Застосування ПСП до середнього заробітку мобілізованих робітників
Спеціалісти Вовчанської ОДПІ ГУ Міндоходів у Харківській області роз’яснили, чи застосовується ПСП до середнього заробітку працівників, призваних на військову службу за призовом під час мобілізації на особливий період, у разі відсутності проведення компенсаційних виплат з бюджету.
Отже, нарахування середнього заробітку працівників на час виконання державних або громадських обов'язків є гарантійною виплатою, яка входить до складу додаткової заробітної плати. Оскільки на сьогодні компенсаційні виплати з бюджету в межах середнього заробітку працівників, призваних на військову службу за призовом під час мобілізації, на особливий період, не передбачено та відсутній порядок їх відшкодування, сума середнього заробітку зазначених працівників включається до їх загального місячного (річного) оподатковуваного доходу, як дохід у вигляді заробітної плати, нарахований (виплачений) відповідно до умов трудового договору (контракту), та оподатковується за ставками, визначеними п. 167.1 ПКУ — 15/17%.
При цьому під час нарахування доходів у формі заробітної плати база оподаткування визначається як нарахована заробітна плата, зменшена на суму ЄСВ, страхових внесків до Накопичувального фонду, а у випадках, передбачених законом, — обов'язкових страхових внесків до недержавного пенсійного фонду, які відповідно до закону сплачуються за рахунок заробітної плати працівника, а також на суму податкової соціальної пільги за її наявності.
Про електронне адміністрування ПДВ
Існують такі важливі моменти щодо запровадження з 1 січня 2015 року системи електронного адміністрування ПДВ.
1. Система електронного адміністрування ПДВ буде забезпечувати автоматичний облік у розрізі платників податків сум ПДВ.
2. Платникам ПДВ, починаючи з нового, 2015 року, буде автоматично відкрито рахунки в системі електронного адміністрування ПДВ. Для відкриття рахунків органи ДФСУ надсилатимуть банку, в якому відкриваються рахунки, реєстр платників, в якому буде зазначена назва платника, код ЄДРПОУ та індивідуальний податковий номер.
3. Всі податкові накладні будуть складатись виключно в електронному вигляді та реєструватись в ЄРПН незалежно від розміру податку в одній податковій накладній.
4. З 1 січня 2015 року в ЄРПН можна буде зареєструвати лише таку податкову накладну, сума ПДВ в якій, тобто величина податкового зобов'язання постачальника, не перевищуватиме певну дозволену йому суму – «ліміт реєстрації». Це сума, що розраховуватиметься автоматично конкретно для кожного платника ПДВ у системі електронного адміністрування ПДВ за встановленою формулою.
5. На рахунки системи електронного адміністрування зараховуватимуться кошти з власного поточного рахунку платника ПДВ.
Таку інформацію надала ДФСУ в роз’ясненні від 28.10.2014 р.
Хто обов’язково повинен складати антикорупційну програму?
Новий Закон «Про запобігання корупції», який набрав чинності з 26.10.2014 р., зобов’язує деяких юр.осіб складати антикорупційну програму — комплекс правил, стандартів і процедур щодо виявлення, протидії та запобігання корупції.
Так, в обов'язковому порядку антикорупційна програма затверджується керівниками:
1) державних, комунальних підприємств, господарських товариств (у яких державна або комунальна частка перевищує 50 відсотків), де середньооблікова чисельність працюючих за звітний (фінансовий) рік перевищує п'ятдесят осіб, а обсяг валового доходу від реалізації продукції (робіт, послуг) за цей період перевищує сімдесят мільйонів гривень;
2) юридичних осіб, які є учасниками попередньої кваліфікації, учасниками процедури закупівлі відповідно до Закону України «Про здійснення державних закупівель».
Антикорупційна програма затверджується після її обговорення з працівниками юридичної особи. Текст антикорупційної програми повинен перебувати у постійному відкритому доступі для працівників юридичної особи.
Крім того в вищезазначених юридичних особах для реалізації антикорупційної програми запроваджується посада Уповноваженого з антикорупційної програми.
Вимоги до антикорупційної програми юридичної особи визначені в ст. 63 Закону «Про запобігання корупції».
Скасування нормативно-правових документів
Вовчанська ОДПІ ГУ Міндоходів у Харківській області інформує, що з метою приведення нормативно-правових актів у відповідність із чинним законодавством, МОН скасував низку своїх наказів.
Так втратять чинність:
— Положення про індивідуальне навчання в системі загальної середньої освіти, Положення про державну атестацію (екстернат) для одержання документів про загальну середню освіту, Положення про психологічну службу в системі освіти України;
— Типовий статут середнього загальноосвітнього навчально-виховного закладу;
— Положення про організацію охорони праці та порядок розслідування нещасних випадків у навчально-виховних закладах;
— Інструкція про порядок прийому учнів до загальноосвітніх навчально-виховних закладів на конкурсній основі;
— Положення про Всеукраїнські учнівські олімпіади з базових і спеціальних дисциплін, турніри, конкурси-захисти науково-дослідницьких робіт та конкурси фахової майстерності;
— Положення про золоту медаль «За особливі успіхи у навчанні» та про срібну медаль «За успіхи у навчанні»;
— Умови прийому на перший курс вищих навчальних закладів України;
— Інструкція про екзамени, переведення та випуск учнів загальноосвітніх навчально-виховних закладів України;
— Положення про Похвальний лист «За відмінні успіхи у навчанні» та Похвальну грамоту «За особливі успіхи у вивченні окремих предметів»;
— Типове положення про атестацію середніх загальноосвітніх, позашкільних, дошкільних закладів освіти і закладів освіти для громадян, які потребують соціальної допомоги та реабілітації;
— Положення про районний (міський) методичний кабінет;
— Положення про державну атестацію (екстернат) для одержання документів про загальну середню освіту;
— Тимчасове положення про класного керівника середнього закладу освіти;
— Умови прийому на перший курс вищих навчальних закладів України;
— Умови прийому до вищих навчальних закладів України;
— Порядок замовлення, видачі та обліку документів про освіту державного зразка.
