Вирішення проблемних питань, завдяки телефоному зв’язку «гаряча лінія».
Нещодавно було проведено черговий сеанс телефонного зв’язку „гаряча лінія” з в.о.начальника Вовчанської ОДПІ ГУ Міндоходів у Харківській області Лідією Павлівною Колєснік на тему: «Розстрочення, відстрочення грошових зобов’язань (податкового боргу) платників податків». Пропонуємо Вашій увазі відповіді на деякі із запитань, які надійшли від платників податків під час сеансу зв’язку "гаряча лінія":
Чим регламентується процедури розстрочення (відстрочення) грошових зобов'язань (податкового боргу) платника податків?
Відповідь: Розстрочення (відстрочення) грошових зобов'язань (податкового боргу) для платників передбачене ст.100 Податкового кодексу України; Порядком розстрочення (відстрочення) затвердженим наказом Міндоходів від 10.10.2013 року № 574; постановою Кабінету Міністрів України від 27.12.2010 року №1235 затверджено перелік обставин, що свідчать про наявність загрози виникнення або накопичення податкового боргу, і доказів існування таких обставин.
Розстрочення на яку суму уповноважена надавати ДПІ ?
Відповідь: Державні податкові інспекції уповноважені приймати рішення про розстрочення (відстрочення) на суму, що не перевищує 300 тис. грн.;
Головні управління Державної фіскальної служби України - на суму не більше 3 млн. гривень;
Державна фіскальна служба України - без обмежень суми;
Які документи подаються платником для розгляду питання про надання розстрочення (відстрочення) платежів?
Відповідь: Для розстрочення (відстрочення) грошових зобов'язань (податкового боргу) платник податків звертається до органу доходів і зборів за місцем свого обліку або за місцем обліку такого грошового зобов'язання (податкового боргу) з письмовою заявою від за формою згідно з додатком 1 до наказу Міндоходів України від 10.10.2013 року № 574, в якій зазначаються суми податків, зборів, штрафних (фінансових) санкцій (штрафів), пені, сплату яких платник податків просить розстрочити (відстрочити), а також строк розстрочення (відстрочення) та періоди сплати. При цьому окремо зазначаються суми, строк сплати яких ще не настав, а також строк сплати яких вже минув.
До заяви додається економічне обґрунтування, яке складається з:
- переліку обставин, що свідчать про наявність загрози виникнення або накопичення податкового боргу, і доказів існування таких обставин;
- аналізу фінансового стану;
- графіка погашення розстрочених (відстрочених) сум;
- розрахунків прогнозних доходів платника, що гарантують виконання графіка погашення.
Як швидко орган доходів і зборів приймає рішення про надання або ненадання розстрочення (відстрочення)?
Відповідь: За результатами розгляду заяви керівник органу доходів і зборів або його заступник протягом 30 календарних днів з дати її подання або приймає рішення про розстрочення (відстрочення) грошових зобов'язань (податкового боргу), або відмовляє платнику в розстроченні (відстроченні) у письмовій формі за відсутності підстав та при недотриманні обов'язкових вимог, визначених Порядком №574.
Що є доказами існування обставин, які є підставою для відстрочення грошових зобов'язань або податкового боргу платника?
Відповідь: Доказами, що підтверджують факт настання (існування) обставин, які є підставою для відстрочення платежів до бюджету є:
- висновок Торгово-промислової палати про настання обставин непереборної сили чи стихійного лиха на території України (регламент засвідчення Торгово-промисловою палатою країни та регіональними торгово-промисловими палатами форс-мажорних обставин (обставин непереборної сили) затверджений рішенням Президії ТПП України від 15.07.2014 року №40(3));
- рішення Президента України про оголошення окремих місцевостей України зоною надзвичайної екологічної ситуації, затверджені Верховною Радою України – у цьому разі заявник додатково подає довідку, видану відповідним місцевим органом, що має право підтверджувати наявність обставин непереборної сили
Чи передбачені процедури розстрочення єдиного внеску на загальнообов’язкове державне страхування (ЄСВ)?
Відповідь: Законом України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» від 08.07.201 року №2464-VI не передбачена можливість надання розстрочень (відстрочень) зі сплати ЄСВ.
Особливості переміщення товарів українського походження з ВЕЗ «Крим».
Вовчанська ОДПІ ГУ Міндоходів у Харківській області повідомляє, що товари, які відповідають критеріям повністю вироблених, достатньо перероблених чи ввезені на митну територію України та випущені для вільного обігу на тимчасово окупованій території України, вважаються товарами походженням з України та вільно переміщуються на іншу територію України без застосування будь-якого мита.
