Вторник, 21.01.2025, 12:59

vburluk.pp.net - Официальный сайт пгт Великий Бурлук

Начало Регистрация Вход
Приветствую Вас, Неизвесный нам гость · RSS
Меню сайта
Категории каталога
Податкові новини [1962]
Наш опрос
Как вы любите справлять праздники, дни рождения, юбилеи?
Всего ответов: 46
 Каталог статей
Начало » Статьи » Вовчанська МДПІ » Податкові новини

Вовчанська ОДПІ інформує

Доход отриманий за межами України не є базою нарахування єдиного внеску.

Вовчанська ОДПІ ГУ Міндоходів у Харківській області нагадує, що платниками єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування є роботодавці – юридичні особи та фізичні особи підприємці, зокрема ті, які використовують працю інших осіб на умовах трудового договору (контракту) або на інших умовах, передбачених законодавством про працю, чи за цивільно-правовим договором (крім цивільно-правового договору, укладеного з фізичною особою підприємцем, якщо виконувані роботи (надавані послуги) відповідають видам діяльності, відповідно до відомостей з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців).

Роботодавці, які використовують працю інших осіб на умовах трудового договору (контракту) чи за цивільно-правовим договором (крім цивільно-правового договору, укладеного з фізичною особою - підприємцем) сплачують єдиний внесок за найманих працівників із сум нарахованої заробітної плати за видами виплат, які включають основну та додаткову заробітну плату, інші заохочувальні та компенсаційні виплати, у тому числі в натуральній формі, що визначаються відповідно до Закону України «Про оплату праці», та сум винагороди фізичної особи за виконання робіт (надання послуг) за цивільно-правовими договорами.

Громадяни України, які працюють за межами України, мають право на добровільну сплату єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття, у зв’язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням.

Отже, дохід, отриманий фізичною особою за межами України, не є базою нарахування єдиного внеску. При цьому, громадяни України, які працюють за її межами мають право на добровільну сплату єдиного внеску, у разі заключення договору про добровільну участь у системі загальнообов’язкового державного соціального страхування.

 

ДФС пропонує Уряду підтримати застосування касових апаратів у роздрібній торгівлі.

Державна фіскальна служба має намір переконати Уряд у необхідності застосування реєстраторів розрахункових операцій (РРО) у роздрібній торгівлі, повідомив Голова ДФС Ігор Білоус під час зустрічі з членами Співтовариства бізнес-лідерів (CEO Club Ukraine).

«Ми пропонуємо включити до урядового пакету законопроектів з питань податкової реформи позицію щодо обов’язкового застосування РРО усіма суб’єктами господарювання в системі роздрібного продажу, за винятком торгівлі на ринках та виїзної торгівлі. Розширення сфери застосування контрольно-касових апаратів – принципова позиція ДФС. І Уряд, як мені здається, схильний підтримати наші аргументи», – поінформував Ігор Білоус учасників бізнес-клубу, що об’єднує більш як 80 керівників українських компаній.

На його думку, ініціатива Державної фіскальної служби знімає застереження опонентів урядової програми підтримки малого бізнесу. Вони ставили під сумнів доцільність преференцій платникам єдиного податку та пророкували втечу в «тінь» частини рітейлу внаслідок запропонованого урядом дворічного мораторію на перевірки контролюючими органами невеликих підприємств.

Разом з тим, Голова ДФС підкреслив надзвичайну важливість програми сприяння малому й середньому бізнесу за нинішнього стану економіки.

«Не зважаючи на загальне економічне падіння, нестабільність на валютному ринку, руйнування інфраструктури цілих регіонів та масову міграцію людей  ми фіксуємо стрімке зростання надходжень єдиного податку, – пояснив Ігор Білоус мотиви підтримки цієї категорії платників податку. – Це означає, що навіть за складних економічних умов є безліч людей, готових працювати, відкривати новий або розширювати існуючий бізнес та створювати нові робочі місця».

Тому, вважає керівник ДФС, зараз було б неправильно відмовлятися від спрощеного оподаткування, як пропонують деякі експерти.

«Сьогодні малий і середній бізнес має всі шанси стати драйвером стабілізації виробництва й відновлення зростання економіки. Було б неприпустимо нехтувати таким потенціалом», – упевнений Ігор Білоус.

На його переконання, Державна фіскальна служба ініціювала реформу спрощеної системи оподаткування, цілком адекватну поточній ринковій ситуації. Модернізована система легко адмініструється, є зрозумілою та привабливою для бізнесу.

ДФС, нагадав Ігор Білоус, запропонувала скоротити удвічі ставки податку для підприємств із річним доходом до 20 млн. грн., спростити розподіл платників єдиного податку на групи, а також скасувати на 2 роки перевірки малого бізнесу. Доповненням до пакету ініціатив стане запровадження касових апаратів у роздрібній торгівлі.

«Розширення сфери застосування контрольно-касових апаратів – не тільки запобігне тінізації малого бізнесу у зв’язку із забороною перевірок, а й легалізує операції на мільярди гривень, що уникали «світла» усі попередні роки. Втратять виробники й продавці необлікованого товару, контрабанди та контрафакту. Натомість, виграє легальний бізнес і держава в цілому», – наголосив Голова Державної фіскальної служби.

 

Електронний сервіс «Електронний кабінет платника податків».

Більшість представників місцевого бізнесу використовують персональне робоче місце у новому електронному сервісі «Електронний кабінет платника податків» вже облаштували. 

