Проведена чергова прес-конференція для платників податків
Вже не вперше у Вовчанській ОДПІ ГУ Міндоходів у Харківській області проходить прес-конференція з питань Концепції реформування податкової системи, підвищення якості обслуговування платників податків, дотримання вимог чинного законодавства при виплаті заробітної плати та з обсягів надходжень до зведеного та місцевих бюджетів. ЇЇ для платників податків провела в.о.начальника Вовчанської ОДПІ Лідія Колєснік.
На прес-конференції обговорювалися зміни в законодавстві з питань податку на додану вартість, актуальні питання справляння збору за спецвикористання води, плати за користування надрами, податку на доходи фізичних осіб, військового збору, спрощеної системи оподаткування.
Стосовно податку на додану вартість було повідомлено про основні зміни, які стосуються даного податку: продовжено до 31 грудня 2014 року включно режим звільнення від оподаткування ПДВ операцій з експорту зернових і технічних культур; передбачене запровадження з 1 січня 2015 року електронної системи адміністрування ПДВ та інше.
Також, Лідія Павлівна повідомила про особливості застосування спрощеної системи оподаткування та зосередилась на питаннях адміністрування єдиного соціального внеску і оподаткування доходів фізичних осіб.
Особливу увагу під час проведення заходу було приділено перевагам подання звітності засобами телекомунікаційного зв’язку та одержанню програмного забезпечення в сервісних центрах, перевагам отримання легальних доходів та створення в суспільстві негативного ставлення до не оформлення трудових відносин та отримання зарплати в „конвертах”. Питання легалізації заробітної плати та підвищення її рівня залишаються стратегічними напрямами роботи органів Міндоходів. Адже від рівня заробітної плати найманих працівників прямо пропорційно залежать надходження податку на доходи фізичних осіб, який є основним джерелом наповнення місцевого бюджету. А виплата заробітної плати у „конвертах ” - це одна з найбільших перепон в економічному та соціальному розвитку держави. Нелегальна робота – це відсутність захисту від незаконного звільнення, гарантій на безпечні і здорові умови праці, гарантованого права на відпочинок. Працівниками ДПІ проводяться перевірки з питань виявлення та упередження порушень податкового та іншого законодавства під час виплати заробітної плати та інших доходів громадян.
Завершальною частиною заходу стало інформування про роботу контакт-центру Інформаційно-довідкового Департаменту Державної фіскальної служби України та інтерактивного антикорупційного сервісу «Пульс».
Учасники прес-конференції подякували за вичерпні відповіді на запитання та висловили побажання і надалі обговорювати усі нагальні питання у такому форматі.
Про оподаткування доходів фізичних осіб за «круглим столом»
У приміщенні Вовчанської ОДПІ ГУ Міндоходів у Харківській області відбулося засідання «круглого столу» за участі в.о.начальника інспекції Лідії Колєснік, заступника начальника-начальника Великобурлуцького відділення Людмили Воловик та платників податків Вовчанського та Великобурлуцького районів.
Під час заходу обговорювалися питання оподаткування доходів фізичних осіб і питання реалізації прав людини та правозахисної діяльності в органах ДФС.
У ході зустрічі Лідія Павлівна донесла присутнім про важливість своєчасного наповнення державної казни в ситуації, яка нині склалась у нашій державі. Присутніх цікавив порядок подання декларації про майновий стан і доходи. Посадовець повідомила, що платники можуть подавати декларацію про майновий стан і доходи у один із наступних способів:
- засобами електронного зв'язку в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації електронного підпису підзвітних осіб у порядку, визначеному законодавством;
- особисто платником або уповноваженою на це особою;
- поштою з повідомленням про вручення та з описом вкладення.
При цьому, поштове відправлення необхідно здійснити не пізніше, ніж за десять днів до закінчення граничного терміну подання декларації, встановленого статтею 49 Податкового кодексу, а при поданні в електронній формі – не пізніше закінчення останньої години дня, у якому минає такий граничний термін.
Так, ознайомитися з формою Декларації та інструкцією по її заповненню можна на офіційному веб-порталі Міндоходів http://minrd.gov.ua/ у розділі «Законодавство.
Під час розмови також Лідія Павлівна повідомила, що база для нарахування єдиного внеску у платників єдиного податку незалежно від групи - мінімальна зарплата, установлена законодавством у місяці, за який його сплачуть. Тобто доходи від підприємницької діяльності не беруть участі при нарахуванні єдиного внеску в платників єдиного податку. Підприємці сплачують цей внесок також з місяці, в яких діяльність не провадилась і доходів від неї в них не було.