Це відбувається за умови подання сертифіката про походження товару з України. Такий сертифікат видається торгово-промисловими палатами України на іншій території України.
Для підтвердження походження товарів, що виготовляються у вільній економічній зоні "Крим", застосовуються сертифікати форми У-1.
У разі надання при митному оформленні зазначеного сертифіката до товарів не застосовується будь-яке мито (ввізне мито; сезонне мито; спеціальне мито, антидемпінгове мито, компенсаційне мито).
Відповідна норма передбачена частиною 6.6 ст. 6 Закону України від 12.08.2014 № 1636-VII "Про створення вільної економічної зони "Крим" та про особливості здійснення економічної діяльності на тимчасово окупованій території України", який набрав чинності 27.09.2014.
З 01 січня 2015 року всі податкові накладні надаються в електронному вигляді.
Вовчанська ОДПІ ГУ Міндоходів у Харківській області нагадує, що з 01 січня 2015 року Законом України «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких інших законодавчих актів України» від 31.07.2014 № 1621-VII встановлюється норма, згідно з якою платник ПДВ зобов’язаний надати покупцю (отримувачу) податкову накладну, складену в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації в порядку, визначеному законодавством, електронного цифрового підпису уповноваженої платником особи, та зареєстровану в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Зміни, які стосуються акцизних марок.
Вовчанська ОДПІ ГУ Міндоходів у Харківській області нагадують платникам, що 14.10.2014 в газеті «Урядовий кур’єр» (№ 189) опублікована постанова Кабінету Міністрів України «Про внесення змін до постанов КМУ від 25 червня 2001 р. № 702 і від 27 грудня 2010 р. № 1251» від 01.10.2014 р. № 499, якою внесені зміни наступного змісту:
1. Підприємства – виробники та імпортери алкогольних напоїв і тютюнових виробів (далі – покупці марок) подають щомісяця до 10 числа територіальному органові ДФС (далі — продавець марок) для задоволення через два місяці потреби в марках акцизного податку попередню заявку-розрахунок про потребу в марках за їх видами, платіжний документ на перерахування плати за марки з відміткою банку про дату виконання платіжного доручення та звіт про використання марок, придбаних у попередньому місяці. При цьому до 20 числа місяця, в якому подано заявку-розрахунок, покупці марок мають право здійснити корегування в бік збільшення не більш як на 40 відсотків кількості та видів марок шляхом подачі додаткової попередньої заявки-розрахунку;
2. Плата за марки акцизного податку зараховується до державного бюджету і відповідно до бюджетного законодавства використовується виключно для фінансування витрат, пов’язаних з їх виробництвом, зберіганням та реалізацією;
3. Невикористані марки, що не пошкоджено, приймаються їх продавцем. Покупець марок подає заяву про повернення сплаченої суми акцизного податку або про зарахування її в рахунок майбутніх платежів. При цьому сплачена сума акцизного податку відповідно до висновку продавця марок відшкодовується покупцю марок або за його бажанням зараховується в рахунок майбутніх платежів з розрахунку кількості фактично повернутих марок, крім суми акцизного податку, внесеної в рахунок погашення податкового векселя.
Оформлені належним чином невикористані марки, що не пошкоджено, повертаються їх продавцю разом з реєстром марок. Продавець марок складає акт про прийняття повернутих марок.
Повернуті невикористані марки, що не пошкоджено, можуть бути повторно видані продавцем марок за заявою покупцю марок, який їх повернув. При цьому плата за марки не стягується.
Ця постанова є чинною на сьогоднішній день.
Звертаємо увагу платників податків на вищезазначені зміни та радимо дотримуватись норм податкового законодавства України для уникнення непорозумінь з контролюючими органами!
Для обов’язкової реєстрації – 1 млн.грн. доходу.
Вовчанська ОДПІ ГУ Міндоходів у Харківській області повідомляє, що обов’язковій реєстрації платниками ПДВ з 1 січня 2015 року підлягатимуть лише особи, у яких загальна сума від здійснення операцій із постачання товарів, що підлягають оподаткуванню, нарахована (сплачена) такій особі, протягом останніх 12 календарних місяців сукупно перевищуватиме 1 млн. грн. без урахування ПДВ.
Обмеження щодо добровільної реєстрації платником ПДВ в Податковому кодексі відсутні.
Зазначені зміни передбачені Законом України «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких інших законодавчих актів України» від 31.07.2014 № 1621-VII
Переміщення валюти до Криму.
Вовчанська ОДПІ ГУ Міндоходів у Харківській області звертає увагу, на окремі положення викладені у статті 12, пункту 8 Закону України від 12 серпня 2014 року № 1636 – VII «Про створення вільної економічної зони «Крим» та про особливості здійснення економічної діяльності на тимчасово окупованій території України».