Як повідомила в.о.начальника Вовчанської ОДПІ ГУ Міндоходів у Харківській області Лідія Колєснік: «електронний кабінет» платника дає можливість працювати з органами фіскальної служби дистанційно у режимі реального часу:

- подавати декларації з використанням електронного цифрового підпису і переглядати подану та/або сформовану податкову звітність;

- отримувати нагадування щодо строків подання звітності та сплати податків, зборів (обов’язкових платежів);

- отримувати інформацію щодо особистих реєстраційних даних (податковий номер платника податків, назва платника податків, основний вид діяльності; ПІБ бухгалтера та директора тощо);

- подавати заяви та отримувати в електронному вигляді довідки про відсутність заборгованості з податків, зборів, платежів, що контролюються органами фіскальної служби;

- вести в електронному вигляді Книги обліку доходів та витрат;

- переглядати інформацію щодо стану своїх розрахунків з бюджетом, зокрема про заборгованість зі сплати податків, зборів, єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування.

Для роботи в Електронному кабінеті платника необхідно лише три кроки:

перший - отримати електронні цифрові підписи, які видаються Акредитованими центрами сертифікації ключів  ДФС України або «Masterkey» або «ІВК».

другий − підключитись до мережі Інтернет та зайти до Електронного кабінету платника за адресою kpp.minrd.gov.ua, або по гіперпосиланню «Електронний кабінет платника податків» на веб-сайті ДФС України.

третій − авторизуватись в Електронному кабінеті за допомогою особистого електронного ключа та розпочати роботу.

 «Опанувати можливості «електронного кабінету» допомагають працівники центру обслуговування платників податків м. Вовчанська.

 

Пільги в оподаткуванні ПДВ ліків та продукції оборонного призначення.

Законом «1561 підрозділ 2 розділу ХХ Податкового кодексу доповнено п.32 щодо звільнення від оподаткування ПДВ спеціальних засобів індивідуального захисту та лікарських засобів. Зокрема, новим пунктом встановлено тимчасове, на період проведення АТО та запровадження воєнного стану відповідно до законодавства, звільнення від оподаткування ПДВ операцій із ввезення на митну територію України та постачання на митній тероторії України:

  • Спеціальних засобів індивідуального захисту (каски, виготовлені відповідно до військових стандартів або технічних умов, чи їх еквіваленти та спеціально призначені для них компоненти, що класифікуються у товарній під категорії 6506 10 80 00 згідно з УКТ ЗЕД, бронежилети, що класифікуються к товарній під категорії 6211 43 900 00 згідно з УКТ ЗЕД), виготовлених згідно з військовими стандартами або військовими умовами для потреб правоохоронних органів, Збройних Сил України та інших військових формувань, утворених відповідно до законів України, інших суб’єктів, що здійснюють боротьбу з тероризмом згідно із законом;ниток для виготовлення бронежилетів,що класифікуються у товарних під категоріях 5402 11 00 00  та 5407 10 00 00 відповідно до УКТ ЗЕД; тканин для виготовлення бронежилетів, що класифікуються у тованих під категоріях 3920 10 89 90, 3921 90 60 00, 5603 14 00, 6914 90 00 00 згідно з УКТ ЗЕД;
  • Лікарських засобів та медичних виробів відповідно до пп. «в» п. 193.1 ст. 193 Податкового кодексу, що призначені для використання закладами охорони здоров’я та учасниками АТО для надання медичної допомоги фізичним особам, які у період проведення АТО та/або запровадження воєнного стану відповідно до законодавства зазнали поранення, контузії чи іншого ушкодження здоров’я, в обсягам, визначених Кабінетом МіністровУкраїни;
  • Лікарських засобів та медичних виробів без державної реєстрації та дозвільних документів щодо можливості ввезення на митну територію України, які призначенно для використання закладами охорони здоров’я та учасниками АТО для надання медичної допомоги фізичним особам, котрі в період проведення АТО та /або запровадження воєнного стану відповідно до законодавства зазнали поранення, контузії чи іншого ушкодження здоров’я, за переліком та в обсягах, встановлених Кабінетом Міністрів України.

 

Підсумований облік робочого часу можуть встановлювати особам працюючим у фізичних осіб

 

Вовчанська ОДПІ ГУ Міндоходів у Харківській області повідомляє громадян та платників податків, що Мінсоцполітики зазначає, законодавство про працю регулює трудові відносини працівників усіх підприємств, установ, організацій незалежно від форм власності, виду діяльності та галузевої належності, а також осіб, які працюють за трудовим договором з фізичними особами.

У трудовому договорі між працівником та фізособою вказується термін виконання роботи, характер роботи, розмір зарплати, час початку і закінчення робочого дня, вихідні дні, тривалість щорічної відпустки та час її надання та інше.

Сторони мають право встановлювати підсумований облік робочого часу за певний період (місяць, квартал та інше). Тривалість робочого часу не повинна перевищувати у вибраному періоді нормальну тривалість робочого часу з розрахунку 40 годин на тиждень.

Крім того, при вирішенні питань, не передбачених укладеним між сторонами трудовим договором, сторони керуються загальними нормами законодавства про працю України.

Враховуючи вищезазначене, особам, які працюють за трудовим договором у фізичних осіб, може встановлюватися підсумований облік робочого часу (Лист Мінсоцполітики від 27.08.2013 р. №372/13/116-13).

 Документи на виплату зарплати будуть прийняти за умови підтвердження сплати єдиного внеску

Вовчанська ОДПІ ГУ Міндоходів у Харківській області повідомляє громадян та платників податків , що  Міністерство доходів і зборів наказом від 09.09.2013 №453 затвердило Порядок прийняття банками на виконання розрахункових документів на виплату заробітної плати.