Особливу увагу керівник інспекції приділила тому, що у 2014 році Всеукраїнський тиждень права в Україні проходитиме з листопада по грудень. «Під час цієї правової акції кожен учасник, який бере в ній участь, робить безпосередній внесок на благо суспільства та співгромадян»,-зазначила посадовець.. До участі у заході залучаються і податківці інспекції, які постійно надають консультації всім бажаючим з питань реалізації і захисту прав людини. Кожен із відвідувачів ЦОП має можливість отримати відповідь у провідних спеціалістів податкової служби, кваліфіковану консультацію чи пораду в межах повноважень працівників ОДПІ.
Особлива увага приділяється соціально-незахищеній категорії громадян, таких як ветерани праці, війни, малозабезпечені громадяни, інваліди, чиї питання розглядаються першочергово.
Так, Вовчанська ОДПІ ГУ Міндоходів у Харківській області приділяє велику увагу всебічному розгляду звернень громадян, задоволенню їх законних прав та інтересів, забезпеченню реалізації ними конституційного права на звернення (ст. 40 Конституції України).
Питання практичної реалізації громадянами України наданого їм Конституцією України права вносити до органів державної влади, об’єднань громадян відповідно до їх статуту звернення щодо роз’яснення окремих норм законодавства, пропозицій щодо поліпшення їх діяльності, викривати недоліки в роботі, оскаржувати дії посадових осіб, державних i громадських органів регулює Закон України від 02.10.96 р. № 393/96-ВР "Про звернення громадян”.
Реалізація прав громадян у Вовчанській ОДПІ ГУ Міндоходів у Харківській області здійснюється завдяки різним формам організаційних заходів, які працюють на покращення іміджу податкової служби. Проводяться особисті прийоми громадян посадовими особами Вовчанскої ОДПІ. На всі звернення громадянам надаються вичерпні роз’яснення.
Також платникам податків надаються усні консультації з питань податкового законодавства безпосередньо в податкових органах чи в телефонному режимі, проводяться семінари, "круглі столи ”, зустрічі з трудовими колективами, лекції з майбутніми платниками податків та сеанси телефонного зв’язку "гаряча лінія ”.
Крім того, з метою роз’яснення прав платників податків у податковому законодавстві Вовчанська ОДПІ готує зразки власної друкованої продукції. Також актуальні питання податкового законодавства і питання правового характеру висвітлюються на місцевих сайтах, в місцевій газеті "Хлібороб” та розміщуються на інформаційних стендах у приміщенні податкового інспекції.
«Підсумовуючи вищезазначене слід зазначити, що діяльність Вовчанська ОДПІ ГУ Міндоходів у Харківській області спрямовується на подальший розвиток політики відкритості, прозорості та зміцнення партнерських стосунків із платниками податків і громадськістю», - зазначила в.о.начальника наприкінці зустрічі.
Особливості адміністрування ПДВ для сільського та лісового господарства
з 2015 року
Для платників ПДВ, які використовують спеціальний режим оподаткування діяльності у сфері сільського та лісового господарства, а також рибальства, передбачений ст. 209 ПКУ, також відкриватимуть електронні рахунки.
Електронний рахунок у сільгоспспецрежимника буде призначений як для обліку сум податку за результатами спецрежимної діяльності, передбаченої ст. 209 ПКУ, так й іншої діяльності (п. 4 Порядку електронного адміністрування). Таким чином, буде відкрито один електронний рахунок.
Платник поповнюватиме електронний рахунок із поточного рахунка. Водночас, аби визначити суму податку, на яку він може зареєструвати податкові накладні в Єдиному реєстрі, слід використовувати формулу зі ст. 2001 ПКУ, що продубльована й у п. 9 Порядку електронного адміністрування.
Припинивши підприємницьку діяльність, подай підсумкову декларацію
Фізичні особи, щодо яких починаючи з 08.07.2014 року до Єдиного державного реєстру внесено запис про припинення підприємницької діяльності фізичної особи – підприємця, подають податкові декларації у строки, визначені п.49.18 ст.49 Податкового кодексу, залежно від обраної ними системи оподаткування в період підприємницької діяльності.
Зняття з обліку фізичних осіб – підприємців у контролюючих органах здійснюється на підставі надходження від державного реєстратора повідомлення про проведення державної реєстрації припинення підприємницької діяльності фізичної особи – підприємця із зазначенням номера та дати внесення відповідного запису до Єдиного державного реєстру.
