Вторник, 21.01.2025, 16:01

vburluk.pp.net - Официальный сайт пгт Великий Бурлук

Начало Регистрация Вход
Приветствую Вас, Неизвесный нам гость · RSS
Меню сайта
Категории каталога
Податкові новини [1962]
Наш опрос
Как вы любите справлять праздники, дни рождения, юбилеи?
Всего ответов: 46
 Каталог статей
Начало » Статьи » Вовчанська МДПІ » Податкові новини

Вовчанська ОДПІ інформує

З початку року надходження ЄСВ на території Вовчанського та Великобурлуцького районів cклали  116279,7 тис. грн.

Про це повідомила в.о. начальника Вовчанської ОДПІ Лідія Колєснік. «Незважаючи на складні соціально-економічні умови, динаміка надходжень єдиного соціального внеску в регіоні залишається стабільною.  Платниками Вовчанщини протягом січня - жовтня 2014 року мобілізовано до бюджету 116279,7 тис. грн.  надходжень єдиного соціального внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування, » - зазначила Лідія Павлівна.

Своєчасна сплата єдиного соціального внеску виступає гарантом соціального захисту для  громадян при безробітті, нещасних випадках чи професійних захворюваннях та являється забезпеченням пенсійних виплат. Тому, своєчасна сплата ЄСВ – це не лише обов’язок перед державою, але і захищені соціальні гарантії для кожного громадянина.

 

Зведений бюджет України платники Вовчанської ОДПІ за десять місяців 2014 року поповнили на 96999,3 тис.грн.

 До зведеного бюджету України платниками Вовчанської ОДПІ за десять місяців 2014 року поповнено казну на 96 999,3 тис.грн. Про це повідомила в.о.начальника Вовчанської ОДПІ Міндоходів ГУ у Харківській області Лідія Колєснік. «До Державного бюджету з початку року надійшло 15 294,4 тис. грн. (у 2013 році – 12 578,0 тис. грн). Основними джерелами наповнення Державної скарбниці є ПДВ   – 6 866,1 тис. грн. та податок на прибуток – 4956,5 тис. грн.»,- прозвітувала посадовець.

До місцевих бюджетів  Вовчанського та Великобурлуцького районів надійшло 81704,9 тис. грн., що майже на 3319,2 тис.грн. більше аналогічного періоду минулого року. Найбільша частина, а це 58482,0 тис. грн., складає податок на доходи фізичних осіб. Від власників земельних ділянок надійшло 14153,4 тис. грн. плати за землю,  платниками, які знаходяться на спрощеній системі оподаткування,  сплачено  4473,6 тис. грн. Надходження єдиного соціального внеску з початку року склали майже 116279,7 тис.грн.

Спрощенці Вовчанської ОДПІ сплачують податки.

За 10 місяців 2014 року суб’єкти господарювання Вовчанської ОДПІ, які працюють на спрощеній системі оподаткування, сплатили до бюджету 4473,6 тис.грн єдиного податку. Зокрема, платники єдиного податку - фізичні особи - підприємці спрямували в казну держави 3891,0 тис. грн, що майже на 546,6 тис. грн більше, ніж за аналогічний період минулого року. Про це повідомила в.о. начальника Вовчанської ОДПІ Міндоходів ГУ у Харківській області Лідія Колєснік.

 

Сплата військового збору платниками Вовчанської ОДПІ

З 03.08.2014 р. з громадяни сплачують військовий збір. Так, станом на 01.11.2014 року вже було сплачено військового збору на суму 1 205,6 тис.грн платниками Вовчанської ОДПІ (по Вовчанському району – 811,4 тис.грн., по Великобурлуцькому району – 394,2 тис.грн.). Звертаємо увагу, що відповідно до п.п. 1.2 п. 16 прим. 1 підрозділу 10 Розділу XX Податкового кодексу України об’єктом оподаткування військовим збором є, зокрема, доходи у формі заробітної плати, інших заохочувальних та компенсаційних виплат або інших виплат і винагород, які нараховуються (виплачуються, надаються) платнику у зв’язку з трудовими відносинами.

Для вирішення усіх питань щодо подання звітності, нарахування та сплати військового збору платники можуть звернутися до Центрів обслуговування платників  Вовчанської ОДПІ за адресами: м. Вовчанськ  вул. Гоголя,53, тел. 4-49-92 та смт.Великий Бурлук вул. Радянська ,13, тел. 5-39-94.

 

В.о.начальника Вовчанської ОДПІ ГУ Міндоходів у Харківській  області Лідія Колєснік привітала своїх колишніх колег зі святом – Днем вшанування пенсіонерів і ветеранів податкової служби, який щороку відзначається 30 жовтня.

Вітаючи колишніх податківців, які з нагоди свята зібралися в інспекції, Лідія Колєснік зазначила перед присутніми: «Все створене Вами – стало базою для подальшого розвитку органів Міндоходів, на даний час Державної фіскальної служби, стартовим майданчиком для вдосконалення форм та методів роботи.

На разі нам вдалося збудувати плідний діалог із бізнесом та вийти на якісно оновлений рівень співпраці із платниками податків. Всі ми добре знаємо, що дякувати за все це слід Вам, людям, які стояли на початку цього тривалого шляху до сьогоднішніх успіхів, які забезпечили спадкоємність не лише знань та досвіду, а й головних цінностей, покладених в основу нашої роботи.»

Під час заходу обговорювали зміни в реформуванні податкової системи України. Лідія Павлівна ще раз зупинилася на ключових напрямах урядових ініціатив, які на шляху до перетворення Концепції реформування податкової системи України на конкретні законопроекти зазнали змін.

Зокрема, концепція податкової реформи пропонує нові варіанти оподаткування ЄСВ та податку з доходів фізичних осіб з 01 січня 2015 року задля зниження податкового навантаження на бізнес.

