Декларування домашніх тварин при ввезенні на митну територію України
Вовчанська ОДПІ ГУ Міндоходів у Харківській області нагадує, що домашні тварини, які ввозяться громадянами на митну територію України, підлягають письмовому декларуванню та застосуванню до них заходів контролю, визначених законом (ст.375 Митного кодексу).
Письмове декларування домашніх тварин здійснюється з використанням митної декларації для письмового декларування товарів, що переміщуються через митний кордон України громадянами для особистих, сімейних та інших потреб, не пов'язаних з провадженням підприємницької діяльності.
Відповідно до Переліку товарів, що підлягають державному контролю у разі переміщення їх через митний кордон України, живі тварини підлягають ветеринарно-санітарному контролю.
Слід зазначити, у разі ввезення на територію України живих тварин вони повинні походити з країн або зон, які є вільними від хвороб, що підлягають повідомленню, або у випадках, рекомендованих Всесвітньою організацією охорони здоров'я тварин, - із зон з низьким рівнем присутності хвороби, що підлягає повідомленню, в межах країни походження та не транспортуватися через територію, щодо якої існують обмеження, підтверджені відповідною міжнародною організацією або ветеринарною адміністрацією країни походження чи транзиту.
Встановлення пільги на сплату земельного податку для учасників АТО
Відповідно до положень Податкового кодексу України, від сплати земельного податку звільняються ветерани війни та особи, на яких поширюється дія Закону України “Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту”.
Законом України від 06.05.2014 №1233-VII, розширено коло осіб, які належать до учасників бойових дій. Так, учасниками бойових визнаються: військовослужбовці (резервісти, військовозобов’язані) та працівники Збройних сил України, Національної гвардії України, Служби безпеки України, Служби зовнішньої розвідки України, Державної прикордонної служби України, особи рядового, начальницького складу, військовослужбовці, працівники Міністерства внутрішніх справ України, Управління державної охорони України, Державної служби спеціального зв’язку та захисту інформації України, інших утворених відповідно до законів України військових формувань, які захищали незалежність, суверенітет та територіальну цілісність України і брали безпосередню участь в антитерористичній операції, забезпеченні її проведення, перебуваючи безпосередньо в районах антитерористичної операції, а також працівники підприємств, установ, організацій, які залучалися та брали безпосередню участь в антитерористичній операції в районах її проведення у порядку, встановленому законодавством.
“Отже, воїни, визнані учасниками бойових дій, звільняються від сплати земельного податку. Однак, не слід забувати про обмеження: звільнення поширюється на одну земельну ділянку за кожним видом використання у межах граничних норм”, - зазначила в.о. начальника Вовчанської ОДПІ ГУ Міндоходів у Харківській області Лідія Колєснік
Окрім цього, органи міського самоврядування можуть встановлювати пільги щодо земельного податку у вигляді часткового звільнення на певний строк або зменшення його суми, яка зараховуються до відповідного місцевого бюджету, - зазначає Лідія Павлівна.
Бланк відомості на нарахування заробітної плати.
Вовчанська ОДПІ ГУ Міндоходів у Харківській області нагадує, що «Відомість нарахування та виплати заробітної плати» - є головним документом з обліку заробітної плати серед підприємців. Тобто, облік нарахування заробітної плати ведеться як підприємцями на загальній системі оподаткування так і на єдиному податку. У відомості відображаються дані про працівників (ПІПБ та посада), кількість відпрацьованих днів/годин, ставка, нарахування за видами виплат (основна ЗП, відпускні, допомога у зв’язку з тимчасовою непрацездатністю), індексація, податкова соціальна пільга, та ін. При отриманні грошей кожен працівник зазначає свій підпис навпроти свого прізвища.
На основі показників з відомості нарахування та виплати заробітної плати заповнюється податковий розрахунок за формою 1-дф а також щомісячна персоніфікація до Пенсійного фонду.
Оподаткування податком на доходи лікарняних
Відповідно до п. 163.1 ст. 163 Податкового кодексу об’єктом оподаткування платника податку (як резидента, так і нерезидента) є, зокрема, загальний місячний (річний) оподатковуваний дохід, який складається із суми оподатковуваних доходів, нарахованих (виплачених, наданих) протягом такого звітного податкового місяця.
Доходи у вигляді заробітної плати, нараховані (виплачені) платнику податку відповідно до умов трудового договору (контракту), включаються до складу загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податку і є базою оподаткування податком на доходи фізичних осіб, що встановлено пп. 164.2.1 п. 164.2 ст. 164 Податкового кодексу.