Відтепер банки приймають від платників єдиного соціального внеску (далі – ЄСВ) документи на видачу (перерахування) коштів для виплати зарплати лише за умови одночасного подання платником ЄСВ розрахункових документів про перерахування коштів (внесення готівки) для сплати сум ЄСВ. При цьому, суми, сплачені за цими документами, повинні складати не менше 1/3 суми коштів для виплати заробітної плати, зазначеної у розрахункових документах.

Якщо ж у розрахункових документах або документах на переказ готівки сума єдиного внеску менша, ніж 1/3 суми коштів для виплати зарплати, банки прийматимуть розрахункові документи для виплати зарплати разом з оригіналом довідки-розрахунку, яка погоджуватиметься з органом доходів і зборів за місцем обліку платника єдиного внеску.

 

 

На Слобожанщині завдяки «урожайній» операції підвищили зарплату майже 22 тисячам аграріїв

Як відзначає в.о. начальника ГУ Міндоходів у Харківській області Валентин Фесюнін, співробітники служби області продовжують наводити порядок у сфері дотримання законодавства суб’єктами господарювання та громадянами, які здійснюють діяльність в аграрному секторі економіки.

На Харківщині повним ходом йде операція «Урожай-2014», в рамках якої вживаються заходи направлені на легалізацію доходів громадян, виявлення неоформлених найманих працівників, підвищення їм рівня виплати заробітної плати та  забезпечення повноти нарахування й сплати податків і зборів. 

За результатами проведених заходів підвищено розмір заробітної плати 22 060 найманим працівникам та легалізовано дохід на загальну суму понад 18,2 млн. грн. В той же час бюджет країни додатково отримав 2,7 млн.грн. податку на доходи фізичних осіб та 5,3 млн.грн. єдиного соціального внеску.

Як розповів  Валентин Фесюнін, у ході «урожайної» операції досить часто доводиться стикатися з цілим «букетом»  порушень трудового законодавства  на одному й тому ж підприємстві – це і виплата заробітної плати в «конвертах»,  і використання праці неоформлених працівників, і несвоєчасна виплата законного винагородження за тяжку працю.

Так нещодавно, фахівцями ДПІ у Зміївському районі була проведена позапланова виїзна перевірка одного з аграрних підприємств району. У ході перевірки були встановлені факти порушення строків виплати заробітної плати та несвоєчасного перерахування до бюджету податку на доходи з фізичних осіб в сумі 446,6 тис.грн.

В результаті до бюджету додатково донараховано 300,5 тис.грн., з яких вже надійшло 150,8 тис. грн.

Валентин Фесюнін запевнив, що робота в цьому напрямку триватиме й надалі. Посадовець радить  нерадивим фермерам дотримуватися усіх вимог податкового та трудового законодавства.

«Правила гри однакові для  усіх. І коли бюджету сьогодні потрібна кожна гривня, вважаю ніхто не має права нехтувати законами. В цьому і заключається наша громадянська позиція», - підкреслив керівник регіонального відомства. 

 

 

Оновлена концепція податкової реформи вноситься в парламент.

Уряд вивчає найбільш критичні зауваження бізнесу. В Міністерстві фінансів та в Державній фіскальній службі тривають зустрічі й консультації зі спілками підприємців, з бізнес-асоціаціями, з експертами, продовжують працювати робочі групи з окремих напрямів податкової реформи.

Обговорюються питання, що найбільше непокоять підприємців, зокрема, деякі обмеження на обрахування валових витрат підприємств - платників податку на прибуток, необхідність запровадження запобіжників проти нових схем ухилення від оподаткування.

Підприємці застерігають про можливу тінізацію продажу підакцизних товарів у зв’язку із пропонованим скасуванням перевірок малого бізнесу. Але  ідея, закладена в урядові законопроекти, залишається незмінною - це спрощення податкової системи, зменшення ставок, створення сприятливих умов для ведення бізнесу, виведення економіки з тіні.  

 

Затверджено Реєстр великих платників податків на 2015 рік.

Вовчанська ОДПІ ГУ Міндоходів у Харківській області звертає увагу, що Наказом Державної фіскальної служби України від  26.09.2014 р. № 145 затверджено Реєстр великих платників податків на 2015 рік.

Порівняно з минулим роком кількість платників податків скоротилася з 2131 до 1978 підприємств, які будуть обслуговуватися в спеціалізованих органах ДФС з обслуговування великих платників податків.

Нагадаємо, що великі платники податків - юридичні особи, у яких дохід від усіх видів діяльності за останні 4 послідовних податкових (звітних) квартали перевищує 500 млн. грн. або загальна сума сплачених до бюджету податків і платежів за такий самий період перевищує 12 млн. грн.

 

Звітування кінцевих вигодо набувачів юридичних осіб і публічних діячів.

Верховна Рада ухвалила Закон «Про внесення змін у деякі законодавчі акти України щодо кінцевих вигодонабувачів юридичних осіб і публічних діячів».

Законом встановлено, що підприємства, крім державних та комунальних підприємств, зобов'язані встановлювати свого кінцевого вигодонабувача, регулярно оновлювати та зберігати інформацію про нього і надавати її держреєстратору, у випадках та в обсязі, передбачених законом.

Неподання керівником юридичної особи або особою, уповноваженою діяти від імені юридичної особи (виконавчого органу), держреєстратору інформації про кінцевого вигодонабувача (вигодонабувачів) юрособи або подання завідомо неправдивої інформації - карається штрафом від 1000 до 2000 неоподатковуваних мінімумів або громадськими роботами на строк від 160 до 240 годин.

Також встановлено, що інформація про зареєстровані права та їх обтяження, що міститься у Держреєстрі прав, є відкритою та загальнодоступною.