Кількість податків і зборів планується скоротити з 22 до 9 в результаті чого зменшиться кількість звітних документів та можливих помилок.

Запропоновано реформування податку на прибуток підприємств. Формування об’єкта оподаткування відбуватиметься за стандартами бухгалтерського обліку та скоригований всього на три різниці: амортизація, резерви, фінансові операції.

Крім того, в аграрному секторі пропонується перевести на загальну систему оподаткування підприємства, в яких обсяг виручки перевищує 20 млн. грн. та більше 3 тис. га землі. Всі інші підприємства залишаються на діючій системі оподаткування.

Вітаючи ветеранів та пенсіонерів податківців, в.о. начальника інспекції Лідія Колєснік вручила винуватцям свята квіти і пригостила їх солодощами, побажавши їм щастя і добра на життєвій ниві.

 

Легалізація заробітної плати

Постійний контроль за дотриманням вимог чинного законодавства з легалізації трудових відносин між найманими працівниками та роботодавцями – одне із пріоритетних завдань органів фіскальної служби.

Нещодавно відбувся брифінг заступника начальника Вовчанської ОДПІ ГУ Міндоходів у Харківській області Ірини Романцової з платниками податків району на тему: «Дотримання вимог чинного законодавства при виплаті заробітної плати. Операція «Урожай-2014». Актуальні питання оподаткування. Переваги подання звітності в електронному вигляді», на якому приділялась особлива увага виявленню схем та механізмів невиплати заробітної плати, погашенню заборгованості та перерахуванню податку на доходи фізичних осіб в бюджет, оформленні найманих працівників відповідно чинного законодавства, також обговорювались актуальні питання оподаткування та переваги подання звітності в електронному вигляді.

Ірина Анатоліївна звернулась до присутніх зі вступним словом, зазначивши, що гарантований рівень мінімальної заробітної плати чимало роботодавців просто ігнорують і змушують робітників працювати за невелику зарплату, часом зовсім не декларуючи оплату їх праці та отримають зарплатню готівкою. Саме «тіньові» заробітки приводять до того, що у більшості випадків працівник втрачає набагато більше ніж заробляє, так як такі виплати позбавляють його пенсійного забезпечення, оплати відпускних та лікарняних.

Працівниками інспекції приділяється особлива увага виявленню схем та механізмів невиплати заробітної плати, погашенню заборгованості та перерахуванню податку на доходи фізичних осіб в бюджет, оформленні найманих працівників відповідно чинного законодавства. Постійно проводиться роз’яснювальна робота з роботодавцями, визначаються та аналізуються причини, які створюють передумови існування негативної практики виплати заробітної плати в «конвертах».

Саме роз’яснювальна робота суб’єктам малого та середнього бізнесу під час консультацій, семінарів, тренінгів, сприяє підвищенню обізнаності щодо інформування можливості використання методів, які мають суттєві переваги, а введення електронного документообігу стане спільним кроком порозуміння між податковою службою та платниками податків.

Також під час заходу обговорювалися актуальні питання податкової системи України. Посадовець акцентувала увагу присутніх на ключових напрямах урядових ініціатив на шляху перетворень, розповіла про розроблені законопроекти в рамках реформування.

Заступник начальника Вовчанської ОДПІ ГУ Міндоходів у Харківській області Ірина Романцова нагадала, що платники податку на доходи фізичних осіб мають змогу подати податкову декларацію про майновий стан і доходи до контролюючих органів в електронній формі у режимі реального часу , тобто он-лайн, через офіційний веб-портал Міністерства доходів і зборів України. Для цього платнику необхідно отримати електронний цифровий підпис та завантажити із сайту АЦСК пакет програмного забезпечення.

В Вовчанській ОДПІ створені необхідні умови щодо декларування доходів громадянами. Кожен громадянин має змогу заповнити бланк декларації та, за необхідності, скористатись зразком заповненої декларації, або допомогою фахівця-консультанта. Також, у Центрі обслуговування платників передбачено вільний доступ до комп’ютерів, на яких можна заповнити електронну форму декларації та надіслати її через Інтернет.

 

Перерахування військового податку після реєстрації його за новим місцем обліку.

Вовчанська ОДПІ ГУ Міндоходів у Харківській області повідомляє, що нарахування, утримання та сплата (перерахування) військового збору до бюджету здійснюється у порядку, встановленому ст. 168 Податкового кодексу для податку на доходи фізичних осіб, за ставкою 1,5 відсотка від об’єкта оподаткування.

Бюджетним кодексом визначено перелік доходів, що включаються до складу доходів Державного бюджету України.

Військовий збір належить до доходів загального фонду Державного бюджету України відповідно до п. 29.2 ст. 29 Бюджетного кодексу

Разом с тим, пунктом 64.7 ст. 64 Податкового кодексу передбачено, що великий платник податків, щодо якого центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує, державну податкову і митну політику, прийнято рішення про переведення на облік у контролюючому органі, що здійснює супроводження великих платників податків чи інший контролюючий орган, після взяття його на облік за новим місцем обліку зобов’язаний сплачувати податки за місцем попереднього обліку у контролюючих органах, а подавати податкову звітність та виконувати інші обов’язки, передбачені ПКУ, за новим місцем обліку.

 

Оприлюднено новий державний реєстр РРО

Фахівці Вовчанської ОДПІ ГУ Міндоходів у Харківській області інформують платників про оприлюднення нового Державного реєстру реєстраторів розрахункових операцій, затвердженого наказом ДФСУ від 14.10.2014 № 190.

До Державного реєстру реєстраторів розрахункових операцій включено 108 моделей (у попередній редакції їх було 105).

Це касові апарати, які відповідають сучасним вимогам та забезпечують передачу контрольно-звітної інформації до органів ДФС в електронній формі.