Підпунктом 14.1.48 п. 14.1 ст. 14 зазначеного Кодексу передбачено, що заробітна плата для цілей розділу ІV цього Кодексу — це основна та додаткова заробітна плата, інші заохочувальні та компенсаційні виплати, які виплачуються (надаються) платнику податку у зв’язку з відносинами трудового найму згідно із законом.
Відповідно до п. 164.6 ст. 164 Податкового кодексу під час нарахування доходів у формі заробітної плати база оподаткування визначається як нарахована заробітна плата, зменшена на суми єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування, страхових внесків до накопичувального фонду, а у випадках, передбачених законом, — обов’язкових страхових внесків до недержавного пенсійного фонду, які відповідно до закону сплачуються за рахунок заробітної плати працівника, а також на суму податкової соціальної пільги за її наявності.
Абзацом першим пп. 169.4.1 п. 169.4 ст. 169 цього Кодексу встановлено, що податкова соціальна пільга застосовується до доходу, нарахованого на користь платника податку протягом звітного податкового місяця як заробітна плата (інші прирівняні до неї відповідно до законодавства виплати, компенсації та винагороди), якщо його розмір не перевищує суми, що дорівнює розміру місячного прожиткового мінімуму, діючого для працездатної особи на 1 січня звітного податкового року, помноженого на 1,4 та округленого до найближчих 10 грн.
Якщо платник податку отримує доходи у вигляді заробітної плати за період її збереження згідно із законодавством, у тому числі за час відпустки або перебування платника податку на лікарняному, то з метою визначення граничної суми доходу, що дає право на отримання податкової соціальної пільги, та в інших випадках їх оподаткування такі доходи (їх частина) відносяться до відповідних податкових періодів їх нарахування.
Згідно з пп. 165.1.1 п. 165.1 ст. 165 Податкового кодексу виплати, пов’язані з тимчасовою втратою працездатності, включаються до складу загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податку.
Враховуючи наведене, виплати за листками непрацездатності з метою оподаткування податком на доходи фізичних осіб прирівнюються до заробітної плати і враховуються при визначенні граничної суми доходу, що дає право на отримання податкової соціальної пільги. Зазначені суми включаються до складу місячного оподаткованого доходу платника податку і оподатковуються з урахуванням норм п. 164.6 ст. 164 Податкового кодексу.
Держбюджетне обмеження заробітної плати:хто під нього підпадає?
Мінсоцполітики нарешті визначилося з тим, які держоргани підпадають під держбюджетне обмеження заробітної плати, передбачене ст. 32 Закону України «Про державний бюджет України на 2014 рік».
Нагадаємо, що зазначеною статтею передбачено, що членам КМУ, керівникам центральних органів виконавчої влади (далі — ЦОВВ) та інших державних органів (крім органів, підрозділи яких беруть участь у проведенні АТО), народним депутатам України до завершення АТО місячна заробітна плата нараховується лише в розмірі посадового окладу.
В Мінсоцполітики роз’яснили, що вказаним особам не нараховуються доплати та надбавки до посадового окладу, премії та не здійснюється індексація їх заробітної плати.
Таке обмеження не стосується заступників керівників ЦОВВ та інших державних органів, керівників територіальних органів ЦОВВ.
З метою чіткого визначення посадових осіб, на яких поширюються наведені законодавчі положення, Мінсоцполітики роз’яснило наступне:
1) до складу КМУ відносяться: Прем'єр-міністр України, Перший віце-прем'єр-міністр України, віце-прем'єр-міністри та міністри України;
2) керівником ЦОВВ, який не є міністерством, є посадова особа, яка очолює ЦОВВ, здійснює керівництво його діяльністю;
3) стосовно визначення керівників інших державних органів чинне законодавство не містить тлумачення поняття «державний орган». В свою чергу термін «державні органи» є ширшим, ніж термін «органи державної влади», оскільки охоплює, крім органів законодавчої, виконавчої та судової влади, також інші органи, як не належать до жодної із зазначених гілок влади, але здійснюють певні державні функції, керівники яких наділені представницькими, нормотворчими, контрольними та виконавчими функціями, зокрема такими, як приймати владні (обов'язкові до виконання) приписи (видавати правові акти), організовувати та контролювати їх виконання. До таких органів належать: Центральна виборча комісія, Національний банк України, Рахункова палата, Генеральна прокуратура України, Національна рада України з питань телебачення і радіомовлення, правові засади діяльності яких встановлюються окремими законами.
Такі роз’яснення наведені в листі Мінсоцполітики від 09.09.2014 р. № 29526/62/1-14 «Про застосування статті 32 Закону України «Про державний бюджет України на 2014 рік».
За яких умов медичні заклади, які надають платні послуги, звільняються від сплати земельного податку?
