Валютне регулювання на території ВЕЗ «Крим»
Одне з головних питань у «кримській» темі – як розраховуватися з кримськими контрагентами? Насамперед, слід зазначити, що договори, укладені з кримськими контрагентами та суб’єктами з материкової частини України, прирівнюються до ЗЕД-контрактів. Це стосується як контрактів, укладених раніше, так і контрактів, укладених після дати набуття чинності Закону України «Про створення вільної економічної зони «Крим» та про особливості здійснення економічної діяльності на тимчасово окупованій території України». Постачання товару за такими контрактами прирівнюється до операцій імпорту та експорту.
З початком окупації у багатьох українських і кримських суб’єктів господарювання розрахунки за заборгованостями і можливість продовження ділових відносин не були чітко визначені. Тепер це питання врегульовано. Так, розрахунки із кримськими контрагентами дозволено здійснювати у російських рублях. Також є можливість розраховуватися гривнями або будь-якою вільно конвертованою валютою з 1 та 2 груп «Класифікатора іноземних валют і банківських металів», затвердженого постановою Правління Національного банку України від 04.02.1998 р. № 34. Причому для проведення таких розрахунків (в інвалюті на території України) резидентам не потрібно буде мати ліцензії НБУ. Відповідні зміни внесено до пп. «г» п. 4 ст. 5 Декрету Кабінету Міністрів України від 19.02.1993 р. № 15-93 «Про систему валютного регулювання і валютного контролю».
Мультивалютний режим дозволено проводити також і на території ВЕЗ «Крим». При цьому слід зазначити, що вимоги щодо дотримання строків розрахунків в інвалюті («правило 90 днів») не поширюються на розрахунки за договорами з кримськими контрагентами.
Нагадаємо, що початком тимчасової окупації території Автономної Республіки Крим та міста Севастополя вважається дата набрання чинності Резолюцією № 68/262 Сесії Генеральної Асамблеї Організації Об’єднаних Націй від 27 березня 2014 року про підтримку територіальної цілісності України.
Особливості функціонування ВЕЗ «Крим»
Перш за все, необхідно зазначити, що початком тимчасової окупації території Автономної Республіки Крим та міста Севастополя вважається дата набрання чинності Резолюцією № 68/262 Сесії Генеральної Асамблеї Організації Об’єднаних Націй від 27 березня 2014 року про підтримку територіальної цілісності України.
Під час тимчасової окупації поставки товарів на територію (з території) ВЕЗ «Крим» здійснюються з урахуванням таких чинників.
Поставка товарів з території ВЕЗ «Крим» на іншу територію України з метою їх вільного обігу здійснюється у митному режимі імпорту із застосуванням норм законодавства України про державний санітарно-епідеміологічний, ветеринарно-санітарний, фіто-санітарний, екологічний, радіологічний контроль, інших заходів тарифного і нетарифного регулювання, з урахуванням положень статті 6 Закону № 1636-VII.
Поставка товарів, що мають митний статус українських товарів, з іншої території України на територію ВЕЗ «Крим» прирівнюється до митного режиму експорту, в тому числі для цілей тарифного та нетарифного регулювання.
На товари, що ввозяться з території ВЕЗ «Крим» на іншу територію України, за бажанням продавця (виробника, постачальника) видається сертифікат походження. Передумовою отримання сертифіката або інших документів про походження товару з України є надання належних документів згідно із законодавством.
Митне оформлення товарів, що були ввезені з території ВЕЗ «Крим» на іншу територію України та вивозяться за межі митної території України як товари українського походження, здійснюється відповідно до Митного кодексу України на іншій (крім окупованої) території України з обов’язковим наданням митниці документів, що підтверджують походження товарів з України, передбачених розділом II Митного кодексу України та/або відповідною міжнародною угодою.
Перевірка даних, зазначених у поданій документації, може бути здійснена митними органами України в порядку та у випадках, передбачених Митним кодексом України та/або відповідною міжнародною угодою.
Затверджено перелік медичних виробів, які підлягають обкладенню ПДВ
за ставкою 7%.
10 вересня 2014 року вступила в дію Постанова від 3 вересня 2014 року № 410 «Про затвердження переліку медичних виробів, операції з постачання на митній території України та ввезення на митну територію України яких підлягають обкладенню податком на додану вартість за ставкою 7%».