Вказані документи скасовано наказом МОН від 19.09.2014 р. № 1060, який набере чинності з дня офіційного опублікування. На день підготування замітки документ офіційно не опубліковано.
Щодо забезпечення додаткових соцгарантій окремим категоріям громадян
Президент України Петро Порошенко підписав Указ № 835/2014 «Про невідкладні заходи щодо забезпечення додаткових соціальних гарантій окремим категоріям громадян» щодо посилення соціального захисту учасників антитерористичної операції в Донецькій і Луганській областях та членів їх сімей, а також інших громадян, які проживають на території Донецької і Луганської областей.
Указом, зокрема, встановлено Кабінету Міністрів України розробити та внести в установленому порядку на розгляд Верховної Ради України законопроекти про соціальний захист осіб, які захищали незалежність, суверенітет і територіальну цілісність України та брали безпосередню участь в антитерористичній операції у складі добровольчих батальйонів, та членів їх сімей.
Також опрацювати питання щодо надання права на вступ поза конкурсом до вищих навчальних закладів дітям, батьки (один із батьків) яких загинули під час участі в антитерористичній операції, захищаючи незалежність, суверенітет і територіальну цілісність України, або померли внаслідок поранення, контузії чи каліцтва, одержаних у районах проведення антитерористичної операції, та за результатами такого опрацювання внести в установленому порядку відповідні пропозиції.
Ужити невідкладних заходів щодо вирішення питання переведення на навчання за кошти державного бюджету дітей учасників бойових дій із числа осіб, які захищали незалежність, суверенітет і територіальну цілісність України та брали безпосередню участь в антитерористичній операції, забезпеченні її проведення, за рахунок перерозподілу наявних обсягів державного замовлення.
Про перевірки підприємств Держфінінспекцією з дозволу КМУ чи без нього
Мінфін роз’яснив питання щодо застосування норм ст. 31 Закону України «Про внесення змін до Закону України «Про Державний бюджет України на 2014 рік», якою установлено, що перевірки підприємств, установ та організацій контролюючими органами (крім ДФСУ) здійснюються протягом серпня - грудня 2014 року виключно з дозволу КМУ або за заявкою суб'єкта господарювання щодо його перевірки.
В Мінфіні нагадали, що перелік контролюючих органів, яким надаватиметься такий дозвіл, визначено постановою КМУ від 13.08.2014 р. № 408. При цьому, до вказаного переліку включено Держфінінспекцію. Дозвіл не потребується у разі, коли такі перевірки проводяться за рішенням суду, на вимогу службових осіб у випадках, передбачених Кримінальним процесуальним кодексом України.
Тобто, чинним законодавством визначено перелік заходів, які здійснюються без отримання дозволу КМУ. У всіх інших випадках проведення контролюючими органами будь-яких контрольних заходів (у тому числі як планових, так і позапланових) необхідний дозвіл Уряду.
Одночасно в Мінфіні зазначили, що для завершення контрольних заходів, розпочатих до набрання чинності вищевказаним Законом України, необхідність отримання дозволу КМУ вказаною постановою не передбачена.
Такі роз’яснення надав Мінфін в листі від 19.09.2014 р. № 31-08030-18-10/24166.
Податківці нагадують легальна зарплата – запорука стабільної пенсії
«Зрозуміло, без роботи погано. Хоча б тому, що це означає – без грошей. Отож, люди згоджуються на всі умови, чи, вірніше сказати, примхи, господарів. Але подібна експлуатація має свої негативні наслідки. І не лише для держави, якій не надходять відповідні податки. А й для тих, хто погоджується, аби його експлуатували. Такі робітники втрачають ряд соціальних пільг. А вже про пенсійне забезпечення й говорити нічого - якщо відрахувань до Пенсійного фонду не проводилося» - нагадує в.о.начальника Вовчанської ОДПІ Лідія Колєснік.
Виплата заробітної плати та утримання податку з доходів фізичних осіб на підприємствах малого та середнього бізнесу системно відстежується та ретельно аналізується фахівцями підрозділів адміністрування доходів і зборів з фізичних осіб.
«Не можна стверджувати, що ситуація непідконтрольна. Вона підлягає вирішенню тільки за участю кожного, кого торкнулася ця проблема», - наголосила посадовець.
Адже працівник, який отримує зарплатню неофіційно, повністю беззахисний перед роботодавцем. Домовленість про розмір його заробітної плати жодним чином не зафіксовано, і роботодавець сплачує платню доти, доки на те його воля. Звернувшись по захист своїх прав, наприклад, до суду, працівник не матиме практично жодних доказів на підтвердження дійсного розміру свого заробітку.
«Отже, - підсумувала Лідія Павлівна, - отримуючи заробітну плату «в конвертах», громадяни позбавляють себе гідної пенсії в майбутньому, лікарняних, декретних виплат, отримання банківських кредитів тощо».
Документи, які необхідно надавати мобілізованим працівникам, щоб не оштрафували працедавця
Відповідно до ст. 119 КЗпПУ за працівниками, призваними на військову службу за призовом під час мобілізації, на особливий період, але не більше одного року, зберігаються місце роботи, посада і компенсується із бюджету середній заробіток на підприємстві, в установі, організації, в яких вони працювали на час призову, незалежно від підпорядкування та форми власності. Виплата таких компенсацій із бюджету в межах середнього заробітку проводиться за рахунок коштів Держбюджету України в порядку, визначеному КМУ.