Вовчанська ОДПІ ГУ Міндоходів у Харківській області роз’яснила, що заклади охорони здоров'я та вищі медичні заклади освіти, які повністю утримуються за рахунок коштів бюджету та отримують кошти від надання платних послуг, перелік яких затверджено постановою № 1138, звільняються від сплати земельного податку за умови, що кошти від таких платних послуг зараховуються до складу кошторисів (на спеціальний рахунок) для утримання таких неприбуткових організацій і використовуються виключно на фінансування видатків такого кошторису.
Також фіскали нагадали, що постановою № 1138, затверджено перелік платних послуг, які надаються в державних закладах охорони здоров'я та вищих медичних закладах освіти.
В свою чергу, згідно з п. 157.10 ПКУ доходи закладів і установ освіти, науки, культури, охорони здоров'я, які утримуються за рахунок бюджету, зараховуються до складу кошторисів (на спеціальний рахунок) для утримання таких неприбуткових організацій і використовуються виключно на фінансування видатків такого кошторису (у тому числі фінансування господарської діяльності згідно з їх статутами), розрахованого та затвердженого в порядку, встановленому КМУ.
Про працевлаштування медпрацівників, переміщених із зони АТО
Вовчанська ОДПІ ГУ Міндоходів у Харківській області повідомляє, що МОЗ та Мінсоцполітики звернуло увагу керівників органів державної служби зайнятості, структурних підрозділів з питань охорони здоров’я обласних та міських державних адміністрацій, закладів сфери охорони здоров’я на необхідність здійснення невідкладних та скоординованих дій для забезпечення працевлаштування лікарів та інших медичних працівників, які переселилися із зони проведення АТО, що звертаються у пошуках роботи та не мають можливості надати відповідні документи для оформлення трудових відносин (картку платника податків, трудову книжку, диплом про освіту, медичну книжку, посвідчення щодо наявності кваліфікаційної категорії, сертифікат лікаря-спеціаліста та інші).
Зокрема, спільним листом Міністерства соціальної політики України та Міністерства охорони здоров’я України від 30.09.2014 р. №11143/0/14-14/026,№11.02-13/23/28325 рекомендовано:
- структурним підрозділам з питань охорони здоров'я обласних (міських, районних у
містах, районних) державних адміністрацій сприяти у працевлаштуванні громадян,
переміщених із зони проведення АТО.
- керівникам закладів охорони здоров'я здійснювати прийом на роботу громадян, переміщених із зони проведення АТО, при їх безпосередньому зверненні або за направленням центру зайнятості заумови наявності документів, необхідних для працевлаштування. У разі відсутності окремих документів– надання інформації щодо включення особи до Автоматизованої бази даних.
Для отримання, у разі потреби, з Автоматизованої бази даних відомостей про особу та підтвердження факту її роботи у закладах охорони здоров'я скеровувати громадян,
переміщених із зони проведення АТО до Міністерства охорони здоров'я.
Уряд підвищив заробітну плату військовослужбовцям у зоні АТО
Уряд України прийняв рішення вирівняти грошове забезпечення для всіх військовослужбовців однакового рангу, які виконують завдання в зоні Антитерористичної операції. Про це повідомив Прем’єр-міністр України Арсеній Яценюк на засіданні Кабінету Міністрів у п’ятницю, 24 жовтня.
Арсеній Яценюк підкреслив, що виплати за жовтень будуть нараховуватися вже згідно з постановою про вирівняння грошового забезпечення для всіх військовослужбовців однакового рангу.
Міністр фінансів Олександр Шлапак доповів, що старші офіцери в зоні АТО – майори, полковники Головного управління розвідки Міністерства оборони отримували 15148 гривень, СБУ – 15612 гривень, Служби Держзв'язку – 11911 гривень, Прикордонної служби – 12120 гривень, Національної гвардії – 8740 гривень. Після ухвалення постанови усі вони отримуватимуть виплати за рівнем військовослужбовців Міністерства оборони в зоні АТО - 21925 гривень.
Молодші офіцери – лейтенанти, молодші лейтенанти, капітани ГУР Міністерства оборони отримували 7940 гривень, СБУ – 9918 гривень, Прикордонної служби – 7349 гривень, Нацгвардії – 6440 гривень. Тепер виплати молодшим офіцерам в зоні АТО будуть прив’язані до виплат військовослужбовцям ЗСУ і становитимуть 17840 гривень.
Військовослужбовці за контрактом – рядовий і молодших начальницький склад ГУР Міністерства оборони отримували 6123 гривень, СБУ – 6464 гривень, Прикордонної служби – 6743 гривень, Національної гвардії – 5696. Тепер вони отримуватимуть 10447 гривень – на рівні виплат військовослужбовцям за контрактом - рядовому і молодшому начальницькому складу Міністерства оборони.