Зокрема, Постановою затверджено перелік медичних виробів за кодами УКТ ЗЕД, які підлягають оподаткуванню за ставкою 7% з урахуванням наявності відповідного маркування для встановлених у Переліку товарних позицій, незалежно від ставки податку, яка застосовувалась при їх придбанні чи ввезенні на митну територію України.
Медичні вироби, які не увійшли до Переліку, з дати набрання чинності підлягають оподаткуванню за ставкою податку 20% як під час їх митного оформлення при ввезенні на митну територію України, так і при їх постачанні на митній території України та незалежно від ставки податку, яка застосовувалась для обчислення суми податку під час їх придбання на митній території України чи ввезення на митну територію України.
Ознайомитися з повним Переліком медичних виробiв, операцiї з постачання на митнiй територiї України та ввезення на митну територiю України яких пiдлягають обкладенню податком на додану вартiсть за ставкою 7% можна за посиланням:http://zakon3.rada.gov.ua/laws/show/410-2014-п.
При цьому, у зв’язку із набранням чинності постановою № 410, втратила чинність постанова Кабінету Міністрів України від 1 липня 2014 року № 216 «Про затвердження переліку медичних виробів, операції з постачання на митній території України та ввезення на митну територію України яких підлягають обкладенню податком на додану вартість за ставкою 7%».
«Банківська» таємниця про вкладників банку.
Починаючи з 01.08.2014 податкові агенти (банки, кредитні спілки), які нараховують доходи у вигляді процентів, в податковому розрахунку за формою №1-ДФ (за старою формою), відображають загальну суму нарахованих у звітному податковому періоді доходів та загальну суму утриманого з них податку.
У податковому розрахунку не зазначається інформація щодо суми окремого банківського вкладного (депозитного) або поточного рахунку, ощадного (депозитного) сертифікату, вкладу (депозиту) члена кредитної спілки у кредитній спілці, суми нарахованих процентів, а також відомості щодо фізичної особи - платника податку, якій нараховані такі доходи.
Після прийняття нової форми Податкового розрахунку податкові агенти зобов'язані будуть за новою формою подати новий звітний (уточнюючий) податковий розрахунок за III кв. 2014 року лише із заповнення загальної суми нарахованих у звітному періоді доходів у вигляді процентів та доходів, із яких утримується військовий збір, і загальну суму утриманого з них податку.
У зв'язку з тим, що вимога до податкового агента в частині подання нового звітного (уточнюючого) розрахунку виникла не з його вини та не має на меті виправлення помилок, то штрафні санкції згідно з п. 119.2 ст. 119 Податкового кодексу застосовуватись не будуть.
Нюанси включення вартості ліцензій до складу витрат.
Підприємствам з метою оподаткування всі ліцензії слід поділяти на короткострокові і довгострокові. Витрати на придбання короткострокових ліцензій (зі строком дії до року) включаються до складу інших витрат від звичайної діяльності, оскільки, строк дії таких ліцензій - менший за рік (навіть, якщо вони перевищують позначку в 2500 грн.).
Довгострокові ліцензії (тобто зі строком дії понад рік). Якщо вартість довгострокової ліцензії:
- більше 2500 грн. – ліцензія обліковується так само, як об’єкт основних засобів. І витрати на її придбання підлягають амортизації;
- менше 2500 грн. – тоді витрати на придбання ліцензії включаються до складу інших витрат.
Операція з придбання ліцензій не є об’єктом обкладення податком на додану вартість, оскільки не вважається постачанням товарів.
Звертаємо увагу, що зазначене вище стосується лише податкового обліку у юридичних осіб. Підприємці ж на загальній системі оподаткування не мають права включити витрати на придбання ліцензій до складу своїх витрат.
«Невірний пароль або ключ пошкоджено»: що робити?
Вовчанська ОДПІ ГУ Міндоходів у Харківській області нагадує, що інколи при підписанні документу звітуючи електронкою виникає помилка «Невірний пароль або ключ пошкоджено». Що робити у такій ситуації?
У такому випадку необхідно перевірити:
- який ключ електронного цифрового підпису (ЕЦП) використовується першим? (вірна послідовність підписів: Бухгалтер-директор-електронна печатка);
- якщо ключ обрано вірно, слід звернути увагу на правильність введення паролю, а саме регістр вводу паролю, мову клавіатури тощо (створений пароль може містити особливі символи, які відрізняються за розташуванням на клавіатурі);
- чи змінювалось ім’я файлу особистого ключа? (у разі зміни ім’я файлу особистий ключ буде пошкоджено, тому необхідно звернутися до представництва АЦСК ІДД Міндоходів, в якому отримували послуги ЕЦП, подати заяву на скасування посиленого сертифіката, згенерувати новий особистий ключ та отримати відповідний йому посилений сертифікат відкритого ключа).