Платники можуть обрати найбільш оптимальну для себе нову модель техніки або модернізувати ту, яка вже використовується у роботі, приєднавши до неї відповідний модем.

З повним переліком реєстраторів розрахункових операцій, які включені до Державного реєстру, можна ознайомитися на веб-порталі ДФСУ (http://sfs.gov.ua/diyalnist-/zakonodavstvo-pro-diyalnis/nakazi-pro-diyalnist/63344.html).

 

Останній строк подачі декларації з податку на прибуток – 10 листопада.

Вовчанська ОДПІ ГУ Міндоходів у Харківській області нагадує, право та необхідність подання декларації з податку на прибуток виникає у таких випадках:

  1) платник податку, який за підсумками 2013 року не отримав прибутку або отримав збиток, податкові зобов’язання не нараховував і не мав базового показника для визначення авансових внесків у 2014-2015 роках, а за підсумками I кварталу 2014 року отримав прибуток, повинен подавати податкову декларацію за перше півріччя, три квартали звітного (податкового) року та за звітний (податковий) рік для нарахування та сплати податкових зобов’язань.

2) платник податку, який сплачував авансові внески, за підсумками I кварталу 2014 року не отримав прибутку або отримав збиток, мав право подати податкову декларацію та фінансову звітність за I квартал. Такий платник податку авансових внесків у II-IV кварталах 2014 року не здійснює, а податкові зобов’язання визначає на підставі податкової декларації за підсумками першого півріччя, трьох кварталів та за рік, яка подається до державної податкової інспекції протягом 40 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) кварталу (півріччя);

За підсумками трьох кварталів декларацію з податку на прибуток слід подати не пізніше 10 листопада 2014 року та сплатити податок на прибуток не пізніше 19 листопада 2014 року.

 

На території ВЕЗ «Крим» скасовано сплату фіксованого сільськогосподарського податку.

Вовчанська ОДПІ ГУ Міндоходів у Харківській області інформує, що відповідно до ст.5 Закону України "Про створення вільної економічної зони "Крим" та про особливості здійснення економічної діяльності на тимчасово окупованій території України" на території півострова Крим не справляються такі загальнодержавні податки як плата за землю і фіксований сільськогосподарський податок (ФСП).

Так, згідно зі ст. 302 Податкового кодексу України об’єктом оподаткування ФСП - є площа сільськогосподарських угідь. Законом визначено, що загальнодержавні податки і збори не справляються з об'єктів оподаткування (в тому числі об'єктів, пов'язаних з оподаткуванням) на тимчасово окупованій території.

Особи, які перебували на обліку в контролюючих органах або мали місцезнаходження (місце проживання) на території Автономної Республіки Крим або міста Севастополя на початок тимчасової окупації, звільняються від обов'язку подання до контролюючих органів декларацій (крім митних декларацій), звітності та інших документів, пов'язаних з обчисленням і сплатою податків і зборів протягом строку такої тимчасової окупації та після її завершення (частина перша п.12.3 ст.12 Закону).

 

Оперативні відповіді представникам районних ЗМІ в режимі он-лайн

 

Днями в Вовчанській ОДПІ ГУ Міндоходів у Харківській області відбулася чергова Інтернет-конференція. Цього разу он-лайн захід проводився на тему: «Надходження до зведеного та місцевих бюджетів. Реалізація Реформування податкової системи. Підвищення якості обслуговування платників податків. Дотримання вимог чинного законодавства при виплаті заробітної плати».

Відповідала на питання інтернет-співрозмовників Лідія Колєснік, в.о. начальника Вовчанської ОДПІ.

Наводимо деякі запитання, що обговорювались впродовж Інтернет-зв`язку, та відповіді до них:

В якому обсязі платники Вовчанського  та Великобурлуцького районів поповнюють зведений та місцевий бюджети?

Відповідь: До зведеного бюджету України платниками Вовчанської ОДПІ за дев’ять місяців 2014 року поповнено казну на 84421,7 тис.грн. «До Державного бюджету з початку року надійшло 13122,1 тис. грн. (у 2013 році – 11482,4 тис. грн). Основними джерелами наповнення Державної скарбниці є ПДВ   – 5777,7 тис. грн. та податок на прибуток – 4417,5 тис. грн.»,- прозвітувала посадовець.

До місцевих бюджетів  Вовчанського та Великобурлуцького районів надійшло 71299,6 тис. грн., що майже на 2457,8 тис. грн. більше аналогічного періоду минулого року. Найбільша частина, а це 51105,4 тис. грн., складає податок на доходи фізичних осіб. Від власників земельних ділянок надійшло 12715,0 тис. грн. плати за землю,  платниками, які знаходяться на спрощеній системі оподаткування,  сплачено  3767,7 тис. грн. Надходження єдиного соціального внеску з початку року склали майже 103371,5 тис.грн.

За 9 місяців 2014 року суб’єкти господарювання Вовчанської ОДПІ, які працюють на спрощеній системі оподаткування, сплатили до бюджету 3767,7 тис.грн єдиного податку. Зокрема, платники єдиного податку - фізичні особи - підприємці спрямували в казну держави 3242,1 тис. грн, що майже на 348,0 тис. грн більше, ніж за аналогічний період минулого року. На сьогодні на спрощеній системі оподаткування працює понад 1224 суб’єктів підприємницької діяльності Вовчанської ОДПІ. З них майже 96 юридичних осіб та близько 1128 фізичних осіб-підприємців.

За дев’ять  місяців 2014 року Вовчанською ОДПІ ГУ Міндоходів у Харківській області зібрано 103371,5 тис. грн. єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування.

З 03.08.2014 р. з громадян стягується військовий збір. Так, станом на 01.10.2014 року вже було сплачено військовий збір на суму 719,7 тис.грн. платниками Вовчанської ОДПІ (по Вовчанському району – 483,5 тис.грн., по Великобурлуцькому району – 236,2 тис.грн.).

