. 122.1 ст. 122 Податкового кодексу несплата (неперерахування) фізичною особою — платником єдиного податку, визначеною підпунктами 1 і 2 п. 291.4 ст. 291 цього Кодексу, авансових внесків єдиного податку в порядку та у строки, встановлені цим Кодексом, тягне за собою накладення штрафу в розмірі 50% від ставки єдиного податку, обраної платником єдиного податку відповідно до цього Кодексу.

 

Звіти про нарахування, утримання та сплату військового збору

З 03 серпня 2014 року набрав чинності Закон України від 31 липня 2014 року № 1621 «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких інших законодавчих актів» (далі – ПКУ), яким, зокрема, встановлено військовий збір.

Платники військового збору зобов’язані забезпечувати виконання податкових зобов’язань у формі та спосіб, визначені ст. 176 ПКУ. Це визначено п.п. 1.6 п. 16 прим. 1 підрозд.10 розд. XX ПКУ від 02 грудня 2010 року № 2755-VI із змінами і доповненнями.

Особи, які відповідно до ПКУ мають статус податкових агентів, зобов’язані подавати у строки, встановлені ПКУ для податкового кварталу, податковий розрахунок суми доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податку, а також суми утриманого з них податку (далі – податковий розрахунок) до контролюючого органу за місцем свого розташування (п.п. «б» п. 176.2 ст. 176 ПКУ).

На сьогодні Державною фіскальною службою України розроблено проект форми податкового розрахунку, який передбачає відображення податковим агентом за звітний квартал загальної суми доходу, з якого утримано військовий збір, загальної суми утриманого збору, без відображення персоніфікованих даних фізичних осіб – платників військового збору.

З цим та іншими роз’ясненнями можна ознайомитися на офіційному веб-порталі Державної фіскальної служби України у Загальнодоступному інформаційно-довідковому ресурсі (дане роз’яснення у категорії 132.04).

 

Розмір плати за ліцензію тютюнових виробів

Статтею 4 Закону України від 19 грудня 1995 року №481/95-BP «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів», із змінами та доповненнями (далі – Закон), встановлено річну плату за ліцензії на виробництво спирту етилового, коньячного, плодового, спирту етилового ректифікованого виноградного, спирту етилового ректифікованого плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, спирту-сирцю виноградного, спирту-сирцю плодового та для підприємств первинного виноробства в розмірі 780 гривень.

Ліцензії видаються терміном на п’ять років, а плата за них справляється щорічно.

Плата за ліцензії справляється до початку виробництва зазначеної продукції органом, що видає ліцензії, у розмірах, встановлених Законом, і зараховується до місцевих бюджетів. Не дозволяється сплата за весь термін дії ліцензії.

Сплата чергового платежу за ліцензії здійснюється у розмірах, встановлених цим Законом, і справляється за кожний наступний щорічний термін дії ліцензії.

 

Оформлення відрядження працівників

До складу витрат, що враховуються при визначенні об’єкта оподаткування, включаються суми добових за наявності наказу про відрядження, відповідних первинних документів, відміток уповноваженої службової особи Державної прикордонної служби України в закордонному паспорті або документі, що його замінює, а також документів, що підтверджують зв’язок відрядження з господарською діяльністю платника податку.

Сума добових визначається в разі відрядження:

у межах України та країн, в’їзд громадян України на територію яких не потребує наявності візи (дозволу на в’їзд), - згідно з наказом про відрядження та відповідними первинними документами;

до країн, в’їзд громадян України на територію яких здійснюється за наявності візи (дозволу на в’їзд), - згідно з наказом про відрядження та відмітками уповноваженої службової особи Державної прикордонної служби України в закордонному паспорті або документі, що його замінює.

За відсутності зазначених відповідних підтвердних документів, наказу або відміток уповноваженої службової особи Державної прикордонної служби України в паспорті або документі, що його замінює сума добових не включається до складу витрат платника податку.

Будь-які витрати на відрядження можуть бути включені до складу витрат платника податку за наявності документів, що підтверджують зв’язок такого відрядження з діяльністю такого платника податку, зокрема (але не виключно) таких: запрошень сторони, що приймає, діяльність якої збігається з діяльністю платника податку; укладеного договору чи контракту; інших документів, які встановлюють або засвідчують бажання встановити цивільно-правові відносини; документів, що засвідчують участь відрядженої особи в переговорах, конференціях або симпозіумах, інших заходах, які проводяться за тематикою, що збігається з господарською діяльністю платника податку.