Для фіз - і юросіб інформація з Держреєстру прав надається виключно по об'єкту нерухомого майна в електронній формі через офіційний веб-сайт центрального органу виконавчої влади або в паперовій формі шляхом подання заяви особисто або пересилання поштового відправлення органам держреєстрації прав і нотаріусам.

 

Про декларування валютних цінностей.

Відповідно до ст. 1 Указу Президента України «Про невідкладні заходи щодо повернення в Україну валютних цінностей, що незаконно знаходяться за її межами» від 18 червня 1994 року № 319/94 зі змінами та доповненнями, встановлено обов’язковість щоквартального декларування суб’єктами підприємницької діяльності, незалежно від форм власності, наявності належних їм валютних цінностей, які знаходяться за межами України.

 На підставі п. 3 наказу Міністерства фінансів України від 25.12.1995 № 207 «Про затвердження форми Декларації про валютні цінності, доходи та майно, що належать резиденту України і знаходяться за її межами» обов’язкове декларування валютних цінностей, доходів та майна здійснюється суб’єктами підприємницької діяльності за затвердженою формою щоквартально в терміни, встановлені для подання квартальної та річної бухгалтерської звітності, – протягом 40 календарних днів, що настають  за останнім календарним днем звітного (податкового) кварталу.

 Порядок подання суб’єктами підприємницької діяльності Декларації про валютні цінності, доходи та майно, що належать резиденту України і знаходяться за її межами (далі – Декларація), та отримання ними довідки про проведення декларування за встановленою формою передбачено спільним листом Національного банку України та ДПА України від 17.04.2003 № 28-311/1929-2823, № 3368/5/23-5316.

 Суб’єкт підприємницької діяльності подає Декларацію зі штампом контролюючого органу та підписом відповідальної особи до територіального управління Національного банку України за своїм місцезнаходженням. Після отримання Декларації територіальне управління Національного банку України видає довідку про проведення декларування, яка засвідчується підписом начальника (заступника начальника) територіального управління Національного банку України та відбитком печатки відповідного територіального управління.

 Зазначену довідку суб’єкт підприємницької діяльності подає контролюючому органу, до якого попередньо була подана Декларація, для засвідчення підписом начальника відповідного контролюючого органу або його заступника та відбитком печатки.

 Довідка про декларування валютних цінностей діє до отримання нової довідки засвідченої та скріпленої печатками територіального управління Національного банку України і контролюючого органу.

 

Центри обслуговування платників надають адміністративні послуги.

Протягом січня-вересня поточного року Центрами обслуговування платників України взагалі надано майже 2,6 млн. адміністративних послуг.

 Найбільшою популярністю користувались послуги з видачі картки платника податків та внесення до паспорта громадянина України даних про реєстраційний номер облікової картки. За 9 місяців цього року було надано 1,2 млн. таких послуг

 На другому місці послуги з видачі довідки про відсутність заборгованості з платежів до бюджету, які контролюються ДФС,  – 147,3 тис. послуг, на третьому – реєстрація книг обліку розрахункових операцій – 209,7 тис. послуг.

 Для підвищення ефективності діяльності центрів обслуговування платників та подальшого розвитку та впровадження нових електронних сервісів проводилося опитування відвідувачів Центрів.

 Респондентам пропонувалось висловити свою думку щодо необхідності виведення зображень з камер спостереження, встановлених в ЦОПах, на веб – портал ДФС та впровадження електронного сервісу „Онлайн – черга”, який дозволить платникам заздалегідь планувати свій візит до органів доходів і зборів. За результатами опитування значна кількість платників податків підтримала запровадження зазначених сервісів.

 Нагадаємо, що на сьогодні в Україні обслуговування платників здійснює 538 ЦОПів, в яких надається комплекс адміністративних, консультативних та інформаційних послуг. Крім того, у центрах обслуговування платники можуть подати звітність та отримати безкоштовні  ключі електронного підпису.

 

 

 

Гуманітарна допомога для воїнів АТО.

Гуманітарну допомогу, зібрану працівниками ДФС України, передано начальнику штабу батальйону «Майдан».

 «Нашим військовим, які боронять рідну землю та щодня ризикують своїм життям необхідна підтримка та допомога українців. І працівники ДФС не залишилися осторонь потужного волонтерського руху в нашій країні. Ми намагаємось не тільки забезпечувати надходження до бюджету, якнайшвидше проводити митне оформлення гуманітарних вантажів, призначених для воїнів АТО, а й надаємо посильну допомогу у забезпеченні українських військових необхідними речами», - наголосив Голова Державної фіскальної служби України Ігор Білоус.

 Для потреб воїнів АТО працівники ДФС передали теплі речі, ковдри, медикаменти, картки поповнення мобільного зв’язку, чай, каву, мед, сигарети тощо.

«Ця допомога приєднається до гуманітарного вантажу, зібраного представниками регіональних майданів Галичини. Весь гуманітарний вантаж буде направлено до місця дислокації 3-го батальйону «Воля» у м. Щастя Луганської області», - зазначив під час передачі гуманітарного вантажу директор Інформаційно-комунікаційного департаменту ДФС України Віктор Косарчук.

 

Судові санкції за неподання податкової звітності протягом року.

Вовчанська ОДПІ ГУ Міндоходів у Харківській області у зв’язку з терміном подання квартальної звітності, нагадує, що підставами для винесення судом рішення про припинення юридичної особи та підприємницької діяльності фізичної особи – підприємця, зокрема, є неподання протягом року органам доходів і зборів податкових декларацій і документів фінансової звітності. Така норма зазначена статтями 38 та 46 Закону України від 15.05.2003 року № 755-IV «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб – підприємців» із змінами та доповненнями.