Чи має право на податкову знижку фізична особа - підприємець, яка є найманою особою та отримує дохід у формі заробітної плати?

Відповідь: Відповідно до підпункту 14.1.170 пункту 14.1 статті 14 Податкового кодексу України податкова знижка для фізичних осіб, які не є суб’єктами господарювання, – це документально підтверджена сума (вартість) витрат платника податку – резидента у зв’язку з придбанням товарів (робіт, послуг) у резидентів - фізичних або юридичних осіб протягом звітного року, на яку дозволяється зменшення його загального річного оподатковуваного доходу, одержаного за наслідками такого звітного року у вигляді заробітної плати, у випадках, визначених ПКУ.

Заробітна плата – це основна та додаткова заробітна плата, інші заохочувальні та компенсаційні виплати, які виплачуються (надаються) платнику податку у зв’язку з відносинами трудового найму згідно із законом (підпункт 14.1.48 пункту 14.1 статті14 ПКУ).

Порядок застосування податкової знижки передбачений ст.166 ПКУ.

Згідно із підпунктом 166.4.2 пункту 166.4 статті 166 ПКУ передбачено, що загальна сума податкової знижки, нарахована платнику податку в звітному податковому році, не може перевищувати суми річного загального оподатковуваного доходу платника податку, нарахованого як заробітна плата, зменшена з урахуванням положень пункту 164.6 статті 164 ПКУ.

Враховуючи зазначене, право на податкову знижку має фізична особа-підприємець, яка є найманою особою, виключно до доходів, одержаних протягом року у вигляді заробітної плати.

Яким чином буде визначатися база для нарахування податку з доходів фізичних осіб, якщо юридичною особою-резидентом нараховується та виплачується заробітна плата в іноземній валюті найманому працівнику-нерезиденту, а саме за валютним курсом НБУ, що діє на момент нарахування заробітної плати чи її виплати?

Відповідь: Згідно із нормами Правил використання готівкової іноземної валюти на території України, затверджених постановою Правління Національного банку України від 30 травня 2007 року № 200 юридичні особи - резиденти та іноземні представництва можуть використовувати готівкову іноземну валюту з поточних рахунків для оплати праці, виплати премій і призів працівникам-нерезидентам, які працюють в Україні за контрактом.

При цьому, відповідно до пункту 5.4 Інструкції про порядок відкриття, використання і закриття рахунків у національній та іноземних валютах, затвердженої постановою Правління Національного банку України від 12 листопада 2003 року № 492 з поточного рахунку в іноземній валюті юридичних осіб - резидентів за розпорядженням власника рахунку здійснюється, зокрема, оплата праці працівникам-нерезидентам, які працюють в Україні, а саме виплати готівкою або перерахування коштів на рахунки цих осіб, відкритих в уповноважених банках України. 

Згідно із пунктом 164.4 статті  164 Податкового кодексу України (далі за текстом – ПКУ) під час нарахування (отримання) доходів, отриманих у вигляді валютних цінностей або інших активів (вартість яких виражена в іноземній валюті або міжнародних розрахункових одиницях), такі доходи перераховуються у гривні за валютним курсом Національного банку України, що діє на момент нарахування (отримання) таких доходів.

Відповідно до підпункту 170.10.1 пункту 170.10 статті 170 ПКУ доходи з джерелом їх походження в Україні, що нараховуються (виплачуються, надаються) на користь нерезидентів, оподатковуються за правилами та ставками, визначеними для резидентів (з урахуванням особливостей, визначених деякими нормами розділу IV ПКУ для нерезидентів).

Згідно із пунктом 164.6 статті 164 ПКУ для обчислення бази оподаткування використовується нарахована заробітна плата.

Враховуючи вищевикладене, при нарахуванні та виплаті заробітної плати в іноземній валюті юридичною особою - резидентом найманому працівнику – нерезиденту, такі доходи перераховуються у гривні за валютним курсом Національного банку України, що діє на момент нарахування таких доходів.

Чи оподатковується податком на доходи фізичних осіб сума страхових внесків, сплачених юридичною особою за добровільне страхування (у тому числі медичне страхування) найманих працівників та як відображається в податковому розрахунку за ф. 1 ДФ?

Відповідь: Відповідно до статті 6 Закону України «Про страхування» до добровільного страхування, яке здійснюється на основі договору між страхувальником і страховиком, відноситься, зокрема, медичне страхування (безперервне страхування здоров’я).

Згідно з підпунктом 164.2.16 пункту 164.2 статті 164 Податкового кодексу України до бази оподаткування податком на доходи фізичних осіб відноситься сума пенсійних внесків у межах недержавного пенсійного забезпечення відповідно до закону, страхових платежів (страхових внесків, страхових премій), внесків на пенсійні вклади, внесків до фонду банківського управління, сплачена будь-якою особою - резидентом за платника податку чи на його користь, крім сум, що сплачуються:

а) особою - резидентом, що визначається вигодонабувачем (бенефіціаром) за такими договорами; 

б) одним з членів сім’ї першого ступеня споріднення платника податку;

в) роботодавцем - резидентом за свій рахунок за договорами довгострокового страхування життя або недержавного пенсійного забезпечення платника податку, якщо така сума не перевищує 15 відсотків нарахованої цим роботодавцем суми заробітної плати платнику податку протягом кожного звітного податкового місяця, за який вноситься страховий платіж (страховий внесок, страхова премія) або сплачується пенсійний внесок, внесків до фондів банківського управління, але не більш як п’яти розмірів мінімальної заробітної плати, встановленої законом про Державний бюджет України на відповідний рік, у розрахунку за місяць за сукупністю таких внесків.