Фізичні особи-підприємці можуть бути зняті з обліку в контролюючому органі у разі встановлення факту відсутності заборгованості перед бюджетом щодо сплати платежів, контроль за справлянням яких здійснюють контролюючі органи.
Останнім звітнім періодом для платників, які застосовували загальну та спрощену (перша та друга групи) системи оподаткування, вважається базовий звітний (податковий) період, що дорівнює календарному року, для платників, які застосовували спрощену систему оподаткування (третя та п’ята групи), — базовий звітний (податковий) період, що дорівнює календарному кварталу, в якому було прийнято рішення про припинення діяльності.
Довідково: Закон України від 13.05.2014 р. № 1258-VII «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо спрощення процедури державної реєстрації припинення підприємницької діяльності фізичних осіб – підприємців за заявницьким принципом».
Скасування помилково проведеної через касовий апарат суми у готівкових розрахунках
У разі скасування помилково проведеної через касовий апарат суми розрахунку реєстрація видачі коштів здійснюється шляхом реєстрації від’ємної суми.
Проте, якщо алгоритм роботи реєстратора розрахункових операцій не забезпечує окремого накопичення у фіскальній пам’яті від’ємних сум розрахунків дозволяється реєструвати видачу коштів (скасування помилкової суми) за допомогою операції „службова видача ”. При цьому забороняється реєструвати через РРО від’ємні суми з використанням операції „сторно ”.
У випадку, якщо сума коштів, виданих при поверненні товару чи рекомпенсації раніше оплаченої послуги, перевищує 100 гривень, то матеріально відповідальна особа господарської одиниці або особа, яка безпосередньо здійснює розрахунки, повинна скласти акт про видачу коштів. В якому необхідно зазначити дані документа, що встановлює особу покупця, який повертає товар (відмовляється від послуги), відомості про товар (послугу), суму виданих коштів, номер, дату i час видачі розрахункового документа, який підтверджує купівлю товару (отримання послуги).
Такий самий акт складеться i при скасуванні помилково проведеної через касовий апарат суми розрахунку, де вказуються дані про помилкову суму та реквізити розрахункового документа.
Акти про видачу коштів та акти про скасування помилково проведеної через РРО суми розрахунку передаються до бухгалтерії суб’єкта господарювання i зберігаються протягом трьох років. У разі відсутності в суб’єкта господарювання бухгалтерії зазначені акти підклеюються на останній сторінці відповідної книги обліку розрахункових операцій.
Разом з тим, суб’єкти господарювання зобов’язані видавати особі, яка отримує або повертає товар, розрахунковий документ встановленої форми на повну суму проведеної операції.
Продовжено дію автономних тарифних преференцій до товарів українського походження
Згідно листа № 9243/7/99-99-25-02-08-17 від 03.11.2014 ДФС України повідомляє, що 29.10.2014 Єврокомiсiєю прийнято Регламент № 1150/2014, яким до 31.12.2015 продовжено дію автономних тарифних преференцій до товарів походженням з України, запроваджених Регламентом вiд 16.04.2014 № 374/2014.
Також увагу звернули на те, що, вiдповiдно до вимог Регламенту Єврокомiсiї вiд 23.06.2014 № 692/2014, заборонено імпортувати до Європейського Союзу товари, які походять з Автономної Республіки Крим та міста Севастополь.
Роз’яснення щодо виплати одноразової грошової допомоги членам сімей військовослужбовців загиблих під час АТО
Виплата одноразової грошової допомоги членам сімей загиблих військовослужбовців передбачена статтею 16 Закону України “Про соціальний і правовий захист військовослужбовців та членів їх сімей ”.
Порядок виплати допомоги за цим Законом визначено постановою Кабінету Міністрів України від 25 грудня 2013 року № 975. Загальний розмір допомоги становить 609 тис. грн. (500 кратний розмір прожиткового мінімуму (1 218 грн.) для працездатних осіб).
Виплата допомоги здійснюється членами сімей, батькам та утриманцям загиблого військовослужбовця (в рівних частках кожному).
Оформлення документів для виплати допомоги здійснюють обласні військові комісаріати за місцем проживання отримувачів допомоги.
Після отримання військкоматом усіх необхідних документів, вони подаються в Департамент фінансів, після чого виносяться на розгляд комісії з розгляду питань, пов’язаних із призначенням і виплатою одноразової допомоги в разі загибелі (смерті), каліцтва або інвалідності військовослужбовців та осіб звільнених з військової служби.