Під час режиму тимчасової окупації валютний та платіжний режими діють з урахуванням того, що:
1) система електронних платежів Національного банку України та внутрішньодержавні платіжні системи, платіжними організаціями яких є резиденти України, не застосовуються на тимчасово окупованій території України;
2) переміщення готівкової валюти держави-окупанта через адміністративний кордон ВЕЗ "Крим" забороняється, за винятком її переміщення фізичними особами в сумі, що не перевищує в еквіваленті 10000 гривень, за умови усного декларування посадовій особі митниці;
3) залучення на території України вкладів (депозитів) та/або надання позик (кредитів), виражених у валюті держави-окупанта, забороняється;
4) Національний банк України може встановити особливий порядок ввезення на територію України готівкової валюти держави-окупанта через інші ділянки державного кордону України та/або особливий порядок обміну валюти держави-окупанта на гривню на іншій території України, обмежити чи заборонити такий обмін на строк тимчасової окупації;
5) валютний резерв України не може містити валюту, емітовану державою-окупантом, або цінні папери (інші боргові інструменти), виражені у валюті держави-окупанта.
Для волонтерів на митницях працюють цілодобові «гарячі лінії»
Для оперативного проведення митного контролю гуманітарних вантажів, які надходять в Україну, на митницях ДФС України організовано роботу «гарячої лінії».
Фахівці митниць у цілодобовому режимі надаватимуть консультації волонтерам або донорам, які переміщують через митний кордон України гуманітарну, благодійну або технічну допомогу, а також сприятимуть оперативному вирішенню будь-яких питань, які виникають під час митного оформлення товарів.
Така інформаційна підтримка дозволить уникнути затримок гуманітарних вантажів на кордоні та сприятиме їх якнайшвидшому надходженню до місць призначення.
Діалог з платниками податків за «круглим столом»
«На сьогоднішній день працівниками податкової інспекції виконуються важливі завдання по наповненню державної скарбниці з одночасним підвищенням якості і рівня комплексу податкових послуг для платників» - розпочала засідання «круглого столу» в.о.начальника Вовчанської ОДПІ ГУ Міндоходів у Харківській області Лідія Колєснік, що відбулося днями на теріторії Вовчанської ОДПІ. Тема заходу: «Реалізація концепції реформування податкової системи. Актуальні питання податкового та митного законодавства, переваги електронної форми звітності. Електронні сервіси ДФС.»
Під час заходу обговорювалися зміни в реформуванні податкової системи України. Лідія Павлівна ще раз зупинилася на ключових напрямах урядових ініціатив, які на шляху до перетворення Концепції реформування податкової системи України на конкретні законопроекти зазнали змін.
Зокрема, концепція податкової реформи пропонує нові варіанти оподаткування ЄСВ та податку з доходів фізичних осіб задля зниження податкового навантаження на бізнес.
Кількість податків і зборів планується скоротити з 22 до 9 в результаті чого зменшиться кількість звітних документів та можливих помилок.
Запропоновано реформування податку на прибуток підприємств. Формування об’єкта оподаткування відбуватиметься за стандартами бухгалтерського обліку та скоригований всього на три різниці: амортизація, резерви, фінансові операції.
Крім того, в аграрному секторі пропонується перевести на загальну систему оподаткування підприємства, в яких обсяг виручки перевищує 20 млн. грн. та більше 3 тис. га землі. Всі інші підприємства залишаються на діючій системі оподаткування.
Ще важливим питанням, на якому акцентувала увагу присутніх керівник - це питання щодо сучасної форми звітності засобами Інтернет. Оптимізувати процедуру подачі звітів, можливість отримати безкоштовно електронний сертифікат ключа - це надає змогу платникам податків швидко та без перешкод звітувати до податкових, митних органів і не витрачати свій час, отримувати консультації в режимі он-лайн, замовляти довідки, тощо.
Посадовець розповіла присутнім про можливості та гарантії електронного сервісу, та нагадала присутнім перелік документів, необхідних для отримання послуг електронного цифрового підпису фізичною особою – підприємцем (особисто), а саме:
заповнена та підписана Реєстраційна картка (для фізичної особи/фізичної особи – підприємця) встановленого зразка із згодою на обробку персональних даних підписувача, у двох примірниках;
копія паспорта підписувача (копії 1-2 сторінок (3-6 за наявності відміток) та сторінка з відміткою про реєстрацію місця проживання), засвідчена підписом власника;
копія картки платника податків, засвідчена підписом власника (тільки для посадових осіб, які уповноважені на підписання звітності). За наявності у паспорті громадянина України реєстраційного номера облікової картки платника податків відповідно до вимог Положення про реєстрацію фізичних осіб у Державному реєстрі фізичних осіб – платників податків, затвердженого наказом Міндоходів від 10.12.2013 №779, замість копії облікової картки платника податків може бути подана копія сторінки паспорта громадянина України з відповідною відміткою, засвідчена підписом власника. Якщо через релігійні переконання фізична особа відмовилась від реєстраційного номеру облікової картки платника податків, додатково подається копія сторінки паспорту з відміткою про таку відмову.