Податковим кодексом України встановлено основні базові звітні періоди – календарний місяць, календарний квартал та календарний рік. Для подання місячної податкової звітності встановлено граничний термін - протягом 20 календарних днів, що настають за звітним місяцем, а для квартальної звітності – протягом 40 календарних днів після закінчення кварталу та для календарного року - протягом 60 календарних днів, що настають за календарним днем звітного податкового року. (ст.49 ПКУ).

Тобто, платник податків зобов’язаний за кожний встановлений Податковим кодексом звітний період подавати податкові декларації щодо кожного окремого податку, платником якого він є, незалежно від того, чи провадив такий платник податку господарську діяльність у звітному періоді (п.49.1, 49.2 ст.49 ПКУ).

Роз’яснення щодо подання звітності, сплати та нарахування податків розміщені у загальнодоступному інформаційно - довідковому ресурсі Державної фіскальної служби Україниhttp://zir.minrd.gov.ua.

 

ДФС оновлено довідники податкових пільг.

Державною фіскальною службою України 01.10.2014 р. затверджено новий довідник пільг станом на 01.10.2014 року:

- Довідник №72/1 податкових пільг, що є втратами доходів бюджету;

- Довідник №72/2 інших податкових пільг.

Зазначені документи застосовуються при заповненні Звіту про суми податкових пільг (додаток до Порядку обліку сум податків та зборів, не сплачених суб’єктом господарювання до бюджету у зв’язку з отриманням податкових пільг, затвердженого постановою КМУ від 27.12.2010 р. №1233).

Детальніше про це можна дізнатися на веб-порталі Державної фіскальної служби України http://sfs.gov.ua/dovidniki--reestri--perelik/dovidniki-/.

 

Продав нерухомість – сплати податок!

Як відомо, відповідно до Податкового кодексу України, а саме статті 176, платники податку зобов’язані подавати податкову декларацію у разі продажу нерухомості за встановленою формою у визначені строки у випадках, коли згідно з нормами цього розділу таке подання є обов’язковим, та підтверджувати необхідними документами достовірність відомостей, зазначених у податковій декларації.

Разом з тим, пунктом 172.1 статті 172 ПКУ передбачено, що дохід, отриманий платником податку від продажу (обміну) не частіше одного разу протягом звітного податкового року житлового будинку та за умови перебування такого майна у власності платника податку понад 3 роки, не оподатковується.

Якщо громадянин, задекларувавши доходи, самостійно визначив нульову ставку їх оподаткування, але надати до контролюючого органу будь-які підтверджуючі документи стосовно того, що отримані ним доходи і справді повинні оподатковуватися за ставкою 0% відмовився, то у відповідності до норм статті 76 ПКУ фахівцями фіскальної служби буде складено акт, який має бути вручений громадянину, а також направлено податкове повідомлення-рішення про донарахування податку на доходи фізичних осіб.

 

Розміри єдиного соціального внеску у 2014 році.

Нагадуєм платникам податків про розміри та ставки нарахувань єдиного соціального внеску у 2014 році.

Кожен роботодавець сплачує єдиний соціальний внесок за найманого працівника від нарахованої суми заробітної плати в таких розмірах:

- на суму нарахованої зарплати за видами виплат від 36,76 % до 49,7 % залежно від класу професійного ризику, а за інвалідів – 8,41%;

- на суму винагороди фізичним особам за виконання робіт (надання послуг) за цивільно-правовими договорами – 34,7%;

- на суму допомоги по тимчасовій непрацездатності/допомоги по вагітності та пологах – 33,2%;

Одночасно роботодавець сплачує єдиний соціальний внесок за найманого працівника від утриманої суми заробітної плати, а саме:

- від суми нарахованої зарплати за видами виплат 3,6%;

- від суми винагороди фізичним особам за виконання робіт (надання послуг) за цивільно-правовими договорами – 2,6%;

- від суми допомоги по тимчасовій непрацездатності/допомоги по вагітності та пологах – 2%.

Додатково інформуємо, що максимальний розмір доходів, на який нараховується єдиний соціальний внесок у 2014 році складає 20 706,00 грн., а мінімальний розмір доходів, на який нараховується ЄСВ складає 1 218,00 грн.

 

Термін протягом якого є дійсним реєстраційний номер облікової картки фізичної особи – платника податків.

 Відповідно до п. 70.5 ст. 70 Податкового кодексу України нагадуємо, що фізична особа – платник податків незалежно від віку (як резидент, так і нерезидент), для якої раніше не формувалася облікова картка фізичної особи - платника податків та яка не включена до Державного реєстру фізичних осіб - платників податків, зобов’язана особисто або через законного представника чи уповноважену особу подати відповідному контролюючому органу Облікову картку, яка є водночас заявою для реєстрації в Державному реєстрі, та пред’явити документ, що посвідчує особу.

Фізична особа – платник податків, яка через свої релігійні переконання відмовляється від прийняття реєстраційного номера Облікової картки, зобов’язана особисто подати відповідному контролюючому орну повідомлення та документи для забезпечення її обліку за прізвищем, ім’ям, по батькові і серією та номером паспорта, а також пред’явити паспорт.

Фізична особа подає Облікову картку або повідомлення (для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовляються від прийняття реєстраційного номера Облікової картки) до контролюючого органу за своєю податковою адресою, а фізична особа, яка не має постійного місця проживання в Україні, - контролюючому органу за місцем отримання доходів або за місцезнаходженням іншого об’єкта оподаткування.

Для заповнення Облікової картки використовуються дані документа, що посвідчує особу. Для заповнення повідомлення (для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовляються від прийняття реєстраційного номера Облікової картки) використовуються дані паспорта.