Рішення про призначення та виплату допомоги згідно з нормативно-правовим актом Кабінету Міністрів України приймає головний розпорядник коштів, тобто Міністр оборони України, який затверджує протокол засідання згаданої комісії. Після чого Департамент Фінансів Міністерства оборони України перераховує кошти до обласних військових комісаріатів для виплати заявникам.
Документи, які потрібно надати для призначення допомоги:
- заява про виплату одноразової грошової допомоги;
- копія свідоцтва про смерть;
- копія лікарського свідоцтва про смерть;
- витяг із наказу командира військової частини про виключення військовослужбовця із списків особового складу частини;
- витяг з послужного списку загиблого, де зазначені дані про призов на військову службу та про склад сім’ї;
- копії сторінок паспорта отримувача одноразової допомоги з даними про прізвище, ім’я та по-батькові і місце реєстрації;
- копія ідентифікаційного номеру отримувача допомоги;
- довідка з ЖЕК про склад сім’ї загиблого;
- копія свідоцтва про народження загиблого (для виплати допомоги батькам загиблого);
- копія свідоцтва про шлюб (для виплати дружині загиблого);
- копія свідоцтва про народження дитини (для виплати дітям загиблого).
Усі копії завіряються у військовому комісаріаті (військові частини), який приймає документи для виплати одноразової допомоги.
ФОП, яка отримує з місцевого бюджету компенсацію за перевезення пільгових категорій населення, може перебувати у другій групі платників єдиного податку
Фізична особа, яка здійснює перевезення пасажирів на автобусних маршрутах загального користування, надає такі послуги безпосередньо населенню, має право обрати другу групу платників єдиного податку незалежно від того, що пільгові перевезення пасажирів покриваються за рахунок сум дотації з бюджету.
Це можливо за умови дотримання критеріїв, визначених пп.2 п.291.4 ст.291 Податкового кодексу України.
До платників єдиного податку, які відносяться до другої групи, належать фізичні особи-підприємці, які здійснюють господарську діяльність з надання послуг, у тому числі побутових, платникам єдиного податку та/або населенню, виробництво та/або продаж товарів, діяльність у сфері ресторанного господарства, за умови, що протягом календарного року відповідають сукупності таких критеріїв:
- не використовують працю найманих осіб або кількість осіб, які перебувають з ними у трудових відносинах, одночасно не перевищує 10 осіб;
- обсяг доходу не перевищує 1 000 000 гривень.
Згідно зі ст.37 Закону України від 5 квітня 2001 року №2344-III «Про автомобільний транспорт» зі змінами та доповненнями (далі — Закон) пільгові перевезення пасажирів, які відповідно до законодавства користуються такими правами, забезпечують автомобільні перевізники, які здійснюють перевезення пасажирів на автобусних маршрутах загального користування. Види та обсяги пільгових перевезень установлюються замовленням, у якому визначається порядок компенсації автомобільним перевізникам, які здійснюють перевезення пасажирів на маршрутах загального користування, збитків від цих перевезень.
Органи виконавчої влади та органи місцевого самоврядування зобов’язані надати перевізникам, які здійснюють пільгові перевезення пасажирів та перевезення пасажирів за регульованими тарифами, компенсацію відповідно до закону (ст.29 Закону).
Держпідприємство проти легалізації грального бізнесу в Україні
Держпідприємництво не підтримало розроблений Мінфіном законопроект про діяльність казино
Як зазначає розробник, проект розроблено з метою врегулювання неконтрольованого розміщення гральних закладів та поширення гральних автоматів, що призводить до розвитку стійкої психічної залежності населення від азартних ігор («лудоманії») та отримування додаткових надходжень до державного бюджету.
Законопроектом пропонується також скасувати Закон України «Про заборону грального бізнесу в Україні».
Держпідприємництво не підтримує законопроект у запропонованій редакції оскільки:
- необґрунтованою є вимога стосовно розміру статутного капіталу організатора азартних ігор «не менше 10 мільйонів гривень»;
- нечітким є перелік документів, які мають підтвердити право власності або користування приміщенням, де здійснюється організація та проведення азартних ігор;
- не зазначено, які саме заходи повинні запровадити організатори азартних ігор для боротьби з ігровою залежністю (лудоманією);
- незрозумілою є норма щодо отримання торгових патентів на кожний окремий гральний стіл, гральний стіл з кільцем рулетки;
- документом надається право організаторам азартних ігор встановлювати власні вимоги та правила щодо відвідування спеціальної гральної зони;
- необґрунтованою є плата у розмірі 40 мільйонів гривень за ліцензію на організацію та проведення азартних ігор у спеціальній гральній зоні, а також розробником не вказано термін дії такої ліцензії;
- проект потребує доопрацювання у відповідності закону про ліцензування: відсутні підстави, за якими контролюючий орган може зупинити ліцензію, та процедура поновлення господарської діяльності за ліцензією після її зупинення.