Податкова перевірка в режимі «он-лайн»
Контрольно-перевірочна робота Державної фіскальної служби України спрямована на формування таких відносин з платниками податків, за яких ДФС є партнером легального бізнесу, забезпечується зниження податкового тиску та створюються сприятливі умови для зростання економіки.
Зокрема, з цією метою, у системі електронного адміністрування платників податків вже майже рік працює податковий сервіс «Електронна перевірка». Завдяки нововведенню вирішено проблему дистанційного обслуговування платників податків, підвищено якість і зменшено термін проведення перевірки.
Нормами чинного законодавства передбачено, що документальна невиїзна позапланова електронна перевіркою проводиться на підставі заяви, поданої платником із незначним ступенем ризику до органу ДФС, у якому він перебуває на податковому обліку.
Заява подається за 10 календарних днів до очікуваного початку проведення електронної перевірки. Територіальний орган ДФС на підставі інформації із Заяви та доданих до неї документів приймає рішення про проведення /непроведення такої перевірки.
Рішення про непроведення перевірки може бути прийнято, якщо встановлено, зокрема, такі обставини: період, який підлягає перевірці відповідно до Заяви, уже охоплено документальною плановою чи позаплановою перевіркою; бухгалтерський облік (в електронному вигляді) ведеться з порушенням Інструкції про застосування Плану рахунків бухгалтерського обліку активів, капіталу, зобов'язань і господарських операцій підприємств і організацій; ненадання платником разом із Заявою документів в електронній формі, які згідно із ПКУ пов'язані з обчисленням та сплатою податків і зборів, у форматі, установленому п. 85.2 ПКУ.
Можна вказувати номер мобільного телефону в податковій накладній.
В зв’язку з поданням квартальної звітності Вовчанська ОДПІ ГУ Міндоходів у Харківській області у роз'ясненні від 26.09.2014 р. нагадала: формою податкової накладної, крім обов'язкових реквізитів передбачені й інші додаткові реквізити, зокрема, "Номер телефону" продавця та покупця.
Для заповнення рядка "Номер телефону" передбачено десять клітинок, які заповнюються у числовому форматі. При заповненні цього рядка слід зазначати телефонний номер абонента з кодом населеного пункту або відповідним кодом мобільного оператора. Номер телефону вирівнюється по правому краю поля і не повинен містити жодних інших знаків та символів.
Отже, податкова накладна, в якій платником ПДВ зазначено номер мобільного телефону (за умови вірно заповнених всіх обов'язкових реквізитів та інших рядків), не вважається заповненою з порушеннями.
Оподаткування спадщини, яку отримала дитина-сирота.
Спадщина, яка отримана дитиною від батьків (у т.ч. від батьків, які її всиновили), не оподатковується. Водночас, спадщина, отримана дитиною від інших членів сім’ї (баби, діда, тітки, дядька тощо) або від сторонніх осіб оподатковується за ставкою 5%.
Якщо ж дитина є сиротою або позбавлена батьківського піклування, то оподаткування спадщини залежить від того, у якому вигляді така спадщина залишена. Спадщина, отримана такими дітьми у вигляді нерухомості (квартира, дім, земельна ділянка тощо), рухомого майна (автомобіль, витвір мистецтва, прикраси тощо) та грошових коштів обкладається за нульовою ставкою. Якщо ж сирота або дитина, позбавлена батьківського піклування, отримає спадщину у вигляді об’єкта комерційної власності або сум страхового відшкодування чи сум, що зберігаються на пенсійному рахунку спадкоємця, то такі види спадщини оподатковується за ставкою 5%.
До об’єкта комерційної власності належать цінні папери (крім депозитного або ощадного, іпотечного сертифіката), корпоративне право, інтелектуальна власність та право на отримання доходу за нею тощо.
Такі норми передбачені статтею 174 Податкового кодексу України.
Термін, передбаченний законодавством для проведення перевірки щодо правомірності заявленої до відшкодування суми ПДВ.