В.о.начальника Вовчанської ОДПІ ГУ Міндоходів у Харківській області Лідія Колєснік повідомила присутніх, що з 01.01.2015 року податкова звітність з податку на додану вартість подається до контролюючого органу всіма платниками в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації електронного підпису підзвітних осіб у порядку, визначеному законодавством, відповідно до змін внесених Законом України «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких інших законодавчих актів України» від 31.07.2014 року № 1621-VII пункт 49.4 статті 49 Податкового кодексу України.
Нагадаємо, що відповідно до Законів України «Про електронні документи та електронний документообіг» та «Про електронний цифровий підпис», електронний підпис є обов'язковим реквізитом електронного документа, який використовується для ідентифікації автора та/або підписувача електронного документа іншими суб'єктами електронного документообігу. Накладанням електронного підпису завершується створення електронного документа.
Впроваджувана система електронного адміністрування ПДВ буде складатися з трьох основних елементів: Єдиного електронного реєстру податкових накладних – де податкові накладні складатимуться виключно в електронному вигляді та будуть реєструватись в Єдиному реєстрі податкових накладних (ЄРПН) незалежно від розміру податку на додану вартість в одній податковій накладній; з банку, в якому автоматично будуть відкриті рахунки усім платникам ПДВ та з бази даних митниці в частині інформації про імпорт та експорт товарів.
Посадовець повідомила, що платники податку на доходи фізичних осіб мають змогу подати податкову декларацію про майновий стан і доходи до контролюючих органів в електронній формі у режимі реальног часу , тобто он-лайн, через офійний веб-портал Міністерства доходів і зборів України. Для цього платнику необхідно отримати електронний цифровий підпис та завантажити із сайту АЦСК пакет програмного забезпечення.
Слід додати, що на сьогодні на допомогу платнику на офіційному веб-порталі функціонує сервіс «Декларування он-лайн», який дає змогу заповнити річну податкову декларацію та зберегти результат у файлі як для друкування, так і надсилання до органів Міндоходів через Інтернет. Скористатися сервісом можна за електронною адресою: http://minrd.gov.ua/incomedecl.
«Робота ДПІ направлена на розвиток та зміцнення партнерських відносин з представниками бізнесових кіл району. Співпраця з платниками податків на засадах довіри та взаємодопомоги, покращення якості їх обслуговування, зниження адміністративного тиску, сприяють наповненню бюджетів та забезпеченню соціального захисту громадян» – зазначила на завершення Лідія Колєснік.
Звітування та сплата податку на прибуток.
Вовчанська ОДПІ ГУ Міндоходів у Харківській області нагадує, що за підсумками трьох кварталів декларацію з податку на прибуток слід подати не пізніше 10 листопада 2014 року та сплатити податок на прибуток не пізніше 19 листопада 2014 року
Право та необхідність подання декларації з податку на прибуток виникає у таких випадках:
1) платник податку, який сплачував авансові внески, за підсумками I кварталу 2014 року не отримав прибутку або отримав збиток, мав право подати податкову декларацію та фінансову звітність за I квартал. Такий платник податку авансових внесків у II-IV кварталах 2014 року не здійснює, а податкові зобов’язання визначає на підставі податкової декларації за підсумками першого півріччя, трьох кварталів та за рік, яка подається протягом 40 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) кварталу (півріччя);
2) платник податку, який за підсумками 2013 року не отримав прибутку або отримав збиток, податкові зобов’язання не нараховував і не мав базового показника для визначення авансових внесків у 2014-2015 роках, а за підсумками I кварталу 2014 року отримав прибуток, повинен подавати податкову декларацію за перше півріччя, три квартали звітного (податкового) року та за звітний (податковий) рік для нарахування та сплати податкових зобов’язань.
Декларування «прощенного» кредиту
Інколи буває так, що банки, зважаючи на скрутне становище своїх позичальників, списують їм всю суму отриманого кредиту або його частину. Однак, не всі такі колишні боржники пам'ятають, що сума “прощеного” боргу за кредитними договорами автоматично стає додатковим благом, яке має оподатковуватися згідно зі статтею 164 Податкового кодексу України за ставками 15% або 17%.