На сьогодні відсутній порядок відшкодування таких виплат у зв’язку з тим, що в Законі України «Про державний бюджет на 2014 рік» компенсаційних виплат з бюджету у межах середнього заробітку мобілізованим працівникам не передбачено.
Враховуючи зазначене, якщо працедавець не отримує компенсаційні виплати з бюджету, то сума середнього заробітку працівників, призваних на військову службу за призовом під час мобілізації, на особливий період, є базою нарахування ЄСВ та відображається у Звіті про суми нарахованої заробітної плати (доходу, грошового забезпечення, допомоги, компенсації) застрахованих осіб та суми нарахованого єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування (додаток 4 до Порядку формування та подання страхувальниками звіту щодо сум нарахованого єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, затвердженого наказом Міністерства доходів і зборів України від 09.09.2013 № 454) на загальних підставах.
При цьому при перерахунку страхувальником середнього заробітку зазначеним працівникам за попередній період фінансові санкції за таке донарахування єдиного внеску не застосовуються. Підставою для незастосування фінансових санкцій є форма військового квитка, визначена Указом Президента України „Про Положення про військовий квиток рядового, сержантського і старшинського складу та Положення про військовий квиток офіцеру "запасу” (копія), та довідка про призов військовозобов’язаного на військову службу, видана військовим комісаріатом або військовою частиною (копія).
Митні платежі нараховуються навіть при незаконному переміщенні товару
Вовчанська ОДПІ ГУ Міндоходів у Харківській області попереджає, у разі незаконного ввезення товарів на митну територію України або вивезення їх з цієї території суми належних до сплати митних платежів нараховуються за ставками, встановленими на день переміщення цих товарів через митний кордон України, а якщо такий день встановити неможливо, - на день виявлення факту такого ввезення (вивезення).
У разі втрати, недоставки чи видачі без дозволу органів доходів і зборів товарів, що перебувають під митним контролем та переміщуються транзитом або знаходяться на тимчасовому зберіганні, митні платежі нараховуються за ставками, встановленими на день прийняття цих товарів для перевезення або розміщення їх на тимчасове зберігання.
Якщо визначити суму належних до сплати митних платежів неможливо внаслідок ненадання органу доходів і зборів точних відомостей про характер товарів, їх назву, кількість, країну походження і митну вартість, сума таких платежів визначається виходячи з найбільшої величини ставок митних платежів, кількості чи вартості товарів, що можуть бути визначені на підставі наявних відомостей.
Відповідна норма визначена ст. 296 Митного кодексу України.
Повірена особа може отримати ключ електронного цифрового підпису
Вовчанська ОДПІ ГУ Міндоходів у Харківській області повідомляє, у разі неможливості особистої присутності фізичної особи-підприємця, отримати послуги електронного цифрового підпису у Акредитованому центрі сертифікації ключів може повірена особа, яка має нотаріально засвідчену довіреність на подання документів для реєстрації.
При цьому довіреність засвідчується:
- для юридичних осіб – підписом керівника з прикладенням печатки організації;
- для фізичних осіб-підприємців – підписом підприємця з прикладенням його печатки або у разі відсутності печатки – нотаріально;
- для фізичних осіб – нотаріально.
Увага! Нотаріально засвідчена довіреність повинна містити інформацію про надання повноважень повіреній особі від імені довірителя здійснити процедуру реєстрації заявника у реєстрі підписувачів АЦСК ІДД та генерації електронних ключів підписувача з наданням права підпису на всіх необхідних реєстраційних документах АЦСК ІДД на правах заявника.
Відтепер слабоалкогольні напої повинні мати акцизні марки
З 1 листопада 2014 року вказана продукція оподатковуватиметься акцизним податком за ставкою 70,53 грн. за 1 літр100% спирту. Раніше такі товари класифікувались як продукти дієтичного харчування, лікарські засоби, інша аналогічна продукція і не маркувались акцизними марками. Однак, з наступного місяця їх маркування є обов’язковим а для реалізації суб’єктам господарювання необхідно одержати ліцензію на право торгівлі алкогольними напоями.
Відповідно до Закону України від 31.07.2014 року №1621-VII “Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких інших законодавчих актів ”, до алкогольних напоїв віднесено продукти, одержані шляхом спиртового бродіння цукровмісних матеріалів або виготовлені на основі харчових спиртів з вмістом спирту етилового 8,5 відсотка об’ємних одиниць та більше, які зазначені у товарних позиціях 2103 90 30 00, 2106 90 згідно з УКТ ЗЕД.
Крім того, підприємцям необхідно пам’ятати про посилену відповідальність за порушення законодавства в сфері виробництва та обігу спирту, алкогольних напоїв та тютюнових виробів. Зокрема, за оптову і роздрібну торгівлю алкогольними напоями без наявності відповідних ліцензій Законом України "Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів" передбачено фінансову санкцію у вигляді штрафу у розмірі 200 відсотків вартості отриманої партії товару, але не менше 17000 гривень, а за їх реалізацію без марок акцизного податку або з підробленими марками – 200 відсотків вартості товару, але не менше 17000 гривень.
Проект змін до податкового кодексу щодо удосконалення адміністрування фіксованого сільськогосподарського податка винесено на обговорення
На офіційному web-порталі Державної фіскальної служби України (www.sfs.gov.ua) в підрозділі «Регуляторна політика»/«Проекти регуляторних актів» розділу «Діяльність» розміщено проект Закону України «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо удосконалення адміністрування фіксованого сільськогосподарського податку», пояснювальна записка та аналіз впливу цього регуляторного акта.