Військовослужбовці строкової служби в Міністерстві оборони отримували 4774 гривні, а в Національній гвардії - 3170 гривень. Тепер останнім буде підняте грошове забезпечення до 4774 гривні.
За словами Міністра фінансів, це вимагає виділення з резервного фонду додатково 243 мільйона 332 тисячі гривень.
Відповідаючи на запитання Прем’єр-міністра, Міністр фінансів повідомив, що на казначейському рахунку є кошти, аби невідкладно відправити ці виплати.
Антикорупційні закони підписано!
Президент України Петро Порошенко підписав закони щодо боротьби з корупцією – "Про Національне антикорупційне бюро України", "Про запобігання корупції", "Про засади антикорупційної політики в Україні (Антикорупційна стратегія) на 2014-2017 роки" та "Про внесення змін до деяких законодавчих актів щодо визначення кінцевих вигодоодержувачів юридичних осіб та публічних діячів".
Запропонований Президентом Закон України "Про Національне антикорупційне бюро України" передбачає створення спеціального державного правоохоронного органу, завданням якого є протидія кримінальним корупційним правопорушенням, вчиненим вищими посадовими особами, які становлять загрозу національній безпеці.
Закон України "Про запобігання корупції" передбачає комплексне реформування системи протидії корупції у відповідності до міжнародних стандартів та успішних практик іноземних держав. Зокрема, передбачається створення Національної комісії з питань запобігання корупції.
Закон України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо визначення кінцевих вигодоодержувачів юридичних осіб та публічних діячів» встановлює механізм виявлення фізичної особи – кінцевого вигодоодержувача юридичних осіб, а також вільного доступу до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно.
Закон України "Про засади державної антикорупційної політики в Україні (Антикорупційна стратегія) на 2014-2017 роки" передбачає визначення комплексу першочергових заходів, спрямованих на зменшення рівня корупції в Україні та формування бази для подальших антикорупційних реформ.
Як відобразити в податковому обліку реалізацію ТМЦ та ОЗ.
Вовчанська ОДПІ ГУ Міндоходів у Харківській області роз’яснила як в податковому обліку установ та організацій, що утримуються за рахунок бюджету, відображаються операції з реалізації ОЗ та ТМЦ.
Таким чином, доходи установ та організацій, що утримуються за рахунок бюджету, від реалізації в установленому порядку майна (крім нерухомого майна) є власними надходженнями таких установ і організацій, які звільняються від оподаткування податком на прибуток підприємств.
У випадку реалізації бюджетними установами та організаціями (органами місцевого самоврядування) нерухомого майна, доходи від такої реалізації оподатковуються податком на прибуток на загальних підставах.
Доходи від реалізації нерухомого майна відображаються у рядку 14 частини II Податкового звіту про використання коштів неприбуткових установ та організацій, за наслідками податкового періоду, в якому відбувся перехід права власності до покупця на придбане майно. У рядку 15 частини II Звіту відображаються витрати, пов'язані з придбанням та поліпшенням такого майна.
Яку податкову звітність мають подавати неприбуткові установи?
Вовчанська ОДПІ ГУ Міндоходів у Харківській області зазначила, що від сплати податку на прибуток звільняються неприбуткові організації в разі одержання ними доходів, перелік яких визначено п. п. 157.2 — 157.9 ПКУ.
Якщо неприбуткова організація отримує дохід з джерел інших, така неприбуткова організація зобов'язана сплатити податок на прибуток, який визначається як сума доходів, отриманих з таких інших джерел, зменшена на суму витрат, пов'язаних з отриманням таких доходів, але не вище суми таких доходів (п. 157.11 ПКУ).
Відповідно до абз. восьмого п. 57.1 ст. 57 ПКУ платники податку, у яких доходи, що враховуються при визначенні об'єкта оподаткування, за останній річний звітний (податковий) період не перевищують 10 мільйонів гривень, та неприбуткові установи (організації) сплачують податок на прибуток на підставі податкової декларації, яку подають до контролюючих органів за звітний (податковий) рік і не сплачують авансових внесків.
Таким чином, неприбутковими установами, організаціями, їх відокремленими підрозділами до контролюючих органів подається Податковий звіт про використання коштів неприбуткових установ та організацій за формою, затвердженою наказом Міндоходів від 27.01.2014 р.№ 85, за звітний (податковий рік).
Відокремлений підрозділ:хто відповідальний за помилки?
Вовчанська ОДПІ ГУ Міндоходів у Харківській області повідомила, що відповідальність за неподання або несвоєчасне подання відокремленим підрозділом юридичної особи податкових декларацій (розрахунків) несе юридична особа, до складу якої входить такий відокремлений підрозділ.