У такому випадку банк-кредитор повідомляє податкову інспекцію про суму анульованого боргу шляхом подання податкового розрахунку суми доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податку (форма № 1ДФ), за підсумками звітного періоду, у якому такий борг було анульовано. У свою чергу, боржник зобов'язаний самостійно включити таку суму “прощеного” боргу до річної декларації про майновий стан і доходи й сплатити податок із суми таких доходів.
Ось один із прикладів. Громадянин оформив банківський кредит. У подальшому, в зв'язку із тяжким матеріальним становищем, він заборгував установі значну його суму. За рахунок власного резерву сумнівних боргів банк анулював майже 126 тисяч гривень борг позичальника. Як наслідок, цей громадянин задекларував “прощений” кредит, як додаткове благо й сплатив до бюджету майже 20 тисяч гривень податку на доходи.
Наголошуємо, що за неподання декларації та/або несплату податку податковим законодавством передбачена відповідальність. Тож, якщо вам списали кредит або його частину, подайте до податкової інспекції річну декларацію про майновий стан і доходи та сплатіть визначену суму податку!
Правильність заповнення реквізиту «Призначення платежу»
Вовчанська ОДПІ ГУ Міндоходів у Харківській області для належного інформування платників податків стосовно правильності заповнення розрахункових документів про сплачені до бюджету суми повідомляє, що на даний час зміни до Наказу № 609 не вносились.
Водночас, надає матеріали стосовно правильності заповнення розрахункових документів про сплачені до бюджету суми за результатами контрольно-перевірочної роботи підрозділів податкового та митного аудиту.
Так, Наказом Міндоходів від 22.10.2013 N 609 "Про затвердження Порядку заповнення документів на переказ у разі сплати (стягнення) податків, зборів, митних платежів, єдиного внеску, здійснення бюджетного відшкодування податку на додану вартість, повернення помилково або надміру зарахованих коштів" передбачено, що до результатів проведеної контрольно-перевірочної роботи підрозділам податкового та митного аудиту враховуються наступні коди видів сплати:
- 130 - сплата грошового зобов'язання, визначеного за результатами камеральної перевірки підрозділів податкового та митного аудиту;
-131-сплата грошового зобов'язання, визначеного за результатами документальної/фактичної перевірки підрозділів податкового та митного аудиту;
- 134 - сплата грошового зобов'язання, визначеного за результатами перевірки підрозділів податкового та митного аудиту (інші надходження);
- 354 - сплата грошового зобов'язання, визначеного за результатами документальної невиїзної перевірки підрозділів податкового та митного аудиту;
- 355 - сплата грошового зобов'язання, визначеного за результатами документальної виїзної перевірки підрозділів податкового та митного аудиту.
При сплаті грошового зобов'язання, визначеного органом Міндоходів за результатами документальної/фактичної перевірки підрозділів податкового та митного аудиту, поле "Призначення платежу" розрахункового документа заповнюється наступним чином
*
|
;131
|
;
|
сплата грошового зобов'язання, визначеного за результатами документальної/фактичної перевірки підрозділів податкового та митного аудиту
|
;
|
;
|
;
|
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
6
|
7
|
1 - службовий код (*);
2 - код виду сплати (131);
3 - код за ЄДРПОУ платника, який здійснює сплату;
4 - друкується роз'яснювальна інформація про призначення платежу (сплата грошового зобов'язання, визначеного за результатами документальної/фактичної перевірки підрозділів податкового та митного аудиту);
5 - не заповнюється;
6 - не заповнюється;
7 - не заповнюється.
Адміністративні стягнення за порушення митних правил.
Відповідно до ст.ст. 461-466 Митного кодексу України за порушення митних правил можуть бути накладені такі адміністративні стягнення:
1) попередження – офіційне попередження правопорушника стосовно недопустимості таких діянь у майбутньому;
2) штраф – полягає у покладенні на особу, яка притягується до адміністративної відповідальності за таке правопорушення, обов’язку сплатити до державного бюджету грошові кошти у сумі, яка визначається цим Кодексом залежно від виду та характеру вчиненого правопорушення;
3) конфіскація - полягає у примусовому вилученні товарів, транспортних засобів, визначених у пункті 3 статті 461 Митного кодексу України, і безоплатній передачі їх у власність держави. При цьому моторні транспортні засоби та несамохідні транспортні засоби, що буксируюються ними, розглядаються як самостійні об’єкти конфіскації. Конфіскація може бути застосована виключно за рішенням суду у випадках, обсязі та порядку, що визначаються Митним кодексом України та іншими Законами України.