Проект Закону розроблено з метою законодавчого врегулювання питання забезпечення рівних умов для здійснення діяльності як виробникам продукції тваринництва, так і виробникам продукції рослинництва.
Зауваження та пропозиції до зазначеного проекту Закону можуть надсилатися упродовж одного місяця з дати оприлюднення проекту на адресу розробника: поштову – Державна фіскальна служба України, Департамент розвитку ІТ, електронних сервісів та обліку платників, Львівська площа, 8, м. Київ, 04655, електронну –avitenko@minrd.gov.ua, до Державної служби України з питань регуляторної політики та розвитку підприємництва на поштову адресу: вул. Арсенальна, 9/11, м. Київ, 01011.
Розрахунки з підприємцями зареєстрованими на території ВЕЗ «Крим»
Згідно статті 9 розділу I Закону України від 12 серпня 2014 року №1636 – VII «Про створення вільної економічної зони «Крим» та про особливості здійснення економічної діяльності на тимчасово окупованій території України» на території ВЕЗ «Крим» може застосовуватися мультивалютний режим, за яким в оплату вартості товарів (робіт, послуг), що продаються (надаються) у межах ВЕЗ «Крим», приймається як гривня, так і валюти іноземних країн, включені Національним банком України до 1 – 2 груп Класифікатора іноземних валют та банківських металів.
Будь-які безготівкові платежі (перекази) з території ВЕЗ «Крим» на іншу територію України чи з іншої території України на територію ВЕЗ «Крим» здійснюються виключно у гривні або у вільно конвертованій валюті.
Особливості режиму таких платежів (переказів) встановлюються Національним банком України. Операції, передбачені у статті 9 розділу I Закону 1636, не потребують індивідуальної ліцензії Національного банку України.
Відображення у звітності авансових внесків при виплаті дивидентів
Державна фіскальна служба у листі від 09.09.2014 р. №3119/6/99-99-19-02-02-15 нагадала:
У декларації з податку на прибуток підприємства, зменшення нарахованої суми податку здійснюється шляхом заповнення додатка ЗП, сумарне значення якого переноситься до рядка 13 "Зменшення нарахованої суми податку".
Показник рядка 13.5.1 "Сума, що відноситься на зменшення нарахованої суми податку юридичної особи в поточному (звітному) податковому періоді" є складовою рядка 13 додатка ЗП до Декларації, на суму якого зменшується розрахунок податку на прибуток за звітний період при нарахуванні податку.
Алгоритм формування значення рядка 13.5.1 додатка ЗП до декларації з податку на прибуток підприємства є аналогічним алгоритму заповнення рядка 13.5.1 додатка ЗП до Декларації №1213.
Якщо сума авансових внесків з податку на прибуток, сплачена при виплаті дивідендів, перевищує суму авансових внесків з податку на прибуток, сума перевищення зараховується у зменшення авансових внесків у наступних звітних місяцях до повного її погашення.
Таке зменшення здійснюється на підставі заяви платника податків, поданої до територіального органу Державної фіскальної служби.
Затверджено нову форму податкової накладної
Мінфін наказом від 22.09.2014 р. № 957 затвердив:
- нову форму податкової накладної;
- Порядок заповнення податкової накладної.
Суттєвих змін податкова накладна не зазнала. Проте її нарешті доповнили графою для відображення операцій, які оподатковуються ПДВ за ставкою 7 % (графа 9). Відповідно правила її заповнення прописали в Порядку.
Окрім того, згідно з оновленим Порядком, у разі здійснення постачання на експорт у рядку „Особа (платник податку) - покупець ” податкової накладної зазначається найменування (П.І.Б.) нерезидента, у рядку „Місцезнаходження (податкова адреса) покупця ” зазначається країна, в якій зареєстрований покупець (нерезидент), а у рядку „Індивідуальний податковий номер покупця ” відображається умовний ІПН „300000000000".
Наказ набере чинності з першого числа місяця, що настає за місяцем його офіційного опублікування.
В якій валюті здійснюються розрахунки з СГ що зареєстровані у Криму
Згідно статті 9 розділу I Закону України від 12 серпня 2014 року №1636 – VII «Про створення вільної економічної зони «Крим» та про особливості здійснення економічної діяльності на тимчасово окупованій території України» на території ВЕЗ «Крим» може застосовуватися мультивалютний режим, за яким в оплату вартості товарів (робіт, послуг), що продаються (надаються) у межах ВЕЗ «Крим», приймається як гривня, так і валюти іноземних країн, включені Національним банком України до 1 – 2 груп Класифікатора іноземних валют та банківських металів.
Будь-які безготівкові платежі (перекази) з території ВЕЗ «Крим» на іншу територію України чи з іншої території України на територію ВЕЗ «Крим» здійснюються виключно у гривні або у вільно конвертованій валюті.
Особливості режиму таких платежів (переказів) встановлюються Національним банком України. Операції, передбачені у статті 9 розділу I Закону 1636, не потребують індивідуальної ліцензії Національного банку України.
Закон України «про тимчасові заходи на період проведення АТО» щодо податкового законодавства
Керуючись Законом України від 02.09.2014 № 1669-VII „Про тимчасові заходи на період проведення АТО” (далі - Закон), який вступив у дію з 15.10.2014, фахівці Вовчанської ОДПІ ГУ Міндоходів у Харківській області повідомляють наступне.
Відповідно до статті 4 Закону реєстрація фізичної особи – підприємця зони АТО здійснюється державними реєстраторами за адресою тимчасового проживання без вимоги наявності реєстрації про місця проживання за місцем проведення реєстраційних дій.