Вовчанська ОДПІ ГУ Міндоходів у Харківській області звертає увагу, що перевірка щодо правомірності заявлених до відшкодування сум ПДВ триває протягом 30 календарних днів, що настають за граничним терміном отримання податкової декларації. Контролюючий орган проводить камеральну перевірку заявлених у ній даних.
За наявності достатніх підстав, які свідчать, що розрахунок суми бюджетного відшкодування було зроблено з порушенням норм податкового законодавства, контролюючий орган має право провести документальну позапланову виїзну перевірку платника для визначення достовірності нарахування такого бюджетного відшкодування протягом 30 календарних днів, що настають за граничним терміном проведення камеральної перевірки.
Перелік достатніх підстав, які надають право контролюючим органам на позапланову виїзну документальну перевірку платника податку на додану вартість для визначення достовірності нарахування бюджетного відшкодування податку, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 27 грудня 2010 р. №1238 (п. 200.10 та п. 200.11 Податкового кодексу України).
Пам’ятка суб’єктам ЗЕД, щодо постановки на облік в митниці.
Митні органи здійснюють взяття на облік осіб, які здійснюють операції з товарами. Облік здійснюється одноразово за зверненням таких осіб, у тому числі засобами електронного зв'язку, до відповідних митних органів або при першому здійсненні такими особами операцій з товарами, контроль за якими покладено на митні органи.
Облік особи, яка здійснює операції з товарами, здійснюється митним органом, як правило, за місцезнаходженням особи згідно з випискою з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців за її зверненням (або зверненням уповноваженої нею особи), у тому числі засобами електронного зв'язку.
При постановці на облік особи, яка здійснює операції з товарами, їй присвоюється обліковий номер. Обліковий номер особи, яка здійснює операції з товарами, є дійсним на всій митній території України і не може бути присвоєний іншій особі.
Для постановки на облік для отримання облікового номера особа, яка здійснює операції з товарами, заповнює картку обліку особи, яка здійснює операції з товарами, форма якої наведена в додатку 1 до цього Порядку.
Особа, яка здійснює операції з товарами (уповноважена нею особа), дляпостановки на облік подає:
- два примірники картки обліку;
- електронну копію картки обліку;
- оригінали та завірені в установленому порядку копії такихдокументів:
юридичні особи:
- витяг з установчих документів, який підтверджує право провадити зовнішньоекономічну діяльність (копія витягу має бути завірена печаткою юридичної особи);
- довідку органів державної статистики про внесення особи до Єдиного державного реєстру підприємств та організацій України (копія довідки має бути завірена печаткою особи);
фізичні особи – підприємці:
- копію довідки про взяття на облік платника податків;
представництва іноземних суб'єктів господарської діяльності:
- свідоцтво про реєстрацію представництва іноземного суб'єкта господарської діяльності на території Україні, на яке поширюється дія Закону України "Про зовнішньоекономічну діяльність", видане центральним органом виконавчої влади з питань економічної політики (копія свідоцтва має бути завірена нотаріально або державним органом, що здійснив реєстрацію);
- довідку органів державної статистики про внесення представництва до Єдиного державного реєстру підприємств та організацій України (копія довідки має бути завірена печаткою представництва).
Посадова особа митного органу, до компетенції якої належить взяття на облік осіб, які здійснюють операції з товарами (далі - посадова особа митного органу), перевіряє:
- відповідність електронної копії паперовому примірнику картки обліку;
- комплектність документів;
- відповідність даних картки обліку даним, зазначеним у поданих документах; - відповідність копій поданих документів оригіналам.
У разі відсутності зауважень посадова особа митного органу повертає заявнику оригінали документів та приймає картку обліку до оформлення.
Посадова особа митного органу завіряє примірники картки обліку підписом та особистою номерною печаткою.
Один примірник картки обліку разом із описом поданих документів і копіями документів, поданих для оформлення картки обліку, залишається у справах митного органу, другий примірник картки обліку повертається заявникові.
Посадова особа митного органу відмовляє в оформленні картки обліку особі, яка здійснює операції з товарами, у таких випадках:
документи подані не в повному обсязі;
відомості, зазначені у картці обліку та її електронній копії, не відповідають відомостям, зазначеним у поданих разом з нею документах.
Зустріч Валентина Фесюніна з представниками Європейської Бізнес Асоціації.
Під час заходу, який відбувся в форматі “круглого столу”, розглядалися актуальні питання реформування податкової системи України.