Форма Облікової картки та повідомлення (для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовляються від прийняття реєстраційного номера Облікової картки) і порядок їх подання встановлюються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує, держану податкову і митну політику.

Фізична особа несе відповідальність згідно із законом за достовірність інформації, що подається для реєстрації у Державному реєстрі.

Згідно з п. 13 р. VII Положення про реєстрацію фізичних осіб у Державному реєстрі фізичних осіб - платників податків, затвердженого наказом Міністерства доходів і зборів України від 10.12.2013 № 779, у разі виявлення помилок, порушень чи неточностей щодо внесення прізвища, імені, по батькові, дати чи місця народження, місця проживання тощо, допущених при реєстрації фізичної особи у Державному реєстрі, виправлення даних здійснюється шляхом внесення змін до Державного реєстру на підставі заяви про зміну даних. Після виправлення помилок реєстраційний номер облікової картки платника податків не змінюється.

Контролюючий орган може змінити реєстраційний номер облікової картки платника податків, якщо порушення чи неточності не можна усунути шляхом внесення змін відповідно до абзацу першого цього пункту. Така зміна проводиться після перевірки чи з’ясування обставин допущення помилки, виявленої контролюючим органом самостійно чи за результатами розгляду звернення фізичної особи - платника податків. Про виявлення такого факту або про результати розгляду звернення контролюючий орган інформує фізичну особу - платника податків.

За зверненням (у довільній формі) фізичної особи - платника податків контролюючий орган протягом п’яти робочих днів з дня отримання звернення видає фізичній особі довідку про зміну реєстраційного номера облікової картки платника податків за формою, наведеною в додатку 5 до Положення.

Відповідно до п. 17 р. VII Положення Обліковим карткам фізичних осіб, які на момент набрання чинності Податкового кодексу України зареєстровані в Державному реєстрі фізичних осіб - платників податків та інших обов’язкових платежів, присвоюються номери, що відповідають ідентифікаційним номерам платників податків - фізичних осіб. Документи про реєстрацію фізичних осіб у Державному реєстрі фізичних осіб - платників податків та інших обов’язкових платежів, видані органами державної фіскальної служби у порядку, визначеному законодавством, що діяло до набрання чинності Податкового кодексу України, вважаються дійсними для всіх випадків, передбачених для використання реєстраційних номерів облікових карток фізичних осіб, не підлягають обов’язковій заміні та є такими, що засвідчують реєстрацію фізичних осіб у Державному реєстрі.     

Отже, реєстраційні номери, що надаються фізичним особам (як резидентам, так і нерезидентам) зберігаються за ними протягом усього їх життя та у разі отримання такими особами іншого громадянства чи зміни громадянства не підлягають скасуванню та заміні, за винятком якщо після видачі Облікової картки платника податків встановлені порушення чи неточності при формуванні реєстраційних номерів.

 

Надання до органів фіскальної служби повідомлення про відкриття/закриття рахунків суб’єктів господарювання.

Відповідно до п. 2.1 р. ІІ Порядку подання повідомлень про відкриття/закриття рахунків платників податків у банках та інших фінансових установах до контролюючих органів, затвердженого наказом Міністерства доходів і зборів України 26.12.2013 № 853, Національний банк України, банки та інші фінансові установи не пізніше наступного робочого дня з дня відкриття/закриття рахунків платників податків (включаючи день відкриття/закриття) подають відомості про це в електронному вигляді з використанням надійних засобів електронного цифрового підпису з посиленими сертифікатами відкритих ключів засобами електронної пошти мережі Інтернет на адресу Інформаційного порталу ДФС України.

У разі відкриття/закриття власних кореспондентських рахунків банки направляють Повідомлення на адресу ДФС України у порядку, визначеному п. 2.1 Порядку.

Форму та зміст електронних Повідомлень наведено у додатку 1 до Порядку.

У разі неможливості подання з технічних причин Повідомлення в електронному вигляді засобами телекомунікаційного зв’язку таке Повідомлення може бути надано або надіслано поштою з повідомленням про вручення в паперовому вигляді (додаток 2) не пізніше наступного робочого дня з дня відкриття/закриття рахунку (включаючи день відкриття/закриття) до контролюючого органу, в якому платник податків обліковується як платник податків і зборів. У такому разі Повідомлення надається або надсилається разом із супровідним листом, в якому зазначається причина неможливості подання Повідомлення в електронному вигляді засобами телекомунікаційного зв’язку (п. 2.2 р. ІІ Порядку).

Датою початку видаткових операцій за рахунком платника податків (крім банку) у фінансовій установі є дата однієї з подій, що настала першою: отримання фінансовою установою Повідомлення-відповіді з відміткою про взяття рахунку на облік у контролюючому органі або реєстрації отримання фінансовою установою корінця повідомлення з відміткою про взяття рахунку на облік у контролюючому органі (п. 2.6 р. ІІ Порядку).

 

Випадки, коли контролюючі органи мають право виступати ініціатором припинення (ліквідатором) юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців.

Підприємницька діяльність припиняється на підставі рішення суду у випадках, передбачених ГКУ та іншими законами, відповідно до абз. 5 ч. 1 ст. 51 Господарського кодексу України

Органи державної влади та органи місцевого самоврядування відповідно до своїх повноважень та у порядку, встановленому законом, можуть застосовувати до суб’єктів господарювання адміністративно-господарські санкції, зокрема такі як, ліквідація суб’єкта господарювання (абз. 12 ч. 1 ст. 239 ГКУ).

Підпунктом 20.1.37 пункту 20.1 статті 20 Податкового кодексу України визначено, що контролюючі органи мають право у випадках, встановлених законом, звертатися до суду щодо припинення юридичної особи та припинення фізичною особою – підприємцем підприємницької діяльності та/або про визнання недійсними установчих (засновницьких) документів суб’єктів господарювання.