 

Чи оподатковується новозбудоване житло?

Вовчанська ОДПІ ГУ Міндоходів у Харківській області нагадує, що якщо після завершення будівництва, яке здійснювалося за рахунок замовника, правовстановлюючі документи на новозбудоване житло оформлюються на підприємство-замовника, а пізніше згідно з договорами купівлі-продажу квартир з фізичними особами переоформлюються на таких фізичних осіб, операцією з першого постачання житла вважатиметься операція з постачання послуг зі спорудження такого житла, які надаються генпідрядною організацією замовнику. Операції з подальшої передачі такого житла замовником за договорами купівлі-продажу фізичним особам звільняються від оподаткування ПДВ згідно з пп. 197.1.14 п. 197.1 ст. 197 Податкового кодексу України.

Якщо умовами договору фінансування будівництва передбачено, що кошти у вигляді забезпечувальних платежів зараховуються в оплату готового новозбудованого житла, то на дату отримання зазначених коштів податкові зобов’язання з ПДВ забудовником не нараховуються за умови, що ці кошти отримано для здійснення операцій з постачання житла (об’єктів житлового фонду), які згідно з вищезазначеним підпунктом звільняються від оподаткування ПДВ.

 

Державне мито за посвідчення спадкового договору

Відповідно до статті 1302 Цивільного Кодексу України від 16 січня 2003 року № 435-IV (далі – ЦКУ) за спадковим договором одна сторона (набувач) зобов’язується виконувати розпорядження другої сторони (відчужувача) і в разі його смерті набуває право власності на майно відчужувача.
Згідно із ст. 1304 ЦКУ спадковий договір укладається у письмовій формі і підлягає нотаріальному посвідченню. Відповідно до Декрету Кабінету Міністрів України від 21 січня 1993 р. N 7-93 ”Про державне мито ” із змінами та доповненнями за нотаріальне посвідчення державним нотаріусом договорів відчуження житлових будинків, квартир, кімнат, дач, садових будинків, гаражів, інших об’єктів нерухомого майна, що перебувають у власності громадянина, який здійснює таке відчуження, а також за посвідчення інших договорів, що підлягають оцінці, справляється державне мито за відповідною ставкою, визначеною у п. 3 ст. 3 цього Декрету.
Тобто, розмір державного мита при нотаріальному посвідченні спадкового договору становить 1 відсоток від суми договору, але не менше одного неоподатковуваного мінімуму доходів громадян, що діє на день сплати.

 

Про зміну даних, що вносяться до облікової книжки

Фізичні особи - платники податків зобов’язані подавати контролюючим органам відомості про зміну даних, які вносяться до облікової картки або повідомлення (для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовляються від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків і мають відмітку у паспорті), протягом місяця з дня виникнення таких змін шляхом подання відповідної заяви за формою та у порядку, визначеними центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику.

Неподання або порушення порядку подання платником податків інформації для формування та ведення Державного реєстру фізичних осіб платників податків, тягнуть за собою накладення штрафу у розмірі 85 гривень. Ті самі дії, вчинені платником податків, до якого протягом року було застосовано штраф за таке саме порушення, – тягнуть за собою накладення штрафу у розмірі 170 гривень.

До 1 січня 2016 року не застосовуються штрафні санкції за неподання або порушення строку подання фізичними особами до контролюючих органів відомостей про зміну даних, які вносяться до Державного реєстру фізичних осіб - платників податків.

 

Право на отримання податкової знижки

В.о. начальника Вовчанської ОДПІ ГУ Міндоходів у Харківській області Лідія Колєснік нагадала громадянам, які є платниками податку на доходи фізичних осіб і в 2013 році платили за своє навчання або навчання члена своєї сім'ї першого ступеня споріднення, що вони мають право на податкову знижку за наслідками звітного 2013 року до кінця поточного 2014 року. Такі громадяни можуть повернути собі з бюджету суму витрачених коштів за навчання, але не більш ніж 15%. Для отримання такої знижки необхідно до 31 грудня 2014 року включно, подати до податкової інспекції декларацію і копію підтвердних документів.