Проведення реєстраційних дій щодо зміни місцезнаходження юридичних осіб та місця проживання фізичних осіб – підприємців зони АТО здійснюється державними реєстраторами реєстраційних служб територіальних органів Міністерства юстиції України в областях та місті Києві.
Проведення реєстраційних дій, пов'язаних із зміною складу засновників (учасників) та керівника юридичної особи, місцезнаходженням якої є зона АТО та на період проведення АТО забороняється.
Згідно статті 5 Закону, ліцензії та документи дозвільного характеру, видані суб'єктам господарювання, які здійснюють діяльність на території проведення АТО, строк дії яких закінчився вважаються такими, що продовжили свою дію на період проведення АТО.
Відповідно до статті 6 Закону, під час проведення АТО звільнено суб'єкти господарювання, які здійснюють діяльність на території проведення АТО, від сплати за користування земельними ділянками державної та комунальної власності.
Згідно статті 7 Закону скасовано на період проведення АТО орендну плату за користування державним та комунальним майном суб’єктам господарювання, які здійснюють діяльність на території проведення АТО.
Статтею 11 Прикінцевих та перехідних положень, Закону внесено зміни до законів України, а саме:
- Закон України „Про ліцензування певних видів господарської діяльності ” доповнити: у разі обмеження строку дії ліцензії на види господарської діяльності суб'єктам господарювання, що здійснюють діяльність на території проведення АТО, строк дії ліцензії вважається подовженим на період проведення антитерористичної операції ”.
- Закон України „Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування ” щодо звільнення осіб зони АТО від сплати ЄСВ.
Цей Закон №1669-VII від 2 вересня 2014 р. втрачає чинність через шість місяців з дня завершення антитерористичної операції, крім пункту 4 статті 11 „Прикінцевих та перехідних положень ” цього Закону.
Зміни у законі України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове соціальне страхування»
Відповідно до Закону України від 02.09.2014 № 1669-VII „Про тимчасові заходи на період проведення АТО” (далі – Закон № 1669-VII), який вступив у дію з 15.10.2014, фахівці Вовчанської ОДПІ ГУ Міндоходів у Харківській області повідомляють наступне.
Статтею 11. Прикінцевих та перехідних положень, Закону № 1669-VII внесено зміни до Закону України „Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування ”, а саме:
а) не нараховується на виплати та не утримується єдиний внесок з виплат, що компенсуються з бюджету в межах середнього заробітку працівників, призваних на військову службу за призовом під час мобілізації, на особливий період;
б) платники єдиного внеску, визначені статтею 4 Закону України „Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування ”, які перебувають на обліку в органах доходів і зборів, розташованих на території де проводилася АТО, звільняються від виконання своїх обов'язків, визначених частиною другою статті 6 Закону України „Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування ”, на період з 14 квітня 2014 року до закінчення АТО або військового чи надзвичайного стану.
Підставою для такого звільнення є заява платника єдиного внеску, яка подається ним до органу доходів і зборів за основним місцем обліку або за місцем його тимчасового проживання у довільній формі не пізніше тридцяти календарних днів, наступних за днем закінчення АТО.
Відповідальність, штрафні та фінансові санкції, передбачені цим Законом за невиконання обов'язків платника єдиного внеску у період з 14 квітня 2014 року до закінчення АТО, до платників єдиного внеску, зазначених у цьому пункті, не застосовуються.
Недоїмка, що виникла у платників єдиного внеску, які перебувають на обліку в органах доходів і зборів, розташованих на території де проводилася антитерористична операція, визнається безнадійною та підлягає списанню в порядку, передбаченому Податковим кодексом України для списання безнадійного податкового боргу.
Стан розрахунків з бюджетом можна перевірити з власного комп’ютера
За допомогою даного сервісу платники податків отримали можливість не лише підготувати, заповнити та надіслати податкову звітність в електронному вигляді, а й переглянути дані про стан розрахунків з бюджетом.
Облік розрахунків платника податків з бюджетом ведеться окремо по кожному податку, збору. Для цього по кожному податку або збору, належному платнику до сплати в Міндоходів відкривається картка особового рахунку (КОР).
Компонент «Розрахунки з бюджетом» надає можливість платнику переглянути інформацію щодо стану його розрахунків з бюджетом по всіх відкритих КОР, зокрема інформацію про податковий борг, у розрізі податків, належних платнику до сплати, на задану дату та прогноз щодо платежів до кінця поточного року, не витрачаючи робочий час на відвідування органів фіскальної служби.
Умови реєстрації платників ПДВ значно спрощені
Вовчанська ОДПІ ГУ Міндоходів у Харківській області повідомляє, суб’єкти господарювання, які бажають зареєструватись платником податку на додану вартість, включаються до реєстру платників ПДВ протягом 5 робочих днів від дати надходження реєстраційної заяви до податкової інспекції.
У разі відсутності підстав для відмови в реєстрації особи як платника ПДВ, контролюючий орган зобов'язаний внести до реєстру платників ПДВ відповідний запис з бажаного (запланованого) дня реєстрації платника ПДВ, зазначеного у його заяві, або протягом 5 робочих днів від дати надходження реєстраційної заяви (без видачі свідоцтва платника ПДВ).
За запитом платника ПДВ контролюючий орган надає безоплатно та безумовно протягом 2 робочих днів, що настають за днем отримання такого запиту, витяг з реєстру платників ПДВ, який не є обов'язковим для платників цього податку.