Нагадаємо, що відповідно до п. 120.1 ст.120 Податкового кодексу України (далі - ПКУ) неподання або несвоєчасне подання платником податків або іншими особами, зобов’язаними нараховувати та сплачувати податки, збори, податкових декларацій (розрахунків), тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі 170 гривень за кожне таке неподання або несвоєчасне подання.
Ті самі дії, вчинені платником податків, до якого протягом року було застосовано штраф за таке порушення, тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі 1020 гривень за кожне таке неподання або несвоєчасне подання.
Підпунктом 47.1.1 п.47.1 ст.47 ПКУ визначено, що відповідальність за порушення податкового законодавства відокремленим підрозділом юридичної особи несе юридична особа, до складу якої він входить.
Оформити спадщину в селах можна буде в сільраді.
Законом спрощено процедуру оформлення спадщини та реєстрації прав спадкоємців на успадковане ними нерухоме майно (насамперед, у сільських населених пунктах) шляхом надання відповідних повноважень органам місцевого самоврядування. Крім цього, законом також скасовується обов‘язкове проведення оцінки майна у випадках спадкування майна спадкоємцями першої та другої черги за законом та за правом представлення, а також у випадку спадкування спадщини, яка оподатковується за нульовою ставкою податку.
Закон, зокрема, зробить послуги щодо оформлення спадщини та реєстрації спадкоємцями права на успадковане ними нерухоме майно більш доступними для громадян, зменшить часові та грошові витрати громадян на оформлення права на спадщину та реєстрацію права на успадковане нерухоме майно; дозволить органам місцевого самоврядування у сільських населених пунктах надавати необхідні послуги мешканцям цих населених пунктів, покращивши комфортність проживання у сільській місцевості тощо.
Надання звітності та сплата орендної сплати за замельну ділянку за договором суборенди.
Вовчанська ОДПІ ГУ Міндоходів у Харківській області нагадує, що орендована земельна ділянка або її частина може передаватися орендарем в суборенду без зміни її цільового призначення, якщо це передбачено договором оренди або за письмовою згодою орендаря.
Відповідно юридична особа, яка є орендарем земельної ділянки державної чи комунальної власності, може укласти з іншою особою договір суборенди цієї земельної ділянки. При цьому умови договору суборенди повинні обмежуватися умовами договору оренди цієї земельної ділянки і не суперечити йому, а плата за суборенду земельних ділянок не може перевищувати орендної плати.
Враховуючи, що законодавством передбачено сплату плати за землю у формі земельного податку та орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності, а платником орендної плати є орендар цих земельних ділянок, то обов’язок із сплати орендної плати за таку земельну ділянку та подання податкової декларації належить юридичній особі, яка уклала договір оренди із органами місцевого самоврядування.
Кабмін затвердив Положення про Державну інспекцію навчальних закладів України.
Нагадаємо, що на даний момент діє однойменне Положення, затверджене Указом Президента України від 08.04.2011 р. № 438/2011.
Так, «кабмінівським» Положенням встановлено, що Державна інспекція навчальних закладів України (ДІНЗ) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується КМУ через Міністра освіти і науки та який реалізує державну політику у сфері здійснення державного нагляду (контролю) за діяльністю навчальних закладів, підприємств, установ та організацій, які надають послуги у сфері освіти або провадять іншу діяльність, пов'язану з наданням таких послуг, на підставі ліцензій, виданих у визначеному законодавством порядку, та видають документи про освіту державного зразка, незалежно від їх підпорядкування і форми власності.
Зазначимо, що нове Положенням не відрізняється від Положення, затвердженого Указом Президента.
Положення затверджено постановою КМУ від 16.10.2014 р. № 538, яка набере чинності з дня офіційного опублікування. На день підготування замітки документ офіційно не опубліковано.
Оподаткування військовим збором відшкодування моральної шкоди працівнику.
Вовчанська ОДПІ ГУ Міндоходів у Харківській області відповіла, що сума відшкодувань моральної шкоди найманим працівникам у зв'язку з рішенням суду не є об'єктом оподаткування військовим збором.
Нагадаємо, що згідно зі ст. 23 ЦКУ особа має право на відшкодування моральної шкоди, завданої внаслідок порушення її прав. Моральна шкода — це, зокрема, фізичний біль та страждання, яких фізична особа зазнала у зв'язку з каліцтвом або іншим ушкодженням здоров'я, душевні страждання, яких ФО зазнала у зв'язку зі знищенням чи пошкодженням її майна, приниження честі та гідності ФО, а також ділової репутації ФО.
Моральна шкода відшкодовується, зокрема, грішми. Розмір грошового відшкодування моральної шкоди визначається судом. Моральна шкода відшкодовується одноразово, якщо інше не встановлено договором або законом.