Документи, які слід подавати для податкової знижки:

1. Довідку від податкового агента, який у 2013 році нараховував їм заробітну плату, в якій повинно бути зазначено з розбивкою по місяцях: суми нарахованої заробітної плати, суми утриманого ПДФО, суми утриманого з зарплати ЄСВ, суми застосованої ПСП (за наявності);

2. Документи, що підтверджують суми коштів сплачених за навчання (квитанції, фіскальні або товарні чеки, касові ордери на прибуток, договір з навчальним закладом;

3. Документи, що підтверджують ступінь споріднення (паспорт, свідоцтво про народження).

Розрахунок сум податку до повернення платник податку повинен зробити самостійно. При цьому обов'язково платник податку має заповнити розділи I, II та V річної податкової декларації та додаток 6 до цієї декларації.

Практично кожний, хто звітує про доходи, отримує необхідний комплекс послуг. Фахівці Вовчанської ОДПІ надають допомогу у заповненні декларацій, консультують щодо отримання податкової знижки. В Центрі обслуговування платників, який розташовано  за адресою вул. Гоголя, 53 облаштовано місця для заповнення декларацій, тут відвідувачі можуть ознайомитися на стендах з усією необхідною інформацією, що стосується питань декларування доходів.

 

Виправлення помилок в наданій податкові звітності

З метою одночасного захисту прав платників та дотримання фіскальних інтересів держави статтею 50 Податкового кодексу України від 02.121.2010 р. №2755-VI передбачено порядок внесення змін до податкової звітності.

Основних шляхів реалізації цієї процедури є три: подання нової декларації з виправленими показниками; надання уточнюючого розрахунку до податкової декларації; уточнення показників у складі податкової декларації за будь-який наступний податковий період, протягом якого виявлені помилки.

Подання нової податкової декларації можливе у випадку, коли термін звітування за відповідний період ще не минув. Тоді у якості звіту платника сприймається остання із наданих декларацій, а санкції за допущені помилки у розрахунках показників раніше наданих звітів за цей же період, що призвели до заниження податкових зобов'язань, не застосовуються.

Уточнюючі розрахунки можуть подаватися за встановленою формою і лише до початку перевірки платника контролюючим органом або після її завершення (але не під час її проведення). Подання такого розрахунку за період, що вже перевірений, зумовлює право фіскальної служби ініціювати проведення позапланової перевірки такого платника за відповідний період.

У випадку, якщо неточності, допущені при складанні податкової декларації, мають своїм наслідком заниження податкового зобов'язання (податку), платник повинен разом з їх уточненням самостійно нарахувати і сплатити штраф. Його розмір залежить від обраного варіанта виправлення помилок: 3 % від суми недоплати - у разі подання уточнюючого розрахунку; 5 % від суми недоплати - у разі її відображення у складі декларації, що подається за наступний податковий період. Різниться і порядок сплати: у першому випадку сума недоплати та штраф сплачуються до подання уточнюючого розрахунку, а у другому - сума недоплати, збільшена на штраф, відображаються у складі декларації за наступний період з відповідним збільшенням загальної суми грошового зобов'язання з певного податку. Отже, вони погашаються у складі даного грошового зобов'язання та у терміни, визначені щодо нього.

 

Електроні сервіси до послуг платників податків

В наш час електронне спілкування  стає нормою, витісняючи паперову бюрократію   та значно економлячи час користувача . До послуг підприємницької спільноти є чимало «on-line» сервісів, які полегшують роботу керівників, бухгалтерів, розширюючи інформаційний простір. Розібратися в «електронних» тонкощах представникам бізнесу допомагають фахівці Вовчанської ОДПІ ГУ Міндоходів у Харківській області під час семінарів, візитів платників податків до ЦОП та надаються консультації у телефонному режимі.

Платники податків знайомляться з інформацією про порядок отримання електронного цифрового підпису, вчаться відправляти звітність, використовуючи різні програмні продукти.