Враховуючи зазначене, сума страхових внесків, сплачена суб’єктом господарювання за добровільне страхування на користь найманих працівників (крім випадків, зазначених у абзацах «а» - «в» підпункту 164.2.16 пункту 164.2 статті 164 ПКУ) вважається додатковим благом фізичної особи, підлягає оподаткуванню на загальних підставах та відображається в податковому розрахунку за формою 1 ДФ під ознакою доходу 126.

Який перелік документів, необхідний для отримання послуг електронного цифрового підпису фізичною особою – підприємцем (особисто)?

Відповідь: Для отримання послуг електронного цифрового підпису фізичною особою необхідно:

  • заповнена та підписана Реєстраційна картка (для фізичної особи/фізичної особи – підприємця) встановленого зразка із згодою на обробку персональних даних підписувача, у двох примірниках;
  • копія паспорта підписувача (копії 1-2 сторінок (3-6 за наявності відміток) та сторінка з відміткою про реєстрацію місця проживання), засвідчена підписом власника;
  • копія картки платника податків, засвідчена підписом власника (тільки для посадових осіб, які уповноважені на підписання звітності). За наявності у паспорті громадянина України реєстраційного номера облікової картки платника податків відповідно до вимог Положення про реєстрацію фізичних осіб у Державному реєстрі фізичних осіб – платників податків, затвердженого наказом Міндоходів від 10.12.2013 №779, замість копії облікової картки платника податків може бути подана копія сторінки паспорта громадянина України з відповідною відміткою, засвідчена підписом власника. Якщо через релігійні переконання фізична особа відмовилась від реєстраційного номеру облікової картки платника податків, додатково подається копія сторінки паспорту з відміткою про таку відмову.

Які зміни відбулися в системі оподаткування останнім часом?

Відповідь: Концепція податкової реформи пропонує нові варіанти оподаткування ЄСВ та податку з доходів фізичних осіб задля зниження податкового навантаження на бізнес.

Так кількість податків і зборів планується скоротити з 22 до 9 в результаті чого зменшиться кількість звітних документів та можливих помилок. Запропоновано реформування податку на прибуток підприємств. Формування об’єкта оподаткування відбуватиметься за стандартами бухгалтерського обліку та скоригований всього на три різниці: амортизація, резерви, фінансові операції.

Крім того, в аграрному секторі пропонується перевести на загальну систему оподаткування підприємства, в яких обсяг виручки перевищує 20 млн. грн. та більше 3 тис. га землі. Всі інші підприємства залишаються на діючій системі оподаткування.

 

Оподаткування заробітної плати у Криму.

Заробітна плата найманих працівників, які проживають на території вільної економічної зони "Крим", оподатковується за місцезнаходженням роботодавця, тому Вовчанська ОДПІ ГУ Міндоходів у Харківській області повідомляє, що доходи осіб, які постійно проживають на території ВЕЗ "Крим", як заробітна плата та інші подібні виплати та компенсації, що виплачуються роботодавцем з місцезнаходженням на іншій території України, оподатковуються за загальними правилами за місцезнаходженням такого роботодавця.

На території вільної економічної зони "Крим" не справляються загальнодержавні податки та збори, визначені статтею 9 Податкового кодексу України, та збір на обов'язкове державне пенсійне страхування, передбачений Законом України "Про збір на обов'язкове державне пенсійне страхування".

Нагадуємо, вільна економічна зона "Крим" запроваджується на десять повних календарних років, починаючи з дня набрання чинності Закону України "Про створення вільної економічної зони "Крим" та про особливості здійснення економічної діяльності на тимчасово окупованій території України" від 12.08.2014 № 1636-VII, тобто, з 26 вересня 2014 року. Строк дії може бути продовжено або скорочено законом України. Закінчення режиму тимчасової окупації не є підставою для припинення дії ВЕЗ "Крим".

 

Подача декларації про доходи при виїзді за кордон

Вовчанська ОДПІ ГУ Міндоходів у Харківській області нагадує, що громадяни України, які планують виїхати за кордон на постійне місце проживання, зобов'язані не пізніше 60 календарних днів, що передують виїзду, подати до органів державної фіскальної служби декларацію про майновий стан і доходи.

Контролюючий орган протягом 30 календарних днів після надходження податкової декларації перевіряє визначене податкове зобов'язання та сплату належної суми податку. У разі відсутності податкових зобов’язань з податку на доходи фізичних осіб видається відповідна довідка, що подається до органів митного контролю під час перетину митного кордону і є підставою для проведення митних процедур.

Обов’язок щодо подання податкової декларації платниками податку-резидентами, які виїжджають за кордон на постійне місце проживання, визначено п. 179.3 ст.179 розділу ІV Податкового кодексу України.

 

Телефонний зв’язок «гаряча лінія» з платниками податків

 

Днями, Вовчанською ОДПІ ГУ Міндоходів у Харківській області було проведено «гарячу» телефонну лінію на тему «Розстрочення, відстрочення грошових зобов’язань (податкового боргу) платників податків». На запитання платників відповідала в.о. начальника Вовчанської ОДПІ Лідія Павлівна Колєснік.

Пропонуємо Вашій увазі відповіді на запитання, поставлені під час проведення телефонної лінії.

Якими документами регламентується процедура розстрочення (відстрочення) податкового боргу платника податків?

Відповідь: Розстрочення (відстрочення) грошових зобов'язань (податкового боргу) для платників передбачене ст.100 Податкового кодексу України; Порядком розстрочення (відстрочення) затвердженим наказом Міндоходів від 10.10.2013 року № 574; постановою Кабінету Міністрів України від 27.12.2010 року №1235 затверджено перелік обставин, що свідчать про наявність загрози виникнення або накопичення податкового боргу, і доказів існування таких обставин.

Як оформити розстрочку податкового боргу?