ЄСВ більше не утримується з заробітної плати мобілізованих працівників.
Законодавці уточили, що ЄСВ не нараховується на виплати та не утримується з виплат, що компенсуються з бюджету в межах середнього заробітку працівників, призваних на військову службу за призовом під час мобілізації, на особливий період.
Такі зміни внесено Законом України від 02.09.2014 р. № 1669-VІІ «Про тимчасові заходи на період проведення антитерористичної операції», який набирає чинності з 15.10.2014 р.
Нагадаємо, що до сих пір передбачалося, що ЄСВ лише не нараховується на виплати, які компенсуються з бюджету в межах середнього заробітку працівників.
Як виправити помилки у звіті про суми податкових пільг?
Вовчанська ОДПІ ГУ Міндоходів у Харківській області зазначила, що так як формою Звіту, а також Порядком визначення сум податків та зборів, не сплачених суб’єктом господарювання до бюджету у зв’язку з отриманням податкових пільг за операціями, які здійснюються на митній території України, не передбачено механізм подання уточненого звіту, а також враховуючи те, що зазначений звіт складається наростаючим підсумком з початку року, то допущені помилки слід виправляти у черговому Звіті у межах року.
Зверніть увагу, що виправлення помилок у Звіті не призводить до нарахування штрафних санкцій.
Порядок подання податкової звітності профспілками.
В котре нагадуємо, так як професійні спілки, їх об'єднання та організації профспілок, утворені в порядку, визначеному законом, віднесено до неприбуткових установ та організацій (код ознаки неприбутковості 0016), то вони зобов’язані подавати Податковий звіт про використання коштів неприбуткових установ та організацій.
Разом з цим, згідно з абз. 6 п. 57.1 ПКУ, неприбуткові установи (організації) сплачують податок на прибуток на підставі податкової декларації, яку подають до органів державної податкової служби за звітний (податковий) рік і не сплачують авансових внесків.
Виходячи з викладеного, професійні спілки, їх об'єднання та організації профспілок складають та подають Звіт за звітний (податковий) рік. Якщо такі організації разом із доходами від основної діяльності (пільгові доходи) одержують доходи від діяльності, спрямованої на отримання прибутку (оподатковувані доходи), то облік таких доходів має вестись окремо.
Частина I Звіту професійними спілками, їх об'єднаннями та організаціями профспілок не заповнюється. У частині II відображаються доходи, що підлягають оподаткуванню, та витрати, пов'язані з їх отриманням. Якщо протягом звітного (податкового) року відсутні доходи, що підлягають оподаткуванню, то Звіт подається до органу податкової служби з прокресленнями.
Норми щодо ведення обліку доходів, які підлягають оподаткуванню, а також складання та подання Звіту за кожний звітний (податковий) період поширюються і на первинні профспілкові організації, що не мають звільнених членів виборних профспілкових органів та не отримують доходів, які є об'єктом оподаткування. профспілкові організації, що не мають звільнених членів виборних профспілкових органів та не отримують доходів, які є об'єктом оподаткування.
Перелік документів для статусу учасника бойових бій військовослужбовцям, які брали участь в АТО
Відповідно постанови Кабінету Міністрів України від 20 серпня 2014 року № 413 “Про затвердження Порядку надання статусу учасника бойових дій особам, які захищали незалежність, суверенітет та територіальну цілісність України і брали безпосередню участь в антитерористичній операції, забезпеченні її проведення” для надання статусу учасника бойових дій військовослужбовцям (резервістам, військовозобов’язаним) та працівникам Збройних Сил України командири (начальники) військових частин (органів, підрозділів) або інші керівники установ, закладів у місячний строк після завершення особами виконання завдань антитерористичної операції в районах її проведення подають на розгляд комісії Міністерства оборони України з питань визначення учасників бойових дій такі документи:
- довідку про безпосередню участь особи в антитерористичній операції, забезпеченні її проведення і захисті незалежності, суверенітету та територіальної цілісності України (зразок 1 додається);
- витяги із наказів по стройовій частині про убуття (прибуття) до військової частини після виконання завдань антитерористичної операції;
- копії посвідчень про відрядження;
- список військовослужбовців військової частини А0000 Збройних Сил України, які захищали незалежність, суверенітет та територіальну цілісність України і брали безпосередню участь у антитерористичній операції, забезпеченні її проведення, перебуваючи безпосередньо в районах проведення антитерористичної операції (зразок 2 додається).
Документи надаються в паперовому вигляді за адресою: 03168, м. Київ, 168, Повітрофлотський пр-т, 6, Департамент кадрової політики Міністерства оборони України. А також списки військовослужбовців (зразок 2) подаються в електронному вигляді Microsoft Excel (версія 97-2003) на автоматизовану систему управління Збройних Сил України “Дніпро” Deg_dkp@dod.ua.