Як повідомив в.о. начальника ГУ Міндоходів у Харківській області Валентин Фесюнін, наразі триває робота з підготовки законопроектів по удосконаленню податкового законодавства до повторного внесення в Раду. Уряд вивчає найбільш критичні зауваження бізнесу. Тож зустріч з представниками бізнес-спільноти Харківщини, які виявляють громадську активність та небайдужість до питань економічного розвитку держави, є дуже важливою для обох сторін.
Валентин Фесюнін підкреслив, що хоч робота над оновленою Концепцією реформування триває, ідея залишається незмінною - це спрощення податкової системи, зменшення ставок, створення сприятливих умов для ведення бізнесу, виведення економіки з тіні.
Засідання відбулось за участі керівників підрозділів ГУ Міндоходів у Харківській області, які висвітлили означене питання за відповідними напрямками службової діяльності. Так, зокрема начальник інформаційно-комунікаційного управління Яна Чуб зупинилася більш детально на реформуванні єдиного соціального внеску, єдиного податку та податку на не нерухоме майно.
Під час заходу фахівцями також було проінформовано присутніх щодо актуальних питань сплати податку на прибуток та податку на додану вартість в умовах податкового реформування. Основні напрямки роботи відомства щодо подолання тіньових схем ухилення від оподаткування висвітлив начальник оперативного управління Сергій Мережко.
Зацікавила присутніх інформація і щодо змін у митному законодавстві, зокрема про нововвведення у питаннях переміщення товарів до вільної економічної зони Крим.
Так, .в.о. начальника Харківської митниці Міндоходів Андрій Танцеров повідомив про прийняття Закону України «Про створення вільної економічної зони «Крим» та про особливості здійснення економічної діяльності на тимчасово окупованій території України». Митник проінформував присутніх щодо особливостей процедур переміщення товарів з/на територію вільної економічної зони «Крим».
Відтепер на території ВЕЗ "Крим" діє особливий правовий режим економічної діяльності фізичних та юридичних осіб, у тому числі особливий порядок застосування норм регуляторного, податкового та митного законодавства України.
Під час засідання велику увагу було приділено не тільки удосконаленню податкового законодавства, а й налагодженню плідної співпраці між громадськими та бізнес -об’єднаннями Харкова.
Керівник регіонального відомства Валентин Фесюнін висловив пропозицію присутнім представникам Харківського офісу ЄБА щодо створення Робочої групи по вдосконаленню законодавства.
В свою чергу Головою Координаційної ради Харківського офісу ЄБА Ігорем Сбітнєвим було винесено на розгляд ряд пропозицій щодо удосконалення кадрової політики органів фіскальної служби по підбору висококласних молодих професіоналів з економічною та юридичною освітою.
Підсумовуючи зустріч, Валентин Фесюнін зауважив на важливості проведення зустрічей у такому форматі, який дозволяє краще розібратись у нововведеннях та обмінятись думками з приводу практичного застосування змін до законодавчих норм.
Тож звертаючих до присутніх Валентин Фесюнін ще раз підкреслив, що регіональне відомство і він особисто відкриті для конструктивного діалогу.
«Я готовий почути кожного, зрозуміти проблему і допомогти її вирішити. Двері мого кабінету завжди відкриті для тих, хто також як і я прагне змінити соціально-економічну ситуацію на краще, у кого є пропозиції з удосконалення та створення оптимальної системи оподаткування і роботи нашої служби», - наголосив посадовець.
Харківська митниця Міндоходів спрямувала до бюджету більше 5 мільярдів гривень.
Таку суму надходжень держава отримала за дев’ять місяців 2014 року.
При цьому, лише у вересні митницею забезпечено надходження платежів у сумі майже 1,13 млрд. грн.
Фахівці митниці зазначають, що в ході проведення митних формальностей додатково залучено до бюджету 88,6 млн. грн., з них за рахунок контролю митної вартості товарів – 76,0 млн. грн., класифікаційної роботи – 8,9 млн. грн., контролю за визначенням країни походження – 3,7 млн. грн.
З метою створення комфортних умов для суб’єктів господарювання, зниження ризику адміністративного тиску та корупції, Харківською митницею продовжується взятий за основу роботи курс, направлений на забезпечення спрощення та прискорення митних формальностей, - зазначає в.о. начальника митниці Валерій Остапчук.