Відповідь: Для розстрочення (відстрочення) грошових зобов'язань (податкового боргу) платник податків відповідно до п. 3.1 р. III Наказу № 1261 має звернутися до органу доходів і зборів за місцем свого обліку або за місцем обліку такого грошового зобов'язання (податкового боргу) з письмовою заявою із зазначенням суми податків, зборів, штрафних (фінансових) санкцій (штрафів), пені, сплату яких платник податків просить розстрочити (відстрочити), а також строк та періоди сплати. При цьому окремо вказуються суми, строк сплати яких іще не настав, а також строк сплати яких уже минув.

 

Які документи подаються до письмової заяви платником для розгляду питання про надання розстрочення (відстрочення) платежів?

Відповідь:  До заяви додається економічне обґрунтування, яке складається з:

- переліку обставин, що свідчать про наявність загрози виникнення або накопичення податкового боргу, і доказів існування таких обставин;

- аналізу фінансового стану;

- графіка погашення розстрочених (відстрочених) сум;

- розрахунків прогнозних доходів платника, що гарантують виконання графіка погашення.

В який термін орган доходів і зборів приймає рішення про надання або ненадання розстрочення (відстрочення)?

Відповідь: За результатами розгляду заяви керівник органу доходів і зборів або його заступник протягом 30 календарних днів з дати її подання або приймає рішення про розстрочення (відстрочення) грошових зобов'язань (податкового боргу), або відмовляє платнику в розстроченні (відстроченні) у письмовій формі за відсутності підстав та при недотриманні обов'язкових вимог, визначених Порядком №574.

На яку суму має право надавати розстрочення ДПІ ?

Відповідь: Державні податкові інспекції уповноважені приймати рішення про розстрочення (відстрочення) на суму, що не перевищує 300 тис. грн.;

Головні управління Державної фіскальної служби України -  на суму не більше 3 млн. гривень;

Державна фіскальна служба України - без обмежень суми;

Що є доказами існування обставин, які є підставою для відстрочення грошових зобов'язань або податкового боргу платника?

Відповідь: Доказами, що підтверджують факт настання (існування) обставин, які є підставою для відстрочення платежів до бюджету є:

- висновок Торгово-промислової палати про настання обставин непереборної сили чи стихійного лиха на території України (регламент засвідчення Торгово-промисловою палатою країни та регіональними торгово-промисловими палатами форс-мажорних обставин (обставин непереборної сили) затверджений рішенням Президії ТПП України від 15.07.2014 року №40(3));

- рішення Президента України про оголошення окремих місцевостей України зоною надзвичайної екологічної ситуації, затверджені Верховною Радою України – у цьому разі заявник додатково подає довідку, видану відповідним місцевим органом, що має право підтверджувати наявність обставин непереборної сили.

Чи передбачені процедури розстрочення єдиного внеску на загальнообов’язкове державне страхування (ЄСВ)?

Відповідь: Законом України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» від 08.07.201 року №2464-VI не передбачена можливість надання розстрочень (відстрочень) зі сплати ЄСВ.

Яким чином оформлюються результати розгляду заяви платника податків?

Відповідь: За результатами розгляду заяви керівник органу доходів і зборів приймає рішення про розстрочення грошових зобов'язань або відмовляє платнику в письмовій формі за відсутності підстав для надання розстрочення та в разі недотримання обов'язкових вимог, визначених Наказом № 1261. Розстрочення надається окремо за кожним податком, збором, штрафною санкцією, пенею. Строки сплати розстрочених (відстрочених) сум або їх частки можуть бути перенесені шляхом прийняття окремого рішення та внесення змін у договір розстрочення.

На розстрочені грошові зобов'язання пеня та штрафи не нараховуються з дати укладання договору до спливу строку дії договору про розстрочення грошового зобов'язання. Такий договір може бути достроково розірваний як з ініціативи платника податків, так і з ініціативи ДПС (якщо платник податків надав недостовірну інформацію під час укладання договору, допускає виникнення нового податкового боргу або порушує умови погашення розстрочених (відстрочених) сум).

 

Споживач має право на перевірку ціни товару.

На вимогу споживача продавець зобов’язаний надати йому документи, що підтверджують ціну товару. За порушення цієї Інструкції несуть відповідальність безпосередньо в цьому винні працівники суб’єкта господарювання, а також їх керівники згідно з чинним законодавством.

Контроль за дотриманням цієї Інструкції здійснюють органи виконавчої влади та органи місцевого самоврядування в межах їх компетенції відповідно до законодавства.

Згідно з Законом України від 01.06.2000 №1776-III “Про застосування електронних контрольно-касових апаратів і товарно-касових книг при розрахунках із споживачами у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» із змінами внесеними, згідно із Законом України від 21.12.2000 №2156-III, та іншими змінами та доповненнями, до суб’єктів підприємницької діяльності, які не виставали цінники на товар, що продається (меню, прейскуранти або тарифи на послуги, що надаються), використовують цінники та прейскуранти, що містять ціни і тарифи в іноземній валюті або в інших одиницях, які не є гривнею, застосовується фінансова санкція у розмірі одного неоподатковуваного мінімуму доходів громадян (17 грн.) за кожний не виставлений цінник на товар (меню, прейскурант або тариф на послугу) в іноземній валюті чи в інших одиницях.

Зазначені цінники та прейскуранти мають бути розміщені у спосіб, який не дозволятиме покупцям (у тому числі контролюючим особам) вилучати такі цінники та прейскуранти поза контролем осіб, уповноважених таким продавцем здійснювати нагляд за дотриманням норм цього Закону.

 

Яким законодавчим органом встановлюється ставка збору за провадження торговельної діяльності та діяльності з надання платних послуг? Які терміни сплати збору за провадження деяких видів підприємницької діяльності?