Під час спілкування з фахівцями інспекції платники дізнаються про інші електронні сервіси Міндоходів, зокрема : “Електронний кабінет платника податків ” дозволяє подання звітності в режимі реального часу з отриманням квитанції про її прийняття або неприйняття; «Довідка про відсутність заборгованості з податків і зборів (обов’язкових платежів)» на електронний запит платників податків дає змогу швидко отримати відповідну довідку; «Реєстр страхувальників» дозволяє оперативно отримати дані про взяття на облік, реєстраційний номер платника єдиного внеску та його клас професійного ризику.

 

Перереєстрація РРО у разі зміни місцезнаходження

Вовчанська ОДПІ ГУ Міндоходів у Харківській області звертає увагу, що суб’єктам господарювання, які здійснюють свою діяльність з використанням реєстраторів розрахункових операцій, у разі зміни місцезнаходження та переведенням суб’єкта господарювання до іншого територіального органу фіскальної служби здійснюється перереєстрація РРО та книг ОРО.

Для проведення перереєстрації РРО необхідно надати такі документи:

- заяву про реєстрацію РРО за формою №1-РРО (№1-РРОВ) з позначкою  «Перереєстрація»;

- реєстраційне посвідчення за формою №3-РРО (№3-РРОВ);

- довідку про опломбування РРО (у разі внесення змін, що потребують пере опломбування касового апарата).

При проведені процедури перереєстрації РРО фіскальний номер не змінюється та зберігається до дати скасування реєстрації РРО. Якщо суб’єкт господарювання змінив місцезнаходження слід звертатися до контролюючого органу за місцем розташування господарської одиниці.

Аналогічно здійснюється процедура перереєстрації книг ОРО.

 

Спрощене митне оформлення іноземної гуманітарної допомоги в зону АТО

Кабінет міністрів України відмінив нетарифне регулювання гуманітарних вантажів під час проведення митного оформлення. Ця норма закріплена у Постанові КМУ № 566 від 08.10.2014р.
 

Відповідно до Постанови, пропуск через митний кордон України, декларування та митне оформлення гуманітарного товару, який надається урядами інших держав через уповноважені ними організації, здійснюється без застосування заходів нетарифного регулювання зовнішньоекономічної діяльності.


Зазначена норма діє на увесь період проведення антитерористичної операції.


Також нагадуємо, що на митниці працює «гаряча лінія» з оперативного вирішення питань, які можуть виникнути під час проведення митного контролю та митного оформлення товарів гуманітарної, благодійної, технічної допомоги, яка ввозяться на митну територію України іноземними донорами чи волонтерами для потреб АТО.


Налагоджено співпрацю суміжних служб, які задіяні в митному оформленні товарів для потреб АТО. Зокрема, узгоджено перелік підприємств, митних складів та складів тимчасового зберігання, які здійснюють безкоштовне декларування гуманітарних товарів та безкоштовно надають місця для зберігання та митного оформлення товарів, що переміщуються донорами гуманітарної, благодійної, технічної допомоги або волонтерами.


На думку провідних фахівців митниці, допомога закордонних благодійників є дуже важливою для України, передусім – постачання ліків та виробів медичного призначення, які вкрай необхідні для бійців АТО.

 

Несвоєчасне оприбуткування готівкових коштів

Переважною більшістю порушень у сфері готівкових розрахунків є неоприбуткування або неповне та несвоєчасне оприбуткування готівкових коштів у касу суб’єкта господарювання.

Вовчанська ОДПІ ГУ Міндоходів у Харківській області, нагадує, що за порушення норм з регулювання обігу готівки передбачено застосування фінансових санкцій у п’ятикратному розмірі неоприбуткованої суми. Для уникнення таких штрафів звертаємо увагу керівників та бухгалтерів суб’єктів господарювання, а також приватних підприємців на обов’язкове дотримання вимог постанови Правління Національного банку України від 15.12.2004 №637 «Про затвердження Положення про ведення касових операцій у національній валюті в Україні».

 

Игорь Билоус:  "Укрнефть" задолжала 2,1 млрд гривен налогов за август-октябрь 

Глава Государственной фискальной службы Игорь Билоус заявляет о неуплате крупнейней в Украине нефтедобывающей компанией «Укрнефть» 2,1 млрд.гривен налогов и рентных платежей в августе-октябре

Об этом он сообщил на брифинге.