Також, слід зазначити, що конфіскація товарів, транспортних засобів, зазначених у пункті 3 статті 461 Митного кодексу України, застосовується незалежно від того, чи є ці товари, транспортні засоби власністю особи, яка вчинила правопорушення.
Попередження та штраф можуть застосовуватись тільки як основні адміністративні стягнення.
Оподаткування банківських депозитів або поточних рахунків фізичних осіб
Вовчанська ОДПІ ГУ Міндоходів у Харківській області нагадує, що згідно змін до Податкового кодексу України, внесених Законом України від 04.07.2014 №1588-VII «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких інших законодавчих актів України щодо пасивних доходів» дохід у вигляді процентів (крім визначених у підпунктах 165.1.2 та 165.1.41 п. 165.1 ст. 165 цього Кодексу) включається до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податку.
Зокрема, згідно з пп. 165.1.41 п. 165.1 ст. 165 Податкового кодексуУкраїни до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податку не включаються доходи у вигляді процентів на поточні банківські рахунки, за якими на користь фізичних осіб здійснюються виключно виплати заробітної плати, стипендій, пенсій, соціальної допомоги та інших передбачених законом соціальних виплат. Ознаки таких рахунків визначаються Національним банком України.
Водночас правовідносини, що виникають під час відкриття банками, їх відокремленими підрозділами, які здійснюють банківську діяльність від імені банку, та філіями іноземних банків в Україні поточних і вкладних (депозитних) у національній та іноземних валютах, регулює Інструкція про порядок відкриття, використання і закриття рахунків в національній та іноземних валютах, затверджена постановою Правління Національного банку України від 12.11.2003№492.
Відповідно до п. 1.8 цієї Інструкції банки відкривають своїм клієнтам за договором банківського рахунку поточні рахунки, за договором банківського вкладу — вкладні (депозитні) рахунки.
Поточний рахунок — це рахунок, то відкривається банком клієнту надоговірній основі для зберігання грошей і здійснення розрахунково-касових операцій за допомогою платіжних інструментів згідно з умовами договору та вимогами законодавства України.
Вкладний (депозитний) рахунок — це рахунок, що відкривається банком клієнту на договірній основі для зберігання грошей, що передаються клієнтом в управління на встановлений строк або без зазначення такого строку під визначений процент (дохід) і підлягають поверненню клієнту відповідно до законодавства України та умов договору.
З метою удосконалення порядку відкриття банками рахунків клієнтів постановою Правлінян Національного банку України від 18.08.2014№ 499 главу 6 Інструкції № 492 доповнено п. 6.9такого змісту: «Банк для зарахування виключно заробітної плати, стипендії, пенсії, соціальної допомоги та інших передбачених законом соціальних виплат відкриває фізичній особі окремий поточний рахунок у порядку, визначеному цією главою, або використовує вже відкритий для цих цілей рахунок».
Водночас податковим агентом платника податку під час нарахування на його користь доходів у вигляді процентів є особа, яка здійснює таке нарахування (тобто банківська установа).
Такий податковий агент у строки, визначені Податковим кодексомУкраїни для місячного податкового періоду, до бюджету сплачує (перераховує) загальну суму податку, нарахованого за ставкою 15%із загальної суми процентів, нарахованих за податковий (звітний) місяць, зокрема на суми банківських вкладних (депозитних) або поточних рахунків.
Таким чином, з 02.08.2014 р. до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податку не включаються, тобто не оподатковуються, зокрема, доходи у вигляді процентів за тими поточними банківськими рахунками, за якими здійснюються виключно виплати заробітної плати, стипендій, пенсій, соціальної допомоги та інших передбачених законом соціальних виплат. При цьому для зарахування зазначених виплат банк відкриває фізичній особі окремий поточний рахунок.
Дохід платника податку у вигляді процентів на окремий поточний банківський рахунок за виплатами іншими, ніж вказані, а також проценти, нараховані на суму вкладного (депозитного) банківського рахунку, включаються до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника та оподатковуються на загальних підставах.
Документи, що підтверджують країну походження товару.
Вовчанська ОДПІ ГУ Міндоходів у Харківській області нагадує про документи, що підтверджують країну походження товару. Це:
- сертифікат про походження товару;
- засвідчена декларація про походження товару;
- декларація про походження товару;
- сертифікат про регіональне найменування товару.
Країна походження товару заявляється (декларується) органу фіскальної служби шляхом подання оригіналів документів про походження товару (ч.2 ст.43 Митного кодексу України).