Це, насамперед, передбачає спрощення митних процедур, впровадження гнучкого графіка роботи митних постів, впровадження сучасних інформаційних технологій із застосуванням інформаційних терміналів, електронного декларування.
Так, якщо в 2011 році, на початку впровадження електронного декларування питома вага документів, які подавались митниці в електронному вигляді, становила менш 1 %, (електронне декларування здійснювало 42 підприємства, які оформили 3 879 електронних декларацій), то за 9 місяців 2014 року електронні митні документи склали 98,90% (електронне декларування здійснювало 719 підприємств, які оформили 68 550 електронних декларацій).
Такі заходи дозволяють оптимізувати час і витрати суб’єктів господарювання, створюють сприятливі умови для розвитку й прискорення товарообігу та зменшують відмінності між митними процедурами країн Євросоюзу.
Ігор Білоус: поміркована податкова реформа – набагато краще ніж відсутність будь-яких змін.
Голова Державної фіскальної служби Ігор Білоус назвав головними викликами податковій реформі поточну економічну ситуацію в Україні та парламентські вибори.
«Я доповідав і Президенту, і Прем’єр-міністру України про ризики, з якими стикається бізнес за нинішньої економічної ситуації, – зазначив Ігор Білоус на зустрічі з членами Співтовариства бізнес-лідерів (CEO Club Ukraine), що об’єднує більш як 80 керівників працюючих в Україні компаній. – Економіка стрімко скорочується, споживання падає, розрегульовано фінансову систему. Підприємствам бракує обігових коштів. Утримувати ситуацію лише за рахунок високого податкового навантаження неможливо. За таких умов бізнес піде або геть з ринку, або в тінь. Змінити тренд можна тільки завдяки реформам».
Але напередодні парламентських виборів, на думку керівника ДФС України, виконавча влада не ризикнула вдатися до радикальних реформ, включаючи значне скорочення бюджетних доходів і витрат, а законодавча – взагалі виявилася неготовою до будь-яких змін.
«Насправді, всі ініціативи ДФС з реформи податкової системи є досить простими. Це в подальшому їх ускладнили через великий дефіцит державного бюджету, який генерували наші пропозиції. Ми, наприклад, пропонували радикальне скорочення ставки єдиного соціального внеску (ЄСВ) фактично до 10% на всю суму зарплати. Це – у 4 рази менше середньої діючої ставки ЄСВ», – пояснив Ігор Білоус.
Втім, за його словами, реалізація такої ідеї створювала дефіцит бюджету наступного року у сумі приблизно 60-70 млрд. грн., а тому була надзвичайно критично сприйнята.
«В Уряді почалася активна дискусія – як досягти балансу між бажаннями й можливостями. Більш поміркована пропозиція – визначити ставку ЄСВ на рівні 15% для суми зарплати, що перевищує одну мінімальну заробітну плату (МЗП), – також призводила до значного скорочення платежів до бюджету – на 48 млрд. грн.», - зауважив на зустрічі з бізнесменами Голова ДФС України.
Зрештою, було погоджено компромісну модель – залишити діючу ставку ЄСВ для зарплат у розмірі до двох МЗП (на сьогодні - 2436 грн.) і застосувати понижену ставку, приблизно 15%-16% для сум, що перевищують 2 МЗП. У цьому разі прогнозні втрати надходжень від ЄСВ складали майже вдвічі меншу суму, майже 25 млрд. грн., такий дефіцит було б простіше компенсувати.
«Насправді, ми б компенсували втрати платежів ЄСВ лише за рахунок ефекту детінізації зарплат, – переконаний Ігор Білоус. – Але цю нашу позицію ніхто серйозно не сприймав. Пояснювали, що «ефект детінізації в бюджет не закладеш», бо його зараз ніхто точно не обрахує».
У підсумку, було досягнуто компромісу. ДФС домоглася зменшення у 2,5 рази навантаження на нелегальну частину зарплати, яку працедавці видавали в «конвертах», а це спонукатиме керівників підприємств виводити оплату праці з тіні.
«Отже у нинішній економічній ситуації можлива лише така, поміркована реформа. Але її треба запустити терміново, у нас надто мало часу», - наголосив Голова Державної фіскальної служби України.
Вже потім, упевнений Ігор Білоус, можна поетапно впроваджувати більш радикальні зміни – далі скорочувати ставку єдиного соціального внеску, об’єднувати ЄСВ і податок на доходи громадян в єдиний зарплатний податок, переходити до реформування витратної частини бюджету – до пенсійної реформи, визначення долі Пенсійного фонду та фондів соціального страхування, до реформи охорони здоров’я.