"У нас есть некоторые проблемы по сбору за пользование недрами. В основном это касается компании "Укрнефть". В августе-октябре мы не добрали по ней 2,1 млрд гривен", - сказал он.

Ранее Билоус заявлял, что "Укрнефть" не уплатила в госбюджет обязательные платежи в виде ренты за недропользование более 500 млн гривен в августе.

Таким образом задолженность компании по итогам сентября и октября выросла на 1,6 млрд гривен.

Как сообщало агентство, 50%+1 акций "Укрнефти", являющейся открытым акционерным обществом, принадлежит Национальной акционерной компании "Нефтегаз Украины", около 42% акций принадлежит компаниям, аффилированным с Приватбанком.

Полные версии новостей "Українські Новини" вы сможете прочитать, подписавшись на сервис агентства.

 

ГФС не планирует в 2015 г. повышать акцизы на алкоголь и табачные изделия

В 2015 г. не планируется повышение акцизов на алкогольные и табачные изделия. Об этом на пресс-конференции заявил глава Государственной фискальной службы Украины Игорь Билоус, передает корреспондент РБК-Украина.

"Совместно с Минфином мы провели переговоры и ряд консультаций с представителями данной отрасли (по производству подакцизных товаров), производителями алкогольной продукции и табачных изделий. Была достигнута договоренность, что мы не планируем повышать акциз в следующем году", - заявил он.

 

Механизм противодействия легализации (отмыванию) доходов, полученных преступным путем

Напомним, с 1 июля 2014 г. в Украине уже повышался акцизный налог на алкоголь.

В Украине 8 ноября 2014 г. официально опубликован закон Украины №1702-VII “О предотвращении и противодействии легализации (отмыванию) доходов, полученных преступным путем, финансированию терроризма и финасированию распространения оружия массового уничтожения». Этот закон вступает в силу через 90 дней со дня его опубликования.

Закон определяет правовой механизм противодействия легализации (отмыванию) доходов, полученных преступным путем, финансированию терроризма и распространению оружия массового уничтожения.

Документ предусматривает формирование общегосударственной аналитической базы данных для предоставления правоохранительным органам Украины и иностранных государств возможности обнаруживать, проверять и расследовать преступления, связанные с отмыванием средств и другими незаконными финансовыми операциями.

Закон принят во исполнение договоренностей с Международным валютным фондом и с учетом предложений национального законодательства экспертов Группы разработки финансовых мер борьбы с отмыванием денег и финансированием терроризма (FATF).

Напомним, народные депутаты поддержали этот закон во втором чтении и в целом 14 октября 2014 г. За соответствующее решение проголосовали 232 депутата при минимально необходимых 226 депутатах. Президент Украины Петр Порошенко подписал документ 5 ноября.

 

Разрабатывать стратегию развития Харьковщины будут ведущие ученые региона

В области полным ходом идет разработка новой Стратегии устойчивого развития региона до 2020 года. Сейчас в состав экспертного совета вошли представители научных кругов Харьковщины, ведущие специалисты в области стратегического планирования.

«Базой для разработки реалистической Стратегии является проведение качественной, всесторонней региональной диагностики. Мы должны четко определить имеющиеся у нас ресурсы, просчитать новые угрозы и возможности с учетом тех глубоких изменений, которые происходят на Европейском континенте и во всем мире в связи с событиями на южной и восточной границе нашего государства. Ведь уже сейчас можно зафиксировать серьезное перераспределение международных товарных, инвестиционных, миграционных и других потоков», - отметил первый заместитель председателя ХОГА, председатель Рабочей группы Игорь Райнин.

По его словам, только основательно просчитав различные сценарии развития области, можно определить, на какое место и роль может претендовать Харьковщина в экономической системе Украины, а также в системе регионов Восточной Европы в целом.

«А от этого зависит и подбор конкретных проектов развития. Убежден, что персональный состав экспертного совета, который подбирался самими учеными, позволит на высоком профессиональном уровне выполнить эти задачи», - цитирует Райнина пресс-служба обладминистрации.

Первый заместитель председателя ХОГА сообщил, что в дальнейшем экспертный совет выступит основой постоянно действующей группы, которая будет создана для мониторинга выполнения Плана реализации Стратегии.