Крім того, проектом пропонується визнати таким, що втратив чинність, Закон України «Про заборону грального бізнесу в Україні».
Держпідприємництво вважає за доцільне залучити громадськість та додатково обговорити питання щодо доцільності скасування зазначеного закону.
Втратили документи – повідомте про це органи ДФС протягом п’яти днів
Вовчанська ОДПІ ГУ Міндоходів у Харківській області повідомляє, що у разі втрати, пошкодження або дострокового знищення первинних документів, регістрів бухгалтерського обліку, фінансової звітності, інших документів, пов’язаних з обчисленням і сплатою податків і зборів платник податків зобов’язаний, у п’ятиденний строк з дня такої події, письмово повідомити контролюючий орган за місцем обліку в порядку, встановленому Податковим кодексом України для подання податкової звітності, та контролюючий орган, яким було здійснено митне оформлення відповідної митної декларації.
Крім того, платнику необхідно відновити втрачені документи протягом 90 календарних днів з дня, що настає за днем надходження повідомлення до контролюючого органу.
Зазначений порядок визначено пунктом 44.5 статті 44 Податкового кодексу України.
Нагадуємо, що відповідно до пункту 44.1 статті 44 Кодексу для цілей оподаткування платники податків зобов’язані вести облік доходів, витрат та інших показників, пов’язаних з визначенням об’єктів оподаткування та/або податкових зобов’язань, на підставі первинних документів, регістрів бухгалтерського обліку, фінансової звітності, інших документів, пов’язаних з обчисленням і сплатою податків і зборів, ведення яких передбачено законодавством.
Платникам податків забороняється формування показників податкової звітності, митних декларацій на підставі даних, не підтверджених вищезазначеними документами.
Порядок заповнення документів на переказ у разі сплати податків, зборів та єдиного внеску
Вовчанська ОДПІ ГУ Міндоходів у Харківській області нагадує, що згідно з наказом Міністерства доходів і зборів України від 22.10.2013 року № 609 затверджено Порядок заповнення документів на переказ у разі сплати податків, зборів, митних платежів, єдиного внеску, здійснення бюджетного відшкодування податку на додану вартість, повернення помилково або надміру зарахованих коштів. При сплаті податків, зборів, митних платежів, єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування, здійсненні бюджетного відшкодування податку на додану вартість, поверненні помилково або надміру зарахованих коштів поле "Призначення платежу" розрахункового документа заповнюється таким чином:
поле № 1:
друкується службовий код (знак) "*" (ознака платежу);
поле № 2:
друкується розділовий знак ";";
друкується код виду сплати (формат ссс - тризначне число);
поле № 3:
друкується розділовий знак ";";
друкується один з нижченаведених реквізитів:
а) код клієнта за ЄДРПОУ (доповнюється зліва нулями до восьми цифр, якщо значущих цифр менше 8);
б) реєстраційний номер облікової картки платника податків - фізичної особи (завжди має 10 цифр) або серія та номер паспорта громадянина України, якщо платник через свої релігійні переконання відмовився від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та повідомив про це відповідний орган доходів і зборів і має відповідну відмітку у паспорті;
в) реєстраційний (обліковий) номер платника податків, який присвоюється органом доходів і зборів (завжди має 9 цифр);
у разі здійснення платником податків - юридичною особою сплати за відокремлений підрозділ друкується код за ЄДРПОУ відокремленого підрозділу, за який здійснюється така сплата;
поле № 4:
друкується розділовий знак ";";
друкується роз'яснювальна інформація про призначення платежу в довільній формі. Кількість знаків, ураховуючи зазначені вище поля і розділові знаки, обмежена довжиною поля "Призначення платежу" електронного розрахункового документа системи електронних платежів Національного банку України, при цьому використання символу ";" не допускається;
у разі сплати платежу до бюджету в іноземній валюті обов'язково вказується код класифікації доходів бюджету.