Сертифікат про походження товару - це документ, який однозначно свідчить про країну походження товару і виданий компетентним органом даної країни або країни вивезення, якщо у країні вивезення сертифікат видається на підставі сертифіката, виданого компетентним органом у країні походження товару. (ч.3 ст.43 Митного кодексу України). У разі втрати сертифіката приймається його офіційно завірений дублікат.
Засвідчена декларація про походження товару - це декларація про походження товару, засвідчена державною організацією або компетентним органом, наділеним відповідними повноваженнями (ч.5 ст.43 Митного кодексу України).
Декларація про походження товару - це письмова заява про країну походження товару, зроблена у зв’язку з вивезенням товару виробником, продавцем, експортером (постачальником) або іншою компетентною особою на комерційному рахунку чи будь-якому іншому документі, який стосується товару (ч.6 ст.43 Митного кодексу України).
Сертифікат про регіональне найменування товару - це документ, який підтверджує, що товари відповідають визначенню, характерному для відповідного регіону країни, та виданий компетентним органом відповідно до законодавства країни вивезення товару (ч.7 ст.43 Митного кодексу України).
У разі якщо в документах про походження товару є розбіжності у відомостях про країну походження товару або органом фіскальної служби встановлено інші відомості про країну походження товару, ніж ті, що зазначені у документах, декларант або уповноважена ним особа має право надати органу фіскальної служби для підтвердження відомостей про заявлену країну походження товару додаткові відомості (ч.8 ст.43 Митного кодексу України).
Такими додатковими відомостями є відомості, що містяться в товарних накладних, пакувальних листах, відвантажувальних специфікаціях, сертифікатах (відповідності, якості, фітосанітарних, ветеринарних тощо), митній декларації країни експорту, паспортах, технічній документації, висновках-експертизах відповідних органів, інших матеріалах, що можуть бути використані для підтвердження країни походження товару (ч.9 ст.43 Митного кодексу України).
Водночас у зв’язку з набранням 27.09.2014 чинності Закону України «Про створення вільної економічної зони «Крим» та про особливості здійснення економічної діяльності на тимчасово окупованій території України» нагадуємо, що товарами походженням з України які вільно переміщуються на іншу територію України без застосування будь-якого мита вважаються товари, які відповідають критеріям повністю вироблених, достатньо перероблених чи ввезені на митну територію України та випущені для вільного обігу на тимчасово окупованій території України. Сертифікат про походження товару з України видається торгово-промисловими палатами України на іншій ніж ВЕЗ «Крим» території України.
Для підтвердження походження товарів, що виготовляються у вільній економічній зоні «Крим», застосовуються сертифікати форми У-1.
У разі надання при митному оформленні зазначеного сертифіката до товарів не застосовується будь-яке мито (ввізне мито; сезонне мито; спеціальне мито, антидемпінгове мито, компенсаційне мито).
Відповідна норма передбачена частиною 6.6 ст. 6 Закону України від 12.08.2014 № 1636-VII «Про створення вільної економічної зони «Крим» та про особливості здійснення економічної діяльності на тимчасово окупованій території України».
Останній термін сплати податків та зборів
Вовчанська ОДПІ ГУ Міндоходів у Харківській області повідомляє, що 30 жовтня спливає останній термін сплати цілої низки податків та зборів. Зокрема це:
- ПДВ за вересень платниками, у яких базовий (звітний) період дорівнює календарному місяцю;
- акцизного податку за вересень;
- збору на розвиток виноградарства садівництва та хмелярства;
- авансових внесків з податку на прибуток за вересень;
- податку на доходи фізичних осіб з нарахованого, але не виплаченого доходу за серпень;
- фіксованого сільськогосподарського податку за вересень;
- земельного податку та/або орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності (крім громадян) за вересень
- плати за користування надрами при видобуванні вуглеводневої сировини за вересень;
- збору у вигляді цільової надбавки до діючого тарифу на природний газ для споживачів усіх форм власності за вересень.
Нагадуємо, що своєчасна сплата податків забезпечить наповнення державного та місцевих бюджетів, що в свою чергу призведе до зростання обороноздатності та соціальної стабільності в країні.
Затверджено розмір єдиного внеску до Фонду соціального страхування на 2014 рік
Вовчанська ОДПІ ГУ Міндоходів у Харківській області повідомляє, що постановою від 02.09.2014 року №31 затверджено розмір страхових внесків до Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності на 2014 рік.
Отож, у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням, розмір встановлено на рівні 2,4 % від фонду оплати праці або 5,7475 % від суми єдиного внеску (за умови збереження діючого розміру єдиного внеску).
Право на отримання публічної інформації
З введенням в дію Закону України «Про доступ до публічної інформації» громадяни, крім реалізації права на звернення, мають право на отримання публічної інформації. Запит на інформацію - це прохання особи до розпорядника інформації надати публічну інформацію, що знаходиться у його володінні.