Всі копії документів повинні бути завірені підписом командира (начальника) військової частини (органу, підрозділу), установи, закладу та скріплені гербовою печаткою.
Учасники антитерористичної операції, звільнені з віськової служби, документи подають через комісії обласних військових комісаріатів та міського військового комісаріату міста Києва.
Всі документи, які подаються до комісії Міністерства оборони України з питань визначення учасників бойових дій передаються до архівних установ України для тривалого (до 50 років включно) зберігання у повному обсязі на державне зберігання. Для їх оформлення використовувати аркуші паперу формату А4 (210 х 297 міліметрів). Документи повинні мати поля: не менше 30-35 міліметрів - ліве; 10-15 міліметрів - праве; 20-25 міліметрів верхнє та нижнє.
Комісія Міністерства оборони України з питань визначення учасників бойових дій вивчає документи і направляє їх на розгляд до міжвідомчої комісії з питань розгляду матеріалів про визнання учасників бойових дій, а у разі відсутності підстав, які підтверджуються документами, повертає їх до військових частин (органів, підрозділів), установ, закладів з метою подальшого доопрацювання.
Кого можуть прийняти на держслужбу без конкурсного відбору
Кабмін уточнив перелік осіб, які можуть прийматися на держслужбу без конкурсу або стажування. Для цього було внесено зміни до постанови КМУ від 17.06.1994 р. № 423 «Про деякі питання застосування статей 4, 15 і 27 Закону України «Про державну службу»».
Кабмін встановив, що без конкурсного відбору або стажування на державну службу можуть також прийматися:
— випускники ВНЗ, що здобули вищу освіту за спеціальностями галузі знань «Державне управління», особи, які закінчили аспірантуру та докторантуру за денною формою навчання, а також випускники Дипломатичної академії України при Міністерстві закордонних справ — у державні органи, які направляли їх на навчання за державним замовленням;
— дружини (чоловіки) працівників дипломатичної служби, які звільнилися з роботи у зв’язку з виїздом їх чоловіків (дружин) у довготермінове відрядження за кордон та перебували за кордоном за місцем проходження їх дипломатичної служби, після закінчення строку довготермінового відрядження — у державні органи, в яких вони працювали до виїзду за кордон;
— в особливий період.
Вказані зміни внесені постановою КМУ від 16.10.2014 р. № 545, яка набере чинності з дня офіційного опублікування. На день підготування замітки документ офіційно не опубліковано.
Порядок отримання дублікату трудової книжки, втраченої підчас АТО
Дублікат трудової книжки може бути виданий за новим місцем роботи у зв'язку з відсутністю доступу до трудової книжки працівника внаслідок надзвичайної ситуації або проведення АТО на території, де працював працівник.
Такі зміни внесло Мінсоцполітики до Інструкції про порядок ведення трудових книжок працівників.
Також встановлено, що дублікат видається на підставі:
— заяви працівника;
— отриманої у письмовому вигляді інформації зі штабу з ліквідації наслідків надзвичайної ситуації про виникнення надзвичайної ситуації або Антитерористичного центру при СБУ про проведення АТО на території, де працював працівник, що надається в довільній формі.
У разі відновлення доступу до трудової книжки записи з дубліката про періоди роботи переносяться до трудової книжки. При цьому на першій сторінці дубліката робиться напис: «Дублікат анульовано», посвідчується печаткою роботодавця за останнім місцем роботи працівника та дублікат повертається його власнику.»
Такі зміни затверджені наказом Мінсоцполітики від 06.10.2014 р. № 720/1642/5, який набирає чинності з дня офіційного опублікування. На день підготування замітки документ офіційно неопубліковано.
Валентин Фесюнін узяв участь у заходах з нагоди 70-ї річниці визволення України.
Наприкінці жовтня в Україні відзначають День визволення від фашистських загарбників. В цей день традиційно вшановують пам’ять воїнів, які загинули в боях за визволення нашої країни.
У пам'ять про загиблих, тих, хто виборював для нас мир і свободу, харків’яне поклали вінки і квіти до Меморіалу Слави у Лісопарку. Після чого воїнів-визволителів і всіх полеглих у роки Великої Вітчизняної війни вшанували хвилиною мовчання .
У церемонії покладання квітів взяли участь керівництво Харківської обласної державної адміністрації, обласної та міської ради, ветерани та члени громадських та політичних організацій Харківщини. На завершення заходу представники духовенства відслужили траурну панахиду за полеглими в боях за рідне місто.
Урочисті заходи з відзначення 70-ї річниці визволення нашої країни продовжились на території Національного меморіального комплексу «Висота маршала І.С. Конєва», де також відбулась церемонія покладання квітів.