Нагадуємо, що в цьому році значно спрощено умови та процес реєстрації платників ПДВ. Зокрема, відмінено видачу свідоцтва платника ПДВ, а факт такої реєстрації підтверджується наявністю інформації на офіційному порталі ДФС України, яка оновлюється щоденно.
Набрання чинності нацстандартів бух обліку для бюджетників планують перенести на 2016 рік
Мінфін підготував проект наказу «Про внесення змін до деяких наказів Міністерства фінансів України», яким планується перенести дати набрання чинності національних положень (стандартів) бухгалтерського обліку в державному секторі (далі — НП(С)БО) та внести зміни до окремих із них.
Згідно з проектом частина НП(С)БО запрацює з 2015 року, інші перенесуть на 2016 рік.
Так, на 2016 рік перенесено набрання чинності таких НП(С)БО:
— 101 «Подання фінансової звітності»;
— 102 «Консолідована фінансова звітність»;
— 103 «Фінансова звітність за сегментами»;
— 105 «Фінансова звітність в умовах гіперінфляції»;
— 124 «Доходи»;
— 126 «Оренда»;
— 129 «Інвестиційна нерухомість»;
— 131 «Будівельні контракти»;
— 134 «Фінансові інструменти»;
— 135 «Витрати».
Також на 2016 рік перенесено набрання чинності Плану рахунків бухгалтерського обліку в державному секторі.
В свою чергу, як і було заплановано раніше, з 2015 року мають запрацювати такі НП(С)БО:
— 121 «Основні засоби»;
— 122 «Нематеріальні активи»;
— 123 «Запаси»;
— 125 «Зміни облікових оцінок та виправлення помилок»;
— 127 «Зменшення корисності активів»;
— 128 «Забезпечення, непередбачені зобов'язання та непередбачені активи»;
— 130 «Вплив змін валютних курсів»;
— 132 «Виплати працівникам»;
— 133 «Фінансові інвестиції».
В НП(С)БО, які запрацюють в 2015 році, вищезазначеним проектом вносяться суттєві зміни.
Ліцензії на право роздрібної торговлі алкогольними напоями та тютюновими виробами підприємці можуть отримати в ЦОП
Ліцензія видається на підставі заяви та документів, перелік яких визначено Законом України від 19.12.1995 року № 481/95-ВР «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів», поданих суб‘єктом господарської діяльності (особисто або через представника, або надіслані рекомендованими листами) до Вовчанської ОДПІ ГУ Міндоходів у Харківській області або до Центру обслуговування платників.
Для отримання ліцензії до заяви також додається довідка органу ДФС про реєстрацію електронних контрольно-касових апаратів (книг обліку розрахункових операцій), що знаходяться у місці торгівлі.
Документи, що є підставою для видачі ліцензії, подаються в одному примірнику в копіях, засвідчених нотаріально або органом, який видав оригінал документа, та приймаються за описом, копія якого видається заявникові за підписом уповноваженої особи із зазначенням дати приймання документів.
У разі недостовірності даних у поданих заявником документах або невідповідності заявника згідно з поданими документами умовам провадження діяльності, що ліцензується, приймається рішення про відмову у видачі ліцензії.
Ліцензія або рішення про відмову у її видачі видається заявнику не пізніше 10 календарних днів з дня одержання документів. У рішенні про відмову у видачі ліцензії повинна бути вказана підстава для відмови.
Ліцензії видаються заявникові при пред'явленні ним документа, що посвідчує особу (для фізичних осіб), або уповноваженому на те представнику заявника за довіреністю.
Рекомендації щодо організації роботи головних управлінь ДФС України із приймання документів та видачі ліцензій на право роздрібної торгівлі алкогольними напоями та тютюновими виробами, затверджені наказом ДФС України від 24.10.2014 року № 213.
Оподаткування легкового авто при продажу вдруге
Вовчанська ОДПІ ГУ Міндоходів у Харківській області повідомляє, сплата податку при продажу (обміну) громадянином рухомого майна іншому громадянину залежить від кількості проданих у звітному році об'єктів такого майна та, власне, від категорії таких об'єктів.
Так, із доходу громадянина від продажу (обміну) об’єкта рухомого майна протягом звітного року справляється 5% податку на доходи. Водночас, дохід, отриманий громадянином від продажу (обміну) протягом звітного року одного з об’єктів рухомого майна у вигляді легкового автомобіля та/або мотоцикла, та/або мопеда, не оподатковується. Наголошуємо, що у разі продажу двох та більше зазначених об'єктів рухомого майна, сума отриманого доходу оподатковується за ставкою 5%.
Звертаємо увагу, що відповідальність за визначення розміру податку, сплату його до бюджету та визначення кількості продажів об’єктів рухомого (легкового автомобіля, мотоцикла та моторолера) покладається виключно на громадянина — продавця.
Норми Податкового кодексу зобов'язують нотаріусів звітувати про посвідчення договорів купівлі-продажу об’єкта рухомого майна. Тож дані щодо таких угод автоматично потрапляють до податкової інспекції, відповідно приховати продавцю кількість проданих за рік легкових авто, мотоциклів чи моторолерів не вдасться.