На сьогодні до Вовчанської ОДПІ ГУ Міндоходів у Харківській області надійшло 3 запити на отримання публічної інформації, із них 3 - від юридичної особи.
Нагадаємо, відповідно до ст.22 Закону України «Про доступ до публічної інформації» розпорядник інформації має право відмовити в задоволенні запиту, якщо інформація, що запитується, належить до категорії інформації з обмеженим доступом.
З переліком відомостей, що містять службову інформацію в органах Державної фіскальної служби, затверджених наказом від 28.08.2014р. №88 із змінами та доповненнями можна ознайомитися на веб-порталі ДФС в розділі «Публічна інформація».
Дії платника у разі втрати документів, пов’язаних з сплатою податків.
Вовчанська ОДПІ ГУ Міндоходів у Харківській області повідомляє, що відповідно до п. 44.1 ст. 44 Податкового кодексу України (далі – Кодекс) для цілей оподаткування платники податків зобов’язані вести облік доходів, витрат та інших показників, пов’язаних з визначенням об’єктів оподаткування та/або податкових зобов’язань, на підставі первинних документів, регістрів бухгалтерського обліку, фінансової звітності, інших документів, пов’язаних з обчисленням і сплатою податків і зборів, ведення яких передбачено законодавством.
Платники податків зобов’язані забезпечити зберігання документів не менш як 1095 днів з дня подання податкової звітності, для складення якої використовуються зазначені документи, а у разі її неподання - з передбаченого Кодексом граничного терміну подання такої звітності. У разі ліквідації платника податків документи за період діяльності платника податків не менш як 1095 днів, що передували даті ліквідації платника податків, в установленому законодавством порядку передаються до архіву.
У разі втрати, пошкодження або дострокового знищення документів платник податків зобов’язаний у п’ятиденний строк з дня такої події письмово повідомити контролюючий орган за місцем обліку в порядку, встановленому Кодексом для подання податкової звітності.
Платник податків зобов’язаний відновити втрачені документи протягом 90 календарних днів з дня, що настає за днем надходження повідомлення до контролюючого органу.
Використання сучасних інформаційно-комунікаційних технологій у роботі ДФС
Електронний кабінет є захищеним, персоналізованим та безпечним електронним сервісом, який надає безконтактні способи взаємодії платників податків та Державної фіскальної служби України з використанням сучасних інформаційно-комунікаційних технологій. Даний електронний сервіс створено відповідно до розпорядження Кабінету Міністрів України від 05.12.2012 №1007-р.
За допомогою Електронного кабінету забезпечується:
- унеможливлення помилок в обов'язкових реквізитах поданої декларації, оскільки при створенні податкової звітності ці реквізити заповнюються автоматично даними платника податків, які наявні у базі даних органів фіскальної служби;
- унеможливлення випадків подання звітності не в повному обсязі, оскільки звітність приймається пакетом (декларація з усіма додатками);
- можливість здійснення перевірки складеного звіту на наявність арифметичних помилок;
- можливість збереження заповненої форми звіту у режимі "Чернетки" та використання її при створенні наступних звітів;
- можливість імпорту з бухгалтерських програм (наприклад, 1-С) сформованої електронної звітності, перетворення її у пакет документів з подальшим направленням до органів фіскальної служби;
- отримання квитанції про прийняття органами фіскальної служби надісланого звіту протягом декількох хвилин;
- можливість перегляду всієї інформації щодо своїх розрахунків з бюджетом, у тому числі з урахуванням філій, відокремлених підрозділів, які знаходяться на території України, а також зобов'язань по сплаті певних податків, зборів, які, відповідно до чинного законодавства України, мають сплачуватися за місцем розташування об'єкта оподаткування (наприклад, плата за землю);
- ведення Книги обліку доходів та витрат в електронному вигляді;
- наявність податкового календаря, який забезпечує нагадування строків подання звітності та сплати податків, зборів;
- отримання оперативної інформації щодо особистих реєстраційних даних, які наявні в базі даних органів фіскальної служби на час сеансу;
- можливість подавати заяви та отримувати в електронному вигляді довідки про відсутність заборгованості з податків, зборів, платежів, що контролюються органами фіскальної служби.
Досить вагатися - отримайте електронний цифровий ключ та позбудьтеся значної кількості проблем!
У Центрі обслуговування платників передбачено вільний доступ до комп’ютерів, на яких можна заповнити електронну форму декларації та надіслати її через Інтернет. Нагадуємо, що Центр обслуговування Вовчанської ОДПІ працює у з 9 до 20 год, у суботу з 9 до 16 год.
|