 

Понад 7 млн.грн. надійшло до бюджету від харківських аграріїв

Гарний цьогорічний урожай приносить сільгоспвиробникам Слобожанщини хороші прибутки. Як результат, аграрії нашого краю спрямували до місцевих бюджетів області з початку року 7,0 мільйонів гривень фіксованого сільськогосподарського податку. У порівнянні з минулим роком цей показник ані трохи не зменшився.

Фахівці ГУ Міндоходів у Харківській області розповідають, що найбільші надходження зафіксовано від сільгоспників Красноградського районів - 1,0 млн. грн.  Їх наздоганяють платники Вовчанського та Лозівського районів Харківщини, де сума сплаченого податку складає по 0,9 млн.грн. відповідно.

Як відзначає в.о. начальника ГУ Міндоходів у Харківській області Валентин Фесюнін, такі суб’єкти господарювання звільнені від сплати податків на прибуток й землю, зборів за спеціальне використання води та провадження деяких видів підприємницької діяльності.

В той же час, підкреслює очільник регіонального відомства, фахівцями служби створюються усі належні умови для обслуговування таких платників, щоб вони працювали і для себе, і для країни.

«Сільгоспники формують відповідну частку місцевого бюджету, створюють нові робочі міста, наповнюють прилавки екологічно чистими продуктами, тож ми зацікавлені в тому, щоб аграрний сектор на Харківщині мав можливість і працювати, і розвиватися», - підкреслює Валентин Фесюнін.     

Слід зазначити, що в регіоні спеціальний режим оподаткування - фіксований сільськогосподарський податок в агропромисловому секторі обрали 1 511 підприємств.

 

Заборгованість з ЄСВ підприємств в зоні АТО підлягає списанню.

Вовчанська ОДПІ ГУ Міндоходів у Харківській області повідомляє про те, що вступив у дію з 15.10.2014 року Закон України від 02.09.2014 № 1669-VII «Про тимчасові заходи на період проведення АТО», яким визначено тимчасові заходи для забезпечення підтримки суб’єктів господарювання, що здійснюють діяльність на території проведення антитерористичної операції та внесено зміни до Закону України від 8 липня 2014 року № 2464 «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування».

А саме, Розділ VIII «Прикінцеві та перехідні положення» Закону №2464 доповнено пунктом такого змісту: платники єдиного внеску, визначені статтею 4 Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування», які перебувають на обліку в контролюючих органах, розташованих на території де проводилася АТО, звільняються від виконання своїх обов'язків, визначених частиною другою статті 6 Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування», на період з 14 квітня 2014 року до закінчення АТО або військового чи надзвичайного стану.

Підставою для такого звільнення є заява платника єдиного внеску, яка подається ним до контролюючого органу за основним місцем обліку або за місцем його тимчасового проживання у довільній формі не пізніше тридцяти календарних днів, наступних за днем закінчення АТО.

При цьому, відповідальність, штрафні та фінансові санкції, передбачені цим Законом за невиконання обов'язків платника єдиного внеску у період з 14 квітня 2014 року до закінчення АТО, до платників єдиного внеску, зазначених у цьому пункті, не застосовуються.

Разом з тим, Кабінет Міністрів України у десятиденний строк з дня опублікування Закону №1669 затверджує перелік населених пунктів, на території яких здійснювалася антитерористична операція, розпочата відповідно до Указу №405/2014, у період з 14 квітня 2014 року до її закінчення та у десятиденний строк з дня закінчення антитерористичної операції приймає остаточний перелік.

Тому, платник єдиного внеску, який подає заяву, щодо звільнення від виконання обов’язків, визначених частиною 6 Закону №2464, на період з 14 квітня 2014 року до закінчення антитерористичної операції або військового чи надзвичайного стану, повинен перебувати на обліку в органах доходів і зборів, розташованих на території населених пунктів відповідно до переліку, затвердженого Кабінетом Міністрів України.

Категория: Податкові новини | Добавил: Volchanckaya_MGNI (12.11.2014)
Просмотров: 372 | Рейтинг: 0.0 |

Всего комментариев: 0
Добавлять комментарии могут только зарегистрированные пользователи.
[ Регистрация | Вход ]
Конструктор сайтов - uCoz
Форма входа
Поиск по каталогу
Друзья сайта
Статистика