 

Вовчанська ОДПІ ГУ Міндоходів у Харківській області інформує, згідно з підпунктом 267.3.1 пункту 267.3 статті 267 Податкового кодексу України встановлено, що ставка збору за провадження торговельної діяльності та діяльності з надання платних послуг встановлюється сільськими, селищними та міськими радами з розрахунку на календарний місяць у відповідному розмірі від мінімальної заробітної плати, установленої законом на 1 січня календарного року, визначеному цим пунктом, з урахуванням місцезнаходження пункту продажу товарів та асортименту товарів, пункту з надання платних послуг та виду платних послуг.

Строки сплати збору за провадження деяких видів підприємницької діяльності визначені підпунктом 267.5.2 пункту 267.5 статті 267 Кодексу, а саме:

- за провадження торговельної діяльності з придбанням короткотермінового торгового патенту – не пізніш як за один календарний день до початку провадження такої діяльності;

- за провадження торговельної діяльності (крім торговельної діяльності з придбанням короткотермінового торгового патенту), діяльності з надання платних послуг, здійснення торгівлі валютними цінностями – щомісяця не пізніше 15 числа місяця, який передує звітному місяцю;

- за здійснення діяльності у сфері розваг – щоквартально не пізніше 15 числа місяця, який передує звітному кварталу.

Як встановлено підпунктом 267.5.3 пункту 267.5 статті 267 Кодексу під час придбання торгового патенту суб’єкт господарювання вносить суму збору за один місяць (квартал). На суму збору, сплачену під час придбання торгового патенту, зменшується сума збору, яка підлягає внесенню в останній місяць (квартал) його дії.

Платники збору можуть здійснити сплату збору авансовим внеском до кінця календарного року (підпункт 267.5.4 пункту 267.5 статті 267 Кодексу).

Так, пунктом 267.3 статті 267 Кодексу визначено ставки збору за провадження торговельної діяльності, які диференційовані залежно від місцезнаходження пунктів продажу товарів (їх асортименту) або надання платних послуг (їх видів), а також прив’язані до мінімальної заробітної плати як законодавчо встановленого розміру оплати праці.

Відповідно до пункту 8 статті 40 Бюджетного кодексу України визначається розмір мінімальної заробітної плати на відповідний бюджетний період.

Мінімальна заробітна плата – це законодавчо встановлений розмір заробітної плати за просту, некваліфіковану працю, нижче якого не може здійснюватися оплата за виконану працівником місячну, погодинну норму праці (обсяг робіт) (Кодекс законів про працю України, Закон України «Про оплату праці» від 24.03.1995 №108/95-ВР).

Розмір ставки збору щороку визначається з урахуванням Закону України про Державний бюджет України на відповідний рік та відповідних рішень органів місцевого самоврядування.

Таким чином, у випадку зміни розміру мінімальної заробітної плати:

- місячний (щоквартальний) збір за провадження деяких видів підприємницької діяльності, який внесений у грудні попереднього року за січень (перший квартал) наступного року, перегляду не підлягає;

- місячний (щоквартальний) збір за провадження деяких видів підприємницької діяльності, який буде сплачуватись у січні (першому кварталі) за лютий (другий квартал), і в подальшому відповідно сплачуватиметься за встановленими ставками збору згідно з вимогами  п.267.3 ст. 267 ПКУ, з урахуванням розміру мінімальної заробітної плати, установленої законом на 1 січня звітного (календарного) року;

- сума збору, внесення суб’єктом господарювання за один місяць (квартал) під час придбання торгового патенту, щорічно обчислюється у відповідному розмірі від мінімальної заробітної плати, установленої законом на 1 січня  звітного (календарного) року.

 

 

Включення до доходу фізичної особи – підприємця кошти, які були помилково перераховані на розрахунковий рахунок

Вовчанська ОДПІ ГУ Міндоходів у Харківській області нагадує,згідно із пунктом 177.1 статті 177 Податкового кодексу України від 2 грудня 2010 року № 2755-VI оподаткуванню підлягають доходи фізичних осіб - підприємців, які отримані протягом календарного року від провадження господарської діяльності.

Разом з тим, відповідно до пункту 177.2 статті 177 ПКУ, об’єктом оподаткування є чистий оподатковуваний дохід, тобто різниця між загальним оподатковуваним доходом (виручка у грошовій та негрошовій формі) i документально підтвердженими витратами, пов’язаними з господарською діяльністю такої фізичної особи - підприємця.     

Таким чином, якщо отримана фізичною особою – підприємцем на його розрахунковий рахунок помилково перерахована сума коштів була повернута, то така сума не включається до складу доходу суб’єкта господарювання.

 

 

В які терміни платники ПДВ, які планують перейти на сплату єдиного податку повинні подати до контролюючого органу заяву за формою № 3-ПДВ

Відповідно до пункту 5.3 розділу V Положення про реєстрацію платників податку на додану вартість для анулювання реєстрації платник ПДВ подає до контролюючого органу за місцем перебування на обліку заяву про анулювання реєстрації платника ПДВ за формою № 3-ПДВ. 

Якщо в заяві про анулювання реєстрації не зазначені обов’язкові реквізити, надані недостовірні або неповні дані, її не скріплено печаткою заявника (для юридичних осіб), не підписано заявником (для фізичних осіб), відповідальною особою заявника (для юридичних осіб) чи особою, яка має документально підтверджене повноваження щодо підпису такої заяви від особи, яка прийняла рішення про анулювання реєстрації платником ПДВ, то в десятиденний строк від дня отримання заяви контролюючий орган звертається до особи з письмовою пропозицією надати нову заяву про анулювання реєстрації (із зазначенням підстав неприйняття попередньої).

Рішення про анулювання реєстрації за заявою платника ПДВ приймається контролюючим органом протягом 10 календарних днів.