У разі здійснення бюджетного відшкодування податку на додану вартість, повернення коштів, помилково або надміру зарахованих до бюджету за висновками територіальних органів доходів і зборів, поля № 5 та № 6 заповнюються таким чином:
поле № 5:
друкується розділовий знак ";";
друкується дата висновку, на підставі якого здійснюється відшкодування ПДВ або повернення коштів, помилково або надміру зарахованих до бюджету (формат - ДД.ММ.РРРР). Платником податків поле № 5 не заповнюється;
поле № 6:
друкується розділовий знак ";";
друкується номер висновку, на підставі якого здійснюється відшкодування ПДВ або повернення коштів, помилково або надміру зарахованих до бюджету. Платником податків поле № 6 не заповнюється;
поле № 7:
друкується розділовий знак ";";
резервне поле. Заповнюється платниками податків та/або органами Державної казначейської служби України (органами доходів і зборів) у разі здійснення розрахунків згідно з окремими рішеннями Кабінету Міністрів України тощо. Зазвичай не заповнюється.
У разі погашення податкових векселів (податкових розписок) коштами при заповненні розрахункового документа в резервному полі необхідно проставляти номер векселя.
Наголошуємо, що при заповненні полів не допускаються пропуски (пробіли) між словами та службовими знаками.
Порядок заповнення поля «призначення платежу»
Вовчанська ОДПІ ГУ Міндоходів у Харківській області нагадує, що при сплаті податків, зборів, митних платежів, єдиного внеску, здійснення бюджетного відшкодування податку на додану вартість, повернення помилково або надміру зарахованих коштів заповнення поля «Призначення платежу», в полі N 3 вказуються відповідні реквізити:
- код ЄДРПОУ платника податку (у разі здійснення юрособою сплати за відокремлений підрозділ друкується код за ЄДРПОУ відокремленого підрозділу, за який здійснюється така сплата);
- реєстраційний номер облікової картки платника податків – фізособи або серія та номер паспорта громадянина України (у разі відмови від реєстраційного номера);
- реєстраційний (обліковий) номер платника податків, який надається Міндоходів.
При заповненні полів не допускаються пропуски (пробіли) між словами та службовими знаками.
Порядок заповнення документів затверджений Наказом Міністерства доходів і зборів України N 609 від 22.10.2013 р.
Мобілізованих підприємців звільняють від сплати податків на період військової служби
Фізичні особи-підприємці, які проходять військову службу в особливий період часткової мобілізації, звільняються від обов’язку нарахування, сплати та подання податкової звітності з ПДФО та єдиного податку.
Вовчанська ОДПІ ГУ Міндоходів у Харківській області нагадує, що згідно з положеннями Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо удосконалення оборонно-мобілізаційних питань під час проведення мобілізації» від 20.05.2014 р. № 1275-VІІ самозайняті особи, які мали або не мали найманих працівників, призвані на військову службу під час мобілізації або залучені до виконання обов’язків щодо мобілізації за посадами, передбаченими штатами воєнного часу, під час особливого періоду, визначеного Законом про мобілізацію, звільняються від обов’язку нарахування, сплати та подання податкової звітності з ПДФО, а також від подання податкової звітності з єдиного податку.
Для цього протягом 10 днів після демобілізації підприємці повинні подати відповідні документи до фіскального органу за місцем податкової реєстрації самозайнятої особи. Такими документами є: заява самозайнятої особи та копія військового квитка або іншого документа, виданого відповідним державним органом, із зазначенням даних про призов такої особи на військову службу за призовом під час мобілізації , на особливий період.
Після надання зазначених документів контролюючі органи будуть списувати таким платникам податковий борг, що виник у них внаслідок форс-мажорних обставин, як безнадійний, без нарахування штрафних санкцій та пені.
Окрім того, такі особи будуть звільнені від сплати ЄСВ за себе за умови, що вони: не здійснювали господарську діяльність в цей період; не отримували дохід; надали підтверджуючі документи з військових комісаріатів, в яких вказується період перебування на військовій службі.
Якщо ж мобілізований підприємець чи самозайнята особа має найманих працівників, які продовжують працювати по найму під час його мобілізації, то він зобов’язаний уповноважити іншу особу на виплату заробітної плати або інших доходів найманим працівникам. У такому випадку обов'язок з нарахування та утримання ПДФО і ЄСВ з таких виплат на термін військової служби підприємця несе уповноважена особа.
Документи, що підтверджують країну походження товару
Вовчанська ОДПІ ГУ Міндоходів у Харківській області звертає увагу на документи, що підтверджують країну походження товару:
- сертифікат про походження товару;
- засвідчена декларація про походження товару;
- декларація про походження товару;
- сертифікат про регіональне найменування товару.
Країна походження товару заявляється (декларується) органу фіскальної служби шляхом подання оригіналів документів про походження товару (ч.2 ст.43 Митного кодексу України).