Застосування податкової соціальної пільги
Існують випадки, у яких платник податку не має право на зменшення суми його місячного доходу у вигляді заробітної плати (інших, прирівняних до неї відповідно до законодавства виплат, компенсацій та винагород):
- у разі, якщо він не подав своєму роботодавцю заяву про самостійне обрання місця застосування податкової соціальної пільги за встановленою формою (крім посадових осіб місцевого самоврядування);
- якщо його заробітна плата (інші прирівняні до неї відповідно до законодавства виплати, компенсації та винагороди), яка нарахована протягом звітного податкового місяця, перевищує граничний розмір доходу, який дає право на отримання податкової соціальної пільги (у тому числі і у випадку надання пільг на дітей);
- якщо він протягом звітного податкового місяця крім доходу у вигляді заробітної плати отримує одночасно дохід у вигляді стипендії, грошового чи майнового (речового) забезпечення учнів, студентів, аспірантів, ординаторів, ад’юнктів, що виплачується з бюджету;
- якщо він є самозайнятою особою і джерелом його доходу є його підприємницька, а також інша незалежна професійна діяльність;
- якщо місячний дохід ним отримано від більше ніж одного роботодавця (податкова соціальна пільга в цьому випадку може бути застосована тільки до доходу за одним місцем його нарахування (виплати));
- у разі, якщо він порушує норми Податкового кодексу щодо надання податкових соціальних пільг.
Податкова соціальна пільга не може бути застосована до доходів платника податку, інших ніж заробітна плата.
Щодо адміністрування ЄСВ після звільнення працівника
Інколи після звільнення працівника йому можуть буди донараховані та виплачені суми допомоги по тимчасовій непрацездатності та премії, які теж є базою для нарахування ЄСВ, відповідно до п. 1 частини 1 ст. 7 Закону України від 8 липня 2010 року № 2464-VI «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» зі змінами та доповненнями (далі – Закон № 2464) базою нарахування єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування (далі – ЄСВ) для підприємств, установ та організацій, які використовують працю фізичних осіб на умовах трудового договору (контракту) або на інших умовах, передбачених законодавством, є сума нарахованої заробітної плати за видами виплат, які включають основну та додаткову заробітну плату, інші заохочувальні та компенсаційні виплати, у тому числі в натуральній формі, що визначаються відповідно до Закону України «Про оплату праці», сума винагороди фізичним особам за виконання робіт (надання послуг) за цивільно-правовими договорами, оплата перших п’яти днів тимчасової непрацездатності, що здійснюється за рахунок коштів роботодавця, та допомога по тимчасовій непрацездатності, допомога у зв’язку з вагітністю та пологами, допомога або компенсації відповідно до законодавства.
Визначення видів виплат, що відносяться до основної, додаткової заробітної плати та інших заохочувальних та компенсаційних виплат, при нарахуванні єдиного внеску передбачено Інструкцією зі статистики заробітної плати, затвердженою наказом Державного комітету статистики України від 13 січня 2004 року № 5, зареєстрованою в Міністерстві юстиції України від 27 січня 2004 року за № 114/8713 (далі – Інструкція № 5).
Так, підпунктом 2.2.2 п. 2.2 розділу ІІ Інструкції № 5 визначено, що премії та винагороди, у тому числі за вислугу років, що мають систематичний характер, незалежно від джерел фінансування входять до фонду додаткової оплати праці (крім сум, указаних у пп. 2.3.2).
Згідно з п.п. 2.3.2 п. 2.3 розділу ІІ Інструкції № 5 винагороди та заохочення, що здійснюються раз на рік або мають одноразовий характер входять до фонду оплати праці у складі інших заохочувальних та компенсаційних виплат, зокрема:
премії, що виплачуються у встановленому порядку за спеціальними системами преміювання, виплачені відповідно до рішень уряду;
премії за сприяння винахідництву та раціоналізації, створення, освоєння та впровадження нової техніки і технології, уведення в дію в строк і достроково виробничих потужностей й об’єктів будівництва, своєчасну поставку продукції на експорт та інші;
премії за виконання важливих та особливо важливих завдань.
У випадку нарахування звільненим особам сум заробітної плати у зв’язку з порушенням термінів її виплати, ЄСВ розраховується з урахуванням положень частини 2 ст. 7 Закону № 2464: нараховується на суму, що визначається шляхом ділення заробітної плати (доходу), виплаченої за результатами роботи, на кількість місяців, за які вона нарахована.
Пунктом 4.9 розділу IV Порядку формування та подання страхувальниками звіту щодо сум нарахованого єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування, затвердженого наказом Міністерства доходів і зборів України від 09 вересня 2013 року № 454 (далі – Порядок № 454) визначено, що якщо нарахування заробітної плати здійснюється за попередній період, зокрема у зв’язку з уточненням кількості відпрацьованого часу, виявленням помилок, суми донарахованої заробітної плати включаються до заробітної плати місяця, у якому були здійснені такі донарахування.
Отже, суми допомоги по тимчасовій непрацездатності та премії, донараховані роботодавцем та виплачені працівнику після його звільнення, є базою нарахування ЄСВ.
Найчастішим порушенням у сфері готівкових розрахунків є несвоєчасне оприбуткування готівкових коштів
Переважною більшістю порушень у сфері готівкових розрахунків є неоприбуткування або неповне та несвоєчасне оприбуткування готівкових коштів у касу суб’єкта господарювання. Про це свідчать результати контролю значних донарахувань, який запроваджено ДФС України за результатами перевірок у цій сфері.
Так, наприклад, під час перевірки товариства з обмеженою відповідальністю Харківщини встановлено несвоєчасне оприбуткування готівкових коштів у книзі обліку розрахункових операцій протягом трьох днів з 5 вересня 2014 року та неоприбуткування готівки протягом семи днів з 1 вересня 2014 року на суму 118 тис. гривень. Відповідно до діючого законодавства, на суб’єкта господарювання накладено штраф у п’ятикратному розмірі неоприбуткованої суми – 590 тис. гривень.