Довідка. 28 жовтня - День визволення України від фашистських загарбників, встановлений Указом Президента України від 20 жовтня 2009 року з метою всенародного відзначення визволення України від фашистських загарбників, вшанування героїчного подвигу і жертовності українського народу у Другій світовій війні.
Звертаємо увагу на основні меседжі у ЗМІ на податкову та митну тематику:
За пять лет работы программы по поддержке малого и среднего бизнеса ЕБРР предоставил украинским предпринимателям более 310 грантов на сумму около 2 млн. евро, сообщила менеджер Группы поддержки малого бизнеса ЕБРР в Украине Екатерина Ригг. «С каждым годом спрос на консультационные услуги в Украине увеличивается и, соответственно, растет количество обращений предпринимателей за грантами ЕБРР на частичную компенсацию стоимости услуг консультантов. Так, в 2010 году мы предоставили 40 грантов, в 2011 – 60, в 2012 – 73, в 2013 – 76, а в этом году лишь за девять месяцев – 65. И до конца года мы планируем оказать грантовую поддержку еще нескольким десяткам компаний, заявки принимаем, - говорит Е. Ригг.- Финансирование предоставляет Европейский Союз». По ее словам, чаще всего в этом году малый и средний бизнес обращается за грантами на частичную компенсацию консультационных услуг в сфере стандартов управления качеством. Высокий спрос сохраняется на консультации в таких сферах как информационно-коммуникационные технологии, маркетинг, стратегия, организационное и операционное развитие, бухгалтерия и финансовый учет, а также инженерные решения. В рамках грантовой поддержки ЕБРР помогает малым и средним предприятиям привлекать высококвалифицированных консультантов, способных качественно преобразовать их бизнес, и предоставляет гранты для частичной компенсации оплаты услуг консультантов. Е.Ригг подчеркнула, что за грантовой поддержкой стали чаще обращаться малые предприятия, которые расположены в небольших населенных пунктах. «В этом году 74% грантовых проектов реализуется на предприятиях, расположенных в небольших городах, преимущественно в таких областях как Львовская, Винницкая, Одесская, Харьковская. Хотя ранее спрос на консалтинговые услуги в основном наблюдался в столице и таких крупных промышленных городах, как Харьков, Днепропетровск и Донецк», - говорит менеджер Группы поддержки малого бизнеса ЕБРР в Украине. По ее словам, наиболее активны предприятия пищевой отрасли (28% грантовых проектов), оптовой и розничной торговли (18%), охраны здоровья и электроники (9%). В большинстве компаниях (77%) работает менее 50 человек.
ПриватБанк представил сервис электронной регистрации налоговых накладных
ПриватБанк первым из украинских банков предоставил корпоративным клиентам возможность перехода на электронную форму регистрации налоговых накладных. Как сообщили в банке, такой порядок будет обязательным для всех плательщиков НДС с 1 января 2015 года в соответствии с Законом Украины № 1621-VII «О внесении изменений в Налоговый кодекс Украины и некоторые другие законодательные акты Украины» от 31.07.14 г.
Корпоративные клиенты ПриватБанка могут уже сейчас подключиться к технологии электронной отчетности, что позволит настроить работу и избежать неожиданностей в момент введения обязательного регистрирования НДС-накладных.
«Теперь создавать налоговые накладные, регистрировать их в Едином реестре и обмениваться ими с контрагентами можно через Интернет-банк «Приват24 для бизнеса», – говорит руководитель направления «Малый и Средний бизнес» ПриватБанка Александр Николенко. – Банк не только дает возможность бесплатно пользоваться современным сервисом, но и оперативно информирует и консультирует об изменениях в работе с НДС через Приват24».
Сервисы для работы с электронными НДС-накладными и отчетностью работают в Приват24 (раздел «Электронные документы и отчеты») и системе «Бухгалтерия Онлайн». Если партнер – получатель накладной – также является пользователем «Приват24 для бизнеса», то он сразу увидит этот документ в соответствующем разделе журнала.
Накладные, подлежащие регистрации, могут создаваться и подписываться с помощью соответствующей электронно-цифровой подписи (ЭЦП) прямо в интерфейсе сервиса либо импортироваться из бухгалтерских систем, например из 1С. Ключи электронной цифровой подписи Аккредитованного центра сертификации ключей (АЦСК) ПриватБанка предоставляются клиентам бесплатно.
Кроме электронных НДС-накладных, клиенты ПриватБанка могут формировать электронные отчеты и бесплатно отправлять их в государственные органы в любое время суток без выходных. При необходимости Служба поддержки бухгалтеров ПриватБанка поможет правильно заполнить отчет.
|