Згідно з п. 11.30 розд. XI Порядку обліку платників податків і зборів, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 09.12.2011 № 1588, якщо платник податків не має заборгованості перед бюджетом та у разі:

- неподання протягом одного року до контролюючих органів податкових декларацій, документів податкової звітності;

- якщо установчі документи суперечать чинному законодавству;

- провадження діяльності, яка суперечить установчим документам та законодавству;

- наявності в Єдиному державному реєстрі запису про відсутність юридичної особи за вказаним її місцезнаходженням;

- наявності у контролюючого органу передбачених законами України інших підстав для постановлення судового рішення щодо припинення (ліквідації) чи скасування державної реєстрації суб’єкта господарювання, то керівник контролюючого органу приймає рішення у вигляді розпорядження відносно платника податків про звернення до суду або господарського суду із заявою (позовною заявою) про винесення судового рішення щодо припинення юридичної особи чи підприємницької діяльності фізичної особи – підприємця, відміни державної реєстрації припинення юридичної особи або підприємницької діяльності фізичної особи – підприємця, скасування державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи.

 

Дії ДФС у разі відсутності платника податків за зареєстрованим місцезнаходженням.

Відповідно до п. 12.2 р. ХІІ Порядку обліку платників податків і зборів, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 09.12.2011 № 1588, в редакції наказу Міністерства фінансів України від 22.04.2014 № 462 «Про внесення змін до Порядку обліку платників податків і зборів», при призначенні чи проведенні будь-якого виду перевірки платника податків чи при виконанні інших службових обов’язків працівниками контролюючих органів здійснюється або може здійснюватись перевірка місцезнаходження платника податків. За наслідками перевірки складається акт перевірки місцезнаходження платника податків. Якщо встановлено відсутність платника податків за його місцезнаходженням, то проводиться робота із з’ясування фактичного місця розташування (місцезнаходження) платника податків, відповідальних та пов’язаних осіб.

У разі неможливості вручення платнику податків довідки, свідоцтва, листа чи будь-якого іншого документа, надісланого контролюючим органом, у зв’язку з відсутністю платника податків за місцезнаходженням замість акта перевірки місцезнаходження платника податків оформляється довідка про неможливість вручення документа платнику податків із зазначенням причин та додаванням відповідних документів (за наявності). Заміна акта довідкою не проводиться, якщо іншими нормативно-правовими актами передбачено складання акта.

Акт перевірки місцезнаходження платника податків або довідка про неможливість вручення документа платнику податків не складається працівниками контролюючих органів, якщо до Єдиного державного реєстру внесено запис про відсутність платника податків за місцезнаходженням (п. 12.3 р. ХІІ Порядку).

Щодо кожного платника податків, стосовно якого виявлена відсутність його за місцезнаходженням та не з’ясоване його фактичне місцезнаходження, підрозділ контролюючого органу, який з’ясував зазначений факт, готує та передає підрозділам слідчого управління фінансових розслідувань запит на встановлення місцезнаходження платника податків за встановленою формою (п. 12.4 р. ХІІ Порядку).

Згідно з п. 12.5 р. ХІІ Порядку, якщо за результатами заходів щодо встановлення фактичного місцезнаходження юридичної особи підрозділами слідчого управління фінансових розслідувань буде підтверджено відсутність такої особи за місцезнаходженням або встановлено, що фактичне місцезнаходження юридичної особи не відповідає зареєстрованому місцезнаходженню, керівник (заступник керівника) контролюючого органу приймає рішення про надсилання до відповідного державного реєстратора повідомлення про відсутність юридичної особи за місцезнаходженням за формою № 18-ОПП (додаток 24 до Порядку) для вжиття заходів, передбачених ч. 12 ст. 19 Закону.

Відповідно до ч. 12 ст. 19 Закону у разі надходження державному реєстратору від органу фіскальної служби повідомлення встановленого зразка про відсутність юридичної особи за її місцезнаходженням державний реєстратор зобов’язаний надіслати поштовим відправленням протягом п’яти робочих днів з дати надходження зазначеного повідомлення юридичній особі повідомлення щодо необхідності подання державному реєстратору реєстраційної картки.

Слід зазначити, що процедура встановлення фактичного місцезнаходження суб’єкта господарювання передбачена лише для юридичної особи.

 

Оподаткування військовим збором суми вихідної допомоги при звільнені найманого працівника.

Вовчанської ОДПІ ГУ Міндоходів у Харківській області звертає увагу, що відповідно до п.п. 1.2 п. 16 прим. 1 підрозділу 10 Розділу XX Податкового кодексу України об’єктом оподаткування військовим збором є, зокрема, доходи у формі заробітної плати, інших заохочувальних та компенсаційних виплат або інших виплат і винагород, які нараховуються (виплачуються, надаються) платнику у зв’язку з трудовими відносинами.

Форми і системи оплати праці, норми праці, розцінки, тарифні сітки, ставки, схеми посадових окладів, умови запровадження та розміри надбавок, доплат, премій, винагород та інших заохочувальних, компенсаційних і гарантійних виплат встановлюються підприємствами, установами, організаціями самостійно у колективному договорі з дотриманням норм і гарантій, передбачених законодавством, генеральною та галузевими (регіональними) угодами (ст. 97 КЗпП).