Сертифікат про походження товару - це документ, який однозначно свідчить про країну походження товару і виданий компетентним органом даної країни або країни вивезення, якщо у країні вивезення сертифікат видається на підставі сертифіката, виданого компетентним органом у країні походження товару. (ч.3 ст.43 МКУ)
У разі втрати сертифікату приймається його офіційно завірений дублікат.
Засвідчена декларація про походження товару - це декларація про походження товару, засвідчена державною організацією або компетентним органом, наділеним відповідними повноваженнями (ч.5 ст.43 МКУ).
Декларація про походження товару - це письмова заява про країну походження товару, зроблена у зв’язку з вивезенням товару виробником, продавцем, експортером (постачальником) або іншою компетентною особою на комерційному рахунку чи будь-якому іншому документі, який стосується товару (ч.6 ст.43 МКУ).
Сертифікат про регіональне найменування товару - це документ, який підтверджує, що товари відповідають визначенню, характерному для відповідного регіону країни, та виданий компетентним органом відповідно до законодавства країни вивезення товару (ч.7 ст.43 МКУ).
У разі якщо в документах про походження товару є розбіжності у відомостях про країну походження товару або органом фіскальної служби встановлено інші відомості про країну походження товару, ніж ті, що зазначені у документах, декларант або уповноважена ним особа має право надати органу фіскальної служби для підтвердження відомостей про заявлену країну походження товару додаткові відомості (ч.8 ст.43 МКУ).
Такими додатковими відомостями є відомості, що містяться в товарних накладних, пакувальних листах, відвантажувальних специфікаціях, сертифікатах (відповідності, якості, фітосанітарних, ветеринарних тощо), митній декларації країни експорту, паспортах, технічній документації, висновках-експертизах відповідних органів, інших матеріалах, що можуть бути використані для підтвердження країни походження товару (ч.9 ст.43 МКУ).
Наслідки неофіційного працевлаштування
Вовчанська ОДПІ ГУ Міндоходів у Харківській області приймає звернення від громадян, які погоджуються на роботу без оформлення трудових відносин з роботодавцем, втрачаючи право на матеріальне забезпечення у вигляді соціального страхування в разі повної чи часткової втрати працездатності.
Відповідно до Законів України «Про працю» та «Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування» не оформлення трудових відносин позбавляє працівників права вимагати від роботодавців належних умов праці та гідної її оплати, а також захищати свої права в суді. До того ж таких громадян не можна віднести до категорії «наймані працівники».
Якщо працівник отримує заробітну плату “в конверті”, а роботодавець не сплачує за нього страхові внески до Пенсійного фонду, то цей період не зараховується до страхового стажу найманого працівника та, відповідно, не враховується під час визначення розміру пенсії, через що пенсія буде меншою, ніж повинна бути.
Існує багато випадків, коли наймані працівники отримують офіційну зарплату на рівні мінімальної або меншу за мінімальну, а решту зарплати – у «конверті». Це явна ознака прихованої зайнятості, коли людей оформлюють на роботу погодинно, проставляючи їм у табелі обліку робочого часу 2 або 4 години, тоді як вони працюють по 8 та більше годин на день. Відповідно їм нараховують зарплату за 2 або 4 години, а решту платять у конвертах. Таким чином, роботодавці порушують права і гарантії своїх працівників.
У разі відмови роботодавця оформити трудові відносини мешканці столиці можуть звернутися до Центру обслуговування платників, що знаходиться за адресою:
Вартість документів про вищу освіту не оподатковується податком на додану вартість
Вовчанська ОДПІ ГУ Міндоходів у Харківській області нагадує, що документи про освіту (кваліфікацію) є підтвердженням здобуття вищої освіти, а їх видача є складовою послуг з освітньої діяльності. Відповідно до підпункту «г» підпункту 197.1.2 пункту 197.1 статті 197 Податкового кодексу України від оподаткування податком на додану вартість звільняються операції з усіх видів освітньої діяльності, які постачаються вищими навчальними закладами I – IV рівнів акредитації, у тому числі для здобуття іншої вищої та післядипломної освіти.
Оплата студентами вартості документів про освіту є частиною оплати вартості послуг та не включається навчальним закладом до бази оподаткування податком на додану вартість, оскільки операції з надання таких послуг звільняються від оподаткування податком на додану вартість. Якщо платник податку придбаває (виготовляє) товари/послуги та необоротні активи, які призначаються для їх використання в операціях, які звільнені від оподаткування, то суми податку, сплачені (нараховані) у зв’язку з таким придбанням (виготовленням), не відносяться до податкового кредиту зазначеного платника.