Подібний факт встановлено і під час перевірки приватного підприємства на Київщині. Як з’ясувалося, грошові кошти, які надходили з 26 серпня по 9 вересня поточного року на загальну суму 125,5 тис. грн., були оприбутковані до касової книги підприємства лише 6 вересня, після повернення з відпустки головного бухгалтера, який виконує і функції касира. За порушення підприємству донараховано штрафні санкції на суму 627,5 тис. гривень.
Нагадуємо, що за порушення норм з регулювання обігу готівки передбачено застосування фінансових санкцій у п’ятикратному розмірі неприбуткованої суми. Для уникнення таких штрафів Державна фіскальна служба України звертає увагу керівників та бухгалтерів суб’єктів господарювання, а також приватних підприємців на обов’язкове дотримання вимог постанови Правління Національного банку України від 15.12.2004 №637 «Про затвердження Положення про ведення касових операцій у національній валюті в Україні».
Кількість наданих послуг в ЦОП збільшується
Протягом 10 місяців 2014 року до Центрів обслуговування платників Вовчанської ОДПІ, за наданням адміністративних, консультаційних та інформаційних послуг звернулося близько 41 тис. громадян, у т.ч. близько 32 тис. адміністративних послуг та 9 тис. інформаційно-консультативних.
Найбільш популярним питанням серед відвідувачів ЦОП є роз’яснення норм чинного законодавства щодо сплати єдиного соціального внеску, переходу з однієї системи оподаткування на іншу, щодо роботи електронних сервісів, отримання ключів електронного цифрового підпису, декларування доходів громадян та інше.
Працівники ЦОП Вовчанської ОДПІ завжди готові допомогти
Вовчанська ОДПІ ГУ Міндоходів у Харківській області розташована за адресою:
М.Вовчанськ вул..Гоголя,53 тел.(05741) 4 49 92
смт. Великий Бурлук вул.Радянська,13 тел.(05752) 5 39 94, 5 46 97.
Вовчанський та Великобурлуцький центри обслуговування платників працюють:
Понеділок – з 9-00 до 20-00 год.;
Вівторок – з 9-00 до 18-00 год.;
Середа – з 9-00 до 18-00 год.;
Четверг – – з 9-00 до 20-00 год.;
П’ятниця – з 9-00 до 18-00 год.;
Субота – з 9-00 до 16-00 год.;
Неділя: вихідний
Завітавши у ЦОП, відвідувач може ознайомитись з переліком тих послуг, які безкоштовно надаються Міністерством доходів і зборів України, його територіальними органами та отримати ці послуги. До послуг відвідувачів – просторі приміщення, сучасне обладнання, достатній штат кваліфікованих фахівців, які в найкоротший термін надають весь перелік сучасних послуг, пов’язаних з адмініструванням податків та зборів та єдиного соціального внеску.
Основною метою створення Центрів обслуговування платників була організація сервісного обслуговування відвідувачів на такому рівні, який по праву можна назвати сервісом європейського рівня.
Крім надання адміністративних послуг в приміщенні ЦОП для відвідувачів забезпечений доступ до Wi-Fi, також безпосередньо для користування платниками розміщено комп’ютери, які підключено до мережі Інтернет.
Фахівці Центрів обслуговування платників Вовчанської ОДПІ завжди готові допомогти відвідувачам у разі виникнення питань відносно оподаткування, при заповненні звітності або інших документів тощо.
Антикорупцій сервіс «Пульс» продовжує працювати.
Сервіс «Пульс Міністерства доходів i зборів» - це унікальний антикорупційний проект, який створений для ліквідації будь-яких перешкод, що стоять на заваді підприємницької діяльності.
Саме завдяки цьому сервісу клієнти органів Державної фіскальної служби Вовчанщини, в тому числі і суб’єкти зовнішньоекономічної діяльності, вирішують проблемні питання, які виникають у веденні бізнесу та під час спілкування із службовими особами відомства.
Сервіс функціонує за принципом call-back (фахівці не тільки приймають звернення, але й потім повідомляють про результати перевірки та вжиті заходи). Лінія працює цілодобово: у робочий час інформацію про корупційні та інші неправомірні дії приймають працівники Міністерства доходів і зборів, у неробочий час – інтерактивний автовідповідач.
За 10 місяців 2014 року всі звернення опрацьовані та про результати розгляду повідомлено заявникам.
Більше 1,7 млн. грн. ПДВ не потрапило до «податкової ями» завдяки харківським податківцям
Сьогодні податківці Харківського регіону докладають максимум зусиль для того, щоб назавжди викорінити таке негативне соціально-економічне явище, як «податкові ями». У поле зору фахівців податкового та митного аудиту ГУ Міндоходів у Харківській області потрапляють, як місцеві підприємства, так й з інших регіонів
Так, нещодавно «податкових аудиторів» зацікавив факт співпраці ТОВ «М», яке здійснювало оптову торгівлю освітлювальними приладами, з постачальниками продукції із Запоріжжя та Київщини, яки мали ознаки ризиковості. У ході відпрацювання нашими співробітниками було встановлено, що свідоцтва платників ПДВ у «партнерів» були анульовані, а посадові особи зазначених підприємств відсутні за місцезнаходженням. Окрім того, здійснити операції у заявлених обсягах у «контрагентів» можливості зовсім не було.
Результати напрацювання податківців переконали ТОВ «М» у непорядності своїх партнерів. Товариство вирішило відмовитися від «схемного кредиту» з ПДВ і самостійно сплатило до бюджету 1,7 млн.грн. податку на додану вартість, а також штрафні санкції у сумі 84,3 тис.грн.
Фахівці ГУ Міндоходів у Харківській області застерігають суб’єктів господарювання від співпраці з «податковими ямами» та закликають підприємців добровільно відмовитися від таких стосунків.
ГУ Міндоходів у Харківській області
|