Трудовий договір – це угода між працівником і власником підприємства, установи, організації або уповноваженим ним органом чи фізичною особою, за якою працівник зобов’язується виконувати роботу, визначену цією угодою, з підляганням внутрішньому трудовому розпорядкові, а власник підприємства, установи, організації або уповноважений ним орган чи фізична особа зобов’язується виплачувати працівникові заробітну плату і забезпечувати умови праці, необхідні для виконання роботи, передбачені законодавством про працю, колективним договором і угодою сторін (абз. 1 ст. 21 КЗпП).

Загальні підстави, випадки та порядок припинення трудового договору встановлено ст. 36-45 КЗпП. При припиненні трудового договору працівнику виплачується вихідна допомога.

Вихідна допомога – це грошова виплата працівнику, звільненому з роботи не з його вини та яка виплачується роботодавцем з підстав та у розмірах, встановлених ст. 44 КЗпП.

Розміри вихідної допомоги визначеними ст. 44 КЗпП є мінімальними та диференціюється залежно від підстави, з якої провадиться звільнення. Колективним договором у межах повноважень підприємства, установ, організацій можуть встановлюватися вищі розміри вихідної допомоги.

Згідно п. 1 Порядку обчислення середньої заробітної плати, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 08.02.1995 року № 100 сума вихідної допомоги, що виплачується при звільненні працівника обчислюється із середньомісячної заробітної плати.

Так, у разі коли середня місячна заробітна плата визначена законодавством як розрахункова величина для нарахування виплат і допомоги, вона обчислюється шляхом множення середньоденної заробітної плати, розрахованої згідно з абзацом першим цього пункту, на середньомісячне число робочих днів у розрахунковому періоді (частина 2 п. 8 Порядку № 100).

Крім того, особливості визначення складу витрат платника податку на прибуток підприємств на оплату праці встановлені ст. 142 Податкового кодексу України, зокрема, п. 142.2 якої встановлено, що до складу витрат платника податку включаються обов’язкові виплати, які надаються працівникам у випадках, передбачених законодавством.

Таким чином, сума вихідної допомоги, яка є обов’язковою виплатою працівнику підприємства у зв’язку з припиненням трудових відносин, підлягає оподаткуванню військовим збором на загальних підставах.

 

Нарахування єдиного внеску на суму дивідендів, виплачених товариством з обмеженою відповідальністю на користь фізичних осіб, які не є працівниками цього товариства.

 Обов`язку щодо сплати єдиного внеску за осіб, які не перебувають у трудових відносинах з підприємством, у такого підприємства не виникає. Крім того, п. 14 розділу ІІ Переліку видів виплат, що здійснюються за рахунок коштів роботодавців, на які не нараховується єдиний внесок на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, затвердженого  постановою КМ України від 22.12.2010 року  № 1170, до виплат, на які не нараховується єдиний внесок, віднесено доходи за акціями та інші доходи від участі працівників у власності підприємства (дивіденди, відсотки, виплати за паями), а також доходи від здавання землі в оренду.

 

Оформлення трудових відносин приватного підприємця  з найманим працівником.

Трудові відносини між приватним підприємцем та найманим працівником оформляється  наказом Міністерства праці та соціальної політики України від 08.06.01 року №260, в якому затверджено Форми трудового договору між працівником і фізичною особою, яка використовує найману працю, та Порядок реєстрації трудового договору між працівником і фізичною особою.

Цей порядок поширюється на фізичних осіб – підприємців, які використовують найману працю.

 Укладений у письмовій формі трудовий договір між працівником і фізичною особою у 3-х примірниках фізична особа повинна подати на реєстрацію до державної служби зайнятості за місцем свого проживання у тижневий строк з моменту фактичного допущення працівника до роботи.

Записи про реєстрацію та зняття з реєстрації трудового договору дають право фізичній особі внести записи до трудової книжки працівника про прийняття та звільнення його з роботи.

 

Подавайте декларацію про майновий стан і доходи в електроному вигляді.

Заступник начальника Вовчанської ОДПІ ГУ Міндоходів у Харківській області Ірина Романцова повідомляє, що платники податку на доходи фізичних осіб мають змогу подати податкову декларацію про майновий стан і доходи до контролюючих органів в електронній формі у режимі реальног часу , тобто он-лайн, через офійний веб-портал Міністерства доходів і зборів України. Для цього платнику необхідно отримати електронний цифровий підпис та завантажити із сайту АЦСК пакет програмного забезпечення.

Слід додати, що на сьогодні на допомогу платнику на офіційному веб-порталі функціонує сервіс «Декларування он-лайн», який дає змогу заповнити річну податкову декларацію та зберегти результат у файлі як для друкування, так і надсилання до органів Міндоходів через Інтернет. Скористатися сервісом можна за електронною адресою: http://minrd.gov.ua/incomedecl.

В Вовчанській ОДПІ створені необхідні умови щодо декларування доходів громадянами. Кожен громадянин має змогу заповнити бланк декларації та, за необхідності, скористатись зразком заповненої декларації, або допомогою фахівця-консультанта. Також, у Центрі обслуговування платників передбачено вільний доступ до комп’ютерів, на яких можна заповнити електронну форму декларації та надіслати її через Інтернет. Нагадую, що Центр обслуговування  Вовчанської ОДПІ працює у  з 9 до 20 год, у суботу з 9 до 16 год.

Шановні громадяни! Завітайте до Вовчанської об’єднаної державної податкової інспекції, заповніть та подайте декларацію про отримані доходи протягом 2014 року.

Категория: Податкові новини | Добавил: Volchanckaya_MGNI (22.10.2014)
Просмотров: 353 | Рейтинг: 0.0 |

Всего комментариев: 0
Добавлять комментарии могут только зарегистрированные пользователи.
[ Регистрация | Вход ]
Конструктор сайтов - uCoz
Форма входа
Поиск по каталогу
Друзья сайта
Статистика