Підписано Закон, який дозволить профінансувати з Держбюджету протезування учасників АТО
Президент підписав Закон про внесення змін до Державного бюджету на 2014 рік, який дозволить профінансувати витрати на протезування учасників антитерористичної операції, які отримали тяжке поранення.
Згідно з Законом № 1705-VII "Про внесення змін до додатка №3 до Закону України "Про державний бюджет України на 2014 рік", зокрема, запроваджено нову бюджетну програму «Забезпечення протезуванням та ортезування виробами підвищеної функціональності за технологіями виготовлення, які відсутні в Україні, окремих категорій громадян, які брали участь в антитерористичній операції та/або у забезпеченні її проведення і втратили функціональні можливості кінцівки або кінцівок» у обсязі 7 млн грн.
Крім цього, у відповідності до Закону, на 2,2 млн. грн. збільшено видатки на фінансування у 2014 році новоутвореної Державної служби у справах ветеранів війни та учасників антитерористичної операції.
Чи вважається адмінарешт працівника прогулом
Вовчанська ОДПІ ГУ Міндоходів у Харківській області повідомляє, що відповідно до пункту 4 статті 40 Кодексу законів про працю України трудовий договір, укладений з працівником на невизначений строк, а також строковий трудовий договір до закінчення строку його чинності можуть бути розірвані власником або уповноваженим ним органом у випадку прогулу (в тому числі відсутності на роботі більше трьох годин протягом робочого дня) без поважних причин.
Перебування працівника під адміністративним арештом є поважною причиною відсутності на роботі, оскільки він позбавлений волі і примусово утримується протягом встановленого законом часу у спеціальних приміщеннях органів внутрішніх справ.
Підтвердженням факту адміністративного арешту є копія постанови суду, яка згідно з пунктом 29.39 Інструкції з діловодства в місцевому загальному суді, затвердженої наказом Державної судової адміністрації України від 17.11.2013 року №173, має надсилатись за місцем роботи, навчання, проживання заарештованого.
Частиною 3 статті 328 Кодексу України про адміністративні правопорушення встановлено, що особам, підданим адміністративному арешту, за час перебування під арештом заробітна плата за місцем постійної роботи не виплачується.
ДФС готова до здійснення перевірок до виконання Закону України «Про очищення влади»
Перевірка здійснюватиметься фахівцями департаменту доходів і зборів з фізичних осіб та підпорядкованими територіальними підрозділами за спеціальним алгоритмом. Він дозволяє виявляти недостовірність вказаних у декларації відомостей про наявність у суб’єктів декларування майна (майнових прав), а також невідповідність вартості майна (майнових прав), набутого (набутих) за час перебування на відповідних посадах, доходам, отриманим із законних джерел.
Згідно з Постановою Кабінету Міністрів «Деякі питання реалізації Закону України «Про очищення влади» (від 16 жовтня 2014 р. №563) вже у листопаді цього року до ДФС почнуть надходити запити від органів державної влади щодо перевірки відомостей, вказаних суб’єктами декларування. Термін відповіді ДФС на кожен запит не має перевищувати 60 днів.
Інформація про початок проходження перевірки відповідною особою разом з копіями її заяви та декларації, а згодом – інформація про результати перевірки – мають розміщуватися у відкритому доступі на офіційному сайті органу, в якому проводиться перевірка.
Відповідно до Закону «Про очищення влади» (частина третя статті 1, частина восьма статті 3), особа, яка вказала недостовірні відомості щодо набутого майна та не змогла пояснити його походження, позбавляється на 10-річний термін права обіймати посади в органах державної влади та місцевого самоврядування.
Згідно із затвердженим Урядом порядком проведення перевірки, керівник відповідного органу не пізніше, ніж на третій день з дня надходження відповіді/висновку, якими встановлено недостовірність відомостей, приймає рішення про звільнення особи, стосовно якої проводилася перевірка.
Підписано зміни до закону про лікарські засоби
Президент підписав Закон «Про внесення змін до Закону України «Про лікарські засоби» щодо обігу лікарських засобів та державного контролю якості ввезених на територію України лікарських засобів».
Загалом Закон №1707-VII дозволяє застосування лікарських засобів, термін державної реєстрації яких закінчився, до завершення терміну придатності таких ліків, визначеного виробником.
Крім цього, у законодавстві з'являється європейська норма щодо одноразової перереєстрації лікарського засобу, на відміну від попередньої норми, коли перереєстрація вимагалася кожні 5 років. Це мало вплив на вартість лікарського засобу та створювало передумови для зловживань у цій сфері.
|