Згідно із пунктом  5.4 Положення якщо на підставі заяви суб’єкта господарювання, який зареєстрований платником ПДВ, контролюючим органом прийнято рішення про те, що особа з певного звітного періоду переходить на спрощену систему оподаткування, обліку та звітності із застосуванням ставки єдиного податку, що не передбачає сплату податку на додану вартість, то внесення відповідного запису до реєстру платників єдиного податку проводиться після виключення контролюючим органом такого суб’єкта з Реєстру на підставі поданої ним заяви про анулювання реєстрації згідно з підпунктом ”в” пункту 184.1 статті 184 ПКУ останнім днем звітного періоду, що передує переходу платника податків на обрані ним умови сплати єдиного податку при застосуванні спрощеної системи оподаткування, обліку та звітності. 

При цьому слід зазначити, що контролюючий орган виключає суб’єкта господарювання з Реєстру без подачі таким суб’єктом заяви про анулювання реєстрації у разі, якщо у заяві про застосування спрощеної системи оподаткування таким суб’єктом зроблено відповідну позначку.

 

Обставини, коли податкові вимоги, податкові повідомлення вважаються відкликаними

Вовчанська ОДПІ ГУ Міндоходів у Харківській області доводить до відома платників податків, що згідно з ст.60 Податкового кодексу України податкове повідомлення-рішення або податкова вимога вважаються відкликаними, якщо:

- сума податкового боргу самостійно погашається платником податків або органом стягнення (податкова вимога вважається відкликаною у день, протягом якого відбулося погашення суми податкового боргу в повному обсязі);

 - контролюючий орган скасовує раніше прийняте податкове повідомлення-рішення про нарахування суми грошового зобов’язання або податкову вимогу (податкове повідомлення-рішення або податкова вимога вважаються відкликаними з дня прийняття контролюючим органом рішення про скасування такого податкового повідомлення-рішення або податкової вимоги);
 - контролюючий орган зменшує нараховану суму грошового зобов’язання раніше прийнятого податкового повідомлення-рішення або суму податкового боргу, визначену в податковій вимозі (податкове повідомлення-рішення або податкова вимога вважаються відкликаними з дня надходження до платника податків податкового повідомлення-рішення або податкової вимоги, які містять зменшену суму грошового зобов’язання або податкового боргу);

- рішенням суду, що набрало законної сили, скасовується повідомлення-рішення контролюючого органу або сума податкового боргу, визначена в податковій вимозі (податкове повідомлення-рішення або податкова вимога вважаються відкликаними у день набрання законної сили відповідним рішенням суду);

 - рішенням суду, що набрало законної сили, зменшується сума грошового зобов’язання, визначена у податковому повідомленні-рішенні контролюючого органу, або сума податкового боргу, визначена в податковій вимозі (податкове повідомлення-рішення або податкова вимога вважаються відкликаними з дня надходження до платника податків податкового повідомлення-рішення або податкової вимоги, які містять зменшену суму грошового зобов’язання або податкового боргу).

 

В яких випадках майно платника податків звільняється з податкової застави?

 Згідно з п.89.1 ст.89 глави 9 розділу ІІ Податкового кодексу України право податкової застави виникає у разі:

- несплати у строки, встановлені цим Кодексом, суми грошового зобов’язання, самостійно визначеної платником податків у податковій декларації, - з дня, що настає за останнім днем зазначеного строку;

- несплати у строки, встановлені цим Кодексом, суми грошового зобов’язання, самостійно визначеної контролюючим органом, - з дня виникнення податкового боргу.

Існує декілька випадків, згідно з п.93.1 ст.93 Податкового кодексу України, коли майно платника податків звільняється з податкової застави:

- з дня отримання контролюючим органом підтвердження повного погашення суми податкового боргу в установленому законодавством порядку;

- визнання податкового боргу безнадійним;

- набрання законної сили відповідним рішенням суду про припинення податкової застави у межах процедур, визначених законодавством з питань банкрутства;

- отримання платником податків рішення відповідного органу про скасування раніше прийнятих рішень щодо нарахування суми грошового зобов’язання або його частини (пені та штрафних санкцій) внаслідок проведення процедури адміністративного або судового оскарження.

Підставою для звільнення майна платника податків з-під податкової застави та її виключення з відповідних державних реєстрів є відповідний документ, що засвідчує закінчення будь-якої з подій, визначених пп.93.1.1 - 93.1.5 п.93.1 ст.93 Кодексу  (п.93.2 ст.93 Кодексу).

 

Електроні сервіси допомагають бізнесу бути захищеними від ризиків.

Вовчанська ОДПІ ГУ Міндоходів у Харківській області нагадує, що на головній сторінці офіційного веб-порталу Державної фіскальної служби України (www.sfs.gov.ua) функціонує сервіс «Дізнайся більше про свого бізнес-партнера».

Зокрема, для перевірки надійності ділового партнера достатньо знати його код ЄДРПОУ або його назву.

Також  з липня поточного року  оновлення інформації на сайті щодо наявності заборгованості відбувається щоденно, крім вихідних та святкових днів, після проведення розрахунків зведених показників в центральній базі даних за результатами попереднього банківського дня.

Крім того,  можливо перевірити статус перебування того чи іншого платника податків на обліку. Особливість сервісу полягає в тому, що дізнавшись про фактичний стан розрахунків платника податків з бюджетом, суб'єкт господарювання отримує можливість обміркувати доцільність співпраці з таким партнером по бізнесу.

Як свідчать результати соцопитувань платників податків усіх категорій,  користувачі сервісом «Дізнайся більше про свого бізнес-партнера» - сумлінні платники можуть мінімізувати ризики підприємства та оцінити діяльність свого бізнес-партнера.

Категория: Податкові новини | Добавил: Volchanckaya_MGNI (05.11.2014)
Просмотров: 318 | Рейтинг: 0.0 |

Всего комментариев: 0
Добавлять комментарии могут только зарегистрированные пользователи.
[ Регистрация | Вход ]
Конструктор сайтов - uCoz
Форма входа
Поиск по каталогу
Друзья сайта
Статистика