«Хочу вірити: якщо не нинішній склад парламенту, то хоча б наступний – буде готовий до реальних реформ. Найгірше у цій ситуації – не міняти нічого», – підкреслив очільник ДФС України.
Електроні сервіси для комфорту платників.
Вовчанська ОДПІ ГУ Міндоходів у Харківській області нагадує, що для комфортного звітування на веб-порталі Державної фіскальної служби України розміщено ряд електронних сервісів. Завдяки цим сервісам можна сформувати, перевірити та надіслати до органів ДФС податкову звітність, дистанційно перевірити розрахунки з бюджетом, дізнатися про терміни сплати податків, а також іншу корисну інформацію тощо.
Так, у теперішній час платники податків мають змогу скористатися наступними сервісами:
- «Електронний кабінет платника податків» - це персональне, автоматизоване робоче місце платника, за допомогою якого можна, зокрема підготувати, заповнити та подати звітність в електронному вигляді;
- - «Реєстр платників ПДВ» - щоденно оприлюднює інформацію про реєстрацію платників ПДВ;
- «Дізнайся більше про свого бізнес – партнера» - використовується для перевірки надійності ділових партнерів, допоможе оцінити податкові ризики діяльності з партнером по бізнесу, який можливо не є платником ПДВ, є банкрутом чи відсутній за визначеною в установчих документах адресою, є інструментом для мінімізації податків.
Для перевірки надійності ділового партнера достатньо знати його код ЄДРПОУ або ж точну назву, ввести відому інформацію в одне з полів і система здійснить пошук по ряду баз даних, доступних для публічного використання, і повідомить результати пошуку;
- «Інформаційно – довідковий ресурс» - сервіс, в якому у форму питань – відповідей наведена офіційна позиція ДФС України по всіх напрямках чинного податкового та митного законодавства.
- «Пульс» - антикорупційний сервіс, спрямований на упередження неякісного обслуговування платників, вирішення суперечливих питань, що виникають не тільки у сфері адміністрування податків, а й під час здійснення митного контролю чи митного оформлення;
- «Анульована реєстрація платників ПДВ» - надає можливість отримати інформацію про осіб, позбавлених реєстрації як платників ПДВ за заявою платника податку, з ініціативи контролюючих органів чи за рішенням суду;
- «Декларування on-line» - надає змогу заповнити декларацію про майновий стан і доходи підприємцям та громадянам в електронному вигляді;
- «Реєстр страхувальників» - інформація про взяття на облік платника ЄСВ, його реєстраційний номер та клас професійного ризику.
Також на даному веб – порталі розміщено сервіси «Митна статистика», «Акредитований центр сертифікації ключів», «Електронна звітність», «Електронна митниця», «Адреси масової реєстрації».
Зустріч податківців з молоддю
“Робота з молодим поколінням – важливий елемент формування позитивного іміджу органів Державної фіскальної служби України. А прозоре відкрите спілкування є запорукою формування в учнів економічної грамотності, розуміння ролі податків у житті держави та конструктивної співпраці на майбутнє”, – зазначила заступник начальника Вовчанської ОДПІ ГУ Міндоходів у Харківській області Ірина Романцова на зустрічі з учнями , яка відбулася днями у Вовчанській гімназії.
Посадовець повідомила учням про повноваження та структуру Державної фіскальної служби, ознайомила їх з системою оподаткування в Україні, з податковими реформами Уряду. Також вона розповіла про історію формування податкової системи України, сутність сучасних податків та про відповідальну роботу податківців, а також про новації у процесі адміністрування податків, Концепцію реформування податкової системи, про електронні сервіси, завдяки яким подавати звітність платникам податків стало набагато простіше та комфортніше
Учні задавали питання і отримували вичерпні відповіді. Також представник інспекції пояснила дітям для чого кожний громадянин нашої країни отримує облікову картку платника податків, які наслідки має робота без оформлення трудових відносин, та яку соціальну захищеність отримує кожен працюючий.
По закінченню зустрічі діти подякували за цікаву та змістовну зустріч. Така корисна інформація, за їхніми словами, стане їм у нагоді, адже кожен з них після закінчення школи буде отримувати професію, і у майбутньому буде платником податків.
|